Proest.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:55 schreef TheArt het volgende:
twitter:dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:51:51O'Grady 2014: I won Paris-Roubaix and my Olympic gold medal plus all my other Tour de France successes clean. reageer retweet
Sluit maar aan in de rij Stutwitter:dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:52:43O'Grady 2013: I sourced it (EPO) myself. There was no one else involved. It didn't involve the team in any way reageer retweet
"Ik ga er vanuit dat alle oude stalen die indertijd zijn afgenomen inmiddels niet meer bestaan. Dat ik het dun in mijn broek deed toen bleek dat ze 98 en 99 aan het hertesten waren bleek achteraf een vergissing".quote:"Ik kan rustig achterover leunen, want ik weet dat niemand nog kan zeggen dat ik ergens een positieve test verberg".
TV / Bureau Sport # 8 Heldenprogramma......quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:42 schreef alpeko het volgende:
Leuk item over mechanisme doping bij Bureau Sport. Voor Rasmussen is dit een grensIk zou toch liever aan mijn fiets sleutelen dan met mijn lichaam knoeien. Toch 150 watt extra. Dijkstra klopt Boogie.
twitter:JeroenElshoff twitterde op zaterdag 04-01-2014 om 11:32:10Uitstekende verklaring na positieve dopingtest. http://t.co/BEtEpaKVaj reageer retweet
Daar zit wel wat in. O'Grady heeft een behoorlijk palmares, maar maakte eigenlijk zelden ergens écht indruk. Ook zijn Tour-ritten won ie voornamelijk door mee te zitten in de juiste ontsnapping.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
O'Grady won natuurlijk wel Parijs-Roubaix door slim/sluw(/profiterend) te rijden, niet omdat hij de rest indrukwekkend op een hoopje reed.
Wat niet wil zeggen dat ik 'm geloof, maar het was geen renner met spectaculaire pieken of dalen. Als er al een cleane anomalie tussen zat, dan is O'Grady waarschijnlijker dan een meerderheid van zijn tegenstanders.
quote:UCI onderzoekscommissie van start
De internationale wielerbond (UCI) is gestart met een onafhankelijke commissie die de problemen die het wielrennen de laatste jaren hebben getroffen, zal gaan onderzoeken. Met name de beschuldigingen van corruptie aan het adres van de UCI zelf zal de driekoppige commissie gaan bestuderen. Maar ook de focus op wat er zo fout is gegaan in de wielrennerij en wat daar voor de toekomst van kan worden geleerd, zal niet vergeten worden.
UCI-voorzitter Brian Cookson lost hiermee een van zijn belangrijkste verkiezingsbelofte in. Eind september volgde hij Pat McQuaid op als hoogte baas van de wielerbond. De UCI en zijn oud-voorzitters McQuaid en Verbruggen zijn meerdere malen beschuldigd van corruptie. Positieve dopingtests van Lance Armstrong zouden onder het tapijt zijn geveegd.
CIRC
De commissie, die voluit Cycling Independent Refom Commission heet, staat onder leiding van Dick Marty. Een Zwitsers politicus en voormalig openbaar aanklager. In die functie was hij verantwoordelijk voor het bestrijden van georganiseerde misdaad en drugs. Marty wordt bijgestaan door de Duitser Ulrich Haas (anti-dopingdeskundige, juridisch medewerker CAS) en de Australiër Peter Nicholson (oud-militair die bij de VN meewerkte aan onderzoeken van oorlogsmisdaden).
Volledige toegang
Cookson: "De commissie krijgt volledige toegang tot de (digitale) archieven van de UCI en zal volledig onafhankelijk te werk gaan." De commissie wordt wel betaald met geld van de UCI, maar gaat in Lausanne aan de slag. Het UCI hoofdkwartier zit in Aigle, 50 kilometer verderop.
http://nos.nl/artikel/594(...)issie-van-start.html
just for show, peoplequote:Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
UCI en onafhankelijk in 1 zin klinkt heel gek.
Maar iemand wat meer informatie over die 3 gasten? Want zo klinkt het nog redelijk onafhankelijk ook.
Ze moeten iets vanwege al die schandalen en beloften.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
UCI en onafhankelijk in 1 zin klinkt heel gek.
Maar iemand wat meer informatie over die 3 gasten? Want zo klinkt het nog redelijk onafhankelijk ook.
Het lijkt me als blijkt dat de commissie aardig aan het wroeten is, ze niet ontvankelijk worden verklaard.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het klinkt inderdaad verrassend onafhankelijk, maar enig scepsis blijft op z'n plaats.
Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk met een alarmverhaal gaan komen, of dat ze blijven hangen in dat inderdaad vrij onhandig was om geld aan te nemen van iemand van wie iedereen met gezond verstand wist dat hij doping gebruikte.
Maar straks wel meer medailles ...quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Net op het nieuws: de nederlandse dopingautoriteit gaat dit jaar 100 dopingcontroles minder uitvoeren. Ze hebben minder inkomsten.
het loont iig om in hoger beroep te gaan in MLB.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:56 schreef rubbereend het volgende:
Schorsing honkballer Rodriguez teruggebracht
dat zou echt schandalig zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:31 schreef OProg het volgende:
Loopt zijn contract van 10 jaar waarmee hij tot 2017 250 miljoen dollar binnen tikt nu ook gewoon door?
Ja, maar ik kan ook nergens vinden dat het niet zo is. Op hun site staat hij ook gewoon als speler in de lijst en het bericht dat hij er in 2014 eventjes niet bij is.quote:
Wat zielig. Dan krijgt hij maar 245 miljoen dollar.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:51 schreef rubbereend het volgende:
JA, hij ontvangt gedurende zijn schorsing alleen geen salaris
Oei. Misschien moeten we maar een inzamel-actie voor hem starten? Want dat kan natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat zielig. Dan krijgt hij maar 245 miljoen dollar.
nee, zo werkt het gewoonquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Powell blijft nog weken in ongewisse
Lekker uitspraak doen tijdens de Olympische Spelen zodat de media massaal in Sochi zit en er geen aandacht aan besteed wordt....Of ben ik nu te cynisch?
quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:36 schreef Szura het volgende:
@giggs_boson: Bayern Munich doctor, Muller Wohlfahrt, mentioned by Asafa Powell during his doping hearing.
http://sport.iafrica.com/others/893815.htmlquote:The former 100-metre world record holder Asafa Powell told a Jamaican disciplinary hearing that he received several injections from his physical therapist.
The 31-year-old Jamaican sprint star said he received "four injections," including vitamin B12, from Christopher Xuereb, who Powell had been working with for two months.
"It took me four weeks to have confidence in him," Powell told the three-member panel.
The panel also asked if Xuereb was the first person outside of a doctor to give him injections.
"Yes, he was recognized," Powell said of Xuereb. "I got the same injection once by Dr Hans-Wilhelm Muller-Wohlfahrt."
The German physician is known for working with Bayern Munich of the German football league and sprinter Usain Bolt.
Powell also testified that he doubled the dosage of his supplements the morning of his positive drug test.
The sprinter said he did so on the advice of Xuereb.
Powell, who tested positive for the banned stimulant Oxilofrine at the Jamaican national championships in June, said Xuereb told him to take two capsules of Epiphany D1 each morning for the first week, then double it for the second week.
Powell claims Epiphany D1 was the source of the Oxilofrine.
"I didn't remember to do that (double the dosage). Chris (Xuereb) came to my room the morning of the trials and said I must remember to take four," Powell said.
The hearing in front of a three-member panel is scheduled to last two days.
Powell said he started taking the supplements from Xuereb, a Canadian physical therapist, about a month before the Jamaican championships, which were held June 20-23.
Powell also testified that he couldn't remember the names of the supplements he was taking at the time and he had not checked to see if Epiphany D1 was on the World Anti-Doping Agency's list of banned products.
"I don't know the list, but I knew of the list," Powell said. "I know there is a list we are supposed to check."
Powell also said he did not include Epiphany D1 on his doping control form.
"I could not remember after all the excitement at trials," he explained.
"All the supplements were new to me, so I could not remember all of them."
Powell's training partner Sherone Simpson, a three-time Olympic medallist, also tested positive for the same stimulant. Both sprinters have been banned from competing.
Simpson told the panel that she knew Powell was taking the same supplements as her.
Powell, one of Jamaica's greatest sprinters of all time, set a world record in the 100 metres in 2008 with a time of 9.74 seconds.
AFP
Eindelijk...quote:Ballan voor twee jaar geschorst wegens dopinggebruik
Alessandro Ballan is door het Italiaans dopingagentschap TNA voor twee jaar geschorst. TNA acht bewezen dat de 34-jarige Italiaan doping heeft gebruikt in de Lampre-ploeg van 2009.
Foto: ANP
De schorsing van Ballan gaat per 17 januari 2014 in. Dat meldt het Italiaans olympisch comité, CONI, op hun website.
Apotheker Guido Nigrelli mag voor de rest van zijn leven geen functie meer bekleden in het wielrennen. Arts Fiorenzo Egeo Bonazzi is voor vier jaar geschorst.
Zij werden bij een dopingonderzoek door justitie in de Italiaanse plaats Mantova genoemd.
Het onderzoek kwam voor het eerst aan het licht in 2010, na de getuigenis van Emanuele Sella, die voor het gebruik van cera in 2008 positief testte. Lampre weigerde na de beschuldigingen verder onderzoek te doen naar de renners.
Telefoongesprekken
In 2009 vertrok Ballan samen met Mauro Santambrogio naar BMC. In 2010 werden beiden door de Amerikaanse ploeg op non-actief gesteld.
In 2011 publiceerde de Gazzetta dello Sport meer details over het onderzoek, waaronder getapte telefoongesprekken tussen Ballan en Nigrelli. Bij de hele operatie zijn 32 mensen betrokken, van wie de helft betrokken is bij de Lampre-ploeg uit 2009.
Santambrogio werd eerder dit jaar al betrapt op het gebruik van epo in de Giro d'Italia.
Val
Ballan kwam eind 2012 hard ten val, waardoor hij in 2013 nauwelijks in actie kwam. De Italiaan reed aan het eind van het jaar wel enkele koersen.
Ballan werd wereldkampioen op de weg in 2008, in Varese. In 2007 won hij de Ronde van Vlaanderen. Ook werd hij drie keer derde in Parijs-Roubaix.
http://www.nu.nl/sport/36(...)s-dopinggebruik.html
Gezien je usericon zou ik daar niet al te sterk op hopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef poiuytr het volgende:
Keer tijd ze een complete voetbalploeg pakken.
Dit zat er aan te komen natuurlijk.quote:
Via Twitter. Betrapt in oktober op DHEA. Zat in een voedingssupplement en staat schijnbaar nog op de verpakking ookquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kan je Russisch ofzo? Vind alleen nog maar Russische bronnen.
quote:
Ja dat lees ik. Dom.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Via Twitter. Betrapt in oktober op DHEA. Zat in een voedingssupplement en staat schijnbaar nog op de verpakking ook
Fok! als bron gebruiken.twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Felagund het volgende:
Fok! als bron gebruiken.twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
![]()
![]()
Niet heel slim, dat het in een voedingssupplement zat is geen smoes?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Via Twitter. Betrapt in oktober op DHEA. Zat in een voedingssupplement en staat schijnbaar nog op de verpakking ook
Elke positieve test is tegenwoordig vanwege voedingssupplementen inderdaad, dat riedeltje blijft ook erg geloofwaardig...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet heel slim, dat het in een voedingssupplement zat is geen smoes?
Of de algemene opinie is gewoon dat zwemmen geen reet boeit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Blijft mooi, wereldkampioen zwemmen wordt gepakt: nergens iets over te lezen. Oud-wereldkampioen wielrennen wordt geschorst en de media staat er vol mee. Ja mensen het wielrennen heeft een dopingprobleem
Waarom zou ze uberhaupt DHEA nemen dan? DHEA doet geen flikker. En in ieder geval is de situatie in de VS zo dat er 'n reele kans aanwezig is dat er iets van hormonen bij reguliere supps erin zit. Hier is genoeg literatuur over te vinden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:03 schreef DeeBee het volgende:
Een positieve zwemmer, goh, wat een verrassing zeg. Je verwacht het niet, met die eindeloze stroom aan ongelofelijke tijden!
[..]
Elke positieve test is tegenwoordig vanwege voedingssupplementen inderdaad, dat riedeltje blijft ook erg geloofwaardig...
Er zijn weinig (serieuze) zwemfans die dat daadwerkelijk zouden zeggen lijkt me, als je dat wel zegt kun je jezelf amper fan noemenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef Mansjester het volgende:
Huh, waarom gebruiken zwemmers doping? Dat is toch ook gewoon een technische sport![]()
Dat zeiden oud-schaatsers toch ook over schaatsenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn weinig (serieuze) zwemfans die dat daadwerkelijk zouden zeggen lijkt me, als je dat wel zegt kun je jezelf amper fan noemen
quote:
twitter:VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 22:10:36Source says Tyson Gay tested positive as a result of using a DHEA cream. DHEA is clearly listed by WADA under anabolic androgenic steroids reageer retweet
Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]twitter:VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 22:10:36Source says Tyson Gay tested positive as a result of using a DHEA cream. DHEA is clearly listed by WADA under anabolic androgenic steroids reageer retweet
![]()
Laten we het inderdaad maar positief zien. Wielrennen doet er blijkbaar toe.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:02 schreef OProg het volgende:
[..]
Of de algemene opinie is gewoon dat zwemmen geen reet boeit.
dat zou ik conte dat even vragen op twitter, waarschijnlijk heeft hij het vroeger aan zijn atleten voorgeschreven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:39 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.
En dan ben ik nog geeneens begonnen over dat ongesulfeerde DHEA dan dus de theca cellen in het geval van een vrouw moet bereiken om uberhaupt te kunnen converteren naar testosteron, gezien dit alleen plaats gaat vinden in weefsels waar deze steroidogenische enzymen aanwezig zijn.
M'n punt is dat een verontreiniging van een supplement vele malen realistischer is dan een atleet die zo dom is om iets onzinnigs als DHEA te gaan suppleren terwijl er een ban op staat.
Ik betwijfel het ten zeerste gezien hij nu net met Patrick Arnold samenwerkte, die niet de minste is op AAS gebied. Daarnaast was het Patrick Arnold die nu net wat designer roids uit Vida's boek opnieuw introduceerde (en nog niet op de radar waren bij de doping tests).quote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:39 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.
En dan ben ik nog geeneens begonnen over dat ongesulfeerde DHEA dan dus de theca cellen in het geval van een vrouw moet bereiken om uberhaupt te kunnen converteren naar testosteron, gezien dit alleen plaats gaat vinden in weefsels waar deze steroidogenische enzymen aanwezig zijn.
M'n punt is dat een verontreiniging van een supplement vele malen realistischer is dan een atleet die zo dom is om iets onzinnigs als DHEA te gaan suppleren terwijl er een ban op staat.
Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]deze post
.
Maar wat betreft je laatste alinea: sporters nemen erg vaak dingen waarover geruchten dat het nuttig zou kunnen zijn, die gaan zeker niet per se af op wetenschappelijke studies.
Sterker nog, sporters liegen altijd over hun doping inname. De reden waarom DHEA op de dopinglijst staat is vrij simpel: het is een bekend prohormoon, en is officieel geclassificeerd als AAS (god mag weten waarom, het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR!). Of het effectief is is een tweede: nee dat is het niet. Je bent als atleet een idioot als je het gaat suppleren, maar inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Atleten hebben soms de meest retarded coaches die in de meest gruwelijke broscience geloven.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.
Dank, en I know. Althans, het komt vrijwel altijd van de trainers vandaan is mijn ervaring, niet zo zeer van de atleten. Heb de meest retarded doping schema's gezien van amateur atleten die ze van hun trainer kregen voorgeschoteld.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]deze post
.
Maar wat betreft je laatste alinea: sporters nemen erg vaak dingen waarover geruchten dat het nuttig zou kunnen zijn, die gaan zeker niet per se af op wetenschappelijke studies.
ik vond deze post nog terug:quote:Op zondag 19 januari 2014 01:15 schreef Diabox het volgende:
[..]
Sterker nog, sporters liegen altijd over hun doping inname. De reden waarom DHEA op de dopinglijst staat is vrij simpel: het is een bekend prohormoon, en is officieel geclassificeerd als AAS (god mag weten waarom, het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR!). Of het effectief is is een tweede: nee dat is het niet. Je bent als atleet een idioot als je het gaat suppleren, maar inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Atleten hebben soms de meest retarded coaches die in de meest gruwelijke broscience geloven.
[..]
Dank, en I know. Althans, het komt vrijwel altijd van de trainers vandaan is mijn ervaring, niet zo zeer van de atleten. Heb de meest retarded doping schema's gezien van amateur atleten die ze van hun trainer kregen voorgeschoteld.
Dat zal er wel vanaf hangen in welke sporten er zoals betrapten zijn ...quote:Op zondag 19 januari 2014 03:16 schreef THEFXR het volgende:
wanneer horen we hier de namen van? zou een grote golf moeten zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-aan-het-licht.dhtml
Ze denken dan snel `het staat op de lijst, dus zal wel werken´quote:Op zondag 19 januari 2014 00:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.
twitter:PelotonWatch twitterde op maandag 20-01-2014 om 17:40:13Sebastian Salas suspended for 2 years after admitting tampering with a doping control during an in competition test - http://t.co/HD8XwcF3dF reageer retweet
Nooit van gehoord.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:02 schreef wimderon het volgende:
twitter:PelotonWatch twitterde op maandag 20-01-2014 om 17:40:13Sebastian Salas suspended for 2 years after admitting tampering with a doping control during an in competition test - http://t.co/HD8XwcF3dF reageer retweet
twitter:mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:26:25Di Luca will put the cards on the table on Italian TV tomorrow. According @ciclo21 he'll tell everything and "expose corruption in cycling". reageer retweet
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:27 schreef Pino112 het volgende:
TOETERTJEStwitter:mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:26:25Di Luca will put the cards on the table on Italian TV tomorrow. According @ciclo21 he'll tell everything and "expose corruption in cycling". reageer retweet
twitter:mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:33:32Danilo Di Luca: "The best thing would be to legalize doping" http://t.co/5htpR8asjF - Interview on Italia 1 at 21.10 tomorrow. reageer retweet
twitter:mrconde twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 20:40:35Danilo Di Luca: "We talk about doping during the races" - So... raise of hands, who talked with Di Luca during last year's Giro? reageer retweet
quote:Di Luca openhartig over doping
Toegevoegd: dinsdag 21 jan 2014, 21:59
Ruim anderhalve maand nadat zijn levenslange schorsing werd uitgesproken, heeft Danilo Di Luca in een interview met het Italiaanse Gazzetta dello Sport benadrukt dat hij zonder doping nooit de Giro d'Italia van 2007 had kunnen winnen.
De 37-jarige Italiaan werd in april 2013, vijf dagen voor de Giro d'Italia, betrapt op epogebruik. Het was voor de Giro-winnaar van 2007 zijn derde vergrijp. Op 5 december 2013 maakte het Italiaans olympisch comité CONI de levenslange schorsing bekend.
Aan de vooravond van een groot interview op de Italiaanse televisie, laat hij zich al uit tegenover Gazzetta. "Ik heb twintig jaar gebruikt. Altijd injecties en de dokter adviseerde", zegt hij. Op de vraag hoeveel van de tweehonderd renners die deelnemen aan de Giro doping gebruiken, is Di Luca duidelijk. "Ik denk dat negentig procent gebruikt. Die andere tien procent gebruiken niet omdat ze voor hun ploeggenoten moeten werken. Het is niet mogelijk om zonder doping in de top tien van de Giro te eindigen."
Armstrong ook zonder doping winnaar
Volgens Di Luca heeft elke winnaar van de Giro wel eens een keer een pepmiddel gebruikt. Ook zegt hij nog wat over Lance Armstrong, die verre van schoon zeven Tourzeges op zijn naam schreef. "Armstrong zou ook als niemand doping zou gebruiken zeven keer de Tour hebben gewonnen", zegt hij, om vervolgens met een opvallende oplossing te komen.
"Ze zouden doping moeten legaliseren. Maar dat zal nooit gebeuren, is echt onwaarschijnlijk. Het zal verdergaan zoals het gaat. Wie zich vergist, zal worden geschorst."
Niet alleen renners gebruiken overigens epo, volgens Di Luca. Ook zijn er fietsen die voorzien zijn van een motortje. "Die zijn vijf/zes jaar geleden uitgevonden. Is een heel klein apparaatje, dat verstopt zit in de fiets. Zo'n ding geeft 150 watt aan vermogen", zegt hij.
nos.nl
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:04 schreef APK het volgende:
Niet alleen renners gebruiken overigens epo, volgens Di Luca. Ook zijn er fietsen die voorzien zijn van een motortje. "Die zijn vijf/zes jaar geleden uitgevonden. Is een heel klein apparaatje, dat verstopt zit in de fiets. Zo'n ding geeft 150 watt aan vermogen", zegt hij.
twitter:MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:14:40Di Luca gaat morgen uit de school klappen. Daarna schrijft ie vast een boek ("Fluor Koorts") en wordt ie ploegleider bij Christina Watches. reageer retweet
twitter:MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:32:00Di Luca: "Ik koos voor Vini Fantini omdat die tenminste shirts hadden die nog meer licht gaven dan ikzelf." reageer retweet
Ok, Michiel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:01 schreef Slobeend het volgende:
twitter:MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:14:40Di Luca gaat morgen uit de school klappen. Daarna schrijft ie vast een boek ("Fluor Koorts") en wordt ie ploegleider bij Christina Watches. reageer retweet
twitter:MichielElijzen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 23:32:00Di Luca: "Ik koos voor Vini Fantini omdat die tenminste shirts hadden die nog meer licht gaven dan ikzelf." reageer retweet
Ze rijden bij obscure ploegjes omdat ze al een keer eerder zijn gepakt jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:25 schreef Slobeend het volgende:
Toch zijn het altijd de renners uit obscure ploegjes die gepakt worden en een Nibali bijvoorbeeld niet.
foei foei, weet niet waar hij over praat, onmogelijk dat Lance ooit een grote ronde zou winnen met maar 1 teelbal, je hebt die 2 teelballen keihard nodig om je vermoeidheid te kunnen overleven.quote:Armstrong ook zonder doping winnaar
Volgens Di Luca heeft elke winnaar van de Giro wel eens een keer een pepmiddel gebruikt. Ook zegt hij nog wat over Lance Armstrong, die verre van schoon zeven Tourzeges op zijn naam schreef. "Armstrong zou ook als niemand doping zou gebruiken zeven keer de Tour hebben gewonnen", zegt hij, om vervolgens met een opvallende oplossing te komen.
Doe je nu een parodie op jezelfquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
foei foei, weet niet waar hij over praat, onmogelijk dat Lance ooit een grote ronde zou winnen met maar 1 teelbal, je hebt die 2 teelballen keihard nodig om je vermoeidheid te kunnen overleven.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:01 schreef Slobeend het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |