abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111772856
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111772858
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:19 schreef Gerberaatje het volgende:
Mef een kennis van mij heeft hem getest en gereviewed, kan alleen nu artikel niet vinden lig op bed met alleen mobiel... Eind conclusie was geen succes.. (ze is draagconsulente dus heeft op echte punten getest)

Er is een drager die vanaf dag 1 tot ver in de peuter leeftijd kan ben even de naam kwijt... Kom erop terug!!
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:22 schreef Gerberaatje het volgende:
Emeibaby zoek daar maar eens op..
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 07:50 schreef Bleie het volgende:

[..]

Volgens mij vond Mia het ook heerlijk! En ik ga mijn mei-tai ook maar vaker gebruiken, eigenlijk is het inderdaad een heel fijn ding.

Gerberaatje: hé, ken jij Cathelijne? Ik heb (nog tijdens mijn zwangerschap) een consult van haar gehad, was echt geweldig. Zó veel van geleerd! Had haar review van de Stokke ook al gezien.

En ik wil deze:
[ afbeelding ]

Maar ik geloof niet dat die in Nederland te koop is...
  zondag 20 mei 2012 @ 08:28:59 #3
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_111772955
Mogguh.

Over 5 weken gaan de naar Euro Disney ( *O* ) en dametje wil nog steeds graag gedragen worden ( *O* ) Maar voorop word ze net te lang voor langere afstanden, dus wil ik haar op mijn rug hebben. Probleem is alleen dat ik een rugzak al niet fijn vind om te dragen die maar 3 kilo ofzo is. Ik krijg tintelende handen en armen, pijn in mijn nek en word er heel erg naar van. Volgens mij zijn het puur mijn schouders, maar er bestaat toch ook rug-torso-dragen? Dus zonder over je schouders te knopen?
Nog meer tips?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_111773012
De banden van een rugdrager zijn vaak ook wel breder, waardoor je minder snel drukpunten krijgt. Maar Asy heeft volgens mij veel torso gedragen en kan je denk ik wel meer vertellen?

Ik moet wel zeggen dat ik echt ben 'meegegroeid' in het gewicht van mijn dame. Haar zomaar wat langer dragen met haar huidige gewicht zou ik, met welke drager dan ook, niet zo super tof vinden, denk ik!

Bleie, ik 'ken' Cathelijne van het baby café hier :) tof mens :Y
pi_111773051
De bandjes van een rugzak zijn natuurlijk ook een stuk smaller! Dat scheelt heel veel!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_111773053
Spuit 11 :D
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 20 mei 2012 @ 09:00:16 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_111773122
Rugdragen met de doek gaat ook echt niet (klassiek over de schouders dan), ik knel dan wat af lijkt wel. Het is dus niet alleen een rugzak waar ik last van heb. Ik draag haar nog steeds en regelmatig voorop maar mijn vedergewichtje wordt gewoon echt te lang nu. Ik draag haar ook veel in de selendang, maar dat is écht voor snel in en uit en korte stukjes. Ook zonder ED wordt het nu de hoogste tijd voor rugdragen. Wil het knopen alleen binnen die 5 weken goed onder de knie hebben.
Ik zal Asy even aanschieten... Tnx dames!
Ylana
  zondag 20 mei 2012 @ 10:12:29 #8
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111773822
Saffier, torsodragen deed ik met mijn dames zo:

(ik hoop dat hij het doet?)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_111780758
Hier heb ik gewoon zo naar uit gekeken en echt op gewacht! O+

Even wat foto's om van te rammelen in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 20 mei 2012 @ 15:26:22 #10
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_111783727
Oooh Tinuviel wat een heerlijkheid!!
pi_111784879
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:26 schreef mariyette het volgende:
Oooh Tinuviel wat een heerlijkheid!!
Ja, he :Y

Straks nog naar de verjaardag van goede vriendin. Haar man zei tegen me, dat we ook later konden komen. Nou heb ik net bedacht, dat ik hem gewoon vanuit de autostoel direct in de doek doe. Daarin slaapt hij lekker, heeft hij geen last van krampjes & heeft hij lekker rust. De andere gasten moeten dan namelijk zowat in mijn decolletee kijken om hem te zien en kunnen niet zomaar aan hem zitten :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 mei 2012 @ 18:48:31 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111792843
Tinuviel O+
Enne dat 'trucje' doe ik ook vaak hoor ;)
pi_111796306
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:48 schreef Asyniur het volgende:
Tinuviel O+
Enne dat 'trucje' doe ik ook vaak hoor ;)
De dames heeft het niet tegen gehouden hoor :P Maar ik had ook zo geknoopt dat zijn bolletje en deel van het gezicht een beetje vrij was. Anders had hij het echt heel warm gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 mei 2012 @ 19:59:36 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_111796949
Ik kreeg vanmorgen de link van Asy
en dat heb ik even geoefenend. Nog een paar keer want het moet nog een stuk strakker, maar dit gaat me wel lukken. Bedankt Asy!
Bedankt Noli, die kijk ik straks even. Ik ben na vanmorgen niet meer op i-net geweest :)
Ylana
  zondag 20 mei 2012 @ 22:03:50 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111806007
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:48 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

De dames heeft het niet tegen gehouden hoor :P Maar ik had ook zo geknoopt dat zijn bolletje en deel van het gezicht een beetje vrij was. Anders had hij het echt heel warm gehad.
:+

;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 21 mei 2012 @ 09:37:37 #16
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111820505
Gisteren ben ik met cristel naar de rommelmarkt geweest, ze zat in de draagdoek...Alleen kreeg ik op een gegeven moment last van mn rug en schouders. En ik had ook het idee dat ze naar beneden zakte :? En alles zat volgens mij wel strak genoeg....
Dus ik baalde daar wel van gisteren, want met koninginnedag geen enkel probleem gehad....

Oh en ik krijg die knoop niet goed, Dat zit helemaal opgerommeld achter op mn rug, tips iemand?
pi_111822706
Had gisteravond wel last van mijn rug & zijkant links onder mijn ribben en naar de rug uitstralend. Dus ik zat al te denken kwam het van het dragen of kun je met 11 dagen na de geboorte nog steeds last van naweeën hebben? :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111823271
Tinuviel: ikheb tot zeker 3weken na de bevalling last gehad van naweeën.

Gisteren was ik op zo'n verjardag waar iedereen mijn kind wilde vasthouden, dus na een poosje lekker in de doek gelegd, en toen was t over. Vonden ze wel prachtig allemaal, zo'n draagdoek! (allemaal zestigers, kenden t hele idee niet)
pi_111824155
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:19 schreef Bleie het volgende:
Tinuviel: ikheb tot zeker 3weken na de bevalling last gehad van naweeën.
Zo wist niet dat dat zo lang kan aanhouden :o
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111828865
Ik ook niet, was echt superirritant.
pi_111839622
Tinu, wat een lieve foto's!

En ik kwam net een doek tegen die ik MOET hebben, gelukkig kan ik hem nog niet online vinden :') De Natibaby Elves red/white with linen O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111840804
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 09:37 schreef PureEvil het volgende:
Gisteren ben ik met cristel naar de rommelmarkt geweest, ze zat in de draagdoek...Alleen kreeg ik op een gegeven moment last van mn rug en schouders. En ik had ook het idee dat ze naar beneden zakte :? En alles zat volgens mij wel strak genoeg....
Dus ik baalde daar wel van gisteren, want met koninginnedag geen enkel probleem gehad....

Oh en ik krijg die knoop niet goed, Dat zit helemaal opgerommeld achter op mn rug, tips iemand?
Waarschijnlijk toch strakker knopen od tussendoor een keer opnieuw aanspannen, hupsen en dan nog een keer aanspannen. Bij het uitspreiden van de doek en banden zoveel mogelijk proberen te spreiden
pi_111843255
Ik fietste vandaag langs een kdv, en zag daar een moeder met kindje in ik denk een beco of een boba, maar met de voetjes binnenboord. Is dat goed voor heupen ed? Het zag er niet helemaal fijn uit.
pi_111845472
Oooooh de nieuwe Vatanai O+ O+ ik heb al een tijdje qua doeken helemaal geen klikdrang... Maar deze.... De Socotra O+

Dit is het printje O+

En dat ziet er zo uit qua doek O+

Ooooh en ik heb echt zó geen doeken nodig :P heb er genoeg... (al denk ik daar vast anders over als ik straks weer actief draag)... maar eigenlijk MOET ik deze :') voor mijn Draakje O+
pi_111851301
Wij hebben sinds 2 weken een Beco Butterfly, en oke, het is geen draagdoek, maar ik ben er wel mega enthousiast over. Afgelopen weekend in de Duitse Eifel hebben we hem heel veel gebruikt en meneer vond het heerlijk! Ik heb hem vanavond zelfs gebruikt met gras maaien omdat meneer wat onrustig was.

Maar nu heb ik een vraag waarvan ik denk dat jullie hem wel kunnen beantwoorden. Twee eigenlijk...
Zijn er beperkingen als het gaat om hoe lang/vaak je kindje in zo'n drager mag zitten? En als het nu heel warm wordt de komende zomer, krijgt de kleine daar dan geen last van? Of hoe lossen jullie dat op? Want in de Beco zit de kleine volledig tegen mijn rug aan, wat ook zo hoort volgens mij.. Maar dat lijkt me wel warm?
pi_111856066
Oef Gerb, die vind ik echt lelijk :o vind hem ook niet mooi geknoopt op de foto trouwens

Nirak, eerlijk gezegd denk ik dat je wat dat betreft een beetje op je gevoel moet afgaan. Je kind gaat vast mopperen als hij niet lekker meer zit. Ik vind het zelf niet prettig om meer dan 2 uur achter elkaar te dragen, voor mij qua belasting en voor het kind qua zithouding.
Voor de warmte: beiden in luchtig katoen kleden?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:22:40 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111869061
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

:+

;)
Ha! Goed dat ik jou hier even zie.
Jij had een tijdje terug die roze indio Ziegel van Mrien over gekocht toch? (die was ooit van mij ;) )

Maar er werd elders gevraagd of roze Ziegel ook een middenmarkering heeft en ik wist het niet meer zeker.
Jij weet dat vast! :P
Maxi, Midi & Mini
pi_111869934
Aansluitend op de vraag van Nirak: wat is eigenlijk warmer: een SSC of een doek?
pi_111870921
Dat Heeft die ziegel hoor Noli ;)
pi_111871128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:41 schreef Bleie het volgende:
Aansluitend op de vraag van Nirak: wat is eigenlijk warmer: een SSC of een doek?
Dat ligt aan de doek, linnen/katoen/wol etc
Kan veel verschil maken in gebruik
Ik heb zondag 2,5 uur in de dierentuin gedragen met de wompat en had toen wel een beetje een natte rug, maar vond het wel prima te doen. Ook met Lotte. G even gedragen, dat wordt nu wek zwaar ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:59:04 #31
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111874949
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:04 schreef mrien het volgende:
Dat Heeft die ziegel hoor Noli ;)
Ja he? Ik wist het écht niet meer. :@ :D
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:33:28 #32
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_111876195
:o :o :o :o :o

Mijn foto staat in het Didymos jubileum boek!!!!!

Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:06:01 #33
100412 mefke79
komt goed!
pi_111877495
Ik heb twee jaar geleden flink met Driekus in een dunne, katoenen MT gewandeld in Zuid-Frankrijk, terwijl het een graadje of 30 was. Dat ging prima, maar dan had ik een hemdje aan en hij alleen een romper en een petje tegen de zon. Ik liep dan ook veel in de schaduw. Op die manier is het wel even te doen. Beco idem, gewoon weinig aandoen, dan gaat het prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_111885495
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:59 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ja he? Ik wist het écht niet meer. :@ :D
Ik ben volgens mij geen doeken zonder middenmarkering gehad, alleen mn korte doek
pi_111886391
Thnx voor de reacties dames :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:24:07 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111907930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:22 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ha! Goed dat ik jou hier even zie.
Jij had een tijdje terug die roze indio Ziegel van Mrien over gekocht toch? (die was ooit van mij ;) )

Maar er werd elders gevraagd of roze Ziegel ook een middenmarkering heeft en ik wist het niet meer zeker.
Jij weet dat vast! :P
ik heb ff voor je gekeken. hij heeft idd een mkddenmarkering.
pi_111909012
Oke, what to do.
Vandaag mn manduca en een doek verkocht, bedoeling was/is om er een pre school wompat voor te kopen (met wat bijbetaling).
Maar nu twijfel ik, ga ik die nog gebruiken voor Lotte (die wil af en toe nog gedragen worden, vaak in het bos bv.
En straks voor Jelle is die wel handig, als die uit deze groeit (ooit haha)

Help :D
pi_111929418
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik heb ff voor je gekeken. hij heeft idd een mkddenmarkering.
Jij had het laatst over het omgekeerd knopen van een FWCC. Zodat je de band op de rug hebt in plaats van op je buik. Hoe heet die knoop ook alweer en hoe kun je dan zorgen, dat het hoofdje voldoende ondersteund is? Je hebt dan toch alleen maar het kruis voor? Daarin kun je namelijk niet zo goed een washandje inrollen ter ondersteuning.
Kan iemand anders ook hiermee helpen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:43:46 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111954305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:38 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Jij had het laatst over het omgekeerd knopen van een FWCC. Zodat je de band op de rug hebt in plaats van op je buik. Hoe heet die knoop ook alweer en hoe kun je dan zorgen, dat het hoofdje voldoende ondersteund is? Je hebt dan toch alleen maar het kruis voor? Daarin kun je namelijk niet zo goed een washandje inrollen ter ondersteuning.
Kan iemand anders ook hiermee helpen?
FCC = front cross Carry

Je hebt natuurlijk ook de kangaroocarry. Dat is de rucksack, maar dan op je buik. Is ook luchtig. :)
pi_111971870
Oef DaviniaHR, moet toch eens alle knopen weer eens goed oefenen. :P

Met dit weer denk ik dan dat zelf met mijn dunne doek en een baby in alleen romper met korte/ zonder mouwen de meeste knopen te warm zijn of vergis ik me daar. En het hoofdje moet nog ondersteund zijn, dus zijn er toch ook echt wat laagjes nodig?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 15:54:30 #41
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_111973499
Bij FCC kun je het hoofdje alleen ondersteunen door een van de schuine banen er overheen te trekken. Maar dat is niet al te stabiel, en baby's hebben er vaak een hekel aan. FCC raad ik daarom alleen aan voor kinderen die zelf hun hoofd omhoog kunnen houden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_111973766
Tinuviel, je kan ook een FWCC doen zonder de banden te spreiden toch? Dan heb je ook maar 1 laagje..
Lotte!
Noah!
pi_111974210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:54 schreef Macka66 het volgende:
Bij FCC kun je het hoofdje alleen ondersteunen door een van de schuine banen er overheen te trekken. Maar dat is niet al te stabiel, en baby's hebben er vaak een hekel aan. FCC raad ik daarom alleen aan voor kinderen die zelf hun hoofd omhoog kunnen houden.
Dank voor deze tip, Makka. En helemaal met dit weer hoeft hij echt niet nog stof over zijn hoofdje :P

Linda goed dat je me nog eens daaraan herinnert. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:15:24 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_111987395
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:54 schreef Macka66 het volgende:
dat is waar. niet bij stil gestaan :)
pi_111997047
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal ergonomisch goede dragers, da's de overeenkomst.

- Bondolino is zonder klikgespen maar met klittenband en knopen. Kan vanaf maat 62 t/m 2 a 3 jaar.
- Beco is met klikgespen. Zijn twee soorten van, de Butterfly en de Gemini. Gemini kan vanaf maat 62 t/m 2 a 3 jaar. Butterfly kan vanaf ongeveer 3 a 4 maanden (als kind zelf hoofd omhoog kan houden) t/m 4 jaar.
- Manduca heeft ook klikgespen, kan vanaf ongeveer 3 a 4 maanden (als kind zelf hoofd omhoog kan houden) t/m 4 jaar, en heeft een verstelbaar rugpand. Manduca is de meest verstelbare van de vier.

SPOILER
Ik qoute even een oude post maar elders lees ik dat de Manduca met baby-insert vanaf dag 1 te gebruiken is?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:31:32 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_112017883
ik begreep ook manduca vanaf het begin. Overigens, Tienus was 7 dagen toen ik hem in de Beco (de oude, waarbij de babyinzet vast zit) had. Daar kon hij prima in, hoofdje werd toen ondersteund door de stof van het lijfje. Waarom raad jij dat dan af Macka?

(ik vond de foto nog zo terug, hier is ie dus een goede week, wat is ie klein!)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112028411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:54 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik qoute even een oude post maar elders lees ik dat de Manduca met baby-insert vanaf dag 1 te gebruiken is?
Dat klopt, dat stelt Trageschule Dresen tegenwoordig ook, nu ze zich verdiept hebben in voorgevormde dragers. Het is daarbij wel heel belangrijk dat je hem goed weet af te stellen: een te losse drager zal niet voldoende steun bieden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_112033040
hoi hoi, ik ben, als het allemaal goed gaat, straks gezegend met een winterkind en wil heel graag vanaf het begin gaan dragen.
Nu heb ik een bondolino (nu uitgeleend dus kan niet checken) maar die is vanaf een bepaald aantal kg of een bepaalde lengte.
Wat voor doek raden jullie aan aan een onervaren doekendraagster? Ik ben, waarschijnlijk ook dan, vrij smal, dan heeft de lengte van de doek invloed heb ik begrepen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 21:49:04 #49
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_112034367
Mefke, lastig om met absolute zekerheid van deze foto te zeggen, maar ik twijfel of het niet te wijd voor de beentjes is en en ik vind het pand nogal ver over het hoofdje komen. Als ik de foto zie vermoed ik ook dat er geen steun is in de nek maar op het achterhoofd. En dan zou het hoofdje naar voren kunnen knikken. Dat kan de ademhaling blokkeren. Daarom zou ik deze drager niet voor zo'n kleintje gebruiken. Better safe than sorry.

Wat dragers voor kleine baby'tjes betreft heeft een drager die je op maat kunt maken voor het kindje (stuk tussen de beentjes en de ruglengte) zodat het ergonomisch goed en veilig zit echt mijn voorkeur boven een baby insert. (En een doek nog liever.) Omdat die dragers op maat het kindje volgen en stevig vasthouden. Dagelijkse veiligheid die makkelijk te bereiken is staat wat mij betreft voorop. Liever bijvoorbeeld een Bondolino dan een Manduca baby insert dus. (En die zitten zover ik gezien heb gemiddeld echt goed vanaf maat 62.)

Mijn visie loopt dus niet gelijk met hoe sommige fabrikanten hun product marketen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Macka66 op 25-05-2012 22:09:50 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_112035472
thanx macka, daarom ben ik ook op zoek naar info over gewone doeken. Die goed zijn voor hele kleine baby's. En de bondolino komt dan later wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')