abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120055937
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kolf heel makkelijk maar toen ik weer ging werken bij mijn oudste heb ik wel veel aan de synto spray gehad (toch een beetje (onbewuste?) spanning of ik wel genoeg zou kolven ;))

Hier was de tip om niet alleen in het begin van de kolfbeurt te gebruiken maar ook als de melkstroom afneemt nog een 'shot' ;) te nemen!
Das een goeie tip!
Die ga ik onthouden!

SE, ik heb de spray nog niet gebruikt. Mn moeder was gisteren ziek dus heb ik niet gewerkt.
Maandag ga ik hem uitproberen :)

Kwisted, volgens mij is ie op recept, wat ik van hier begrepen heb. Van de ha kreeg ik ook een receptje toen ik er zat met de baby.
En ik hoefde niet eens te betalen :P (normaal krijg ik nooit iets vergoed kwa medicatie als ik eens iets nodig heb, dus ik was verbaasd :P)

KJ, fijn dat het voeden goed gaat! Is toch fijner om te zitten als Sofie rondloopt!
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:16:14 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120063608
KJ wat goed O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120067254
Dus... Mini drinkt maar een borst per keer meer. Zal ik nou die andere afkolven? Of zal ik die als eerste bij de volgende voeding aanbieden en een beetje afkolven als het niet meer te doen is...
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:13:19 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120070352
Hoe leg ik een kind van bijna 3 uit dat ze goed moet aanhappen? Vanochtend had ik weer veel pijn (kloof + raynauds)
ik laat de kloof zien, zeg dat ze me pijn doet, niets helpt. En op het moment zelf voel ik niet of ze goed is aangehapt. Dat zie ik pas achteraf.
(en ze zit op schoot, dus kan ook niet zien of ze goed hapt.)

Word er een beetje moedeloos van. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door DaviniaHR op 08-12-2012 12:20:44 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120071540
Misschien verliest ze haar zuigreflex, Davinia. Zo ging het bij Niels ook en ik heb het vaker gelezen rond deze leeftijd (volgens mij schreef Ssserpente het laatst ook?)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:37:11 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120080810
ze maakt wel nog goede zuigbeweging met de kaak en ik hoor dan ook goed slikken. Dan is de zuigreflex nog wel goed, toch?

Ik heb haar vanmiddag weer anders aangelegd, zodat ik het kon zien, en zo ging het beter. Nog niet perfect, wel beter. Gelukkig werkt lanoline prima, dus ik hoop gauw van de kloof af te zijn.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 9 december 2012 @ 09:11:58 #107
258612 nytar
boys boys boys
pi_120099995
hallo dames!
Ik kom hier weer meelezen, abel is nu een kleine 4 dagen oud en de stuwing is niet om te houden. :)
met mn eerste heb ik tot rond de 8 maanden kunnen voeden. Hopelijk dit keer weer een aardig end!
pi_120100035
Nogmaals gefeliciteerd Nytar! En ik vind Abel zo'n mooie romantische jongensnaam O+

Succes met de borstvoeding. Lukte het je kleintje om goed aan te happen?

Is het nou zo dat bij een tweede kindje het allemaal makkelijker gaat, omdat je het al eens gedaan hebt?
  zondag 9 december 2012 @ 11:25:00 #109
258612 nytar
boys boys boys
pi_120101589
het happen gaat redelijk. Mn eerste had meer natuurlijk talent, maar tot nog toe zonder kloven!

De houdingen gaan wat natuurlijker, omdat dat niet de eerste keer is. Maar het is gewoon weer wennen. Nieuw kind en je doet het toch samen!
pi_120112659
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat. En Nytar veel succes en genietmomenten!
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:17 schreef Kwisted het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd Nytar! En ik vind Abel zo'n mooie romantische jongensnaam O+

Succes met de borstvoeding. Lukte het je kleintje om goed aan te happen?

Is het nou zo dat bij een tweede kindje het allemaal makkelijker gaat, omdat je het al eens gedaan hebt?
Nee -O- in mijn geval dan.

In het begin wel, qua aanleggen enzo, maar de tweede kan besluiten het helemaal anders - en minder makkelijk - te doen en dan zit je, met je "ervaring"... :)
  zondag 9 december 2012 @ 18:26:25 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120115987
Ik denk dat het gevaar er juist in schuilt dat je denkt 'dat doe ik wel even' dat zou in mijn geval wel opgaan denk ik.

Stom Cantare, dat het dan gewoon niet lukt. :*
  zondag 9 december 2012 @ 18:36:26 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120116324
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
  zondag 9 december 2012 @ 19:51:50 #113
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120119222
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij begint de stuwing wat af te nemen en nu vraag ik me af: wanneer zou ik dan kunnen beginnen met afkolven? Ik ben een beetje bang dat wanneer ik dat ga doen, dat ik d productie weer ga stimuleren en de stuwing weer helemaal terug gaat komen. Ik zou graag beginnen met het aanleggen van een voorraadje zodat ik over een tijdje ook eens zonder baby van huis kan voor een (halve) dag :) . Is dat dan slim om meteen na en voeding te doen zodat je geen extra voedingsmoment creëert?
Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinneren :X
  zondag 9 december 2012 @ 20:12:03 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120120261
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik kreeg de tip om na de ochtendvoeding af te kolven. In de nacht produceer je het meest en dat drinkt je kleintje meestal niet helemaal weg. Fijn btw dat de stuwing wat afneemt...ik kan mij die pijn nog herinneren :X
Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terug :X
  zondag 9 december 2012 @ 20:17:06 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120120527
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 20:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh goeie! Dat wist ik niet. Verklaart wel waarom de stuwing nu 's nachts het die ergst is. En idd die pijn, heb nog 'liever' de pijn van die hechtingen terug :X
Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!
pi_120120764
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef Cantare het volgende:
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat. En Nytar veel succes en genietmomenten!

[..]

Nee -O- in mijn geval dan.

In het begin wel, qua aanleggen enzo, maar de tweede kan besluiten het helemaal anders - en minder makkelijk - te doen en dan zit je, met je "ervaring"... :)
Ik zat met Leyla bij een maand of 2 bij de EHBO. Tegen ondervoeding aan. Dan heb je en ervaring en een opleiding. Ja tuurlijk speelden er meer factoren bij leyla, maar zo recht onder je neus is het toch ff anders dan iemand informatie geven of een casus op papier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120120801
Ik merk dat de vorige keer bv me enorm in de weg zit. Ik ben aan het vergelijken, en gebruik de ervaringen als referentiekader. Ik hou mezelf enorm in de gaten, soms te. N heeft het ook. Die opperde al om te stoppen, maar ik wil dit nu proberen door te zetten. Ik kan dit gewoon.
*poef* nu is het weg
  zondag 9 december 2012 @ 20:22:43 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120120830
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:17 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, die pijn is mij gelukkig bespaard gebleven (lucky me!) maar ik had van te voren niet beseft dat stuwing zo pijnlijk zou zijn. Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal weg en kun je volop genieten van het borstvoeding geven!
Bedankt! :) hoop het ook, maar het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan! Ik had dat ook nooit gedacht van tevoren, dacht eigenlijk dat het gewoon 'vol' aan zou voelen met wat druk ofzo. Was het maar zo'n feest :') :D
pi_120122240
Pijn van mn hechtingen ben ik inderdaad al aardig vergeten, maar die stuwing.. Oef.. Sterkte ermee Spees_Eend!

KJ, heb je evt een LK die mee kijkt als je twijfelt? :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120122327
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik merk dat de vorige keer bv me enorm in de weg zit. Ik ben aan het vergelijken, en gebruik de ervaringen als referentiekader. Ik hou mezelf enorm in de gaten, soms te. N heeft het ook. Die opperde al om te stoppen, maar ik wil dit nu proberen door te zetten. Ik kan dit gewoon.
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120122716
Tnx,

Ik kan eventueel mijn kraamhulp bellen als ik hulp nodig heb. Maar Luuk doet t goed. Het zit tussen mijn oren. Luuk komt netjes om de 3 a 4 uur, drinkt meestal aan beide kanten. Morgen wordt hij weer gewogen. Maar ik ben ook gewoon moe. Maar ik denk dat ik dat ook zou zijn als ik flesvoeding zou geven.
*poef* nu is het weg
pi_120122969
Het klinkt geweldig KJ! Precies zoals het altijd gaat toch? Ik was kaaaaaaaapot de eerste weken!
Maar oh wat is het fijn als je die vermoeiende weken door bent. En idd, dat heb je ook met flesjes.

Probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken, neem hem lekker bij je, probeer zelf wat te doezelen tijdens het voeden, lees leuke bv verhalen (kijken op bv.com was altijd enorm inspirerend voor mij als ik een dip had) en spuw je gal, en wees ook zeker niet bang om aan de bel te trekken als je het niet meer weet!

Succes morgen!
En dat eerdere ervaringen dwars zitten lijkt me niet meer dan logisch...
pi_120123355
Ik zie alleen op tegen over 2 weken. N is nu nog thuis, en entertained Sofie als ik voed. Ik doe het wisselend liggend op bed of zittend op de bank in de kamer. Ik heb het idee dat hij minder goed drinkt als ik op de bank zit.
Maar heb besloten dat ik me daar pas volgende week zorgen over hoef te maken. De eerste werkdag van N gaat Sofie de hele dag naar de opvang.
*poef* nu is het weg
pi_120123464
Even een filmpje op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120124666
SE *O*, 4 maanden bv!

Spees over welke zanger heb je het? Bedankt voor het compliment.

Cantare, wat ruk zeg!

Davinia, hoop dat de andere positie helpt. Kan je helaas geen tips geven over een driejarige, zover ben ik niet gekomen.

Kj, filmpje/dvd op, boekje lezen, spelletje op een tablet of telefoon laten wpelen zijn allemaal opties om je peuter even te entertainen.

Wat ben ik blij over de bv, is echt het beste bij het vliegen. Ook als de luchtvaartmaatschappij zegt, dat het niet kan, kan gewoon met gordeltje om. Zo had hij bijna geen last van het drukverschil en heeft hij toch nog wat slaap gekregen in al die reisuren, al was het maar 20-30 minuten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')