Je kunt ook te strak knopen he.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:21 schreef Fee-nix het volgende:
Ja spreiden op de schouders doe ik altijd al. Ik denk ook niet dat het aan mijn manier van knopen ligt. Ik heb al strakker (en nog strakkerrrrrr) ook geprobeerd, maar dat helpt niet. En met een rekbare doek draag ik dus wel gewoon fijn.
Ik heb t zelfde probleem als Fee-Nix, en de amazonas zijn wel dikke doeken....quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:53 schreef Macka66 het volgende:
Fee-nix, ik denk dat veel meer bounce je niet gaat helpen. Hoppediz Chicago is een nogal dunne doek, misschien heb je meer aan een wat dikkere doek. Probeer eens een Girasol te lenen of te huren, beetje bounce, wat dikker en zachter, grote kans dat die je meer zal bevallen.
Een Girasol is echt een lekkere zachte dikke doek! Hoe de mijne precies heet weet ik ff niet, maar het is een zwart/bruin/grijze weving en het is idd een maatje 6! Een Girasol mag op 60 graden gewassen worden en bij mij heeft ie al zo veel doorstaan (modder, smeer, kots, poep etc.) dat dat beetje bij jullie kan er ook wel bijquote:Op zaterdag 16 juni 2012 08:51 schreef Fee-nix het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal.
Morretje, ik heb inderdaad al niet zo'n sterke rug van mezelf. Ik gebruik de 'gewone' knoop, die volgens mij het meest wordt gebruikt. De FWCC. (Tenminste, ik dacht dat 'ie zo heet. Je doet de baby in dat 'buideltje voor op je borst en dan doe je de banden kruiseling onder zijn kontje en onder de beentjes door .)
Macka bedankt voor de tip! Ik dacht zelf ook al dat ik een dikkere doek wilde. Ik ben echt helemaal niet te spreken over de dunheid van deze die ik nu heb. Zijn alle Girasols dan dikker?
NTS bedankt voor het aanbod! Eigenlijk zou ik dat wel fijn vinden, denk ik. Is het er een van 4,6 meter? Ik ben alleen een beetje bang dat S er wel op gaat kotsen.... Maar daar hebben we een wasmachine voor?
Ik heb ook heel lang met mn rekbare doek gedragen. Tot het écht niet meer ging. Toen overgestapt op de Ellevill Jade (vrij dun met bounce) en die vond ik heerlijk. Wel eens een Petit Prince te leen gehad, maar daar heb ik maar een kwartier mee gedragen. Véél te dik naar mijn zin.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:42 schreef Fee-nix het volgende:
Mensen, ik ben niet zo blij met mijn geweven doek. Ik heb de Hoppediz Chicago. Telkens als ik ermee draag, heb ik daarna best last van mijn onderrug en tijdens het dragen gaan mijn schouders zeer doen. Het maakt niet uit hoe strak ik hem knoop. Als ik dan af en toe tussendoor met mijn rekbare doek draag, merk ik dat ik dat echt een opluchting vind. Hoewel ik denk, dat hij er wel wat te zwaar voor aan het worden is.
Weet iemand welke geweven doek veel 'bounce' heeft? Ik denk namelijk dat het vooral daarmee te maken heeft. Degene die ik nu heb veert helemaal niet mee, vind ik. Ook als iemand een goed ruilaanbod heeft, wil ik daar zeker over nadenken.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef mrien het volgende:
Welke amazonas heb je PE?
Ik kan die niet bepaald dik noemen namelijk (degene die ik in handen gehad heb)
Die dusquote:Op zaterdag 14 april 2012 12:40 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Grappig, je twee Amazonassen zijn dezelfde kleurstelling (Mango) maar in een andere weving. Links is kruiskeper (Carry Sling) en rechts is een andere, grove weving (do Brasil). Die grove weving hebben ze laatst uit het assortiment gehaald, werd veel minder gewaardeerd dan de kruiskeper.
Amazonas Carry Sling doeken zijn niet dik, het is afaik de dunste kruiskeper verkrijgbaar. De Amazonas do Brasil is dikker maar niet fijn om te knopen, die hebben ze dan ook uit het assortiment gehaald.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |