Grappig, veel overeenkomsten en ik had je post nog niet eens gezienquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:08 schreef Fee-nix het volgende:
Mooie naam, Anne.
Anne en:
Noor
Lisa
Roos
Merel
Jasmijn
Suze
Sophie
Julia
Lieke
Maaike
Femke
Robin
Ella
Jolijn
Tot zover even. Zit er iets bij?
Mijn buurmeisje heet Lux, ik vond 'm eerst ook vrij apart maar het schijnt volgens de buurvrouw juist een heel oudhollandse roepnaam te zijnquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef _Bar_ het volgende:
Vandaag een stel die hun dochter luxs op kwamen halen.
uitspreken als luks.
Wel heel oud dan; http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/luxquote:Op woensdag 4 december 2013 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn buurmeisje heet Lux, ik vond 'm eerst ook vrij apart maar het schijnt volgens de buurvrouw juist een heel oudhollandse roepnaam te zijn
Ja, geen idee waar het van afgeleid is dan, maar honderd jaar geleden heetten ze allemaal Geertruida Wilhelmina Johanna natuurlijkquote:Op woensdag 4 december 2013 10:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Wel heel oud dan; http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/lux
Oh wacht, roepnaam kan natuurlijk wel![]()
Daarom heb ik ook even getwijfeld over Lente, omdat die naam in de hypecategorie valt. Maar ik had m al jaren in mn hoofd en wilde me niet daardoor ervan laten weerhouden.quote:Op zondag 8 december 2013 15:06 schreef Pvoesss het volgende:
ik heb niets tegen namen zoals mees, of merel etc.
Maar ik vind vlinder en bloem door die hype wel stom..
Ook het moment dat jongetjes ineens de naam Storm kregen
En dan was het niet eens zo dat mensen echt de naam Vlinder of Bloem gaven maar dat waren en zijn wel altijd de voorbeeldnamen geweest![]()
En dit: ~quote:Op zondag 8 december 2013 14:54 schreef Mineola het volgende:
Of Merel
Bloem en Vlinder is beide niet mijn smaak, maar voor een tweeling wel matching in elk geval. Lux vind ik echt vreselijk, vooral voor een jongen (sorry Jim). Als het dan toch moet, dan bij een meisje.
Ik zag gisteren T.ilde. Dat klonk best wel leuk vond ik, tot ik me realiseerde dat het ook een verleden tijd van tillen is. En toen vond ik het opeens niet meer zo leuk.
Wat het eerst in me op komt:quote:Op zondag 8 december 2013 17:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik zou van Tilde denk ik Thilde maken. Ik vind het wel een leuke naam trouwens.
En hier zijn we er eindelijk uit. Onze jongens hebben beide een roepnaam. Halleluja!![]()
![]()
Alleen nu heb ik weer een nieuwe naamuitdaging gevonden. Ik wil eigenlijk een van de jongens naar mijn zusje vernoemen (tweede of derde naam) alleen heet ze T.essa. Niet echt iets waar je simpel een jongensnaam van kan maken. Ik kwam zelf uit op Terry, maar van manlief kreeg ik zo'n blik:![]()
Jullie nog een idee misschien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |