abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120055937
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kolf heel makkelijk maar toen ik weer ging werken bij mijn oudste heb ik wel veel aan de synto spray gehad (toch een beetje (onbewuste?) spanning of ik wel genoeg zou kolven ;))

Hier was de tip om niet alleen in het begin van de kolfbeurt te gebruiken maar ook als de melkstroom afneemt nog een 'shot' ;) te nemen!
Das een goeie tip!
Die ga ik onthouden!

SE, ik heb de spray nog niet gebruikt. Mn moeder was gisteren ziek dus heb ik niet gewerkt.
Maandag ga ik hem uitproberen :)

Kwisted, volgens mij is ie op recept, wat ik van hier begrepen heb. Van de ha kreeg ik ook een receptje toen ik er zat met de baby.
En ik hoefde niet eens te betalen :P (normaal krijg ik nooit iets vergoed kwa medicatie als ik eens iets nodig heb, dus ik was verbaasd :P)

KJ, fijn dat het voeden goed gaat! Is toch fijner om te zitten als Sofie rondloopt!
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:16:14 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120063608
KJ wat goed O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120067254
Dus... Mini drinkt maar een borst per keer meer. Zal ik nou die andere afkolven? Of zal ik die als eerste bij de volgende voeding aanbieden en een beetje afkolven als het niet meer te doen is...
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:13:19 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120070352
Hoe leg ik een kind van bijna 3 uit dat ze goed moet aanhappen? Vanochtend had ik weer veel pijn (kloof + raynauds)
ik laat de kloof zien, zeg dat ze me pijn doet, niets helpt. En op het moment zelf voel ik niet of ze goed is aangehapt. Dat zie ik pas achteraf.
(en ze zit op schoot, dus kan ook niet zien of ze goed hapt.)

Word er een beetje moedeloos van. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door DaviniaHR op 08-12-2012 12:20:44 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120071540
Misschien verliest ze haar zuigreflex, Davinia. Zo ging het bij Niels ook en ik heb het vaker gelezen rond deze leeftijd (volgens mij schreef Ssserpente het laatst ook?)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:37:11 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120080810
ze maakt wel nog goede zuigbeweging met de kaak en ik hoor dan ook goed slikken. Dan is de zuigreflex nog wel goed, toch?

Ik heb haar vanmiddag weer anders aangelegd, zodat ik het kon zien, en zo ging het beter. Nog niet perfect, wel beter. Gelukkig werkt lanoline prima, dus ik hoop gauw van de kloof af te zijn.
  zondag 9 december 2012 @ 09:11:58 #107
258612 nytar
boys boys boys
pi_120099995
hallo dames!
Ik kom hier weer meelezen, abel is nu een kleine 4 dagen oud en de stuwing is niet om te houden. :)
met mn eerste heb ik tot rond de 8 maanden kunnen voeden. Hopelijk dit keer weer een aardig end!
pi_120100035
Nogmaals gefeliciteerd Nytar! En ik vind Abel zo'n mooie romantische jongensnaam O+

Succes met de borstvoeding. Lukte het je kleintje om goed aan te happen?

Is het nou zo dat bij een tweede kindje het allemaal makkelijker gaat, omdat je het al eens gedaan hebt?
  zondag 9 december 2012 @ 11:25:00 #109
258612 nytar
boys boys boys
pi_120101589
het happen gaat redelijk. Mn eerste had meer natuurlijk talent, maar tot nog toe zonder kloven!

De houdingen gaan wat natuurlijker, omdat dat niet de eerste keer is. Maar het is gewoon weer wennen. Nieuw kind en je doet het toch samen!
pi_120112659
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat. En Nytar veel succes en genietmomenten!
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:17 schreef Kwisted het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd Nytar! En ik vind Abel zo'n mooie romantische jongensnaam O+

Succes met de borstvoeding. Lukte het je kleintje om goed aan te happen?

Is het nou zo dat bij een tweede kindje het allemaal makkelijker gaat, omdat je het al eens gedaan hebt?
Nee -O- in mijn geval dan.

In het begin wel, qua aanleggen enzo, maar de tweede kan besluiten het helemaal anders - en minder makkelijk - te doen en dan zit je, met je "ervaring"... :)
  zondag 9 december 2012 @ 18:26:25 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120115987
Ik denk dat het gevaar er juist in schuilt dat je denkt 'dat doe ik wel even' dat zou in mijn geval wel opgaan denk ik.

Stom Cantare, dat het dan gewoon niet lukt. :*
  zondag 9 december 2012 @ 18:36:26 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120116324
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
  zondag 9 december 2012 @ 19:51:50 #113
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120119222
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinneren :X
  zondag 9 december 2012 @ 20:12:03 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120120261
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinneren :X
Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terug :X
  zondag 9 december 2012 @ 20:17:06 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120120527
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 20:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terug :X
Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!
pi_120120764
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef Cantare het volgende:
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat. En Nytar veel succes en genietmomenten!

[..]

Nee -O- in mijn geval dan.

In het begin wel, qua aanleggen enzo, maar de tweede kan besluiten het helemaal anders - en minder makkelijk - te doen en dan zit je, met je "ervaring"... :)
Ik zat met Leyla bij een maand of 2 bij de EHBO. Tegen ondervoeding aan. Dan heb je en ervaring en een opleiding. Ja tuurlijk speelden er meer factoren bij leyla, maar zo recht onder je neus is het toch ff anders dan iemand informatie geven of een casus op papier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120120801
Ik merk dat de vorige keer bv me enorm in de weg zit. Ik ben aan het vergelijken, en gebruik de ervaringen als referentiekader. Ik hou mezelf enorm in de gaten, soms te. N heeft het ook. Die opperde al om te stoppen, maar ik wil dit nu proberen door te zetten. Ik kan dit gewoon.
*poef* nu is het weg
  zondag 9 december 2012 @ 20:22:43 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120120830
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:17 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!
Bedankt! :) hoop het ook, maar het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan! Ik had dat ook nooit gedacht van tevoren, dacht eigenlijk dat het gewoon 'vol' aan zou voelen met wat druk ofzo. Was het maar zo'n feest :') :D
pi_120122240
Pijn van mn hechtingen ben ik inderdaad al aardig vergeten, maar die stuwing.. Oef.. Sterkte ermee Spees_Eend!

KJ, heb je evt een LK die mee kijkt als je twijfelt? :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120122327
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik merk dat de vorige keer bv me enorm in de weg zit. Ik ben aan het vergelijken, en gebruik de ervaringen als referentiekader. Ik hou mezelf enorm in de gaten, soms te. N heeft het ook. Die opperde al om te stoppen, maar ik wil dit nu proberen door te zetten. Ik kan dit gewoon.
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120122716
Tnx,

Ik kan eventueel mijn kraamhulp bellen als ik hulp nodig heb. Maar Luuk doet t goed. Het zit tussen mijn oren. Luuk komt netjes om de 3 a 4 uur, drinkt meestal aan beide kanten. Morgen wordt hij weer gewogen. Maar ik ben ook gewoon moe. Maar ik denk dat ik dat ook zou zijn als ik flesvoeding zou geven.
*poef* nu is het weg
pi_120122969
Het klinkt geweldig KJ! Precies zoals het altijd gaat toch? Ik was kaaaaaaaapot de eerste weken!
Maar oh wat is het fijn als je die vermoeiende weken door bent. En idd, dat heb je ook met flesjes.

Probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken, neem hem lekker bij je, probeer zelf wat te doezelen tijdens het voeden, lees leuke bv verhalen (kijken op bv.com was altijd enorm inspirerend voor mij als ik een dip had) en spuw je gal, en wees ook zeker niet bang om aan de bel te trekken als je het niet meer weet!

Succes morgen!
En dat eerdere ervaringen dwars zitten lijkt me niet meer dan logisch...
pi_120123355
Ik zie alleen op tegen over 2 weken. N is nu nog thuis, en entertained Sofie als ik voed. Ik doe het wisselend liggend op bed of zittend op de bank in de kamer. Ik heb het idee dat hij minder goed drinkt als ik op de bank zit.
Maar heb besloten dat ik me daar pas volgende week zorgen over hoef te maken. De eerste werkdag van N gaat Sofie de hele dag naar de opvang.
*poef* nu is het weg
pi_120123464
Even een filmpje op?
pi_120124666
SE *O*, 4 maanden bv!

Spees over welke zanger heb je het? Bedankt voor het compliment.

Cantare, wat ruk zeg!

Davinia, hoop dat de andere positie helpt. Kan je helaas geen tips geven over een driejarige, zover ben ik niet gekomen.

Kj, filmpje/dvd op, boekje lezen, spelletje op een tablet of telefoon laten wpelen zijn allemaal opties om je peuter even te entertainen.

Wat ben ik blij over de bv, is echt het beste bij het vliegen. Ook als de luchtvaartmaatschappij zegt, dat het niet kan, kan gewoon met gordeltje om. Zo had hij bijna geen last van het drukverschil en heeft hij toch nog wat slaap gekregen in al die reisuren, al was het maar 20-30 minuten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120126427
Stuwing heb ik hier nooit als vervelend ervaren. Ok ze zaten heeeel vol, maar dat gaf dan alleen n heel fijn gevoel als F ze dan leeg dronk! Heb ik dus geluk mee gehad! Heb er wel straie door op mijn borsten, dat is dan wel weer jammer..

Ik kolf sochtends met kind aan een borst en kolf aan de andere. En hard dat dat gaat! Mijn borsten zijn dan zo vol dat f aan een borst genoeg heeft.
pi_120127373
Welkom nytar en nog gefeliciteerd!

Wat etreft 2e kind en ervaring, dat had ik helaas ook niet zo. Mijn 2 e baby deed de mond niet goed open, hapte niet goed aan, dus ondanks ervaring kreeg ik kloven. En hij is zo een andere drinker dan mijn 1e.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120127910
Ik heb mijn dreumes dit weekend een aantal keer buitenshuis gevoed <3 super leuke en lieve reacties gehad en ik voelde me echt zoooo trots O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 9 december 2012 @ 22:22:03 #129
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120128809
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:08 schreef bitterend het volgende:
Ik heb mijn dreumes dit weekend een aantal keer buitenshuis gevoed <3 super leuke en lieve reacties gehad en ik voelde me echt zoooo trots O+
Heerlijk!
Ik heb al een paar keer gehad dat senioren met heimwee naar vroeger dromerig naar me zaten te kijken. Dan denk ik ook: ja, ik ben ook heel gelukkig zo. Dan geniet ik nog eens extra.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 9 december 2012 @ 22:29:42 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120129483
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:23 schreef Tinuviel het volgende:

Spees over welke zanger heb je het? Bedankt voor het compliment.

Ik bedoelde Lior de Australische zanger van O+ O+
pi_120131377
Ik vond de ervaring die ik had van de eerste wel prettig.
Ik had vorige.keer.dingen die ik anders wilde en daar heb,ik dus ook wel opgelet.
Maar ook wat,betreft aanleggen in het begin wist ik beter wat,te doen.
Sowieso hapte ze ook makkelijk aan (eerste ook na de eerste 2 dagen, denk toen zn hoofdpijn vd vaccuumpomp over was)

Volgens mij hebben we regeldagen ofzo. Ze is als ze wakker is niet echt tevreden. En bij t drinken is t 3 slokken, huilen, aanleggen, 3 slokken enz. Gek genoeg slaapt ze overdag wel goed. Vannacht wel een voeding en ze sliep pas laat.
Dat maakt me wel onzeker, paar van die dagen maakte.dat ik er bij Floris mee stopte. Maar wil nu wel die 6 maanden volmaken, zijn er zo dichtbij :') mja leg dr maar steeds aan en zie wel waar t schip strand.
  maandag 10 december 2012 @ 00:05:34 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120134745
Ik wil afschroeftieten.. En slaap... :'(
Echt het wordt steeds erger.. Dat kut Zkh op schiet.. :( :'(
pi_120139085
Sonnetje, je doet het heel goed. Nog even doorbijten dan is het vast weer goed.

Evenstar, wat rot zeg. Heb je nog steeds geen datumvan het ziekenhuis?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120139358
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil afschroeftieten.. En slaap... :'(
Echt het wordt steeds erger.. Dat kut Zkh op schiet.. :( :'(
Kan je niet vragen of je eerder terecht kan? Situatie uitleggen en dat het gee doen meer is? Het zal niet de eerste keer zijn dat er afspraak vervroegd kan worden :*

Sonnetje, regeldagen kan best :Y. Of gewoon niet helemaal lekker, tandjes, sprongetje... Hier ook eens i de zoveel tijd en opeens is het ook weer over. Ligt (meestal toch) niet aan de bv!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120139625
Bweeeh, ik heb een plan nodig.

Uk is morgen 7 weken. De eerste week BV ging perfect. Hij hapte perfect aan, dronk goed, groeide goed.
Toen was de stuwing weg en bleek hij de kracht nog niet te hebben en ik dus geen productie opgebouwd te hebben na de stuwing.
2 weken voeden, vingervoeden, kolven.
Daarna ging het weer super,lichte overproductie, dus hij kon het weer makkelijk aan.
Overgestapt op volledig BV.
Een week later weer afgevallen. Overproductie was weer weg, hij had de kracht nog niet...Plus verkouden, plus spruw.
Voeden, vingervoeden, kolven....
Verkoudheid weg, spruw weg...

En nu? Bijna 7 weken, voeden, vingervoeden, kolven.
Hij is weer iets verkouden en heeft weer spruw, ik ook. We zijn weer aan de gentiaan violet.
Het kolven en voeden doet pijn. Niet een beetje pijn, veel pijn. Door de spruw, door te vaak gerommel aan mijn tepels en door de Raynaulds.

Inmiddels is hij geopereerd aan de liesbreuk, dat scheelt wel, minder pijn, minder huilen en minder clusteren door pijn.

's avonds voed ik hem bij, kolf nog een keer en ga dan slapen. Tijdens mijn nacht leg ik alleen aan, ik kolf niet en voed niet bij. De eerste nachtvoeding gaat dat perfect. Hij gaat verzadigd en tevreden weer slapen. De laatste is hij vaak wat ontevreden na die tijd en 's morgens drinkt hij eerst heel veel bij mij (hoera) en dan nog heel veel vingervoeden.
Daarna lekker tevreden meestal.

Ik probeer nu 1x per dag niet bij te voeden en te kolven, als hij nog een beetje ontevreden is, knuffel ik hem en gaat hij lekker slapen. Als hij nog heel ontevreden is, voed ik bij en probeer het de volgende voeding weer.

En nu? Want dit kan niet heel lang zo. Hij doet het prima, maar ik heb nog een peuter, een kleuter en 2 terminale tepels....
  maandag 10 december 2012 @ 08:41:36 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120139664
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond de ervaring die ik had van de eerste wel prettig.
Ik had vorige.keer.dingen die ik anders wilde en daar heb,ik dus ook wel opgelet.
Maar ook wat,betreft aanleggen in het begin wist ik beter wat,te doen.
Sowieso hapte ze ook makkelijk aan (eerste ook na de eerste 2 dagen, denk toen zn hoofdpijn vd vaccuumpomp over was)

Volgens mij hebben we regeldagen ofzo. Ze is als ze wakker is niet echt tevreden. En bij t drinken is t 3 slokken, huilen, aanleggen, 3 slokken enz. Gek genoeg slaapt ze overdag wel goed. Vannacht wel een voeding en ze sliep pas laat.
Dat maakt me wel onzeker, paar van die dagen maakte.dat ik er bij Floris mee stopte. Maar wil nu wel die 6 maanden volmaken, zijn er zo dichtbij :') mja leg dr maar steeds aan en zie wel waar t schip strand.
Sonnetje ik had ook geregeld aan aantal van die dagen, gewoon geregeld aanleggen, het trekt vanzelf weer bij. Regeldagen zijn gewoon rot en je krijgt het idee dat ze niet genoeg binnenkrijgen, zeker als ze wat groter zijn en een boel duidelijk kunnen maken.
  maandag 10 december 2012 @ 08:45:46 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120139730
Free wat ben je toch enorm dapper en druk met je kleine mannetje, ging de operatie goed, was ie snel weer thuis?
Geen tips voor je want niet genoeg kennis, maar ik vind het knap dat je het zo lang hebt volgehouden en het wil volhouden, maar dan iets beter te handelen. :*
pi_120139892
Operatie ging heel goed en ik was na 24 uur weer thuis :Y
pi_120140790
Free, ik kan alleen mijn eigen ervaring delen. Sowieso gaven wij een flesje ipv vingervoeden, maar dat kwam omdat vingervoeden hier niet lekker ging.

Omdat ik niet meer na elke voeding wilde kolven, heb ik dat teruggeschroefd naar 3x per dag. Juist wel de nachtvoeding, omdat je hormoonlevels dan hoger zijn. De tweede keer na de ochtendvoeding en dan nog ergens in de loop van de dag als het uitkwam. Dat gaf me meer rust en had geen gevolgen voor mijn productie.

Daarnaast hebben we het extra flesje in een héél langzaam tempo afgebouwd. Eerst dronk hij elke 3 uur (niet elke voeding) 60 ml. Een week later heb ik dat verlaagd naar 50 en zo elke week verder afbouwen. Dat leidde tot een aantal weken regeldagen (ik zorgde dat ik vrijdag begon met minderen, zodat de regeldagen in het weekend vielen), maar daarna kon hij helemaal zonder het flesje.

Sterkte, ik weet hoe slopend het is, en dan heb ik niet nog 2 andere kinderen rondlopen!! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 december 2012 @ 10:08:21 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120141180
Free LK.. Iedereen hier kan wel zus of zo zeggen, maar is het niet veeeel beter om nu eens echt met een professional te kijken/bespreken..
  maandag 10 december 2012 @ 10:11:06 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120141246
evenstar, waarvoor moet je met O naar het zkh? Om glutenallergie te laten uitsluiten?

free, weet je zeker dat de raynauds niet komt door fout aanleggen? (Heb je al wollen zoogcompressen?) Wel naar dat het niet goed loopt. Hopelijk weet een goede LK raad. :*
pi_120141993
Daviniah, ik heb veel minder Raynaulds als ik niet kolf. Dan heb ik er nauwelijks last van.
Volgens de LK hapt hij voorbeeldig aan. Heb wollen in bestelling,komen morgen :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Free LK.. Iedereen hier kan wel zus of zo zeggen, maar is het niet veeeel beter om nu eens echt met een professional te kijken/bespreken..
Ik heb een LK :) Die is lief en goed en ik bel en mail er mee, maar heb geen geld voor nog een consult :)
  maandag 10 december 2012 @ 11:07:45 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120142466
Kan je niet iets via zkf regelen? Of gespreide betaling met de LK? Zo doorgaan kan toch niet?
  maandag 10 december 2012 @ 11:16:30 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120142736
En Davinia ja o.a. Het is na de herinvoering echt nog beroerder.. ;( hij heeft pijn waardoor hij niet/nauwelijks slaapt zelfs aan de borst nauwelijks tot niet .. Mijn nachten bestaan uit stil liggen en dat hij iig de lichte slaap behoud zodat hij kan tutten tegen de pijn .. Overdags is hij in de doek als ik het hoognodige moet doen in huis en soms uit onmacht in maxicosi dan slaapt hij wel eens een uurtje ,, denk ivm het gevouwen er in zitten.. ? Dat dat iets verlichting geeft?

Ik bel wat ik kan maar ja systeem hier is niet tof ;(
  maandag 10 december 2012 @ 11:43:52 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120143468
Maar evenstar, waarom nog die onderzoeken willen doen als jij er zelf zo van overtuigd bent dat dit is waarom hij zo'n pijn heeft? Wat maakt het verschil van een officiele diagnose?
Als jij er zo zeker van bent dan kan je nu toch je dieet waar aanpassen zodat hij er geen last meer van heeft?
  maandag 10 december 2012 @ 12:08:54 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120144289
Omdat een diagnose zoveel gedonder scheelt hier, en ik ben geen arts. Dat mijn vermoeden hoog is en ook bij mezelf meer en meer vermoeden krijg , wil ik gewoon duidelijkheid.
onderzocht worden moet hij sowieso , en gezien de symptomen etc zal een arts onderzoek willen doen. Nu weer glutenvrij gaan betekend dan toch weer terug gaan en komt die klap NOG harder.
En net zoals je in NL dieetkostenvergoeding krijgt hebben ze dat hier ook zoiets. Niet dat het voor mij een centen kwestie is, maar ook voor in zijn toekomst etc.
pi_120145481
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan je niet iets via zkf regelen? Of gespreide betaling met de LK? Zo doorgaan kan toch niet?
Het wordt niet vergoed door mijn zorgverzekering. Ook niet als ik heel lief kijk ;)

En ik heb nog wel telefonisch en mail contact met mijn LK, maar die heeft helaas ook geen tovermiddeltje. Dus dan is het toch zo doorgaan tot het wel werkt allemaal.
Wanneer dat is en hoe ik weet dat het werkt weet ik ook niet.
  maandag 10 december 2012 @ 12:59:57 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120145854
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Omdat een diagnose zoveel gedonder scheelt hier, en ik ben geen arts. Dat mijn vermoeden hoog is en ook bij mezelf meer en meer vermoeden krijg , wil ik gewoon duidelijkheid.
onderzocht worden moet hij sowieso , en gezien de symptomen etc zal een arts onderzoek willen doen. Nu weer glutenvrij gaan betekend dan toch weer terug gaan en komt die klap NOG harder.
En net zoals je in NL dieetkostenvergoeding krijgt hebben ze dat hier ook zoiets. Niet dat het voor mij een centen kwestie is, maar ook voor in zijn toekomst etc.
Ah ok, ik had niet aan vergoedingen gedacht. Ik ging eig. uit van een dieet-aanpassing en niet speciaal eten. My bad...
  maandag 10 december 2012 @ 13:08:25 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120146150
Je zal verbaasd staan in hoeveel gluten zit.. Het is even doorbijten helaas.
pi_120146216
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Je zal verbaasd staan in hoeveel gluten zit.. Het is even doorbijten helaas.
In vitaminedruppels...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')