Ja uiteraard is Suica handiger, maar neem aan dat het hier om de afweging wel/geen railpass kopen ging? Alleen een railpass voor Tokyo schiet niet op, maar als je in een week van Osaka naar Tokyo moet reizen op dag 1, dan 5 dagen je railpass in Tokyo gebruikt en hem aan het einde voor de N'EX hebt, dan kan het wel voordeliger zijnquote:Op woensdag 16 april 2014 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In de ene lokatie zal je er meer last van hebben, maar over het algemeen vind ik het dagelijkse gebruik van een suica handiger dan een JR pass. Zie ook andere reden die je hebt weggeknipt
Het ging inderdaad alleen om een railpass te kopen voor het gebruik in Tokyo.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja uiteraard is Suica handiger, maar neem aan dat het hier om de afweging wel/geen railpass kopen ging? Alleen een railpass voor Tokyo schiet niet op, maar als je in een week van Osaka naar Tokyo moet reizen op dag 1, dan 5 dagen je railpass in Tokyo gebruikt en hem aan het einde voor de N'EX hebt, dan kan het wel voordeliger zijn
mijn eerste keer japan was 3 weken, ben ik in tokyo-kyoto- osaka- nara- hiroshima- myajima geweest.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:06 schreef Tarbot het volgende:
[..]
Nou ja 10 dagen is het ook niet echt. Het is 16 dagen voor die 8 steden. Maar je hebt gelijk. Het is ambitieus. Ik ga ook wat schrappen. Er is geen rustmoment.
Ah, zie t, scheel zitten lezenquote:Op woensdag 16 april 2014 12:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het ging inderdaad alleen om een railpass te kopen voor het gebruik in Tokyo.
En tripjes buiten Tokyo om meegerekend?quote:Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De JR pas in Tokyo is echt niet veel meer gemak. Juist niet. Je moet opletten welke lijn je pakt terwijl je met een suica blind overal in kan stappen. En ook goed opletten met zo'n JR kaart, toch behoorlijk wat waard natuurlijk. Zo'n suica steek ik zonder nadenken ergens in een broekzak, met een JR pas spring je toch wat voorzichtiger om.
Ik geef ongeveer een 10tje uit per dag boemdikkie. Dan tik je de 117 in een week niet aan dus.
Een langere trip van bv shinjuku naar de Tokio Game Show is 5 euro geloof ik. En dan zit je in ver buiten het centrum van tokyoquote:Op woensdag 16 april 2014 13:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
En tripjes buiten Tokyo om meegerekend?
Wat ik bedoelde dat ik het niet weet is dat ik geen 'lange trips' heb gemaakt in Tokyo dus dat ik daar de prijs niet van weet.
Voor bijna alle korte trips buiten Tokyo kun je imo beter 1 van de vele "free-pass-combi's" kopen. Dan kan je ook gebruik maken van de niet JR-lijnen (kom je bijna altijd tegen) en nog wat leuke kortingen bij de bezienswaardigheden.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
En tripjes buiten Tokyo om meegerekend?
Wat ik bedoelde dat ik het niet weet is dat ik geen 'lange trips' heb gemaakt in Tokyo dus dat ik daar de prijs niet van weet.
meer dan 10 euro per dag. Dat balt wel mee als je met meer dan 2 man bentquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:20 schreef remco_ het volgende:
Ik heb vorig jaar een mifi apparaat gehuurd bij Telecomsquare ( http://www.telecomsquare.co.jp/inbound/en/ )
Vooraf gereserveerd, afgehaald op Narita en drie weken later weer ingeleverd op Fukuoka airport. Wel duur maar steengoede verbinding (LTE) en geen datalimiet. Apparaatje in de rugtas en telefoons / ipads hebben wifi. Vooral gebruikt voor facetime, backup van foto's en google maps / hyperdia.
Post Japan Depressiequote:Op zondag 20 april 2014 13:00 schreef KingLysandus het volgende:
Ik mis Japan nu al.![]()
De gele stoeptegels. De korte rokjes. Mensen die op de stoep fietsen.
Voorkruipende bejaarden. Drankautomaten. De respect.
Van Hiroshima naar Tokyo haal je dat net niet neequote:Op zaterdag 19 april 2014 21:39 schreef matthijst het volgende:
Als je in Japan 10 uur per dag onderweg op internet zit dan doe je iets fout lijkt me.
tja voor mij is het meer van, ik wil me mobiel net zoals hier kunnen gebruikenquote:Op zondag 20 april 2014 16:13 schreef matthijst het volgende:
Mja, als je internet "moet" hebben onderweg das is het wel de beste optie? Zo bizar dat gratis wifi lastig te vinden is in Japan. Starbucks wil wel. Lawson snapte ik niks van... Ook al paar keer gehad dat je je moest registreren en dan ww in de mail kreeg (waar je dan dus niet bij kon). Dus op een gegeven moment maar gestopt met zoeken
Ze hebben ze wel, maar of ze nu op voorraad zijn is natuurlijk gissen.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:38 schreef Tarbot het volgende:
Weet iemand of de Apple store in Tokyo ook laptops op voorraad hebben met US keyboard layout?
Ze zouden er wel een aantal op voorraad moeten hebben. Anders even bellen?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:38 schreef Tarbot het volgende:
Weet iemand of de Apple store in Tokyo ook laptops op voorraad hebben met US keyboard layout?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |