Das een goeie tip!quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kolf heel makkelijk maar toen ik weer ging werken bij mijn oudste heb ik wel veel aan de synto spray gehad (toch een beetje (onbewuste?) spanning of ik wel genoeg zou kolven)
Hier was de tip om niet alleen in het begin van de kolfbeurt te gebruiken maar ook als de melkstroom afneemt nog een 'shot'te nemen!
Neequote:Op zondag 9 december 2012 09:17 schreef Kwisted het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd Nytar! En ik vind Abel zo'n mooie romantische jongensnaam![]()
Succes met de borstvoeding. Lukte het je kleintje om goed aan te happen?
Is het nou zo dat bij een tweede kindje het allemaal makkelijker gaat, omdat je het al eens gedaan hebt?
Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinnerenquote:Op zondag 9 december 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag. Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terugquote:Op zondag 9 december 2012 19:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinneren
Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!quote:Op zondag 9 december 2012 20:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terug
Ik zat met Leyla bij een maand of 2 bij de EHBO. Tegen ondervoeding aan. Dan heb je en ervaring en een opleiding. Ja tuurlijk speelden er meer factoren bij leyla, maar zo recht onder je neus is het toch ff anders dan iemand informatie geven of een casus op papier.quote:Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef Cantare het volgende:
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat. En Nytar veel succes en genietmomenten!
[..]
Neein mijn geval dan.
In het begin wel, qua aanleggen enzo, maar de tweede kan besluiten het helemaal anders - en minder makkelijk - te doen en dan zit je, met je "ervaring"...
Bedankt!quote:Op zondag 9 december 2012 20:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!
quote:Op zondag 9 december 2012 20:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik merk dat de vorige keer bv me enorm in de weg zit. Ik ben aan het vergelijken, en gebruik de ervaringen als referentiekader. Ik hou mezelf enorm in de gaten, soms te. N heeft het ook. Die opperde al om te stoppen, maar ik wil dit nu proberen door te zetten. Ik kan dit gewoon.
Heerlijk!quote:Op zondag 9 december 2012 22:08 schreef bitterend het volgende:
Ik heb mijn dreumes dit weekend een aantal keer buitenshuis gevoed <3 super leuke en lieve reacties gehad en ik voelde me echt zoooo trots
Ik bedoelde Lior de Australische zanger vanquote:Op zondag 9 december 2012 21:23 schreef Tinuviel het volgende:
Spees over welke zanger heb je het? Bedankt voor het compliment.
Kan je niet vragen of je eerder terecht kan? Situatie uitleggen en dat het gee doen meer is? Het zal niet de eerste keer zijn dat er afspraak vervroegd kan wordenquote:Op maandag 10 december 2012 00:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil afschroeftieten.. En slaap...![]()
Echt het wordt steeds erger.. Dat kut Zkh op schiet..![]()
Sonnetje ik had ook geregeld aan aantal van die dagen, gewoon geregeld aanleggen, het trekt vanzelf weer bij. Regeldagen zijn gewoon rot en je krijgt het idee dat ze niet genoeg binnenkrijgen, zeker als ze wat groter zijn en een boel duidelijk kunnen maken.quote:Op zondag 9 december 2012 23:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond de ervaring die ik had van de eerste wel prettig.
Ik had vorige.keer.dingen die ik anders wilde en daar heb,ik dus ook wel opgelet.
Maar ook wat,betreft aanleggen in het begin wist ik beter wat,te doen.
Sowieso hapte ze ook makkelijk aan (eerste ook na de eerste 2 dagen, denk toen zn hoofdpijn vd vaccuumpomp over was)
Volgens mij hebben we regeldagen ofzo. Ze is als ze wakker is niet echt tevreden. En bij t drinken is t 3 slokken, huilen, aanleggen, 3 slokken enz. Gek genoeg slaapt ze overdag wel goed. Vannacht wel een voeding en ze sliep pas laat.
Dat maakt me wel onzeker, paar van die dagen maakte.dat ik er bij Floris mee stopte. Maar wil nu wel die 6 maanden volmaken, zijn er zo dichtbijmja leg dr maar steeds aan en zie wel waar t schip strand.
Ik heb een LKquote:Op maandag 10 december 2012 10:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Free LK.. Iedereen hier kan wel zus of zo zeggen, maar is het niet veeeel beter om nu eens echt met een professional te kijken/bespreken..
Het wordt niet vergoed door mijn zorgverzekering. Ook niet als ik heel lief kijkquote:Op maandag 10 december 2012 11:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan je niet iets via zkf regelen? Of gespreide betaling met de LK? Zo doorgaan kan toch niet?
Ah ok, ik had niet aan vergoedingen gedacht. Ik ging eig. uit van een dieet-aanpassing en niet speciaal eten. My bad...quote:Op maandag 10 december 2012 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Omdat een diagnose zoveel gedonder scheelt hier, en ik ben geen arts. Dat mijn vermoeden hoog is en ook bij mezelf meer en meer vermoeden krijg , wil ik gewoon duidelijkheid.
onderzocht worden moet hij sowieso , en gezien de symptomen etc zal een arts onderzoek willen doen. Nu weer glutenvrij gaan betekend dan toch weer terug gaan en komt die klap NOG harder.
En net zoals je in NL dieetkostenvergoeding krijgt hebben ze dat hier ook zoiets. Niet dat het voor mij een centen kwestie is, maar ook voor in zijn toekomst etc.
In vitaminedruppels...quote:Op maandag 10 december 2012 13:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Je zal verbaasd staan in hoeveel gluten zit.. Het is even doorbijten helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |