abonnement Unibet Coolblue
pi_119911992
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_119911998
Laatste 2 Posts

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Geen tips hier Zoë, wel lees ik overal dat het normaal is :*

Kersjes en Xanteh *O*
Wij hadden zaterdag ons eerste jubileum, 1 maand :+

Ik heb het idee dat mijn productie nogal omhoog schiet door het clusteren iedere avond. Ze drinkt 's nachts en 's morgens nog maar één borst, en die drinkt ze niet leeg ook. Vanmorgen zelfs een harde plek links (die ze wel netjes wegdronk). Hoe bepalen jullie welke borst je geeft als er bijna volcontinu gelebberd wordt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Clusteren is hier per uur wisselen van borst :)

Oliver vraagt overdags de borst op de schattigste manier.. Hij geeft mij een kusje en dan borst een kusje O+
pi_119912030
O+ lief evenstar

En ik wissel ook om het uur van borst
pi_119912138
Hier trekt ze gewoon mijn shirt en bh naar beneden :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119912323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:30 schreef bitterend het volgende:
Hier trekt ze gewoon mijn shirt en bh naar beneden :D
En dat sta je toe? Ook als je gewoon op een terras zit?

Ik heb echt een hekel aan kinderen die gewoon pakken zonder te vragen.. Dat zelfde geldt bij mij voor mama melk.. No way dat ik dus toe zal staan dat zonder pardon mn shirt omhoog wordt gedaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119912469
Ophelia, ik bied in dat soort situaties nogmaals de lege borst aan. Dat had ik zondag niet gedaan, want zelf afgeleid ivm sint met familie, en maandag had ik meteen dikke stuwing }:|

Shirttrekken heb ik ook nooit goed gevonden, toen ze rond een half jaar was zijn we begonnen met gebaren, en als ze wilde dan gebaarde ze dus 'mama drinken'. Werkte hier heel lang erg goed. Ze noemt het trouwens nog steeds zo.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119912579
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:40 schreef Morretje het volgende:
Ophelia, ik bied in dat soort situaties nogmaals de lege borst aan. Dat had ik zondag niet gedaan, want zelf afgeleid ivm sint met familie, en maandag had ik meteen dikke stuwing }:|

Shirttrekken heb ik ook nooit goed gevonden, toen ze rond een half jaar was zijn we begonnen met gebaren, en als ze wilde dan gebaarde ze dus 'mama drinken'. Werkte hier heel lang erg goed. Ze noemt het trouwens nog steeds zo.
Opvoeden begint vroeg... Uiteindelijk vindt je het ook niet ok als ze zomaar een koekje pakken... Lijkt me...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119912632
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Opvoeden begint vroeg... Uiteindelijk vindt je het ook niet ok als ze zomaar een koekje pakken... Lijkt me...
Nee precies. Ze commandeert nu ook wel gewoon hoor, of althans, dat probeert ze. En dan heeft ze pech :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119912682
Je ergert je ook sneller aan andermans kinderen dan aan je eigen dna... Maar oh ik krijg echt een soort vlekken in mn nek van verjaardagen waar er kinderen zijn die gewoon bij de tafel met hapjes gaan staan en blijven vreten.... Zonder te vragen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119913042
Als volwassene ga ik op een verjaardag ook niet vragen of ik een komkommertje of blokje kaas mag pakken, dus daar kan ik me niet aan ergeren. Het staat er om te pakken. Tolerantie jegens elkaar is ook een groot goed en die is tegenwoordig vaak nog ver te zoeken.
Wb de borst, ik leerde de kleine aan om op mn decolleté te 'kloppen', dus dan zat ik niet bloot en kon zij wel duidelijk maken wat ze wilde.
pi_119913242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:57 schreef WupWup het volgende:
Als volwassene ga ik op een verjaardag ook niet vragen of ik een komkommertje of blokje kaas mag pakken, dus daar kan ik me niet aan ergeren. Het staat er om te pakken. Tolerantie jegens elkaar is ook een groot goed en die is tegenwoordig vaak nog ver te zoeken.
Wb de borst, ik leerde de kleine aan om op mn decolleté te 'kloppen', dus dan zat ik niet bloot en kon zij wel duidelijk maken wat ze wilde.
Als volwassenen snaai je ook niet die hele schaal voor jezelf leeg...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119913250
True, maar ik zorg wel dat ik de rem zet ben op voor het eindeloos snacken wat ze anders doet in zo'n situatie. ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119913343
Nee. En mijn kind ook niet. Wrs mede dankzij borstvoeding en Rapley, om het enigszins on topic te houden. Tja, ik kan me er niet druk om maken. Het staat er om gegeten te worden, ik word er niet slechter van als een ander meer krijgt dan ik en als het op is, is er nog meer.Of.niet en daar lig ik ook niet wakker van.
pi_119913554
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En dat sta je toe? Ook als je gewoon op een terras zit?

Ik heb echt een hekel aan kinderen die gewoon pakken zonder te vragen.. Dat zelfde geldt bij mij voor mama melk.. No way dat ik dus toe zal staan dat zonder pardon mn shirt omhoog wordt gedaan.
Ze doet het alleen thuis nooit als we buiten zijn en ze is maar 1 he dus kan moeilijk vragen of ze mag drinken
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119913645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Opvoeden begint vroeg... Uiteindelijk vindt je het ook niet ok als ze zomaar een koekje pakken... Lijkt me...
:') of je trekt alles uit zijn verband meteen natuurlijk.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119913742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

:') of je trekt alles uit zijn verband meteen natuurlijk.
Dat vind ik niet... Het is gewoon hetzelfde... Ook bij 1 hoef je niet te accepteren dat je dreumes je shirt maar naar beneden trekt.. Tenzij je dat helemaal geweldig vindt, dan moet je ook niet raar staan te kijken dat ze dat ook doen als je dus ergens op visite bent...
Je kan gewoon vrij snel duidelijk maken dat er niet zomaar gepakt wordt...

Jenny maakte al voordat ze 1 was op een duidelijke maar nette manier kenbaar dat ze wel wilde drinken. Leyla trouwens ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119913808
Koop je zo'n calma-speen....

Krijgt hij er geen drup uit _O-
pi_119913877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:21 schreef freecell het volgende:
Koop je zo'n calma-speen....

Krijgt hij er geen drup uit _O-
Ik vind het ook ondingen, mijnesen snapten het ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119915568
Grappig, gebaren om mama melk, hoe leer je een baby zoiets?

S eet me half op als ze melk wil (kusjes en zoeken) of ze gaat bij (8> zoeken :+
Shirt omlaag trekken heeft ze 1xgedaan, heb haar handje toen weer 'gewoon' gedaan, mijn gesprek afgemaakt en haar gevoed.
pi_119915638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:12 schreef Zoë23 het volgende:
Grappig, gebaren om mama melk, hoe leer je een baby zoiets?

S eet me half op als ze melk wil (kusjes en zoeken) of ze gaat bij (8> zoeken :+
Shirt omlaag trekken heeft ze 1xgedaan, heb haar handje toen weer 'gewoon' gedaan, mijn gesprek afgemaakt en haar gevoed.
Herhalen... Babies kunnen sneller gebaren dan communiceren met woorden..

Er is zelfs een topic over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:16:04 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119915694
Mijne snapt nog steeds niks anders dan borst :+

Hij slaapt eindelijk langer dan een half uurtje.. En direct stuwing :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119916008
Ga ik even zoeken ticootje! Thanks
Ze reageert wel op haar naam trouwens O+ en als ze de kat ziet zegt ze altijd 'da'
Dus een gebaar voor borst moet vast ook lukken

Evenstar
Slaapt O zo weinig? Lijkt me erg moeilijk voor jou allemaal
vind het knap hoe je het allemaal doet en dat je nog 'helder' en rustig overkomt in je posts
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:50:20 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119916790
Oliver sliep voor bijvoeding vrij goed .. 4 nachtvoedingen l daarna was het sinds de introductie van bijvoeding pet 6 nachtvoedingen waren normaal regelmatig stuk of 10..
Na combinatie van factoren tot gedachte gekomen wellicht net als zus gluten, dus twee weken streng glutenvrij.. Een verademing, hij kwam minder , sliep als een roosje O+ was meer ontspannen en durfde los van mij te zijn :)
Ivm duidelijke verschil en ineens behoorlijke gewichtstoename en groei weer terug op gluten ivm onderzoek wat moet gebeuren en daarvoor is gluten in zijn voeding nodig.. en het is dubbel zo hard terug gekomen :+
Ik kom aan weinig anders toe en maak er het beste van.
Ja soms klaag ik wel :p maar over het algemeen probeer ik het los te laten , weet je Oliver heeft pijn , dat vind ik zo naar dat hij mij daar mee ook wakker houdt is niet zijn schuld. En gelukkig vangen mijn lief in het weekend en de moeder van lief soms het vervoer van Arwen naar school op :) Het is zo als het is en er teveel in blijven hangen geeft meer ellende want dan krijg je spanning en dat voelt een kindje ook aan en soms ben /wordt ik wel kriegel van dat gehang/plak maar probeer het nooit aan Oliver te laten merken want hij kan er niks aan doen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119924793
Vind ik echt heel sterk van je evenstar :* !
pi_119925371
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Clusteren is hier per uur wisselen van borst :)

Oliver vraagt overdags de borst op de schattigste manier.. Hij geeft mij een kusje en dan borst een kusje O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:26 schreef Zoë23 het volgende:
O+ lief evenstar

En ik wissel ook om het uur van borst
Thnx, ben ik aan het doen. De meest lege zou niet werken, dan hangt ze als ik pech heb vijf uur of langer aan één kant.
pi_119925494
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Het is zo als het is en er teveel in blijven hangen geeft meer ellende want dan krijg je spanning en dat voelt een kindje ook aan en soms ben /wordt ik wel kriegel van dat gehang/plak maar probeer het nooit aan Oliver te laten merken want hij kan er niks aan doen!
Heel waar maar heel sterk van je om dat zo lang vol te houden! :*
pi_119929873
Xanteh, *O* 7 maanden bv.

Nou veel opwinding om niks. We stonden op Utrecht centraal vanmorgen en onze trein ging niet. Dus al mijn leuke plannen voor de bv voedingen enzo waren onnodig. Zelfs een extra voeding vanochtend was uiteindelijk niet nodig, omdat meneer gewoon peer met rijstebloem heeft gehad op het kdv en pas rond de gewone tijd zijn eerste fles. Heb alleen bagger geslapen, voeding om 2.30/ 2.45 uur en vervolgens slecht en maar deels geslapen en om 5 uur eruit.
Meneer viel mij wel aan toen ik thuis kwam alsof ik wel 2 dagen weg was geweest. En hij heeft een heel bijzondere manier van gedragen als hij de borst wil en als het niet snel genoeg gaat komt er ook nog een speciale kreet uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119932366
Joris trekt inderdaad ook wel eens aan mijn shirt als hij wil drinken, al vraagt hij er niet zo heel vaak meer om overdag. Sinds hij een jaar is voed ik niet meer in het openbaar. Laatst hadden we vrienden op bezoek en Joris zat bij mij op schoot. Toen prikte hij met een vinger in mijn borst en vroeg: "ja?". Ik zei "nee, lieverd, nu niet" en dat was goed.
's Nachts is dat een heel ander verhaal. Boos, WOEST wordt hij als hij wil drinken en hij kan niet meteen de tepel vinden.
pi_119932570
Joris O+ Ja als het niet uitkomt dan accepteert ze het als ik haar ook afleid met iets!
Ik voed trouwens wel gewoon bij schoonouders of vrienden, meestal op mijn verzoek! dan ga ik wel ergens rustig zitten zodat ze niet erg afgeleid is
Meestal trekt ze in de ochtend beetje aan mijn pyjama als ze wil drinken of ze legt haar hoofd op mijn borst O+
Ze drinkt de laatste dagen wel erg vaak moet ik zeggen, lijkt wel een pasgeboren die wil clusteren :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119935718
Weet iemand waar ik de instructie kan vinden van de handkolf van Medela, die bij de pump instyle bij hoort?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119936352
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:47 schreef Tinuviel het volgende:
Weet iemand waar ik de instructie kan vinden van de handkolf van Medela, die bij de pump instyle bij hoort?
Hier?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119945298
Ik zoek echt de instructie voor dat handpompje wat erbij komt. Voor deze:
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 5 december 2012 @ 07:58:08 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119945613
dat rechterding moet er andersom in. (helemaal omdraaien ook. als je er dan aan trekt, kan hij er niet uutvallen, zeg maar.) in de schroefkant draai je de achterkant van de borstschelpeenheid. zeg maar ds kant aaar het slangetje in gaat. die draai je op de pomp.
er zit ook iets waar je aan kan draaien. dat bepaalt hoe sterk de zuigkracht is.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119949031
Nieuwe curves O+



Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119949077
Mooi :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119952320
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:58 schreef DaviniaHR het volgende:
dat rechterding moet er andersom in. (helemaal omdraaien ook. als je er dan aan trekt, kan hij er niet uutvallen, zeg maar.) in de schroefkant draai je de achterkant van de borstschelpeenheid. zeg maar ds kant aaar het slangetje in gaat. die draai je op de pomp.
er zit ook iets waar je aan kan draaien. dat bepaalt hoe sterk de zuigkracht is.
Dankje, volgens mij begrijp ik hem. Vanavond nog even testen.

Marjo, leuke curve. Wat groeit Faye goed zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 5 december 2012 @ 15:55:58 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119959444
Mooie curve!!

Zoe nog de LK gesproken ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119970641
Goed bezig die Faye! :)

Vandaag heeft kleine sinds lange tijd weer eens een flesje bv gehad. Dronk maar 100 van de 160... Maar was ook maar een rare dag vandaag. Crematie van opa, dus er werd door een vriendin van mij opgepast op de kleine. Die had ze pas een keer gezien. Plus dat zij een drieling heeft... Dus was ook drukjes...

Heb net maar weer gekolfd, binnenkort gaat ze ook naar kdv, dus daar ook weer flesjes bv. Weer een beetje oefenen kan geen kwaad denk ik. Heb van die neusspray, syntodinges. Kolf ik net 160 uit een borst :X
pi_119970830
Ik hoop dat dat hier ook zo goed werkt se!
Vandaag was ik bij de ha, dus gelijk maar gevraagd. Straks even testen hehe
pi_119984600
Ik zit in tranen op de bank, want ik weet me even geen raad. Ging het eerst nog als een trein. Nu is mijn productie drastisch teruggelopen. Ik kolf net met moeite 30 cc af, van twee borsten...
Ik zal beginnen bij het begin. Mijn dochter is vaak verkouden, maar dat is tot nu toe nog geen probleem geweest. Ze had genoeg trek en zoog ook krachtig. Echter, sinds zondag drinkt ze slecht. Ze is steeds eerder moe dan hongerig. Ze slaapt ook erg diep. Waar ze eerst wakker werd voor eten, slaapt ze maar door en door. Ik moet haar echt wakker maken en mijn borsten zijn dan niet eens overvol en lekken niet meer. Dat was voorheen wel het geval als ze later kwam.
In de nacht van maandag op dinsdag sliep ze van ongeveer half tien tot half zes. Ik heb haar uiteindelijk gewekt en toen was haar luier nog droog (!!!). Drinken deed ze toen wel. Dinsdag overdag sliep ze slecht en klonk ze hees en huilde ze klagerig bij het naar bed brengen. Keelpijn, dacht ik. Geen koorts of verhoging. Vanaf dat moment heeft ze slecht gedronken en dinsdagavond is ze laat vermoeid in slaap gevallen. Gisteren naar de huisarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde. Die gaf aan dat haar longen goed klonken, ze geen verschijnselen van uitdroging had en nog goed alert was. Keelamandelen wel iets opgezet.
Ze is verder wel gewoon vrolijk wanneer ze wakker is. Wat is er nou aan de hand? Sprongetje?
Maar wat moet ik dan met die voeding. Ik ga, toevallig, vandaag ook weer naar het cb, maar ik wilde het hier ook ff kwijt. Want ik begrijp het niet. Ik leg haar extra aan, maar net ook weer na zes uur slaap. Ze zuigt gewoon niet krachtig genoeg. Ik krijg maar bij een borst een tsr en bij de tweede valt ze, na het verschonen, gewoon in slaap. Ten einde raad ben ik net dus maar gaan kolven om op de een of andere manier de productie op te krikken.
Maar waar ik maandagavond nog een voeding van 240 cc wegkolfde, kom ik nu op een matige 30 cc. Ze heeft dan wel heel even gedronken, maar niet noemenswaardig.
Het staat er een beetje chaotisch, volgens mij, maar wat moet ik nou?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119984632
Paradijsvogeltje, sterkte, dat klinkt naar. Ik zou sowieso blijven kolven na de voeding. Heb jij bv reserve, die je haar bij kunt geven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119985234
Dankje. Ja, ik heb reserves. Maar uit de fles drinkt ze even slecht op dit moment.
Het lijkt of ze even geen trek heeft, terwijl ze wel gewoon actief is.
Ik blijf kolven en ik zal even laten weten hoe het op het cb was...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119985317
Paradijs, hoe oud was je dochter? En ietsvan vinger of cupfeeden? Weet niet hoeveel ze drinkt, dus wellicht gaat dat niet omdat het zo een geote hoeveelheid is. Sterkte ermee.

Davinia, heb ik dat slangetje dan ook nodig? Ik hoop van niet want dat heb ik niet mee :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119985728
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:22 schreef Tinuviel het volgende:
Paradijs, hoe oud was je dochter? En ietsvan vinger of cupfeeden? Weet niet hoeveel ze drinkt, dus wellicht gaat dat niet omdat het zo een geote hoeveelheid is. Sterkte ermee.

Davinia, heb ik dat slangetje dan ook nodig? Ik hoop van niet want dat heb ik niet mee :(
Ze wordt zaterdag drie maanden. Ik weet niet hoe dat fingerfeeden en cupfeeden werkt. :?
Ze heeft net weer wat gedronken en ik merk dat ze toch ook wel last heeft van slijm... Maar ze lijkt af en toe ook wel dromerig en gaat dan sloom drinken. Alsof ze in dronken toestand verkeert. Niet laveloos van de hoeveelheid melk, zoals ik dat al eerder heb gezien. Maar afwezig en dan gaat ze een beetje slordig drinken. Mijn tepel kan het wel hebben, maar het doet de toestroom geen goed.
Nou goed, om tien uur op het cb. Ik ben meestal niet zo van die toko, maar vandaag...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119986214
Paradijsvogel, op borstvoeding.com kun je heel veel waardevolle info vinden over bv, ook cup- en vingerfeeden. Succes, ik hoop dat je kleintje snel beter drinkt & misschien het cb nog tips heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 6 december 2012 @ 09:34:34 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119986557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:22 schreef Tinuviel het volgende:
Paradijs, hoe oud was je dochter? En ietsvan vinger of cupfeeden? Weet niet hoeveel ze drinkt, dus wellicht gaat dat niet omdat het zo een geote hoeveelheid is. Sterkte ermee.

Davinia, heb ik dat slangetje dan ook nodig? Ik hoop van niet want dat heb ik niet mee :(
nee je draait ze rechtstreeks op elkaar
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119986584
Sterkte PV. Wat gek dat je productie na 3 maanden zo snel nog keldert. Ik zou idd voorlopig na elke voeding blijven kolven. Hopelijk knapt je dochter snel op, zodat ze zelf weer effectief gaat drinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119986895
Pv, het klinkt alsof je in een negatieve spiraal bent beland. Het riekt naar onderproductie en stille ondervoeding. Of dat ook zo is, dunno, niet te beoordelen via een forum. Plasluiers zijn belangrijk, minimaal vijf goed natte per dag. Kolven representeert niet je productie, zeker niet wanneer je je al zorgen maakt (want stress), maar alles bij elkaar genomen... Zet alle gewichtsmetingen op een rijtje in een Who-curve http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ en dan is het niet belangrijk op welke plek de lijn zit, maar dat de groei de curve volgt. Als deze afbuigt, is er extra aandacht nodig.
Om je productie op te krikken, moet je voor meer stimulatie zorgen. De baby heeft daarin natuurlijk de voorkeur, maar als zij niet wil, ben je aangewezen op je handen en/of een kolf. Vaker kort stimuleren is zinniger dan minder vaak lang (clusterkolven). Je kunt dit na een voeding doen of tussen voedingen door. De opbrengst is niet belangrijk, het gaat om de stimulatie. Laat die cijfers dus ook los. De melk die je kolft, bied je aan je baby aan.
Als er inderdaad sprake is van te weinig voeding voor de kleine, moet iemand met verstand van borstvoeding (lactatiekundige!) beslissen of het nodig is dat je moet bijvoeden of niet. Als je gaat bijvoeden, heeft je eigen melk natuurlijk de absolute voorkeur. Er is geen reden om kunstvoeding te gebruiken wanneer je beschikt over eigen melk, laat je dat ook niet aanpraten.
pi_119987462
Paradijsvogeltje: kan me voorstellen dat dat veel stress oplevert. Sterkte ermee!

Asyniur: ik ben eergisteren met jouw advies gestart en durf nu héél voorzichtig te zeggen dat de stuwing minder lijkt te worden! Heb nog steeds op sommige tijden flinke last, maar niet meer voor iedere voeding, zoals eerst. Hoop dat het zo doorzet!
pi_119987855
Paradijsvogeltje, wat vervelend! Ik herken er wel wat van. Wij hebben ook een tijdje in een negatieve spiraal gezeten met een dalende productie en een baby die er de brui aan gaf. Inderdaad wel vrolijk en actief zijn maar ogenschijnlijk geen "zin" te hebben om te drinken. Heel raar. Ik ben ook gaan kolven...

Mijn kleine wil ineens weer een nachtvoeding. :D Eerst dronk ze 's avonds rond 23 uur voor het laatst en 's nachts niet, nu drinkt ze 's avonds minder en komt ze al 3 dagen rond 2.30 en 6.00 uur. Wel goed voor m'n productie... Het drinken aan de borst gaat ook weer beter, in elk geval 's ochtends. Later op de dag kolf ik nog wat vaker.

Vanmiddag wegen. Ik heb er een goed gevoel over dus ben benieuwd.
pi_119990405
Ik kom even om de hoek kijken met een vraagje.
F. Is nu bijna 8 weken oud. Ze is nooit uit zichzelf gekomen voor een nachtvoeding en dus van begin af aan heb ik de wekker staan om 3uur om haar te voeden, dan is het wakker maken, 2 borsten drinken en weer slapen. De laatste week krijg ik haar niet meer aan de tweede borst en drinkt ze ook niet zo lang meer. Tot wanneer is het nodig dat ik haar wakker maak voor de nachtvoeding?
  donderdag 6 december 2012 @ 12:37:14 #53
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_119991616
Hoe laat komt ze als je haar niet wakker maakt? Of eigenlijk: hoeveel tijd zou er tussen de avond- en de ochtendvoeding zitten (waarbij ze waarschijnlijk eerder wakker wordt als je 's nachts niet voed, dan nu)?

Volgens mij gaf ik bij mijn oudste dame na 2 maanden geen nachtvoedingen meer. Wel dronk ze rond 11 uur 's avonds nog bij me en de volgende ochtend vrij vroeg (denk ik, het is al bijna 9 jaar geleden).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_119992352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:51 schreef WupWup het volgende:
Pv, het klinkt alsof je in een negatieve spiraal bent beland. Het riekt naar onderproductie en stille ondervoeding. Of dat ook zo is, dunno, niet te beoordelen via een forum. Plasluiers zijn belangrijk, minimaal vijf goed natte per dag. Kolven representeert niet je productie, zeker niet wanneer je je al zorgen maakt (want stress), maar alles bij elkaar genomen... Zet alle gewichtsmetingen op een rijtje in een Who-curve http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ en dan is het niet belangrijk op welke plek de lijn zit, maar dat de groei de curve volgt. Als deze afbuigt, is er extra aandacht nodig.
Om je productie op te krikken, moet je voor meer stimulatie zorgen. De baby heeft daarin natuurlijk de voorkeur, maar als zij niet wil, ben je aangewezen op je handen en/of een kolf. Vaker kort stimuleren is zinniger dan minder vaak lang (clusterkolven). Je kunt dit na een voeding doen of tussen voedingen door. De opbrengst is niet belangrijk, het gaat om de stimulatie. Laat die cijfers dus ook los. De melk die je kolft, bied je aan je baby aan.
Als er inderdaad sprake is van te weinig voeding voor de kleine, moet iemand met verstand van borstvoeding (lactatiekundige!) beslissen of het nodig is dat je moet bijvoeden of niet. Als je gaat bijvoeden, heeft je eigen melk natuurlijk de absolute voorkeur. Er is geen reden om kunstvoeding te gebruiken wanneer je beschikt over eigen melk, laat je dat ook niet aanpraten.
Het cb is tevreden over haar groei. Ze heeft, gelukkig, ook flink wat reserves (Lees: ze weegt nu 7300 gram en is 65 cm). Ze zit compleet boven de bovenste curve. Ik heb haar drinkgedrag besproken en ik mag haar 's nachts laten slapen en overdag moet ik de melkproductie stimuleren met aanleggen en inderdaad kort kolven. Wanneer geef ik de gekolfde voeding? Het best na een voeding, denk ik he? Dan is haar zuigreflex aan de borst in het begin sterker, denk ik...

Zo, ik heb ook even de WHo-curves ingevuld...


Dat ziet er net zo gezond uit als op het cb. :)
Ik ben wat meer gerustgesteld en ook dat het herkenbaar is, Cantare!

Ze heeft nu ook de tweede prikjes gehad en zal nog meer gaan slapen, net als de vorige keer. We gaan ons best doen. Ik laat wel weten hoe het gaat.
Bedankt voor jullie reacties.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119992425
De laatste voeding is meestal rond 22.00 en van de week had ik per ongeluk mijn wekker uit gezet in mijn slaap en toen kwam ze om half 5
  donderdag 6 december 2012 @ 13:03:30 #56
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_119992596
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:59 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
De laatste voeding is meestal rond 22.00 en van de week had ik per ongeluk mijn wekker uit gezet in mijn slaap en toen kwam ze om half 5
Dan zit er nog geen 7 uur tussen de voedingen. Volgens mij moet dat op die leeftijd wel kunnen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_119993747
FTA, is er een reden dat je haar wakker maakt? Gewicht ofzo?

Ik heb nooit de wekker gezet, en na 8 weken ben je volgens mij wel genoeg op gang om dat lekker op zn beloop te laten, zolang ze overdag goed drinkt! Slaap lekker :)
pi_119993919
Ik heb ook een vraagje. Dochter is bijna 17 maanden en drinkt soms dagen niet, en dan wil ze ineens weer 2 a 3 keer per dag.. Ik bied niks meer aan, ik laat haar zelf vragen (en dat kan ze heel goed.. Happie?? en trekt shirt omlaag... lol).
Vorige week heeft ze al een paar dagen niet gedronken en dacht ik dat het voorbij was. Toen ineens weer veel gedronken en nu zitten we sinds gisteren weer in een 'niet drinken' fase. Ik vind het prima als het zo afloopt..

maar herkent iemand dit 'stop' gedrag? En hoe trekt mijn productie dit?
En als ze 's avonds voor het slapen wat wil drinken dan slaapt ze niet door 's nachts.
Als ze niet drinkt voor bedtijd dan slaapt ze door! Dat is toch maf?

Hoe dan ook, wat hebben we genoten, en gisterochtend tijdens de laatste voeding werd ik even zo emo, omdat ik zo trots ben op ons.. Dat we dit toch maar gedaan hebben met zn tweetjes!
Dankbaar dat ik nooit heb hoeven beslissen voor Elise dat ze geen borst meer mag, maar dat het vanzelf is gekomen!

Althans.. Als ze morgen niet weer doorgaat ;)

Oja, ps. vorige maand heb ik een beginnende borstontsteking gehad. Ik denk door het onregelmatige drinken.. Ik ben hier best wel weer bang voor, kolven heeft weinig effect bij mij.. (30 cc, 2 borsten). Iemand daar nog tips voor? Toch gaan aanbieden? Dat wil ik eigenlijk niet meer...
pi_119994484
Pv, om je productie nog meer op te peppen, zou ik ook 's nachts kolven.. En de gekolfde melk na het drinken aan de borst geven idd, anders gaat ze steeds minder uit de borst drinken en bereik je het omgekeerde van wat je wilt.

Sannne, geen tips, maar het niet doorslapen met die leeftijd als ze wel gedronken heeft herken ik dan weer wel. Maar naar mijn idee was dat vooral karakter ofzo, des te vaker ze hier 's nachts dronk, des te vasthoudender ze werd in dat ritme. Dus nu mag ze van mij niet meer drinken 's avonds en 's nachts, want doorslapen doet ze dan veeeel beter.
Hier overdag nog 1 keer, maar dat is meer omdat het om de een of andere manier niet fijn meer 'voelt' ofzo. t Is psiechiesch :P maar daarom nog maar 1 'voeding'.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119994695
Fail :') :'(



Ik heb het echt helemaal gehad. Dat ze weer slecht groeit komt volgens mij doordat ze de laatste dagen weer vooral aan de borst drinkt en niet uit de fles. En dat werkt dus blijkbaar nog steeds niet. De oplossing is alles kolven en dat zie ik niet meer zitten. Ik denk dat ik nu echt maar ga afbouwen. -O-
pi_119994785
En nakolven Cantarte? En dat dan in de fles geven?
Wat een eigenwijsje heb je zeg.. -O-
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119995019
ik verkoop mijn medela elektrische, enkelzijdige kolf. Iemand interesse?

Avent werkt beter voor mij :)
pi_119995058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:06 schreef Morretje het volgende:
En nakolven Cantarte? En dat dan in de fles geven?
Wat een eigenwijsje heb je zeg.. -O-
Mja, dan moet ik nog steeds 6 á 7 keer per dag kolven. Het kost me zoveel tijd en energie - het voeden en kolven zelf, de twijfel, het gevoel dat het niet goed gaat - en voor mezelf vind ik dat nog niet zo erg, maar ik heb ook nog een peuter die aandacht nodig heeft.
pi_119995139
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:14 schreef Cantare het volgende:

[..]

Mja, dan moet ik nog steeds 6 á 7 keer per dag kolven. Het kost me zoveel tijd en energie - het voeden en kolven zelf, de twijfel, het gevoel dat het niet goed gaat - en voor mezelf vind ik dat nog niet zo erg, maar ik heb ook nog een peuter die aandacht nodig heeft.
:*
Had je met een lk gesproken trouwens? waar ligt het aan dat het niet zo goed gaat?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119995228
Ja, zij zei dat E waarschijnlijk niet heeft geleerd om haar best te doen aan de borst. Ze laat het er gewoon bij zitten. Ze raadde o.a. borstcompressie aan. Dat helpt wel iets, ze is daarna in elk geval wel weer aan de borst gaan drinken, maar per saldo pakt ze dus gewoon nog steeds te weinig.
pi_119995484
-O-

Wat ontzettend jammer dat het zo is gegaan maar je hebt echt zo je best gedaan! hele dikke :* voor jou!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119995719
Cantare, dikke :*. Je wilde het zo graag en hebt zo je best gedaan. Had de lk nog andere tips die je kunt proberen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119997968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:14 schreef Cantare het volgende:

[..]

Mja, dan moet ik nog steeds 6 á 7 keer per dag kolven. Het kost me zoveel tijd en energie - het voeden en kolven zelf, de twijfel, het gevoel dat het niet goed gaat - en voor mezelf vind ik dat nog niet zo erg, maar ik heb ook nog een peuter die aandacht nodig heeft.
Meh, wat een nare situatie.. En idd, het kost erg veel tijd.. Succes met een keuze maken, en ^O^ voor je inzet hoor!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119998058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:03 schreef Cantare het volgende:
Fail :') :'(

[ afbeelding ]

Ik heb het echt helemaal gehad. Dat ze weer slecht groeit komt volgens mij doordat ze de laatste dagen weer vooral aan de borst drinkt en niet uit de fles. En dat werkt dus blijkbaar nog steeds niet. De oplossing is alles kolven en dat zie ik niet meer zitten. Ik denk dat ik nu echt maar ga afbouwen. -O-
Maar het ging goed!
Wat heb je veranderd? En hulpset? Dus bijvoeden met jouw melk, aan de borst?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120000863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar het ging goed!
Wat heb je veranderd?
Haar weer zelf laten drinken i.p.v. alles kolven...
quote:
En hulpset? Dus bijvoeden met jouw melk, aan de borst?
De LK had het daar ook over maar ik heb eerlijk gezegd echt geen zin meer in nog meer geklooi...
pi_120002530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:48 schreef Cantare het volgende:

[..]

Haar weer zelf laten drinken i.p.v. alles kolven...

[..]

De LK had het daar ook over maar ik heb eerlijk gezegd echt geen zin meer in nog meer geklooi...
Dat hulpsetje vond ik echt 3x niks :N. In m'n uppie lukte dat sowieso niet, het slangetje stroomde regelmatig over, dan weer zat het gaatje in z'n mond niet goed en liep de melk er daar uit... Geklooi was dat!

Wat een domper dat al je inspanningen geen resultaat geven. Je hebt enorm je best gedaan en echt begrijpelijk als je het nu niet meer op kan brengen. Sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 december 2012 @ 18:42:32 #72
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120005374
Damn... Bronchitis en ongesteldheid, geen goede combi... Daaaaaag productie :(...

Ik voed nog 2x per dag maar 's morgens gaat er al gauw een beker koemelk bij want tiet is niet genoeg. En als mevrouw niet tevreden is gaat ze bijten :'(
pi_120005693
Ik kolf ook overdag nog steeds alles, heb alleen geluk dat ik in 3x kolfen overdag meer dan een hele dag voeding eruit krijg. Meer zou zeker niet vol te houden zijn want dan ben je alleen nog maar bezig met flesje en kolf overdag. Knap dat je het zo lang volgehouden hebt cantare.
's Nachts kan ik gelukkig wel gewoon voeden, twee keer, daarna gaat het weer pijn doen, lk zei dat het waarschijnlijk lag aan een te gevoelige huid.

Enig probleem nu 's nachts is dat hij dan veels te veel krijgt. Ik heb geprobeerd om hem maar aan 1 kant aan te leggen, twee keer aan dezelfde kant aan te leggen noem maar op maar hij pikt het niet. Beide borsten moeten leeg. Heeft ie alleen bij de eerste nachtvoeding, daar zit ook meestal vijf uur tussen met de vorige, bij de tweede (eigenlijk ochtendvoeding) heeft ie aan 1 kant zat alleen komt hij daarna wat sneller dan na een flesje. Afgelopen nacht kwam het er heel hard weer uit, zo zielig, weet niet hoe ik hem moet uitleggen dat genoeg genoeg is... ;(

Nou ja ik wil drie maanden halen en morgen ben ik al bij twee, en ondertussen maar proberen te leren dat iets minder drinken ook prima is 's nachts...
  donderdag 6 december 2012 @ 19:12:40 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120006870
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Paradijsvogeltje: kan me voorstellen dat dat veel stress oplevert. Sterkte ermee!

Asyniur: ik ben eergisteren met jouw advies gestart en durf nu héél voorzichtig te zeggen dat de stuwing minder lijkt te worden! Heb nog steeds op sommige tijden flinke last, maar niet meer voor iedere voeding, zoals eerst. Hoop dat het zo doorzet!
Komt goed. Echt!
pi_120008482
Cantare :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120009120
Bedankt voor jullie lieve reacties. O+ Doet me wel goed. Ik blijf steeds maar malen: heb ik het wel goed gedaan? moet ik niet gewoon toch nog langer doorbijten? heb ik er wel genoeg voor over gehad?... ladila. Mijn verstand weet wel dat ik me niet slecht hoef te voelen, het is geen ramp ofzo. Maar voor mijn gevoel is het wel heel fijn om te horen dat ik niet een megafaalhaas ben. ;)

Zolena, jammer dat jij ook moet kolven en lastig dat je zoontje 's nachts zoveel drinkt dat het er weer uit komt! Zou hij het vanzelf leren? En even iets heeeel anders: hoe is het eigenlijk afgelopen met je kiespijn (dat was jij toch?)?
pi_120009976
Cantare :*

Ik heb het idee dat het zo langzaam z'n vruchten begint af te werpen. Mijn borsten voelen warm en "zweterig", wat bij mij altijd gebeurt als de productie op gang komt.
Niet te vroeg juichen, allicht. Zo weer even voeden.

Wat ik nog vergat... ik had sinds vorige week ooggel omdat ik een ontstoken traanklier had. Nu zeiden ze dat dat prima kan met bv, maar ik gebruik hem niet meer en plop... mijn productie begint weer. Toeval misschien, maar misschien moet ik het melden bij de apotheek...

Dank voor jullie steun.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:23:17 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120010547
Fijn PV, dat het weer beter gaat! *O*

Cantare, je bent geen faalhaas als je besluit ermee op te houden. Kolven is gewoon zwaar en dan nog eens dubbel zo zwaar met 2 kinderen. Je kan ook nog even kijken hoe het gaat als je een combi van bv en kv gaat doen. Dan heb je er misschien meer vrede mee als dan langzaam de boel gaat minderen en er een meer geleidelijk einde aan komt (of dat het misschien blijft het wel heel lang stabiel door de combi! )
pi_120010755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:48 schreef Cantare het volgende:

[..]

Haar weer zelf laten drinken i.p.v. alles kolven...

[..]

De LK had het daar ook over maar ik heb eerlijk gezegd echt geen zin meer in nog meer geklooi...
Dat snap ik ook wel weer.

T is gewoon ruk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120011729
Ik ben nu 3 dagen gestopt met bv en ik krijg weer harde plekken in een borst, niet pijnlijk. Moet ik dan toch weer even afkolven of gaat dit vanzelf weg? Onder de douche krijg ik het niet weggemasseerd.
pi_120019292
Zou ik wel doen als je last hebt. Gewoon n beetje om de druk eraf te halen misschien?
pi_120019472
Last is een groot woord... ik voel het wel zitten zegmaar. Maar dus niet pijnlijk.
pi_120020408
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:23 schreef Asyniur het volgende:
Je kan ook nog even kijken hoe het gaat als je een combi van bv en kv gaat doen. Dan heb je er misschien meer vrede mee als dan langzaam de boel gaat minderen en er een meer geleidelijk einde aan komt (of dat het misschien blijft het wel heel lang stabiel door de combi! )
Ja, dat hoop ik eigenlijk, dat ik het nog een tijd kan combineren. Alleen omdat E'tje nog zo jong is, houd ik er ernstig rekening mee dat het niet gaat lukken. Maar we zullen het zien... :)
pi_120020880
Dat was ik ja Cantare. Tandarts had gelijk, hij zei het wordt of veel erger of veel minder, de dag erna werd het een stuk minder vervelend en 's avonds begon de bevalling. :D

Ik hoop dat het je lukt een beetje te geven, maar anders heb je er alles aan gedaan en heb je 3 maanden volgehouden waar velen het eerder zouden opgeven.
pi_120026739
Fijn pv dat het beter gaat!

Cantare :* wat rot zo! En een megafaalhaas ben je zeker niet, pff dame met doorzettingsvermogen ben je. En als je op een gegeven moment besluit; zo kan het niet langer. Dan ben je juist een sterke moeder vind ik


Hier toch regeldagen achter de rug, (als je er zelf in zit is het niet zo fijn, maar als een deskundige het zegt denk je van pff het duurt gelukkig maar 'even') S dronk megavaak & mijn borsten voelden leeg, had echt het idee dat het "op" was... Vanmorgen stuwing *O* en nadat S gedronken had nogsteeds een erg volle borst, dus gekolft met een vol avent bakje als resultaat :D nou dat is ook al een tijdje niet voorgekomen!
Vannacht heeft ze om 21:30-23:00-1:30-6:30 gedronken *O* ben er gelijk uitgegaan en nu ligt ze alweer meer dan een uur te slapen O+
pi_120026890
Oh zoe wat gooehhoooed!!! O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120027196
Ja ben zo blij! (8> wilde (goedbedoeld) fv kopen omdat hij me niet zo wilde 'achterlaten' volgende week als hij 6dgn weg is. Hij zag hoeveel energie het me kostte en dat vond hij natuurlijk ook moeilijk. Voor mij ook moeilijk om te zien dat S niet verzadigd leek na voedingen. Maar gelukkig ging het vannacht beter :s)
Oja en ze heeft gister 2x een klein papje gehad! Iets als pap&gepureerd krijgt ze moeilijk weg, dus heb het dunner gemaakt zodat ze het uit een bekertje kon drinken :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:43:55 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120031133
Zoe wat goed! Heerlijk *O*
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:08:56 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120032248
Tinuviel, ik was eens door de wiki van de baby's aan het kijken en zag jouw zoon voorbijkomen. Mooie naam, vernoemd naar de zanger? :)
pi_120034133
Fijn Zoë!

En even een jompel voor mezelf:
*O* 4 maanden borstvoeding vandaag *O*

Sonnetje, hoe is het gegaan met de neusspray en kolven? Hier werkt t als n tiet :P
pi_120034719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Tinuviel, ik was eens door de wiki van de baby's aan het kijken en zag jouw zoon voorbijkomen. Mooie naam, vernoemd naar de zanger? :)
Het betekend mijn licht in het hebreeuws :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120047205
Bij Sofie kon ik eigenlijk alleen maar liggend voeden. Ik kreeg het niet voor elkaar om te zitten. In de kraamweek hebben we het deze keer ook geprobeerd, maar het lukte weer niet. Ik had tijdens de bevalling een spiertje verrekt ofzo, en het deed me zo zeer in de rug. Ik probeerde het net weer een keer, en het lukte gewoon. Luuk tankte zich zo vol!
Ik baalde al zo, zag het niet zitten als N weer moest werken. Maar het gaat gewoon goed!!
*poef* nu is het weg
pi_120052202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij Sofie kon ik eigenlijk alleen maar liggend voeden. Ik kreeg het niet voor elkaar om te zitten. In de kraamweek hebben we het deze keer ook geprobeerd, maar het lukte weer niet. Ik had tijdens de bevalling een spiertje verrekt ofzo, en het deed me zo zeer in de rug. Ik probeerde het net weer een keer, en het lukte gewoon. Luuk tankte zich zo vol!
Ik baalde al zo, zag het niet zitten als N weer moest werken. Maar het gaat gewoon goed!!
Mooi zo. Hartstikke fijn!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120053880
heeft iemand ervaring met de oxytocine spray om een tsr op te wekken?

Als F drinkt krijg ik vrijwel meteen een tsr, maar als ik wil kolven dan komt het eigenlijk nooit. En om een volledige voeding (+- 120ml) in 1x te kolven heb ik perse een tsr nodig. Anders kom ik nauwelijks op een halve voeding.
Met in het achterhoofd dat ik over 3 weken weer moet gaan werken, zit ik nu te denken om bij de ha om die spray te vragen..
pi_120053924
Nu kolf ik trouwens vaak sochtends met F aan de ene borst en de kolf aan de andere. F wekt dan de tsr op en dan heb ik echt in 10min een flesje vol! :D
pi_120054150
J hoor, ik was een reteslechte kolver en had die synto absoluut nodig. Wat wil je weten?
pi_120054507
Nouja of het dus werkt. En of het kwaad kan? Moet ik het perse via de huisarts regelen, of je kun je het ook bij de apotheek halen.
pi_120054508
Ik kolf heel makkelijk maar toen ik weer ging werken bij mijn oudste heb ik wel veel aan de synto spray gehad (toch een beetje (onbewuste?) spanning of ik wel genoeg zou kolven ;))

Hier was de tip om niet alleen in het begin van de kolfbeurt te gebruiken maar ook als de melkstroom afneemt nog een 'shot' ;) te nemen!
pi_120054534
Gaat overigens op recept van de huisarts! Je kunt het niet zo halen.

En voor zover ik weet (maar geen 'deskundige' ;)) kan het geen kwaad :)
pi_120054880
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij Sofie kon ik eigenlijk alleen maar liggend voeden. Ik kreeg het niet voor elkaar om te zitten. In de kraamweek hebben we het deze keer ook geprobeerd, maar het lukte weer niet. Ik had tijdens de bevalling een spiertje verrekt ofzo, en het deed me zo zeer in de rug. Ik probeerde het net weer een keer, en het lukte gewoon. Luuk tankte zich zo vol!
Ik baalde al zo, zag het niet zitten als N weer moest werken. Maar het gaat gewoon goed!!
Klinkt goed! *O*

Thuis voed ik eigk alleen op een kussen (maar heeft ook met formaat borsten te maken ;)) als ik ergens anders ben gaat het inmiddels heel goed, maar op de 'arm' lukt me nog steeds niet. Mini accepteert het ook niet ofzo :D dan doe ik mijn ene been over de andere, hou mijn borst vast en mini ligt dan op mijn been als het ware. Gaat meer dan prima!

Zondag zijn we alweer 5 maanden op weg O+ had eerlijk gezegd gedacht een maand of 2 geleden dat ik inmiddels gestopt zou zijn, door de overproductie, het huilen van mini, het om de 1,5 uur komen, dag en nacht... Maar het gaat inmiddels echt goed ('s nachts nog steeds onrustig, bij uitzondering eens een keer van 12 tot 5:30 's nachts, maar verder nog steeds max 3 uur ertussen ;)) maar de overproductie is weg.

We zien wel hoe ver we komen! Muppet heb ik 11,5 maand gevoed, ik heb het idee dat deze dame niet zomaar weigert rond die tijd ;) (muppet liet zich nooit troosten met de borst, dronk na de eerste 2 maanden max 10 minuten en mini lijkt borstverslaafd :') als ik nog bezig ben met mijn borst te ontbloten dan valt ze al aan :') echt heul erg!)

We zien wel waar het schip strand ;) hoop het jaar weer vol te maken, wordt het langer is het ook goed :)
pi_120055937
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kolf heel makkelijk maar toen ik weer ging werken bij mijn oudste heb ik wel veel aan de synto spray gehad (toch een beetje (onbewuste?) spanning of ik wel genoeg zou kolven ;))

Hier was de tip om niet alleen in het begin van de kolfbeurt te gebruiken maar ook als de melkstroom afneemt nog een 'shot' ;) te nemen!
Das een goeie tip!
Die ga ik onthouden!

SE, ik heb de spray nog niet gebruikt. Mn moeder was gisteren ziek dus heb ik niet gewerkt.
Maandag ga ik hem uitproberen :)

Kwisted, volgens mij is ie op recept, wat ik van hier begrepen heb. Van de ha kreeg ik ook een receptje toen ik er zat met de baby.
En ik hoefde niet eens te betalen :P (normaal krijg ik nooit iets vergoed kwa medicatie als ik eens iets nodig heb, dus ik was verbaasd :P)

KJ, fijn dat het voeden goed gaat! Is toch fijner om te zitten als Sofie rondloopt!
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:16:14 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120063608
KJ wat goed O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120067254
Dus... Mini drinkt maar een borst per keer meer. Zal ik nou die andere afkolven? Of zal ik die als eerste bij de volgende voeding aanbieden en een beetje afkolven als het niet meer te doen is...
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:13:19 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120070352
Hoe leg ik een kind van bijna 3 uit dat ze goed moet aanhappen? Vanochtend had ik weer veel pijn (kloof + raynauds)
ik laat de kloof zien, zeg dat ze me pijn doet, niets helpt. En op het moment zelf voel ik niet of ze goed is aangehapt. Dat zie ik pas achteraf.
(en ze zit op schoot, dus kan ook niet zien of ze goed hapt.)

Word er een beetje moedeloos van. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door DaviniaHR op 08-12-2012 12:20:44 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120071540
Misschien verliest ze haar zuigreflex, Davinia. Zo ging het bij Niels ook en ik heb het vaker gelezen rond deze leeftijd (volgens mij schreef Ssserpente het laatst ook?)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:37:11 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120080810
ze maakt wel nog goede zuigbeweging met de kaak en ik hoor dan ook goed slikken. Dan is de zuigreflex nog wel goed, toch?

Ik heb haar vanmiddag weer anders aangelegd, zodat ik het kon zien, en zo ging het beter. Nog niet perfect, wel beter. Gelukkig werkt lanoline prima, dus ik hoop gauw van de kloof af te zijn.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 9 december 2012 @ 09:11:58 #107
258612 nytar
boys boys boys
pi_120099995
hallo dames!
Ik kom hier weer meelezen, abel is nu een kleine 4 dagen oud en de stuwing is niet om te houden. :)
met mn eerste heb ik tot rond de 8 maanden kunnen voeden. Hopelijk dit keer weer een aardig end!
pi_120100035
Nogmaals gefeliciteerd Nytar! En ik vind Abel zo'n mooie romantische jongensnaam O+

Succes met de borstvoeding. Lukte het je kleintje om goed aan te happen?

Is het nou zo dat bij een tweede kindje het allemaal makkelijker gaat, omdat je het al eens gedaan hebt?
  zondag 9 december 2012 @ 11:25:00 #109
258612 nytar
boys boys boys
pi_120101589
het happen gaat redelijk. Mn eerste had meer natuurlijk talent, maar tot nog toe zonder kloven!

De houdingen gaan wat natuurlijker, omdat dat niet de eerste keer is. Maar het is gewoon weer wennen. Nieuw kind en je doet het toch samen!
pi_120112659
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat. En Nytar veel succes en genietmomenten!
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:17 schreef Kwisted het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd Nytar! En ik vind Abel zo'n mooie romantische jongensnaam O+

Succes met de borstvoeding. Lukte het je kleintje om goed aan te happen?

Is het nou zo dat bij een tweede kindje het allemaal makkelijker gaat, omdat je het al eens gedaan hebt?
Nee -O- in mijn geval dan.

In het begin wel, qua aanleggen enzo, maar de tweede kan besluiten het helemaal anders - en minder makkelijk - te doen en dan zit je, met je "ervaring"... :)
  zondag 9 december 2012 @ 18:26:25 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120115987
Ik denk dat het gevaar er juist in schuilt dat je denkt 'dat doe ik wel even' dat zou in mijn geval wel opgaan denk ik.

Stom Cantare, dat het dan gewoon niet lukt. :*
  zondag 9 december 2012 @ 18:36:26 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120116324
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
  zondag 9 december 2012 @ 19:51:50 #113
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120119222
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinneren :X
  zondag 9 december 2012 @ 20:12:03 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120120261
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinneren :X
Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terug :X
  zondag 9 december 2012 @ 20:17:06 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120120527
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 20:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terug :X
Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!
pi_120120764
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef Cantare het volgende:
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat. En Nytar veel succes en genietmomenten!

[..]

Nee -O- in mijn geval dan.

In het begin wel, qua aanleggen enzo, maar de tweede kan besluiten het helemaal anders - en minder makkelijk - te doen en dan zit je, met je "ervaring"... :)
Ik zat met Leyla bij een maand of 2 bij de EHBO. Tegen ondervoeding aan. Dan heb je en ervaring en een opleiding. Ja tuurlijk speelden er meer factoren bij leyla, maar zo recht onder je neus is het toch ff anders dan iemand informatie geven of een casus op papier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120120801
Ik merk dat de vorige keer bv me enorm in de weg zit. Ik ben aan het vergelijken, en gebruik de ervaringen als referentiekader. Ik hou mezelf enorm in de gaten, soms te. N heeft het ook. Die opperde al om te stoppen, maar ik wil dit nu proberen door te zetten. Ik kan dit gewoon.
*poef* nu is het weg
  zondag 9 december 2012 @ 20:22:43 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120120830
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:17 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!
Bedankt! :) hoop het ook, maar het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan! Ik had dat ook nooit gedacht van tevoren, dacht eigenlijk dat het gewoon 'vol' aan zou voelen met wat druk ofzo. Was het maar zo'n feest :') :D
pi_120122240
Pijn van mn hechtingen ben ik inderdaad al aardig vergeten, maar die stuwing.. Oef.. Sterkte ermee Spees_Eend!

KJ, heb je evt een LK die mee kijkt als je twijfelt? :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120122327
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik merk dat de vorige keer bv me enorm in de weg zit. Ik ben aan het vergelijken, en gebruik de ervaringen als referentiekader. Ik hou mezelf enorm in de gaten, soms te. N heeft het ook. Die opperde al om te stoppen, maar ik wil dit nu proberen door te zetten. Ik kan dit gewoon.
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120122716
Tnx,

Ik kan eventueel mijn kraamhulp bellen als ik hulp nodig heb. Maar Luuk doet t goed. Het zit tussen mijn oren. Luuk komt netjes om de 3 a 4 uur, drinkt meestal aan beide kanten. Morgen wordt hij weer gewogen. Maar ik ben ook gewoon moe. Maar ik denk dat ik dat ook zou zijn als ik flesvoeding zou geven.
*poef* nu is het weg
pi_120122969
Het klinkt geweldig KJ! Precies zoals het altijd gaat toch? Ik was kaaaaaaaapot de eerste weken!
Maar oh wat is het fijn als je die vermoeiende weken door bent. En idd, dat heb je ook met flesjes.

Probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken, neem hem lekker bij je, probeer zelf wat te doezelen tijdens het voeden, lees leuke bv verhalen (kijken op bv.com was altijd enorm inspirerend voor mij als ik een dip had) en spuw je gal, en wees ook zeker niet bang om aan de bel te trekken als je het niet meer weet!

Succes morgen!
En dat eerdere ervaringen dwars zitten lijkt me niet meer dan logisch...
pi_120123355
Ik zie alleen op tegen over 2 weken. N is nu nog thuis, en entertained Sofie als ik voed. Ik doe het wisselend liggend op bed of zittend op de bank in de kamer. Ik heb het idee dat hij minder goed drinkt als ik op de bank zit.
Maar heb besloten dat ik me daar pas volgende week zorgen over hoef te maken. De eerste werkdag van N gaat Sofie de hele dag naar de opvang.
*poef* nu is het weg
pi_120123464
Even een filmpje op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120124666
SE *O*, 4 maanden bv!

Spees over welke zanger heb je het? Bedankt voor het compliment.

Cantare, wat ruk zeg!

Davinia, hoop dat de andere positie helpt. Kan je helaas geen tips geven over een driejarige, zover ben ik niet gekomen.

Kj, filmpje/dvd op, boekje lezen, spelletje op een tablet of telefoon laten wpelen zijn allemaal opties om je peuter even te entertainen.

Wat ben ik blij over de bv, is echt het beste bij het vliegen. Ook als de luchtvaartmaatschappij zegt, dat het niet kan, kan gewoon met gordeltje om. Zo had hij bijna geen last van het drukverschil en heeft hij toch nog wat slaap gekregen in al die reisuren, al was het maar 20-30 minuten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120126427
Stuwing heb ik hier nooit als vervelend ervaren. Ok ze zaten heeeel vol, maar dat gaf dan alleen n heel fijn gevoel als F ze dan leeg dronk! Heb ik dus geluk mee gehad! Heb er wel straie door op mijn borsten, dat is dan wel weer jammer..

Ik kolf sochtends met kind aan een borst en kolf aan de andere. En hard dat dat gaat! Mijn borsten zijn dan zo vol dat f aan een borst genoeg heeft.
pi_120127373
Welkom nytar en nog gefeliciteerd!

Wat etreft 2e kind en ervaring, dat had ik helaas ook niet zo. Mijn 2 e baby deed de mond niet goed open, hapte niet goed aan, dus ondanks ervaring kreeg ik kloven. En hij is zo een andere drinker dan mijn 1e.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120127910
Ik heb mijn dreumes dit weekend een aantal keer buitenshuis gevoed <3 super leuke en lieve reacties gehad en ik voelde me echt zoooo trots O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 9 december 2012 @ 22:22:03 #129
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120128809
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:08 schreef bitterend het volgende:
Ik heb mijn dreumes dit weekend een aantal keer buitenshuis gevoed <3 super leuke en lieve reacties gehad en ik voelde me echt zoooo trots O+
Heerlijk!
Ik heb al een paar keer gehad dat senioren met heimwee naar vroeger dromerig naar me zaten te kijken. Dan denk ik ook: ja, ik ben ook heel gelukkig zo. Dan geniet ik nog eens extra.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 9 december 2012 @ 22:29:42 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120129483
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:23 schreef Tinuviel het volgende:

Spees over welke zanger heb je het? Bedankt voor het compliment.

Ik bedoelde Lior de Australische zanger van O+ O+
pi_120131377
Ik vond de ervaring die ik had van de eerste wel prettig.
Ik had vorige.keer.dingen die ik anders wilde en daar heb,ik dus ook wel opgelet.
Maar ook wat,betreft aanleggen in het begin wist ik beter wat,te doen.
Sowieso hapte ze ook makkelijk aan (eerste ook na de eerste 2 dagen, denk toen zn hoofdpijn vd vaccuumpomp over was)

Volgens mij hebben we regeldagen ofzo. Ze is als ze wakker is niet echt tevreden. En bij t drinken is t 3 slokken, huilen, aanleggen, 3 slokken enz. Gek genoeg slaapt ze overdag wel goed. Vannacht wel een voeding en ze sliep pas laat.
Dat maakt me wel onzeker, paar van die dagen maakte.dat ik er bij Floris mee stopte. Maar wil nu wel die 6 maanden volmaken, zijn er zo dichtbij :') mja leg dr maar steeds aan en zie wel waar t schip strand.
  maandag 10 december 2012 @ 00:05:34 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120134745
Ik wil afschroeftieten.. En slaap... :'(
Echt het wordt steeds erger.. Dat kut Zkh op schiet.. :( :'(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120139085
Sonnetje, je doet het heel goed. Nog even doorbijten dan is het vast weer goed.

Evenstar, wat rot zeg. Heb je nog steeds geen datumvan het ziekenhuis?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120139358
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil afschroeftieten.. En slaap... :'(
Echt het wordt steeds erger.. Dat kut Zkh op schiet.. :( :'(
Kan je niet vragen of je eerder terecht kan? Situatie uitleggen en dat het gee doen meer is? Het zal niet de eerste keer zijn dat er afspraak vervroegd kan worden :*

Sonnetje, regeldagen kan best :Y. Of gewoon niet helemaal lekker, tandjes, sprongetje... Hier ook eens i de zoveel tijd en opeens is het ook weer over. Ligt (meestal toch) niet aan de bv!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120139625
Bweeeh, ik heb een plan nodig.

Uk is morgen 7 weken. De eerste week BV ging perfect. Hij hapte perfect aan, dronk goed, groeide goed.
Toen was de stuwing weg en bleek hij de kracht nog niet te hebben en ik dus geen productie opgebouwd te hebben na de stuwing.
2 weken voeden, vingervoeden, kolven.
Daarna ging het weer super,lichte overproductie, dus hij kon het weer makkelijk aan.
Overgestapt op volledig BV.
Een week later weer afgevallen. Overproductie was weer weg, hij had de kracht nog niet...Plus verkouden, plus spruw.
Voeden, vingervoeden, kolven....
Verkoudheid weg, spruw weg...

En nu? Bijna 7 weken, voeden, vingervoeden, kolven.
Hij is weer iets verkouden en heeft weer spruw, ik ook. We zijn weer aan de gentiaan violet.
Het kolven en voeden doet pijn. Niet een beetje pijn, veel pijn. Door de spruw, door te vaak gerommel aan mijn tepels en door de Raynaulds.

Inmiddels is hij geopereerd aan de liesbreuk, dat scheelt wel, minder pijn, minder huilen en minder clusteren door pijn.

's avonds voed ik hem bij, kolf nog een keer en ga dan slapen. Tijdens mijn nacht leg ik alleen aan, ik kolf niet en voed niet bij. De eerste nachtvoeding gaat dat perfect. Hij gaat verzadigd en tevreden weer slapen. De laatste is hij vaak wat ontevreden na die tijd en 's morgens drinkt hij eerst heel veel bij mij (hoera) en dan nog heel veel vingervoeden.
Daarna lekker tevreden meestal.

Ik probeer nu 1x per dag niet bij te voeden en te kolven, als hij nog een beetje ontevreden is, knuffel ik hem en gaat hij lekker slapen. Als hij nog heel ontevreden is, voed ik bij en probeer het de volgende voeding weer.

En nu? Want dit kan niet heel lang zo. Hij doet het prima, maar ik heb nog een peuter, een kleuter en 2 terminale tepels....
  maandag 10 december 2012 @ 08:41:36 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120139664
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond de ervaring die ik had van de eerste wel prettig.
Ik had vorige.keer.dingen die ik anders wilde en daar heb,ik dus ook wel opgelet.
Maar ook wat,betreft aanleggen in het begin wist ik beter wat,te doen.
Sowieso hapte ze ook makkelijk aan (eerste ook na de eerste 2 dagen, denk toen zn hoofdpijn vd vaccuumpomp over was)

Volgens mij hebben we regeldagen ofzo. Ze is als ze wakker is niet echt tevreden. En bij t drinken is t 3 slokken, huilen, aanleggen, 3 slokken enz. Gek genoeg slaapt ze overdag wel goed. Vannacht wel een voeding en ze sliep pas laat.
Dat maakt me wel onzeker, paar van die dagen maakte.dat ik er bij Floris mee stopte. Maar wil nu wel die 6 maanden volmaken, zijn er zo dichtbij :') mja leg dr maar steeds aan en zie wel waar t schip strand.
Sonnetje ik had ook geregeld aan aantal van die dagen, gewoon geregeld aanleggen, het trekt vanzelf weer bij. Regeldagen zijn gewoon rot en je krijgt het idee dat ze niet genoeg binnenkrijgen, zeker als ze wat groter zijn en een boel duidelijk kunnen maken.
  maandag 10 december 2012 @ 08:45:46 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120139730
Free wat ben je toch enorm dapper en druk met je kleine mannetje, ging de operatie goed, was ie snel weer thuis?
Geen tips voor je want niet genoeg kennis, maar ik vind het knap dat je het zo lang hebt volgehouden en het wil volhouden, maar dan iets beter te handelen. :*
pi_120139892
Operatie ging heel goed en ik was na 24 uur weer thuis :Y
pi_120140790
Free, ik kan alleen mijn eigen ervaring delen. Sowieso gaven wij een flesje ipv vingervoeden, maar dat kwam omdat vingervoeden hier niet lekker ging.

Omdat ik niet meer na elke voeding wilde kolven, heb ik dat teruggeschroefd naar 3x per dag. Juist wel de nachtvoeding, omdat je hormoonlevels dan hoger zijn. De tweede keer na de ochtendvoeding en dan nog ergens in de loop van de dag als het uitkwam. Dat gaf me meer rust en had geen gevolgen voor mijn productie.

Daarnaast hebben we het extra flesje in een héél langzaam tempo afgebouwd. Eerst dronk hij elke 3 uur (niet elke voeding) 60 ml. Een week later heb ik dat verlaagd naar 50 en zo elke week verder afbouwen. Dat leidde tot een aantal weken regeldagen (ik zorgde dat ik vrijdag begon met minderen, zodat de regeldagen in het weekend vielen), maar daarna kon hij helemaal zonder het flesje.

Sterkte, ik weet hoe slopend het is, en dan heb ik niet nog 2 andere kinderen rondlopen!! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 december 2012 @ 10:08:21 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120141180
Free LK.. Iedereen hier kan wel zus of zo zeggen, maar is het niet veeeel beter om nu eens echt met een professional te kijken/bespreken..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 december 2012 @ 10:11:06 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120141246
evenstar, waarvoor moet je met O naar het zkh? Om glutenallergie te laten uitsluiten?

free, weet je zeker dat de raynauds niet komt door fout aanleggen? (Heb je al wollen zoogcompressen?) Wel naar dat het niet goed loopt. Hopelijk weet een goede LK raad. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120141993
Daviniah, ik heb veel minder Raynaulds als ik niet kolf. Dan heb ik er nauwelijks last van.
Volgens de LK hapt hij voorbeeldig aan. Heb wollen in bestelling,komen morgen :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Free LK.. Iedereen hier kan wel zus of zo zeggen, maar is het niet veeeel beter om nu eens echt met een professional te kijken/bespreken..
Ik heb een LK :) Die is lief en goed en ik bel en mail er mee, maar heb geen geld voor nog een consult :)
  maandag 10 december 2012 @ 11:07:45 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120142466
Kan je niet iets via zkf regelen? Of gespreide betaling met de LK? Zo doorgaan kan toch niet?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 december 2012 @ 11:16:30 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120142736
En Davinia ja o.a. Het is na de herinvoering echt nog beroerder.. ;( hij heeft pijn waardoor hij niet/nauwelijks slaapt zelfs aan de borst nauwelijks tot niet .. Mijn nachten bestaan uit stil liggen en dat hij iig de lichte slaap behoud zodat hij kan tutten tegen de pijn .. Overdags is hij in de doek als ik het hoognodige moet doen in huis en soms uit onmacht in maxicosi dan slaapt hij wel eens een uurtje ,, denk ivm het gevouwen er in zitten.. ? Dat dat iets verlichting geeft?

Ik bel wat ik kan maar ja systeem hier is niet tof ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 december 2012 @ 11:43:52 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120143468
Maar evenstar, waarom nog die onderzoeken willen doen als jij er zelf zo van overtuigd bent dat dit is waarom hij zo'n pijn heeft? Wat maakt het verschil van een officiele diagnose?
Als jij er zo zeker van bent dan kan je nu toch je dieet waar aanpassen zodat hij er geen last meer van heeft?
***
  maandag 10 december 2012 @ 12:08:54 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120144289
Omdat een diagnose zoveel gedonder scheelt hier, en ik ben geen arts. Dat mijn vermoeden hoog is en ook bij mezelf meer en meer vermoeden krijg , wil ik gewoon duidelijkheid.
onderzocht worden moet hij sowieso , en gezien de symptomen etc zal een arts onderzoek willen doen. Nu weer glutenvrij gaan betekend dan toch weer terug gaan en komt die klap NOG harder.
En net zoals je in NL dieetkostenvergoeding krijgt hebben ze dat hier ook zoiets. Niet dat het voor mij een centen kwestie is, maar ook voor in zijn toekomst etc.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120145481
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan je niet iets via zkf regelen? Of gespreide betaling met de LK? Zo doorgaan kan toch niet?
Het wordt niet vergoed door mijn zorgverzekering. Ook niet als ik heel lief kijk ;)

En ik heb nog wel telefonisch en mail contact met mijn LK, maar die heeft helaas ook geen tovermiddeltje. Dus dan is het toch zo doorgaan tot het wel werkt allemaal.
Wanneer dat is en hoe ik weet dat het werkt weet ik ook niet.
  maandag 10 december 2012 @ 12:59:57 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120145854
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Omdat een diagnose zoveel gedonder scheelt hier, en ik ben geen arts. Dat mijn vermoeden hoog is en ook bij mezelf meer en meer vermoeden krijg , wil ik gewoon duidelijkheid.
onderzocht worden moet hij sowieso , en gezien de symptomen etc zal een arts onderzoek willen doen. Nu weer glutenvrij gaan betekend dan toch weer terug gaan en komt die klap NOG harder.
En net zoals je in NL dieetkostenvergoeding krijgt hebben ze dat hier ook zoiets. Niet dat het voor mij een centen kwestie is, maar ook voor in zijn toekomst etc.
Ah ok, ik had niet aan vergoedingen gedacht. Ik ging eig. uit van een dieet-aanpassing en niet speciaal eten. My bad...
***
  maandag 10 december 2012 @ 13:08:25 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120146150
Je zal verbaasd staan in hoeveel gluten zit.. Het is even doorbijten helaas.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120146216
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Je zal verbaasd staan in hoeveel gluten zit.. Het is even doorbijten helaas.
In vitaminedruppels...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 december 2012 @ 13:10:21 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120146219
Ja, dat snap ik nog wel, alleen niet iedereen die een glutenvrij dieet eet, eet speciaal dieet-voer toch?
Hier in NL krijg je toch neem ik aan ook alleen de babyvoeding die evt. nodig is vergoed en niet meer speciaal glutenvrij brood als je 6 jaar bent?
Zo bedoelde ik dat. ;)
***
  maandag 10 december 2012 @ 13:18:06 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120146505
In nl. kan je een bijdrage via belastingdienst krijgen! Wel doktersverklaring nodig! Scheelt toch een beetje :) en hier krijg je units aan brood oid! Dus dat zou wel fijn zijn :) niet de luxe koekjes oid maar wel brood, bloem, ontbijtgranen etc de basics wanneer arts voor schrijft :)


http://www.coeliac.org.uk(...)food-on-prescription
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 december 2012 @ 13:24:06 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120146713
Ah, dan doe je het idd nog ergens voor.
Het leek me anders zo zielig om door te zetten als je zelf voor 99% zeker denkt te zijn. Als het je verder niks op zou leveren zou ik denken 'stik maar met je officiele diagnose ik zorg er zsm voor dat mijn kind weer lekker in zijn vel zit'.
***
  maandag 10 december 2012 @ 13:29:05 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120146891
buiten dat , medicatie, vitaminedruppels etc. Is het gewoon praktischer een diagnose te hebben.

En mjah liever nu even wat meer pijn dan later getob .. En nu kan ik hem iig proberen zoveel mogelijk toch voeding te geven zodat hij wat blijft groeien met borstvoeding wat met KV weer meer een chemische mengsel zou worden ivm te weinig calorieën etc :) net als bij Arwen destijds. Om het maar even weer ontopic te brengen ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 december 2012 @ 13:31:15 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120146973
Nou lijkt het net alsof ik om centen te besparen mijn manneke pijn laat hebben maar zo is het echt niet.. Dit hoorde ik ook pas zaterdag .. ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120152236
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Nou lijkt het net alsof ik om centen te besparen mijn manneke pijn laat hebben maar zo is het echt niet.. Dit hoorde ik ook pas zaterdag .. ;(
Vind ik niet hoor! Het klinkt of je een officiele diagnose wilt, omdat dat in veel gevallen handiger is. En dat lijkt me heel verstandig.
  maandag 10 december 2012 @ 17:37:12 #157
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_120156123
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:48 schreef freecell het volgende:
Daviniah, ik heb veel minder Raynaulds als ik niet kolf. Dan heb ik er nauwelijks last van.
Volgens de LK hapt hij voorbeeldig aan. Heb wollen in bestelling,komen morgen :)

[..]

Ik heb een LK :) Die is lief en goed en ik bel en mail er mee, maar heb geen geld voor nog een consult :)
Freecell, ik weet niet wat een consult voor een lactatiekundige kost, maar als het allemaal niet beter gaat, is het alternatief babyvoeding. Dat wordt waarschijnlijk prijziger dan een consult van een lactatiekundige...
Kun je niet wat geld lenen (van familie ofzo) voor een consult?
Tenzij je verwacht dat een consult niets gaat opleveren.
Ik wens je heel veel sterkte. :*
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_120156855
Edit: sorry helemaal gemist, dat dat al genoemd was.

Free, dekt jouw verzekering een consult bij de lk niet? Volgens mij zit het niet in de basis maar wel soms in aanvullende verzekeringen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Tinuviel op 10-12-2012 19:28:48 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120159331
groeien doet Luuk wel op de bv, een week geleden gewogen door de kraamhulp en toen was hij 3760 en vandaag 4100. Ik geloof dat het wel loopt.
*poef* nu is het weg
pi_120159422
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Nou lijkt het net alsof ik om centen te besparen mijn manneke pijn laat hebben maar zo is het echt niet.. Dit hoorde ik ook pas zaterdag .. ;(
Dat wat free zegt, zo vind ik t niet overkomen. Volgens mij is t vaak handiger een diagnose te krijgen, is t niet voor nu, is t misschien voor later handig.

Om nog even terug te komen op mijn stukje. Ik leg dr ook vaker aan nu.
Dus ga er maar vanuit dat t weer bijtrekt.
Maar soms is t dan wel onhandig een 2jarige te hebben rondlopen.
Vanochtend merkte ik wel dat t al beter was, ze dronk veel langer.en rustiger aan beide kanten. Vergeleken met vanaf donderdag. Ik kon haar daarna zelfs in de box leggen en ze was vrolijk :P
Ook toen ze hoestte tijdens t drinken liep er wat uit dr mond :D
pi_120164430
Mijn verzekering vergoedt niet :)

En ik wilde mijn LK vandaag bellen, maar erg hectisch hier. Geen moment gehad waarop dat even kon.
Ik ga met haar overleggen. Er valt even niet zoveel mee te kijken, dat scheelt en ze is heel goed in meedenken :)

Morgen! Als zij denkt dat nog een keer meekijken wel handig is, dan denk ik verder over de kosten :)
  maandag 10 december 2012 @ 21:06:21 #162
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120166752
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 18:57 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat wat free zegt, zo vind ik t niet overkomen. Volgens mij is t vaak handiger een diagnose te krijgen, is t niet voor nu, is t misschien voor later handig.

Om nog even terug te komen op mijn stukje. Ik leg dr ook vaker aan nu.
Dus ga er maar vanuit dat t weer bijtrekt.
Maar soms is t dan wel onhandig een 2jarige te hebben rondlopen.
Vanochtend merkte ik wel dat t al beter was, ze dronk veel langer.en rustiger aan beide kanten. Vergeleken met vanaf donderdag. Ik kon haar daarna zelfs in de box leggen en ze was vrolijk :P
Ook toen ze hoestte tijdens t drinken liep er wat uit dr mond :D
Klinkt goed. :Y

Hier is de productie weer op peil. Tenminste, ze heeft nu wel regeldagen... geloof ik. Overdag slecht slapen en veel willen drinken en 's nachts geen kind aan. Wel een luxe, heb ik begrepen. Ik weet niet beter. Bij de oudste ging het, volgens mij, net zo.

Ik moest nog aan jullie denken. :P We hadden het toch laatst over kaken klemmen en dan wegkijken? Nou, vandaag deed ze kaken klemmen tijdens het poepen. :D Hahahaha, auw!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120167109
PV :D auw inderdaad! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 10 december 2012 @ 21:16:44 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120167262
*O* voor KJ en PV *O*
En voor Son want he doet het goed! :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 december 2012 @ 21:19:48 #165
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120167451
Oja, Kaatjejannie ook. Die groeit als kool. Net als mijn rupsje nooitgenoeg. Heerlijk he, die vloeibare liefde uit je eigen melkunie? :D

@ bitter: Och, ik kan wat hebben hoor! Zoals ik al tegen mijn zus zei: je krijgt vanzelf een beetje eelt. Tenminste, zo lijkt het. Want of het echt eelt is....?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120168079
_O-
Ik zei het ook nog eelt een paar maanden geleden toen ze zo veel dronk! :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 10 december 2012 @ 21:34:31 #167
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120168285
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:31 schreef bitterend het volgende:
_O-
Ik zei het ook nog eelt een paar maanden geleden toen ze zo veel dronk! :D
Vandaag stond ik op het schoolplein in de reiswieg te praten. Ja, veel drinken vandaag he? En ondertussen mijn tepels aan gort knagen. :D
... oh, zei ik dat hardop? :@ En ja: andere ouders, inclusief vaders, hebben mij dat horen zeggen. Lol.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 10 december 2012 @ 21:40:14 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120168593
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Vandaag stond ik op het schoolplein in de reiswieg te praten. Ja, veel drinken vandaag he? En ondertussen mijn tepels aan gort knagen. :D
... oh, zei ik dat hardop? :@ En ja: andere ouders, inclusief vaders, hebben mij dat horen zeggen. Lol.
Heb jij een tweede? :o
Wat leuk! Gefeliciteerd!
(sorry als ik onder een steen heb geleefd, maar dit nieuws is me geheel ontgaan.....!).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 10 december 2012 @ 21:44:50 #169
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120168874
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heb jij een tweede? :o
Wat leuk! Gefeliciteerd!
(sorry als ik onder een steen heb geleefd, maar dit nieuws is me geheel ontgaan.....!).
Oh, ik ben helemaal niet meer zo actief geweest hier hoor. Dus geen stenen enzo ;) Ik ben laatst gewoon weer eens binnen komen vallen in dit topic/subforum.
Maar dankjewel. Onze mannen zijn alweer zes en zitten al te lezen en te rekenen. Veilig en vlot ;) Wat vliegt de tijd, he? :o
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 10 december 2012 @ 21:48:20 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120169075
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Oh, ik ben helemaal niet meer zo actief geweest hier hoor. Dus geen stenen enzo ;) Ik ben laatst gewoon weer eens binnen komen vallen in dit topic/subforum.
Maar dankjewel. Onze mannen zijn alweer zes en zitten al te lezen en te rekenen. Veilig en vlot ;) Wat vliegt de tijd, he? :o
Ja, tijd vliegt zeker!
Hopelijk gaat alles goed met jullie. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 10 december 2012 @ 21:50:57 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120169200
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, tijd vliegt zeker!
Hopelijk gaat alles goed met jullie. :)
Ja, heel goed. :) Met jullie ook, hoop ik?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 10 december 2012 @ 21:52:26 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120169288
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, heel goed. :) Met jullie ook, hoop ik?
:Y :W
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 10 december 2012 @ 21:59:41 #173
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120169659
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 21:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

:Y :W
Top :W
Leuk te zien dat anderen wel trouw zijn blijven posten. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 10 december 2012 @ 22:06:50 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120170066
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Top :W
Leuk te zien dat anderen wel trouw zijn blijven posten. :)
Ssssst, dat heet verslaving..... :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_120178870
6 maanden borstvoeding O+

Mijn doel wat ik had tijdens mijn zwangerschap is bereikt! *O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120178925
Een *O* voor Sonnetje en KJ en voor jullie baby's die het zo goed doen op bv.

*O* 6 maanden bv voor Faye. Fijn Marjo, dat je je doel hebt bereikt. Nu op naar de volgende 6 maanden :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120179419
M'n doel na m'n zwangerschap is wat verlengd ja :P
2 jaar zou mooi zijn!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:43:03 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120179649
Hier is het na 18 maanden wel zo'n beetje klaar met BV, ze heeft er nagenoeg geen behoefte meer aan 's ochtends, ze heeft vorige week nog twee keer in de ochtend gedronken en het weekend nog twee keer 's nachts, maar dan op mijn initiatief.

Dus ik kom gedag zwaaien hier. :W
Al zal ik nog wel meelezen en soms posten als ik iemand daarmee kan helpen. Ik hoop over een tijdje weer een ukje aan de borst te hebben en dan minstens net zo lang.

@Marjolijntje, wat fijn 6 maanden!!! :*
pi_120183468
Fijn Juud, zo'n 'natuurlijk' einde! Jullie hebben het maar mooi gedaan samen O+

Hier hetzelfde verhaal, alleen soms wil ze toch nog 'happie?'. Dus helemaal over is het niet, maar wel aflopend!
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:25:13 #180
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120183597
Juud, Sanne, zo'n einde lijkt mij ook heel prettig. Gewoon rustig aan...

Het lijkt trouwens wel of mijn uk sneller is gaan drinken. In het begin deed ik een uur over een voeding, sinds een paar weken ruim een half uur en de laatste paar dagen is het iets minder dan een half uur.
En kan het ook zijn dat mijn melk dikker en vetter is? Zo lijkt het namelijk. Ik dacht in verband met de koude ofzo?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120183660
PV ik dacht dat als ze ouder worden dat ze effectiever gaan drinken, dus in een kortere tijd alles uithalen wat ze nodig hebben...dit geldt niet voor mijn spekkie trouwens die vindt het in de ochtend heerlijk om heeeeel lang aan de borst te drinken/sabbelen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120184073
Hier wel! Elke borst 7 minuten en mevrouw is klaar :+
pi_120184100
Elise ook hoor, die drinkt als een speer! Kan me 's nachts niet snel genoeg gaan :D
pi_120184714
Juud we zullen je missen! Ik vind 18 maanden echt mooi, ben benieuwd of mijn kleine man tegen die tijd ook genoeg ervan heeft.

Marjolijntje gefeliciteerd met de 6 maanden! Was ook mijn doel en ben nu al 15 maanden bezig.

Ik pronk nog even met de nieuwste curves (bijna 15 maanden):


pi_120185019
Hoi :W
Mag ik binnenvallen met een paar vraagjes:
- Hoe vangen jullie lekken op zonder dat het aan je tepel blijft kleven (borstcompressen, zakdoeken, tetradoeken, het kleeft er allemaal in en mijn tepelkloofjes zijn net hersteld/herstellend dus ik ben bang om de boel weer open te trekken, maar ik kan moeilijk constant met mijn borsten bloot zitten...)
- Zijn 6 voedingen per dag voor een pasgeboren kleintje genoeg? Van het moment dat hij wakker wordt, leg ik hem aan, maar hij laat makkelijk 3-4u tussen elke voeding. Vannacht zelfs iets meer dan 6u. Hij drinkt ook niet lang (ongeveer 10 minuten) en 1 borst. Daarna laat hij los met een gelukzalig glimlach :D. Ik heb geprobeerd om meer aan te bieden, maar hij hapt niet meer aan. 't Is wel zo dat ik echt veel melk produceer. Met de kloofjes heb ik 1,5 dag afgekolfd en ik haalde 100 - 120 cc uit 1 borst op dag 2 na de geboorte.
Stoelgang gaat goed, bij de geboorte woog hij 3340 en hij is niet veel afgevallen, hij ging naar 3260. Vandaag wordt hij opnieuw gewogen. Als zijn gewicht dan goed is, moet ik me dan geen zorgen maken over 't bovenstaande?
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:13:52 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120185145
juud, fijn dat je er een goed gevoel bij hebt dat het nu klaar is. Op naar de volgende ;)

sver, mooie curve!

liza, er zijn mother mates, die ondersteunen het herstel van kloofjes. Maar of ze echt als zoogcompres dienen, weet ik niet.
En er zijn idd kindjes die niet vaak drinken. Als hij goed groeit en voldoende plast en zo, zal het toch wel goed zijn, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120185188
Liza, voor je jonkies is 8x voeden echt minimaal... Liever nog wat meer zelfs.. 6 is echt te weinig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120185504
Ja, Liza, ik zou hem vaker aanleggen, bijvoorbeeld voor en na elk slaapje. En let op dat hij goede plasluiers heeft. Ga ook af en toe een keer extra wegen (niet al te vaak, en alleen in het begin) om zeker te weten dat hij goed groeit.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:40:59 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120186076
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
Ik gooi nog heel even deze erin omdat ik nog een antwoord zoek op het eerste gedeelte van mijn vraag. Ik heb nu sinds een paar dagen duidelijk minder stuwing. Kan ik ergens deze week al een keertje beginnen met afkolven om een voorraadje denken jullie? Of gooi ik dan mijn productie weer door de war?

En als ik dan kan beginnen met kolven, kan ik dan het beste steeds één kant doen of beide kanten? Mijn baby drinkt nu namelijk steeds om en om aan één kant, iedere 3 a 4 uur.

Trouwens: wow die 12 maanden en 18 maanden borstvoeding etc. die ik voorbij zie komen :o knap hoor! Ik kan me op dit moment echt niet voorstellen dat ik dat vol ga houden! Ben blij als ik mijn eerste doelstelling van 3 maanden haal! :s)
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:42:51 #190
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120188417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:27 schreef bitterend het volgende:
PV ik dacht dat als ze ouder worden dat ze effectiever gaan drinken, dus in een kortere tijd alles uithalen wat ze nodig hebben...dit geldt niet voor mijn spekkie trouwens die vindt het in de ochtend heerlijk om heeeeel lang aan de borst te drinken/sabbelen O+
Mijn oudste heeft indertijd echt eeuwen aan de borst gezeten, ook toen hij 6 mnd was. Hij vond het ook fijn, denk ik. Maar ik had wel vele problemen destijds... Ontstekingen, blaren, kloven...noem maar op. Ik heb vervroegd moeten afhaken. Nu gaat dat me niet overkomen. Het gaat nu als een trein :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120189705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 06:40 schreef Marjolijntje het volgende:
6 maanden borstvoeding O+

Mijn doel wat ik had tijdens mijn zwangerschap is bereikt! *O*
*O* Heerlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120189785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:23 schreef sverbern het volgende:
Ja, Liza, ik zou hem vaker aanleggen, bijvoorbeeld voor en na elk slaapje. En let op dat hij goede plasluiers heeft. Ga ook af en toe een keer extra wegen (niet al te vaak, en alleen in het begin) om zeker te weten dat hij goed groeit.
Ja ook al is hij wel voldoende aangekomen.. Want nu investeren in goed vaak aanleggen, dat heeft invloed op de rest van de borstvoedingstijd..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120189891
Juud, 18 maanden is een mooie tijd O+. Wie weet tot ziens!

Sverbern, mooie curves zeg! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120190264
Juud, wel een mooi einde. Ik hoop dat jullie beiden er vrede mee hebben?

Sverbern leuke curve.

Liza, wat Davinia al zegt, mothermates helpen super tegen kloven en een druppel melk blijft er ook opzitten al zijn ze niet echt bedoeld tegen lekken volgens mij. Anders misschien wasbare borstcompressen of zijn die ook oncomfortabel bij kloven (zelf nooit geprobeerd)?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120190699
Luuk drinkt zo'n 6-8 keer op een dag. Ik kan hem wel vaker aanleggen, maar dan vertikt ie gewoon te drinken. Hij komt wel lekker aan. Overdag maak ik hem wel wakker na uiterlijk 4 uur, liever nog 3 uur. In de nacht zet ik geen wekker, maar dan laat ie er een uur of 5 tussen zitten.
Vandaag heeft ie een plak/regeldagje denk ik. Hij drinkt veel bij me, en als ik hem wegleg gaat ie brullen. Gelukkig is N nog thuis.
*poef* nu is het weg
pi_120195389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:20 schreef Marjolijntje het volgende:
M'n doel na m'n zwangerschap is wat verlengd ja :P
2 jaar zou mooi zijn!
Wat een mooi doel!

Mijn doel was 3 maanden (dat is over 2 weken). No way dat ik dan al stop he!! Een jaar is nu mijn doel :D

Ik heb de spray aangevraagd via de ha, en opgehaald bij de apotheek vanmiddag. 1 flesje, na opening 1 maand houdbaar. Vroeg of ze er niet meer hadden haha, maar dat ging niet zomaar! Jammer.
Meteen geprobeerd natuurlijk! Kreeg geen tsr, maar wel meer melkaanvoer. Dus prima. Had wel 3x gesprayd, terwijl maar 1x mocht. Ja 1x deed niks af.. zal geen kwaad kunnen toch? :@
pi_120198354
Marjolijntje *O* Wat goed!

Sannne en juud, lijkt me fijn zo'n natuurlijk einde van bv

& een mooie curve ^O^

Wow S drinkt wel tussen de 10-15x per dag
Nieuw is het knuffelmoment rond 17u dan drinkt ze lang en gaat ze echt lekker knuffelen met me +O
pi_120199072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk drinkt zo'n 6-8 keer op een dag. Ik kan hem wel vaker aanleggen, maar dan vertikt ie gewoon te drinken. Hij komt wel lekker aan. Overdag maak ik hem wel wakker na uiterlijk 4 uur, liever nog 3 uur. In de nacht zet ik geen wekker, maar dan laat ie er een uur of 5 tussen zitten.
Vandaag heeft ie een plak/regeldagje denk ik. Hij drinkt veel bij me, en als ik hem wegleg gaat ie brullen. Gelukkig is N nog thuis.
Vroedvrouw (is ook lactatiedeskundige) kwam vandaag langs. G weegt op dag 4 al 130g meer dan zijn geboortegewicht. Ik zit aan 6 à 7 voedingen per dag en dat zou ok moeten zijn. Meer lukt niet, want dan weigert hij, net als Luuk, om aan te happen. De stuwing is momenteel voor het grootste stuk weggedronken/gemasseerd en wat een zalig gevoel is dat. Het Lolo Ferrari-gevoel is even wat minder ;).
Morgen katoenen compressor proberen. Hoop dat ik het zo goed doe voor m'n ventje!
pi_120199147
Wow Zoë, 10 keer? En da's "gewoon", niet regelen?
Klinkt wel erg lief dat knuffelmomentje! Daar zijn wij nog niet aan toe, voeden doet nog veel te veel pijn! Ik kijk uit naar 't moment dat 't allemaal wat meer vanzelf loopt :).
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:46:40 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120199650
Poeh, 10-15 keer per dag! Die dagen heb ik ook gehad maar ben blij dat dat nu over is. Nu zitten we meestal op 8 voedingen per dag. Liza, ik had ook veel pijn bij/rondom het voeden, dat begint nu een stuk minder te worden. Hopelijk voor jou ook!
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:08:07 #201
258612 nytar
boys boys boys
pi_120200516
hier ook door de stuwing heen. Damn wat was de zwaartekracht gemeen! 2 kanonskogels als borsten, nu weer gewoon zacht.

Helaas nog wel 2 mini kloofjes opgelopen, maar daar kom ik ook wel doorheen. Het leukste was wel dat abel binnen 5 dagen boven zn geboortegewicht zit! Goeie slagroom dus! :)
pi_120202843
Liza
Fijn dat de vroedvrouw ook lk is, heb je veel aan lijkt me! :)
Mijn kraamhulp was niet zo goed, gaf me snel tepelhoedjes en ik hield mijn borst aan de kant om S haar neusje vrije houden, wat natuurlijk kwam door verkeerd aanhappen maar dat wist ik dan weer niet. En ze keek ook nog alle voedingen mee :')

Ja dat zijn nog geeneens regeldagen.. Misschien komt het omdat ik veel thuis ben geen idee. Svonds / snachts drinkt ze ook erg vaak dus dan gaat het al snel met het aantal voedingen
:9

Fijn van de slagroom :Y) nytar!

Minder van de kloofjes enz :(


Morgen al 7mnd bv! Vooraf geen idee hoe lang ik wilde voeden, nooit over nagedacht, en heb ook geen leeftijd in gedachten voor wanneer ik wil stoppen. Ik zie wel, hoop dat S het zelf aangeeft :) lijkt me het fijnst
pi_120203545
Leuk al de borstvoedende aanwas O+ :W
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120204474
Grappig al die.doelen van 2 jaar.
Dat zie ik mezelf echt niet doen. Misschien groei ik erin mee, maar ik verwacht van niet.
Heb net als vorige keer mn doel op 6.maanden gezet en daarna zie.ik wel.
Vorige keer 3 maanden gevoed en verwacht die 6.maanden wel te halen, nog 1,5 maand. We zitten hier op zo'n 5/6 voedingen per.dag.

Het enige waar ik van baal is het kolven, de opbrengst,zeg maar. Met de spray lijkt t niet veel beter te zijn. Hoewel ik laatst a avonds wel 100 kolfde en normaal was dat 60 ofzo s avonds. Daarna begon t.regelen ook wel dus.misschien dat mn opbrengst van gisteren ook daarmee samenhangt.
Maar ik zou graag wat meer in de vriezer willen hebben, zodat ik ook een dagje wegkan zonder haar.

De 22e heb ik een teambuildingsdag en moet dus voor die dag genoeg voeding hebben voor dr. Het is van 1 tot.s avonds, dus dan heeft ze ongeveer 2,3.voedingen nodig. Dus dat moet ik voor die tijd bij elkaar kolven, want op maandag.heb ik weer die voedingen nodig.

Gedoe allemaal :')
Op zich kan ik wel kv.meenemen, maar.liever niet :') (dat dit ooit uit mijn mond zou komen....)

(sorry voor t lange verhaal :'))
pi_120204588
Ik heb nooit een doel gehad...ik ging proberen en voed nu al een jaar en eigenlijk zie ik mezelf helemaal 2-3 jaar voeden. Het past zo bij ons! ik voed mijn dreumes echt zonder moeite ook buiten, bij vrienden, schoonouders, winkels... O+ en ik vind haar zo grappig! ze steekt steeds voeten in de lucht, wil staand drinken, pakt haar poppetje om mee te doen :D geweldig!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120204971
Ik heb geen doel, elke dag die ik voed is meegenomen. Bij Sofie was mijn doel 6 maanden. Toen het na 6 weken niet meer ging heb ik me zo naar en schuldig gevoeld. Dat wil ik nu echt niet meer.
*poef* nu is het weg
pi_120205595
Gelukkig heb ik dat nooit gehad. Op dat moment.voelde.t.de juiste beslissing dus het was goed zoals het was. Hij heeft een goed begin gehad, dus prima.
Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet ten koste van alles wilde voeden.
Als ik lees wat sommigen hebben moeten doen om het te laten slagen, ben ik blij,dat t hier zo makkelijk ging. Anders was ik allang afgehaakt. Maar.goed ik geniet er nu ook van. Helemaal als.mensen zeggen dat ze er goed uitziet, dat is.toch ook door.mij :D
Maar echt fanatiek ben ik niet :D
pi_120205662
Son, kun je niet as zaterdag en zondag s'ochtends tussen de voedingen extra kolven. Dan heb je misschien al 1-1,5 voedingen. Kun je de rest misschien erbij kolven door tussendoor s'avonds te kolven? Ik zou s'avonds ook iet meer dan 60 cc kolven denk ik. S'middags op werk is het meestal maar zo'n 100 cc als ik 3 kolf.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120207221
Dames die langer dan een maand of 3-4 voeden, hoe moet ik me dat dan voorstellen?
Geven jullie nog alle voedingen zelf?
Ik ben thuis tot ons zoontje 4 maand is, maar daarna ga ik werken. Ik zou graag full-time borstvoeding geven tot 6 maand, maar de haalbaarheid van kolven op het werk is bij mij niet evident. Maar ik zou wel willen proberen om alle voedingen die binnen de tijdspanne die ik wel thuis ben. En na 6 maanden? Geven jullie dan gewoon nog bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds?
pi_120207355
Ik voed nog volledig zelf, kolf op mijn werk (3x) en als ik werk krijgt ze de bv in een flesje. De komende tijd blijf ik ook nog wel veel voeden. Voorlopig is bijvoeding echt alleen nog maar bijvoeding en niets anders. Als ik die voedingen niet meer zelf zou geven (voedingen tijdens werktijd dus), moeten die vervangen worden door kunstvoeding.

Waarom zou je niet kunnen kolven op je werk?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120207389
Als ik thuis ben ja dan geef ik de borst, ik werk 3 dagen en ik kolf (ja nog steeds na 1 jaar) in mijn lunch pauze. Op de opvang drinkt ze 150ml en als mijn man thuis is dan ook zoiets..als mama thuis is wil ze heeeel vaak de borst. Met 6 maanden zijn we met bijvoeding begonnen maar borst heeft voor haar echt de voorkeur.

Ik beperk trouwens de voedingen niet op ochtend/avond en ze krijgt ook geen koemelk alleen mama melk, water en op de opvang soms diksap
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120207456
Liza, ik kolf op het werk 2-3 keer. S'ochtends en s'avonds voed ik zelf. Van wat ik heb gehoord van moeders die onder de 6 maanden niet kolven en alleen zelf live voeden, liep de bv heel snel terug. Weet niet of dat altijd zo is? Hangt misschien ook af van het aantal dagen en uren dat je werkt. Waarom zou je niet kunnen kolven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120207622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:00 schreef Tinuviel het volgende:
Son, kun je niet as zaterdag en zondag s'ochtends tussen de voedingen extra kolven. Dan heb je misschien al 1-1,5 voedingen. Kun je de rest misschien erbij kolven door tussendoor s'avonds te kolven? Ik zou s'avonds ook iet meer dan 60 cc kolven denk ik. S'middags op werk is het meestal maar zo'n 100 cc als ik 3 kolf.
Dat zou op zich wel een idee zijn ja :Y
Sowieso probeer ik nu s avonds ook wat vaker te kolven Net was ze in slaap gevallen aan 1 borst, dus net even gekolfd, is toch weer zo'n 60 cc extra nu (1 kant kwam amper wat uit natuurlijk).
Ik mik ook alles in de vriezer nu in een voeding (eerst deed ik het in kleinere hoeveelheden, omdat ik niet precies wist hoeveel ze ging drinken) en zag net dat ik nu 5 voedingen nog heb. Dus op zich moet het te doen zijn met extra kolven, hoop ik :P

Ik heb ook t idee dat het vooral de rust is waardoor ze niet echt super drinkt. Gaf net de laatste voeding op haar kamer en toen dronk ze gewoon goed, net op een verjaardag dronkt ze helemaal niet goed (was ook druk hoor), veel te veel te zien natuurlijk. En overdag loopt dr broer ook rond en als ie er niet rondoopt dan zit ik vaak tv te kijken, maar is misschien toch te onrustig (of door t licht buiten misschien wel).
Maar 4 maanden is daar geloof ik ook wel de leeftijd voor, wat ik hier vaak lees tenminste.

Liza, ik voed dan nu 4 maanden, maar werk sinds ze 10 weken is en voed nog steeds alles zelf. Ik kan ook redelijk makkelijk kolven op t werk dat scheelt wel natuurlijk.
pi_120207687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:38 schreef Marjolijntje het volgende:

Waarom zou je niet kunnen kolven op je werk?
Ik ga het proberen hoor, maar ik sta in het onderwijs en mijn rooster overdag is erg druk. Als mijn productie zich een beetje laat plannen, moet het te doen zijn, maar pauzes zijn bijvoorbeeld maar 10-15 minuten en binnen die tijd lukt het niet. Ik kan ook moeilijk 15 minuten later met een lesuur starten. Als ik dus wil kolven, moet het binnen de 50 minuten middagpauze of in een springuur, maar daar heb ik er erg weinig van. Het voordeel is dan weer wel dat mijn werkdagen relatief kort zijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:27:24 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120210102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:45 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Ik ga het proberen hoor, maar ik sta in het onderwijs en mijn rooster overdag is erg druk. Als mijn productie zich een beetje laat plannen, moet het te doen zijn, maar pauzes zijn bijvoorbeeld maar 10-15 minuten en binnen die tijd lukt het niet. Ik kan ook moeilijk 15 minuten later met een lesuur starten. Als ik dus wil kolven, moet het binnen de 50 minuten middagpauze of in een springuur, maar daar heb ik er erg weinig van. Het voordeel is dan weer wel dat mijn werkdagen relatief kort zijn.
Ik heb werkdagen van 6 uur en ik kolf 1x op een werkdag. Voor de rest geef ik alles live. Ik geef meteen als ik thuis kom, de borst. Mijn productie redt dat prima.
pi_120211948
Ik ben best goed bezig, al zeg ik het zelf. Ik kolf nu nog 4 keer per dag (ipv 6) en daarmee heb ik een opbrengst van 700-800 cc. E is, sinds ze alleen nog maar flessen krijgt, ineens naar een ritme van 5 voedingen van ca. 160 cc gegaan. Waar ze hiervoor flesjes van 120 nog niet eens leegdronk... Ik geef haar nu 4 keer een fles met bv en 1 keer kv en het restje wat ik per dag overhoud, bewaar ik voor "extra". Het geeft me echt een goed gevoel dat ikhaar toch nog wat langer veel bv kan geven, want vorige week rekende ik er eigenlijk op dat het einde verhaal zou zijn en nu gaat het mooi geleidelijk. Volgende week ga ik naar 3 keer kolven en voor daarna heb ik nog geen plan, want ik moet eerst zien wat mijn productie doet. En ik hoop nog steeds dat ze ineens weer aan de borst kan drinken. En als ze dat doet, stop ik pas als ze 18 is. Of nouja, 18 maanden is ook goed. ;)
pi_120216103
Correctie: 6 x 160 (waarvan 5 bv). :o Ze had om 20.15 u haar laatste voeding gehad en ik dacht: even proberen ov ze nog een slokje voor de nacht wil. Ik had net gekolft dus dat kwam mooi uit. Dronk ze zo het hele flesje leeg. Ik ben heeeeel benieuwd hoe ze nu gaat groeien want ze heeft wat in te halen, lijkt het.
pi_120216906
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:40 schreef Cantare het volgende:
Correctie: 6 x 160 (waarvan 5 bv). :o Ze had om 20.15 u haar laatste voeding gehad en ik dacht: even proberen ov ze nog een slokje voor de nacht wil. Ik had net gekolft dus dat kwam mooi uit. Dronk ze zo het hele flesje leeg. Ik ben heeeeel benieuwd hoe ze nu gaat groeien want ze heeft wat in te halen, lijkt het.
*O* wow!
pi_120217981
Fijn Cantare dat het zo lekker gaat en ze nu beter drinkt.

Liza dat is lastig idd, in principe is 15 minuten kolven in ieder geval wat, maar ik begrijp ook dat dat niet redelijk is, voordat je in de kolfruimte bent, met op- en afbouwen blijft er niets meer van over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120218017
Wat goed cantare!

Liza
Lastig dat er op jou werk weinig tijd is om te kolven. Helaas geen ervaring met kolven&werk

Hier 7mnd bv!! *O*
pi_120218165
*O* Zoë
pi_120218211
Op naar het jaar *O*

:D ik ben echt de enige in mijn omgeving die zo lang voedt
pi_120218294
Wauw Zoë, wat goed!

Hier vannacht/deze ochtend serieuze dip. Zag het borstvoeden niet meer zitten. Borsten die constant pijn doen (en dan al helemaal bij de minste aanraking), ik kan m'n kleintje niet eens gewoon tegen me aan dragen want dan ligt hij tegen mijn borsten en dat is te pijnlijk. Ik was weer zoooo bang voor het aanhappen en de pijn die daarmee gepaard gaat. Ik probeerde G aan te leggen, maar hij sloeg met zijn handjes in het rond, natuurlijk vlak op mijn pijnlijke tepel, wou dan niet echt aanhappen, ...
Het hoefde voor mij even allemaal niet meer :'(.
Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas mag beslissen na 1 week. Zou ook wel voelen als serieus falen ;(. Ik heb toen dan maar gekolfd, ook pijnlijk, maar minder dan als G zelf drinkt en meteen ook eens de twee kanten dat ik nu toch even eens een momentje heb dat bovenop de pijn ook niet de megastuwing het nog erger maakt.

Sorry voor de klaagpost
  woensdag 12 december 2012 @ 08:31:33 #224
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120218608
Liza :*! Hopelijk ben je je mentale dip snel te boven en gaat het ook beter met de pijn!

Zoë nog gefeliciteerd!!!

Hoewel ik vorige week dacht dat we het jaar niet gingen halen, lijkt er nu weer een stijgende lijn in te zitten! Nog 4 dagen en dan heb ik een dreumes aan de borst!
pi_120218844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Wauw Zoë, wat goed!

Hier vannacht/deze ochtend serieuze dip. Zag het borstvoeden niet meer zitten. Borsten die constant pijn doen (en dan al helemaal bij de minste aanraking), ik kan m'n kleintje niet eens gewoon tegen me aan dragen want dan ligt hij tegen mijn borsten en dat is te pijnlijk. Ik was weer zoooo bang voor het aanhappen en de pijn die daarmee gepaard gaat. Ik probeerde G aan te leggen, maar hij sloeg met zijn handjes in het rond, natuurlijk vlak op mijn pijnlijke tepel, wou dan niet echt aanhappen, ...
Het hoefde voor mij even allemaal niet meer :'(.
Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas mag beslissen na 1 week. Zou ook wel voelen als serieus falen ;(. Ik heb toen dan maar gekolfd, ook pijnlijk, maar minder dan als G zelf drinkt en meteen ook eens de twee kanten dat ik nu toch even eens een momentje heb dat bovenop de pijn ook niet de megastuwing het nog erger maakt.

Sorry voor de klaagpost
Misschien moet je contact opnemen met een LK? of iemand van borstvoeding.aardig.be/ je woont in Belgie toch? die dames zijn echt super lief en geven erg goed advies!!

Zoe *O*

Cantare je mag echt trots op jezelf zijn :* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120218862
@kolven: ik had het geluk dat kolven me makkelijk af ging en mijn werk het toeliet. Sterker nog, ik werd er productiever van want ik nam mijn rust tijdens de kolfpauzes en ging dan facebooken enzo. Ik kolfde van 4 tot 9 maanden 2x per dag. Ik kon in 2x drie voedingen kolven. Rond 8 maanden ging Joris van 3 naar 2 melkvoedingen op het KDV en vanaf 9 maanden heb ik toen alleen nog in mijn lunchpauze gekolfd. Dat was meestal 2x 120 cc ofzo en daar had hij genoeg aan. Bij een jaar ben ik gestopt. Dat gaf veel rust, vooral het gesleep met die tas en de flesjes in de koelkast en afwassen enzo. Maar nu facebook ik wel weer meer onder het werk. :P

@NTS: wauw, goed bezig!
pi_120218971
Cantare *O*

Zoë & Nts ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Wauw Zoë, wat goed!

Hier vannacht/deze ochtend serieuze dip. Zag het borstvoeden niet meer zitten. Borsten die constant pijn doen (en dan al helemaal bij de minste aanraking), ik kan m'n kleintje niet eens gewoon tegen me aan dragen want dan ligt hij tegen mijn borsten en dat is te pijnlijk. Ik was weer zoooo bang voor het aanhappen en de pijn die daarmee gepaard gaat. Ik probeerde G aan te leggen, maar hij sloeg met zijn handjes in het rond, natuurlijk vlak op mijn pijnlijke tepel, wou dan niet echt aanhappen, ...
Het hoefde voor mij even allemaal niet meer :'(.
Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas mag beslissen na 1 week. Zou ook wel voelen als serieus falen ;(. Ik heb toen dan maar gekolfd, ook pijnlijk, maar minder dan als G zelf drinkt en meteen ook eens de twee kanten dat ik nu toch even eens een momentje heb dat bovenop de pijn ook niet de megastuwing het nog erger maakt.

Sorry voor de klaagpost
Het is al eerder gezegd maar is een lactatiekundige geen optie? Hier ging het de eerste dagen ook compleet prut, moeilijk aanhappen en drukke, boze, meppende baby. Op advies van de lactatiekundige heb ik een paar dagen met tepelhoedje gevoed, sindsdien gaat het prima :Y :*
pi_120219039
sver..ik zie mijn lunch/kolfpauze echt als rust moment! daarom hou ik het zo lang vol nog misschien...ik zit lekker spelletjes te doen op mijn mobiel of met mijn man te bellen :D en ze drinkt nog graag 1 flesje op het kdv en bij mijn man dus ik heb het graag voor over...kan ook wel voorstellen dat mensen graag met collega's lunchen of wat anders in hun pauze doen hoor!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120219180
Vroedvrouw die hier dagelijks langs komt is lk. Ik heb al heel veel hulp en tips gekregen, maar het blijft moeilijk lopen. Ik ben bang om met een tepelhoedje te starten want daar liep mijn bv bij B volledig op mis...
pi_120219262
nts wat goed! *O*

Liza dikke :*
hoop dat de lk/vroedvrouw je goed kan begeleiden. met tepelhoedje is hier een paar weken goed gegaan, en hier kreeg ik het advies af te bouwen en uiteindelijk kwam het allemaal goed! Hoop dat het voor jou ook soepel gaat lopen
pi_120219513
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:33 schreef Sonnetje85 het volgende:

Op zich kan ik wel kv.meenemen, maar.liever niet :') (dat dit ooit uit mijn mond zou komen....)

:o
grappig, ik heb hetzelfde. Ik vind het nog steeds wat vreemd hoor, kindjes van 3 aan de borst, maar ik snap nu wel hoe je er in mee groeit en als mijn voorraad op is ga ik snel bij kolven om geen flesvoeding te geven. Had 2 van die pakjes nutrilon gekocht voor de zekerheid, maar die staan nog steeds in de kast.
Een doel heb ik ook niet, maar borstvoeding hoort nu gewoon bij haar.
Een schuldgevoel vind ik alleen echt niet nodig, het moet allemaal wel leuk blijven voor het hele gezin en in flesvoeding zitten ook de stoffen die ze nodig hebben.

Waar ik wel van baal is dat ze de fles ineens niet meer goed pakt. Als ze eenmaal drinkt drinkt ze wel, maar ze moet echt ontzettend huilen voor ze gaat drinken.
Nu werk ik maar 1x per week 5,6 uur, dus echt een probleem is het niet. Over een paar weken kan mijn moeder dan misschien een papje geven om de honger te stillen en leg ik haar gewoon weer aan als ik terug ben.
Ze zou gaan logeren met oud en nieuw en ik op stap, dat kan dan dus niet doorgaan.
Vind ik wel jammer, maar vanaf nu elke dag krampachtig die fles geven ook niet echt waard. Heb 2 spenen geprobeerd, maar het geeft geen verschil en ik las dat het ook eigenlijk niet uit maakt wat voor speen je geeft, klopt dat?
pi_120220602
Op het cb was het lijntje heel anders, van net iets boven de middenlijn, naar net iets onder de middenlijn. De arts zei ook dat dat normaal is voor borstvoedingkindjes, maar deze curve vind ik toch wat anders zeggen.


Moet ik hier iets mee? Ze krijgt nog evenveel voedingen als eerst, behalve dan die ene dag dat ik werk.
pi_120223900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:06 schreef OooLizaooO het volgende:
Vroedvrouw die hier dagelijks langs komt is lk. Ik heb al heel veel hulp en tips gekregen, maar het blijft moeilijk lopen. Ik ben bang om met een tepelhoedje te starten want daar liep mijn bv bij B volledig op mis...
Maar nu overweeg je eigenlijk al om te stoppen. Als de vroedvrouw het aanraadt en begeleidt zou ik een tepelhoedje wel proberen. Lactatiekundige was ook geen fan van tepelhoedjes maar gaf ook aan dat het soms even de oplossing is. Zodra ze dronk mét moest ik gelijk af gaan bouwen, ik had het consult op maandag, op vrijdag dronk ze volledig zonder. Ik hoop iig. dat de vroedvrouw je goed kan helpen :*
pi_120224242
Ik ben na 5 dagen ook met tepelhoedje begonnen, dat gedaan tot de kloven weer genezen waren, toen rechts zonder gedaan en links, want die was nog pijnlijk en daarna zonder problemen zonder tepelhoed.
Had ook het idee dat ze wat groter leerde aanhappen door de tepelhoed.
pi_120224264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Wauw Zoë, wat goed!

Hier vannacht/deze ochtend serieuze dip. Zag het borstvoeden niet meer zitten. Borsten die constant pijn doen (en dan al helemaal bij de minste aanraking), ik kan m'n kleintje niet eens gewoon tegen me aan dragen want dan ligt hij tegen mijn borsten en dat is te pijnlijk. Ik was weer zoooo bang voor het aanhappen en de pijn die daarmee gepaard gaat. Ik probeerde G aan te leggen, maar hij sloeg met zijn handjes in het rond, natuurlijk vlak op mijn pijnlijke tepel, wou dan niet echt aanhappen, ...
Het hoefde voor mij even allemaal niet meer :'(.
Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas mag beslissen na 1 week. Zou ook wel voelen als serieus falen ;(. Ik heb toen dan maar gekolfd, ook pijnlijk, maar minder dan als G zelf drinkt en meteen ook eens de twee kanten dat ik nu toch even eens een momentje heb dat bovenop de pijn ook niet de megastuwing het nog erger maakt.

Sorry voor de klaagpost
Toen ik op ging zien tegen het aanleggen (Mijn tepels deden gewoon verrekte zeer. Geen kloven of wat dan ook, gewoon enorm gevoelig. Ik verdroeg ook geen aanraking en ook afdrogen na het douchen bijvoorbeeld vond ik afschuwelijk), ben ik gaan kolven en heb ik baby gevoed met een flesje. Op het allerzachtste standje, echt de 10 minuten wegkijkend, maar het werd steeds een beetje dragelijker. Ik had me voorgenomen dat twee weken te proberen, als het dan nog niet uit te houden was mocht ik stoppen. Na een week geprobeerd aan te leggen, met tepelhoedje, en dat was te verdragen. Week later gestopt met het hoedje (gewoon van de ene voeding op de andere, zonder moeite) en sindsdien ging het voeden redelijk pijnloos.

Met andere woorden, het kan allemaal best wat minder gevoelig worden, zeker als de stuwing voorbij is. Als kolven een optie voor je is, zou ik dat eerst proberen. Even de druk van het moeten voeden eraf en dan over een tijdje weer proberen aan te leggen als je er weer vertrouwen in hebt. Niets is zo naar als opzien tegen de volgende voeding, voor zowel jezelf als je kind.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120225723
Even jompelen hoor: een half jaar bv :o *O* Zomaar opeens is er een half jaar voorbij. Wie had dat kunnen denken met de vervelende start en problemen... Te bedenken dat ik bijna gestopt was bij 1 maand en bij 2,5... Zo blij dat ik toch heb doorgezet *O* :'( *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120226433
Feli Phaidra!
Ik heb mezelf idd een (of meerdere) kolfdag(en) gegund en daarnet Mother Mates besteld.
Bij kolven is de pijn dragelijk en heb ik minder last van de kloofjes. Ik kan het ritme en de 'hardheid' van het zuigen ook goed regelen. Ga dan toch eens overleggen met de lk over die tepelhoedjes. Bij B heb ik die nooit kunnen afbouwen en ik vond dat altijd zo'n geknoei!
Bedankt al voor jullie advies!
pi_120227695
Phaidra ik weet het nog goed je onzekerheid :* fantastische prestatie meissie O+

Liza :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 12 december 2012 @ 14:26:35 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120228852
Liza :*

Phaedra !! *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120230915
Phaidra O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 12 december 2012 @ 16:05:57 #241
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120232568
Phaidra, hoe gaaf!!! O+!
pi_120234997
Zoe voor de 7 maanden *O*

Phaidra voor 6 maanden bv *O*

Nts wat fijn, nog maar 4 dagen en dan een dreumes aan de borst.

Liza, hoop dat kolven en mothermates gaan helpen.

Mijn rug doet ontzettend zeer. Gelukkig maar geen invloed op het kolven vandaag. Helaas nog steeds geen oplossing voor kolven voor de 20e december. Als die er niet is werk ik gewoon thuis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 12 december 2012 @ 17:12:01 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120235257
phaidra, wat gaaf!! *O*

liza, ik hoop dat kort gebruik van een tepwlhoedje de oplossing voor jullie is. :*

het is heel heel erg, maar ik krijg werkelijk de slappe lach van die veel te zoetsappige reclame van Nutrilon. :@
het immuunsysteem is de eerste drie jaar nog volop in ontwikkeling. Gelukkig heb ik over een paar weken de Nutrilonnorm gehaald. Hoef ik niet alsnog aan de kunstvoeding :')
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120237179
Davina :D En 3 jaar, wauw O+

En deze, gewoon omdat het kan (en omdat ik gisteren met 6 maanden geen foto heb kunnen maken)

Mijn borstenmeisjemonster O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120237614
Ohh F.aye! Wat lief! Ik krijg helemaal warme moedergevoelens van zulke fotos!

Liza, knap dat je zo dapper doorzet. Kloven zijn echt rot en pijnlijk. Opzien tegen t aanhappen is zo naar! Hoop dat t snel over is en dat je kunt blijven voeden.

Ok hoe zorgen jullie dat je ge noeg afgekolfd krijgt?? Het kolven gaat me niet snel genoeg! Ik kolf in 1x ongeveer 100ml met moeite. Heb wel 150 nodig voor n voeding. Hoe vaak kolven jullie per dag en wat is dan de opbrengst?
Ik ben ook bang dat ik te weinig melk in mijn borsten heb voor F als ik teveel afkolf voor/tijdens t voeden' maak me een beetje zorgen als ik straks weer moet werken (ooit 4dagen, dus 8 voedingen a 150ml) dat ik niet genoeg heb!
  woensdag 12 december 2012 @ 18:58:17 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120238782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef Kwisted het volgende:
Ohh F.aye! Wat lief! Ik krijg helemaal warme moedergevoelens van zulke fotos!

Liza, knap dat je zo dapper doorzet. Kloven zijn echt rot en pijnlijk. Opzien tegen t aanhappen is zo naar! Hoop dat t snel over is en dat je kunt blijven voeden.

Ok hoe zorgen jullie dat je ge noeg afgekolfd krijgt?? Het kolven gaat me niet snel genoeg! Ik kolf in 1x ongeveer 100ml met moeite. Heb wel 150 nodig voor n voeding. Hoe vaak kolven jullie per dag en wat is dan de opbrengst?
Ik ben ook bang dat ik te weinig melk in mijn borsten heb voor F als ik teveel afkolf voor/tijdens t voeden' maak me een beetje zorgen als ik straks weer moet werken (ooit 4dagen, dus 8 voedingen a 150ml) dat ik niet genoeg heb!
Als je nu kolft, kolf je dan ipv een voeding? Of is dat extra?
Als ik kolf, doe ik dat namelijk als vervanging van een voeding (want Huubke krijgt dan op dat moment een fles bv bij opa en oma of papa). Dus ik kolf iets tussen de 110 en de 200cc afhankelijk van hoe laat Huubke als laatste gedronken heeft en hoe laat ik ga kolven.
Maar als ik zou kolven een uur na een voeding, dan krijg ik natuurlijk ook véél minder.

Je borsten zijn nooit te leeg voor je baby. Die drinkt gewoon door. Hooguit dat je wat vaker nog even van borst moet wisselen omdat het niet snel genoeg gaat en je baby wat ongeduldig wordt (tenminste dat is dan hier en als ik dan van borst wissel is hij weer blij).

Als ik eens te weinig heb overdag gekolfd, dan kolf ik 's avonds nog even totdat ik genoeg heb voor een volle fles. In jouw geval zou ik dan dus 's avonds 50 cc bijkolven (of 2x 25cc).
Hoe oud is je mini?
  woensdag 12 december 2012 @ 19:00:27 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120238859
Marjolijntje O+

Wauw Phaidra, gaaf hoor! *O*

Liza :*

Troeta, ik vind het er niet zorgwekkend uitzien hoor. Wel even opletten of het volgende keer niet nog verder knikt. Als je je zorgen maakt, kun je ook nog eens extra gaan wegen volgende week of die week erna. Neem aan dat je baby verder tevreden is, genoeg plasluiers heeft en het goed doet?
pi_120239062
De Nutrilonnorm :D
pi_120239955
Daviniah _O-

Marjolijntje, prachtig O+

In overleg met LK besloten dat ik het toch met een sondeslangetje ga proberen (prutspruts) zodat hij iig al zijn voeding van mijn borst krijgt.
Eerst gewoon laten drinken, dan als hij gaat mopperen,trekken en onrustig doen slangetje erbij en bijtanken.

Net geprobeerd en dat ging best goed (volgende keer melk alleen warmer dan kamertemperatuur, auwe Raynaulds!) Hij was happy aan het einde en toen ben ik gaan kolven

Verder kolf ik nu wat meer dan ik nodig heb, dus ik ga eventuele kolfsessies in spitsuur (tussen 5 en 7 's middags) overslaan. Mijn productie is dan toch altijd bal.

Ze zou nog even met haar collegae overleggen, want het probleem is eigenlijk dat hij borsten maar half leeg trekt. Er zit genoeg, maar zodra het iets moeilijker wordt, haakt hij af. Of nouja, hij drinkt wel door, maar wordt op den duur echt te moe en valt in slaap zonder genoeg gedronken te hebben. Koppel je hem dan los, dan is het brullen, leg je hem dan weer aan, dan is hij nog steeds te moe en valt halverwege de eerste slok in slaap.
Maar hoe los je dat op he?
Borstcompressie en wisselvoeden doe ik al, dat helpt iets.

Als de andere lk's nog een idee hadden, zou ze bellen.
pi_120240350
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:58 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Als je nu kolft, kolf je dan ipv een voeding? Of is dat extra?
Als ik kolf, doe ik dat namelijk als vervanging van een voeding (want Huubke krijgt dan op dat moment een fles bv bij opa en oma of papa). Dus ik kolf iets tussen de 110 en de 200cc afhankelijk van hoe laat Huubke als laatste gedronken heeft en hoe laat ik ga kolven.
Maar als ik zou kolven een uur na een voeding, dan krijg ik natuurlijk ook véél minder.

Je borsten zijn nooit te leeg voor je baby. Die drinkt gewoon door. Hooguit dat je wat vaker nog even van borst moet wisselen omdat het niet snel genoeg gaat en je baby wat ongeduldig wordt (tenminste dat is dan hier en als ik dan van borst wissel is hij weer blij).

Als ik eens te weinig heb overdag gekolfd, dan kolf ik 's avonds nog even totdat ik genoeg heb voor een volle fles. In jouw geval zou ik dan dus 's avonds 50 cc bijkolven (of 2x 25cc).
Hoe oud is je mini?
F.leur is nu 2,5 maand. 3 maanden als ik weer ga werken in januari. Ik kolf nu vaak als F aan de borst drinkt de andere borst tegelijker tijd af. Dan heb ik vlot 150cc ineens! Zij zorgt dan wel voor de tsr.
Ik ben nu van plan om gewoon de hele week, elke ochtend (volle borsten) af te kolven terwijl F drinkt. Dan heb ik al 7 voedingen. Als ik dat dan savonds ook probeer te doen heb ik er al 14 ( misschien niet helemaal realistisch). Dan zit de druk van het kolven op het werk er niet meer zo op. Dat is dan gewoon extra, of om mijn borsten te 'legen'.
Dat is mijn game plan :)
pi_120240797
Slimme actie om dan te gaan kolven, haha. Zo heb je inderdaad een voorraadje om mee te beginnen.
pi_120241838
Kwisted, ik kolfde ook altijdens mijn verlof een voorraadje. Gewoon s'ochtends tussen voedingen in en dat in de vriezer gedaan. Scheelt idd stress en je hebt zeker genoeg voeding de eerste dagen.

Davinia, nutrilonnorm, hahaha.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120245038
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef Kwisted het volgende:
Ohh F.aye! Wat lief! Ik krijg helemaal warme moedergevoelens van zulke fotos!

Liza, knap dat je zo dapper doorzet. Kloven zijn echt rot en pijnlijk. Opzien tegen t aanhappen is zo naar! Hoop dat t snel over is en dat je kunt blijven voeden.

Ok hoe zorgen jullie dat je ge noeg afgekolfd krijgt?? Het kolven gaat me niet snel genoeg! Ik kolf in 1x ongeveer 100ml met moeite. Heb wel 150 nodig voor n voeding. Hoe vaak kolven jullie per dag en wat is dan de opbrengst?
Ik ben ook bang dat ik te weinig melk in mijn borsten heb voor F als ik teveel afkolf voor/tijdens t voeden' maak me een beetje zorgen als ik straks weer moet werken (ooit 4dagen, dus 8 voedingen a 150ml) dat ik niet genoeg heb!
Ik kolfde in het begin ook niet zo veel. Kolf je al echt ipv een voeding? Of kolf je 'tussendoor' om een voorraadje op te bouwen? Dat scheelt namelijk wel :Y.

Ik kolf op werkdagen 3x onder werktijd. De eerste keer kolf ik gemiddeld 180 ml, de tweede keer 140, de derde keer 100-120. Omdat de mini ca. 500 ml wegtikt op het kdv, moet ik 's avonds nog een vierde keer kolven vaak.

De eerste week/weken dat ik werkte, kolfde ik ook nog minder. Ik moest er echt een beetje aan wennen. Elke week werd de opbrengst een klein beetje meer. Gelukkig dronk de mini in het begin ook nog niet zoveel op het kdv. Ook hij moest wennen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120257352
ik kolf nu dus tijdens een voeding, F de ene borst en de kolf op de andere. Dat werkt heel goed! Anders probeer ik net voor een voeding te kolven. Ipv een voeding is nog niet echt van toepassing, want ik ben nog niet aan het werk..
pi_120257422
Ik ga zo proberen of F ook melk uit de diepvries lust. Ik heb het gisterenavond al in de koelkast gezet om te ontdooien.

Heeft er iemand nog een goede tip voor een flessen warmer? Het liefst waar de S-fles van difrax ook in past :)
pi_120257799
Ik zet 'm gewoon in een pannetje water.... De Prenatal-flessenwarmer hebben we weggeven omdat ie zooooo traag is en omdat we tommy tippee en difrax s-flessen gingen gebruiken en die passen er beide niet in.
pi_120257957
Wij zetten de fles in een mok heet water :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120257992
5 minuten in gekookt water werkt prima. Wel in een medelaflesje, want er gaat altijd water onder de rind van de difrax zitten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120258010
Ik heb een alecto en die gaat sneller dan die van prenatal.
Duurt een minuut of 7 voor de fles warm is heb ik begrepen. Maar.goed met uit bed halen, verschonen enzo hoef je er niet lang op te wachten.
pi_120258098
O+ faye
mooie foto marjolijnje!
  donderdag 13 december 2012 @ 09:24:00 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120258144
Ik pakte altijd de hoge beker vd staafmixer, daar een beetje gekookt water in, bleef de fles mooi rechtop staan en kon het langzaam warm worden, was altijd binnen een paar minuten klaar.
pi_120275127
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:00 schreef Asyniur het volgende:
Marjolijntje O+

Wauw Phaidra, gaaf hoor! *O*

Liza :*

Troeta, ik vind het er niet zorgwekkend uitzien hoor. Wel even opletten of het volgende keer niet nog verder knikt. Als je je zorgen maakt, kun je ook nog eens extra gaan wegen volgende week of die week erna. Neem aan dat je baby verder tevreden is, genoeg plasluiers heeft en het goed doet?
Ja, dat zit wel goed. Ik ga na de kerst denk ik nog even wegen. Bedankt!
  donderdag 13 december 2012 @ 18:43:55 #263
258612 nytar
boys boys boys
pi_120276685
hoe vertel ik mijn baby dat hij zn tong uit moet steken en niet met zn kaken moet drinken?
pi_120278683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:43 schreef nytar het volgende:
hoe vertel ik mijn baby dat hij zn tong uit moet steken en niet met zn kaken moet drinken?
Voordoen schijnt te kunnen helpen? Anders even iemand van de VBN bellen, die hebben daar vast goede ideeen over :)

Ok, we (de laktatiekundige en ik) hebben een plan :)

- 's nachts, in mijn slaapuren alleen live voeden (deed ik ook al)
- Kolven (niet tussen 16:00 en 19:00, dan is de opbrengst toch bal en levert op die tijd teveel stress op, spitsuur!)
- Bijvoeden met fles, 3x 80cc aan het einde van de ochtend, middag en avond.
(starten met 80cc omdat we dan in totaal op ongeveer net zoveel bijvoeding zitten)
- Als hij zijn fles niet leegdrinkt, dan maar niet, dan volgende fles gewoon weer de geplande hoeveelheid
- Dagelijks wegen

Als het 2 dagen helemaal goed gaat, gaan we zondag naar 60-60-80.
Vanaf dan bekijk ik verder hoe af te bouwen.

Ik ga zoveel mogelijk direct na een voeding kolven, maar als het een keer niet lukt, dan maar niet. Als ik in totaal maar genoeg kolf voor de bijvoeding blijft mijn productie wel ok lijkt me.

We doen de bijvoeding met de fles, ukkie op zijn zij op schoot en de fles horizontaal houden. Dat werkt prima.

Nou, we hebben een plan, daar gaan we dan ;)

En punten voor mijn LK, want ik belde haar nav mijn vorige consult,terwijl dat al een aantal weken geleden is en ze heeft gisteravond gewoon nog 3 collegae voor me gebeld O+
pi_120279866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Voordoen schijnt te kunnen helpen? Anders even iemand van de VBN bellen, die hebben daar vast goede ideeen over :)

Ok, we (de laktatiekundige en ik) hebben een plan :)

- 's nachts, in mijn slaapuren alleen live voeden (deed ik ook al)
- Kolven (niet tussen 16:00 en 19:00, dan is de opbrengst toch bal en levert op die tijd teveel stress op, spitsuur!)
- Bijvoeden met fles, 3x 80cc aan het einde van de ochtend, middag en avond.
(starten met 80cc omdat we dan in totaal op ongeveer net zoveel bijvoeding zitten)
- Als hij zijn fles niet leegdrinkt, dan maar niet, dan volgende fles gewoon weer de geplande hoeveelheid
- Dagelijks wegen

Als het 2 dagen helemaal goed gaat, gaan we zondag naar 60-60-80.
Vanaf dan bekijk ik verder hoe af te bouwen.

Ik ga zoveel mogelijk direct na een voeding kolven, maar als het een keer niet lukt, dan maar niet. Als ik in totaal maar genoeg kolf voor de bijvoeding blijft mijn productie wel ok lijkt me.

We doen de bijvoeding met de fles, ukkie op zijn zij op schoot en de fles horizontaal houden. Dat werkt prima.

Nou, we hebben een plan, daar gaan we dan ;)

En punten voor mijn LK, want ik belde haar nav mijn vorige consult,terwijl dat al een aantal weken geleden is en ze heeft gisteravond gewoon nog 3 collegae voor me gebeld O+
Klinkt goed, hopelijk kunnen jullie zo afbouwen ^O^. Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120280121
Was die nog meer afgevallen freecell?
Sorry heb misschien wat dingen gemist.
pi_120281945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:43 schreef nytar het volgende:
hoe vertel ik mijn baby dat hij zn tong uit moet steken en niet met zn kaken moet drinken?
Wat freecell zegt; het spelletje van samen gekke bekken trekken. Is nog leuk ook. En wanneer je uk niet goed aanhapt, toch weer ontkoppelen en opnieuw laten aanhappen. Mijn 'rupsje' deed het eerst ook steeds met kaken. Ik had binnen twee dagen een kloof links. Toch een kwestie van "afleren".
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120282018
Rupsje :D O+

nytar hoe oud is je uk?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 13 december 2012 @ 20:51:39 #269
258612 nytar
boys boys boys
pi_120282282
8 dagen :)
hij reageert nog niet echt op gekke bekken trekken ;)
pi_120282444
Daarom vroeg ik het :D ik dacht al dat hij heel klein was

heb je geprobeerd zijn kinnetje zachtjes naar beneden te drukken?

http://www.borstvoeding.c(...)mtijd/aanleggen.html
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120282457
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 13 december 2012 @ 21:10:43 #272
258612 nytar
boys boys boys
pi_120283165
Ja en hij hapt ook wel goed. Hij pakt alleen de eerst minuut zn onderkaak en daarna pas met zn tong...en die eerste minuut is niet zo tof, zeg maar...
(kin naar beneden duwen doe ik al)
pi_120301097
Als S bij me drinkt doet het steeds vaker pijn, alsof ze meer sabbelt en doet dan drinken.
Dan haal ik haar los en dan laat ik het maar even, maar naar mijn idee drinkt ze de laatste tijd minder effectief, wil niet dat ze honger krijgt :@
echt bijvoeding eten doet ze nog niet, een klein beetje maar dat is geen maaltijd te noemen.

Lengte maak ik me geen zorgen over, gewicht ook niet echt maar toch wil ik de grafiek ook hier even plaatsen


Is dat wel ok? dat het minder hard gaat? ze zit vaak aan de borst (om de 2-3u soms vaker). Als ik minder borst geef, dan veranderd het sabbelen en minder effectief drinken niet dus dat helpt niet.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:17:28 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120301164
is toch helemaal prima? Ik zie er niets vreemds aan.

Wat ik me nog afvroeg nav de vraag van Liza over aantal voedingen bij een mini. Als een kinje echt niet vaker dan 6 keer per dag zijn mond open doet om te drinken, is het dan verstandig om kolfmomenen in te lassen, zodat de productie goed gestimuleerd wordt? Of gooi je dan weer het vraag-aanbodprincipe teveel in de war? (just curious)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120301498
Zoe, ziet er toch prima uit. Bij ons is drinken ook gevoelig, ik heb toch het idee dat het klopt wat mijn buurvrouw zei: dat het aan het veranderde speeksel door doorkomende tanden ligt. Al kan ik nog niets voelen.

Nytar mijn baby deed de mond ook niet ver open aan het begin. En hij heeft nooit de tong uitgestoken als ik dat deed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120301595
ja misschien komt het ook wel door die tandjes.. doet echt zeer

heb het idee dat ze niet zoveel binnenkrijgt, maar de luiers zijn wel goed, 3x pd echt hele zware megavolle en verder redelijk volle plasluiers en 1x pd poep

davinia
misschien hangt het af van de groei van het kindje? als het kindje er goed op groeit hoeft het denk ik niet, maar als het duidelijk te weinig is, misschien wel?
pi_120301600
Ik heb ook nog een vraag. Ik kolf nog steeds alle dagvoedingen maar 1 kant blijft maar steeds meer produceren, in het begin leuk, maar nu vraag ik me af of dat wel goed is.

Gisteren bij de huisarts geweest, omdat het pijnlijk bleef en beetje bang voor ontsteking, maar die zat er gelukkig niet. Alleen zijn advies was nog meer kolfen.

Net gedaan, komt er uit die ene overproducerende kant 250cc :o das toch niet goed, en als ik dat steeds leeg kolf komt er dan niet steeds nog meer? Ik weet het niet, ik kolf maar drie keer per dag, misschien moet ik het aantal keren wat omhoog gooien zodat er niet steeds zoveel in zit maar dat lijkt me ook alleen maar productie stimuleren en ik heb er niet zo'n zin in, want ben er al druk genoeg mee...
pi_120305973
Hoeveel drinkt je kleintje? Anders het kolven stoppen op het moment dat je het aantal cc's hebt wat je kleintje drinkt? Dan krijg je weer een soort balans in vraag-aanbod namelijk...

Ik weet niet waarom je kolft, maar geen mogelijkheid om haar live te voeden?
pi_120306159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:15 schreef Zoë23 het volgende:
Als S bij me drinkt doet het steeds vaker pijn, alsof ze meer sabbelt en doet dan drinken.
Dan haal ik haar los en dan laat ik het maar even, maar naar mijn idee drinkt ze de laatste tijd minder effectief, wil niet dat ze honger krijgt :@
echt bijvoeding eten doet ze nog niet, een klein beetje maar dat is geen maaltijd te noemen.

Lengte maak ik me geen zorgen over, gewicht ook niet echt maar toch wil ik de grafiek ook hier even plaatsen
[ afbeelding ]

Is dat wel ok? dat het minder hard gaat? ze zit vaak aan de borst (om de 2-3u soms vaker). Als ik minder borst geef, dan veranderd het sabbelen en minder effectief drinken niet dus dat helpt niet.
Is ze meer gaan bewegen ook?

Ik heb mini gisteren thuis even gewogen :') 8,6 kilo bij 5 maanden en 5 dagen :') where does it end...
pi_120307979
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:36 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoeveel drinkt je kleintje? Anders het kolven stoppen op het moment dat je het aantal cc's hebt wat je kleintje drinkt? Dan krijg je weer een soort balans in vraag-aanbod namelijk...

Ik weet niet waarom je kolft, maar geen mogelijkheid om haar live te voeden?
Hij drinkt ongeveer 130 cc per voeding. Ik kolf ook minder vaak dan wat hij drinkt, maar dan heb ik dus nog teveel.
Live voeden gaat moeilijk omdat mij dat pijn doet als ik het vaker dan 2x per dag doe. 's Nachts doe ik dat dus wel maar overdag gaat niet.
Ik was dus juist iets aan het minderen met melk er uit kolfen, maar toen zei de huisarts dat ik ze juist helemaal leeg moest kolfen, en dat vond ik onlogisch, jij dus ook, toch maar proberen steeds iets minder te kolfen dan.
pi_120307989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:41 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Is ze meer gaan bewegen ook?

Ik heb mini gisteren thuis even gewogen :') 8,6 kilo bij 5 maanden en 5 dagen :') where does it end...
S kan niet stilzitten, kleine mini-me is het. Ze is mega bewegelijk dus misschien is dat het ook wel

Wow jij hebt echt slagroom :Y)
pi_120308499
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:29 schreef Zolena het volgende:

[..]

Hij drinkt ongeveer 130 cc per voeding. Ik kolf ook minder vaak dan wat hij drinkt, maar dan heb ik dus nog teveel.
Live voeden gaat moeilijk omdat mij dat pijn doet als ik het vaker dan 2x per dag doe. 's Nachts doe ik dat dus wel maar overdag gaat niet.
Ik was dus juist iets aan het minderen met melk er uit kolfen, maar toen zei de huisarts dat ik ze juist helemaal leeg moest kolfen, en dat vond ik onlogisch, jij dus ook, toch maar proberen steeds iets minder te kolfen dan.
Steeds helemaal leegkolven = steeds meer stimuleren. Waardoor je dus inderdaad steeds meer productie zult krijgen.

's nachts voedt je wel live? Heb je dan geen pijn? Is er iets wat je dan anders doet? Andere houding? Ik zou juist gaan werken naar hier en daar wel weer een voeding live voeden overdag (eventueel 1 overdag proberen tot dat goed gaat, en dan nog 1...) dan komt de vraag-aanbod veel beter in balans dan met kolven?
pi_120309951
Zo die groeit lekker door gerbera!

Zoe, ik heb niet heel veel verstand van curves,maar mn oudste groeide rond t half jaar ook minder hard, ik denk door het bewegen.

Hier werd (en wordt) er een stuk meer en onrustiger gedronken overdag. Ik dacht vorige week regeldagen, maar ben ook ongesteld geworden en ze was verkouden, last van dr oortjes. Dus vermoed dat t ook daarvandaan komt. Ze hangt nu echt de halve dag aan mn borst. Merk ook dat ze beter drinkt als er geen andere prikkels zijn, mja dat gaat overdag wat lastig :)
Iemand enig idee hoe snel die productie weer wat normaler wordt na een menstruatie?
Kolven is op het moment echt niet grappig meer :') (opbrengst)
pi_120313745
Volgens mij als het eenmaal goed is doorgebroken?

Hier al een week wat gerommel in mijn buik, gaat niet lang meer duren voordat mijn eerste menstruatie zich aandient :( (mini maakt ineens al een paar nachten een ruk van 00:00 tot 4:30 :o zelfs laatst al 2 keer van 23:00 tot 5:30 :o )
pi_120314034
Nice! Die nachten!

Hmm goed doorgebroken is t iig :') nou ja hopen dat t snel over is :P enige.dat ik niet gemist heb :P
Oh en dat gerommel had ik een week of 2 geleden ook een paar dagen, toen even niks en toen werd het drama :') dinsdag pijn in mn onderrug en -buik. En woensdag werd duidelijk waarom... En ook lekker veel :')
pi_120314186
Ja als ze die nachten zo houdt dan ben ik blij ;) half 6 is ook prima tijd om wakker te worden om te voeden (dat doe ik dan nog al doezelend, liggend in bed ;)) als ik over 2 weken (!!) weer aan het werk ga... (ik begin om 8 uur, half 8 drop ik de dames op de opvang, dus dat betekent om 6:15 uit bed ;))

Heb inmiddels ook weer een litertje melk in de vriezer ^O^
pi_120314290
Hier nog steeds veel nachtvoedingen en ook nog geen spoor van mijn menstruatie..

Lekker die voorraad Gerberaatje! Ik kolf nog steeds meer dan ze drinkt doordeweeks, heb pasgeleden een lading melk weggegeven aan iemand die het goed kan gebruiken, voelt goed! Faye heeft gisteren en vandaag erg weinig gedronken bij mijn moeder / het KDV, dus er kan nu weer een dikke 400cc de vriezer in :X
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120314322
En half 6 is.dan een prima tijd idd!
Kan je nog op je gemakje voeden.
Fijn dat litertje in de vriezer! Hier heb ik amper nog wat ;(
Hoop dat ik dit weekend beetje extra.kan kolven. Kan ik volgende.week zaterdag met een gerust hart weg :P


Hier heb ik in ,de 9/10 weken dat ze echt klokje rond.slaapt 3x een nachtvoeding gehad, dus die menstruatie is dan niet geheel onverwacht.
En lekker van die voorraad! Hier kolf.ik op 1.dag niet eens wat ze drinkt ;( mja tot.nu toe.gaat t nog.wel. Moet alleen geen dag weg willen zonder haar.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sonnetje85 op 14-12-2012 19:37:45 ]
pi_120315100
Hier vrijdag een dag en nacht zonder dames...

Maar ik ben nu weer het omgekeerde van jou (zo grappig) als ik niet genoeg heb dan maar een flesje kv tussendoor :D

Dat was bij de muppet echt niet denkbaar hahahaha O+
pi_120315371
Haha, ja.herken t.echt niet van mezelf _O-
Nou ja als t echt niet anders kan is t wel prima hoor. Maar liever niet :P Tot.nu toe ook niet nodig.geweest, dus ik sprokkel maar door :P

Gaan jullie weg of de dames uit logeren?
(of.allebei ;))
Lekker hoor,op zich zou ik ook wel weg willen, maar aan de andere.kant ook weer niet.
Deze.navelstreng is.een stuk langer :')
pi_120316018
Wij gaan een dagje naar de sauna en dan lekker uit eten dus de meiden blijven dan bij opa en oma :)

Vind het brr hoor maar met de afgelopen maanden in gedachten is het wel heel hard nodig :)
pi_120318350
Ziet ergoed uit hoor zoe!

Fijn die nachten gerbera!

Mijn vriend heeft Nena vandaa een flesje Nestle hyp allergeen gegeven en ze dronk hem zo leeg.
Zal ze dan geen afgekolfde melk lusten ?


En ik heb besloten dat ze vanaf nu een flesje fv per dag krijgt.
Ik kreeg ineens de kriebels van die navelstreng.
Deed van de week boodschappen en kwam irmandtegen, ff kletsen en vriend belde alweer dat ze honger had. Wil naar the hobbit, maar dan ben ik ook al zo'n 3 uur weg. En mijn broer is jarig, wil ik ook heen, kon ik vorig jaar ook al niet heen omdat ik zwanger was, maar daarvoor was Mex ziek en jaar daarvoor ook al zwanger.
Op werk zit ik ook niet echt lekker als ze thuis zo aan het huilen is, dus als hrt zo te combineren valt gaat hrt allemaal net iets lekkerder.
pi_120318990
Fijn die nachten gerbera & lekker even met je man naar de sauna :)

Troeta
Wil ze ook geen vers afgekolfde melk uit een fles?

S dronk ook een keer een kv flesje zo leeg alsof ze het mega lekker vond, voelde me een klein beetje beledigd :')
Nu zou ik wel graag willen dat ze uit de fles dronk. Vind het ook niet prettig om opgebeld te worden dat ik NU thuis moet komen.

Bedankt voor jullie reacties op de gewichts curve
pi_120321869
Hele verse heeft ze wel eens gedronken, maar zelfs als het een uurtje in de koelkas heeft gestaan wil ze het al niet meer.
Hihi, beledigd...ahja, vond het toch al een gedoe om genoeg melk bij elkaar te sprokkelen...en dan dronk ze het niet en moesten we het weggooien.

Heb je de laatste tijd ook flesvoeding geprobeerd, of wil je dat niet?
pi_120323078
Je kolft niet Troeta?
pi_120323186
Oh lees nu dat ze de melk dan niet drinkt... Weet je zeker dat ze kv dan wel drinkt?
pi_120325469
Vandaag wel iig. Morgen moet ik weer werken, dus hoop dat het morgen ook gaat.
pi_120325678
hmmm, ga nu maar even kolven voor de zekerheid:-)
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:06:23 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120326330
Troeta, je zou ook nog even de melk kunnen pasteuriseren. Misschien lust ze hem dan wel
pi_120326734
Ja scheelt dat echt? Morgen maar even in verdiepen dan.
  zaterdag 15 december 2012 @ 09:02:05 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120333068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:13 schreef Troeta het volgende:
Ja scheelt dat echt? Morgen maar even in verdiepen dan.
Ja dat kan echt verschil maken. EN proberen kan geen kwaad natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')