abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:28:50 #1
14505 OProg
A Life in Music
pi_134026140


laatste update 15/08/2013

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Opgelet!
OP is tot aan de nok gevuld, dus er kan niet echt meer iets bijgevoegd worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:29:08 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_134026155
quote:
Second Tour win would bring credibility back to cycling, says Froome

"It really is a minority of riders breaking the rules now"

Chris Froome believes that a repeat Tour de France victory in 2014 will help to restore cycling’s credibility. The Briton acknowledged that the performances of his Sky team have been met with scepticism in some quarters but reiterated the point he made on the Champs-Élysées in July, namely that his results would stand the test of time.

“I'd like to think if I can go back and do it again it will bring some credibility back to the sport,” Froome told the BBC. “I know for a fact some people were dubious about the results I got last [season] and Bradley [Wiggins] the year before.

"I know myself that my results aren't going to be stripped, but it will take time before people will see they are going to stand.”

Froome said that cycling is now in a “post-doping era” and that only a minority of riders are resorting to the use of banned substances. His comments came on the day after the veteran Danilo Di Luca was handed a life ban by the Italian Olympic Committee following his positive test for EPO earlier this year.

"I think we're through the toughest time of it now,” Froome said. “It is really a minority of riders breaking the rules now and getting caught, but we are still living in that post-doping era where we are having to deal with a lot of negativity.”

Froome also confirmed that the Tour de France will be his primary goal not just in 2014, but for many years to come. Speaking after his Tour victory in July, the 28-year-old suggested that he was more interested in winning multiple Tours than in expanding his palmares to include the Giro d’Italia or Vuelta a España.

"The biggest goal and challenge for me is going to be to try to re-focus myself on the Tour de France year after year," Froome said. "I'd like to think I'm going to carry on riding it for as long as I can find the motivation and as long as I'm physically up for it."
Hoppa. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134026286
Wat ik altijd zo gek vind, ze zeggen nooit wat ze dan wel legaal gebruiken.
pi_134034111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:31 schreef THEFXR het volgende:
Wat ik altijd zo gek vind, ze zeggen nooit wat ze dan wel legaal gebruiken.
Das algemeen bekend hoor. Ijzer-injecties, medicijnen tot aan de grens van wat nog net mag, diverse "herstelmiddelen", vitaminen en uiteraard cortisonen als de ploegdokter die voorschrijft voor een verzonnen zitvlakblessure. Die jongens zijn al vanaf de neo-profs zo gewend aan naalden in hun lijf dat de grens tussen iets illegaals en iets legaals ook niet meer zoveel uitmaakt. Spuitje meer of minder, ach :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_134034449
  zondag 8 december 2013 @ 10:01:05 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_134041460
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:27 schreef Gripper het volgende:

[..]

Das algemeen bekend hoor. Ijzer-injecties, medicijnen tot aan de grens van wat nog net mag, diverse "herstelmiddelen", vitaminen en uiteraard cortisonen als de ploegdokter die voorschrijft voor een verzonnen zitvlakblessure. Die jongens zijn al vanaf de neo-profs zo gewend aan naalden in hun lijf dat de grens tussen iets illegaals en iets legaals ook niet meer zoveel uitmaakt. Spuitje meer of minder, ach :)
Uh tegenwoordig zijn alle intraveneuze of intramusculaire toedieningen verboden. Vroeger in de 90s mocht er vitamine B bijgespoten worden of anderzins. Nu mag dat niet meer tenzij je echt iets mankeert.

http://www.dopingautorite(...)dopinglijst_2013.pdf

quote:
M2. Chemische en fysieke manipulatie
Het volgende is verboden:

2.
Intraveneuze infusies en/of –injecties van meer dan 50 ml binnen een periode van 6 uur, tenzij ze legitiem worden gegeven bij ziekenhuisopnames of klinisch onderzoek.
pi_134041509
En als het verboden is, gebeurt het niet meer?
in a crowd you lose humanity
  zondag 8 december 2013 @ 10:07:42 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_134041518
Tja wat denk je zelf. Het is iig niet toegestaan.
  zondag 8 december 2013 @ 11:02:57 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_134042159
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:31 schreef THEFXR het volgende:
Wat ik altijd zo gek vind, ze zeggen nooit wat ze dan wel legaal gebruiken.
Als onderdeel van het "nieuwe" wielrennen zou de UCI eens kunnen beginnen met alle dokters attesten openbaar te maken. "Zieke" renners horen ff geen topsport te bedrijven. Of wel soms?

Ik hoor het gejank al weel over privacy, maar als je mee wilt rijden met niet toegestane medicatie lijkt me dit een uitstekende openheid van zaken. En die attesten dan wel vóóraf openbaar maken svp.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_134042243
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 11:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als onderdeel van het "nieuwe" wielrennen zou de UCI eens kunnen beginnen met alle dokters attesten openbaar te maken. "Zieke" renners horen ff geen topsport te bedrijven. Of wel soms?

Ik hoor het gejank al weel over privacy, maar als je mee wilt rijden met niet toegestane medicatie lijkt me dit een uitstekende openheid van zaken. En die attesten dan wel vóóraf openbaar maken svp.
Om de advocaat van de duivel te spelen het lijkt me ook wel ontzettend irritant als elke stap die je maakt gecontroleerd moet worden. Snap best dat renners maar ook andere sporters daar wat aversie tegen hebben. On the other side heb je niets te verbergen moet dat ook niet zo'n probleem zijn.
  maandag 9 december 2013 @ 10:52:36 #11
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_134074966
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 11:08 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Om de advocaat van de duivel te spelen het lijkt me ook wel ontzettend irritant als elke stap die je maakt gecontroleerd moet worden. Snap best dat renners maar ook andere sporters daar wat aversie tegen hebben. On the other side heb je niets te verbergen moet dat ook niet zo'n probleem zijn.
Dat is zo, maar als ze werkelijk het 'schone' wielrennen willen uitdragen, dan kunnen ze eigenlijk niet anders als je terugkijkt op het 'o zo rijke verleden' van deze edele sport...
pi_134077945
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:52 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat is zo, maar als ze werkelijk het 'schone' wielrennen willen uitdragen, dan kunnen ze eigenlijk niet anders als je terugkijkt op het 'o zo rijke verleden' van deze edele sport...
Jep of het legaliseren alleen dan krijg je een groot ethisch probleem
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 december 2013 @ 12:59:03 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134078044
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:55 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Jep of het legaliseren alleen dan krijg je een groot ethisch probleem
vrijgeven is er een wedstrijdje van maken wie het dichtst bij de dood durft te komen. Lijkt me totaal ongewenst. En niemand die zijn kind dan nog helpt richting topsport.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_134078082
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vrijgeven is er een wedstrijdje van maken wie het dichtst bij de dood durft te komen. Lijkt me totaal ongewenst. En niemand die zijn kind dan nog helpt richting topsport.
Zoals ik al zei ethische vraagstukken. Maar een doping vrije sport.... Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren. Het is wachten op de eerste mens fabricated by gendoping en dan zijn we rond.
pi_134078608
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:00 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ethische vraagstukken. Maar een doping vrije sport.... Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren. Het is wachten op de eerste mens fabricated by gendoping en dan zijn we rond.
Een misdaadvrije samenleving zie ik ook nog niet zo snel gebeuren, maar ik stel niet voor dat we daarom maar de politie opheffen. Of, wat minder vergezocht, een scheidsrechter in het voetbal zal niet elke buitenspel situatie of schwalbe goed beoordelen, dat is nog geen reden om die regels maar af te schaffen.

Valsspelers heb je altijd. Dopingvrije sport is een onbereikbaar en onzinnig ideaal. Als je ervoor kan zorgen dat schone, getalenteerde sporters mee kunnen doen voor de overwinning in de belangrijkste evenementen, dan heb je al heel wat bereikt.
pi_134078694
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:23 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Een misdaadvrije samenleving zie ik ook nog niet zo snel gebeuren, maar ik stel niet voor dat we daarom maar de politie opheffen. Of, wat minder vergezocht, een scheidsrechter in het voetbal zal niet elke buitenspel situatie of schwalbe goed beoordelen, dat is nog geen reden om die regels maar af te schaffen.

Valsspelers heb je altijd. Dopingvrije sport is een onbereikbaar en onzinnig ideaal. Als je ervoor kan zorgen dat schone, getalenteerde sporters mee kunnen doen voor de overwinning in de belangrijkste evenementen, dan heb je al heel wat bereikt.
Helemaal met je eens. Al zal men voor welke serieuze sport dan ook al snel naar de middelen moeten grijpen wil je wat voorstellen op wereld niveau
pi_134079562
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:27 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Al zal men voor welke serieuze sport dan ook al snel naar de middelen moeten grijpen wil je wat voorstellen op wereld niveau
Dan ga je ervanuit dat álle toppers in elke sport gebruiken, en je dus alleen door doping te pakken kan meedoen voor de winst.
Als niemand zou gebruiken, dan is er ook geen noodzaak meer om dope te pakken om toch eerste te kunnen worden.
t is bijna cruyffiaans simpel :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 9 december 2013 @ 14:02:17 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_134079628
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 11:08 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Om de advocaat van de duivel te spelen het lijkt me ook wel ontzettend irritant als elke stap die je maakt gecontroleerd moet worden. Snap best dat renners maar ook andere sporters daar wat aversie tegen hebben. On the other side heb je niets te verbergen moet dat ook niet zo'n probleem zijn.
Alles openbaar maken lijkt me zwaar overdreven. Schaf gewoon doktersattesten af, veel simpeler.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 9 december 2013 @ 14:03:05 #19
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134079646
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:27 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Al zal men voor welke serieuze sport dan ook al snel naar de middelen moeten grijpen wil je wat voorstellen op wereld niveau
Men kan dat alleen voorkomen door op lange termijn dopingcontroles te blijven doen. Iemand die doping neemt moet gigantisch veel schrik hebben dat ie ooit gepakt wordt en alles daardoor zal verliezen. En dat kun je alleen doen door op het moment van de prestatie hem te controleren , door hem vooraf te controleren en door hem nadien te controleren. Maar vooral ook , door hem te blijven controleren , zelfs tien jaar na de prestatie op het eventuele gebruik van middelen die toen nog niet opspoorbaar waren. Een product nemen dat heden ten dage niet op te sporen valt is makkelijk als sporter , dat is een makkelijk te nemen risico. Het risico nemen dat men het de komende 10 jaar ook nog niet zal kunnen opsporen is al een héél héél stuk groter.

Net daarom moet men ook mensen als Lance Armstrong gewoon pluimen en met de grond gelijk maken. Als voorbeeld voor al wie hun "voorbeeld" zou kunnen volgen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_134082292
Hoe kijken jullie aan tegen blood spinning / PRP? Ik begrijp dat dat is wat Cruijffs speciale dokters in Barcelona hebben gedaan om Davy Klaassen weer op de been te krijgen.

Als het gebruikt wordt ter herstel van een spier mag het volgens mij niet, maar ter herstel van een pees wel.
pi_134082510
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:35 schreef Saysem het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen blood spinning / PRP? Ik begrijp dat dat is wat Cruijffs speciale dokters in Barcelona hebben gedaan om Davy Klaassen weer op de been te krijgen.

Als het gebruikt wordt ter herstel van een spier mag het volgens mij niet, maar ter herstel van een pees wel.
In wielrennen is er een "no needle policy", dus het zou gewoon verboden moeten zijn onder WADA
pi_134083433
Hmm, tenzij medisch noodzakelijk... en je mag blijkbaar 8 dagen na een injectie niet aan een wedstrijd meedoen. Dat laatste lijkt me in het geval van een langdurige blessure zoals bij Klaassen geen beperking, maar medisch noodzakelijk is wel een probleem, want het is niet echt algemeen geaccepteerde geneeskunde.

Ik ben op zich wel voorstander van zo'n regel bij voetbal, want ik wil niet eens weten wat ze nu allemaal inspuiten.
pi_134083672
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:06 schreef Saysem het volgende:
Hmm, tenzij medisch noodzakelijk... en je mag blijkbaar 8 dagen na een injectie niet aan een wedstrijd meedoen. Dat laatste lijkt me in het geval van een langdurige blessure zoals bij Klaassen geen beperking, maar medisch noodzakelijk is wel een probleem, want het is niet echt algemeen geaccepteerde geneeskunde.

Ik ben op zich wel voorstander van zo'n regel bij voetbal, want ik wil niet eens weten wat ze nu allemaal inspuiten.
kunnen we gelijk bloeddoping ook maar toelaten.
pi_134084061
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kunnen we gelijk bloeddoping ook maar toelaten.
Hoe haal je dat uit mijn post? Ik zeg gewoon wat de huidige regels zijn.
pi_134084356
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:23 schreef Saysem het volgende:

[..]

Hoe haal je dat uit mijn post? Ik zeg gewoon wat de huidige regels zijn.
ja, gewoon je eigen vloeistoffen weer terug spuiten, dat is ook bij bloodspinning
pi_134084462
Tja, ik denk dat het criterium toch moet zijn welk effect je ermee beoogt, en niet of bepaalde elementen van de procedure lijken op iets dat wel verboden is.
pi_134084486
http://www.cyclingnews.co(...)stronger-than-froome

Leuk interview met Pinot die zowel de Tour 2012 reed als de Giro 2013... Met Horner en Froome.
Hij beweerde dat Horner sterker reed dan Froome.

Toch heeft Horner momenteel geen contract en dat is nogal vreemd...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_134084900
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)stronger-than-froome

Leuk interview met Pinot die zowel de Tour 2012 reed als de Giro 2013... Met Horner en Froome.
Hij beweerde dat Horner sterker reed dan Froome.

Toch heeft Horner momenteel geen contract en dat is nogal vreemd...
Ik vind het een vreemde vergelijking. Froome moest zich in 2012 inhouden, want in dienst van Wiggins. Een losgelaten Froome, bijvoorbeeld a la 2013, zou Horner waarschijnlijk alle hoeken van de berg hebben laten zien.

Maar idd, het feit dat Horner nog geen ploeg heeft geeft te denken. Wat weet 'het peloton' wat de buitenwereld niet weet.
In the coolest little capital of the world
  maandag 9 december 2013 @ 16:57:44 #29
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134085209
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

Toch heeft Horner momenteel geen contract en dat is nogal vreemd...
42 jaar, zo verdacht als n achterdeur en z'n salariseisen zullen ook wel niet min zijn zeker ? ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_134085269
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

42 jaar, zo verdacht als n achterdeur en z'n salariseisen zullen ook wel niet min zijn zeker ? ...
In het centrale wielrennen topic stond volgens mij dat Horner bij Belkin wou komen knechten, voor meer salaris dan (ik dacht) ten Dam op het moment rond rijd. Dat is inderdaad niet min
pi_134085360
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

42 jaar, zo verdacht als n achterdeur en z'n salariseisen zullen ook wel niet min zijn zeker ? ...
Als je op je 41e nog zulke prestaties rijdt mag je toch wel verwachten dat er een ploeg is die de gok durft te nemen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_134085535
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:59 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dan ga je ervanuit dat álle toppers in elke sport gebruiken, en je dus alleen door doping te pakken kan meedoen voor de winst.
Als niemand zou gebruiken, dan is er ook geen noodzaak meer om dope te pakken om toch eerste te kunnen worden.
t is bijna cruyffiaans simpel :)


quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Men kan dat alleen voorkomen door op lange termijn dopingcontroles te blijven doen. Iemand die doping neemt moet gigantisch veel schrik hebben dat ie ooit gepakt wordt en alles daardoor zal verliezen. En dat kun je alleen doen door op het moment van de prestatie hem te controleren , door hem vooraf te controleren en door hem nadien te controleren. Maar vooral ook , door hem te blijven controleren , zelfs tien jaar na de prestatie op het eventuele gebruik van middelen die toen nog niet opspoorbaar waren. Een product nemen dat heden ten dage niet op te sporen valt is makkelijk als sporter , dat is een makkelijk te nemen risico. Het risico nemen dat men het de komende 10 jaar ook nog niet zal kunnen opsporen is al een héél héél stuk groter.

Net daarom moet men ook mensen als Lance Armstrong gewoon pluimen en met de grond gelijk maken. Als voorbeeld voor al wie hun "voorbeeld" zou kunnen volgen ...
@ gripper:
Ik ga ervanuit dat 95% in welke topsport dan ook gebruikt. De vergelijking wie doping pakt kan meedoen voor de winst trek ik nergens want dit is niet waar. Iemand die doping pakt is niet per definitie een topper er is ook nog een stukje hard werken, genetics en mentaliteit. Daar waar winnen een grote geldprijs/sponsercontract of whatever else met geld geeft daar zal gezocht worden naar manieren om vals te spelen.

@joost
Helemaal eens.
pi_134085679
Horner zou een mooi onderwerp zijn voor die onbekende renner die af en toe stukjes publiceert.

Maar dat begint ook bijna op een omertaversterkende truuk te lijken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 9 december 2013 @ 17:20:16 #34
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134085999
Ik zie Horner nog wel bij Astana ofzo belanden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 9 december 2013 @ 17:31:31 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_134086387
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:27 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Al zal men voor welke serieuze sport dan ook al snel naar de middelen moeten grijpen wil je wat voorstellen op wereld niveau
Als je onvoldoende talent en ijzeren discipline hebt wel.
pi_134087759
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je onvoldoende talent en ijzeren discipline hebt wel.
Zelfs degene met talent kunnen niet zonder.....
pi_134088031
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:15 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Zelfs degene met talent kunnen niet zonder.....
zeg je nu dat ze allemaal gebruiken? :o
pi_134090431
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zeg je nu dat ze allemaal gebruiken? :o
Nope 95% schat ik in. We zullen het met zijn allen nooit zeker weten.
  maandag 9 december 2013 @ 19:39:36 #39
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_134090873
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hij beweerde dat Horner sterker reed dan Froome.
:')!
pi_134093866
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

42 jaar, zo verdacht als n achterdeur en z'n salariseisen zullen ook wel niet min zijn zeker ? ...
Dat laatste zal het probleem wel zijn. Als hij anoniem achtste was geworden zou hij waarschijnlijk gewoon bij Trek gebleven zijn. Maar nu is het daar stukgelopen op het salaris dat hij vroeg.
pi_134221555
Alejandro Marque, winnaar van de Ronde van Portugal en daarmee een contract gekregen bij Movistar, heeft positief getest op betamethason.
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 13:09:09 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_134221871
Is ook ineens opvallend beter gaan rijden op zijn 32-ste.....
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:15:35 #43
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134222096
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:09 schreef Momo... het volgende:
Is ook ineens opvallend beter gaan rijden op zijn 32-ste.....
Het aantal Spaanse 30'ers dat opeens sterk gaat presteren en dan betrapt worden ligt toch ook wel vrij hoog eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_134222766
Leeftijdsgrens voor het halen van doping ligt daar dus op 30.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 13:48:21 #45
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_134223250
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:58 schreef TheArt het volgende:
Alejandro Marque, winnaar van de Ronde van Portugal en daarmee een contract gekregen bij Movistar, heeft positief getest op betamethason.
Eigenlijk geen verrassing, zowat iedere renner die goed heeft gepresteerd in Portugal is later wel betrapt. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:48:32 #46
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_134223258
Het is het wachten op de positieve test van deze ouwe baas uit de Ronde van Portugal.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_134223605
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:48 schreef Mani89 het volgende:
Het is het wachten op de positieve test van deze ouwe baas uit de Ronde van Portugal.

[ afbeelding ]
Rui Sousa _O_

Sowieso dat Efapel _O- Domineren normaal elk jaar de Ronde van Portugal, maar werden dit jaar aan alle kanten voorbij gereden door OFM, dat een bende oude Spanjolen had opgevist. Marque dus, maar ook Cesar Veloso, die toen in de Vuelta betrapt was samen met Mosquera en nu de zege in de Ronde van Portugal krijgt, Delio Fernandez, een half kalende Spanjool op zijn 27e die ook al een aantal obscure ploegjes heeft gehad, en dan heb je ook Prades nog. En nog grappiger. Volgend jaar komt Nuno Ribeiro, die al 2x betrapt is en gewoon nog fietst, over van Efapel naar OFM :D
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:00:03 #48
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_134223683
Kijk dat zijn de mooie verhalen, dat mis ik toch wel een beetje in het World Tour peleton. Moeten we het doen met die ideale schoonzonen van Belkin enzo. Gelukkig hebben we Astana nog, hopelijk doet ut Beest een Ugrumovje volgend jaar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 14:04:11 #49
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_134223809
Volgend jaar wint Efapel gewoon weer, dat geef ik je op een briefje.

Mestre, die bij Euskaltel geen potten kan breken, gaat in Portugal gewoon weer vliegen. Victor de la Parte, die geen platte prijs reed bij Caja Rural maar wel betrapt werd en daarna in Griekse dienst enorm goed ging fietsen is ook een goede kandidaat.

Heerlijk, die Portugese scene.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:40:29 #50
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134265662
quote:
Alejandro Marque ontkent dopinggebruik

De Spaanse wielerformatie Movistar ziet af van de komst van Alejandro Marque. Volgens de Spaanse pers zou de 32-jarige renner betrapt zijn op het gebruik van een verboden middel na zijn eindoverwinning in de ronde van Portugal. Zelf zwaait Marque met een doktersbriefje en ontkent hij dat hij iets fout heeft gedaan.

"Op basis van de informatie die vandaag is verschenen in de media en onze eigen rondvraag, hebben we besloten dat Alejandro Marque geen deel zal uitmaken van ons team", schrijft Movistar in een verklaring.

Zelf ontkent de Spaanse renner iets te hebben fout gedaan. "Ik had voor de ronde van Portugal pijn aan de knie. Daarvoor nam ik een ontstekkingsremmer, maar zowel mijn ploeg als de UCI wisten dat.

Marque kan een schorsing van twee jaar krijgen.
Nog een geluk voor de tegenstand dat hij kniepijn had , hoe ver zou ie anders wel niet voor de tegenstand geëindigd zijn als hij wel fit was geweest ... :')
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:48:34 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_134265902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Rui Sousa _O_

Sowieso dat Efapel _O- Domineren normaal elk jaar de Ronde van Portugal, maar werden dit jaar aan alle kanten voorbij gereden door OFM, dat een bende oude Spanjolen had opgevist. Marque dus, maar ook Cesar Veloso, die toen in de Vuelta betrapt was samen met Mosquera en nu de zege in de Ronde van Portugal krijgt, Delio Fernandez, een half kalende Spanjool op zijn 27e die ook al een aantal obscure ploegjes heeft gehad, en dan heb je ook Prades nog. En nog grappiger. Volgend jaar komt Nuno Ribeiro, die al 2x betrapt is en gewoon nog fietst, over van Efapel naar OFM :D
LA MSS herleeft *O*
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:49:04 #52
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134265912
quote:
Froome: "Eindelijk verlost van parasiet"

Tour-winnaar Chris Froome heeft goed nieuws gekregen van de dokters: "Na vier jaar is de parasitaire ziekte schistosomiasis uit mijn lichaam", vertelde de 28-jarige Brit aan de krant The Independent.

Schistosomiasis, vroeger bilharzia genoemd, wordt veroorzaakt door parasieten die in rivieren of meren buiten Europa leven. Sinds 2009 was de renner van Sky, die geboren werd in Kenia, in behandeling.

"Eindelijk ben ik verlost van de ziekte die mijn lichaam verzwakte", zucht Froome opgelucht. "Bij mijn laatste test in Kenia onlangs was de uitslag voor het eerst sinds de diagnose in 2009 negatief."

Door enkele negatieve uitschieters liet Froome zich in die tijd testen en kwam het fysieke euvel aan het licht. "Bij de diagnose vertelden de dokters mij dat de ziekte al minstens twee jaar in mijn systeem zat, maar mogelijk ook al langer. Tot vijf of zes jaar."

"De voorbije twee jaar ging ik om de zes maanden op controle, telkens met een positieve uitkomst. Nu ben ik eindelijk negatief. Dit is fantastisch nieuws. Ik hoef me hier geen zorgen meer over te maken."

Ondanks zijn ziekte schitterde Froome wel twee jaar op rij in de Tour. In 2012 werd hij als helper van Bradley Wiggins bekend bij het grote publiek, in 2013 won hij zowat alle rittenkoersen waaraan hij deelnam - ook de Tour. De komende jaren wil Froome nog vaak de Tour winnen.

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:54:14 #53
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_134266089
quote:
Froome gaat zijn matige prestatie op de Ventoux verbeteren. *O*
pi_134266297
quote:
gaat ie dus nog harder, whahaha :D
pi_134281055
Brandon Rios tests positive for banned substance following loss to Manny Pacquiao


http://sports.yahoo.com/b(...)-002103876--box.html
pi_134357906
dnlbenson twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 10:48:40 UCI: Commencement of disciplinary proceedings against Jonathan Tiernan-Locke on the basis of his biological passport reageer retweet
:W
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 11:01:11 #57
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_134357958
En dat was de slechtste Sky-renner van 2013 :')
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 december 2013 @ 11:03:41 #58
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134358008
Je verwacht het niet :').
pi_134358037
Nu moet de UCI toch ook een verandering gaan zien op het bloedpaspoort van Froome. Ben dus benieuwd hoeveel dat nu scheelt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_134358064
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:01 schreef Slobeend het volgende:
En dat was de slechtste Sky-renner van 2013 :')
Dit ging toch ook over 2012?
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 11:06:55 #61
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_134358093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nu moet de UCI toch ook een verandering gaan zien op het bloedpaspoort van Froome. Ben dus benieuwd hoeveel dat nu scheelt.
Want?
pi_134358106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Dit ging toch ook over 2012?
Jep. Eerder dit jaar kwamen al berichten dat zijn paspoort van 2012 niet helemaal in orde was.
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 11:07:51 #63
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_134358115
Ja David Walsch dat valt toch tegen
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 11:08:40 #64
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_134358135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jep. Eerder dit jaar kwamen al berichten dat zijn paspoort van 2012 niet helemaal in orde was.
Oke, dan is het meer dan logisch.
pi_134358241
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:08 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oke, dan is het meer dan logisch.
Enige wat ik me dan afvraag. Waarom heeft dit zo lang moeten duren? En waarom heeft Sky zelf niet kunnen concluderen dat er iets niet in de haak was?
pi_134358430
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:06 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Want?
Omdat hij van zijn parasiet af die de rode bloedcellen in z'n lichaam aantastte? En ik dacht dat ik ergens hoorde dat de UCI hier nooit een attest voor heeft gegeven ofzo. Dus dan zou de hematocriet in z'n bloed hogere niveau's moeten vertonen toch?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_134358528
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:07 schreef Momo... het volgende:
Ja David Walsch dat valt toch tegen
Het vervelende is dat dit misschien juist wel voor Sky pleit. Het verdachte paspoort stamt uit 2012 toen hij nog niet bij de ploeg zat. En dit jaar kwam hij bij Sky juist geen poot meer vooruit.
pi_134358758
Hij had trouwens wel al getekend bij Sky. Waarom hij dan nog doping zou gebruiken vind ik ook wel opmerkelijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:42:21 #69
14505 OProg
A Life in Music
pi_134359153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hij had trouwens wel al getekend bij Sky. Waarom hij dan nog doping zou gebruiken vind ik ook wel opmerkelijk.
Omdat hij gewoon door aan het gaan was met waar hij al mee bezig was en de smaak van succes prima was. En omdat hij er tot die tijd ook nooit enig probleem mee had gehad ging hij er niet vanuit dat het dan wel zou gebeuren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134359419
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:42 schreef OProg het volgende:

[..]

Omdat hij gewoon door aan het gaan was met waar hij al mee bezig was en de smaak van succes prima was. En omdat hij er tot die tijd ook nooit enig probleem mee had gehad ging hij er niet vanuit dat het dan wel zou gebeuren.
Daarvoor had hij ook nog geen bloedpaspoort.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_134359527
De manager van Tiernan-Locke heet McQuaid _O-
pi_134359639
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:55 schreef TheArt het volgende:
De manager van Tiernan-Locke heet McQuaid _O-
En is inderdaad de zoon van
pi_134359738
Nee serieus? Ik wilde het nog vragen hier maar dacht, nee, dat kan gewoon niet _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_134359753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:58 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

En is inderdaad de zoon van
Ik vroeg me nog af waarom hij nog een heel jaar heeft kunnen fietsen en ze pas tijdens het WK met dit nieuws naar buiten kwamen, maar dit verklaart het wel :X

Is een schommeling in het bloedpaspoort wel voldoende bewijs om ook daadwerkelijk te kunnen schorsen? Hij zal vast wel met een lulverhaal komen dat hij een parasiet had die zijn waarde omhoog pompten ofzo.

edit: hij is een laatbloeier omdat hij lang last heeft gehad van het Epstein-Barr virus. Alsof Sky ze daarop uitzoekt.
In the coolest little capital of the world
pi_134360771
Je kan haast wel stellen dat iedere renner die plots opzienbarend presteert een pakhaas is.

Behalve Froome natuurlijk, want die heeft een parasiet :')
pi_134360931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:37 schreef Tommeke het volgende:
Je kan haast wel stellen dat iedere renner die plots opzienbarend presteert een pakhaas is.

Behalve Froome natuurlijk, want die heeft een parasiet :')
Probleem was dat de prestaties van JTL heel opvallend waren in 2012, maar helemaal uit het niets kwam ie ook niet. Hij was in 2011 ook al 5e in de Ronde van Groot-Brittannië en ook al 2e in de Vuelta a León. Maar die stap van 2011 naar 2012 was wel erg groot ja voor een 27-jarige.
pi_134364269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:37 schreef Tommeke het volgende:
Je kan haast wel stellen dat iedere renner die plots opzienbarend presteert een Grotere pakhaas is.

Behalve Froome natuurlijk, want die heeft een parasiet :')
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:28:48 #78
14505 OProg
A Life in Music
pi_134364810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:14 schreef THEFXR het volgende:

Grotere pakhaas dan wie?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134364898
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:28 schreef OProg het volgende:

[..]

Grotere pakhaas dan wie?
Dan de gemiddelde renner in de hoogste klasse.
pi_134365341
Ja dat weten we inmiddels wel.

Ik steek inmiddels ook voor niemand nog m'n in het vuur ;)
pi_134365518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:42 schreef Tommeke het volgende:
Ja dat weten we inmiddels wel.

Ik steek inmiddels ook voor niemand nog m'n in het vuur ;)
Ik hoop dat mensen meer in gaan zien hoe corrupt de UCI wel niet is, ipv van altijd maar de renner te noemen. ;)
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:07:51 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_134366422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dan de gemiddelde renner in de hoogste klasse.
Misschien. Ik sluit ook weer niet uit namelijk dat er daar tussen zitten die altijd op 'hoog niveau' zijn blijven gebruiken om het zo maar te noemen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134378813
quote:
Het beste van het beste van Astana Medical University voor 't Beest. _O_
  woensdag 18 december 2013 @ 02:30:53 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_134392941
T Beest kan goed zelf z'n pillen regelen. Deed ie vroegah ook al.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 18 december 2013 @ 12:22:58 #86
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_134399691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het vervelende is dat dit misschien juist wel voor Sky pleit. Het verdachte paspoort stamt uit 2012 toen hij nog niet bij de ploeg zat. En dit jaar kwam hij bij Sky juist geen poot meer vooruit.
Dat pleit juist totaal niet voor Sky. Als de buitengewoon goede prestaties van enkele renners verklaard moeten worden door dat ze het professioneelste van het professioneelste zijn, dan kan het niet zo zijn dat een select groepje volstrekt onvoorstelbare prestaties neerzet, maar anderen helemaal totaal niet meer vooruitkomen en zelfs veel minder gaan presteren. Dan zou je een stijgende lijn bij iedereen moeten zien, en zou zo'n Tiernan-Locke echt niet zo ver kunnen terugvallen, zelfs niet als hij eerder doping gebruikte. Maar we hebben niet alleen Tiernan-Locke. Ook een Dombrowski bijvoorbeeld was geen schim van de Dombrowski van 2012.

Dan lijkt het er meer op dat Tiernan-Locke het sleuteltje van het medicijnkastje nog niet had gekregen.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:34:50 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_134408433
quote:
Verbruggen: "Heb bewijs dat Armstrong liegt"
Hein Verbruggen heeft een maand gezwegen, maar nu reageert de ex-UCI-voorzitter op de dopingaantijgingen aan zijn adres. "Ik heb geen positieve controle van Amstrong toegedekt", zegt de 72-jarige Nederlander aan onder meer La Dernière Heure.

Armstrong beschuldigde Verbruggen er vorige maand van dat die een positieve cortisonetest uit 1999 in de doofpot had gestopt.

Ik reageerde lang niet omdat ik dacht dat ik er bij een reactie altijd slecht zou uitkomen. Verdedigen dient tot niets als je al vooraf veroordeeld bent

In de nasleep betichtten ook andere ex-renners, onder wie Edwig Van Hooydonck, de Nederlander van een dubieuze rol in de dopingstrijd.

Nu doorbreekt Verbruggen het stilzwijgen: "Ik reageerde lang niet omdat ik dacht dat ik er bij een reactie altijd slecht zou uitkomen. Verdedigen dient tot niets als je al vooraf veroordeeld bent."

"Iets wordt zonder bewijs gelanceerd en zonder te checken overal overgenomen, nog eens versterkt door 200 miljoen Twitteraars die zich journalist wanen."

"Ik wil mezelf nu verdedigen én mijn medewerkers. Wij hebben wél de doping bestreden vanaf de jaren 90 en Armstrong heeft nooit positief getest. Dus hadden wij, de UCI, niets toe te dekken."

"Armstrong schreef mij: "Ik testte nooit positief""
"Wat Armstrong onlangs heeft verteld, is nonsens. Hij liegt en ik heb er een bewijs van. Zijn ex-ploegmaats Landis en Hamilton verklaarden dat Armstrong positief testte in de Ronde van Zwitserland in 2001, maar dat de UCI dat toedekte. Ik vroeg Armstrong op 2 juni 2011 hierover om uitleg en hij schreef mij meteen dat hij "nooit positief heeft getest" en dat hij dus niet ingedekt werd. Ik heb die mail nooit getoond, tot vandaag." La Dernière Heure publiceert het bewuste mailverkeer (klik hier).

"Toch blijkt uit de getuigenissen van renners als Landis, Hincapie, Vaughters en anderen dat Armstrong hen vertelde dat de UCI hem hielp. Hij zette hen dus aan tot doping door hen te laten geloven dat hij de UCI achter zich had. Daarbij verzon hij zelfs een valse positieve controle. Heel erg."

"Ik heb Van Hooydonck nooit gesproken"
Het Algemeen Dagblad maakte vorige maand het proces van Verbruggen en voerde daarbij Edwig Van Hooydonck op. De Belgische ex-renner, in de jaren 90 gestopt omdat hij niet meer kon volgen, praatte toen met Verbruggen over het epogebruik in het peloton. Maar die laatste wuifde dat - dixit Van Hooydonk - weg.

Belga
Verbruggen benadrukt echter aan La Dernière Heure dat hij nooit met Van Hooydonck (foto) heeft gesproken. "Zelfs niet getelefoneerd."

Het Algemeen Dagblad sprak ook van bedreigingen aan het adres van ex-renner Peter Stevenhaagen (in een lift) en ex-Mapei-baas Giorgio Squinzi.

Verbruggen ontkent opnieuw. "Als je nu weet wat er toen in zijn team gebeurde, zou Squinzi beter zwijgen. Net als Stevenhaagen, die zegt dat ik hem afdreigde met een mogelijke positieve controle. Die praat over 1988, 25 jaar geleden. Ik was toen nog geen UCI-voorzitter en had niets van doen met controles."
Wat Armstrong onlangs heeft verteld, is nonsens. Hij liegt en ik heb er een bewijs van. Ik vroeg Armstrong op 2 juni 2011 hierover om uitleg en hij schreef mij meteen dat hij "nooit positief heeft getest" en dat hij dus niet ingedekt werd.

Wat een bewijs zeg. :') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134410618
Rogers positief op clenbuterol. In de fucking Japan Cup _O-

Levenslange schorsing coming up?
pi_134410810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:25 schreef TheArt het volgende:
Rogers positief op clenbuterol. In de fucking Japan Cup _O-

Levenslange schorsing coming up?
0,0000000000004%?
pi_134411032
:')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_134411183
Geen doping meer in het peloton......toch Oleg?
  woensdag 18 december 2013 @ 17:41:32 #92
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_134411221
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator woensdag 18 december 2013 @ 17:43:14 #93
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_134411280
Rogers really?
Die zag ik niet aankomen want hij draait al heel lang mee op redelijk niveau.
pi_134411311
Zal wel een Japans stiertje hebben gegeten.
pi_134411355
Ook Jonathan Breyne (Crelan) positief op clenbuterol, maar dan in Taihu Lake (China).
pi_134411406
Zou daar een nieuwe test voor zijn?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 18 december 2013 @ 17:46:44 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134411407
Godver :').
  Moderator woensdag 18 december 2013 @ 17:47:21 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_134411421
Het nieuwe wielrennen jaja
pi_134411437
Een plekje vrij voor SamSan?
pi_134411450
Bij de Japan Cup is wel heel bizar. :?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_134411616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:25 schreef TheArt het volgende:
Rogers positief op clenbuterol. In de fucking Japan Cup _O-

Levenslange schorsing coming up?
op clennie?, wat een amateur :D
pi_134411691
Algemeen manager:Bjarne Riis :')
pi_134411739
Ja, als je de Japan Cup op je palmares wilt zul je wat risico's moeten nemen...
Jack does it in real time...
pi_134411773
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:45 schreef TheArt het volgende:
Ook Jonathan Breyne (Crelan) positief op clenbuterol, maar dan in Taihu Lake (China).
20 oktober afgenomen en de UCI komt er 2 maanden later pas naar buiten mee :X
pi_134411799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

op clennie?, wat een amateur :D
clennie :')
pi_134411816
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

clennie :')
vakjargon ;)
  Moderator woensdag 18 december 2013 @ 18:03:31 #107
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_134411946
En dan reed hij bij Saxo ook nog eens minder dan bij Sky. Lekker man.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 18 december 2013 @ 18:07:50 #108
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  woensdag 18 december 2013 @ 18:08:52 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_134412110
quote:
Baas
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 december 2013 @ 18:10:11 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134412153
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 18 december 2013 @ 18:20:59 #111
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_134412503
Van Japan weet ik het niet, maar in China is clenbuterolgebruik in de veeteelt in ieder geval schering en inslag.

Wel opvallend dat zowel Rogers als Breyne wisten te winnen.
pi_134412515
Maar Rogers is nog van het oude wielrennen natuurlijk :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_134413703
quote:
Rogers heeft in het verleden iets over Hamilton gezegd?
pi_134413736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Rogers heeft in het verleden iets over Hamilton gezegd?
Het kan ook op de uitspraak van Tinkoff slaan.
pi_134413763
Wow, bij de Japan Cup _O_ Dat moet het waard geweest zijn

:')!
pi_134414022
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het kan ook op de uitspraak van Tinkoff slaan.
Dat zou idd ook kunnen.
Oleg heeft nog niet gereageerd op Twitter.
pi_134414405
De stierlijke maat is terug.
pi_134415209
Ik kan het me eigenlijk gewoon niet voorstellen. Hoe dom kun je zijn, en dan notabene de Japan Cup.

Ik acht de kans groter dat hij gewoon iets te naief is geweest met zijn eten daar. Wel opvallend dat ie uiteindelijk wel wint.

Was Rogers niet degene die ineens toch niet bij Sky bleef, maar ontkende dat dat kwam omdat hij wellicht dat dopingding niet wilde ondertekenen?
In the coolest little capital of the world
  woensdag 18 december 2013 @ 20:07:55 #119
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_134417332
Sjonnie Testosteronnie weet hoe de vork in de steel zit.

zeeuwseleeuw twitterde op woensdag 18-12-2013 om 19:20:56 Het zou slim zijn om renners die in landen als China en Japan positief testen op Clenbuterol niet gelijk aan de schandpaal te nagelen..... reageer retweet
Zit wel wat in natuurlijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_134417352
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Baas
ik vind het een rat! absoluut geen baas
pi_134417575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:07 schreef Mani89 het volgende:
Sjonnie Testosteronnie weet hoe de vork in de steel zit.

zeeuwseleeuw twitterde op woensdag 18-12-2013 om 19:20:56 Het zou slim zijn om renners die in landen als China en Japan positief testen op Clenbuterol niet gelijk aan de schandpaal te nagelen..... reageer retweet
Zit wel wat in natuurlijk.
tuurlijk, de andere 100 renners hadden eten van thuis meegenomen, wel zo slim toch?
pi_134417913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tuurlijk, de andere 100 renners hadden eten van thuis meegenomen, wel zo slim toch?
of de Japan Cup had niet het geld, of voelde niet de noodzaak om alle 100 renners te testen?
In the coolest little capital of the world
pi_134417982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tuurlijk, de andere 100 renners hadden eten van thuis meegenomen, wel zo slim toch?
Moet dat dan?
pi_134418042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tuurlijk, de andere 100 renners hadden eten van thuis meegenomen, wel zo slim toch?
Geen overdreven sterk excuus inderdaad.
pi_134418556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:18 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

of de Japan Cup had niet het geld, of voelde niet de noodzaak om alle 100 renners te testen?
als het in het eten zat, hadden er echt meer positief getest.

zoals: http://www.vi.nl/nieuws/1(...)f-op-clenbuterol.htm
pi_134418628
Rogers _O-
Hoogerland _O-

Het is toch gvd niet te geloven joh.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_134421744
Tinkoff zal wel blij zijn, zijn ploeg staat toch maar weer in de publiciteit. Zelfs buiten het seizoen.
pi_134440592
RGUpdate twitterde op donderdag 19-12-2013 om 08:38:30 Geschrokken van het nieuws van Rogers, daarom aten wij voor de zekerheid dus rijst en namen alleen Eiwit shakes tijdens de #TourOfBeijing reageer retweet
In the coolest little capital of the world
pi_134442240
#Omerta #GoePloegske
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 december 2013 @ 11:43:06 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134444103
Aan de hoeveelheid is toch te zien of "het eten"een verklaring kan zijn? Dat kan ook verklaren waarom het zo lang geduurd heeft. Dat ze dat eerst getest hebben.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_134444207
Tja, ik heb een hekel aan Rogers, dus ik zou hem graag aan de schandpaal nagelen, maar in zo'n geval als dit is het waarschijnlijker dat het om besmet vlees gaat. Het is natuurlijk twijfelachtig of dat wat uit maakt. Het is zo algemeen bekend dat er clenbuterol in Chinees vlees zit, dat een renner zeker nalatigheid verweten kan worden als hij betrapt wordt nadat hij een stukje Chinees vlees te hebben gegeten. Een schorsing is best waarschijnlijk. En hoewel Rogers misschien dit keer niet bewust doping heeft gebruikt, heeft hij tijdens zijn carrière genoeg gebruikt om niet te veel problemen ermee te hebben als hij nu geschorst wordt.
pi_134444445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:46 schreef Ereinion het volgende:
. En hoewel Rogers misschien dit keer niet bewust doping heeft gebruikt, heeft hij tijdens zijn carrière genoeg gebruikt om niet te veel problemen ermee te hebben als hij nu geschorst wordt.
:D
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 19 december 2013 @ 11:58:32 #133
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_134444567
Is hij ook in China geweest?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_134444821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:58 schreef Waaghals het volgende:
Is hij ook in China geweest?
hij heeft Beijing gereden waar hij 11e werd

edit: overigens heeft de UCI voorafgaand aan de Tour of Beijing een waarschuwing uitgestuurd dat teams uit moeten kijken met het vlees in China, ivm de aanwezigheid van clenbuterol.

[ Bericht 8% gewijzigd door Drebbelman op 19-12-2013 12:15:50 ]
In the coolest little capital of the world
pi_134446022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:46 schreef Ereinion het volgende:
Tja, ik heb een hekel aan Rogers, dus ik zou hem graag aan de schandpaal nagelen, maar in zo'n geval als dit is het waarschijnlijker dat het om besmet vlees gaat. Het is natuurlijk twijfelachtig of dat wat uit maakt. Het is zo algemeen bekend dat er clenbuterol in Chinees vlees zit, dat een renner zeker nalatigheid verweten kan worden als hij betrapt wordt nadat hij een stukje Chinees vlees te hebben gegeten. Een schorsing is best waarschijnlijk. En hoewel Rogers misschien dit keer niet bewust doping heeft gebruikt, heeft hij tijdens zijn carrière genoeg gebruikt om niet te veel problemen ermee te hebben als hij nu geschorst wordt.
nee, Bij contador zei Michael Ashenden dat het niet van het vlees kwam.

http://nyvelocity.com/con(...)ing-michael-ashenden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 december 2013 @ 15:51:53 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134452659
quote:
’Afgekoelde’ Herzog in Soest

Van onze atletiekmedewerkster
AMSTERDAM -
De in opspraak geraakte atlete Adrienne Herzog is de belangrijkste troef van de Sylvestercross in Soest op oudejaarsdag. Het is de eerste wedstrijd van Herzog nadat zij in verband met dopinggeruchten tot het einde van het jaar een zogenaamde ’afkoelingsperiode’ met de Atletiekunie was overeengekomen.

De organisatie van de Sylvestercross vindt het geen probleem dat Herzog terugkomt van een gedwongen afkoelingsperiode en dat de Dopingautoriteit onderzoek naar haar verricht.
De organisatie tastte zelfs diep in de buidel om haar aan de start te krijgen.
uit de televag
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_134460077
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:51 schreef rubbereend het volgende:
’Afgekoelde’ Herzog in Soest

Van onze atletiekmedewerkster
AMSTERDAM -
De in opspraak geraakte atlete Adrienne Herzog is de belangrijkste troef van de Sylvestercross in Soest op oudejaarsdag. Het is de eerste wedstrijd van Herzog nadat zij in verband met dopinggeruchten tot het einde van het jaar een zogenaamde ’afkoelingsperiode’ met de Atletiekunie was overeengekomen.

De organisatie van de Sylvestercross vindt het geen probleem dat Herzog terugkomt van een gedwongen afkoelingsperiode en dat de Dopingautoriteit onderzoek naar haar verricht.
De organisatie tastte zelfs diep in de buidel om haar aan de start te krijgen.
8)7
Die hele Herzog is toch niet meer geloofwaardig?
pi_134463196
Betalen voor d'r is echt idioot inderdaad... :')

Dat ze uberhaupt aan wedstrijden mag meedoen is al twijfelachtig, maar serieus, haar betalen gaat echt nergens over...
Jack does it in real time...
pi_134470498
\
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:37 schreef DeeBee het volgende:
Betalen voor d'r is echt idioot inderdaad... :')

Dat ze uberhaupt aan wedstrijden mag meedoen is al twijfelachtig, maar serieus, haar betalen gaat echt nergens over...
is niet ongewoon in track and field
pi_134471278
Herzog :')
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 20 december 2013 @ 11:46:00 #141
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134483484
Was er iemand die niet wist van dat probleem met eten in China?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_134483490
Je bent een knuppel als je weet dat besmet voedsel een probleem vormt en je toch dat voedsel maar naar binnenwerkt.
pi_134483994
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:48 schreef Ericr het volgende:
Je bent een knuppel als je weet dat besmet voedsel een probleem vormt en je toch dat voedsel maar naar binnenwerkt.
genoeg knuppels in het peloton:
Mattbrammeier85 twitterde op woensdag 18-12-2013 om 18:45:00 @TourDeJose I never saw that. Just advised not to eat any meat. But I'd say more than 50% guys did. Every night meat at the buffet reageer retweet
ReinierHonig twitterde op woensdag 18-12-2013 om 18:27:22 En iedereen mij maar uitlachen met mn blikjes tonijn en kale rijst in China... reageer retweet
Evengoed, raar dat er niet meer positieve gevallen zijn.
In the coolest little capital of the world
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 december 2013 @ 14:15:15 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134488725
Als het echt door het voedsel zou komen had het WADA dus bergen verhoogde waardes gehad.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:26:36 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_134489167
Of er is maar zeer incidenteel getest. Ik ben wel benieuwd hoeveel testen er uit zijn gevoerd daar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134490677
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:15 schreef rubbereend het volgende:
Als het echt door het voedsel zou komen had het WADA dus bergen verhoogde waardes gehad.
Precies...

En de waarden die bijv. bij Bertje gemeten werden zijn factor 20 lager dan waarden bij mensen die acute besmetting met clenbuterol hadden na het eten van vlees (om het over Bertje z'n plasticizers nog maar niet te hebben).

Dus het kan heus wel door vlees komen, maar zonder de meetwaarden aangetroffen en het feit dat het toch om een geisoleerd geval gaat, ben ik niet geneigd Rogers direct alle voordeel van de twijfel te geven...
Jack does it in real time...
pi_134491240
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:15 schreef rubbereend het volgende:
Als het echt door het voedsel zou komen had het WADA dus bergen verhoogde waardes gehad.
Dat hoeft niet per se. Rogers is getest in het lab van Tokyo, het is waarschijnlijk dat alle stalen van de Chinese races naar een Chinees lab gestuurd zijn. Niet alle labs zijn even goed (Contador had in 2010 de 'pech' dat zijn staal in Keulen gecontroleerd werd). Als het Tokyo-lab beter in staat is lage doses te detecteren, dan is het best mogelijk dat Rogers gewoon net de enige is die daar getest is. Want na zo'n wedstrijd als de Japan cup is het best mogelijk dat op zijn hoogst een stuk of 3 renners getest worden, als de rest niet in China heeft gereden, of geen vlees heeft gegeten, dan kan Rogers de enige zijn.

Dit pleit hem natuurlijk niet geheel vrij. Om onder een straf uit te komen moet Rogers bewijzen dat er totaal geen fault of negligence van zijn kant was, om de straf te halveren moet hij aantonen dat er geen significant fault of negligence was. Het WADA en de UCI hebben beide onafhankelijk van elkaar sporters gewaarschuwd voor het vlees in China. Rogers kan onmogelijk daarna beweren dat hij er al het realistische wat verwacht mag worden aan gedaan heeft om een positieve test te vermijden (wat nodig zal zijn wil hij een straf ontlopen), als hij in de tussentijd vlees heeft gegeten in China, volledig bewust van het feit dat dat een gigantisch risico met zich meebrengt.

Maar we weten ook nog niet wat de dosis was van clenbuterol in zijn urine, misschien is het wel zo hoog dat een besmetting niet eens mogelijk is.
pi_134491996
quote:
ik ga echt niet iets geloven wat een renner achteraf zegt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:12:15 #150
14505 OProg
A Life in Music
pi_134492224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ga echt niet iets geloven wat een renner achteraf zegt.
Dus als hij een volledige bekentenis zou doen zou jij het niet geloven? ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134492268
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus als hij een volledige bekentenis zou doen zou jij het niet geloven? ;)
Volgens mij zijn er maar een handvol wat een volledige bekentenis hebben gedaan, erg uitzonderlijk.
pi_134492304
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:37 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se. Rogers is getest in het lab van Tokyo, het is waarschijnlijk dat alle stalen van de Chinese races naar een Chinees lab gestuurd zijn. Niet alle labs zijn even goed (Contador had in 2010 de 'pech' dat zijn staal in Keulen gecontroleerd werd). Als het Tokyo-lab beter in staat is lage doses te detecteren, dan is het best mogelijk dat Rogers gewoon net de enige is die daar getest is. Want na zo'n wedstrijd als de Japan cup is het best mogelijk dat op zijn hoogst een stuk of 3 renners getest worden, als de rest niet in China heeft gereden, of geen vlees heeft gegeten, dan kan Rogers de enige zijn.

Dit pleit hem natuurlijk niet geheel vrij. Om onder een straf uit te komen moet Rogers bewijzen dat er totaal geen fault of negligence van zijn kant was, om de straf te halveren moet hij aantonen dat er geen significant fault of negligence was. Het WADA en de UCI hebben beide onafhankelijk van elkaar sporters gewaarschuwd voor het vlees in China. Rogers kan onmogelijk daarna beweren dat hij er al het realistische wat verwacht mag worden aan gedaan heeft om een positieve test te vermijden (wat nodig zal zijn wil hij een straf ontlopen), als hij in de tussentijd vlees heeft gegeten in China, volledig bewust van het feit dat dat een gigantisch risico met zich meebrengt.

Maar we weten ook nog niet wat de dosis was van clenbuterol in zijn urine, misschien is het wel zo hoog dat een besmetting niet eens mogelijk is.
http://www.wada-ama.org/e(...)doping-laboratories/
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:14:55 #153
14505 OProg
A Life in Music
pi_134492315
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er maar een handvol wat een volledige bekentenis hebben gedaan, erg uitzonderlijk.
Klopt.

Zelfs Filip Meirhaeghe, die meteen toegaf, geloof ik ook niet van dat het het gehele verhaal was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 december 2013 @ 16:32:05 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134492829
Bij het gehele verhaal zouden velen ook anderen meenemen in hun val. Dus vrij logisch dat er vrijwel nooit een volledige bekentenis gedaan wordt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_134494259
quote:
Le cycliste mouscronnois Jonathan Breyne a tenté de se suicider après l'annonce de son contrôle positif

Le courriel reçu mercredi par Jonathan Breyne en provenance de l'UCI était sans équivoque: « Contrôle positif au clenbutérol » et suspension provisoire. Le Mouscronnois est tombé du grenier à la cave en apprenant la nouvelle et il clame son innocence en avouant ne pas très bien savoir que faire... Il a fait une tentative de suicide hier midi.

« Clenbutérol positif ». Tel est l'intitulé de l'email reçu par Jonathan Breyne mercredi après-midi en provenance de l'Union Cycliste Internationale (UCI). « Je me suis dit, « Là, tu as un problème », explique Jonathan Breyne entre deux coups de larmes. « La nouvelle m'est tombée dessus comme si c'était le monde qui s'effondrait sur moi. Qu'ai-je fait pour mériter cela? Rien, absolument rien. je n'ai jamais rien pris. Mais comment prouver cela quand les faits se sont passés en Chine ? »

Hier matin, au réveil, Jonathan Breyne a commencé à vraiment réaliser ce qui lui arrivait. « Ca ne va pas du tout, je suis conscient de ce qui se passe mais je ne sais pas par quel bout le prendre. Je n'ai pas mangé depuis mercredi, je n'ai pas faim. Tout cela me dégoûte parce que je me demande pourquoi ça tombe sur moi. »

Le contrôle positif réalisé en Chine concerne des traces assez importantes de clenbutérol dans les urines, un anabolisant souvent qualifié de ringard qui a également touché l'Australien de l'équipe Saxo-Bank, triple champion du monde de contre-la-montre, Michael Rogers, « capté » en fin octobre au Japon. Le produit, en doses infimes certes, avait été détecté chez Alberto Contador au Tour de France 2010... la fameuse histoire du « steak » qui avait valu une suspension de deux ans au pistolero. « Les doses trouvées dans les urines de Contador, me dit l'UCI, étaient infimes par rapport aux miennes », explique Jonathan Breyne.

Le trouble était complet, hier, dans la tête du coureur, écoeuré, perdu dans ses pensées. Son papa Philippe nous a appelé vers 13 heures, une heure après notre entretien téléphonique avec le coureur, pour nous annoncer sa tentative de suicide. « Il a ingéré des médicaments et il a été transféré à l'hôpital de Gand pour un lavage d'estomac. Le vélo nous en a foutu une fameuse! » nous a expliqué, très touché, Philippe Breyne. Hier soir, Jonathan était toujours aux urgences, conscient, c'est l'essentiel.

http://www.sudinfo.be/886(...)ider-apres-l-annonce
Schijnbaar probeerde Breyne zelfmoord te plegen nadat hij te horen kreeg dat hij positief was op clenbutarol.
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:33:13 #156
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134498553
quote:
Jonathan Breyne probeerde zelfmoord te plegen na dopingbeschuldigingen

De Belgische wielrenner Jonathan Breyne heeft gisterenmiddag geprobeerd om zelfdoding te plegen. De zelfdodingspoging kwam er nadat de 22-jarige renner van Crelan-Euphoney afgelopen woensdag geschorst werd voor mogelijk dopinggebruik. Breyne werd overgebracht naar het ziekenhuis van Gent, dat hij dit weekend wellicht weer zal mogen verlaten. 'Het gaat niet goed met mij', liet Breyne donderdagochtend nog weten.

Breyne testte op 5 november positief op clenbuterol tijdens de Ronde van China. ‘Jonathan zit in zak en as. De wereld is echt op zijn hoofd gevallen’, vertelde zijn vader Philippe Breyne woensdag. (lees meer hier).

'Ik heb donderdagavond de vriendin van Jonathan Breyne aan de telefoon gehad. Zij meldde me het gruwelijke nieuws. Gelukkig was iedereen er vlug bij, zodat het leven van Jonathan Breyne kon gered worden', bevestigt Willy Teirlinck, sportdirecteur van To Win-Josan, het team waarbij de 22-jarige Breyne vanaf 1 januari aan de slag zou gaan.

'Breyne zou een grote hoeveelheid pillen genomen hebben maar werd tijdig gevonden. Ik heb vernomen dat hij ondertussen aan de beterhand is en zelfs het ziekenhuis dit weekend al zou mogen verlaten. Dit is hard nieuws. Hij is gepakt op het gebruik van clenbuterol. Ik heb daar mijn bedenkingen bij. Wie neemt in 2013 nu zoiets nog? Bovendien was hij aan de slag in een UCI-koers. Iedereen weet dat er dan antidopingcontroles zijn. Je gaat toch niet met je geluk spelen? Hoe het verder moet met Jonathan is een andere zaak. Ik hoop dat hij er zich mentaal kan over heenzetten, maar vind ook dat de UCI toch wel eens dit geval, nader moet onderzoeken. Misschien kwam de positieve dopingtest er echt wel na het eten van gecontamineerd vlees, zoals Breyne zelf denkt.'

'Het gaat niet goed met mij'

Donderdag had de jonge renner ook al verbolgen gereageerd op zijn schorsing. 'Het gaat niet goed met mij. Ik ben me bewust van mijn situatie, maar heb geen idee hoe ik dit nu moet aanpakken. Ik heb niets gegeten sinds woensdag. Ik heb geen honger. Ik ben echt gedegouteerd omdat ik niet weet waarom mij dit is overkomen', klonk het enkele uren voor de zelfdodingspoging zwaarmoedig.

Jonathan Breyne maakte dit jaar nog deel uit van Crelan-Euphony, dat op het eind van dit seizoen uit het peloton verdween. De jonge renner won in 2010 het BK tijdrijden voor beloften en debuteerde in 2011 bij de profs.

Is vervuild Aziatisch vlees de boosdoener?

De positieve test van Breyne dateert van 5 november in de Ronde van Taihu Lake in China, waar hij vier dagen later een etappe won. Dat doet een belletje rinkelen. In 2011 informeerde het Wereldantidopingagentschap WADA de Chinese autoriteiten over een probleem met besmet vlees. ‘Er zijn aanwijzingen dat runderen uit China behandeld zijn met steroïden’, aldus toenmalig WADA-directeur David Howman. ‘We hebben schriftelijke vragen ingediend bij de minister naar wat er precies gebeurt in de Chinese vleesindustrie.’

De Duitse tafeltennisser ­Dimitri Ovtcharov werd vrijgesproken nadat hij een positieve clenbuterol-test toeschreef aan vlees dat hij in China had gegeten. Het WADA ging niet in beroep tegen zijn vrijspraak
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_134500619
Maar wie eet er als sporter anno 2013 nog vlees in China of Azie in het algemeen? Ik snap dat echt niet.
pi_134502265
Anno 2013 nog vlees eten uberhaupt.
pi_134503007
Ben ik heel ziek als ik denk dat het wellicht allemaal wel meevalt en dit een interessante poging is om z'n naam proberen te zuiveren?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_134503302
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:05 schreef Ericr het volgende:
Anno 2013 nog vlees eten uberhaupt.
Beter dan dozen creatine pillen slikken :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_134503345
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:05 schreef Ericr het volgende:
Anno 2013 nog vlees eten uberhaupt.
Wie eet er überhaupt nog anno 2013??
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_134504062
quote:
falen met doping en zelfmoordpoging
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:41:38 #163
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134504094
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ben ik heel ziek als ik denk dat het wellicht allemaal wel meevalt en dit een interessante poging is om z'n naam proberen te zuiveren?
volgend de laatste berichten heeft ie t ziekenhuis alweer verlaten blijkbaar
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:47:55 #164
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_134504366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wie eet er überhaupt nog anno 2013??
Überhaupt 2013??
pi_134504631
Jullie moeten medelijden hebben, hij is op tijd ge.. Gewat eigenlijk.. ):O
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_134504725
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Überhaupt 2013??
überhaupt....!?! ik ga er ook maar een einde aan maken denk ik :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:58:38 #167
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_134504960
Ik denk trouwens dat het waarschijnlijker is dat Breyne gewoon nog laat op het seizoen 'iets' geprobeerd heeft om n nieuwe ploeg voor 2014 te vinden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_134505091
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:54 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

überhaupt....!?! ik ga er ook maar een einde aan maken denk ik :P
Dat hoort je vriendin te melden, ja!
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_134505389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:01 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Dat hoort je vriendin te melden, ja!
})
pi_134506152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

})
Ik was vergeten dat dit FOK! is, zolderkamer enzo, vergeef mij
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_134718809
quote:
Op EPO en vernieuwde methodes in 1 maand _O-
Eerst deden dus crap testen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 december 2013 @ 17:55:41 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134753411
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_134753447
quote:
als hij niet oppast dan is hij straks alles kwijt
pi_134754371
OlympicStatman twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:45:07 #Athletics All hail the magnificent stupidity of Ukrainian sprinter/long jumper Darya Pizhankova. The 23 year old returned from a 2 year... reageer retweet
OlympicStatman twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:47:02 #Athletics ...doping ban on the 3rd of August. She tested positive for a steroid on the 14th of August. 11 day comeback ends in life ban. reageer retweet
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:33:31 #176
14505 OProg
A Life in Music
pi_134754898
Binnen 2 weken na terugkomst opnieuw gepakt worden. _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134755443
_O-
pi_134756830
_O-
  zondag 29 december 2013 @ 13:05:01 #179
40566 Ericr
Livewrong
pi_134822774
Goed begin voor de ploeg van Alonso, 1 van de grootste dopeurs van zijn tijd aangetrokken met de krekel.
pi_134824592
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:33 schreef OProg het volgende:
Binnen 2 weken na terugkomst opnieuw gepakt worden. _O_
Een prestatie op zich!
  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 december 2013 @ 14:06:58 #181
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134825242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:20 schreef wimderon het volgende:
OlympicStatman twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:45:07 #Athletics All hail the magnificent stupidity of Ukrainian sprinter/long jumper Darya Pizhankova. The 23 year old returned from a 2 year... reageer retweet
OlympicStatman twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:47:02 #Athletics ...doping ban on the 3rd of August. She tested positive for a steroid on the 14th of August. 11 day comeback ends in life ban. reageer retweet
:').
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 29 december 2013 @ 14:52:37 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134827579
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:05 schreef Ericr het volgende:
Goed begin voor de ploeg van Alonso, 1 van de grootste dopeurs van zijn tijd aangetrokken met de krekel.
tja, (vrijwel) iedereen van die generatie gebruikte
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 30 december 2013 @ 16:34:39 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_134880238
quote:
Leif Hoste krijgt monsterboete van 150.000 euro
Ex-renner Leif Hoste, bekend van zijn drie tweede plaatsen in de Ronde van Vlaanderen, is door de Belgische Wielrijdersbond veroordeeld tot een boete van 150,000 euro en twee jaar schorsing. Dat is gebeurd op basis van afwijkende waarden in zijn bloedpaspoort.
De verdediging van Hoste vroeg de vrijspraak omdat het bloedpaspoort geen direct bewijs is van dopinggebruik en omdat ze 23 van de 26 bloedstalen niet reglementair noemden. Daar had de Belgische Wielrijdersbond geen oren naar. Wel bracht de Belgische Wielrijdersbond de boete naar beneden. De Internationale Wielerunie UCI had 300,000 euro gevorderd.

Leif Hoste kan tegen de uitspraak in beroep gaan bij het Internationaal Sporttribunaal TAS. Hoste stopte in 2012 met koersen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134881200
quote:
11s.gif Op maandag 30 december 2013 16:34 schreef OProg het volgende:

[..]

dan ben je failliet, met zo'n boete :{
  maandag 30 december 2013 @ 17:06:46 #185
14505 OProg
A Life in Music
pi_134881756
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dan ben je failliet, met zo'n boete :{
Ik weet niet wat zijn salaris bij Katusha was.
Dit zal ook nog wel even gaan duren want dit zullen ze wel aanvechten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134887965
¤150k :o
pi_134930561
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_134930698
Ze praat als een breezer :{
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_134930963
Gewoon even 300 mailtjes gefaked. _O_
pi_134931350
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ze praat als een breezer :{
met MILF looks
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:06:38 #191
14505 OProg
A Life in Music
pi_134931418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:53 schreef j0rdiiii het volgende:
Gewoon even 300 mailtjes gefaked. _O_
En heeft zelfs iemand een betaling onder de naam A. Herzog gefaked en de bestelling naar Sofie laten verzenden. _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134931449
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

met MILF looks
jij liever dan ik
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_134935550
Ze is wel aantrekkelijk ja.

quote:
De atlete heeft het gebruik van doping altijd ontkend. ''Het is moeilijk om te reageren op e-mails die ik zelf nooit heb gezien of geschreven. Het zijn valse e-mails'', aldus Herzog.

Herzog heeft wel een idee vanuit welke hoek het verhaal komt: ''Ik denk aan een ex-vriendje en dat is enigszins triest.'' Op namen wilde de atlete niet ingaan. Het onderzoek dat de dopingautoriteit en de KNAU naar aanleiding van de publicatie instelde, leverde niets op.
Ah, het was 'een ex-vriendje' die honderden e-mails in elkaar heeft geknutseld. Ik ken makkelijkere manieren om een ex-vriendinnetje dwars te zitten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 31 december 2013 @ 19:01:37 #194
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134935663
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ze praat als een breezer :{
Echt he :') Damn.
pi_134935678
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ze praat als een breezer :{
Gewoon Amerikaans accent volgens mij, woont ze toch al een tijdje?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_134935709
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:58 schreef marcodej het volgende:
Ze is wel aantrekkelijk ja.
Ja :@

quote:
Ah, het was 'een ex-vriendje' die honderden e-mails in elkaar heeft geknutseld. Ik ken makkelijkere manieren om een ex-vriendinnetje dwars te zitten.
Vroemen zeker. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_134936395
Herzog :') :') :')
KNAU :') :') :')
pi_134938020
Wat een aanfluiting dit zeg...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_135027805
dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:51:51 O'Grady 2014: I won Paris-Roubaix and my Olympic gold medal plus all my other Tour de France successes clean. reageer retweet
dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:52:43 O'Grady 2013: I sourced it (EPO) myself. There was no one else involved. It didn't involve the team in any way reageer retweet
Sluit maar aan in de rij Stu :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:01:44 #200
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135028065
:Z
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_135028145
:')
pi_135028185
Geef dan toe dat je je hele carrière vol zat met shit en dat Riis je die troep gaf :')
pi_135028451
Origineel verhaal zeg!
Jack does it in real time...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:15:54 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_135028661
Daarom respect voor degenen die tenminste schaamteloos vol voor de leugens gaan.

Het was voor de hond! Ik deed research voor een boek! Het zat in de pralines!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_135028718
Klein beetje meer info
http://www.volkskrant.nl/(...)sch-goud-clean.dhtml

maar niet erg geloofwaardig inderdaad _O-
pi_135028886
Toch knap dat hij pas écht goed werd toen hij geen doping meer gebruikte ^O^
Heeft Harm Kuipers dan toch gelijk?
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:26:49 #207
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_135029135
O'Grady won natuurlijk wel Parijs-Roubaix door slim/sluw(/profiterend) te rijden, niet omdat hij de rest indrukwekkend op een hoopje reed.

Wat niet wil zeggen dat ik 'm geloof, maar het was geen renner met spectaculaire pieken of dalen. Als er al een cleane anomalie tussen zat, dan is O'Grady waarschijnlijker dan een meerderheid van zijn tegenstanders.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:42:28 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_135029748
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:55 schreef TheArt het volgende:
dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:51:51 O'Grady 2014: I won Paris-Roubaix and my Olympic gold medal plus all my other Tour de France successes clean. reageer retweet
dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:52:43 O'Grady 2013: I sourced it (EPO) myself. There was no one else involved. It didn't involve the team in any way reageer retweet
Sluit maar aan in de rij Stu :')
Proest. _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 3 januari 2014 @ 17:07:20 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135030780
Waarom zou de KNAU het willen onderzoeken, kost alleen maar sponsoren aldus Bolt :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:57:02 #210
14505 OProg
A Life in Music
pi_135035538
quote:
"Ik kan rustig achterover leunen, want ik weet dat niemand nog kan zeggen dat ik ergens een positieve test verberg".
"Ik ga er vanuit dat alle oude stalen die indertijd zijn afgenomen inmiddels niet meer bestaan. Dat ik het dun in mijn broek deed toen bleek dat ze 98 en 99 aan het hertesten waren bleek achteraf een vergissing". :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_135037391
Leuk item over mechanisme doping bij Bureau Sport. Voor Rasmussen is dit een grens :D Ik zou toch liever aan mijn fiets sleutelen dan met mijn lichaam knoeien. Toch 150 watt extra. Dijkstra klopt Boogie.
pi_135037547
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:42 schreef alpeko het volgende:
Leuk item over mechanisme doping bij Bureau Sport. Voor Rasmussen is dit een grens :D Ik zou toch liever aan mijn fiets sleutelen dan met mijn lichaam knoeien. Toch 150 watt extra. Dijkstra klopt Boogie.
TV / Bureau Sport # 8 Heldenprogramma......
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 4 januari 2014 @ 13:32:31 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135062005
JeroenElshoff twitterde op zaterdag 04-01-2014 om 11:32:10 Uitstekende verklaring na positieve dopingtest. http://t.co/BEtEpaKVaj reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_135220490
>:O
pi_135220505
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 03:07 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ] >:O
Zag btw ook dat Lance z'n Twitter bio gewijzigd had:


pi_135223410
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
O'Grady won natuurlijk wel Parijs-Roubaix door slim/sluw(/profiterend) te rijden, niet omdat hij de rest indrukwekkend op een hoopje reed.

Wat niet wil zeggen dat ik 'm geloof, maar het was geen renner met spectaculaire pieken of dalen. Als er al een cleane anomalie tussen zat, dan is O'Grady waarschijnlijker dan een meerderheid van zijn tegenstanders.
Daar zit wel wat in. O'Grady heeft een behoorlijk palmares, maar maakte eigenlijk zelden ergens écht indruk. Ook zijn Tour-ritten won ie voornamelijk door mee te zitten in de juiste ontsnapping.
pi_135230996
quote:
UCI onderzoekscommissie van start

De internationale wielerbond (UCI) is gestart met een onafhankelijke commissie die de problemen die het wielrennen de laatste jaren hebben getroffen, zal gaan onderzoeken. Met name de beschuldigingen van corruptie aan het adres van de UCI zelf zal de driekoppige commissie gaan bestuderen. Maar ook de focus op wat er zo fout is gegaan in de wielrennerij en wat daar voor de toekomst van kan worden geleerd, zal niet vergeten worden.

UCI-voorzitter Brian Cookson lost hiermee een van zijn belangrijkste verkiezingsbelofte in. Eind september volgde hij Pat McQuaid op als hoogte baas van de wielerbond. De UCI en zijn oud-voorzitters McQuaid en Verbruggen zijn meerdere malen beschuldigd van corruptie. Positieve dopingtests van Lance Armstrong zouden onder het tapijt zijn geveegd.

CIRC
De commissie, die voluit Cycling Independent Refom Commission heet, staat onder leiding van Dick Marty. Een Zwitsers politicus en voormalig openbaar aanklager. In die functie was hij verantwoordelijk voor het bestrijden van georganiseerde misdaad en drugs. Marty wordt bijgestaan door de Duitser Ulrich Haas (anti-dopingdeskundige, juridisch medewerker CAS) en de Australiër Peter Nicholson (oud-militair die bij de VN meewerkte aan onderzoeken van oorlogsmisdaden).

Volledige toegang
Cookson: "De commissie krijgt volledige toegang tot de (digitale) archieven van de UCI en zal volledig onafhankelijk te werk gaan." De commissie wordt wel betaald met geld van de UCI, maar gaat in Lausanne aan de slag. Het UCI hoofdkwartier zit in Aigle, 50 kilometer verderop.

http://nos.nl/artikel/594(...)issie-van-start.html
pi_135231631
UCI en onafhankelijk in 1 zin klinkt heel gek.
Maar iemand wat meer informatie over die 3 gasten? Want zo klinkt het nog redelijk onafhankelijk ook.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:39:37 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135237391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
UCI en onafhankelijk in 1 zin klinkt heel gek.
Maar iemand wat meer informatie over die 3 gasten? Want zo klinkt het nog redelijk onafhankelijk ook.
just for show, people
pi_135237420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
UCI en onafhankelijk in 1 zin klinkt heel gek.
Maar iemand wat meer informatie over die 3 gasten? Want zo klinkt het nog redelijk onafhankelijk ook.
Ze moeten iets vanwege al die schandalen en beloften.
Overigens zijn andere bonden niet geloofwaardiger dan de UCI.
pi_135250639
Het klinkt inderdaad verrassend onafhankelijk, maar enig scepsis blijft op z'n plaats.

Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk met een alarmverhaal gaan komen, of dat ze blijven hangen in dat inderdaad vrij onhandig was om geld aan te nemen van iemand van wie iedereen met gezond verstand wist dat hij doping gebruikte.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:29:25 #222
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135250926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het klinkt inderdaad verrassend onafhankelijk, maar enig scepsis blijft op z'n plaats.

Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk met een alarmverhaal gaan komen, of dat ze blijven hangen in dat inderdaad vrij onhandig was om geld aan te nemen van iemand van wie iedereen met gezond verstand wist dat hij doping gebruikte.
Het lijkt me als blijkt dat de commissie aardig aan het wroeten is, ze niet ontvankelijk worden verklaard.
pi_135262950
Net op het nieuws: de nederlandse dopingautoriteit gaat dit jaar 100 dopingcontroles minder uitvoeren. Ze hebben minder inkomsten.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:03:54 #224
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_135270019
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Net op het nieuws: de nederlandse dopingautoriteit gaat dit jaar 100 dopingcontroles minder uitvoeren. Ze hebben minder inkomsten.
Maar straks wel meer medailles ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 11 januari 2014 @ 20:56:34 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135370825
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_135372455
quote:
het loont iig om in hoger beroep te gaan in MLB.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:31:47 #227
14505 OProg
A Life in Music
pi_135372927
Loopt zijn contract van 10 jaar waarmee hij tot 2017 250 miljoen dollar binnen tikt nu ook gewoon door? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_135373404
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:31 schreef OProg het volgende:
Loopt zijn contract van 10 jaar waarmee hij tot 2017 250 miljoen dollar binnen tikt nu ook gewoon door? :?
dat zou echt schandalig zijn.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:43:18 #229
14505 OProg
A Life in Music
pi_135373499
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:41 schreef THEFXR het volgende:
dat zou echt schandalig zijn.
Ja, maar ik kan ook nergens vinden dat het niet zo is. Op hun site staat hij ook gewoon als speler in de lijst en het bericht dat hij er in 2014 eventjes niet bij is. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 11 januari 2014 @ 21:51:00 #230
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135373836
JA, hij ontvangt gedurende zijn schorsing alleen geen salaris
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:16:00 #231
14505 OProg
A Life in Music
pi_135374790
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:51 schreef rubbereend het volgende:
JA, hij ontvangt gedurende zijn schorsing alleen geen salaris
Wat zielig. Dan krijgt hij maar 245 miljoen dollar. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 januari 2014 @ 14:10:25 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135518930
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_135518993
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:16 schreef OProg het volgende:

[..]

Wat zielig. Dan krijgt hij maar 245 miljoen dollar. ;(
Oei. Misschien moeten we maar een inzamel-actie voor hem starten? Want dat kan natuurlijk niet.
in a crowd you lose humanity
pi_135554108
Powell blijft nog weken in ongewisse

Lekker uitspraak doen tijdens de Olympische Spelen zodat de media massaal in Sochi zit en er geen aandacht aan besteed wordt....Of ben ik nu te cynisch?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 januari 2014 @ 11:27:14 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135554150
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Powell blijft nog weken in ongewisse

Lekker uitspraak doen tijdens de Olympische Spelen zodat de media massaal in Sochi zit en er geen aandacht aan besteed wordt....Of ben ik nu te cynisch?
nee, zo werkt het gewoon :{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:36:27 #236
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_135568092
@giggs_boson: Bayern Munich doctor, Muller Wohlfahrt, mentioned by Asafa Powell during his doping hearing.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 17:37:30 #237
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_135568136
Mooi.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_135570608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:36 schreef Szura het volgende:
@giggs_boson: Bayern Munich doctor, Muller Wohlfahrt, mentioned by Asafa Powell during his doping hearing.
quote:
The former 100-metre world record holder Asafa Powell told a Jamaican disciplinary hearing that he received several injections from his physical therapist.

The 31-year-old Jamaican sprint star said he received "four injections," including vitamin B12, from Christopher Xuereb, who Powell had been working with for two months.

"It took me four weeks to have confidence in him," Powell told the three-member panel.

The panel also asked if Xuereb was the first person outside of a doctor to give him injections.

"Yes, he was recognized," Powell said of Xuereb. "I got the same injection once by Dr Hans-Wilhelm Muller-Wohlfahrt."

The German physician is known for working with Bayern Munich of the German football league and sprinter Usain Bolt.

Powell also testified that he doubled the dosage of his supplements the morning of his positive drug test.

The sprinter said he did so on the advice of Xuereb.

Powell, who tested positive for the banned stimulant Oxilofrine at the Jamaican national championships in June, said Xuereb told him to take two capsules of Epiphany D1 each morning for the first week, then double it for the second week.

Powell claims Epiphany D1 was the source of the Oxilofrine.

"I didn't remember to do that (double the dosage). Chris (Xuereb) came to my room the morning of the trials and said I must remember to take four," Powell said.

The hearing in front of a three-member panel is scheduled to last two days.

Powell said he started taking the supplements from Xuereb, a Canadian physical therapist, about a month before the Jamaican championships, which were held June 20-23.

Powell also testified that he couldn't remember the names of the supplements he was taking at the time and he had not checked to see if Epiphany D1 was on the World Anti-Doping Agency's list of banned products.

"I don't know the list, but I knew of the list," Powell said. "I know there is a list we are supposed to check."

Powell also said he did not include Epiphany D1 on his doping control form.

"I could not remember after all the excitement at trials," he explained.

"All the supplements were new to me, so I could not remember all of them."

Powell's training partner Sherone Simpson, a three-time Olympic medallist, also tested positive for the same stimulant. Both sprinters have been banned from competing.

Simpson told the panel that she knew Powell was taking the same supplements as her.

Powell, one of Jamaica's greatest sprinters of all time, set a world record in the 100 metres in 2008 with a time of 9.74 seconds.

AFP
http://sport.iafrica.com/others/893815.html
pi_135573987
Keer tijd ze een complete voetbalploeg pakken.
pi_135594863
quote:
Ballan voor twee jaar geschorst wegens dopinggebruik
Alessandro Ballan is door het Italiaans dopingagentschap TNA voor twee jaar geschorst. TNA acht bewezen dat de 34-jarige Italiaan doping heeft gebruikt in de Lampre-ploeg van 2009.

Foto: ANP
De schorsing van Ballan gaat per 17 januari 2014 in. Dat meldt het Italiaans olympisch comité, CONI, op hun website.
Apotheker Guido Nigrelli mag voor de rest van zijn leven geen functie meer bekleden in het wielrennen. Arts Fiorenzo Egeo Bonazzi is voor vier jaar geschorst.

Zij werden bij een dopingonderzoek door justitie in de Italiaanse plaats Mantova genoemd.
Het onderzoek kwam voor het eerst aan het licht in 2010, na de getuigenis van Emanuele Sella, die voor het gebruik van cera in 2008 positief testte. Lampre weigerde na de beschuldigingen verder onderzoek te doen naar de renners.
Telefoongesprekken
In 2009 vertrok Ballan samen met Mauro Santambrogio naar BMC. In 2010 werden beiden door de Amerikaanse ploeg op non-actief gesteld.
In 2011 publiceerde de Gazzetta dello Sport meer details over het onderzoek, waaronder getapte telefoongesprekken tussen Ballan en Nigrelli. Bij de hele operatie zijn 32 mensen betrokken, van wie de helft betrokken is bij de Lampre-ploeg uit 2009.
Santambrogio werd eerder dit jaar al betrapt op het gebruik van epo in de Giro d'Italia.
Val
Ballan kwam eind 2012 hard ten val, waardoor hij in 2013 nauwelijks in actie kwam. De Italiaan reed aan het eind van het jaar wel enkele koersen.
Ballan werd wereldkampioen op de weg in 2008, in Varese. In 2007 won hij de Ronde van Vlaanderen. Ook werd hij drie keer derde in Parijs-Roubaix.

http://www.nu.nl/sport/36(...)s-dopinggebruik.html
Eindelijk...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2014 10:36:20 ]
pi_135595220
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef poiuytr het volgende:
Keer tijd ze een complete voetbalploeg pakken.
Gezien je usericon zou ik daar niet al te sterk op hopen. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:58:20 #242
14505 OProg
A Life in Music
pi_135595558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:36 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Eindelijk...
Dit zat er aan te komen natuurlijk.
Daarom ook mijn verbazing toen hij kon verlengen bij BMC een half jaar geleden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_135595970
Efimova betrapt :o
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 17 januari 2014 @ 11:20:05 #244
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135596126
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:14 schreef TheArt het volgende:
Efimova betrapt :o
Kan je Russisch ofzo? Vind alleen nog maar Russische bronnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 januari 2014 @ 11:20:48 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135596152
Had jij geen Russisch in je pakket zitten?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_135596615
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:20 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Kan je Russisch ofzo? Vind alleen nog maar Russische bronnen.
Via Twitter. Betrapt in oktober op DHEA. Zat in een voedingssupplement en staat schijnbaar nog op de verpakking ook :')
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 januari 2014 @ 11:36:36 #247
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135596623
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:14 schreef TheArt het volgende:
Efimova betrapt :o
-O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 17 januari 2014 @ 11:38:44 #248
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135596677
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Via Twitter. Betrapt in oktober op DHEA. Zat in een voedingssupplement en staat schijnbaar nog op de verpakking ook :')
Ja dat lees ik. Dom.
pi_135597317
TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55 Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
Fok! als bron gebruiken. :D :')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 januari 2014 @ 11:58:52 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135597351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Felagund het volgende:
TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55 Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
Fok! als bron gebruiken. :D :')
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135597360
Jose gebruikt FOK! wel vaker als bron :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 17 januari 2014 @ 11:59:55 #252
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135597384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Felagund het volgende:
TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55 Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
Fok! als bron gebruiken. :D :')
_O_ _O_

Ik wilde het linkje hier net posten :D
Krijg je als de NOS langzaam is.
pi_135597586
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Via Twitter. Betrapt in oktober op DHEA. Zat in een voedingssupplement en staat schijnbaar nog op de verpakking ook :')
Niet heel slim, dat het in een voedingssupplement zat is geen smoes?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:33:34 #254
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135598435
Eindelijk Ballan voor de bijl _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_135599809
Lol dat van Bayern wordt gewoon zo de doofpot ingestopt. Ik reken nergens op.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_135601774
Een positieve zwemmer, goh, wat een verrassing zeg. Je verwacht het niet, met die eindeloze stroom aan ongelofelijke tijden!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Niet heel slim, dat het in een voedingssupplement zat is geen smoes?
Elke positieve test is tegenwoordig vanwege voedingssupplementen inderdaad, dat riedeltje blijft ook erg geloofwaardig... :Z
Jack does it in real time...
pi_135602356
Blijft mooi, wereldkampioen zwemmen wordt gepakt: nergens iets over te lezen. Oud-wereldkampioen wielrennen wordt geschorst en de media staat er vol mee. Ja mensen het wielrennen heeft een dopingprobleem _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:02:54 #258
14505 OProg
A Life in Music
pi_135603948
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Blijft mooi, wereldkampioen zwemmen wordt gepakt: nergens iets over te lezen. Oud-wereldkampioen wielrennen wordt geschorst en de media staat er vol mee. Ja mensen het wielrennen heeft een dopingprobleem _O-
Of de algemene opinie is gewoon dat zwemmen geen reet boeit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 17 januari 2014 @ 16:26:38 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_135607290
Is Ballan nu eigenlijk gepakt voor ozontherapie? Of was er meer dan dat? Ik vind het allemaal nogal onduidelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_135609799
Huh, waarom gebruiken zwemmers doping? Dat is toch ook gewoon een technische sport :?

:')
pi_135611432
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:03 schreef DeeBee het volgende:
Een positieve zwemmer, goh, wat een verrassing zeg. Je verwacht het niet, met die eindeloze stroom aan ongelofelijke tijden!

[..]

Elke positieve test is tegenwoordig vanwege voedingssupplementen inderdaad, dat riedeltje blijft ook erg geloofwaardig... :Z
Waarom zou ze uberhaupt DHEA nemen dan? DHEA doet geen flikker. En in ieder geval is de situatie in de VS zo dat er 'n reele kans aanwezig is dat er iets van hormonen bij reguliere supps erin zit. Hier is genoeg literatuur over te vinden.
pi_135612242
Ballan is inmiddels ontslagen door BMC.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 januari 2014 @ 18:53:39 #263
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135612339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef Mansjester het volgende:
Huh, waarom gebruiken zwemmers doping? Dat is toch ook gewoon een technische sport :?

:')
Er zijn weinig (serieuze) zwemfans die dat daadwerkelijk zouden zeggen lijkt me, als je dat wel zegt kun je jezelf amper fan noemen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135613270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er zijn weinig (serieuze) zwemfans die dat daadwerkelijk zouden zeggen lijkt me, als je dat wel zegt kun je jezelf amper fan noemen :+
Dat zeiden oud-schaatsers toch ook over schaatsen :') Vandaar mijn opmerking ;)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:21:31 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135613432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:29 schreef Diabox het volgende:
DHEA
VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 22:10:36 Source says Tyson Gay tested positive as a result of using a DHEA cream. DHEA is clearly listed by WADA under anabolic androgenic steroids reageer retweet
pi_135614211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 22:10:36 Source says Tyson Gay tested positive as a result of using a DHEA cream. DHEA is clearly listed by WADA under anabolic androgenic steroids reageer retweet
Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.

En dan ben ik nog geeneens begonnen over dat ongesulfeerde DHEA dan dus de theca cellen in het geval van een vrouw moet bereiken om uberhaupt te kunnen converteren naar testosteron, gezien dit alleen plaats gaat vinden in weefsels waar deze steroidogenische enzymen aanwezig zijn.

M'n punt is dat een verontreiniging van een supplement vele malen realistischer is dan een atleet die zo dom is om iets onzinnigs als DHEA te gaan suppleren terwijl er een ban op staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Diabox op 17-01-2014 19:46:53 ]
pi_135614523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Felagund het volgende:
TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55 Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
Fok! als bron gebruiken. :D :')
:D

Dag José. :W Of zou ze alleen op de frontpage komen?

quote:
9s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Of de algemene opinie is gewoon dat zwemmen geen reet boeit.
Laten we het inderdaad maar positief zien. Wielrennen doet er blijkbaar toe.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 22:11:31 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135622561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:39 schreef Diabox het volgende:

[..]

Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.

En dan ben ik nog geeneens begonnen over dat ongesulfeerde DHEA dan dus de theca cellen in het geval van een vrouw moet bereiken om uberhaupt te kunnen converteren naar testosteron, gezien dit alleen plaats gaat vinden in weefsels waar deze steroidogenische enzymen aanwezig zijn.

M'n punt is dat een verontreiniging van een supplement vele malen realistischer is dan een atleet die zo dom is om iets onzinnigs als DHEA te gaan suppleren terwijl er een ban op staat.
dat zou ik conte dat even vragen op twitter, waarschijnlijk heeft hij het vroeger aan zijn atleten voorgeschreven.
pi_135622910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 22:11 schreef THEFXR het volgende:
conte
Ik betwijfel het ten zeerste gezien hij nu net met Patrick Arnold samenwerkte, die niet de minste is op AAS gebied. Daarnaast was het Patrick Arnold die nu net wat designer roids uit Vida's boek opnieuw introduceerde (en nog niet op de radar waren bij de doping tests).

Als ie het wel heeft voorgeschreven dan was ie blijkbaar in de veronderstelling dat DHEA suppletie via bovengenoemd proces nog even testosteron 'n boost gaat geven. Mag het opzoeken hoor in de literatuur, DHEA gaat alleen wat doen in speciale populaties, niet bij gezonde atleten.

Ik vraag me af overigens hoe er bij een DHEA test wordt gedifferentieerd tussen exogene en endogene DHEA: iemand? Bij testosteron is het nog makkelijk i.v.m. de verhouding epit : t die scheef gaat omdat de synthese in de testes lam gaat liggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Diabox op 17-01-2014 22:25:29 ]
pi_135661132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:39 schreef Diabox het volgende:

[..]

Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.

En dan ben ik nog geeneens begonnen over dat ongesulfeerde DHEA dan dus de theca cellen in het geval van een vrouw moet bereiken om uberhaupt te kunnen converteren naar testosteron, gezien dit alleen plaats gaat vinden in weefsels waar deze steroidogenische enzymen aanwezig zijn.

M'n punt is dat een verontreiniging van een supplement vele malen realistischer is dan een atleet die zo dom is om iets onzinnigs als DHEA te gaan suppleren terwijl er een ban op staat.
:D deze post _O_.

Maar wat betreft je laatste alinea: sporters nemen erg vaak dingen waarover geruchten dat het nuttig zou kunnen zijn, die gaan zeker niet per se af op wetenschappelijke studies.
  zondag 19 januari 2014 @ 00:08:48 #271
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135662261
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

:D deze post _O_.

Maar wat betreft je laatste alinea: sporters nemen erg vaak dingen waarover geruchten dat het nuttig zou kunnen zijn, die gaan zeker niet per se af op wetenschappelijke studies.
Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.
pi_135664292
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.
Sterker nog, sporters liegen altijd over hun doping inname. De reden waarom DHEA op de dopinglijst staat is vrij simpel: het is een bekend prohormoon, en is officieel geclassificeerd als AAS (god mag weten waarom, het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR!). Of het effectief is is een tweede: nee dat is het niet. Je bent als atleet een idioot als je het gaat suppleren, maar inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Atleten hebben soms de meest retarded coaches die in de meest gruwelijke broscience geloven.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

:D deze post _O_.

Maar wat betreft je laatste alinea: sporters nemen erg vaak dingen waarover geruchten dat het nuttig zou kunnen zijn, die gaan zeker niet per se af op wetenschappelijke studies.
Dank, en I know. Althans, het komt vrijwel altijd van de trainers vandaan is mijn ervaring, niet zo zeer van de atleten. Heb de meest retarded doping schema's gezien van amateur atleten die ze van hun trainer kregen voorgeschoteld.

[ Bericht 33% gewijzigd door Diabox op 19-01-2014 01:53:16 ]
  zondag 19 januari 2014 @ 02:25:59 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135665430
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 01:15 schreef Diabox het volgende:

[..]

Sterker nog, sporters liegen altijd over hun doping inname. De reden waarom DHEA op de dopinglijst staat is vrij simpel: het is een bekend prohormoon, en is officieel geclassificeerd als AAS (god mag weten waarom, het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR!). Of het effectief is is een tweede: nee dat is het niet. Je bent als atleet een idioot als je het gaat suppleren, maar inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Atleten hebben soms de meest retarded coaches die in de meest gruwelijke broscience geloven.

[..]

Dank, en I know. Althans, het komt vrijwel altijd van de trainers vandaan is mijn ervaring, niet zo zeer van de atleten. Heb de meest retarded doping schema's gezien van amateur atleten die ze van hun trainer kregen voorgeschoteld.
ik vond deze post nog terug:
SPT / Doping #67 Doping is geen toverdrank
  zondag 19 januari 2014 @ 03:16:48 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135665931
wanneer horen we hier de namen van? zou een grote golf moeten zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-aan-het-licht.dhtml
  zondag 19 januari 2014 @ 05:21:42 #275
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_135666618
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 03:16 schreef THEFXR het volgende:
wanneer horen we hier de namen van? zou een grote golf moeten zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-aan-het-licht.dhtml
Dat zal er wel vanaf hangen in welke sporten er zoals betrapten zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_135666763
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.
Ze denken dan snel `het staat op de lijst, dus zal wel werken´
in a crowd you lose humanity
pi_135728989
PelotonWatch twitterde op maandag 20-01-2014 om 17:40:13 Sebastian Salas suspended for 2 years after admitting tampering with a doping control during an in competition test - http://t.co/HD8XwcF3dF reageer retweet
  maandag 20 januari 2014 @ 21:19:27 #278
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135737429
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:02 schreef wimderon het volgende:
PelotonWatch twitterde op maandag 20-01-2014 om 17:40:13 Sebastian Salas suspended for 2 years after admitting tampering with a doping control during an in competition test - http://t.co/HD8XwcF3dF reageer retweet
Nooit van gehoord.
pi_135741247
Wel vreemd want alleen de absolute top in het wielrennen gebruikt toch nog?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 januari 2014 @ 20:27:40 #280
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135774541
TOETERTJES

mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:26:25 Di Luca will put the cards on the table on Italian TV tomorrow. According @ciclo21 he'll tell everything and "expose corruption in cycling". reageer retweet
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:31:57 #281
14505 OProg
A Life in Music
pi_135774746
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:27 schreef Pino112 het volgende:
TOETERTJES

mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:26:25 Di Luca will put the cards on the table on Italian TV tomorrow. According @ciclo21 he'll tell everything and "expose corruption in cycling". reageer retweet
:D :')

De volgende die nu hij toch voorgoed de rode kaart heeft iedereen gaat proberen mee te nemen in zijn val. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 januari 2014 @ 20:36:59 #282
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135774975
mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:33:32 Danilo Di Luca: "The best thing would be to legalize doping" http://t.co/5htpR8asjF - Interview on Italia 1 at 21.10 tomorrow. reageer retweet
_O-
pi_135775273
mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:40:35 Danilo Di Luca: "We talk about doping during the races" - So... raise of hands, who talked with Di Luca during last year's Giro? reageer retweet
:D
pi_135776142
Volgende uitspraak: 90% van de renners in de Giro pakt, de overige 10% is niet geïnteresseerd in de Giro.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:05:10 #285
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135776290
Leuk dit.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 21:25:10 #286
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_135777399
Toch zijn het altijd de renners uit obscure ploegjes die gepakt worden en een Nibali bijvoorbeeld niet.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:04:31 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_135779561
quote:
Di Luca openhartig over doping

Toegevoegd: dinsdag 21 jan 2014, 21:59

Ruim anderhalve maand nadat zijn levenslange schorsing werd uitgesproken, heeft Danilo Di Luca in een interview met het Italiaanse Gazzetta dello Sport benadrukt dat hij zonder doping nooit de Giro d'Italia van 2007 had kunnen winnen.

De 37-jarige Italiaan werd in april 2013, vijf dagen voor de Giro d'Italia, betrapt op epogebruik. Het was voor de Giro-winnaar van 2007 zijn derde vergrijp. Op 5 december 2013 maakte het Italiaans olympisch comité CONI de levenslange schorsing bekend.

Aan de vooravond van een groot interview op de Italiaanse televisie, laat hij zich al uit tegenover Gazzetta. "Ik heb twintig jaar gebruikt. Altijd injecties en de dokter adviseerde", zegt hij. Op de vraag hoeveel van de tweehonderd renners die deelnemen aan de Giro doping gebruiken, is Di Luca duidelijk. "Ik denk dat negentig procent gebruikt. Die andere tien procent gebruiken niet omdat ze voor hun ploeggenoten moeten werken. Het is niet mogelijk om zonder doping in de top tien van de Giro te eindigen."

Armstrong ook zonder doping winnaar

Volgens Di Luca heeft elke winnaar van de Giro wel eens een keer een pepmiddel gebruikt. Ook zegt hij nog wat over Lance Armstrong, die verre van schoon zeven Tourzeges op zijn naam schreef. "Armstrong zou ook als niemand doping zou gebruiken zeven keer de Tour hebben gewonnen", zegt hij, om vervolgens met een opvallende oplossing te komen.

"Ze zouden doping moeten legaliseren. Maar dat zal nooit gebeuren, is echt onwaarschijnlijk. Het zal verdergaan zoals het gaat. Wie zich vergist, zal worden geschorst."

Niet alleen renners gebruiken overigens epo, volgens Di Luca. Ook zijn er fietsen die voorzien zijn van een motortje. "Die zijn vijf/zes jaar geleden uitgevonden. Is een heel klein apparaatje, dat verstopt zit in de fiets. Zo'n ding geeft 150 watt aan vermogen", zegt hij.

nos.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 22:05:34 #288
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_135779610
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:04 schreef APK het volgende:
Niet alleen renners gebruiken overigens epo, volgens Di Luca. Ook zijn er fietsen die voorzien zijn van een motortje. "Die zijn vijf/zes jaar geleden uitgevonden. Is een heel klein apparaatje, dat verstopt zit in de fiets. Zo'n ding geeft 150 watt aan vermogen", zegt hij.
:')
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 januari 2014 @ 22:14:49 #289
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135780115
Tsja, je moet toch wat om in het nieuws te komen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:17:21 #291
40566 Ericr
Livewrong
pi_135780527
Die mechanische doping moeten sommige klerelijers ook gewoon wel mee rijden ja.
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 22:27:24 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_135780813
Di Luca loopt achter. Froome rijdt al op een fiets die 400 watt kan produceren.
pi_135783403
In het geval van Cancellara op De Muur zou het me niks verbazen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 00:01:50 #295
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_135785827
MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:14:40 Di Luca gaat morgen uit de school klappen. Daarna schrijft ie vast een boek ("Fluor Koorts") en wordt ie ploegleider bij Christina Watches. reageer retweet
MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:32:00 Di Luca: "Ik koos voor Vini Fantini omdat die tenminste shirts hadden die nog meer licht gaven dan ikzelf." reageer retweet
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 00:12:03 #296
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_135786245

Di Luca :') :')
pi_135786874
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:01 schreef Slobeend het volgende:
MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:14:40 Di Luca gaat morgen uit de school klappen. Daarna schrijft ie vast een boek ("Fluor Koorts") en wordt ie ploegleider bij Christina Watches. reageer retweet
MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:32:00 Di Luca: "Ik koos voor Vini Fantini omdat die tenminste shirts hadden die nog meer licht gaven dan ikzelf." reageer retweet
Ok, Michiel.
  woensdag 22 januari 2014 @ 00:27:36 #298
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135786890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:25 schreef Slobeend het volgende:
Toch zijn het altijd de renners uit obscure ploegjes die gepakt worden en een Nibali bijvoorbeeld niet.
Ze rijden bij obscure ploegjes omdat ze al een keer eerder zijn gepakt ja :')
pi_135787146
quote:
Armstrong ook zonder doping winnaar

Volgens Di Luca heeft elke winnaar van de Giro wel eens een keer een pepmiddel gebruikt. Ook zegt hij nog wat over Lance Armstrong, die verre van schoon zeven Tourzeges op zijn naam schreef. "Armstrong zou ook als niemand doping zou gebruiken zeven keer de Tour hebben gewonnen", zegt hij, om vervolgens met een opvallende oplossing te komen.
foei foei, weet niet waar hij over praat, onmogelijk dat Lance ooit een grote ronde zou winnen met maar 1 teelbal, je hebt die 2 teelballen keihard nodig om je vermoeidheid te kunnen overleven.
  woensdag 22 januari 2014 @ 00:52:36 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135787597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

foei foei, weet niet waar hij over praat, onmogelijk dat Lance ooit een grote ronde zou winnen met maar 1 teelbal, je hebt die 2 teelballen keihard nodig om je vermoeidheid te kunnen overleven.
Doe je nu een parodie op jezelf :D _O-
pi_135787833
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:01 schreef Slobeend het volgende:
MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:32:00 Di Luca: "Ik koos voor Vini Fantini omdat die tenminste shirts hadden die nog meer licht gaven dan ikzelf." reageer retweet
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')