abonnement Unibet Coolblue
pi_128306890
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
pi_128307364
pi_128307453
quote:
Bij de Makro zoeken ze nog vakantiekrachten ^)
pi_128308800
Ik ben maar verder gaan studeren na behalen hbo. Gezien dat hbo afgestudeerden mbo functies vervullen en wo afgestudeerden hbo functies, hoop ik met behalen wo-master i.i.g mijn kansen op een hbo-functie te vergroten (liefst gewoon wo-functie met bijbehorend salaris natuurlijk).

Iemand die beetje inzicht heeft in hoe recruiters nu aankijken tegen mensen met hbo+wo master maar <2 werkervaring?
  donderdag 27 juni 2013 @ 06:25:39 #5
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_128309598
Werkervaring als wat als ik vragen mag? :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 06:43:10 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128309643
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 02:11 schreef VacaLoca het volgende:
Ik ben maar verder gaan studeren na behalen hbo. Gezien dat hbo afgestudeerden mbo functies vervullen en wo afgestudeerden hbo functies, hoop ik met behalen wo-master i.i.g mijn kansen op een hbo-functie te vergroten (liefst gewoon wo-functie met bijbehorend salaris natuurlijk).

Iemand die beetje inzicht heeft in hoe recruiters nu aankijken tegen mensen met hbo+wo master maar <2 werkervaring?
Hangt van je salariseis af en hoe je je weet te verkopen en is natuurlijk afhankelijk van je studie.
Een technische studie inzetbasr in de offshore wordt anders gewaardeerd dan communicatie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128315334
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:49 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Bij de Makro zoeken ze nog vakantiekrachten ^)
Uiteraard weer niet in mijn regio. -O-
pi_128316588
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 06:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hangt van je salariseis af en hoe je je weet te verkopen en is natuurlijk afhankelijk van je studie.
Een technische studie inzetbasr in de offshore wordt anders gewaardeerd dan communicatie.
CE / Bedrijfskunde
pi_128322726
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je moet voor beide moeite doen. Het is wel zo dat als jouw cv al tegenvalt bij de lezer, dat je brief waarschijnlijk niet eens gelezen wordt. In dat opzicht heeft een cv dat overzichtelijk en zo mogelijk toegesneden is op de vacature de hoogste prioriteit. Er zijn stiekem nog behoorlijk wat mensen die een heel onoverzichtelijk en slordig cv opsturen. En zelfs als je wel een net cv overlegt, kan het zijn dat je toch op de stapel 'Nee' belandt, omdat je niet de gewenste opleiding hebt, of te weinig ervaring.

Als men je brief gaat lezen, betekent het dat je cv waarschijnlijk al behoorlijk overtuigend was. De moeite die je in de brief steekt is om de lezer het laatste zetje te geven, zodat hij/zij jou uitnodigt voor een sollicitatiegesprek. Pas wel op dat je niet dagen gaat zitten dubben op een goede openingszin, omdat je dan mogelijk te laat reageert en de selectie al heeft plaatsgevonden.
Thx! Fijn dat je nog even zegt dat ik op moet schieten, dat is namelijk iets wat me al eerder is overkomen. Te lang gedaan over een goede brief dat de vacature ineens gesloten was :(
Same shit different day
pi_128323002
Heeft een van jullie dit ooit gehad:

"Je solliciteerd voor een functie, wordt ervoor afgewezen omdat, so to speak, jouw profiel niet aansluit op waar zij als bedrijf naar zoeken(recruiter kan niet klikken met jou zullen ze bedoelen)"

Kom je een tijdje later in het desbetreffende bedrijf waar je bij hebt gesolliciteerd, en stel je dus indirect alle vragen waaruit blijkt dat de persoon PRECIES HETZELFDE profiel als jou heeft, of misschien zelf soms ver beneden jouw eigen capaciteiten....

Ik vraag me af of het zin heeft om telkens een formele brief te schrijven als je toch wordt afgewezen...
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
pi_128323003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:38 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Uiteraard weer niet in mijn regio. -O-
Ach ja heb net ook toevallig al de afwijzingen weer binnen van ze. Pfffff :r
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:03:54 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128323239
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:49 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Bij de Makro zoeken ze nog vakantiekrachten ^)
Goeie, 3 pagina's vol met vakantiekrachten gezocht als je daar 'student' invoert :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128324702
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:38 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Uiteraard weer niet in mijn regio. -O-
Een vraag: hoever woon je vandaan van de dichtstbijzijnde Makro?
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
pi_128324840
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:43 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

[..]

Een vraag: hoever woon je vandaan van de dichtstbijzijnde Makro?
5 km fietsen o.i.d. Hoezo?
pi_128325049
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:46 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

5 km fietsen o.i.d. Hoezo?
Dat is toch niet zo ver :P
pi_128325149
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:51 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo ver :P
Ja ik bedoel dus dat er misschien wel vacatures zijn bij de Makro, maar niet bij de Makro in mijn regio.
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:56:58 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128325305
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:53 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ja ik bedoel dus dat er misschien wel vacatures zijn bij de Makro, maar niet bij de Makro in mijn regio.
mja zo'n globale vacaturesite daar komen misschien niet alle vacatures op te staan hè (hint).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128325451
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:46 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

5 km fietsen o.i.d. Hoezo?
Ik vraag dat omdat sinister genoeg, meeste werkgevers van tegenwoordig verwachten dat je <5 km van het bedrijf vandaan woont.... |:( Is toch gek..zo is inderdaad iedereen ongeschikt..
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 juni 2013 @ 16:24:45 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128326278
Dat een dom HR wijf bij een GROTE organisatie je een jaar later nog parten kan spelen he.

Vorig jaar afgewezen in de 2e ronde omdat ik "te zachtaardig" zou zijn. Nou, iedereen die mij kent weet dat je dan als HR dame de plank sowieso al volledig hebt misgeslagen. Nu kom ik dezelfde vacature weer tegen (dus degene die wel de juiste softskills had volgens de HR dame was blijkbaar toch niet zo'n "kartrekker" als dat zij dacht). Kansloos natuurlijk, maar ze hebben nog een 2e vacature welke nog beter aansluit op m'n cv.

Gelet op de ervaring vorig jaar toch maar besloten niet te solliciteren maar werd door een recruiter benaderd met deze vacature. Ik zei hem dat die vacature wel verdacht leek op een vacature bij bedrijf X, wat hij beaamde. Vervolgens uitgelegd dat ik daar vorig jaar al gesolliciteerd had, dat ik was afgewezen en waarom. Hij wilde mijn cv toch graag voorleggen.

En wat denk je... "Zijn cv sluit inhoudelijk perfect aan bij de functie, maar we hebben hem vorig jaar afgewezen omdat we geen kartrekker in hem zien"

HOE DENK JE DAT DAT INHOUDELIJKE CV TOT STAND IS GEKOMEN BOKKENLUL??? DOOR LIJDZAAM OP MIJN REET AF TE GAAN ZITTEN WACHTEN?
pi_128326350
quote:
18s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat een dom HR wijf bij een GROTE organisatie je een jaar later nog parten kan spelen he.

Vorig jaar afgewezen in de 2e ronde omdat ik "te zachtaardig" zou zijn. Nou, iedereen die mij kent weet dat je dan als HR dame de plank sowieso al volledig hebt misgeslagen. Nu kom ik dezelfde vacature weer tegen (dus degene die wel de juiste softskills had volgens de HR dame was blijkbaar toch niet zo'n "kartrekker" als dat zij dacht). Kansloos natuurlijk, maar ze hebben nog een 2e vacature welke nog beter aansluit op m'n cv.

Gelet op de ervaring vorig jaar toch maar besloten niet te solliciteren maar werd door een recruiter benaderd met deze vacature. Ik zei hem dat die vacature wel verdacht leek op een vacature bij bedrijf X, wat hij beaamde. Vervolgens uitgelegd dat ik daar vorig jaar al gesolliciteerd had, dat ik was afgewezen en waarom. Hij wilde mijn cv toch graag voorleggen.

En wat denk je... "Zijn cv sluit inhoudelijk perfect aan bij de functie, maar we hebben hem vorig jaar afgewezen omdat we geen kartrekker in hem zien"

HOE DENK JE DAT DAT INHOUDELIJKE CV TOT STAND IS GEKOMEN BOKKENLUL??? DOOR LIJDZAAM OP MIJN REET AF TE GAAN ZITTEN WACHTEN?
ja als nutteloze *O* en ik vind je eigenlijk meer chinezenpusher.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128327405
Dubbel afgewezen dus. Je zou natuurlijk contact kunnen opnemen met betreffende HR persoon en naar de motivatie vragen waarom ze in jou geen kartrekker zien.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 juni 2013 @ 16:59:38 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128327522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dubbel afgewezen dus. Je zou natuurlijk contact kunnen opnemen met betreffende HR persoon en naar de motivatie vragen waarom ze in jou geen kartrekker zien.
Die mevrouw heb ik een jaar geleden gesproken. Met degene die nu aan de recruiter aangaf niet verder te gaan heb ik vorig jaar een heel prettig eerste gesprek gehad.

De reden is gewoon heel duidelijk. Dat 2e HR wijf was echt zo'n HR wijf. Geen klik mee. Thats it. Je denkt toch niet dat ik nog enige moeite in de tent ga stoppen. Kan m'n energie wel beter gebruiken.
pi_128327597
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die mevrouw heb ik een jaar geleden gesproken. Met degene die nu aan de recruiter aangaf niet verder te gaan heb ik vorig jaar een heel prettig eerste gesprek gehad.

De reden is gewoon heel duidelijk. Dat 2e HR wijf was echt zo'n HR wijf. Geen klik mee. Thats it. Je denkt toch niet dat ik nog enige moeite in de tent ga stoppen. Kan m'n energie wel beter gebruiken.
Precies ze wilde je vorig jaar niet , dus nu ook niet. klaar. einde verhaal.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:22:44 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128332661
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:09 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

CE / Bedrijfskunde
Dan hangt het er vooral vanaf hoe je jezelf kunt verkopen. Succes gewenst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128333182
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan hangt het er vooral vanaf hoe je jezelf kunt verkopen. Succes gewenst.
Uiteraard. Maar vroeg me af of er al een beetje een trend te spotten is. Als hbo afgestudeerden niet aan een baan komen op hbo-niveau omdat er op elke vacature 100 concurrenten zijn... wat voor profiel de kandidaat die de baan wel kreeg doorgaans heeft. Zijn dat bijvoorbeeld dan eerder oudere personen met meer werkervaring dan zelfs gevraagd werd, of wel jongeren ook maar dan met een hogere kwalificatie.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:39:10 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128333282
Heb zelf een commerciele functie, en ik verkoop mezelf op basis van ervaring, mijn netwerk en mijn vlotte babbel.

Het valt mij op dat je als jongere wel een kans krijgt, maar dan moet je niet te hoog gaan zitten met je salaris en een goed enthousiast verhaal hebben. Je moet ze triggeren om je een kans te geven.

In de andere gevallen gaan ze toch vaak voor zekerheid en bewezen kwaliteiten is mijn ervaring.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128339659
Vanavond 2e gesprek gehad , voor mijn gevoel ging het goed. hopelijk een arbeidsvoorwaarden gesprek hierna ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128339945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:39 schreef Tinkepink het volgende:
Heb zelf een commerciele functie, en ik verkoop mezelf op basis van ervaring, mijn netwerk en mijn vlotte babbel.

Het valt mij op dat je als jongere wel een kans krijgt, maar dan moet je niet te hoog gaan zitten met je salaris en een goed enthousiast verhaal hebben. Je moet ze triggeren om je een kans te geven.

In de andere gevallen gaan ze toch vaak voor zekerheid en bewezen kwaliteiten is mijn ervaring.
In hoeverre heb je zekerheid en zijn kwaliteiten bewezen?

In veel grotere bedrijven waar ik projecten coördineer zie ik een komen en gaan van ongeschikte mensen die op basis van hun CV er relatief geschikt uitzagen. In sommige gevallen zijn het gewoon passanten, maar een groot deel weet zich simpelweg niet te bewijzen.
pi_128341401
Even een vraag.

Zijn er hier mensen die los van school ook weleens stage hebben gelopen? Gewoon om werkervaring op te doen en om toch bezig te blijven.

Ik zat er net ineens aan te denken. Betaald werk is toch heel lastig in een sector waar je geen diploma's of ervaring in heb, maar misschien kan je middels een stage makkelijker aan een baan komen. Wie weet als je heel goed je best heb gedaan, dat ze je dan wellicht werk aanbieden om door te groeien. Misschien zeg ik het nu een beetje te mooi hoor, maar het zou natuurlijk kunnen.

Dus voor de duidelijkheid. Stage lopen zonder school of wat dan ook.

Wie heeft daar ervaringen mee?

:)
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:38:53 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128341622
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:04 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In hoeverre heb je zekerheid en zijn kwaliteiten bewezen?

Niet. Maar dat is dus minder belangrijk. Het gast om het idee van zekerheid schijnbaar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128341650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Even een vraag.

Zijn er hier mensen die los van school ook weleens stage hebben gelopen? Gewoon om werkervaring op te doen en om toch bezig te blijven.

Ik zat er net ineens aan te denken. Betaald werk is toch heel lastig in een sector waar je geen diploma's of ervaring in heb, maar misschien kan je middels een stage makkelijker aan een baan komen. Wie weet als je heel goed je best heb gedaan, dat ze je dan wellicht werk aanbieden om door te groeien. Misschien zeg ik het nu een beetje te mooi hoor, maar het zou natuurlijk kunnen.

Dus voor de duidelijkheid. Stage lopen zonder school of wat dan ook.

Wie heeft daar ervaringen mee?

:)
zoek is op vrijwilligerswerk misschien vind je daar wat
pi_128342258
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Even een vraag.

Zijn er hier mensen die los van school ook weleens stage hebben gelopen? Gewoon om werkervaring op te doen en om toch bezig te blijven.

Ik zat er net ineens aan te denken. Betaald werk is toch heel lastig in een sector waar je geen diploma's of ervaring in heb, maar misschien kan je middels een stage makkelijker aan een baan komen. Wie weet als je heel goed je best heb gedaan, dat ze je dan wellicht werk aanbieden om door te groeien. Misschien zeg ik het nu een beetje te mooi hoor, maar het zou natuurlijk kunnen.

Dus voor de duidelijkheid. Stage lopen zonder school of wat dan ook.

Wie heeft daar ervaringen mee?

:)
Ik heb eens een "zomer-stage" gelopen. Goeie contacten en ervaring mee opgedaan in een branche waar ik nu nog steeds werkzaam ben. In Nederland is het niet zo gangbaar.
pi_128342328
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet. Maar dat is dus minder belangrijk. Het gast om het idee van zekerheid schijnbaar.
Heb je gelijk in. Begrijp het van de ene kant ook wel, maar zie het toch vaak als een valkuil voor veel bedrijven. Nu is het vergelijken van een multinational met kleinere bedrijven daarin natuurlijk ook erg lastig.
pi_128342475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:39 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

zoek is op vrijwilligerswerk misschien vind je daar wat
Daar heb je niets aan tenzij je de zorg in wilt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_128343452
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Even een vraag.

Zijn er hier mensen die los van school ook weleens stage hebben gelopen? Gewoon om werkervaring op te doen en om toch bezig te blijven.

Ik zat er net ineens aan te denken. Betaald werk is toch heel lastig in een sector waar je geen diploma's of ervaring in heb, maar misschien kan je middels een stage makkelijker aan een baan komen. Wie weet als je heel goed je best heb gedaan, dat ze je dan wellicht werk aanbieden om door te groeien. Misschien zeg ik het nu een beetje te mooi hoor, maar het zou natuurlijk kunnen.

Dus voor de duidelijkheid. Stage lopen zonder school of wat dan ook.

Wie heeft daar ervaringen mee?

:)
Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat er studenten zijn geweest die al klaar waren met de opleiding maar geen werk konden vinden omdat het ze ontbrak aan ''ervaring''. Die gingen toen ervaring op doen via een extra ''stage''. In hoeverre dat legaal is weet ik niet, want er zit natuurlijk geen school meer tussen die een verzekering voor je afsluit.
pi_128349972
Van een stage betaal je de rekeningen niet.
pi_128349977
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 05:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Van een stage betaal je de rekeningen niet.
Klopt, maar heb je vakantie?

Anders heb je een probleem morgen op je stage/werk :p

En ja, ik heb vakantie :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_128349979
Ik ben gisteren heerlijk vroeg gaan slapen, dus ook vroeg wakker. :Y
pi_128349983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 05:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben gisteren heerlijk vroeg gaan slapen, dus ook vroeg wakker. :Y
O zo, mooie smoes :)

Ontbijt ze!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2013 @ 06:08:23 #40
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128350002
Na mijn afstuderen heb ik eeen soort stage gelopen. Was een traject om een werkervaringsplek te zoeken en te vinden, met behoud van uitkering ervaring opdoen. Voor mij was het ideaal :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128358925
Dit is trouwens wat ik laatst heb meegemaakt.

Als afgestudeerde WO'er druk ben ik druk op zoek naar een baan. Solliciteer daarbij ook voor functies op zowel VMBO, MBO, HBO als WO-niveau. Van wasserette-medewerker tot glazenwasser.

Zo heb ik dus ook gesolliciteerd als magazijnmedewerker bij een bekende budgetwinkelketen (laten we het Winkel X noemen) in Nederland. Hiervoor was ik afgewezen omdat ik 'niet binnen de bedrijfscultuur pas'. Ondertussen heb ik (na c.a. 30 sollicitaties binnen 2 weken) ook een aanvraag voor een bijstand ingediend (omdat ik als zelfstandige toch mijn huur en andere vaste levensonderhoudskosten moet betalen en ik ga er vanuit dat het tijdelijk is en omdat ik verwacht binnen paar maanden een baan te vinden).

Op gesprek bij het UWV voor het beoordelen van mijn aanvraag, gaf ik aan dat ik A) fysiek 100% in orde ben; B) bereid ben om al het werk aan te nemen wat ze me aanbieden. Toen gaf de medewerkster van het UWV aan dat ze een project (via de gemeente) hebben, waardoor je in het magazijn van Winkel X kan werken. Ik gaf aan dat ik daar al had gesolliciteerd, maar dat ik daarvoor was afgewezen. Maar ik was blij om te horen als ik dan alsnog via dat project alsnog aan het werk kan. Ze wilde me graag aanmelden voor het project. Waarop ik vroeg: "dus je werkt daar gewoon voor het minimumloon he?". Waarop ze de reactie gaf: "Uh, nee. Je werkt voor het behoud van je bijstandsuitkering". :{

Dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen. Via de normale weg (waarbij ik gewoon het minimumloon kan verdienen) ben ik geweigerd, maar via een 'project' willen ze me wel hebben, want doen hoeven ze me niet te betalen. Eigenlijk lijkt het op een moderne vorm van slavernij.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juni 2013 @ 14:12:45 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128359111
Dat is inderdaad behoorlijk schofterig.
pi_128359215
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:05 schreef Legatus het volgende:
(via de gemeente) hebben, waardoor je in het magazijn van Winkel X kan werken. Ik gaf aan dat ik daar al had gesolliciteerd, maar dat ik daarvoor was afgewezen. Maar ik was blij om te horen als ik dan alsnog via dat project alsnog aan het werk kan. Ze wilde me graag aanmelden voor het project. Waarop ik vroeg: "dus je werkt daar gewoon voor het minimumloon he?". Waarop ze de reactie gaf: "Uh, nee. Je werkt voor het behoud van je bijstandsuitkering". :{

Dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen. Via de normale weg (waarbij ik gewoon het minimumloon kan verdienen) ben ik geweigerd, maar via een 'project' willen ze me wel hebben, want doen hoeven ze me niet te betalen. Eigenlijk lijkt het op een moderne vorm van slavernij.
quote:
Door bezuinigingen verloor Hagenaar Harry (53) 3 jaar geleden zijn baan als straatveger. Nu hanteert hij als werkloze opnieuw de bezem en de prikker, in ruil voor een bijstandsuitkering. 'Ik krijg 400 euro per maand minder dan vroeger,' verzucht hij in het AD. 'Ik voel me uitgebuit, als een slaaf.'

De Hagenaar begrijpt er niets van dat hij geen gewoon contract kan krijgen, zoals destijds. 'Ik doe precies hetzelfde werk, werk dat hoognodig moet worden gedaan in de stad. Dan wil ik daar ook net als voorheen naar worden betaald.'

De Haagse wethouder Henk Kool (PvdA, sociale zaken) benadrukt dat er geen sprake is van een tegenprestatie voor de bijstand. 'Dit zijn re-integratietrajecten,' zegt zijn woordvoerder. 'Het is goed dat werklozen werkritme en -ervaring opdoen."

'Ik dacht dat ik gek werd toen ze me dat vertelden,' reageert Harry. 'Werkervaring opdoen? Ik heb dit werk toch al jaren gedaan?'
En daarom is mensen betaald werk laten doen voor hun uitkering geen goed idee.
bedrijven maken daar misbruik van.
pi_128359233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:05 schreef Legatus het volgende:
Dit is trouwens wat ik laatst heb meegemaakt.
Walgelijke gang van zaken. Je gaat hiermee dus minder verdienen dan die laagopgeleiden die "wel binnen de bedrijfscultuur passen".
Je bent er niet mee akkoord gegaan hopelijk?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juni 2013 @ 14:19:43 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128359313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:16 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Walgelijke gang van zaken. Je gaat hiermee dus minder verdienen dan die laagopgeleiden die "wel binnen de bedrijfscultuur passen".
Je bent er niet mee akkoord gegaan hopelijk?
Je zal wel moeten, anders helemaal geen geld meer.
pi_128359356
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je zal wel moeten, anders helemaal geen geld meer.
Nou ja, zoals hij het vertelt komt het nogal vrijblijvend over.

quote:
Toen gaf de medewerkster van het UWV aan dat ze een project (via de gemeente) hebben, waardoor je in het magazijn van Winkel X kan werken. Ik gaf aan dat ik daar al had gesolliciteerd, maar dat ik daarvoor was afgewezen. Maar ik was blij om te horen als ik dan alsnog via dat project alsnog aan het werk kan. Ze wilde me graag aanmelden voor het project.
pi_128359387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:21 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Nou ja, zoals hij het vertelt komt het nogal vrijblijvend over.

[..]

En dit gedeelte lees je expres niet?
quote:
Waarop ze de reactie gaf: "Uh, nee. Je werkt voor het behoud van je bijstandsuitkering". :{
pi_128359478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

En dit gedeelte lees je expres niet?

[..]

Ja, maar dat betekent toch niet dat hij per se dát werk móet doen? Ze zullen toch wel meerdere projecten beschikbaar hebben, zeker voor een WO-afgestudeerde?
pi_128359835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:16 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Walgelijke gang van zaken. Je gaat hiermee dus minder verdienen dan die laagopgeleiden die "wel binnen de bedrijfscultuur passen".
Je bent er niet mee akkoord gegaan hopelijk?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je zal wel moeten, anders helemaal geen geld meer.
Ik heb mijn opties heroverwogen. Ik leen nu tijdelijk wat bij familie (voor het starten van een onderneming). Voor ondernemers is er ook soort bijstandsregeling.

- knip - eigenlijk niet relevant voor dit topic

[ Bericht 34% gewijzigd door Legatus op 28-06-2013 14:49:40 ]
pi_128359854
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:25 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ja, maar dat betekent toch niet dat hij per se dát werk móet doen? Ze zullen toch wel meerdere projecten beschikbaar hebben, zeker voor een WO-afgestudeerde?
Uhm...tenzij je, met alle respect voor normen en waarden van personen die selectie maken van wie een baan te geven, geen familielid of kennis ben , of 10 a 20 jaar ervaring op dat gebied, zal je die baan niet toegewezen krijgen..Meestal lezen ze je CV, en niet eens meer je motivatiebrief, want als ze hem om zijn motivatie zouden vragen, in combinatie met het feit dat hij dus een WO-afgestudeerde is, zou hij wel zeker met een project op WO-niveau mogen meedoen
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:40:09 #51
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128359908
Is al vaker in het nieuws geweest die hele zieke constructie van "werken voor bijstandsuitkering" oa een straatveger die in loondienst was, ontslagen werd en toen in de bijstand weer precies hetzelfde werk voor veel minder loon zou moeten gaan doen, volgens mij heeft hij dat met succes aangevochten, dus...
Hallon!
pi_128359925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:38 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

Uhm...tenzij je, met alle respect voor normen en waarden van personen die selectie maken van wie een baan te geven, geen familielid of kennis ben , of 10 a 20 jaar ervaring op dat gebied, zal je die baan niet toegewezen krijgen..Meestal lezen ze je CV, en niet eens meer je motivatiebrief, want als ze hem om zijn motivatie zouden vragen, in combinatie met het feit dat hij dus een WO-afgestudeerde is, zou hij wel zeker met een project op WO-niveau mogen meedoen
Ik weet dat het bij gewone banen zo gaat, maar bij die bijstandsprojectjes ook?
pi_128359951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:21 schreef TeleportingKing het volgende:
Je zal wel moeten, anders helemaal geen geld meer.
Nou ja, zoals hij het vertelt komt het nogal vrijblijvend over.

quote:
Toen gaf de medewerkster van het UWV aan dat ze een project (via de gemeente) hebben, waardoor je in het magazijn van Winkel X kan werken. Ik gaf aan dat ik daar al had gesolliciteerd, maar dat ik daarvoor was afgewezen. Maar ik was blij om te horen als ik dan alsnog via dat project alsnog aan het werk kan. Ze wilde me graag aanmelden voor het project.
Het was tijdens de beoordeling van de aanvraag. Ik heb verzocht om mijn zoektijd voor werk nog even te verlengen, aangezien ik toen nog een paar sollicitatieprocedures had lopen. Ik had er verder ook niet naar gevraagd of het verplicht was om met dat project mee te doen. Ik denk het eerlijk gezegd van wel, voor mijn gevoel had ze me al in die hoek geduwd en zou dus wel een goede reden (in haar ogen) moeten aangeven waarom ik dat zou kunnen weigeren.
pi_128360022
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:40 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik weet dat het bij gewone banen zo gaat, maar bij die bijstandsprojectjes ook?
Ja,want als je daar je qualiteiten kan laten zien wordt je gaanderweg benaderd door een potentiele werkgever..
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
pi_128360119
Het gaat trouwens niet om of ik werk op niveau krijg (of het nou ongeschoold of WO-niveau is). Ik vind het totaal niet erg om ongeschoold werk te doen, maar het gaat erom dat je gewoon geen fatsoenlijke beloning ervoor krijgt. Als ik met een WO-niveau project mocht meedoen, ook slechts voor behoud van m'n bijstandsuitkering, zou mijn klacht hetzelfde zijn.
pi_128360272
Maar dat ze het überhaupt overwegen slaat al nergens op. Elke ongeschoolde Harrie kan in een magazijn werken. Door hogeropgeleiden bij dit soort projecten in te zetten nemen ze de plaats in van ongeschoolde uitkeringsgerechtigden die verder misschien volledig onbemiddelbaar zijn.
pi_128360458
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:51 schreef TeleportingKing het volgende:
Maar dat ze het überhaupt overwegen slaat al nergens op. Elke ongeschoolde Harrie kan in een magazijn werken. Door hogeropgeleiden bij dit soort projecten in te zetten nemen ze de plaats in van ongeschoolde uitkeringsgerechtigden die verder misschien volledig onbemiddelbaar zijn.
Eens maar wat moeten wij dan doen....?
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
pi_128360564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:51 schreef TeleportingKing het volgende:
Maar dat ze het überhaupt overwegen slaat al nergens op. Elke ongeschoolde Harrie kan in een magazijn werken. Door hogeropgeleiden bij dit soort projecten in te zetten nemen ze de plaats in van ongeschoolde uitkeringsgerechtigden die verder misschien volledig onbemiddelbaar zijn.
Bij sommige dingen denk ik "was ik maar ongeschoold of lager opgeleid", want dan kan je nog via cursussen of opleidingen (op kosten van de overheid) laten omscholen naar een functie met meer baankansen. Als WO'er is het eigenlijk best moeilijk / onmogelijk om je te laten omscholen naar iets anders.
pi_128360730
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef Legatus het volgende:

[..]

Bij sommige dingen denk ik "was ik maar ongeschoold of lager opgeleid", want dan kan je nog via cursussen of opleidingen (op kosten van de overheid) laten omscholen naar een functie met meer baankansen. Als WO'er is het eigenlijk best moeilijk / onmogelijk om je te laten omscholen naar iets anders.
Is dat zo? Cursus winkelmedewerker kom je niet voor in aanmerking?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_128360781
Ik kan hierover wel advies gebruiken:

2 weken geleden (1e) sollicitatiegesprek gehad in de consultancy sector met een senior consultant, gesprek ging positief en hij zou mijn profiel gaan voorleggen aan zijn meerdere. Echter, hij gaf niet aan op welke termijn ik een reactie kon verwachten daarover. Na afloop van het gesprek een bedankmailtje gestuurd met een aantal bestanden (o.a. mijn scriptie). Is het inmiddels gepast om hem te bellen/mailen of zou ik nog volgende week afwachten?

Zo ja, wat is de gepaste manier om zo'n mail te beginnen zonder dat je heel opdringerig overkomt?
pi_128360791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef Legatus het volgende:

[..]

Bij sommige dingen denk ik "was ik maar ongeschoold of lager opgeleid", want dan kan je nog via cursussen of opleidingen (op kosten van de overheid) laten omscholen naar een functie met meer baankansen. Als WO'er is het eigenlijk best moeilijk / onmogelijk om je te laten omscholen naar iets anders.
Klopt. Een MBO-opleiding kost niks in vergelijking met omscholing op HBO- of WO-niveau, waar het collegegeld voor een tweede studie vele duizenden euro's hoger uitvalt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:16:45 #62
123170 alors
zlata1234
pi_128361142
Dat is ook zo dom, juist in deze tijd die hoge collegegelden behouden voor tweede studies. En ook dat zogenaamde techniektekort, daar zie je niks van in het financieel aantrekkelijk maken van opleidingen en omscholing.
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juni 2013 @ 15:27:10 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128361487
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:06 schreef artm het volgende:
Ik kan hierover wel advies gebruiken:

2 weken geleden (1e) sollicitatiegesprek gehad in de consultancy sector met een senior consultant, gesprek ging positief en hij zou mijn profiel gaan voorleggen aan zijn meerdere. Echter, hij gaf niet aan op welke termijn ik een reactie kon verwachten daarover. Na afloop van het gesprek een bedankmailtje gestuurd met een aantal bestanden (o.a. mijn scriptie). Is het inmiddels gepast om hem te bellen/mailen of zou ik nog volgende week afwachten?

Zo ja, wat is de gepaste manier om zo'n mail te beginnen zonder dat je heel opdringerig overkomt?
"Hallo <naam>,

Zo'n 2 weken heb ik met u een prettig gesprek gehad en u zou mijn profiel voorleggen aan <andere naam>. Echter tot op heden heb ik nog niets met betrekking tot een eventueel vervolgtraject mogen vernemen. Kunt u mij wellicht aangeven op welke termijn ik wat kan verwachten?"
pi_128361489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:16 schreef alors het volgende:
Dat is ook zo dom, juist in deze tijd die hoge collegegelden behouden voor tweede studies.
Het is echt heel krom. Het is de reden dat ik mijn bachelor bewust op een paar puntjes niet heb gehaald voordat ik overstapte naar een andere studie. Had ik hem wel gehaald, dan was mijn huidige (nieuwe) studie een "studie na het behalen van een eerdere graad" o.i.d. en was ik 6000 euro per jaar meer kwijt.
pi_128361495
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor magazijnwerk moet je vaak nog wel goed kunnen rekenen en wat van logistiek weten, onderschat het dus niet!
Ik dacht dat jij niet meer welkom was in dit topic.
pi_128361496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor magazijnwerk moet je vaak nog wel goed kunnen rekenen en wat van logistiek weten, onderschat het dus niet!
Wel dat verklaart dan helemaal niet waarom hogeropgeleiden niet kunnen worden aangenomen als magazijnmedewerker... :z :z
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:28:53 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128361536
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:27 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij niet meer welkom was in dit topic.
Ik blijf hier posten, negeer m'n posts maar als ze je niet bevallen (of schaf een abo aan en voeg me toe aan je 'foes').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128361590
Beste heer Ling,

Met volle begrip en respect heb ik toch een vraag naar aanleiding van uw afwijzing op mijn sollicitatie. Dit niet tot inkeer tot uw beslissing, maar wel in het belang van feedback voor betere sollicitaties.

Onlangs ben ik in een van uw filialen langs geweest waar er op een advertentie voor de ingang stond dat bepaalde vestigingen opzoek zouden zijn naar vakantiekrachten. Daar stond er mij een jongeheer te woord, waarbij die zei dat hij even ging vragen aan de persoon die de leiding had voor de dag of er voor dat desbetreffende filiaal vacatures beschikbaar waren.

Het bleek helaas niet zo te zijn, maar toen vroeg ik aan deze jongeman hoe oud hij was en of de opleiding die hij had gevolgd directe aansluiting had op de vacature, waarbij hij mij antwoordde dat hij een GEHEEL andere studie heeft gedaan(ik zal niet zeggen wat, in verband met zijn privacyrechten) , maar zeer zeker niet in de commerciele richting, op een lager niveau dan het mijne zoals aangegeven op mijn CV. Het enige verschil dat wij hadden is dat hij connecties had binnen uw zaak en ik niet.

Mijn vraag is dus, afgezien het het feit dat ik geen aantoonbare commerciele ervaring heb op mijn CV, wat de reden tot mijn afwijzing dan wel is.

Nochtans bedankt voor uw aandacht,

{Mijn Naam}
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
pi_128361635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:05 schreef Legatus het volgende:
Dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen. Via de normale weg (waarbij ik gewoon het minimumloon kan verdienen) ben ik geweigerd, maar via een 'project' willen ze me wel hebben, want doen hoeven ze me niet te betalen. Eigenlijk lijkt het op een moderne vorm van slavernij.
Het is sowieso al schandalig en dubieus dat het UWV meewerkt aan dit soort praktijken en ook nog het lef heeft om te dreigen dat je bij tegenwerking je uitkering verliest, terwijl de top elk jaar een riante bonus in de schoot krijgt geworpen.

Werkloze straatveger moet voor uitkering straten vegen
pi_128361734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik blijf hier posten, negeer m'n posts maar als ze je niet bevallen (of schaf een abo aan en voeg me toe aan je 'foes').
De mededeling van Five_Horizons in het vorige topic was toch best duidelijk dacht ik, maar daar heb je natuurlijk even overheen gelezen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:36:53 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128361753
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:35 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

De mededeling van Five_Horizons in het vorige topic was toch best duidelijk dacht ik, maar daar heb je natuurlijk even overheen gelezen.
Kap nou eens met het derailen van dit topique, het moet niet de grote maanvis vs teleportingking show worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128361800
Je zou natuurlijk ook gewoon de posts die je niet bevallen kunnen negeren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juni 2013 @ 15:44:06 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128361987
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:30 schreef Cyki23 het volgende:
Beste heer Ling,

Met volle begrip en respect heb ik toch een vraag naar aanleiding van uw afwijzing op mijn sollicitatie. Dit niet tot inkeer tot uw beslissing, maar wel in het belang van feedback voor betere sollicitaties.

Onlangs ben ik in een van uw filialen langs geweest waar er op een advertentie voor de ingang stond dat bepaalde vestigingen opzoek zouden zijn naar vakantiekrachten. Daar stond er mij een jongeheer te woord, waarbij die zei dat hij even ging vragen aan de persoon die de leiding had voor de dag of er voor dat desbetreffende filiaal vacatures beschikbaar waren.

Het bleek helaas niet zo te zijn, maar toen vroeg ik aan deze jongeman hoe oud hij was en of de opleiding die hij had gevolgd directe aansluiting had op de vacature, waarbij hij mij antwoordde dat hij een GEHEEL andere studie heeft gedaan(ik zal niet zeggen wat, in verband met zijn privacyrechten) , maar zeer zeker niet in de commerciele richting, op een lager niveau dan het mijne zoals aangegeven op mijn CV. Het enige verschil dat wij hadden is dat hij connecties had binnen uw zaak en ik niet.

Mijn vraag is dus, afgezien het het feit dat ik geen aantoonbare commerciele ervaring heb op mijn CV, wat de reden tot mijn afwijzing dan wel is.

Nochtans bedankt voor uw aandacht,

{Mijn Naam}
Sorry, maar wat een verschrikkelijk slechte brief. Poging tot formeel taalgebruik wat jammerlijk de mist in gaat door knullige fouten.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:45:53 #74
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128362049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor magazijnwerk moet je vaak nog wel goed kunnen rekenen en wat van logistiek weten, onderschat het dus niet!
Ik dacht dat een mod iets gezegd had over jou icm met posten in dit topic...
Hallon!
pi_128362276
Die jongeheer, was dat een enorme lul?
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2013 @ 15:53:00 #76
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128362294
Gebeld over mijn Monsterboard cv, dat een bedrijf een vacature heeft die er goed op aansluit. Ben héél benieuwd, gezien mijn huidige contract maandag verloopt en tot nu toe nog maar deels verlengd is :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:54:23 #77
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128362357
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:53 schreef Etcetera het volgende:
Gebeld over mijn Monsterboard cv, dat een bedrijf een vacature heeft die er goed op aansluit. Ben héél benieuwd, gezien mijn huidige contract maandag verloopt en tot nu toe nog maar deels verlengd is :')
Succes! ^O^
Hallon!
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2013 @ 15:58:27 #78
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128362489
Dank je wel! Ik vind het nu al spannend :') relatieve vastigheid opgeven voor wat nieuws, doodeng :o
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128363141
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik blijf hier posten, negeer m'n posts maar als ze je niet bevallen (of schaf een abo aan en voeg me toe aan je 'foes').
Nee, hoor.... Wat mij betreft blijf je gewoon weg. Je hebt al vaak genoeg laten zien dat je niet normaal kunt blijven posten. Mensen ergeren zich kapot aan je....

Die discussie gaan we hier overigens niet voeren. Die mik ik eruit, voor zover het een discussie waard is.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_128363154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sorry, maar wat een verschrikkelijk slechte brief. Poging tot formeel taalgebruik wat jammerlijk de mist in gaat door knullige fouten.
Fouten zoals..?Kan ik er ook wat van leren
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:32:07 #81
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128363661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:30 schreef Cyki23 het volgende:
Geachte heer Ling,

Met volle begrip en respect heb ik toch een vraag naar aanleiding van uw afwijzing op mijn sollicitatie. Dit niet tot inkeer tot uw beslissing, maar wel in het belang van feedback voor betere sollicitaties.

Onlangs ben ik in een van uw filialen langs geweest waar er op een advertentie voor de ingang stond dat bepaalde vestigingen opzoek zouden zijn naar vakantiekrachten. Daar stond er mij een jongeheer te woord, waarbij die zei dat hij even ging vragen aan de persoon die de leiding had voor de dag of er voor dat desbetreffende filiaal vacatures beschikbaar waren.

Het bleek helaas niet zo te zijn, maar toen vroeg ik aan deze jongeman hoe oud hij was en of de opleiding die hij had gevolgd directe aansluiting had op de vacature, waarbij hij mij antwoordde dat hij een GEHEEL andere studie heeft gedaan(ik zal niet zeggen wat, in verband met zijn privacyrechten) , maar zeer zeker niet in de commerciele richting, op een lager niveau dan het mijne zoals aangegeven op mijn CV. Het enige verschil dat wij hadden is dat hij connecties had binnen uw zaak en ik niet.

Mijn vraag is dus, afgezien het het feit dat ik geen aantoonbare commerciele ervaring heb op mijn CV, wat de reden tot mijn afwijzing dan wel is.

Nochtans bedankt voor uw aandacht,

{Mijn Naam}
Beste Heer Ling,

Helaas heeft u besloten om de keuze niet op mij te laten vallen. uiteraard betreur ik dit ten zeerste. Toch zou ik nog graag feedback ontvangen op mijn sollicitatie aangezien ik dan weet wat mijn verbeterpunten zijn. Het is uitdrukkelijk niet mijn bedoeling om u op de knieën te gaan smeken om me tóch aan te nemen, laat ik dat voorop stellen.

Onlangs heb ik bij één van uw vestigingen geïnformeerd naar mogelijkheden om daar aan de slag te gaan aangezien men voor de ingang een "GEZOCHT" advertentie had hangen. Dhr X stond mij kort te woord en meldde mij dat hij meer informatie ging inwinnen bij zijn leidinggevende. Helaas was er geen vacature beschikbaar.

Ik trok mijn stoute schoenen aan en vroeg Dhr X naar zijn leeftijd, opleiding en achtergrond. Hij bleek een opleiding te hebben gevolgd in een richting die mijns inziens niet helemaal aansluit bij de functie die hij nu uitoefent . Ik heb echter wél een opleiding die aansluit bij de eisen zoals die in de vacature vermeld staan. Vandaar dat ik deze poging waag om van u eerlijke feedback te krijgen met betrekking tot de reden(en) voor mijn afwijzing.

Vriendelijke groet,
Naam

Zoiets? Kan er ook niet veel van maken, komt toch altijd over zo van "hij heeft wel 'n baan en ikke niet, niet eerlijk! :'( "
Hallon!
pi_128363908
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Beste Heer Ling,

Helaas heeft u besloten om de keuze niet op mij te laten vallen. uiteraard betreur ik dit ten zeerste. Toch zou ik nog graag feedback ontvangen op mijn sollicitatie aangezien ik dan weet wat mijn verbeterpunten zijn. Het is uitdrukkelijk niet mijn bedoeling om u op de knieën te gaan smeken om me tóch aan te nemen, laat ik dat voorop stellen.

Onlangs heb ik bij één van uw vestigingen geïnformeerd naar mogelijkheden om daar aan de slag te gaan aangezien men voor de ingang een "GEZOCHT" advertentie had hangen. Dhr X stond mij kort te woord en meldde mij dat hij meer informatie ging inwinnen bij zijn leidinggevende. Helaas was er geen vacature beschikbaar.

Ik trok mijn stoute schoenen aan en vroeg Dhr X naar zijn leeftijd, opleiding en achtergrond. Hij bleek een opleiding te hebben gevolgd in een richting die mijns inziens niet helemaal aansluit bij de functie die hij nu uitoefent . Ik heb echter wél een opleiding die aansluit bij de eisen zoals die in de vacature vermeld staan. Vandaar dat ik deze poging waag om van u eerlijke feedback te krijgen met betrekking tot de reden(en) voor mijn afwijzing.

Vriendelijke groet,
Naam

Zoiets? Kan er ook niet veel van maken, komt toch altijd over zo van "hij heeft wel 'n baan en ikke niet, niet eerlijk! :'( "
Oowh ja , vergeleken met jou concept is mijn brief inderdaad kwalitatief niet zo goed, maarja...afgewezen blijft afgewezen, maar als antwoordt kreeg ik toch alleen maar terug dat 1) het niet lag aan wie meer connecties heeft(right O-) ) , maar voor de rest kreeg ik niets anders terug.....het meest grappige is het volgende:

De persoon die mij die dag heeft "geholpen" bij mijn aankoop wist zelf vrijwel niets van het product... ik denk dat dat een rol heeft gespeeld bij de slechte opbouw van mijn brief...

Thnx anyway sir ^O^
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:45:35 #83
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128364008
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:42 schreef Cyki23 het volgende:
Thnx anyway sir ma'am ^O^
;)

Maar een eerlijk antwoord kun je helaas meestal wel vergeten jah, kan best dat de echte reden zoiets was als "ja je gezicht stond me niet aan". :')
Hallon!
pi_128365019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

;)

Maar een eerlijk antwoord kun je helaas meestal wel vergeten jah, kan best dat de echte reden zoiets was als "ja je gezicht stond me niet aan". :')
Oow sorry my bad :@ :@ :@ Owh really: dat op basis van het beeld dat mijn motivatie over mezelf creeert of letterlijk en figuurlijk dat mijn gezicht hun misschien niet aanstaat(zou heel lullig zijn want ze weten niet hoe ik eruitzie:P)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyki23 op 28-06-2013 17:18:48 (oops stom foutje) ]
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:39:49 #85
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128367595
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, hoor.... Wat mij betreft blijf je gewoon weg. Je hebt al vaak genoeg laten zien dat je niet normaal kunt blijven posten. Mensen ergeren zich kapot aan je....

Die discussie gaan we hier overigens niet voeren. Die mik ik eruit, voor zover het een discussie waard is.
En anders gewoon account >>> prullebak.

Hier overigens zowaar een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek n.a.v een open sollicitatie. Eens zien wat het eindresultaat hiervan is.
pi_128367845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:30 schreef Cyki23 het volgende:
Beste heer Ling,

Met volle begrip en respect heb ik toch een vraag naar aanleiding van uw afwijzing op mijn sollicitatie. Dit niet tot inkeer tot uw beslissing, maar wel in het belang van feedback voor betere sollicitaties.

Onlangs ben ik in een van uw filialen langs geweest waar er op een advertentie voor de ingang stond dat bepaalde vestigingen opzoek zouden zijn naar vakantiekrachten. Daar stond er mij een jongeheer te woord, waarbij die zei dat hij even ging vragen aan de persoon die de leiding had voor de dag of er voor dat desbetreffende filiaal vacatures beschikbaar waren.

Het bleek helaas niet zo te zijn, maar toen vroeg ik aan deze jongeman hoe oud hij was en of de opleiding die hij had gevolgd directe aansluiting had op de vacature, waarbij hij mij antwoordde dat hij een GEHEEL andere studie heeft gedaan(ik zal niet zeggen wat, in verband met zijn privacyrechten) , maar zeer zeker niet in de commerciele richting, op een lager niveau dan het mijne zoals aangegeven op mijn CV. Het enige verschil dat wij hadden is dat hij connecties had binnen uw zaak en ik niet.

Mijn vraag is dus, afgezien het het feit dat ik geen aantoonbare commerciele ervaring heb op mijn CV, wat de reden tot mijn afwijzing dan wel is.

Nochtans bedankt voor uw aandacht,

{Mijn Naam}
Dat is typisch een brief die ergens op een prikbord komt te hangen. Gaat je waarschijnlijk niet verder helpen.
pi_128368340
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:47 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is typisch een brief die ergens op een prikbord komt te hangen. Gaat je waarschijnlijk niet verder helpen.
Hoezo "op een prikbord komt te hangen".. ?
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:03:54 #88
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128368403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:02 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

Hoezo "op een prikbord komt te hangen".. ?

zoiets
pi_128368719
Wat nou "er zijn geen mooie vacatures"...

Job Title Exploration Geologist
Location France
Region France
Required Residency
Position Type Contract
Salary ¤800 - ¤1000 per day + Housing & Car
Description A fantastic opportunity for an exploration geologist to work for an operator in France on a long-term, renewable contract.
Must be eligible to work in the EU.
10+ years of experience
Field Exploration
Identification and screening
Mature basin exploration
New plays in established basins
Detail oriented person that has new ideas in a mature provinceFor more information about this role please contact our London office


Wow. En ik kom in aanmerking. Toch bevalt Colombia me beter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_128368768
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zoiets
Met andere woorden: privacyrechten bestaan niet meer:)? Leuk is dat, maargoed, I learn from my mistakes and I'm honest..they ,on the other hand , ARE not *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Cyki23 op 28-06-2013 19:25:39 ]
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:13:50 #91
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128368795
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:13 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

Met andere woorden: privacyrechten bestaan niet meer:)? Leuk is dat, maargoed, I learn from my mistakes and I'm honest..they on the other hand or not
Wat doe je? -O-
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:22:10 #92
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128369076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:13 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

Met andere woorden: privacyrechten bestaan niet meer:)? Leuk is dat, maargoed, I learn from my mistakes and I'm honest..they on the other hand or not
Ook je Engelse grammatica laat te wensen over.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_128369257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:22 schreef Luco het volgende:

[..]

Ook je Engelse grammatica laat te wensen over.
Stom foutje, ik heb 2 tentamens achter de rug vandaag, supergoed gegaan, so allow me to make a small mistake now:)
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:30:33 #94
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_128369355
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:27 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

Stom foutje, ik heb 2 tentamens achter de rug vandaag, supergoed gegaan, so allow me to make a small mistake now:)
Tentamen Engels? ;)
(of gooi je er zoveel Engelse frasen doorheen omdat je Engelstalig bent?)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_128369458
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:30 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tentamen Engels? ;)
(of gooi je er zoveel Engelse frasen doorheen omdat je Engelstalig bent?)
Nee, maar mijn studieboeken zijn in het Engels, en de meeste van mijn medestudenten praten door de dag heen ook alleen maar Engels...maar nogmaals sorry voor mijn grammaticafoutje, ik kan me voorstellen dat het als Fok!lezer hinderlijk is om aan te zien, 'k zal er beter op letten! ;)
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:53:49 #96
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128370224
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:18 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

Oow sorry my bad :@ :@ :@ Owh really: dat op basis van het beeld dat mijn motivatie over mezelf creeert of letterlijk en figuurlijk dat mijn gezicht hun misschien niet aanstaat(zou heel lullig zijn want ze weten niet hoe ik eruitzie:P)
Oh ik dacht dat je er in levende lijve langs was gegaan, my bad :@ bedoelde inderdaad gewoon puur uiterlijke kenmerken, zo oppervlakkig kan een werkgever zijn maar dat mogen ze niet als reden geven dus zeggen ze iets vaags over "past niet in team".
Hallon!
pi_128370420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je er in levende lijve langs was gegaan, my bad :@ bedoelde inderdaad gewoon puur uiterlijke kenmerken, zo oppervlakkig kan een werkgever zijn maar dat mogen ze niet als reden geven dus zeggen ze iets vaags over "past niet in team".
Dat heb ik nog nooit gehad, want mijn motivatiebrieven omschrijven meestal wie ik ben, en dat verandert niet als ik eventueel word uitgenodigd voor een gesprek. Zodoende komen zij niet voor verassingen te staan, nog teleurstellingen(basically, what they read is pretty much what they can expect:P)
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:58:38 #98
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_128377794
Ik zou zelf ook een beetje afknappen op een sollicitant die zulke brieven schrijft. Zeker als ik naderhand op een forum met zijn wannabe-Engels word geconfronteerd. Probeer toch niet zo overdreven formeel danwel interessant over te komen.

Net mijn tweede week bij mijn werkgever achter de rug, het klikt goed met mijn collega's en ze geven me de kans om in mijn functie te groeien. Hoop na de eerste periode direct bij hen in dienst te kunnen treden in plaats van het onzekere bestaan op uitzendbasis. Verkapte proeftijd van drie maanden zo.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:24:11 #99
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128378762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:58 schreef twi het volgende:
Ik zou zelf ook een beetje afknappen op een sollicitant die zulke brieven schrijft. Zeker als ik naderhand op een forum met zijn wannabe-Engels word geconfronteerd. Probeer toch niet zo overdreven formeel danwel interessant over te komen.

Net mijn tweede week bij mijn werkgever achter de rug, het klikt goed met mijn collega's en ze geven me de kans om in mijn functie te groeien. Hoop na de eerste periode direct bij hen in dienst te kunnen treden in plaats van het onzekere bestaan op uitzendbasis. Verkapte proeftijd van drie maanden zo.
Ik hoop idd ook dat ie die brief niet zo verstuurd heeft want die zou bij mij ook na 'm even vluchtig doorgelezen te hebben in de prullenbak belanden. :{w
Hallon!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:40:33 #100
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_128379439
Leest hij die brief dan niet eerst door voordat ie het verstuurt? :')

Laat de brief dan iig lezen door mensen die er verstand van hebben, is mijn tip :).
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:52:03 #101
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128387112
Oef, de zenuwen beginnen langzaam te komen. Aankomende dinsdag eerste gesprek. Aangezien dit mijn eerste serieuze gesprek, om de echte knikkers, gaat worden heb ik toch weinig benul van wat ik mag verwachten...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:22:00 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128388789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:52 schreef Luco het volgende:
Oef, de zenuwen beginnen langzaam te komen. Aankomende dinsdag eerste gesprek. Aangezien dit mijn eerste serieuze gesprek, om de echte knikkers, gaat worden heb ik toch weinig benul van wat ik mag verwachten...
Standaardverhaal: Zorg dat je op tijd bent en goed gekleed gaat :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:39:08 #103
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128389160
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Standaardverhaal: Zorg dat je op tijd bent en goed gekleed gaat :).
Dat spreekt voor zich. Alleen hopen dat er geen bruggen open blijven staan, gesprek is anderhalf uur rijden van mijn woonplaats. Ga sowieso ruim op tijd weg en stap een kwartier a tien minuten voor de afspraak pas naar binnen.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:17:40 #104
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_128390065
Nou, het gesprek blijkt achteraf toch niet zo positief te zijn.

Maar zeg dat dan gewoon en neem uit fatsoen even contact op. Ach ja, op naar de volgende.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_128392306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Standaardverhaal: Zorg dat je op tijd bent en goed gekleed gaat :).
Zucht.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:00:59 #106
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128392481
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 13:17 schreef New_Pope het volgende:
Nou, het gesprek blijkt achteraf toch niet zo positief te zijn.

Maar zeg dat dan gewoon en neem uit fatsoen even contact op. Ach ja, op naar de volgende.
Hoezo vraag je dat niet gewoon aan het einde van je gesprek?

"Heb je nog vragen?"
-"Ja, ik vond dit gesprek prettig verlopen. Deelt u dit gevoel en zo nee, heeft u eventuele adviezen voor toekomstige gesprekken?"
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:04:42 #107
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_128392570
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:00 schreef Luco het volgende:

[..]

Hoezo vraag je dat niet gewoon aan het einde van je gesprek?

"Heb je nog vragen?"
-"Ja, ik vond dit gesprek prettig verlopen. Deelt u dit gevoel en zo nee, heeft u eventuele adviezen voor toekomstige gesprekken?"
Dat is exact wat ik heb gedaan, met een positieve reactie.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:05:51 #108
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128392597
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:04 schreef New_Pope het volgende:

[..]

Dat is exact wat ik gedaan, met een positieve reactie.
Dat je niet uitgenodigd bent voor een vervolggesprek betekent niet dat het gesprek niet prettig verlopen is he.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:09:04 #109
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_128392674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:05 schreef Luco het volgende:

[..]

Dat je niet uitgenodigd bent voor een vervolggesprek betekent niet dat het gesprek niet prettig verlopen is he.
Dat klopt.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_128434730
...

[ Bericht 33% gewijzigd door Cyki23 op 30-06-2013 21:41:32 (...) ]
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
pi_128434939
Vacature orderpicker
quote:
Dit vragen wij:

Je hebt een HBO of WO economische opleiding afgerond;
:').

Maar hij staat bij Scholierenwerk dus wellicht is dit hun manier om te zeggen dat ze alleen studenten willen.
pi_128435081
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:28 schreef Cyki23 het volgende:
Voor een ieder die heeft gereageerd op mijn brief:

Thanks for the tips! Ik zal daar zeker aan werken;)

En ik heb per ongeluk een grammaticafout gemaakt ("or" in plaats van "are", en deze heb ik ook direct verbeterd na te zijn aangevallen door een aantal aan jullie).

Ik ben helaas wel menselijk en dus kan het voorkomen dat ik zo'n foutje per ongeluk maak.(Je zal me niet zeggen dat je nog nooit in een stukje tekst bent tegengekomen dat een schrijver per ongeluk een grammaticafout heeft gemaakt, ook al is het 3 keer op fouten gecontroleerd door andere mensen).

Dus zou ik het op prijs stellen dat je mijn Engels niet zit af te kraken, want ik respecteer jou en een ieder ander die op dit forum komt.

En nee: die brief heb ik inderdaad NIET verstuurd. En het is inderdaad geen goede brief, nadat ik het in een gekalmeerde "state of mind" weer heb doorgelezen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties ;)
Stel je niet zo aan. :')
pi_128435424
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:28 schreef lyolyrc het volgende:
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
_|_
Honesty will keep us allive , as deception sneeks around to strike!
pi_128437068
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:40 schreef Cyki23 het volgende:

[..]

_|_
En je quote de OP omdat... :?
pi_128438673
Morgen maar eens flink aan de bak wat betreft werk zoeken, want ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden om mijn geld alleen maar aan boodschappen uit te kunnen geven.
pi_128453946
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Morgen maar eens flink aan de bak wat betreft werk zoeken, want ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden om mijn geld alleen maar aan boodschappen uit te kunnen geven.
Ja, hier hetzelfde.
Ik zou nu 2 maanden kunnen werken totdat mijn studie weer begint. Ik heb zeeën van tijd, maar geen geld om leuke dingen te doen, en dat is vooral in de zomer heel wrang.
pi_128454754
Op uitzendbureau.nl ga ik het in elk geval niet vinden. Wat een trieste verzameling vacatures weer. :') -O-
pi_128454980
Vakantietijd he?

Zag ik gisteren een leuke vacature, lekker dichtbij ook, riant salaris. Wil ik vandaag reageren... weg! ;(
pi_128455163
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:32 schreef Modus het volgende:
Vacature orderpicker

[..]

:').

Maar hij staat bij Scholierenwerk dus wellicht is dit hun manier om te zeggen dat ze alleen studenten willen.
Vroeger kon je gewoon een distributiecentrum binnenlopen met de vraag of ze nog mensen nodig hadden en de volgende dag was je lekker aan het orderpikken.

Nederland is echt doorgeschoten in zijn regeltjes, diploma's en opleidingen om voor simpel kutbaantje in aanmerking te komen. Het is wachten op de tijd dat ze HBO vragen om kranten te mogen bezorgen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2013 @ 08:41:16 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128488979
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:32 schreef Modus het volgende:
Vacature orderpicker

[..]

:').

Maar hij staat bij Scholierenwerk dus wellicht is dit hun manier om te zeggen dat ze alleen studenten willen.
quote:
_O-
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:06:46 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128492213
swets hoe was je gesprek??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:10:03 #123
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128492300
Aaargh, heb over 6 uur een gesprek en de zenuwen gieren nu al door mijn lichaam...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:11:53 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128492353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:10 schreef Luco het volgende:
Aaargh, heb over 6 uur een gesprek en de zenuwen gieren nu al door mijn lichaam...
Serieus? Waarom?

Wees jezelf. Daar moet je het toch van hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juli 2013 @ 11:13:37 #125
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128492402
Ik heb vanmiddag een kennismakingsgesprek en ben ook doodzenuwachtig. Terwijl zij mij benaderd hebben. Zal wel loslopen maar ik zal blij zijn als ik het achter de rug heb.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2013 @ 11:22:57 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128492657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:06 schreef Ticootje het volgende:
swets hoe was je gesprek??
Morgen :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:56:35 #127
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_128493862
Na een jaar praktisch geen inkomen te hebben gehad en dus heel zuinig aan moest doen met dingen als uitgaan, cadeaus voor verjaardagen, eten/drinken (naast wat ik thuis krijg, ik woon nog bij mijn ouders), heb ik nu eindelijk weer een bijbaan, namelijk als bezorger van de ochtendkrant. Daarnaast betaalt het ook zeker niet slecht, toevallig las ik dat een volwassen vrouw in een kledingfabriek in Kroatie met een 40-urige werkweek evenveel per maand verdient als ik met 36 uur per maand :P . Alleen moet ik er wel 6 dagen per week om half 5 mijn bed voor uit :P .
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:05:28 #128
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128494163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Serieus? Waarom?

Wees jezelf. Daar moet je het toch van hebben.
Zo zit ik in elkaar. Daarnaast is dit mijn eerste "serieuze", carrieregerichte gesprek. Redenen zat.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_128494766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:56 schreef Ypmaha het volgende:
Na een jaar praktisch geen inkomen te hebben gehad en dus heel zuinig aan moest doen met dingen als uitgaan, cadeaus voor verjaardagen, eten/drinken (naast wat ik thuis krijg, ik woon nog bij mijn ouders), heb ik nu eindelijk weer een bijbaan, namelijk als bezorger van de ochtendkrant. Daarnaast betaalt het ook zeker niet slecht, toevallig las ik dat een volwassen vrouw in een kledingfabriek in Kroatie met een 40-urige werkweek evenveel per maand verdient als ik met 36 uur per maand :P . Alleen moet ik er wel 6 dagen per week om half 5 mijn bed voor uit :P .
In Kroatie heb je dan ook een heel ander economisch beleid. Voor het bedrag wat je hier betaalt aan een tas met boodschappen, zul je daar waarschijnlijk 10 tassen kunnen kopen, if not more...
pi_128494852
Ik wil mijn cv graag een makeover geven.

Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's? Ik vraag me namelijk af hoe je je kunt onderscheiden van de rest.

Ik krijg namelijk altijd het idee dat HRM-personen of recruiters niet teveel willen lezen, maar meteen willen zien of je geschikt bent. Maar om zoiets een beetje fatsoenlijk op je cv te krijgen, zonder de boel in te korten of te vervallen in een miniscuul lettertype is bijna niet te doen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2013 @ 12:26:49 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128494876
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik wil mijn cv graag een makeover geven.

Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's?
4 :@
pi_128494946
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

4 :@
Damn. :D Je hebt alles uitgeschreven?
pi_128495074
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:32 schreef Modus het volgende:
Vacature orderpicker

[..]

:').

Maar hij staat bij Scholierenwerk dus wellicht is dit hun manier om te zeggen dat ze alleen studenten willen.
Wow :{
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2013 @ 12:39:38 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128495325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:28 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Damn. :D Je hebt alles uitgeschreven?
Neuh, maar ik heb 24 jaar werkervaring. In de laatste 15 jaar een stuk of 6 functies die relevant zijn. Werkervaring en personalia zijn 3 pagina's dan nog 1 pagina opleidingen/competenties.
pi_128495536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In de laatste 15 jaar een stuk of 6 functies die relevant zijn.
Jobhopper he? ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 2 juli 2013 @ 12:47:55 #136
148247 taxibabe
pi_128495641
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik wil mijn cv graag een makeover geven.

Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's? Ik vraag me namelijk af hoe je je kunt onderscheiden van de rest.

Ik krijg namelijk altijd het idee dat HRM-personen of recruiters niet teveel willen lezen, maar meteen willen zien of je geschikt bent. Maar om zoiets een beetje fatsoenlijk op je cv te krijgen, zonder de boel in te korten of te vervallen in een miniscuul lettertype is bijna niet te doen.
Dat had ik laatst ook en ik vond het nog best wel moeilijk. Maar ik denk dat ik nu wel een leuk format heb gemaakt.

Helemaal rechtsbovenaan in een wat groter lettertype mijn naam, en links ervan een soort profielzin.
Daaronder in 2 kolommen, links mijn personalia en rechts mijn competenties.
Dan mijn (12 jaar) werkervaring en daar weer onder mijn opleidingen/cursussen.

Wat ik eerder op bijna 3 pagina moest prutsen, lukt me nu op 2 pagina's. En mensen zien direct mijn competenties.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:48:35 #137
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_128495669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik wil mijn cv graag een makeover geven.

Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's? Ik vraag me namelijk af hoe je je kunt onderscheiden van de rest.

Ik krijg namelijk altijd het idee dat HRM-personen of recruiters niet teveel willen lezen, maar meteen willen zien of je geschikt bent. Maar om zoiets een beetje fatsoenlijk op je cv te krijgen, zonder de boel in te korten of te vervallen in een miniscuul lettertype is bijna niet te doen.
Eén pagina. Maar goed, ik ben starter :').
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2013 @ 12:52:58 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128495811
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Jobhopper he? ;)
Nee, gecombineerde functies :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2013 @ 12:57:38 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128495975
Maar wellicht moet ik er weer eens kritisch naar kijken. Kan wel wat aanpassingen maken waardoor het geheel een pagina korter wordt denk ik.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:15:30 #140
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128496619
*meldt . Koos Werkloos per 1-8.
Voorlopig laat mijn netwerk zich gelden en heb zelf leuke vacatures op 't oog. Mijn grootste probleem: eigenlijk weet ik helemaal niet goed wat ik wil :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:48:08 #141
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128497695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik wil mijn cv graag een makeover geven.

Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's? Ik vraag me namelijk af hoe je je kunt onderscheiden van de rest.

Ik krijg namelijk altijd het idee dat HRM-personen of recruiters niet teveel willen lezen, maar meteen willen zien of je geschikt bent. Maar om zoiets een beetje fatsoenlijk op je cv te krijgen, zonder de boel in te korten of te vervallen in een miniscuul lettertype is bijna niet te doen.
Precies twee pagina's. Zodra ik mijn mastertitel binnen heb haal ik m'n bachelortitel van m'n CV af (aansluitende titel). Zo win ik verderop weer wat ruimte. Neven-activiteiten zijn dingen die je steeds meer in kan krimpen. Wat je tien jaar terug gedaan hebt boeit weinig, probeer het binnen de afgelopen vijf jaar te houden (Op je [relevante] werkervaring na).
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_128497886
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar wellicht moet ik er weer eens kritisch naar kijken. Kan wel wat aanpassingen maken waardoor het geheel een pagina korter wordt denk ik.
kun je het niet per solicitatie aanpassen, relevante dingen vooraan?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:09:09 #143
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128498448
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef poemojn het volgende:

[..]

kun je het niet per solicitatie aanpassen, relevante dingen vooraan?
Een CV wordt toch geacht chronologisch te zijn?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:19:17 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128498831
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef Luco het volgende:

[..]

Een CV wordt toch geacht chronologisch te zijn?
Nee, ik heb ook mijn meest recente baan vooraan, volgens mij is dat ook wat Swets bedoelt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128499117
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:15 schreef SEMTEX het volgende:
*meldt . Koos Werkloos per 1-8.
Voorlopig laat mijn netwerk zich gelden en heb zelf leuke vacatures op 't oog. Mijn grootste probleem: eigenlijk weet ik helemaal niet goed wat ik wil :{
Is de rabo op gehouden?
BlaBlaBla
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:34:54 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128499355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:28 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Is de rabo op gehouden?
Daar werk ik al sinds februari niet meer, zelf vertrokken vanwege onzekerheid met een detacheringscontract.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128499747
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef Luco het volgende:

[..]

Een CV wordt toch geacht chronologisch te zijn?
Niet perse, vooral overzichtelijk in een oogopslag relevante info geven.
Stel je solliciteert als kleuterjuf, dan zet je je pabo opleiding en jaren kleuterjuf vooraan, en kun je je jaren gastouder in een chronologisch overzicht een eindje verderop zetten, al is dat meer recent, omdat voor deze vacature je jaren kleuterjuf relevanter zijn. Dus een soort voorblad bij je chronologisch overzicht.
pi_128499951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef Luco het volgende:

[..]

Een CV wordt toch geacht chronologisch te zijn?
Anti-chronoligsch. Recente eerst.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2013 @ 14:53:25 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128500048
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef poemojn het volgende:

[..]

kun je het niet per solicitatie aanpassen, relevante dingen vooraan?
Ik heb alleen relevante werkervaring erin staan. Mijn eerste 12 jaar werkervaring staat in 2 regels genoemd.

En meest recente werkervaring staat bovenaan, inderdaad omgekeerd chronologisch.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juli 2013 @ 16:06:46 #150
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128502771
Gesprek gehad, was positief ^O^ nu afwachten of ik door ben naar de volgende ronde :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:20:36 #151
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128505156
Ik heb verschillende versies van mijn CV; bij sollicitaties op baantjes als logistiek medewerker etc. gebruik ik een CV met zeer beknopte beschrijving van werkzaamheden in de overheid in de afgelopen jaren, bij sollicitaties op betrekkingen in de overheid (DIV in mijn geval) juist weer 'n versie met wat gedetailleerdere omschrijving (maar niet té lang ... !)

Ikzelf start per maandag 15 juli met een logistieke werkbetrekking maar solliciteer nog altijd op banen in mijn vakgebied (DIV). Ben vanmorgen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek n.a.v een open sollicitatie. Hoe bestaat het :+
pi_128505449
Sinds mei ook aan hun een uitkering omdat ik het niet redde met mijn werk alleen als Verkeersregelaar. Het heeft een aantal dingen gebracht. Zo ga ik een beveiligingscursus starten.
Werken en leren tegelijk, dus dat is lekker.

Daarnaast word ik parkingmedewerker bij de RAI als alles mee zit en kan ik daar ook 24 uur per week werken, als de beveiliging niet genoeg oplevert.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:02:11 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128528699
Ik ben nog nooit eerder werkloos geweest. Heb nu dus ook voor het eerst werk.nl gecheckt en alle 'taakjes' in mijn box :+. Ik vind dat je niet echt veel hoeft te solliciteren (4 keer per maand?). In de periodes die ik eerder werkloos dreigde te raken, redde ik dat aantal al in 1 week.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128528877
Hier ook maar weer een poging doen om een baan in mijn sector te vinden. De vorige pogingen waren jammerlijk in het water gevallen (ondanks dat ik aan alle vereisten voldeed) dus ik heb toch maar mn verwachtingen bijgesteld voor de komende sollicitaties. Niks is zeker meer....
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_128529055
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:02 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben nog nooit eerder werkloos geweest. Heb nu dus ook voor het eerst werk.nl gecheckt en alle 'taakjes' in mijn box :+. Ik vind dat je niet echt veel hoeft te solliciteren (4 keer per maand?). In de periodes die ik eerder werkloos dreigde te raken, redde ik dat aantal al in 1 week.
ik deed er gister 9 op 1 ochtend :')
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:17:36 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128529138
Ik vind ook dat je met je werk.nl-cv vrijwel kansloos bent. Je hele werkhistorie staat erin, ook er niet toe doende vakantiebaantjes. Dat is voor een werkgever totaal niet interessant. Ik verwacht dan ook niks van de site, ik vind zelf wel vacatures.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128529398
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind ook dat je met je werk.nl-cv vrijwel kansloos bent. Je hele werkhistorie staat erin, ook er niet toe doende vakantiebaantjes. Dat is voor een werkgever totaal niet interessant. Ik verwacht dan ook niks van de site, ik vind zelf wel vacatures.
Ik heb nog geen idee, maar dat soort shit ga ik er echt niet in zetten , ik solliciteer gewoon met mn eigen cv straks
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128530682
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind ook dat je met je werk.nl-cv vrijwel kansloos bent. Je hele werkhistorie staat erin, ook er niet toe doende vakantiebaantjes. Dat is voor een werkgever totaal niet interessant. Ik verwacht dan ook niks van de site, ik vind zelf wel vacatures.
Kun je hem niet aanpassen?

Moet zeggen dat het een rotsite is voor de werkgever.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:10:59 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128530712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kun je hem niet aanpassen?
Weet ik niet. Die banen tellen wel weer mee voor je WW-jaren, maar voor mijn werkervaring zijn ze niet relevant.

quote:
Moet zeggen dat het een rotsite is voor de werkgever.
Als ik een werkgever was, zou ik er niet kijken :@
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 juli 2013 @ 11:29:25 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128531326
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind ook dat je met je werk.nl-cv vrijwel kansloos bent. Je hele werkhistorie staat erin, ook er niet toe doende vakantiebaantjes. Dat is voor een werkgever totaal niet interessant. Ik verwacht dan ook niks van de site, ik vind zelf wel vacatures.
Van werk.nl en uwv hoef je niets te verwachten. Vul netjes je sollicitatie activiteiten in, na 3 maanden (al dan niet gedeeltelijk) ww moet je een keer op gesprek en dat is het wel.

Geen bemiddeling, geen concrete vacatures en als je je aan de regeltjes houdt ook geen gezeur.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:30:04 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128531353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van werk.nl en uwv hoef je niets te verwachten. Vul netjes je sollicitatie activiteiten in, na 3 maanden (al dan niet gedeeltelijk) ww moet je een keer op gesprek en dat is het wel.

Geen bemiddeling, geen concrete vacatures en als je je aan de regeltjes houdt ook geen gezeur.
Mooi, meer verwachtte ik ook niet 8-) .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 juli 2013 @ 14:59:56 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128539977
Zo... dat was wel een goed gesprek. Zeker inhoudelijk. Of ik de de man heb weten te overtuigen op het persoonlijke vlak weet ik nog niet. Volgende week horen we meer.
pi_128540278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:28 schreef StephanL het volgende:
Sinds mei ook aan hun een uitkering omdat ik het niet redde met mijn werk alleen als Verkeersregelaar. Het heeft een aantal dingen gebracht. Zo ga ik een beveiligingscursus starten.
Werken en leren tegelijk, dus dat is lekker.

Daarnaast word ik parkingmedewerker bij de RAI als alles mee zit en kan ik daar ook 24 uur per week werken, als de beveiliging niet genoeg oplevert.
Leuk hoor.

Dus de zorg laat je nou gewoon helemaal gaan ;)

Moet trouwens ook nu echt een uitkering aan gaan vragen. Ben nu 2 maanden vrij van werk omdat ze gaan verbouwen. Leuk en lekker zou je zeggen, maar ik krijg helemaal geen geld (parttimer en 0 uren contract) die 2 maanden. Daarbij werk ik nog steeds te weinig daar.

Pffff heb helemaal geen zin in een uitkering :r Al die gedoe weer eromheen.
pi_128544735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:07 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Leuk hoor.

Dus de zorg laat je nou gewoon helemaal gaan ;)

Moet trouwens ook nu echt een uitkering aan gaan vragen. Ben nu 2 maanden vrij van werk omdat ze gaan verbouwen. Leuk en lekker zou je zeggen, maar ik krijg helemaal geen geld (parttimer en 0 uren contract) die 2 maanden. Daarbij werk ik nog steeds te weinig daar.

Pffff heb helemaal geen zin in een uitkering :r Al die gedoe weer eromheen.
Ja het was of de beveiliging of de zorg. De beveiliging riep ik al van mijn 16e maar nooit van gekomen. Nu toch maar doen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 juli 2013 @ 22:06:23 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:07:05 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128558567
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128559086
Hebben jullie een foto bij je CV?
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:51:31 #168
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128560849
Nou, ik mag me hier ook aansluiten. Ik heb onlangs mijn bachelor (WO) gehaald.

Ik heb een Wajong uitkering maar dit gaat me denk ik niet echt verder helpen denk ik. Ik zal toch aan een echte baan moeten wennen. Bovendien gaat hij binnenkort eraan omdat nieuwe wetgeving enzo.

En misschien is dat maar goed ook want ik heb een schop onder mijn kont nodig. Ik denk dat ik best dingen kan, heb alleen veel angsten ivm teleurstellingen in het verleden enzo.

Maar ik heb een doel en dat is slagen in het leven. En dan moet je de grote mensen wereld in.

Dus vanaf nu solliciteer ik om te kijken wat mogelijk is ^O^

Des te minder heb ik straks uit te leggen aan toekomstige werkgevers :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:52:17 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128560905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:17 schreef Soulagement het volgende:
Hebben jullie een foto bij je CV?
Neem aan dat de meeste HRM mensen wel je LinkedIn checken. Daar heb ik een foto staan.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:53:04 #170
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128560946
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:07 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Leuk hoor.

Dus de zorg laat je nou gewoon helemaal gaan ;)

Moet trouwens ook nu echt een uitkering aan gaan vragen. Ben nu 2 maanden vrij van werk omdat ze gaan verbouwen. Leuk en lekker zou je zeggen, maar ik krijg helemaal geen geld (parttimer en 0 uren contract) die 2 maanden. Daarbij werk ik nog steeds te weinig daar.

Pffff heb helemaal geen zin in een uitkering :r Al die gedoe weer eromheen.
Doe toch maar want de financiële ondergang is al helemaal niet leuk ^O^
pi_128566622
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:52 schreef Mishu het volgende:

[..]

Neem aan dat de meeste HRM mensen wel je LinkedIn checken. Daar heb ik een foto staan.
Ik heb geen LinkedIn en ook geen foto. Ik gebruik meestal mijn Fok-avatar.

quote:
Totaal van het padje af die mafkees. Eerst roepen dat iedereen een nieuwe auto moet kopen (terwijl ie zelf in een aftandse bak uit de vorige eeuw rijdt) en nu weer dit. Ik mis Balkenende...

[ Bericht 4% gewijzigd door Mint_Clansell op 04-07-2013 01:14:49 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:50:16 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128568233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:07 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Leuk hoor.

Dus de zorg laat je nou gewoon helemaal gaan ;)

Moet trouwens ook nu echt een uitkering aan gaan vragen. Ben nu 2 maanden vrij van werk omdat ze gaan verbouwen. Leuk en lekker zou je zeggen, maar ik krijg helemaal geen geld (parttimer en 0 uren contract) die 2 maanden. Daarbij werk ik nog steeds te weinig daar.

Pffff heb helemaal geen zin in een uitkering :r Al die gedoe weer eromheen.
WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! posten :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128568709
Grapjas.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:05:30 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128571466
quote:
ja echt he :') 8% van de bevolking is werkloos en meneer wil banen laten invullen door 'gast' arbeiders :') Wereldvreemd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator donderdag 4 juli 2013 @ 10:30:47 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128572077
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind ook dat je met je werk.nl-cv vrijwel kansloos bent. Je hele werkhistorie staat erin, ook er niet toe doende vakantiebaantjes. Dat is voor een werkgever totaal niet interessant. Ik verwacht dan ook niks van de site, ik vind zelf wel vacatures.
Ik vind werk.nl vrij kansloos :D Heb nog nooit iets gehad aan die site, trouwens het UWV ditto.

Bij mijn UWV gesprekje zeiden ze letterlijk "je weet zelf waarschijnlijk beter waar je moet gaan zoeken hè?"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:32:48 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128572126
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind werk.nl vrij kansloos :D Heb nog nooit iets gehad aan die site, trouwens het UWV ditto.

Bij mijn UWV gesprekje zeiden ze letterlijk "je weet zelf waarschijnlijk beter waar je moet gaan zoeken hè?"
Tja, hier net zo goed. Ik wil alleen niet het zoveelste baantje pakken omdat het voorhanden ligt, maar echt een goede keuze maken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator donderdag 4 juli 2013 @ 10:33:19 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128572141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! posten :).
Dat is niet waar ik heb nog nooit mijn werkgeschiedenis hoeven bijwerken voor FOK!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:37:20 #178
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_128572249
Die mensjes van het uitzendbureau, verzinnen soms echt wat om alleen hun tijd op te vullen lijkt mij! :')

Bellen ze me zojuist op:
"Heb je vanmiddag nog zin om te werken?"
Nou ja, ik heb al een dienst staan.
"Oh, dus je zit al onder de pannen voor vanmiddag?"
Ja, dat klopt, voor die en die locatie.
"Oh prima, wil je dan je beschikbaarheid voor volgende week nog online invullen?"
Dat heb ik vorige week al gedaan, sta voor volgende week al de hele week op beschikbaar.

Als ze gewoon die online planning voor zich had genomen (wat ze daar allemaal kunnen), had ze dat allang kunnen zien en niet eens hoeven bellen. :D
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 juli 2013 @ 10:57:09 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128572801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! posten :).
Eh... nee hoor.
pi_128572856
Dat moment dat je iemand van personeelszaken probeert terug te bellen en je telkens naar verschillende mensen bent doorverbonden. Ik heb al een hekel aan bellen, bij de 4de zat ik gewoon bijna te stotteren. :')
pi_128574082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:17 schreef Soulagement het volgende:
Hebben jullie een foto bij je CV?
Nee, ik heb wel een foto die ik er eventueel bij kan doen als er expliciet om wordt gevraagd, maar standaard doe ik er geen foto bij.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:52 schreef Mishu het volgende:

[..]

Neem aan dat de meeste HRM mensen wel je LinkedIn checken. Daar heb ik een foto staan.
Niet iedereen doet aan Linkedin...
pi_128574126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! posten :).
Ga hier weg. Je bent niet welkom in dit topic.
pi_128574268
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:40 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ga hier weg. Je bent niet welkom in dit topic.
Doe niet zo autistisch. Er is een TR knop en een feedback topic.
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:52:28 #184
67670 Skv
Cynist.
pi_128574531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:39 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Nee, ik heb wel een foto die ik er eventueel bij kan doen als er expliciet om wordt gevraagd, maar standaard doe ik er geen foto bij.

[..]

Niet iedereen doet aan Linkedin...
Onmisbaar als je aan het solliciteren bent in functies met een wat hoger niveau, tenzij je puur aan je netwerk al genoeg hebt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:54:29 #185
67670 Skv
Cynist.
pi_128574596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:51 schreef Mishu het volgende:
Nou, ik mag me hier ook aansluiten. Ik heb onlangs mijn bachelor (WO) gehaald.

Ik heb een Wajong uitkering maar dit gaat me denk ik niet echt verder helpen denk ik. Ik zal toch aan een echte baan moeten wennen. Bovendien gaat hij binnenkort eraan omdat nieuwe wetgeving enzo.

En misschien is dat maar goed ook want ik heb een schop onder mijn kont nodig. Ik denk dat ik best dingen kan, heb alleen veel angsten ivm teleurstellingen in het verleden enzo.

Maar ik heb een doel en dat is slagen in het leven. En dan moet je de grote mensen wereld in.

Dus vanaf nu solliciteer ik om te kijken wat mogelijk is ^O^

Des te minder heb ik straks uit te leggen aan toekomstige werkgevers :')
Geen Master er achteraan? Je kan beter de (waarschijnlijk) verloren sollicitatietijd opvullen met een investering in jezelf dan nu een job te gaan zoeken imho. Heb zelf ook de keuze gehad: of een postmasteropleiding, of werken. Ik had op tijd een baan, dus de postermaster maar weer afgezegd. Beter in de banken dan solliciteren onder je niveau!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_128574646
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Onmisbaar als je aan het solliciteren bent in functies met een wat hoger niveau, tenzij je puur aan je netwerk al genoeg hebt.
Ik solliciteer op bijbaanniveau. Maar dan nog, ik vind het niet nodig om mijn hele werkgeschiedenis openbaar te hebben. Als ik solliciteer, of me inschrijf bij een of ander bureau, hebben ze mijn cv al.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:39:42 #187
67670 Skv
Cynist.
pi_128576033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:56 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik solliciteer op bijbaanniveau. Maar dan nog, ik vind het niet nodig om mijn hele werkgeschiedenis openbaar te hebben. Als ik solliciteer, of me inschrijf bij een of ander bureau, hebben ze mijn cv al.
LinkedIn gaat om meer dan puur je CV. Het geeft ook je netwerk aan, je skills (en aanbevelingen) en feedback van mensen waar je mee hebt samengewerkt. Daarnaast is het altijd up-to-date; CV's kunnen nog wel eens blijven liggen en verouderen. Anyway, op bijbaanniveau is het idd niet nodig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_128576087
Verkeerde topic _O- Sorry :@
pi_128576828
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:39 schreef Skv het volgende:

[..]

LinkedIn gaat om meer dan puur je CV. Het geeft ook je netwerk aan, je skills (en aanbevelingen) en feedback van mensen waar je mee hebt samengewerkt. Daarnaast is het altijd up-to-date; CV's kunnen nog wel eens blijven liggen en verouderen. Anyway, op bijbaanniveau is het idd niet nodig.
Als je al een netwerk en goede referenties hebt, maar dat heeft offline ook genoeg voordelen. Dat het onmisbaar zou zijn gaat mij te ver.
pi_128577187
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:06 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als je al een netwerk en goede referenties hebt, maar dat heeft offline ook genoeg voordelen. Dat het onmisbaar zou zijn gaat mij te ver.
Onvindbaar zijn op internet gaat in de meeste gevallen niet voor je spreken
pi_128577742
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Onvindbaar zijn op internet gaat in de meeste gevallen niet voor je spreken
Mijn voor- en achternaam zijn vrij algemeen, dus vinden doen ze me sowieso niet.
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:41:26 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128578165
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Onvindbaar zijn op internet gaat in de meeste gevallen niet voor je spreken
Als ze mij zoeken, vinden ze voornl. mijn hardloop uitslagen 8-) Vind ik niet verkeerd :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128578438
Morgen een gesprek bij hét restaurant waar ik wil werken. Ook nog de enige die ik heb aangeschreven. Hopelijk gaat het gesprek goed.
pi_128579234
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Onvindbaar zijn op internet gaat in de meeste gevallen niet voor je spreken
Werkgevers die zo denken. :|W!
pi_128580321
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:41 schreef SEMTEX het volgende:

Als ze mij zoeken, vinden ze voornl. mijn hardloop uitslagen 8-) Vind ik niet verkeerd :P
Mij ook! Hele marathons *) Dus als ik bij hobby's 'hardlopen' zet dan maakt dat wel indruk 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:49:44 #196
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128580758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:10 schreef Modus het volgende:

[..]

Werkgevers die zo denken. :|W!
Kun je wel vinden, maar je moet ze voor zijn, niks aan het toeval overlaten :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128580857
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kun je wel vinden, maar je moet ze voor zijn, niks aan het toeval overlaten :P
Nee.
pi_128582007
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als ze mij zoeken, vinden ze voornl. mijn hardloop uitslagen 8-) Vind ik niet verkeerd :P
Bij mij op mijn social media profielen, die allemaal op privé staan en mijn Linkedin.

En op FOK! een post waarin ik zelf mijn voor en achternaam zei omdat iemand enorm angstig was over zijn privacy en ik dat onzin vond. :')

:') :') :') Daar heb ik nu 3 jaar later toch wel spijt van. Al doe ik niets raars op FOK!, had het toch liever apart gehouden.
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:20:37 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128582095
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij mij op mijn social media profielen, die allemaal op privé staan en mijn Linkedin.

En op FOK! een post waarin ik zelf mijn voor en achternaam zei omdat iemand enorm angstig was over zijn privacy en ik dat onzin vond. :')

:') :') :') Daar heb ik nu 3 jaar later toch wel spijt van. Al doe ik niets raars op FOK!, had het toch liever apart gehouden.
Dat kunnen ze gewoon weghalen he, als je wilt :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128582894
Mij vinden ze ook niet zo snel. Als zij dat een minpunt vinden, tja... Jammer dan.
pi_128587366
Zojuist gesprek gehad , gevoel was ok maar dat was ander gesprek ook en toch afwijzing. Bij deze afwachten , komende week woensdagsmiddag nog 2 gesprekken. Ergens goede hoop dat ik snel een baan score. Maar goed gesprek is nog geen baan natuurlijk. Overigens vandaag weer Microsoft certificaatje erbij dus dat is alvast meegenomen!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage donderdag 4 juli 2013 @ 17:29:29 #202
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128587691
Vandaag 'officeel' te horen gekregen dat ik het langere tijd met minder uren moet gaan doen :{ waar het gesprek van afgelopen week eerst een optie was, wordt het nu domweg hopen dat ze met me verder willen en daarnaast hard door sollicteren.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128587946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:10 schreef Modus het volgende:

[..]

Werkgevers die zo denken. :|W!
Daar zou ik sowieso al niet willen werken.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mij vinden ze ook niet zo snel. Als zij dat een minpunt vinden, tja... Jammer dan.
Precies. Als ze meer gegevens willen hebben vragen ze me maar, dan bepaal ik zelf of ik ze geef of niet.

Zeggen dat Linkedin onmisbaar is bij het vinden van een baan is ongeveer hetzelfde als zeggen dat een datingsite onmisbaar is voor het vinden van een relatie.
pi_128588073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! posten :).
Hoe is het weer in dat andere zonnestelsel?
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:47:40 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128588419
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:37 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hoe is het weer in dat andere zonnestelsel?
Over een topique moet je nadenken, bij WW aanvraag hoef je alleen maar je digid in te vullen, het ding vult al een hoop voor je in (misschien zelfs je werkgeschiedenis als dat zo doorgegeven is aan de digid), en je vult in vanaf wanneer je werkloos wordt en voor de rest schrijf je de ontbrekende informatie over van je CV. Daarna druk je op verzenden en de eerste dag van je werkloosheid word je uit je bed gebeld met de melding dat je WW krijgt.
Dit alles kostte mij een kwartiertje. Voor ik het vergeet: soms willen ze extra bewijsmateriaal, dus dan moet je je contracten en laatste loonstrookjes meesturen. Maar iedereen die verstandig is heeft dat allang in ordners zitten of opgevraagd toen ie werkloos was.

Daarna krijg je een werkcoach en moet je in een excel sheetje je sollicitatieactiviteiten bijhouden. Dat is peanuts, want dat wordt amper gecontroleerd. Na 3 maanden loopt je werk.nl account af en moet je hem verlengen. Dan krijg je een gesprekje van 5 minuten bij het UWV waarbij ze vertellen dat de 6 maanden heel dichtbij komen en dat je dan minder werk moet accepteren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maanvis op 04-07-2013 17:53:24 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:55:53 #207
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128592659
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Over een topique moet je nadenken, bij WW aanvraag hoef je alleen maar je digid in te vullen, het ding vult al een hoop voor je in (misschien zelfs je werkgeschiedenis als dat zo doorgegeven is aan de digid), en je vult in vanaf wanneer je werkloos wordt en voor de rest schrijf je de ontbrekende informatie over van je CV. Daarna druk je op verzenden en de eerste dag van je werkloosheid word je uit je bed gebeld met de melding dat je WW krijgt.
Dit alles kostte mij een kwartiertje. Voor ik het vergeet: soms willen ze extra bewijsmateriaal, dus dan moet je je contracten en laatste loonstrookjes meesturen. Maar iedereen die verstandig is heeft dat allang in ordners zitten of opgevraagd toen ie werkloos was.

Daarna krijg je een werkcoach en moet je in een excel sheetje je sollicitatieactiviteiten bijhouden. Dat is peanuts, want dat wordt amper gecontroleerd. Na 3 maanden loopt je werk.nl account af en moet je hem verlengen. Dan krijg je een gesprekje van 5 minuten bij het UWV waarbij ze vertellen dat de 6 maanden heel dichtbij komen en dat je dan minder werk moet accepteren.
Zo, dat wisten we helemaal niet. Toch een leerzaam "topique" dit ... !
pi_128593948
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als ze mij zoeken, vinden ze voornl. mijn hardloop uitslagen 8-) Vind ik niet verkeerd :P
Dat spreekt sowieso wel voor je, sowieso moedigen veel bedrijven sportende werknemers al aan. Waarbij hardlopen dan weer de voorkeur heeft voor een blessuregevoelige sport zoals voetbal :)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 juli 2013 @ 20:28:51 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128593974
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat spreekt sowieso wel voor je, sowieso moedigen veel bedrijven sportende werknemers al aan. Waarbij hardlopen dan weer de voorkeur heeft voor een blessuregevoelige sport zoals voetbal :)
Hardlopen is een van de meest blessuregevoelige sporten die er bestaat.
  Redactie Frontpage donderdag 4 juli 2013 @ 20:30:41 #210
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128594089
Ik ben misschien ontzettend onervaren qua werkzoeken, maar ik ben binnen 1 week tijd 2x gebeld over mijn cv op monsterboard.nl en ik moet zeggen: dat geeft de burger moed!
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128594160
Jaja Maanvis, genoeg nu. Je draagt niet bepaald bij aan het topic.
pi_128594410
Mij vind je ook niet Facebook staat dicht achternaam is werkwoord :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:41:24 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128594532
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:38 schreef Joene het volgende:
Mij vind je ook niet Facebook staat dicht achternaam is werkwoord :)
Mensen vonden toch je linked in, om vervolgens je netwerk ook na te trekken.

Dat vond ik ver gaan. Linked in meteen door de gootsteen voor mij dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128594652
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mensen vonden toch je linked in, om vervolgens je netwerk ook na te trekken.

Dat vond ik ver gaan. Linked in meteen door de gootsteen voor mij dus.
linked in is prima . Maar je vind geen rare info over me
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:46:36 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128594743
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:44 schreef Joene het volgende:

[..]

linked in is prima . Maar je vind geen rare info over me
Nee. Ik heb gelukkig een hele actieve naamgenoot die ook alleen maar positief naar voren komt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128594840
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee. Ik heb gelukkig een hele actieve naamgenoot die ook alleen maar positief naar voren komt.
die hR Twitter gek ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:52:57 #217
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128595019
Ik heb een LinkedIn-profiel maar al sinds 2011 niet bijgewerkt. Wachtwoord kwijt :+
  vrijdag 5 juli 2013 @ 04:06:52 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128608830
note

[ Bericht 53% gewijzigd door Five_Horizons op 05-07-2013 08:05:54 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 08:04:19 #219
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128609547
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 04:06 schreef Maanvis het volgende:

note
Jij hebt wel mensen direct aan een baan geholpen hier?

[ Bericht 15% gewijzigd door Five_Horizons op 05-07-2013 08:07:04 ]
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_128609600
Sowieso denk ik dat weinig mensen via hier een baan hebben :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 08:29:37 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128609833
Telt een oriënterend gesprek bij een detacheerder ook als sollicitatie activiteit?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 5 juli 2013 @ 08:30:12 #222
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128609843
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:09 schreef Joene het volgende:
Sowieso denk ik dat weinig mensen via hier een baan hebben :)
Jawel hoor, een keer, via fokker morpheus_at_work een baan gevonden :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128611852
Half uur te vroeg bij mijn sollicitatie. Kan geen kwaad want ik zit in een prachtig stukje Rotterdam. Zo naar binnen. Begin nu een beetje nerveus te worden.
pi_128611881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:11 schreef Myraela het volgende:
Half uur te vroeg bij mijn sollicitatie. Kan geen kwaad want ik zit in een prachtig stukje Rotterdam. Zo naar binnen. Begin nu een beetje nerveus te worden.
Héél veel succes *O* Ik hoop dat ze je aannemen, Myraela. Dan kom ik snel langs met mijn vriendin voor een lunch oid :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128612000
Ik heb mijn Facebook geupdate. Werkt bij ¨Koos Werkeloos¨ :P. Toch weer even gelachen vandaag.
zelfde als diginoob
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:24:09 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128612211
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:11 schreef Myraela het volgende:
Half uur te vroeg bij mijn sollicitatie. Kan geen kwaad want ik zit in een prachtig stukje Rotterdam. Zo naar binnen. Begin nu een beetje nerveus te worden.
Te vroeg is nooit erg.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128612262
Dinsdag 2e gesprek bij waar ik gister was !!!!!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:41:44 #228
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_128612717
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:29 schreef SEMTEX het volgende:
Telt een oriënterend gesprek bij een detacheerder ook als sollicitatie activiteit?
Ik zie dat meer als een open sollicitatie.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:42:37 #229
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128612741
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:41 schreef Zelus het volgende:

[..]

Ik zie dat meer als een open sollicitatie.
Hmmja, het was op hun uitnodiging en met twee mogelijke banen in het verschiet. Kostte me toch tijd :P Dus zal ik het vermelden?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128613579
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hmmja, het was op hun uitnodiging en met twee mogelijke banen in het verschiet. Kostte me toch tijd :P Dus zal ik het vermelden?
is toch gewoon sollicitatie ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128614187
Eindelijk na 11 maanden werkloos weer een baan! ^O^
Weliswaar tijdelijk voor minimaal 3 maanden en uitzicht op vaste aanstelling, maar toch positief!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:25:27 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128614260
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:08 schreef Joene het volgende:

[..]

is toch gewoon sollicitatie ?
Ja, is ook zo :) Thanks!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128614455
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Héél veel succes *O* Ik hoop dat ze je aannemen, Myraela. Dan kom ik snel langs met mijn vriendin voor een lunch oid :D
Gesprek liep echt enorm goed, ik heb er een super goed gevoel over. Ze zou het me maandag laten weten. Ze vroegen of ik nog vakantieplannen had, want ze beginnen graag al voor het schooljaar als ze me aan zouden nemen. Moest me wel snel gaan inschrijven bij de opleiding zeiden ze.
pi_128614693
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, is ook zo :) Thanks!
Succes ! Hopelijk heb je snel wat!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128614781
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:09 schreef Joene het volgende:
Sowieso denk ik dat weinig mensen via hier een baan hebben :)
Kan best hoor, ik heb wel eens een serieuze procedure gehad n.a.v. een PM hier. Was ook een serieuze baan, met een vergelijkbaar soort functie als dat ik nu heb. Het kan heus wel, zolang je er open voor staat.
pi_128614979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:41 schreef Daboman het volgende:

[..]

Kan best hoor, ik heb wel eens een serieuze procedure gehad n.a.v. een PM hier. Was ook een serieuze baan, met een vergelijkbaar soort functie als dat ik nu heb. Het kan heus wel, zolang je er open voor staat.
Ik heb ook al meerdere CV's aangeboden via dit topic, helaas waren de vacatures toen wat aan lage kant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 juli 2013 @ 12:30:50 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128617632
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
En een tweede gesprek gescoord *O*
Beter!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:52:06 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128619444
't gaat goed met jullie :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128620128
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:30 schreef Myraela het volgende:

Gesprek liep echt enorm goed, ik heb er een super goed gevoel over. Ze zou het me maandag laten weten. Ze vroegen of ik nog vakantieplannen had, want ze beginnen graag al voor het schooljaar als ze me aan zouden nemen. Moest me wel snel gaan inschrijven bij de opleiding zeiden ze.
Ik ga het hele weekend duimen _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:19:18 #241
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128620493
Denken jullie meer kans te hebben nu het zomer is en de concurrentie waarschijnlijk op vakantie?
pi_128620685
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:49 schreef Myraela het volgende:
Morgen een gesprek bij hét restaurant waar ik wil werken. Ook nog de enige die ik heb aangeschreven. Hopelijk gaat het gesprek goed.
Leuk :)

Wat ga je daar eventueel doen mocht je aangenomen worden?

Ik ben zelf ook weer bezig om wat extra werk te vinden in de horeca, maar helaas is dat ook niet echt makkelijk meer.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:46:13 #243
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128623950
'Computerchaos bij Erasmus MC'

Daar werkt Swets toch? :o
Hallon!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:56:47 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128624369
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef BlueMage het volgende:
'Computerchaos bij Erasmus MC'

Daar werkt Swets toch? :o
Uni toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 juli 2013 @ 16:02:28 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128624637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef BlueMage het volgende:
'Computerchaos bij Erasmus MC'

Daar werkt Swets toch? :o
Whehehe nee ik werk bij de campus Woudestein. Erasmus Universiteit heeft 2 locaties dus. Bosbeetle werkt bij het MC.
pi_128625537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:24 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Leuk :)

Wat ga je daar eventueel doen mocht je aangenomen worden?

Ik ben zelf ook weer bezig om wat extra werk te vinden in de horeca, maar helaas is dat ook niet echt makkelijk meer.
Opleiding tot kok. O+
pi_128626777
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Opleiding tot kok. O+
Haha leuk hoor :)

Ik ben zelf ook kok, maar helaas is bij mij de passie een beetje weg gegaan :@ :{
pi_128627473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:58 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Haha leuk hoor :)

Ik ben zelf ook kok, maar helaas is bij mij de passie een beetje weg gegaan :@ :{
Hoe ver ben je gegaan in de opleiding? Ik vind het wel een enge stap, omdat ik na 3 jaar hbo een mbo opleiding ga doen. Wat zou je nu in de horeca willen doen?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:24:26 #249
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128627637
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

omdat ik na 3 jaar hbo een mbo opleiding ga doen.
^wel zonde eigenlijk
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:51:12 #250
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128628438
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Whehehe nee ik werk bij de campus Woudestein. Erasmus Universiteit heeft 2 locaties dus. Bosbeetle werkt bij het MC.
Da's wel beter, want dat ziet eruit als een behoorlijke puinhoop. Hoewel misschien kunnen ze jouw hulp daar wel goed gebruiken nu. ;)
Hallon!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:36:55 #251
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128631596
Vandaag gebeld over mijn gesprek van afgelopen dinsdag. Word niet uitgenodigd voor een tweede gesprek, puur en alleen omdat ze per direct iemand zoeken en ik pas in December beschikbaar ben. Zou ik eerder beschikbaar zijn geweest had ik wel op een tweede gesprek mogen komen.

Ze vonden het gesprek erg fijn en vlot gaan, vonden dat ik een hele goede indruk had achtergelaten (Zowel op de assistentes als op twee mannen met wie ik in gesprek was). Enige struikelpunt was de beschikbaarheid.

Nou ja, positieve eruit halen: Met mijn CV, brief en eerste indruk is helemaal niks mis :).
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:49:28 #252
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_128637643
En je was zo lang zenuwachtig? Was de baan zoveel beter dan je huidige en zoja, heb je hier van tevoren geen rekening mee gehouden met het oog op opzegtermijn van je huidige baan en eventueel vroeger dan december kunnen beginnen? Als de baan zo'n mooie kans zou zijn zou ik me van tevoren flexibeler voorstellen, zoniet begrijp ik de zenuwen niet zo.
pi_128639475
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe ver ben je gegaan in de opleiding? Ik vind het wel een enge stap, omdat ik na 3 jaar hbo een mbo opleiding ga doen. Wat zou je nu in de horeca willen doen?
Alleen mbo 2 kok. Toen in 2006 behaald en daarna ging het prive niet echt super. Daardoor allemaal kut baantjes gehad en na een tijd weer 4 jaar ergens als kok gewerkt. Ik vond het wel weer leuk, maar na die 4 jaar is toch die passie bij mij weggegaan. Het is ook niet alleen die passie, maar ook de werktijden en het salaris.

Soms twijfel ik wel of ik niet alsnog gewoon door moet gaan, want omscholen is al super lastig nu. En om eerlijk te zijn weet ik toch niet 100% meer welke richting ik dan op wil. Misschien dat ik toch door ga en dan wellicht horeca ondernemer/manager wil doen, maar dat sluit eigenlijk weer beter aan als ik een bedieningsfunctie zou doen.

Waarom nu een mbo en niet doorgaan met hbo?.
pi_128639879
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:24 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Alleen mbo 2 kok. Toen in 2006 behaald en daarna ging het prive niet echt super. Daardoor allemaal kut baantjes gehad en na een tijd weer 4 jaar ergens als kok gewerkt. Ik vond het wel weer leuk, maar na die 4 jaar is toch die passie bij mij weggegaan. Het is ook niet alleen die passie, maar ook de werktijden en het salaris.

Soms twijfel ik wel of ik niet alsnog gewoon door moet gaan, want omscholen is al super lastig nu. En om eerlijk te zijn weet ik toch niet 100% meer welke richting ik dan op wil. Misschien dat ik toch door ga en dan wellicht horeca ondernemer/manager wil doen, maar dat sluit eigenlijk weer beter aan als ik een bedieningsfunctie zou doen.

Waarom nu een mbo en niet doorgaan met hbo?.
Ik kon mijn hbo niet halen, ook mijn passie een beetje verloren. Daarbij zie ik de meerwaarde van de opleiding niet in, we kregen nooit les. Moesten alles zelf maar uitzoeken en onszelf aanleren. Nouja, dan kan ik dat ook wel zonder 1600 euro te betalen en naar een les te komen waar ik vervolgens toch zelfstandig moet werken.

En mbo omdat dat de enige mogelijkheid is om in de keuken te komen staan. Op het hbo zou je dan op de hoge hotelschool uitkomen en dat is echt niets voor mij.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:13:37 #255
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128642331
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:49 schreef twi het volgende:
En je was zo lang zenuwachtig? Was de baan zoveel beter dan je huidige en zoja, heb je hier van tevoren geen rekening mee gehouden met het oog op opzegtermijn van je huidige baan en eventueel vroeger dan december kunnen beginnen? Als de baan zo'n mooie kans zou zijn zou ik me van tevoren flexibeler voorstellen, zoniet begrijp ik de zenuwen niet zo.
Ik studeer nog en ben in December klaar. Dit staat ook duidelijk in mijn cv. Ik ben gewoon vroeg al aan het solliciteren, deels als oefening, deels omdat nooit geschoten altijd mis is.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:23:34 #256
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_128642894
D'oh, niet aan gedacht. Erg jammer dan ;(
pi_128644913
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:32 schreef Myraela het volgende:
En mbo omdat dat de enige mogelijkheid is om in de keuken te komen staan. Op het hbo zou je dan op de hoge hotelschool uitkomen en dat is echt niets voor mij.
Ik ken ook iemand die om precies die reden mbo is gaan doen, omdat hogere hotelschool niets voor hem was en hij wilde koken. Heeft nu een eigen broodjeszaak en heeft daar veel plezier in :+ Weinig koken, en volgens mij had hij achteraf meer gehad aan de hotelschool, maar dat weet je allemaal niet van te voren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128679622


Horecatijgers? Geen watjes? Gastvrijheidsstrijders?

:')
Copthorne 2.0
  zondag 7 juli 2013 @ 13:20:26 #259
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128683229
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:22 schreef Copthorne het volgende:
-

Horecatijgers? Geen watjes? Gastvrijheidsstrijders?

:')
:+ Het zijn nog nét geen oorlogstermen.

Morgen om 10:00 uur overigens kennismakingsgesprek bij een gemeente voor een werkbetrekking die ik beslist zie zitten. Een positieve uitkomst zou schitterend nieuws zijn ... ! Indien de uitkomst negatief is dien ik terug te vallen op een werkperiode als logistiek medewerker bij DHL met begintijden van veelal 7:00 uur, soms met wat pech zelfs éérder ( :O )
  zondag 7 juli 2013 @ 13:23:52 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128683364
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:22 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]

Horecatijgers? Geen watjes? Gastvrijheidsstrijders?

:')
Mijn god, ik zou al tijgerend wegrennen :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128689320
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:22 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]

Horecatijgers? Geen watjes? Gastvrijheidsstrijders?

:')
Lol leuke tekst :')

Ik werk ook wel in de horeca en het is echt wel aanpoten, maar hier schrik je ook wel veel mensen mee af.

Pffff maar weer verder solliciteren voor een bijbaan/baan in de horeca. Het is zelfs in Rotterdam wat al aardig groot is lastig om iets te vinden :r
pi_128689741
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik kon mijn hbo niet halen, ook mijn passie een beetje verloren. Daarbij zie ik de meerwaarde van de opleiding niet in, we kregen nooit les. Moesten alles zelf maar uitzoeken en onszelf aanleren. Nouja, dan kan ik dat ook wel zonder 1600 euro te betalen en naar een les te komen waar ik vervolgens toch zelfstandig moet werken.

En mbo omdat dat de enige mogelijkheid is om in de keuken te komen staan. Op het hbo zou je dan op de hoge hotelschool uitkomen en dat is echt niets voor mij.
Het dikgedrukte is volgens mij de voornaamste reden dat een hoop jongeren uitvallen in het onderwijs. De schuld wordt altijd maar bij de jongeren neergelegd, maar het is volgens mij eerder het systeem dat niet deugt. Want met zo'n benadering komen alleen de supertalenten bovendrijven, terwijl de anderen uitvallen of vaak onterecht slechtere resultaten halen. Een onzettende verspilling van arbeidspotentieel. |:(
pi_128692455
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:22 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]

Horecatijgers? Geen watjes? Gastvrijheidsstrijders?

:')
En ik maar denken dat dat soort intens trieste teksten alleen bij callcenterbaantjes voorkwam. Dat kun je toch niet serieus nemen zeg. Vraag me af welk publiek ze hiermee denken aan te trekken.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:41:58 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128713475
Zo, het is de 8e van de maand en mijn twee solli is alweer de deur uit :P Het is niet mijn meest gemotiveerde motivatiebrief ooit, maar ik kan nu eenmaal niet liegen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128713896
Nu weet ik dat je tegenwoordig blij mag zijn met een baan. Zo had ik afgelopen Donderdag een gesprek bij een uitzendbureau die inbound bij een bedrijf zit.

Functie: Loods chauffeur, dus trailers aan en afdokken en klaar zetten voor chauffeurs. Werktijden tussen 9.00 en 18.00 en/of 12.00 en 21.00. Hiervoor ook aangenomen.

Eenmaal thuis werd ik gebeld dat er een kleine wijzing was. Eerste 2 weken in ploegendienst werken om daarna de beloofde werkzaamheden uit te voeren.

Later op Vrijdag nogmaals gebeld met de mededeling dat de loods chauffeur kwam te vervallen en nu enkel de ploegendienst draaien. Dwz ochtend en avond diensten. Vanmiddag begint de eerste werkdag en ik moet nog eerst het contract tekenen.

Nu ben ik niet vies van werken maar dit kan toch nooit de bedoeling zijn? Ik heb het gevoel dat ik met valse beloftes gelokt ben.. }:|
  maandag 8 juli 2013 @ 10:59:10 #266
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_128713933
Aangenomen bij traineeship van de provincie = 2 jaar werk. *O*
Succes verder allemaal. ^O^
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  maandag 8 juli 2013 @ 11:03:05 #267
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128714036
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:59 schreef Knevelt het volgende:
Aangenomen bij traineeship van de provincie = 2 jaar werk. *O*
Succes verder allemaal. ^O^
Gefeliciteerd. Mooie baan en leuk begin van de carriere.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 juli 2013 @ 11:03:59 #268
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_128714055
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Mooie baan en leuk begin van de carriere.
Dankje! Ja, vooral een mooie overgang van studentenleven naar werkend leven. Toch met een jonger team en nog trainingen etc. :)
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  maandag 8 juli 2013 @ 11:27:12 #269
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128714694
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:03 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Dankje! Ja, vooral een mooie overgang van studentenleven naar werkend leven. Toch met een jonger team en nog trainingen etc. :)
Ja, en je krijgt de gelegenheid om 'een vak' te leren in de twee jaar dat je trainee bent. Daarna je voor jezelf bepalen of daar nog toekomst in zit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 juli 2013 @ 11:28:37 #270
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128714738
Paar uur geleden gesprek gehad bij een gemeente in Oost-Brabant. Functie klinkt interessant en vandaag volgt al uitsluitsel. Degene met wie ik sprak meldde wél dat een uitkeringsgerechtigde ook meegenomen was in de sollicitatieprocedure en vanwege wettelijke regels voorrang zal krijgen indien die persoon geschikt is voor de werkbetrekking. Hopelijk is het een tokkie wiens houding totáál niet strookt met die van de gemeente :+
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2013 @ 11:34:46 #271
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128714962
Afwijzing van CapGemini, mijn werkervaring en achtergrond sluit niet genoeg aan op het profiel dat zij zoeken. Toch jammer, maar ik zoek vrolijk verder.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 8 juli 2013 @ 12:59:00 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128717887
Ik zie alweer twee vacatures staan met een regel in de trant van: "Indien u binnen 2 werkdagen geen reactie van ons ontvangt, dan kunt u er vanuit gaan dat u bent afgewezen."

Ze worden steeds botter tegenwordig :+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128718008
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:59 schreef Knevelt het volgende:
Aangenomen bij traineeship van de provincie = 2 jaar werk. *O*
Succes verder allemaal. ^O^
Hoelang ben je uiteindelijk bezig geweest? :)
  maandag 8 juli 2013 @ 13:03:37 #274
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_128718019
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:03 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Hoelang ben je uiteindelijk bezig geweest? :)
1 jaar. Ik heb niet heel actief gesolliciteerd overigens.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  maandag 8 juli 2013 @ 13:05:10 #275
67670 Skv
Cynist.
pi_128718060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:10 schreef Modus het volgende:

[..]

Werkgevers die zo denken. :|W!
Toch gebeurt het veel en heb je je er als sollicitant maar naar te schikken. Werkgevers hebben een luxepositie op deze arbeidsmarkt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:09:21 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128718173
Hoppetee, weer een vaca gevonden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128718320
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Toch gebeurt het veel en heb je je er als sollicitant maar naar te schikken. Werkgevers hebben een luxepositie op deze arbeidsmarkt.
Ik wil die discussie best aangaan hoor, waarom ik per se op internet te vinden zou moeten zijn. Dat slaat namelijk he-le-maal nergens op.
pi_128718393
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:13 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik wil die discussie best aangaan hoor, waarom ik per se op internet te vinden zou moeten zijn. Dat slaat namelijk he-le-maal nergens op.
Dat moet ook niet. Je verkleint je markt alleen. Sommige werkgevers willen graag zo iets zien.
Sterker nog, bij sommige marketing, sales of social media funties is hoe dikker actief hoe groter de pre. Ze willen je netwerk zien.
pi_128718775
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat moet ook niet. Je verkleint je markt alleen. Sommige werkgevers willen graag zo iets zien.
Sterker nog, bij sommige marketing, sales of social media funties is hoe dikker actief hoe groter de pre. Ze willen je netwerk zien.
Ja voor bepaalde functies kan ik me er nog wel íets bij voorstellen maar nog steeds niet veel, maar dat het per definitie zou moeten omdat je anders wat te verbergen zou hebben ofzo... 8)7.
pi_128718867
YAY, net telefoontje gehad. Ik heb de werk/leerplek gekregen. O+ Waarschijnlijk kan ik één maand voor het schooljaar ook al beginnen als vakantiekracht. Supertof. O+
  maandag 8 juli 2013 @ 13:31:02 #281
67670 Skv
Cynist.
pi_128718887
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:27 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja voor bepaalde functies kan ik me er nog wel íets bij voorstellen maar nog steeds niet veel, maar dat het per definitie zou moeten omdat je anders wat te verbergen zou hebben ofzo... 8)7.
Ik denk dat geldt:
Beter een sterke online weergave dan geen weergave
Beter geen weergave dan een slechte online weergave

Werkgevers zullen sowieso je naam opzoeken om te kijken wat voor persoon je bent en welk beeld ze tevoren van je kunnen krijgen. Ik kies er voor om dan een sterk plaatje neer te zetten dan helemaal niks.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:33:32 #282
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128718958
En een functieaanbod voor centralist. Vast enorme boutwerktijden, maar lijkt me wel dankbaar werk. Ben het tenslotte ook een beetje beu met klanten te werken die geen echte problemen hebben :P Niet geschoten is altijd mis en dat is alweer nummer 3 op mijn UWV-lijstje :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2013 @ 13:34:15 #283
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128718983
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:30 schreef Myraela het volgende:
YAY, net telefoontje gehad. Ik heb de werk/leerplek gekregen. O+ Waarschijnlijk kan ik één maand voor het schooljaar ook al beginnen als vakantiekracht. Supertof. O+
Gefeliciteerd ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128719185
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat geldt:
Beter een sterke online weergave dan geen weergave
Beter geen weergave dan een slechte online weergave

Werkgevers zullen sowieso je naam opzoeken om te kijken wat voor persoon je bent en welk beeld ze tevoren van je kunnen krijgen. Ik kies er voor om dan een sterk plaatje neer te zetten dan helemaal niks.
Ze zijn ws te dom om te begrijpen dat het raar is dat de hele wereld tegenwoordig zijn hele hebben en houden maar op internet flikkert. Of ze zijn zelf ook zulke types. "Ja je moet met je tijd meegaan he!!1??" Nee, daar heb je een vrije keuze in. Nou ja, een heleboel mensen niet, denk ik eik. Hun identiteit is altijd afhankelijk van de heersende maatschappelijke opinie.
pi_128719298
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:40 schreef Modus het volgende:
Ze zijn ws te dom om te begrijpen dat het raar is dat de hele wereld tegenwoordig zijn hele hebben en houden maar op internet flikkert. Of ze zijn zelf ook zulke types.
Ze zijn wel zo slim dat ze werk beschikbaar hebben en mogen bepalen wie ze aannemen.
pi_128719415
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ze zijn wel zo slim dat ze werk beschikbaar hebben en mogen bepalen wie ze aannemen.
Dat is geen kwestie van dom/slim maar simpelweg een machtsverhouding. Waar overigens de hele relatie werkgever/werknemer op gebaseerd is. Het gaat ook niet om gelijk hebben binnen bedrijven, het gaat om beslissingsbevoegdheid hebben.
pi_128719653
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat geldt:
Beter een sterke online weergave dan geen weergave
Beter geen weergave dan een slechte online weergave

Werkgevers zullen sowieso je naam opzoeken om te kijken wat voor persoon je bent en welk beeld ze tevoren van je kunnen krijgen. Ik kies er voor om dan een sterk plaatje neer te zetten dan helemaal niks.
Als ze mij op Facebook zoeken vinden ze een aantal personen met dezelfde naam. Zelfs als ze weten welke daarvan ik ben, vinden ze een afgesloten profiel. Moet ik het dan maar openbaar maken? Bekijk het even. :{w
pi_128719730
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:53 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als ze mij op Facebook zoeken vinden ze een aantal personen met dezelfde naam. Zelfs als ze weten welke daarvan ik ben, vinden ze een afgesloten profiel. Moet ik het dan maar openbaar maken? Bekijk het even. :{w
Facebook kan je wat mij betreft het beste pot dicht hebben staan. Alleen vrienden er op en alle berichten alleen met toestemming plaatsen om te voorkomen dat grapjassen je taggen, posten, whatever in situaties die je niet wilt hebben.

Linkedin zou ik altijd hebben staan met de basis informatie en een foto.
pi_128719814
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:56 schreef Godtje het volgende:

[..]

Facebook kan je wat mij betreft het beste pot dicht hebben staan. Alleen vrienden er op en alle berichten alleen met toestemming plaatsen om te voorkomen dat grapjassen je taggen, posten, whatever in situaties die je niet wilt hebben.

Linkedin zou ik altijd hebben staan met de basis informatie en een foto.
Ik heb geen Linkedin, maar als ik het wel zou hebben zou ik het ook dicht hebben staan. Ik bepaal graag zelf met wie ik wat deel.
pi_128719823
Waar komt het idee toch ineens vandaan dat je je CV openbaar online moet hebben? Dat er een site is met die mogelijkheid, wil niet zeggen dat mensen er ook gebruik van moet maken.
pi_128719829
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:59 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik heb geen Linkedin, maar als ik het wel zou hebben zou ik het ook dicht hebben staan. Ik bepaal graag zelf met wie ik wat deel.
ja, dat punt hadden we al gehad. Je goed recht je kan alleen je markt beperken.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:04:36 #292
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128719981
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef MissionPhailed het volgende:
Paar uur geleden gesprek gehad bij een gemeente in Oost-Brabant. Functie klinkt interessant en vandaag volgt al uitsluitsel. Degene met wie ik sprak meldde wél dat een uitkeringsgerechtigde ook meegenomen was in de sollicitatieprocedure en vanwege wettelijke regels voorrang zal krijgen indien die persoon geschikt is voor de werkbetrekking. Hopelijk is het een tokkie wiens houding totáál niet strookt met die van de gemeente :+
Kut, genoemde uitkeringstrekker is het geworden. Regelgeving in het kader van werkloosheidsbestrijding in de gemeente waar ik het sollicitatiegesprek had speelt zeker een rol aldus degene die me telefonisch inlichtte. Dan zit er niets anders op dan volgende week maandag te beginnen bij DHL via Randstad met werktijden veelal tussen 7:00 uur (ik háát vroeg opstaan :') ) en 16:00 uur. Te hopen valt dat er op termijn toch nog een werkbetrekking in mijn vakgebied in zicht komt zodat ik kan overstappen.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:14:07 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128720326
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:59 schreef Modus het volgende:
Waar komt het idee toch ineens vandaan dat je je CV openbaar online moet hebben? Dat er een site is met die mogelijkheid, wil niet zeggen dat mensen er ook gebruik van moet maken.
Zou ik niet doen, is teveel info zo online :).
Ik heb wel behoorlijk wat vacatures via linkedin gekregen. Maar als je sowieso geen netwerk hebt heeft linkedin eigenlijk ook geen zin.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128720328
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

ja, dat punt hadden we al gehad. Je goed recht je kan alleen je markt beperken.
Als je in de (social) media zit of iets produceert en een portfolio hebt, kan ik me voorstellen dat het handig is om je online te presenteren. Maar lang niet iedereen zit in een sector waar dat relevant is.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:18:14 #295
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128720476
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als je in de (social) media zit of iets produceert en een portfolio hebt, kan ik me voorstellen dat het handig is om je online te presenteren. Maar lang niet iedereen zit in een sector waar dat relevant is.
voor de baantjes waar jij op solliciteert maakt het idd niets uit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juli 2013 @ 14:21:19 #296
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128720585
Ben nu alweer twee keer benaderd door een wat schimmig bedrijfje in Eindhoven waar de recruiters voorheen vulmedewerker waren bij een supermarkt of attractiemedewerker bij Toverland :P Ze sturen me onvolledige functieomschrijvingen en vragen nu of ik een cv wil toesturen voor hun bestand. Ik heb gegoogled op ervaringen, omdat ik 't niet vertrouw, maar vind niks.

Kan zo'n bedrijf nog rare dingen doen met mijn cv?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 8 juli 2013 @ 14:25:10 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128720723
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voor de baantjes waar jij op solliciteert maakt het idd niets uit.
Maar het helpt wel om dat ding zo snel mogelijk bij te vullen ook als je bijbaantjes doet als student. Mensen die ik via mijn bijbaan leer kennen zou ik liever op mijn LinkedIn hebben dan op mijn facebook.

LinkedIn zou je ook als student moeten zien als een superoverzichtelijke digitale kaartenbak. Die moet alleen wel gevuld worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_128720733
Het ligt ook aan de sector waar je werk in zoekt of hebt of Linkedin handig is. Mijn neef (maritiem, off shore, die hoek) krijgt wekelijks via LinkedIn meerdere banen aangeboden. Banen die ook daadwerkelijk bestaan, niet waar een recruiter het allemaal mooier laat zijn dan het is ;)

Ik heb tot nu toe nog niets aan mijn eigen LinkedIn account gehad. Moet ik ook zeggen dat ik nog studeer dus sowieso ook nog niet zulke goede connecties heb en dat natuurlijk heel belangrijk is.

Gefeliciteerd iedereen met een baan, traineeship of leer-werk plek!! *O*
pi_128720763
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:59 schreef Modus het volgende:
Waar komt het idee toch ineens vandaan dat je je CV openbaar online moet hebben? Dat er een site is met die mogelijkheid, wil niet zeggen dat mensen er ook gebruik van moet maken.
Precies. Ik zie de meerwaarde van Linkedin niet zo. Als je solliciteert stuur je sowieso al je cv mee. Alsof die recruiters dan nog eens je hele netwerk gaan doorspitten.
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2013 @ 14:27:54 #300
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128720811
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ben nu alweer twee keer benaderd door een wat schimmig bedrijfje in Eindhoven waar de recruiters voorheen vulmedewerker waren bij een supermarkt of attractiemedewerker bij Toverland :P Ze sturen me onvolledige functieomschrijvingen en vragen nu of ik een cv wil toesturen voor hun bestand. Ik heb gegoogled op ervaringen, omdat ik 't niet vertrouw, maar vind niks.

Kan zo'n bedrijf nog rare dingen doen met mijn cv?
Als ik dat zo lees: ik zou het niet doen. Het minste wat ze kunnen doen is volledige functieomschrijvingen sturen lijkt me. Niet alles en iedereen hoeft je cv te hebben toch?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128720955
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maar het helpt wel om dat ding zo snel mogelijk bij te vullen ook als je bijbaantjes doet als student. Mensen die ik via mijn bijbaan leer kennen zou ik liever op mijn LinkedIn hebben dan op mijn facebook.

LinkedIn zou je ook als student moeten zien als een superoverzichtelijke digitale kaartenbak. Die moet alleen wel gevuld worden.
Dat het handig is om een netwerk op te bouwen ben ik met je eens, maar of dat nou per se via Linkedin moet?
Je collega-barman bij je studentenbaantje lijkt me juist iemand die je eerder op Facebook toe zou voegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')