Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrekquote:Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
Lisbon Portelaquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weet iemand als je met ryan air naar lissabon vliegt waar je land?
Want ryan air heeft er een handje van om vliegvelden te kiezen die een uur treinen van je bestemming liggen.
Ik krijg namelijk de naam van het vliegveld niet gevonden.
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.quote:
Ik googlede 'Lisbon airport Ryanair' en kwam uit op: http://www.ryanair.com/en/flights-to-lisbon/. Daar staat het.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Portela is wel het hoofdvliegveld. Nouja, er is er maar één, dus dat is direct de belangrijkste.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb dus net 2 vluchten van RyanAir erop zitten, vorige keren geen problemen maar vrijdag was het wel erg triest.
Er was een ander vliegtuig van RyanAir vertraagd met een half uur, dat was een paar uur voordat mijn vlucht ging al bekend en werd steeds omgeroepen voor een andere vlucht, maar mijn vlucht zou nog gewoon op tijd zijn, "gate will be announced at 14.20", niet dus. Lekker wachten tot 14.50 voordat de gate bekend was voor vertrektijd van 15.20 met origineel "gate closing at 14.50"....
Daar dus aangekomen werd er uiteindelijk om 15.10 omgeroepen dat de vlucht van 15.20 tóch wat vertraging had tot 16.00 door dat vertraagde vliegtuig wat uren geleden al bekend was....
Er was ook totaal geen medewerker bij de gate tot 15.40 ofzo, echt erg triest.
"Voor die prijzen kan je het wel verwachten", oké, maar een beetje klantenservice voor 180 betalende klanten kan toch ook wel lijkt me
Niet altijd is vooraf de totale impact van de vertraging bekend. Zo was in het compleet ondergesneeuwde Geneve vorige jaar mijn Easyjet vlucht naar Amsterdam eerst 2 uur vertraagd, (en dat was maar goed ook, ik kwam uit Tel Aviv en die had ook 3 uur vertraging), eerst werd er geroepen om aan boord te gaan, tot dat er besloten werd om toch niet te vertrekken, dit had alles te maken met de restricties welke er zijn met landen en vertrekken op Amsterdam in de avonduren waardoor het Easyjet vliegtuig niet terug zou kunnen vliegen, wat een enorme impact heeft op de operatie de volgende dag voor Easyjet.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.
Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen, kijk voor een vlucht van Eindhoven naar Stansted heb ik wel eens vluchten gehad waar het signaal van de stoelriemen niet uit ging, en op een dergelijke vlucht is het niet kunnen gebruiken van een toilet nog wel te doen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:13 schreef remlof het volgende:
NWS / Vier uur in de lucht zonder wc
Uiteraard weer Ryantours.
Dat was voor mij ook niet duidelijkquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:52 schreef zeebeschuit het volgende:
Je hoeft al je middle names niet eens in te vullen dus je doet ook nog eens meer dan nodig en dan ook nog fout. Complete fail
Een dergelijke wijziging moet ook wel kosteloos kunnen inderdaad, omdat dit echt onder de afdeling kennelijke spelfouten valt, want ook bij Transvertragia waar ik niet had gekozen voor de optie van 5 euro om te kunnen wijzigen werd mijn fout gespelde achternaam, (2 letters omgedraaid), toen ik daar achterkwam bij het inchecken via de telefonische helpdesk gewoon gewijzigd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef kalinhos het volgende:
Ik vul bij zulke dingen (tickets etc) altijd mijn volledige naam in.Gewoon, omdat ik geen zin heb dt een overijverige medewerker ineens me erop gaat wijzen dat ik ergens mijn middelste naam vergeten ben. Beter 1 naam te veel dan 1 te weinig zeg maar. Maarja, nu heb ik dus 1 letter te weinig![]()
Edit: Getwitterd met Ryanair, ze hebben het gratis (!) gewijzigd.
Ik heb mijn volledige voornamen ingevuld.quote:Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
panischquote:Op maandag 23 juni 2014 23:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrek
Vlieg over een maand trouwens weer met Ryanair naar Faro, zie er nu al tegenop.
Volgende week naar Milaan, gelukkig wel met een beschaafde maatschappij.
Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:36 schreef bevestiging het volgende:
Weet iemand hier wat meer over? Als ik ze bel krijg ik de melding dat het te druk is en blabla bel later terug
Ik ging mij net online inchecken. Mijn achternaam heb je een "ü" en zij hebben daar een ue van gemaakt.
Wtf?
Ah gelukkigquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.
Eerder instappen en gegarandeerd handbagage in de cabin?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Stoel kiezen kost 10 euro. Waarom zou ik dan nog priority willen boeken?
Bel ze evenquote:Op maandag 14 juli 2014 19:59 schreef rabatie het volgende:
Heeft iemand ooit problemen gehad met inchecken? Kan bij een van mijn kinderen de geboortedatum niet invullen. Vakje is grijs kan er niet op klikken.
je boekt zelf he zeikerdquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:26 schreef remlof het volgende:
Morgen mag ik weer vliegen met deze kutmaatschappij, jottem.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
Hmm, ik heb zonet een airport transfer gekocht voor retour dublin airport - centre via ryanair. Waar ontvang ik de tickets voor in de bus? (origignele tickets zijn geboekt via tix.nl)
Ik had hetzelfde bij die geboekte retour vanaf de site van RyanAir.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij kan je gewoon je boardingpass laten zien in de bus daar. Dan checken ze je naam en/of PNR (boekingscode).
quote:Boze piloot Ryanair heeft geen begrip voor ceremonie MH17
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)ceremonie-MH17.dhtmlquote:Een piloot van Ryanair is afgelopen maandag ontzettend boos geworden op de luchtverkeersleiding van Eindhoven Airport. De man mocht niet landen op het vliegveld, omdat op de nabijgelegen Vliegbasis Eindhoven een ceremonie voor teruggekeerde slachtoffers van vlucht MH17 op het punt van beginnen stond. 'Dit is onacceptabel', foeterde de man vanuit zijn cockpit.
De verhitte discussie tussen de piloot van Ryanair en de luchtverkeersleiding van het vliegveld in Eindhoven werden opgepikt door voormalig piloot René Veldhuizen. 'Ik zat mee te luisteren en ineens hoorde ik deze discussie. Later heb ik dat teruggezocht en op YouTube gezet', zegt hij tegen Omroep Brabant.
Geen vliegverkeer rond ceremonie
Maandag landde er in Eindhoven rond kwart voor vier een transportvliegtuig met één kist met stoffelijke resten van de vliegramp in Oekraïne. Net als bij vorige keren werden ook dit keer het vliegtuig en de kist met dezelfde ceremonie als de eerdere vluchten ontvangen.
Het andere vliegverkeer in de omgeving werd rond de ceremonie kort stilgelegd en daar was het Ryanair-vliegtuig de dupe van. Op het audiofragment is te horen dat de piloot van het toestel, afkomstig van het Italiaanse Brindisi, zegt dat hij iets na half vier kan landen. Hij krijgt van de luchtverkeersleiding echter te horen dat hij niet mag landen vanwege de ceremonie.
Dit tot onbegrip van de piloot die meent op tijd te zijn. Hij vindt het onacceptabel, zegt dat hij niet kan uitwijken en verwijt zijn gesprekspartner een gebrek aan coördinatie.
'Ryanair had dit moeten weten'
Majoor Ter Horst van het ministerie van Defensie bevestigt het plaatsvinden van de discussie tegenover Omroep Brabant. 'Alle luchthavens en maatschappijen hebben een internationaal bericht ontvangen. Daarin stond dat er niet geland kon worden. Ryanair had dit moeten weten.'
Veldhuizen postte het gesprek dezelfde dag nog online.
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)px?culture=nl-nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:36 schreef Internepper het volgende:
Ik heb vorig jaar meer dan 4 uur vertraging gehad met RyanAir. Ik heb destijds gekeken of ik recht had op een schadevergoeding maar dat was niet helemaal duidelijk en het zou lang duren. Nu kreeg ik onlangs bericht dat passagiers op dezelfde vlucht wel zijn uitbetaald. Nu kan dit bedrijf ook een schadevergoeding voor mij regelen maar dan hebben ze nog gegevens nodig, namelijk:
- tickets oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- boekingsbevestiging oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- instapkaart / boarding pass
Kan ik deze gegevens nog ergens opvragen of eventueel inzien? Iemand hier ervaring mee?
Bewaren maar tot 9 maanden heb ik gevonden. Helaas. Ik probeer het nu via de hoofdboeker te regelen, wellicht heeft die nog iets in zijn mail. Toch bedankt!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:59 schreef planethugo het volgende:
weet iemand hier hoe dit zit:
ik vlieg (retour) naar lanzarote en ben nu in het checken. De heenreis kan ik de gratis optie selecteren om plaatsen toegewezen te krijgen, bij de terugreis kan ik dat vakje niet aanvinken en kan ik niet verder tenzij ik betaal voor aangewezen plaatsen. Dat moet bij Ryanair toch niet kunnen lijkt me?
Eigen schuldquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
Ik ga een week op vakantie, en wil niet elke dag hetzelfde aan. En ik vind het niet zon probleem dat ik extra moet betalen, maar fucking 35 euro?! Bij wizzair was ik geloof ik maar 20 kwijtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Eigen schuld
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een goede handbagage-koffer te kopen en voor vertrek het ding een keer te wegen.
doe dat dan ipv hier miepen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
ah ok natuurlijk idd dat ligt aan die 7 dagen termijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.
Wat heeft Ryanair gedaan, als je niet vooraf zitplaatsen hebt aangeschaft kan je vanaf 7 dagen voor vertrek inchecken. Wanneer je wel zitplaatsen hebt gekocht kan dit 4 weken voor vertrek.
Wanneer je dus binnen een week terugvliegt kan je thuis alvast inchecken vanaf het moment dat de terugreis ook binnen de 7 dagen termijn ligt, anders ben je genoodzaakt om een zitplaats aan te schaffen zodat je wel direct kan inchecken.
Wanneer je dit niet wilt dan zal je vanaf je vakantieadres moeten inchecken en een printer moeten vinden, want als je dat niet doet dan kost dat 70 euro bij de balie op de luchthaven.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze beperking niet helemaal kosher is, want het is duidelijk geen security related probleem (dat een boarding pass te vroeg beschikbaar zou zijn), maar duidelijk een maatregel om geld te verdienen met het aanschaffen van zitplaatsen, want er staat een boete op wanneer je vooraf niet ingecheckt bent en wanneer je een zitplaats wel aanschaft kan je dus wel inchecken.
Juridisch is het op zich best wankel, vervoersvoorwaarden ten spijt, maar een passagier zelf begint niet zo snel een juridische procedure, dat snapt Ryanair natuurlijk ook wel.
Al is de achterliggende gedachte wel weer begrijpelijk, het invoeren van aangewezen zitplaatsen zorgt er weer voor dat men niet meer zo nodig als eerste aan boord hoeft te gaan om deze zelf te bemachtigen, om die reden is het aantal speedy boarders gedaald en het aantal mensen wat vrijwillig vooraf een zitplaats boekt valt toch wat tegen, maar die revenu is wel weer nodig voor Ryanair om aan de verwachting van opbrengsten te kunnen doen, op deze manier krijg je toch wat mensen die kiezen voor het reserveren van een zitplaats.
vantevoren incalculeren bij je reisprijs en niet achteraf gaan zeuren. Is algemeen bekend dat dat flink wat kostquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |