Proest.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:55 schreef TheArt het volgende:
twitter:dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:51:51O'Grady 2014: I won Paris-Roubaix and my Olympic gold medal plus all my other Tour de France successes clean. reageer retweet
Sluit maar aan in de rij Stutwitter:dnlbenson twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 15:52:43O'Grady 2013: I sourced it (EPO) myself. There was no one else involved. It didn't involve the team in any way reageer retweet
"Ik ga er vanuit dat alle oude stalen die indertijd zijn afgenomen inmiddels niet meer bestaan. Dat ik het dun in mijn broek deed toen bleek dat ze 98 en 99 aan het hertesten waren bleek achteraf een vergissing".quote:"Ik kan rustig achterover leunen, want ik weet dat niemand nog kan zeggen dat ik ergens een positieve test verberg".
TV / Bureau Sport # 8 Heldenprogramma......quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:42 schreef alpeko het volgende:
Leuk item over mechanisme doping bij Bureau Sport. Voor Rasmussen is dit een grensIk zou toch liever aan mijn fiets sleutelen dan met mijn lichaam knoeien. Toch 150 watt extra. Dijkstra klopt Boogie.
twitter:JeroenElshoff twitterde op zaterdag 04-01-2014 om 11:32:10Uitstekende verklaring na positieve dopingtest. http://t.co/BEtEpaKVaj reageer retweet
Daar zit wel wat in. O'Grady heeft een behoorlijk palmares, maar maakte eigenlijk zelden ergens écht indruk. Ook zijn Tour-ritten won ie voornamelijk door mee te zitten in de juiste ontsnapping.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
O'Grady won natuurlijk wel Parijs-Roubaix door slim/sluw(/profiterend) te rijden, niet omdat hij de rest indrukwekkend op een hoopje reed.
Wat niet wil zeggen dat ik 'm geloof, maar het was geen renner met spectaculaire pieken of dalen. Als er al een cleane anomalie tussen zat, dan is O'Grady waarschijnlijker dan een meerderheid van zijn tegenstanders.
quote:UCI onderzoekscommissie van start
De internationale wielerbond (UCI) is gestart met een onafhankelijke commissie die de problemen die het wielrennen de laatste jaren hebben getroffen, zal gaan onderzoeken. Met name de beschuldigingen van corruptie aan het adres van de UCI zelf zal de driekoppige commissie gaan bestuderen. Maar ook de focus op wat er zo fout is gegaan in de wielrennerij en wat daar voor de toekomst van kan worden geleerd, zal niet vergeten worden.
UCI-voorzitter Brian Cookson lost hiermee een van zijn belangrijkste verkiezingsbelofte in. Eind september volgde hij Pat McQuaid op als hoogte baas van de wielerbond. De UCI en zijn oud-voorzitters McQuaid en Verbruggen zijn meerdere malen beschuldigd van corruptie. Positieve dopingtests van Lance Armstrong zouden onder het tapijt zijn geveegd.
CIRC
De commissie, die voluit Cycling Independent Refom Commission heet, staat onder leiding van Dick Marty. Een Zwitsers politicus en voormalig openbaar aanklager. In die functie was hij verantwoordelijk voor het bestrijden van georganiseerde misdaad en drugs. Marty wordt bijgestaan door de Duitser Ulrich Haas (anti-dopingdeskundige, juridisch medewerker CAS) en de Australiër Peter Nicholson (oud-militair die bij de VN meewerkte aan onderzoeken van oorlogsmisdaden).
Volledige toegang
Cookson: "De commissie krijgt volledige toegang tot de (digitale) archieven van de UCI en zal volledig onafhankelijk te werk gaan." De commissie wordt wel betaald met geld van de UCI, maar gaat in Lausanne aan de slag. Het UCI hoofdkwartier zit in Aigle, 50 kilometer verderop.
http://nos.nl/artikel/594(...)issie-van-start.html
just for show, peoplequote:Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
UCI en onafhankelijk in 1 zin klinkt heel gek.
Maar iemand wat meer informatie over die 3 gasten? Want zo klinkt het nog redelijk onafhankelijk ook.
Ze moeten iets vanwege al die schandalen en beloften.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
UCI en onafhankelijk in 1 zin klinkt heel gek.
Maar iemand wat meer informatie over die 3 gasten? Want zo klinkt het nog redelijk onafhankelijk ook.
Het lijkt me als blijkt dat de commissie aardig aan het wroeten is, ze niet ontvankelijk worden verklaard.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het klinkt inderdaad verrassend onafhankelijk, maar enig scepsis blijft op z'n plaats.
Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk met een alarmverhaal gaan komen, of dat ze blijven hangen in dat inderdaad vrij onhandig was om geld aan te nemen van iemand van wie iedereen met gezond verstand wist dat hij doping gebruikte.
Maar straks wel meer medailles ...quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Net op het nieuws: de nederlandse dopingautoriteit gaat dit jaar 100 dopingcontroles minder uitvoeren. Ze hebben minder inkomsten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |