abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 20:00:00 #1
35723 crew  GGMM
pi_132803122
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.



Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?

Mathijst 28 maart - 10 april 2014
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
KnutdeIJsbeer 24 december - 4 januari (nog niet helemaal zeker)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 20:00:30 #2
35723 crew  GGMM
pi_132803142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:57 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Hoe wordt zo'n gigantische troll als jij een Moderator? Fok is wel erg diep afgezakt, zeg.

Ben je wel eens in Japan geweest? Nee? Doe dan geen uitspraken zonder dat je iets van het onderwerp af weet.
Juist ja, want alleen door er geweest te zijn kan je een beeld vormen over een land. :D

Jank niet zo vanwege een afwijkende mening aub.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 20:17:26 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_132803678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:00 schreef GGMM het volgende:

[..]

Juist ja, want alleen door er geweest te zijn kan je een beeld vormen over een land. :D

Jank niet zo vanwege een afwijkende mening aub.
Ah dus omdat de Japanse 'humor' jou niet ligt wonen er rare mensen en hebben ze een 'vreselijke' cultuur?

Wat een onderontwikkelde debiel ben jij zeg :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132804659
Hallo. Kan het hier weer over reizen in/naar/door Japan gaan? Thnx.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Forum Admin vrijdag 1 november 2013 @ 20:49:31 #5
35723 crew  GGMM
pi_132804850
Naja, ik had ook niet direct door dat het om TRV ging, kwam dit topic gewoon tegen en gaf iets te snel een mening over Japan. Was niet m'n bedoeling om te trollen verder. Excuus.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132809161
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:49 schreef GGMM het volgende:
Naja, ik had ook niet direct door dat het om TRV ging, kwam dit topic gewoon tegen en gaf iets te snel een mening over Japan. Was niet m'n bedoeling om te trollen verder. Excuus.
okee, tot ziens.
pi_132809239
railpass besteld, wel lastig met die iban en BIC gedoe... geen idee waar ik die BIC code moest zetten, dus dan maar in de mededelingen. en dan noemden ze het in de email ook nog eens geen BIC maar SWIFT (engeland) ik hoop maar dat het goed gaat.
pi_132819829
quote:
...
Hey Pokker,

Even wat vraagjes aangezien jij al eerder in Tokyo bent geweest. Ik zat wat topics terug te lezen en jij geeft veel goed advies zo leek haha

Ik zit dus van 25 december tot 31 december (6 volle dagen) in Tokyo. Zit in Roppongi (wat velen zeggen niet leuk is omdat het duur is) met 3 metrostations op afstand.

Ik ben zelf 25 en ga met de insteek gewoon veel te kunnen zien (Asakusa, Akihabara, Shibuya, Shinjuku etc.) en van de sfeer en eten te genieten. Maar zou ook graag een keer naar een vette nachtclub gaan.
Ik ga met een tante van mij maar die is al wat ouder dus laat ik wel achter ergens })

Dit moet toch wel te doen zijn in je eentje? En dan maar alles proberen om contact met andere te maken.

Verder willen we ook op een mooie dag naar Hakone om daar bijv. naar die baden te gaan.
En dan het liefst met de Shinkansen naar Fujisan.

Is dat goed te doen?

Alvast bedankt!
pi_132819909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:
railpass besteld, wel lastig met die iban en BIC gedoe... geen idee waar ik die BIC code moest zetten, dus dan maar in de mededelingen. en dan noemden ze het in de email ook nog eens geen BIC maar SWIFT (engeland) ik hoop maar dat het goed gaat.
Hey Pokker,

Even wat vraagjes aangezien jij al eerder in Tokyo bent geweest. Ik zat wat topics terug te lezen en jij geeft veel goed advies zo leek haha

Ik zit dus van 25 december tot 31 december (6 volle dagen) in Tokyo. Zit in Roppongi (wat velen zeggen niet leuk is omdat het duur is) met 3 metrostations op afstand.

Ik ben zelf 25 en ga met de insteek gewoon veel te kunnen zien (Asakusa, Akihabara, Shibuya, Shinjuku etc.) en van de sfeer en eten te genieten. Maar zou ook graag een keer naar een vette nachtclub gaan.
Ik ga met een tante van mij maar die is al wat ouder dus laat ik wel achter ergens })

Dit moet toch wel te doen zijn in je eentje? En dan maar alles proberen om contact met andere te maken.

Verder willen we ook op een mooie dag naar Hakone om daar bijv. naar die baden te gaan.
En dan het liefst met de Shinkansen naar Fujisan.

Is dat goed te doen?

Alvast bedankt!
pi_132821727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:24 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Hey Pokker,

Even wat vraagjes aangezien jij al eerder in Tokyo bent geweest. Ik zat wat topics terug te lezen en jij geeft veel goed advies zo leek haha

Ik zit dus van 25 december tot 31 december (6 volle dagen) in Tokyo. Zit in Roppongi (wat velen zeggen niet leuk is omdat het duur is) met 3 metrostations op afstand.

Ik ben zelf 25 en ga met de insteek gewoon veel te kunnen zien (Asakusa, Akihabara, Shibuya, Shinjuku etc.) en van de sfeer en eten te genieten. Maar zou ook graag een keer naar een vette nachtclub gaan.
Ik ga met een tante van mij maar die is al wat ouder dus laat ik wel achter ergens })

Dit moet toch wel te doen zijn in je eentje? En dan maar alles proberen om contact met andere te maken.

Verder willen we ook op een mooie dag naar Hakone om daar bijv. naar die baden te gaan.
En dan het liefst met de Shinkansen naar Fujisan.

Is dat goed te doen?

Alvast bedankt!

bedankt :)

mijn laatste keer was 8 jaar geleden, dus misschien is alles wat ik zeg wel outdated hoor.

ik zelf vind roppongi op zich een leuke wijk. je moet maar eens een beetje doelloos gaan rondwandelen, leuke buurtjes. het is inderdaad een rijke dure wijk. maar in tokyo stap je op de metro/ yamanote lijn, en je bent zo ergens anders, dus dat maakt niet zoveel uit.
wat iedereen bedoelt als ze het niet leuk vinden, is dat het een wijk is waar veel zakenmannen rondhangen, en westerse toeristen. je hebt er dus een uitgaansscene die nogal plat is, en vervelend, ze proberen je naar binnen te praten als je langsloopt.. vervelend sfeertje soms, maar binnen een paar dagen weet je daar wel omheen te lopen.

als je toch in roppongi gaat stappen, ga dan naar Alife. daar heb ik gewoon een leuke nacht gehad, en er waren aardige mensen. niet echt hip, meer type jonge zakenlieden. wel gezellig.

maar beter ga je naar shibuya, voor de echt leuke clubs, daar gaat hip jong (21+) tokyo stappen. loop naar de buurt rondom love hill, liefts op vrijdag. voor 12 uur zijn er een hoop kleine sta barretjes open, waar je kan indrinken.
leuk zijn, vond ik, club atom (groot, 3 verdiepingen) vuenos (proppen, hiphop en R&B, dat klinkt niet leuk maar op zn japans is dat het wel) en WOMB( internationale djs, even rondvragen/zoeken naar de ingang, zit een beetje verborgen)
drink wat, ga gewoon tegen mensen glimlachen/ praten, japanners worden erg gezellig na een biertje, is geen probleem. vooral in vuenos zat ik zo met iedereen te praten, stond er in no time een leuk meisje voor je te dansen, en ging de hele tent volledig los.

ook in shinjuku moet je leuk uit kunnen gaan, daar heb je alles wat je maar kan bedenken, bars, live muziek, clubs, rosse buurt, maar voor een deel ook vervelend, met proppers die je naar binnen proberen te ouwehoeren etc. geen idee waar je daar moet zijn waar het wel leuk is.

maar goed, 8 jaar geleden, dus. eigenlijk weet ik niet eens of die plekken nog bestaan, maar ik ben 4 december weer terug in nederland, en ben wel van plan 1 of 2 keer te gaan stappen daar, dus er komt nog een update. :)

met fuji heb ik alleen maar pech gehad, heb die berg zelfs nog nooit gezien terwijl ik er al minstens 8 keer langs ben gereden met de trein. 1 keer naar shin fuji gegaan als dagtochtje, qua afstand prima te doen, je bent er zo met de shinkansen. maar ook toen volledig in de mist, dus maar weer terug gegaan... misschien weet iemand anders daar meer over.
pi_132821892
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

...
Heel erg bedankt voor je antwoord!

Sla het allemaal op in een word bestandje zodat ik straks voor ik weg ga een mooi bestand heb met do's en dont's.

Ben benieuwd naar die update ;)
Wanneer vertrek je nou, halverwege november?
pi_132822378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:53 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor je antwoord!

Sla het allemaal op in een word bestandje zodat ik straks voor ik weg ga een mooi bestand heb met do's en dont's.

Ben benieuwd naar die update ;)
Wanneer vertrek je nou, halverwege november?
12 november, over anderhalve week! *O*

oh wel belangrijk, neem je paspoort mee als je uitgaat, anders kom je clubs niet in. leeftijd controle, 21+

en ik dacht nog, als je een nacht hiphop nou niet trekt, ga dan gewoon naar club atom. veel raar uitegdost volk daar, en groot dus je verveelt je niet. en de techno kelder was echt vet.
pi_132822877
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

12 november, over anderhalve week! *O*

oh wel belangrijk, neem je paspoort mee als je uitgaat, anders kom je clubs niet in. leeftijd controle, 21+

en ik dacht nog, als je een nacht hiphop nou niet trekt, ga dan gewoon naar club atom. veel raar uitegdost volk daar, en groot dus je verveelt je niet. en de techno kelder was echt vet.
Haha thx!
Nederlandse top 40 Hiphop is niet mijn ding maar zou me er wel mee kunnen vermaken. Techno is altijd goed. Atom klink in elk geval tof. Zal eens opzoeken.

Sta je dan als nuchtere Hollander in een t shirtje _O-

Ow, en hoor veel mensen over winkelen. Elektronica en prullaria natuurlijk. Kleren zal moeilijk worden (1.94 en 91 kg)
Nja ik ga het allemaal wel zien/meemaken haha

lekker snel dat je weggaat, tot die tijd hier tips blijven plaatsen is altijd welkom! :9
pi_132823214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:35 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Haha thx!
Nederlandse top 40 Hiphop is niet mijn ding maar zou me er wel mee kunnen vermaken. Techno is altijd goed. Atom klink in elk geval tof. Zal eens opzoeken.

Sta je dan als nuchtere Hollander in een t shirtje _O-

Ow, en hoor veel mensen over winkelen. Elektronica en prullaria natuurlijk. Kleren zal moeilijk worden (1.94 en 91 kg)
Nja ik ga het allemaal wel zien/meemaken haha

lekker snel dat je weggaat, tot die tijd hier tips blijven plaatsen is altijd welkom! :9
ja kleren kan je wel vergeten, alhoewel japanse jongeren tegenwoordig al een stuk langer zijn dna de oudere generaties, dus wie weet.. verder is winkelen hobbie nummer 1 in japan, ook leuk als je niks koopt.

heheja... zet een cool petje op ofzo haha.
hiphop in japan is wel anders, ze hebben daar ook altijd wel een live act, japanse hiphop en dansers op een podium. en zelfs al zien die gasten er nog zo ghetto gevaarlijk uit, ze waren allemaal aardig. is ook wel japans, om de hele week gewoon te zijn als student of op kantoor, en dan vrijdag avond ben je wat je wil, als je uitgaat. het was ook gewoon helemaal niet aggressief, wat je hier op hiphop feesten altijd krijgt met straatjeugd enzo. dr zitten er daar vast ook wel een paar tussen, maar nergens last van gehad. loop ik met mn dronken kop tegen een enorme gangster aan, gaat ie staan buigen naar je, om zich te verontschuldigen, lol..
pi_132823338
oh en nog iets wat leuk was toen; op zondag middag had je in harajuku park altijd een openlucht techno feestje. beetje meer trance-techno. wederom geen idee of dat nu nog steeds zo is.
gewoon het park inlopen alsmaar rechtdoor, en dan hoorde je vanzelf de muziek. wel zelf drank meenemen.
en net als alle bandjes die langs het park staan te spelen, eigenlijk illegaal maar meestal gedoogd. behalve als de politie een slechte bui heeft, dan jagen ze iedereen weg.
  zondag 3 november 2013 @ 17:11:10 #16
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_132858566
Mijn zoon zit momenteel voor 5 maanden in Japan en nu willen wij een pakketje opsturen met wat [Nederlander mode] pepernoten, chocolade en pannekoekenmix [/Nederlander mode]. :@

Kan iemand hier, mij uit ervaring vertellen of dit toegestane goederen zijn om naar Japan te versturen en of het klopt dat ik als particulier uitsluitend de keus heb om dit te doen bij PostNL of DHL for You?

Dank.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_132860158
De genoemde waren zijn geen enkel probleem (heb ze vorig jaar nog besteld in een webwinkel). Kan geen oordeel geven over de pakketboeren..
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132861882
quote:
5s.gif Op zondag 3 november 2013 17:11 schreef Rob310 het volgende:
Mijn zoon zit momenteel voor 5 maanden in Japan en nu willen wij een pakketje opsturen met wat [Nederlander mode] pepernoten, chocolade en pannekoekenmix [/Nederlander mode]. :@

Kan iemand hier, mij uit ervaring vertellen of dit toegestane goederen zijn om naar Japan te versturen en of het klopt dat ik als particulier uitsluitend de keus heb om dit te doen bij PostNL of DHL for You?

Dank.
Mag allemaal gewoon opgestuurd worden :) en PostNL heb ikzelf prima ervaringen mee. Binnen een dag of 8 van NL naar JP.
pi_132871594
Zijn er ook clubs in Tokio die op maandag of dinsdag open zijn en redelijk goed bezocht worden?
pi_132877212
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Zijn er ook clubs in Tokio die op maandag of dinsdag open zijn en redelijk goed bezocht worden?
veel zijn wel open, maar ligt er maar aan hoe druk het is. de meeste japanners werken gewoon door de week. vrijdag is top avond.

verder geen idee welke okee is, door de week.
pi_133071662
iemand nog een goede tip voor een slaapplek in kyoto, goedkoop? (slaapzalen, wel single/double rooms)
pi_133072643
Ik wou zeggen Hana Hostel, maar die zitten tot het eind van de maand volgeboekt blijkbaar. :{
pi_133073687
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:57 schreef Igen het volgende:
Ik wou zeggen Hana Hostel, maar die zitten tot het eind van de maand volgeboekt blijkbaar. :{
hmm.. ja kennelijk is het nu blaadjes-kijk tijd, wordt misschien nog lastig iets goeds te vinden in kyoto..
pi_133074527
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:51 schreef CheeseHead1992 het volgende:

[..]

Ik heb het toch via booking.com voor elkaar gekregen om met drie personen voor iets meer dan 300 euro drie nachten in dit zeer luxe hotel te zitten midden in Shinjuku. Een meer centrale plek in Tokyo is er vrijwel niet. Dit was het uitzicht van onze kamer:

[ afbeelding ]
Century Southern Tower :)

Heb ik ook gezeten. En je hebt echt een spotprijsje gehad. CST is een heel fijn hotel. Beste dat ik tot nu toe in Japan heb gehad.

Tickets voor Ghibli zijn inmiddels ook binnen. Ik heb het daar inmiddels wel een beetje gezien, maar m'n meisje wil er per se nog een keer heen :D
pi_133074924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:00 schreef GGMM het volgende:

De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Wat is dat voor bullshit? Beetje populair doen? Joachim zijn okonomiyaki is goddelijk _O_ Kom er al 5 jaar.
pi_133165744
morgen vliegen! :)
pi_133210010
Eind maart 2 weken naar Japan waarvan 1 week in Tokyo. w/
----
pi_133239894
wij zaten in kyo
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Zijn er ook clubs in Tokio die op maandag of dinsdag open zijn en redelijk goed bezocht worden?
wij zijn naar ageha gegaan, weet niet meer welke dag (denk weekend) en toen was het volle bak met een rij van een half uur buiten. wat samen met de entree van 45 euro en de bierprijzen van bijna 10 euro meer dan de moeite waard was.

http://www.ageha.com/ misschien staat er een agenda?

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 02:43 schreef pokkerdepok het volgende:
iemand nog een goede tip voor een slaapplek in kyoto, goedkoop? (slaapzalen, wel single/double rooms)
in kyoto zaten wij in http://www.anacpkyoto.com/ was een redelijk luxe maar ook een beetje gedateerd. de prijzen vielen echt reuze mee, hebben via hotels.com goede aanbiedingen gevonden.

weet niet meer wat de precieze prijs was voor dat hotel, maar we waren voor al onze hotels in tokyo, okaka, kyoto, hiroshima en nagasaki 500 euro kwijt voor 14 nachten, alle hotels waren qua standaard 3 sterren.

[ Bericht 36% gewijzigd door 111210 op 14-11-2013 00:04:02 ]
  zondag 17 november 2013 @ 18:24:31 #29
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_133348887
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 18:49 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Mag allemaal gewoon opgestuurd worden :) en PostNL heb ikzelf prima ervaringen mee. Binnen een dag of 8 van NL naar JP.
Welk formulier heb je er dan opgeplakt? Ik dacht dat een cn22 voldoende was maar nu ben ik de kleine lettertjes aan het doorlezen en zie ik dat je bij een cn22 maar tot 2 Kg. mag gaan.
Ik neem aan dat dan alleen het cn23 overblijft?

Ik zit op 8 Kg en ong. 26 stuks artikelen en je kunt er maar 6 opschrijven op zo'n formulier..... 5 formulieren invullen dan maar ?

[ Bericht 10% gewijzigd door Rob310 op 17-11-2013 18:44:01 ]
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_133410049
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 18:24 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Welk formulier heb je er dan opgeplakt? Ik dacht dat een cn22 voldoende was maar nu ben ik de kleine lettertjes aan het doorlezen en zie ik dat je bij een cn22 maar tot 2 Kg. mag gaan.
Ik neem aan dat dan alleen het cn23 overblijft?

Ik zit op 8 Kg en ong. 26 stuks artikelen en je kunt er maar 6 opschrijven op zo'n formulier..... 5 formulieren invullen dan maar ?
Bij de PostNL-balie geven ze je een formulier dat je moet invullen, kheb er zelf nooit op gelet welk formulier dat precies was.

Als ik meer dan een x aantal producten in een pakketje had, liet men mij de meest "waardevolle" spullen opschrijven. Nooit een probleem geweest verder. Weet niet hoe dat verder zit, maar de mensen achter de balie daar zullen het wel weten!
pi_133474843
Begin deze maand naar Japan geweest om daar met de Shinkansen wat steden aan te doen .

Heerlijk praktisch land ik mis alleen ontzettend de Ramen en de Deluxe toiletbrillen weer terug in NL :{.

http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg
Zijn dit die hartige pannekoeken met allerlei meuk erop ? ( Hadden een keer gruwelijke honger en hebb we dit volgens mij gegeten ( Ik vind het het perfecte biervoer trouwens ) )

[ Bericht 36% gewijzigd door Steve-O op 21-11-2013 09:15:07 ]
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_133475333
quote:
9s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:06 schreef Steve-O het volgende:
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg
Zijn dit die hartige pannekoeken met allerlei meuk erop ? ( Hadden een keer gruwelijke honger en hebb we dit volgens mij gegeten ( Ik vind het het perfecte biervoer trouwens ) )
Yep, die heb je in allerlei soorten en smaken. Die van het plaatje lijkt me een klassieke okonomiyaki.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_133481208
quote:
9s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:06 schreef Steve-O het volgende:
Begin deze maand naar Japan geweest om daar met de Shinkansen wat steden aan te doen .

Heerlijk praktisch land ik mis alleen ontzettend de Ramen en de Deluxe toiletbrillen weer terug in NL :{.

http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg
Zijn dit die hartige pannekoeken met allerlei meuk erop ? ( Hadden een keer gruwelijke honger en hebb we dit volgens mij gegeten ( Ik vind het het perfecte biervoer trouwens ) )
Ow die dingen zien er wel goddelijk uit!
Ga ik proberen.
Ff die naam onthouden zeg.
pi_133481275
Iemand die mij een hotel/guesthouse in Tokio kan aanraden? Indien ik ga, ben ik van om 2/2,5 weken in Japan te verblijven. Heb nog niet echt een route uitgestippeld, weet ook nog niet 100% zeker of ik ga, maar overweeg het sterk. Vandaag de Lonely Planet gekocht.
pi_133515687
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:17 schreef TvhN het volgende:
Iemand die mij een hotel/guesthouse in Tokio kan aanraden? Indien ik ga, ben ik van om 2/2,5 weken in Japan te verblijven. Heb nog niet echt een route uitgestippeld, weet ook nog niet 100% zeker of ik ga, maar overweeg het sterk. Vandaag de Lonely Planet gekocht.
Denk dat je het beste op Hotels.com of Booking.com kunt kijken.
Er is zoveel keus en zo kan je precies zoeken op locatie, budget, aantal sterren, voorkeur etc.
pi_133515851
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:10 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Denk dat je het beste op Hotels.com of Booking.com kunt kijken.
Er is zoveel keus en zo kan je precies zoeken op locatie, budget, aantal sterren, voorkeur etc.
Heb inmiddels wat gevonden.
pi_133596126
Zo lastig een hotel uitzoeken. 29 maart tot 4 april in Tokyo. *O* En daarna een week lang verschillende plekjes richting Kyoto.

Ik ben momenteel Begin Japanolgy aan het kijken.
Is ook een goede serie. Heel informatief (en heeeel veel afleveringen).

----
pi_133606137
Ik ben net terug en wat is Japan toch een prachtig land. Ik kijk nu alweer naar tickets :P

In Tokio kan ik trouwens het best Western in Shinjuku aanraden. Perfecte locatie en de kamer was erg ruim.
Hoogtepunten voor mij was toch Nikko en Nara. Maar ook het shoppen in Akibahara was tof net als het uitgaan. Ik ben uiteindelijk op woensdag naar de Womb geweest. Was echt leuk, en jeetje, wat gaan japanners los als ze een slokje op hebben. :D
pi_133678303
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik ben net terug en wat is Japan toch een prachtig land. Ik kijk nu alweer naar tickets :P

In Tokio kan ik trouwens het best Western in Shinjuku aanraden. Perfecte locatie en de kamer was erg ruim.
Hoogtepunten voor mij was toch Nikko en Nara. Maar ook het shoppen in Akibahara was tof net als het uitgaan. Ik ben uiteindelijk op woensdag naar de Womb geweest. Was echt leuk, en jeetje, wat gaan japanners los als ze een slokje op hebben. :D
Foto's! XD

Womb ziet er uit als een toffe tent.
Hoeveel kost dat nou daar een avondje stappen met entree enzo.

En Nederlandse boeren gaan toch ook los als ze een slokje op hebben.
pi_133679293
Womb is duur. ¤30-40 entree en ¤6-7 voor een biertje :{
pi_133682528
Scheelt weer een beetje dat de wisselkoers inmiddels nóg wat gunstiger geworden is de laatste tijd :P

138 yen ~ 1 euro
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133687390
Entree bij de Womb was nu gelukkig maar iets van 11 euro. De prijzen voor drank was wel hoog, 7 euro idd voor een heineken :D Maar een gintonic bvb kostte ook 7 euro en was dan wel best veel. Nu was ook maar de kleine zaal open.
pi_133703713
Nja, is dan wat duurder als in Nederland. Ik ben tenslotte niet elke dag in Tokio dus moet kunnen lijkt mij.

Beste koers wat ik tot nu heb kunnen vinden is deze:

26.000,00 YEN 126,262800 205,92 EURO

(dit is dus wat je krijgt als je bij de ING koopt/pint)
Is wel aan het stijgen aangezien het een maand geleden op 118 stond.

Hebben de meeste van jullie in Nederland geld gekocht of lekker daar op het vliegveld pinnen?
pi_133709090
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik ben net terug en wat is Japan toch een prachtig land. Ik kijk nu alweer naar tickets :P

In Tokio kan ik trouwens het best Western in Shinjuku aanraden. Perfecte locatie en de kamer was erg ruim.
Hoogtepunten voor mij was toch Nikko en Nara. Maar ook het shoppen in Akibahara was tof net als het uitgaan. Ik ben uiteindelijk op woensdag naar de Womb geweest. Was echt leuk, en jeetje, wat gaan japanners los als ze een slokje op hebben. :D
Schijnt dat de Aziaten de skill hebben om uit de maat te dansen.
pi_133742164
Zo langzamerhand bezig met een lijst/planning te maken van dingen die ik wil gaan doen in en rondom Tokio. Alleen zijn het er volgens mij teveel om te doen haha. Maar veel dingen kunnen hopelijk ook gecombineerd worden?

Dinsdag 24 december - heenvlucht
Woensdag 25 december - aankomst om ongeveer 10:00 -
Donderdag 26 december -
Vrijdag 27 december -
Zaterdag 28 december -
Zondag 29 december - Yoyogi park,
Maandag 30 december -
Dinsdag 31 december - terugvlucht rond 13:00

Mount Fuji - 5 lakes of Hakone (mooier?)
JIGOKUDANI YAEN-KOEN (sneeuw aapjes in Nagano's Hell Valley)
Tokyo Ueno Zoo
Akihabara
Shibuya
Asakusa
Tokyo Skytree en/of Tokyo government building
Nog een avondje stappen als het kan :9~

Zijn er kenners die mij kunnen vertellen of ik teveel hooi op mijn vork heb genomen?
Of desnoods beetje helpen met indeling. :s) :')
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:44:46 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133743003
Die sneeuwapen zijn een aardig eind weg volgens mij. Hakone als dagtrip moet kunnen. Kamakura is ook erg mooi en dichterbij als ik het goed heb. Sky Tree vond ik cool, maar ben al gauw blij als het een toren is, en hoog :D
Government Building is gratis, dus misschien Sky Tree 's ochtends doen en GB een keer tegen zonsondergang. Als je kn Shinjuku slaapt is het makkelijk te lopen.

Je moet ff een kaart van de Yamanotelijn bekijken en dan een beetje stops bij elkaar zoeken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_133744632
Ik wilde zelf ook de sneeuwapen bekijken maar ben uiteindelijk naar Nikko gegaan. Toch blij over deze beslissing want het is een van mijn leukste herinneringen. Bovendien was ik denk ik te vroeg en was er wss ook geen sneeuw geweest op dat moment. Dus dit doe ik bij een volgend bezoek, wat zeker gaat gebeuren.

Ik ben maar vier nachten in Tokyo geweest maar heb toch best veel gezien. ik was wel steeds in beweging en heb pas na mijn vakantie gemerkt hoe vermoeiend het was.

Over het pinnen. Als je geen visacard hebt, waarmee je bij elke 7 eleven kan pinnen, maar alleen maestro/mastercard dan is het aan te raden om vooraf te kijken waar zich de dichtstbijzijnde citibank bevindt. Dat is dan namelijk de enige mogelijkheid om 24/7 te pinnen. Bij de japan postbank kan je namelijk alleen binnen kantoortijden naar de geldautomaat.
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:32:23 #48
417033 DrLegato
I drink your milkshake!
pi_133751046
Over het pinnen, met mijn Europas/wereldpas van de Rabobank kon ik bij elke 7-11 pinnen gewoon.
pi_133769143
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:32 schreef DrLegato het volgende:
Over het pinnen, met mijn Europas/wereldpas van de Rabobank kon ik bij elke 7-11 pinnen gewoon.
Wanneer was dat geweest? Ik had het zelf niet geprobeerd maar er waren meerdere meldingen dat het sinds een paar maanden niet meer lukt.
pi_133772890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:13 schreef DownBusiness het volgende:
-knip-
Prima schema. Zeker niet teveel :)
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:54:15 #51
417033 DrLegato
I drink your milkshake!
pi_133773171
Vorig jaar was ik in Japan, dus als het nu niet meer kan... Dan is dat goed waardeloos! Iedere keer als ik naar Japan ga, lijken er weer minder bruikbare pinautomaten te zijn.Kan iemand dit verklaren?
pi_133774830
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:54 schreef DrLegato het volgende:
Vorig jaar was ik in Japan, dus als het nu niet meer kan... Dan is dat goed waardeloos! Iedere keer als ik naar Japan ga, lijken er weer minder bruikbare pinautomaten te zijn.Kan iemand dit verklaren?
Volgensmij begin dit jaar niet meer mogelijk. Voorheen kon ik in 7/11 met mijn ingpasje (maestro) ook pinnen.

Wat ik me herinner is dat er wat geschillen waren qua contracten qua mastercard/maestro.. hoop zelf ook dat ze het fixen.
pi_133775940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:13 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Foto's! XD

Womb ziet er uit als een toffe tent.
Hoeveel kost dat nou daar een avondje stappen met entree enzo.

En Nederlandse boeren gaan toch ook los als ze een slokje op hebben.
Hier wat foto's van Shinjuku en Shibuya. https://www.facebook.com/(...)2408107893534&type=1

Womb is te gek. Tot een uur of twee een donker hol. Daarna gaat de lichtshow op full blast en het publiek helemaal los. Aanrader!

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:45 schreef DutchAdventurer het volgende:
Womb is duur. ¤30-40 entree en ¤6-7 voor een biertje :{
welnee man. ik betaalde 2000 yen en 600 yen voor een Long Island Ice Tea.
pi_133776009
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:13 schreef DownBusiness het volgende:
Zo langzamerhand bezig met een lijst/planning te maken van dingen die ik wil gaan doen in en rondom Tokio. Alleen zijn het er volgens mij teveel om te doen haha. Maar veel dingen kunnen hopelijk ook gecombineerd worden?

Dinsdag 24 december - heenvlucht
Woensdag 25 december - aankomst om ongeveer 10:00 -
Donderdag 26 december -
Vrijdag 27 december -
Zaterdag 28 december -
Zondag 29 december - Yoyogi park,
Maandag 30 december -
Dinsdag 31 december - terugvlucht rond 13:00

Mount Fuji - 5 lakes of Hakone (mooier?)
JIGOKUDANI YAEN-KOEN (sneeuw aapjes in Nagano's Hell Valley)
Tokyo Ueno Zoo
Akihabara
Shibuya
Asakusa
Tokyo Skytree en/of Tokyo government building
Nog een avondje stappen als het kan :9~

Zijn er kenners die mij kunnen vertellen of ik teveel hooi op mijn vork heb genomen?
Of desnoods beetje helpen met indeling. :s) :')
Ik kom de 29e aan :)

Jammer dat je de 1e alweer weg bent. Dan begint de Fukubukoro. Mega uitverkoop. M'n meisje gaat dan haar jaarlijkse poging tot het leegkopen van Tokio doen :D
pi_133776581
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:40 schreef Terpentin07 het volgende:
Bij de japan postbank kan je namelijk alleen binnen kantoortijden naar de geldautomaat.
Ik wil nog even opmerken dat ook na sluitingstijd van het postkantoor, de automaten gewoon bereikbaar zijn. Dat is vaak namelijk een aparte ruimte waar je altijd naar binnen kunt, achter schuifdeuren.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133794498
Ben ook weer terug na 2 maandjes door Japan gereisd te hebben, geweldige tijd gehad. Heb er veel meer gedaan dan toen ik er een jaar studeerde. Heb alleen in Tokyo een paar dagen in een hostel geslapen en voor de rest kon ik overal wel bij bekenden terecht gelukkig, wat uiteraard erg voordelig voor mij was.

Enige nadeel wat ik mijn trip heb meegemaakt is de verdomde moeilijkheid om een (prepaid) simkaart te kopen. Uiteindelijk een micro 4G simcard van B-mobile gekocht, die te groot was voor mijn iPhone 5. Heb deze laten knippen in Nipponbashi met als resultaat een simkaart die niet meer werkte. Was dus afhankelijk van public wi-fi wat echt zuigt als je afspreekt met anderen. Ik ben bekend met de portable wi-fi apparaatjes maar deze worden niet aan buitenlanders verhuurt door bijvoorbeeld Yodabashi camera.
pi_133795570
Ik zit nu net 3 maanden in Japan, dichtbij Toyko, en ik denk dat schema makkelijk moeten lukken, als je niet in je bed blijft tot 12 uur :P

Ten eerste, pinnen met pasjes van de rabobank kan alleen maar bij Japan Post bank (dus niet bij de 7eleven), Iedere post office heeft wel een atm, maar zoals eerder gezegt, Zelfs losse atms op stations zijn gesloten tot van 11 tot 7 in de avond/ochtend en dus niet 24/7 bereikbaar. In Japan is het geen probleem en 100% veilig om in een keer 100,000 yen uit de machine te halen, het is wel echt een cash-society.

Sommige dingen kun je wel tegelijk doen, asakusa duurt geen hele dag, en de skytree ook niet. Ik vond zelf de skytree niet zo bijzonder, je ziet hetzelfde in alle richtingen voor 2000 yen. Dan is het metropolitian government building in Shinjuku beter, want dat is gratis. Ik raad ook aan om naar shinjuku go-en te gaan, is denk toch bij verre het mooiste park in Tokyo, kost wel 300 yen entree.

Akihabara vond ik stiekem toch wel tegenvallen, omdat het echt op toeristen is gericht. probeer vooral van de main-straat af te gaan.Ook dit moet geen hele dag kosten. 3 uur at most, of misschien meer als je echt een missie hebt ipv alleen sightseeing.

en inderdaad, Clubbing kan heel goed in Tokyo, vooral in Shibuya en Roppongi. Womb is idd maar 2000 yen entree, dus dat valt wel mee. Van te voren gaan wij altijd naar de Izakaya om in te drinken met een nomihoudai, all you can drink voor 1000 yen. (zitten nog wel wat haken en ogen aan, service fee, betalen voor het startertje en 1 of 2 borden per persoon bestellen). Ik vind わん (wan) een hele goede keten met een positieve aanbieding. Die vindt je echt overal.

Shibuya moet je echt bij nacht zien, en dan vooral de crossing die bezaaid is met toeristen en hun fotocameras, maar vergeet ook Shinjuku niet bij nacht, dat is echt eens zo overweldigend als Shibuya

Ik ben zelf niet naar Nagano geweest, wel naar Hakone en Kamakura, maar verkijk je niet op de afstand, toch minstens anderhalf uur met de trein en Hakone is echt te veel voor een daytrip. Daar moet je echt een onsen uitstapje van maken als je er toch bent. Kamakura daarentegen kan wel makkelijk in een dag, want het is uitindelijk maar dan alleen de Boedha. En daar zit een geniaal okonomiyaki/yakisoba restaurantje. Het kwijl loopt al over mijn toetsenbord. Maar als je perse mount Fuji wilt zien, is Hakone wel de beste optie, want je kunt veel meer doen. De cable cars van de hakone rope way, zwarte eieren eten, over het meer in een piratenschip. Ik raad je wel aan een hakone free pass te kopen bij het Odayku ticket office, daarmee kun je in Hakone alles doen met ov. de trein daar naar toe, bussen, ropeway, schip etc.

Als je aankomt in Tokyo, raad ik aan meteen een PASMO kaart uit de ticketvender machine te halen, kost eenmalig 500 yen en kun je met cash geld bij dezelfde automaten opladen. Scheelt een hoop gekloot met losse kaartjes kopen en bewaren als je het station weer uit wilt. Alle machines kun je gewoon in het Engels zetten.

Als je nog meer gedetailleerde vragen hebt, of als je nog andere ideeën of persoonlijke interesses hebt, laat maar horen!
pi_133802284
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 07:56 schreef leander93 het volgende:
Verhaal
Bedankt voor je reactie! Zet alle tips in een word bestand om zo het later nog na te lezen en dingen er uit te vissen.

Ben van plan om een Suice + NEX kaart te kopen voor een retourtje Narito-Tokyo en dan heb je gelijk een pas voor al het o.v. Is een beetje hetzelfde als PASMO dan neem ik aan.
pi_133802351
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:15 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik kom de 29e aan :)

Jammer dat je de 1e alweer weg bent. Dan begint de Fukubukoro. Mega uitverkoop. M'n meisje gaat dan haar jaarlijkse poging tot het leegkopen van Tokio doen :D
Ja het liefst zou ik ook 2 weken gaan maar het was al passen en meten met mijn studie. En een week later heb ik tentamenweek. En studeren tijdens vakantie gaat nooit gebeuren natuurlijk haha. :')
pi_133804892
quote:
Ben van plan om een Suice + NEX kaart te kopen voor een retourtje Narito-Tokyo en dan heb je gelijk een pas voor al het o.v. Is een beetje hetzelfde als PASMO dan neem ik aan.
Suica en Pasmo zijn inderdaad exact hetzelfde. ik heb het net opgezocht en dat is inderdaad een hele goede deal. Ben zelf met de "friendly airport limousine" busservice gegaan ipv trein, omdat ik buiten de perfectuur tokyo woon nu
pi_133841481
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:58 schreef bakacakes het volgende:
Ben ook weer terug na 2 maandjes door Japan gereisd te hebben, geweldige tijd gehad. Heb er veel meer gedaan dan toen ik er een jaar studeerde. Heb alleen in Tokyo een paar dagen in een hostel geslapen en voor de rest kon ik overal wel bij bekenden terecht gelukkig, wat uiteraard erg voordelig voor mij was.

Enige nadeel wat ik mijn trip heb meegemaakt is de verdomde moeilijkheid om een (prepaid) simkaart te kopen. Uiteindelijk een micro 4G simcard van B-mobile gekocht, die te groot was voor mijn iPhone 5. Heb deze laten knippen in Nipponbashi met als resultaat een simkaart die niet meer werkte. Was dus afhankelijk van public wi-fi wat echt zuigt als je afspreekt met anderen. Ik ben bekend met de portable wi-fi apparaatjes maar deze worden niet aan buitenlanders verhuurt door bijvoorbeeld Yodabashi camera.
Het verbaaste mij ook nogal hoe ruk het wifi eigenlijk is daar . Het meeste Public wifi wat je heb moet je weer accounts etc voor aanmaken etc niet erg praktisch . In korea hebben ze dat beter uitgedacht ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 2 december 2013 @ 14:15:51 #62
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133841587
Ik had hier eem simkaart gehaald, die hebben ook van die pocket-wifi's:
http://japan-wireless.com/products.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_133842758
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 14:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Het verbaaste mij ook nogal hoe ruk het wifi eigenlijk is daar . Het meeste Public wifi wat je heb moet je weer accounts etc voor aanmaken etc niet erg praktisch . In korea hebben ze dat beter uitgedacht ..
Dus dat, in Taipei kon ik ook gewoon overal zonder account + pw en was het ook nog eens op elk station. Bovendien biedt de mac donalds ook geen gratis wi-fi meer zoals voorheen wel het geval was! Gelukkig heb ik me goed weten te redden, mede dankzij de Starbucks wi-fi spots.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:15 schreef matthijst het volgende:
Ik had hier eem simkaart gehaald, die hebben ook van die pocket-wifi's:
http://japan-wireless.com/products.html
Dit zijn dezelfde simkaarten die ze ook bij Yodabashi camera verkopen. Zowel normale sim als micro sim, maar geen nano simkaarten dus (voor iPhone 5)
  maandag 2 december 2013 @ 16:54:29 #64
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133846594
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:55 schreef bakacakes het volgende:
Dit zijn dezelfde simkaarten die ze ook bij Yodabashi camera verkopen. Zowel normale sim als micro sim, maar geen nano simkaarten dus (voor iPhone 5)
Dat weet ik, had hetzelfde probleem, maar een vrouw met en 4S ;)
Ging me meer om dit:

quote:
Ik ben bekend met de portable wi-fi apparaatjes maar deze worden niet aan buitenlanders verhuurt door bijvoorbeeld Yodabashi camera.
Die lijken ze daar wel te verhuren :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_133847169
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 14:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Het verbaaste mij ook nogal hoe ruk het wifi eigenlijk is daar . Het meeste Public wifi wat je heb moet je weer accounts etc voor aanmaken etc niet erg praktisch . In korea hebben ze dat beter uitgedacht ..
5 jaar geleden was er bijna nergens wifi in Japan. Ik ben toen eens naar de Starbucks gegaan, omdat het internet op de universiteit k met p was, maar bij de Starbucks hadden ze helemaal geen signaal. Bleek later dat het eigenlijk overal zo slecht gesteld was in Japan. Is ondertussen wel wat verbeterd hoor. In Korea en de VS is het wel veel beter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_133852282
Waar kan ik die suica-kaarten makkelijk inleveren? Wij hadden er vorige keer 2 bij de suica n'ex aanbieding, die zijn we allebei kwijt geraakt dus 2 nieuwe maar bij thuiskomst de 2 verloren kaarten teruggevonden onder in een tas. Volgende vakantie laten we de suica nex aanbieding natuurlijk niet liggen, dan hebben we er 6 :') Dat lijkt me wat overdreven..

Iedere kaart sowieso 500 yen waard toch?
  maandag 2 december 2013 @ 19:57:32 #67
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133852823
Bij een bemande balie. Geloof dat je nog een kleine fee betaalt voor inleveren, 150 yen ofzo.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_133852946
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef matthijst het volgende:
Bij een bemande balie. Geloof dat je nog een kleine fee betaalt voor inleveren, 150 yen ofzo.
Per kaart of in totaal?

Nog iets meer dan 3 weken voor ons. 1e kerstdag vliegen we. Dan een week in Tokyo (inclusief oud en nieuw) tot 2 januari. Dan via Nagano (o.a snowmonkeys, onsen en waarschijnlijk skiën), Matsumoto, Nagoya naar Osaka. Daar vliegen we rond de 10e door naar Manila. Zin in *O*
pi_133854048
Ik heb nog een leuke kijktip trouwens: Mind of a chef Seizoen 1.

Reis/kookprogramma van Anthony Bourdain. Eigenlijk gaat vrijwel iedere aflevering over Japan. Al behoorlijk wat tentjes opgeschreven om eens te bezoeken straks :)

Serie staat op netflix.
pi_133875420
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:12 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hier wat foto's van Shinjuku en Shibuya. https://www.facebook.com/(...)2408107893534&type=1

Womb is te gek. Tot een uur of twee een donker hol. Daarna gaat de lichtshow op full blast en het publiek helemaal los. Aanrader!

[..]

welnee man. ik betaalde 2000 yen en 600 yen voor een Long Island Ice Tea.
Ik heb net even gekeken en op vrijdag en zaterdag kost het 3500 yen om de Womb binnen te komen. Op andere dagen is het 2000 of 1500. De wisselkoers is nu wel een stuk beter dan toen ik er was :)
pi_133882933
ik ben weer terug, doodmoe maar voldaan. :)
uiteindleijk maar een dagje of 5 rondgereisd, de rest van de 3 weken in tokyo geweest.

niet uitgeweest deze keer, dus geen club updates, helaas.
wel een miljoen fotos gemaakt, ik post de komende weken vast wel het een en ander.

en later nog een verslagje, nu te moe.
pi_133883075
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 07:56 schreef leander93 het volgende:

Shibuya moet je echt bij nacht zien, en dan vooral de crossing die bezaaid is met toeristen en hun fotocameras, maar vergeet ook Shinjuku niet bij nacht, dat is echt eens zo overweldigend als Shibuya

waar ik even aan wiltoevoegen, vergeet Ginza niet. qua lichtshow savonds hebben ze daar een aardige inhaalslag gemaakt. was een beetje vergane glorie, nu wel echt tof.
pi_133885967
Damnn.. 3 weken in Tokyo. XD

Ik zie de foto's en verslagen wel tegemoet!!
pi_133899929
Je hebt altijd goed werkende gratis wifi, zonder account gezeur op de metro stations en de JR stations, maar dat zijn ook echt de enigste plekken.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:52:38 #75
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133899975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:54 schreef DrLegato het volgende:
Vorig jaar was ik in Japan, dus als het nu niet meer kan... Dan is dat goed waardeloos! Iedere keer als ik naar Japan ga, lijken er weer minder bruikbare pinautomaten te zijn.Kan iemand dit verklaren?
Wij hadden met elke pinpas succes bij he postkantoor. 7/11 werd ook van gezegd dat die het zouden doen maar daar hadden we geen succes. En de bank op het vliegveld zou het ook doen voor iedereen, maar daar kon uiteindelijk alleen de mensen met ING niet pinnen.

Uiteindelijk hebben we gewoon elke keer flink veel gepind zodat je eigenlijk constant wel geld op zakt hebt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133900049
postkantoor deed het prima voor ons, en het vliegveld ook, met ING.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:05:09 #77
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133900111
Ja, vonden mijn reisgenoten ook een beetje apart aangezien 'iedereen' aan gaf dat de bank op het vliegveld het wel zou doen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133901076
De vorige keer vond ik het al zo'n gedoe om te pinnen en toen deed de 23/7 het nog wel. Die dingen zag je altijd en overal behalve net op het moment dat je geld nodig had natuurlijk :') _O-
pi_133901620
Ik snap ook niet dat een modern land zoals Japan zo moeilijk is met pinnen. Hong Kong was juist het tegenovergestelde, alle 100 meter een bank waar je kon pinnen. :P
  woensdag 4 december 2013 @ 10:29:13 #80
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133901637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De vorige keer vond ik het al zo'n gedoe om te pinnen en toen deed de 23/7 het nog wel. Die dingen zag je altijd en overal behalve net op het moment dat je geld nodig had natuurlijk :') _O-
Haha dat hadden wij ook inderdaad.

En we hadden midden in Akihabara een bank gevonden die het deed maar die konden we later toen we er één nodig hadden niet weer vinden en de naam konden we ons niet herinneren, dus konden we het ook niet op zoeken. Gelukkig zit er 300 meter van ons hostel een postkantoor die ook op zondag open is.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133901667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:28 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik snap ook niet dat een modern land zoals Japan zo moeilijk is met pinnen. Hong Kong was juist het tegenovergestelde, alle 100 meter een bank waar je kon pinnen. :P
Bizar dat het nog zo ingesteld is op cash betalen ja.
pi_133901716
Iemand een idee of je op oud en nieuw tussen zeg 1/2 en zonsopkomst nog ergens binnen komt? Cafe is ook goed :) We willen rond 12-en bij een tempel staan en bij zonsopkomsten gebruik maken van 1 van de mogelijkheden om dit te bekijken vanaf een hoog gebouw. Daartussen moeten we nog vullen..
pi_133902636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand een idee of je op oud en nieuw tussen zeg 1/2 en zonsopkomst nog ergens binnen komt? Cafe is ook goed :) We willen rond 12-en bij een tempel staan en bij zonsopkomsten gebruik maken van 1 van de mogelijkheden om dit te bekijken vanaf een hoog gebouw. Daartussen moeten we nog vullen..
De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown parties :)

Wij willen aan het begin van de avond in het Mori building zijn voor de laatste zonsondergang van het jaar. Dan gaan we even eten en zijn we de rest van de avond in een klein café in Shibuya. Rond een uur of éen, twee gaan we knorren. De volgende ochtend om een uur of zeven op, ontbijten en dan wandelen naar de Meiji Shrine voor het nieuwjaarsritueel en dan door naar Shibuya om in de rij te staan bij Parco voor de Fukubukuro. Als vriendinlief daar haar creditcard heeft laten roken gaan we door naar Odaiba, waar het ritueel zich herhaalt :D
pi_133902684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown parties :)

Wij willen aan het begin van de avond in het Mori building zijn voor de laatste zonsondergang van het jaar. Dan gaan we even eten en zijn we de rest van de avond in een klein café in Shibuya. Rond een uur of éen, twee gaan we knorren. De volgende ochtend om een uur of zeven op, ontbijten en dan wandelen naar de Meiji Shrine voor het nieuwjaarsritueel en dan door naar Shibuya om in de rij te staan bij Parco voor de Fukubukuro. Als vriendinlief daar haar creditcard heeft laten roken gaan we door naar Odaiba, waar het ritueel zich herhaalt :D
Hmm, we begrepen dat de zon zien opkomen een heel ding was, maar ondergaan dus ook? Dat zou wel voor wat schappelijkere tijden zorgen.
pi_133902794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hmm, we begrepen dat de zon zien opkomen een heel ding was, maar ondergaan dus ook? Dat zou wel voor wat schappelijkere tijden zorgen.
Klopt, eerste zonsopgang is ook belangrijk... maar in Tokio misschien een beetje lastig te realiseren. Check de openingstijden van: mori buildin, metropolitan office, sky tree en zo nog een paar plekken.. Ik denk dat de meesten dicht zijn.

Je zou een open plek kunnen opzoeken. De Rainbow Bridge of zo
pi_133902846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Klopt, eerste zonsopgang is ook belangrijk... maar in Tokio misschien een beetje lastig te realiseren. Check de openingstijden van: mori buildin, metropolitan office, sky tree en zo nog een paar plekken.. Ik denk dat de meesten dicht zijn.

Je zou een open plek kunnen opzoeken. De Rainbow Bridge of zo
Heel veel gebouwen gingen juist extra vroeg open, hadden wij ergens gevonden. Zal straks even zoeken. Volgens mij was Tokyo metro er 1 van, Tokyo Tower leek ons ook leuk (die ging zeker open).
pi_133903346
voor dat soort plekken zou ik dan wel een kaartje regelen, van tevoren (als die uberhaubt te krijgen zijn..). ik denk dat heel tokyo wel op de skytree wil staan op nieuwjaars ochtend.

en er zijn ongetwijfeld zat clubs die de nacht open zijn, maar ook daar zal het misschien lastig zijn om zomaar aan te kloppen zonder kaartje?
pi_133905397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:38 schreef pokkerdepok het volgende:
voor dat soort plekken zou ik dan wel een kaartje regelen, van tevoren (als die uberhaubt te krijgen zijn..). ik denk dat heel tokyo wel op de skytree wil staan op nieuwjaars ochtend.

en er zijn ongetwijfeld zat clubs die de nacht open zijn, maar ook daar zal het misschien lastig zijn om zomaar aan te kloppen zonder kaartje?
Bij de Tokyo Tower is het first come first serve. Sky Tree ben ik al op geweest, leuk maar zou niet nog een keer 30 euro neertellen, zelfs niet voor zonsopkomst bij nieuwjaar.

Clubs maak ik me ook wel zorgen over ja. Misschien is sunset een makkelijker uit te voeren plan.
pi_133912401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bij de Tokyo Tower is het first come first serve. Sky Tree ben ik al op geweest, leuk maar zou niet nog een keer 30 euro neertellen, zelfs niet voor zonsopkomst bij nieuwjaar.

Clubs maak ik me ook wel zorgen over ja. Misschien is sunset een makkelijker uit te voeren plan.
ik heb skytree maar overgeslagen, mij te duur voor een uitzichtje. wel tof ding verder.
ja misschien kan je wel iets vinden, maar de treinen stoppen natuurlijk ook met rijden snachts... dus in je eigen buurt, kan geen kwaad.
pi_133912779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb skytree maar overgeslagen, mij te duur voor een uitzichtje. wel tof ding verder.
ja misschien kan je wel iets vinden, maar de treinen stoppen natuurlijk ook met rijden snachts... dus in je eigen buurt, kan geen kwaad.
Ik wou dat ik de Tokyo Tower had overgeslagen. Die zagen wij nog na de skytree. Toch wel een stukje minder indrukwekkend.
pi_133914198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik wou dat ik de Tokyo Tower had overgeslagen. Die zagen wij nog na de skytree. Toch wel een stukje minder indrukwekkend.
ook niet opgeweest... ik ben op het regeringsgebouw geweest, gratis. :) vast ook minder indrukwekkend uitzicht, maar ach..
en nog op mount takao geweest, ook daar nog een uitzichtje gezien, en dat nieuwe gebouw in shibuya had ook een skylounge, niet zo hoog maar wel leuk.
pi_133914416
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ook niet opgeweest... ik ben op het regeringsgebouw geweest, gratis. :) vast ook minder indrukwekkend uitzicht, maar ach..
en nog op mount takao geweest, ook daar nog een uitzichtje gezien, en dat nieuwe gebouw in shibuya had ook een skylounge, niet zo hoog maar wel leuk.
Metropolitan ook nog gedaan, die is ook erg leuk, vooral omdat er een vrouw ons rond wou leiden met praatjes over de uitzichten, maar we hebben niets anders gedaan dan over haar leven proberen te kletsen :')

Sunshine 60 is ook leuk, daar zitten op de bovenste verdiepingen allerlei restaurants en helemaal niet zo duur als je zou verwachten, zit zelfs een soort snackbarretje waar je voor minder dan 500 yen eet :o Wij hebben daar sushi gegeten met een prachtig uitzicht.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:34:06 #93
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_133914642
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waar kan ik die suica-kaarten makkelijk inleveren? Wij hadden er vorige keer 2 bij de suica n'ex aanbieding, die zijn we allebei kwijt geraakt dus 2 nieuwe maar bij thuiskomst de 2 verloren kaarten teruggevonden onder in een tas. Volgende vakantie laten we de suica nex aanbieding natuurlijk niet liggen, dan hebben we er 6 :') Dat lijkt me wat overdreven..

Iedere kaart sowieso 500 yen waard toch?
Van een PASMO weet ik dat je 'm weer in dezelfde oplaadautomaat kan proppen en 500 yen terugvangt.
Ik ben lelijk.
pi_133914833
Verkeerde topic :)
pi_133922408
7/11 bank heeft sinds april mot met Mastercard. Daarom kun je niet meer met Mastercard en Maestro bij de 7/11-filialen geld opnemen. Was een paar jaar geleden ook al.

We hebben 1 van onze 2 Mastercards opgezegd en een Visa genomen. :D
----
pi_133926668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef KingLysandus het volgende:
7/11 bank heeft sinds april mot met Mastercard. Daarom kun je niet meer met Mastercard en Maestro bij de 7/11-filialen geld opnemen. Was een paar jaar geleden ook al.

We hebben 1 van onze 2 Mastercards opgezegd en een Visa genomen. :D
Is dat alleen bij 7/11 Japan of gewoon wereldwijd?
pi_133927890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:25 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Is dat alleen bij 7/11 Japan of gewoon wereldwijd?
Alleen Japan als ik het goed heb.
----
pi_133928532
7eleven heet ook '7 i and holdings' tegenwoordig, in ieder geval in japan. lekker pakkende naam, lol.
pi_133932545
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:04 schreef pokkerdepok het volgende:
7eleven heet ook '7 i and holdings' tegenwoordig, in ieder geval in japan. lekker pakkende naam, lol.
Volgens mij is het 7 & i (Holdings). Deze organisatie beheert ook alle Japanse Denny's restaurants (blech..).
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_133934557
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:09 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

Volgens mij is het 7 & i (Holdings). Deze organisatie beheert ook alle Japanse Denny's restaurants (blech..).
oh ja, inderdaad.
pi_133947902
Feest; de Japanse keuken is vanaf vandaag UNESCO cultural heritage :)

http://www.japantimes.co.(...)e-list/#.UqCX3ZG0kad
pi_133957726
Als jullie moesten kiezen om via nagano en matsumoto of via mt fuji en nagoya naar Osaka te reizen, wat werd het dan? :)
  donderdag 5 december 2013 @ 22:11:38 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133961590
Alleen Hakone geen optie?

Random tip:
Als je een Visa card hebt kan je bij BIC Camera nog steeds 5% korting krijgen, en je krijgt de 5% tax terug:
http://www.visa-news.jp/visitjapan/i-merchant/area_tokyo.html

iPad Air - 51.800 --> 342 euro
Retina Mini 41.900 --> 276 euro
Haters everywhere but I don't really care.
pi_133970652
Heb zelf nog geen NYE meegemaakt in Japan, maar bereid je vol dat veel volgeboekt zal zijn. Japanners hebben de hand ernaar om alles te reserveren. Zelfs een normaal avondje voetbal is soms al lastig, wanneer zelfs pubs en barretjes vol gereserveerd zijn. Dan zal het op NYE wel helemaal erg zijn.

Volgens vrienden was het afgelopen jaar bij Tokyo tower behoorlijk saai, alleen aftellen en dan een lichtshow. Geen eens vuurwerk oid, wel veel gezellige mensen natuurlijk.

ps. saai om weer terug te zijn hier..
pi_133971243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als jullie moesten kiezen om via nagano en matsumoto of via mt fuji en nagoya naar Osaka te reizen, wat werd het dan? :)
nagano en matsumoto.
maar dat komt omdat ik nagoya best saai vond deze keer, eindelijk mt. fuji in volle glorie vanuit de trien heb gezien, en nog niet in nagano/ matsumoto ben geweest..
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:56:31 #106
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_134027402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:54 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Bij de PostNL-balie geven ze je een formulier dat je moet invullen, kheb er zelf nooit op gelet welk formulier dat precies was.

Als ik meer dan een x aantal producten in een pakketje had, liet men mij de meest "waardevolle" spullen opschrijven. Nooit een probleem geweest verder. Weet niet hoe dat verder zit, maar de mensen achter de balie daar zullen het wel weten!
Uiteindelijk via DHL For You opgestuurd, scheelt iets meer dan ¤20,- voor een pakket tot 10Kg t.o.v. PostNL. Tot in het vliegtuig in Frankfurt met Track & Trace van DHL kunnen volgen en vanaf dat moment werd ik doorgelinkt naar de site van Japan Post. 11 dagen in totaal onderweg geweest maar geheel in goede staat aangekomen.
Formulieren invullen voor adressering en douane ook een fluitje van een cent via de website bij het online aanmelden van het pakket. Door het beperkt aantal regels de goederen per soort gesorteerd en blijkbaar heeft de douane slechts de formulieren bekeken zonder het pakket te openen, zgn. Doculops hiervoor, werden beschikbaar gesteld op het inleverpunt.

Goede ervaring nu met DHL dus. :)
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_134041995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef IntensiveGary het volgende:

De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown parties :)

Wij willen aan het begin van de avond in het Mori building zijn voor de laatste zonsondergang van het jaar. Dan gaan we even eten en zijn we de rest van de avond in een klein café in Shibuya. Rond een uur of éen, twee gaan we knorren. De volgende ochtend om een uur of zeven op, ontbijten en dan wandelen naar de Meiji Shrine voor het nieuwjaarsritueel en dan door naar Shibuya om in de rij te staan bij Parco voor de Fukubukuro. Als vriendinlief daar haar creditcard heeft laten roken gaan we door naar Odaiba, waar het ritueel zich herhaalt :D
Kijk..dat klinkt heel wat anders dan wat de meesten in Nederland doen te weten: De volgende ochtend en wel uitslapen tot +/- 12:00 uur,vervolgens met het slaperige hoofd uit bed stappen, de auto pakken en weer richting de stad rijden en daar rondslenteren terwijl er helemaal niets is te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 10:50:59 ]
pi_134074211
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:11 schreef matthijst het volgende:
Alleen Hakone geen optie?

Nee, we moeten vanuit Tokyo naar Osaka (geen straf, Osaka is echt _O_ ) omdat daar onze volgende vlucht vertrekt. We zijn dit van plan te gaan doen in 2 reisdagen, met zo'n kaart waar je alleen in regionale treinen mee mag rijden. Nog een beetje uitzoeken hoe en wat.
pi_134117641
Ik heb nog een goede tip qua eten. Vergeet de Max en Burger King, Freshness Burger is waar je wilt zijn. Echt de burgers daar zijn geweldig, een echte burger zoals je hem ook thuis zou maken. Echt een aanrader als je van eten houdt.
Eigenlijk kun je in Japan niet om fastfood heen, chains zoals Yoshinoya, Matsuya (rode cirkel met geel en blauw), Yayoiken (やよい軒) en vele andere zijn overal, en werken vaak met een ticket machine.Zelfde geldt voor ramen-tentjes die ook vaak een chain zijn. In principe is het allemaal fast food, maar alles wordt op bestelling bereid. Dus eigenlijk een stuk beter, verantwoorder en beter van smaak dan de typische fast food ervaring in NL.
En je moet je best doen om dan 900 yen kwijt te zijn voor een zeer complete maaltijd, water is natuurlijk altijd gratis. Dat is nog wel het beste van Japan :D
pi_134117880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:29 schreef leander93 het volgende:
Ik heb nog een goede tip qua eten. Vergeet de Max en Burger King, Freshness Burger is waar je wilt zijn. Echt de burgers daar zijn geweldig, een echte burger zoals je hem ook thuis zou maken. Echt een aanrader als je van eten houdt.
Eigenlijk kun je in Japan niet om fastfood heen, chains zoals Yoshinoya, Matsuya (rode cirkel met geel en blauw), Yayoiken (やよい軒) en vele andere zijn overal, en werken vaak met een ticket machine.Zelfde geldt voor ramen-tentjes die ook vaak een chain zijn. In principe is het allemaal fast food, maar alles wordt op bestelling bereid. Dus eigenlijk een stuk beter, verantwoorder en beter van smaak dan de typische fast food ervaring in NL.
En je moet je best doen om dan 900 yen kwijt te zijn voor een zeer complete maaltijd, water is natuurlijk altijd gratis. Dat is nog wel het beste van Japan :D
Waarom zou je in godsnaam burgers gaan eten in Japan :')

Nou ja, moet je zelf weten natuurlijk, ik zou het iig nooooooooit doen :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:03:48 #111
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_134118815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam burgers gaan eten in Japan :')

Nou ja, moet je zelf weten natuurlijk, ik zou het iig nooooooooit doen :P
Voor de afwisseling natuurlijk. :P
Isn't it ironic, don't you think
pi_134118969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:03 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Voor de afwisseling natuurlijk. :P
Afwisseling is er al meer dan genoeg in de Japanse keuken. Het is 1 van de hoofdredenen voor ons om uberhaupt naar Japan te gaan. Heerlijk!
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:09:30 #113
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_134119025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:29 schreef leander93 het volgende:
Ik heb nog een goede tip qua eten. Vergeet de Max en Burger King, Freshness Burger is waar je wilt zijn. Echt de burgers daar zijn geweldig, een echte burger zoals je hem ook thuis zou maken. Echt een aanrader als je van eten houdt.
Eigenlijk kun je in Japan niet om fastfood heen, chains zoals Yoshinoya, Matsuya (rode cirkel met geel en blauw), Yayoiken (やよい軒) en vele andere zijn overal, en werken vaak met een ticket machine.Zelfde geldt voor ramen-tentjes die ook vaak een chain zijn. In principe is het allemaal fast food, maar alles wordt op bestelling bereid. Dus eigenlijk een stuk beter, verantwoorder en beter van smaak dan de typische fast food ervaring in NL.
En je moet je best doen om dan 900 yen kwijt te zijn voor een zeer complete maaltijd, water is natuurlijk altijd gratis. Dat is nog wel het beste van Japan :D
Jaaaaa. Daar hebben wij ook gegeten, was echt super lekker en ook helemaal niet duur. _O_

http://goo.gl/maps/9PXCE
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_134119065
En de Mosburger natuurlijk B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134121494
mosburger had mn favoriete chiliburger niet meer.. :(

freshness burger is inderdaad wel erg lekker.
loteria zou ik ten aller tijden vermijden. nog erger dan mcdonalds.

en je bent niet in japan geweest als je geen garnalen hamburger hebt gegeten :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:45:31 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134122159
Freshness, heerlijk :D
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:21:36 #117
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_134125323
Ik had een kipdingburger. Beste ooit. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_134125352
Garnalenburgers hadden ze ook ookal in China, een verschrikkelijk heerlijk broodje is dat idd zeg _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 10-12-2013 19:22:24 ]
pi_134226107
voor de geinteresseerden, hier wat japan fotos van mn vakantie!

https://www.dropbox.com/sh/tzxef92pqnnv42n/bw9bU2SXTg#/
pi_134230055
Superfoto's pok! Veel herkenbare plekjes in Tokyo en Osaka, rondóm Odaiba is het ook best mooi zie ik. Leuk om ook al iets van die herfstkleuren mee te pikken! Dat wil ik de volgende keer ook gaan bekijken, maar wil ook het bloessemseizoen zien. 2x Terug dan maar :P
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134231005
Wat een feest van herkenning, Pokkerdepok! Akihabara, Osaka, de spoorwegovergangen en de automaten met verrukkelijke ijsthee... Oh ik heb heimwee! Ik hoop zo dat we snel weer terug kunnen gaan!
Waar is foto 25 genomen, die soort monoraim met fietsjes (?) erop?
pi_134232897
Is Japan ook een beetje te doen/ leuk als je alleen gaat? Het zal de eerste keer zijn dat ik alleen op reis ga, maar ik wil gewoon en niemand wil/kan met me mee.
pi_134233866
Leuke foto's Pok!

Kan. Niet. Wachten!

Nog tegen dingen aangelopen tijdens je reis? Dingen die je zou willen delen omdat ze handig kunnen zijn voor ons haha :s)
pi_134235881
Wanneer ga je, DownBusiness?
Mijn tip is om de suica-kaart veel te gebruiken. Is een chipkaart waar je geld op kunt zetten, die je voornamelijk in het OV gebruikt, maar ook in frisdrankautomaten, 7/11 etc. Oh en kijk vantevoren bij welke banken je pas werkt, je kunt nml niet bij alle banken zomaar geld opnemen. Staat in eerdere topics hier ook steeds beschreven.

Verdere tips: Akihabara, de vismarkt (wij zijn niet naar de veiling gegaan maar naar de gewone markt. Alsof je in een film belandt), Yodobashi ('s werelds grootste electronicashop), een maid cafè op vrijdag of zaterdag (@home is een van de bekendste, in Akihabara).

Japan is heel goed te doen alleen, denk ik. Ik vond het verrassend makkelijk om met de mensen daar te communiceren. Het is er ook zo enorm veilig dat het denk ik erg aangenaam is als je alleen reist.
pi_134244746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:55 schreef wormtrein het volgende:
Superfoto's pok! Veel herkenbare plekjes in Tokyo en Osaka, rondóm Odaiba is het ook best mooi zie ik. Leuk om ook al iets van die herfstkleuren mee te pikken! Dat wil ik de volgende keer ook gaan bekijken, maar wil ook het bloessemseizoen zien. 2x Terug dan maar :P
ja de herfst was prachtig, echt een aanrader. had wel verwacht dat het mooi zou zijn, maar ik vond het bijna nog mooier als de lente in japan... en maar 1 dag regen gehad, de rest vrijwel onbewolkt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 17:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een feest van herkenning, Pokkerdepok! Akihabara, Osaka, de spoorwegovergangen en de automaten met verrukkelijke ijsthee... Oh ik heb heimwee! Ik hoop zo dat we snel weer terug kunnen gaan!
Waar is foto 25 genomen, die soort monoraim met fietsjes (?) erop?
dat is yokohama, daar heb je in de haven zo'n echt japans pretparkje, met vreemde kermis attracties, lol. echt voor de kleintjes, maar je kan gratis naar binnen lopen, en dan is het best wel surrealistisch ineens..

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:31 schreef Snowglobe het volgende:
Is Japan ook een beetje te doen/ leuk als je alleen gaat? Het zal de eerste keer zijn dat ik alleen op reis ga, maar ik wil gewoon en niemand wil/kan met me mee.
prima te doen, gewoon gaan! ben eens 2 maanden alleen door japan getrokken, was erg leuk. zeker buiten de grote steden is iedereen behulpzaam en aardig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:01 schreef DownBusiness het volgende:
Leuke foto's Pok!

Kan. Niet. Wachten!

Nog tegen dingen aangelopen tijdens je reis? Dingen die je zou willen delen omdat ze handig kunnen zijn voor ons haha :s)
tja... dat is moeilijk, er is zoveel, haha!
de boss koffieblikjes in de automaten zijn het lekkerst.
ga nooit reizen op een nationale feestdag/weekend, zonder reserveringen (het was een harde leerschool deze keer, zal ik maar zeggen..)
reserveer net zoveel tijd om gewoon een buurtje in te duiken in tokyo en maar wat te lopen, als om de sites te bezoeken.
japanse curry is geweldig
pi_134245023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Wanneer ga je, DownBusiness?
Mijn tip is om de suica-kaart veel te gebruiken. Is een chipkaart waar je geld op kunt zetten, die je voornamelijk in het OV gebruikt, maar ook in frisdrankautomaten, 7/11 etc. Oh en kijk vantevoren bij welke banken je pas werkt, je kunt nml niet bij alle banken zomaar geld opnemen. Staat in eerdere topics hier ook steeds beschreven.

Verdere tips: Akihabara, de vismarkt (wij zijn niet naar de veiling gegaan maar naar de gewone markt. Alsof je in een film belandt), Yodobashi ('s werelds grootste electronicashop), een maid cafè op vrijdag of zaterdag (@home is een van de bekendste, in Akihabara).

Japan is heel goed te doen alleen, denk ik. Ik vond het verrassend makkelijk om met de mensen daar te communiceren. Het is er ook zo enorm veilig dat het denk ik erg aangenaam is als je alleen reist.
over de vismarkt: die gaat binnekort dicht, heb ik begrepen. zoek even uit of hij nog open is. er komt een nieuw gebouw.
maid cafes zitten tegenwoordig overal. maar natuurlijk in akihabara nog het meest.
pi_134245427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

over de vismarkt: die gaat binnekort dicht, heb ik begrepen. zoek even uit of hij nog open is. er komt een nieuw gebouw.
maid cafes zitten tegenwoordig overal. maar natuurlijk in akihabara nog het meest.
Ik hoop dat we nog 1 keer kunnen. 7 uur 's ochtends sushi met bier, dat sfeertje, heerlijk :)

Gelijk maar 1 van de eerste dagen. Ben je vaak toch vroeg wakker door jetlag.
pi_134247020
en verder over mn reis, ik zou nog een verslagje schrijven.

nou is het zo dat ik voor het laatst 7 jaar geleden in japan was. dus dan ga je vergelijken.
en dan moet ik zeggen dat ik wel enigsinds teleurgesteld was.
veel dingen die japan/tokyo superleuk maakten, die zijn niet meer.
de cosplay op de brug bij harajuku park; weg. de bandjes en techno in het park op zondag; weg (langzaam weggepest door de politie, er hangen nu verbodsborden voor muziek maken..) de rockers staan er nog wel trouwens, die hebben er maling aan denk ik.
de zangeresjes en dansgroepjes op de akihabara main road op zondag; weg. (er staan nu om de 15 meter een mannetje in uniform de orde te handhaven..)
mn algehele indruk is dat japan wat normaler is geworden. de mode is meer westers, minder typisch over-the-top japans.

maar wat er overblijft is nog steeds het leukste land en de leukste stad ter wereld.
eerst een week tokyo, mijn reisgenoot alles laten zien, heel veel fotograferen, lekker eten, je verbazen over werkelijk alles soms.
de tweede week op reis; een paar dagen osaka, kobe, heel even kyoto, nagoya. maar goed, midden in onze week zat dus een national holiday, en de dagen om die dag heen was er nergens meer een slaapplek te vinden.
dan denk je misschien, waarom reserveer je niet, maar dat had ik nog nooit gedaan. gewoon maar zien waar je terecht komt, vrijheid! maar nu lukte het nauwelijks. dus na een week veel te veel met rugzak lopen zoeken (ondertussen wel heel veel gezien hoor) gingen we maar weer terug naar tokyo.

geen straf natuurlijk, uiteindelijk. dus nog een week daar rondgelopen, het was fantastisch.
twee kleine aardbevinkjes meegemaakt, voor het eerst. bij de eerste, savonds in ons hotel, stond het hele hotel echt wel te schudden, tokyo tv gelijk op een overzichtsbeeld van de stad, even paniek bij ons. maar de eigenaar had het niet eens gemerkt, zei hij, niks aan de hand. de tweede was snachts, ik werd wakker, dacht hee, nog een beving, viel weer in slaap en de volgende dag was ik het alweer vergeten, het was een kleintje.
twee keer mount fuji gezien vanuit de bullettrein, dat was me nog nooit gelukt, het was altijd bewolkt geweest bij vorige reizen. indrukwekkend.
de herfst was prachtig, echt een aanrader.
de japanners, zo netjes, beleefd, behulpzaam; maar ook met hun duistere kantjes, hoe een blik kan doden soms als je iets verkeerd doet... geweldig. het volledig ontbreken van agressieviteit in de maatschappij. hoe iedereen snapt dat sommig gedrag voor iedereen het beste is. hoe mensen in al die sociale regeltjes op gepaste tijden extreem vreemd mogen doen. het blijft hilarisch om te zien, als buitenstaander.
hoe ze hun best doen om van het kleinste muurtje of prullenbak nog iets moois te maken. de kleuren die overal op je afknallen, hoe de steden oplichten savonds.
hoe in een hypermoderne schreeuwende maatschappij, er ook plek is voor traditie, rust, eeuwenoude gebruiken, prachtige natuur....

ik wil nu alweer terug. :)
pi_134247107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik hoop dat we nog 1 keer kunnen. 7 uur 's ochtends sushi met bier, dat sfeertje, heerlijk :)

Gelijk maar 1 van de eerste dagen. Ben je vaak toch vroeg wakker door jetlag.
de nieuwe zit niet ver weg geloof ik hoor, dus dat sushi ontbijt gaat zowiezo lukken.
pi_134285725
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Wanneer ga je, DownBusiness?
Mijn tip is om de suica-kaart veel te gebruiken. Is een chipkaart waar je geld op kunt zetten, die je voornamelijk in het OV gebruikt, maar ook in frisdrankautomaten, 7/11 etc. Oh en kijk vantevoren bij welke banken je pas werkt, je kunt nml niet bij alle banken zomaar geld opnemen. Staat in eerdere topics hier ook steeds beschreven.
Ik ga dinsdag de 24e.
We waren inderdaad van plan om zo'n suica kaart te kopen aangezien dat door velen word aanbevolen ja.
Het pinnen met een ING pas, daar hoor ik verschillende verhalen over. De ene persoon kan wel pinnen en de andere weer niet, bijv op het vliegveld. Heb voor de zekerheid al flink wat yen gekocht zodat, mocht het een probleem worden om te pinnen, ik wel wat geld achter de hand heb om te reizen en eten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:56 schreef pokkerdepok het volgende:
en verder over mn reis, ik zou nog een verslagje schrijven.

nou is het zo dat ik voor het laatst 7 jaar geleden in japan was. dus dan ga je vergelijken.
en dan moet ik zeggen dat ik wel enigsinds teleurgesteld was.
veel dingen die japan/tokyo superleuk maakten, die zijn niet meer.
...
maar wat er overblijft is nog steeds het leukste land en de leukste stad ter wereld.
eerst een week tokyo, mijn reisgenoot alles laten zien, heel veel fotograferen, lekker eten, je verbazen over werkelijk alles soms.
...
de japanners, zo netjes, beleefd, behulpzaam; maar ook met hun duistere kantjes, hoe een blik kan doden soms als je iets verkeerd doet... geweldig. het volledig ontbreken van agressieviteit in de maatschappij. hoe iedereen snapt dat sommig gedrag voor iedereen het beste is. hoe mensen in al die sociale regeltjes op gepaste tijden extreem vreemd mogen doen. het blijft hilarisch om te zien, als buitenstaander.
...

ik wil nu alweer terug. :)
Kan begrijpen dat na 7 jaar dingen toch wel veranderen ja. Niet altijd voor het beste (vanuit ons standpunt dan). Maar blij dat het nog steeds een tof land is :)

Ben benieuwd hoe druk het zal zijn tussen kerst en oud/nieuw jaar. Ivm de vakantie die er dan is en iedereen naar familie gaat. Zsm maar de Shinkansen reserveren.

Eens kijken hoeveel dodelijk blikken ik kan vangen als lompe hork zijnde haha.
pi_134286359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de nieuwe zit niet ver weg geloof ik hoor, dus dat sushi ontbijt gaat zowiezo lukken.
Tuurlijk, maar een groot gedeelte is wel de sfeer. Die shabby straatjes, met wat sushi tentjes tussen verkopers van pannen en messen. Dat raak je wel kwijt bij een verhuizing.



O+
pi_134286419
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:50 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ik ga dinsdag de 24e.
We waren inderdaad van plan om zo'n suica kaart te kopen aangezien dat door velen word aanbevolen ja.
Het pinnen met een ING pas, daar hoor ik verschillende verhalen over. De ene persoon kan wel pinnen en de andere weer niet, bijv op het vliegveld. Heb voor de zekerheid al flink wat yen gekocht zodat, mocht het een probleem worden om te pinnen, ik wel wat geld achter de hand heb om te reizen en eten.

[..]

Suica kaart wel icm met N'ex aanbieding.

Vond het te duur om geld hier te bestellen. Had berekend dat het bij 100 euro omwisselen/pinnen je in Japan bijna 20 euro meer aan yens krijgt.

Ik heb nog zo'n 50 euro aan yen van vorige keer, daar red ik het wel mee tot de stad en dus een mogelijkheid om te pinnen.
pi_134355994
Meld zich via Knut*

Ik ga begin april 2+ weken naar Japan met mijn vriendin.
We zijn op dit moment een schema aan het samenstellen vanaf Narita, met 4/5 dagen Tokyo, 4/5 dagen Kyoto, en twee/drie dagen Nara, Hiroshima en Mijayima.
JR Pass is binnen, zal waarschijnlijk ook de Suica moeten halen. Van plan om in Tokyo en Kyoto een fiets te huren.
Zal de eerste keer Japan worden, dus ik kom hier nog genoeg terug voor vragen.
Nu eerst even 10 reeksen van dit topic doorlezen ^O^
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134356148
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Cara het volgende:
Meld zich via Knut*

Ik ga begin april 2+ weken naar Japan met mijn vriendin.
We zijn op dit moment een schema aan het samenstellen vanaf Narita, met 4/5 dagen Tokyo, 4/5 dagen Kyoto, en twee/drie dagen Nara, Hiroshima en Mijayima.
JR Pass is binnen, zal waarschijnlijk ook de Suica moeten halen. Van plan om in Tokyo en Kyoto een fiets te huren.
Zal de eerste keer Japan worden, dus ik kom hier nog genoeg terug voor vragen.
Nu eerst even 10 reeksen van dit topic doorlezen ^O^
Welkom vriend _O_

2/3 dagen Nara én Hiroshima is wel krap. Als ik me niet vergis toch 180 minuten in de shinkansen vanaf Osaka, enkele reis. In Hiroshima ook teveel om te zien eigenlijk om het in een dagtrip te doen.

Nara kan natuurlijk wel prima in 1 dag.
pi_134356571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Welkom vriend _O_

2/3 dagen Nara én Hiroshima is wel krap. Als ik me niet vergis toch 180 minuten in de shinkansen vanaf Osaka, enkele reis. In Hiroshima ook teveel om te zien eigenlijk om het in een dagtrip te doen.

Nara kan natuurlijk wel prima in 1 dag.
Had ik fout neergezet, Nara zit in mijn 4/5 dagen Kyoto.
Hiroshima heb ik wel inderdaad vanuit Kyoto 's ochtends tot begin avond en dan in Miyajima overnachten.
Wat mis ik als ik alleen naar het Peacepark ga?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134356859
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:03 schreef Cara het volgende:

[..]

Had ik fout neergezet, Nara zit in mijn 4/5 dagen Kyoto.
Hiroshima heb ik wel inderdaad vanuit Kyoto 's ochtends tot begin avond en dan in Miyajima overnachten.
Wat mis ik als ik alleen naar het Peacepark ga?
Ik ben er nog nooit geweest, kan je niet helpen :'( Het lijkt mij krap.

Als je je JR pas voor de volle 2 weken hebt hoef je niet perse een Suica trouwens, je kan prima Tokyo verkennen alleen gebruikmakend van JR lijnen. Het is wel handig om af en toe een metro te kunnen pakken natuurlijk.
pi_134357602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:03 schreef Cara het volgende:

[..]

Wat mis ik als ik alleen naar het Peacepark ga?
Volgens mij niet zo veel.

(Eerlijk gezegd ben ik meer fan van Nagasaki. Daar is veel meer te doen, en je kan er ook echt de "ground zero" van de bom bekijken.)

Miyajima is natuurlijk ook leuk. :)
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:52:28 #138
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134357762
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:03 schreef Cara het volgende:
Wat mis ik als ik alleen naar het Peacepark ga?
Vrijwel niks :D
http://www.japan-guide.com/e/e2160.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134358102
Vergeet in Hiroshima vooral niet okonomiyaki te eten.
pi_134358153
Bedankt voor de tips allemaal.
Nu nog opzoek naar dé sushi-tent waar ik +/- 200 euro kan verbrassen.
Wat is er gebeurd met de tenten bij de vismarkt nu deze gesloten is?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:55:17 #141
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134359532
De markt is nog gewoon open?
ff zitten zoeken, maar kan niet vinden per wanneer hij dicht gaat. Zou ergens in 2014 zijn zei men eerst, maar wanneer?

Iemand die er geweest is enig idee hoe je er kan komen voor de veiling? Of is de enige optie om een taxi te nemen? Schijnt dat metro's zo vroeg nog niet rijden. Wil er misschien in april toch ook maar eens heen gaan, nu het nog kan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134359837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:21 schreef pokkerdepok het volgende:

freshness burger is inderdaad wel erg lekker.
loteria zou ik ten aller tijden vermijden. nog erger dan mcdonalds.

en je bent niet in japan geweest als je geen garnalen hamburger hebt gegeten :)
Garnalenburgers zijn te gek :)

Maar lotteria heeft soms wel leuke dingen dingen hoor. Deze hartaanval in een papiertje had ik niet willen missen :P



Nog krap twee weekjes en dan zijn wij er ook weer! :)
pi_134359945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:55 schreef matthijst het volgende:
De markt is nog gewoon open?
ff zitten zoeken, maar kan niet vinden per wanneer hij dicht gaat. Zou ergens in 2014 zijn zei men eerst, maar wanneer?

Iemand die er geweest is enig idee hoe je er kan komen voor de veiling? Of is de enige optie om een taxi te nemen? Schijnt dat metro's zo vroeg nog niet rijden. Wil er misschien in april toch ook maar eens heen gaan, nu het nog kan.
Voor zover ik me herinner, zat er weinig anders op dan een taxi te nemen toentertijd.
pi_134359992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:55 schreef matthijst het volgende:
De markt is nog gewoon open?
ff zitten zoeken, maar kan niet vinden per wanneer hij dicht gaat. Zou ergens in 2014 zijn zei men eerst, maar wanneer?

Iemand die er geweest is enig idee hoe je er kan komen voor de veiling? Of is de enige optie om een taxi te nemen? Schijnt dat metro's zo vroeg nog niet rijden. Wil er misschien in april toch ook maar eens heen gaan, nu het nog kan.
Ik heb een tijdje gezocht en daar hadden ze het over begin 2014. Ik ga daar ook wel vragen wanneer ze denken af te sluiten.
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:13:20 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134360074
Ah, 2015 nu, bericht van 2 december:
The 2014 Tsukiji Market Calendar is now available online. As for it’s move. Newspapers are reporting 2015 for a move to the new location in Toyosu. But, we have a feeling it will take a bit longer and may not move until later than that.

Kalender online voor 2014;
http://www.shijou.metro.tokyo.jp/calendar/2014.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134360101
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:13 schreef matthijst het volgende:
Ah, 2015 nu, bericht van 2 december:
The 2014 Tsukiji Market Calendar is now available online. As for it’s move. Newspapers are reporting 2015 for a move to the new location in Toyosu. But, we have a feeling it will take a bit longer and may not move until later than that.

Kalender online voor 2014;
http://www.shijou.metro.tokyo.jp/calendar/2014.html
_O_ *O*
pi_134360111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:13 schreef matthijst het volgende:
Ah, 2015 nu, bericht van 2 december:
The 2014 Tsukiji Market Calendar is now available online. As for it’s move. Newspapers are reporting 2015 for a move to the new location in Toyosu. But, we have a feeling it will take a bit longer and may not move until later than that.

Kalender online voor 2014;
http://www.shijou.metro.tokyo.jp/calendar/2014.html
Goed nieuws! Fijn dat ik de markt nog eens mag mee maken.
Ik heb begrepen dat er flinke rijen staan voor de sushi-tenten daar, kan ik die het beste vermijden of heb ik geen keus als ik de meest verse sushi wil?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134360235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:14 schreef Cara het volgende:

[..]

Goed nieuws! Fijn dat ik de markt nog eens mag mee maken.
Ik heb begrepen dat er flinke rijen staan voor de sushi-tenten daar, kan ik die het beste vermijden of heb ik geen keus als ik de meest verse sushi wil?
Keren dat wij er waren stond er alleen een rij voor sushi dai. Andere tentjes kon je zo aanschuiven.
pi_134360264
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Cara het volgende:
Meld zich via Knut*

Ik ga begin april 2+ weken naar Japan met mijn vriendin.
We zijn op dit moment een schema aan het samenstellen vanaf Narita, met 4/5 dagen Tokyo, 4/5 dagen Kyoto, en twee/drie dagen Nara, Hiroshima en Mijayima.
JR Pass is binnen, zal waarschijnlijk ook de Suica moeten halen. Van plan om in Tokyo en Kyoto een fiets te huren.
Zal de eerste keer Japan worden, dus ik kom hier nog genoeg terug voor vragen.
Nu eerst even 10 reeksen van dit topic doorlezen ^O^
Grappig, ik heb bijna hetzelfde programma. Morgen vertrek ik naar Hiroshima, waar ik 2 dagen verblijf.

Het bevalt me tot nu toe uitstekend! Misschien nog wel beter dan Zuidoost-Azië.
pi_134360634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:09 schreef Cara het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal.
Nu nog opzoek naar dé sushi-tent waar ik +/- 200 euro kan verbrassen.
Wat is er gebeurd met de tenten bij de vismarkt nu deze gesloten is?
Als je trouwens wilt brassen, ga slapen in top ryokan met diner en ontbijt _O_ Wij waren 300 euro voor 1 nacht kwijt maar echt heerlijk gegeten. Je krijgt ook wel wat sushi en sashimi, maar ook Kobe Beef bijvoorbeeld.



Daarna nog even in bad O+ Lekker hoor.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:11:47 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134361872
Dat is inderdaad een dikke aanrader. Wij hebben hetzelfde gedaan (alleen 2 nachten, dat was wat teveel van het goede, qua tijd dat je aan het eten bent) in Hakone. Super relaxt, vooral in zo'n bad hangen :D

http://www.hakone-mikawaya.com/language/09en-rooms.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134378521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Garnalenburgers zijn te gek :)

Maar lotteria heeft soms wel leuke dingen dingen hoor. Deze hartaanval in een papiertje had ik niet willen missen :P

[ afbeelding ]

Nog krap twee weekjes en dan zijn wij er ook weer! :)
haha gatver.. :P
pi_134390000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:09 schreef pokkerdepok het volgende:
voor de geinteresseerden, hier wat japan fotos van mn vakantie!

https://www.dropbox.com/sh/tzxef92pqnnv42n/bw9bU2SXTg#/

Wel het Gundam-cafe maar niet meteen die van AKB48 erbij? Die er naast zit volgens mij. :P

Wij hebben 1 van onze 2 Mastercards stopgezet en er een Visa bijgenomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door KingLysandus op 18-12-2013 00:00:47 ]
----
pi_134391975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:50 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Wel het Gundam-cafe maar niet meteen die van AKB48 erbij? Die er naast zit volgens mij. :P

klopt. :)
pi_134398762
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha gatver.. :P
Viel mee. Alleen een beetje veel kaas :D Dit was de 10-dekker. Dit jaar ga ik voor de vijf quarterpounderpatties. Evenveel vlees, veel minder kaas.

Die ene keer Lotteria is de enige uitspatting op dat gebied. Alhoewel een keertje MOSburger/Freshness Burger er misschien ook wel in zit. Voor de rest eten we 's morgens sushi. 's Middags ramen en 's avonds duiken we leuke restaurantjes in.

De 28e is het alweer zo ver. De vijfde keer oud en nieuw daar. Waarschijnlijk ook de laatste. 2014 willen we een keer Sakura zien en dat lukt zo lastig in december :P We zijn volgend voorjaar uitgenodigd om de Hanami in Nagano te vieren bij Japanse kennissen.

Wat staat de Yen trouwens laag! 7.06 cent! Kan die chick van me nòg meer shoppen :P
pi_134398806
Ik eet hier ook te ongezond. :')
pi_134398890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wat staat de Yen trouwens laag! 7.06 cent! Kan die chick van me nòg meer shoppen :P
Heerlijk dit ja. Het scheelt gewoon bijna 40% vergeleken met onze vorige vakantie :o

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:51 schreef TvhN het volgende:
Ik eet hier ook te ongezond. :')
dan moet je meer Japans eten :)
pi_134399456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heerlijk dit ja. Het scheelt gewoon bijna 40% vergeleken met onze vorige vakantie :o

Afgelopen jaar toen wij er waren stond 'ie op 7.7 cent. Het jaar daarvoor op iets van 8.8 cent.. dat viel vies tegen. Hopelijk blijft de huidige koers nog een paar weekjes. Dan wordt het nog leuk straks :)
pi_134399617
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Afgelopen jaar toen wij er waren stond 'ie op 7.7 cent. Het jaar daarvoor op iets van 8.8 cent.. dat viel vies tegen. Hopelijk blijft de huidige koers nog een paar weekjes. Dan wordt het nog leuk straks :)
Volgens mij 4 uit dit topic in Japan op oud en nieuw :D
pi_134400054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij 4 uit dit topic in Japan op oud en nieuw :D
Nog ff en we kunnen een minimeet houden :D
pi_134400472
Wie zitten er overigens allemaal in Japan met oud en nieuw? En waar?

28-12 t/m 09-01 in Tokio. Sunroute Plaza, Shinjuku
pi_134400587
26-12 t/m 02-01 in Tokio. Juyoh Hotel, MinamiSenju
02-01 t/m 08-01 Nagano, Matsumoto, Nagoya, Osaka
pi_134403712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Viel mee. Alleen een beetje veel kaas :D Dit was de 10-dekker. Dit jaar ga ik voor de vijf quarterpounderpatties. Evenveel vlees, veel minder kaas.

Die ene keer Lotteria is de enige uitspatting op dat gebied. Alhoewel een keertje MOSburger/Freshness Burger er misschien ook wel in zit. Voor de rest eten we 's morgens sushi. 's Middags ramen en 's avonds duiken we leuke restaurantjes in.

De 28e is het alweer zo ver. De vijfde keer oud en nieuw daar. Waarschijnlijk ook de laatste. 2014 willen we een keer Sakura zien en dat lukt zo lastig in december :P We zijn volgend voorjaar uitgenodigd om de Hanami in Nagano te vieren bij Japanse kennissen.

Wat staat de Yen trouwens laag! 7.06 cent! Kan die chick van me nòg meer shoppen :P
haha ja ik voelde me echt beroerd na een keer lotteria. dat nooit meer, dacht ik, zoveel lekker eten in japan..
ramen is geweldig.
pi_134403817
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha ja ik voelde me echt beroerd na een keer lotteria. dat nooit meer, dacht ik, zoveel lekker eten in japan..
ramen is geweldig.
Dat had ik na een keer Denny's. Dat was ook één keer en nooit weer :D
pi_134404130
Over Japans eten; maak je top 5! :P

CUL / Mijn Japanse top 5
pi_134482597
Nog even 2 noob vraagjes, die hier ook al 100 keer voorbij zijn gekomen maar goed.

Pinnen toch bij citibank of postkantoor?

Hoe zat het nou met die seatfee's in de shinkansen. Zijn die wel of niet verplicht?
pi_134482703
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog even 2 noob vraagjes, die hier ook al 100 keer voorbij zijn gekomen maar goed.

Pinnen toch bij citibank of postkantoor?
En 7-eleven.
pi_134482723
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:24 schreef TvhN het volgende:

[..]

En 7-eleven.
Jij hebt maestro/mastercard?

Dan geen probleem :)
pi_134482805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jij hebt maestro/mastercard?

Dan geen probleem :)
Klopt. Bij de Citibank op Narita AirPort lukte trouwens niet.
pi_134482824
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:26 schreef TvhN het volgende:

[..]

Klopt. Bij de Citibank op Narita AirPort lukte trouwens niet.
Bij mij ook niet.

Waar zit je nu? Naar je zin?
pi_134482915
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bij mij ook niet.

Waar zit je nu? Naar je zin?
Kyoto, vorige twee dagen doorgebracht in Hiroshima. Morgen ga ik naar Nara. Het bevalt me uitstekend, qua cultuur, historie en natuur is dit land fantastisch.
pi_134482975
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:29 schreef TvhN het volgende:

[..]

Kyoto, vorige twee dagen doorgebracht in Hiroshima. Morgen ga ik naar Nara. Het bevalt me uitstekend, qua cultuur, historie en natuur is dit land fantastisch.
^O^

Je vergeet het _O_ eten _O_ CUL / Mijn Japanse top 5 :P
pi_134486371
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:26 schreef TvhN het volgende:

[..]

Klopt. Bij de Citibank op Narita AirPort lukte trouwens niet.
bij mij wel.
verder alles bij postkantoren gepint.

en als je een JR pass hebt, kan je zo instappen bij de shinkansen, alleen even opletten dat je een rijtuig pakt met non-reserved. (meestal 15-16) zelfs in een national holiday weekend was er voldoende plek, de reserved seats zaten juist helemaal stampvol, de non-reserved was half leeg.
pi_134486486
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

bij mij wel.
verder alles bij postkantoren gepint.

en als je een JR pass hebt, kan je zo instappen bij de shinkansen, alleen even opletten dat je een rijtuig pakt met non-reserved. (meestal 15-16) zelfs in een national holiday weekend was er voldoende plek, de reserved seats zaten juist helemaal stampvol, de non-reserved was half leeg.
We hebben geen JR-pas. Te duur :)
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:16:51 #175
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134490688
http://www.japan-guide.com/e/e2208.html

Important Notice
Maestro Cards with EMV chips:

International ATMs across Japan, including ATMs at post offices and 7-Eleven stores are currently not accepting Maestro cards with EMV chips (except cards issued in Canada and the Netherlands). Efforts are ongoing to restore acceptance of the cards.

Mastercard, Maestro and Cirrus cards at 7-Eleven ATMs:

In addition to the above mentioned issue, ATMs at 7-Eleven stores are currently not accepting any Mastercard, Maestro or Cirrus cards issued outside of Japan. However, from January 10, 2014, the ATMs will resume accepting these cards (except Maestro cards with EMV chips mentioned above).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134493859
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:16 schreef matthijst het volgende:
http://www.japan-guide.com/e/e2208.html

Important Notice
Maestro Cards with EMV chips:

International ATMs across Japan, including ATMs at post offices and 7-Eleven stores are currently not accepting Maestro cards with EMV chips (except cards issued in Canada and the Netherlands). Efforts are ongoing to restore acceptance of the cards.

Mastercard, Maestro and Cirrus cards at 7-Eleven ATMs:

In addition to the above mentioned issue, ATMs at 7-Eleven stores are currently not accepting any Mastercard, Maestro or Cirrus cards issued outside of Japan. However, from January 10, 2014, the ATMs will resume accepting these cards (except Maestro cards with EMV chips mentioned above).
Yep, ik kon met mijn ING pas alleen bij het postkantoor pinnen (zelfde met creditcard). Waar ik vorig jaar nog kon pinnen bij de 7/11
pi_134493973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:04 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Yep, ik kon met mijn ING pas alleen bij het postkantoor pinnen (zelfde met creditcard). Waar ik vorig jaar nog kon pinnen bij de 7/11
Als je goed zou lezen zou je eruit halen dat je juist wél had moeten kunnen pinnen met je Nederlandse kaart ;)

Of ben je belg?
pi_134494030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je goed zou lezen zou je eruit halen dat je juist wél had moeten kunnen pinnen met je Nederlandse kaart ;)

Of ben je belg?
En toch werkte geen van onze passen ;) Ik weet niet of het komt omdat ik al een ouder type heb. 7/11, Citibank, andere atm's werkte allemaal niet het enige was het postkantoor tussen Akihabara en Kanda
pi_134494091
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

En toch werkte geen van onze passen ;) Ik weet niet of het komt omdat ik al een ouder type heb. 7/11, Citibank, andere atm's werkte allemaal niet het enige was het postkantoor tussen Akihabara en Kanda
Zal dan wel een ouder type zijn ofzo :)
pi_134494138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zal dan wel een ouder type zijn ofzo :)
Wel raar aangezien de creditcard een week oud was :')
Ik zou er wel rekening mee houden iig mocht iemand dit jaar nog gaan. Ik was blij dat ik sowieso 40.000 yen bij me had
pi_134494168
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:15 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Wel raar aangezien de creditcard een week oud was :')
Ik zou er wel rekening mee houden iig mocht iemand dit jaar nog gaan. Ik was blij dat ik sowieso 40.000 yen bij me had
Ik hou je op de hoogte :)

Sowieso nog wat losse yens van vorige keer. Ga geen yens hier kopen, belachelijk zeg die wisselprijzen :') _O-
pi_134494209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik hou je op de hoogte :)

Sowieso nog wat losse yens van vorige keer. Ga geen yens hier kopen, belachelijk zeg die wisselprijzen :') _O-
Je betaald sowieso wel een wisselprijs. Je hebt al mazzel dat de yen lekker goedkoop is :P Kun je meer zooi meenemen :D
pi_134494527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:17 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Je betaald sowieso wel een wisselprijs. Je hebt al mazzel dat de yen lekker goedkoop is :P Kun je meer zooi meenemen :D
Tuurlijk, en ook een fee bij de pinautomaat. Toch, berekend dat voor iedere 100 euro aan yen hier kopen je in Japan zelf 120 euro krijgt. Vind ik teveel, dat is op iedere 100 euro een keer gratis sushi :D
pi_134496651
Iemand ervaring met pakketten naar huis verzenden. M'n vriendin zegt dat het anders niet gaat lukken :')
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:15:24 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134497796
Ja, 1x gedaan, adres van hotel als afzender opgegeven. Werkt prima. Of gewoon minder spul meenemen die kant op :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134500590
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:15 schreef matthijst het volgende:
Ja, 1x gedaan, adres van hotel als afzender opgegeven. Werkt prima. Of gewoon minder spul meenemen die kant op :)
Nee, andersom. Ze gaat zoveel kopen en we gaan daarna nog een dikke maand backpacken in de filipijnen..

oh wacht, ik lees dom :)

Was het duur?
  vrijdag 20 december 2013 @ 22:49:02 #187
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134507225
4000 yen ofzo dacht ik, voor een doos van 70x40x10 ofzo.
Op http://www.post.japanpost.jp kan je wel zien wat t kost. Als je toch nog een maand weg bent zou je surfacemail kunnen doen, das best goedkoop.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134508117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

We hebben geen JR-pas. Te duur :)
koop dan een non-reserved kaartje. is goedkoper geloof ik. de treinen die de meeste stops hebben, hebben ook de meeste non-reserved rijtuigen.
pi_134508206
ook wel eens een pakketje verstuurd, was geen probleem. weet niet meer hoe duur.
pi_134508222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 23:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

koop dan een non-reserved kaartje. is goedkoper geloof ik. de treinen die de meeste stops hebben, hebben ook de meeste non-reserved rijtuigen.
Dat kan ook voor de shinkansen? Voor het stuk van Nagano naar Osaka hebben we 1 of andere pas waarmee je voor helemaal niks 5 dagen onbeperkt in de regionale trein mag :') Tokyo-Nagano liefst shinkansen.
pi_134508366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 23:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat kan ook voor de shinkansen? Voor het stuk van Nagano naar Osaka hebben we 1 of andere pas waarmee je voor helemaal niks 5 dagen onbeperkt in de regionale trein mag :') Tokyo-Nagano liefst shinkansen.
ja ik bedoel de shinkansen. de regionale treinen zijn zelfs vaak van die metro-achtige rijtuigen.
maar goed, ik heb voor de shinkansen altijd een pas gehad, dus misschien nog even bij iemand anders checken.. maar de non-reserved rijtuigen zitten altijd vol japanners, die hebben ook geen jr pass.

je hebt green cars (1ste klas), reserved en non-reserved.
pi_134521489
Voor de Shinkansen kun je inderdaad een gewoon treinkaartje zonder reservering kopen.
pi_134621358
Is het mogelijk om in April in Tokyo of Kyoto nog ergens te overnachten zonder te reserveren?
Ergens houd ik graag nog een optie open om een bepaalde dag van locatie te veranderen.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  maandag 23 december 2013 @ 20:39:08 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134622127
Meeste hotels kan je tot 24 uur vantevoren cancellen tegenwoordig.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134622653
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:24 schreef Cara het volgende:
Is het mogelijk om in April in Tokyo of Kyoto nog ergens te overnachten zonder te reserveren?
Ergens houd ik graag nog een optie open om een bepaalde dag van locatie te veranderen.
Eind april niet, dan is het golden week.

Ik ben er te laat achter gekomen dat de week na oud en nieuw ook best druk is :'(
pi_134622925
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eind april niet, dan is het golden week.

Ik ben er te laat achter gekomen dat de week na oud en nieuw ook best druk is :'(
Het gaat om de periode laatste week maart, 2e week april.
De golden week heb ik idd expres ontweken.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134623000
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:54 schreef Cara het volgende:

[..]

Het gaat om de periode laatste week maart, 2e week april.
De golden week heb ik idd expres ontweken.
Denk dat je dan nog wel goed zit, je zal wel iets meer kwijt zijn. Wij hebben toen nog een dag van tevoren laatste dagje tokyo geboekt, de echt goedkope opties waren allemaal al wel weg.
pi_134626896
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Denk dat je dan nog wel goed zit, je zal wel iets meer kwijt zijn. Wij hebben toen nog een dag van tevoren laatste dagje tokyo geboekt, de echt goedkope opties waren allemaal al wel weg.
Thanks my man, dat is wat ik wilde weten ^O^
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134639066
En anders ga je als het niet anders kan een nachtje in een karaoke room of manga kissa slapen. Redelijk cheap en altijd plek, alleen niet erg comfortabel :9 en als je echt niet anders kan, kan je zelfs nog een kamertje boeken in die (adult) dvd cafés die je op veel plekken kan vinden. Alleen dat is wat minder hygiënisch..
pi_134641655
als je het juiste manga cafe uitzoekt, lig je als een koning in een horizontale relax chair onder een dekentje. :)
pi_134641826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:40 schreef pokkerdepok het volgende:
als je het juiste manga cafe uitzoekt, lig je als een koning in een horizontale relax chair onder een dekentje. :)
Ik mocht 3 internetcafes niet in omdat ik geen Japans sprak, toen heb ik t opgegeven.
pi_134643110
Is het trouwens niet handiger om hier in NL alvast wat Yens op te nemen?
pi_134643118
Okee, het is allemaal nog goedkoper uitgevallen dan ik dacht..
522 euro per persoon, 14u en 17u vliegen. Aeroflot O+
We vliegen op 26 maart en 10 april vertrekken we weer.
Moet toch wel bijna zeker wat roze blaadjes in de bomen zien.

Voor de persoon die ook droomt over gaan, de prijs is bijna de hele maand maart hetzelfde!
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134643313
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:41 schreef Craptacular het volgende:
Is het trouwens niet handiger om hier in NL alvast wat Yens op te nemen?
Nee, veel te duur. Voor iedere 100 euro aan yens in nederland kopen krijg je bij pinnen in japan 20 euro extra.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:07:39 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134643816
Als je wat varianten aan bankpassen bij je hebt komt het wel goed :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134644170
Ik heb Amex, Rabocard en een Rabobank bankpas.

In NY was het al een drama om te pinnen met die Rabobank pas. :{
pi_134644464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:19 schreef Craptacular het volgende:
Ik heb Amex, Rabocard en een Rabobank bankpas.

In NY was het al een drama om te pinnen met die Rabobank pas. :{
Maestro en Mastercard? Dat wordt lastig. :P
----
pi_134644542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:29 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Maestro en Mastercard? Dat wordt lastig. :P
Whud?
pi_134644563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:29 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Maestro en Mastercard? Dat wordt lastig. :P
Nederlandse kaarten zijn weer opengezet bij de seveneleven.

Als het goed is :P

We gaan het zien morgen :)
pi_134644565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:31 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Whud?
Bankpas is Maestro en de meenste creditcards van Rabobank zijn van Mastercard.
----
pi_134644595
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:33 schreef KingLysandus het volgende:

Op dinsdag 24 december 2013 11:31 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Whud?
Bankpas is Maestro en de meenste creditcards van Rabobank zijn van Mastercard.
Snap ik. Waarom is dat lastig? Worden die minder geaccepteerd in Japan?
pi_134644606
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nederlandse kaarten zijn weer opengezet bij de seveneleven.

Als het goed is :P

We gaan het zien morgen :)
quote:
Important Notice
Maestro Cards with EMV chips:

International ATMs across Japan, including ATMs at post offices and 7-Eleven stores are currently not accepting Maestro cards with EMV chips (except cards issued in Canada and the Netherlands). Efforts are ongoing to restore acceptance of the cards.

Mastercard, Maestro and Cirrus cards at 7-Eleven ATMs:

In addition to the above mentioned issue, ATMs at 7-Eleven stores are currently not accepting any Mastercard, Maestro or Cirrus cards issued outside of Japan. However, from January 10, 2014, the ATMs will resume accepting these cards (except Maestro cards with EMV chips mentioned above).
Vanaf januari weer. :D
----
pi_134644611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:34 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Snap ik. Waarom is dat lastig? Worden die minder geaccepteerd in Japan?
Ja, maar zijn een aantal punten waar ze wel worden geaccepteerd en seveneleven is daar nu weer 1 van. Die zitten er zo veel dat geld opnemen in principe geen probleem is.
pi_134644619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:34 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Snap ik. Waarom is dat lastig? Worden die minder geaccepteerd in Japan?
Blijkbaar is het vanaf januari weer makkelijker.
----
pi_134644628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:34 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

[..]

Vanaf januari weer. :D
Dan lees je de tekst verkeerd, uitzondering zijn Nederlandse en canadese kaarten, die doen het al :)
pi_134644664
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dan lees je de tekst verkeerd, uitzondering zijn Nederlandse en canadese kaarten, die doen het al :)
Ja in bepaalde postkantoren en Citibank ja (als je geld wil opnemen). Maar je hebt toch geen zin om daar naar te zoeken als je op reis bent? :P
----
pi_134644669
Fok-it zat 2 weken terug in Japan en toen kon ie ook alweer gewoon pinnen met maestro bij 7-eleven

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:24 schreef TvhN het volgende:

[..]

En 7-eleven.
pi_134644674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:36 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Ja in bepaalde postkantoren en Citibank ja. Maar je hebt toch geen zin om daar naar te zoeken als je op reis bent? :P
Nee, de 7-eleven dus.
pi_134644731
Staat er gewoon best duidelijk hoor

quote:
International ATMs across Japan, including ATMs at post offices and 7-Eleven stores are currently not accepting Maestro cards with EMV chips (except cards issued in Canada and the Netherlands).
Zal het even voor je vertalen

quote:
Internationale atms in heel japan, inclusief atms in postkantoren en 7-elevens accepteren geen Maestro kaarten ( BEHALVE KAARTEN UIT NEDERLAND EN CANADA)
Alsjeblieft
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:21:56 #220
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134646185
Kan nooit kwaad om wat varianten bij je te hebben. Het is natuurlijk al vrij triest dat ze nog steeds gekloot met internationale kaarten hebben :'(

pdf-je met alle Citibanks in grote steden:
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134647066
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Staat er gewoon best duidelijk hoor

[..]

Zal het even voor je vertalen

[..]

Alsjeblieft
Overheen gelezen. Nam aan dat er nog hetzelfde stond als een paar weken geleden.

Totalvamp had ook problemen met z'n bankkaarten.
----
pi_134655535
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik mocht 3 internetcafes niet in omdat ik geen Japans sprak, toen heb ik t opgegeven.
woa... dat heb ik nooit meegemaakt....
pi_134673155
Als iemand zin heeft om te melden wat zijn favoriete plaats/plek/attractie is, graag. Ik heb nog een dagje over...
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134675855
ga een dagje in een oerbos lopen.
pi_134677630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:04 schreef Cara het volgende:
Als iemand zin heeft om te melden wat zijn favoriete plaats/plek/attractie is, graag. Ik heb nog een dagje over...
Wat ook nog in jouw trip past is Kamakura, maar dat was wel op een prachtige stranddag.

- Onsen stadje?
- Mt. Koyasan?
- Mt. Fuji?
pi_134677640
Zo naar het vliegveld *O*

Morgen in Tokyo.
pi_134677668
quote:
17s.gif Op woensdag 25 december 2013 07:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo naar het vliegveld *O*

Morgen in Tokyo.
Veel plezier! Ik ben gistermiddag weer in Nederland gearriveerd. :'(
pi_134677669
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:02 schreef TvhN het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik ben gistermiddag weer in Nederland gearriveerd. :'(
Leuke tijd gehad?
pi_134677681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Leuke tijd gehad?
Geweldig! Onder de indruk van de cultuur, historie en natuur. Daarnaast vind ik Tokyo erg gaaf, voor mij een verademing ten opzichte van bijvoorbeeld Bangkok; minder chaotisch, geen scams etc.. Qua infrastructuur ook helemaal top, vooral die shinkansen is ideaal.

Enig minpuntje was de hotelkamer gedurende laatste 2 dagen; erg klein, koud, geen wifi (terwijl aangegeven was dat dit aanwezig zou zijn). Aan de andere kant: je bent er toch niet veel.
pi_134677783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 07:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat ook nog in jouw trip past is Kamakura, maar dat was wel op een prachtige stranddag.

- Onsen stadje?
- Mt. Koyasan?
- Mt. Fuji?
Mt. Koya en overnachten in een Buddhists temple, dat wordt m :D
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134677788
quote:
17s.gif Op woensdag 25 december 2013 07:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo naar het vliegveld *O*

Morgen in Tokyo.
Have fun!
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134677816
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:44 schreef Cara het volgende:

[..]

Mt. Koya en overnachten in een Buddhists temple, dat wordt m :D
Ah cool, dat heeft een vriend van me gedaan en die was ondanks het schandalig vroege opstaan erg enthousiast :)
pi_134677878
Koya is geweldig :) Een dagje met overnachting, daarna wordt het al snel een erg klein dorpje bevonden . Maar het is een aparte ervaring, slapen bij monniken :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_134677907
quote:
17s.gif Op woensdag 25 december 2013 07:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo naar het vliegveld *O*

Morgen in Tokyo.
goeie reis!
pi_134678362
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:41 schreef Craptacular het volgende:
Is het trouwens niet handiger om hier in NL alvast wat Yens op te nemen?
Wij dachten bij onze vijfde keer Japan dat dat totaal niet nodig was. Stonden we op Narita, was het pinverkeer door de Rabo twee dagen lang geblokkeerd. Grote paniek! Dat was overigens nog voor de tijd dat je pinnen in het buitenland zelf actief aan moest vragen bij de bank.

Zorg in ieder geval voor wat contanten. Met euro's of dollars hadden we het ook wel kunnen redden.
pi_134737900
Voor iemand die voor het eerst naar Japan gaat, is onderstaand reisschema iets?
Aan- of opmerkingen zijn welkom :)

Vrijdag 18 juli 2014 Amsterdam – Fukuoka
Zaterdag 19 juli 2014 Fukuoka
Zondag 20 juli 2014 Fukuoka – Nagasaki
Maandag 21 juli 2014 Nagasaki
Dinsdag 22 juli 2014 Nagasaki – Beppu
Woensdag 23 juli 2014 Beppu – Hiroshima
Donderdag 24 juli 2014 Hiroshima/Miyajimi
Vrijdag 25 juli 2014 Hiroshima – Koyasan
Zaterdag 26 juli 2014 Koyasan – Osaka
Zondag 27 juli 2014 Osaka – Kyoto
Maandag 28 juli 2014 Kyoto
Dinsdag 29 juli 2014 Kyoto/Nara
Woensdag 30 juli 2014 Kyoto – Kanazawa – Shirakawa-go
Donderdag 31 juli 2014 Shirakawa-go – Takayama
Vrijdag 1 augustus 2014 Takayama
Zaterdag 2 augustus 2014 Takayama – Tokyo
Zondag 3 augustus 2014 Tokyo / Nikko
Maandag 4 augustus 2014 Tokyo
Dinsdag 5 augustus 2014 Tokyo
Woensdag 6 augustus 2014 Tokyo – Amsterdam
pi_134739458
Ziet eruit als een hele leuke route ^O^
pi_134739855
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:02 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Voor iemand die voor het eerst naar Japan gaat, is onderstaand reisschema iets?
Aan- of opmerkingen zijn welkom :)

Vrijdag 18 juli 2014 Amsterdam – Fukuoka
Zaterdag 19 juli 2014 Fukuoka
Zondag 20 juli 2014 Fukuoka – Nagasaki
Maandag 21 juli 2014 Nagasaki
Dinsdag 22 juli 2014 Nagasaki – Beppu
Woensdag 23 juli 2014 Beppu – Hiroshima
Donderdag 24 juli 2014 Hiroshima/Miyajimi
Vrijdag 25 juli 2014 Hiroshima – Koyasan
Zaterdag 26 juli 2014 Koyasan – Osaka
Zondag 27 juli 2014 Osaka – Kyoto
Maandag 28 juli 2014 Kyoto
Dinsdag 29 juli 2014 Kyoto/Nara
Woensdag 30 juli 2014 Kyoto – Kanazawa – Shirakawa-go
Donderdag 31 juli 2014 Shirakawa-go – Takayama
Vrijdag 1 augustus 2014 Takayama
Zaterdag 2 augustus 2014 Takayama – Tokyo
Zondag 3 augustus 2014 Tokyo / Nikko
Maandag 4 augustus 2014 Tokyo
Dinsdag 5 augustus 2014 Tokyo
Woensdag 6 augustus 2014 Tokyo – Amsterdam
vette reis, zeg! goed gedaan.
pi_134745072
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:02 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Voor iemand die voor het eerst naar Japan gaat, is onderstaand reisschema iets?
Aan- of opmerkingen zijn welkom :)

Vrijdag 18 juli 2014 Amsterdam – Fukuoka
Zaterdag 19 juli 2014 Fukuoka
Zondag 20 juli 2014 Fukuoka – Nagasaki
Maandag 21 juli 2014 Nagasaki
Dinsdag 22 juli 2014 Nagasaki – Beppu
Woensdag 23 juli 2014 Beppu – Hiroshima
Donderdag 24 juli 2014 Hiroshima/Miyajimi
Vrijdag 25 juli 2014 Hiroshima – Koyasan
Zaterdag 26 juli 2014 Koyasan – Osaka
Zondag 27 juli 2014 Osaka – Kyoto
Maandag 28 juli 2014 Kyoto
Dinsdag 29 juli 2014 Kyoto/Nara
Woensdag 30 juli 2014 Kyoto – Kanazawa – Shirakawa-go
Donderdag 31 juli 2014 Shirakawa-go – Takayama
Vrijdag 1 augustus 2014 Takayama
Zaterdag 2 augustus 2014 Takayama – Tokyo
Zondag 3 augustus 2014 Tokyo / Nikko
Maandag 4 augustus 2014 Tokyo
Dinsdag 5 augustus 2014 Tokyo
Woensdag 6 augustus 2014 Tokyo – Amsterdam
Ben je dan niet alleen maar aan het reizen zo ongeveer?
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:44:39 #240
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134746181
Inderdaad, lijkt me ook helemaal niks :D

Ik zou dat Koyasan en dat Shirakawa, Takayama stuk skippen en wat meer tijd in Kyoto/Tokyo doen.

Of, eerlijker, als ik mocht kiezen zou ik die eerste 4-5 dagen ook niet vanaf Fukuoka en Nagasaki doen, maar da's meer omdat ik liever langer ergens zit dan dat hele eind te reizen voor iets wat er niet heel interessant uit ziet:
http://www.japan-guide.com/e/e2161.html
http://www.japan-guide.com/e/e2162.html

[ Bericht 14% gewijzigd door matthijst op 27-12-2013 14:52:04 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134746849
hij heeft wel steeds rustdagjes ingebouwd, dat ie niet hoeft te reizen.
en reizen is toch leuk..
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:16:21 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134747292
Mja, maar wel een beetje zoals Japanners Europa doen :)
Klik-klik-bus-klik-klik-bus-klik-klik-vliegen-thuis
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:03:03 #243
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_134761703
Nagasaki - Beppu en Beppu - Hiroshima zijn geen fijne reizen. Ik zou Beppu of Nagasaki skippen afhankelijk van wat je wilt zien / doen natuurlijk. Beppu kun je in een dag zien (dagpas voor de hellen) alhoewel je er ook heel ontspannen wat langer kunt doorbrengen als je van onsen houdt.
pi_134762307
Hmm ja, da's waar ook. Daarom ben ik ook nooit in Beppu geweest maar alleen in Nagasaki.
pi_134768577
Voor Kyoto heb ik voor een paar dagen een huisje.



Daar ga ik nooit inpassen. :D
----
pi_134778106
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:02 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Voor iemand die voor het eerst naar Japan gaat, is onderstaand reisschema iets?
Aan- of opmerkingen zijn welkom :)

Vrijdag 18 juli 2014 Amsterdam – Fukuoka
Zaterdag 19 juli 2014 Fukuoka
Zondag 20 juli 2014 Fukuoka – Nagasaki
Maandag 21 juli 2014 Nagasaki
Dinsdag 22 juli 2014 Nagasaki – Beppu
Woensdag 23 juli 2014 Beppu – Hiroshima
Donderdag 24 juli 2014 Hiroshima/Miyajimi
Vrijdag 25 juli 2014 Hiroshima – Koyasan
Zaterdag 26 juli 2014 Koyasan – Osaka
Zondag 27 juli 2014 Osaka – Kyoto
Maandag 28 juli 2014 Kyoto
Dinsdag 29 juli 2014 Kyoto/Nara
Woensdag 30 juli 2014 Kyoto – Kanazawa – Shirakawa-go
Donderdag 31 juli 2014 Shirakawa-go – Takayama
Vrijdag 1 augustus 2014 Takayama
Zaterdag 2 augustus 2014 Takayama – Tokyo
Zondag 3 augustus 2014 Tokyo / Nikko
Maandag 4 augustus 2014 Tokyo
Dinsdag 5 augustus 2014 Tokyo
Woensdag 6 augustus 2014 Tokyo – Amsterdam
Ziet er leuk uit!
Must in Takayama: de biefstuk eten op zo'n in de tafel ingebouwde grill. Dat is de allerlekkerste biefstuk die ik ooit op heb. Een dag is overigens genoeg in Takayama, dus je hoeft er niet te vroeg heen en kan vroeg weer terug. Wij hebben hier overnacht, kleine B&B bij een lief oud echtpaar: Oyado Yoshinoya. Niet te harde matten, heerlijke Hida-beef op een steengrilletje bij het ontbijt, wifi en centraal gelegen. Aan te raden!
pi_134781472
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:16 schreef matthijst het volgende:
Mja, maar wel een beetje zoals Japanners Europa doen :)
Klik-klik-bus-klik-klik-bus-klik-klik-vliegen-thuis
ja dat wel..

ik ben ook nog niet in beppu geweest, maar nagasaki is wel een erg leuke stad.
pi_134784935
Morgenochtend voor het eerst en meteen voor het laatst met Aeroflot :D

Misschien moet ik mn koffer maar eens gaan inpakken :D
pi_134789104
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:42 schreef IntensiveGary het volgende:
Morgenochtend voor het eerst en meteen voor het laatst met Aeroflot :D

Misschien moet ik mn koffer maar eens gaan inpakken :D
Hoezo voor het laatst?
pi_134790042
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:32 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Hoezo voor het laatst?
Toen we boekten zaten we een beetje krap en hebben we bezuinigd op de vliegtickets. Volgende keer gewoon weer een directe vlucht :)
pi_134793285
Bedankt voor alle reacties.
We hebben inmiddels wel al de vliegtickets gekocht, dus daar kan niet veel meer aan wijzigen.
Maar daar tussenin kan alles nog aangepast worden, maar we hebben nog even de tijd....
pi_134795606
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Toen we boekten zaten we een beetje krap en hebben we bezuinigd op de vliegtickets. Volgende keer gewoon weer een directe vlucht :)
Ah, op die fiets :P nou goed, je komt iig in Japan toch! Heel veel plezier- post je weer wat fotootjes als je terug bent?
pi_134809843
Iemand nog tips voor goede locaties om 1 januari een aantal happy bags in te slaan? :)
  zondag 29 december 2013 @ 00:10:46 #254
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134810738
Apple
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134889594
Nog een jaar en 4 maanden.... klinkt lang, maar is zo voorbij meestal, behalve als je erop wacht natuurlijk :P Ben van plan komende herfst de tickets te gaan boeken, het reisschema samen te stellen en de nodige hotels te boeken. Iemand nog tips hiervoor? Moet bijv. de hotels boeken eerder of later dan pak en beet een half jaar ervoor? Verder willen wij 3 weken gaan in april, en dan net voor de Golden Week naar huis gaan, goeie periode toch? Of zouden jullie andere periode pakken?

Houd verder ook de ticketprijzen in de gaten, en tot nu toe komt Emirates er steeds als goedkoopste uit met 573 euro retour. Had ook de tip gekregen om op Haneda te vliegen i.v.m. dichterbij het centrum van Tokyo, klopt dat? Wij willen namelijk eerst 5 ~ 7 dagen Tokyo dan, daarna op doorreis naar de andere steden/bezienswaardigheden. Hoe we dat precies gaan doen? Geen idee nog :')

Vind het erg lastig te bepalen wat we willen bezoeken in de 3 - 3.5 weken tijd. Is bijvoorbeeld een rondje Tokyo - Nagano - Matsumoto Nagoya Kyoto Osaka- Odawara Hakone - Tokyo te doen in 3 weken als je ongeveer 6 dagen Tokyo wilt zien?

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackRhino op 30-12-2013 20:39:43 ]
pi_134891940
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand nog tips voor goede locaties om 1 januari een aantal happy bags in te slaan? :)
Waar ben je in geïnteresseerd? Wij staan 1 januari in de rij bij Parco in Shibuya voor een Vivienne Westwood lucky bag voor mn meisje. Dan naar Odaiba voor een lucky bag bij de modelautowinkel van het Toyotamuseum voor mij :P

Ik zou gewoon de grote winkelbuurten afgaan; Shibuya, Ginza, Shinjuku, maar ook in Asakusa of Ikebukuro vind je genoeg leuks. Lekker gaan snuffelen dus. Als je Ghibli leuk vindt zou ik de tweede even langsgaan bij de winkel in Tokyo Station. Is erg leuk.

Wij zijn dus inmiddels ook gearriveerd. Aeroflot viel erg mee. De KLM-vlucht naar Moskou was vele malen slechter. Idem voor het vliegvoer. De KLM-hap was vele malen beroerder. :D Wel nog bijna op de vuist gegaan met een irritante Rus die m'n meisje lastigviel en mij wel even op mn neus zou slaan toen ik er iets van zei. Toen ik uiteindelijk toch maar even opstond om het dan maar als mannen onder elkaar te regelen, bleek ik een kop groter te zijn en had 'ie opeens niet zo'n zin meer, vluchtte naar de stewardess en ging daar piepen dat 'ie gepest werd :D

Eerste dag hier zit er op. Ben om een uur of negen lokale tijd in slaap gevallen en werd om vier uur lokale tijd wakker. Balen.. Maar even naar de Family Mart aan de overkant gelopen voor een opwarmhap en vodka :D
pi_134892385
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Waar ben je in geïnteresseerd? Wij staan 1 januari in de rij bij Parco in Shibuya voor een Vivienne Westwood lucky bag voor mn meisje. Dan naar Odaiba voor een lucky bag bij de modelautowinkel van het Toyotamuseum voor mij :P

Ik zou gewoon de grote winkelbuurten afgaan; Shibuya, Ginza, Shinjuku, maar ook in Asakusa of Ikebukuro vind je genoeg leuks. Lekker gaan snuffelen dus. Als je Ghibli leuk vindt zou ik de tweede even langsgaan bij de winkel in Tokyo Station. Is erg leuk.

Wij zijn dus inmiddels ook gearriveerd. Aeroflot viel erg mee. De KLM-vlucht naar Moskou was vele malen slechter. Idem voor het vliegvoer. De KLM-hap was vele malen beroerder. :D Wel nog bijna op de vuist gegaan met een irritante Rus die m'n meisje lastigviel en mij wel even op mn neus zou slaan toen ik er iets van zei. Toen ik uiteindelijk toch maar even opstond om het dan maar als mannen onder elkaar te regelen, bleek ik een kop groter te zijn en had 'ie opeens niet zo'n zin meer, vluchtte naar de stewardess en ging daar piepen dat 'ie gepest werd :D

Eerste dag hier zit er op. Ben om een uur of negen lokale tijd in slaap gevallen en werd om vier uur lokale tijd wakker. Balen.. Maar even naar de Family Mart aan de overkant gelopen voor een opwarmhap en vodka :D
Je had die Rus gewoon moeten opvouwen joh.... :+

Maar snap overigens niet dat mensen ervoor kiezen om met KLM te gaan. Als ik zo snel even kijk, bijna 1100 euro retour, terwijl je bij Emirates voor 570 retour vliegt :) Wel een 2 uur durende stop op Dubai, maar dat heb ik er dan wel over voor ;)
pi_134893249
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:31 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Maar snap overigens niet dat mensen ervoor kiezen om met KLM te gaan. Als ik zo snel even kijk, bijna 1100 euro retour, terwijl je bij Emirates voor 570 retour vliegt :) Wel een 2 uur durende stop op Dubai, maar dat heb ik er dan wel over voor ;)
Ik betaalde 750 euro met KLM. Dan toch liever rechtstreeks..
pi_134895289
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:31 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Je had die Rus gewoon moeten opvouwen joh.... :+

Maar snap overigens niet dat mensen ervoor kiezen om met KLM te gaan. Als ik zo snel even kijk, bijna 1100 euro retour, terwijl je bij Emirates voor 570 retour vliegt :) Wel een 2 uur durende stop op Dubai, maar dat heb ik er dan wel over voor ;)
Ik heb het overwogen. Maar ik had niet zo'n zin in gezeik aan het begin van de vakantie. Waarschijnlijk word je dan op het eerst vliegtuig terug gezet ;)

En volgend jaar weer directe vlucht hoor. Dat overstappen vind ik maar niets.
pi_134896008
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:31 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Je had die Rus gewoon moeten opvouwen joh.... :+

Maar snap overigens niet dat mensen ervoor kiezen om met KLM te gaan. Als ik zo snel even kijk, bijna 1100 euro retour, terwijl je bij Emirates voor 570 retour vliegt :) Wel een 2 uur durende stop op Dubai, maar dat heb ik er dan wel over voor ;)
Ach via Dubai is wel weer een flink stuk langer. Scheelt je zo 6-7 uur (6u vliegen naar Dubai, 2u wachten, 9-10 uur naar Tokyo), ipv 10 uur direct.
Ligt er maar net aan wat je het extra reizen waard vindt :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134899640
Ieder z'n ding inderdaad, ik geef de 860 euro die ik bespaar met 2 tickets liever in Japan uit :)
pi_134907839
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:31 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Je had die Rus gewoon moeten opvouwen joh.... :+

Maar snap overigens niet dat mensen ervoor kiezen om met KLM te gaan. Als ik zo snel even kijk, bijna 1100 euro retour, terwijl je bij Emirates voor 570 retour vliegt :) Wel een 2 uur durende stop op Dubai, maar dat heb ik er dan wel over voor ;)
530 rechtstreeks met KLM ;)
pi_134907894
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Waar ben je in geïnteresseerd? Wij staan 1 januari in de rij bij Parco in Shibuya voor een Vivienne Westwood lucky bag voor mn meisje. Dan naar Odaiba voor een lucky bag bij de modelautowinkel van het Toyotamuseum voor mij :P

Ik zou gewoon de grote winkelbuurten afgaan; Shibuya, Ginza, Shinjuku, maar ook in Asakusa of Ikebukuro vind je genoeg leuks. Lekker gaan snuffelen dus. Als je Ghibli leuk vindt zou ik de tweede even langsgaan bij de winkel in Tokyo Station. Is erg leuk.

Wij zijn dus inmiddels ook gearriveerd. Aeroflot viel erg mee. De KLM-vlucht naar Moskou was vele malen slechter. Idem voor het vliegvoer. De KLM-hap was vele malen beroerder. :D Wel nog bijna op de vuist gegaan met een irritante Rus die m'n meisje lastigviel en mij wel even op mn neus zou slaan toen ik er iets van zei. Toen ik uiteindelijk toch maar even opstond om het dan maar als mannen onder elkaar te regelen, bleek ik een kop groter te zijn en had 'ie opeens niet zo'n zin meer, vluchtte naar de stewardess en ging daar piepen dat 'ie gepest werd :D

Eerste dag hier zit er op. Ben om een uur of negen lokale tijd in slaap gevallen en werd om vier uur lokale tijd wakker. Balen.. Maar even naar de Family Mart aan de overkant gelopen voor een opwarmhap en vodka :D
Bedankt ^O^
pi_134911035
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

530 rechtstreeks met KLM ;)
ik 555, rechtsreeks KLM..
opletten wanneer ze aanbiedingen hebben.
pi_134913399
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wij zijn dus inmiddels ook gearriveerd. Aeroflot viel erg mee. De KLM-vlucht naar Moskou was vele malen slechter. Idem voor het vliegvoer. Family Mart aan de overkant gelopen voor een opwarmhap en vodka :D
Hoe ging de overstap in moskou?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134915255
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:03 schreef Cara het volgende:

[..]

Hoe ging de overstap in moskou?
Soepel. Behalve dat de Russen lompe horken zijn :D Goedemiddag, hallo, bedankt en alstublieft zijn woorden die in hun vocabulaire of niet bestaan, of heel erge scheldwoorden zijn die absoluut niet gebruikt mogen worden of zo :D

Nu is luchthavenpersoneel sowieso nergens echt beleefd, maar dit was echt heel erg :D Vliegpersoneel was wel heel vriendelijk.
pi_134917931
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

530 rechtstreeks met KLM ;)
Da's zeker met die Werelddeals? Die golden dit jaar maar t/m maart, en wij willen in april. Als ik nu een prijsberekening doe op de KLM site, zit ik over de 1000 euro.

Dus hoe doe je dat? :P
pi_134920306
In Juni met Etihad voor 522,- retour gevlogen, met overstap in Abu Dhabi. Voor die tijd van het jaar was dat een stuk goedkoper dan KLM rechtstreeks. De overstap vond ík geen probleem, het was gewoon weer een klein avontuur ;)

Bovendien zijn de vliegtuigen, de service en het voedsel van die maatschappijen uit het Midden Oosten een stuk luxer dan KLM. En da's ook leuk om je vakantie mee te beginnen.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134920585
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Waar ben je in geïnteresseerd? Wij staan 1 januari in de rij bij Parco in Shibuya voor een Vivienne Westwood lucky bag voor mn meisje. Dan naar Odaiba voor een lucky bag bij de modelautowinkel van het Toyotamuseum voor mij :P

Als je dan toch bij de Parco bent, ga dan eten bij de BBQ-Koreaan op een van de bovenste etages. Goddelijk vlees!

Leuk trouwens, die lucky bags. Nooit van gehoord.
pi_134932956
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:40 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Als je dan toch bij de Parco bent, ga dan eten bij de BBQ-Koreaan op een van de bovenste etages. Goddelijk vlees!

Leuk trouwens, die lucky bags. Nooit van gehoord.
Dat wordt dan een dagje later. Voor morgen is de agenda vol :)

Vanuit een sleazy barretje in Shibuya wensen wij jullie allen een geweldig 2014! Proost! :)

pi_134934115
Leuk! Gelukkig nieuwjaar :D
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134937641
Iedereen alvast de beste wensen! Inmiddels zal de toren daar nu wel op 2014 staan :P
Helaas vandaag thuis gekomen..
pi_134944002
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Da's zeker met die Werelddeals? Die golden dit jaar maar t/m maart, en wij willen in april. Als ik nu een prijsberekening doe op de KLM site, zit ik over de 1000 euro.

Dus hoe doe je dat? :P
Dat waren werelddeals ja. Maar een maand of 2 terug waren er korte tijd ook ineens tickets voor minder dan 550. Kan je nog wel terugvinden in dit topic. Het is een kwestie van goed bij houden en op het juiste moment toeslaan denk ik.

Nu op luckybag jacht :)
  woensdag 1 januari 2014 @ 01:25:01 #274
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_134944225
Gelukkig nieuwjaar!
Isn't it ironic, don't you think
pi_134946148
Zo, eerste lucky bags benne binne :P



Wat ik er van vind? Ik neem er nog een inktvisballetje op :D

  woensdag 1 januari 2014 @ 10:06:46 #276
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_134946630
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:46 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat wordt dan een dagje later. Voor morgen is de agenda vol :)

Vanuit een sleazy barretje in Shibuya wensen wij jullie allen een geweldig 2014! Proost! :)

[ afbeelding ]
omg is dat the lockup in Shibuya _O- ?!
pi_134948928
Grappig die luckybags :)

Vriendin flink kunnen scoren. Jammer dat nog niet alles open was :'(

Helaas zit Tokio er nu op. Morgen om 6:58 ( :O ) de shinkansen richting nagano.
pi_134949563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Grappig die luckybags :)

Vriendin flink kunnen scoren. Jammer dat nog niet alles open was :'(

Helaas zit Tokio er nu op. Morgen om 6:58 ( :O ) de shinkansen richting nagano.
Hoelang blijf je nog in Japan?

Ik vond het erg tof, maar inderdaad jammer dat vanaf de 28ste veel dicht is daar.
pi_134949611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 13:48 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Hoelang blijf je nog in Japan?

Ik vond het erg tof, maar inderdaad jammer dat vanaf de 28ste veel dicht is daar.
Nog precies een week. Daarna vliegen we door naar de filipijnen. We gaan nog naar Nagano, snowmonkeys, matsumoto, een poststadje en dan osaka.

Eigenlijk alleen een paar keer voor een dicht museum gestaan. En gisteren waren ook veel restaurants dicht.
pi_134949844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 10:06 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

omg is dat the lockup in Shibuya _O- ?!
Nee, de Aqua. Lock Up - moet ik tot mijn schaamte bekennen - zijn we een paar jaar terug geweest. Heel fout :-D
pi_134951357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Grappig die luckybags :)

Vriendin flink kunnen scoren. Jammer dat nog niet alles open was :'(

Helaas zit Tokio er nu op. Morgen om 6:58 ( :O ) de shinkansen richting nagano.
Grappig, de shinkansen bracht ons net nog sushi :)

  woensdag 1 januari 2014 @ 17:26:57 #282
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_134954837
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:01 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, de Aqua. Lock Up - moet ik tot mijn schaamte bekennen - zijn we een paar jaar terug geweest. Heel fout :-D
mwah
ben er zelf ook geweest hoor :+
pi_134955212
Hier wat foto's voor de geïnteresseerden.

Takeashita-dori


Jizō beeldjes bij Zojo-ji


Shinjuku


Rijstcake maken


Niet alleen wij vinden deze dingen tof!


Go-Shuin-Cho laten maken
pi_134955588
Leuke foto's, DownBusiness :) Leuke tijd gehad? Ben je nog wezen clubben?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:40 schreef DownBusiness het volgende:
Hier wat foto's voor de geïnteresseerden.

[knip]

Rijstcake maken
[ afbeelding ]
Ben jij dit? Je komt me echt bekend voor, maar kan het even niet plaatsen :D
pi_134956375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:56 schreef Negentiendertig het volgende:
Leuke foto's, DownBusiness :) Leuke tijd gehad? Ben je nog wezen clubben?

[..]

Ben jij dit? Je komt me echt bekend voor, maar kan het even niet plaatsen :D
Ja echt een toffe vakantie is dit geweest en ja dat ben ik (woon in Gorinchem trouwen, misschien helpt dat je geheugen) :)

Ik ben naar Womb gegaan maar het was heel erg rustig en niemand leek ook maar Engels te kunnen spreken. Was ook in mijn eentje 's avonds dus hield het snel voor gezien :')
pi_134961032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:27 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ja echt een toffe vakantie is dit geweest en ja dat ben ik (woon in Gorinchem trouwen, misschien helpt dat je geheugen) :)

Ik ben naar Womb gegaan maar het was heel erg rustig en niemand leek ook maar Engels te kunnen spreken. Was ook in mijn eentje 's avonds dus hield het snel voor gezien :')
Nog nooit in Gorinchem geweest, dus ik zal je wel verwarren met iemand anders :P

Balen van je avondje uit, volgende keer beter ;) Ikzelf vind/vond uitgaan in Japan niet zo heel boeiend, dus je hebt mi weinig gemist
pi_135014384
Leuke foto's op de afgelopen pagina's.

Heb ff een vraagje betreft het vooruit sturen van bagage,
Mijn reis ziet er op een bepaald punt zo uit:

Ma/di/wo/do overnachting in Kyoto
Vrijdagochtend reis naar Mt. Koya
Vrijdagavond overnachting op Mt. Koya
Zaterdagmiddag inchecken in Osaka

Is het mogelijk om met zo'n bagagedienst donderdag vanuit Kyoto mijn spullen naar Osaka te sturen zodat ik die twee dagen later bij het inchecken in het hotel in Osaka heb liggen?
Dan neem ik een simpele rugzak mee naar Koya.
En houdt zo'n hotel gewoon probleemloos anderhalve dag je bagage vast?
Misschien kan iemand even uitleggen hoe dat gaat.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_135095760
Tijdens mijn vakantie in Argentinie heb ik een Japanse vrouw ontmoet die op haar 70ste (!) lekker
3 maanden alleen door Zuid Amerika aan het reizen was. Na een leuk gesprek heeft ze me uitgenodigd om langs te komen in Japan, dan zou ze me wel een stukje rondleiden. Ik moest er niet te lang mee wachten, want anders kon ze wel eens in de hemel zijn en had ik 'r daar op moeten zoeken _O-

Anyway, ze heeft me dusdanig verrast (op een of andere manier had ik haar enthousiasme, humor niet bij een Japanse/Aziatische verwacht :@ ) en voor het land geinteresseerd dat ik deze gelegenheid niet aan me voorbij wil laten gaan.

Ik zat te denken er zo'n 3 weken voor uit te trekken, is dit genoeg? Ervan uitgaande dat zij niet de gehele periode beschikbaar is vraag ik me af of Japan een goed land is om alleen te reizen en of ik mezelf kan redden met Engels? Daarnaast had ik de periode september/oktober in m'n hoofd.

Kunnen jullie me hiermee helpen?
pi_135099541
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:52 schreef Irrem het volgende:
Tijdens mijn vakantie in Argentinie heb ik een Japanse vrouw ontmoet die op haar 70ste (!) lekker
3 maanden alleen door Zuid Amerika aan het reizen was. Na een leuk gesprek heeft ze me uitgenodigd om langs te komen in Japan, dan zou ze me wel een stukje rondleiden. Ik moest er niet te lang mee wachten, want anders kon ze wel eens in de hemel zijn en had ik 'r daar op moeten zoeken _O-

Anyway, ze heeft me dusdanig verrast (op een of andere manier had ik haar enthousiasme, humor niet bij een Japanse/Aziatische verwacht :@ ) en voor het land geinteresseerd dat ik deze gelegenheid niet aan me voorbij wil laten gaan.

Ik zat te denken er zo'n 3 weken voor uit te trekken, is dit genoeg? Ervan uitgaande dat zij niet de gehele periode beschikbaar is vraag ik me af of Japan een goed land is om alleen te reizen en of ik mezelf kan redden met Engels? Daarnaast had ik de periode september/oktober in m'n hoofd.

Kunnen jullie me hiermee helpen?
Ik ben geen echte Japan kenner al heeft mijn bezoek wel indruk achter gelaten en hoop ik dit jaar terug te kunnen.

Van wat ik heb meegekregen is het land uitermate geschikt om alleen te reizen (als je normaal doet is het een veilig land, wees er gewoon net zo op je hoede als hier in Nederland) en kom je met Engels rondom de grote steden goed uit te voeten. Al zal er wel wat gebarentaal aan te pas moeten komen soms ;) Maar mensen zijn heel erg behulpzaam en als ze engels durven te spreken zullen ze je ook benaderen.

Zat er zelf aan te denken om mijn volgende trip ook 3 weken te doen en dan met een JR rail pass verschillende gebieden aan te doen.

September/oktober schijnen de meest natte maanden te zijn in Japan.
Al op http://www.japan-guide.com/ gekeken?
Hier nog een toffe blog van iemand met mooie foto's en informatie http://gaijingojapan.com/
pi_135113989
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:52 schreef Irrem het volgende:
Tijdens mijn vakantie in Argentinie heb ik een Japanse vrouw ontmoet die op haar 70ste (!) lekker
3 maanden alleen door Zuid Amerika aan het reizen was. Na een leuk gesprek heeft ze me uitgenodigd om langs te komen in Japan, dan zou ze me wel een stukje rondleiden. Ik moest er niet te lang mee wachten, want anders kon ze wel eens in de hemel zijn en had ik 'r daar op moeten zoeken _O-

Anyway, ze heeft me dusdanig verrast (op een of andere manier had ik haar enthousiasme, humor niet bij een Japanse/Aziatische verwacht :@ ) en voor het land geinteresseerd dat ik deze gelegenheid niet aan me voorbij wil laten gaan.

Ik zat te denken er zo'n 3 weken voor uit te trekken, is dit genoeg? Ervan uitgaande dat zij niet de gehele periode beschikbaar is vraag ik me af of Japan een goed land is om alleen te reizen en of ik mezelf kan redden met Engels? Daarnaast had ik de periode september/oktober in m'n hoofd.

Kunnen jullie me hiermee helpen?
Japan is het land dat ik met stip aan zou raden om alleen in te reizen. Heb me zelden ergens zo veilig gevoeld. En ik heb de indruk dat alleen zijn daar ook erg gewoon is.
Het communiceren viel mij 100% mee, ook al kwamen we met Engels lang niet altijd even ver. Handen, voeten, geduld en een snufje fantasie helpen een berg. En zoals al eerder gezegd, de Japanners zijn bijna eng behulpzaam, dus komt goed. (Wij zijn meerdere malen bijna 5 minuten door een Japanner gevolgd toen we de weg vroegen. Ze wilden kennelijk zeker weten dat we goed aankwamen en we ze goed hadden begrepen O+ )
pi_135114660
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Japan is het land dat ik met stip aan zou raden om alleen in te reizen. Heb me zelden ergens zo veilig gevoeld. En ik heb de indruk dat alleen zijn daar ook erg gewoon is.
Het communiceren viel mij 100% mee, ook al kwamen we met Engels lang niet altijd even ver. Handen, voeten, geduld en een snufje fantasie helpen een berg. En zoals al eerder gezegd, de Japanners zijn bijna eng behulpzaam, dus komt goed. (Wij zijn meerdere malen bijna 5 minuten door een Japanner gevolgd toen we de weg vroegen. Ze wilden kennelijk zeker weten dat we goed aankwamen en we ze goed hadden begrepen O+ )
Zeer herkenbaar.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:42:57 #293
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_135118444
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Japan is het land dat ik met stip aan zou raden om alleen in te reizen. Heb me zelden ergens zo veilig gevoeld. En ik heb de indruk dat alleen zijn daar ook erg gewoon is.
Het communiceren viel mij 100% mee, ook al kwamen we met Engels lang niet altijd even ver. Handen, voeten, geduld en een snufje fantasie helpen een berg. En zoals al eerder gezegd, de Japanners zijn bijna eng behulpzaam, dus komt goed. (Wij zijn meerdere malen bijna 5 minuten door een Japanner gevolgd toen we de weg vroegen. Ze wilden kennelijk zeker weten dat we goed aankwamen en we ze goed hadden begrepen O+ )
Haha wij zijn ook naar ons hostel gebracht toen we op een station op een kaart aan het kijken waren waar we heen moesten. 3 haltes en nog 10 minuten lopen. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_135118498
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:52 schreef Irrem het volgende:
Tijdens mijn vakantie in Argentinie heb ik een Japanse vrouw ontmoet die op haar 70ste (!) lekker
3 maanden alleen door Zuid Amerika aan het reizen was. Na een leuk gesprek heeft ze me uitgenodigd om langs te komen in Japan, dan zou ze me wel een stukje rondleiden. Ik moest er niet te lang mee wachten, want anders kon ze wel eens in de hemel zijn en had ik 'r daar op moeten zoeken _O-

Anyway, ze heeft me dusdanig verrast (op een of andere manier had ik haar enthousiasme, humor niet bij een Japanse/Aziatische verwacht :@ ) en voor het land geinteresseerd dat ik deze gelegenheid niet aan me voorbij wil laten gaan.

Ik zat te denken er zo'n 3 weken voor uit te trekken, is dit genoeg? Ervan uitgaande dat zij niet de gehele periode beschikbaar is vraag ik me af of Japan een goed land is om alleen te reizen en of ik mezelf kan redden met Engels? Daarnaast had ik de periode september/oktober in m'n hoofd.

Kunnen jullie me hiermee helpen?
prima land om alleen te reizen!
oktober is ook een prima maand, lekker weer.

kijk wel een beetje uit met te gretig ingaan op deze mevrouw haar uitnodiging, met japanners is het zo dat je goed moet opletten, of ze er wel echt zin in hebben, want ze kunnen goed alsof doen. het zou jammer zijn als deze mevrouw zich verplicht voelt 3 weken met je rond te hangen, als je ineens voor haar neus staat. en laat af en toe weten dat je niet lastig wilt zijn en het alleen ook wel redt, dat soort beleefdheden worden wel gewaardeerd daar.
pi_135118658
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:42 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Haha wij zijn ook naar ons hostel gebracht toen we op een station op een kaart aan het kijken waren waar we heen moesten. 3 haltes en nog 10 minuten lopen. :D
O+
Wij maaken de "fout" eerst de weg te vragen, en dan via een winkeltje op het station op weg te gaan, dus eerst de verkeerde kant op. Toen raakten we die japanner haast niet kwijt :D
pi_135124654
Bedankt voor de reacties!

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima land om alleen te reizen!
oktober is ook een prima maand, lekker weer.

kijk wel een beetje uit met te gretig ingaan op deze mevrouw haar uitnodiging, met japanners is het zo dat je goed moet opletten, of ze er wel echt zin in hebben, want ze kunnen goed alsof doen. het zou jammer zijn als deze mevrouw zich verplicht voelt 3 weken met je rond te hangen, als je ineens voor haar neus staat. en laat af en toe weten dat je niet lastig wilt zijn en het alleen ook wel redt, dat soort beleefdheden worden wel gewaardeerd daar.
Ik ben dan ook niet van plan om 3 weken bij die vrouw te blijven, maar een bezoekje zal ik zeker maken. Al is het maar voor 2 daagjes vind ik het al prima. Vandaar ook mijn vraag of het land oed te bereizen is als je alleen bent ;) Maar in ieder geval bedankt voor de tip. ^O^
pi_135127719
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:16 schreef Irrem het volgende:
Bedankt voor de reacties!

[..]

Ik ben dan ook niet van plan om 3 weken bij die vrouw te blijven, maar een bezoekje zal ik zeker maken. Al is het maar voor 2 daagjes vind ik het al prima. Vandaar ook mijn vraag of het land oed te bereizen is als je alleen bent ;) Maar in ieder geval bedankt voor de tip. ^O^
ja dacht ik ook wel.. ik heb 2 maanden alleen door japan gereisd, was geweldig. soms wat communicatie probleempjes, of cultuurbotsingen, maar verder ging dat fantastisch, erg veilig land en zelfs het kleinste stadje heeft een tourist info naast of op het station zitten die je met alles helpen. desnoods via google translate, lol..
pi_135129357
Ik zou de koffer al gepakt hebben Irrem. Er zijn maar weinig landen waar je zo veilig rond kunt reizen en de eigendommen nog even onbeheerd achter kunt laten. Het openbaar vervoer is goed geregeld en als je de weg niet weet is er altijd wel een behulpzame Japanner die je op weg helpt. Daarnaast kun je er goedkoop (en gezond) eten & drinken en heb je leuke kleinschalige accomodaties, waar je voor een acceptabel bedrag heerlijk kunt wegdromen.

De inwoners hebben wel een aantal eigenaardigheden en aparte gewoontes, maar dat maakt ze ook uniek.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_135131831
Enalaatstedag :'(

Vandaag naar kobe. Morgen nog dagje Osaka. Nagano, snowmonkeys en matsumoto waren tof. Vooral laatste is een erg relaxt stadje met opvallend veel leuke barretjes :)
pi_135134285
Wij nog twee dagen na deze... Inmiddels wel uitgeshopt. Vanmiddag met een bevriende Japanse sjiek op stap en uit eten :) Afgelopen zaterdag naar the Womb geweest. Waar het vorig jaar één van de allerbeste clubavonden uit m'n leven was ( en dat wil wat zeggen, daar ik zelf een
heb gehad en daarbij zo'n 25 jaar clubervaring heb ) was het dit jaar zwaar kut. Volgend jaar de ageha maar eens proberen :)
pi_135144243
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 03:38 schreef IntensiveGary het volgende:
Wij nog twee dagen na deze... Inmiddels wel uitgeshopt. Vanmiddag met een bevriende Japanse sjiek op stap en uit eten :) Afgelopen zaterdag naar the Womb geweest. Waar het vorig jaar één van de allerbeste clubavonden uit m'n leven was ( en dat wil wat zeggen, daar ik zelf een
heb gehad en daarbij zo'n 25 jaar clubervaring heb ) was het dit jaar zwaar kut. Volgend jaar de ageha maar eens proberen :)
Mooi kut is dat, ik was een week eerder die zaterdag daar en het viel mij ook al zo ontzettend tegen. Was het zeker ook nog eens heel erg rustig?
Ligt niet alleen aan mij dus :')

A.s. woensdag weer KLM werelddeal weken, ben benieuwd of Tokio er bij zit. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')