Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htmquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:18 schreef tomatenrood het volgende:
Bij KLM moet je tegenwoordig ook betalen voor ruimbagage (![]()
![]()
), dan vlieg ik net zo graag met Ryanair,
Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Dat zeg ik ook, voor de reguliere reiziger die 2 a 3 trips per jaar maakt schiet het niet op, ik vlieg echter gemiddeld 2x per maand in Europa en 7 a 8 x per jaar buiten Europa, enkel met Turkish Airlines of KLM waardoor je zeker wel wat miles kan verzamelen, al moet worden gezegd dat dit met Turkish een stuk gemakkelijker gaat dan met de KLM, of Air France, want die laatste heeft tegenwoordig vluchten zonder dat je miles verzamelt, mini fares, klinkt leuk, maar naast het drankje aan boord moet je ook bijbetalen voor bagage waardoor Ryanair een prima alternatief is, mits ze natuurlijk een beetje vanaf een luchthaven in jouw buurt naar een luchthaven waar je wilt zijn vliegen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.
Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je gelukquote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
Bedankt voor de info, ik ga maar eens zoeken naar een kleinere.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:55 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je geluk
Als ze kwaad willen moet je hem passen in een bak en als ie daar uitsteekt moet je extra betalen om hem te laten inchecken
Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik zou het er niet op wagen. Genoeg verhalen van mensen die moesten bijbetalen. Then again heb ik ook genoeg mensen gezien met te grote koffers die gewoon het vliegtuig in mochten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
Jup, dit heb ik ook.quote:Op zondag 1 juni 2014 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.
Als je die rekjes vergelijkt met de officiële maten dan vind ik ze sowieso erg schappelijk. Mijn koffer is toch echt wat cm's groter en past er netjes in.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Nielsch het volgende:
In Eindhoven doen ze er soms zo'n kartonnen doos overheen. Die zet nog wel wat uit. Dan zijn de grenzen dus minder hard dan wanneer je je koffer in zo'n metalen rek moet douwen.
Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uitquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:23 schreef remlof het volgende:
Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htm
Kom daar maar eens om bij Ryanair
Als je een paar dagen gaat kan alles prima in mini's in je handbagage. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon de keuze, want je kunt ruimbagage altijd bijboekenquote:Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
met backpacken kan ik het enigzins begrijpen al had ik toen ook lang niet zo veel, maar meer van die vrouwen met 2 koffers vol kleding die naar kreta of salou gaan ofzoquote:Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.
Ok thanks, weet ik dat ook weerquote:Op zondag 22 juni 2014 23:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |