Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)px?culture=nl-nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:36 schreef Internepper het volgende:
Ik heb vorig jaar meer dan 4 uur vertraging gehad met RyanAir. Ik heb destijds gekeken of ik recht had op een schadevergoeding maar dat was niet helemaal duidelijk en het zou lang duren. Nu kreeg ik onlangs bericht dat passagiers op dezelfde vlucht wel zijn uitbetaald. Nu kan dit bedrijf ook een schadevergoeding voor mij regelen maar dan hebben ze nog gegevens nodig, namelijk:
- tickets oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- boekingsbevestiging oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- instapkaart / boarding pass
Kan ik deze gegevens nog ergens opvragen of eventueel inzien? Iemand hier ervaring mee?
Bewaren maar tot 9 maanden heb ik gevonden. Helaas. Ik probeer het nu via de hoofdboeker te regelen, wellicht heeft die nog iets in zijn mail. Toch bedankt!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:59 schreef planethugo het volgende:
weet iemand hier hoe dit zit:
ik vlieg (retour) naar lanzarote en ben nu in het checken. De heenreis kan ik de gratis optie selecteren om plaatsen toegewezen te krijgen, bij de terugreis kan ik dat vakje niet aanvinken en kan ik niet verder tenzij ik betaal voor aangewezen plaatsen. Dat moet bij Ryanair toch niet kunnen lijkt me?
Eigen schuldquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
Ik ga een week op vakantie, en wil niet elke dag hetzelfde aan. En ik vind het niet zon probleem dat ik extra moet betalen, maar fucking 35 euro?! Bij wizzair was ik geloof ik maar 20 kwijtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Eigen schuld
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een goede handbagage-koffer te kopen en voor vertrek het ding een keer te wegen.
doe dat dan ipv hier miepen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
ah ok natuurlijk idd dat ligt aan die 7 dagen termijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.
Wat heeft Ryanair gedaan, als je niet vooraf zitplaatsen hebt aangeschaft kan je vanaf 7 dagen voor vertrek inchecken. Wanneer je wel zitplaatsen hebt gekocht kan dit 4 weken voor vertrek.
Wanneer je dus binnen een week terugvliegt kan je thuis alvast inchecken vanaf het moment dat de terugreis ook binnen de 7 dagen termijn ligt, anders ben je genoodzaakt om een zitplaats aan te schaffen zodat je wel direct kan inchecken.
Wanneer je dit niet wilt dan zal je vanaf je vakantieadres moeten inchecken en een printer moeten vinden, want als je dat niet doet dan kost dat 70 euro bij de balie op de luchthaven.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze beperking niet helemaal kosher is, want het is duidelijk geen security related probleem (dat een boarding pass te vroeg beschikbaar zou zijn), maar duidelijk een maatregel om geld te verdienen met het aanschaffen van zitplaatsen, want er staat een boete op wanneer je vooraf niet ingecheckt bent en wanneer je een zitplaats wel aanschaft kan je dus wel inchecken.
Juridisch is het op zich best wankel, vervoersvoorwaarden ten spijt, maar een passagier zelf begint niet zo snel een juridische procedure, dat snapt Ryanair natuurlijk ook wel.
Al is de achterliggende gedachte wel weer begrijpelijk, het invoeren van aangewezen zitplaatsen zorgt er weer voor dat men niet meer zo nodig als eerste aan boord hoeft te gaan om deze zelf te bemachtigen, om die reden is het aantal speedy boarders gedaald en het aantal mensen wat vrijwillig vooraf een zitplaats boekt valt toch wat tegen, maar die revenu is wel weer nodig voor Ryanair om aan de verwachting van opbrengsten te kunnen doen, op deze manier krijg je toch wat mensen die kiezen voor het reserveren van een zitplaats.
vantevoren incalculeren bij je reisprijs en niet achteraf gaan zeuren. Is algemeen bekend dat dat flink wat kostquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checkenuiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
Kwamen ze voor de landing werd ingezet niet langslopen? Volgens mij checken ze altijd of iedereen de gordel om heeft, klaptafeltjes omhoog staan en electrische apparaten uitgezet zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht.
Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht.
Als de passagier daarna gaat zitten en dus de 'bevelen' van het cabinepersoneel opvolgt dan zal over het algemeen geen sanctie volgen, tenzij er in de vlucht al eerdere incidenten zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.
echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
Dan liever de taxi. Moet er niet aan denken als je al gaar het vliegtuig uit komt, om dan ook nog kilometers te gaan wandelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
Krijg je er nog een reden bij?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
Kan opzich wel weer prima hoor, als ik op Eindhoven Airport ben geland loop ik ook wel eens naar Best, of eigenlijk, ik loop vaak van NS station Best naar Eindhoven airport, omdat als de trein ook maar iets vertraging heeft de bus wel weg is gereden, dan ben je met lopen ongeveer even snel als een uur op de volgende bus wachten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:43 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:
Even een shout-out naar de door mij veronderstelde kut-service van Ryanair: gisteren drie verschillende vluchten geboekt waarbij iemand compleet anders heette het dan dat we hadden geboekt. Hebben ze, via de support chat, zonder vragen en bewijzen binnen no-time gewijzigd
Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
fototoestel enzo heb ik er maar weer uitgehaald. Inderdaad en kleine dingen als medicijnen in rugzak en bij je voeten laten staan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:22 schreef danos het volgende:
[..]
Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.
http://nos.nl/artikel/710238-ryanair-start-slag-om-schiphol.htmlquote:Ryanair start slag om Schiphol
ANP
Luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat het gevecht aan met andere prijsvechters in Nederland en wil op Schiphol gaan vliegen. Daarmee is Ryanair het tweede bedrijf dat de concurrentie aangaat met Air France-KLM.
Ook Easyjet heeft z'n positie op Schiphol inmiddels vergroot. Ryanair vliegt in Nederland nu alleen nog op Eindhoven, Groningen en Maastricht.
'Drama'
Eerder maakte Air France-KLM bekend dat het met dochteronderneming Transavia meer goedkope vluchten wil aanbieden. Een grootschalige staking van piloten van Air France volgde, omdat ze willen vasthouden aan hun huidige arbeidsvoorwaarden. De staking duurde twee weken en kostte het bedrijf 500 miljoen euro.
En daar speelt Ryanair op in. Het bedrijf zegt dat passagiers geen zin hebben in 'drama's zoals deze staking', en op zoek gaan naar een betrouwbare luchtvaartmaatschappij. "Tijdens de staking van Air France-KLM zagen wij de vraag flink stijgen", zegt Kenny Jacobs van Ryanair. Hij verwacht dat de plannen met Transavia vertraging oplopen door de stakingen, "wat gunstig is voor onze plannen".
Schiphol
Binnen vier jaar tijd wil Ryanair vier keer zo groot zijn in Nederland en die groei moet vooral plaatsvinden op Schiphol. "Er komen dan slots vrij, en daar gaan wij op bieden", zegt Jacobs. Luchtvaartmaatschappijen kopen bij luchthavens zogenoemde timeslots in, momenten dat vliegtuigen kunnen opstijgen en landen.
Schiphol zegt nog niet op de hoogte te zijn van de plannen. Maar bang voor een afwijzing is Ryanair niet, want niet alleen Schiphol, ook de stad Amsterdam zou ervan profiteren. "Amsterdam zou een luchtvaartbedrijf moeten willen waar geen stakingen plaatsvinden, en waarmee je de meeste toeristen naar de stad haalt."
Businessclass
Ryanair ziet ook een sterke groei in het aantal zakelijke reizigers. Een markt die vooralsnog werd gedomineerd door concurrenten als Air France-KLM en Lufthansa. Ryanair zei eerder al zich meer te willen richten op de zakelijke reiziger door ook een businessclass aan te bieden. Een opvallende stap, omdat de prijsvechter vooral bekend staat vanwege zijn goedkope vluchten en minder luxe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |