Laudy is toch een meisjesnaam?quote:Op maandag 9 december 2013 12:10 schreef Leandra het volgende:
S.tark is een meisje?
Edit: Yep, volgens Meertens wel.... nou, heerlijk origineel, alle meisjes een naam met een S en alle jongens een naam met een L.
Kjeld isquote:Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Nu Ronja?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Haha nee,niks Scandinavischquote:
Oh ik ben zoooooo benieuwd naar de meisjesnaam, en naar het kaartje!!!quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Wat leuk,dat enthousiasme hahaha! Haar naam is niet apart,maar wel passend bij Wolf,vonden wij iig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh ik ben zoooooo benieuwd naar de meisjesnaam, en naar het kaartje!!!
Dat kaartje van Wolf ben ik echt nooit vergetenquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:30 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat leuk,dat enthousiasme hahaha! Haar naam is niet apart,maar wel passend bij Wolf,vonden wij iig.
Er zijn al wel ideetjes maar er is nog verder niks uitgetekend op papier.iig iets wat wel weer passend is bij de naam...
Kjeld Nuis, behoorlijk goede Nederlandse schaatser.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:04 schreef DJMomo het volgende:
Ik ken Kjelt alleen met een t volgens mij. hoewel ik nu ga twijfelen.
ik ben niet zo van het schaatsen. Ken de naam alleen via een oud-collega die zijn zoontje zo genoemd had. Vind hem wel mooi, (maar niet voor onsquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Kjeld Nuis, behoorlijk goede Nederlandse schaatser.
Dat is mooi k*t!quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:11 schreef DJMomo het volgende:
we hebben nu 1 optie. maar moeten er allebei nog aan wennen. zucht.
Zijn jullie nou nog van naam geswitcht?quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:14 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is mooi k*t!
Je hebt nog wel even maar ook niet heel lang meer
Best leuk vind ikquote:
Kjeld <3quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Wij spreken kalf altijd uit als ke-al, met een 2-klank. 2 kalveren zijn inderdaad 2 kjellen.quote:Op zondag 15 december 2013 08:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Kjeld <3
Dan had je toch weer (bijna) een dierennaam gehad, althans, hier in Friesland. Een kalfje is hier een keal (Kjel).
quote:Op zondag 15 december 2013 21:48 schreef Juud-- het volgende:
Op het KDV: JC'Y.lano (zonder . maar wel met '). Oja, en J.uwel
![]()
![]()
Kjeld/Kjelt stond bij ons op nr. 1 toen we T. niet meer T. wilden noemenquote:Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
In de jaren dat ik Friesland woon, heb ik wel gemerkt dat uitspraak bijna elke 10 kilometer verandert, evenals bepaalde woorden. Volgens mij zijn er meer Friese dialecten dan er dialecten zijn in de rest van Nederlandquote:Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef syllys het volgende:
[..]
Wij spreken kalf altijd uit als ke-al, met een 2-klank. 2 kalveren zijn inderdaad 2 kjellen.
Kjeld in het Fries betekent KOU(DE). Bv. Wat een kjeld hjoed = Wat een kou(de) vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
De eerste is om te janken, de vader van de tweede houdt vast erg van zijn aquarium.quote:Op zondag 15 december 2013 21:48 schreef Juud-- het volgende:
Op het KDV: JC'Y.lano (zonder . maar wel met '). Oja, en J.uwel
![]()
![]()
over dat laatste zou ik me nou écht geen zorgen makenquote:Op maandag 16 december 2013 09:14 schreef Dot. het volgende:
Ja erg leuk! Net als Friese namen! Maar dan vindik het idd uiteindelijk gewoon niet zo bij ons passen, ook al heb ik zelfs ooit een half jaar in een Scandinavisch land gestudeerd dus het zou mensen denk ik niet eens heel erg verbazen.
Ik zit nog steeds met dezelfde naam in m'n hoofd en intussen 'heet' Arie ook al zo, maar m'n vriend heeft nog geen definitieve Ja gezegd. Hij neigt er wel naar zegt ie, maar als iemand vraagt of we de naam al heben zegt hij Nee. En nu ben ik stiekem ook nog een beetje huiverig dat een van de andere jongens van hier dezelfde naam krijgt voordat ik beval
Kalle Blomkvist, ja! Wie noemde m ook alweer zo? Als bijnaam toch ofzo?quote:Op maandag 16 december 2013 09:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Kalle. Waar ken ik dat van.. Was dat niet die Mikael Blomkvist?
Nee, zorgen maken doe ik idd niet, maar in mijn hoofd is dat gewoon zijn naam al, niet die van een ander jongetjequote:Op maandag 16 december 2013 09:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
over dat laatste zou ik me nou écht geen zorgen makenhet wordt pas lastig als het kind van je broer of zus dezelfde naam draagt.
Helemaal mee eens, helaas. Vind het zo jammerquote:Op maandag 16 december 2013 09:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik deel trouwens je Scandinavische namenliefde, maar ik vind er dan uiteindelijk toch wel heel veel niet passend of net te vergezocht voor hier.
Kalle is een verkleinnaam. Weet de oorsprong niet. Maar het is in het Nederlands Kareltje.quote:Op maandag 16 december 2013 09:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, helaas. Vind het zo jammer
En idd, was de bijnaam voor Michael Blomkvist, maar we hebben 'm niet daarvan
quote:Op maandag 16 december 2013 07:46 schreef McLaura het volgende:
[..]
In de jaren dat ik Friesland woon, heb ik wel gemerkt dat uitspraak bijna elke 10 kilometer verandert, evenals bepaalde woorden. Volgens mij zijn er meer Friese dialecten dan er dialecten zijn in de rest van Nederland
Kjeld als in kou(de) vind ik overigens, net als kalfje, geen storende betekenis en daardoor geen reden om een kind niet zo te noemen. Zolang het geen 'negatief' woord is stoort de betekenis me niet.Natuurlijk is Fries een taal (ben ik best een beetje trots op) en geen dialect met inderdaad veel ondervarianten zoals het Nederlands dat ook meer dan genoeg heeft. En al ben ik een geboren en getogen Friezin, ik spreek ook geen geef Frysk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op www.oersethelp.nl kan je van het Nederlands naar het Fries, of andersom, vertalen. En daar heb ik net nog naar Kjeld gekeken waar ze zeggen dat het kou betekent en geen koude![]()
En tussen je spoilers![]()
quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:43 schreef Burdie het volgende:
Van de prenatal Facebook pagina: Fareally.
Die is echt te ergquote:Op dinsdag 17 december 2013 00:43 schreef Burdie het volgende:
Van de prenatal Facebook pagina: Fareally.
GMTAquote:
Dat is eigenlijk ook best erg, dat je een S.han.tiann.a en een Evie hebt ofzo. Ik zou m'n ouders echt haten als ik geselecteerd was voor de kampernellienaamquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:04 schreef Musique het volgende:
[..]
Die is echt te erg![]()
Een vroeger vriendinnetje van mij heeft een dochter met de naam S.han.tiann.a. Gelukkig heeft haar zusje wel een normale naam gekregen
Stond er niet bij, maar het kindje op de foto droeg een roze truitje, dus ik denk een meisje.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]En wat voor een geslacht moet dat zijn?
Omg Kalle stond hier ook heel hoog in de namenlijst,wat grappig! Kjeld vonden wij net wat leukerquote:Op maandag 16 december 2013 08:36 schreef GotC het volgende:
Onze nr 2 reserve naam was overigens Kalle. Geen fantastische of zelfs leuke betekenissen, maar we vonden het wel een gave naam.
Scandinavische namen
Het is dan ook een verkleinnaam. Kareltje.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Volgens mij werd hij in ieder geval een beetje kleinerend zo genoemd door de media. En daar had ie een hekel aan.
Ik herinner me trouwens een Kalle die een blauwe maandag op mijn middelbare school heeft gezeten. Grote jongen met blonde paardenstaart. Wel passend
Kalle vind ik echt niet mooi. Maar Lasse zou ik heel graag willen voor een eventuele tweede jongen. Alleen ik vind het absoluut niet mooi bij de achternaam dus dat wordt hem niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:43 schreef DJMomo het volgende:
Kalle en Lasse vind ik superleuk. Maar wederom, niet voor ons.
Ik ken een Fox Mulder :pquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:28 schreef Gajescheren het volgende:
We hebben onze zoon Fox genoemd
We hebben een vrij lange achternaam en dan staat een korte voornaam het mooiste vind ik.
quote:Op woensdag 18 december 2013 10:04 schreef Gajescheren het volgende:
[..]
Weet je meteen waar we onze inspiratie vandaan hebben
quote:Op woensdag 18 december 2013 14:39 schreef WupWup het volgende:
XyxxeHoe moet je dat dan uitspreken?
Ik snap wat je bedoelt, maar het klopt niet! Dan zou het Xyzze moeten zijnquote:Op woensdag 18 december 2013 15:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat was het voorbeeld om de soort naam te duiden. Gek voorbeeld wel, dan zou het ook Kakke zijn
Komt van Karl, Karel dusquote:Op maandag 16 december 2013 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Kalle is een verkleinnaam. Weet de oorsprong niet. Maar het is in het Nederlands Kareltje.
Lars- Lasse
Zo werkt het.
Daarom Kakke!quote:Op woensdag 18 december 2013 16:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar het klopt niet! Dan zou het Xyzze moeten zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |