Duurt lang....quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:31 schreef Cara het volgende:
Zo daar ben ik weer.
Wat een toptijd heb ik gehad, mooiste reis die ik tot nu toe gemaakt heb.
Vriendin is de 3000 foto's aan het sorteren, zal er snel ff een verhaaltje van maken.
Japan
JR Pass is idd geldig in en rond Tokyo op alle JR lijnen, dus ook de (belangrijkste) Yamanote lijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:48 schreef boem-dikkie het volgende:
En kun je met zo'n railway pass ook gewoon in en om Tokyo in alle treinen? Of is dat alleen die bullet-gevallen?
We zitten de laatste week volledig in Tokyo en willen de eerst week vanaf Tokyo richting Osaka en Kyoto, is het dan verstandiger om voor twee week zo'n pass te halen? Of gewoon voor een week zodat we hem kunnen gebruiken richting het westen en daarna in Tokyo gewoon een Suica gebruiken?
Ja, 3000 foto'squote:
De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen. En ook goed opletten met zo'n JR kaart, toch behoorlijk wat waard natuurlijk. Zo'n suica steek ik zonder nadenken ergens in een broekzak, met een JR pas spring je toch wat voorzichtiger om.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:47 schreef Tarbot het volgende:
Je bent er al geweest en je weet het niet meer?
Ik ga die JR pass wel halen. Want je hebt veel meer gemak en het zal denk ik uiteindelijk ook niet veel schelen als ik jou zo lees. Vanwege die uitstapjes. Scheelt weer afrekenen en zo. En je kan dus met de JR lijnen gaan met die pas, maar niet in de metro.
Een retour vlucht Tokyo - Osaka is goedkoper dan een JR pas om heen en weer te treinen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
JR Pass is idd geldig in en rond Tokyo op alle JR lijnen, dus ook de (belangrijkste) Yamanote lijn.
Als je Tokyo x Kyoto (dus heen en weer) doet in een week, zou ik een pass voor 1 week halen en dan de rest op een Suica ofzo.
Ik weet niet hoe je het kan opzoeken, maar als ik in twee weken tijd een rondtrip maak met daarin de volgende steden: Tokyo, Yokohama, Nagoya, Kyoto, Osaka, Fukuyama, Hiroschima, Fukuoka, Hokkaido en dan weer terug naar Tokyo. Dan ben ik goedkoper uit met een Suica?quote:Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen. En ook goed opletten met zo'n JR kaart, toch behoorlijk wat waard natuurlijk. Zo'n suica steek ik zonder nadenken ergens in een broekzak, met een JR pas spring je toch wat voorzichtiger om.
Ik geef ongeveer een 10tje uit per dag boemdikkie. Dan tik je de 117 in een week niet aan dus.
Nee natuurlijk niet, dat kan niet eens met een suica. Maar boem-dikke vroeg naar reizen binnen Tokyo, dat is veel gemakkelijker met een suica kaart dan met je JR-pas.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:55 schreef Tarbot het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je het kan opzoeken, maar als ik in twee weken tijd een rondtrip maak met daarin de volgende steden: Tokyo, Yokohama, Nagoya, Kyoto, Osaka, Fukuyama, Hiroschima, Fukuoka, Hokkaido en dan weer terug naar Tokyo. Dan ben ik goedkoper uit met een Suica?
Suica is niet echt een aankoop ook. Het is eigenlijk niets anders dan de Japanse versie van de ov-chipkaart. Maar dan beter. Je kan er in veel stations bv ook je portie ramen mee betalenquote:Op woensdag 16 april 2014 09:58 schreef Tarbot het volgende:
Oh gelukkig, dacht ik ff dat ik een miskoop deed Maar bedankt voor die link.
Maar je gaat dus vanaf Fukuoka 15 uur treinen naar Sapporo en dan ook nog eens uur of 10 terug naar Tokyo en dat allemaal in een rondreis van 2 weken met nog 10 andere steden?quote:Op woensdag 16 april 2014 10:03 schreef Tarbot het volgende:
Ja Hokaido is echt way off. Ik probeer nog sense in te praten op mijn reisgenoot. Maar voorlopig staat die in de planning. Dat suica principe ken ik al van hong kong. Daar kan je op stations ook mee betalen. Heel handig. Misschien moeten we dat ook maar invoeren als de chipknip verdwijnt. Maar denk niet dat dat gaat komen. We hebben teveel regels hier.
Dat red je nooitquote:Op woensdag 16 april 2014 10:14 schreef Tarbot het volgende:
Zo'n onderbuik gevoel heb ik ook. We hebben alleen de eerste 4 dagen vastgelegd. Dat speelt zich alleen in Tokyo en Fuji af. Daarna nog niks geregeld. Oh ja en bij Fukuoka nog een dagje of anderhalf naar Okinawa vliegen om een beetje in subtropische sferen te komen.
Nou ja 10 dagen is het ook niet echt. Het is 16 dagen voor die 8 steden. Maar je hebt gelijk. Het is ambitieus. Ik ga ook wat schrappen. Er is geen rustmoment.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
10 dagen voor 8 steden waarvan 2 bestemmingen in het uiterste zuiden en uiterste noorden van Japan
Ligt er maar aan waar je zit?quote:Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen.
In de ene lokatie zal je er meer last van hebben, maar over het algemeen vind ik het dagelijkse gebruik van een suica handiger dan een JR pass. Zie ook andere reden die je hebt weggekniptquote:Op woensdag 16 april 2014 11:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ligt er maar aan waar je zit?
Wij zitten altijd in Shinjuku en dan kan je de JR Sobu en Chuo lijn pakken en de Yamanote, dan kom je in de praktijk al vrijwel overal met een railpass? En je kan er ook mee op de Narita Express.
Hadden afgelopen keer geen Rail Pass en toen 750 yen pp per dag uitgegeven aan metro in Tokyo.
Ik vind 16 dagen voor alleen Tokyo, Kyoto/Osaka en Hiroshima al erg ambitieusquote:Op woensdag 16 april 2014 11:45 schreef ROFLOL het volgende:
Haha goodluck Tarbot!
Ik ga in 31 dagen alleen naar Tokyo, Kyoto, Osaka, Hiroshima, Kobe, Nara, Hakone en, Mount Takao en Yokohama. Heb alleen al meer tijd nodig voor die steden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |