abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135597360
Jose gebruikt FOK! wel vaker als bron :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 17 januari 2014 @ 11:59:55 #252
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135597384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Felagund het volgende:
TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55 Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
Fok! als bron gebruiken. :D :')
_O_ _O_

Ik wilde het linkje hier net posten :D
Krijg je als de NOS langzaam is.
pi_135597586
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Via Twitter. Betrapt in oktober op DHEA. Zat in een voedingssupplement en staat schijnbaar nog op de verpakking ook :')
Niet heel slim, dat het in een voedingssupplement zat is geen smoes?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:33:34 #254
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135598435
Eindelijk Ballan voor de bijl _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_135599809
Lol dat van Bayern wordt gewoon zo de doofpot ingestopt. Ik reken nergens op.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_135601774
Een positieve zwemmer, goh, wat een verrassing zeg. Je verwacht het niet, met die eindeloze stroom aan ongelofelijke tijden!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Niet heel slim, dat het in een voedingssupplement zat is geen smoes?
Elke positieve test is tegenwoordig vanwege voedingssupplementen inderdaad, dat riedeltje blijft ook erg geloofwaardig... :Z
Jack does it in real time...
pi_135602356
Blijft mooi, wereldkampioen zwemmen wordt gepakt: nergens iets over te lezen. Oud-wereldkampioen wielrennen wordt geschorst en de media staat er vol mee. Ja mensen het wielrennen heeft een dopingprobleem _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:02:54 #258
14505 OProg
A Life in Music
pi_135603948
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Blijft mooi, wereldkampioen zwemmen wordt gepakt: nergens iets over te lezen. Oud-wereldkampioen wielrennen wordt geschorst en de media staat er vol mee. Ja mensen het wielrennen heeft een dopingprobleem _O-
Of de algemene opinie is gewoon dat zwemmen geen reet boeit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 17 januari 2014 @ 16:26:38 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_135607290
Is Ballan nu eigenlijk gepakt voor ozontherapie? Of was er meer dan dat? Ik vind het allemaal nogal onduidelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_135609799
Huh, waarom gebruiken zwemmers doping? Dat is toch ook gewoon een technische sport :?

:')
pi_135611432
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:03 schreef DeeBee het volgende:
Een positieve zwemmer, goh, wat een verrassing zeg. Je verwacht het niet, met die eindeloze stroom aan ongelofelijke tijden!

[..]

Elke positieve test is tegenwoordig vanwege voedingssupplementen inderdaad, dat riedeltje blijft ook erg geloofwaardig... :Z
Waarom zou ze uberhaupt DHEA nemen dan? DHEA doet geen flikker. En in ieder geval is de situatie in de VS zo dat er 'n reele kans aanwezig is dat er iets van hormonen bij reguliere supps erin zit. Hier is genoeg literatuur over te vinden.
pi_135612242
Ballan is inmiddels ontslagen door BMC.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 januari 2014 @ 18:53:39 #263
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_135612339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef Mansjester het volgende:
Huh, waarom gebruiken zwemmers doping? Dat is toch ook gewoon een technische sport :?

:')
Er zijn weinig (serieuze) zwemfans die dat daadwerkelijk zouden zeggen lijkt me, als je dat wel zegt kun je jezelf amper fan noemen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135613270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er zijn weinig (serieuze) zwemfans die dat daadwerkelijk zouden zeggen lijkt me, als je dat wel zegt kun je jezelf amper fan noemen :+
Dat zeiden oud-schaatsers toch ook over schaatsen :') Vandaar mijn opmerking ;)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:21:31 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135613432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:29 schreef Diabox het volgende:
DHEA
VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 22:10:36 Source says Tyson Gay tested positive as a result of using a DHEA cream. DHEA is clearly listed by WADA under anabolic androgenic steroids reageer retweet
pi_135614211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 22:10:36 Source says Tyson Gay tested positive as a result of using a DHEA cream. DHEA is clearly listed by WADA under anabolic androgenic steroids reageer retweet
Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.

En dan ben ik nog geeneens begonnen over dat ongesulfeerde DHEA dan dus de theca cellen in het geval van een vrouw moet bereiken om uberhaupt te kunnen converteren naar testosteron, gezien dit alleen plaats gaat vinden in weefsels waar deze steroidogenische enzymen aanwezig zijn.

M'n punt is dat een verontreiniging van een supplement vele malen realistischer is dan een atleet die zo dom is om iets onzinnigs als DHEA te gaan suppleren terwijl er een ban op staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Diabox op 17-01-2014 19:46:53 ]
pi_135614523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Felagund het volgende:
TourDeJose twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 11:54:55 Multiple world champion breaststroke Yulia Efimova caught with doping. That's a swimming super star http://t.co/3oNEDyJ79I reageer retweet
Fok! als bron gebruiken. :D :')
:D

Dag José. :W Of zou ze alleen op de frontpage komen?

quote:
9s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Of de algemene opinie is gewoon dat zwemmen geen reet boeit.
Laten we het inderdaad maar positief zien. Wielrennen doet er blijkbaar toe.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 22:11:31 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135622561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:39 schreef Diabox het volgende:

[..]

Je punt? Dat het geclassificiceerd is als AAS maakt het nog niet effectief. Het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR, net als alle andere steroiden die gereduceerd zijn op C3. Enige werking zou dan afhankelijk zijn van uiteindelijke conversie naar testosteron via 3b-hsd en 17b-hsd. En gezien dat laatste handig geregeld wordt door je lichaam gaat er geen 'extra' conversie plaatsvinden. DHEA suppletie heeft alleen zin om er wat voor reden dan ook eerder al iets 'mis' gaat in de steroidogenese waardoor dat een limiterende stap vormt.

En dan ben ik nog geeneens begonnen over dat ongesulfeerde DHEA dan dus de theca cellen in het geval van een vrouw moet bereiken om uberhaupt te kunnen converteren naar testosteron, gezien dit alleen plaats gaat vinden in weefsels waar deze steroidogenische enzymen aanwezig zijn.

M'n punt is dat een verontreiniging van een supplement vele malen realistischer is dan een atleet die zo dom is om iets onzinnigs als DHEA te gaan suppleren terwijl er een ban op staat.
dat zou ik conte dat even vragen op twitter, waarschijnlijk heeft hij het vroeger aan zijn atleten voorgeschreven.
pi_135622910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 22:11 schreef THEFXR het volgende:
conte
Ik betwijfel het ten zeerste gezien hij nu net met Patrick Arnold samenwerkte, die niet de minste is op AAS gebied. Daarnaast was het Patrick Arnold die nu net wat designer roids uit Vida's boek opnieuw introduceerde (en nog niet op de radar waren bij de doping tests).

Als ie het wel heeft voorgeschreven dan was ie blijkbaar in de veronderstelling dat DHEA suppletie via bovengenoemd proces nog even testosteron 'n boost gaat geven. Mag het opzoeken hoor in de literatuur, DHEA gaat alleen wat doen in speciale populaties, niet bij gezonde atleten.

Ik vraag me af overigens hoe er bij een DHEA test wordt gedifferentieerd tussen exogene en endogene DHEA: iemand? Bij testosteron is het nog makkelijk i.v.m. de verhouding epit : t die scheef gaat omdat de synthese in de testes lam gaat liggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Diabox op 17-01-2014 22:25:29 ]
pi_135661132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:39 schreef Diabox het volgende:

[..]

:D deze post _O_.

Maar wat betreft je laatste alinea: sporters nemen erg vaak dingen waarover geruchten dat het nuttig zou kunnen zijn, die gaan zeker niet per se af op wetenschappelijke studies.
  zondag 19 januari 2014 @ 00:08:48 #271
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135662261
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar wat betreft je laatste alinea: sporters nemen erg vaak dingen waarover geruchten dat het nuttig zou kunnen zijn, die gaan zeker niet per se af op wetenschappelijke studies.
Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.
pi_135664292
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het op de lijst staat en sporters liegen vrijwel altijd over hun doping inname, het product staat niet zomaar op de lijst.
Sterker nog, sporters liegen altijd over hun doping inname. De reden waarom DHEA op de dopinglijst staat is vrij simpel: het is een bekend prohormoon, en is officieel geclassificeerd als AAS (god mag weten waarom, het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR!). Of het effectief is is een tweede: nee dat is het niet. Je bent als atleet een idioot als je het gaat suppleren, maar inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Atleten hebben soms de meest retarded coaches die in de meest gruwelijke broscience geloven.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dank, en I know. Althans, het komt vrijwel altijd van de trainers vandaan is mijn ervaring, niet zo zeer van de atleten. Heb de meest retarded doping schema's gezien van amateur atleten die ze van hun trainer kregen voorgeschoteld.

[ Bericht 33% gewijzigd door Diabox op 19-01-2014 01:53:16 ]
  zondag 19 januari 2014 @ 02:25:59 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135665430
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 01:15 schreef Diabox het volgende:

[..]

Sterker nog, sporters liegen altijd over hun doping inname. De reden waarom DHEA op de dopinglijst staat is vrij simpel: het is een bekend prohormoon, en is officieel geclassificeerd als AAS (god mag weten waarom, het heeft nagenoeg geen affiniteit voor de AR!). Of het effectief is is een tweede: nee dat is het niet. Je bent als atleet een idioot als je het gaat suppleren, maar inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Atleten hebben soms de meest retarded coaches die in de meest gruwelijke broscience geloven.

[..]

Dank, en I know. Althans, het komt vrijwel altijd van de trainers vandaan is mijn ervaring, niet zo zeer van de atleten. Heb de meest retarded doping schema's gezien van amateur atleten die ze van hun trainer kregen voorgeschoteld.
ik vond deze post nog terug:
SPT / Doping #67 Doping is geen toverdrank
  zondag 19 januari 2014 @ 03:16:48 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135665931
wanneer horen we hier de namen van? zou een grote golf moeten zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-aan-het-licht.dhtml
  zondag 19 januari 2014 @ 05:21:42 #275
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_135666618
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 03:16 schreef THEFXR het volgende:
wanneer horen we hier de namen van? zou een grote golf moeten zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-aan-het-licht.dhtml
Dat zal er wel vanaf hangen in welke sporten er zoals betrapten zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')