abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 november 2013 @ 19:18:30 #1
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
  zaterdag 16 november 2013 @ 19:19:26 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_133323597
Het topic was al sinds woensdag dicht :o

Hier had iemand een 3e zoon gekregen, P.elle. Na P.im en M.ees.
Pimpelmees awwyeah :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:04:10 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133325015
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Het topic was al sinds woensdag dicht :o

Hier had iemand een 3e zoon gekregen, P.elle. Na P.im en M.ees.
Pimpelmees awwyeah :')
:D uh , leuk?
:+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_133325144
Pimpellemees :D Maar ik vind de namen wel echt leuk, ook bij elkaar!

Suiker: Osdorp F/Posse ;)
pi_133326610
Ik snap 'm nie :@
Moet ik mijn tweede Osdorp noemen, Osdorf, of moest je gewoon aan de OP denken? _O-
pi_133326686
Nee, de Engelse uitspraak van F. z'n naam :D
pi_133326730
Ja dat snap ik, hahaha! Behalve de P/F dus. _O-
Hoe kom je daar nou ineens bij?!
pi_133326835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:22 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Boks :D
Mijnes betekent kuil of gat. Een F septique is bijvoorbeeld een heel normaal woord :')
Nouja. Ik denk dat hij wel koffie kan bestellen bij Starbucks. Ik denk dat ik in Amerika voor 't gemak Mary heet.
Ik las deze en dacht na over de Engelse uitspraak van F. z'n naam ;) Toen dacht ik aan Osdorp en vandaar en zo :P
pi_133326967
Ooooh, daarom! Ik snap het.
Ik hoopte eigenlijk dat ze bjivoorbeeld Bob Fosse kennen of iemand anders met die achernaam en het dus gewoon zo schrijven. Nu ik erover nadenk kennen ze Osdorp Posse vermoedelijk niet in de VS :D

Taartjesfee, die namen _O- Ik zag het eerst helemaal niet, toen las ik de volgende zin :')
pi_133327042
Whehehe nee, maar de uitspraak van Posse wel ;)
pi_133327059
Zijn jullie (niet iemand specifiek) eigenlijk op een bepaalde manier bij de naam uitgekomen? Of gewoon via lijsten en internet en namenboekjes?
pi_133327191
Wij waren ineens heel geïnteresseerd in de aftiteling bij films en tv programma's.
pi_133327384
Ja wij ook! :D
Maar eigenlijk hadden we de naam toen al. We waren al steeds namen aan 't roepen (dat doen we nog steeds eigenlijk), en toen kwam mijn schoonzus een keer met deze naam. Omdat wij zeiden dat we geen Wolf of Vlinder wilden, ze vond dit een leuk alternatief omdat het wel een beeeetje bij een dier in de buurt komt ;)
Toen ze de ruimte verliet keken mijn vriend en ik elkaar superblij aan, we hadden de naam allebei nog niet eerder gehoord, maar vonden 'm allebei heel stoer en lief tegelijk O+

Ik was toen nog niet eens zwanger :+ Gelukkig werd F inderdaad een jongetje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133327542
Zelfbedacht ;)

Ik was geïnspireerd door mijn (geadopteerde) nicht, met haar mooie Aziatische naam die ik altijd zo mooi vind klinken in combi met onze achternaam. Toen bedacht ik deze naam op een dag en vond 'm heel mooi in z'n eenvoud, heel internationaal en super tof in combinatie met m'n achternaam. Daarnaast vond ik dat de naam ook in het Nederlands gewoon heel normaal klinkt, ondanks dat ie bijna niet voorkomt. Geen gekke schrijfwijze ook of zo. En de klank vind ik ook zo mooi, sprookjesachtig maar ook vrolijk en een beetje stoer. En en en, nou ja ik ben nog steeds super blij met deze naam O+

Vooraf wilden we trouwens ook dat de naam wel best uniek zou zijn en een zachte klank zou hebben. En we wilden ook echt een woord voor haar vinden dat zou passen bij wat we voor haar voelen, dat het gewoon samenvat O+

De naam bedacht ik trouwens al 2,5 jaar voordat ze geboren werd. En tijdens de zwangerschap zochten we eerst naar allerlei andere namen nog, maar geen eentje overtrof deze, dus het werd al snel de nummer 1.

Toen nog een jongensnaam... die liet even op zich wachten, die bedacht ik geloof ik in maart. Die heb ik ook zelf bedacht, ik wist niet dat het al een bestaande naam was, hij komt ook vrij weinig voor. Die naam heeft ook een zachte klank en is voor ons ook heel bijzonder in z'n betekenis. Omdat de naam voor zowel een jongen als een meisje kan, wordt het (bijna) zeker weten de naam voor ons (eventuele) tweede kindje O+ (dat vind ik echt tof, dat we gewoon al weten hoe hij/zij zal heten!)

In m'n zoektocht zocht ik trouwens ook heel erg in andere culturen! Niet per se om een buitenlandse naam, maar omdat ik daar op een of andere manier gewoon wat mee heb. En door de inspiratie die ik door de naam van mijn nicht had ook! Oja, en omdat ik ook soms zocht op betekenissen!
pi_133327598
en ik ben echt zoooooo benieuwd naar die naam! O+
pi_133327604
Dat is wel te gek zeg, want ik denk dat dat hier nog een hele zoektocht zou worden.
Hoewel ik die zoektocht ook heel erg leuk vind O+
pi_133327653
Ja ik vind het ook leuk, namen zoeken! Ik heb ook nog hele lijsten, long en short, bewaard O+
pi_133327745
Ik vind het zo gek dat ik driekwart van die lijstjes nu al echt niet meer leuk vind.
Aan de andere kant vind ik F natuurlijk nog steeds leuk omdat er nu een compleet kind aan de naam verbonden is. Nogal een leuk kind ;)
pi_133327814
Ik ben zoooo benieuwd naar de naam van een eventueel broertje of zusje bij jullie Belle! Ik ken trouwens wel een baby die haar naam heeft maar dan op het eind een m ipv n,

Hier vind ik dat dochters naam enigszins gebaseerd is op het meisje uit Little Miss Sunshine, maar dat zei ik net tegen vriend en die vond dat niet ;) Tweede naam heb ik volgens mij al duizend keer verteld maar die stond eigenlijk al vast sinds de dag dat vriend en ik voor het eerst zoenden, toen hij die (best bijzondere) naam noemde voor een eventueel toekomstige dochter en dat ook al eeuwig 'mijn' meisjesnaam was. *;

Hier noem ik trouwens nog steeds dagelijks leuke namen voor een potentieel toekomstige tweede. En ben ik al aan het lobbyen voor Lou en Adriaan. :@ maar die wisselen nog dikwijls ;)
pi_133327968
Haha, ik zie en thema! :D
Mama Lou en Adriaantjeeee _O-
Lou(ise) vind ik wel een prachtige naam voor een meisje trouwens. Maar dat wilde mijn vriend niet om bovenstaande reden. En omdat het een jongetje werd :+
Adriaan, daar heb ik niet zoveel mee :@ Slim om vast te lobby'en!

Dus eigenlijk heb jij geen idee waar de eerste naam van jouw meisje vandaan komt? Wat zegt je vriend dan?
pi_133327969
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Het topic was al sinds woensdag dicht :o

Hier had iemand een 3e zoon gekregen, P.elle. Na P.im en M.ees.
Pimpelmees awwyeah :')
whahaha

hier zag ik laatst T.o.f.f. Voorbij komem als naam. Ook apart..

Belle jouw dochter heeft een prachtige naam <3

Wij hebbem nog geen jongensnaam en daar baal ik van. En dat terwijl ik pas over 5 weken t geslacht weet :')
pi_133328118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:
Haha, ik zie en thema! :D
Mama Lou en Adriaantjeeee _O-
Lou(ise) vind ik wel een prachtige naam voor een meisje trouwens. Maar dat wilde mijn vriend niet om bovenstaande reden. En omdat het een jongetje werd :+
Adriaan, daar heb ik niet zoveel mee :@ Slim om vast te lobby'en!

Dus eigenlijk heb jij geen idee waar de eerste naam van jouw meisje vandaan komt? Wat zegt je vriend dan?
Is mama lou ook acrobaat? Heb ik een circussmaak? :6
Adriaan vind ik cool sinds ik een jonge hippe jongen ontmoette met die naam, en ik vind het zo mooi bij dochters naam passen maar iedereen vindt het lelijk en oubollig :P

Nouja, we zijn het er over eens dat ik dr naam voor het eerst geopperd heb, dus dan kan het gewoon van de film zijn als ik dat vind ;) maar we zagen hem ook veel bij aftitelingen inderdaad, omdat het een top 3 naam is in us en uk.
pi_133328314
Ik moet altijd aan Fringe denken O+ Intussen is het trouwens andersom, en moet ik aan jouwes denken als ik Fringe kijk.
pi_133328375
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik moet altijd aan Fringe denken O+ Intussen is het trouwens andersom, en moet ik aan jouwes denken als ik Fringe kijk.
Yes O+
pi_133328424
Ik ben nu wel benieuwd naar de 2e naam van je dochter Olf.
pi_133328480
Ik ben wel echt nog zoooooo blij met onze naamkeuze. Nog elke dag onder de douche schrijf ik twintig keer haar naam op de deur, al sinds we de naam hebben gekozen. O+

Long shot, maar zijn er ook mensen met spijt (of twijfels) voor de naamkeuze? Of bestaan die niet?
pi_133328504
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:57 schreef Kyara het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de 2e naam van je dochter Olf.
Weer weg. :)
pi_133328551
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:58 schreef Olf het volgende:
Ik ben wel echt nog zoooooo blij met onze naamkeuze. Nog elke dag onder de douche schrijf ik twintig keer haar naam op de deur, al sinds we de naam hebben gekozen. O+

Long shot, maar zijn er ook mensen met spijt (of twijfels) voor de naamkeuze? Of bestaan die niet?
Dat doe ik ook altijd :D

Spijt is een groot woord maar J's 2e naam past eigenlijk helemaal niet zo goed bij haar en bij de rest van de namen.

mooie combi Olf O+
pi_133328861
Olf, jouw voornaam is mijn 2e naam en ik vind 'm zooo mooi!

en ik heb de 2e naam van je dochter gemist :(
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:14:46 #30
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133328967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:58 schreef Olf het volgende:
Ik ben wel echt nog zoooooo blij met onze naamkeuze. Nog elke dag onder de douche schrijf ik twintig keer haar naam op de deur, al sinds we de naam hebben gekozen. O+

Long shot, maar zijn er ook mensen met spijt (of twijfels) voor de naamkeuze? Of bestaan die niet?
Hahaha, ik schreef tijdens mijn zwangerschap ook wel honderd keer de namen van mijn jongens op de douchewand :D. Nu af en toe nog O+ .

Heb trouwens even voor je gegoogled naar mensen met spijt:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-naam-kind.dhtml
Best veel nog, dus!

Zelf herken ik het wel een beetje. Ik vind de namen van mijn jongens allebei erg mooi, even mooi denk ik wel. Maar bij elkaar vind ik het wel een wat hoog 'jut & jul' gehalte hebben... (Ze heten J. esper en S. ander) En dat vind ik wel een beetje jammer. We hebben zoooo lang getwijfeld over de naam van mijn tweede. We konden gewoon geen naam vinden die we allebei mooi genoeg vonden.
Deze vonden we beide wel erg leuk, dus ja dat de combi dan niet ideaal was nam ik voor lief. Helaas kan ik niet in mijn eentje beslissen :P.
Nouja, ze zullen toch niet hun hele leven als twee-eenheid door het leven gaan en ze hebben wel allebei een naam die goed bij hen past :).
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:22:59 #31
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133329223
Hoe we op de naam van onze eerste zijn gekomen:
ik was weer eens namen aan het roepen. Ik geloof dat ik dit keer met Jochem kwam. Uiteraard was het weer 'nee, bah' :P. Toen riep ik gefrustreerd, nou dan noemen we hem toch *naam zoon*! Het was heel raar, want ik wilde volgens mij eerst Jasper roepen, maar dit kwam uit mijn mond. En het moest klinken alsof dat een belachelijke optie was ofzo, maar dat was het niet :D. En mijn man zei 'wat is dat nou weer voor naam'. En een paar seconden later 'ik vind hem eigenlijk wel leuk!' En toen dacht ik :o hij vindt een naam leuk. Is die naam leuk? Ja, ik vind hem eigenlijk ook leuk! *O* Zoiets :P.
Later bleek nog dat de broer van de vorige bewoonster van ons huis ook zo heet. Wist ik helemaal niet, maar misschien waren het dus 'vibes' in ons huis die mij hebben gestuurd :P.

En de naam van de tweede was dus een enorme zoektocht. Uiteindelijk hadden we Alexander. Ik had zelfs de naamsticker voor op het raam al binnen, toen mijn man zei 'ik twijfel toch...' arrrrghhh, noooo :'( . En toen ging ik ook twijfelen want ik wilde niet dat mensen de naam tot 'Alex' gingen afkorten, dus dan konden we toch maar beter zelf voor een kortere versie gaan en toen werd het dus S. Maar ik zou denk ik over zijn naam mijn hele leven wel kunnen twijfelen :') . Gelukkig heb ik wel wat beters te doen, hehehe.
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:24:22 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133329275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:10 schreef Suikertante het volgende:
Ooooh, daarom! Ik snap het.
Ik hoopte eigenlijk dat ze bjivoorbeeld Bob Fosse kennen of iemand anders met die achernaam en het dus gewoon zo schrijven. Nu ik erover nadenk kennen ze Osdorp Posse vermoedelijk niet in de VS :D

Taartjesfee, die namen _O- Ik zag het eerst helemaal niet, toen las ik de volgende zin :')
Bob Fosse O+.
KuikenGuppy
pi_133329307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:11 schreef Juud-- het volgende:
Olf, jouw voornaam is mijn 2e naam en ik vind 'm zooo mooi!

en ik heb de 2e naam van je dochter gemist :(
Ik ben ook blij met m'n eigen voornaam! Vroeger was ie heel vreemd voor veel mensen maar nu heten veel babies zo. Ik heb vaak op congressen voor stage een naamborden op en dan komen trotse vaders me vertellen dat hun dochter zo heet. Al drie keer gebeurd in drie maanden! O+
pi_133329375
Ik vind de namen van jouw zoons echt geen jut en jul, feenix.

Olf trekt haar daily's door naar het namentopic!

Ik weet niet meer hoe we aan de naam voor Silvijn kwamen, hij stond al heel lang op ons lijstje. Ik weet niet meer wanneer we 'm voor het eerst gehoord hebben, maar het zou goed kunnen dat het de zoon van Babette van Veen en Bas Westerweel was destijds. Want verder hoorde je m bijna nooit. We hebben 'm in ieder geval niet van Generatie 2010, toen hadden we m al lang op onze shortlist. Zijn tweede en derde naam zijn letterlijke vernoemingen naar zijn opa's.

Ik heb nog geen dag spijt gehad van zijn naam. Ik vind Silvijn een vrolijke en lieve naam en hij past perfect bij hem. We hebben nog wel een tijd tussen Tijn en Silvijn getwijfeld en ik zou het nu heel gek vinden als hij Tijn had geheten. Maar dat zal iedereen wel hebben als je je een andere naam bij je kind voorstelt.

We hebben een meisjesnaam voor een evt. toekomstige dochter *O* Geen idee of die bij Silvijn past, er zullen vast mensen vinden van niet. Maar meisjesnaam was altijd nogal een bottleneck dus het is best een doorbraak :+
pi_133329487
Silvijn is echt geen Tijn! Goed gekozen dus.
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:31:33 #36
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133329532
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind de namen van jouw zoons echt geen jut en jul, feenix.

Maar dat zal iedereen wel hebben als je je een andere naam bij je kind voorstelt.

We hebben een meisjesnaam voor een evt. toekomstige dochter *O* Geen idee of die bij Silvijn past, er zullen vast mensen vinden van niet. Maar meisjesnaam was altijd nogal een bottleneck dus het is best een doorbraak :+
Thnx :). En ach, misschien zou ik ook nog wel voor de 'kwik, kwek en kwak' factor gaan, want ik vind Oscar ook zo'n leuke naam O+ . Dus zo erg zit er nou ook weer niet mee ;).

Ik kan me heel goed een andere naam bij S voorstellen :D. Dat is heel gek, want bij J heb ik dat niet echt. Maar S zou ook een prima Max zijn bijvoorbeeld, wat mij betreft! Of Arne O+ .

Jay voor jullie meisjesnaam!

[ Bericht 2% gewijzigd door Fee-nix op 16-11-2013 22:37:12 ]
pi_133329823
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:39 schreef Olf het volgende:
En ben ik al aan het lobbyen voor Lou
Ik heb alles gedaan om hem zo ver te krijgen om voor Lou te gaan O+ O+ O+ Kreeg het helaas niet voor elkaar :'(
pi_133329889
Zo'n leuke naam, Lou O+
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:43:07 #39
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133329908
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik heb alles gedaan om hem zo ver te krijgen om voor Lou te gaan O+ O+ O+ Kreeg het helaas niet voor elkaar :'(
Alles? :o Hoe ver ben je gegaan, vertel :P.
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 22:43:55 #40
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133329925
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Weer weg. :)
dat is een aparte naam :+
pi_133329938
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik heb alles gedaan om hem zo ver te krijgen om voor Lou te gaan O+ O+ O+ Kreeg het helaas niet voor elkaar :'(
Mijne is (nouja, was) groot fan van Lou Reed en die hangt hier ook prominent in huis dus dan kan hij een eventuele tweede dochter naar z'n held vernoemen, dat wil hij vast ;)
pi_133330117
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:30 schreef Olf het volgende:
Silvijn is echt geen Tijn! Goed gekozen dus.
LOL, thx! Waarom vind je m geen Tijn?

Lou voor een meisje vind ik echt O+!
pi_133330182
Silvijn is een leuke naam..ook goed uit te spreken tenminste. Van vroegah ken ik iemand die Silvain heet en in de regio waar ik vandaan kom werd dat fonetisch (en dus superplat) uitgesproken..Silvaaajjnn.
pi_133331024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:49 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

LOL, thx! Waarom vind je m geen Tijn?

Lou voor een meisje vind ik echt O+!
Nou, ik vind Tijn een prima naam, maar ook best wel degelijk, Silvijn (de persoon, (jeweetwel, die bijna-dreumes) niet de naam) lijkt me daar veel te eigengereid voor, meer karakter hebben. Moeilijk uit te leggen, eigenlijk ook puur op gevoel omdat ik Silvijn ook nog nooit real live gezien heb, maar dit dus.
pi_133331200
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:51 schreef Juud-- het volgende:
Silvijn is een leuke naam..ook goed uit te spreken tenminste. Van vroegah ken ik iemand die Silvain heet en in de regio waar ik vandaan kom werd dat fonetisch (en dus superplat) uitgesproken..Silvaaajjnn.
Ik kom best wel eens wat mensen tegen die juist Silvain (Silvèèèn op zn Frans dus) zeggen :+ Of laatst vroeg iemand waar we die mooie Franse naam vandaan hadden. We kregen zelfs een felicitatiekaartje voor 'Silvain' van iemand die gewoon een geboortekaartje had gekregen :P De uitspraak Silvajn bij Silvain is wel vreemd :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:14 schreef Olf het volgende:

[..]

Nou, ik vind Tijn een prima naam, maar ook best wel degelijk, Silvijn (de persoon, (jeweetwel, die bijna-dreumes) niet de naam) lijkt me daar veel te eigengereid voor, meer karakter hebben. Moeilijk uit te leggen, eigenlijk ook puur op gevoel omdat ik Silvijn ook nog nooit real live gezien heb, maar dit dus.
Nawww, wat lief :) wordt tijd dat je m in real life ontmoet dan, zodat je je mening kan herzien danwel bevestigen! Ben ondertussen ook wel erg benieuwd naar jouwes :7
pi_133331397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik kom best wel eens wat mensen tegen die juist Silvain (Silvèèèn op zn Frans dus) zeggen :+ Of laatst vroeg iemand waar we die mooie Franse naam vandaan hadden. We kregen zelfs een felicitatiekaartje voor 'Silvain' van iemand die gewoon een geboortekaartje had gekregen :P De uitspraak Silvajn bij Silvain is wel vreemd :D

[..]
Silvèèèn is ook een logischere uitspraak bij Silvain, maar ik heb jaren in het Westland gewoond en daar praten ze zo ;) Dat ze Silvèèèn zeggen bij Silvijn vind ik dan weer wat minder voor de hand liggend, maar soit.
pi_133337143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:43 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Alles? :o Hoe ver ben je gegaan, vertel :P.
Ik heb al mijn trucjes uit de kast gegooid :+ :o ;)

Ik vind het zo grappig dat hij een Lou niet wil maar wel zo gek is om dan voor de naam Lorelei te gaan :D
pi_133337153
Silvijn en Sylvain/Silvain* vind ik beiden mooi O+

* (ik ken een Sylvain, dus die spelling is 'normaler' voor mij?!)

Feenix, ik vind het juist leuke namen bij elkaar! En Oscar zou ook prima in het rijtje passen daarbij!

Bizar dat zoveel mensen spijt hebben trouwens, van dat artikeltje. Ik werd zelf zo enorm kritisch toen ik zwanger was, dat ik echt heeeeel lang en goed heb nagedacht. En ook echt de wereld aan opties heb bedacht. Zou me niet kunnen voorstellen dat ik er spijt van zou hebben!
pi_133337196
nou..... ik heb mijn lijst wel een teruggelezen en ik heb toch wel erg blij dat mijn man bepaalde namen geveto'ed heeft :X Dat was echt onder invloed van hormonen...
pi_133337214
Nu willen we die lijst zien natuurlijk ;)
pi_133337222
Silvijn, da's een mooie naam.
pi_133337260
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:32 schreef Loj het volgende:
Nu willen we die lijst zien natuurlijk ;)
Die heb ik een tijdje geleden al eens gepost ;)

voorbeeldje:

Ariël

:?
pi_133337274
Hehehehe ik vond jou zo enorm grappig met namen bedenken :D
Ik heb mij wel eens af zitten vragen of je bewust aan het trollen was _O-
  zondag 17 november 2013 @ 10:36:48 #54
381212 Gulara
From the future
pi_133337278
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 10:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die heb ik een tijdje geleden al eens gepost ;)

voorbeeldje:

Ariël

:?
Ooh dat is ook mijn quilty pleasure. :P
pi_133337321
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Hehehehe ik vond jou zo enorm grappig met namen bedenken :D
Ik heb mij wel eens af zitten vragen of je bewust aan het trollen was _O-
Dat waren mijn hormonen :Y

Met meisjesnamen was mijn vloek dat ik een zwak heb top 10 namen zoals Julia en Sophie, maar we wilden per se geen top 10 naam. En mijn favorieten meisjesnaam was al M's 2e naam, een andere favoriet kon niet omdat we geen M als voorletter wilde en weer een andere bekte niet lekker in combinatie met de achternaam.
pi_133337354
:D

Oja, hormonen ;)

Maar dat valt bij mijn lijsten erg mee, ik zou ze nog steeds allemaal wel op mijn lijst hebben kunnen zetten.
pi_133340534
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 10:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die heb ik een tijdje geleden al eens gepost ;)

voorbeeldje:

Ariël

:?
Die stond bij ons ook hoog
  zondag 17 november 2013 @ 13:38:05 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133340648
Ik vind de klank van Ariël best oké, maar de associatie met het wasmiddel en de zeemeermin is voor mij te groot.

Wij hadden geen lijstje waar ik nu om kan gniffelen helaas :+ maar wel wat namen waarvan ik vroeger zéker wist dat ik die zou willen voor mijn kinderen en nu zou ik die nooit meer zou kiezen. Esmee voor een meisje en Mika voor een jongen.
pi_133340807
Zouden jullie me aan wat inspiratie kunnen helpen voor een naam voor ons tweede kindje? Heb nog niet de energie gevonden om al flink in namenlijsten te gaan speuren en aangezien ik waarschijnlijk best even nodig heb om namen in de week te leggen bij (8> , mogen jullie de kick-off geven. Wie weet zit de ultieme naam er wel tussen. Op zoek naar zowel een jongens- als een meisjesnaam aangezien we het geslacht niet vooraf willen weten. Graag passend bij de naam van onze dochter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 17 november 2013 @ 13:50:01 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133340908
Wat bedoel je precies met passend bij M? Twee lettergrepen? Scandinavisch? Stoer? Want wie weet hebben wij wel een heel andere associatie bij de naam dan jij :)
pi_133341035
Spees_Eend, ik wilde niet teveel sturen in m'n eerste verzoek. Ik zit zelf wel in de richting van Scandinavisch te denken en waarschijnlijk meer dan één lettergreep. Een niet enorm populaire naam. Stoer? Geen idee! Klank vind ik wel belangrijk, maar weet niet naar wat voor klank ik zoek. Duidelijk he, maar niet heus!
  zondag 17 november 2013 @ 14:03:25 #62
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133341266
Oké, dan ga ik gewoon los ;)

Meisjes:
M.arit en Elin
M.arit en Nine
M.arit en Lune
M.arit en Jasmijn
M.arit en Anouk
M.arit en Hanne
M.arit en Bente
M.arit en Ella
M.arit en Lieve
M.arit en Sam
M.arit en Janne
M.arit en Ninthe
M.arit en Lente
M.arit en Ize
M.arit en Bo
M.arit en Linne
M.arit en Lexie
M.arit en Lize
M.arit en Nova
'
Jongens:
M.arit en Pepijn
M.arit en Lasse
M.arit en Oscar
M.arit en Thije
M.arit en Tobias
M.arit en Holger
M.arit en Loek
M.arit en Boris
M.arit en Senn
M.arit en Raf
M.arit en Sjoerd
M.arit en Jonas
M.arit en Viktor
M.arit en Jorn
M.arit en Elias
M.arit en Olaf
M.arit en Douwe
M.arit en Siebe
M.arit en Joas
M.arit en Ivar
M.arit en Silvan
M.arit en Tobe
M.arit en Merlijn
M.arit en Nils
M.arit en Brent
pi_133341346
Kursor, ik heb ook al even door mijn lijstjes gekeken voor je:

Enora
Feya
Isele
Juënne
Leine
Lova
Namar
Ninthe
Philou
Sepha
Tanee
Vika
Vive

Abel
Alec
Dajo
Danne
Evander
Iben
Imre
Ive
Jisse
Merlijn
Noam
Sias
Ture

Als je nog meer inspiratie zoekt en dit wat vindt, laat maar weten, dan heb ik er denk ik nog wel meer voor je op m'n lijst ;)
pi_133341446
Kursor bij de naam van je dochter (en je andere gewenste kindjes) vind ik de volgende jongensnamen mooi:

Iker
Stef
Lasse
Noah
Kobe
Sverre
Niels

Meisjes:

Nina
Elin
Line
Benthe
Isolde
Agnes
Hilde

:)
  zondag 17 november 2013 @ 14:13:09 #65
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133341478
Ohhh ja vergat ik zomaar Sverre... Lievelings!
pi_133341512
M. en Lars O+
(M. stond heel hoog op mijn lijstje, maar werd afgeschoten door ml)
pi_133341576
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Oké, dan ga ik gewoon los ;)

Meisjes:
M.arit en Elin --> dochter zegt ook dat de baby zo gaat heten!
M.arit en Nine
M.arit en Lune --> June, op shortlist
M.arit en Jasmijn
M.arit en Anouk --> over nadenken
M.arit en Hanne --> Hannah?
M.arit en Bente --> tweede naam M.arit is J.ente, helaas
M.arit en Ella --> teveel gelijkend op S.tella (waarvan ik het zelfs bij vlagen jammer vind dat ik 'm niet meer kan gebruiken)
M.arit en Lieve
M.arit en Sam
M.arit en Janne --> (8> z'n naam maar dan in meisjesversie)
M.arit en Ninthe
M.arit en Lente --> zie Bente
M.arit en Ize
M.arit en Bo --> Bodil in de week bij (8>
M.arit en Linne
M.arit en Lexie
M.arit en Lize --> Lise al op een shortlist, of toch Lisa, maar erg populair? evt tweede naam?
M.arit en Nova --> tweede naam van S.tella (vanwege het fenomeen S.tella N.ova)
'
Jongens:
M.arit en Pepijn
M.arit en Lasse
M.arit en Oscar --> dat riep m'n broertje al bij zwangerschap van M., alleen daarom al veto :P
M.arit en Thije
M.arit en Tobias --> wennen
M.arit en Holger
M.arit en Loek
M.arit en Boris
M.arit en Senn
M.arit en Raf
M.arit en Sjoerd
M.arit en Jonas
M.arit en Viktor
M.arit en Jorn
M.arit en Elias
M.arit en Olaf --> wel al op lijstje, of dan als Olav?
M.arit en Douwe
M.arit en Siebe
M.arit en Joas
M.arit en Ivar --> Leuk, maar moeilijk ivm achternaam beginnend met een R.
M.arit en Silvan
M.arit en Tobe --> Met een é achternaam van vrienden
M.arit en Merlijn
M.arit en Nils --> met een E ertussen naam van broertje
M.arit en Brent --> wennen
Zo al meer idee in een richting?
Wil niet zeggen dat ik de rest van het lijstje afschiet hoor, maar dit is even een snelle scan :)
  zondag 17 november 2013 @ 14:20:44 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133341635
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:17 schreef Kursor het volgende:

[..]

Zo al meer idee in een richting?
Wil niet zeggen dat ik de rest van het lijstje afschiet hoor, maar dit is even een snelle scan :)
Leuk dat je de moeite neemt om uitgebreid te reageren :)
Jullie staan voor best veel open, zo te zien. Ben benieuwd!
Grappig, June wilde ik er net bij zetten maar dacht dat die misschien te apart zou zijn. Ik vind t wel een leuke naam! Mits uitgesproken als Juuuuune, niet Djoen of Joene.
pi_133341718
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:07 schreef bellelena het volgende:
Kursor, ik heb ook al even door mijn lijstjes gekeken voor je:

Enora
Feya
Isele
Juënne
Leine
Lova --> eerder Nova, maar tweede naam S.tella
Namar
Ninthe
Philou
Sepha
Tanee --> Tahnee op mijn shortlist bij M, maar man vind het nog steeds niets (evt. optie tweede naam wat mij betreft)
Vika --> Vita op lijstje man
Vive

Abel
Alec --> wennen
Dajo
Danne
Evander
Iben
Imre
Ive
Jisse
Merlijn
Noam
Sias
Ture --> Thura zou wel op mijn lijstje meisjesnamen kunnen staan :), alleen al vanwege de hoofdpersoon in een favo trilogie boeken

Als je nog meer inspiratie zoekt en dit wat vindt, laat maar weten, dan heb ik er denk ik nog wel meer voor je op m'n lijst ;)
Bellelena jouw lijstje heeft even wat bezinktijd nodig! Kom ik nog op terug.
pi_133341791
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:11 schreef Musique het volgende:
Kursor bij de naam van je dochter (en je andere gewenste kindjes) vind ik de volgende jongensnamen mooi:

Iker
Stef --> Stan staat wel op de shortlist, maar lijkt wel erg op naam (8> , Stef weet ik niet
Lasse
Noah --> nichtje Noa
Kobe
Sverre --> erg leuk, probeerde ik ook bij M. maar ja, ik mag niet alleen kiezen
Niels --> naam broertje

Meisjes: (veel overlap met Spees_Eend :), zie commentaar daar!)

Nina
Elin
Line
Benthe
Isolde --> is al wel in m'n hoofd langskomen
Agnes --> klinkt streng, wennen?
Hilde

:)
pi_133341824
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:14 schreef Shandaly het volgende:
M. en Lars O+
(M. stond heel hoog op mijn lijstje, maar werd afgeschoten door ml)
Combi ligt erg voor de hand, maar toch weet ik het niet. Ik ben geloof ik veel moeilijk met jongensnamen dan met meisjesnamen.
  zondag 17 november 2013 @ 14:30:30 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133341894
Mijn stokpaardjes Noas en Fabe wil ik er ook nog even ingooien! Geen idee of het wat voor je is, maar ken ze via via via en ik vind het zo'n mooie jongensnamen... maar mijn vriend vindt van niet :+
pi_133341920
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Leuk dat je de moeite neemt om uitgebreid te reageren :)
Jullie staan voor best veel open, zo te zien. Ben benieuwd!
Grappig, June wilde ik er net bij zetten maar dacht dat die misschien te apart zou zijn. Ik vind t wel een leuke naam! Mits uitgesproken als Juuuuune, niet Djoen of Joene.
Ehm...ik probeer op de computer wat te doen voor m'n lootje van Secret Santa, maar dat lukt niet zo, soort studie-ontwijkend-gedrag?

June inderdaad als Juuuuuune, maar dat maakt 't gelijk wel weer wat moeilijker om te kiezen ivm verwarring.
Zelfde voor een jongensnaam waar ik over twijfel: Emi(e)l(e). Hoe te schrijven: Emil (Scandinavisch/Duits, maar wennen aan schrijfwijze, er mist iets ofzo, kans op verkeerde uitspraak?), Emile (Frans, past niet bij M. vind ik), Emiel (Nederlands, staat ook raar, of toch niet?).
Er is al best veel van m'n meisjeslijstje gepasseerd, leuk! M'n eigen jongenslijstje is heel beperkt en nergens echt heel enthousiast over of ik krijg m'n man niet mee (was ook al zo bij M.).
pi_133354596
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:07 schreef bellelena het volgende:
Kursor, ik heb ook al even door mijn lijstjes gekeken voor je:

Enora
Feya
Isele
Juënne
Leine
Lova
Namar
Ninthe
Philou
Sepha
Tanee
Vika
Vive

Abel
Alec
Dajo
Danne
Evander
Iben
Imre
Ive
Jisse
Merlijn
Noam
Sias
Ture

Als je nog meer inspiratie zoekt en dit wat vindt, laat maar weten, dan heb ik er denk ik nog wel meer voor je op m'n lijst ;)
Lova hoorde ik ca. 2 jaar geleden eens in een serie en vond het meteen zo'n mooie naam! Lief maar ook stoer O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 17 november 2013 @ 21:05:01 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133354713
Ik hoor alleen de gangstarapuitspraak van 'lover' :@

MISTAH LOVAH LOVAHHH
pi_133354784
iets met bombastic fantastic....
pi_133354809
Whehehehe :D :'( :D Bij mij klinkt het wel anders in de uitspraak ;) maar ik zie je punt, ik heb dat met de naam Juno, in m'n hoofd blijft dat klinken als 'you know' :')

Lova klinkt bij mij echt als Loooovaaaa en lovah klinkt als lohvah :P (met zo'n dikke 'L' haha)
  zondag 17 november 2013 @ 21:07:40 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133354878
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:06 schreef bellelena het volgende:
Whehehehe :D :'( :D Bij mij klinkt het wel anders in de uitspraak ;) maar ik zie je punt, ik heb dat met de naam Juno, in m'n hoofd blijft dat klinken als 'you know' :')
Ja! Dat heb ik ook, maar dan de versie van... Mario Party Wii denk ik? Dat wordt steeds geroepen als er een spelletje afgelopen is :+
pi_133355122
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik hoor alleen de gangstarapuitspraak van 'lover' :@

MISTAH LOVAH LOVAHHH
Noes! Niet! :'( _O-

Juno vs you know heb ik ook wel een beetje. Maar blijft toch een leuke naam (die er hier waarschijnlijk nooit door komt :P)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133355143
Wel leuk voor een meisjes-tweeling dus, Lova&Juno O+
  zondag 17 november 2013 @ 21:14:13 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133355195
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:13 schreef bellelena het volgende:
Wel leuk voor een meisjes-tweeling dus, Lova&Juno O+
Wel een leuke tongbreker. Dat zal vaak Lovo en Juna, Lavo en Jonu en Java en Lonu worden!
pi_133355201
Ik vind dat best lastig bekken eigenlijk. Die lange oooo en dan de korte u erbij.
pi_133355353
Oh my, daar had ik net nog geen last van gehad Spees, toen ik het even testte :D Maar ik zie wel dat het zomaar kan gebeuren.

Ja, dat is vast je accent Kyara :P
pi_133355382
M.arit, S.tella,A.ike & Bente
M.arit, S.tella,A.ike & Gideon
M.arit, S.tella,A.ike & Fionn
M.arit, S.tella,A.ike & Mia
M.arit, S.tella,A.ike & Joy
M.arit, S.tella,A.ike & Noah
M.arit, S.tella,A.ike & Sverre
M.arit, S.tella,A.ike & Elliot
M.arit, S.tella,A.ike & Tobin
M.arit, S.tella,A.ike & Runa
M.arit, S.tella,A.ike & Elise
M.arit, S.tella,A.ike & Juno
M.arit, S.tella,A.ike & Reza
M.arit, S.tella,A.ike & Luuke
M.arit, S.tella,A.ike & Nova
M.arit, S.tella,A.ike & Vera
M.arit, S.tella,A.ike & Simon
M.arit, S.tella,A.ike & Tamar
M.arit, S.tella,A.ike & Jessai
M.arit, S.tella,A.ike & Tatum
M.arit, S.tella,A.ike & Rixt
M.arit, S.tella,A.ike & Bengt
M.arit, S.tella,A.ike & Jack
M.arit, S.tella,A.ike & Sam
M.arit, S.tella,A.ike & Elin O+
M.arit, S.tella,A.ike & Milo
M.arit, S.tella,A.ike & David
M.arit, S.tella,A.ike & Doris
M.arit, S.tella,A.ike & Alice
M.arit, S.tella,A.ike & Mette
M.arit, S.tella,A.ike & Rose
M.arit, S.tella,A.ike & Elenor
M.arit, S.tella,A.ike & Violet
M.arit, S.tella,A.ike & Ravi
M.arit, S.tella,A.ike & Lewis
M.arit, S.tella,A.ike & Minke
M.arit, S.tella,A.ike & Leah
M.arit, S.tella,A.ike & Maira
M.arit, S.tella,A.ike & Lois
M.arit, S.tella,A.ike & Bodill
M.arit, S.tella,A.ike & Brynn
pi_133355467
Dat hebben we wel bij onze katten, Bobbie en Hobbes. Roepen we opeens Bobbes of Hobbie :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133355861
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:16 schreef bellelena het volgende:
Oh my, daar had ik net nog geen last van gehad Spees, toen ik het even testte :D Maar ik zie wel dat het zomaar kan gebeuren.

Ja, dat is vast je accent Kyara :P
Ik heb geen accent :(
pi_133355913
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb geen accent :(
Awww, kusje erop :*
pi_133355940
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:25 schreef bellelena het volgende:

[..]

Awww, kusje erop :*
:*
  zondag 17 november 2013 @ 21:27:58 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133356136
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb geen accent :(
Koknie.
pi_133356323
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Koknie.
precies :P
pi_133365227
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 10:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die heb ik een tijdje geleden al eens gepost ;)

voorbeeldje:

Ariël

:?
Die gaan we opzoeken :D
pi_133367973
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 21:14 schreef Kyara het volgende:
Ik vind dat best lastig bekken eigenlijk. Die lange oooo en dan de korte u erbij.
Ik lig als een malloot in bed dertig keer hardop de namen te zeggen en ik snap niet eens wat je bedoelt! :@
Korte u?
pi_133368132
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 07:56 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik lig als een malloot in bed dertig keer hardop de namen te zeggen en ik snap niet eens wat je bedoelt! :@
Korte u?
Loooova en Ju.na?
Gok dat t niet om de klank van de klinker gaat maar hoe lang je m uitspreekt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 18 november 2013 @ 09:27:49 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133368783
Ik denk bij Loooova aan zo'n scrubsponswashandsingetje. Je spreekt t vast anders uit. Maar dat zie ik erbij.

Graag gedaan. :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_133368886
Ja, zo bedoel ik het inderdaad Vanyel :D

Die scrubding ken ik niet geloof ik.... Maar ik kan nu bij Lova alleen nog maar aan de Shaggy denken dus die naam is ook verpest.

En mochten we ooit voor een 4e gaan dan heb ik natuurlijk meteen 3 nodig.
  maandag 18 november 2013 @ 09:52:48 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133369085
Een loofah (je zegt 'loefa') is dat.

KuikenGuppy
  maandag 18 november 2013 @ 09:54:53 #97
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133369114
Hahaha! Ik wist van de loefah uitspraak maar je schrijft het dus wel met oo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_133369985
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:36 schreef Kyara het volgende:
Ja, zo bedoel ik het inderdaad Vanyel :D
Dat was ook het enige wat ik kon bedenken, maar ik vond het niet zo'n tongbreker! :D
Hoewel ik me wel kan voorstellen dat je de lettergrepen door elkaar haalt :Y

Mistah Lova lova is hier ook zo'n liedje waar we F's naam invullen :') _O-
pi_133370070
Ik werd wakker en ik ben ineens niet meer blij met de naam -O-
pi_133370182
-O- Kwam er wel meteen een alternatief naar boven?
Gaat dit nog zakken? Schrijf de naam even op de doucheruit! Schijnt romantische gevoelens op te wekken ;)
pi_133370265
Ik hoop dat het gaat zakken want dit vind ik niet leuk -O-
pi_133370276
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:
-O- Kwam er wel meteen een alternatief naar boven?
Gaat dit nog zakken? Schrijf de naam even op de doucheruit! Schijnt romantische gevoelens op te wekken ;)
:D En als je een douchegordijn hebt? ;(

Bij ons is vriend nog steeds niet helemaal zeker van de naam, dus ik noem hem gewoon af en toe zo, kijken hoe het voelt :)
pi_133370423
Hahaha :D zit je dan ja met je douchegordijn.
Mijn vriend is veel te lief en wil nu best de naam veranderen *O*
  maandag 18 november 2013 @ 13:36:31 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133374003
Zonde -O-

Nee maar echt,
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_133374431
Neeee Pvoesss, heb je al iets anders?
pi_133374475
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 11:09 schreef Pvoesss het volgende:
Hahaha :D zit je dan ja met je douchegordijn.
Mijn vriend is veel te lief en wil nu best de naam veranderen *O*
Als het zo gaat zoals bij mijn ouders ga je alsnog een week voor je bevalling terug naar je oude naam ;) Het is maar goed dat ik te laat was, anders had ik nu anders geheten.
pi_133374494
Nee alleen de naam waarvan ik altijd zei dat je die niet moet geven want dat doe je een kind niet aan :D
Verder vind ik de naam wel heel mooi maar ik twijfel of hij bij het kind gaat passen.
pi_133374671
Ach het gaat vanzelf kloppen bij je kind toch?
pi_133374826
Nou dat weet ik dus niet..
Ik ben ook en beetje bang voor een jut en jul probleem hier in het dorp.

Bij V. had ik ook 2 namen en de andere naam was echt geen optie geweest zag ik al direct :D
En ik las toen ook de naam die je normaal eigenlijk niet hoort te geven en toen had het nog geen bekendheid in NL maar nu wel (iig op fok. elders gok ik ook niet echt ) :D
pi_133374990
Pvoesss ik kan de spanning niet meer aan hoor! Zooooo nieuwsgierig! Al weet ik niet eens hoe je andere kinderen heten, alhoewel V. wel volgens mij.
  maandag 18 november 2013 @ 14:15:15 #111
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133375120
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
Nou dat weet ik dus niet..
Ik ben ook en beetje bang voor een jut en jul probleem hier in het dorp.

Bij V. had ik ook 2 namen en de andere naam was echt geen optie geweest zag ik al direct :D
En ik las toen ook de naam die je normaal eigenlijk niet hoort te geven en toen had het nog geen bekendheid in NL maar nu wel (iig op fok. elders gok ik ook niet echt ) :D
Huh? :?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_133375179
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
Nou dat weet ik dus niet..
Ik ben ook en beetje bang voor een jut en jul probleem hier in het dorp.

Bij V. had ik ook 2 namen en de andere naam was echt geen optie geweest zag ik al direct :D
En ik las toen ook de naam die je normaal eigenlijk niet hoort te geven en toen had het nog geen bekendheid in NL maar nu wel (iig op fok. elders gok ik ook niet echt ) :D
Ik heb de zin 3 keer gelezen maar ik snap echt niet wat je bedoelt :D :@
pi_133375263
Ik was al aan het veranderen. :D

Ik heb al jaren een naam staan al voor de geboorte van V.
De naam is een stripfiguur en kleding ervan is wel bekend op fok.
Maar die naam geven is echt not done!
  maandag 18 november 2013 @ 14:20:26 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133375312
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik was al aan het veranderen. :D

Ik heb al jaren een naam staan al voor de geboorte van V.
De naam is een stripfiguur en kleding ervan is wel bekend op fok.
Maar die naam geven is echt not done!
nou, beats me. Echt geen idee. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_133375329
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik was al aan het veranderen. :D

Ik heb al jaren een naam staan al voor de geboorte van V.
De naam is een stripfiguur en kleding ervan is wel bekend op fok.
Maar die naam geven is echt not done!
Tell me!!
pi_133375355
pi_133375405
:D Nooit van gehoord. Maar ik vind het ook niet echt een naam :@
pi_133375483
Klopt ook + de naam die we hadden is prachtig en mooi.
Ik ben gewoon hormonaal :D _O-
  maandag 18 november 2013 @ 14:27:41 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133375496
Je kan je kind echt geen Bamse noemen hoor. :D
Dat is zelfs in Zweden belachelijk. Dat is net zoiets als je Kind Groover of Elmo noemen. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 18 november 2013 @ 14:30:03 #120
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133375573
Pvoesss :D. Ik denk gelijk aan batsen :@ :+ .
  maandag 18 november 2013 @ 14:30:14 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133375581
Je kunt je kleding fix dan in ieder geval halen bij Lindex pvoesss :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133375600
Hahaha dat zeg ik toch ook :D Het kan echt niet :') Maar toch vind ik het O+ O+

Ik ben gewoon bang dat de naam die we hebben niet bij het kind zal passen. -O-
pi_133375672
Ik denk dat ik mijn energie maar moet stoppen in het zoeken van de nieuwe stofzuiger :7

Ik wil denk ik vooral een backup naam :D
pi_133375681
Haha weirdo.
Maarre is de zweedse (?) versie van de naam die jullie hebben geen optie dan? Dat wilde je eerst ook toch?
pi_133375758
Ja dan haal je mijn gevoel met het jut en jul ook direct weg.
Ik denk dat we inderdaad maar moeten gaan kiezen dan tussen dat.
pi_133375844
Maar Jut en Jul met wie dan? Niet met iemand van jullie gezin toch? Kan ik me niet bedenken iig.
  maandag 18 november 2013 @ 15:19:06 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133377060
Pvoess! Ik dacht dat jij altijd van die lange namenlijsten had! Een backupnaam lijkt me niet onverstandig als je twijfels hebt :)
pi_133377317
Pvoesss, spreek even je hormonen toe, je gaat dus echt niet je kind B.amse noemen hè? Dat kan écht niet.
Je eerste keus is hartstikke leuk, kan heel goed bij de andere twee, en kan altijd nog in een anderstalige variant.
pi_133377384
Ik heb een hele lange lijst maar met genoeg redenen om alle namen niet te geven.

Ik heb nu inderdaad besloten dat als hij geen R. gaat worden we gaan voor R. maar dan de alternatieve versie. :D
pi_133379832
Nu ben ik dus benieuwd naar de alternatieve verse -O-
pi_133381236
Rogier
pi_133381742
Dat vind ik echt een afschuwelijk naam :r
pi_133407225
Zojuist op FB voorbij zien komen.. G.igi-J.olie. -O-
pi_133408532
Ik hoorde zondag in de dierentuin een broer en zus combinatie waar ik om moest gniffelen: W essel en P ip

Ik wacht voor alle zekerheid de 20 weken echo even af, blijkt het dan nog steeds een meisje te zijn dan zal ik onze jongensnaam hier droppen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_133409053
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 17:55 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik echt een afschuwelijk naam :r
Ik dacht dat dat je smaak was :+
pi_133409095
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:07 schreef Poppejans het volgende:
Ik hoorde zondag in de dierentuin een broer en zus combinatie waar ik om moest gniffelen: W essel en P ip

Ik wacht voor alle zekerheid de 20 weken echo even af, blijkt het dan nog steeds een meisje te zijn dan zal ik onze jongensnaam hier droppen
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:07 schreef Poppejans het volgende:
Ik hoorde zondag in de dierentuin een broer en zus combinatie waar ik om moest gniffelen: W essel en P ip

Ik wacht voor alle zekerheid de 20 weken echo even af, blijkt het dan nog steeds een meisje te zijn dan zal ik onze jongensnaam hier droppen
Wolf en Silvijn had ik erg mooi gevonden O+
Of Wolf en Ivan

Ben erg benieuwd naar de meisjesnaam!
pi_133409374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:07 schreef Poppejans het volgende:
Ik hoorde zondag in de dierentuin een broer en zus combinatie waar ik om moest gniffelen: W essel en P ip

Ik wacht voor alle zekerheid de 20 weken echo even af, blijkt het dan nog steeds een meisje te zijn dan zal ik onze jongensnaam hier droppen
Ik zei ooit tegen een moeder dat ik de naam P ip zo leuk vond en of ze hem had afgekeken van Great Expectations en toen keek ze me echt zo aan: :? Ik hou wel van namen uit boeken O+ De inspiratie voor mijn naam komt ook uit een boek en Tiuri heeft bij mij ook heel lang op het lijstje gestaan van Brief voor de Koning. En ik heb met mijn nmr 1 naam nu ook een associatie met een boek :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Dot. op 19-11-2013 13:43:49 ]
pi_133412006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:26 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

[..]

Wolf en Silvijn had ik erg mooi gevonden O+
Of Wolf en Ivan

Ben erg benieuwd naar de meisjesnaam!
Ivan O+

Prachtige naam!
pi_133412785
Wessel en pip klinkt mij een beetje teveel als Woezel en pip.

Sowieso vind ik Wessel geen mooie naam.
pi_133413111
Lol Kyara :D
Ik vond het een rare combi als in hele andere soorten namen, maar nu je het zegt, het klinkt idd als Woezel en Pip! nog veel erger...
pi_133413777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:31 schreef Kyara het volgende:
Wessel en pip klinkt mij een beetje teveel als Woezel en pip.


Ja mij dus ook,ik moest hardop grinniken!


KD! :-o Ivan stond op nr 2! Dusse ga maar geen meisjesnamen raden dan :-p
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_133413966
Ah :P?
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:30:32 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133414657
Ivana!
in de haak.
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:51:12 #144
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_133418749
Ivan is leuk! Maar hier wordt het waarschijnlijk iets anders. Stom, net als de vorige keer waren er uit zodra we hoorden dat het een jongetje wordt, we waren de parkeerplaats van het ziekenhuis nog niet af :D
Oude (on)bekende.
pi_133420665
oeeeeeeh ik heb een leuke jongensnaam!!! Eindelijk een naam die ik echt O+ vind.
Mijn (8> vindt hem leuk, maar zei 'ik denk er even overna'. AAAH
pi_133421604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:02 schreef Musique het volgende:

[..]

Ivan O+

Prachtige naam!
Eens :Y :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133752727
Namen, namen.. Ik vind het zo lastig! Ik post nog even undercover, hoewel ik niet denk dat iemand me hier kent (lees al tijdje mee in OUD, maar nog nooit gepost). Hoe dan ook: onze dochter heet A.nne en ze krijgt een zusje volgend jaar! Maar wat is nou een mooie meisjesnaam daarbij? We houden van stevige Nederlandse namen, ben benieuwd of jullie suggesties hebben want vond de rijtjes hierboven steeds mooie combinaties bevatten :)
pi_133754896
Lena
Fien(e)
Roos
Lara
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:08:58 #149
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133755189
Mooie naam, Anne.

Anne en:
Noor
Lisa
Roos
Merel
Jasmijn
Suze
Sophie
Julia
Lieke
Maaike
Femke
Robin
Ella
Jolijn

Tot zover even ;). Zit er iets bij?
pi_133755283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:09 schreef hanke het volgende:
Namen, namen.. Ik vind het zo lastig! Ik post nog even undercover, hoewel ik niet denk dat iemand me hier kent (lees al tijdje mee in OUD, maar nog nooit gepost). Hoe dan ook: onze dochter heet A.nne en ze krijgt een zusje volgend jaar! Maar wat is nou een mooie meisjesnaam daarbij? We houden van stevige Nederlandse namen, ben benieuwd of jullie suggesties hebben want vond de rijtjes hierboven steeds mooie combinaties bevatten :)
Maud
Lieke
Noor
Lisa
Floor
Nienke
Anouk
Evi
Loes
Juul
Suus

meisjesnamen zijn zooo makkelijk, jongensnamen daarentegen! Ik ben nog steeds opzoek naar de perfecte jongensnaam
pi_133755311
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:08 schreef Fee-nix het volgende:
Mooie naam, Anne.

Anne en:
Noor
Lisa
Roos
Merel
Jasmijn
Suze
Sophie
Julia
Lieke
Maaike
Femke
Robin
Ella
Jolijn

Tot zover even ;). Zit er iets bij?
Grappig, veel overeenkomsten en ik had je post nog niet eens gezien :D
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:18:07 #152
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_133755620
Sara(h)/Saar
Noor/Nora/Nore
Emma
Vera
Fenna
Elise
Carlijn
Nienke
Aniek/Anouk (misschien iets te jut&jul)
Cato
Julia
Susan/Suus/Suze
Iris
Isa
Amber
Fleur/Floor
Lois
Lynn
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_133759998
dank voor de inspiratie :) grappig, de overeenkomsten, daarvan ook een aantal namen die we op onze shortlist hebben staan.. kennelijk vindt iedereen die goed bij A.nne passen :).
Een van onze favorieten hebben we al als tweede naam ''weggegeven'' aan onze oudste, dus we twijfelen nog even verder over de suggesties.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:36:44 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_133762127
Vandaag een stel die hun dochter luxs op kwamen halen.
uitspreken als luks.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 4 december 2013 @ 10:19:12 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_133901445
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef _Bar_ het volgende:
Vandaag een stel die hun dochter luxs op kwamen halen.
uitspreken als luks.
Mijn buurmeisje heet Lux, ik vond 'm eerst ook vrij apart maar het schijnt volgens de buurvrouw juist een heel oudhollandse roepnaam te zijn :D
disclaimer
  woensdag 4 december 2013 @ 10:33:03 #156
403253 Meke
after all this time? always.
pi_133901725
quote:
99s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn buurmeisje heet Lux, ik vond 'm eerst ook vrij apart maar het schijnt volgens de buurvrouw juist een heel oudhollandse roepnaam te zijn :D
Wel heel oud dan; http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/lux

Oh wacht, roepnaam kan natuurlijk wel :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 4 december 2013 @ 10:47:50 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_133902081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:33 schreef Meke het volgende:

[..]

Wel heel oud dan; http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/lux

Oh wacht, roepnaam kan natuurlijk wel :+
Ja, geen idee waar het van afgeleid is dan, maar honderd jaar geleden heetten ze allemaal Geertruida Wilhelmina Johanna natuurlijk :')

-edit- Lucia of Lucinda lijkt het meest aannemelijk
disclaimer
  zondag 8 december 2013 @ 14:02:35 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134046471
Via via gehoord. Tweelingmeisjes geboren: B.loem en V.linder.

Ik vind het nogal een hoog jut & jul gehalte hebben...
pi_134047782
jammer ja! heel jut en jul en nog lelijke namen ook..
pi_134047840
In mijn ogen zijn dat niet eens namen. Bloem is gewoon een bloem en vlinder is gewoon een vlinder.
pi_134047991
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk :)

En Lux O+ vind ik prachtig!
pi_134048052
Ik vind Bloem wel leuk, zou dan eerder voor Bloeme gaan denk ik. Vlinder niet. Maar vind het 'geen naam' argument ook niet per se altijd doorslaggevend want ik vind Mees en Roos ook prima namen.
pi_134048339
Of Merel :)

Bloem en Vlinder is beide niet mijn smaak, maar voor een tweeling wel matching in elk geval. Lux vind ik echt vreselijk, vooral voor een jongen (sorry Jim). Als het dan toch moet, dan bij een meisje.

Ik zag gisteren T.ilde. Dat klonk best wel leuk vond ik, tot ik me realiseerde dat het ook een verleden tijd van tillen is. En toen vond ik het opeens niet meer zo leuk.
pi_134048746
ik heb niets tegen namen zoals mees, of merel etc.
Maar ik vind vlinder en bloem door die hype wel stom..
Ook het moment dat jongetjes ineens de naam Storm kregen ;(
En dan was het niet eens zo dat mensen echt de naam Vlinder of Bloem gaven maar dat waren en zijn wel altijd de voorbeeldnamen geweest :+
pi_134049063
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2013 15:06 schreef Pvoesss het volgende:
ik heb niets tegen namen zoals mees, of merel etc.
Maar ik vind vlinder en bloem door die hype wel stom..
Ook het moment dat jongetjes ineens de naam Storm kregen ;(
En dan was het niet eens zo dat mensen echt de naam Vlinder of Bloem gaven maar dat waren en zijn wel altijd de voorbeeldnamen geweest :+
Daarom heb ik ook even getwijfeld over Lente, omdat die naam in de hypecategorie valt. Maar ik had m al jaren in mn hoofd en wilde me niet daardoor ervan laten weerhouden.
pi_134049211
Ik zou mij er ook niet door tegenhouden inderdaad als het een naam is dat echt bij je past.
Maar 2 namen en dan ook nog een tweeling.. Dat vind ik dan toch anders.
pi_134049262
Wij waren ook voor een meisjesnaam gegaan waarbij veel hadden geroepen dat doe je toch niet.
Maar ik had bij een tweeling dus niet 2 van dat soort namen gegeven :D
  zondag 8 december 2013 @ 15:33:10 #168
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_134049383
Ik vind Lente veel meer als een naam klinken, dan Vlinder of Bloem. Gek is dat :D. Bij Lente denk ik bijv ook aan Linde of Bent(h)e.

Hou niet van Vlinder of Bloem, maar idd, Merel of Mees vind ik prima namen. En ik heb er nog één: Madelief vind ik erg leuk! Dacht laatst nog dat ik een tweeling wel Roos en Madelief zou willen noemen... En bedacht me toen 'o, dat zijn wel twee bloemen' :D. Ben er nog steeds niet over uit of die combi dan echt 'niet kan'. Ik vind t wel alletwee heel mooie namen.
pi_134051824
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 14:54 schreef Mineola het volgende:
Of Merel :)

Bloem en Vlinder is beide niet mijn smaak, maar voor een tweeling wel matching in elk geval. Lux vind ik echt vreselijk, vooral voor een jongen (sorry Jim). Als het dan toch moet, dan bij een meisje.

Ik zag gisteren T.ilde. Dat klonk best wel leuk vond ik, tot ik me realiseerde dat het ook een verleden tijd van tillen is. En toen vond ik het opeens niet meer zo leuk.
En dit: ~
Ik vind t wel een leuke naam trouwens!
pi_134052280
Ik zou van Tilde denk ik Thilde maken. Ik vind het wel een leuke naam trouwens.

En hier zijn we er eindelijk uit. Onze jongens hebben beide een roepnaam. Halleluja! *O* *O*

Alleen nu heb ik weer een nieuwe naamuitdaging gevonden. Ik wil eigenlijk een van de jongens naar mijn zusje vernoemen (tweede of derde naam) alleen heet ze T.essa. Niet echt iets waar je simpel een jongensnaam van kan maken. Ik kwam zelf uit op Terry, maar van manlief kreeg ik zo'n blik: :?
Jullie nog een idee misschien?
pi_134052624
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 17:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik zou van Tilde denk ik Thilde maken. Ik vind het wel een leuke naam trouwens.

En hier zijn we er eindelijk uit. Onze jongens hebben beide een roepnaam. Halleluja! *O* *O*

Alleen nu heb ik weer een nieuwe naamuitdaging gevonden. Ik wil eigenlijk een van de jongens naar mijn zusje vernoemen (tweede of derde naam) alleen heet ze T.essa. Niet echt iets waar je simpel een jongensnaam van kan maken. Ik kwam zelf uit op Terry, maar van manlief kreeg ik zo'n blik: :?
Jullie nog een idee misschien?
Wat het eerst in me op komt:
Theo
Teis
Teus
Tais
Tesse

Thilde vind ik trouwens mooi zeg O+
  zondag 8 december 2013 @ 17:56:40 #172
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_134053475
Thilde... nee dan liever Mathilde O+ .

Nikki fijn dat jullie er uit zijn! Vernoemen naar Tessa...hmmz...
Thije
Tessel
Tex
... ik denk nog even verder, maar het eten is klaar nu ;).
pi_134053553
Maar Tessel is ook een meisjes naam :D
  † In Memoriam † zondag 8 december 2013 @ 18:09:49 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134054029
Tessel en Tais ga ik even in de groep gooien hier. :)
  zondag 8 december 2013 @ 18:27:35 #176
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134054267
Bij Tais moet ik aan the Killing denken. ' wie vermoordde Nanna Birk-Larsen. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 8 december 2013 @ 18:33:20 #178
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_134054422
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2013 17:59 schreef Pvoesss het volgende:
Maar Tessel is ook een meisjes naam :D
Ja maar hij wordt ook wel eens (niet vaak, ik geef t toe) aan jongens gegeven ;). En ik vind de klank best ok voor een jongen :). Als meisjesnaam vind ik m niet echt leuk.

Tijs
Stan
Ezra (favo!)
Stefan
Edze

[niet nuttig]
Reactie van mijn man:
Saté of Tease :+ :') .

Zoekend op Babybytes naar een naam die begint met 'Te' is de eerste jongensnaam optie: Te'Shawn :D .
[/niet nuttig]

[ Bericht 0% gewijzigd door Fee-nix op 08-12-2013 18:40:31 ]
pi_134054678
Haha! Gelukkig gaat het om een tweede/derde naam, dus roepnaam wordt het sowieso niet. Daarom ben ik iets minder selectief qua naam. En er is een escape, namelijk gewoon naar mijn man vernoemen, lekker simpel.
Maar vernoemen naar mijn zusje vind ik mooier, mede omdat ik een mega goede band met haar heb. We hadden L. bijna Tess genoemd, maar L. stond al zo lang op nummer 1 en ik noem mijn zusje zelf ook altijd Tess, dus we vonden het niet praktisch.

En Te'Shawn... de horror... :X
  zondag 8 december 2013 @ 18:45:51 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134054736
Tess-Tosteron. :+ [/flauw]
Tesse is wel een jongensnaam

Terence
Thies
Tijs

Of echt theresia gaan vervoegen. Maar dan blijft er niet veel over denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 8 december 2013 @ 18:48:49 #181
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_134054808
Tesse vind ik ook leuk :Y . Of Ties.

Maarre... geen Ezra? :'(
  zondag 8 december 2013 @ 18:52:44 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134054934
Thijmen

En als de ander een meisje was Marjolein voor het Jut & Jul effect :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134057638
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 18:48 schreef Fee-nix het volgende:
Tesse vind ik ook leuk :Y . Of Ties.

Maarre... geen Ezra? :'(
Sorry geen Ezra... :@
Tesse vind ik ook wel mooi. En vooral leuk dat het op de originele naam lijkt.
pi_134059025
Tiësto :+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 8 december 2013 @ 20:46:27 #185
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_134059634
Er hangt hier langs de weg een geboortebord voor Jussi.
Er zijn al een paar bijna-aanrijdingen geweest daardoor :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_134060716
;(
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 8 december 2013 @ 21:21:57 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134061839
Ik vind Tesse best leuk. Maar dan wel voor een meisje :o
Ik ken de naam niet, maar het klinkt voor mij als een 100% meisjesnaam.
pi_134062506
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2013 20:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er hangt hier langs de weg een geboortebord voor Jussi.
Er zijn al een paar bijna-aanrijdingen geweest daardoor :')
Jussi is een Deense schrijver.
pi_134062995
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind Tesse best leuk. Maar dan wel voor een meisje :o
Ik ken de naam niet, maar het klinkt voor mij als een 100% meisjesnaam.
In 2012 is er welgeteld 1 jongen zo genoemd volgens het svb overzicht. Ik vind Tessel een betere optie.
  zondag 8 december 2013 @ 22:11:22 #190
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_134064123
Maar in 2012 zijn er 0 jongens Tessel genoemd ;). In 2006, 2009 en 2010 wel 1 keer...
  zondag 8 december 2013 @ 22:17:25 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134064452
Ik vind Tessel ook echt een meisjesnaam :+
pi_134064463
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:11 schreef Fee-nix het volgende:
Maar in 2012 zijn er 0 jongens Tessel genoemd ;). In 2006, 2009 en 2010 wel 1 keer...
Had ik niet gecheckt. :@ Maar op een of andere manier vind ik Tessel stoerder dan Tesse. Ik ga er maar even een nachtje over slapen denk. :)
  zondag 8 december 2013 @ 22:19:53 #193
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_134064572
Ja, je hoeft niet nu te beslissen ;). Ik vind Tessel ook stoerder (en jongensachtig) en Tesse meisjesachtiger.
  zondag 8 december 2013 @ 22:23:33 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134064784
Ik zie nu pas dat het een tweede naam moet zijn, geen roepnaam. In dat geval vind ik Tesse geschikter dan Tessel. Tessa is wel een moeilijke naam om mannelijk te verdraaien :+ Althans, Ties of Theo etc. vind ik al best vergezocht.
  zondag 8 december 2013 @ 22:28:54 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134065120
Nikki, als je openstaat voor verbasteringen die er niet heel veel op lijken, wellicht iets van het volgende?

Otis
Mattis
Tiesse
Wesse
Jesse
Wessel
Hesse

Meeste is niet echt mijn cup of tea :+ Maar heb op de SVB lijst wat zitten zoeken op -ess, -iss, -tis. Wellicht dat er wel iets naar jouw smaak bij zit.
pi_134065575
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zie nu pas dat het een tweede naam moet zijn, geen roepnaam. In dat geval vind ik Tesse geschikter dan Tessel. Tessa is wel een moeilijke naam om mannelijk te verdraaien :+ Althans, Ties of Theo etc. vind ik al best vergezocht.
Nee het wordt zeker geen roepnaam, ik kijk wel uit. We hebben net na 20 weken gedoe de roepnamen bepaald, daar gaan we echt niet meer mee schuiven. :X

Wessel stond op mijn roepnamen shortlist. O+ Niet op die van manlief. Maar wie weet wil hij voor een derde naam wel concessies doen.
En de overige namen zijn een beetje te 'exotisch' bij de roepnaam en overige vernoemingen.
  zondag 8 december 2013 @ 22:36:57 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134065633
Ik vind Wessel best een degelijke vernoeming naar Tessa, voor een jongen!
  zondag 8 december 2013 @ 22:38:38 #198
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_134065745
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind Wessel best een degelijke vernoeming naar Tessa, voor een jongen!
Ja dit! Nu manlief even overtuigen ;).
pi_134065901
Wat een lastige! Ik zou voor Tessel gaan. :Y In mijn ogen/oren kan dat best voor een jongen en de andere namen vind ik toch wel erg ver afwijken van het origineel.
pi_134066065
Ik ben een lastig geval Cantare. ;)
En als het echt niets wordt, met vernoemen naar T.essa dan wordt het gewoon P.eter.
  zondag 8 december 2013 @ 22:48:48 #201
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_134066225
Heeft je zus nog een tweede naam?

Em ik zou voor Ties gaan dan
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_134066268
Nee was het maar waar BJ. Mijn ouders waren niet zo creatief. }:|
  zondag 8 december 2013 @ 23:03:54 #203
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_134066894
Ties vind ik dan ook het mooiste :Y

En op de facebookweggeefgroep hier zit iemand met kind Desteney :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 8 december 2013 @ 23:20:18 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134067540
Tesla een optie? :+
KuikenGuppy
pi_134068417
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:20 schreef Burdie het volgende:
Tesla een optie? :+
_O_
pi_134068513
Vind de Wessel of Hesse opties het mooiste

En anders je zus vragen een naam te bedenken/kiezen uit een paar? Dat maakt het dan ook speciaal wanneer je er qua echt vernoemen niet uit komt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 9 december 2013 @ 08:45:14 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134072576
Bij het zoeken naar namen voor nikki gisteren kwam ik ook "Blessing" tegen. Twee keer gegeven aan een jongen, meen ik. Tessa-Blessing... ik zou het doen O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 december 2013 @ 12:09:37 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_134076933
:o Linc.k is geboren
broertje van
S.hirley, L.eroy, L.orenzo, L.aruso, L.audy en S.tark :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 9 december 2013 @ 12:10:30 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134076949
S.tark is een meisje?

Edit: Yep, volgens Meertens wel.... nou, heerlijk origineel, alle meisjes een naam met een S en alle jongens een naam met een L.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134077042
lekker hoor eenheidsworst :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:48:03 #211
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_134105430
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:10 schreef Leandra het volgende:
S.tark is een meisje?

Edit: Yep, volgens Meertens wel.... nou, heerlijk origineel, alle meisjes een naam met een S en alle jongens een naam met een L.
Laudy is toch een meisjesnaam?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_134116052
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:34:21 #213
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134116096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Kjeld is O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:09:31 #214
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_134117041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Nu Ronja? O+

Ah toe? *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_134117232
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nu Ronja? O+

Ah toe? *O* *O*
Haha nee,niks Scandinavisch
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:17:32 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_134117267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Oh ik ben zoooooo benieuwd naar de meisjesnaam, en naar het kaartje!!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_134117682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh ik ben zoooooo benieuwd naar de meisjesnaam, en naar het kaartje!!!
Wat leuk,dat enthousiasme hahaha! Haar naam is niet apart,maar wel passend bij Wolf,vonden wij iig.
Er zijn al wel ideetjes maar er is nog verder niks uitgetekend op papier.iig iets wat wel weer passend is bij de naam...
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:34:00 #218
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_134117772
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:30 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wat leuk,dat enthousiasme hahaha! Haar naam is niet apart,maar wel passend bij Wolf,vonden wij iig.
Er zijn al wel ideetjes maar er is nog verder niks uitgetekend op papier.iig iets wat wel weer passend is bij de naam...
Dat kaartje van Wolf ben ik echt nooit vergeten O+
Ik vind zijn naam ook erg gaaf.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_134118826
Ik ken Kjelt alleen met een t volgens mij. hoewel ik nu ga twijfelen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:06:34 #220
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134118912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:04 schreef DJMomo het volgende:
Ik ken Kjelt alleen met een t volgens mij. hoewel ik nu ga twijfelen.
Kjeld Nuis, behoorlijk goede Nederlandse schaatser.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134118964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Kjeld Nuis, behoorlijk goede Nederlandse schaatser.
ik ben niet zo van het schaatsen. Ken de naam alleen via een oud-collega die zijn zoontje zo genoemd had. Vind hem wel mooi, (maar niet voor ons ;) )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134119033
Waren jij en je man nou al uit de naam, momo?

Hier sinds vorige week ofzo *O* :')
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134119077
:N

we hebben nu 1 optie. maar moeten er allebei nog aan wennen. zucht.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134119164
Kjeld vind ik mooi :Y
pi_134119182
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:11 schreef DJMomo het volgende:
:N

we hebben nu 1 optie. maar moeten er allebei nog aan wennen. zucht.
Dat is mooi k*t!
Je hebt nog wel even maar ook niet heel lang meer :o
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:15:26 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134119206
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:14 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is mooi k*t!
Je hebt nog wel even maar ook niet heel lang meer :o
Zijn jullie nou nog van naam geswitcht?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134119225
Nee *O* *O* *O*
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:16:44 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134119262
hormonen :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134119650
Hehehe ja!
En hoewel ik nog wel bang ben dat het niet bij hem zal passen weet ik ook geen 2e optie. En is de naam gewoon zo mooi.
pi_134125141
:o hier was het ook een hele klus maar uiteindelijk uitgekomen, dus hou hoop. Komt vast goed!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134133760
ach, k*t, k*t.. groot woord. is gewoon ff lastig. dit weekend weer eens geen verplichting, wil dan nog 1 keer een poging wagen om nog iets te vinden. Anders wordt dit m gewoon ;-)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 12 december 2013 @ 15:59:31 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134191849
Net ergens gelezen: Ember.

:').
KuikenGuppy
pi_134191893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:59 schreef Burdie het volgende:
Net ergens gelezen: Ember.

:').
Best leuk vind ik :D
Ester, Ember.

Als je bedenkt dat het Amber op z'n Engels uitgesproken op z'n Nederlands fonetisch opgeschreven is, ja, dan is het wat minder ;)
  donderdag 12 december 2013 @ 16:02:26 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134191939
Ja, dat laatste dus :') :+.
KuikenGuppy
pi_134192759
Ik vind het echt afschuwelijk :D
pi_134193261
Oh zoiets had ik laatst met E.bbie. Best leuk, behalve als het fonetisch voor Abby is. Ik weet niet of het een jongetje of wen meisje was (geboorteaankondiging)
pi_134282365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Kjeld <3

Dan had je toch weer (bijna) een dierennaam gehad, althans, hier in Friesland. Een kalfje is hier een keal (Kjel).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_134308580
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 08:34 schreef McLaura het volgende:

[..]

Kjeld <3

Dan had je toch weer (bijna) een dierennaam gehad, althans, hier in Friesland. Een kalfje is hier een keal (Kjel).
Wij spreken kalf altijd uit als ke-al, met een 2-klank. 2 kalveren zijn inderdaad 2 kjellen.

Kjeld in het Fries betekent KOU(DE). Bv. Wat een kjeld hjoed = Wat een kou(de) vandaag :)
pi_134308886
Op het KDV: JC'Y.lano (zonder . maar wel met '). Oja, en J.uwel

:{ :') _O-
pi_134317745
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:48 schreef Juud-- het volgende:
Op het KDV: JC'Y.lano (zonder . maar wel met '). Oja, en J.uwel

:{ :') _O-
:'( en |:( en :r en :X
pi_134317858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Kjeld/Kjelt stond bij ons op nr. 1 toen we T. niet meer T. wilden noemen O+

En gefeliciteerd, een dame *O*
pi_134318101
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef syllys het volgende:

[..]

Wij spreken kalf altijd uit als ke-al, met een 2-klank. 2 kalveren zijn inderdaad 2 kjellen.

Kjeld in het Fries betekent KOU(DE). Bv. Wat een kjeld hjoed = Wat een kou(de) vandaag :)
In de jaren dat ik Friesland woon, heb ik wel gemerkt dat uitspraak bijna elke 10 kilometer verandert, evenals bepaalde woorden. Volgens mij zijn er meer Friese dialecten dan er dialecten zijn in de rest van Nederland :D

Kjeld als in kou(de) vind ik overigens, net als kalfje, geen storende betekenis en daardoor geen reden om een kind niet zo te noemen. Zolang het geen 'negatief' woord is stoort de betekenis me niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_134318106
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:48 schreef Juud-- het volgende:
Op het KDV: JC'Y.lano (zonder . maar wel met '). Oja, en J.uwel

:{ :') _O-
De eerste is om te janken, de vader van de tweede houdt vast erg van zijn aquarium.

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_134318538
Onze nr 2 reserve naam was overigens Kalle. Geen fantastische of zelfs leuke betekenissen, maar we vonden het wel een gave naam.
Scandinavische namen O+
  maandag 16 december 2013 @ 09:02:31 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134318861
Kalle. Waar ken ik dat van.. Was dat niet die Mikael Blomkvist?
  maandag 16 december 2013 @ 09:03:29 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134318873
Ik deel trouwens je Scandinavische namenliefde, maar ik vind er dan uiteindelijk toch wel heel veel niet passend of net te vergezocht voor hier.
pi_134319011
Ja erg leuk! Net als Friese namen! Maar dan vindik het idd uiteindelijk gewoon niet zo bij ons passen, ook al heb ik zelfs ooit een half jaar in een Scandinavisch land gestudeerd dus het zou mensen denk ik niet eens heel erg verbazen.

Ik zit nog steeds met dezelfde naam in m'n hoofd en intussen 'heet' Arie ook al zo, maar m'n vriend heeft nog geen definitieve Ja gezegd. Hij neigt er wel naar zegt ie, maar als iemand vraagt of we de naam al heben zegt hij Nee. En nu ben ik stiekem ook nog een beetje huiverig dat een van de andere jongens van hier dezelfde naam krijgt voordat ik beval :')
  maandag 16 december 2013 @ 09:16:58 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_134319038
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:14 schreef Dot. het volgende:
Ja erg leuk! Net als Friese namen! Maar dan vindik het idd uiteindelijk gewoon niet zo bij ons passen, ook al heb ik zelfs ooit een half jaar in een Scandinavisch land gestudeerd dus het zou mensen denk ik niet eens heel erg verbazen.

Ik zit nog steeds met dezelfde naam in m'n hoofd en intussen 'heet' Arie ook al zo, maar m'n vriend heeft nog geen definitieve Ja gezegd. Hij neigt er wel naar zegt ie, maar als iemand vraagt of we de naam al heben zegt hij Nee. En nu ben ik stiekem ook nog een beetje huiverig dat een van de andere jongens van hier dezelfde naam krijgt voordat ik beval :')
over dat laatste zou ik me nou écht geen zorgen maken :) het wordt pas lastig als het kind van je broer of zus dezelfde naam draagt.
disclaimer
  maandag 16 december 2013 @ 09:17:19 #249
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134319046
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Kalle. Waar ken ik dat van.. Was dat niet die Mikael Blomkvist?
Kalle Blomkvist, ja! Wie noemde m ook alweer zo? Als bijnaam toch ofzo?
pi_134319152
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

over dat laatste zou ik me nou écht geen zorgen maken :) het wordt pas lastig als het kind van je broer of zus dezelfde naam draagt.
Nee, zorgen maken doe ik idd niet, maar in mijn hoofd is dat gewoon zijn naam al, niet die van een ander jongetje :P

En geen zwangeren in m'n eigen omgeving iig, dus dat is handig :)
pi_134319204
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik deel trouwens je Scandinavische namenliefde, maar ik vind er dan uiteindelijk toch wel heel veel niet passend of net te vergezocht voor hier.
Helemaal mee eens, helaas. Vind het zo jammer ;(

En idd, was de bijnaam voor Michael Blomkvist, maar we hebben 'm niet daarvan :P
  maandag 16 december 2013 @ 10:02:45 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134319691
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, helaas. Vind het zo jammer ;(

En idd, was de bijnaam voor Michael Blomkvist, maar we hebben 'm niet daarvan :P
Kalle is een verkleinnaam. Weet de oorsprong niet. Maar het is in het Nederlands Kareltje. :D
Lars- Lasse
Zo werkt het.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134321453
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 07:46 schreef McLaura het volgende:

[..]

In de jaren dat ik Friesland woon, heb ik wel gemerkt dat uitspraak bijna elke 10 kilometer verandert, evenals bepaalde woorden. Volgens mij zijn er meer Friese dialecten dan er dialecten zijn in de rest van Nederland :D

Kjeld als in kou(de) vind ik overigens, net als kalfje, geen storende betekenis en daardoor geen reden om een kind niet zo te noemen. Zolang het geen 'negatief' woord is stoort de betekenis me niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk is Fries een taal (ben ik best een beetje trots op) en geen dialect met inderdaad veel ondervarianten zoals het Nederlands dat ook meer dan genoeg heeft. En al ben ik een geboren en getogen Friezin, ik spreek ook geen geef Frysk.
Op www.oersethelp.nl kan je van het Nederlands naar het Fries, of andersom, vertalen. En daar heb ik net nog naar Kjeld gekeken waar ze zeggen dat het kou betekent en geen koude :)
En tussen je spoilers O+
  dinsdag 17 december 2013 @ 00:43:10 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134352881
Van de prenatal Facebook pagina: Fareally.
-O-
KuikenGuppy
pi_134356273
for real!? :{w
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:18:55 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_134356863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:43 schreef Burdie het volgende:
Van de prenatal Facebook pagina: Fareally.
-O-
:D En wat voor een geslacht moet dat zijn?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_134358025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:43 schreef Burdie het volgende:
Van de prenatal Facebook pagina: Fareally.
-O-
Die is echt te erg :'(

Een vroeger vriendinnetje van mij heeft een dochter met de naam S.han.tiann.a. Gelukkig heeft haar zusje wel een normale naam gekregen :)
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:20:58 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_134358453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:49 schreef DJMomo het volgende:
for real!? :{w
GMTA :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:04 schreef Musique het volgende:

[..]

Die is echt te erg :'(

Een vroeger vriendinnetje van mij heeft een dochter met de naam S.han.tiann.a. Gelukkig heeft haar zusje wel een normale naam gekregen :)
Dat is eigenlijk ook best erg, dat je een S.han.tiann.a en een Evie hebt ofzo. Ik zou m'n ouders echt haten als ik geselecteerd was voor de kampernellienaam :')!
disclaimer
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:23:31 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134358520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D En wat voor een geslacht moet dat zijn?
Stond er niet bij, maar het kindje op de foto droeg een roze truitje, dus ik denk een meisje.
For real :').
KuikenGuppy
pi_134358617
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:36 schreef GotC het volgende:
Onze nr 2 reserve naam was overigens Kalle. Geen fantastische of zelfs leuke betekenissen, maar we vonden het wel een gave naam.
Scandinavische namen O+
Omg Kalle stond hier ook heel hoog in de namenlijst,wat grappig! Kjeld vonden wij net wat leuker

Noemde Mikael Blomkvist' zn jarenlange scharrel Erica hem niet steeds Kalle?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:35:25 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134358913
Volgens mij werd hij in ieder geval een beetje kleinerend zo genoemd door de media. En daar had ie een hekel aan.

Ik herinner me trouwens een Kalle die een blauwe maandag op mijn middelbare school heeft gezeten. Grote jongen met blonde paardenstaart. Wel passend :+
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:54:41 #262
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134359512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Volgens mij werd hij in ieder geval een beetje kleinerend zo genoemd door de media. En daar had ie een hekel aan.

Ik herinner me trouwens een Kalle die een blauwe maandag op mijn middelbare school heeft gezeten. Grote jongen met blonde paardenstaart. Wel passend :+
Het is dan ook een verkleinnaam. Kareltje.
En Kalle Anka natuurlijk. Donald Duck.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134360930
Kalle en Lasse vind ik superleuk. Maar wederom, niet voor ons. -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:50:52 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134361145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:43 schreef DJMomo het volgende:
Kalle en Lasse vind ik superleuk. Maar wederom, niet voor ons. -O-
Kalle vind ik echt niet mooi. Maar Lasse zou ik heel graag willen voor een eventuele tweede jongen. Alleen ik vind het absoluut niet mooi bij de achternaam dus dat wordt hem niet.
pi_134361820
Joh Kalle is hartstikke leuk. Telkens als ik denk "Ohja die naam is ook leuk!" eindigt hij wéér op een e.
pi_134361965
Kalle icm onze achternaam is ook no - go. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134362276
Oh ja, is hier met alle meisjesnamen eindigend op -a -O-

Hoezo is eindigend op -e niet goed Suikertante? Vanwege een eventueel jut en jul effect?
pi_134362512
We hebben onze zoon Fox genoemd :)
We hebben een vrij lange achternaam en dan staat een korte voornaam het mooiste vind ik.
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:29:54 #269
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134364848
Suiker ik vind het met F. en Kalle nogal meevallen qua Jut en Jul. Heel andere klank!
pi_134393939
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:28 schreef Gajescheren het volgende:
We hebben onze zoon Fox genoemd :)
We hebben een vrij lange achternaam en dan staat een korte voornaam het mooiste vind ik.
Ik ken een Fox Mulder :p
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 18 december 2013 @ 09:48:47 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134395414
Het schoot me vannacht ineens te binnen waar ik de naam Kalle toch van ken.

KuikenGuppy
pi_134395733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 07:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik ken een Fox Mulder :p
Weet je meteen waar we onze inspiratie vandaan hebben ;)
  woensdag 18 december 2013 @ 10:06:44 #273
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_134395780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:04 schreef Gajescheren het volgende:

[..]

Weet je meteen waar we onze inspiratie vandaan hebben ;)
:D Hij staat hier om dezelfde reden met stip op de eerste plek voor mijn volgende hond die naam B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_134395924
Fox en F! _O- nou die leg ik even voor aan de toekomstige vader van m'n tweede! :D
Ik vind Fox eigenlijk best tof, niet voor mij maar wel stoer en kort en apart. En de herkomst 8-)

Mineola, het is inderdaad het jut en jul effect en ik vind ook dat er zooooveel namen met die opbouw worden gegeven:
Xyxxe. Kalle, Melle, Jimme, Mette, Sanne, Jikke. En ik vind ze bijna allemaal leuk, telkens als ik een naam tegenkom dan heeft hij die opbouw. Ik wil liever iets heel anders zoals F en Dieuwertje, F en Ivo, nouja, je snapt het (en Spees ook denk ik).
  woensdag 18 december 2013 @ 10:29:15 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134396354
F en Henk? ;).
KuikenGuppy
pi_134396395
Tenzij je iets neemt wat rijmt op jouw F of iets dat begint met F vind ik dat het best kan hoor!
Fox daarentegen is een prima werktitel voor een tweede :D

Maar ik snap je idd wel, ik heb om die reden twijfels bij alle namen met vier letters.
  woensdag 18 december 2013 @ 10:33:27 #277
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_134396462
F. en Bernd
F. en Wim
F. en Boudewijn
F. en Judith
F. en Anna
F. en Annemarie

(geen idee wat je smaak is) ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 18 december 2013 @ 10:35:04 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134396507
Maarreh... die tweede komt er dus, Suiker?
KuikenGuppy
  woensdag 18 december 2013 @ 14:12:22 #279
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_134403264
Fokke en Sukke :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_134404205
Xyxxe :? Hoe moet je dat dan uitspreken?
pi_134405077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:39 schreef WupWup het volgende:
Xyxxe :? Hoe moet je dat dan uitspreken?
:D
Dat was het voorbeeld om de soort naam te duiden. Gek voorbeeld wel, dan zou het ook Kakke zijn :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 december 2013 @ 15:18:19 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_134405483
Ksiekse :?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_134407344
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
Dat was het voorbeeld om de soort naam te duiden. Gek voorbeeld wel, dan zou het ook Kakke zijn :)
Ik snap wat je bedoelt, maar het klopt niet! Dan zou het Xyzze moeten zijn ;)
pi_134411081
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Kalle is een verkleinnaam. Weet de oorsprong niet. Maar het is in het Nederlands Kareltje. :D
Lars- Lasse
Zo werkt het.
Komt van Karl, Karel dus :)
pi_134411928
Hahaha jullie hebben gelijk met mn Xyxxe! &*##e is het. Lekker duidelijk he? :+
Dus medeklinker - klinker - medeklinker x 2 - e.
Als ik in de SVB-lijst kijk:
Jesse, Jurre, Jelle, Hidde, Fedde, Melle, Lasse, Tibbe, Sverre (ongeveer), Pelle, Ferre, Hasse.

En Grijs :D Dat is in elk geval niét mijn smaak maar toch lief dat ik nu al een lijstje krijg O+
Ik probeer op te warmen voor een tweede. Over een jaar of twee..

Maar het is zo leuk om al over namen na te denken! :@
pi_134412142
Ik zou graag Sverre, Kalle, Hasse, Lasse etc etc zo graag geven als naam :D
pi_134412176
Verkeerde vent gekozen? ;)
pi_134412229
Nee de allerleukste.. :D O+ En hij zou er wel in mee gaan denk ik. Dit is heus zijn enige flaw O-)
Maar hij moet zich er gewoon echt heel goed bij voelen :D
pi_134412297
Eensch, het is het leukst als je allebei na maanden en jaren nog steeds dolblij bent met de naam O+
pi_134413177
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar het klopt niet! Dan zou het Xyzze moeten zijn ;)
Daarom Kakke!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134415007
Ik vind Kakke niet zo lekker Bekke :+
  woensdag 18 december 2013 @ 19:52:49 #292
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_134416480
Een van mijn neefjes heet Marek. Vind ik ook wel passen bij F., Suikertante. :)
pi_134416943
Ja ik snap wel wat je bedoelt :Y Ik twijfel bij de K en denk dat mijn vriend het niet mooi vindt.. maar je weet nooit!
Even gevraagd..
"Ik vind Marek gewoon Uteregs voor Mark." :D
  woensdag 18 december 2013 @ 20:54:04 #294
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134420478
Neej man! Het is geen marruk maar máaarek (toch Spuug?) ik ken een Marrick nederlandse uitspraak en den Marrick engelse uitspraak. Beide vind ik leik
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134420793
Haha ik ben het met je eens hoor :D
  woensdag 18 december 2013 @ 20:59:48 #296
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_134420848
Bij R. in de peuterklas zat een Mar-Enchello.


Precies zo ja :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 18-12-2013 21:05:44 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_134420871
lol whut :o
pi_134420943
:X
  woensdag 18 december 2013 @ 21:05:10 #299
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_134421187
Dacht eerst dat het een meisje was. Prachtig licht gekleurd kindje met een mooi bos krullen en gaatjes in beide oren met diamanten knoppen er in. Maar ja, wat jongensachtig gekleed.

Na 4 keer natuurlijk pas de naam goed verstaan en sinds gisteren weet ik dat je het zo schrijft.


Zo sneu ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_134421261
Sneu vind ik zwak uitgedrukt _O-
pi_134421289
Oh, lp!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')