abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120009120
Bedankt voor jullie lieve reacties. O+ Doet me wel goed. Ik blijf steeds maar malen: heb ik het wel goed gedaan? moet ik niet gewoon toch nog langer doorbijten? heb ik er wel genoeg voor over gehad?... ladila. Mijn verstand weet wel dat ik me niet slecht hoef te voelen, het is geen ramp ofzo. Maar voor mijn gevoel is het wel heel fijn om te horen dat ik niet een megafaalhaas ben. ;)

Zolena, jammer dat jij ook moet kolven en lastig dat je zoontje 's nachts zoveel drinkt dat het er weer uit komt! Zou hij het vanzelf leren? En even iets heeeel anders: hoe is het eigenlijk afgelopen met je kiespijn (dat was jij toch?)?
pi_120009976
Cantare :*

Ik heb het idee dat het zo langzaam z'n vruchten begint af te werpen. Mijn borsten voelen warm en "zweterig", wat bij mij altijd gebeurt als de productie op gang komt.
Niet te vroeg juichen, allicht. Zo weer even voeden.

Wat ik nog vergat... ik had sinds vorige week ooggel omdat ik een ontstoken traanklier had. Nu zeiden ze dat dat prima kan met bv, maar ik gebruik hem niet meer en plop... mijn productie begint weer. Toeval misschien, maar misschien moet ik het melden bij de apotheek...

Dank voor jullie steun.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:23:17 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120010547
Fijn PV, dat het weer beter gaat! *O*

Cantare, je bent geen faalhaas als je besluit ermee op te houden. Kolven is gewoon zwaar en dan nog eens dubbel zo zwaar met 2 kinderen. Je kan ook nog even kijken hoe het gaat als je een combi van bv en kv gaat doen. Dan heb je er misschien meer vrede mee als dan langzaam de boel gaat minderen en er een meer geleidelijk einde aan komt (of dat het misschien blijft het wel heel lang stabiel door de combi! )
pi_120010755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:48 schreef Cantare het volgende:

[..]

Haar weer zelf laten drinken i.p.v. alles kolven...

[..]

De LK had het daar ook over maar ik heb eerlijk gezegd echt geen zin meer in nog meer geklooi...
Dat snap ik ook wel weer.

T is gewoon ruk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120011729
Ik ben nu 3 dagen gestopt met bv en ik krijg weer harde plekken in een borst, niet pijnlijk. Moet ik dan toch weer even afkolven of gaat dit vanzelf weg? Onder de douche krijg ik het niet weggemasseerd.
pi_120019292
Zou ik wel doen als je last hebt. Gewoon n beetje om de druk eraf te halen misschien?
pi_120019472
Last is een groot woord... ik voel het wel zitten zegmaar. Maar dus niet pijnlijk.
pi_120020408
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:23 schreef Asyniur het volgende:
Je kan ook nog even kijken hoe het gaat als je een combi van bv en kv gaat doen. Dan heb je er misschien meer vrede mee als dan langzaam de boel gaat minderen en er een meer geleidelijk einde aan komt (of dat het misschien blijft het wel heel lang stabiel door de combi! )
Ja, dat hoop ik eigenlijk, dat ik het nog een tijd kan combineren. Alleen omdat E'tje nog zo jong is, houd ik er ernstig rekening mee dat het niet gaat lukken. Maar we zullen het zien... :)
pi_120020880
Dat was ik ja Cantare. Tandarts had gelijk, hij zei het wordt of veel erger of veel minder, de dag erna werd het een stuk minder vervelend en 's avonds begon de bevalling. :D

Ik hoop dat het je lukt een beetje te geven, maar anders heb je er alles aan gedaan en heb je 3 maanden volgehouden waar velen het eerder zouden opgeven.
pi_120026739
Fijn pv dat het beter gaat!

Cantare :* wat rot zo! En een megafaalhaas ben je zeker niet, pff dame met doorzettingsvermogen ben je. En als je op een gegeven moment besluit; zo kan het niet langer. Dan ben je juist een sterke moeder vind ik

Hier toch regeldagen achter de rug, (als je er zelf in zit is het niet zo fijn, maar als een deskundige het zegt denk je van pff het duurt gelukkig maar 'even') S dronk megavaak & mijn borsten voelden leeg, had echt het idee dat het "op" was... Vanmorgen stuwing *O* en nadat S gedronken had nogsteeds een erg volle borst, dus gekolft met een vol avent bakje als resultaat :D nou dat is ook al een tijdje niet voorgekomen!
Vannacht heeft ze om 21:30-23:00-1:30-6:30 gedronken *O* ben er gelijk uitgegaan en nu ligt ze alweer meer dan een uur te slapen O+
pi_120026890
Oh zoe wat gooehhoooed!!! O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120027196
Ja ben zo blij! (8> wilde (goedbedoeld) fv kopen omdat hij me niet zo wilde 'achterlaten' volgende week als hij 6dgn weg is. Hij zag hoeveel energie het me kostte en dat vond hij natuurlijk ook moeilijk. Voor mij ook moeilijk om te zien dat S niet verzadigd leek na voedingen. Maar gelukkig ging het vannacht beter :s)
Oja en ze heeft gister 2x een klein papje gehad! Iets als pap&gepureerd krijgt ze moeilijk weg, dus heb het dunner gemaakt zodat ze het uit een bekertje kon drinken :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:43:55 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120031133
Zoe wat goed! Heerlijk *O*
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:08:56 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120032248
Tinuviel, ik was eens door de wiki van de baby's aan het kijken en zag jouw zoon voorbijkomen. Mooie naam, vernoemd naar de zanger? :)
pi_120034133
Fijn Zoë!

En even een jompel voor mezelf:
*O* 4 maanden borstvoeding vandaag *O*

Sonnetje, hoe is het gegaan met de neusspray en kolven? Hier werkt t als n tiet :P
pi_120034719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Tinuviel, ik was eens door de wiki van de baby's aan het kijken en zag jouw zoon voorbijkomen. Mooie naam, vernoemd naar de zanger? :)
Het betekend mijn licht in het hebreeuws :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120047205
Bij Sofie kon ik eigenlijk alleen maar liggend voeden. Ik kreeg het niet voor elkaar om te zitten. In de kraamweek hebben we het deze keer ook geprobeerd, maar het lukte weer niet. Ik had tijdens de bevalling een spiertje verrekt ofzo, en het deed me zo zeer in de rug. Ik probeerde het net weer een keer, en het lukte gewoon. Luuk tankte zich zo vol!
Ik baalde al zo, zag het niet zitten als N weer moest werken. Maar het gaat gewoon goed!!
*poef* nu is het weg
pi_120052202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij Sofie kon ik eigenlijk alleen maar liggend voeden. Ik kreeg het niet voor elkaar om te zitten. In de kraamweek hebben we het deze keer ook geprobeerd, maar het lukte weer niet. Ik had tijdens de bevalling een spiertje verrekt ofzo, en het deed me zo zeer in de rug. Ik probeerde het net weer een keer, en het lukte gewoon. Luuk tankte zich zo vol!
Ik baalde al zo, zag het niet zitten als N weer moest werken. Maar het gaat gewoon goed!!
Mooi zo. Hartstikke fijn!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120053880
heeft iemand ervaring met de oxytocine spray om een tsr op te wekken?

Als F drinkt krijg ik vrijwel meteen een tsr, maar als ik wil kolven dan komt het eigenlijk nooit. En om een volledige voeding (+- 120ml) in 1x te kolven heb ik perse een tsr nodig. Anders kom ik nauwelijks op een halve voeding.
Met in het achterhoofd dat ik over 3 weken weer moet gaan werken, zit ik nu te denken om bij de ha om die spray te vragen..
pi_120053924
Nu kolf ik trouwens vaak sochtends met F aan de ene borst en de kolf aan de andere. F wekt dan de tsr op en dan heb ik echt in 10min een flesje vol! :D
pi_120054150
J hoor, ik was een reteslechte kolver en had die synto absoluut nodig. Wat wil je weten?
pi_120054507
Nouja of het dus werkt. En of het kwaad kan? Moet ik het perse via de huisarts regelen, of je kun je het ook bij de apotheek halen.
pi_120054508
Ik kolf heel makkelijk maar toen ik weer ging werken bij mijn oudste heb ik wel veel aan de synto spray gehad (toch een beetje (onbewuste?) spanning of ik wel genoeg zou kolven ;))

Hier was de tip om niet alleen in het begin van de kolfbeurt te gebruiken maar ook als de melkstroom afneemt nog een 'shot' ;) te nemen!
pi_120054534
Gaat overigens op recept van de huisarts! Je kunt het niet zo halen.

En voor zover ik weet (maar geen 'deskundige' ;)) kan het geen kwaad :)
pi_120054880
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Klinkt goed! *O*

Thuis voed ik eigk alleen op een kussen (maar heeft ook met formaat borsten te maken ;)) als ik ergens anders ben gaat het inmiddels heel goed, maar op de 'arm' lukt me nog steeds niet. Mini accepteert het ook niet ofzo :D dan doe ik mijn ene been over de andere, hou mijn borst vast en mini ligt dan op mijn been als het ware. Gaat meer dan prima!

Zondag zijn we alweer 5 maanden op weg O+ had eerlijk gezegd gedacht een maand of 2 geleden dat ik inmiddels gestopt zou zijn, door de overproductie, het huilen van mini, het om de 1,5 uur komen, dag en nacht... Maar het gaat inmiddels echt goed ('s nachts nog steeds onrustig, bij uitzondering eens een keer van 12 tot 5:30 's nachts, maar verder nog steeds max 3 uur ertussen ;)) maar de overproductie is weg.

We zien wel hoe ver we komen! Muppet heb ik 11,5 maand gevoed, ik heb het idee dat deze dame niet zomaar weigert rond die tijd ;) (muppet liet zich nooit troosten met de borst, dronk na de eerste 2 maanden max 10 minuten en mini lijkt borstverslaafd :') als ik nog bezig ben met mijn borst te ontbloten dan valt ze al aan :') echt heul erg!)

We zien wel waar het schip strand ;) hoop het jaar weer vol te maken, wordt het langer is het ook goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')