Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef DutchieBre het volgende:
Alweer te lang gelden dat ik met de Ryanair vrinden heb gevlogen. Zal zo maar weer eens kijken waar we heen kunnen
En wat vind je er kut aan?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.
Maar wel mooi dat ze de markt hebben opengebroken nadat de EU die mogelijkheid gaf, nu kan ik met de KLM veel goedkoper overal heenvliegen.
En niet eens zo heel veel duurder dan Ryanair als je bij die laatste alle extra kosten die je moet maken erbij optelt.
Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:56 schreef remlof het volgende:
En ik heb wel 50 vluchten met Ryanair gemaakt. Waarvan best wel veel met vertraging trouwens,
Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.
Lijkt me sterk dat het bij de online check in wel kan, maar we zullen zien.
Ik zou niet weten waarom dat verplicht zou moeten zijn, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.
En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Niet verplicht, dan wordt er automatisch eentje toegewezen, maarrrrrr dat automatisch toewijzen kan dus pas 7 dagen van tevoren terwijl het kopen van een stoelreservering wel eerder kan. Ik had afgelopen week wel de indruk dat die vastgestelde plaatsen ervoor zorgden dat het vliegtuig veel sneller klaar was voor vertrek.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Weinig last van. Afgelopen week zowel met Air Berlin gevlogen als met Ryanair. Ook al tel je alles erbij op, ben je met Air Berlin toch nog duurder uit. Met Air Berlin kwam ik in Berlin-Tegel terecht, dat echt niet veel korter reizen was dan Berlin-Schönefeld waar Ryanair vertrekt. En dat eten en drinken: op die Air Berlin vlucht zat het er dus wel bij, maar daar moest het zo geforceerd snel (vlucht duurde maar 50 minuten) dat je je echt afvraagt of dat allemaal wel nodig is. Ik kan best 2 uur zonder eten of drinken en langer duurt de gemiddelde Ryanair vlucht niet. En ik vind die kleinere viegveldjes vaak eerder een voordeel, weinig overbodige drukte waar je veel te lang van tevoren aanwezig moet zijn en er zijn meestal goede pendeldiensten. Wat betreft beenruimte: ik heb met mijn 1,85 bij andere vliegtuigmaatschappijen echt niet meer plaats, zelfs in een A380 was er in Economy nauwelijks merkbaar meer plaats. En als je Ryanair al krap vindt, dan raad ik je af met AirAsia te gaan vliegenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.
En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Eerst goed plannen...Vliegveldcodes is zowat het eerste waar ik naar kijk (bij zelf online boeken).quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:35 schreef bambino het volgende:
[..]
Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.
Ik ben naar een paar bestemmingen gevlogen.
1. milaan (dan kom je uit in Bergamo, is een uurtje rijden)
2. Tampere (heb daar vrienden wonen en puur toevallig is daar net een ryanair vliegveld, ideaal dus)
3. Lanzarote (is het normale vliegveld dus andere optie is er toch niet)
4. Engeland/Schotland, altijd in de buurt van een grote stad.
Maar goed, als je naar een bepaalde plek wilt in frankrijk (om maar een voorbeeld te noemen) kan het zo maar zijn dat je 2 uur in de auto moet zitten. Maar goed dan kan je er voor kiezen om alsnog vanaf schiphol te gaan. Maar meestal is het icm met bus etc nog steeds goedkoper via ryanair.
Bagage is dus een van de dingen die ik benoemde, als je weet waar je aan begint dan houdt je daar rekening mee. Ik heb meerdere malen koffer ingeboekt, en dan nog vind ik het niet veel geld.
3e is ook hetzelfde principe. Je hoeft niks te drinken onderweg. Je kunt op het vliegveld achter de douane altijd flesjes drinken kopen (alsnog voor vliegveld prijzen maar goed). Jij kiest er voor een kop koffie á 4,50 te drinken. Op het terras in amsterdam betaal je ook meer dan in de V&D.
4e, dan heb je al een tijd niet meer met Ryanair gevlogen. Volgens mij eind 2012 kon je al een eigen stoel kiezen. Was toen nog een optie en niet verplicht en kostte dus ook geld. Ik lees nu pas dat het verplicht is (heb dit jaar nog niet met ze gevlogen), en dat maakt het voor mij een stuk minder prettig.
Priority heeft nu dus geen fuck zin meer.
Je kunt mooi 1 min voor sluitingstijd gate er heen lopen. Dan staan er nog wel mensen in de rij, en je hebt toch al een stoel.
En dat laatste, cabine personeel zal mij een worst zijn. Als ze er niet van kunnen leven moeten ze andere baan zoeken. En krasloten en sigaretten boeien me geen reet (auto's nog nooit gehoord).
Heb toch altijd muziek op.
Maar goed iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met een bepaalde airline, terwijl een ander niets anders dan die airline wilt vliegen.
Als je veel vertragingen heb gehad heb je echt net pech. Ze staan zeker in de top 5 airlines die op tijd zijn. Het was ooit op 1 maar geen idee of dat nog zo is.
Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).
Daarom heb ik al jaren geleden besloten om alleen nog maar met KLM/Alitalia naar Milaan te vliegen. Ik land dan op Linate, minder dan 5km van mijn eindbestemming die te bereiken is met stadsbus 73 voor ¤1,50.
Het verschil in prijs is alles bij elkaar niet meer dan een paar tientjes. Maar dan vlieg je wel met een echte luchtvaartmaatschappij met professioneel personeel naar een echt vliegveld en het scheelt een hoop gezeik met bagage en vertragingen.
En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.
Oh en KLM vliegt 4 maal daags naar Milaan, tegenover Ryainair een paar keer per week. Ook een niet onbelangrijk verschil.
Ik ben niet pro of anti Ryanair. Ik vlieg er vaak mee en dat heeft eigenlijk twee redenen. De eerste reden is omdat ik zelf precies tussen Eindhoven en Weeze woon. En de tweede is dat ik vaak voor een paar dagen weg moet voor het werk of zelf even weg ben voor een stedentrip. Voor zo'n trip boek ik bijna altijd de vlucht en hotel los (dus geen pakketreis). Als ik echt op vakantie ga dan ga ik eigenlijk altijd vanaf Schiphol.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:54 schreef bambino het volgende:
[..]
Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.
Lach maar, ik zag in Berlijn iemand met een jas, met daaronder een rugzak en hij had nog een rolkoffertje bij zich zonder dat hij tegengehouden werd door het personeel...quote:
Dat geldt dan voor jou weer, voor mij geldt dat ik 2,5 uur onderweg ben naar Schiphol. Düsseldorf, Weeze, Eindhoven, Maastricht-Airport en zelfs Brussel liggen allemaal dichterbij... Ik ben al een godsvermogen kwijt aan die ellendige NS voordat ik überhaupt pas op Schiphol ben.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:
En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.
Ik vlieg een keer of 6 per jaar met KLM.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
Het loont dan natuurlijk ook om te kijken of Ryanair inderdaad de goedkoopste vluchten aanbiedt op een route.
Want door de Ryanair, Easyjet, Pegasus (niet onbelangrijk) en Wizz Air van deze wereld bieden gevestigde maatschappijen zoals KLM, Lufthansa goedkope retourvluchten aan, en introduceren Turkish Airlines en BA goedkope one way tickets, iets wat voor de komst van de low budget maatschappijen niet gebeurde.
En ja een 99 euro retourtje naar Budapest, of Barcelona is niet duur, daar kan een low cost maatschappij door de bijkomende kosten niet aan tippen, maar die moet natuurlijk maar net beschikbaar zijn voor de vlucht die jij wilt.
Als je alleen met handbagage reist, en de prijs is goed, is er geen reden om niet met een low cost maatschappij te vliegen. Want de bijkomende kosten voor een eventuele versnapering vallen wel mee, want ik weet niet hoe vaak jij met KLM vliegt, maar op een vlucht van 2 uur krijg je 1 blikje (Bij Gods gratie, want daar moet je om vragen, anders krijg je een bekertje) en 1 broodje, bij een vlucht tot 3 uur 1 warm broodje en 1 blikje (als je er om vraagt) en je mag 1 ding kiezen uit 'Dutch treats' waar ze op het einde mee langs komen en echt veel variatie zit er niet in. Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htmquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:18 schreef tomatenrood het volgende:
Bij KLM moet je tegenwoordig ook betalen voor ruimbagage (![]()
![]()
), dan vlieg ik net zo graag met Ryanair,
Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Dat zeg ik ook, voor de reguliere reiziger die 2 a 3 trips per jaar maakt schiet het niet op, ik vlieg echter gemiddeld 2x per maand in Europa en 7 a 8 x per jaar buiten Europa, enkel met Turkish Airlines of KLM waardoor je zeker wel wat miles kan verzamelen, al moet worden gezegd dat dit met Turkish een stuk gemakkelijker gaat dan met de KLM, of Air France, want die laatste heeft tegenwoordig vluchten zonder dat je miles verzamelt, mini fares, klinkt leuk, maar naast het drankje aan boord moet je ook bijbetalen voor bagage waardoor Ryanair een prima alternatief is, mits ze natuurlijk een beetje vanaf een luchthaven in jouw buurt naar een luchthaven waar je wilt zijn vliegen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.
Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je gelukquote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
Bedankt voor de info, ik ga maar eens zoeken naar een kleinere.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:55 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je geluk
Als ze kwaad willen moet je hem passen in een bak en als ie daar uitsteekt moet je extra betalen om hem te laten inchecken
Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
ik zou het er niet op wagen. Genoeg verhalen van mensen die moesten bijbetalen. Then again heb ik ook genoeg mensen gezien met te grote koffers die gewoon het vliegtuig in mochten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
Jup, dit heb ik ook.quote:Op zondag 1 juni 2014 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.
Als je die rekjes vergelijkt met de officiële maten dan vind ik ze sowieso erg schappelijk. Mijn koffer is toch echt wat cm's groter en past er netjes in.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Nielsch het volgende:
In Eindhoven doen ze er soms zo'n kartonnen doos overheen. Die zet nog wel wat uit. Dan zijn de grenzen dus minder hard dan wanneer je je koffer in zo'n metalen rek moet douwen.
Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uitquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:23 schreef remlof het volgende:
Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htm
Kom daar maar eens om bij Ryanair
Als je een paar dagen gaat kan alles prima in mini's in je handbagage. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon de keuze, want je kunt ruimbagage altijd bijboekenquote:Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
met backpacken kan ik het enigzins begrijpen al had ik toen ook lang niet zo veel, maar meer van die vrouwen met 2 koffers vol kleding die naar kreta of salou gaan ofzoquote:Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.
Ok thanks, weet ik dat ook weerquote:Op zondag 22 juni 2014 23:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.
Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrekquote:Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
Lisbon Portelaquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weet iemand als je met ryan air naar lissabon vliegt waar je land?
Want ryan air heeft er een handje van om vliegvelden te kiezen die een uur treinen van je bestemming liggen.
Ik krijg namelijk de naam van het vliegveld niet gevonden.
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.quote:
Ik googlede 'Lisbon airport Ryanair' en kwam uit op: http://www.ryanair.com/en/flights-to-lisbon/. Daar staat het.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Portela is wel het hoofdvliegveld. Nouja, er is er maar één, dus dat is direct de belangrijkste.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb dus net 2 vluchten van RyanAir erop zitten, vorige keren geen problemen maar vrijdag was het wel erg triest.
Er was een ander vliegtuig van RyanAir vertraagd met een half uur, dat was een paar uur voordat mijn vlucht ging al bekend en werd steeds omgeroepen voor een andere vlucht, maar mijn vlucht zou nog gewoon op tijd zijn, "gate will be announced at 14.20", niet dus. Lekker wachten tot 14.50 voordat de gate bekend was voor vertrektijd van 15.20 met origineel "gate closing at 14.50"....
Daar dus aangekomen werd er uiteindelijk om 15.10 omgeroepen dat de vlucht van 15.20 tóch wat vertraging had tot 16.00 door dat vertraagde vliegtuig wat uren geleden al bekend was....
Er was ook totaal geen medewerker bij de gate tot 15.40 ofzo, echt erg triest.
"Voor die prijzen kan je het wel verwachten", oké, maar een beetje klantenservice voor 180 betalende klanten kan toch ook wel lijkt me
Niet altijd is vooraf de totale impact van de vertraging bekend. Zo was in het compleet ondergesneeuwde Geneve vorige jaar mijn Easyjet vlucht naar Amsterdam eerst 2 uur vertraagd, (en dat was maar goed ook, ik kwam uit Tel Aviv en die had ook 3 uur vertraging), eerst werd er geroepen om aan boord te gaan, tot dat er besloten werd om toch niet te vertrekken, dit had alles te maken met de restricties welke er zijn met landen en vertrekken op Amsterdam in de avonduren waardoor het Easyjet vliegtuig niet terug zou kunnen vliegen, wat een enorme impact heeft op de operatie de volgende dag voor Easyjet.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.
Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen, kijk voor een vlucht van Eindhoven naar Stansted heb ik wel eens vluchten gehad waar het signaal van de stoelriemen niet uit ging, en op een dergelijke vlucht is het niet kunnen gebruiken van een toilet nog wel te doen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:13 schreef remlof het volgende:
NWS / Vier uur in de lucht zonder wc
Uiteraard weer Ryantours.
Dat was voor mij ook niet duidelijkquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:52 schreef zeebeschuit het volgende:
Je hoeft al je middle names niet eens in te vullen dus je doet ook nog eens meer dan nodig en dan ook nog fout. Complete fail
Een dergelijke wijziging moet ook wel kosteloos kunnen inderdaad, omdat dit echt onder de afdeling kennelijke spelfouten valt, want ook bij Transvertragia waar ik niet had gekozen voor de optie van 5 euro om te kunnen wijzigen werd mijn fout gespelde achternaam, (2 letters omgedraaid), toen ik daar achterkwam bij het inchecken via de telefonische helpdesk gewoon gewijzigd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef kalinhos het volgende:
Ik vul bij zulke dingen (tickets etc) altijd mijn volledige naam in.Gewoon, omdat ik geen zin heb dt een overijverige medewerker ineens me erop gaat wijzen dat ik ergens mijn middelste naam vergeten ben. Beter 1 naam te veel dan 1 te weinig zeg maar. Maarja, nu heb ik dus 1 letter te weinig![]()
Edit: Getwitterd met Ryanair, ze hebben het gratis (!) gewijzigd.
Ik heb mijn volledige voornamen ingevuld.quote:Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
panischquote:Op maandag 23 juni 2014 23:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrek
Vlieg over een maand trouwens weer met Ryanair naar Faro, zie er nu al tegenop.
Volgende week naar Milaan, gelukkig wel met een beschaafde maatschappij.
Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:36 schreef bevestiging het volgende:
Weet iemand hier wat meer over? Als ik ze bel krijg ik de melding dat het te druk is en blabla bel later terug
Ik ging mij net online inchecken. Mijn achternaam heb je een "ü" en zij hebben daar een ue van gemaakt.
Wtf?
Ah gelukkigquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.
Eerder instappen en gegarandeerd handbagage in de cabin?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Stoel kiezen kost 10 euro. Waarom zou ik dan nog priority willen boeken?
Bel ze evenquote:Op maandag 14 juli 2014 19:59 schreef rabatie het volgende:
Heeft iemand ooit problemen gehad met inchecken? Kan bij een van mijn kinderen de geboortedatum niet invullen. Vakje is grijs kan er niet op klikken.
je boekt zelf he zeikerdquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:26 schreef remlof het volgende:
Morgen mag ik weer vliegen met deze kutmaatschappij, jottem.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
Hmm, ik heb zonet een airport transfer gekocht voor retour dublin airport - centre via ryanair. Waar ontvang ik de tickets voor in de bus? (origignele tickets zijn geboekt via tix.nl)
Ik had hetzelfde bij die geboekte retour vanaf de site van RyanAir.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij kan je gewoon je boardingpass laten zien in de bus daar. Dan checken ze je naam en/of PNR (boekingscode).
quote:Boze piloot Ryanair heeft geen begrip voor ceremonie MH17
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)ceremonie-MH17.dhtmlquote:Een piloot van Ryanair is afgelopen maandag ontzettend boos geworden op de luchtverkeersleiding van Eindhoven Airport. De man mocht niet landen op het vliegveld, omdat op de nabijgelegen Vliegbasis Eindhoven een ceremonie voor teruggekeerde slachtoffers van vlucht MH17 op het punt van beginnen stond. 'Dit is onacceptabel', foeterde de man vanuit zijn cockpit.
De verhitte discussie tussen de piloot van Ryanair en de luchtverkeersleiding van het vliegveld in Eindhoven werden opgepikt door voormalig piloot René Veldhuizen. 'Ik zat mee te luisteren en ineens hoorde ik deze discussie. Later heb ik dat teruggezocht en op YouTube gezet', zegt hij tegen Omroep Brabant.
Geen vliegverkeer rond ceremonie
Maandag landde er in Eindhoven rond kwart voor vier een transportvliegtuig met één kist met stoffelijke resten van de vliegramp in Oekraïne. Net als bij vorige keren werden ook dit keer het vliegtuig en de kist met dezelfde ceremonie als de eerdere vluchten ontvangen.
Het andere vliegverkeer in de omgeving werd rond de ceremonie kort stilgelegd en daar was het Ryanair-vliegtuig de dupe van. Op het audiofragment is te horen dat de piloot van het toestel, afkomstig van het Italiaanse Brindisi, zegt dat hij iets na half vier kan landen. Hij krijgt van de luchtverkeersleiding echter te horen dat hij niet mag landen vanwege de ceremonie.
Dit tot onbegrip van de piloot die meent op tijd te zijn. Hij vindt het onacceptabel, zegt dat hij niet kan uitwijken en verwijt zijn gesprekspartner een gebrek aan coördinatie.
'Ryanair had dit moeten weten'
Majoor Ter Horst van het ministerie van Defensie bevestigt het plaatsvinden van de discussie tegenover Omroep Brabant. 'Alle luchthavens en maatschappijen hebben een internationaal bericht ontvangen. Daarin stond dat er niet geland kon worden. Ryanair had dit moeten weten.'
Veldhuizen postte het gesprek dezelfde dag nog online.
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)px?culture=nl-nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:36 schreef Internepper het volgende:
Ik heb vorig jaar meer dan 4 uur vertraging gehad met RyanAir. Ik heb destijds gekeken of ik recht had op een schadevergoeding maar dat was niet helemaal duidelijk en het zou lang duren. Nu kreeg ik onlangs bericht dat passagiers op dezelfde vlucht wel zijn uitbetaald. Nu kan dit bedrijf ook een schadevergoeding voor mij regelen maar dan hebben ze nog gegevens nodig, namelijk:
- tickets oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- boekingsbevestiging oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- instapkaart / boarding pass
Kan ik deze gegevens nog ergens opvragen of eventueel inzien? Iemand hier ervaring mee?
Bewaren maar tot 9 maanden heb ik gevonden. Helaas. Ik probeer het nu via de hoofdboeker te regelen, wellicht heeft die nog iets in zijn mail. Toch bedankt!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:59 schreef planethugo het volgende:
weet iemand hier hoe dit zit:
ik vlieg (retour) naar lanzarote en ben nu in het checken. De heenreis kan ik de gratis optie selecteren om plaatsen toegewezen te krijgen, bij de terugreis kan ik dat vakje niet aanvinken en kan ik niet verder tenzij ik betaal voor aangewezen plaatsen. Dat moet bij Ryanair toch niet kunnen lijkt me?
Eigen schuldquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
Ik ga een week op vakantie, en wil niet elke dag hetzelfde aan. En ik vind het niet zon probleem dat ik extra moet betalen, maar fucking 35 euro?! Bij wizzair was ik geloof ik maar 20 kwijtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Eigen schuld
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een goede handbagage-koffer te kopen en voor vertrek het ding een keer te wegen.
doe dat dan ipv hier miepen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
ah ok natuurlijk idd dat ligt aan die 7 dagen termijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.
Wat heeft Ryanair gedaan, als je niet vooraf zitplaatsen hebt aangeschaft kan je vanaf 7 dagen voor vertrek inchecken. Wanneer je wel zitplaatsen hebt gekocht kan dit 4 weken voor vertrek.
Wanneer je dus binnen een week terugvliegt kan je thuis alvast inchecken vanaf het moment dat de terugreis ook binnen de 7 dagen termijn ligt, anders ben je genoodzaakt om een zitplaats aan te schaffen zodat je wel direct kan inchecken.
Wanneer je dit niet wilt dan zal je vanaf je vakantieadres moeten inchecken en een printer moeten vinden, want als je dat niet doet dan kost dat 70 euro bij de balie op de luchthaven.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze beperking niet helemaal kosher is, want het is duidelijk geen security related probleem (dat een boarding pass te vroeg beschikbaar zou zijn), maar duidelijk een maatregel om geld te verdienen met het aanschaffen van zitplaatsen, want er staat een boete op wanneer je vooraf niet ingecheckt bent en wanneer je een zitplaats wel aanschaft kan je dus wel inchecken.
Juridisch is het op zich best wankel, vervoersvoorwaarden ten spijt, maar een passagier zelf begint niet zo snel een juridische procedure, dat snapt Ryanair natuurlijk ook wel.
Al is de achterliggende gedachte wel weer begrijpelijk, het invoeren van aangewezen zitplaatsen zorgt er weer voor dat men niet meer zo nodig als eerste aan boord hoeft te gaan om deze zelf te bemachtigen, om die reden is het aantal speedy boarders gedaald en het aantal mensen wat vrijwillig vooraf een zitplaats boekt valt toch wat tegen, maar die revenu is wel weer nodig voor Ryanair om aan de verwachting van opbrengsten te kunnen doen, op deze manier krijg je toch wat mensen die kiezen voor het reserveren van een zitplaats.
vantevoren incalculeren bij je reisprijs en niet achteraf gaan zeuren. Is algemeen bekend dat dat flink wat kostquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |