Standaardverhaal: Zorg dat je op tijd bent en goed gekleed gaatquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:52 schreef Luco het volgende:
Oef, de zenuwen beginnen langzaam te komen. Aankomende dinsdag eerste gesprek. Aangezien dit mijn eerste serieuze gesprek, om de echte knikkers, gaat worden heb ik toch weinig benul van wat ik mag verwachten...
Dat spreekt voor zich. Alleen hopen dat er geen bruggen open blijven staan, gesprek is anderhalf uur rijden van mijn woonplaats. Ga sowieso ruim op tijd weg en stap een kwartier a tien minuten voor de afspraak pas naar binnen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Standaardverhaal: Zorg dat je op tijd bent en goed gekleed gaat.
Zucht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Standaardverhaal: Zorg dat je op tijd bent en goed gekleed gaat.
Hoezo vraag je dat niet gewoon aan het einde van je gesprek?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:17 schreef New_Pope het volgende:
Nou, het gesprek blijkt achteraf toch niet zo positief te zijn.
Maar zeg dat dan gewoon en neem uit fatsoen even contact op. Ach ja, op naar de volgende.
Dat is exact wat ik heb gedaan, met een positieve reactie.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:00 schreef Luco het volgende:
[..]
Hoezo vraag je dat niet gewoon aan het einde van je gesprek?
"Heb je nog vragen?"
-"Ja, ik vond dit gesprek prettig verlopen. Deelt u dit gevoel en zo nee, heeft u eventuele adviezen voor toekomstige gesprekken?"
Dat je niet uitgenodigd bent voor een vervolggesprek betekent niet dat het gesprek niet prettig verlopen is he.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:04 schreef New_Pope het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik gedaan, met een positieve reactie.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:05 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat je niet uitgenodigd bent voor een vervolggesprek betekent niet dat het gesprek niet prettig verlopen is he.
quote:Dit vragen wij:
Je hebt een HBO of WO economische opleiding afgerond;
Stel je niet zo aan.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:28 schreef Cyki23 het volgende:
Voor een ieder die heeft gereageerd op mijn brief:
Thanks for the tips! Ik zal daar zeker aan werken;)
En ik heb per ongeluk een grammaticafout gemaakt ("or" in plaats van "are", en deze heb ik ook direct verbeterd na te zijn aangevallen door een aantal aan jullie).
Ik ben helaas wel menselijk en dus kan het voorkomen dat ik zo'n foutje per ongeluk maak.(Je zal me niet zeggen dat je nog nooit in een stukje tekst bent tegengekomen dat een schrijver per ongeluk een grammaticafout heeft gemaakt, ook al is het 3 keer op fouten gecontroleerd door andere mensen).
Dus zou ik het op prijs stellen dat je mijn Engels niet zit af te kraken, want ik respecteer jou en een ieder ander die op dit forum komt.
En nee: die brief heb ik inderdaad NIET verstuurd. En het is inderdaad geen goede brief, nadat ik het in een gekalmeerde "state of mind" weer heb doorgelezen.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties
_|_quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:28 schreef lyolyrc het volgende:
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.
In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.
Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!
Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.
De OP vind je hier.
Ja, hier hetzelfde.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Morgen maar eens flink aan de bak wat betreft werk zoeken, want ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden om mijn geld alleen maar aan boodschappen uit te kunnen geven.
Vroeger kon je gewoon een distributiecentrum binnenlopen met de vraag of ze nog mensen nodig hadden en de volgende dag was je lekker aan het orderpikken.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:32 schreef Modus het volgende:
Vacature orderpicker
[..].
Maar hij staat bij Scholierenwerk dus wellicht is dit hun manier om te zeggen dat ze alleen studenten willen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 21:32 schreef Modus het volgende:
Vacature orderpicker
[..].
Maar hij staat bij Scholierenwerk dus wellicht is dit hun manier om te zeggen dat ze alleen studenten willen.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:41 schreef Swetsenegger het volgende:
http://recruitmentmatters.nl/2013/06/27/briljante-sollicitatie/
Serieus? Waarom?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:10 schreef Luco het volgende:
Aaargh, heb over 6 uur een gesprek en de zenuwen gieren nu al door mijn lichaam...
Zo zit ik in elkaar. Daarnaast is dit mijn eerste "serieuze", carrieregerichte gesprek. Redenen zat.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Serieus? Waarom?
Wees jezelf. Daar moet je het toch van hebben.
In Kroatie heb je dan ook een heel ander economisch beleid. Voor het bedrag wat je hier betaalt aan een tas met boodschappen, zul je daar waarschijnlijk 10 tassen kunnen kopen, if not more...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:56 schreef Ypmaha het volgende:
Na een jaar praktisch geen inkomen te hebben gehad en dus heel zuinig aan moest doen met dingen als uitgaan, cadeaus voor verjaardagen, eten/drinken (naast wat ik thuis krijg, ik woon nog bij mijn ouders), heb ik nu eindelijk weer een bijbaan, namelijk als bezorger van de ochtendkrant. Daarnaast betaalt het ook zeker niet slecht, toevallig las ik dat een volwassen vrouw in een kledingfabriek in Kroatie met een 40-urige werkweek evenveel per maand verdient als ik met 36 uur per maand. Alleen moet ik er wel 6 dagen per week om half 5 mijn bed voor uit
.
4quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik wil mijn cv graag een makeover geven.
Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's?
Wowquote:Op zondag 30 juni 2013 21:32 schreef Modus het volgende:
Vacature orderpicker
[..].
Neuh, maar ik heb 24 jaar werkervaring. In de laatste 15 jaar een stuk of 6 functies die relevant zijn. Werkervaring en personalia zijn 3 pagina's dan nog 1 pagina opleidingen/competenties.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Damn.Je hebt alles uitgeschreven?
Jobhopper he?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In de laatste 15 jaar een stuk of 6 functies die relevant zijn.
Dat had ik laatst ook en ik vond het nog best wel moeilijk. Maar ik denk dat ik nu wel een leuk format heb gemaakt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's? Ik vraag me namelijk af hoe je je kunt onderscheiden van de rest.
Ik krijg namelijk altijd het idee dat HRM-personen of recruiters niet teveel willen lezen, maar meteen willen zien of je geschikt bent. Maar om zoiets een beetje fatsoenlijk op je cv te krijgen, zonder de boel in te korten of te vervallen in een miniscuul lettertype is bijna niet te doen.
Eén pagina. Maar goed, ik ben starterquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben de mensen hier hun cv op één of twee pagina's? Ik vraag me namelijk af hoe je je kunt onderscheiden van de rest.
Ik krijg namelijk altijd het idee dat HRM-personen of recruiters niet teveel willen lezen, maar meteen willen zien of je geschikt bent. Maar om zoiets een beetje fatsoenlijk op je cv te krijgen, zonder de boel in te korten of te vervallen in een miniscuul lettertype is bijna niet te doen.
Precies twee pagina's. Zodra ik mijn mastertitel binnen heb haal ik m'n bachelortitel van m'n CV af (aansluitende titel). Zo win ik verderop weer wat ruimte. Neven-activiteiten zijn dingen die je steeds meer in kan krimpen. Wat je tien jaar terug gedaan hebt boeit weinig, probeer het binnen de afgelopen vijf jaar te houden (Op je [relevante] werkervaring na).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
kun je het niet per solicitatie aanpassen, relevante dingen vooraan?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar wellicht moet ik er weer eens kritisch naar kijken. Kan wel wat aanpassingen maken waardoor het geheel een pagina korter wordt denk ik.
Een CV wordt toch geacht chronologisch te zijn?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef poemojn het volgende:
[..]
kun je het niet per solicitatie aanpassen, relevante dingen vooraan?
Nee, ik heb ook mijn meest recente baan vooraan, volgens mij is dat ook wat Swets bedoelt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef Luco het volgende:
[..]
Een CV wordt toch geacht chronologisch te zijn?
Is de rabo op gehouden?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:15 schreef SEMTEX het volgende:
*meldt . Koos Werkloos per 1-8.
Voorlopig laat mijn netwerk zich gelden en heb zelf leuke vacatures op 't oog. Mijn grootste probleem: eigenlijk weet ik helemaal niet goed wat ik wil
Daar werk ik al sinds februari niet meer, zelf vertrokken vanwege onzekerheid met een detacheringscontract.quote:
Niet perse, vooral overzichtelijk in een oogopslag relevante info geven.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef Luco het volgende:
[..]
Anti-chronoligsch. Recente eerst.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik heb alleen relevante werkervaring erin staan. Mijn eerste 12 jaar werkervaring staat in 2 regels genoemd.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef poemojn het volgende:
[..]
kun je het niet per solicitatie aanpassen, relevante dingen vooraan?
ik deed er gister 9 op 1 ochtendquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:02 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben nog nooit eerder werkloos geweest. Heb nu dus ook voor het eerst werk.nl gecheckt en alle 'taakjes' in mijn box. Ik vind dat je niet echt veel hoeft te solliciteren (4 keer per maand?). In de periodes die ik eerder werkloos dreigde te raken, redde ik dat aantal al in 1 week.
Ik heb nog geen idee, maar dat soort shit ga ik er echt niet in zetten , ik solliciteer gewoon met mn eigen cv straksquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind ook dat je met je werk.nl-cv vrijwel kansloos bent. Je hele werkhistorie staat erin, ook er niet toe doende vakantiebaantjes. Dat is voor een werkgever totaal niet interessant. Ik verwacht dan ook niks van de site, ik vind zelf wel vacatures.
Kun je hem niet aanpassen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind ook dat je met je werk.nl-cv vrijwel kansloos bent. Je hele werkhistorie staat erin, ook er niet toe doende vakantiebaantjes. Dat is voor een werkgever totaal niet interessant. Ik verwacht dan ook niks van de site, ik vind zelf wel vacatures.
Weet ik niet. Die banen tellen wel weer mee voor je WW-jaren, maar voor mijn werkervaring zijn ze niet relevant.quote:
Als ik een werkgever was, zou ik er niet kijkenquote:Moet zeggen dat het een rotsite is voor de werkgever.
Van werk.nl en uwv hoef je niets te verwachten. Vul netjes je sollicitatie activiteiten in, na 3 maanden (al dan niet gedeeltelijk) ww moet je een keer op gesprek en dat is het wel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Mooi, meer verwachtte ik ook nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van werk.nl en uwv hoef je niets te verwachten. Vul netjes je sollicitatie activiteiten in, na 3 maanden (al dan niet gedeeltelijk) ww moet je een keer op gesprek en dat is het wel.
Geen bemiddeling, geen concrete vacatures en als je je aan de regeltjes houdt ook geen gezeur.
Leuk hoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:28 schreef StephanL het volgende:
Sinds mei ook aan hun een uitkering omdat ik het niet redde met mijn werk alleen als Verkeersregelaar. Het heeft een aantal dingen gebracht. Zo ga ik een beveiligingscursus starten.
Werken en leren tegelijk, dus dat is lekker.
Daarnaast word ik parkingmedewerker bij de RAI als alles mee zit en kan ik daar ook 24 uur per week werken, als de beveiliging niet genoeg oplevert.
Ja het was of de beveiliging of de zorg. De beveiliging riep ik al van mijn 16e maar nooit van gekomen. Nu toch maar doen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:07 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Leuk hoor.
Dus de zorg laat je nou gewoon helemaal gaan
Moet trouwens ook nu echt een uitkering aan gaan vragen. Ben nu 2 maanden vrij van werk omdat ze gaan verbouwen. Leuk en lekker zou je zeggen, maar ik krijg helemaal geen geld (parttimer en 0 uren contract) die 2 maanden. Daarbij werk ik nog steeds te weinig daar.
Pffff heb helemaal geen zin in een uitkeringAl die gedoe weer eromheen.
Banen zat hier.quote:
Doe toch maar want de financiële ondergang is al helemaal niet leukquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:07 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Leuk hoor.
Moet trouwens ook nu echt een uitkering aan gaan vragen. Ben nu 2 maanden vrij van werk omdat ze gaan verbouwen. Leuk en lekker zou je zeggen, maar ik krijg helemaal geen geld (parttimer en 0 uren contract) die 2 maanden. Daarbij werk ik nog steeds te weinig daar.
Ik heb geen LinkedIn en ook geen foto. Ik gebruik meestal mijn Fok-avatar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:52 schreef Mishu het volgende:
[..]
Neem aan dat de meeste HRM mensen wel je LinkedIn checken. Daar heb ik een foto staan.
Totaal van het padje af die mafkees. Eerst roepen dat iedereen een nieuwe auto moet kopen (terwijl ie zelf in een aftandse bak uit de vorige eeuw rijdt) en nu weer dit. Ik mis Balkenende...quote:
WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! postenquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:07 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Leuk hoor.
ja echt hequote:
Ik vind werk.nl vrij kansloosquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
Tja, hier net zo goed. Ik wil alleen niet het zoveelste baantje pakken omdat het voorhanden ligt, maar echt een goede keuze maken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind werk.nl vrij kansloosHeb nog nooit iets gehad aan die site, trouwens het UWV ditto.
Bij mijn UWV gesprekje zeiden ze letterlijk "je weet zelf waarschijnlijk beter waar je moet gaan zoeken hè?"
Dat is niet waar ik heb nog nooit mijn werkgeschiedenis hoeven bijwerken voor FOK!quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! posten.
Eh... nee hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
WW uitkering is helemaal geen gedoe, het is makkelijker aan te vragen dan een topique op FOK! posten.
Nee, ik heb wel een foto die ik er eventueel bij kan doen als er expliciet om wordt gevraagd, maar standaard doe ik er geen foto bij.quote:
Niet iedereen doet aan Linkedin...quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:52 schreef Mishu het volgende:
[..]
Neem aan dat de meeste HRM mensen wel je LinkedIn checken. Daar heb ik een foto staan.
Ga hier weg. Je bent niet welkom in dit topic.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Doe niet zo autistisch. Er is een TR knop en een feedback topic.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:40 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ga hier weg. Je bent niet welkom in dit topic.
Onmisbaar als je aan het solliciteren bent in functies met een wat hoger niveau, tenzij je puur aan je netwerk al genoeg hebt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:39 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel een foto die ik er eventueel bij kan doen als er expliciet om wordt gevraagd, maar standaard doe ik er geen foto bij.
[..]
Niet iedereen doet aan Linkedin...
Geen Master er achteraan? Je kan beter de (waarschijnlijk) verloren sollicitatietijd opvullen met een investering in jezelf dan nu een job te gaan zoeken imho. Heb zelf ook de keuze gehad: of een postmasteropleiding, of werken. Ik had op tijd een baan, dus de postermaster maar weer afgezegd. Beter in de banken dan solliciteren onder je niveau!quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:51 schreef Mishu het volgende:
Nou, ik mag me hier ook aansluiten. Ik heb onlangs mijn bachelor (WO) gehaald.
Ik heb een Wajong uitkering maar dit gaat me denk ik niet echt verder helpen denk ik. Ik zal toch aan een echte baan moeten wennen. Bovendien gaat hij binnenkort eraan omdat nieuwe wetgeving enzo.
En misschien is dat maar goed ook want ik heb een schop onder mijn kont nodig. Ik denk dat ik best dingen kan, heb alleen veel angsten ivm teleurstellingen in het verleden enzo.
Maar ik heb een doel en dat is slagen in het leven. En dan moet je de grote mensen wereld in.
Dus vanaf nu solliciteer ik om te kijken wat mogelijk is![]()
Des te minder heb ik straks uit te leggen aan toekomstige werkgevers
Ik solliciteer op bijbaanniveau. Maar dan nog, ik vind het niet nodig om mijn hele werkgeschiedenis openbaar te hebben. Als ik solliciteer, of me inschrijf bij een of ander bureau, hebben ze mijn cv al.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Onmisbaar als je aan het solliciteren bent in functies met een wat hoger niveau, tenzij je puur aan je netwerk al genoeg hebt.
LinkedIn gaat om meer dan puur je CV. Het geeft ook je netwerk aan, je skills (en aanbevelingen) en feedback van mensen waar je mee hebt samengewerkt. Daarnaast is het altijd up-to-date; CV's kunnen nog wel eens blijven liggen en verouderen. Anyway, op bijbaanniveau is het idd niet nodig.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:56 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik solliciteer op bijbaanniveau. Maar dan nog, ik vind het niet nodig om mijn hele werkgeschiedenis openbaar te hebben. Als ik solliciteer, of me inschrijf bij een of ander bureau, hebben ze mijn cv al.
Als je al een netwerk en goede referenties hebt, maar dat heeft offline ook genoeg voordelen. Dat het onmisbaar zou zijn gaat mij te ver.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:39 schreef Skv het volgende:
[..]
LinkedIn gaat om meer dan puur je CV. Het geeft ook je netwerk aan, je skills (en aanbevelingen) en feedback van mensen waar je mee hebt samengewerkt. Daarnaast is het altijd up-to-date; CV's kunnen nog wel eens blijven liggen en verouderen. Anyway, op bijbaanniveau is het idd niet nodig.
Onvindbaar zijn op internet gaat in de meeste gevallen niet voor je sprekenquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:06 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Als je al een netwerk en goede referenties hebt, maar dat heeft offline ook genoeg voordelen. Dat het onmisbaar zou zijn gaat mij te ver.
Mijn voor- en achternaam zijn vrij algemeen, dus vinden doen ze me sowieso niet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onvindbaar zijn op internet gaat in de meeste gevallen niet voor je spreken
Als ze mij zoeken, vinden ze voornl. mijn hardloop uitslagenquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Werkgevers die zo denken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mij ook! Hele marathonsquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
Als ze mij zoeken, vinden ze voornl. mijn hardloop uitslagenVind ik niet verkeerd
Kun je wel vinden, maar je moet ze voor zijn, niks aan het toeval overlatenquote:
Nee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kun je wel vinden, maar je moet ze voor zijn, niks aan het toeval overlaten
Bij mij op mijn social media profielen, die allemaal op privé staan en mijn Linkedin.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als ze mij zoeken, vinden ze voornl. mijn hardloop uitslagenVind ik niet verkeerd
Dat kunnen ze gewoon weghalen he, als je wiltquote:Op donderdag 4 juli 2013 15:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij mij op mijn social media profielen, die allemaal op privé staan en mijn Linkedin.
En op FOK! een post waarin ik zelf mijn voor en achternaam zei omdat iemand enorm angstig was over zijn privacy en ik dat onzin vond.![]()
![]()
Daar heb ik nu 3 jaar later toch wel spijt van. Al doe ik niets raars op FOK!, had het toch liever apart gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |