abonnement Unibet Coolblue
pi_111772856
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek


Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111772858
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:19 schreef Gerberaatje het volgende:
Mef een kennis van mij heeft hem getest en gereviewed, kan alleen nu artikel niet vinden lig op bed met alleen mobiel... Eind conclusie was geen succes.. (ze is draagconsulente dus heeft op echte punten getest)

Er is een drager die vanaf dag 1 tot ver in de peuter leeftijd kan ben even de naam kwijt... Kom erop terug!!
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:22 schreef Gerberaatje het volgende:
Emeibaby zoek daar maar eens op..
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 07:50 schreef Bleie het volgende:

[..]

Volgens mij vond Mia het ook heerlijk! En ik ga mijn mei-tai ook maar vaker gebruiken, eigenlijk is het inderdaad een heel fijn ding.

Gerberaatje: hé, ken jij Cathelijne? Ik heb (nog tijdens mijn zwangerschap) een consult van haar gehad, was echt geweldig. Zó veel van geleerd! Had haar review van de Stokke ook al gezien.

En ik wil deze:
[ afbeelding ]

Maar ik geloof niet dat die in Nederland te koop is...
  zondag 20 mei 2012 @ 08:28:59 #3
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_111772955
Mogguh.

Over 5 weken gaan de naar Euro Disney ( *O* ) en dametje wil nog steeds graag gedragen worden ( *O* ) Maar voorop word ze net te lang voor langere afstanden, dus wil ik haar op mijn rug hebben. Probleem is alleen dat ik een rugzak al niet fijn vind om te dragen die maar 3 kilo ofzo is. Ik krijg tintelende handen en armen, pijn in mijn nek en word er heel erg naar van. Volgens mij zijn het puur mijn schouders, maar er bestaat toch ook rug-torso-dragen? Dus zonder over je schouders te knopen?
Nog meer tips?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_111773012
De banden van een rugdrager zijn vaak ook wel breder, waardoor je minder snel drukpunten krijgt. Maar Asy heeft volgens mij veel torso gedragen en kan je denk ik wel meer vertellen?

Ik moet wel zeggen dat ik echt ben 'meegegroeid' in het gewicht van mijn dame. Haar zomaar wat langer dragen met haar huidige gewicht zou ik, met welke drager dan ook, niet zo super tof vinden, denk ik!

Bleie, ik 'ken' Cathelijne van het baby café hier :) tof mens :Y
pi_111773051
De bandjes van een rugzak zijn natuurlijk ook een stuk smaller! Dat scheelt heel veel!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_111773053
Spuit 11 :D
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 20 mei 2012 @ 09:00:16 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_111773122
Rugdragen met de doek gaat ook echt niet (klassiek over de schouders dan), ik knel dan wat af lijkt wel. Het is dus niet alleen een rugzak waar ik last van heb. Ik draag haar nog steeds en regelmatig voorop maar mijn vedergewichtje wordt gewoon echt te lang nu. Ik draag haar ook veel in de selendang, maar dat is écht voor snel in en uit en korte stukjes. Ook zonder ED wordt het nu de hoogste tijd voor rugdragen. Wil het knopen alleen binnen die 5 weken goed onder de knie hebben.
Ik zal Asy even aanschieten... Tnx dames!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 20 mei 2012 @ 10:12:29 #8
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111773822
Saffier, torsodragen deed ik met mijn dames zo:


(ik hoop dat hij het doet?)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_111780758
Hier heb ik gewoon zo naar uit gekeken en echt op gewacht! O+

Even wat foto's om van te rammelen in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 20 mei 2012 @ 15:26:22 #10
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_111783727
Oooh Tinuviel wat een heerlijkheid!!
pi_111784879
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:26 schreef mariyette het volgende:
Oooh Tinuviel wat een heerlijkheid!!
Ja, he :Y

Straks nog naar de verjaardag van goede vriendin. Haar man zei tegen me, dat we ook later konden komen. Nou heb ik net bedacht, dat ik hem gewoon vanuit de autostoel direct in de doek doe. Daarin slaapt hij lekker, heeft hij geen last van krampjes & heeft hij lekker rust. De andere gasten moeten dan namelijk zowat in mijn decolletee kijken om hem te zien en kunnen niet zomaar aan hem zitten :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 20 mei 2012 @ 18:48:31 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111792843
Tinuviel O+
Enne dat 'trucje' doe ik ook vaak hoor ;)
pi_111796306
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:48 schreef Asyniur het volgende:
Tinuviel O+
Enne dat 'trucje' doe ik ook vaak hoor ;)
De dames heeft het niet tegen gehouden hoor :P Maar ik had ook zo geknoopt dat zijn bolletje en deel van het gezicht een beetje vrij was. Anders had hij het echt heel warm gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 20 mei 2012 @ 19:59:36 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_111796949
Ik kreeg vanmorgen de link van Asy
en dat heb ik even geoefenend. Nog een paar keer want het moet nog een stuk strakker, maar dit gaat me wel lukken. Bedankt Asy!
Bedankt Noli, die kijk ik straks even. Ik ben na vanmorgen niet meer op i-net geweest :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 20 mei 2012 @ 22:03:50 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111806007
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:48 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

De dames heeft het niet tegen gehouden hoor :P Maar ik had ook zo geknoopt dat zijn bolletje en deel van het gezicht een beetje vrij was. Anders had hij het echt heel warm gehad.
:+

;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 21 mei 2012 @ 09:37:37 #16
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111820505
Gisteren ben ik met cristel naar de rommelmarkt geweest, ze zat in de draagdoek...Alleen kreeg ik op een gegeven moment last van mn rug en schouders. En ik had ook het idee dat ze naar beneden zakte :? En alles zat volgens mij wel strak genoeg....
Dus ik baalde daar wel van gisteren, want met koninginnedag geen enkel probleem gehad....

Oh en ik krijg die knoop niet goed, Dat zit helemaal opgerommeld achter op mn rug, tips iemand?
pi_111822706
Had gisteravond wel last van mijn rug & zijkant links onder mijn ribben en naar de rug uitstralend. Dus ik zat al te denken kwam het van het dragen of kun je met 11 dagen na de geboorte nog steeds last van naweeën hebben? :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111823271
Tinuviel: ikheb tot zeker 3weken na de bevalling last gehad van naweeën.

Gisteren was ik op zo'n verjardag waar iedereen mijn kind wilde vasthouden, dus na een poosje lekker in de doek gelegd, en toen was t over. Vonden ze wel prachtig allemaal, zo'n draagdoek! (allemaal zestigers, kenden t hele idee niet)
pi_111824155
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:19 schreef Bleie het volgende:
Tinuviel: ikheb tot zeker 3weken na de bevalling last gehad van naweeën.
Zo wist niet dat dat zo lang kan aanhouden :o
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111828865
Ik ook niet, was echt superirritant.
pi_111839622
Tinu, wat een lieve foto's!

En ik kwam net een doek tegen die ik MOET hebben, gelukkig kan ik hem nog niet online vinden :') De Natibaby Elves red/white with linen O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111840804
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 09:37 schreef PureEvil het volgende:
Gisteren ben ik met cristel naar de rommelmarkt geweest, ze zat in de draagdoek...Alleen kreeg ik op een gegeven moment last van mn rug en schouders. En ik had ook het idee dat ze naar beneden zakte :? En alles zat volgens mij wel strak genoeg....
Dus ik baalde daar wel van gisteren, want met koninginnedag geen enkel probleem gehad....

Oh en ik krijg die knoop niet goed, Dat zit helemaal opgerommeld achter op mn rug, tips iemand?
Waarschijnlijk toch strakker knopen od tussendoor een keer opnieuw aanspannen, hupsen en dan nog een keer aanspannen. Bij het uitspreiden van de doek en banden zoveel mogelijk proberen te spreiden
pi_111843255
Ik fietste vandaag langs een kdv, en zag daar een moeder met kindje in ik denk een beco of een boba, maar met de voetjes binnenboord. Is dat goed voor heupen ed? Het zag er niet helemaal fijn uit.
pi_111845472
Oooooh de nieuwe Vatanai O+ O+ ik heb al een tijdje qua doeken helemaal geen klikdrang... Maar deze.... De Socotra O+

Dit is het printje O+


En dat ziet er zo uit qua doek O+


Ooooh en ik heb echt zó geen doeken nodig :P heb er genoeg... (al denk ik daar vast anders over als ik straks weer actief draag)... maar eigenlijk MOET ik deze :') voor mijn Draakje O+
pi_111851301
Wij hebben sinds 2 weken een Beco Butterfly, en oke, het is geen draagdoek, maar ik ben er wel mega enthousiast over. Afgelopen weekend in de Duitse Eifel hebben we hem heel veel gebruikt en meneer vond het heerlijk! Ik heb hem vanavond zelfs gebruikt met gras maaien omdat meneer wat onrustig was.

Maar nu heb ik een vraag waarvan ik denk dat jullie hem wel kunnen beantwoorden. Twee eigenlijk...
Zijn er beperkingen als het gaat om hoe lang/vaak je kindje in zo'n drager mag zitten? En als het nu heel warm wordt de komende zomer, krijgt de kleine daar dan geen last van? Of hoe lossen jullie dat op? Want in de Beco zit de kleine volledig tegen mijn rug aan, wat ook zo hoort volgens mij.. Maar dat lijkt me wel warm?
pi_111856066
Oef Gerb, die vind ik echt lelijk :o vind hem ook niet mooi geknoopt op de foto trouwens

Nirak, eerlijk gezegd denk ik dat je wat dat betreft een beetje op je gevoel moet afgaan. Je kind gaat vast mopperen als hij niet lekker meer zit. Ik vind het zelf niet prettig om meer dan 2 uur achter elkaar te dragen, voor mij qua belasting en voor het kind qua zithouding.
Voor de warmte: beiden in luchtig katoen kleden?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:22:40 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111869061
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

:+

;)
Ha! Goed dat ik jou hier even zie.
Jij had een tijdje terug die roze indio Ziegel van Mrien over gekocht toch? (die was ooit van mij ;) )

Maar er werd elders gevraagd of roze Ziegel ook een middenmarkering heeft en ik wist het niet meer zeker.
Jij weet dat vast! :P
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_111869934
Aansluitend op de vraag van Nirak: wat is eigenlijk warmer: een SSC of een doek?
pi_111870921
Dat Heeft die ziegel hoor Noli ;)
pi_111871128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:41 schreef Bleie het volgende:
Aansluitend op de vraag van Nirak: wat is eigenlijk warmer: een SSC of een doek?
Dat ligt aan de doek, linnen/katoen/wol etc
Kan veel verschil maken in gebruik
Ik heb zondag 2,5 uur in de dierentuin gedragen met de wompat en had toen wel een beetje een natte rug, maar vond het wel prima te doen. Ook met Lotte. G even gedragen, dat wordt nu wek zwaar ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:59:04 #31
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111874949
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:04 schreef mrien het volgende:
Dat Heeft die ziegel hoor Noli ;)
Ja he? Ik wist het écht niet meer. :@ :D
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:33:28 #32
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111876195
:o :o :o :o :o

Mijn foto staat in het Didymos jubileum boek!!!!!

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:06:01 #33
100412 mefke79
komt goed!
pi_111877495
Ik heb twee jaar geleden flink met Driekus in een dunne, katoenen MT gewandeld in Zuid-Frankrijk, terwijl het een graadje of 30 was. Dat ging prima, maar dan had ik een hemdje aan en hij alleen een romper en een petje tegen de zon. Ik liep dan ook veel in de schaduw. Op die manier is het wel even te doen. Beco idem, gewoon weinig aandoen, dan gaat het prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_111885495
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:59 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ja he? Ik wist het écht niet meer. :@ :D
Ik ben volgens mij geen doeken zonder middenmarkering gehad, alleen mn korte doek
pi_111886391
Thnx voor de reacties dames :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:24:07 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111907930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:22 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ha! Goed dat ik jou hier even zie.
Jij had een tijdje terug die roze indio Ziegel van Mrien over gekocht toch? (die was ooit van mij ;) )

Maar er werd elders gevraagd of roze Ziegel ook een middenmarkering heeft en ik wist het niet meer zeker.
Jij weet dat vast! :P
ik heb ff voor je gekeken. hij heeft idd een mkddenmarkering.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_111909012
Oke, what to do.
Vandaag mn manduca en een doek verkocht, bedoeling was/is om er een pre school wompat voor te kopen (met wat bijbetaling).
Maar nu twijfel ik, ga ik die nog gebruiken voor Lotte (die wil af en toe nog gedragen worden, vaak in het bos bv.
En straks voor Jelle is die wel handig, als die uit deze groeit (ooit haha)

Help :D
pi_111929418
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik heb ff voor je gekeken. hij heeft idd een mkddenmarkering.
Jij had het laatst over het omgekeerd knopen van een FWCC. Zodat je de band op de rug hebt in plaats van op je buik. Hoe heet die knoop ook alweer en hoe kun je dan zorgen, dat het hoofdje voldoende ondersteund is? Je hebt dan toch alleen maar het kruis voor? Daarin kun je namelijk niet zo goed een washandje inrollen ter ondersteuning.
Kan iemand anders ook hiermee helpen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:43:46 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111954305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:38 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Jij had het laatst over het omgekeerd knopen van een FWCC. Zodat je de band op de rug hebt in plaats van op je buik. Hoe heet die knoop ook alweer en hoe kun je dan zorgen, dat het hoofdje voldoende ondersteund is? Je hebt dan toch alleen maar het kruis voor? Daarin kun je namelijk niet zo goed een washandje inrollen ter ondersteuning.
Kan iemand anders ook hiermee helpen?
FCC = front cross Carry

Je hebt natuurlijk ook de kangaroocarry. Dat is de rucksack, maar dan op je buik. Is ook luchtig. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_111971870
Oef DaviniaHR, moet toch eens alle knopen weer eens goed oefenen. :P

Met dit weer denk ik dan dat zelf met mijn dunne doek en een baby in alleen romper met korte/ zonder mouwen de meeste knopen te warm zijn of vergis ik me daar. En het hoofdje moet nog ondersteund zijn, dus zijn er toch ook echt wat laagjes nodig?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 15:54:30 #41
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_111973499
Bij FCC kun je het hoofdje alleen ondersteunen door een van de schuine banen er overheen te trekken. Maar dat is niet al te stabiel, en baby's hebben er vaak een hekel aan. FCC raad ik daarom alleen aan voor kinderen die zelf hun hoofd omhoog kunnen houden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_111973766
Tinuviel, je kan ook een FWCC doen zonder de banden te spreiden toch? Dan heb je ook maar 1 laagje..
Lotte!
Noah!
pi_111974210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:54 schreef Macka66 het volgende:
Bij FCC kun je het hoofdje alleen ondersteunen door een van de schuine banen er overheen te trekken. Maar dat is niet al te stabiel, en baby's hebben er vaak een hekel aan. FCC raad ik daarom alleen aan voor kinderen die zelf hun hoofd omhoog kunnen houden.
Dank voor deze tip, Makka. En helemaal met dit weer hoeft hij echt niet nog stof over zijn hoofdje :P

Linda goed dat je me nog eens daaraan herinnert. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:15:24 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111987395
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:54 schreef Macka66 het volgende:
Bij FCC kun je het hoofdje alleen ondersteunen door een van de schuine banen er overheen te trekken. Maar dat is niet al te stabiel, en baby's hebben er vaak een hekel aan. FCC raad ik daarom alleen aan voor kinderen die zelf hun hoofd omhoog kunnen houden.
dat is waar. niet bij stil gestaan :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_111997047
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal ergonomisch goede dragers, da's de overeenkomst.

- Bondolino is zonder klikgespen maar met klittenband en knopen. Kan vanaf maat 62 t/m 2 a 3 jaar.
- Beco is met klikgespen. Zijn twee soorten van, de Butterfly en de Gemini. Gemini kan vanaf maat 62 t/m 2 a 3 jaar. Butterfly kan vanaf ongeveer 3 a 4 maanden (als kind zelf hoofd omhoog kan houden) t/m 4 jaar.
- Manduca heeft ook klikgespen, kan vanaf ongeveer 3 a 4 maanden (als kind zelf hoofd omhoog kan houden) t/m 4 jaar, en heeft een verstelbaar rugpand. Manduca is de meest verstelbare van de vier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik qoute even een oude post maar elders lees ik dat de Manduca met baby-insert vanaf dag 1 te gebruiken is?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:31:32 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_112017883
ik begreep ook manduca vanaf het begin. Overigens, Tienus was 7 dagen toen ik hem in de Beco (de oude, waarbij de babyinzet vast zit) had. Daar kon hij prima in, hoofdje werd toen ondersteund door de stof van het lijfje. Waarom raad jij dat dan af Macka?



(ik vond de foto nog zo terug, hier is ie dus een goede week, wat is ie klein!)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112028411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:54 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik qoute even een oude post maar elders lees ik dat de Manduca met baby-insert vanaf dag 1 te gebruiken is?
Dat klopt, dat stelt Trageschule Dresen tegenwoordig ook, nu ze zich verdiept hebben in voorgevormde dragers. Het is daarbij wel heel belangrijk dat je hem goed weet af te stellen: een te losse drager zal niet voldoende steun bieden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_112033040
hoi hoi, ik ben, als het allemaal goed gaat, straks gezegend met een winterkind en wil heel graag vanaf het begin gaan dragen.
Nu heb ik een bondolino (nu uitgeleend dus kan niet checken) maar die is vanaf een bepaald aantal kg of een bepaalde lengte.
Wat voor doek raden jullie aan aan een onervaren doekendraagster? Ik ben, waarschijnlijk ook dan, vrij smal, dan heeft de lengte van de doek invloed heb ik begrepen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 21:49:04 #49
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112034367
Mefke, lastig om met absolute zekerheid van deze foto te zeggen, maar ik twijfel of het niet te wijd voor de beentjes is en en ik vind het pand nogal ver over het hoofdje komen. Als ik de foto zie vermoed ik ook dat er geen steun is in de nek maar op het achterhoofd. En dan zou het hoofdje naar voren kunnen knikken. Dat kan de ademhaling blokkeren. Daarom zou ik deze drager niet voor zo'n kleintje gebruiken. Better safe than sorry.

Wat dragers voor kleine baby'tjes betreft heeft een drager die je op maat kunt maken voor het kindje (stuk tussen de beentjes en de ruglengte) zodat het ergonomisch goed en veilig zit echt mijn voorkeur boven een baby insert. (En een doek nog liever.) Omdat die dragers op maat het kindje volgen en stevig vasthouden. Dagelijkse veiligheid die makkelijk te bereiken is staat wat mij betreft voorop. Liever bijvoorbeeld een Bondolino dan een Manduca baby insert dus. (En die zitten zover ik gezien heb gemiddeld echt goed vanaf maat 62.)

Mijn visie loopt dus niet gelijk met hoe sommige fabrikanten hun product marketen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Macka66 op 25-05-2012 22:09:50 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_112035472
thanx macka, daarom ben ik ook op zoek naar info over gewone doeken. Die goed zijn voor hele kleine baby's. En de bondolino komt dan later wel.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:12:17 #51
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112037748
Sterrenmunt, ik ben ook heel smal (70cm omtrek, 55kg bij 1,68m) en knoop eigenlijk alles met een maat 6. Vaak heb ik redelijk wat doek over maar meestal kan ik dat wel bijv. bij een FWCC terug om m'n middel knopen. Ik zou het bij wijze van nog met een 5 afkunnen maar liever te lang dan te kort denk ik maar.
Ik heb ook een winterkind en ben begonnen met een Girasol #35 (geloof ik). Ik vond het een fijne beginnersdoek. Meteen zacht uit de doos en een wat dikkere stof zodat als je nog niet netjes kunt knopen je niet meteen drukpunten van de knoop ervaart.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 23:18:41 #52
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112038016
Voordeel van een maat 6 als je het ook met een maat 5 af zou kunnen is dat je een FWCC met maat 6 dan op je buik kunt afknopen ipv op je rug. Da's fijner met zitten.
En als je kind dan ouder is kun je met de maat 6 meestal ook nog over je jas knopen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 26 mei 2012 @ 11:42:12 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112047082
Ik heb een patapum baby die is vanaf maat 62 maar ik denk vanaf maat 68 beter zit ik gebruik hem alleen voor nood of vliegtuig instap dat gaat sneller dan knopen ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_112049471
Is er een snelle knoop, die je als zwangere goed kunt gebruiken om je dreumes peuter mee te dragen? Ik vind de ergo nu niet prettig meer, ik verdraag niets wat in mijn buik drukt.
Ik heb alleen een ringsling en een calin blue, en met beide ben ik nog geen vriendjes...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † zaterdag 26 mei 2012 @ 14:51:39 #55
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112051075
Rugdragen met een doek en die boven je buik afknopen, Morretje. Maar daar zou ik geen Calin Bleu voor nemen. Misschien een wat dikkere en steviger doek aanschaffen die je straks ook met de baby kunt gebruiken?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_112051145
Die paar keren dat ik heb gedragen met de Calin Blue, kreeg ik ook kleine puntbloedinkjes op drukpunten, dus hij is voor mij denk ik ook te dun.. Maar wel weer koel als je in de zomer wilt dragen.
Wat is een fijnere doek om mini's en maxi's in de zomer mee te dragen? O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 26 mei 2012 @ 15:30:21 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112052059
Lenny lamb

Draagkrachtig heeft mooie bamboo en wol ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_112052248
Ik zag overigens ook nog een filmpje voorbijkomen, waarin een dame met een ontzettend hoog stemmetje ( :P ) rugdraagt met een ringsling..

I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 27 mei 2012 @ 15:24:42 #59
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_112090051
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:38 schreef Morretje het volgende:
Is er een snelle knoop, die je als zwangere goed kunt gebruiken om je dreumes peuter mee te dragen? Ik vind de ergo nu niet prettig meer, ik verdraag niets wat in mijn buik drukt.
Ik heb alleen een ringsling en een calin blue, en met beide ben ik nog geen vriendjes...
Ik knoop nu ik zwanger ben meestal een Ruck (evt Reinforced, dus de banen die kruisen onder billen van je kind uitspreiden) en dan Tibetaans afgeknoopt. Dan zit er niks over mijn buik heen en is toch comfortabel net mijn driejarige.
Maar dan wel met een dikkere doek dan de calin bleu idd ;)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_112095518
Check. Vandaag de ruck 3 keer geknoopt, dat ging best goed al zeg ik het zelf. Fijn op de schouders is het idd niet met een CB, dus er moet een andere bij :P Oh, en tibetaans afknopen is fijn!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2012 @ 19:23:19 #61
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112096980
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:24 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik knoop nu ik zwanger ben meestal een Ruck (evt Reinforced, dus de banen die kruisen onder billen van je kind uitspreiden) en dan Tibetaans afgeknoopt. Dan zit er niks over mijn buik heen en is toch comfortabel net mijn driejarige.
Maar dan wel met een dikkere doek dan de calin bleu idd ;)
Waaah! Dat had ik helemaal gemist, jij weer zwanger. Wat leuk!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_112097831
Ja dat had ik ook gemist! Gefeliciteerd Texelonia!! *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 28 mei 2012 @ 21:54:20 #63
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_112143927
Thanx! :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:43:01 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_112167973
hartstikke leuk nieuws tex, gefeliciteerd!
in de haak.
pi_112205928
Gefeliciteerd Texelonia! *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:43:33 #66
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112206069
Texelonia gefeliciteeeeeeeeeeeeerd!!!
pi_112249785
Ik blijf erg blij met mijn draagdoeken ! heb een knoopdoek en een ringsling , geweldige uitvinding, helemaal nu ik vaak met de fiets ga!
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_112285122
Even vraagje, ik heb een naturel Amazonas draagdoek, die ligt al meer dan een jaar in de kast te wachten op een baby. Ik zou hem graag verven, maar hoe? Ik wil hem ook nog eens ingewikkeld van blauw naar groen naar blauw geverfd hebben. Nu heb ik wel wat gelezen over zelf verven, maar het klinkt ingewikkeld en onveilig.
Ik vond al wel wat op het internet over mensen die het voor je kunnen doen, maar dat is toch allemaal best prijzig, dan steek ik dat geld liever in nog een draagdoek met een kleurtje.
Iemand tips?
pi_112313963
Ik heb eens een doek geverfd met Dylon, en dan met zout in de wasmachine.. ging echt prima, doek gaf na goed spoelen ook niet af... Dus dat zou kunnen? En anders even zoeken op Procion, daar worden veel doeken mee geverfd, maar die procedure qua verven is volgens mij iets ingewikkelder?

En kijk eens... O+ nu we kunnen lopen komen die poppenlifters/doek/ringsling heel goed uit natuurlijk 8-)



pi_112314969
O+ O+ O+ Ooooh die foto's *smelt* O+ O+ O+

Ik denk dat ik toch gewoon Dylon ga proberen dan, ik vind naturel zo... naturel :|W
Mislukt het, dan kan ik altijd nog een andere doek kopen (wel zonde van het koopje wat ik met deze scoorde, maar ach :) )
pi_112315080
Wat een stoere dame Gerberaatje! O+

Ik heb vandaag mn Natibaby rode elfjesdoek binnen gekregen, ik ben verliefd :D Kan niet wachten om hem te gaan gebruiken!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112315347
Volgens mij mislukt het met Dylon niet zo snel hoor, Lunta! Met mijn doek is het toen helemaal goedgekomen :Y

Pics Marjolijntje!! O+ ik heb ook gisteren weer een doek geklikt :@ de Indio Orient, die komt morgen vers vanuit Didymos O-)
pi_112315432
Natibaby heeft zelf hele mooie foto's op facebook staan en actiefoto's heb ik nog niet, maar deze dus:
https://www.facebook.com/(...)2142851143173&type=3

Die indio orient is ook heel mooi!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112315441
Oh en zo'n poppenlifter is heel makkelijk zelf te maken :Y ik heb hem gemaakt van de link die hier ook in de OP staat :) foolproof!
pi_112315503
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:57 schreef Lunta het volgende:
Even vraagje, ik heb een naturel Amazonas draagdoek, die ligt al meer dan een jaar in de kast te wachten op een baby. Ik zou hem graag verven, maar hoe? Ik wil hem ook nog eens ingewikkeld van blauw naar groen naar blauw geverfd hebben. Nu heb ik wel wat gelezen over zelf verven, maar het klinkt ingewikkeld en onveilig.
Ik vond al wel wat op het internet over mensen die het voor je kunnen doen, maar dat is toch allemaal best prijzig, dan steek ik dat geld liever in nog een draagdoek met een kleurtje.
Iemand tips?
Welke maat is het?
Ruilen tegen deze? ;)
(Amazonas Laguna
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_112315730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Welke maat is het?
4,5m
OOOH, dat zijn wel echt precies de kleuren die ik heel mooi vind! Je beseft goed dat die van mij heel saai is he? ;) Gewoon naturel kleur.
pi_112315883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:04 schreef Lunta het volgende:

[..]

4,5m
OOOH, dat zijn wel echt precies de kleuren die ik heel mooi vind! Je beseft goed dat die van mij heel saai is he? ;) Gewoon naturel kleur.
Juist ideaal voor mij dat naturel! Ik had er over zitten denken deze te ontkleuren en verven, maar ben bang dat dat blauw en groen niet goed ontkleurt.... De mijne is dezelfde maat!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_112315891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Volgens mij mislukt het met Dylon niet zo snel hoor, Lunta! Met mijn doek is het toen helemaal goedgekomen :Y

Pics Marjolijntje!! O+ ik heb ook gisteren weer een doek geklikt :@ de Indio Orient, die komt morgen vers vanuit Didymos O-)
Hoe doe je dat toch? Uitkiezen uit wat je fijn en mooi vindt? :P Wil er graag een zachte zomerdoek bij, maar weet niet eens waar te beginnen met zoeken :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112317609
Euh, ik denk dat ik in de afgelopen 2 jaar wel 30 of 40 verschillende doeken in huis heb gehad (als het er niet meer zijn geweest :o :@ niet allemaal tegelijk hoor :+) dus op een gegeven moment weet je dan wel wat je fijn vind, dik of dun of welk merk of printje :Y

En het blijft soms een gok, zoals de doek die ik nu geklikt heb. Je weet het gewoon niet altijd, dus misschien valt het tegen en dan verkoop ik hem weer door :)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:38:26 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112341358
Amazonas Laguna O+
Ik ben nog steeds heel erg blij met de mijne :Y

Lunta, ik heb ook eens een doek geverfd met Dylon en het is echt heel erg gemakkelijk. :Y

Morretje, is torsodragen niks voor je?
Qua doeken heb ik nu een heel zachte dunne Amazonas Laguna, een zachte wollen indio naturel en een zachte Millefiori kapok.
Ik heb nog een dikke storch liggen en nog een stugge Moos (met linnen), maar dat vind ik niks met een klein baby'tje en aangezien ik de peuter nog niet kan dragen, blijft die dus steeds liggen...
pi_112342368
Torsodragen vindt madammeke niet leuk denk ik, dan kan ze niks zien :P Op zich beviel de ruck met tibetaans afknopen prima. Er kon nog wel wat gefinetuned worden.,

Nu eerst maar een fijne doek uitzoeken, misschien dat torsodragen op termijn met een dikkere buik wel een beter idee is, maar ik heb het vorig jaar geprobeerd en toen lukte het niet goed :P Zat ze steeds veel te hoog.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:03:39 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112343907
Harry zag genoeg hoor :D
En als hij echt helemaal voor wilde kijken dan ging hij gewoon even opzij hangen ;)
Maar ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik nooit op de torso gedragen heb toen ik zwanger was, want toen kon ik al niet meer dragen :)
pi_112344220
Ik bedoelde ook te zeggen dat ze niets aan de voorkant ziet. :P En dat doet ze toch erg graag, kijken waar we heen gaan. Vaak zal het dragen trouwens nu niet meer voorkomen, mejuffie wenst te lopen, en alleen als het echt niet handig is want lange stukken oid denk ik daar anders over ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112347079
Vanochten Pietje een poosje op mn rug gedragen, in de meitai! Wat is dat handig zeg. Ik heb zelfs zo de bedden verschoond. Hij vond t ook wel best. Had nog wel wat hoger mogen zitten, en ik moet handiger worden in knopen. Een nadeel wel, meneer is nogal een kwijler, dus ik kreeg een hele natte plek op mn rug...
pi_112434654
Ik heb mijn nieuwe doekie binnen O+ lastig om de kleur te vangen :o maar hij is zooooo ontzettend mooi! Kobalt Blauw met een Terracotta draad :Y



pi_112435385
Oooh, ziet er mooi uit zeg Gerberaatje! O+ En dragen met een babybol, knap hoor! Jij ziet er overigens ook top uit *O*
pi_112436958
Mooooi!!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112439102
Ik draag echt maar 5 minuten nog hoor, Lunta ;) ik kan echt niet meer dragen.. Met Q-day voor het laatst echt dik 2 uur gedragen en dat heb ik dagen moeten bekopen :') maar het was het waard ;)
pi_112439563
Ow mooi!! Die lijkt wel kobalt rouge of niet?
pi_112439954
Hij lijkt erop :Y maar ook weer niet... Hij is iets dikker (wat wel fijn is ;) want K/R is wel heel erg dun) en de draden zijn terra ipv rood. Ik vind hem mooier, want bij K/R is het rood net te overheersend, vind ik persoonlijk (maar ieder zo zijn smaak)...
  maandag 4 juni 2012 @ 20:14:18 #91
100412 mefke79
komt goed!
pi_112440089
Iemand al ervaring met het laten maken van een wompat via Ooiebeest? En enige idee hoe lang het duurt? Ik zou em graag mee op vakantie nemen. Als dat nou niet lukt, dan heb ik een tweedehandse gezien, maar daarvan vind ik de kleur net wat minder.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112440162
Ik zou even mailen Mef.. ik heb hem destijds via Slings and Things laten maken en dat duurde een week of 6. Maar het ligt er net aan hoe druk het is met aanvragen...
  maandag 4 juni 2012 @ 20:18:44 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_112440395
Gerberaatje, doen die het ook? Ik zag het niet op de site, vandaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112440499
Nee niet meer! Via Babybij kon het geloof ik ook.. ook nog de moeite waard om even te bekijken?
  maandag 4 juni 2012 @ 20:23:02 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_112440656
Babybij doet het ook niet meer. Helaas.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112440724
Lastig, maar ik denk dat het bij Ooiebeest hetzelfde gemiddelde is :) maar als het druk is kan het zomaar langer duren...
pi_112440735
Of via wearababy.com mefke
  maandag 4 juni 2012 @ 20:25:57 #98
100412 mefke79
komt goed!
pi_112440821
Mrien, dat is rechtstreeks in finland, toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 4 juni 2012 @ 20:29:35 #99
100412 mefke79
komt goed!
pi_112441079
O, wearababy zegt twee tot drie weken, dat valt me mee. Dan haal ik het nog wel, zelfs als ik de postvertraging meereken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112441183
Mooie doek Gerberaatje!
pi_112442698
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:29 schreef mefke79 het volgende:
O, wearababy zegt twee tot drie weken, dat valt me mee. Dan haal ik het nog wel, zelfs als ik de postvertraging meereken.
Ja da's sneller!
Welke wil je?
  maandag 4 juni 2012 @ 21:22:54 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_112444848
welke wil ik..iets me groen of blauw, ik twijfel nog een beetje. Als ik eruit ben hoor je het.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112449763


Net gekocht... Niet de bedoeling nog, maar ik vond hem zo mooi.. O+
pi_112450899
Ow mooi!!
  maandag 4 juni 2012 @ 22:30:21 #105
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112450937
Wompat's zijn mooi....En duur }:| Lijkt mij ook wel handig voor Cristel. Ze is nu 3 maanden dus dat zou al mogen volgens ooiebeest?
Iemand nog wat leuks in de aanbieding O-)
pi_112451789
Oh, die is mooi laiveneertiekje!

Op twitter kwam trouwens net voorbij dat babybij een aantal dragers in de uitverkoop heeft...
  maandag 4 juni 2012 @ 22:43:03 #107
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_112452252
Ik heb nog wel wat leuks in de aanbieding :)

Didymos didymos lilien rosenquarz mt 6
Didymos Nora in ik dacht maat 6 (kan ook 7 zijn)
EllaRoo Maija maat 6
Ik heb ook nog een pouch liggen, roze en aquablauw met lovertjes, heel erg mooi. Geschikt voor als je maat 38/40 hebt ongeveer.
Foto`s op verzoek :-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 22:47:05 #108
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112452635
TF, gij hebt PM ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_112452640
Ik heb een Wompat baby via Ooiebeest. Een maand na bestelling kreeg ik hem binnen (is ook wat Ooiebeest zelf aangeeft). Sommige modellen zijn trouwens op voorraad, dus die kan je binnen een paar dagen thuis hebben.

Ik vind wel dat de Wompat nog erg groot uitvalt. Mia kan er nu (met 5 maanden en maat 68) eigenlijk pas net in. Maar goed, dan kan ie wel vrij lang mee, dus dat is ook wel weer fijn.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:03:45 #110
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112454109
Gerbera, wat een mooie doek!!! Me O+ paars :D !

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Net gekocht... Niet de bedoeling nog, maar ik vond hem zo mooi.. O+
Hebbe hebbe hebbe hebbe O+ !

Ik ga morgen weer eens met m'n Paisley op stap. Maar ik moet toch eens gaan leren hoe ik moet rugknopen want Draakje wenst voortaan alles te zien en dat werkt niet in een FWCC :@ .
pi_112462568
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Net gekocht... Niet de bedoeling nog, maar ik vond hem zo mooi.. O+
Oh die is inderdaad echt heul tof! Waar kan je van die toffe met printjes eigenlijk vinden?
pi_112478604
Ik heb even een vraagje, ik heb lisa nu een paar keer in de draagdoek gehad en ze vind het er heerlijk in. nu lees ik dus dat z tot de driemaanden nog niet met de beentjes gespreid buitenboord mogen zitten. Ook heb ik het idee alsof ze teveel met haar hoodje ingepakt zit. Welke knoop raden jullie aan voor mijn dochtertje van 3 weken oud.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_112479264
Ziet er netjes uit hoor :) ik zou alleen de banden in je nek meer naar buiten richting je schouder schuiven, dat zit zo veel beter!
pi_112480332
Dat heb ik net inderdaad gedaan heb daar de vorige keer behoorlijk wat last van gehad. maar met die voetjes zo mag dat nu wel of niet overal lees ik weer wat anders.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:30:21 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112480763
Voetjes mogen eruit. Mits goed geknoopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:14:07 #116
100412 mefke79
komt goed!
pi_112487630
ik heb even een manduca in huis, geleend van een vriendinnetje zodat mijn zusje em kan proberen. Heb net even peuter erin gedaan, maar dat past dus niet meer. Die wordt absoluut niet van knieholte tot knieholte ondersteund. Jammer, want ik vond em met dreumes erin wel lekker zitten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:19:55 #117
100412 mefke79
komt goed!
pi_112487921
hmm, zie nu op deze site dat bijvoorbeeld de boba (toch een echte peuterdrager) niet breder is. Is het voor een peuter dan niet zo van belang dat ze van knieholte tot knieholte zitten?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112491412
Van die site valt dit me ook wel op
quote:
Ukje een tikje groter maar <7 maanden: Ergo, Manduca, Marsupi, Beco Butterfly, Boba Wrap, Boba, Tula Wrap, Tula, tricotti.
Ukje ouder dan 7 maanden: alles.
Peuters: Ergo, Patapum Peuter, Beco Gemini, Boba
Op de Becosite staan ze allebei vanaf 3,5 kg maar loopt de Butterfly door tot 30 kg, terwijl de Gemini maar tot 16 zou kunnen.

Niet helemaal scherp op detailniveau dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:48:14 #119
100412 mefke79
komt goed!
pi_112492469
zucht...lastig hoor. Ik vind die wompats echt heel gaaf, maar stiekem toch ook wel heel duur. En ik vraag me af of ik kan wennen aan niet meer kruislings dragen, wat ik nu met mijn mt wel doe. De MT is te klein voor mijn peuter, ik zou natuurlijk zelf een grotere kunnen maken. De MT die ik heb gemaakt is op zich goed, maar vergt dan weer wat aanpassing en ik zou het heupgedeelte willen aanpassen. En op zich heb ik nu een naaimachine en genoeg tijd, maar pff, tis nogal een project. Voordeel is dan wel dat ik em helemaal op maat kan maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112493952
Lastig Mef, ik vind de wompat echt heel fijn dragen, daar kan mijn inziens geen zelfgemaakte MT tegen op. Maar inderdaad, wel heel duur. Dat is wat mij ook tegenhield om naast m'n toddler een pre school alvast te kopen, of voor de enkele keer dat Lotte gedragen wil worden
Maar met m'n wompat ben ik echt enorm blij
pi_112493993
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:14 schreef mefke79 het volgende:
ik heb even een manduca in huis, geleend van een vriendinnetje zodat mijn zusje em kan proberen. Heb net even peuter erin gedaan, maar dat past dus niet meer. Die wordt absoluut niet van knieholte tot knieholte ondersteund. Jammer, want ik vond em met dreumes erin wel lekker zitten.
Dat probleem had ik met Lotte dus ook, vandaar dat ik hem nu verkocht had
pi_112495316
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:48 schreef mefke79 het volgende:
zucht...lastig hoor. Ik vind die wompats echt heel gaaf, maar stiekem toch ook wel heel duur.
Is die zoveel duurder dan andere carriers dan? Onze Beco was volgens mij bijna 140.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:46:16 #123
100412 mefke79
komt goed!
pi_112495927
Vanyel, de wompat is ook 140 euro als je em rechtstreeks in Finland besteld en ook zoiets hier in Nederland. Het nadeel vind ik dat er bijna geen tweedehands te krijgen zijn en als je ze vindt, zijn ze nog duur. Ik had mijn Beco tweedehands, dus daar flink op bespaart. ik vind het veel geld, zoveel draag ik peuter niet meer en bovendien, ik ben baanloos op het moment dus tja...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112496781
Is ook veel geld. Het is maar de vraag of je m zelf ook weer voor een redelijk bedrag verkocht krijgt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:13:31 #125
100412 mefke79
komt goed!
pi_112497488
nou ja, dat dus. En als ik em zelf maak kost het me het materiaal en de tijd. Dat laatste heb ik genoeg en die materiaalkosten zijn echt niet groot.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112498147
Mij peuter is ook echt wel te groot voor de Boba. Niet alleen de breedte, maar ook de lengte van het rugpand is te klein. Qua lenge en gewicht zit ze net onder de p50.
pi_112498402
Maar van een drager die een baby of dreumes comfortabel laat zitten kun je toch eigenlijk ook niet verwachten dat ie een peuter past?
Dot is bijna 16 maanden en die zit al niet van knieholte tot knieholte in de Beco. Scheelt geen meters, meer een cm of 2 per kant dus niet zorgelijk, maar toch.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † woensdag 6 juni 2012 @ 00:19:59 #128
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112504599
De Boba heeft voetsteuntjes om te zorgen dat de knietjes hoger kunnen dan het achterwerk. (Van knieholte tot knieholte bedekt is ook om dat te bereiken.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 6 juni 2012 @ 08:05:24 #129
100412 mefke79
komt goed!
pi_112508367
aha, dus dat is de truc. Voor een peuter moet je dus of rugpand breder maken of voetsteuntjes! En dat is dan ook waarom een boba smaller is. Ik snap em....maakt het ook verleidelijk om zelf een aangepaste mt te maken voor mijn peuter, die vooral een lang en smal bovenlijf heeft....ik ga eens verder denken, bedankt macka!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112508514
Mefke, je kan ook overwegen om zelf een ssc te maken, als je handig bent met de naaimachine. Die kan je dan ook op maat maken.
pi_112508537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:19 schreef Macka66 het volgende:
De Boba heeft voetsteuntjes om te zorgen dat de knietjes hoger kunnen dan het achterwerk. (Van knieholte tot knieholte bedekt is ook om dat te bereiken.)
Hoe letterlijk moet je de knieholtes nemen?
Als een drager wordt aangeraden van 3,5 tot 20 kilo ga ik er wel vanuit dat de beenlengte in die tijd enorm verandert. Toevallig heb ik een licht kind met lange benen, ik snap dat dat niet tot 20 kilo in de drager past, maar hoeveel variatie zit er gewoonlijk in?

Ik schrijf hierboven al dat de Beco bij mijn dreumes de knieholtes net niet haalt. Daardoor zal ze er dan toch niet al uitgegroeid zijn?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_112509667
Heeft er hier iemand ervaring met een girasol tulipani?
Ik ben op zoek naar een fijne, soepele zomerdoek, waar ik nu mijn peuter en straks mijn baby in kan dragen. Heb nu een Calin Blue, maar die is me te dun.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:14:20 #133
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_112510528
Ik knoopte de onderste band van de mei tai altijd ondersteboven, zodat de onderste banden hoger zijn dan het achterwerk. Als dan de banden in de knieholtes zitten, zijn die hoger dan het achterwerk en maakt het niet uit dat het achterpand niet tot de knieën komt.

edit: Een (niet zo heel duidelijke) foto.

[ Bericht 20% gewijzigd door Grijs op 06-06-2012 10:24:02 (link toegevoegd) ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_112520118
Crosspost:

Is er nog iemand op zoek naar een draagjas? De mijne is nog steeds te koop!
Ploatie
Ik vraag er ¤40 ex verzenden voor.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:43:05 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_112520963
Grijs, die foto maakt het wel duidelijk ja. Maar ik knoop eigenlijk altijd met een kruis onder het kontje, als extra steuntje. Hm, moet ik dus gewoon het laatste stuk wat verder naar voren trekken, dan kom ik er ook.

Ik ga morgen (als de kinderen niet liggen te slapen) op zolder op zoek naar mijn oude rugzak van de ikea van zo'n 15 jaar terug. Ik heb dat ding nog ergens liggen. Als ik daar nou eens het heupgedeelte vanaf kan halen, dan is dat een leuke basis voor een nieuwe drager. En als het niet gaat lukken om de gehele heupband eraf te halen, dan zitten er iig genoeg stevige gespen aan om te gebruiken. Ik weet dat de tas zelf zijn beste tijd gehad heeft na twee jaar weekendreizen tussen Enschede en Brabant + een aantal keren Lowlands, dus dan zou dit een leuk tweede leven zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:21:45 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112532872
iemand nog op zoek naar een ssc?
hier zijn de Patapums in de sale...
pi_112544619
Wow, ik vind het erg knap als iemand een draagdoek zelf kan maken met een handleiding.

Mefke helemaal knap als je de drager zelf zonder .

Even polsen of er animo is. Ik wil graag een draagdoek meet organiseren in ons huisje in Amstelveen. Even voor iedereen die komt samen knopen te oefenen en elkaars doeken te kunnen proberen. Als degenen die komen nog doeken hebben, die je wil verkopen of ruilen is dat misschien ook de gelegenheid bij uitstek. Ik zat zelf aan een zondag te denken, omdat het waarschijnlijk de meeste werkende fokkers in dit forum de kans geeft om te komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112554948
Oh, Amstelveen is voor mij heel dichtbij! Ik ben wel geïnteresseerd in knopen oefenen, doeken voelen en draagtips, maar kan niets beloven ivm naderende uitgerekende datum :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112560051
Phaidra, het zou dan eventueel op 17 juni kunnen of ik doe het pas ergens in juli. Dan kun je met je beeb komen als je je eraan toe voelt. Ben wel erg benieuwd of er nog meer geïnteresseerden zijn? ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112566455
Ik ben voorlopig even out of order voor wat betreft meets/draagmeets en dat soort dingen :D dus ik ben er niet bij :)
pi_112567987
Gerberaatje, dat begrijp ik wel dat je er nu niet aan toe bent. En daarnaast heb jij er net eentje bij jouw thuis gehouden. ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112568340
Amstelveen is voor mij wel een eind weg, al heb ik absoluut wel interesse! Maar ook geen idee hoe dingen hier gaan lopen enzo..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112574634
Marjolijntje, ik had het in Z&G gelezen. Ik wens je een fijn weekend zonder klachten en veel succes op maandag. Voor jou zou Juli dan wellicht handiger zijn, toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112581543
ik zie het nut van een drager of een tussen optie tussen doek en drager nu eff echt in. ik zit dan te denken aan mai tai, beco, wompat etc. maar mogen deze al vanaf 1 maand oud?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112581727
Amstelveen is voor mij wel te doen, maar ik ben net naar de draagmeet bij Gerberaatje geweest, dus ik sla deze denk ik over.

Tinu: volgens mij wisselt het per drager vanaf wanneer ze geschikt zijn, maar daar ben ik niet zo heel erg in thuis.
pi_112587844
@ Tinu:

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal ergonomisch goede dragers, da's de overeenkomst.

- Bondolino is zonder klikgespen maar met klittenband en knopen. Kan vanaf maat 62 t/m 2 a 3 jaar.
- Beco is met klikgespen. Zijn twee soorten van, de Butterfly en de Gemini. Gemini kan vanaf maat 62 t/m 2 a 3 jaar. Butterfly kan vanaf ongeveer 3 a 4 maanden (als kind zelf hoofd omhoog kan houden) t/m 4 jaar.
- Manduca heeft ook klikgespen, kan vanaf ongeveer 3 a 4 maanden (als kind zelf hoofd omhoog kan houden) t/m 4 jaar, en heeft een verstelbaar rugpand. Manduca is de meest verstelbare van de vier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112588010
Ik vraag het me al een poosje af, misschien dat de webshopdraagdoekdames het antwoord weten:

Waarom vindt je geen ergonomische dragers in een gemiddelde babywinkel?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112588274
Dat vraag ik me ook heel lang af morretje!
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:26:37 #149
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_112588666
Goeie vraag! Of waarom maakt BabyBjörn het zitje niet een stuk breder??
pi_112589970
Crosspostje, doekje te koop ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112590137
Gerberaatje: :9~ Dit topic is niet goed voor me :9~

Vanmiddag de geruilde Amazonas binnen gekregen, actiefoto zal niet lang meer op zich laten wachten :D
  † In Memoriam † donderdag 7 juni 2012 @ 22:57:47 #152
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112590726
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:15 schreef Tinuviel het volgende:
ik zie het nut van een drager of een tussen optie tussen doek en drager nu eff echt in. ik zit dan te denken aan mai tai, beco, wompat etc. maar mogen deze al vanaf 1 maand oud?
Tinu, dan zou je eens moeten kijken naar een Marsupi, en vooral Bondolino of Storchenwiege Carrier. Die kunnen vanaf maat 62 (of 50).
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 7 juni 2012 @ 23:02:20 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112591020
Macka, mijn zoontje is nu bijna 2 maanden oud en zit in maat 62, maar hoe zou ik hem in de bondolino moeten zetten? Ik heb namelijk het idee dat het 'zitje' dan toch echt nog te breed is voor zijn heupen.
Ik heb het nog niet geprobeerd hoor. Vroeg het me gewoon af.
pi_112591209
Die vraag van Asy hangt wel samen met mijn vraag een stukje terug (die ik mobiel niet zo snel erbij zoek). Hoe werkt dat toch door de tijd met die rugpanden?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 7 juni 2012 @ 23:09:32 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112591487
Die rugpanden an sich vind ik het probleem niet. Harry zat eerst gewoon volledig achter het rugpand van de bondolino en nu komt hij er met zijn armen overheen.
Maar ik heb het idee dat ik Huubke zijn benen wel erg moet spreiden wil ik hem goed in de bondolino kunnen zetten. Misschien moet ik het gewoon eens uitproberen/bekijken.
pi_112591490
Macka, heb jij ervaring met de Storchenwiege? Snap nog niet helemaal hoe dat geen enorme zak wordt voor kleintjes gezien het verstellen van zitje en rugpand.
pi_112591709
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:09 schreef Asyniur het volgende:
Die rugpanden an sich vind ik het probleem niet.
Ik bedoel de breedte van het rugpand :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_112591874
Knietjes hoger dan heupen lees ik?
Hoe moet ik dat zien? Zit mijn dame dan al op de grens voor de boba?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 7 juni 2012 @ 23:23:52 #159
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_112592397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:16 schreef Lamb29 het volgende:
Knietjes hoger dan heupen lees ik?
Hoe moet ik dat zien? Zit mijn dame dan al op de grens voor de boba?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt natuurlijk ook je armen onder haar benen doorsteken (net als je zou doen als je iemand zonder drager op de rug draagt) ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_112601004
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:57 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Tinu, dan zou je eens moeten kijken naar een Marsupi, en vooral Bondolino of Storchenwiege Carrier. Die kunnen vanaf maat 62 (of 50).
Macka bedankt. En tot welke leeftijd kun je ze dan gebruiken ongeveer? Voor nu nu zou het echt een maat 50 moeten zijn, 62 is denk ik zelfs nog te groot.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112606286
Zittie zo goed, mam?

pi_112619124
O+
pi_112619777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:14 schreef Morretje het volgende:
@ Tinu:

[..]

Handige info! Ik ben naast mijn 2 doeken, ook op zoek naar een drager. Ik ben alleen zelf vrij smal (schouders etc.), en ik heb een beco te leen, maar die krijg ik niet strak genoeg. Hebben jullie een idee welke drager mij het best zou passen? Ik dacht er hier weleens iets over gelezen te hebben, maar kan het zo snel niet terugvinden..
pi_112619807
Ahw met die pop O+
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 18:29:21 #165
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112624431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:06 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Macka bedankt. En tot welke leeftijd kun je ze dan gebruiken ongeveer? Voor nu nu zou het echt een maat 50 moeten zijn, 62 is denk ik zelfs nog te groot.
Tot een jaar of drie, Bondolino (v.a. maat 62) en Storchenwiege Carrier (v.a. maat 50).
De Marsupi zie ik in de praktijk vaak al voor het eerste jaar de kast in gaan.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 18:32:17 #166
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112624572
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:02 schreef Asyniur het volgende:
Macka, mijn zoontje is nu bijna 2 maanden oud en zit in maat 62, maar hoe zou ik hem in de bondolino moeten zetten? Ik heb namelijk het idee dat het 'zitje' dan toch echt nog te breed is voor zijn heupen.
Ik heb het nog niet geprobeerd hoor. Vroeg het me gewoon af.
Als je echt het gevoel hebt dat het nog te breed is dan wachten tot je zoon maat 68 heeft. Die leeftijden en maten zijn ook maar een soort van gemiddelden. Je eigen gevoel is vaak beter kloppend.
(Zeker omdat jij al draagervaring hebt.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 18:35:58 #167
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112624748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:09 schreef Lunta het volgende:
Macka, heb jij ervaring met de Storchenwiege? Snap nog niet helemaal hoe dat geen enorme zak wordt voor kleintjes gezien het verstellen van zitje en rugpand.
Ja, ik heb en nee wordt geen enorme zak. Het wordt juist een mooi op maat gesnoerd geheel.
Kijk maar eens bij
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 18:44:50 #168
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112625248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:48 schreef Jipster het volgende:

[..]

Handige info! Ik ben naast mijn 2 doeken, ook op zoek naar een drager. Ik ben alleen zelf vrij smal (schouders etc.), en ik heb een beco te leen, maar die krijg ik niet strak genoeg. Hebben jullie een idee welke drager mij het best zou passen? Ik dacht er hier weleens iets over gelezen te hebben, maar kan het zo snel niet terugvinden..
Op mijn blog heb ik een vergelijkingstabel voor maten van ssc's
http://www.draagkrachtig.nl/vergelijkingstabel-sscs

Of zijn het juist de schouderbanden die problemen geven?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 18:46:15 #169
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112625373
En Gerbera, wat een schatje is je dochter O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_112625460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:35 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja, ik heb en nee wordt geen enorme zak. Het wordt juist een mooi op maat gesnoerd geheel.
Kijk maar eens bij
Dank je wel, vanuit deze hoeken zie je gewoon beter hoe hij aansluit. Ziet er toch wel mooi uit... hmmm. Eerst maar eens zien hoe het gaat met dragen, en dan denk ik proberen :D
pi_112626597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:44 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Op mijn blog heb ik een vergelijkingstabel voor maten van ssc's
http://www.draagkrachtig.nl/vergelijkingstabel-sscs

Of zijn het juist de schouderbanden die problemen geven?
Ja, de schouderbanden voornamelijk.. Leuk ga eens op jouw blog kijken!
pi_112626758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:49 schreef Lunta het volgende:
Gerberaatje: :9~ Dit topic is niet goed voor me :9~

Vanmiddag de geruilde Amazonas binnen gekregen, actiefoto zal niet lang meer op zich laten wachten :D
*O*
* ongeduldig gaat zitten wachten :P
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 19:14:35 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112627039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als je echt het gevoel hebt dat het nog te breed is dan wachten tot je zoon maat 68 heeft. Die leeftijden en maten zijn ook maar een soort van gemiddelden. Je eigen gevoel is vaak beter kloppend.
(Zeker omdat jij al draagervaring hebt.)
Het is meer het idee hoor. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Misschien in de vakantie eens doen...
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 19:14:47 #174
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112627052
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:07 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ja, de schouderbanden voornamelijk.. Leuk ga eens op jouw blog kijken!
Voor de schouderbanden heb je dan weer weinig aan mijn tabel. Maar als je toevallig iets op het oog hebt dat ik thuis heb liggen dan wil ik wel eens voor je meten.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_112698263
Ik heb weer eens een 'stash' fotootje... Ik vind het meevallen :D (voor degenen die het veel vinden, ik kom van 20+ doeken :') dus dit is voor mij bescheiden....) Dan zijn er nog 2 doeken uitgeleend, de bondolino ook, en beide Wompats staan er niet op....



SPOILER: Nerd stats voor de liefhebber :P
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112702337
Oh, daar zitten een paar hele mooie doeken tussen Gerberaatje.

Vandaag is hier de enige doek in huis (op een mei tai na) gestreken door de man. Hij vond het wel een HELE grote lap stof, hahaha. Ben er superblij mee, kan niet wachten tot ik kan dragen (heb overwogen er een kat in te stoppen om te oefenen, maar die nageltjes hè ;) ).
pi_112704020
Hahaha ik heb destijds de kat er wel eens ingehad, toen ik nog zwanger was van de muppet :D

Heb ze vandaag ook gestreken (nesteldrang :')) en ik strijk noooooit! Worden ze wel lekker zacht van O+
pi_112733027
Ik heb op D&V een Girasol Tulipani gescoord.. Nu wachten tot ie bij me komt. Ben zo benieuwd!

Iemand hier die een Calin Blue zoekt? De mijne is paars (geverfd door Freecell) en redelijk soepel vind ik em wel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 11 juni 2012 @ 14:53:32 #179
100412 mefke79
komt goed!
pi_112738274
ik heb van de week de zolder van mijn ouders afgezocht naar de oude rugzak van de ikea en gevonden! Nu nog even kijken hoe ik daar de heupband goed af kan halen en dan ga ik die gebruiken als basis voor een mt. Het wordt dus zeg maar een kruising tussen een mt en een scc. Ben benieuwd of het ook gaat lukken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:04:29 #180
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_112779246
Even een draagdoekvraagje aan de langdraagsters onder ons. Tot hoeveel kilo is een draagdoek nog verantwoord en comfortabel? Ik heb een dikke hoppediz (antigua). Maar heb ook nog een dunne variant van hoppediz, met linnen.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2012 @ 22:52:39 #181
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112814261
Tan, de belastbaarheid van de stof gaat tot ongeveer 20 kg. (Ik denk trouwens dat die met linnen een Didymos is, en geen Hoppediz. Zover ik weet heeft Hoppediz nog nooit een doek met linnen uitgebracht.)
Comfortabel is een ander verhaal. Ik draag mijn dochter van bijna 6 nog op mijn rug, maar ik ben wel erg getraind. En doorlopen met haar is fijner dan stilstaan. Ik voel het achteraf wel, en zie mezelf geen twee uur meer met haar sjouwen. Maar probeer het eens uit met de Hopp Antigua, je voelt snel genoeg of het nog kan.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:42:18 #182
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_112934400
Mensen, ik ben niet zo blij met mijn geweven doek :(. Ik heb de Hoppediz Chicago. Telkens als ik ermee draag, heb ik daarna best last van mijn onderrug en tijdens het dragen gaan mijn schouders zeer doen. Het maakt niet uit hoe strak ik hem knoop. Als ik dan af en toe tussendoor met mijn rekbare doek draag, merk ik dat ik dat echt een opluchting vind. Hoewel ik denk, dat hij er wel wat te zwaar voor aan het worden is.

Weet iemand welke geweven doek veel 'bounce' heeft? Ik denk namelijk dat het vooral daarmee te maken heeft. Degene die ik nu heb veert helemaal niet mee, vind ik. Ook als iemand een goed ruilaanbod heeft, wil ik daar zeker over nadenken.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:41:34 #183
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_112936976
Ohw Fee-nix, wat balen zeg... Dat kan niet de bedoeling zijn...
Heb je al eens geprobeerd je doek wat meer uitgespreid te laten op je schouders? Bij mij gaat t anders ook snijden. En de rugpijn, daar heb ik geen tips voor.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:21:38 #184
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_112938885
Ja spreiden op de schouders doe ik altijd al :). Ik denk ook niet dat het aan mijn manier van knopen ligt. Ik heb al strakker (en nog strakkerrrrrr) ook geprobeerd, maar dat helpt niet. En met een rekbare doek draag ik dus wel gewoon fijn.
pi_112939182
Welke knoop gebruik je? Kan het daar nog aan liggen? En heb je 'normaal' ook snel rugklachten?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112945100
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:21 schreef Fee-nix het volgende:
Ja spreiden op de schouders doe ik altijd al :). Ik denk ook niet dat het aan mijn manier van knopen ligt. Ik heb al strakker (en nog strakkerrrrrr) ook geprobeerd, maar dat helpt niet. En met een rekbare doek draag ik dus wel gewoon fijn.
Je kunt ook te strak knopen he.
Dat was bij ons in het begin een reden waarom het niet lekker zat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2012 @ 23:53:55 #187
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112954915
Fee-nix, ik denk dat veel meer bounce je niet gaat helpen. Hoppediz Chicago is een nogal dunne doek, misschien heb je meer aan een wat dikkere doek. Probeer eens een Girasol te lenen of te huren, beetje bounce, wat dikker en zachter, grote kans dat die je meer zal bevallen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 16 juni 2012 @ 08:24:44 #188
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112960843
Fee je mag mijn Girasol wel lenen?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 08:51:50 #189
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_112960998
Bedankt voor de reacties allemaal :).

Morretje, ik heb inderdaad al niet zo'n sterke rug van mezelf. Ik gebruik de 'gewone' knoop, die volgens mij het meest wordt gebruikt. De FWCC. (Tenminste, ik dacht dat 'ie zo heet. Je doet de baby in dat 'buideltje voor op je borst en dan doe je de banden kruiseling onder zijn kontje en onder de beentjes door .)

Macka bedankt voor de tip! Ik dacht zelf ook al dat ik een dikkere doek wilde. Ik ben echt helemaal niet te spreken over de dunheid van deze die ik nu heb. Zijn alle Girasols dan dikker?

NTS bedankt voor het aanbod! Eigenlijk zou ik dat wel fijn vinden, denk ik :). Is het er een van 4,6 meter? Ik ben alleen een beetje bang dat S er wel op gaat kotsen.... Maar daar hebben we een wasmachine voor?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 09:37:12 #190
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112961388
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:53 schreef Macka66 het volgende:
Fee-nix, ik denk dat veel meer bounce je niet gaat helpen. Hoppediz Chicago is een nogal dunne doek, misschien heb je meer aan een wat dikkere doek. Probeer eens een Girasol te lenen of te huren, beetje bounce, wat dikker en zachter, grote kans dat die je meer zal bevallen.
Ik heb t zelfde probleem als Fee-Nix, en de amazonas zijn wel dikke doeken....
Krijg m hier ook niet meer 'goed' geknoopt lijkt t wel. Erg frustrerend.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 09:48:53 #191
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_112961520
O bah PE :(.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 10:14:12 #192
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112961811
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 08:51 schreef Fee-nix het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal :).

Morretje, ik heb inderdaad al niet zo'n sterke rug van mezelf. Ik gebruik de 'gewone' knoop, die volgens mij het meest wordt gebruikt. De FWCC. (Tenminste, ik dacht dat 'ie zo heet. Je doet de baby in dat 'buideltje voor op je borst en dan doe je de banden kruiseling onder zijn kontje en onder de beentjes door .)

Macka bedankt voor de tip! Ik dacht zelf ook al dat ik een dikkere doek wilde. Ik ben echt helemaal niet te spreken over de dunheid van deze die ik nu heb. Zijn alle Girasols dan dikker?

NTS bedankt voor het aanbod! Eigenlijk zou ik dat wel fijn vinden, denk ik :). Is het er een van 4,6 meter? Ik ben alleen een beetje bang dat S er wel op gaat kotsen.... Maar daar hebben we een wasmachine voor?
Een Girasol is echt een lekkere zachte dikke doek! Hoe de mijne precies heet weet ik ff niet, maar het is een zwart/bruin/grijze weving en het is idd een maatje 6! Een Girasol mag op 60 graden gewassen worden en bij mij heeft ie al zo veel doorstaan (modder, smeer, kots, poep etc.) dat dat beetje bij jullie kan er ook wel bij ;)! PM je adres maar dan stuur ik em wel naar je op!
pi_112962944
Welke amazonas heb je PE?
Ik kan die niet bepaald dik noemen namelijk (degene die ik in handen gehad heb)
pi_112963149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:42 schreef Fee-nix het volgende:
Mensen, ik ben niet zo blij met mijn geweven doek :(. Ik heb de Hoppediz Chicago. Telkens als ik ermee draag, heb ik daarna best last van mijn onderrug en tijdens het dragen gaan mijn schouders zeer doen. Het maakt niet uit hoe strak ik hem knoop. Als ik dan af en toe tussendoor met mijn rekbare doek draag, merk ik dat ik dat echt een opluchting vind. Hoewel ik denk, dat hij er wel wat te zwaar voor aan het worden is.

Weet iemand welke geweven doek veel 'bounce' heeft? Ik denk namelijk dat het vooral daarmee te maken heeft. Degene die ik nu heb veert helemaal niet mee, vind ik. Ook als iemand een goed ruilaanbod heeft, wil ik daar zeker over nadenken.
Ik heb ook heel lang met mn rekbare doek gedragen. Tot het écht niet meer ging. Toen overgestapt op de Ellevill Jade (vrij dun met bounce) en die vond ik heerlijk. Wel eens een Petit Prince te leen gehad, maar daar heb ik maar een kwartier mee gedragen. Véél te dik naar mijn zin.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:37:07 #195
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112963353
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef mrien het volgende:
Welke amazonas heb je PE?
Ik kan die niet bepaald dik noemen namelijk (degene die ik in handen gehad heb)
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Grappig, je twee Amazonassen zijn dezelfde kleurstelling (Mango) maar in een andere weving. Links is kruiskeper (Carry Sling) en rechts is een andere, grove weving (do Brasil). Die grove weving hebben ze laatst uit het assortiment gehaald, werd veel minder gewaardeerd dan de kruiskeper.
Die dus
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2012 @ 14:08:42 #196
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112967183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:37 schreef PureEvil het volgende:

[..]

[..]

Die dus
Amazonas Carry Sling doeken zijn niet dik, het is afaik de dunste kruiskeper verkrijgbaar. De Amazonas do Brasil is dikker maar niet fijn om te knopen, die hebben ze dan ook uit het assortiment gehaald.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:34:45 #197
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112984810
Weer een vraagje van mij

Ik zit met Larissa bij de fysio en die vindt dat ze erg hypermobiel is in de heupen. Ze zit ook bijna continu met haar benen wijd (spagaat), en doet alles vanuit die houding (kruipen, billenschuiven, naar zithouding).
Nu zei de fysio dat het normaal gesproken erg goed is dat een kindje deze houding heeft in een draagdoek/manduca, maar dat het bij Larissa misschien niet zo heel erg slim is om dit teveel te stimuleren (ze heeft het mij niet verboden ofzo hoor, ze is verder namelijk gewoon positief over dragen).

Nu probeer ik wat meer info te vinden, zodat ik zeker weet dat dit geen gevolgen heeft voor Larissa haar ontwikkeling. Iemand die mij kan helpen?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_112996812
T_T, ik denk dat Macka of Webkim daar wel meer van weten! Misschien een pm'tje hun kant op?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112997052
*O*

Ik heb voor mn verjaardag ruim voldoende geld gekregen voor n beco! Nu nog even uitzoeken welke ik precies wil!
  maandag 18 juni 2012 @ 07:17:59 #200
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_113038572
Doutzen *O* Wordt alleen maar een toffer wijf zo

Celebs en hun koters, deel 31
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_113095061
Van de week moest ik zo lachen. Ik stond in de rij bij de supermarkt en Liz vond het maar niks dus wiebelde ik een beetje met haar heen en weer.
Hoor ik achter me, met zwaar Amsterdams accent: Moet je piesen, meid? :D
Dus ik draaide me om, en ze zag Liz, oooooooh je hebt een baby! :D

Het dragen is weer heel fijn, en mijn meisje moet lachen als ze ziet dat ik de doek om doe. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:48:08 #202
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113095672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:34 schreef oeke het volgende:
Van de week moest ik zo lachen. Ik stond in de rij bij de supermarkt en Liz vond het maar niks dus wiebelde ik een beetje met haar heen en weer.
Hoor ik achter me, met zwaar Amsterdams accent: Moet je piesen, meid? :D
Dus ik draaide me om, en ze zag Liz, oooooooh je hebt een baby! :D

Het dragen is weer heel fijn, en mijn meisje moet lachen als ze ziet dat ik de doek om doe. O+
Whaha! Briljant!
pi_113095673
Oja, wanneer kon je ook weer gaan proberen te rugdragen?
Ik zou het graag eens proberen met Liz.
Misschien nog even wachten? Ze is nu 3 maanden en ze kan haar koppie goed omhoog houden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_113096178
Wanneer jij je er zeker genoeg voor voelt. :Y
Ik zou dan gaan voor de rucksack, die kan je lekker hoog knopen en kan haar hoofdje wanneer het nodig is op je schouder/nek liggen
pi_113096455
Oh, dan ga ik het eens proberen van de week.
Zaterdag moet ik allemaal peutertjes schminken en misschien kan ik haar dan op mijn rug doen, dat zal ze leuk vinden en ik makkelijk.
Vandaag laat ik haar maar even gerust vanwege de prikken. :(

Oh spannend! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_113146604
Vandaag voor het eerst mn meisje in een doek :o

Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:15:44 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113147606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:55 schreef Marjolijntje het volgende:
Vandaag voor het eerst mn meisje in een doek :o

[ afbeelding ]
O+ O+
hoe schattig!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_113148557
O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_113152086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:55 schreef Marjolijntje het volgende:
Vandaag voor het eerst mn meisje in een doek :o

[ afbeelding ]
O+ Zat ze wel stevig genoeg, of wou je haar gewoon ook met je handen vasthouden. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113154456
Ze zat echt wel stevig genoeg! Maar vasthouden is gewoon ook fijn :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:57:04 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113154557
Welke knoop is geschikt voor rugdragen? Ik heb een hoppediz en een 5 maanden oude baby (en een brede rug dus geen lappen stof over :@ )
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:08:21 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113155019
oeke, ik heb Huubke een paar weken geleden al eens op mijn rug geknoopt. Gewoon een heel goed rolletje in de nek maken...

Marjolijntje O+

Ik heb van de week op bijna 3000 meter hoogte (Zugspitze) nog staan babbelen met een Zuid-Afrikaanse die zo'n doek ook wel zag zitten. Ze heeft meteen haar man erbij gesleept, want die had nog het idee in zijn hoofd dat je met een 2 maanden oude baby thuis op de bank moest blijven zitten ;)
Ik ben haar alleen het allergrootste nadeel van dragen vergeten te vertellen... dat je nooit meer fatsoenlijk stil kan staan maar dat je altijd staat te wiebelen ;)
zelfs als je geen kind bij je draagt :D
pi_113155047
Youtube op de namen en je komt vanalles tegen
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:57 schreef Kyara het volgende:
Welke knoop is geschikt voor rugdragen? Ik heb een hoppediz en een 5 maanden oude baby (en een brede rug dus geen lappen stof over :@ )
Rucksack is voor de meeste het makkelijkst om te leren.
anders de BWCC maar die kost meer stof,
pi_113155134
Rucksack O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:17:58 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113155408
thanx, ga ik van het weekend maar even op googlen!
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:18:48 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113155440
Even nog wat vakantiekiekjes:


pi_113155831
Asy welke knoop is dat op de eerste foto? Heb je daarbij het hoofdje nog extra ondersteund?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:31:28 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113155966
Tinuviel dat is een heupknoop/schuifknoop met een (veel te) lange doek. Ik wikkel de doek dus nog eens extra om mijn middel en dan knoop ik hem ergens losjes onder Huubke's bips ofzo.
Er zit een rolletje in zijn nek, net zoals ik dat doe bij een fwcc.
pi_113156190
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:31 schreef Asyniur het volgende:
Tinuviel dat is een heupknoop/schuifknoop met een (veel te) lange doek. Ik wikkel de doek dus nog eens extra om mijn middel en dan knoop ik hem ergens losjes onder Huubke's bips ofzo.
Er zit een rolletje in zijn nek, net zoals ik dat doe bij een fwcc.
Ziet er leuk uit. Dan kan die vast ook met een baby van 6 weken. Ik zal eens kijken of ik een knoop handleiding kan vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:44:07 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113156529
Uitleg schuifknoop:

Hier een filmpje met een lange doek, maar dat is niet zoals ik het heb...
pi_113162553
Welke doek is dat Asy, die is mooi O+
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_113162935
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:55 schreef Marjolijntje het volgende:
Vandaag voor het eerst mn meisje in een doek :o

[ afbeelding ]
Lief O+

Ik wilde ongeveer hetzelfde posten. Vervang meisje door jongetje :P



We zijn zo ook even naar de winkel gelopen (stukje van nog geen 10 min) en dat ging super! Alleen ging gaandeweg de rand bij z'n nek wat losser zitten. Die mag de volgende keer dus nog wat strakker :) (dit was na thuiskomst, dus zit hier te los).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:53:36 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113162997
die mini's in de doek O+
pi_113163233
ooooooh phaidra en marjo O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:02:52 #225
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113163422
O+ O+ O+ Wat Lief, en wat klein :o
Is mijn kind ook zo klein geweest :o
pi_113165316
Wat prachtig die ukkies in een doek!
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:14:02 #227
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113167947
Phaidra en Marjolijntje met hun nieuwbakken kroost! *smelt*

En Asy met Huubke, nog zo'n mooie foto!
pi_113168807
Al die kleintjes in de doek, zo lief!

Hier helemaal blij met de bondolino, ga binnenkort wel eens het rugdragen uitproberen want voorop begint wat zwaar te worden.
pi_113177210
wat een kleintjes nog zeg in de doek O+ heerlijk he :)
had ik ook bij mijn andere kinderen moeten doen..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:57:57 #230
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113178403
Lief Phaidra en Marjolijntje!

Leuke vakantiekiekjes, Asy :).
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:20:36 #231
100412 mefke79
komt goed!
pi_113178940
O Asy, gij stoere! Gaaf joh, zo hoog in de bergen met de jongens.

En die hummels in doek. Heerlijk om te zien.
Ik hoop binnenkort ergens tijd te vinden om zelf weer aan de knutsel te gaan voor een drager.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113179640
Ik heb gister trouwens weer een poging gedaan om Pietje in de meitai op m'n rug te krijgen, maar dat wou niet zo erg. Ik wil een beco, maar kan er nergens een vinden met mooi printje...
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:09:44 #233
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113180529
Bleie, op ebay.de ? Ik zag er onderlaatst nog 1 gaan voor ongeveer 60 euro...een nieuwe.

Ik heb vanochtend ook weer ff gewandeld met Cristel, en weer zit de bovenste rand (bij het nekje) niet goed, het zit niet strak genoeg lijkt het wel. En het lukt me niet om het strakker te krijgen, erg vervelend....En ze wil alleen maar kijken, dus hoofd recht omhoog, ipv dat ze nou lekker tegen me aan gaat liggen :{
pi_113180861
Oh, goede tip PureEvil heb alleen nog nooit iets gekocht op ebay....

Er worden ook nieuwe verkocht zie ik, goedkoper dan in Nederland...

Vinden jullie deze kunnen voor een jongetje?



Of toch liever deze?

  donderdag 21 juni 2012 @ 11:22:32 #235
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113180933
Dan vind ik die 2e leuker!

Ik heb een paar weken terug gek gedaan...Heb een 'draagzak' besteld vanuit china. Heb m vandaag binnengekregen. Lijkt precies op een ERGO, tenminste, wat ik zo van het plaatje kan beoordelen dan. Net ff gauw getest natuurlijk :P Zitten een hoop riepjes en gespjes en gedoe aan iig :o
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:34:23 #236
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113181386
Bleie, ik vind die bovenste heel mooi :Y . De tweede is iets jongensachtiger, maar ik denk dat ik zelf toch voor die eerste zou gaan.
pi_113181439
Er zijn ook nep Beco's en ergo's in omloop ik zou niet zo heel snel van ebay kopen :)
pi_113181818
Oh, phaidra, bij jou ook zo leuk! Je mini in een doek O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113182045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:34 schreef Fee-nix het volgende:
Bleie, ik vind die bovenste heel mooi :Y . De tweede is iets jongensachtiger, maar ik denk dat ik zelf toch voor die eerste zou gaan.
Datvind ik dus ook. Met de tweede is denk ik wel ook de kans wat groter dat manlief m gaat gebruiken.
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:04:50 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_113182476
Mijn Beco was compleet zwart, ook prima voor een jongen.
En ik zou het niet aandurven om een neppe te kopen zonder em van te voren goed beoordeeld te hebben. Dus dan zou ik liever een tweedehandse kopen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113182784
Maar die waar ik nu naar kijk, zijn voor zover ik kan beoordelen geen neppe (deze), dat zou ik ook niet zo goed aandurven.
pi_113183058
Ik vind die uiltjes van de tweede foto zooo leuk.. maar oranje. Dot draagt nogal eens roze en dat vind ik dan toch niet staan.
Dus de Paige. Beetje saai, wel overal mee te combineren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113183252
Moeilijk om te zeggen, vind ze allebei erg leuk. De 1e misschien wat meer meisjesachtig. Maar goed het gaat niet alleen om de baby die erin zit, maar ook om degene die het draagt toch?

En op Marktplaats anders? Daar kun je namelijk vaak eerst gaan kijken, tenminste als de verkoper niet te ver weg zit. ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:27:45 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_113183456
Bleie, dat lijken me ook echte. Bespaart toch 30 euro. Is de moeite. Tenzij je iemand kent die binnenkort naar de USA gaat en er daar eentje voor meeneemt, dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit (of is die dollar nou weer anders? Nee, toch?)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2012 @ 13:02:22 #245
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_113184776
Echt, als de prijs van een drager te mooi lijkt om waar te zijn dan is er grote kans dat het een vervalsing is. Bij een vervalsing is het materiaal vaak niet degelijk genoeg, zeker de clips niet. Een net-echte Ergo uit China is niet veilig genoeg. Geef je geld toch wijzer uit, aan een goede tweedehandse echte Ergo bijvoorbeeld. (Ergo's en Beco's en Freehand Mei-tai's worden het meest vervalst.)
Kijk op veilingsites ook goed naar wat de verkoper nog meer verkoopt, dat geeft je vaak een goede indruk van de mate van betrouwbaarheid.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_113185000
Oh Mef, als ik had geweten, dat ze in de USA goedkoper zijn, dan had ik mijn schoonvader opdracht gegeven om wat te brengen. Hij is maandag teruggekomen uit Virginia. Hoewel ik niet weet of Virginia nou de beste plek is om het te kopen. Wij hebben wel vrienden en kennissen in de USA, maar ik weet niet of ik het zou vertrouwen om het daarvandaan op te sturen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:11:01 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113185118
CrazyMoon, dat is een Amazonas Laguna. Ik vind hem ook heel mooi én heel fijn!
Het is mijn dunne hier-kan-ik-alles-mee-doen-en-maakt-niet-uit-of-hij-vies-wordt-doek. Je kan hem namelijk gewoon wassen en in de droger mikken O+
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:49:24 #248
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_113186776
O Bleie, ik ben nu al benieuwd naar je ervaringen met de Beco! Ik wil er ook graag een en M is net 1,5 week jonger dan Pietje, dus ben zeer benieuwd hoe hij jou bevalt!
pi_113187633
Bedankt asy! ik zoek ook nog een dunne doek en deze is erg mooi!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:21:07 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_113188210
Volgens mij zijn ze in de USA goed te krijgen die Beco's. Geen idee hoe duur opsturen zou zijn en wat de kans is dat de douane er iets mee doet.
En wat Macka zegt, ik zou het er gewoon niet op wagen op e-bay. Ik ga dan liever tweedehands op zoek, had mijn eigen Beco ook niet nieuw.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113188937
Tweede dag dragen! Ik moet mn doeken nog allemaal proberen :P
En volgens mij zit ze vandaag beter in de doek dan gisteren.

Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:40:24 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113189019
O+

hoeveel doeken heb je dan Marjoleintje?
pi_113189062
wat een kleintje marjolijntje O+
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_113189101
3 doeken, een RS en een mei tai (maar daar moet ze nog even ingroeien)
en ik wil nu ook nog een regenboogkleurtjes doek :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113189537
Wat een schatje! Moet ze niet eerst liggen als ze zo klein is, voor het ruggetje? Dat begreep ik weer van de verkoopster.. :)
pi_113193476
Oh, wat ziet dat er ontzettend schattig uit Marjolijntje! En wat is die van mij dan alweer groot!

Btw: zie ik daar nou een boxpakje met barbapappaprint? Waar heb je die vandaan?
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:26:58 #257
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113193527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef Marjolijntje het volgende:
Tweede dag dragen! Ik moet mn doeken nog allemaal proberen :P
En volgens mij zit ze vandaag beter in de doek dan gisteren.

O+ Smelt....
pi_113193866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:52 schreef KatyM het volgende:
Wat een schatje! Moet ze niet eerst liggen als ze zo klein is, voor het ruggetje? Dat begreep ik weer van de verkoopster.. :)
Nee rechtop heeft absoluut de voorkeur.
De manier waarop marjolijntje draagd is de manier.

pi_113194318
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:25 schreef Bleie het volgende:
Btw: zie ik daar nou een boxpakje met barbapappaprint? Waar heb je die vandaan?
Ja! :D Die heb ik hier via Fok overgenomen, maar komt oorspronkelijk bij de H&M vandaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over de houding, ik had juist gelezen dat die komma houding (liggend) slecht was, omdat het hoofdje dan naar de borst gedrukt wordt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:58:18 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113194833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:42 schreef Marjolijntje het volgende:
3 doeken, een RS en een mei tai (maar daar moet ze nog even ingroeien)
en ik wil nu ook nog een regenboogkleurtjes doek :@
ik heb evt neobulle manon rouge voor je in de aanbieding?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_113194910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:45 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ja! :D Die heb ik hier via Fok overgenomen, maar komt oorspronkelijk bij de H&M vandaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over de houding, ik had juist gelezen dat die komma houding (liggend) slecht was, omdat het hoofdje dan naar de borst gedrukt wordt.
O+ O+

H&M natuurlijk, ik (nou ja, mn peuter) heb ook een barbapapa-pyjama die daarvandaan komt.

/off topic

Volgens mij heeft rechtop dragen inderdaad de voorkeur hoor! Wat pvoesss ook al zei, dus.
pi_113194944
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:58 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik heb evt neobulle manon rouge voor je in de aanbieding?
Dat is niet helemaal mijn ding, sorry :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113195609
marjolijntje: hoe heet die knoop die jij op de foto hebt gedaan? ik ken er maar een ben dan ook nieuw erin. Kan die ook met een rekbare doek?

Met de knoop die ik nu gebruik heb ik haar altijd of te laag dus dat ze wat gaan hangen kan hem dan namelijk niet strak knopen of ze zit veel te hoog waardoor mn keel ingedrukt word.

Heb wel gisteren 1.5 uur met dr boodschappen gedaan in de doek wat ze werd stil wanneer we met haar rondliepen maar ik moest echt naar de winke; is beter gedaan dan verwacht!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_113196800
FWCC, geen idee of die ook met een rekbare doek kan. Ik heb alleen maar geweven doeken en ben nieuw in de draagwereld :P

Ik heb zojuist maar de girasol earthy rainbow besteld, hoezo ongeduldig? :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113198453
Sam, heb je iets aan dit filmpje van Webkim?

O+ Marjolijntje... O+ *rammelt*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:13:35 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113200725
ik kan geen fatsoenlijk filmpje vinden over de rucksack. :( Iemand die beter kan zoeken? :@
pi_113200941
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:35 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee rechtop heeft absoluut de voorkeur.
De manier waarop marjolijntje draagd is de manier.

[ afbeelding ]
Oh oke, thanks!

Wat een schatje marjolijntje! O+
pi_113201162
Morretje: Die heb ik onder mijn favorieten staan al omdat ik het soms niet meer weet :P vroeg me alleen af of die andere knoop ook mogelijk was met een rekbare doek

Kyara: deze miss
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_113202449
Mijn lief (8> had net L. in de doek om te gaan stofzuigen terwijl ik J. in bad deed. Wat een lief plaatje van 2 van mijn 3 mannen O+ *;
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:32:50 #270
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113206058
Ik hem m besteld! Toch de bovenste van de twee. Ik vind hem gewoon mooier, en daar kan ook best een jongetje in...

Nou bij de brievenbus liggen wachten tot hij er is c_/ .
pi_113207547
Ik ga hem nu nog een keer neerzetten. Zoals beloofd de optie om een draagdoeken meet mee te maken in ons bescheiden huisje in Amstelveen. Ik heb ook even gekeken naar data: zaterdag 14 juli, zaterdag 28 juli, zondag 29 juli, zaterdag 4 augustus, zondag 5 augustus. Iedereen is welkom, nieuwe draagmoeders net zoals ervaren draagmoeders. Een goede mix zou mooi zijn, zodat de nieuwe draagmoeders veel kunnen leren. En daarnaast natuurlijk zoveel mogelijk verschillende doeken. Ik hoor graag welke data het beste schikken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:19:19 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113207875
Ondanks dat Amstelveen wel een beetje ver is heb ik toch wel interesse. Ik kan alleen de 14e niet. Andere data kan ik wel.

Ik heb alleen een hoppediz en een 5 maanden oude baby (die dan al 6 maanden is : o)
pi_113212055
Ik heb nog geen afspraken staan, maar denk dat de 14e voor mij en uk nog wat te vroeg is ;). Ik heb overigens ook maar 1 doek, zie foto hierboven :P (Neobulle Simon).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:24:36 #275
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113212392
Ik heb ook wel interesse Tinu! Mijn voorkeur gaat uit naar de zondag want dan kan Davinia vaak ook. :+
Ik wil graag leren rugdragen en ook zoek ik iemand die aan mijn peuter uit wil leggen dat dat heul leuk is. :Y

Ik heb trouwens een hoppediz/didymos (?) Miami ringsling, een bondolino en een girasol nogwattus. Oh, en de Simon maar die is op reis; ik weet niet of die op tijd terug is.

Phaidra, ik ging echt een beetje :'( van jouw foto. Ik heb ook zo'n doek en hopelijk straks ook een jochie voor erin. O+
A grand adventure has begun.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:25:42 #276
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113212470
Ik deed een Cooki. }:|
A grand adventure has begun.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:41:30 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113213596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:24 schreef Keshet het volgende:
Ik heb ook wel interesse Tinu! Mijn voorkeur gaat uit naar de zondag want dan kan Davinia vaak ook. :+
Ik wil graag leren rugdragen en ook zoek ik iemand die aan mijn peuter uit wil leggen dat dat heul leuk is. :Y

Ik heb trouwens een hoppediz/didymos (?) Miami ringsling, een bondolino en een girasol nogwattus. Oh, en de Simon maar die is op reis; ik weet niet of die op tijd terug is.

Phaidra, ik ging echt een beetje :'( van jouw foto. Ik heb ook zo'n doek en hopelijk straks ook een jochie voor erin. O+
*;

tinu is voor mij loopafstand, dus dan kan ik ook komen in principe. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_113221741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:24 schreef Keshet het volgende:
Ik heb ook wel interesse Tinu! Mijn voorkeur gaat uit naar de zondag want dan kan Davinia vaak ook. :+
Ik wil graag leren rugdragen en ook zoek ik iemand die aan mijn peuter uit wil leggen dat dat heul leuk is. :Y

Ik heb trouwens een hoppediz/didymos (?) Miami ringsling, een bondolino en een girasol nogwattus. Oh, en de Simon maar die is op reis; ik weet niet of die op tijd terug is.

Phaidra, ik ging echt een beetje :'( van jouw foto. Ik heb ook zo'n doek en hopelijk straks ook een jochie voor erin. O+
O+ :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113222221
Ik ga even nadenken of ik ook naar de meet kom, kan wel wat tips gebruiken voor het rugdragen, ik laat het even afhangen van de datum.
pi_113222933
Wij komen ook :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113223403
Ik wil wel graag, maar weet nog niet of ik het tegen die tijd zie zitten om zo'n eind al alleen te rijden.. Ik kan sowieso de data in augustus niet.
En ik geloof niet dat er mensen uit mijn regio gaan he? (078)In verband met eventueel samen rijden?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113223464
Wat leuk dat zoveel van jullie graag willen komen. Dus als ik het goed begrijp dan kunnen 28/29 juli en ook 5/6 augustus zowat iedereen. Alleen 14 juli kunnen een aantal mensen niet. Dan kan ik dat datum vast schrappen.

Keshet vanaf welke leeftijd kun je de bondolino gebruiken? Vind het jammer dat de meeste dragers pas vanaf zo'n 3 of 4 maanden kunnen. Tegen die tijd is mijn jochie nog net geen 3 maanden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113223593
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:55 schreef Tinuviel het volgende:
Wat leuk dat zoveel van jullie graag willen komen. Dus als ik het goed begrijp dan kunnen 28/29 juli en ook 5/6 augustus zowat iedereen. Alleen 14 juli kunnen een aantal mensen niet. Dan kan ik dat datum vast schrappen.

Keshet vanaf welke leeftijd kun je de bondolino gebruiken? Vind het jammer dat de meeste dragers pas vanaf zo'n 3 of 4 maanden kunnen. Tegen die tijd is mijn jochie nog net geen 3 maanden.
Het zal toch ook afhangen van het kind zelf? Als jij een grote jongen hebt van 2 maanden en 3 weken lijkt het me toch wel mogelijk om het een kwartiertje uit te proberen? Of zeg ik nu iets heel stoms? Nu weet ik natuurlijk niet hoe groot jouw mini is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113223791
Bondolino kun je al eerder gebruiken tinu
pi_113223821
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het zal toch ook afhangen van het kind zelf? Als jij een grote jongen hebt van 2 maanden en 3 weken lijkt het me toch wel mogelijk om het een kwartiertje uit te proberen? Of zeg ik nu iets heel stoms? Nu weet ik natuurlijk niet hoe groot jouw mini is.
Ik hen een heel gemiddeld jochie, was 3.390 gramm bij geboorte (38+6). Na ja bij sommige dragers moeten kinderen gewoon al hun hoofd rechtop kunnen houden. Als hij kwa grootte in de drager past, kan ik het misschien even proberen als ik zijn hoofd dan blijf ondersteunen terwijl hij erin zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:22:19 #286
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113223982
Van de Hoppediz-site: You do not need any special insert for newborn babies when using the BONDOLINO®. It adapts to the baby’s size.

Als ik er ben mag je het natuurlijk gewoon proberen!
A grand adventure has begun.
pi_113224149
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:22 schreef Keshet het volgende:
Van de Hoppediz-site: You do not need any special insert for newborn babies when using the BONDOLINO®. It adapts to the baby’s size.

Als ik er ben mag je het natuurlijk gewoon proberen!
Dankje Keshet. Die gelegenheid pak ik graag aan als die er is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:43:26 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113224531
pfff, ik had graag gekomen maar 2 uur enkele reis is me wat ver in mijn uppie met 2 hummeltjes in de auto...
pi_113224754
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:43 schreef Asyniur het volgende:
pfff, ik had graag gekomen maar 2 uur enkele reis is me wat ver in mijn uppie met 2 hummeltjes in de auto...
Begrijp ik Asy. Misschien met iemand anders samen rijden? Kan een iemand de kids entertainen. Howel ik me net bedenk, dat je niet nog een volwassenen en een kind achterin kwijt kan :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113225204
Ik kan (zoals ik al ge-pm'd had) alleen het weekend van 4 / 5 augustus. En ik neem aan dat tegen die tijd m'n beco toch wel binnen is, dus die kan geprobeerd worden. Verder heb ik een hoppediz (hele fijne doek!) een meitai en een rekbare doek.

Tinu: voor eventjes proberen denk ik dat het wel kan met zijn hoofdje ondersteunen. En misschien even een rolletje maken van een spuugdoekje oid om in zijn nek te leggen?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:38:32 #291
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113226181
Wie o wie heeft er interesse in mijn Hoppediz Chicago? Ik wil graag een andere, dikkere doek aanschaffen. Deze doek is voor mij te dun. Ik heb een best zwakke rug en ik krijg er klachten van. Hij is nog zo goed als nieuw, nog maar een paar keer mee gedragen helaas.

Dit is m:



Hij kan aan twee kanten gedragen worden. Er is een grijze en een zwarte kant. Ik vind m nog steeds erg mooi, maar helaas... Als je een bod wilt doen, kun je me PM-en. Omdat ie nog zo nieuw is, zou ik het heel fijn vinden om zeer dicht bij de aanschafprijs (80 euro) te blijven.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:46:16 #292
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113226427
Tinu, ik wil misschien ook wel op de meet komen! Kan ik eventueel mijn Yamo meenemen als iemand die wil proberen.

Je doek is mooi Fee-nix. Jammer dat hij niet goed voor je is.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:00:01 #293
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113226867
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:46 schreef Kersjes het volgende:

Je doek is mooi Fee-nix. Jammer dat hij niet goed voor je is.
:Y Uhuh, kopen? ;)
pi_113227167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:21 schreef bitterend het volgende:
Wij komen ook :)
Het lijkt mij ook erg leuk om te komen met mijn mini die dan zeker wel geboren zal zijn :P
Lijkt je dat leuk en kunnen we dan meerijden?

Ik heb een Girasol, Vatanai, tricot slen, Beco Gemini en een Hop Tye (overgekocht van Bitterend).
pi_113230088
Als er dan toch Hoppediz-en in de verkoop gaan...

Ik wil graag mijn Hoppediz Cairo ringsling verkopen. Niet veel gebruikt, dus zo goed als nieuw. Het is een mooie doek, maar een ringsling blijkt gewoon niet mijn ding te zijn. Ik zag dat 'ie bij slingomama.nl 55 euro kost. Ik wil er graag 45 euro voor, inclusief verzenden.

pi_113234461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:24 schreef Keshet het volgende:

........
Oh, en de Simon maar die is op reis; ik weet niet of die op tijd terug is.

als de meet eind juli/begin augustus is dan heb je de doek wel weer hoor:)
wij gaan 21 juli op vakantie dus dan kan ik em weer naar je toe sturen.
ik krijg em eind deze maand ergens.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:13:44 #297
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113234908
Lekker offtopic maar: Je mag 'm ook meenemen op vakantie hoor! Ik hoop 'm in november pas nodig te hbeben. ;)
A grand adventure has begun.
pi_113240696
Even een vraagje, welke rugknoop is handig met een beweeglijke 9maander? Ik probeerde vandaag bwcc maar dat ging voor geen meter. Iedere keer ging hij tijdens het knopen zo opzij hangen dat hij helemaal scheef en in elkaar gedeukt zat. En bij de volgende keer proberen greep hij steeds de doek, waardoor alles door de war kwam :')

Ik heb een amazonas doek trouwens, klopt het dat die minder breed zijn?
Lotte!
Noah!
pi_113242510
SHBC, dan zitten ze gelijk vast!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113242587
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:13 schreef Keshet het volgende:
Lekker offtopic maar: Je mag 'm ook meenemen op vakantie hoor! Ik hoop 'm in november pas nodig te hbeben. ;)
als de Simon mij bevalt (en het knopen me goed lukt), dan wil ik dat graag! maar dat laat ik je dan tzt nog wel weten.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_113243944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:08 schreef loeszie het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook erg leuk om te komen met mijn mini die dan zeker wel geboren zal zijn :P
Lijkt je dat leuk en kunnen we dan meerijden?

Ik heb een Girasol, Vatanai, tricot slen, Beco Gemini en een Hop Tye (overgekocht van Bitterend).
Jazeker! :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')