abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 maart 2014 @ 14:06:30 #1
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138113069
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.



Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?

ruudjuh31 21 februari t/m 28 februari
Cara 26 maart t/m 11 april 2014
Mathijst 28 maart - 10 april 2014
KingLysandus 29 maart tot 13 april 2014
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
Kabuto_Raiger 29 Juli - 29 Augustus
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
  maandag 24 maart 2014 @ 14:06:46 #2
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138113078
Sorry wist niks beters te verzinnen _O-
pi_138113762
versschrikkelijk. ;(

:)
pi_138116910
:D

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:04 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

denk dat er nog wel genoeg te doen valt in de AKB48 cafe&Shop
of op het AKB48 podium in de don quihote :)
Denk dat het daar uitgestorven zal zijn zaterdag.

Edit: Op z'n Japans vind ik het mooier. Oshima Yuko.
----
  maandag 24 maart 2014 @ 15:46:49 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138117003
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:04 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

denk dat er nog wel genoeg te doen valt in de AKB48 cafe&Shop
of op het AKB48 podium in de don quihote :)
Zie je dat hier al voor je?
De 3 J's winkel, marco borsato shop, ali b coffeeshop
:')
pi_138117060
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Zie je dat hier al voor je?
De 3 J's winkel, marco borsato shop, ali b coffeeshop
Jan Smit heeft z'n eigen winkel. :P
----
  maandag 24 maart 2014 @ 16:50:11 #7
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138119553
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:44 schreef KingLysandus het volgende:
:D

[..]

Denk dat het daar uitgestorven zal zijn zaterdag.

Edit: Op z'n Japans vind ik het mooier. Oshima Yuko.
MWA true
mja zo ff topic report verzenden :P
mja dunno tho, stadion zal prolly wel uitverkocht zijn maar denk dat er wel schermen zullen zijn op die plekken waar hetgestreamd wordt :)
pi_138123320
Ik snap de TT niet, maar zo zal ie vast beter zijn ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138124146
Kan iemand me in het kort AKB48 uitleggen?

Tijdens het tweede deel van onze Japan-reis verbleven we in hartje Akiba en kwamen op de eerste avond eerst langs kleine shopjes met kaarten te koop met daarop schaars geklede erg jonge meisjes. On vervolgens bij Akihabara station laaaange rijen te zien voor grote schermen. We snapten er niets van.
Er was een nummer dat we werkelijk overal hoorden. Op een avond zaten we aan een sushi-band bovenin Yodobashi, en hoorden dat nummer. Dus ik vroeg een serveerster hoe dat nummer heette. Lekker catchy nummer. Zij wist het niet, maar vroeg het de ronde, streng kijkende sushi-chef. Die kreeg ineens twinkelingen in zijn ogen en begon met zijn handen een soort Hawaii-dansje te doen. Sayonara Crawl("Kurol") heette dat nr. Sindsdien ben ik fan haha. Dat nummer is zó Japan voor ons.
  maandag 24 maart 2014 @ 20:15:41 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138129604
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Kan iemand me in het kort AKB48 uitleggen?

Tijdens het tweede deel van onze Japan-reis verbleven we in hartje Akiba en kwamen op de eerste avond eerst langs kleine shopjes met kaarten te koop met daarop schaars geklede erg jonge meisjes. On vervolgens bij Akihabara station laaaange rijen te zien voor grote schermen. We snapten er niets van.
Er was een nummer dat we werkelijk overal hoorden. Op een avond zaten we aan een sushi-band bovenin Yodobashi, en hoorden dat nummer. Dus ik vroeg een serveerster hoe dat nummer heette. Lekker catchy nummer. Zij wist het niet, maar vroeg het de ronde, streng kijkende sushi-chef. Die kreeg ineens twinkelingen in zijn ogen en begon met zijn handen een soort Hawaii-dansje te doen. Sayonara Crawl("Kurol") heette dat nr. Sindsdien ben ik fan haha. Dat nummer is zó Japan voor ons.
Half Akihabara bestaat uit kleine shopjes met shit waarop schaars geklede jonge meisjes staan. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 24 maart 2014 @ 20:48:36 #11
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138131504
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Kan iemand me in het kort AKB48 uitleggen?

Tijdens het tweede deel van onze Japan-reis verbleven we in hartje Akiba en kwamen op de eerste avond eerst langs kleine shopjes met kaarten te koop met daarop schaars geklede erg jonge meisjes. On vervolgens bij Akihabara station laaaange rijen te zien voor grote schermen. We snapten er niets van.
Er was een nummer dat we werkelijk overal hoorden. Op een avond zaten we aan een sushi-band bovenin Yodobashi, en hoorden dat nummer. Dus ik vroeg een serveerster hoe dat nummer heette. Lekker catchy nummer. Zij wist het niet, maar vroeg het de ronde, streng kijkende sushi-chef. Die kreeg ineens twinkelingen in zijn ogen en begon met zijn handen een soort Hawaii-dansje te doen. Sayonara Crawl("Kurol") heette dat nr. Sindsdien ben ik fan haha. Dat nummer is zó Japan voor ons.
AKB48 is basically een super idol groep.
akb48 zelf heeft iets van 96 leden en dan heb je ook nog divisies in andere steden/landen namelijk in:
*AKB48 (Akihabara, Tokyo)
*SKE48 (Sakae, Nagoya)
*NMB48 (Namba, Osaka)
*HKT48 (Hakata, Fukuoka)
*JKT48 (Jakarta, Indonesie)
*SNH48 (Shanghai, China)

Het is gebaseerd op het concept Idols die je elke dag kan zien. Dagelijks zijn er concerten in de thuis podia van de groepen en heb je ook leden die landelijke en internationale activiteiten doen. Als gevolg daarvan heb je idioot veel leden nodig. De video clips worden gedaan door leden van het mediasenbatsu team. Dit team bestaat uit leden uit elke groep die basically het populairst zijn. Dit zijn dan meestal leden van de japanse groepen. dit team wordt bepaald door onder andere het Jankenpon tournooi en de senbatsu sousenkyo (選抜総選挙). het eerste is basically gewoon een toernooi en het 2e zijn letterlijk verkiezingen.

Fans kunnen bij deze verkiezingen zelf stemmen wie ze in de nieuwe single willen zien. In het geval van vorig jaar zat er bij de single Sayonara Crawl een code waarmee men op de akb48 site voor hun favoriete lid kan stemmen. De nr1 wordt dan center bij het daarop volgende liedje. In het geval van 2013 was Sashihara Rino de center voor het liedje Koisuru fortunecookie. Deze verkiezingen zijn populairder dan de politieke verkiezingen. of althans het kreeg vorig jaar Veel meer aandacht. In elk geval, AKB48 is een fenomeen geworden in Japan. je had eerdere groepen in het verleden als morning musume, maar die waren nooit zo populair als AKB48.

dit is een erg beknopte uitleg van de groep AKB48. Ben zelf bezig aan een meer uitgebreid artikel erover maar dat gaat veel tijd kosten, ze bestaan al sinds 2005 en was zelf pas fan van hun in 2013 lol :+

oh ja dit is voor mij het leukste liedje
pi_138141201
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:48 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

AKB48 is basically een super idol groep.
akb48 zelf heeft iets van 96 leden en dan heb je ook nog divisies in andere steden/landen namelijk in:
*AKB48 (Akihabara, Tokyo)
*SKE48 (Sakae, Nagoya)
*NMB48 (Namba, Osaka)
*HKT48 (Hakata, Fukuoka)
*JKT48 (Jakarta, Indonesie)
*SNH48 (Shanghai, China)

Het is gebaseerd op het concept Idols die je elke dag kan zien. Dagelijks zijn er concerten in de thuis podia van de groepen en heb je ook leden die landelijke en internationale activiteiten doen. Als gevolg daarvan heb je idioot veel leden nodig. De video clips worden gedaan door leden van het mediasenbatsu team. Dit team bestaat uit leden uit elke groep die basically het populairst zijn. Dit zijn dan meestal leden van de japanse groepen. dit team wordt bepaald door onder andere het Jankenpon tournooi en de senbatsu sousenkyo (選抜総選挙). het eerste is basically gewoon een toernooi en het 2e zijn letterlijk verkiezingen.

Fans kunnen bij deze verkiezingen zelf stemmen wie ze in de nieuwe single willen zien. In het geval van vorig jaar zat er bij de single Sayonara Crawl een code waarmee men op de akb48 site voor hun favoriete lid kan stemmen. De nr1 wordt dan center bij het daarop volgende liedje. In het geval van 2013 was Sashihara Rino de center voor het liedje Koisuru fortunecookie. Deze verkiezingen zijn populairder dan de politieke verkiezingen. of althans het kreeg vorig jaar Veel meer aandacht. In elk geval, AKB48 is een fenomeen geworden in Japan. je had eerdere groepen in het verleden als morning musume, maar die waren nooit zo populair als AKB48.

dit is een erg beknopte uitleg van de groep AKB48. Ben zelf bezig aan een meer uitgebreid artikel erover maar dat gaat veel tijd kosten, ze bestaan al sinds 2005 en was zelf pas fan van hun in 2013 lol :+

oh ja dit is voor mij het leukste liedje
Hey, ik ook sinds 2013. Was toen op zoek naar vreemde Japanse gameshows en kwam bij AKBingo uit. Had de muziek al een paar jaar eerder een keertje op mijn mp3-speler staan maar wist toen niks van de leden af.

Het is tegenwoordig echt een fenomeen. Elke dag wel leden op tv. Elke keer in bijna alle tijdschriften. Etc.
De meeste Japanners worden er dagelijks mee geconfronteerd.

Alleen jammer dat er van de eerste 3 generaties weinig overblijft. Vergeet niet te vertellen dat ze geen relaties mogen, of onzedelijke dingen mogen doen. Rino en Minegishi zijn er nog goed mee weggekomen.
En Heavy Rotation kwam op een gegeven moment mijn strot uit. Hehe.

[ Bericht 0% gewijzigd door KingLysandus op 24-03-2014 23:42:16 ]
----
  dinsdag 25 maart 2014 @ 00:12:48 #13
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138142983
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:28 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Hey, ik ook sinds 2013. Was toen op zoek naar vreemde Japanse gameshows en kwam bij AKBingo uit. Had de muziek al een paar jaar eerder een keertje op mijn mp3-speler staan maar wist toen niks van de leden af.

Het is tegenwoordig echt een fenomeen. Elke dag wel leden op tv. Elke keer in bijna alle tijdschriften. Etc.
De meeste Japanners worden er dagelijks mee geconfronteerd.

Alleen jammer dat er van de eerste 3 generaties weinig overblijft. Vergeet niet te vertellen dat ze geen relaties mogen, of onzedelijke dingen mogen doen. Rino en Minegishi zijn er nog goed mee weggekomen.
En Heavy Rotation kwam op een gegeven moment mijn strot uit. Hehe.
yeah I know
van de eerste gen is het eik alleen nog no3bs (Takamina, Miichan en Kojiharu)
ben zelf meer een Team K fan tot nog toe eik :)
pi_138145348
Brrrr. Ik kan de meeste J-pop wel waarderen, maar dit is bagger.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_138146265
ditw as hun eerste mega hit in japan, wel een erg aanstekelijk liedje. ik was toen in japan, werkelijk uit elke hoek hoorde je dat liedje komen...
ineens was het niet meer alleen voor okatku nerds.
trouwens ook hun enige liedje dat ik te pruimen vind..



[ Bericht 5% gewijzigd door pokkerdepok op 25-03-2014 08:54:46 ]
  Eindredactie Games dinsdag 25 maart 2014 @ 22:40:55 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_138175991
Oke jongens, wat moet ik echt zien in zuid-Japan? Hiroshima en Fukuoka staan al op de planning, Huis ten Bosch ben ik al geweest. Wat nog meer :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_138176366
voor de japan gangers, kersenbloesen is gearriveerd in tokyo. binnen een week op zn top.
pi_138176444
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:40 schreef donald_dick het volgende:
Oke jongens, wat moet ik echt zien in zuid-Japan? Hiroshima en Fukuoka staan al op de planning, Huis ten Bosch ben ik al geweest. Wat nog meer :P
Miyajima al op de lijst staan? Daar ga ik waarschijnlijk later dit jaar ook heen.

Ik ga van Seoul -> Busan -> Fukuoka -> Hiroshima -> Miyajima -> Kyoto -> Osaka
pi_138176933
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:40 schreef donald_dick het volgende:
Oke jongens, wat moet ik echt zien in zuid-Japan? Hiroshima en Fukuoka staan al op de planning, Huis ten Bosch ben ik al geweest. Wat nog meer :P
nagasaki ben je dan misschien ook al geweest, zoniet, zeker doen!
kagoshima is ook okee, stad met uitzich op een baai met rokende vulkaan.
kumamoto heeft een erg mooi kasteel. ik ben toen van nagasaki over het water gegaan naar kumamoto, leuk tochtje, wererom met uitzicht op een vulkaan.

en als je tijd hebt, vanuit kagoshima kan je een snelle boot nemen naar het eiland yakushima, zeer bijzonder. alleen dat vergt voorbereiding; slaapplek vantevoren regelen, wandel spullen, en als je echt wat dieper het eiland op wil, slaapzak mee want dan ben je savonds niet terug in een hotel, dan slaap je in een hutje in het bos. het eiland weert het massa toerisme. en terecht.

verder, zelf niet geweest, mount aso, beppu.
  Eindredactie Games dinsdag 25 maart 2014 @ 23:07:10 #21
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_138177481
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nagasaki ben je dan misschien ook al geweest, zoniet, zeker doen!
kagoshima is ook okee, stad met uitzich op een baai met rokende vulkaan.
kumamoto heeft een erg mooi kasteel. ik ben toen van nagasaki over het water gegaan naar kumamoto, leuk tochtje, wererom met uitzicht op een vulkaan.

en als je tijd hebt, vanuit kagoshima kan je een snelle boot nemen naar het eiland yakushima, zeer bijzonder. alleen dat vergt voorbereiding; slaapplek vantevoren regelen, wandel spullen, en als je echt wat dieper het eiland op wil, slaapzak mee want dan ben je savonds niet terug in een hotel, dan slaap je in een hutje in het bos. het eiland weert het massa toerisme. en terecht.

verder, zelf niet geweest, mount aso, beppu.
Dank je wel voor de tips! Ik ga voor de derde keer in 5 jaar naar Japan toe en ik moet het voor mezelf nog een beetje spannend houden :P De standaard dingen heb ik nu wel gezien en ik ben op zoek naar wat minder toeristisch/dingen die ik nog niet gezien heb :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_138178200
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dank je wel voor de tips! Ik ga voor de derde keer in 5 jaar naar Japan toe en ik moet het voor mezelf nog een beetje spannend houden :P De standaard dingen heb ik nu wel gezien en ik ben op zoek naar wat minder toeristisch/dingen die ik nog niet gezien heb :)
niet verkeerd, 3 keer in 5 jaar.. :)

zuid japan is leuk, toch een beetje anders, tropischer, minder druk...
  woensdag 26 maart 2014 @ 08:41:46 #23
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138194335
Doet me aan dat andere filmpje denken.
----
pi_138198396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 08:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

awesome
world order geeft je een rondleiding door Akihabara :)
Dus daar zijn die mannetjes van! Ik vond die reclame bij Shinjuku statio zo leuk, maar het is dus een band! <3
pi_138207266
zitten ook in een video clip van justin bieber/ will.i.am.
zelf opzoeken, ik kan er niet tegen, die bieber lol
pi_138211451
That Power van william + jbieber
pi_138218391
Zijn er trouwens geen fokkers in in (de buurt van) Osaka wonen? En dan met namen mannen die wel van een biertje houden. Japanners zijn allemaal leuk en aardig, maar om nou iedere keer na 2 biertjes aan te moeten horen hoe hun vrouw niet meer met ze wil batsen/ze naar de hoeren gaan/ze schoolgirls proberen te regelen/etc begint ook een beetje te vervelen :')
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:29:25 #29
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138222672
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Zijn er trouwens geen fokkers in in (de buurt van) Osaka wonen? En dan met namen mannen die wel van een biertje houden. Japanners zijn allemaal leuk en aardig, maar om nou iedere keer na 2 biertjes aan te moeten horen hoe hun vrouw niet meer met ze wil batsen/ze naar de hoeren gaan/ze schoolgirls proberen te regelen/etc begint ook een beetje te vervelen :')
lol
wil best een biertje komen zuipen, maar dan moet je even geduld hebben tot augustus :+
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:03:47 #30
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138226987
In Helsinki te wachten op de vlucht naar Tokyo :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138257353
Net terug uit Tokyo voo de eerste keer en wat een nieuwe ervaring, 7 dagen geweest en vooral het gebrek aan engels bij de de mensen viel me meteen op. Verder wel een leuke week gehad en zoveel mogelijk op straat geweest in deze gigantische stad !! Wat verderopviel : Schoon ! Amper honden en katten gezien op straat en hoe hulpzaam iedereen was.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:28:38 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138260956
Blogje met wat foto's (en wat tekst):
http://jp014.blogspot.nl
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138264852
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Zijn er trouwens geen fokkers in in (de buurt van) Osaka wonen? En dan met namen mannen die wel van een biertje houden. Japanners zijn allemaal leuk en aardig, maar om nou iedere keer na 2 biertjes aan te moeten horen hoe hun vrouw niet meer met ze wil batsen/ze naar de hoeren gaan/ze schoolgirls proberen te regelen/etc begint ook een beetje te vervelen :')
Sorry, ben 'n vrouw en drink geen bier :P
pi_138264946
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef matthijst het volgende:
Blogje met wat foto's (en wat tekst):
http://jp014.blogspot.nl
Hehe tof! Zit zelf na Golden Week voor een maand in Japan. Kladblok mee en daar gewoon dagelijks mijn verhalen in schrijven. 8-)
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_138265242
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Zijn er trouwens geen fokkers in in (de buurt van) Osaka wonen? En dan met namen mannen die wel van een biertje houden. Japanners zijn allemaal leuk en aardig, maar om nou iedere keer na 2 biertjes aan te moeten horen hoe hun vrouw niet meer met ze wil batsen/ze naar de hoeren gaan/ze schoolgirls proberen te regelen/etc begint ook een beetje te vervelen :')
Ik kom wel eens in de contreien. Als je in de buurt van Tokyo komt, stuur me maar een PM.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_138269074
Iemand wel eens bij een sumo event geweest? Zit net te kijken en zie dat er in mei de Natsu Basho is. Prijzen vallen wel mee, dus wil maar een dag gaan bezoeken.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_138270022
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:51 schreef ROFLOL het volgende:
Iemand wel eens bij een sumo event geweest? Zit net te kijken en zie dat er in mei de Natsu Basho is. Prijzen vallen wel mee, dus wil maar een dag gaan bezoeken.
Helaas was er bij mij niks in Tokyo, ik zat zelf in een hotel tegenover de sumo arena :)
Schijnt wel iets te zijn om een keer naar toe te gaan.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:59:18 #38
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138279838
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:51 schreef ROFLOL het volgende:
Iemand wel eens bij een sumo event geweest? Zit net te kijken en zie dat er in mei de Natsu Basho is. Prijzen vallen wel mee, dus wil maar een dag gaan bezoeken.
keer bij een training van die stal in grote stadion in Tokyo geweest. Was toen gratis. In april volgens mij.
Best leuk om een keer mee te maken. Hadden eigenlijk eten mee moeten nemen, want dat deden die Japanners er ook :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138280347
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:51 schreef ROFLOL het volgende:
Iemand wel eens bij een sumo event geweest? Zit net te kijken en zie dat er in mei de Natsu Basho is. Prijzen vallen wel mee, dus wil maar een dag gaan bezoeken.
je zit achterin, dus goede ogen of een verrekijkwrtje is handig :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138320117
Wat een regen... en precies nu wij het hotel instappen gaat de zon schijnen.
----
  zondag 30 maart 2014 @ 11:47:41 #41
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138322401
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:30 schreef KingLysandus het volgende:
Wat een regen... en precies nu wij het hotel instappen gaat de zon schijnen.
lol ^^;;;;
also concert was afgelast vanwege de regen _O-
kennelijk wil god ook niet dat yuko weggaat :+
  zondag 30 maart 2014 @ 11:51:54 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138322497
Stinkweer inderdaad :(
Gelukkig ondertussen opgeklaard en morgen wordt het uebermooi (hoop ik).
's ff uitzoeken of er al ergens vroeg bloeiende sakura te zien is...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138327987
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:51 schreef matthijst het volgende:
Stinkweer inderdaad :(
Gelukkig ondertussen opgeklaard en morgen wordt het uebermooi (hoop ik).
's ff uitzoeken of er al ergens vroeg bloeiende sakura te zien is...
En toen we net het hotel uitgingen begon het weer keihard te regenen en onweren...
----
pi_138328014
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:47 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

lol ^^;;;;
also concert was afgelast vanwege de regen _O-
kennelijk wil god ook niet dat yuko weggaat :+
Zingt Yukirin buiten?
----
  zondag 30 maart 2014 @ 15:50:23 #45
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138328700
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:28 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Zingt Yukirin buiten?
nope denk ik :P
  zondag 30 maart 2014 @ 22:31:24 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138344551
Waar hangen die Fokkers in japan uit?
Zit zelf in Best western Astina Shinjuku, volgende week in Sunroute Plaza.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138346410
Vandaag Akihabara.
----
pi_138368323
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef matthijst het volgende:
Blogje met wat foto's (en wat tekst):
http://jp014.blogspot.nl
• Die "kaas" is denk ik miso vinegraitte. Bestel eens hotaru ika. Kleine paarse inktvissen met diezelfde saus. Het is het seizoen ervoor. :)



• "Iets dat smaakte naar geraspte bloemkool". Schaam je! Dat is geraspte daikon! Paar druppels sojasaus erop en dan samen met het ei eten. Dan zou je na een paar keer naar Japan toch wel moeten weten?

• Die stokjes met mochi heten "dango". Typisch festivalvoer. :)

Heerlijk om weer je blogs te lezen trouwens :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Aurelius op 31-03-2014 17:30:43 ]
pi_138368474
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:51 schreef matthijst het volgende:
Stinkweer inderdaad :(
Gelukkig ondertussen opgeklaard en morgen wordt het uebermooi (hoop ik).
's ff uitzoeken of er al ergens vroeg bloeiende sakura te zien is...
Zoals dit?









SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 maart 2014 @ 22:03:43 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138380971
Haha. Mooi! Een vriend van me zei hetzelfde, ik zei: mooi die bloesem, maar heb je ook een Pizzaburger? :7

Bedankt voor de uitleg over dat eten ;)
Daikon weleens eerder gehad inderdaad (ook eens zo'n kookcursus bij 't Japanse winkeltje in Amsterdam), maar qua eten een geheugen als een zeef. Vind het ook zo verrekte jammer dat de meesten geen Engels praten, dus 't is vaak ook niet te vragen.

Gisteren wel mazzel trouwens: wilden van dat groene theepoeder kopen (matchi oid). Zakjes in de winkel. En een paar kleine blikjes erboven. Ik vrolijk een beetje knijpen in die zakjes en schudden met die busjes (om te checken of het poeder is). Overtuigd dat in het blikje ook thee zou zitten pak ik er 1 om te gaan afrekenen. Hoor ik opeens zo'n Japanse vrouw naast me: " that is not Japanese tea, it is sea weed powder".

Oeps :D

Uiteindelijk hele uitleg gekregen over al die zakjes die er stonden. Toen ze een paar minuten later zag dat we nog met lege blikjes aan het klooien waren om dat poeder in te doen kwam ze weer teruglopen om te laten zien dat er ook doseerbekers waren. En om te vragen of we nog ergens anders hulp bij nodig hadden :)

Ook altijd leuk in de metro als je niet naast elkaar kunt zitten; vaak is er dan wel een Japanner die naast 1 van beiden zit en het zielig vindt en erop staat dat je met ze van plaats ruilt O+

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 31-03-2014 22:47:09 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138387775
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:03 schreef matthijst het volgende:
Haha. Mooi! Een vriend van me zei hetzelfde, ik zei: mooi die bloesem, maar heb je ook een Pizzaburger? :7

Bedankt voor de uitleg over dat eten ;)
Daikon weleens eerder gehad inderdaad (ook eens zo'n kookcursus bij 't Japanse winkeltje in Amsterdam), maar qua eten een geheugen als een zeef. Vind het ook zo verrekte jammer dat de meesten geen Engels praten, dus 't is vaak ook niet te vragen.

Gisteren wel mazzel trouwens: wilden van dat groene theepoeder kopen (matchi oid). Zakjes in de winkel. En een paar kleine blikjes erboven. Ik vrolijk een beetje knijpen in die zakjes en schudden met die busjes (om te checken of het poeder is). Overtuigd dat in het blikje ook thee zou zitten pak ik er 1 om te gaan afrekenen. Hoor ik opeens zo'n Japanse vrouw naast me: " that is not Japanese tea, it is sea weed powder".

Oeps :D

Uiteindelijk hele uitleg gekregen over al die zakjes die er stonden. Toen ze een paar minuten later zag dat we nog met lege blikjes aan het klooien waren om dat poeder in te doen kwam ze weer teruglopen om te laten zien dat er ook doseerbekers waren. En om te vragen of we nog ergens anders hulp bij nodig hadden :)

Ook altijd leuk in de metro als je niet naast elkaar kunt zitten; vaak is er dan wel een Japanner die naast 1 van beiden zit en het zielig vindt en erop staat dat je met ze van plaats ruilt O+
Wat ben je vroeg wakker. Dat in de metro hadden wij ook meegemaakt.
Vandaag Asakusa. Gister Akihabara. Volgens mij vond mijn vriendin het niks aan haha.
De Akb-shop stelde niets voor en het theater is overdag niet toegankelijk. Jammer. Maar voor de rest wel vermakelijk hoor.
----
  dinsdag 1 april 2014 @ 01:08:12 #52
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138387873
Check die promenade aan het water in asakusa. Zag gisteren uit de metro: erg mooi, bloesems met Sky tree!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138388799
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:08 schreef matthijst het volgende:
Check die promenade aan het water in asakusa. Zag gisteren uit de metro: erg mooi, bloesems met Sky tree!
Ha, daar heb ik gisteren (maandag) gelopen! Een van de mooiere plekken die we tot nu toe hebben bezocht. Op dit moment in de shinkansen op weg naar Takayama even aan het bijkomen van Akihabara, Shinjuku, Shibuya, Ginza, Kamakura, Harajuku, Roppongi, Asakusa en Ueno.

Twee uitersten van hoogtepunten tot nu toe het Gyoen park en het Robot Restaurant. O+
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_138388936
Bloesemtijd O+

*gaat weer in fotoboek van eerdere bezoeken wegdromen*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:00:42 #55
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138389023
TT had net zo goed 'waar we geen walvis meer eten' kunnen zijn :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_138389043
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:01 schreef Cara het volgende:

[..]

Ha, daar heb ik gisteren (maandag) gelopen! Een van de mooiere plekken die we tot nu toe hebben bezocht. Op dit moment in de shinkansen op weg naar Takayama even aan het bijkomen van Akihabara, Shinjuku, Shibuya, Ginza, Kamakura, Harajuku, Roppongi, Asakusa en Ueno.

Twee uitersten van hoogtepunten tot nu toe het Gyoen park en het Robot Restaurant. O+
Ooh Takayama biefstuk!! Is een must!

En Mattijst, bekend verhaal van de sea weed powder. Er stonden van die kleine rode potjes tussen de thee, en ik als theefan dacht dat wel eens te proberen. In het hotel googleden we wat er op de verpakking stond. Sea weed dus. Al schijnt er ook thee te zijn die daar naar smaakt!
Bij de Donqi hebben ze veel goedkope en prima thee overigens! Ook matcha.
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:08:59 #57
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138389047
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 06:28 schreef Pheno het volgende:
Bloesemtijd O+

*gaat weer in fotoboek van eerdere bezoeken wegdromen*
Zou de bloesems graag een keer willen doen in Hirosaki ofzo, maar volgens mij is het wel over de hoofden heenlopen...
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:11:09 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138389056
Cool. Ga vanavond ff bij Donqi kieken. Zit om de hoek. Nu op odaiba, bij divercity.

We hadden wel ff een Japan-Fok meet kunnen doen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:11:45 #59
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138389059
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:08 schreef matthijst het volgende:
Check die promenade aan het water in asakusa. Zag gisteren uit de metro: erg mooi, bloesems met Sky tree!
Ja, leuk daar. heb daar een keer samen met wat Amerikanen de halve dag aan het water zitten drinken. Erg relaxed.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:12:59 #60
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138389063
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:11 schreef matthijst het volgende:
Cool. Ga vanavond ff bij Donqi kieken. Zit om de hoek. Nu op odaiba, bij divercity.

We hadden wel ff een Japan-Fok meet kunnen doen :)
Odaiba _O_ Staat die mega robot daar nog? Ik vind het metrostation daar ook wel een vette naam hebben: "Tokyo teleport" :D

's Avonds heb je daar een mooi uitzicht op die brug ("rainbow bridge"?), met als bonus een vreselijk dom nep vrijheidsbeeld.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_138389470
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:12 schreef star_gazer het volgende:
Odaiba _O_ Staat die mega robot daar nog? Ik vind het metrostation daar ook wel een vette naam hebben: "Tokyo teleport" :D

's Avonds heb je daar een mooi uitzicht op die brug ("rainbow bridge"?), met als bonus een vreselijk dom nep vrijheidsbeeld.
Er is ook een leuk strandje met uitzicht op de brug. Daar nog een keer de hele zwoele zomernacht met mijn vrouw gezeten. Zonsopgang bekeken en eerste metro naar huis genomen. O+
pi_138389471
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:03 schreef matthijst het volgende:
Gisteren wel mazzel trouwens: wilden van dat groene theepoeder kopen (matchi oid). Zakjes in de winkel. En een paar kleine blikjes erboven. Ik vrolijk een beetje knijpen in die zakjes en schudden met die busjes (om te checken of het poeder is). Overtuigd dat in het blikje ook thee zou zitten pak ik er 1 om te gaan afrekenen. Hoor ik opeens zo'n Japanse vrouw naast me: " that is not Japanese tea, it is sea weed powder".

Oeps :D
Matcha ;) Als je trouwens echt indruk wilt maken moet je er zo'n houten kwastje bijkopen. Als je van groene thee houdt, kan ik een winkel in Ueno aanraden. Ik ben de naam kwijt, maar hij zit zo'n beetje naast de Yodabashi Camera/Sega Arcade. Hele oude zaak gespecialiseerd in matcha. Ze verkopen er ook heerlijk softijs.

quote:
Ook altijd leuk in de metro als je niet naast elkaar kunt zitten; vaak is er dan wel een Japanner die naast 1 van beiden zit en het zielig vindt en erop staat dat je met ze van plaats ruilt O+
NOOIT voor oude mensen opstaan. Die fout heb ik gemaakt. Gevolg was een enorm gestressed vrouwtje die continu om zich heen aan het kijken was of er een plekje vrijkwam waar ik kon gaan zitten.

[ Bericht 99% gewijzigd door Aurelius op 01-04-2014 08:22:31 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 08:48:29 #63
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138389816
Zo'n houten kwastje moet ik nog ff ergens scoren inderdaad : )
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138389902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:16 schreef Aurelius het volgende:
NOOIT voor oude mensen opstaan. Die fout heb ik gemaakt. Gevolg was een enorm gestressed vrouwtje die continu om zich heen aan het kijken was of er een plekje vrijkwam waar ik kon gaan zitten.
Ligt eraan hoe je het doet :P Je kunt ook zeggen dat het geen probleem is. Nu kon het opaatje naast het omaatje zitten O+
Kan niet wachten om weer terug te zijn eind dit jaar :D
pi_138389991
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:48 schreef matthijst het volgende:
Zo'n houten kwastje moet ik nog ff ergens scoren inderdaad : )
Die hebben ze dus in die theezaak in Ueno, inclusief gratis workshop hoe hem te gebruiken en proeven. :)
pi_138392948
OP mag trouwens wel eens opgeschoond worden, mijn reis van 2013 staat er nog in.
pi_138393356
Vandaag best of luck fortune getrokken in Asakusa. En ben weer naar Akihabara geweest want ik had gister een winkel gemist. Blijkt het vandaag gesloten te zijn vanwege voorjaarsschoonmaak. Handig die best of luck.
Morgen nog een keer proberen. Nu naar Tokyo station om te shoppen en te eten.
----
pi_138403351
Tokyu Hands heeft ook aardig wat theeprodukten. Mooie kannen en matcha-sets.
Een bamboelepeltje heb je ook "nodig", Matthijst ;) Je hebt nml maar echt een heul klein beetje nodig om thee te maken.

Hopelijk kunnen we over een jaar weer naar Japan. We hebben dan wel een baby van 9 maanden. Geen idee of we het dan zien zitten om zo lang te reizen. Ik vond Japan wel kindvriendelijk en ontspannen reizen, toen ik er was. Hopelijk denken we er over een jaar nog zo over want we hebben "heimwee" (reiswee? Vakantiewee?)

Edit: die opkloppers heb ik ook bij de Daiso gezien btw

[ Bericht 3% gewijzigd door Roomsnoes op 01-04-2014 20:29:58 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:51:18 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138421459
OK, gisteren bij Daiso lopen zoeken naar zo'n opklopper, maar niet gevonden. Al hebben die lui zoveel zooi dat je er vast zo overheen kijkt. Zal s ff bij Tokyu Hands kijken vanavond...

Ga vandaag naar Shibuya. Kijken of dit er nog staat:


Gisteren lopen zoeken bij Toyosu, naar deze,maar niet kunnen vinden:

Later nog 's lopen googlen en denk dat ie achter een gebouw stond. Vd week nog maar een poging wagen :(
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 2 april 2014 @ 00:22:14 #70
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138422660
Ze hebben hier in Sydney sinds kort een Daiso. Mijn (Japanse) vriendin kwam zowat klaar toen ze het hoorde :D maar tjongejonge wat hebben ze daar een hoop troep. Daar kan de HEMA / marskramer nog wat van leren.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 2 april 2014 @ 00:52:52 #71
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138423419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:15 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Er is ook een leuk strandje met uitzicht op de brug. Daar nog een keer de hele zwoele zomernacht met mijn vrouw gezeten. Zonsopgang bekeken en eerste metro naar huis genomen. O+
Klopt! Daar heb ik ook nog even rond gehangen :) Durfde alleen niet het water in; denk dat het meer dan 'licht' vervuild is daar :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 2 april 2014 @ 00:55:59 #72
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138423474
Wie is er al in een 'maido cafe' geweest? :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 2 april 2014 @ 01:10:55 #73
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138423765
Stond gisteren buiten de Daiso te wachten toen er opeens een teringherrie uit een winkel kwam: bleek zo'n maid toko waar er eentje aan het zingen was.... Pffff, daar ga je niet voor je plezier heen volgens mij?
Of zo'n toko waar je kattenoren op krijgt en miauw, miauw, miauw, mag zeggen? Neu, bedankt :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138441894
Ik ben bij deze geweest, in akihabara: http://www.cafe-athome.com/about-english/
een van de grootste en populairste maid cafés. Louis Theroux is ook in diezelfde tent geweest.
()

Ik vond het een erg grappige ervaring. Was er op zaterdga of vrijdag (doordeweeks is hete enbeetje stil hoorde ik). Verrassend genoeg waren we de enige toeristen, en dat vond ik juist leuk. Om dat hele schouwspel van single mannen en die meisjes te observeren is echt gaaf. Je kan kiezen tussen een spelletje spelen en een foto met ze.
Het is voor ons nuchtere europeanen natuurlijk een idiote aangelegenheid, maar ik vond het een bijzonder kijkje in de Japanse cultuur. En ze hebben heus lekkere toetjes haha.

[ Bericht 20% gewijzigd door Roomsnoes op 02-04-2014 17:59:58 ]
  donderdag 3 april 2014 @ 13:15:31 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138468443
Toevallig iemand van Fok bij de Genki-Sushi vanavond?
Kwam naar buiten toen er net een ladinkje Nederlanders naar binnen ging :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138468466
Ik ben jaloers op jullie :'(
pi_138468531
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:15 schreef matthijst het volgende:
Toevallig iemand van Fok bij de Genki-Sushi vanavond?
Kwam naar buiten toen er net een ladinkje Nederlanders naar binnen ging :)
Lijkt me vreselijk! :X

Ga je trouwens nog naar dat foute robot-restaurant?
  donderdag 3 april 2014 @ 14:10:15 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138469955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Lijkt me vreselijk! :X

Ga je trouwens nog naar dat foute robot-restaurant?
Hèhè, was wel geinig eigenlijk: kwam naar buiten lopen toen er net een clubje Nederlanders voor de deur stond. Een zo'n mannetje zei iets als "ik haat die buitenlanders" en toen keek ie mij aan (want kwam net naar buiten, geen idee waar hij het over had verder). Dus ik zei vrolijk terug "ja man, ik haat ze ook, die buitenlanders" :)

Gast verbaasd kijken.
Hoe groot is de kans?
Eerste nl-ers in een week tijd voor ons iig.

Dat foute robotrestaurant misschien nog wel ff checken ja!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138470030
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hèhè, was wel geinig eigenlijk: kwam naar buiten lopen toen er net een clubje Nederlanders voor de deur stond. Een zo'n mannetje zei iets als "ik haat die buitenlanders" en toen keek ie mij aan (want kwam net naar buiten, geen idee waar hij het over had verder). Dus ik zei vrolijk terug "ja man, ik haat ze ook, die buitenlanders" :)

Gast verbaasd kijken.
Hoe groot is de kans?
Eerste nl-ers in een week tijd voor ons iig.

Dat foute robotrestaurant misschien nog wel ff checken ja!
In Japan kom je maar heel weinig Nederlanders tegen. In 1.5 maand volgens mij 2 keer.

In ZO-Azie zit op ieder terras wel een Hollander te blaten :')
pi_138470122
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:10 schreef matthijst het volgende:
Hèhè, was wel geinig eigenlijk: kwam naar buiten lopen toen er net een clubje Nederlanders voor de deur stond. Een zo'n mannetje zei iets als "ik haat die buitenlanders" en toen keek ie mij aan (want kwam net naar buiten, geen idee waar hij het over had verder). Dus ik zei vrolijk terug "ja man, ik haat ze ook, die buitenlanders" :)
Gevalletje "dan zijn we niet meer bijzonder als er andere gaijin rondlopen". Ik maak me er soms ook schuldig aan om zo te denken. :D

pi_138534152
Iemand hier nog eens gebruik gemaakt van een pocket WiFi? Heb alleen mijn camera en telefoon bij me, dus wil eigenlijk wel altijd WiFi hebben. Puur voor eventueel maps en een paar keer uploaden van wat foto's. Via GAC zit ik voor een 75Mbps Model op zo'n ¤100 voor een maand lang.

Of ik ga gewoon voor twee keer een visitor sim kaart via B-Mobile. 14 dagen, 1GB. Opzich meer dan genoeg, plus nog niet zo'n ding bij me + niks extra opladen en ongeveer voor de helft van de prijs.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_138535640
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]
In ZO-Azie zit op ieder terras wel een Hollander te blaten :')
Dat viel mij heel erg mee, met name in Thailand.

In Japan had ik er nog minder 'last' van.
pi_138539690
Matthijst, erg leuke blog heb je! Jaloersmakend, dat wel ;)
Wij hebben bovenin de Parco bij een Korean BBQ gegeten. Hadden ze heerlijk eten! Wat er precies Koreaans aan was, weet ik overigens niet. Maar die hadden en Engelse kaart en ttt ook personeel dat twee woorden Engels sprak.
  zondag 6 april 2014 @ 00:42:17 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138558442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 15:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Matthijst, erg leuke blog heb je! Jaloersmakend, dat wel ;)
Wij hebben bovenin de Parco bij een Korean BBQ gegeten. Hadden ze heerlijk eten! Wat er precies Koreaans aan was, weet ik overigens niet. Maar die hadden en Engelse kaart en ttt ook personeel dat twee woorden Engels sprak.
Parco in Shibuya?
En had je daar zo'n grill op tafel dat je de boel zelf kon bakken?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138560771
Parco in Shibuya ja. Er zijn daar twee etages met restaurants. Het logo is iets met zwart en rood :') Maar volgens mij staat er een Engelse naam op de bordjes in de lift enzo. Hetw as even zoeken aar hij zit er :D (in mei vorig jaar iig wel)
Je zit daar op je kniën of een gewone tafel en maakt je eten klaar op een bbq aan tafel idd. Erg goede kwaliteit.

Edit:
SUMIBI-YAKINIKU TORAJI heet het. Het is het restaurant rechts bovenin in deze lijst: http://www.parco.co.jp/customer/shibuya/restaurant.php

[ Bericht 18% gewijzigd door Roomsnoes op 06-04-2014 08:36:12 ]
  maandag 7 april 2014 @ 14:53:18 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138611381
Zijn uiteindelijk hier geweest, in Ginza. fixed price 2980 of 3980 yen pp voor 90 minuten, inclusief drinken. De 3980 variant krijg je een schaal premium beef op tafel erbij. Voor de rest buffetstijl: vlees halen en aan tafel bakken. Beviel wel goed.
Thanks for your replies. Ended up going here. Fixed price, menu bases, english.
http://mynewlifeintokyo.b(...)u-only-1000-yen.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138625702
Heeft iemand ervaring hier met vliegen van Tokyo naar Seoul? Op dit moment kan ik niets goedkoper vinden dan 230-250 euro, heb ook niet het idee dat er echt prijsvechters zijn zoals we hier in Europa hebben. Of iemand hier nog tips?
pi_138630835
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:32 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand ervaring hier met vliegen van Tokyo naar Seoul? Op dit moment kan ik niets goedkoper vinden dan 230-250 euro, heb ook niet het idee dat er echt prijsvechters zijn zoals we hier in Europa hebben. Of iemand hier nog tips?
Probeer Jeju Air en Vanilla Air. Echte prijsvechters zijn er idd niet/weinig. Binnenlandse vluchten zijn vaak wel goedkoop te vinden, internationaal (zeker vanuit Tokyo) bijna niet.

Edit: Weet niet wanneer je wilt gaan, maar voor eind mei zijn er met Vanilla Air nog tickets te vinden voor minder dan 150¤. Als je zou willen boeken als je al in Japan bent, kun je ook uitkijken naar een package deal. 2~3 day trips voor 20k¥ incl. hotel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Negentiendertig op 07-04-2014 22:10:39 ]
pi_138632225
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben bij deze geweest, in akihabara: http://www.cafe-athome.com/about-english/
een van de grootste en populairste maid cafés. Louis Theroux is ook in diezelfde tent geweest.
()

Ik vond het een erg grappige ervaring. Was er op zaterdga of vrijdag (doordeweeks is hete enbeetje stil hoorde ik). Verrassend genoeg waren we de enige toeristen, en dat vond ik juist leuk. Om dat hele schouwspel van single mannen en die meisjes te observeren is echt gaaf. Je kan kiezen tussen een spelletje spelen en een foto met ze.
Het is voor ons nuchtere europeanen natuurlijk een idiote aangelegenheid, maar ik vond het een bijzonder kijkje in de Japanse cultuur. En ze hebben heus lekkere toetjes haha.
Is dat de tweelingbroer van Louis? :D
pi_138635578
Oeh thanks! We hoeven maar een one way ticket te hebben aangezien we daarna terugvliegen naar Nederland. 280 euro voor 3 tickets, niet slecht.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:57 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Probeer Jeju Air en Vanilla Air. Echte prijsvechters zijn er idd niet/weinig. Binnenlandse vluchten zijn vaak wel goedkoop te vinden, internationaal (zeker vanuit Tokyo) bijna niet.

Edit: Weet niet wanneer je wilt gaan, maar voor eind mei zijn er met Vanilla Air nog tickets te vinden voor minder dan 150¤. Als je zou willen boeken als je al in Japan bent, kun je ook uitkijken naar een package deal. 2~3 day trips voor 20k¥ incl. hotel.
pi_138639396
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Is dat de tweelingbroer van Louis? :D
Hé inderdaad. Jeetje dacht dat het Louis was haha.
pi_138680734
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:32 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand ervaring hier met vliegen van Tokyo naar Seoul? Op dit moment kan ik niets goedkoper vinden dan 230-250 euro, heb ook niet het idee dat er echt prijsvechters zijn zoals we hier in Europa hebben. Of iemand hier nog tips?
Ik zie voor eind mei bij www.flypeach.com naar Seoul van Osaka voor 114 eur omgerekend. Als je toch richting Osaka gaat. Is dit wel te overwegen.

Oh ik zie one way. Dat is 50 eur omgerekend per persoon :)
pi_138685812
Ik wil met een vriend op vakantie naar Japan. We denken aan een week of 3, geen idee hoe en waar we moeten beginnen. We spreken ook geen woord Japans dus dat is ook een uitdaging. Eerst maar eens deze topics doorlezen . :)
pi_138685854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:25 schreef Quantic het volgende:
Ik wil met een vriend op vakantie naar Japan. We denken aan een week of 3, geen idee hoe en waar we moeten beginnen. We spreken ook geen woord Japans dus dat is ook een uitdaging. Eerst maar eens deze topics doorlezen . :)
Leuk :)

Maak je geen zorgen om de taal ;)
pi_138686207
Afgelopen week beetje een planning gemaakt voor eerste week in Tokyo en vervolgens Osaka en dan een dagje naar Hiroshima en Nara. Nu kijken wat ik ga doen in Kyoto. Zo hyped geraakt haha, precies nog een maand wachten. O+
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_138687370
Kyoto: een Geisha aan tafel vragen om muziek te spelen. Wel wat cash meenemen :P
pi_138687613
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:08 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Ik zie voor eind mei bij www.flypeach.com naar Seoul van Osaka voor 114 eur omgerekend. Als je toch richting Osaka gaat. Is dit wel te overwegen.

Oh ik zie one way. Dat is 50 eur omgerekend per persoon :)
Thanks, maar wij vertrekken vanuit Tokyo, dus dan maakt het geen verschil. Uiteindelijk betalen we nu 220 euro voor 3 tickets one way, dus best prima!
  woensdag 9 april 2014 @ 23:06:15 #98
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_138711514
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:21 schreef Tarbot het volgende:
Kyoto: een Geisha aan tafel vragen om muziek te spelen. Wel wat cash meenemen :P
grapjas _O-
pi_138767583
Zo daar ben ik weer.
Wat een toptijd heb ik gehad, mooiste reis die ik tot nu toe gemaakt heb.
Vriendin is de 3000 foto's aan het sorteren, zal er snel ff een verhaaltje van maken.

Japan O+
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:14:51 #100
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138915968
Tickets geboekt. 17 dagen naar Japan in juli, eens kijken of ik die hitte trek. We gaan de eerste 9 dagen richting Osaka/Kyoto en daarna nog een week in Tokyo. Vliegen van en naar Narita.

Nu maar eens kijken naar die bullettrain tickets.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:27:35 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138916525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:31 schreef Cara het volgende:
Zo daar ben ik weer.
Wat een toptijd heb ik gehad, mooiste reis die ik tot nu toe gemaakt heb.
Vriendin is de 3000 foto's aan het sorteren, zal er snel ff een verhaaltje van maken.

Japan O+
Duurt lang.... ;)
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:47:48 #102
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138920350
Waar hebben jullie trouwens Ghibli museum tickets geboekt? Ik kan niet vinden dat ik dat ergens via Nederland kan doen? Hebben jullie tips? Voor ik één of ander shabby Engels of Duits bureau via mijn creditcard tickets laat bestellen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:48:47 #103
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138920395
En kun je met zo'n railway pass ook gewoon in en om Tokyo in alle treinen? Of is dat alleen die bullet-gevallen?

We zitten de laatste week volledig in Tokyo en willen de eerst week vanaf Tokyo richting Osaka en Kyoto, is het dan verstandiger om voor twee week zo'n pass te halen? Of gewoon voor een week zodat we hem kunnen gebruiken richting het westen en daarna in Tokyo gewoon een Suica gebruiken?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_138922237
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:48 schreef boem-dikkie het volgende:
En kun je met zo'n railway pass ook gewoon in en om Tokyo in alle treinen? Of is dat alleen die bullet-gevallen?

We zitten de laatste week volledig in Tokyo en willen de eerst week vanaf Tokyo richting Osaka en Kyoto, is het dan verstandiger om voor twee week zo'n pass te halen? Of gewoon voor een week zodat we hem kunnen gebruiken richting het westen en daarna in Tokyo gewoon een Suica gebruiken?
JR Pass is idd geldig in en rond Tokyo op alle JR lijnen, dus ook de (belangrijkste) Yamanote lijn.

Als je Tokyo x Kyoto (dus heen en weer) doet in een week, zou ik een pass voor 1 week halen en dan de rest op een Suica ofzo.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:27:06 #105
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138922446
Ja maar ik ben van plan om vanuit Tokyo ook nog hier en daar wat uitstapjes te maken en binnen de stad sowieso veel te reizen. Is het dan die laatste week goedkoper om een Suica kaart te halen? Een week JR pass kost 200 euro en twee week 317 euro. Dus als ik met veel reizen in Tokyo ook de 117 euro aan Suica kosten aantik kan ik denk ik beter twee week JR pass halen.

Ik heb de vorige keer echt maar treinreisjes van 30 minuten - 60 minuten gemaakt binnen Tokyo, dus ik weet het niet echt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_138934074
Je bent er al geweest en je weet het niet meer? :)

Ik ga die JR pass wel halen. Want je hebt veel meer gemak en het zal denk ik uiteindelijk ook niet veel schelen als ik jou zo lees. Vanwege die uitstapjes. Scheelt weer afrekenen en zo. En je kan dus met de JR lijnen gaan met die pas, maar niet in de metro.
pi_138934155
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Duurt lang.... ;)
Ja, 3000 foto's :D

Zit middenin een verhuizing dus ik denk dat het nog een weekje duurt.
Is het wel waard, mn vriendin had haar nieuwe camera mee en er zitten schitterende fotos tussen O+
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_138934166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:47 schreef Tarbot het volgende:
Je bent er al geweest en je weet het niet meer? :)

Ik ga die JR pass wel halen. Want je hebt veel meer gemak en het zal denk ik uiteindelijk ook niet veel schelen als ik jou zo lees. Vanwege die uitstapjes. Scheelt weer afrekenen en zo. En je kan dus met de JR lijnen gaan met die pas, maar niet in de metro.
De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen. En ook goed opletten met zo'n JR kaart, toch behoorlijk wat waard natuurlijk. Zo'n suica steek ik zonder nadenken ergens in een broekzak, met een JR pas spring je toch wat voorzichtiger om.

Ik geef ongeveer een 10tje uit per dag boemdikkie. Dan tik je de 117 in een week niet aan dus.
pi_138934211
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

JR Pass is idd geldig in en rond Tokyo op alle JR lijnen, dus ook de (belangrijkste) Yamanote lijn.

Als je Tokyo x Kyoto (dus heen en weer) doet in een week, zou ik een pass voor 1 week halen en dan de rest op een Suica ofzo.
Een retour vlucht Tokyo - Osaka is goedkoper dan een JR pas om heen en weer te treinen.
pi_138934267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen. En ook goed opletten met zo'n JR kaart, toch behoorlijk wat waard natuurlijk. Zo'n suica steek ik zonder nadenken ergens in een broekzak, met een JR pas spring je toch wat voorzichtiger om.

Ik geef ongeveer een 10tje uit per dag boemdikkie. Dan tik je de 117 in een week niet aan dus.
Ik weet niet hoe je het kan opzoeken, maar als ik in twee weken tijd een rondtrip maak met daarin de volgende steden: Tokyo, Yokohama, Nagoya, Kyoto, Osaka, Fukuyama, Hiroschima, Fukuoka, Hokkaido en dan weer terug naar Tokyo. Dan ben ik goedkoper uit met een Suica?
pi_138934289
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:55 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je het kan opzoeken, maar als ik in twee weken tijd een rondtrip maak met daarin de volgende steden: Tokyo, Yokohama, Nagoya, Kyoto, Osaka, Fukuyama, Hiroschima, Fukuoka, Hokkaido en dan weer terug naar Tokyo. Dan ben ik goedkoper uit met een Suica?
Nee natuurlijk niet, dat kan niet eens met een suica. Maar boem-dikke vroeg naar reizen binnen Tokyo, dat is veel gemakkelijker met een suica kaart dan met je JR-pas.

Treinreizen opzoeken doe je op www.hyperdia.com ;)

Edit 2- Hokaido is geen stad en ook nogal uit de richting van de rest van je reis :P
pi_138934326
Oh gelukkig, dacht ik ff dat ik een miskoop deed :P Maar bedankt voor die link.
pi_138934382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:58 schreef Tarbot het volgende:
Oh gelukkig, dacht ik ff dat ik een miskoop deed :P Maar bedankt voor die link.
Suica is niet echt een aankoop ook. Het is eigenlijk niets anders dan de Japanse versie van de ov-chipkaart. Maar dan beter. Je kan er in veel stations bv ook je portie ramen mee betalen :)
pi_138934432
Ja Hokaido is echt way off. Ik probeer nog sense in te praten op mijn reisgenoot. Maar voorlopig staat die in de planning. Dat suica principe ken ik al van hong kong. Daar kan je op stations ook mee betalen. Heel handig. Misschien moeten we dat ook maar invoeren als de chipknip verdwijnt. Maar denk niet dat dat gaat komen. We hebben teveel regels hier.
pi_138934627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:03 schreef Tarbot het volgende:
Ja Hokaido is echt way off. Ik probeer nog sense in te praten op mijn reisgenoot. Maar voorlopig staat die in de planning. Dat suica principe ken ik al van hong kong. Daar kan je op stations ook mee betalen. Heel handig. Misschien moeten we dat ook maar invoeren als de chipknip verdwijnt. Maar denk niet dat dat gaat komen. We hebben teveel regels hier.
Maar je gaat dus vanaf Fukuoka 15 uur treinen naar Sapporo en dan ook nog eens uur of 10 terug naar Tokyo en dat allemaal in een rondreis van 2 weken met nog 10 andere steden? :o

Dan ben je alleen maar aan het rennen man :D _O-
pi_138934668
Zo'n onderbuik gevoel heb ik ook. We hebben alleen de eerste 4 dagen vastgelegd. Dat speelt zich alleen in Tokyo en Fuji af. Daarna nog niks geregeld. Oh ja en bij Fukuoka nog een dagje of anderhalf naar Okinawa vliegen om een beetje in subtropische sferen te komen.
pi_138934697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:14 schreef Tarbot het volgende:
Zo'n onderbuik gevoel heb ik ook. We hebben alleen de eerste 4 dagen vastgelegd. Dat speelt zich alleen in Tokyo en Fuji af. Daarna nog niks geregeld. Oh ja en bij Fukuoka nog een dagje of anderhalf naar Okinawa vliegen om een beetje in subtropische sferen te komen.
Dat red je nooit :)

Serieus, schrap een paar dingen, kom een keer terug. Dit wordt geen leuke reis zo. Zelfs als je de helft van die steden wegstreept is het nog krap in 2 weken.
pi_138934714
10 dagen voor 8 steden waarvan 2 bestemmingen in het uiterste zuiden en uiterste noorden van Japan :N 8)7
pi_138935962
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
10 dagen voor 8 steden waarvan 2 bestemmingen in het uiterste zuiden en uiterste noorden van Japan :N 8)7
Nou ja 10 dagen is het ook niet echt. Het is 16 dagen voor die 8 steden. Maar je hebt gelijk. Het is ambitieus. Ik ga ook wat schrappen. Er is geen rustmoment.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:15:49 #120
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138936171
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen.
Ligt er maar aan waar je zit?
Wij zitten altijd in Shinjuku en dan kan je de JR Sobu en Chuo lijn pakken en de Yamanote, dan kom je in de praktijk al vrijwel overal met een railpass? En je kan er ook mee op de Narita Express.

Hadden afgelopen keer geen Rail Pass en toen 750 yen pp per dag uitgegeven aan metro in Tokyo.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138937016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:15 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ligt er maar aan waar je zit?
Wij zitten altijd in Shinjuku en dan kan je de JR Sobu en Chuo lijn pakken en de Yamanote, dan kom je in de praktijk al vrijwel overal met een railpass? En je kan er ook mee op de Narita Express.

Hadden afgelopen keer geen Rail Pass en toen 750 yen pp per dag uitgegeven aan metro in Tokyo.
In de ene lokatie zal je er meer last van hebben, maar over het algemeen vind ik het dagelijkse gebruik van een suica handiger dan een JR pass. Zie ook andere reden die je hebt weggeknipt :P
pi_138937020
Haha goodluck Tarbot!
Ik ga in 31 dagen alleen naar Tokyo, Kyoto, Osaka, Hiroshima, Kobe, Nara, Hakone, Mount Takao en Yokohama. Heb alleen al meer tijd nodig voor die steden. :'(
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_138937114
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:45 schreef ROFLOL het volgende:
Haha goodluck Tarbot!
Ik ga in 31 dagen alleen naar Tokyo, Kyoto, Osaka, Hiroshima, Kobe, Nara, Hakone en, Mount Takao en Yokohama. Heb alleen al meer tijd nodig voor die steden. :'(
Ik vind 16 dagen voor alleen Tokyo, Kyoto/Osaka en Hiroshima al erg ambitieus :P
pi_138937163
Dat is wel te doen, je pakt alleen de highlights en je bent in 16 dagen wel helemaal verliefd om nog een keer te gaan :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138937354
Wij gaan volgende keer de 88 tempels tocht doen :) Op de fiets. Wel pas voorjaar 2015 :'(
  woensdag 16 april 2014 @ 12:33:14 #126
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138938581
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In de ene lokatie zal je er meer last van hebben, maar over het algemeen vind ik het dagelijkse gebruik van een suica handiger dan een JR pass. Zie ook andere reden die je hebt weggeknipt :P
Ja uiteraard is Suica handiger, maar neem aan dat het hier om de afweging wel/geen railpass kopen ging? Alleen een railpass voor Tokyo schiet niet op, maar als je in een week van Osaka naar Tokyo moet reizen op dag 1, dan 5 dagen je railpass in Tokyo gebruikt en hem aan het einde voor de N'EX hebt, dan kan het wel voordeliger zijn :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138938699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja uiteraard is Suica handiger, maar neem aan dat het hier om de afweging wel/geen railpass kopen ging? Alleen een railpass voor Tokyo schiet niet op, maar als je in een week van Osaka naar Tokyo moet reizen op dag 1, dan 5 dagen je railpass in Tokyo gebruikt en hem aan het einde voor de N'EX hebt, dan kan het wel voordeliger zijn :)
Het ging inderdaad alleen om een railpass te kopen voor het gebruik in Tokyo.
pi_138938703
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:06 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Nou ja 10 dagen is het ook niet echt. Het is 16 dagen voor die 8 steden. Maar je hebt gelijk. Het is ambitieus. Ik ga ook wat schrappen. Er is geen rustmoment.
mijn eerste keer japan was 3 weken, ben ik in tokyo-kyoto- osaka- nara- hiroshima- myajima geweest.
dat was een prima eerste indruk van japan.
ik zou niet veel meer als zoiets doen, als ik jullie was. zonde om zo veel mogelijk te willen zien, maar dat je niks echt ziet omdat je snel weer verder moet.
je kan makkelijk alleen al een week in tokyo zitten, van de twee weken...
  woensdag 16 april 2014 @ 12:49:24 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138939087
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het ging inderdaad alleen om een railpass te kopen voor het gebruik in Tokyo.
Ah, zie t, scheel zitten lezen :{
Dan was het wel een domme/luie vraag trouwens, maar goed.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:07:48 #130
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138939593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen. En ook goed opletten met zo'n JR kaart, toch behoorlijk wat waard natuurlijk. Zo'n suica steek ik zonder nadenken ergens in een broekzak, met een JR pas spring je toch wat voorzichtiger om.

Ik geef ongeveer een 10tje uit per dag boemdikkie. Dan tik je de 117 in een week niet aan dus.
En tripjes buiten Tokyo om meegerekend?

Wat ik bedoelde dat ik het niet weet is dat ik geen 'lange trips' heb gemaakt in Tokyo dus dat ik daar de prijs niet van weet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_138939664
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:07 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

En tripjes buiten Tokyo om meegerekend?

Wat ik bedoelde dat ik het niet weet is dat ik geen 'lange trips' heb gemaakt in Tokyo dus dat ik daar de prijs niet van weet.
Een langere trip van bv shinjuku naar de Tokio Game Show is 5 euro geloof ik. En dan zit je in ver buiten het centrum van tokyo :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138939713
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:07 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

En tripjes buiten Tokyo om meegerekend?

Wat ik bedoelde dat ik het niet weet is dat ik geen 'lange trips' heb gemaakt in Tokyo dus dat ik daar de prijs niet van weet.
Voor bijna alle korte trips buiten Tokyo kun je imo beter 1 van de vele "free-pass-combi's" kopen. Dan kan je ook gebruik maken van de niet JR-lijnen (kom je bijna altijd tegen) en nog wat leuke kortingen bij de bezienswaardigheden.
  woensdag 16 april 2014 @ 16:23:53 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138946031
Dacht 1x "slim" te zijn met zo'n dagpas a 750 yen, toen we naar Aeon Laketown wilden, maar daar werkte ie dus niet... Niet eens zo heel ver weg:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139039873
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het huren van 'n "MiFi", zo'n portable wifi apparaat?
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:20:17 #135
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_139053404
Ik heb vorig jaar een mifi apparaat gehuurd bij Telecomsquare ( http://www.telecomsquare.co.jp/inbound/en/ )

Vooraf gereserveerd, afgehaald op Narita en drie weken later weer ingeleverd op Fukuoka airport. Wel duur maar steengoede verbinding (LTE) en geen datalimiet. Apparaatje in de rugtas en telefoons / ipads hebben wifi. Vooral gebruikt voor facetime, backup van foto's en google maps / hyperdia.
  Eindredactie Games zaterdag 19 april 2014 @ 21:29:40 #136
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139053781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:20 schreef remco_ het volgende:
Ik heb vorig jaar een mifi apparaat gehuurd bij Telecomsquare ( http://www.telecomsquare.co.jp/inbound/en/ )

Vooraf gereserveerd, afgehaald op Narita en drie weken later weer ingeleverd op Fukuoka airport. Wel duur maar steengoede verbinding (LTE) en geen datalimiet. Apparaatje in de rugtas en telefoons / ipads hebben wifi. Vooral gebruikt voor facetime, backup van foto's en google maps / hyperdia.
meer dan 10 euro per dag. Dat balt wel mee als je met meer dan 2 man bent :) alleen jammer dat ze maar minder dan 10 uur per dag meegaan...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:39:43 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139054208
Als je in Japan 10 uur per dag onderweg op internet zit dan doe je iets fout lijkt me.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139069849
Ik mis Japan nu al. ;(

De gele stoeptegels. De korte rokjes. Mensen die op de stoep fietsen.
Voorkruipende bejaarden. Drankautomaten. De respect.
----
  zondag 20 april 2014 @ 15:23:04 #139
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_139073543
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:00 schreef KingLysandus het volgende:
Ik mis Japan nu al. ;(

De gele stoeptegels. De korte rokjes. Mensen die op de stoep fietsen.
Voorkruipende bejaarden. Drankautomaten. De respect.
Post Japan Depressie :+
  Eindredactie Games zondag 20 april 2014 @ 15:24:35 #140
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139073577
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:39 schreef matthijst het volgende:
Als je in Japan 10 uur per dag onderweg op internet zit dan doe je iets fout lijkt me.
Van Hiroshima naar Tokyo haal je dat net niet nee :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 20 april 2014 @ 15:28:27 #141
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_139073675
ugh, zit te twijfelen of ik wel of geen simcard ga huren _O-
heb weinig zin om met tablet en foon rond te lopen lol :+
  zondag 20 april 2014 @ 16:13:51 #142
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139074983
Mja, als je internet "moet" hebben onderweg das is het wel de beste optie? Zo bizar dat gratis wifi lastig te vinden is in Japan. Starbucks wil wel. Lawson snapte ik niks van... Ook al paar keer gehad dat je je moest registreren en dan ww in de mail kreeg (waar je dan dus niet bij kon). Dus op een gegeven moment maar gestopt met zoeken :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 20 april 2014 @ 17:01:20 #143
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_139076495
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:13 schreef matthijst het volgende:
Mja, als je internet "moet" hebben onderweg das is het wel de beste optie? Zo bizar dat gratis wifi lastig te vinden is in Japan. Starbucks wil wel. Lawson snapte ik niks van... Ook al paar keer gehad dat je je moest registreren en dan ww in de mail kreeg (waar je dan dus niet bij kon). Dus op een gegeven moment maar gestopt met zoeken :)
tja voor mij is het meer van, ik wil me mobiel net zoals hier kunnen gebruiken _O-
zal er waarschijnlijk wel een huren denk ik.
Anders beetje jammer van me Note3/one+one :+
pi_139097847
Ik maakte gebruik van de buitenland bundel van vodafone, voor 2¤ per dag 35mb. Dat was wel ideaal om even locaties en dergelijke op te zoeken.
pi_139102827
En elk metrostation heeft gratis wifi in Tokyo, wel als je tussen de stations rijdt heb je dan even geen internet. Was ook zeer handig.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_139136793
Al mijn hotels hadden Wifi. Zullen de meeste toch wel hebben tegenwoordig?
----
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:45:48 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139138229
Sunroute Plaza tegenwoordig ook inderdaad. Vorige keren nog vaak meegemaakt dat ze alleen bedraad internet in kamers hadden, daarom altijd Airport Express mee :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139180617
Weet iemand of de Apple store in Tokyo ook laptops op voorraad hebben met US keyboard layout?
pi_139180680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:38 schreef Tarbot het volgende:
Weet iemand of de Apple store in Tokyo ook laptops op voorraad hebben met US keyboard layout?
Ze hebben ze wel, maar of ze nu op voorraad zijn is natuurlijk gissen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_139202760
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:38 schreef Tarbot het volgende:
Weet iemand of de Apple store in Tokyo ook laptops op voorraad hebben met US keyboard layout?
Ze zouden er wel een aantal op voorraad moeten hebben. Anders even bellen?

Weet niet of je student bent, maar ze hebben student discounts! Eigenlijk alleen voor Japanse studenten, maar als je de Apple genius even lief aankijkt, zul je die ook wel krijgen :)
  donderdag 24 april 2014 @ 08:38:14 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139205134
En je kan sowieso tax terugkrijgen (8% ondertussen).
Weinig dingen mooier om te kopen in Japan dan Apple spul *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139205167
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:38 schreef matthijst het volgende:
En je kan sowieso tax terugkrijgen (8% ondertussen).
Weinig dingen mooier om te kopen in Japan dan Apple spul *O*
De rij voor de apple store fuku-bukuro :o _O_
pi_139205181
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:33 schreef KingLysandus het volgende:
Al mijn hotels hadden Wifi. Zullen de meeste toch wel hebben tegenwoordig?
Tuurlijk.

Imo is het zwaar overdreven om te betalen voor mobiel internet. Maar ieder zn ding. Het komt zo vaak terug dat het misschien een idee is om een linkje in de OP te plaatsen.
pi_139206135
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:38 schreef matthijst het volgende:
En je kan sowieso tax terugkrijgen (8% ondertussen).
Weinig dingen mooier om te kopen in Japan dan Apple spul *O*
Yep. Vorig jaar een MacBook Pro 13" Retina gekocht voor ¤900. :D Dit jaar kijken voor een iPad Mini en misschien een iPhone 6 (die zijn eindelijk simlock vrij te krijgen).

Overigens toen ook meteen de verlovingscadeaus gekocht (horloge en ring). Scheelde echt enorm veel geld/karats met Nederland. In Ueno heb je een wijkje met alleen maar diamantairs en horlogehandelaars.

Ik had mijn vakantie al bijna terugverdiend. :D Rutte. :') :W
pi_139206220
Planning voor dit jaar bijna rond. Waarschijnlijk van eind september tot eind october. Met een 5-daagse trip naar Hong Kong en en twee-weekse trip door Tohoku. Ik zat eerst nog aan Okinawa te denken, maar dat komt wel een keer. Heb behoefte aan herfstkleuren en Onsen! Nu aftellen. :X
pi_139206315
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:16 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik maakte gebruik van de buitenland bundel van vodafone, voor 2¤ per dag 35mb. Dat was wel ideaal om even locaties en dergelijke op te zoeken.
Yep. Die gebruik ik ook. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Zoveel te zien en te doen. Zelf in de metro is de tijd prima te doden met mensen kijken. :)
  Eindredactie Games donderdag 24 april 2014 @ 09:53:01 #157
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139206753
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:16 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik maakte gebruik van de buitenland bundel van vodafone, voor 2¤ per dag 35mb. Dat was wel ideaal om even locaties en dergelijke op te zoeken.
het is alleen wel jammer dat Vodafone tijdens mijn vakantie nooit de bundel toepaste zodat ik de volle pond moest betalen. Ik heb wel alles teruggekregen, waardoor ik de vakantie eindigde met meer beltegoed dan dat ik begon :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 24 april 2014 @ 10:47:48 #158
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139208266
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:29 schreef Aurelius het volgende:
Yep. Vorig jaar een MacBook Pro 13" Retina gekocht voor ¤900. :D Dit jaar kijken voor een iPad Mini en misschien een iPhone 6 (die zijn eindelijk simlock vrij te krijgen).

Overigens toen ook meteen de verlovingscadeaus gekocht (horloge en ring). Scheelde echt enorm veel geld/karats met Nederland. In Ueno heb je een wijkje met alleen maar diamantairs en horlogehandelaars.

Ik had mijn vakantie al bijna terugverdiend. :D Rutte. :') :W
Cool!
Ging de dag na m'n trouwen (niks bijzonders gedaan) naar NY, daar pas ringen gekocht. Scheelde ook zo schandalig veel vergeleken met NL (sukkels hier).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139208380
Ik weet dat Japan technologisch mijlenver vooruit is, maar iPhone 6?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_139208419
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:52 schreef Pheno het volgende:
Ik weet dat Japan technologisch mijlenver vooruit is, maar iPhone 6?
Komt de herfst geloof ik.
pi_139208480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Komt de herfst geloof ik.
Er is niets aangekondigd :) Kans is natuurlijk groot, maar wanneer, in welke landen en of ie simlockvrij verkocht gaat worden weten we natuurlijk niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 24 april 2014 @ 11:09:41 #162
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139208862
Mwah, resultaten uit het verleden kloppen aardig bij Apple :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139209308
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:52 schreef Pheno het volgende:
Ik weet dat Japan technologisch mijlenver vooruit is, maar iPhone 6?
Mits hij dan al uit is natuurlijk.
pi_139210381
Meeste Japanners hebben een inklaptelefoontje. :D
----
pi_139210581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:11 schreef KingLysandus het volgende:
Meeste Japanners hebben een inklaptelefoontje. :D
Klopt. En snel dat ze er mee zijn: ik krijg al pijn aan mijn duim als ik ze bezig zie :X
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 24 april 2014 @ 12:18:50 #166
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139210588
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:11 schreef KingLysandus het volgende:
Meeste Japanners hebben een inklaptelefoontje. :D
iPhone bedoel je :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139210598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

iPhone bedoel je :D
Volgens mij ook...
pi_139210611
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

iPhone bedoel je :D
Die kun je niet inklappen :N
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 24 april 2014 @ 12:20:38 #169
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139210640
Paar jaar terug, toen iPhone al wel uit was, was het nog wel 1 groot klapfestijn, maar de laatste keer viel me echt op dat 4 vd 5 gasten om me heen in de metro met een iPhone aan het klooien waren.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139210729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:20 schreef matthijst het volgende:
Paar jaar terug, toen iPhone al wel uit was, was het nog wel 1 groot klapfestijn, maar de laatste keer viel me echt op dat 4 vd 5 gasten om me heen in de metro met een iPhone aan het klooien waren.
Yep. Zelf in onze vriendenkring. Allemaal iPhones.
pi_139212247
Ik bedoel zo'n telefoon die je open moet klappen. Die zie je nog heel veel daar.
----
pi_139212308
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:22 schreef KingLysandus het volgende:
Ik bedoel zo'n telefoon die je open moet klappen. Die zie je nog heel veel daar.
Dat snapten we, maar winter 2013/2014 waren het toch vooral iPhones. Misschien nog 1 op de 10 die met zon klaptelefoon bezig is.
pi_139212373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat snapten we, maar winter 2013/2014 waren het toch vooral iPhones. Misschien nog 1 op de 10 die met zon klaptelefoon bezig is.
Misschien had ik beter moeten opletten in de metro van Tokyo. Dat is alleen maar telefoons. :D
----
pi_139212434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:26 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Misschien had ik beter moeten opletten in de metro van Tokyo. Dat is alleen maar telefoons. :D
Wat ik wel grappig vond is dat dit in een niet meer zo recente reisgids specifiek werd genoemd. Het telefoongebruik in de metro, wat bijzonder!

Als je nu in een Nederlandse spitstrein zit is het minstens zo "erg" :)
  donderdag 24 april 2014 @ 13:37:48 #175
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139212733
Wel mooi dat het zo "stil" is in die metro's.
Geen stilecoupé waar nog steeds debielen gaan zitten bellen taferelen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139213312
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 00:24 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ze zouden er wel een aantal op voorraad moeten hebben. Anders even bellen?

Weet niet of je student bent, maar ze hebben student discounts! Eigenlijk alleen voor Japanse studenten, maar als je de Apple genius even lief aankijkt, zul je die ook wel krijgen :)
Nou bellen met japan heb ik geen goede ervaringen mee.
Ach ik zie het wel.
pi_139213609
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:37 schreef matthijst het volgende:
Wel mooi dat het zo "stil" is in die metro's.
Geen stilecoupé waar nog steeds debielen gaan zitten bellen taferelen.
Idd. Wat een verademing tegenover lijn 50 hier in A'dam.
pi_139330938
Ik ben een (kleine) blog begonnen op Tumblr waar ik wat reisverslagen, foto's en nieuws over Japan zal plaatsen. Voor de geinteresseerden: http://strolie.tumblr.com
  maandag 28 april 2014 @ 08:44:14 #179
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139331160
Cool, ga je die route van dat kaartje bovenaan dit keer doen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139331362
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 08:44 schreef matthijst het volgende:
Cool, ga je die route van dat kaartje bovenaan dit keer doen?
In het najaar als het goed is. Afgelopen weekend begonnen met plannen. :)
pi_139331984
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:20 schreef matthijst het volgende:
Paar jaar terug, toen iPhone al wel uit was, was het nog wel 1 groot klapfestijn, maar de laatste keer viel me echt op dat 4 vd 5 gasten om me heen in de metro met een iPhone aan het klooien waren.
De iPhones waren het afgelopen jaar hot. Het gekke is dat met de introductie van de 5s en 5c de prijzen spectaculair gezakt zijn (we betalen nu half zo veel als vorig jaar), maar dat je desondanks steeds meer Samsung ziet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_139332566
Half zo veel? Naar mijn weten kost een 5s nog steeds 500 eur omgerekend via de applestore. Dat is nog steeds minder dan in Europa. Maar zeker niet de helft.
pi_139332580
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef Aurelius het volgende:
Ik ben een (kleine) blog begonnen op Tumblr waar ik wat reisverslagen, foto's en nieuws over Japan zal plaatsen. Voor de geinteresseerden: http://strolie.tumblr.com
Echt hele mooie foto's heb je gemaakt. Mooie kleuren. Met wat voor camera/lens heb jij deze gemaakt?
En heb je ze nog bewerkt?
pi_139335574
Wat voor een stekker heb ik nou nodig? Vooral omdat mijn slaapplaatsen in Kyoto, Osaka en Tokyo zijn en daar ook weer verschil is. Enige wat ik heb wat ik moet opladen is mijn telefoon en batterijen van mijn spiegelreflex. Oh, en mijn pocket WiFi. Elke site zegt wat anders en alles lijkt op elkaar. :D
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_139335703
Waar heb jij je pocket wifi vandaan? :P
pi_139335916
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:48 schreef ROFLOL het volgende:
Wat voor een stekker heb ik nou nodig? Vooral omdat mijn slaapplaatsen in Kyoto, Osaka en Tokyo zijn en daar ook weer verschil is. Enige wat ik heb wat ik moet opladen is mijn telefoon en batterijen van mijn spiegelreflex. Oh, en mijn pocket WiFi. Elke site zegt wat anders en alles lijkt op elkaar. :D
Geen verschil hoor, tussen Kyoto, Osaka en Tokyo. Of in ieder geval, ik heb maar 1 plugje en altijd mn spullen op kunnen laden.
pi_139337531
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Geen verschil hoor, tussen Kyoto, Osaka en Tokyo. Of in ieder geval, ik heb maar 1 plugje en altijd mn spullen op kunnen laden.
Oh, misschien was het de HZ wat het verschil moet zijn tussen Osaka en Tokyo dacht ik. Even checken dan maar.

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:51 schreef Tarbot het volgende:
Waar heb jij je pocket wifi vandaan? :P
Via Japan Wireless
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_139338290
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:48 schreef ROFLOL het volgende:

Via Japan Wireless
Heb je daar goede ervaringen mee? En voor de snelste variant gekozen? Er is maar 10GB limiet op dat ding.
pi_139338818
Geen ervaringen mee, maar genoeg over gelezen. Ben voor de 21Mbps gegaan, heeft geen limiet en moet meer dan genoeg zijn. Puur voor maps en uploaden voor wat foto's.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_139349235
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:02 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Echt hele mooie foto's heb je gemaakt. Mooie kleuren. Met wat voor camera/lens heb jij deze gemaakt?
En heb je ze nog bewerkt?
Thanks! Het is een Nikon 50D met een standaardlens. Kleuren zijn een beetje krachtiger gemaakt in iPhoto. :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:21:01 #191
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_139368208
Voor toegang tot openbare wifi-netwerken lijkt dit ook wel een optie: http://www.ntt-bp.net/service/device/jcfw/en/index.html

Zelf niet geprobeerd.
pi_139373837
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:38 schreef matthijst het volgende:
En je kan sowieso tax terugkrijgen (8% ondertussen).
Weinig dingen mooier om te kopen in Japan dan Apple spul *O*
Gelijk bij de applestore terug krijgen? Of op het vliegveld?
8% is best veel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarbot op 29-04-2014 14:27:50 ]
pi_139373862
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 19:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Thanks! Het is een Nikon 50D met een standaardlens. Kleuren zijn een beetje krachtiger gemaakt in iPhoto. :)
Tis niet waar he? Een Nikon. :P Zit ik daar met mijn Canon ... Maar het zijn echt mooie foto's
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:07:54 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139374028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:02 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Gelijk bij de applestore terug krijgen? Of op het vliegveld?
Paspoort laten zien in de winkel.
Bij Apple zelf niet geprobeerd, bij o.a. Yodobashi werkt het zo (bij Apple ook volgens o.a. Macrumors forum).
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:05:21 #195
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_139376159
wat ik me eik afvroeg tho.
Kan je gewoon losse toestellen kopen zonder simcard en -lock of moet het per se icm een plaatselijk abbo :?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:52:31 #196
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139395996
Sinds dit jaar losse toestellen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:24:09 #197
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_139397701
cool
op al me trips kon ik nooit lose toestllen kopen _O-
moest altijd icm een plaatselijk abbo :)
pi_139513403
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:40 schreef donald_dick het volgende:
Oke jongens, wat moet ik echt zien in zuid-Japan? Hiroshima en Fukuoka staan al op de planning, Huis ten Bosch ben ik al geweest. Wat nog meer :P
Mount Aso is best aan te raden, alhoewel wel van te voren informeren of je erheen kan. Ik ging erheen met een mooi oude trein. Bij een beetje rook uit deze vulkaan is de ingang gesloten en ga niet proberen om er toch heen te lopen (had ik geprobeerd, maar werd tegen gehouden door politie, grappig verhaal verder maar ik laat het kort houden).

Meer in het oosten van het eiland schijnt een bijzonder Onsen te zijn, wel duur. Ben er zelf niet geweest helaas vanwege tijdtekort, maar na verhalen op laatste dag in Japan van vrienden in Tokyo gehoord te hebben over deze Onsen had ik daar achteraf wel spijt van.
pi_139513422
editfoutje :%
pi_139537538
Afgelopen zomer ook in Hiroshima geweest met een Japanse maat van mij, was best indrukwekkend. Het aparte was dat we met zijn 2-en op weg waren richting het memorial museum toen opeens een Japanse dame achter ons begon te schreeuwen. Ik had niet echt het idee dat het tegen ons was, totdat die Japanse maat van mij uitlegde dat ze tegen ons aan het schreeuwen was. Het geval was dat die vriend van mij namelijk een vrij Amerikaans-Engels accent heeft waardoor die vrouw dus het idee had dat wij Amerikanen waren. Ook was het een paar dagen voor de jaarlijkse herdenking. Uiteindelijk hoorde ik dus van hem dat ze allemaal dingen aan het schreeuwen was zoals American pigs en dat het schandalig was dat we durfde om hier te komen. Toen besloot hij maar even om te stoppen en haar langs te laten lopen. Best wel confronterend dat er nog steeds inwoners daar rondlopen die zo erg getroffen zijn nog steeds door wat er gebeurd is.

Anyway wat foto's:






pi_139548225
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 23:10 schreef Simmertje het volgende:
Afgelopen zomer ook in Hiroshima geweest met een Japanse maat van mij, was best indrukwekkend. Het aparte was dat we met zijn 2-en op weg waren richting het memorial museum toen opeens een Japanse dame achter ons begon te schreeuwen. Ik had niet echt het idee dat het tegen ons was, totdat die Japanse maat van mij uitlegde dat ze tegen ons aan het schreeuwen was. Het geval was dat die vriend van mij namelijk een vrij Amerikaans-Engels accent heeft waardoor die vrouw dus het idee had dat wij Amerikanen waren. Ook was het een paar dagen voor de jaarlijkse herdenking. Uiteindelijk hoorde ik dus van hem dat ze allemaal dingen aan het schreeuwen was zoals American pigs en dat het schandalig was dat we durfde om hier te komen. Toen besloot hij maar even om te stoppen en haar langs te laten lopen. Best wel confronterend dat er nog steeds inwoners daar rondlopen die zo erg getroffen zijn nog steeds door wat er gebeurd is.

Anyway wat foto's:
[knip]
Ik zou dat mens keihard in haar gezicht uitlachen en ook zorgen dat goed duidelijk is dat ik haar uitlach en niet toelach. Twee atoombommen droppen is niet netjes van de Amerikanen, maar wat de Jappanners in de tweede wereldoorlog zelf gedaan hebben is vele malen erger. Als mijn opa nog zou leven zou ik nooit naar Japan op vakantie gaan.

Maar ondertussen zijn we 70 jaar verder, de Jappen van toen zijn niet de Japanners van nu en vice versa, maar mensen die dat niet begrijpen mogen best met hun neus op de feiten gedrukt worden en verdienen geen respect, of het nou Japanners, Duitsers, Amerikanen of Nederlanders zijn. Nu nog haat dragen tegen mensen die er niet zelf bij betrokken waren is gewoon sneu.

Ik ben wel erg benieuwd naar Nagasaki! Mijn opa heeft drie dagen na het vallen van de bom daar door de stad gelopen (en daar waarschijnlijk ook een aantal van zijn tig soorten kanker opgepikt). Dat is voor mij wel een reden geweest om die stad in onze trip op te nemen, ook al ligt hij een beetje uit de route. Hiroshima willen we sowieso ook langs, maar meer vanwege Miyajima. Bij beide steden de gedenkdingen en musea langs lijkt me een beetje dubbelop.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  Eindredactie Games zondag 4 mei 2014 @ 16:52:39 #202
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139552510

Je betaald gewoon meer aan belasting dan dat de vlug kost }:| :X :X :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Oscar. op 04-05-2014 17:02:44 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_139769322
Is Nikon in Japan goedkoper dan hier? Wij gaan ook 28 juli terug grappig.
pi_139817889
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:03 schreef koei het volgende:

[..]

Ik zou dat mens keihard in haar gezicht uitlachen en ook zorgen dat goed duidelijk is dat ik haar uitlach en niet toelach. Twee atoombommen droppen is niet netjes van de Amerikanen, maar wat de Jappanners in de tweede wereldoorlog zelf gedaan hebben is vele malen erger. Als mijn opa nog zou leven zou ik nooit naar Japan op vakantie gaan.

Maar ondertussen zijn we 70 jaar verder, de Jappen van toen zijn niet de Japanners van nu en vice versa, maar mensen die dat niet begrijpen mogen best met hun neus op de feiten gedrukt worden en verdienen geen respect, of het nou Japanners, Duitsers, Amerikanen of Nederlanders zijn. Nu nog haat dragen tegen mensen die er niet zelf bij betrokken waren is gewoon sneu.

Ik ben wel erg benieuwd naar Nagasaki! Mijn opa heeft drie dagen na het vallen van de bom daar door de stad gelopen (en daar waarschijnlijk ook een aantal van zijn tig soorten kanker opgepikt). Dat is voor mij wel een reden geweest om die stad in onze trip op te nemen, ook al ligt hij een beetje uit de route. Hiroshima willen we sowieso ook langs, maar meer vanwege Miyajima. Bij beide steden de gedenkdingen en musea langs lijkt me een beetje dubbelop.
Hmm klinkt als een beetje onzin..

Toen ik er was waren er ook veel Amerikanen in het museum en heb ook geen gekke dingen meegemaakt. Het zal vast een psychologisch gestoord iemand zijn die schreeuwde.. (kom je ook dagelijks tegen in Amsterdam ;) )
pi_139817930
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 07:04 schreef GeorgKacher het volgende:
Is Nikon in Japan goedkoper dan hier? Wij gaan ook 28 juli terug grappig.
Niet veel verschil vermoed ik. Vergelijk het eens op internet.
  Eindredactie Games zondag 11 mei 2014 @ 19:53:07 #206
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139837759
Iemand ooit eens in Beppu geweest? Of een andere vervanger voor een dagje in de onsen hangen in het zuiden van japan?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_139841084
Is het logisch om Hokkaido over te slaan als je nog nooit in Japan bent geweest? Vanwege de goedkope vluchten twijfel ik om het evt wel te doen maar ik realiseer me dat je in drie weken tijd niet alles kunt zien.
  maandag 12 mei 2014 @ 08:46:07 #208
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139857413
quote:
4s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:52 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]
Je betaald gewoon meer aan belasting dan dat de vlug kost }:| :X :X :X
Alsnog aardige prijs voor reizen in juli.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 12 mei 2014 @ 08:46:28 #209
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139857421
Waar hebben jullie je Ghibli tickets gereserveerd? Zie in Europa verschillende mogelijkheden om het te regelen, met denk ik Engeland als handigst.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 12 mei 2014 @ 08:49:27 #210
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139857451
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 12 mei 2014 @ 08:52:58 #211
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_139857478
quote:
4s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:53 schreef donald_dick het volgende:
Iemand ooit eens in Beppu geweest? Of een andere vervanger voor een dagje in de onsen hangen in het zuiden van japan?
Ja wij zijn in beppu geweest! Vond het erg leuk. Zijn in een wat commerciëlere onsen geweest daar, mooi en voor de eerste keer wat toegankelijker dan een echte Japanse, waren ook een aantal verschillende warmte dingen. Binnen en buiten en ook een warm zand bad waar je je in moest graven.
Daarna zijn we ergens anders naar een echte authentieke onsen geweest met alleen Japanners. Bloedheet en zij deden alsof t niets was, ik heb er een half uur over gedaan om überhaupt helemaal in t water te zijn geweest! :o
pi_139872027
quote:
4s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:53 schreef donald_dick het volgende:
Iemand ooit eens in Beppu geweest? Of een andere vervanger voor een dagje in de onsen hangen in het zuiden van japan?
Ik woon in Beppu. Wat wil je weten?
  Eindredactie Games maandag 12 mei 2014 @ 17:57:16 #213
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139873406
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:12 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Ik woon in Beppu. Wat wil je weten?
Ik heb nu 2 nachten in beppu ingepland. We willen een middagje in een onsen zitten en naar het apenpark en aquarium. Maar is er genoeg te doen om nog een dag te vullen? Ik zag dat er pretpark was, maar volgens mij is dat toch niet zo erg groot dat je een dag daar kan vermaken?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_139877850
Yufuin is vlakbij Beppu. Erg leuk voor een dagje. :)
  Eindredactie Games maandag 12 mei 2014 @ 20:05:58 #215
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139878274
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:55 schreef Aurelius het volgende:
Yufuin is vlakbij Beppu. Erg leuk voor een dagje. :)
Ow, daar heb ik nog niet eens naar gekeken :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_139883397
Ik kan deze Ryokan trouwens aanraden. Erg leuk (en goedkoop).
Zelf koken met stoom! :D

http://www.coara.or.jp/~hideharu/EngSmry.html
pi_139895310
quote:
4s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:57 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik heb nu 2 nachten in beppu ingepland. We willen een middagje in een onsen zitten en naar het apenpark en aquarium. Maar is er genoeg te doen om nog een dag te vullen? Ik zag dat er pretpark was, maar volgens mij is dat toch niet zo erg groot dat je een dag daar kan vermaken?
Je hebt nog de hells in Beppu die je kunt bezoeken. Als je ze allemaal wilt zien ben je wel een middag bezig, maar dat is m.i. niet de moeite waard. Pretparken zou ik niet doen. Zijn niet bijzonder. Yufuin is leuk. Als je van hiken houdt kun je Mt. Tsurumi beklimmen. Als je niet van hiken houdt kun je met de kabelbaan omhoog. Er is nog een waterval waar je heen kunt wandelen en bekijken.

Maar het gaat toch vooral om de onsen. Als in de zomer gaat is het misschien geen goed idee, maar er zijn zoveel verschillende onsen dat ik daar meer tijd voor zou nemen dan een middag. Er zijn stoombaden, modderbaden, zandbaden, verborgen onsen midden in de natuur. Ik ben gek op onsen en houd een blog bij over de onsen die ik bezoek. De meeste zijn in Beppu.
pi_139896722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 07:04 schreef GeorgKacher het volgende:
Is Nikon in Japan goedkoper dan hier? Wij gaan ook 28 juli terug grappig.
Het hangt er wat van af. Soms wel, soms niet. Hoewel de deals op bodies meestal op de vorige generatie slaan of als de huidige bijna wordt vervangen.

Qua lenzen zijn de prijzen vergelijkbaar met die in Europa maar het kan zijn dat je een wisselkoersvoordeel hebt. De BIC Camera's in kleinere steden zijn vaak goedkoper (dus niet Tokyo, Kyoto of Osaka), mocht je daar passeren: http://www.biccamera.com/
pi_139897320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:38 schreef matthijst het volgende:
En je kan sowieso tax terugkrijgen (8% ondertussen).
Weinig dingen mooier om te kopen in Japan dan Apple spul *O*
Japanse jeans O+

Maar goed, daar moet je van houden.
pi_139898875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:37 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Je hebt nog de hells in Beppu die je kunt bezoeken. Als je ze allemaal wilt zien ben je wel een middag bezig, maar dat is m.i. niet de moeite waard. Pretparken zou ik niet doen. Zijn niet bijzonder. Yufuin is leuk. Als je van hiken houdt kun je Mt. Tsurumi beklimmen. Als je niet van hiken houdt kun je met de kabelbaan omhoog. Er is nog een waterval waar je heen kunt wandelen en bekijken.

Maar het gaat toch vooral om de onsen. Als in de zomer gaat is het misschien geen goed idee, maar er zijn zoveel verschillende onsen dat ik daar meer tijd voor zou nemen dan een middag. Er zijn stoombaden, modderbaden, zandbaden, verborgen onsen midden in de natuur. Ik ben gek op onsen en houd een blog bij over de onsen die ik bezoek. De meeste zijn in Beppu.
Ik heb niet al die "hells" gedaan, maar een paar waren wel leuk. Een hele mooie blauwe gezien, en een bloedrode. Alleen die geyser viel een beetje tegen. Mijn douche spuit heftiger. Bij Beppu vooral genoten van de sfeer. Fantastisch om overal die stoom uit de grond te zien komen. En 's Avonds lekker een onsen en dan zelf wat eten stomen. Lijkt me een fantastische plek om te wonen. :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:10:48 #221
427750 levenistegek
Leven moet je leven
pi_139905186
Weet iemand toevallig wanneer het goedkoop is om vliegtickets naar Tokio te boeken?
pi_139910553
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:10 schreef levenistegek het volgende:
Weet iemand toevallig wanneer het goedkoop is om vliegtickets naar Tokio te boeken?
's Nachts? :D

[ Bericht 9% gewijzigd door KingLysandus op 13-05-2014 18:25:38 ]
----
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:13:12 #223
427750 levenistegek
Leven moet je leven
pi_139921214
hehehehee
  Eindredactie Games dinsdag 13 mei 2014 @ 21:51:35 #224
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139923728
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:37 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Je hebt nog de hells in Beppu die je kunt bezoeken. Als je ze allemaal wilt zien ben je wel een middag bezig, maar dat is m.i. niet de moeite waard. Pretparken zou ik niet doen. Zijn niet bijzonder. Yufuin is leuk. Als je van hiken houdt kun je Mt. Tsurumi beklimmen. Als je niet van hiken houdt kun je met de kabelbaan omhoog. Er is nog een waterval waar je heen kunt wandelen en bekijken.

Maar het gaat toch vooral om de onsen. Als in de zomer gaat is het misschien geen goed idee, maar er zijn zoveel verschillende onsen dat ik daar meer tijd voor zou nemen dan een middag. Er zijn stoombaden, modderbaden, zandbaden, verborgen onsen midden in de natuur. Ik ben gek op onsen en houd een blog bij over de onsen die ik bezoek. De meeste zijn in Beppu.
ik zit nu je blog door te lezen. Dan begint het toch echt te kriebelen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:03:38 #225
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_139936447
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:48 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Miyajima al op de lijst staan? Daar ga ik waarschijnlijk later dit jaar ook heen.

Ik ga van Seoul -> Busan -> Fukuoka -> Hiroshima -> Miyajima -> Kyoto -> Osaka
JTB ?

Toevallig ook gedaan vorig jaar met alleen Gyeongju en Tokyo er nog aan .

Leuke reis trouwens :)
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:45:02 #226
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_139944534
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:37 schreef captaintokyo het volgende:
Ik ben gek op onsen en houd een blog bij over de onsen die ik bezoek. De meeste zijn in Beppu.
Gave blog! ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_139948947
http://www.klm.com/travel(...)m?WT.ac=HP_SObox_WAM

Goede aanbieding vandaag voor Japan
pi_139954979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:54 schreef helene1990 het volgende:
http://www.klm.com/travel(...)m?WT.ac=HP_SObox_WAM

Goede aanbieding vandaag voor Japan
Waar vind je zulke aanbiedingen? Specifiek voor Japan en Zuid-Korea bedoel ik dan. 30 juni komt te snel, maar wellicht handig om wat sources bij te houden voor het vervolg.
pi_139956328
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:05 schreef Drxx het volgende:

[..]

Waar vind je zulke aanbiedingen? Specifiek voor Japan en Zuid-Korea bedoel ik dan. 30 juni komt te snel, maar wellicht handig om wat sources bij te houden voor het vervolg.
www.ticketspy.nl
www.holidaypirates.com
www.paperflies.com
Facebook (klm adverteert daar veel)
aanbiedingen topic hier op fok
pi_139956409
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:36 schreef helene1990 het volgende:

[..]

www.ticketspy.nl
www.holidaypirates.com
www.paperflies.com
Facebook (klm adverteert daar veel)
aanbiedingen topic hier op fok
Dank je wel! Iedere woensdag op klm.com kijken was me namelijk iets TE geweest :D
pi_139974472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:45 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Gave blog! ^O^
Dank je :)
pi_139975535
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:51 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik zit nu je blog door te lezen. Dan begint het toch echt te kriebelen :)
Veel plezier!
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:02:09 #233
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139978993
Ik speel een chiptune setje trouwens in Shinjuku 19 juli. Dus als jullie je nog vervelen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games zondag 18 mei 2014 @ 19:23:00 #234
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140098877
quote:
6s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik speel een chiptune setje trouwens in Shinjuku 19 juli. Dus als jullie je nog vervelen.
ik kom net 3 dagen later aan :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_140101623
Weet iemand een goede site met treintijden?
  zondag 18 mei 2014 @ 20:44:57 #236
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_140103096
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:17 schreef GeorgKacher het volgende:
Weet iemand een goede site met treintijden?
hyperdia ;)
pi_140103277
Verkapte TVP: Ik ga als het goed is 5 juli weer naar Tokio! :D Wordt de 7e keer geloof ik :D (Semi-werk, ik begeleid een model dat de zomer in Japan gaat werken.)
  Eindredactie Games zondag 25 mei 2014 @ 16:27:31 #238
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140348230
Moet je een trip naar Hashima Island eigelijk reserveren of kan je gewoon ergens aanschuiven :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_140348626
quote:
4s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:27 schreef donald_dick het volgende:
Moet je een trip naar Hashima Island eigelijk reserveren of kan je gewoon ergens aanschuiven :P
Volgens mij hoeft het niet. Maar het kan wel (al moest in mijn geval het hostel het voor me doen omdat een Japans adres nodig was).

Absolute zekerheid heb je sowieso niet. De zee is er nl. vrij ruw - toen ik er was was het stralend mooi weer en alsnog waren de golven best hoog en schommelde de boot behoorlijk. Maar juist vernielingen van de woeste zee waren voor mij zo'n beetje het meest indrukwekkende wat er te zien was.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 16:40:01 ]
  Eindredactie Games zondag 25 mei 2014 @ 17:06:17 #240
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140349596
Ik heb toch maar geboekt via de webpagina. ik zag al dat de dag dat ik wilde nog maar 10 spots open had waar op andere dagen er minimaal 150 zijn. :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_140350987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:36 schreef helene1990 het volgende:

[..]

www.ticketspy.nl
www.holidaypirates.com
www.paperflies.com
Facebook (klm adverteert daar veel)
aanbiedingen topic hier op fok
En dan gelijk vergelijken met wat er op de website van de luchtvaartmaatschappij staat want vaak is het helemaal niet goedkoper. Met name paperflies die shept vaak de illusie van een aanbieding terwijl als je het direct koopt een stuk goedkoper uit bent.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:31:36 #242
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_140356977
Ghibli geboekt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:13:03 #243
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_140359244
Eerste nachtje ook geboekt, drie sterren hotel in vlakbij Akiba station. Even rustig aan doen eerste dag en daarna door naar Kyoto.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_140386155
Hoi allemaal,

Deze zomer zal ik voor het eerst Japan bezoeken 8-)
Speciaal daarvoor maar eens geregistreerd op Fok, heb al een aantal leuke tips gelezen hier!

Grofweg zal de reis er zo uit zien:
Dag 1 vliegen (Amsterdam -> Tokyo)
Dag 2 Aankomst Tokyo
Dag 3 t/m 9 Tokyo (inclusief dagje Kamakura)
Dag 10 Tokyo -> Kyoto
Dag 11 & 12 Kyoto
Dag 13 Kyoto -> Osaka
Dag 14 t/m 18 Osaka (inclusief dagje Kobe)
Dag 19 vliegen (Osaka -> Amsterdam)

Raden jullie hiervoor wel/niet een Japan Rail Pass aan? :)
pi_140386326
JDW-85 - ik zou het niet doen. Wij hebben in 3 weken Tokyo-Hakone-Kyoto-Takayama-Tokyo gereisd en we zouden in het gunstigste geval quite spelen. Check treinprijzen op hyperdia.com, dan kun je kijken of je het er uit zal halen.
Overigens is treinkaartjes kopen ook poepiesimpel, dus voor het gemak zou ik het persoonlijk ook niet aanbevelen.
  maandag 26 mei 2014 @ 14:57:54 #246
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_140386347
Tokyo - Kyoto - 13.600 Yen
Kyoto - Osaka - 560 Yen
Shinuku - Kamakura - 920 Yen

Dus nee, denk niet dat het met rail pass goedkoper is :)

Met wie vlieg je en wat kost een ticket als je heen op Tokyo en terug vanaf Osaka vliegt?
Vlieg je rechtstreeks?

Lijkt me ook wel wat voor een volgende keer *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_140386605
Had al zo'n vermoeden dat ik een rail pass er niet uit ging halen, thanks! :)

@matthijst:
Met KLM, dus heerlijk een rechtstreekse vlucht ^O^
Totaal voor ¤850 (in het hoogseizoen)
  maandag 26 mei 2014 @ 15:45:08 #248
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_140387974
Oeh, nette prijs :)
En rechtstreeks wel relaxt inderaad, al viel Finnair me ook redelijk mee.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_140425708
Dit topic ook maar eens in de gaten houden. Ga eind oktober voor een kleine twee weken naar Japan :D
pi_140456269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:37 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Je hebt nog de hells in Beppu die je kunt bezoeken. Als je ze allemaal wilt zien ben je wel een middag bezig, maar dat is m.i. niet de moeite waard. Pretparken zou ik niet doen. Zijn niet bijzonder. Yufuin is leuk. Als je van hiken houdt kun je Mt. Tsurumi beklimmen. Als je niet van hiken houdt kun je met de kabelbaan omhoog. Er is nog een waterval waar je heen kunt wandelen en bekijken.

Maar het gaat toch vooral om de onsen. Als in de zomer gaat is het misschien geen goed idee, maar er zijn zoveel verschillende onsen dat ik daar meer tijd voor zou nemen dan een middag. Er zijn stoombaden, modderbaden, zandbaden, verborgen onsen midden in de natuur. Ik ben gek op onsen en houd een blog bij over de onsen die ik bezoek. De meeste zijn in Beppu.
whee..sugoi :)

Nice blog, heb het gebookmarked :)

Wilde ook eens een Onsen nemen in buurt van Beppu, maar had daar geen tijd meer voor (achteraf gezien wel jammer hehe)
pi_140590536
Heeft het meerwaarde om naar nagasaki en hiroshima te gaan? Of staan beide steden zo in het teken van de bombardementen dat dit geen toegevoegde waarde heeft ?
pi_140590790
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:03 schreef GeorgKacher het volgende:
Heeft het meerwaarde om naar nagasaki en hiroshima te gaan? Of staan beide steden zo in het teken van de bombardementen dat dit geen toegevoegde waarde heeft ?
Nagasaki is sowieso een leuke stad waar veel te zien is.

En de atoombom-dingen zijn ook niet helemaal hetzelfde. En je kan bijv. ook in Hiroshima naar het museum gaan en in Nagasaki naar de herdenkingsruimte, of andersom.
pi_140956524
Ik heb geboekt *O* We nemen eind september de trein naar Antwerpen, en daarna de trein terug naar Amsterdam om daar op het vliegtuig naar Fukuoka te stappen. Drie weken later vliegen we terug vanuit Tokio naar Amsterdam! De bedoeling is om vanuit Fukuoka direct door te reizen naar Nagasaki en vanaf daar is de route nog onbekend. Waarschijnlijk gaan we langs Osaka, Kyoto, Hiroshima, de Japanse Alpen (moeten nog even kijken waar precies) en natuurlijk Tokio! Qua uitstapjes naar kleinere plaatsen moeten we nog even kijken, sowieso hebben we nog niet echt een idee hoelang we overal willen blijven.

Nog een tip voor iedereen die een directe vlucht met KLM wil: boek je terugvlucht naar Antwerpen Centraal Station. Voor de terugvlucht scheelde dat 20 euro pp, en voor dat geld krijg je nog een extra treinticket (dat je niet hoeft te gebruiken, of evt. deels). Wij hebben heen én terug via Antwerpen geboekt, die twee uurtjes extra op de heenweg scheelde ons 120 euro p.p. Minus de extra treinkosten is dat een besparing van 200 euro, en als bonus een gratis treinrit terug naar huis met de Thalys op de terugweg. Is wel alleen handig als je in het westen of zuiden van het land woont natuurlijk!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_140982327
Het was een fantastische ervaring!!
pi_140983013
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:03 schreef GeorgKacher het volgende:
Heeft het meerwaarde om naar nagasaki en hiroshima te gaan? Of staan beide steden zo in het teken van de bombardementen dat dit geen toegevoegde waarde heeft ?
valt wel mee, in hiroshima is niet heel veel te doen, dus daar kom je wel uit bij dingen over de atoombom. je kan wel ook een dagje naar miyajima gaan.
nagasaki is gewoon een leuke, af en toe bijna europees aandoende stad. het memorial voor de atoombom is kleiner (wel indrukwekkend..) dan in hiroshima. verder wat nederlandse geschiedenis daar, een chinatown, allerlei buitenlandse invloeden, prima plek om een paar dagen te zijn.
pi_140983482
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:03 schreef GeorgKacher het volgende:
Heeft het meerwaarde om naar nagasaki en hiroshima te gaan? Of staan beide steden zo in het teken van de bombardementen dat dit geen toegevoegde waarde heeft ?
Ga dan naar Hiroshima, kun je ook nog naar Miyajima :)
pi_140983931
Ga naar Hiroshima. Dan kan je naar Miyajima en Iwakuni gaan. Neem je nog een onsen tussendoor. :)
pi_140990222
Ochtend Miyajima en daarna richting Hiroshima. Zo heb ik het gedaan iig.
Sinds zondag terug na een maand Japan. Nederland is kut, zsm terug. Wat een ervaring.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_140990850
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:26 schreef ROFLOL het volgende:
Ochtend Miyajima en daarna richting Hiroshima. Zo heb ik het gedaan iig.
Sinds zondag terug na een maand Japan. Nederland is kut, zsm terug. Wat een ervaring.
Ik ken het gevoel. Japan heeft Nederland verpest voor mij.
Ik vergelijk tegenwoordig veel met Japan. Als ik een brutale kassamedewerker voor mij heb dan moet ik aan de betere kassamedewerkers in Japan denken. Als ik in een smerige trein zit moet ik aan de schone in Japan denken. Etc, etc.
----
pi_140991841
Nou nou nou. Ik ben ook net terug. Maar ik mis het chloor ruikende kraantwater, het regenseizoen, de nepwimpers totaal niet :)
pi_140992496
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:26 schreef ROFLOL het volgende:
Ochtend Miyajima en daarna richting Hiroshima. Zo heb ik het gedaan iig.
Sinds zondag terug na een maand Japan. Nederland is kut, zsm terug. Wat een ervaring.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:44 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel. Japan heeft Nederland verpest voor mij.
Ik vergelijk tegenwoordig veel met Japan. Als ik een brutale kassamedewerker voor mij heb dan moet ik aan de betere kassamedewerkers in Japan denken. Als ik in een smerige trein zit moet ik aan de schone in Japan denken. Etc, etc.
Zo herkenbaar.

Ik had geen enkel heimwee naar Nederland. Maar toen ik terugkwam in Nederland met volle regenbuien kreeg ik wel heimwee naar Japan....
pi_140992593
je bent zeker niet net terug van japan?
pi_140993991
Kraanwater vond ik meevallen, veel erger gewend op vakanties. Regenseizoen begon net toen ik wegging haha. En ondanks veel fake shit van de vrouwen daar staan ze mijlenver boven de Nederlandse zeekoeien.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_140994586
nou nou nou om alle vrouwen hier op fok zeekoeien te noemen, moet je wel van goede huize komen :P
Ik zat op een avond in de looptrein van Osaka op weg naar ons hotel. Er zat een nette japanse voor me. Redelijk opgetut (lees opgemaakt), jurkje, bijpassende tas, hakjes enz. Ik merkte op een gegeven moment dat ze vaak met haar handen in haar tas moest zijn. Ik sloeg er eerst geen erg in. Ze zal wel aan haar mobiel zitten. Ook zat ze soms met haar handen voor haar ogen, alsof ze in diepe gedachte verzonken was.

Ook dat was me niet erg opgevallen. Totdat ik iets opmerkte, wanneer zij opstapte. Ze was een andere vrouw. Heh ik ben toch niet gek. Bleek dat ze haar wimpers af had gedaan en haar nepnagels had afgedaan. Ze had blijkbaar haast om naar bed te gaan. :D
pi_140995505
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:44 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel. Japan heeft Nederland verpest voor mij.
Ik vergelijk tegenwoordig veel met Japan. Als ik een brutale kassamedewerker voor mij heb dan moet ik aan de betere kassamedewerkers in Japan denken. Als ik in een smerige trein zit moet ik aan de schone in Japan denken. Etc, etc.
Dat heb ik af en toe ook. Aan de andere kant ben ik dan weer niet jaloers op bijvoorbeeld een doorsnee Japanse werkweek.
pi_141011429
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:23 schreef ROFLOL het volgende:
Kraanwater vond ik meevallen, veel erger gewend op vakanties. Regenseizoen begon net toen ik wegging haha. En ondanks veel fake shit van de vrouwen daar staan ze mijlenver boven de Nederlandse zeekoeien.
De vrouwen daar zijn vrouwlijker dan de vrouwen hier. En stijlvoller.
En ze hebben vaak hoge stemmetjes.
----
pi_141022474
Ze worden daar in ieder geval geboren met een rokje aan, regen maakt niks uit. Altijd rokjes!
Alle kleine kinderen zijn ook zo cute.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_141022684
Was naar @home cafe geweest in Akihabara. Ik werd master genoemd :D
pi_141024549
Ik heb ook zo'n pedopass daar vandaan. Machtig dat was me toch even awkward. En drinken was niet te zuipen, gelukkig geen overpriced eten genomen.

Nog Robot Restaurant gecheckt? Anderhalf uur met je mond wijd open van weirdness.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:49:42 #270
394226 along
In Hong Kong
pi_141025307
Wel mooi al die blanke mannen met yellow fever, en een veulste roze bril op betreffende japan en een hard plastuitje voor japanse meisjes in dit topic :D

Zo typerend :D Natuurlijk zijn nederlandse meisjes zeekoeien want met je minderwaardigheid complex en je lelijke snoet kom je niet ver in Nederland nee. Ik vind vooral die argumenten van slachtoffers met yellow fever zo sterk :')
Woont in een Biodome.
pi_141026044
ach ja "a lan" elke man heeft toch wel een x een plastentje :)

Maar naar het Robot Restaurant zijn we niet geweest. Vond zo'n maidcafe wel genoeg. Gelukkig alleen maar voor de drank set gekozen. Ik had voor een hot cappucino gekozen met een muis tekening. Kreeg ik een koude cappucino met een kat er op. :')
pi_141026085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:12 schreef Tarbot het volgende:
ach ja "a lan" elke man heeft toch wel een x een plastentje :)

Maar naar het Robot Restaurant zijn we niet geweest. Vond zo'n maidcafe wel genoeg. Gelukkig alleen maar voor de drank set gekozen. Ik had voor een hot cappucino gekozen met een muis tekening. Kreeg ik een koude cappucino met een kat er op. :')
Nog opgeladen? :-D
----
pi_141026111
Wat opgeladen? Mijn plastentje?
pi_141026223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:15 schreef Tarbot het volgende:
Wat opgeladen? Mijn plastentje?
Doen ze toch in die keten maidcafes ofzo?
----
pi_141026372
Ik weet even niet wat je bedoeld. Je bedoelt dat ze aan je "hendel" draaien om het op te laden? Ik weet het niet hoor, maar als ze dat gaan doen. Dan wordt het meer ontladen denk ik.

Of bedoel je het pasje opladen? Ik weet het niet. Het is maar een level 1 master pas.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:17:03 #276
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_141030476
ik ben een keer gevoerd in een maid cafe. :) was wel lache voor een keer maar verder vind ik het maar ongemakkelijk, dat maid gedoe.

en ik ga toch voor eerder voor de nederlandse vrouw, hoe schattig die japense dames soms ook zijn.
pi_141110384
Iemand tips voor de Japanse Alpen? We gaan eind september/begin oktober en hebben zo'n railpass (dus geen auto).

We willen een paar dagen één hotel in de Alpen als uitvalsbasis, om van daaruit tripjes te ondernemen. Op het wensenlijstje voor daar staan sowieso badderende apen bekijken en mooie wandelroutes door de natuur maken.

We gaan sowieso naar Osaka, Kyoto en Tokyo in die regio, dus het liefst iets wat daar wel een beetje tussen past qua route. Opties die we nu hebben bedacht zijn Kanazawa, Takayama, Matsumoto en Nagano. Ik zie dat veel verbindingen via Nagoya gaan. Is die plaats een beetje de moeite waard voor een tussenstop of enkel als overstap?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141142308
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:13 schreef koei het volgende:
Iemand tips voor de Japanse Alpen? We gaan eind september/begin oktober en hebben zo'n railpass (dus geen auto).

We willen een paar dagen één hotel in de Alpen als uitvalsbasis, om van daaruit tripjes te ondernemen. Op het wensenlijstje voor daar staan sowieso badderende apen bekijken en mooie wandelroutes door de natuur maken.

We gaan sowieso naar Osaka, Kyoto en Tokyo in die regio, dus het liefst iets wat daar wel een beetje tussen past qua route. Opties die we nu hebben bedacht zijn Kanazawa, Takayama, Matsumoto en Nagano. Ik zie dat veel verbindingen via Nagoya gaan. Is die plaats een beetje de moeite waard voor een tussenstop of enkel als overstap?
Nagoya is niet zo veel aan, het is een typische grote, drukke stad. Het is een centraal gelegen stop van de shinkansen en ik huur meestal een auto daar.

Als je centraal wilt zitten zou ik Matsumoto of Takayama aanraden. Beiden liggen mooi bij een treinlijn, en er is genoeg te zien in de buurt. Nadeel is wel dat er geen directe treinverbinding (links naar rechts) tussen deze twee steden is. Maar misschien is er wel een busverbinding? Ik zou denk ik zelf eerder voor Takayama kiezen. Is mooier door de oude binnenstad en enkele mooie bezienswaardigheden vlakbij. Zoals Kamikochi NP en Shirakawago. Al blijft het behelpen zonder auto.

Volgens mij zijn er begin oktober echt nog geen baderende apen. En zelfs als ze er zijn, je hebt het in 10 minuten gezien. Voor de rest is het in die buurt vooral een wintersportgebied.
pi_141142334
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:51 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nagoya is niet zo veel aan, het is een typische grote, drukke stad. Het is een centraal gelegen stop van de shinkansen en ik huur meestal een auto daar.

Als je centraal wilt zitten zou ik Matsumoto of Takayama aanraden. Beiden liggen mooi bij een treinlijn, en er is genoeg te zien in de buurt. Nadeel is wel dat er geen directe treinverbinding (links naar rechts) tussen deze twee steden is. Maar misschien is er wel een busverbinding? Ik zou denk ik zelf eerder voor Takayama kiezen. Is mooier door de oude binnenstad en enkele mooie bezienswaardigheden vlakbij. Zoals Kamikochi NP en Shirakawago. Volgens mij zijn er begin oktober echt nog geen baderende apen. En zelfs als ze er zijn, je hebt het in 10 minuten gezien. Voor de rest is het in die buurt vooral een wintersportgebied.
Ik zie je iets zeggen over autohuur. Wat zijn de gemiddelde kosten en is het aan te raden een auto te huren? En voor welke regio's wel en welke niet?
pi_141142452
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:53 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zie je iets zeggen over autohuur. Wat zijn de gemiddelde kosten en is het aan te raden een auto te huren? En voor welke regio's wel en welke niet?
Mijn vrouw regelt het. :@ We zijn meestal zo'n ¤50 per dag kwijt. Meestal combineren we trein/auto. Soms hebben we een auto voor meerdere dagen, soms voor één dag.

Elk dunbevolkt gebied, of de kustlijn is een goede plek om met de auto te verkennen. Als je de de "standaard" route doet van Tokyo - Kyoto - Hiroshima heb je er geen nodig. Grote steden zijn niet fijn rijden. Maar rond Tokyo vond ik het vooral handig voor het Izu schiereiland, en het merengebied rond Mt. Fuji. Buiten Tokyo de Japanse Alpen, de westkust, Kyushu, Shikoku en Yakushima kunnen verkennen. Dit jaar willen we naar Tohoku, en daar is het ook wel een must om een auto te huren.
pi_141142699
Je zou er toch zo heengaan om ze te troosten.

pi_141143100
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mijn vrouw regelt het. :@ We zijn meestal zo'n ¤50 per dag kwijt. Meestal combineren we trein/auto. Soms hebben we een auto voor meerdere dagen, soms voor één dag.

Elk dunbevolkt gebied, of de kustlijn is een goede plek om met de auto te verkennen. Als je de de "standaard" route doet van Tokyo - Kyoto - Hiroshima heb je er geen nodig. Grote steden zijn niet fijn rijden. Maar rond Tokyo vond ik het vooral handig voor het Izu schiereiland, en het merengebied rond Mt. Fuji. Buiten Tokyo de Japanse Alpen, de westkust, Kyushu, Shikoku en Yakushima kunnen verkennen. Dit jaar willen we naar Tohoku, en daar is het ook wel een must om een auto te huren.
Thanks! Ik neem een stukje met de auto dan wel op in ons reisplan voor een volgende keer.
pi_141143250
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:41 schreef Mystikvm het volgende:
Thanks! Ik neem een stukje met de auto dan wel op in ons reisplan voor een volgende keer.
Ik kan het iedereen aanraden, elke auto is een automaat en er zit standaard navigatie ingebouwd. Japanners rijdens super netjes en de wegen zijn goed. Links rijden ben je zo aan gewend.
pi_141151311
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:50 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik kan het iedereen aanraden, elke auto is een automaat en er zit standaard navigatie ingebouwd. Japanners rijdens super netjes en de wegen zijn goed. Links rijden ben je zo aan gewend.
Wat als je dat nou juist niet wilt? Ik zou niet in een automaat willen rijden om meerdere redenen.

Geef mij maar een schakelbak.
  Eindredactie Games maandag 16 juni 2014 @ 14:25:56 #285
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141151539
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:20 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Wat als je dat nou juist niet wilt? Ik zou niet in een automaat willen rijden om meerdere redenen.

Geef mij maar een schakelbak.
dan betaal je meer :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141151750
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dan betaal je meer :')
Ik kan die auto's vaak niet eens vinden, net als Amerika. Als ik daar heen ga ooit wil ik wel in een fatsoenlijke auto rijden. En niet wat de Amerikanen een auto noemen.

Een automaat rijden haalt al het plezier uit het autorijden voor mij.
  Eindredactie Games maandag 16 juni 2014 @ 14:39:40 #287
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141152027
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik kan die auto's vaak niet eens vinden, net als Amerika. Als ik daar heen ga ooit wil ik wel in een fatsoenlijke auto rijden. En niet wat de Amerikanen een auto noemen.

Een automaat rijden haalt al het plezier uit het autorijden voor mij.
gewoon op hertz zoeken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141152095
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef donald_dick het volgende:

[..]

gewoon op hertz zoeken
Niks ;) Al gedaan toendertijd en alles was automaat of semi. Verhuurders zijn bang voor mensen die niet weten hoe zo'n ding werkt(zeker Amerika). Liefst zou ik mijn eigen meenemen maar dat zit er natuurlijk niet in :P
pi_141181997
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:51 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nagoya is niet zo veel aan, het is een typische grote, drukke stad. Het is een centraal gelegen stop van de shinkansen en ik huur meestal een auto daar.

Als je centraal wilt zitten zou ik Matsumoto of Takayama aanraden. Beiden liggen mooi bij een treinlijn, en er is genoeg te zien in de buurt. Nadeel is wel dat er geen directe treinverbinding (links naar rechts) tussen deze twee steden is. Maar misschien is er wel een busverbinding? Ik zou denk ik zelf eerder voor Takayama kiezen. Is mooier door de oude binnenstad en enkele mooie bezienswaardigheden vlakbij. Zoals Kamikochi NP en Shirakawago. Al blijft het behelpen zonder auto.

Volgens mij zijn er begin oktober echt nog geen baderende apen. En zelfs als ze er zijn, je hebt het in 10 minuten gezien. Voor de rest is het in die buurt vooral een wintersportgebied.
Ach, sowieso wilde apen heb ik nog nooit gezien en die zullen er vast wel zitten! Ervaring met mooie wandelroutes in de regio die je aan kan raden? Maar je raadt voor de Japanse Alpen dus wel een auto aan? Ik lees overal dat je je blauw betaalt aan tol, waar moet ik aan denken in die regio?

Ik heb btw al wel een hotel in Nagasaki geboekt, ik zag dat jij er een positieve recensie over had geschreven op tripadvisor én het was de goedkoopste :D
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141182350
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Niks ;) Al gedaan toendertijd en alles was automaat of semi. Verhuurders zijn bang voor mensen die niet weten hoe zo'n ding werkt(zeker Amerika). Liefst zou ik mijn eigen meenemen maar dat zit er natuurlijk niet in :P
Verhuurders verhuren die dingen nooit omdat niemand ze wil hebben daar. Een automaat rijdt echt zoveel fijner dan een schakelbak!

Plus dat Amerikanen lachen om wat wij hier in Europa een auto durven noemen :D De kleinste auto die we konden huren daar was al een maat groter dan onze Ford Fiësta :D En de grootste zijn net kleine vrachtwagens! Daar hebben ze juist échte auto's! Met automaat uiteraard :P
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141182793
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:31 schreef koei het volgende:

[..]

Verhuurders verhuren die dingen nooit omdat niemand ze wil hebben daar. Een automaat rijdt echt zoveel fijner dan een schakelbak!

Plus dat Amerikanen lachen om wat wij hier in Europa een auto durven noemen :D De kleinste auto die we konden huren daar was al een maat groter dan onze Ford Fiësta :D En de grootste zijn net kleine vrachtwagens! Daar hebben ze juist échte auto's! Met automaat uiteraard :P
Nee een automaat rijdt jou en niet andersom(semi niet). Bijna iedereen die van auto's houdt, schakelt liever zelf. Laat ik liever niet aan een computer over, die zijn vaak log.

Ik vind het meer containerschepen vergeleken onze jachten.
Die dingen voelen niet aan als een auto zou moeten :P

Japanners kunnen er veel meer van ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 23:39:45 ]
pi_141187370
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:39 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee een automaat rijdt jou en niet andersom(semi niet).

:')

"Oh help, ik hoef minder acties in tijdens het rijden te doen, nu is de auto de baas over me " :')

Die onzinargumenten waren leuk in de jaren 80 :P

Enige reden dat er in Japan of Amerika amper schakelbakken te huur zijn is omdat ze ook amper verkocht worden. Automaat is standaard omdat iedereen daar van comfort en meer veiligheid houdt. En niet zoals rare Europeanen vasthouden aan het idee dat ze niet in controle zijn ;)

In Japan heb ik nooit de behoefte gehad een auto te huren overigens, het OV is uitstekend. Ook in de bergen vreemd genoeg. Zelfs daar rijden er geregeld bussen. Meer dan in het dorpje waar ik hier in NL woon :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141189075
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:36 schreef Pheno het volgende:
"Oh help, ik hoef minder acties in tijdens het rijden te doen, nu is de auto de baas over me " :')

Die onzinargumenten waren leuk in de jaren 80 :P
Och, toen ik 18 was voerde ik ook deze discussie. :') Nu rij ik vrijwel altijd automaat (ook in Nederland). Filerijden is confortabeler en je kunt je aandacht meer bij de weg houden. En linksrijden in Japan gaat nog wel, maar ik weet niet of mijn hersens snel kunnen omschakelen naar met links schakelen.

quote:
In Japan heb ik nooit de behoefte gehad een auto te huren overigens, het OV is uitstekend. Ook in de bergen vreemd genoeg. Zelfs daar rijden er geregeld bussen. Meer dan in het dorpje waar ik hier in NL woon :')
Er zijn zat bezienswaardigheden waar geen bus komt, of misschien 2x per dag. Dan is een auto wel makkelijk. Zeker als je overnacht in een afgelegen Ryokan. Daarnaast is het landschap echt prachtig. Vanuit een auto zie je toch meer. Ook hoef je wat minder met bagage te slepen. Eigenlijk kost het vooral minder tijd dan met het OV.
  Eindredactie Games dinsdag 17 juni 2014 @ 07:47:51 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141189114
Zullen we terug gaan naar Japan en het minder over schakelbakken hebben?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141189122
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:47 schreef donald_dick het volgende:
Zullen we terug gaan naar Japan en het minder over schakelbakken hebben?
Vandaar mijn brugje naar OV in Japan :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141189442
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:25 schreef koei het volgende:
Ach, sowieso wilde apen heb ik nog nooit gezien en die zullen er vast wel zitten! Ervaring met mooie wandelroutes in de regio die je aan kan raden? Maar je raadt voor de Japanse Alpen dus wel een auto aan? Ik lees overal dat je je blauw betaalt aan tol, waar moet ik aan denken in die regio?
Wilde apen zitten op zat plaatsen in Japan. Die ga je echt wel zien. Mijn vrouw is altijd nog verbaasd dat ik enthousiast reageer als ik er eentje zie. Ze geloofde ook niet dat er in Europa geen wilde apen zijn. In Kyoto heb je vlakbij Arashiyama een apenpark bijvoorbeeld. Daar ga je toch ook heen?

Om de wandelen is het Kamikochi NP geweldig (je hebt er ook apen), en de Kiso Vallei. Daar volg je de oude Nakano weg en kom je langs 3 oude rustplaatsen/dorpjes. Mmmm, als ik zo naar het kaartje kijk is Nagoya misschien toch wel een betere uitvalsbasis als je naar die plaatsen en Takayama of Matsumoto wilt gaan.



Wil je echt door de Japanse Alpen trekken, dan is een auto beter. Maar dat is een vakantie op zich. Wij hebben er toen 10 dagen over gedaan. Tol en benzine vond ik erg meevallen. Ook wel makkelijk, er zit zo'n betaalkastje in de huurauto waar je gewoon je cc in kunt stoppen.

quote:
Ik heb btw al wel een hotel in Nagasaki geboekt, ik zag dat jij er een positieve recensie over had geschreven op tripadvisor én het was de goedkoopste :D
Die Portugese? Die is goed! Ook erg gunstig gelegen! Ga je nog naar Gunkanjima?

[ Bericht 4% gewijzigd door Aurelius op 17-06-2014 08:32:08 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:31:23 #297
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141190386
Nog drie week wachten. _O_

Alle hotels geboekt, JP Railpass en Ghibli museum kaarten inmiddels binnen. Let's goooo.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141217648
Ook geboekt. 25-9 tot 27-10.
¤ 743 rechtstreeks met KLM.

*O* *O* *O*

Nu trip naar Tohoku plannen en JR East Pass bestellen.
pi_141225948
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:25 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wilde apen zitten op zat plaatsen in Japan. Die ga je echt wel zien. Mijn vrouw is altijd nog verbaasd dat ik enthousiast reageer als ik er eentje zie. Ze geloofde ook niet dat er in Europa geen wilde apen zijn. In Kyoto heb je vlakbij Arashiyama een apenpark bijvoorbeeld. Daar ga je toch ook heen?

Om de wandelen is het Kamikochi NP geweldig (je hebt er ook apen), en de Kiso Vallei. Daar volg je de oude Nakano weg en kom je langs 3 oude rustplaatsen/dorpjes. Mmmm, als ik zo naar het kaartje kijk is Nagoya misschien toch wel een betere uitvalsbasis als je naar die plaatsen en Takayama of Matsumoto wilt gaan.

[ afbeelding ]
Die Nakanoweg, is dat bij Tsumago en Magome, of is dat weer een andere route? Kamikochi NP ga ik even naar googelen!

quote:
Wil je echt door de Japanse Alpen trekken, dan is een auto beter. Maar dat is een vakantie op zich. Wij hebben er toen 10 dagen over gedaan. Tol en benzine vond ik erg meevallen. Ook wel makkelijk, er zit zo'n betaalkastje in de huurauto waar je gewoon je cc in kunt stoppen.

[..]

Die Portugese? Die is goed! Ook erg gunstig gelegen! Ga je nog naar Gunkanjima?
Ja, die. Gunkanjima zegt me helemaal niks eigenlijk, zal morgen eens opzoeken wat/waar dat is. We hebben ons nog niet echt verdiept in wat we waar precies willen zien, zijn nu nog met de globale route bezig.

Kan in ieder geval weer even vooruit met Google :)
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141228360
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:49 schreef koei het volgende:

[..]

Ja, die. Gunkanjima zegt me helemaal niks eigenlijk, zal morgen eens opzoeken wat/waar dat is. We hebben ons nog niet echt verdiept in wat we waar precies willen zien, zijn nu nog met de globale route bezig.

Kan in ieder geval weer even vooruit met Google :)
Gunkanjima is wat in de laatste James Bond-film een verlaten Chinees eiland is waar de evil guy het hoofdkwartier van z'n operaties heeft gevestigd. :)

Maar verwacht geen echte urbex; je krijgt een guided tour en je mag alleen op het speciaal daarvoor nieuw aangelegde wandelplatform komen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:19:21 #301
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141234060
Misschien een domme vraag maar mag je met die JR Railpass gewoon in de trein stappen of komt daar ook nog een incheck-iets bij kijken?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')