Kwamen ze voor de landing werd ingezet niet langslopen? Volgens mij checken ze altijd of iedereen de gordel om heeft, klaptafeltjes omhoog staan en electrische apparaten uitgezet zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht.
Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht.
Als de passagier daarna gaat zitten en dus de 'bevelen' van het cabinepersoneel opvolgt dan zal over het algemeen geen sanctie volgen, tenzij er in de vlucht al eerdere incidenten zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.
echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
Dan liever de taxi. Moet er niet aan denken als je al gaar het vliegtuig uit komt, om dan ook nog kilometers te gaan wandelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
Krijg je er nog een reden bij?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
Kan opzich wel weer prima hoor, als ik op Eindhoven Airport ben geland loop ik ook wel eens naar Best, of eigenlijk, ik loop vaak van NS station Best naar Eindhoven airport, omdat als de trein ook maar iets vertraging heeft de bus wel weg is gereden, dan ben je met lopen ongeveer even snel als een uur op de volgende bus wachten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:43 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:
Even een shout-out naar de door mij veronderstelde kut-service van Ryanair: gisteren drie verschillende vluchten geboekt waarbij iemand compleet anders heette het dan dat we hadden geboekt. Hebben ze, via de support chat, zonder vragen en bewijzen binnen no-time gewijzigd
Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
fototoestel enzo heb ik er maar weer uitgehaald. Inderdaad en kleine dingen als medicijnen in rugzak en bij je voeten laten staan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:22 schreef danos het volgende:
[..]
Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.
http://nos.nl/artikel/710238-ryanair-start-slag-om-schiphol.htmlquote:Ryanair start slag om Schiphol
ANP
Luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat het gevecht aan met andere prijsvechters in Nederland en wil op Schiphol gaan vliegen. Daarmee is Ryanair het tweede bedrijf dat de concurrentie aangaat met Air France-KLM.
Ook Easyjet heeft z'n positie op Schiphol inmiddels vergroot. Ryanair vliegt in Nederland nu alleen nog op Eindhoven, Groningen en Maastricht.
'Drama'
Eerder maakte Air France-KLM bekend dat het met dochteronderneming Transavia meer goedkope vluchten wil aanbieden. Een grootschalige staking van piloten van Air France volgde, omdat ze willen vasthouden aan hun huidige arbeidsvoorwaarden. De staking duurde twee weken en kostte het bedrijf 500 miljoen euro.
En daar speelt Ryanair op in. Het bedrijf zegt dat passagiers geen zin hebben in 'drama's zoals deze staking', en op zoek gaan naar een betrouwbare luchtvaartmaatschappij. "Tijdens de staking van Air France-KLM zagen wij de vraag flink stijgen", zegt Kenny Jacobs van Ryanair. Hij verwacht dat de plannen met Transavia vertraging oplopen door de stakingen, "wat gunstig is voor onze plannen".
Schiphol
Binnen vier jaar tijd wil Ryanair vier keer zo groot zijn in Nederland en die groei moet vooral plaatsvinden op Schiphol. "Er komen dan slots vrij, en daar gaan wij op bieden", zegt Jacobs. Luchtvaartmaatschappijen kopen bij luchthavens zogenoemde timeslots in, momenten dat vliegtuigen kunnen opstijgen en landen.
Schiphol zegt nog niet op de hoogte te zijn van de plannen. Maar bang voor een afwijzing is Ryanair niet, want niet alleen Schiphol, ook de stad Amsterdam zou ervan profiteren. "Amsterdam zou een luchtvaartbedrijf moeten willen waar geen stakingen plaatsvinden, en waarmee je de meeste toeristen naar de stad haalt."
Businessclass
Ryanair ziet ook een sterke groei in het aantal zakelijke reizigers. Een markt die vooralsnog werd gedomineerd door concurrenten als Air France-KLM en Lufthansa. Ryanair zei eerder al zich meer te willen richten op de zakelijke reiziger door ook een businessclass aan te bieden. Een opvallende stap, omdat de prijsvechter vooral bekend staat vanwege zijn goedkope vluchten en minder luxe.
Juist niet. Die piloten staan daar zo onder druk dat wanneer ze staken de kans groot is dat ze niet meer hoeven komen op te dagen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 07:48 schreef xzaz het volgende:
Wel een beetje raar dat ze zeggen dat bij Ryanair geen stakingen voorkomen. Als er één vluchtmaatschappij is waar ik verwacht dat ze gaan staken is het wel Ryanair.
Dat gaat op een gegeven moment knagen en dan barst de bom.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 07:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Juist niet. Die piloten staan daar zo onder druk dat wanneer ze staken de kans groot is dat ze niet meer hoeven komen op te dagen.
En dan? Dan geeft Ryanair ze geen uren meer en dat kan omdat als je bij Ryanair wilt werken als piloot je een eigen BV op moet richten en een 0 uren contract tekent. Denk je nou werkelijk dat piloten met een torenhoge lening hun baan op het spel gaan zetten?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat gaat op een gegeven moment knagen en dan barst de bom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |