abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133947902
Feest; de Japanse keuken is vanaf vandaag UNESCO cultural heritage :)

http://www.japantimes.co.(...)e-list/#.UqCX3ZG0kad
pi_133957726
Als jullie moesten kiezen om via nagano en matsumoto of via mt fuji en nagoya naar Osaka te reizen, wat werd het dan? :)
  donderdag 5 december 2013 @ 22:11:38 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133961590
Alleen Hakone geen optie?

Random tip:
Als je een Visa card hebt kan je bij BIC Camera nog steeds 5% korting krijgen, en je krijgt de 5% tax terug:
http://www.visa-news.jp/visitjapan/i-merchant/area_tokyo.html

iPad Air - 51.800 --> 342 euro
Retina Mini 41.900 --> 276 euro
Haters everywhere but I don't really care.
pi_133970652
Heb zelf nog geen NYE meegemaakt in Japan, maar bereid je vol dat veel volgeboekt zal zijn. Japanners hebben de hand ernaar om alles te reserveren. Zelfs een normaal avondje voetbal is soms al lastig, wanneer zelfs pubs en barretjes vol gereserveerd zijn. Dan zal het op NYE wel helemaal erg zijn.

Volgens vrienden was het afgelopen jaar bij Tokyo tower behoorlijk saai, alleen aftellen en dan een lichtshow. Geen eens vuurwerk oid, wel veel gezellige mensen natuurlijk.

ps. saai om weer terug te zijn hier..
pi_133971243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als jullie moesten kiezen om via nagano en matsumoto of via mt fuji en nagoya naar Osaka te reizen, wat werd het dan? :)
nagano en matsumoto.
maar dat komt omdat ik nagoya best saai vond deze keer, eindelijk mt. fuji in volle glorie vanuit de trien heb gezien, en nog niet in nagano/ matsumoto ben geweest..
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:56:31 #106
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_134027402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:54 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Bij de PostNL-balie geven ze je een formulier dat je moet invullen, kheb er zelf nooit op gelet welk formulier dat precies was.

Als ik meer dan een x aantal producten in een pakketje had, liet men mij de meest "waardevolle" spullen opschrijven. Nooit een probleem geweest verder. Weet niet hoe dat verder zit, maar de mensen achter de balie daar zullen het wel weten!
Uiteindelijk via DHL For You opgestuurd, scheelt iets meer dan ¤20,- voor een pakket tot 10Kg t.o.v. PostNL. Tot in het vliegtuig in Frankfurt met Track & Trace van DHL kunnen volgen en vanaf dat moment werd ik doorgelinkt naar de site van Japan Post. 11 dagen in totaal onderweg geweest maar geheel in goede staat aangekomen.
Formulieren invullen voor adressering en douane ook een fluitje van een cent via de website bij het online aanmelden van het pakket. Door het beperkt aantal regels de goederen per soort gesorteerd en blijkbaar heeft de douane slechts de formulieren bekeken zonder het pakket te openen, zgn. Doculops hiervoor, werden beschikbaar gesteld op het inleverpunt.

Goede ervaring nu met DHL dus. :)
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_134041995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef IntensiveGary het volgende:

De meeste zaken gaan juist na pakweg 0100 dicht. Ze doen daar aan countdown parties :)

Wij willen aan het begin van de avond in het Mori building zijn voor de laatste zonsondergang van het jaar. Dan gaan we even eten en zijn we de rest van de avond in een klein café in Shibuya. Rond een uur of éen, twee gaan we knorren. De volgende ochtend om een uur of zeven op, ontbijten en dan wandelen naar de Meiji Shrine voor het nieuwjaarsritueel en dan door naar Shibuya om in de rij te staan bij Parco voor de Fukubukuro. Als vriendinlief daar haar creditcard heeft laten roken gaan we door naar Odaiba, waar het ritueel zich herhaalt :D
Kijk..dat klinkt heel wat anders dan wat de meesten in Nederland doen te weten: De volgende ochtend en wel uitslapen tot +/- 12:00 uur,vervolgens met het slaperige hoofd uit bed stappen, de auto pakken en weer richting de stad rijden en daar rondslenteren terwijl er helemaal niets is te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 10:50:59 ]
pi_134074211
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:11 schreef matthijst het volgende:
Alleen Hakone geen optie?

Nee, we moeten vanuit Tokyo naar Osaka (geen straf, Osaka is echt _O_ ) omdat daar onze volgende vlucht vertrekt. We zijn dit van plan te gaan doen in 2 reisdagen, met zo'n kaart waar je alleen in regionale treinen mee mag rijden. Nog een beetje uitzoeken hoe en wat.
pi_134117641
Ik heb nog een goede tip qua eten. Vergeet de Max en Burger King, Freshness Burger is waar je wilt zijn. Echt de burgers daar zijn geweldig, een echte burger zoals je hem ook thuis zou maken. Echt een aanrader als je van eten houdt.
Eigenlijk kun je in Japan niet om fastfood heen, chains zoals Yoshinoya, Matsuya (rode cirkel met geel en blauw), Yayoiken (やよい軒) en vele andere zijn overal, en werken vaak met een ticket machine.Zelfde geldt voor ramen-tentjes die ook vaak een chain zijn. In principe is het allemaal fast food, maar alles wordt op bestelling bereid. Dus eigenlijk een stuk beter, verantwoorder en beter van smaak dan de typische fast food ervaring in NL.
En je moet je best doen om dan 900 yen kwijt te zijn voor een zeer complete maaltijd, water is natuurlijk altijd gratis. Dat is nog wel het beste van Japan :D
pi_134117880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:29 schreef leander93 het volgende:
Ik heb nog een goede tip qua eten. Vergeet de Max en Burger King, Freshness Burger is waar je wilt zijn. Echt de burgers daar zijn geweldig, een echte burger zoals je hem ook thuis zou maken. Echt een aanrader als je van eten houdt.
Eigenlijk kun je in Japan niet om fastfood heen, chains zoals Yoshinoya, Matsuya (rode cirkel met geel en blauw), Yayoiken (やよい軒) en vele andere zijn overal, en werken vaak met een ticket machine.Zelfde geldt voor ramen-tentjes die ook vaak een chain zijn. In principe is het allemaal fast food, maar alles wordt op bestelling bereid. Dus eigenlijk een stuk beter, verantwoorder en beter van smaak dan de typische fast food ervaring in NL.
En je moet je best doen om dan 900 yen kwijt te zijn voor een zeer complete maaltijd, water is natuurlijk altijd gratis. Dat is nog wel het beste van Japan :D
Waarom zou je in godsnaam burgers gaan eten in Japan :')

Nou ja, moet je zelf weten natuurlijk, ik zou het iig nooooooooit doen :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:03:48 #111
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_134118815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam burgers gaan eten in Japan :')

Nou ja, moet je zelf weten natuurlijk, ik zou het iig nooooooooit doen :P
Voor de afwisseling natuurlijk. :P
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_134118969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:03 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Voor de afwisseling natuurlijk. :P
Afwisseling is er al meer dan genoeg in de Japanse keuken. Het is 1 van de hoofdredenen voor ons om uberhaupt naar Japan te gaan. Heerlijk!
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:09:30 #113
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_134119025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:29 schreef leander93 het volgende:
Jaaaaa. Daar hebben wij ook gegeten, was echt super lekker en ook helemaal niet duur. _O_

http://goo.gl/maps/9PXCE
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_134119065
En de Mosburger natuurlijk B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134121494
mosburger had mn favoriete chiliburger niet meer.. :(

freshness burger is inderdaad wel erg lekker.
loteria zou ik ten aller tijden vermijden. nog erger dan mcdonalds.

en je bent niet in japan geweest als je geen garnalen hamburger hebt gegeten :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:45:31 #116
28167 matthijst
pi_134122159
Freshness, heerlijk :D
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:21:36 #117
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_134125323
Ik had een kipdingburger. Beste ooit. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_134125352
Garnalenburgers hadden ze ook ookal in China, een verschrikkelijk heerlijk broodje is dat idd zeg _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 10-12-2013 19:22:24 ]
pi_134226107
voor de geinteresseerden, hier wat japan fotos van mn vakantie!

https://www.dropbox.com/sh/tzxef92pqnnv42n/bw9bU2SXTg#/
pi_134230055
Superfoto's pok! Veel herkenbare plekjes in Tokyo en Osaka, rondóm Odaiba is het ook best mooi zie ik. Leuk om ook al iets van die herfstkleuren mee te pikken! Dat wil ik de volgende keer ook gaan bekijken, maar wil ook het bloessemseizoen zien. 2x Terug dan maar :P
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134231005
Wat een feest van herkenning, Pokkerdepok! Akihabara, Osaka, de spoorwegovergangen en de automaten met verrukkelijke ijsthee... Oh ik heb heimwee! Ik hoop zo dat we snel weer terug kunnen gaan!
Waar is foto 25 genomen, die soort monoraim met fietsjes (?) erop?
pi_134232897
Is Japan ook een beetje te doen/ leuk als je alleen gaat? Het zal de eerste keer zijn dat ik alleen op reis ga, maar ik wil gewoon en niemand wil/kan met me mee.
pi_134233866
Leuke foto's Pok!

Kan. Niet. Wachten!

Nog tegen dingen aangelopen tijdens je reis? Dingen die je zou willen delen omdat ze handig kunnen zijn voor ons haha :s)
pi_134235881
Wanneer ga je, DownBusiness?
Mijn tip is om de suica-kaart veel te gebruiken. Is een chipkaart waar je geld op kunt zetten, die je voornamelijk in het OV gebruikt, maar ook in frisdrankautomaten, 7/11 etc. Oh en kijk vantevoren bij welke banken je pas werkt, je kunt nml niet bij alle banken zomaar geld opnemen. Staat in eerdere topics hier ook steeds beschreven.

Verdere tips: Akihabara, de vismarkt (wij zijn niet naar de veiling gegaan maar naar de gewone markt. Alsof je in een film belandt), Yodobashi ('s werelds grootste electronicashop), een maid cafè op vrijdag of zaterdag (@home is een van de bekendste, in Akihabara).

Japan is heel goed te doen alleen, denk ik. Ik vond het verrassend makkelijk om met de mensen daar te communiceren. Het is er ook zo enorm veilig dat het denk ik erg aangenaam is als je alleen reist.
pi_134244746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:55 schreef wormtrein het volgende:
Superfoto's pok! Veel herkenbare plekjes in Tokyo en Osaka, rondóm Odaiba is het ook best mooi zie ik. Leuk om ook al iets van die herfstkleuren mee te pikken! Dat wil ik de volgende keer ook gaan bekijken, maar wil ook het bloessemseizoen zien. 2x Terug dan maar :P
ja de herfst was prachtig, echt een aanrader. had wel verwacht dat het mooi zou zijn, maar ik vond het bijna nog mooier als de lente in japan... en maar 1 dag regen gehad, de rest vrijwel onbewolkt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 17:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een feest van herkenning, Pokkerdepok! Akihabara, Osaka, de spoorwegovergangen en de automaten met verrukkelijke ijsthee... Oh ik heb heimwee! Ik hoop zo dat we snel weer terug kunnen gaan!
Waar is foto 25 genomen, die soort monoraim met fietsjes (?) erop?
dat is yokohama, daar heb je in de haven zo'n echt japans pretparkje, met vreemde kermis attracties, lol. echt voor de kleintjes, maar je kan gratis naar binnen lopen, en dan is het best wel surrealistisch ineens..

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:31 schreef Snowglobe het volgende:
Is Japan ook een beetje te doen/ leuk als je alleen gaat? Het zal de eerste keer zijn dat ik alleen op reis ga, maar ik wil gewoon en niemand wil/kan met me mee.
prima te doen, gewoon gaan! ben eens 2 maanden alleen door japan getrokken, was erg leuk. zeker buiten de grote steden is iedereen behulpzaam en aardig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:01 schreef DownBusiness het volgende:
Leuke foto's Pok!

Kan. Niet. Wachten!

Nog tegen dingen aangelopen tijdens je reis? Dingen die je zou willen delen omdat ze handig kunnen zijn voor ons haha :s)
tja... dat is moeilijk, er is zoveel, haha!
de boss koffieblikjes in de automaten zijn het lekkerst.
ga nooit reizen op een nationale feestdag/weekend, zonder reserveringen (het was een harde leerschool deze keer, zal ik maar zeggen..)
reserveer net zoveel tijd om gewoon een buurtje in te duiken in tokyo en maar wat te lopen, als om de sites te bezoeken.
japanse curry is geweldig
pi_134245023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn tip is om de suica-kaart veel te gebruiken. Is een chipkaart waar je geld op kunt zetten, die je voornamelijk in het OV gebruikt, maar ook in frisdrankautomaten, 7/11 etc. Oh en kijk vantevoren bij welke banken je pas werkt, je kunt nml niet bij alle banken zomaar geld opnemen. Staat in eerdere topics hier ook steeds beschreven.

Verdere tips: Akihabara, de vismarkt (wij zijn niet naar de veiling gegaan maar naar de gewone markt. Alsof je in een film belandt), Yodobashi ('s werelds grootste electronicashop), een maid cafè op vrijdag of zaterdag (@home is een van de bekendste, in Akihabara).

Japan is heel goed te doen alleen, denk ik. Ik vond het verrassend makkelijk om met de mensen daar te communiceren. Het is er ook zo enorm veilig dat het denk ik erg aangenaam is als je alleen reist.
over de vismarkt: die gaat binnekort dicht, heb ik begrepen. zoek even uit of hij nog open is. er komt een nieuw gebouw.
maid cafes zitten tegenwoordig overal. maar natuurlijk in akihabara nog het meest.
pi_134245427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

over de vismarkt: die gaat binnekort dicht, heb ik begrepen. zoek even uit of hij nog open is. er komt een nieuw gebouw.
maid cafes zitten tegenwoordig overal. maar natuurlijk in akihabara nog het meest.
Ik hoop dat we nog 1 keer kunnen. 7 uur 's ochtends sushi met bier, dat sfeertje, heerlijk :)

Gelijk maar 1 van de eerste dagen. Ben je vaak toch vroeg wakker door jetlag.
pi_134247020
en verder over mn reis, ik zou nog een verslagje schrijven.

nou is het zo dat ik voor het laatst 7 jaar geleden in japan was. dus dan ga je vergelijken.
en dan moet ik zeggen dat ik wel enigsinds teleurgesteld was.
veel dingen die japan/tokyo superleuk maakten, die zijn niet meer.
de cosplay op de brug bij harajuku park; weg. de bandjes en techno in het park op zondag; weg (langzaam weggepest door de politie, er hangen nu verbodsborden voor muziek maken..) de rockers staan er nog wel trouwens, die hebben er maling aan denk ik.
de zangeresjes en dansgroepjes op de akihabara main road op zondag; weg. (er staan nu om de 15 meter een mannetje in uniform de orde te handhaven..)
mn algehele indruk is dat japan wat normaler is geworden. de mode is meer westers, minder typisch over-the-top japans.

maar wat er overblijft is nog steeds het leukste land en de leukste stad ter wereld.
eerst een week tokyo, mijn reisgenoot alles laten zien, heel veel fotograferen, lekker eten, je verbazen over werkelijk alles soms.
de tweede week op reis; een paar dagen osaka, kobe, heel even kyoto, nagoya. maar goed, midden in onze week zat dus een national holiday, en de dagen om die dag heen was er nergens meer een slaapplek te vinden.
dan denk je misschien, waarom reserveer je niet, maar dat had ik nog nooit gedaan. gewoon maar zien waar je terecht komt, vrijheid! maar nu lukte het nauwelijks. dus na een week veel te veel met rugzak lopen zoeken (ondertussen wel heel veel gezien hoor) gingen we maar weer terug naar tokyo.

geen straf natuurlijk, uiteindelijk. dus nog een week daar rondgelopen, het was fantastisch.
twee kleine aardbevinkjes meegemaakt, voor het eerst. bij de eerste, savonds in ons hotel, stond het hele hotel echt wel te schudden, tokyo tv gelijk op een overzichtsbeeld van de stad, even paniek bij ons. maar de eigenaar had het niet eens gemerkt, zei hij, niks aan de hand. de tweede was snachts, ik werd wakker, dacht hee, nog een beving, viel weer in slaap en de volgende dag was ik het alweer vergeten, het was een kleintje.
twee keer mount fuji gezien vanuit de bullettrein, dat was me nog nooit gelukt, het was altijd bewolkt geweest bij vorige reizen. indrukwekkend.
de herfst was prachtig, echt een aanrader.
de japanners, zo netjes, beleefd, behulpzaam; maar ook met hun duistere kantjes, hoe een blik kan doden soms als je iets verkeerd doet... geweldig. het volledig ontbreken van agressieviteit in de maatschappij. hoe iedereen snapt dat sommig gedrag voor iedereen het beste is. hoe mensen in al die sociale regeltjes op gepaste tijden extreem vreemd mogen doen. het blijft hilarisch om te zien, als buitenstaander.
hoe ze hun best doen om van het kleinste muurtje of prullenbak nog iets moois te maken. de kleuren die overal op je afknallen, hoe de steden oplichten savonds.
hoe in een hypermoderne schreeuwende maatschappij, er ook plek is voor traditie, rust, eeuwenoude gebruiken, prachtige natuur....

ik wil nu alweer terug. :)
pi_134247107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik hoop dat we nog 1 keer kunnen. 7 uur 's ochtends sushi met bier, dat sfeertje, heerlijk :)

Gelijk maar 1 van de eerste dagen. Ben je vaak toch vroeg wakker door jetlag.
de nieuwe zit niet ver weg geloof ik hoor, dus dat sushi ontbijt gaat zowiezo lukken.
pi_134285725
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ga dinsdag de 24e.
We waren inderdaad van plan om zo'n suica kaart te kopen aangezien dat door velen word aanbevolen ja.
Het pinnen met een ING pas, daar hoor ik verschillende verhalen over. De ene persoon kan wel pinnen en de andere weer niet, bijv op het vliegveld. Heb voor de zekerheid al flink wat yen gekocht zodat, mocht het een probleem worden om te pinnen, ik wel wat geld achter de hand heb om te reizen en eten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:56 schreef pokkerdepok het volgende:
en verder over mn reis, ik zou nog een verslagje schrijven.

nou is het zo dat ik voor het laatst 7 jaar geleden in japan was. dus dan ga je vergelijken.
en dan moet ik zeggen dat ik wel enigsinds teleurgesteld was.
veel dingen die japan/tokyo superleuk maakten, die zijn niet meer.
...
maar wat er overblijft is nog steeds het leukste land en de leukste stad ter wereld.
eerst een week tokyo, mijn reisgenoot alles laten zien, heel veel fotograferen, lekker eten, je verbazen over werkelijk alles soms.
...
de japanners, zo netjes, beleefd, behulpzaam; maar ook met hun duistere kantjes, hoe een blik kan doden soms als je iets verkeerd doet... geweldig. het volledig ontbreken van agressieviteit in de maatschappij. hoe iedereen snapt dat sommig gedrag voor iedereen het beste is. hoe mensen in al die sociale regeltjes op gepaste tijden extreem vreemd mogen doen. het blijft hilarisch om te zien, als buitenstaander.
...

ik wil nu alweer terug. :)
Kan begrijpen dat na 7 jaar dingen toch wel veranderen ja. Niet altijd voor het beste (vanuit ons standpunt dan). Maar blij dat het nog steeds een tof land is :)

Ben benieuwd hoe druk het zal zijn tussen kerst en oud/nieuw jaar. Ivm de vakantie die er dan is en iedereen naar familie gaat. Zsm maar de Shinkansen reserveren.

Eens kijken hoeveel dodelijk blikken ik kan vangen als lompe hork zijnde haha.
pi_134286359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de nieuwe zit niet ver weg geloof ik hoor, dus dat sushi ontbijt gaat zowiezo lukken.
Tuurlijk, maar een groot gedeelte is wel de sfeer. Die shabby straatjes, met wat sushi tentjes tussen verkopers van pannen en messen. Dat raak je wel kwijt bij een verhuizing.

O+
pi_134286419
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:50 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ik ga dinsdag de 24e.
We waren inderdaad van plan om zo'n suica kaart te kopen aangezien dat door velen word aanbevolen ja.
Het pinnen met een ING pas, daar hoor ik verschillende verhalen over. De ene persoon kan wel pinnen en de andere weer niet, bijv op het vliegveld. Heb voor de zekerheid al flink wat yen gekocht zodat, mocht het een probleem worden om te pinnen, ik wel wat geld achter de hand heb om te reizen en eten.

[..]

Suica kaart wel icm met N'ex aanbieding.

Vond het te duur om geld hier te bestellen. Had berekend dat het bij 100 euro omwisselen/pinnen je in Japan bijna 20 euro meer aan yens krijgt.

Ik heb nog zo'n 50 euro aan yen van vorige keer, daar red ik het wel mee tot de stad en dus een mogelijkheid om te pinnen.
pi_134355994
Meld zich via Knut*

Ik ga begin april 2+ weken naar Japan met mijn vriendin.
We zijn op dit moment een schema aan het samenstellen vanaf Narita, met 4/5 dagen Tokyo, 4/5 dagen Kyoto, en twee/drie dagen Nara, Hiroshima en Mijayima.
JR Pass is binnen, zal waarschijnlijk ook de Suica moeten halen. Van plan om in Tokyo en Kyoto een fiets te huren.
Zal de eerste keer Japan worden, dus ik kom hier nog genoeg terug voor vragen.
Nu eerst even 10 reeksen van dit topic doorlezen ^O^
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_134356148
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Cara het volgende:
Meld zich via Knut*

We zijn op dit moment een schema aan het samenstellen vanaf Narita, met 4/5 dagen Tokyo, 4/5 dagen Kyoto, en twee/drie dagen Nara, Hiroshima en Mijayima.
JR Pass is binnen, zal waarschijnlijk ook de Suica moeten halen. Van plan om in Tokyo en Kyoto een fiets te huren.
Welkom vriend _O_

2/3 dagen Nara én Hiroshima is wel krap. Als ik me niet vergis toch 180 minuten in de shinkansen vanaf Osaka, enkele reis. In Hiroshima ook teveel om te zien eigenlijk om het in een dagtrip te doen.

Nara kan natuurlijk wel prima in 1 dag.
pi_134356571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Welkom vriend _O_

2/3 dagen Nara én Hiroshima is wel krap. Als ik me niet vergis toch 180 minuten in de shinkansen vanaf Osaka, enkele reis. In Hiroshima ook teveel om te zien eigenlijk om het in een dagtrip te doen.

Nara kan natuurlijk wel prima in 1 dag.
Had ik fout neergezet, Nara zit in mijn 4/5 dagen Kyoto.
Hiroshima heb ik wel inderdaad vanuit Kyoto 's ochtends tot begin avond en dan in Miyajima overnachten.
Wat mis ik als ik alleen naar het Peacepark ga?
pi_134356859
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:03 schreef Cara het volgende:

[..]

Had ik fout neergezet, Nara zit in mijn 4/5 dagen Kyoto.
Hiroshima heb ik wel inderdaad vanuit Kyoto 's ochtends tot begin avond en dan in Miyajima overnachten.
Ik ben er nog nooit geweest, kan je niet helpen :'( Het lijkt mij krap.

Als je je JR pas voor de volle 2 weken hebt hoef je niet perse een Suica trouwens, je kan prima Tokyo verkennen alleen gebruikmakend van JR lijnen. Het is wel handig om af en toe een metro te kunnen pakken natuurlijk.
pi_134357602
quote:

[..]

Volgens mij niet zo veel.

(Eerlijk gezegd ben ik meer fan van Nagasaki. Daar is veel meer te doen, en je kan er ook echt de "ground zero" van de bom bekijken.)

Miyajima is natuurlijk ook leuk. :)
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:52:28 #138
28167 matthijst
pi_134357762
quote:
Vrijwel niks :D
http://www.japan-guide.com/e/e2160.html
pi_134358102
Vergeet in Hiroshima vooral niet okonomiyaki te eten.
pi_134358153
Bedankt voor de tips allemaal.
Nu nog opzoek naar dé sushi-tent waar ik +/- 200 euro kan verbrassen.
Wat is er gebeurd met de tenten bij de vismarkt nu deze gesloten is?
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:55:17 #141
28167 matthijst
pi_134359532
De markt is nog gewoon open?
ff zitten zoeken, maar kan niet vinden per wanneer hij dicht gaat. Zou ergens in 2014 zijn zei men eerst, maar wanneer?

Iemand die er geweest is enig idee hoe je er kan komen voor de veiling? Of is de enige optie om een taxi te nemen? Schijnt dat metro's zo vroeg nog niet rijden. Wil er misschien in april toch ook maar eens heen gaan, nu het nog kan.
pi_134359837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:21 schreef pokkerdepok het volgende:

freshness burger is inderdaad wel erg lekker.
loteria zou ik ten aller tijden vermijden. nog erger dan mcdonalds.

en je bent niet in japan geweest als je geen garnalen hamburger hebt gegeten :)
Garnalenburgers zijn te gek :)

Maar lotteria heeft soms wel leuke dingen dingen hoor. Deze hartaanval in een papiertje had ik niet willen missen :P

Nog krap twee weekjes en dan zijn wij er ook weer! :)
pi_134359945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:55 schreef matthijst het volgende:
ff zitten zoeken, maar kan niet vinden per wanneer hij dicht gaat. Zou ergens in 2014 zijn zei men eerst, maar wanneer?

Iemand die er geweest is enig idee hoe je er kan komen voor de veiling? Of is de enige optie om een taxi te nemen? Schijnt dat metro's zo vroeg nog niet rijden. Wil er misschien in april toch ook maar eens heen gaan, nu het nog kan.
Voor zover ik me herinner, zat er weinig anders op dan een taxi te nemen toentertijd.
pi_134359992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:55 schreef matthijst het volgende:

Ik heb een tijdje gezocht en daar hadden ze het over begin 2014. Ik ga daar ook wel vragen wanneer ze denken af te sluiten.
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:13:20 #145
28167 matthijst
pi_134360074
Ah, 2015 nu, bericht van 2 december:
The 2014 Tsukiji Market Calendar is now available online. As for it’s move. Newspapers are reporting 2015 for a move to the new location in Toyosu. But, we have a feeling it will take a bit longer and may not move until later than that.

Kalender online voor 2014;
http://www.shijou.metro.tokyo.jp/calendar/2014.html
pi_134360101
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:13 schreef matthijst het volgende:
The 2014 Tsukiji Market Calendar is now available online. As for it’s move. Newspapers are reporting 2015 for a move to the new location in Toyosu. But, we have a feeling it will take a bit longer and may not move until later than that.

_O_ *O*
pi_134360111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:13 schreef matthijst het volgende:

Goed nieuws! Fijn dat ik de markt nog eens mag mee maken.
Ik heb begrepen dat er flinke rijen staan voor de sushi-tenten daar, kan ik die het beste vermijden of heb ik geen keus als ik de meest verse sushi wil?
pi_134360235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:14 schreef Cara het volgende:

[..]

Goed nieuws! Fijn dat ik de markt nog eens mag mee maken.
Ik heb begrepen dat er flinke rijen staan voor de sushi-tenten daar, kan ik die het beste vermijden of heb ik geen keus als ik de meest verse sushi wil?
Keren dat wij er waren stond er alleen een rij voor sushi dai. Andere tentjes kon je zo aanschuiven.
pi_134360264
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Cara het volgende:
Meld zich via Knut*

Grappig, ik heb bijna hetzelfde programma. Morgen vertrek ik naar Hiroshima, waar ik 2 dagen verblijf.

Het bevalt me tot nu toe uitstekend! Misschien nog wel beter dan Zuidoost-Azië.
pi_134360634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:09 schreef Cara het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal.
Nu nog opzoek naar dé sushi-tent waar ik +/- 200 euro kan verbrassen.
Wat is er gebeurd met de tenten bij de vismarkt nu deze gesloten is?
Als je trouwens wilt brassen, ga slapen in top ryokan met diner en ontbijt _O_ Wij waren 300 euro voor 1 nacht kwijt maar echt heerlijk gegeten. Je krijgt ook wel wat sushi en sashimi, maar ook Kobe Beef bijvoorbeeld.

Daarna nog even in bad O+ Lekker hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')