abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120178925
Een *O* voor Sonnetje en KJ en voor jullie baby's die het zo goed doen op bv.

*O* 6 maanden bv voor Faye. Fijn Marjo, dat je je doel hebt bereikt. Nu op naar de volgende 6 maanden :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120179419
M'n doel na m'n zwangerschap is wat verlengd ja :P
2 jaar zou mooi zijn!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:43:03 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120179649
Hier is het na 18 maanden wel zo'n beetje klaar met BV, ze heeft er nagenoeg geen behoefte meer aan 's ochtends, ze heeft vorige week nog twee keer in de ochtend gedronken en het weekend nog twee keer 's nachts, maar dan op mijn initiatief.

Dus ik kom gedag zwaaien hier. :W
Al zal ik nog wel meelezen en soms posten als ik iemand daarmee kan helpen. Ik hoop over een tijdje weer een ukje aan de borst te hebben en dan minstens net zo lang.

@Marjolijntje, wat fijn 6 maanden!!! :*
pi_120183468
Fijn Juud, zo'n 'natuurlijk' einde! Jullie hebben het maar mooi gedaan samen O+

Hier hetzelfde verhaal, alleen soms wil ze toch nog 'happie?'. Dus helemaal over is het niet, maar wel aflopend!
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:25:13 #180
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120183597
Juud, Sanne, zo'n einde lijkt mij ook heel prettig. Gewoon rustig aan...

Het lijkt trouwens wel of mijn uk sneller is gaan drinken. In het begin deed ik een uur over een voeding, sinds een paar weken ruim een half uur en de laatste paar dagen is het iets minder dan een half uur.
En kan het ook zijn dat mijn melk dikker en vetter is? Zo lijkt het namelijk. Ik dacht in verband met de koude ofzo?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120183660
PV ik dacht dat als ze ouder worden dat ze effectiever gaan drinken, dus in een kortere tijd alles uithalen wat ze nodig hebben...dit geldt niet voor mijn spekkie trouwens die vindt het in de ochtend heerlijk om heeeeel lang aan de borst te drinken/sabbelen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120184073
Hier wel! Elke borst 7 minuten en mevrouw is klaar :+
pi_120184100
Elise ook hoor, die drinkt als een speer! Kan me 's nachts niet snel genoeg gaan :D
pi_120184714
Juud we zullen je missen! Ik vind 18 maanden echt mooi, ben benieuwd of mijn kleine man tegen die tijd ook genoeg ervan heeft.

Marjolijntje gefeliciteerd met de 6 maanden! Was ook mijn doel en ben nu al 15 maanden bezig.

Ik pronk nog even met de nieuwste curves (bijna 15 maanden):

pi_120185019
Hoi :W
Mag ik binnenvallen met een paar vraagjes:
- Hoe vangen jullie lekken op zonder dat het aan je tepel blijft kleven (borstcompressen, zakdoeken, tetradoeken, het kleeft er allemaal in en mijn tepelkloofjes zijn net hersteld/herstellend dus ik ben bang om de boel weer open te trekken, maar ik kan moeilijk constant met mijn borsten bloot zitten...)
- Zijn 6 voedingen per dag voor een pasgeboren kleintje genoeg? Van het moment dat hij wakker wordt, leg ik hem aan, maar hij laat makkelijk 3-4u tussen elke voeding. Vannacht zelfs iets meer dan 6u. Hij drinkt ook niet lang (ongeveer 10 minuten) en 1 borst. Daarna laat hij los met een gelukzalig glimlach :D. Ik heb geprobeerd om meer aan te bieden, maar hij hapt niet meer aan. 't Is wel zo dat ik echt veel melk produceer. Met de kloofjes heb ik 1,5 dag afgekolfd en ik haalde 100 - 120 cc uit 1 borst op dag 2 na de geboorte.
Stoelgang gaat goed, bij de geboorte woog hij 3340 en hij is niet veel afgevallen, hij ging naar 3260. Vandaag wordt hij opnieuw gewogen. Als zijn gewicht dan goed is, moet ik me dan geen zorgen maken over 't bovenstaande?
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:13:52 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120185145
juud, fijn dat je er een goed gevoel bij hebt dat het nu klaar is. Op naar de volgende ;)

sver, mooie curve!

liza, er zijn mother mates, die ondersteunen het herstel van kloofjes. Maar of ze echt als zoogcompres dienen, weet ik niet.
En er zijn idd kindjes die niet vaak drinken. Als hij goed groeit en voldoende plast en zo, zal het toch wel goed zijn, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120185188
Liza, voor je jonkies is 8x voeden echt minimaal... Liever nog wat meer zelfs.. 6 is echt te weinig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120185504
Ja, Liza, ik zou hem vaker aanleggen, bijvoorbeeld voor en na elk slaapje. En let op dat hij goede plasluiers heeft. Ga ook af en toe een keer extra wegen (niet al te vaak, en alleen in het begin) om zeker te weten dat hij goed groeit.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:40:59 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120186076
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
Ik gooi nog heel even deze erin omdat ik nog een antwoord zoek op het eerste gedeelte van mijn vraag. Ik heb nu sinds een paar dagen duidelijk minder stuwing. Kan ik ergens deze week al een keertje beginnen met afkolven om een voorraadje denken jullie? Of gooi ik dan mijn productie weer door de war?

En als ik dan kan beginnen met kolven, kan ik dan het beste steeds één kant doen of beide kanten? Mijn baby drinkt nu namelijk steeds om en om aan één kant, iedere 3 a 4 uur.

Trouwens: wow die 12 maanden en 18 maanden borstvoeding etc. die ik voorbij zie komen :o knap hoor! Ik kan me op dit moment echt niet voorstellen dat ik dat vol ga houden! Ben blij als ik mijn eerste doelstelling van 3 maanden haal! :s)
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:42:51 #190
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120188417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:27 schreef bitterend het volgende:
PV ik dacht dat als ze ouder worden dat ze effectiever gaan drinken, dus in een kortere tijd alles uithalen wat ze nodig hebben...dit geldt niet voor mijn spekkie trouwens die vindt het in de ochtend heerlijk om heeeeel lang aan de borst te drinken/sabbelen O+
Mijn oudste heeft indertijd echt eeuwen aan de borst gezeten, ook toen hij 6 mnd was. Hij vond het ook fijn, denk ik. Maar ik had wel vele problemen destijds... Ontstekingen, blaren, kloven...noem maar op. Ik heb vervroegd moeten afhaken. Nu gaat dat me niet overkomen. Het gaat nu als een trein :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120189705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 06:40 schreef Marjolijntje het volgende:
6 maanden borstvoeding O+

Mijn doel wat ik had tijdens mijn zwangerschap is bereikt! *O*
*O* Heerlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120189785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:23 schreef sverbern het volgende:
Ja, Liza, ik zou hem vaker aanleggen, bijvoorbeeld voor en na elk slaapje. En let op dat hij goede plasluiers heeft. Ga ook af en toe een keer extra wegen (niet al te vaak, en alleen in het begin) om zeker te weten dat hij goed groeit.
Ja ook al is hij wel voldoende aangekomen.. Want nu investeren in goed vaak aanleggen, dat heeft invloed op de rest van de borstvoedingstijd..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120189891
Juud, 18 maanden is een mooie tijd O+. Wie weet tot ziens!

Sverbern, mooie curves zeg! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120190264
Juud, wel een mooi einde. Ik hoop dat jullie beiden er vrede mee hebben?

Sverbern leuke curve.

Liza, wat Davinia al zegt, mothermates helpen super tegen kloven en een druppel melk blijft er ook opzitten al zijn ze niet echt bedoeld tegen lekken volgens mij. Anders misschien wasbare borstcompressen of zijn die ook oncomfortabel bij kloven (zelf nooit geprobeerd)?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120190699
Luuk drinkt zo'n 6-8 keer op een dag. Ik kan hem wel vaker aanleggen, maar dan vertikt ie gewoon te drinken. Hij komt wel lekker aan. Overdag maak ik hem wel wakker na uiterlijk 4 uur, liever nog 3 uur. In de nacht zet ik geen wekker, maar dan laat ie er een uur of 5 tussen zitten.
Vandaag heeft ie een plak/regeldagje denk ik. Hij drinkt veel bij me, en als ik hem wegleg gaat ie brullen. Gelukkig is N nog thuis.
*poef* nu is het weg
pi_120195389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:20 schreef Marjolijntje het volgende:
M'n doel na m'n zwangerschap is wat verlengd ja :P
2 jaar zou mooi zijn!
Wat een mooi doel!

Mijn doel was 3 maanden (dat is over 2 weken). No way dat ik dan al stop he!! Een jaar is nu mijn doel :D

Ik heb de spray aangevraagd via de ha, en opgehaald bij de apotheek vanmiddag. 1 flesje, na opening 1 maand houdbaar. Vroeg of ze er niet meer hadden haha, maar dat ging niet zomaar! Jammer.
Meteen geprobeerd natuurlijk! Kreeg geen tsr, maar wel meer melkaanvoer. Dus prima. Had wel 3x gesprayd, terwijl maar 1x mocht. Ja 1x deed niks af.. zal geen kwaad kunnen toch? :@
pi_120198354
Marjolijntje *O* Wat goed!

Sannne en juud, lijkt me fijn zo'n natuurlijk einde van bv

& een mooie curve ^O^

Wow S drinkt wel tussen de 10-15x per dag
Nieuw is het knuffelmoment rond 17u dan drinkt ze lang en gaat ze echt lekker knuffelen met me +O
pi_120199072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk drinkt zo'n 6-8 keer op een dag. Ik kan hem wel vaker aanleggen, maar dan vertikt ie gewoon te drinken. Hij komt wel lekker aan. Overdag maak ik hem wel wakker na uiterlijk 4 uur, liever nog 3 uur. In de nacht zet ik geen wekker, maar dan laat ie er een uur of 5 tussen zitten.
Vandaag heeft ie een plak/regeldagje denk ik. Hij drinkt veel bij me, en als ik hem wegleg gaat ie brullen. Gelukkig is N nog thuis.
Vroedvrouw (is ook lactatiedeskundige) kwam vandaag langs. G weegt op dag 4 al 130g meer dan zijn geboortegewicht. Ik zit aan 6 à 7 voedingen per dag en dat zou ok moeten zijn. Meer lukt niet, want dan weigert hij, net als Luuk, om aan te happen. De stuwing is momenteel voor het grootste stuk weggedronken/gemasseerd en wat een zalig gevoel is dat. Het Lolo Ferrari-gevoel is even wat minder ;).
Morgen katoenen compressor proberen. Hoop dat ik het zo goed doe voor m'n ventje!
pi_120199147
Wow Zoë, 10 keer? En da's "gewoon", niet regelen?
Klinkt wel erg lief dat knuffelmomentje! Daar zijn wij nog niet aan toe, voeden doet nog veel te veel pijn! Ik kijk uit naar 't moment dat 't allemaal wat meer vanzelf loopt :).
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:46:40 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120199650
Poeh, 10-15 keer per dag! Die dagen heb ik ook gehad maar ben blij dat dat nu over is. Nu zitten we meestal op 8 voedingen per dag. Liza, ik had ook veel pijn bij/rondom het voeden, dat begint nu een stuk minder te worden. Hopelijk voor jou ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')