Dat zou op zich wel een idee zijn jaquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:00 schreef Tinuviel het volgende:
Son, kun je niet as zaterdag en zondag s'ochtends tussen de voedingen extra kolven. Dan heb je misschien al 1-1,5 voedingen. Kun je de rest misschien erbij kolven door tussendoor s'avonds te kolven? Ik zou s'avonds ook iet meer dan 60 cc kolven denk ik. S'middags op werk is het meestal maar zo'n 100 cc als ik 3 kolf.
Ik ga het proberen hoor, maar ik sta in het onderwijs en mijn rooster overdag is erg druk. Als mijn productie zich een beetje laat plannen, moet het te doen zijn, maar pauzes zijn bijvoorbeeld maar 10-15 minuten en binnen die tijd lukt het niet. Ik kan ook moeilijk 15 minuten later met een lesuur starten. Als ik dus wil kolven, moet het binnen de 50 minuten middagpauze of in een springuur, maar daar heb ik er erg weinig van. Het voordeel is dan weer wel dat mijn werkdagen relatief kort zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:38 schreef Marjolijntje het volgende:
Waarom zou je niet kunnen kolven op je werk?
Ik heb werkdagen van 6 uur en ik kolf 1x op een werkdag. Voor de rest geef ik alles live. Ik geef meteen als ik thuis kom, de borst. Mijn productie redt dat prima.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:45 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Ik ga het proberen hoor, maar ik sta in het onderwijs en mijn rooster overdag is erg druk. Als mijn productie zich een beetje laat plannen, moet het te doen zijn, maar pauzes zijn bijvoorbeeld maar 10-15 minuten en binnen die tijd lukt het niet. Ik kan ook moeilijk 15 minuten later met een lesuur starten. Als ik dus wil kolven, moet het binnen de 50 minuten middagpauze of in een springuur, maar daar heb ik er erg weinig van. Het voordeel is dan weer wel dat mijn werkdagen relatief kort zijn.
quote:Op woensdag 12 december 2012 00:40 schreef Cantare het volgende:
Correctie: 6 x 160 (waarvan 5 bv).Ze had om 20.15 u haar laatste voeding gehad en ik dacht: even proberen ov ze nog een slokje voor de nacht wil. Ik had net gekolft dus dat kwam mooi uit. Dronk ze zo het hele flesje leeg. Ik ben heeeeel benieuwd hoe ze nu gaat groeien want ze heeft wat in te halen, lijkt het.
Misschien moet je contact opnemen met een LK? of iemand van borstvoeding.aardig.be/ je woont in Belgie toch? die dames zijn echt super lief en geven erg goed advies!!quote:Op woensdag 12 december 2012 08:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Wauw Zoë, wat goed!
Hier vannacht/deze ochtend serieuze dip. Zag het borstvoeden niet meer zitten. Borsten die constant pijn doen (en dan al helemaal bij de minste aanraking), ik kan m'n kleintje niet eens gewoon tegen me aan dragen want dan ligt hij tegen mijn borsten en dat is te pijnlijk. Ik was weer zoooo bang voor het aanhappen en de pijn die daarmee gepaard gaat. Ik probeerde G aan te leggen, maar hij sloeg met zijn handjes in het rond, natuurlijk vlak op mijn pijnlijke tepel, wou dan niet echt aanhappen, ...
Het hoefde voor mij even allemaal niet meer.
Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas mag beslissen na 1 week. Zou ook wel voelen als serieus falen. Ik heb toen dan maar gekolfd, ook pijnlijk, maar minder dan als G zelf drinkt en meteen ook eens de twee kanten dat ik nu toch even eens een momentje heb dat bovenop de pijn ook niet de megastuwing het nog erger maakt.
Sorry voor de klaagpost
Het is al eerder gezegd maar is een lactatiekundige geen optie? Hier ging het de eerste dagen ook compleet prut, moeilijk aanhappen en drukke, boze, meppende baby. Op advies van de lactatiekundige heb ik een paar dagen met tepelhoedje gevoed, sindsdien gaat het primaquote:Op woensdag 12 december 2012 08:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Wauw Zoë, wat goed!
Hier vannacht/deze ochtend serieuze dip. Zag het borstvoeden niet meer zitten. Borsten die constant pijn doen (en dan al helemaal bij de minste aanraking), ik kan m'n kleintje niet eens gewoon tegen me aan dragen want dan ligt hij tegen mijn borsten en dat is te pijnlijk. Ik was weer zoooo bang voor het aanhappen en de pijn die daarmee gepaard gaat. Ik probeerde G aan te leggen, maar hij sloeg met zijn handjes in het rond, natuurlijk vlak op mijn pijnlijke tepel, wou dan niet echt aanhappen, ...
Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas mag beslissen na 1 week. Zou ook wel voelen als serieus falen. Ik heb toen dan maar gekolfd, ook pijnlijk, maar minder dan als G zelf drinkt en meteen ook eens de twee kanten dat ik nu toch even eens een momentje heb dat bovenop de pijn ook niet de megastuwing het nog erger maakt.
Sorry voor de klaagpost
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Op zich kan ik wel kv.meenemen, maar.liever niet(dat dit ooit uit mijn mond zou komen....)
Maar nu overweeg je eigenlijk al om te stoppen. Als de vroedvrouw het aanraadt en begeleidt zou ik een tepelhoedje wel proberen. Lactatiekundige was ook geen fan van tepelhoedjes maar gaf ook aan dat het soms even de oplossing is. Zodra ze dronk mét moest ik gelijk af gaan bouwen, ik had het consult op maandag, op vrijdag dronk ze volledig zonder. Ik hoop iig. dat de vroedvrouw je goed kan helpenquote:Op woensdag 12 december 2012 09:06 schreef OooLizaooO het volgende:
Vroedvrouw die hier dagelijks langs komt is lk. Ik heb al heel veel hulp en tips gekregen, maar het blijft moeilijk lopen. Ik ben bang om met een tepelhoedje te starten want daar liep mijn bv bij B volledig op mis...
Toen ik op ging zien tegen het aanleggen (Mijn tepels deden gewoon verrekte zeer. Geen kloven of wat dan ook, gewoon enorm gevoelig. Ik verdroeg ook geen aanraking en ook afdrogen na het douchen bijvoorbeeld vond ik afschuwelijk), ben ik gaan kolven en heb ik baby gevoed met een flesje. Op het allerzachtste standje, echt de 10 minuten wegkijkend, maar het werd steeds een beetje dragelijker. Ik had me voorgenomen dat twee weken te proberen, als het dan nog niet uit te houden was mocht ik stoppen. Na een week geprobeerd aan te leggen, met tepelhoedje, en dat was te verdragen. Week later gestopt met het hoedje (gewoon van de ene voeding op de andere, zonder moeite) en sindsdien ging het voeden redelijk pijnloos.quote:Op woensdag 12 december 2012 08:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Wauw Zoë, wat goed!
Sorry voor de klaagpost
Als je nu kolft, kolf je dan ipv een voeding? Of is dat extra?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef Kwisted het volgende:
Ohh F.aye! Wat lief! Ik krijg helemaal warme moedergevoelens van zulke fotos!
Liza, knap dat je zo dapper doorzet. Kloven zijn echt rot en pijnlijk. Opzien tegen t aanhappen is zo naar! Hoop dat t snel over is en dat je kunt blijven voeden.
Ok hoe zorgen jullie dat je ge noeg afgekolfd krijgt?? Het kolven gaat me niet snel genoeg! Ik kolf in 1x ongeveer 100ml met moeite. Heb wel 150 nodig voor n voeding. Hoe vaak kolven jullie per dag en wat is dan de opbrengst?
Ik ben ook bang dat ik te weinig melk in mijn borsten heb voor F als ik teveel afkolf voor/tijdens t voeden' maak me een beetje zorgen als ik straks weer moet werken (ooit 4dagen, dus 8 voedingen a 150ml) dat ik niet genoeg heb!
F.leur is nu 2,5 maand. 3 maanden als ik weer ga werken in januari. Ik kolf nu vaak als F aan de borst drinkt de andere borst tegelijker tijd af. Dan heb ik vlot 150cc ineens! Zij zorgt dan wel voor de tsr.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:58 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Als je nu kolft, kolf je dan ipv een voeding? Of is dat extra?
Als ik kolf, doe ik dat namelijk als vervanging van een voeding (want Huubke krijgt dan op dat moment een fles bv bij opa en oma of papa). Dus ik kolf iets tussen de 110 en de 200cc afhankelijk van hoe laat Huubke als laatste gedronken heeft en hoe laat ik ga kolven.
Maar als ik zou kolven een uur na een voeding, dan krijg ik natuurlijk ook véél minder.
Je borsten zijn nooit te leeg voor je baby. Die drinkt gewoon door. Hooguit dat je wat vaker nog even van borst moet wisselen omdat het niet snel genoeg gaat en je baby wat ongeduldig wordt (tenminste dat is dan hier en als ik dan van borst wissel is hij weer blij).
Als ik eens te weinig heb overdag gekolfd, dan kolf ik 's avonds nog even totdat ik genoeg heb voor een volle fles. In jouw geval zou ik dan dus 's avonds 50 cc bijkolven (of 2x 25cc).
Hoe oud is je mini?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |