abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133900049
postkantoor deed het prima voor ons, en het vliegveld ook, met ING.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:05:09 #77
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133900111
Ja, vonden mijn reisgenoten ook een beetje apart aangezien 'iedereen' aan gaf dat de bank op het vliegveld het wel zou doen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133901076
De vorige keer vond ik het al zo'n gedoe om te pinnen en toen deed de 23/7 het nog wel. Die dingen zag je altijd en overal behalve net op het moment dat je geld nodig had natuurlijk :') _O-
pi_133901620
Ik snap ook niet dat een modern land zoals Japan zo moeilijk is met pinnen. Hong Kong was juist het tegenovergestelde, alle 100 meter een bank waar je kon pinnen. :P
  woensdag 4 december 2013 @ 10:29:13 #80
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133901637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De vorige keer vond ik het al zo'n gedoe om te pinnen en toen deed de 23/7 het nog wel. Die dingen zag je altijd en overal behalve net op het moment dat je geld nodig had natuurlijk :') _O-
Haha dat hadden wij ook inderdaad.

En we hadden midden in Akihabara een bank gevonden die het deed maar die konden we later toen we er één nodig hadden niet weer vinden en de naam konden we ons niet herinneren, dus konden we het ook niet op zoeken. Gelukkig zit er 300 meter van ons hostel een postkantoor die ook op zondag open is.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133901667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:28 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik snap ook niet dat een modern land zoals Japan zo moeilijk is met pinnen. Hong Kong was juist het tegenovergestelde, alle 100 meter een bank waar je kon pinnen. :P
Bizar dat het nog zo ingesteld is op cash betalen ja.
pi_133901716
Iemand een idee of je op oud en nieuw tussen zeg 1/2 en zonsopkomst nog ergens binnen komt? Cafe is ook goed :) We willen rond 12-en bij een tempel staan en bij zonsopkomsten gebruik maken van 1 van de mogelijkheden om dit te bekijken vanaf een hoog gebouw. Daartussen moeten we nog vullen..
pi_133902636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand een idee of je op oud en nieuw tussen zeg 1/2 en zonsopkomst nog ergens binnen komt? Cafe is ook goed :) We willen rond 12-en bij een tempel staan en bij zonsopkomsten gebruik maken van 1 van de mogelijkheden om dit te bekijken vanaf een hoog gebouw. Daartussen moeten we nog vullen..
De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown parties :)

Wij willen aan het begin van de avond in het Mori building zijn voor de laatste zonsondergang van het jaar. Dan gaan we even eten en zijn we de rest van de avond in een klein café in Shibuya. Rond een uur of éen, twee gaan we knorren. De volgende ochtend om een uur of zeven op, ontbijten en dan wandelen naar de Meiji Shrine voor het nieuwjaarsritueel en dan door naar Shibuya om in de rij te staan bij Parco voor de Fukubukuro. Als vriendinlief daar haar creditcard heeft laten roken gaan we door naar Odaiba, waar het ritueel zich herhaalt :D
pi_133902684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown parties :)

Wij willen aan het begin van de avond in het Mori building zijn voor de laatste zonsondergang van het jaar. Dan gaan we even eten en zijn we de rest van de avond in een klein café in Shibuya. Rond een uur of éen, twee gaan we knorren. De volgende ochtend om een uur of zeven op, ontbijten en dan wandelen naar de Meiji Shrine voor het nieuwjaarsritueel en dan door naar Shibuya om in de rij te staan bij Parco voor de Fukubukuro. Als vriendinlief daar haar creditcard heeft laten roken gaan we door naar Odaiba, waar het ritueel zich herhaalt :D
Hmm, we begrepen dat de zon zien opkomen een heel ding was, maar ondergaan dus ook? Dat zou wel voor wat schappelijkere tijden zorgen.
pi_133902794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hmm, we begrepen dat de zon zien opkomen een heel ding was, maar ondergaan dus ook? Dat zou wel voor wat schappelijkere tijden zorgen.
Klopt, eerste zonsopgang is ook belangrijk... maar in Tokio misschien een beetje lastig te realiseren. Check de openingstijden van: mori buildin, metropolitan office, sky tree en zo nog een paar plekken.. Ik denk dat de meesten dicht zijn.

Je zou een open plek kunnen opzoeken. De Rainbow Bridge of zo
pi_133902846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Klopt, eerste zonsopgang is ook belangrijk... maar in Tokio misschien een beetje lastig te realiseren. Check de openingstijden van: mori buildin, metropolitan office, sky tree en zo nog een paar plekken.. Ik denk dat de meesten dicht zijn.

Je zou een open plek kunnen opzoeken. De Rainbow Bridge of zo
Heel veel gebouwen gingen juist extra vroeg open, hadden wij ergens gevonden. Zal straks even zoeken. Volgens mij was Tokyo metro er 1 van, Tokyo Tower leek ons ook leuk (die ging zeker open).
pi_133903346
voor dat soort plekken zou ik dan wel een kaartje regelen, van tevoren (als die uberhaubt te krijgen zijn..). ik denk dat heel tokyo wel op de skytree wil staan op nieuwjaars ochtend.

en er zijn ongetwijfeld zat clubs die de nacht open zijn, maar ook daar zal het misschien lastig zijn om zomaar aan te kloppen zonder kaartje?
pi_133905397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:38 schreef pokkerdepok het volgende:
voor dat soort plekken zou ik dan wel een kaartje regelen, van tevoren (als die uberhaubt te krijgen zijn..). ik denk dat heel tokyo wel op de skytree wil staan op nieuwjaars ochtend.

en er zijn ongetwijfeld zat clubs die de nacht open zijn, maar ook daar zal het misschien lastig zijn om zomaar aan te kloppen zonder kaartje?
Bij de Tokyo Tower is het first come first serve. Sky Tree ben ik al op geweest, leuk maar zou niet nog een keer 30 euro neertellen, zelfs niet voor zonsopkomst bij nieuwjaar.

Clubs maak ik me ook wel zorgen over ja. Misschien is sunset een makkelijker uit te voeren plan.
pi_133912401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bij de Tokyo Tower is het first come first serve. Sky Tree ben ik al op geweest, leuk maar zou niet nog een keer 30 euro neertellen, zelfs niet voor zonsopkomst bij nieuwjaar.

Clubs maak ik me ook wel zorgen over ja. Misschien is sunset een makkelijker uit te voeren plan.
ik heb skytree maar overgeslagen, mij te duur voor een uitzichtje. wel tof ding verder.
ja misschien kan je wel iets vinden, maar de treinen stoppen natuurlijk ook met rijden snachts... dus in je eigen buurt, kan geen kwaad.
pi_133912779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb skytree maar overgeslagen, mij te duur voor een uitzichtje. wel tof ding verder.
ja misschien kan je wel iets vinden, maar de treinen stoppen natuurlijk ook met rijden snachts... dus in je eigen buurt, kan geen kwaad.
Ik wou dat ik de Tokyo Tower had overgeslagen. Die zagen wij nog na de skytree. Toch wel een stukje minder indrukwekkend.
pi_133914198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik wou dat ik de Tokyo Tower had overgeslagen. Die zagen wij nog na de skytree. Toch wel een stukje minder indrukwekkend.
ook niet opgeweest... ik ben op het regeringsgebouw geweest, gratis. :) vast ook minder indrukwekkend uitzicht, maar ach..
en nog op mount takao geweest, ook daar nog een uitzichtje gezien, en dat nieuwe gebouw in shibuya had ook een skylounge, niet zo hoog maar wel leuk.
pi_133914416
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ook niet opgeweest... ik ben op het regeringsgebouw geweest, gratis. :) vast ook minder indrukwekkend uitzicht, maar ach..
en nog op mount takao geweest, ook daar nog een uitzichtje gezien, en dat nieuwe gebouw in shibuya had ook een skylounge, niet zo hoog maar wel leuk.
Metropolitan ook nog gedaan, die is ook erg leuk, vooral omdat er een vrouw ons rond wou leiden met praatjes over de uitzichten, maar we hebben niets anders gedaan dan over haar leven proberen te kletsen :')

Sunshine 60 is ook leuk, daar zitten op de bovenste verdiepingen allerlei restaurants en helemaal niet zo duur als je zou verwachten, zit zelfs een soort snackbarretje waar je voor minder dan 500 yen eet :o Wij hebben daar sushi gegeten met een prachtig uitzicht.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:34:06 #93
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_133914642
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waar kan ik die suica-kaarten makkelijk inleveren? Wij hadden er vorige keer 2 bij de suica n'ex aanbieding, die zijn we allebei kwijt geraakt dus 2 nieuwe maar bij thuiskomst de 2 verloren kaarten teruggevonden onder in een tas. Volgende vakantie laten we de suica nex aanbieding natuurlijk niet liggen, dan hebben we er 6 :') Dat lijkt me wat overdreven..

Iedere kaart sowieso 500 yen waard toch?
Van een PASMO weet ik dat je 'm weer in dezelfde oplaadautomaat kan proppen en 500 yen terugvangt.
Ik ben lelijk.
pi_133914833
Verkeerde topic :)
pi_133922408
7/11 bank heeft sinds april mot met Mastercard. Daarom kun je niet meer met Mastercard en Maestro bij de 7/11-filialen geld opnemen. Was een paar jaar geleden ook al.

We hebben 1 van onze 2 Mastercards opgezegd en een Visa genomen. :D
----
pi_133926668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef KingLysandus het volgende:
7/11 bank heeft sinds april mot met Mastercard. Daarom kun je niet meer met Mastercard en Maestro bij de 7/11-filialen geld opnemen. Was een paar jaar geleden ook al.

We hebben 1 van onze 2 Mastercards opgezegd en een Visa genomen. :D
Is dat alleen bij 7/11 Japan of gewoon wereldwijd?
pi_133927890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:25 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Is dat alleen bij 7/11 Japan of gewoon wereldwijd?
Alleen Japan als ik het goed heb.
----
pi_133928532
7eleven heet ook '7 i and holdings' tegenwoordig, in ieder geval in japan. lekker pakkende naam, lol.
pi_133932545
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:04 schreef pokkerdepok het volgende:
7eleven heet ook '7 i and holdings' tegenwoordig, in ieder geval in japan. lekker pakkende naam, lol.
Volgens mij is het 7 & i (Holdings). Deze organisatie beheert ook alle Japanse Denny's restaurants (blech..).
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_133934557
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:09 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

Volgens mij is het 7 & i (Holdings). Deze organisatie beheert ook alle Japanse Denny's restaurants (blech..).
oh ja, inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')