Denk dat het daar uitgestorven zal zijn zaterdag.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:04 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
denk dat er nog wel genoeg te doen valt in de AKB48 cafe&Shop
of op het AKB48 podium in de don quihote
Zie je dat hier al voor je?quote:Op maandag 24 maart 2014 14:04 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
denk dat er nog wel genoeg te doen valt in de AKB48 cafe&Shop
of op het AKB48 podium in de don quihote
Jan Smit heeft z'n eigen winkel.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zie je dat hier al voor je?
De 3 J's winkel, marco borsato shop, ali b coffeeshop
MWA truequote:Op maandag 24 maart 2014 15:44 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Denk dat het daar uitgestorven zal zijn zaterdag.
Edit: Op z'n Japans vind ik het mooier. Oshima Yuko.
Half Akihabara bestaat uit kleine shopjes met shit waarop schaars geklede jonge meisjes staan.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Kan iemand me in het kort AKB48 uitleggen?
Tijdens het tweede deel van onze Japan-reis verbleven we in hartje Akiba en kwamen op de eerste avond eerst langs kleine shopjes met kaarten te koop met daarop schaars geklede erg jonge meisjes. On vervolgens bij Akihabara station laaaange rijen te zien voor grote schermen. We snapten er niets van.
Er was een nummer dat we werkelijk overal hoorden. Op een avond zaten we aan een sushi-band bovenin Yodobashi, en hoorden dat nummer. Dus ik vroeg een serveerster hoe dat nummer heette. Lekker catchy nummer. Zij wist het niet, maar vroeg het de ronde, streng kijkende sushi-chef. Die kreeg ineens twinkelingen in zijn ogen en begon met zijn handen een soort Hawaii-dansje te doen. Sayonara Crawl("Kurol") heette dat nr. Sindsdien ben ik fan haha. Dat nummer is zó Japan voor ons.
AKB48 is basically een super idol groep.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Kan iemand me in het kort AKB48 uitleggen?
Tijdens het tweede deel van onze Japan-reis verbleven we in hartje Akiba en kwamen op de eerste avond eerst langs kleine shopjes met kaarten te koop met daarop schaars geklede erg jonge meisjes. On vervolgens bij Akihabara station laaaange rijen te zien voor grote schermen. We snapten er niets van.
Er was een nummer dat we werkelijk overal hoorden. Op een avond zaten we aan een sushi-band bovenin Yodobashi, en hoorden dat nummer. Dus ik vroeg een serveerster hoe dat nummer heette. Lekker catchy nummer. Zij wist het niet, maar vroeg het de ronde, streng kijkende sushi-chef. Die kreeg ineens twinkelingen in zijn ogen en begon met zijn handen een soort Hawaii-dansje te doen. Sayonara Crawl("Kurol") heette dat nr. Sindsdien ben ik fan haha. Dat nummer is zó Japan voor ons.
Hey, ik ook sinds 2013. Was toen op zoek naar vreemde Japanse gameshows en kwam bij AKBingo uit. Had de muziek al een paar jaar eerder een keertje op mijn mp3-speler staan maar wist toen niks van de leden af.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:48 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
AKB48 is basically een super idol groep.
akb48 zelf heeft iets van 96 leden en dan heb je ook nog divisies in andere steden/landen namelijk in:
*AKB48 (Akihabara, Tokyo)
*SKE48 (Sakae, Nagoya)
*NMB48 (Namba, Osaka)
*HKT48 (Hakata, Fukuoka)
*JKT48 (Jakarta, Indonesie)
*SNH48 (Shanghai, China)
Het is gebaseerd op het concept Idols die je elke dag kan zien. Dagelijks zijn er concerten in de thuis podia van de groepen en heb je ook leden die landelijke en internationale activiteiten doen. Als gevolg daarvan heb je idioot veel leden nodig. De video clips worden gedaan door leden van het mediasenbatsu team. Dit team bestaat uit leden uit elke groep die basically het populairst zijn. Dit zijn dan meestal leden van de japanse groepen. dit team wordt bepaald door onder andere het Jankenpon tournooi en de senbatsu sousenkyo (選抜総選挙). het eerste is basically gewoon een toernooi en het 2e zijn letterlijk verkiezingen.
Fans kunnen bij deze verkiezingen zelf stemmen wie ze in de nieuwe single willen zien. In het geval van vorig jaar zat er bij de single Sayonara Crawl een code waarmee men op de akb48 site voor hun favoriete lid kan stemmen. De nr1 wordt dan center bij het daarop volgende liedje. In het geval van 2013 was Sashihara Rino de center voor het liedje Koisuru fortunecookie. Deze verkiezingen zijn populairder dan de politieke verkiezingen. of althans het kreeg vorig jaar Veel meer aandacht. In elk geval, AKB48 is een fenomeen geworden in Japan. je had eerdere groepen in het verleden als morning musume, maar die waren nooit zo populair als AKB48.
dit is een erg beknopte uitleg van de groep AKB48. Ben zelf bezig aan een meer uitgebreid artikel erover maar dat gaat veel tijd kosten, ze bestaan al sinds 2005 en was zelf pas fan van hun in 2013 lol
oh ja dit is voor mij het leukste liedje
yeah I knowquote:Op maandag 24 maart 2014 23:28 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Hey, ik ook sinds 2013. Was toen op zoek naar vreemde Japanse gameshows en kwam bij AKBingo uit. Had de muziek al een paar jaar eerder een keertje op mijn mp3-speler staan maar wist toen niks van de leden af.
Het is tegenwoordig echt een fenomeen. Elke dag wel leden op tv. Elke keer in bijna alle tijdschriften. Etc.
De meeste Japanners worden er dagelijks mee geconfronteerd.
Alleen jammer dat er van de eerste 3 generaties weinig overblijft. Vergeet niet te vertellen dat ze geen relaties mogen, of onzedelijke dingen mogen doen. Rino en Minegishi zijn er nog goed mee weggekomen.
En Heavy Rotation kwam op een gegeven moment mijn strot uit. Hehe.
Miyajima al op de lijst staan? Daar ga ik waarschijnlijk later dit jaar ook heen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:40 schreef donald_dick het volgende:
Oke jongens, wat moet ik echt zien in zuid-Japan? Hiroshima en Fukuoka staan al op de planning, Huis ten Bosch ben ik al geweest. Wat nog meer
nagasaki ben je dan misschien ook al geweest, zoniet, zeker doen!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:40 schreef donald_dick het volgende:
Oke jongens, wat moet ik echt zien in zuid-Japan? Hiroshima en Fukuoka staan al op de planning, Huis ten Bosch ben ik al geweest. Wat nog meer
Dank je wel voor de tips! Ik ga voor de derde keer in 5 jaar naar Japan toe en ik moet het voor mezelf nog een beetje spannend houdenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nagasaki ben je dan misschien ook al geweest, zoniet, zeker doen!
kagoshima is ook okee, stad met uitzich op een baai met rokende vulkaan.
kumamoto heeft een erg mooi kasteel. ik ben toen van nagasaki over het water gegaan naar kumamoto, leuk tochtje, wererom met uitzicht op een vulkaan.
en als je tijd hebt, vanuit kagoshima kan je een snelle boot nemen naar het eiland yakushima, zeer bijzonder. alleen dat vergt voorbereiding; slaapplek vantevoren regelen, wandel spullen, en als je echt wat dieper het eiland op wil, slaapzak mee want dan ben je savonds niet terug in een hotel, dan slaap je in een hutje in het bos. het eiland weert het massa toerisme. en terecht.
verder, zelf niet geweest, mount aso, beppu.
niet verkeerd, 3 keer in 5 jaar..quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tips! Ik ga voor de derde keer in 5 jaar naar Japan toe en ik moet het voor mezelf nog een beetje spannend houdenDe standaard dingen heb ik nu wel gezien en ik ben op zoek naar wat minder toeristisch/dingen die ik nog niet gezien heb
Dus daar zijn die mannetjes van! Ik vond die reclame bij Shinjuku statio zo leuk, maar het is dus een band! <3quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
awesome
world order geeft je een rondleiding door Akihabara
lolquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Zijn er trouwens geen fokkers in in (de buurt van) Osaka wonen? En dan met namen mannen die wel van een biertje houden. Japanners zijn allemaal leuk en aardig, maar om nou iedere keer na 2 biertjes aan te moeten horen hoe hun vrouw niet meer met ze wil batsen/ze naar de hoeren gaan/ze schoolgirls proberen te regelen/etc begint ook een beetje te vervelen
Sorry, ben 'n vrouw en drink geen bierquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Zijn er trouwens geen fokkers in in (de buurt van) Osaka wonen? En dan met namen mannen die wel van een biertje houden. Japanners zijn allemaal leuk en aardig, maar om nou iedere keer na 2 biertjes aan te moeten horen hoe hun vrouw niet meer met ze wil batsen/ze naar de hoeren gaan/ze schoolgirls proberen te regelen/etc begint ook een beetje te vervelen
Hehe tof! Zit zelf na Golden Week voor een maand in Japan. Kladblok mee en daar gewoon dagelijks mijn verhalen in schrijven.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef matthijst het volgende:
Blogje met wat foto's (en wat tekst):
http://jp014.blogspot.nl
Ik kom wel eens in de contreien. Als je in de buurt van Tokyo komt, stuur me maar een PM.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Helaas was er bij mij niks in Tokyo, ik zat zelf in een hotel tegenover de sumo arenaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:51 schreef ROFLOL het volgende:
Iemand wel eens bij een sumo event geweest? Zit net te kijken en zie dat er in mei de Natsu Basho is. Prijzen vallen wel mee, dus wil maar een dag gaan bezoeken.
keer bij een training van die stal in grote stadion in Tokyo geweest. Was toen gratis. In april volgens mij.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:51 schreef ROFLOL het volgende:
Iemand wel eens bij een sumo event geweest? Zit net te kijken en zie dat er in mei de Natsu Basho is. Prijzen vallen wel mee, dus wil maar een dag gaan bezoeken.
je zit achterin, dus goede ogen of een verrekijkwrtje is handigquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:51 schreef ROFLOL het volgende:
lol ^^;;;;quote:Op zondag 30 maart 2014 09:30 schreef KingLysandus het volgende:
Wat een regen... en precies nu wij het hotel instappen gaat de zon schijnen.
En toen we net het hotel uitgingen begon het weer keihard te regenen en onweren...quote:Op zondag 30 maart 2014 11:51 schreef matthijst het volgende:
Stinkweer inderdaad
Gelukkig ondertussen opgeklaard en morgen wordt het uebermooi (hoop ik).
's ff uitzoeken of er al ergens vroeg bloeiende sakura te zien is...
Zingt Yukirin buiten?quote:Op zondag 30 maart 2014 11:47 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
lol ^^;;;;
also concert was afgelast vanwege de regen
kennelijk wil god ook niet dat yuko weggaat
• Die "kaas" is denk ik miso vinegraitte. Bestel eens hotaru ika. Kleine paarse inktvissen met diezelfde saus. Het is het seizoen ervoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef matthijst het volgende:
Blogje met wat foto's (en wat tekst):
http://jp014.blogspot.nl
Zoals dit?quote:Op zondag 30 maart 2014 11:51 schreef matthijst het volgende:
Stinkweer inderdaad
Gelukkig ondertussen opgeklaard en morgen wordt het uebermooi (hoop ik).
's ff uitzoeken of er al ergens vroeg bloeiende sakura te zien is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |