Zijn jullie nou nog van naam geswitcht?quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:14 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is mooi k*t!
Je hebt nog wel even maar ook niet heel lang meer
Best leuk vind ikquote:
Kjeld <3quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
Wij spreken kalf altijd uit als ke-al, met een 2-klank. 2 kalveren zijn inderdaad 2 kjellen.quote:Op zondag 15 december 2013 08:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Kjeld <3
Dan had je toch weer (bijna) een dierennaam gehad, althans, hier in Friesland. Een kalfje is hier een keal (Kjel).
quote:Op zondag 15 december 2013 21:48 schreef Juud-- het volgende:
Op het KDV: JC'Y.lano (zonder . maar wel met '). Oja, en J.uwel
![]()
![]()
Kjeld/Kjelt stond bij ons op nr. 1 toen we T. niet meer T. wilden noemenquote:Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Poppejans het volgende:
Er zit ECHT een meisje in mijn buik dus hierbij de jongetjesnaam. Als we een zoon zouden krijgen zou hij Kjeld heten
In de jaren dat ik Friesland woon, heb ik wel gemerkt dat uitspraak bijna elke 10 kilometer verandert, evenals bepaalde woorden. Volgens mij zijn er meer Friese dialecten dan er dialecten zijn in de rest van Nederlandquote:Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef syllys het volgende:
[..]
Wij spreken kalf altijd uit als ke-al, met een 2-klank. 2 kalveren zijn inderdaad 2 kjellen.
Kjeld in het Fries betekent KOU(DE). Bv. Wat een kjeld hjoed = Wat een kou(de) vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
De eerste is om te janken, de vader van de tweede houdt vast erg van zijn aquarium.quote:Op zondag 15 december 2013 21:48 schreef Juud-- het volgende:
Op het KDV: JC'Y.lano (zonder . maar wel met '). Oja, en J.uwel
![]()
![]()
over dat laatste zou ik me nou écht geen zorgen makenquote:Op maandag 16 december 2013 09:14 schreef Dot. het volgende:
Ja erg leuk! Net als Friese namen! Maar dan vindik het idd uiteindelijk gewoon niet zo bij ons passen, ook al heb ik zelfs ooit een half jaar in een Scandinavisch land gestudeerd dus het zou mensen denk ik niet eens heel erg verbazen.
Ik zit nog steeds met dezelfde naam in m'n hoofd en intussen 'heet' Arie ook al zo, maar m'n vriend heeft nog geen definitieve Ja gezegd. Hij neigt er wel naar zegt ie, maar als iemand vraagt of we de naam al heben zegt hij Nee. En nu ben ik stiekem ook nog een beetje huiverig dat een van de andere jongens van hier dezelfde naam krijgt voordat ik beval
Kalle Blomkvist, ja! Wie noemde m ook alweer zo? Als bijnaam toch ofzo?quote:Op maandag 16 december 2013 09:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Kalle. Waar ken ik dat van.. Was dat niet die Mikael Blomkvist?
Nee, zorgen maken doe ik idd niet, maar in mijn hoofd is dat gewoon zijn naam al, niet die van een ander jongetjequote:Op maandag 16 december 2013 09:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
over dat laatste zou ik me nou écht geen zorgen makenhet wordt pas lastig als het kind van je broer of zus dezelfde naam draagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |