Juist ja, want alleen door er geweest te zijn kan je een beeld vormen over een land.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:57 schreef CheeseHead1992 het volgende:
[..]
Hoe wordt zo'n gigantische troll als jij een Moderator? Fok is wel erg diep afgezakt, zeg.
Ben je wel eens in Japan geweest? Nee? Doe dan geen uitspraken zonder dat je iets van het onderwerp af weet.
Ah dus omdat de Japanse 'humor' jou niet ligt wonen er rare mensen en hebben ze een 'vreselijke' cultuur?quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:00 schreef GGMM het volgende:
[..]
Juist ja, want alleen door er geweest te zijn kan je een beeld vormen over een land.
Jank niet zo vanwege een afwijkende mening aub.
okee, tot ziens.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:49 schreef GGMM het volgende:
Naja, ik had ook niet direct door dat het om TRV ging, kwam dit topic gewoon tegen en gaf iets te snel een mening over Japan. Was niet m'n bedoeling om te trollen verder. Excuus.
Hey Pokker,quote:...
Hey Pokker,quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:
railpass besteld, wel lastig met die iban en BIC gedoe... geen idee waar ik die BIC code moest zetten, dus dan maar in de mededelingen. en dan noemden ze het in de email ook nog eens geen BIC maar SWIFT (engeland) ik hoop maar dat het goed gaat.
bedanktquote:Op zaterdag 2 november 2013 12:24 schreef DownBusiness het volgende:
[..]
Hey Pokker,
Even wat vraagjes aangezien jij al eerder in Tokyo bent geweest. Ik zat wat topics terug te lezen en jij geeft veel goed advies zo leek haha
Ik zit dus van 25 december tot 31 december (6 volle dagen) in Tokyo. Zit in Roppongi (wat velen zeggen niet leuk is omdat het duur is) met 3 metrostations op afstand.
Ik ben zelf 25 en ga met de insteek gewoon veel te kunnen zien (Asakusa, Akihabara, Shibuya, Shinjuku etc.) en van de sfeer en eten te genieten. Maar zou ook graag een keer naar een vette nachtclub gaan.
Ik ga met een tante van mij maar die is al wat ouder dus laat ik wel achter ergens![]()
Dit moet toch wel te doen zijn in je eentje? En dan maar alles proberen om contact met andere te maken.
Verder willen we ook op een mooie dag naar Hakone om daar bijv. naar die baden te gaan.
En dan het liefst met de Shinkansen naar Fujisan.
Is dat goed te doen?
Alvast bedankt!
Heel erg bedankt voor je antwoord!quote:
12 november, over anderhalve week!quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:53 schreef DownBusiness het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor je antwoord!
Sla het allemaal op in een word bestandje zodat ik straks voor ik weg ga een mooi bestand heb met do's en dont's.
Ben benieuwd naar die update
Wanneer vertrek je nou, halverwege november?
Haha thx!quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
12 november, over anderhalve week!![]()
oh wel belangrijk, neem je paspoort mee als je uitgaat, anders kom je clubs niet in. leeftijd controle, 21+
en ik dacht nog, als je een nacht hiphop nou niet trekt, ga dan gewoon naar club atom. veel raar uitegdost volk daar, en groot dus je verveelt je niet. en de techno kelder was echt vet.
ja kleren kan je wel vergeten, alhoewel japanse jongeren tegenwoordig al een stuk langer zijn dna de oudere generaties, dus wie weet.. verder is winkelen hobbie nummer 1 in japan, ook leuk als je niks koopt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:35 schreef DownBusiness het volgende:
[..]
Haha thx!
Nederlandse top 40 Hiphop is niet mijn ding maar zou me er wel mee kunnen vermaken. Techno is altijd goed. Atom klink in elk geval tof. Zal eens opzoeken.
Sta je dan als nuchtere Hollander in een t shirtje![]()
Ow, en hoor veel mensen over winkelen. Elektronica en prullaria natuurlijk. Kleren zal moeilijk worden (1.94 en 91 kg)
Nja ik ga het allemaal wel zien/meemaken haha
lekker snel dat je weggaat, tot die tijd hier tips blijven plaatsen is altijd welkom!
Mag allemaal gewoon opgestuurd wordenquote:Op zondag 3 november 2013 17:11 schreef Rob310 het volgende:
Mijn zoon zit momenteel voor 5 maanden in Japan en nu willen wij een pakketje opsturen met wat [Nederlander mode] pepernoten, chocolade en pannekoekenmix [/Nederlander mode].![]()
Kan iemand hier, mij uit ervaring vertellen of dit toegestane goederen zijn om naar Japan te versturen en of het klopt dat ik als particulier uitsluitend de keus heb om dit te doen bij PostNL of DHL for You?
Dank.
veel zijn wel open, maar ligt er maar aan hoe druk het is. de meeste japanners werken gewoon door de week. vrijdag is top avond.quote:Op zondag 3 november 2013 22:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Zijn er ook clubs in Tokio die op maandag of dinsdag open zijn en redelijk goed bezocht worden?
hmm.. ja kennelijk is het nu blaadjes-kijk tijd, wordt misschien nog lastig iets goeds te vinden in kyoto..quote:Op zaterdag 9 november 2013 08:57 schreef Igen het volgende:
Ik wou zeggen Hana Hostel, maar die zitten tot het eind van de maand volgeboekt blijkbaar.
Century Southern Towerquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:51 schreef CheeseHead1992 het volgende:
[..]
Ik heb het toch via booking.com voor elkaar gekregen om met drie personen voor iets meer dan 300 euro drie nachten in dit zeer luxe hotel te zitten midden in Shinjuku. Een meer centrale plek in Tokyo is er vrijwel niet. Dit was het uitzicht van onze kamer:
[ afbeelding ]
Wat is dat voor bullshit? Beetje populair doen? Joachim zijn okonomiyaki is goddelijkquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:00 schreef GGMM het volgende:
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten.Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.
wij zijn naar ageha gegaan, weet niet meer welke dag (denk weekend) en toen was het volle bak met een rij van een half uur buiten. wat samen met de entree van 45 euro en de bierprijzen van bijna 10 euro meer dan de moeite waard was.quote:Op zondag 3 november 2013 22:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Zijn er ook clubs in Tokio die op maandag of dinsdag open zijn en redelijk goed bezocht worden?
in kyoto zaten wij in http://www.anacpkyoto.com/ was een redelijk luxe maar ook een beetje gedateerd. de prijzen vielen echt reuze mee, hebben via hotels.com goede aanbiedingen gevonden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:43 schreef pokkerdepok het volgende:
iemand nog een goede tip voor een slaapplek in kyoto, goedkoop? (slaapzalen, wel single/double rooms)
Welk formulier heb je er dan opgeplakt? Ik dacht dat een cn22 voldoende was maar nu ben ik de kleine lettertjes aan het doorlezen en zie ik dat je bij een cn22 maar tot 2 Kg. mag gaan.quote:Op zondag 3 november 2013 18:49 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Mag allemaal gewoon opgestuurd wordenen PostNL heb ikzelf prima ervaringen mee. Binnen een dag of 8 van NL naar JP.
Bij de PostNL-balie geven ze je een formulier dat je moet invullen, kheb er zelf nooit op gelet welk formulier dat precies was.quote:Op zondag 17 november 2013 18:24 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Welk formulier heb je er dan opgeplakt? Ik dacht dat een cn22 voldoende was maar nu ben ik de kleine lettertjes aan het doorlezen en zie ik dat je bij een cn22 maar tot 2 Kg. mag gaan.
Ik neem aan dat dan alleen het cn23 overblijft?
Ik zit op 8 Kg en ong. 26 stuks artikelen en je kunt er maar 6 opschrijven op zo'n formulier..... 5 formulieren invullen dan maar ?
Yep, die heb je in allerlei soorten en smaken. Die van het plaatje lijkt me een klassieke okonomiyaki.quote:Op donderdag 21 november 2013 09:06 schreef Steve-O het volgende:
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg
Zijn dit die hartige pannekoeken met allerlei meuk erop ? ( Hadden een keer gruwelijke honger en hebb we dit volgens mij gegeten ( Ik vind het het perfecte biervoer trouwens ) )
Ow die dingen zien er wel goddelijk uit!quote:Op donderdag 21 november 2013 09:06 schreef Steve-O het volgende:
Begin deze maand naar Japan geweest om daar met de Shinkansen wat steden aan te doen .
Heerlijk praktisch land ik mis alleen ontzettend de Ramen en de Deluxe toiletbrillen weer terug in NL.
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg
Zijn dit die hartige pannekoeken met allerlei meuk erop ? ( Hadden een keer gruwelijke honger en hebb we dit volgens mij gegeten ( Ik vind het het perfecte biervoer trouwens ) )
Denk dat je het beste op Hotels.com of Booking.com kunt kijken.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:17 schreef TvhN het volgende:
Iemand die mij een hotel/guesthouse in Tokio kan aanraden? Indien ik ga, ben ik van om 2/2,5 weken in Japan te verblijven. Heb nog niet echt een route uitgestippeld, weet ook nog niet 100% zeker of ik ga, maar overweeg het sterk. Vandaag de Lonely Planet gekocht.
Heb inmiddels wat gevonden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:10 schreef DownBusiness het volgende:
[..]
Denk dat je het beste op Hotels.com of Booking.com kunt kijken.
Er is zoveel keus en zo kan je precies zoeken op locatie, budget, aantal sterren, voorkeur etc.
Foto's! XDquote:Op maandag 25 november 2013 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik ben net terug en wat is Japan toch een prachtig land. Ik kijk nu alweer naar tickets![]()
In Tokio kan ik trouwens het best Western in Shinjuku aanraden. Perfecte locatie en de kamer was erg ruim.
Hoogtepunten voor mij was toch Nikko en Nara. Maar ook het shoppen in Akibahara was tof net als het uitgaan. Ik ben uiteindelijk op woensdag naar de Womb geweest. Was echt leuk, en jeetje, wat gaan japanners los als ze een slokje op hebben.
Schijnt dat de Aziaten de skill hebben om uit de maat te dansen.quote:Op maandag 25 november 2013 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik ben net terug en wat is Japan toch een prachtig land. Ik kijk nu alweer naar tickets![]()
In Tokio kan ik trouwens het best Western in Shinjuku aanraden. Perfecte locatie en de kamer was erg ruim.
Hoogtepunten voor mij was toch Nikko en Nara. Maar ook het shoppen in Akibahara was tof net als het uitgaan. Ik ben uiteindelijk op woensdag naar de Womb geweest. Was echt leuk, en jeetje, wat gaan japanners los als ze een slokje op hebben.
Wanneer was dat geweest? Ik had het zelf niet geprobeerd maar er waren meerdere meldingen dat het sinds een paar maanden niet meer lukt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:32 schreef DrLegato het volgende:
Over het pinnen, met mijn Europas/wereldpas van de Rabobank kon ik bij elke 7-11 pinnen gewoon.
Volgensmij begin dit jaar niet meer mogelijk. Voorheen kon ik in 7/11 met mijn ingpasje (maestro) ook pinnen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:54 schreef DrLegato het volgende:
Vorig jaar was ik in Japan, dus als het nu niet meer kan... Dan is dat goed waardeloos! Iedere keer als ik naar Japan ga, lijken er weer minder bruikbare pinautomaten te zijn.Kan iemand dit verklaren?
Hier wat foto's van Shinjuku en Shibuya. https://www.facebook.com/(...)2408107893534&type=1quote:Op woensdag 27 november 2013 16:13 schreef DownBusiness het volgende:
[..]
Foto's! XD
Womb ziet er uit als een toffe tent.
Hoeveel kost dat nou daar een avondje stappen met entree enzo.
En Nederlandse boeren gaan toch ook los als ze een slokje op hebben.
welnee man. ik betaalde 2000 yen en 600 yen voor een Long Island Ice Tea.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:45 schreef DutchAdventurer het volgende:
Womb is duur. ¤30-40 entree en ¤6-7 voor een biertje
Ik kom de 29e aanquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:13 schreef DownBusiness het volgende:
Zo langzamerhand bezig met een lijst/planning te maken van dingen die ik wil gaan doen in en rondom Tokio. Alleen zijn het er volgens mij teveel om te doen haha. Maar veel dingen kunnen hopelijk ook gecombineerd worden?
Dinsdag 24 december - heenvlucht
Woensdag 25 december - aankomst om ongeveer 10:00 -
Donderdag 26 december -
Vrijdag 27 december -
Zaterdag 28 december -
Zondag 29 december - Yoyogi park,
Maandag 30 december -
Dinsdag 31 december - terugvlucht rond 13:00
Mount Fuji - 5 lakes of Hakone (mooier?)
JIGOKUDANI YAEN-KOEN (sneeuw aapjes in Nagano's Hell Valley)
Tokyo Ueno Zoo
Akihabara
Shibuya
Asakusa
Tokyo Skytree en/of Tokyo government building
Nog een avondje stappen als het kan![]()
Zijn er kenners die mij kunnen vertellen of ik teveel hooi op mijn vork heb genomen?
Of desnoods beetje helpen met indeling.![]()
Ik wil nog even opmerken dat ook na sluitingstijd van het postkantoor, de automaten gewoon bereikbaar zijn. Dat is vaak namelijk een aparte ruimte waar je altijd naar binnen kunt, achter schuifdeuren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:40 schreef Terpentin07 het volgende:
Bij de japan postbank kan je namelijk alleen binnen kantoortijden naar de geldautomaat.
Bedankt voor je reactie! Zet alle tips in een word bestand om zo het later nog na te lezen en dingen er uit te vissen.quote:
Ja het liefst zou ik ook 2 weken gaan maar het was al passen en meten met mijn studie. En een week later heb ik tentamenweek. En studeren tijdens vakantie gaat nooit gebeuren natuurlijk haha.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik kom de 29e aan![]()
Jammer dat je de 1e alweer weg bent. Dan begint de Fukubukoro. Mega uitverkoop. M'n meisje gaat dan haar jaarlijkse poging tot het leegkopen van Tokio doen
Suica en Pasmo zijn inderdaad exact hetzelfde. ik heb het net opgezocht en dat is inderdaad een hele goede deal. Ben zelf met de "friendly airport limousine" busservice gegaan ipv trein, omdat ik buiten de perfectuur tokyo woon nuquote:Ben van plan om een Suice + NEX kaart te kopen voor een retourtje Narito-Tokyo en dan heb je gelijk een pas voor al het o.v. Is een beetje hetzelfde als PASMO dan neem ik aan.
Het verbaaste mij ook nogal hoe ruk het wifi eigenlijk is daar . Het meeste Public wifi wat je heb moet je weer accounts etc voor aanmaken etc niet erg praktisch . In korea hebben ze dat beter uitgedacht ..quote:Op zondag 1 december 2013 02:58 schreef bakacakes het volgende:
Ben ook weer terug na 2 maandjes door Japan gereisd te hebben, geweldige tijd gehad. Heb er veel meer gedaan dan toen ik er een jaar studeerde. Heb alleen in Tokyo een paar dagen in een hostel geslapen en voor de rest kon ik overal wel bij bekenden terecht gelukkig, wat uiteraard erg voordelig voor mij was.
Enige nadeel wat ik mijn trip heb meegemaakt is de verdomde moeilijkheid om een (prepaid) simkaart te kopen. Uiteindelijk een micro 4G simcard van B-mobile gekocht, die te groot was voor mijn iPhone 5. Heb deze laten knippen in Nipponbashi met als resultaat een simkaart die niet meer werkte. Was dus afhankelijk van public wi-fi wat echt zuigt als je afspreekt met anderen. Ik ben bekend met de portable wi-fi apparaatjes maar deze worden niet aan buitenlanders verhuurt door bijvoorbeeld Yodabashi camera.
Dus dat, in Taipei kon ik ook gewoon overal zonder account + pw en was het ook nog eens op elk station. Bovendien biedt de mac donalds ook geen gratis wi-fi meer zoals voorheen wel het geval was! Gelukkig heb ik me goed weten te redden, mede dankzij de Starbucks wi-fi spots.quote:Op maandag 2 december 2013 14:11 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Het verbaaste mij ook nogal hoe ruk het wifi eigenlijk is daar . Het meeste Public wifi wat je heb moet je weer accounts etc voor aanmaken etc niet erg praktisch . In korea hebben ze dat beter uitgedacht ..
Dit zijn dezelfde simkaarten die ze ook bij Yodabashi camera verkopen. Zowel normale sim als micro sim, maar geen nano simkaarten dus (voor iPhone 5)quote:Op maandag 2 december 2013 14:15 schreef matthijst het volgende:
Ik had hier eem simkaart gehaald, die hebben ook van die pocket-wifi's:
http://japan-wireless.com/products.html
Dat weet ik, had hetzelfde probleem, maar een vrouw met en 4Squote:Op maandag 2 december 2013 14:55 schreef bakacakes het volgende:
Dit zijn dezelfde simkaarten die ze ook bij Yodabashi camera verkopen. Zowel normale sim als micro sim, maar geen nano simkaarten dus (voor iPhone 5)
Die lijken ze daar wel te verhurenquote:Ik ben bekend met de portable wi-fi apparaatjes maar deze worden niet aan buitenlanders verhuurt door bijvoorbeeld Yodabashi camera.
5 jaar geleden was er bijna nergens wifi in Japan. Ik ben toen eens naar de Starbucks gegaan, omdat het internet op de universiteit k met p was, maar bij de Starbucks hadden ze helemaal geen signaal. Bleek later dat het eigenlijk overal zo slecht gesteld was in Japan. Is ondertussen wel wat verbeterd hoor. In Korea en de VS is het wel veel beter.quote:Op maandag 2 december 2013 14:11 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Het verbaaste mij ook nogal hoe ruk het wifi eigenlijk is daar . Het meeste Public wifi wat je heb moet je weer accounts etc voor aanmaken etc niet erg praktisch . In korea hebben ze dat beter uitgedacht ..
Per kaart of in totaal?quote:Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef matthijst het volgende:
Bij een bemande balie. Geloof dat je nog een kleine fee betaalt voor inleveren, 150 yen ofzo.
Ik heb net even gekeken en op vrijdag en zaterdag kost het 3500 yen om de Womb binnen te komen. Op andere dagen is het 2000 of 1500. De wisselkoers is nu wel een stuk beter dan toen ik er wasquote:Op zaterdag 30 november 2013 16:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hier wat foto's van Shinjuku en Shibuya. https://www.facebook.com/(...)2408107893534&type=1
Womb is te gek. Tot een uur of twee een donker hol. Daarna gaat de lichtshow op full blast en het publiek helemaal los. Aanrader!
[..]
welnee man. ik betaalde 2000 yen en 600 yen voor een Long Island Ice Tea.
waar ik even aan wiltoevoegen, vergeet Ginza niet. qua lichtshow savonds hebben ze daar een aardige inhaalslag gemaakt. was een beetje vergane glorie, nu wel echt tof.quote:Op zondag 1 december 2013 07:56 schreef leander93 het volgende:
Shibuya moet je echt bij nacht zien, en dan vooral de crossing die bezaaid is met toeristen en hun fotocameras, maar vergeet ook Shinjuku niet bij nacht, dat is echt eens zo overweldigend als Shibuya
Wij hadden met elke pinpas succes bij he postkantoor. 7/11 werd ook van gezegd dat die het zouden doen maar daar hadden we geen succes. En de bank op het vliegveld zou het ook doen voor iedereen, maar daar kon uiteindelijk alleen de mensen met ING niet pinnen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:54 schreef DrLegato het volgende:
Vorig jaar was ik in Japan, dus als het nu niet meer kan... Dan is dat goed waardeloos! Iedere keer als ik naar Japan ga, lijken er weer minder bruikbare pinautomaten te zijn.Kan iemand dit verklaren?
Haha dat hadden wij ook inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De vorige keer vond ik het al zo'n gedoe om te pinnen en toen deed de 23/7 het nog wel. Die dingen zag je altijd en overal behalve net op het moment dat je geld nodig had natuurlijk![]()
Bizar dat het nog zo ingesteld is op cash betalen ja.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:28 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik snap ook niet dat een modern land zoals Japan zo moeilijk is met pinnen. Hong Kong was juist het tegenovergestelde, alle 100 meter een bank waar je kon pinnen.
De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown partiesquote:Op woensdag 4 december 2013 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand een idee of je op oud en nieuw tussen zeg 1/2 en zonsopkomst nog ergens binnen komt? Cafe is ook goedWe willen rond 12-en bij een tempel staan en bij zonsopkomsten gebruik maken van 1 van de mogelijkheden om dit te bekijken vanaf een hoog gebouw. Daartussen moeten we nog vullen..
Hmm, we begrepen dat de zon zien opkomen een heel ding was, maar ondergaan dus ook? Dat zou wel voor wat schappelijkere tijden zorgen.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown parties![]()
Wij willen aan het begin van de avond in het Mori building zijn voor de laatste zonsondergang van het jaar. Dan gaan we even eten en zijn we de rest van de avond in een klein café in Shibuya. Rond een uur of éen, twee gaan we knorren. De volgende ochtend om een uur of zeven op, ontbijten en dan wandelen naar de Meiji Shrine voor het nieuwjaarsritueel en dan door naar Shibuya om in de rij te staan bij Parco voor de Fukubukuro. Als vriendinlief daar haar creditcard heeft laten roken gaan we door naar Odaiba, waar het ritueel zich herhaalt
Klopt, eerste zonsopgang is ook belangrijk... maar in Tokio misschien een beetje lastig te realiseren. Check de openingstijden van: mori buildin, metropolitan office, sky tree en zo nog een paar plekken.. Ik denk dat de meesten dicht zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, we begrepen dat de zon zien opkomen een heel ding was, maar ondergaan dus ook? Dat zou wel voor wat schappelijkere tijden zorgen.
Heel veel gebouwen gingen juist extra vroeg open, hadden wij ergens gevonden. Zal straks even zoeken. Volgens mij was Tokyo metro er 1 van, Tokyo Tower leek ons ook leuk (die ging zeker open).quote:Op woensdag 4 december 2013 11:17 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Klopt, eerste zonsopgang is ook belangrijk... maar in Tokio misschien een beetje lastig te realiseren. Check de openingstijden van: mori buildin, metropolitan office, sky tree en zo nog een paar plekken.. Ik denk dat de meesten dicht zijn.
Je zou een open plek kunnen opzoeken. De Rainbow Bridge of zo
Bij de Tokyo Tower is het first come first serve. Sky Tree ben ik al op geweest, leuk maar zou niet nog een keer 30 euro neertellen, zelfs niet voor zonsopkomst bij nieuwjaar.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:38 schreef pokkerdepok het volgende:
voor dat soort plekken zou ik dan wel een kaartje regelen, van tevoren (als die uberhaubt te krijgen zijn..). ik denk dat heel tokyo wel op de skytree wil staan op nieuwjaars ochtend.
en er zijn ongetwijfeld zat clubs die de nacht open zijn, maar ook daar zal het misschien lastig zijn om zomaar aan te kloppen zonder kaartje?
ik heb skytree maar overgeslagen, mij te duur voor een uitzichtje. wel tof ding verder.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij de Tokyo Tower is het first come first serve. Sky Tree ben ik al op geweest, leuk maar zou niet nog een keer 30 euro neertellen, zelfs niet voor zonsopkomst bij nieuwjaar.
Clubs maak ik me ook wel zorgen over ja. Misschien is sunset een makkelijker uit te voeren plan.
Ik wou dat ik de Tokyo Tower had overgeslagen. Die zagen wij nog na de skytree. Toch wel een stukje minder indrukwekkend.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik heb skytree maar overgeslagen, mij te duur voor een uitzichtje. wel tof ding verder.
ja misschien kan je wel iets vinden, maar de treinen stoppen natuurlijk ook met rijden snachts... dus in je eigen buurt, kan geen kwaad.
ook niet opgeweest... ik ben op het regeringsgebouw geweest, gratis.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik wou dat ik de Tokyo Tower had overgeslagen. Die zagen wij nog na de skytree. Toch wel een stukje minder indrukwekkend.
Metropolitan ook nog gedaan, die is ook erg leuk, vooral omdat er een vrouw ons rond wou leiden met praatjes over de uitzichten, maar we hebben niets anders gedaan dan over haar leven proberen te kletsenquote:Op woensdag 4 december 2013 17:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ook niet opgeweest... ik ben op het regeringsgebouw geweest, gratis.vast ook minder indrukwekkend uitzicht, maar ach..
en nog op mount takao geweest, ook daar nog een uitzichtje gezien, en dat nieuwe gebouw in shibuya had ook een skylounge, niet zo hoog maar wel leuk.
Van een PASMO weet ik dat je 'm weer in dezelfde oplaadautomaat kan proppen en 500 yen terugvangt.quote:Op maandag 2 december 2013 19:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waar kan ik die suica-kaarten makkelijk inleveren? Wij hadden er vorige keer 2 bij de suica n'ex aanbieding, die zijn we allebei kwijt geraakt dus 2 nieuwe maar bij thuiskomst de 2 verloren kaarten teruggevonden onder in een tas. Volgende vakantie laten we de suica nex aanbieding natuurlijk niet liggen, dan hebben we er 6Dat lijkt me wat overdreven..
Iedere kaart sowieso 500 yen waard toch?
Is dat alleen bij 7/11 Japan of gewoon wereldwijd?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef KingLysandus het volgende:
7/11 bank heeft sinds april mot met Mastercard. Daarom kun je niet meer met Mastercard en Maestro bij de 7/11-filialen geld opnemen. Was een paar jaar geleden ook al.
We hebben 1 van onze 2 Mastercards opgezegd en een Visa genomen.![]()
Alleen Japan als ik het goed heb.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:25 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Is dat alleen bij 7/11 Japan of gewoon wereldwijd?
Volgens mij is het 7 & i (Holdings). Deze organisatie beheert ook alle Japanse Denny's restaurants (blech..).quote:Op woensdag 4 december 2013 23:04 schreef pokkerdepok het volgende:
7eleven heet ook '7 i and holdings' tegenwoordig, in ieder geval in japan. lekker pakkende naam, lol.
oh ja, inderdaad.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:09 schreef Perenijsje het volgende:
[..]
Volgens mij is het 7 & i (Holdings). Deze organisatie beheert ook alle Japanse Denny's restaurants (blech..).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |