abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 april 2012 @ 12:07:56 #1
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110762329
Laatste artikel uit deel 8:

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef AchJa het volgende:
Samsom: Nederland snel uit impasse halen en nieuwe start bieden

INTERVIEW - PvdA-leider Diederik Samsom is voorstander van snelle verkiezingen, namelijk op 27 juni. Met zijn collega's van VVD en SP - tijdens de verkiezingen misschien wel zijn grootste concurrenten en op dit moment samen goed voor de kleinst mogelijke Kamermeerderheid van 76 zetels - heeft hij daarover een deal gesloten. De kleine fracties zijn woedend. Vanwaar die haast?

"De kleinst mogelijke meerderheid is weliswaar voor verkiezingen op 27 juni, maar die meerderheid is niet besluitvormend. De Kamer gaat vandaag eerst debatteren waarna het kabinet beslist. Wij willen snelle verkiezingen, omdat dat de snelste manier is om Nederland uit de impasse te halen en een nieuwe start te bieden.

Na zeven weken onderhandelen in het Catshuis heeft de premier alles uit z'n handen laten vallen. Tot verkiezingen is er altijd onzekerheid over wat je daarna kan besluiten. Dan is het maar beter eerst verkiezingen te houden. Daarmee stel je ook de financiële markten sneller gerust."

Maar is het wel democratisch de kleine fracties zo te overstemmen? Die hebben meer tijd nodig om zich voor te bereiden op verkiezingen.

"We voldoen aan de wet. Het wordt hard werken voor iedereen. Ook voor de grote partijen."

Of bent u voor snelle verkiezingen, omdat u voor de PvdA daarin voordeel ziet, namelijk een goed verkiezingsresultaat?

"In alle peilingen staan we op verlies. Dat heeft echt niet meegespeeld."

Het kabinet wil dat de Kamer donderdag debatteert over het pakket aan bezuinigingen en maatregelen zoals dat in het Catshuis op tafel lag. De Kamer mag het amenderen en dan gaat het naar Brussel voor goedkeuring, is de bedoeling. Ziet u daar wat in?

"Ik ga dat pakket eerst bestuderen. Ik heb alleen de cijfers van het Centraal Planbureau gezien en die zien er voor de lagere en middeninkomens niet best uit, terwijl de hogere inkomens er gunstig uitkomen. Dat valt voor ons niet te amenderen. Twee weken geleden zijn wij met eigen voorstellen gekomen. Dat is ons amendement."

Wat is voor u onaanvaardbaar in de kabinetsvoorstellen?

"Laten we het eerst hebben over wat in het bestaande regeerakkoord zit. De bezuinigingen op het passend onderwijs, de sociale werkplaatsen, de verhoging van de griffierechten en de eigen bijdragen in de ggz. En de desastreuze koopkrachtontwikkeling.

Ik kijk uit naar het debat over de regeringsmaatregelen. Als andere partijen proberen de pensioenplannen onderuit te halen dan zullen wij daarin meestemmen. Het pensioen-akkoord dat wij hebben gesteund - de AOW-leeftijd in 2020 omhoog naar 66 jaar - was één van de weinige maatregelen die Nederland klaar maakte voor de toekomst.

Het nieuwste plan van de regering - verhoging naar 66 jaar in 2015 - leidt tot verlies. Want bij die verhoging blijft het. Er wordt geen rekening gehouden met de stijgende levensverwachting, zoals in het oorspronkelijke pensioenakkoord wel het geval was."

Brussel verwacht dat Nederland rond 30 april met een pakket aan maatregelen komt waardoor het begrotingstekort in 2013 beneden de drie procent komt.

"Dat is op 30 april niet mogelijk. Laat de premier het Catshuisakkoord maar opsturen met een briefje erbij dat het dat niet wordt. Ten slotte hebben ze zeven weken in het Catshuis gepraat. De premier heeft vragen daarover steeds weggelachen."

Wat vindt u van het idee van Jolande Sap van GroenLinks om een informateur te benoemen die moet kijken hoe voor een bepaald pakket aan maatregelen een Kamermeerderheid georganiseerd kan worden?

"Daar wil ik over nadenken. Maar een informateur is er om de mogelijkheden voor een nieuw kabinet te onderzoeken, niet om een begroting tot stand te brengen. Wat ons betreft krijgt het demissionaire kabinet de opdracht alles te doen wat in het belang van het land is en om een begroting op te stellen in samenwerking met de Kamer.

Wat mij betreft wordt dat een basisbegroting die dan later, na de verkiezingen, kan worden opgeplust tot een volwaardige begroting.
Ik denk aan bezuinigingen op defensie en op de overheid. En misschien aan lastenverzwaringen. Maar over meer toevoegingen maak ik me niet veel illusies."

Trouw
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 25 april 2012 @ 16:56:11 #2
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_110773952
Ik denk dat Samson het beste kan gaan regeren op Texel.
Maargoed het wordt weer VVD voor mij... alles behalve een links kabinet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 17:02:07 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110774243
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:56 schreef Pumatje het volgende:
Ik denk dat Samson het beste kan gaan regeren op Texel.
Maargoed het wordt weer VVD voor mij... alles behalve een links kabinet.
+1
  woensdag 25 april 2012 @ 17:14:29 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110774712
Ik zei al , die conceptplannen uit het Catshuis komen gewoon weer op tafel en waarschijnlijk nog een tandje erger. Er komt straks nog een dramatische bezuinigingsronde!

Om even nog terug te komen op het outsourcen. De reden waarom outsourcen nOOIT goedkoper is dan de zaken zelf houden is omdat een dergelijk bedrijf winst moet maken. Behalve als je natuurlijk het serviceniveau enorm terug gaat dringen. In het geval van het wegvallen van Paresto reken er maar op dat je onder de 10 euro geen maaltijd meer kan krijgen, dat alles au bain marie wordt en dat de messprijzen caf'eprijzen worden. De overgang naar paresto was al een dramatische verslechtering, dit wordt straks nog eens dunnetjes overgedaan. Vervolgens vergeet men dat de vergoedingen voor maaltijden evenredig omhoog moeten. Gevolg: de eetzalen en messes blijven leeg, waardoor het ingehuurde bedrijf de prijzen omhoog moet doen, waardoor nog minder mensen komen en defensie de vergoedingen nog meer omhoog moet doen etc.. etc...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 april 2012 @ 17:23:15 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_110775026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zei al , die conceptplannen uit het Catshuis komen gewoon weer op tafel en waarschijnlijk nog een tandje erger. Er komt straks nog een dramatische bezuinigingsronde!

Om even nog terug te komen op het outsourcen. De reden waarom outsourcen nOOIT goedkoper is dan de zaken zelf houden is omdat een dergelijk bedrijf winst moet maken. Behalve als je natuurlijk het serviceniveau enorm terug gaat dringen. In het geval van het wegvallen van Paresto reken er maar op dat je onder de 10 euro geen maaltijd meer kan krijgen, dat alles au bain marie wordt en dat de messprijzen caf'eprijzen worden. De overgang naar paresto was al een dramatische verslechtering, dit wordt straks nog eens dunnetjes overgedaan. Vervolgens vergeet men dat de vergoedingen voor maaltijden evenredig omhoog moeten. Gevolg: de eetzalen en messes blijven leeg, waardoor het ingehuurde bedrijf de prijzen omhoog moet doen, waardoor nog minder mensen komen en defensie de vergoedingen nog meer omhoog moet doen etc.. etc...
Outsourcing is populair omdat je tevoren weet hoeveel je gaat uitgeven. Dat daarvoor het serviceniveau en de kwaliteit dramatisch omlaag gaan is niet zo heel erg belangrijk, als je maar vol kunt blijven houden dat je nog steeds meedoet. Het vervelende is natuurlijk, en dat weten outsourcende partijen ook, dat je de bijbehorende kennis ook uit je organisatie gooit en dus uiteindelijk blijft hangen aan je externe partijen.

Outsourcing is een slecht idee, ongeacht de bedrijfstak waar je in zit (tenzij je natuurlijk de partij bent die het gaat uitvoeren). Het kost uiteindelijk iedereen geld, terwijl het de bedoeling was om geld over te houden. Want als alle kennis binnen de bedrijven eenmaal verloren is, heb je alleen nog maar de outsourcing bedrijven over, en die vragen voor elke pas extra die ze maken de hoofdprijs.

Edit:
Oh, dat zou ik nog bijna vergeten: Is het wel zo verstandig om alle koks te outsourcen naar Paresto? Vroeger had je militaire koks, en die nam je gewoon mee op uitzending tegen de normale vergoeding die elke militair krijgt. Heeft iemand al eens geprobeerd om een paresto-kok mee te nemen naar een oorlogsgebied? Wat kostte dat grapje nou? Hoe zit dat bij andere functies, bijvoorbeeld het geplande outsourcen van vliegtuigonderhoud?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_110775130
outsourcen cq aanbesteden kan wel degelijk tot structurele besparingen leiden als je zoiets goed doet. Dit zal uiteindelijk ten kostte gaan van het personeel dat het uitvoert maar dat is een keuze. Het is echter een stuk goedkoper om schoonmakers of kantinepersoneel in een andere CAO dan die van defensie te schuiven, reken daar maar op :).
Het is ook niets nieuws natuurlijk en gebeurt in vele bedrijfstakken en vaak tot volle tevredenheid.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:32:23 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_110775389
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:25 schreef 99.999 het volgende:
outsourcen cq aanbesteden kan wel degelijk tot structurele besparingen leiden als je zoiets goed doet. Dit zal uiteindelijk ten kostte gaan van het personeel dat het uitvoert maar dat is een keuze. Het is echter een stuk goedkoper om schoonmakers of kantinepersoneel in een andere CAO dan die van defensie te schuiven, reken daar maar op :).
Schoonmakers waren sowieso al burgerpersoneel. Maar ik kan je vertellen dat die vroeger beter schoonmaakten dan tegenwoordig. Omdat de prijzen steeds verder dalen hebben de schoonmakers zoiets bedacht als 'de zichtlijn'. Er wordt alleen nog maar (oppervlakkig) schoongemaakt op de plekken die je kunt zien, in een zo kort mogelijke tijd. In de praktijk betekent dat dat vuil alleen maar verplaatst wordt, zodat het er schoon uitziet. Maar dat is het niet.
En wat ik denk over kantine personeel outsourcen heb ik hierboven al gepost. Wil ik wel nog even bijvertellen dat we vroeger onze burgermedewerkers gewoon als halve militairen mee hadden draaien tijdens oefeningen, ook ver buiten de normale uren. Daar hoef je nu niet meer om te komen.

quote:
Het is ook niets nieuws natuurlijk en gebeurt in vele bedrijfstakken en vaak tot volle tevredenheid.
Euhm... met uitzondering van de CFOs en de 'Office managers' :r ken ik NIEMAND in burgerbedrijven die vind dat het nu goed genoeg gebeurt. Laat staan tot "volle tevredenheid".
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 17:37:33 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 25 april 2012 @ 18:49:29 #9
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110778119
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:56 schreef Pumatje het volgende:
Ik denk dat Samson het beste kan gaan regeren op Texel.
Maargoed het wordt weer VVD voor mij... alles behalve een links kabinet.
Hadden we nou niet juist je stemrecht afgenomen? :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 25 april 2012 @ 19:12:05 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110778972
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:25 schreef 99.999 het volgende:
outsourcen cq aanbesteden kan wel degelijk tot structurele besparingen leiden als je zoiets goed doet. Dit zal uiteindelijk ten kostte gaan van het personeel dat het uitvoert maar dat is een keuze. Het is echter een stuk goedkoper om schoonmakers of kantinepersoneel in een andere CAO dan die van defensie te schuiven, reken daar maar op :).
Het is ook niets nieuws natuurlijk en gebeurt in vele bedrijfstakken en vaak tot volle tevredenheid.
natuurlijk kun je besparen als je een bestedingscap invoert. Maar je wilt toch ook nog zoiets als betaalbaarheid en kwaliteit. als je 5% van de service krijgt voor 80% van de prijs ben je eigenlijk veel duurder uit, ook al lijk je 20% te besparen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110779237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

natuurlijk kun je besparen als je een bestedingscap invoert. Maar je wilt toch ook nog zoiets als betaalbaarheid en kwaliteit. als je 5% van de service krijgt voor 80% van de prijs ben je eigenlijk veel duurder uit, ook al lijk je 20% te besparen.
Daarom moet je ook goed doordacht aanbesteden. Je kan gewoon in je uitvraag aangeven welk serviceniveau je wenst. Daar reken je de opdrachtnemer dan op af.
  woensdag 25 april 2012 @ 19:19:07 #12
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110779302
Hoe snel start een defensiecomputer op? Nou... kan het slechter?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 19:20:45 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 25 april 2012 @ 19:25:58 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110779694
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook goed doordacht aanbesteden. Je kan gewoon in je uitvraag aangeven welk serviceniveau je wenst. Daar reken je de opdrachtnemer dan op af.
Als je een service en prijsniveau afspreekt dat acceptabel is, is het voor Defensie onbetaalbaar, of schrijft niemand zich ervoor in. Kijk maar eens naar de hopeloze (uitbestede) catering bij burgerbedrijven of ziekenhuizen. Paresto, CDC is al dramatisch, maar het kan echt nog veel erger.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 april 2012 @ 19:26:43 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110779741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:19 schreef Esses het volgende:
Hoe snel start een defensiecomputer op? Nou... kan het slechter?
Ivent is in feite ook al een mislukt sourcingproject. De defensieonderdelen moeten enorm veel betalen voor de "service" van Ivent.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110779838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Als je een service en prijsniveau afspreekt dat acceptabel is, is het voor Defensie onbetaalbaar, of schrijft niemand zich ervoor in. Kijk maar eens naar de hopeloze (uitbestede) catering bij burgerbedrijven of ziekenhuizen. Paresto, CDC is al dramatisch, maar het kan echt nog veel erger.
Dan moet Defensie misschien leren om beter in te kopen.
  woensdag 25 april 2012 @ 19:47:15 #17
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110780925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ivent is in feite ook al een mislukt sourcingproject. De defensieonderdelen moeten enorm veel betalen voor de "service" van Ivent.
Ivent is onderdeel van de DMO.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 19:48:02 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 25 april 2012 @ 19:50:49 #19
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110781125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Precies, en er wordt dus ook niets ingekocht.
De meeste voorbeelden van sourcing die worden aangehaald zijn gewoon bedrijven binnen Defensie. Paresto, Ivent, DBBO, FBD enzovoort.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 19:52:48 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110781253
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:50 schreef paintmeester het volgende:

[..]

De meeste voorbeelden van sourcing die worden aangehaald zijn gewoon bedrijven binnen Defensie. Paresto, Ivent, DBBO, FBD enzovoort.
Correct, waar 'we' wel prijsafspraken mee maken maar ook verplichte winkelnering hebben. Van inkopen kan dus geen sprake zijn.
  woensdag 25 april 2012 @ 20:11:50 #21
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110782408
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Correct, waar 'we' wel prijsafspraken mee maken maar ook verplichte winkelnering hebben. Van inkopen kan dus geen sprake zijn.
Correct er is eigenlijk geen sprake van een klant - leverancier relatie.
En ook geen sprake van sourcing.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 25 april 2012 @ 21:36:45 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110788738
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:11 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Correct er is eigenlijk geen sprake van een klant - leverancier relatie.
En ook geen sprake van sourcing.
Er is wel degelijk een klant leverancier relatie. Het OPCO krijgt een x budget en moet daar zn ICT van inkopen. Er worden SLA's afgesloten met de leverancier (in dit geval Ivent) als het geld op is, dan kan er niets meer gedaan worden. Het OPCO mag niet zeggen ik regel mn ICT of voeding zelf met mn eigen mensen, maar moet verplicht betaalde diensten afnemen van Ivent, of paresto. Als er bijvoorbeeld op Oirschot een extra pc neergezet moet worden, of een VTC sessie georganiseerd moet worden , stuurt Ivent gewoon een vette rekening.

Als defensie straks een contract afsluit met bijvoorbeeld getronics, of sodexho verandert er qua systeem niets. Er is nog steeds verplichte winkelnering, alleen nu bij het bedrijf dat de aanbesteding wint. Zij moeten in tegenstelling tot de defensiebedrijven winst maken, dus behalve dat je enorm veel kennis weggooit wordt de boel duurder. Dit is gewoon een kwestie van logisch nadenken. De generaals die zo voor sourcingtrajecten zijn, kunnen straks meestromen naar die bedrijven voor een dubbel salaris. Reken maar dat hier sprake is van belangenverstrengeling.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 april 2012 @ 21:45:54 #23
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110789454
Wil je zeggen dat ivent niets extern inhuurt? En het kan niet goedkoper dan ivent? Wil je zeggen dat ivent geen winst maakt?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 25 april 2012 @ 21:50:26 #24
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110789776
Het is gewoon poging van de defensie om alle diensten een label en prijs te geven zodat eenheden deze diensten inkopen van hun jaarlijks budget en zo hoopte ze de cashflow in beeld te krijgen. Op die manier zouden ze commandanten kunnen aanmoedigen tot kostenbesparing. Zo moest je ineens voor KKW betalen en voor koffie kamer of vergaderruimte. Vroeger was daarin geen cashflow.

Compleet mislukt want als het geld op is moet het werk nog wel gewoon gedaan worden, dus er zit geen enkele consequentie op zowel geen positieve of negatieve.

Ivent moet kostendekkend werken qua interne diensten, maar ze verhuren zich ook extern wat winst is en de defensie schatkist in vloeit.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:51:10 #25
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110789821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:50 schreef trigt013 het volgende:
Compleet mislukt want als het geld op is moet het werk nog wel gewoon gedaan worden, dus er zit geen enkele consequentie op zowel geen positieve of negatieve.
Dat is niet waar. De operationele gevolgen zijn wel degelijk te merken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 25 april 2012 @ 21:52:42 #26
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110789925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:51 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De operationele gevolgen zijn wel degelijk te merken.
Deels, maar is meer angsthazen. Zodra je op uitzending moet krijg je gewoon de opleidingspakket aangeboden met verplichte schietseries ed.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:53:56 #27
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110790017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:52 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Deels, maar is meer angsthazen. Zodra je op uitzending moet krijg je gewoon de opleidingspakket aangeboden met verplichte schietseries ed.
Je hebt het nu ook wel weer over een uiterste he...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 25 april 2012 @ 21:55:20 #28
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110790106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:45 schreef Esses het volgende:
Wil je zeggen dat ivent niets extern inhuurt? En het kan niet goedkoper dan ivent? Wil je zeggen dat ivent geen winst maakt?
als ze al winst maken blijft het in ieder geval binnen de defensieorganisatie. En natuurlijk zal men ook wel eens wat extern inhuren. Defensie moet waken dat men zich afhangkelijk maakt van marktpartijen die in crisissituaties niet meer kunnen leveren. Stel je voor dat je NAFIN verkoopt en de ICT naar getronics gaat, (dit wordt serieus onderzocht) vervolgens wordt getronics verkocht aan een Chinees staatsbedrijf en krijgen we een conflict met de CHinezen. Zij kunnen de hele ICT bij defensie met de druk op een knop stilleggen. Het is maar een voorbeeldje wat de concequentie kan zijn. Verder ben ik benieuwd wat die burgers van Getronics moeten kosten als ze in oorlogsgebied werkzaamheden moeten verrichten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 april 2012 @ 21:56:24 #29
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110790179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:53 schreef Esses het volgende:

[..]

Je hebt het nu ook wel weer over een uiterste he...
Het is geen zwart/wit. Maar echte budgetten horen wel zwart/wit te zijn. Want als die stok niet keihard is zijn commandanten ook niet heel geprikkeld. Meestal gaan alleen veel strepen door initiatieven van OOn
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:01:34 #30
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110790519
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:56 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Het is geen zwart/wit. Maar echte budgetten horen wel zwart/wit te zijn. Want als die stok niet keihard is zijn commandanten ook niet heel geprikkeld. Meestal gaan alleen veel strepen door initiatieven van OOn
Het is wel degelijk zwart/wit. Alleen een uitzending iets wat niet in deze budgetten meegenomen is. Dat is iets heel anders. Als een CDT iets wil en er is geen geld, dan heeft CDT toch echt pech!

En met betrekking tot bloedhond. Ik zeg niet dat je NAFIN moet verkopen, maar bekijk amigo boras en wat ivent daarin betekend. Hoeveel kennis denk jij dat ivent zelf in huis heeft daarvoor? Ik denk persoonlijk weinig.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 25 april 2012 @ 22:04:40 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110790754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:50 schreef trigt013 het volgende:
Het is gewoon poging van de defensie om alle diensten een label en prijs te geven zodat eenheden deze diensten inkopen van hun jaarlijks budget en zo hoopte ze de cashflow in beeld te krijgen. Op die manier zouden ze commandanten kunnen aanmoedigen tot kostenbesparing. Zo moest je ineens voor KKW betalen en voor koffie kamer of vergaderruimte. Vroeger was daarin geen cashflow.

Compleet mislukt want als het geld op is moet het werk nog wel gewoon gedaan worden, dus er zit geen enkele consequentie op zowel geen positieve of negatieve.

Ivent moet kostendekkend werken qua interne diensten, maar ze verhuren zich ook extern wat winst is en de defensie schatkist in vloeit.
om nog maar eens paresto aan te halen. De messes zijn compleet doodgebloed sinds ze zijn overgenomen zijn door paresto. Vroeger mochten de messes zelf inkopen bij de lokale brouwerij en mocht men ook zelf de prijzen bepalen. De winst kwam volledig ten goede aan de mess, waardoor er veel publiek kan, en ontzettend veel gerorganiseerd werd. Saamhorigheid en kameraadschap voor de inwoners. Ook voor de eigen barbeque kon men inkoopprijs een vat bier kopen bij de mess. Verder waren er vaste barkeepers, die iedereen kenden, waardoor er ook nog eens een sociale psycholoische functie was. Nu zijn de messes nog maar beperkt open, komt er nauwelijks meer publiek en kan er niets meer georganiseerd worden, omdat de winsten van de messes in de grote pot gaan. Iedereen zit nu op de kamer te internetten. Nu klaagt men zelfs dat er geld bij moet, terwijl de bruisende messes met bier voor F0,25 grote artiesten, feesten en een belangrijke sociale functie zichzelf makkelijk zelf konden bedruipen. Typisch een geval van mislplaatste centralisering. Je moet juist veel meer aan de kazenes en vliegbases overlaten. Juist zaken decentraal regelen in plaats van centraal. DMV audits kun je hier prima controle op houden en je voorkomt dat alles in logge organisaties aan de strijkstok blijft hangen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 april 2012 @ 22:09:35 #32
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110791103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

om nog maar eens paresto aan te halen. De messes zijn compleet doodgebloed sinds ze zijn overgenomen zijn door paresto. Vroeger mochten de messes zelf inkopen bij de lokale brouwerij en mocht men ook zelf de prijzen bepalen. De winst kwam volledig ten goede aan de mess, waardoor er veel publiek kan, en ontzettend veel gerorganiseerd werd. Saamhorigheid en kameraadschap voor de inwoners. Ook voor de eigen barbeque kon men inkoopprijs een vat bier kopen bij de mess. Verder waren er vaste barkeepers, die iedereen kenden, waardoor er ook nog eens een sociale psycholoische functie was. Nu zijn de messes nog maar beperkt open, komt er nauwelijks meer publiek en kan er niets meer georganiseerd worden, omdat de winsten van de messes in de grote pot gaan. Iedereen zit nu op de kamer te internetten. Nu klaagt men zelfs dat er geld bij moet, terwijl de bruisende messes met bier voor F0,25 grote artiesten, feesten en een belangrijke sociale functie zichzelf makkelijk zelf konden bedruipen. Typisch een geval van mislplaatste centralisering. Je moet juist veel meer aan de kazenes en vliegbases overlaten. Juist zaken decentraal regelen in plaats van centraal. DMV audits kun je hier prima controle op houden en je voorkomt dat alles in logge organisaties aan de strijkstok blijft hangen.
Ik geef je helemaal gelijk, ze hebben de ziel uit het systeem getrokken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:18:23 #33
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110791706
Daar gelaten dat er nog altijd de redelijk vaste krachten op een locatie werken bij paresto ;) Verder niet zo veel op te merken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 april 2012 @ 22:45:48 #34
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110793764
SP: 8 miljard snijden, 3 miljard stimuleren

DEN HAAG - De SP wil volgend jaar 8 miljard euro bezuinigen en daarnaast 3 miljard euro investeren om de economie aan te jagen. SP-leider Emile Roemer zal dat donderdag in het bezuinigingsdebat in de Kamer voorstellen.

De besparing moet komen uit het snijden in de kosten voor het UWV door werkgevers mee te laten betalen aan de uitvoeringskosten van de WW. Verder wil de SP snijden in het defensiebudget en de prestatiebeloning in het onderwijs schrappen. Ook wordt een forse besparing gehaald door de premies voor de ziektekostenverzekering inkomensafhankelijk te maken. De zorgtoeslag kan in de plannen van de SP dan worden afgeschaft.

De economie moet gestimuleerd worden door 3 miljard euro te investeren in vooral de bouw en het midden- en kleinbedrijf, aldus Roemer. „We moeten volgend jaar slim besparen maar óók investeren zodat de economie uit het slop wordt getrokken”, aldus de SP-leider.

Hij wil verder de inkomsten van de overheid verhogen door een vergroening van het belastingstelsel, door een vermogens- en een bankenbelasting, maar ook door belastingconstructies van hedgefondsen om de winstbelasting te omzeilen, aan te pakken.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)d_stimuleren___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 25 april 2012 @ 22:47:26 #35
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110793863
Tuurlijk wil die dikke snijden in het defensiebudget :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_110794987
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:47 schreef HAL9000S het volgende:
Tuurlijk wil die dikke snijden in het defensiebudget :')
Welke partij wil eigenlijk niet snijden in het defensie budget?
  woensdag 25 april 2012 @ 23:05:21 #37
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110795098
In plaats van 6500 gedwongen ontslagen gewoon 16500 mensen ontslaan. Kunnen we met zn allen een uitkering krijgen. Horen we ook meteen bij de doelgroep van de sp.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_110801154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:45 schreef Cobra4 het volgende:
SP: 8 miljard snijden, 3 miljard stimuleren

DEN HAAG - De SP wil volgend jaar 8 miljard euro bezuinigen en daarnaast 3 miljard euro investeren om de economie aan te jagen. SP-leider Emile Roemer zal dat donderdag in het bezuinigingsdebat in de Kamer voorstellen.

De besparing moet komen uit het snijden in de kosten voor het UWV door werkgevers mee te laten betalen aan de uitvoeringskosten van de WW. Verder wil de SP snijden in het defensiebudget en de prestatiebeloning in het onderwijs schrappen. Ook wordt een forse besparing gehaald door de premies voor de ziektekostenverzekering inkomensafhankelijk te maken. De zorgtoeslag kan in de plannen van de SP dan worden afgeschaft.

De economie moet gestimuleerd worden door 3 miljard euro te investeren in vooral de bouw en het midden- en kleinbedrijf, aldus Roemer. „We moeten volgend jaar slim besparen maar óók investeren zodat de economie uit het slop wordt getrokken”, aldus de SP-leider.

Hij wil verder de inkomsten van de overheid verhogen door een vergroening van het belastingstelsel, door een vermogens- en een bankenbelasting, maar ook door belastingconstructies van hedgefondsen om de winstbelasting te omzeilen, aan te pakken.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)d_stimuleren___.html
Hier ga ik morgen op reageren, nu te moet voor.
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 26 april 2012 @ 11:30:37 #39
21467 franske19
Hit the deck!
pi_110807671
Wat verwachten jullie van het overleg tussen VVD, CDA, D66, GL en CU (Kunduz-coalitie)? Zal Defensie weer de klos zijn?
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  donderdag 26 april 2012 @ 11:41:08 #40
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_110808021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:30 schreef franske19 het volgende:
Wat verwachten jullie van het overleg tussen VVD, CDA, D66, GL en CU (Kunduz-coalitie)? Zal Defensie weer de klos zijn?
Defensie zal bij iedereen denk ik in ieder geval gedeeltelijk de klos zijn, maar keiharde nieuwe bezuinigingen worden wel heel lastig te bedenken, nu we nog volop in de vorige ronde bezig zijn.

Aan de andere kant is dit de beste coalitie voor Defensie... meer links is minder Defensie, dus dit zal de minst erge optie zijn denk ik.
Curiousity is a curse...
  donderdag 26 april 2012 @ 16:20:57 #41
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_110819458
Nou, er schijnt een akkoord te zijn! Met de inmiddels zogenaamde "Kunduzcoalitie".

Eea wordt nu aan de fracties voorgelegd... ff afwachten nog dus
Curiousity is a curse...
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 16:21:36 #42
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110819493
Om 1930 start het debat.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 april 2012 @ 16:22:30 #43
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_110819542
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:21 schreef Cobra4 het volgende:
Om 1930 start het debat.
Op politiek24?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 16:22:54 #44
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110819565
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:22 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Op politiek24?
Yep Of www.tweedekamer.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 april 2012 @ 17:33:56 #45
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110822456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:30 schreef franske19 het volgende:
Wat verwachten jullie van het overleg tussen VVD, CDA, D66, GL en CU (Kunduz-coalitie)? Zal Defensie weer de klos zijn?
Ik heb gehoord dat Defensie ongeveer 1 miljard extra moet inleveren. Maar heb geen zekerheid over dit getal.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 26 april 2012 @ 18:18:24 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110824387
mijn bron had het fout, want volgens mij wordt defensie toch ontzien. (?)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 19:42:16 #47
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110828231
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat Defensie ongeveer 1 miljard extra moet inleveren. Maar heb geen zekerheid over dit getal.
Ik heb gehoord dat ik volgende maand ¤1000 opslag ga krijgen. Maar ik heb geen zekerheid over dit getal. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 19:42:47 #48
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110828256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn bron had het fout, want volgens mij wordt defensie toch ontzien. (?)
Goede bron heb jij zeg. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_110828330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:22 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Yep Of www.tweedekamer.nl
20.30 en ook op Ned2
  donderdag 26 april 2012 @ 19:47:09 #50
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110828506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:42 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Goede bron heb jij zeg. :')
ik heb hem al op rapport geslingerd, ,ik heb wel mijn reputatie als betrouwbare nieuwsbron te grabbel gegooid.. :{
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 19:47:41 #51
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110828543
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik heb hem al op rapport geslingerd, ,ik heb wel mijn reputatie als betrouwbare nieuwsbron te grabbel gegooid.. :{
Dat wel ja. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_110828964
Kan er wel tevreden van worden, het huidige pakket. Alleen de BTW verhoging is jammer, en uiteraard de accijnsverhoging op alcohol. Gelukkig zullen de supermarkten hier toch wel op inspelen en hun prijzen weer gaan verlagen.
Blood Sugar Sex Magik
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 19:58:44 #53
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110829261
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 april 2012 @ 20:00:14 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110829358
quote:
dit jaar hebben jullie nog wel een vette 1%, en volgens de telegraaf zeer riante afvloeingsregelingen en bonussen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 26 april 2012 @ 20:12:02 #55
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110829976
Ik vind het op bepaalde (Misschien linkse) standpunten een slecht pakket aan maatregelen. Waarom verhogen we de BTW met 3%, krijgt DEF WEER een nullijn en gaan we de (sociale!) huurwoningen marktconform maken. Ik ben zelf eigen woning bezitter. Betaal maandelijks mijn hypotheek. Ik bouw dus vermogen op. Een huurder breekt vermogen af. Ik krijg van de overheid geld kado omdat ik vermogen opbouw. Als we elk jaar de HRA met 10% verlagen. Merkt men amper. Toch is het in het eerste jaar een bezuiniging van 1 miljard. tweede jaar 2 miljard.... Stelselmatige bezuiniging zelfs.

Maarja... zal wel gek zijn.

Ik lever al weer jaren loon in. Immers 0 lijn, koopkracht gaat maar achteruit en achteruit.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 20:18:02 #56
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110830291
Hillen zal morgen wel blij een memo sturen dat hij zijn uiterste best voor Defensie heeft gedaan en we blij mogen zijn met het resultaat: De nullijn en geen vermindering van de bezuinigingen op Defensie. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 20:19:08 #57
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 20:34:24 #58
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110831228
Het debat is begonnen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_110832461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:19 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een pakket zeg ;(
Geef toe: het had erger gekund.
Blood Sugar Sex Magik
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 20:52:56 #60
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110832552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:51 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Geef toe: het had erger gekund.
Ja, dat kan altijd. Maar zo relativeer je alle bezuinigen wel snel weg :) Ik mag maar hopen dat de reiskostenvergoedingen niet worden aangepast :@
pi_110832845
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, dat kan altijd. Maar zo relativeer je alle bezuinigen wel snel weg :) Ik mag maar hopen dat de reiskostenvergoedingen niet worden aangepast :@
Ik bedoel maar. Kijk eens naar het SP voorstel zou ik zeggen.
Blood Sugar Sex Magik
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 21:02:58 #62
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110833338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:57 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ik bedoel maar. Kijk eens naar het SP voorstel zou ik zeggen.
Kan het zo niet vinden, maar die wilden toch nog een miljard ofzo weghalen?
  donderdag 26 april 2012 @ 21:04:32 #63
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110833482
"U heeft niet zo veel met rode diesel *stilte kut wat moet ik zeggen*"
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_110833872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:02 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan het zo niet vinden, maar die wilden toch nog een miljard ofzo weghalen?
http://www.sp.nl/service/(...)iale_alternatief.pdf

Voor 2013 nog eens 100 miljoen eraf, voor 2015 nog 600 miljoen eraf. Structureel -1.4 miljard. Uiteraard boven op de huidige miljard van Hillen.
Blood Sugar Sex Magik
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 21:09:37 #65
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110833939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:04 schreef Esses het volgende:
"U heeft niet zo veel met rode diesel *stilte kut wat moet ik zeggen*"
Maar hij bracht Ouwehand wel netjes naar de slachtbank. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 21:10:36 #66
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110834037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:08 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

http://www.sp.nl/service/(...)iale_alternatief.pdf

Voor 2013 nog eens 100 miljoen eraf, voor 2015 nog 600 miljoen eraf. Structureel -1.4 miljard. Uiteraard boven op de huidige miljard van Hillen.
Maar waar is dan het 'sociale' in het plan? :@
  donderdag 26 april 2012 @ 21:11:09 #67
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110834088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:09 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Maar hij bracht Ouwehand wel netjes naar de slachtbank. ;)
Dat klopt wel :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_110834446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar waar is dan het 'sociale' in het plan? :@
(in miljarden) 2013 2015 Structureel
Sociale Zekerheid 0,3 0,8 1,9
Onderwijs 0,5 0,7 0,7
Zorg 0,1 1,6 1,8
Toegankelijk recht, natuur en cultuur etc. 0,4 0,5 0,5
Totaal aan reparaties regeerakkoord 1,4 3,6 4,9

:')
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 26 april 2012 @ 21:16:27 #69
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110834495
En bij de enkels afgezaagd! :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_110834652
Afschaffen glastuinbouw

Hahahahaha dat is echt de allergrootste grap uit dat hele SP voorstel. Zeg maar dag Westland. Allemaal even zwaaien naar de duizenden werkloze tuinbouwers :W , en een van de grootste exportsectoren van ons land.
Blood Sugar Sex Magik
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 21:19:05 #71
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110834700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:18 schreef hoogvlieger het volgende:
Afschaffen glastuinbouw

Hahahahaha dat is echt de allergrootste grap uit dat hele SP voorstel. Zeg maar dag Westland. Allemaal even zwaaien naar de duizenden werkloze tuinbouwers :W , en een van de grootste exportsectoren van ons land.
Nog beter inderdaad. :')
  donderdag 26 april 2012 @ 21:43:54 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110836571
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, dat kan altijd. Maar zo relativeer je alle bezuinigen wel snel weg :) Ik mag maar hopen dat de reiskostenvergoedingen niet worden aangepast :@
ook al worden ze niet aangepast, je mag er voortaan 42% belasting over betalen, dus als je eerst 100 euro kreeg, krijg je straks 58 euro.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110836786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ook al worden ze niet aangepast, je mag er voortaan 42% belasting over betalen, dus als je eerst 100 euro kreeg, krijg je straks 58 euro.
Is dat zo?

Dacht dat de belastingvrije vergoeding van 0,19 naar 0,12 cent ging? Dan hoef je dus alleen maar (als je bruto 0,19 cent ontvangt) over die 0,07 cent belasting af te dragen.
  donderdag 26 april 2012 @ 21:47:56 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110836892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Is dat zo?

Dacht dat de belastingvrije vergoeding van 0,19 naar 0,12 cent ging? Dan hoef je dus alleen maar (als je bruto 0,19 cent ontvangt) over die 0,07 cent belasting af te dragen.
lees de tekst maar, in het accoord staat dat de belastingvrije reiskostenvergoeding geheel wordt afgeschaft:

quote:
- De ambtenarensalarissen worden 2 jaar bevroren, behalve die in de zorg

- De btw in het hoge tarief gaat van 19 naar 21 procent

- De AOW gaat sneller omhoog; in 2013 al met 1 maand. Daarna een stijging in stappen, waardoor in 2019 66 jaar wordt bereikt en in 2024 67 jaar. Daarna koppeling aan levensverwachting

- De werkgevers gaan de eerste zes maanden van de WW-uitkeringen betalen. Hoogte en duur van de WW blijven overeind

- De bankenbelasting wordt verdubbeld. De opbrengst neemt daardoor toe van 300 tot 600 miljoen

- De onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

- De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent

- De maximumduur van de wachtgeldregeling voor politici wordt gelijkgesteld aan de maximum WW-duur

- Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur. Ook de eigen bijdrage ggz wordt ongedaan gemaakt

- De in het Catshuis geplande bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel

- Er komt een eenmalige werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro moet opbrengen

- Er wordt 1,6 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien

- Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek

- Huren worden marktconform

- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales

- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer de over weg zwaarder wordt belast

- De accijns op alcohol, tabak en frisdrank gaat omhoog. Dat lever 625 miljoen op

- De btw op podiumkunsten gaat weer terug van 19 naar 6 procent

- De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid
http://www.telegraaf.nl/b(...)bezuinigingen__.html
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110836944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

lees de tekst maar, in het accoord staat dat de belastingvrije reiskostenvergoeding geheel wordt afgeschaft:

http://www.telegraaf.nl/b(...)bezuinigingen__.html
Daarvan was ik nog niet op de hoogte, u heeft in deze dus geheel gelijk.
  donderdag 26 april 2012 @ 21:51:33 #76
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110837172
quote:
- Lagere inkomstenbelasting, met name voor lagere inkomens
Welke grens? Zal ik onderhand wel onder vallen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 21:52:06 #77
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110837220
Alle groene maatregelen KOSTEN geld. Jezus volk!
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_110837401
Lol die muts van de dieren is echt een overslaande plaat, de hele tijd hetzelfde gewouwel
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 21:55:08 #79
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110837448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:54 schreef Druid het volgende:
Lol die muts van de dieren is echt een overslaande plaat, de hele tijd hetzelfde gewouwel
:Y Zelfs de Voorzitter begint zich er aan te ergeren. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 april 2012 @ 21:55:09 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_110837450
Helft van mijn reiskostenvergoeding afdragen aan de bdienst... :{w

Voortaan maar 2 weken werken per maand denk ik.

Oh, wacht... dan krijg ik ook maar 2 weken vergoeding... -O-
  donderdag 26 april 2012 @ 21:56:21 #81
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110837558
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:55 schreef AchJa het volgende:
Helft van mijn reiskostenvergoeding afdragen aan de bdienst... :{w

Voortaan maar 2 weken werken per maand denk ik.

Oh, wacht... dan krijg ik ook maar 2 weken vergoeding... -O-
Ga 20 uur per dag werken, krijg je gewoon 20 dagen reiskosten vergoeding en werk je er maar 10 ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 21:56:31 #82
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110837569
Serieus? Ik reis 170 km per dag voor defensie... dat kost me nu al klauwen vol geld. Kan ik straks werken om naar m'n werk te kunnen :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 april 2012 @ 21:57:03 #83
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110837622
quote:
15s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:56 schreef HAL9000S het volgende:
Serieus? Ik reis 170 km per dag voor defensie... dat kost me nu al klauwen vol geld. Kan ik straks werken om naar m'n werk te kunnen :')
Ga intern man.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 21:57:38 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110837672
quote:
15s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:56 schreef HAL9000S het volgende:
Serieus? Ik reis 170 km per dag voor defensie... dat kost me nu al klauwen vol geld. Kan ik straks werken om naar m'n werk te kunnen :')
je kunt een OV kaart nemen, of anders inwonend worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 26 april 2012 @ 21:57:52 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_110837690
quote:
15s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:56 schreef HAL9000S het volgende:
Serieus? Ik reis 170 km per dag voor defensie... dat kost me nu al klauwen vol geld. Kan ik straks werken om naar m'n werk te kunnen :')
Ik moet ook nog maar zien hoe dat uit gaat pakken, want het kan nu al lang niet uit met die schamele vergoeding van ons.
  donderdag 26 april 2012 @ 21:58:11 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 26 april 2012 @ 21:59:31 #87
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110837830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:57 schreef Esses het volgende:

[..]

Ga intern man.
Nee die tijd heb ik gehad, leuk als je begin 20 bent. Ga vanaf volgend jaar wel flexwerken, 1 dag minder en ik heb vernomen dat je de reiskostenvergoeding wel gewoon doorbetaald krijgt.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 april 2012 @ 22:02:57 #88
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110838094
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je kunt een OV kaart nemen, of anders inwonend worden.
OV kaart gaat niet werken. Als ik vanuit Utrecht naar de vliegbasis Volkel wil rijden dan ben ik 6 uur per dag aan het reizen voor een werkdag van 8 uur. Als ik de meest vroege reismogelijkheid neem dan kom ik nog een uur later aan op mijn werk.

Intern is geen optie, dan lever ik liever mijn onlangs verkregen fase 3 in. Ik ben nu al zo'n 50 euro per maand kwijt aan benzinekosten zonder afschrijvingen en onderhoud etc, daar kan weer flink wat bovenop.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 april 2012 @ 22:04:04 #89
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110838188
quote:
- De ambtenarensalarissen worden 2 jaar bevroren, behalve die in de zorg
Zijn we gewend.
quote:
- De btw in het hoge tarief gaat van 19 naar 21 procent
Tjah, vraag me af of dit de winst is behalve koopkracht verlagen.
quote:
- De AOW gaat sneller omhoog; in 2013 al met 1 maand. Daarna een stijging in stappen, waardoor in 2019 66 jaar wordt bereikt en in 2024 67 jaar. Daarna koppeling aan levensverwachting
Ik was al voorbereid op doorwerken in het graf.
quote:
- De werkgevers gaan de eerste zes maanden van de WW-uitkeringen betalen. Hoogte en duur van de WW blijven overeind
En terecht.
quote:
- De bankenbelasting wordt verdubbeld. De opbrengst neemt daardoor toe van 300 tot 600 miljoen
Zolang rabobank buiten schot blijft, terrecht. Immers dat was de enige gezonde bank.
quote:
- De onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft
Tjah, van de 10 cent/km die je krijgt, leg je er gewoon ff 4,2 terug.
quote:
- De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent
Dit kost alleen geld.
quote:
- De maximumduur van de wachtgeldregeling voor politici wordt gelijkgesteld aan de maximum WW-duur
Wat denk je van gewoon de WW in?
quote:
- Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur. Ook de eigen bijdrage ggz wordt ongedaan gemaakt
Dit kost geld.
quote:
- De in het Catshuis geplande bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel

- Er komt een eenmalige werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro moet opbrengen
Tja
quote:
- Er wordt 1,6 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien
Wanneer gaan we eens ook de lage inkomens pakken. In plaats van een of ander vaag stelsel gewoon stellen: 1% (ofzo) van uw maandinkomen is eigen bijdrage. Voor vragen -> bel belastingdienst.
quote:
- Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek
Wat denk je van over 10 jaar 100% afschaffing HRA met 10% per jaar? Na 10 jaar een effectieve bezuiniging van maar liefst 10 miljard per jaar, in die 10 jaar... 55 miljard euro!
quote:
- Huren worden marktconform
En tegelijkertijd blijft (zie vorige punt) bezit gesubsidieerd?
quote:
- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales
Alles wordt duurder, koopkracht achteruit.
quote:
- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer de over weg zwaarder wordt belast
Transport wordt duurder, de koopkracht gaat dus achteruit.
quote:
- De accijns op alcohol, tabak en frisdrank gaat omhoog. Dat lever 625 miljoen op
Peuken, ok. Is toch al een melkkoe en moet toch eens stoppen. Maar frisdrank?
quote:
- De btw op podiumkunsten gaat weer terug van 19 naar 6 procent
Maar natuurlijk! De rijksten bezoeken deze evenementen en vervolgens gaan we daar niets aan doen?!? JUIST!
quote:
- De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid
Kost geld.

Bron: Telegraaf

quote:
Pensioen:

- De overdrachtsbelasting wordt vastgezet op 2 procent.
kost KLAUWEN VOL geld
quote:
- Loonmatiging in de marktsector wordt bevorderd met technische ingrepen
Alsof de politiek zich hier mee te bemoeien heeft?
quote:
- Fiscaal vergroeningspakket om gebruik fossiele brandstoffen te beperken. Onder meer door een kolenbelasting
Ah kut, ook dat nog. Nog duurder het leven!
quote:
- Extra geld voor stimulering verduurzaming economie
Kost geld? HRA, iemand?
quote:
- Onderzoek naar zonnepanelen onder lage BTW-tarief
Ja, lever nog meer geld in zonder een redelijk rendement.
quote:
Overig
- In het onderwijs en zorg wordt ingezet op een vergroting van de efficiency door de administratieve regeldruk aan te pakken
En bureaucratie binnen de rest van de overheid?

Bron: Nu.nl

Ondanks mijn haat aan de HRA ben ik toch huizenbezitter ;) Dus ik preek tegen eigen parochie. Met betrekking tot de verschillende andere uitgaven... Ik dacht dat we moesten BEZUINIGEN!
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:06:17 #90
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110838388
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alsof dat iets helpt... :')
Ja, die verrekte benzinekosten.
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nee die tijd heb ik gehad, leuk als je begin 20 bent. Ga vanaf volgend jaar wel flexwerken, 1 dag minder en ik heb vernomen dat je de reiskostenvergoeding wel gewoon doorbetaald krijgt.
Wil je zeggen dat het dan leuk is? Dacht het even niet he. Maar laten we eerlijk zijn, die kilometers? das wel leuk? 8 uur werken + 3 uur reizen? Reiskosten gewoon doorbetaald. Klopt.

quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:02 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

OV kaart gaat niet werken. Als ik vanuit Utrecht naar de vliegbasis Volkel wil rijden dan ben ik 6 uur per dag aan het reizen voor een werkdag van 8 uur. Als ik de meest vroege reismogelijkheid neem dan kom ik nog een uur later aan op mijn werk.

Intern is geen optie, dan lever ik liever mijn onlangs verkregen fase 3 in. Ik ben nu al zo'n 50 euro per maand kwijt aan benzinekosten zonder afschrijvingen en onderhoud etc, daar kan weer flink wat bovenop.
50 maar? Wat voor auto rijd jij :') :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:07:29 #91
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110838491
Ik rij diesel.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 april 2012 @ 22:09:13 #92
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110838645
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:07 schreef HAL9000S het volgende:
Ik rij diesel.
Dan nog :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_110838676
mevrouw ouwehand, kom d'r maar in!
  donderdag 26 april 2012 @ 22:10:20 #94
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110838739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:06 schreef Esses het volgende:

[..]

[..]

Wil je zeggen dat het dan leuk is? Dacht het even niet he. Maar laten we eerlijk zijn, die kilometers? das wel leuk? 8 uur werken + 3 uur reizen? Reiskosten gewoon doorbetaald. Klopt.

[..]

Nope, 40 uur in de maand reizen (1 werkweek in de maand) is verre van leuk maar een weekendrelatie en 24/7 tussen je collega's zitten, 5 van de 7 dagen LEVEN waar je werkt dat is nog veel kutter. Ik sport vrijwel iedere avond, dat kan ik dan ook niet meer doen. Krav Maga en Braziliaans Jiu Jitsu verzorgen ze niet bij ons op bureau sport. Nee dan leg ik dat geld lachend neer en breng ik die tijd lachend door in de auto.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 april 2012 @ 22:12:25 #95
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110838919
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:10 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nope, 40 uur in de maand reizen (1 werkweek in de maand) is verre van leuk maar een weekendrelatie en 24/7 tussen je collega's zitten, 5 van de 7 dagen LEVEN waar je werkt dat is nog veel kutter. Ik sport vrijwel iedere avond, dat kan ik dan ook niet meer doen. Nee dan leg ik dat geld lachend neer en breng ik die tijd lachend door in de auto.
True, had volkel ook ff op andere locatie geschat moet ik eerlijk zeggen.

uur reizen

3159km/maand 1 op 20 157.8 liter. 236.54 euro Landelijke Advies Prijs.

Tjaah :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:13:06 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 26 april 2012 @ 22:14:12 #97
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110839073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:13 schreef AchJa het volgende:
Ennuh, die BTW verhoging zal ook wel gaan gelden voor de brandstof zeker...
Jazeker, is hoge categorie.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:15:26 #98
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110839172
Maar joh, is op een benzine maar 3.1 cent de liter! JE MERKT BIJNA NIETS VAN DE VERHOGINGEN :')
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:15:59 #99
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110839218
2.5 ct op diesel btw ;) voor onze klu collega
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:17:09 #100
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110839301
Even in vergelijking met de rest van NL (benzine:)
België 5% goedkoper
Duitsland 9% goedkoper
Verenigd Koninkrijk 5% goedkoper
Finland 9% goedkoper
Frankrijk 3% goedkoper
Griekenland 3% goedkoper
Ierland 11% goedkoper
Italië 0% gelijk aan NL
Luxemburg 23% goedkoper
Oostenrijk 20% goedkoper
Portugal 5% goedkoper
Spanje 20% goedkoper
Zwitserland 18% goedkoper

Diesel:
België 3% duurder
Duitsland 0% gelijk aan NL
Verenigd Koninkrijk 16% duurder
Finland 5% duurder
Frankrijk 4% goedkoper
Griekenland 4% duurder
Ierland 4% duurder
Italië 16% duurder
Luxemburg 15% goedkoper
Oostenrijk 4% goedkoper
Portugal 3% duurder
Spanje 8% goedkoper
Zwitserland 7% duurder
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:17:27 #101
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110839323
GOED SAMENGEVAT OVER DIE POSTSTUKKEN!!!
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:19:59 #102
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110839548
Ach ja, i'm just gonna suck it up... as always. Ben iig nog blij dat ze niet aan onze ziektekosten zijn gekomen :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 april 2012 @ 22:21:07 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_110839652
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef HAL9000S het volgende:
Ach ja, i'm just gonna suck it up... as always. Ben iig nog blij dat ze niet aan onze ziektekosten zijn gekomen :')
Wat wil je anders doen dan?

Maar breng ze nou maar niet op ideeën...
  donderdag 26 april 2012 @ 22:22:27 #104
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110839738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat wil je anders doen dan?

Maar breng ze nou maar niet op ideeën...
Geen idee? Ziek melden? :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 april 2012 @ 22:22:46 #105
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110839763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:17 schreef Esses het volgende:
GOED SAMENGEVAT OVER DIE POSTSTUKKEN!!!
JE CAPS IS STUK!!!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 april 2012 @ 22:22:46 #106
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110839765
CNG, 53 euro voor 1000 kilometer. Zo maar even kijken of er een pomp in de buurt is.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:23:01 #107
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110839791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

JE CAPS IS STUK!!!
Sorry, maar dat zijn echte frustratiepunten over de overheid bij mij.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:24:17 #108
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110839889
Of extra veel cursussen begroten voor volgend jaar, laat ze maar mooi krom liggen daar bij defensie! En dan naar die cursussen gaan met de trein, eerste klas uiteraard.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 april 2012 @ 22:26:23 #109
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110840065
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:24 schreef HAL9000S het volgende:
Of extra veel cursussen begroten voor volgend jaar, laat ze maar mooi krom liggen daar bij defensie! En dan naar die cursussen gaan met de trein, eerste klas uiteraard.
Nou, ik heb van mensen hier gehoord dat er dienstvoertuigen in OVERVLOED zijn en je ALTIJD een dienstvoertuig kunt krijgen... Dat heeft natuurlijk voorrang toch? ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 april 2012 @ 22:32:23 #110
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110840478
LOL de jager moet spreken, je ziet spontaan dat bankje naar beneden gaan.

Daarbij, hij gaat spreken, water wissel. Hoeveel kost die medewerker?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_110840560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef Esses het volgende:
LOL de jager moet spreken, je ziet spontaan dat bankje naar beneden gaan.

Daarbij, hij gaat spreken, water wissel. Hoeveel kost die medewerker?
Die kan vast wegbezuinigd worden. :)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  donderdag 26 april 2012 @ 22:33:54 #112
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110840602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Die kan vast wegbezuinigd worden. :)
Juist. Gewoon bij een schorsing van 15 min zelf een nieuwe kan water halen. Klaar.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 27 april 2012 @ 12:26:47 #113
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110857548
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 27 april 2012 @ 22:40:09 #114
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110881995
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:57:03 #115
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110892062
quote:
dat voorspelt niet veel goeds! Je kunt makkelijk de gevolgen voorspellen. Catering wordt onbetaalbaar en/of veel slechter van aanbod, we mogen straks gaan betalen voor de tandarts , dokter e.d.lokaties zullen verdwijnen . Je maakt jezelf volledig afhankelijk van derden. Kennis verdwijnt en uiteindelijk zal het alleen maar duurder zijn voor defensie. Zo kun je nog wel even doorgaan... sourcing is een heilloze weg.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 april 2012 @ 10:45:59 #116
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110892833
als ik de vijf projecten lees die in de brief vermeld staan kan ik niets anders dan lof roepen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:18:07 #117
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110894654
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:45 schreef Esses het volgende:
als ik de vijf projecten lees die in de brief vermeld staan kan ik niets anders dan lof roepen.
je jij hebt er geen probleem mee om straks 10 euro voor een diepvriesmaaltijd te betalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:57:32 #118
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110895601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je jij hebt er geen probleem mee om straks 10 euro voor een diepvriesmaaltijd te betalen.
Het is reeds toch al niet te eten en belachelijk duur. Zal me niet boeien wat ze met paresto gaan doen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:38:22 #119
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110902842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:57 schreef Esses het volgende:

[..]

Het is reeds toch al niet te eten en belachelijk duur. Zal me niet boeien wat ze met paresto gaan doen.
nu kun je voor 2 a 3 euro nog een volledige maaltijd krijgen, als je dure extratjes laat staan, dat is dan echt niet meer mogelijk. Bovendien mag je straks bij oefeningen en uitzendingen ook gaan betalen voor je eten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:34:45 #120
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110904385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

nu kun je voor 2 a 3 euro nog een volledige maaltijd krijgen, als je dure extratjes laat staan, dat is dan echt niet meer mogelijk. Bovendien mag je straks bij oefeningen en uitzendingen ook gaan betalen voor je eten.
Een volledige maaltijd? Doe ff normaal zeg, paresto een maaltijd noemen. Ga der is eten voor de grap. Daarbij, op oefening je eigen voer betalen? Wil je zeggen dat je daar paresto krijgt of dat daar voor je gekookt word? :')
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:29:18 #121
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110914935
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:34 schreef Esses het volgende:

[..]

Een volledige maaltijd? Doe ff normaal zeg, paresto een maaltijd noemen. Ga der is eten voor de grap. Daarbij, op oefening je eigen voer betalen? Wil je zeggen dat je daar paresto krijgt of dat daar voor je gekookt word? :')
We moeten straks betalen voor onze doosjes _O-
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_110915449
Phoe...nederland :( Waar gaat het toch naar toe...
pi_110919698
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:29 schreef paintmeester het volgende:

[..]

We moeten straks betalen voor onze doosjes _O-
Dan wil ik wel dat ze de pinda's erin terug stoppen. En meer chocola en menthos fruit :9
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 29 april 2012 @ 11:22:26 #124
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110923481
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:14 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Dan wil ik wel dat ze de pinda's erin terug stoppen. En meer chocola en menthos fruit :9
Peuken terug erin ^O^
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zondag 29 april 2012 @ 11:23:34 #125
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110923509
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:22 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Peuken terug erin ^O^
zitten die er niet meer in dan???
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 11:30:52 #126
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 29 april 2012 @ 11:51:03 #127
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110924186
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zitten die er niet meer in dan???
begin je nu te snappen hoe weinig je van de organisatie weet?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 29 april 2012 @ 13:30:03 #128
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_110927591
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:30 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Al jaren niet meer.
Decennia, bedoel je.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 29 april 2012 @ 13:44:57 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_110928074
Jammer, als niet-roker is dat het beste ruilwaar wat er is :P
  zondag 29 april 2012 @ 14:12:48 #130
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_110929319
Dacht dat er jaren geleden ook nog een echte orginele Mars in het rantsoen zat...
  zondag 29 april 2012 @ 14:19:37 #131
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_110929620
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:12 schreef Schild het volgende:
Dacht dat er jaren geleden ook nog een echte orginele Mars in het rantsoen zat...
Jaar of 4 geleden, idem dito voor notenmix.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_110929707
Zijn nu ook al uit de lupa's gehaald.
Blood Sugar Sex Magik
pi_110935927
Nja tegen de tijd dat ik moet betalen voor mn 24H/Roek of Lupa dan ga ik puur zelf mn vreten meenemen :P
pi_110950877
Doe ik nu ook al: blik knakworsten voor op de brander :)
Blood Sugar Sex Magik
pi_110951362
Ik ben dan toch meer van de Lupak hahaha!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 mei 2012 @ 08:54:32 #136
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110986927
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:39 schreef thesystem het volgende:
Ik ben dan toch meer van de Lupak hahaha!
Verkopen ze die dan in de US?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:21:07 #137
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_110987326
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:34 schreef Esses het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat je daar paresto krijgt of dat daar voor je gekookt word? :')
Yup. Vroegah kregen we nog $60 per dag om van te eten en gingen we gewoon iedere dag buiten de deur eten, daar hield je echt goed geld aan over.

Tegenwoordig gaat Paresto gewoon mee en zetten ze personeel in om mee te helpen in de US keuken.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_111026673
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:54 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Verkopen ze die dan in de US?
No, not in the states...hier is het zelf kokent en naar de 'chow hall'.
Daar zijn ze trouwens bezig met een afslank ronde onder de amerikanen volgens mij...porties...sja, whoppa, 1 lepel aardappelpuree / rijst, een stuk vlees en klaar.
Maar aan de andere kant.....2 euro :D
  woensdag 2 mei 2012 @ 05:36:08 #139
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111026862
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:21 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Yup. Vroegah kregen we nog $60 per dag om van te eten en gingen we gewoon iedere dag buiten de deur eten, daar hield je echt goed geld aan over.

Tegenwoordig gaat Paresto gewoon mee en zetten ze personeel in om mee te helpen in de US keuken.
us? dat is geen oefening maar een verkapte plaatsing.

maar weer een vroeger........ denk is in het nu.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 8 mei 2012 @ 15:10:52 #140
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_111290615
Kabinet zet tankdeal door

DEN HAAG - Het demissionaire kabinet wil de verkoop van tanks aan Indonesië doorzetten, ondanks dat een meerderheid van de Tweede Kamer zich daar eerder tegen heeft uitgesproken.

Ingewijden hebben dinsdag berichtgeving daarover van de Volkskrant bevestigd. Volgens het kabinet zijn er geen belemmeringen voor de verkoop en Defensie heeft de verwachte opbrengst van 200 miljoen euro bovendien hard nodig om aan de bezuinigingsopdracht te voldoen.

Op initiatief van GroenLinks sprak de Kamer zich eerder uit tegen de verkoop omdat Indonesië de mensenrechten niet zou naleven.

Het kabinet zal de Kamer binnenkort op de hoogte brengen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)eal_gaat_door__.html

Kamerbrief

[ Bericht 13% gewijzigd door Cobra4 op 09-05-2012 07:21:07 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:34:51 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111291489
Je zou toch verwachten dat zoiets controversieel wordt verklaard.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 8 mei 2012 @ 15:36:23 #142
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_111291553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:34 schreef Erasmo het volgende:
Je zou toch verwachten dat zoiets controversieel wordt verklaard.
'
Ik ben dan ook benieuwd naar de Kamerbrief en de reacties die gaan volgen. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_111344414
Vraag me af hoe onze deutsche freunden van Krauss Maffei over de verkoop plannen denken.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:07:26 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_111355569
Knelpuntcategorieën geactualiseerd

Op verzoek van de bonden heeft Defensie op 8 mei het overzicht van de knelpuntcategorieën geactualiseerd. Klik hier voor het overzicht.

Overzicht (pdf).
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:09:08 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:58:02 #146
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_111358504
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef AchJa het volgende:
Ik zie dat de hoge heren (kolonel en hoger) niet tot een knelpuntcategorie behoren... Wat is er gebeurd met het zg. "waterhoofd" waar defensie zo hard af wilde?
Alleen KTZ's staan er in.
Denk dat her gros van de kolonels en hoger de dienst via FLO verlaten.

Om ruimte te maken voor de nieuwe vlagofficieren. :') :r
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_111361019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef AchJa het volgende:
Ik zie dat de hoge heren (kolonel en hoger) niet tot een knelpuntcategorie behoren... Wat is er gebeurd met het zg. "waterhoofd" waar defensie zo hard af wilde?
Dat was te verwachten ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 06:32:14 #148
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111365328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef AchJa het volgende:
Ik zie dat de hoge heren (kolonel en hoger) niet tot een knelpuntcategorie behoren... Wat is er gebeurd met het zg. "waterhoofd" waar defensie zo hard af wilde?
absurd dat er zo weinig militairen van de CLAS en KLU op staan. Je wordt bedreigd met ontslag, maar mag niet weg met een fatsoenlijke regeling.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 10 mei 2012 @ 09:22:42 #149
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111366997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 06:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

absurd dat er zo weinig militairen van de CLAS en KLU op staan. Je wordt bedreigd met ontslag, maar mag niet weg met een fatsoenlijke regeling.
Hoe word je bedreigt als je hier niet op staat?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 10 mei 2012 @ 09:27:57 #150
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111367107
Voor het eerst KMAR er tussen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 10 mei 2012 @ 09:31:15 #151
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111367177
Ik zie btw bij de burgers al een best waterhoofd verdwijnen. Mbt militaire functies, lees de inleidende tekst;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:59:45 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_111369609
ICT-project SPEER onder druk door bezuinigingen Defensie

Het project SPEER, waarmee Defensie onder andere zijn materieellogistieke en financiële processen opnieuw automatiseert, loopt opnieuw vier maanden vertraging op, vooral door de reorganisaties.

Instabiel
Dat meldt minister Hillen van Defensie in de voortgangsrapportage over SPEER, een van de grootste en langstlopende ICT-gerelateerde projecten van de overheid. De invoering van de nieuwe software vordert gestaag, maar het feit dat enkele eenheden wegvallen uit de te automatiseren processen en er twee onderhoudsbedrijven aan worden toegevoegd, zorgt voor vertraging, evenals het overhevelen van de aansturing van de SAP-softwaremigraties naar de defensieonderdelen zelf. De roerige situatie leidt dan ook tot 'meer werk en minder stabiliteit'.

Herfasering
Hillen meldt dat daarom is besloten tot een 'herfasering van vier maanden' waardoor de softwaremigraties bij Defensie-onderdelen zorgvuldiger zijn af te stemmen op de nieuwe bedrijfsvoering. SPEER heeft een jarenlange historie van vertragingen en kostenoverschrijdingen. Voor de financiering heeft de nieuwe vertraging overigens geen gevolgen. Het totale budget kan zelfs met 2,6 miljoen euro worden verlaagd tot 419,7 miljoen euro.

Personeel
Eén van de andere risico's is volgens de voortgangsrapportage de personele capaciteit. Momenteel werken er 422 mensen aan SPEER, waarvan 66 externen zijn. Hillen meldt: "De personele ondersteuning vanuit de lijnorganisatie is ontoereikend, de opbouw van kennis en ervaring in de defensieorganisatie is onvoldoende en de medewerkers van SPEER verlaten vroegtijdig de programma-organisatie." Die bewegingen kunnen opnieuw tot vertragingen en kostenverhogingen leiden. Ook zijn er problemen geconstateerd met de kwaliteit van de gegevens die van de oude ('legacy'-) systemen naar de nieuwe SAP-systemen gaan. Daarvoor is een Team Datakwaliteit opgericht.

Binnenlands Bestuur
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:01:56 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_111369681
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:59 schreef AchJa het volgende:

Personeel
Eén van de andere risico's is volgens de voortgangsrapportage de personele capaciteit. Momenteel werken er 422 mensen aan SPEER, waarvan 66 externen zijn. Hillen meldt: "De personele ondersteuning vanuit de lijnorganisatie is ontoereikend, de opbouw van kennis en ervaring in de defensieorganisatie is onvoldoende en de medewerkers van SPEER verlaten vroegtijdig de programma-organisatie."
Goh, hoe zou dat nou komen?
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:57:06 #154
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_111371755
Ik ben samen met mijn mannen 'de lijn'.
En die inderdaad niet voldoende om sap goed te implementeren. Omdat we het er allemaal bij doen. Dus naast mijn werkzaamheden, die een werkweek van 56 uur kunnen vullen, moeten we het toch even oppakken.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:19:05 #155
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111407734
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 09:22 schreef Esses het volgende:

[..]

Hoe word je bedreigt als je hier niet op staat?
ze kunnen nog steeds je functie laten vervallen, dan ben je gewoon herplaatsingskandidaat, alleen zonder mooie regeling. Als er geen functie voor je is krijg je dan ontslag, zonder dat je ergens recht op hebt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:20:23 #156
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111434628
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ze kunnen nog steeds je functie laten vervallen, dan ben je gewoon herplaatsingskandidaat, alleen zonder mooie regeling. Als er geen functie voor je is krijg je dan ontslag, zonder dat je ergens recht op hebt.
Ga even het SBK lezen. Thanks.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 15 mei 2012 @ 08:34:14 #157
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_111568023
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 16 mei 2012 @ 08:22:37 #158
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_111612677
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:33:15 #159
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111614043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:22 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
koopkrachtplaatjes zijn nogal positief ingevuld volgens mij. Ik heb zelf ook een berekeing gedaan kom op meer 10% (veel) hogere energiekosten, gemeentelijke lasten etc.. etc.. zijn niet meegerekend. Verder zal iemand die veel kms maakt zal er veel meer op achteruit gaan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_111617269
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:22 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Wel fijn dat ze er dan geen werknemer die ondermodaal verdient die eens sociale huurwoning tussen zetten, en wel wel een werknemer pakken die bovenmodaal verdient met sociale huur.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 juni 2012 @ 13:13:46 #161
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113139759
Defensie 'piept en kraakt' door reorganisatie

DEN HAAG - De krijgsmacht „piept en kraakt” door de huidige reorganisatie. Dat zei minister Hans Hillen van Defensie woensdag in een debat in de Tweede Kamer. Hij riep de politiek op zijn ministerie de komende twee jaar niet opnieuw te confronteren met nieuwe bezuinigingen.

Hillen zei „een bijna dramatische oproep te doen” aan de partijen om de krijgsmacht met rust te laten. Zijn ministerie moet 1 miljard bezuinigen. Er verdwijnen 12.000 banen. Hij vreest na de verkiezingen een mogelijke nieuwe bezuinigingsronde, terwijl de huidige reorganisatie nog niet is afgerond. En die herstructurering trekt volgens hem zo'n zware wissel op zijn ministerie dat het „respijt moet krijgen”.

D66 en PVV menen dat Defensie de huidige ambities al moet bijstellen. Volgens de minister is het leger op dit moment „niet op orde voor welke ambitie dan ook”. Huidige missies zoals die in Kunduz en van de marine tegen piraterij kunnen nog net worden vervuld, maar niets extra's is mogelijk. Deze situatie blijft tot 2014 bestaan wanneer de reorganisatie moet zijn afgerond, concludeert Hillen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)pt_en_kraakt___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:21:48 #162
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_113140053
Is het hoge woord er eindelijk uit. Voor de 1 miljard bezuiniging piepte en kraakte we al :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_113140379
Tja het CPB heeft al berekend dat er voor het streven naar een sluitende rijksbegroting er tegen 2017 bovenop het huidige pakket nog pakweg 25 miljard aan saldoverbetering plaats moet vinden.

Daarin zal ook defensie haar steentje bij moeten dragen...
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:32:33 #164
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_113140483
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:30 schreef 99.999 het volgende:
Tja het CPB heeft al berekend dat er voor het streven naar een sluitende rijksbegroting er tegen 2017 bovenop het huidige pakket nog pakweg 25 miljard aan saldoverbetering plaats moet vinden.

Daarin zal ook defensie haar steentje bij moeten dragen...
Dan kunnen we het beter op gaan doeken ben ik bang, het gaat nu al nergens meer over :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_113140703
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:32 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dan kunnen we het beter op gaan doeken ben ik bang, het gaat nu al nergens meer over :')
Dat kan een keuze zijn. Het is bij veel publieke voorzieningen erg ingewikkeld om de begrotingen rond te krijgen de komende decennia.
Of de belasting moet flink omhoog, dat is ook een keuze :+
pi_113148890
Nederlandse defensie is nooit iets geweest.
Een lynx helicopter verliezen in Libie :) lachertje voor de rest van de wereld, zogenaamd de held uithangen.
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_113150331
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:43 schreef jaijai2 het volgende:
Nederlandse defensie is nooit iets geweest.
Een lynx helicopter verliezen in Libie :) lachertje voor de rest van de wereld, zogenaamd de held uithangen.
ONZ is een deur verder. :W
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:26:54 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_113150956
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

van Middelkoop zei het ook al... :')


NRC
:') inderdaad. En tja zo werkt de politiek nu eenmaal. Er komt nog een heel groot pakket aan de komende paar jaar en geen enkele overheidstaak zal daar aan ontkomen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:35:23 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_113151223
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:29 schreef 99.999 het volgende:

:') inderdaad. En tja zo werkt de politiek nu eenmaal. Er komt nog een heel groot pakket aan de komende paar jaar en geen enkele overheidstaak zal daar aan ontkomen.
We zien het wel...
pi_113151333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:15 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

ONZ is een deur verder. :W
De waarheid bespreken we hier :)
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_113151766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:38 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

De waarheid bespreken we hier :)
Precies, dus zoals jankaas020 al zei: ONZ is een deur verder :W
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:52:01 #173
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_113151879
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:38 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

De waarheid bespreken we hier :)
Dat klopt maar daar maak jij geen deel van uit.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_113152119
Lachertjes allemaal :)
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_113152196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

We zien het wel...
Ambitieniveau aanpassen, nog verder snijden (LMB weg, luchtruimverdediging samen met de Belgen, artillerie weg?) en vervolgens schijt hebben aan de grondwet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 18:03:17 ]
pi_113152289
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ambitieniveau aanpassen, nog verder snijden (LMB weg, luchtruimverdediging samen met de Belgen, artillerie weg?) en vervolgens schijt hebben aan de Grondwet.
''Ambitieniveau aanpassen''
Zucht.
pi_113152335
Ik ben het er niet mee eens hè, laat dat duidelijk zijn. De grondwettelijke taken van de krijgsmacht kunnen nu al niet naar behoren worden uitgevoerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 18:03:34 ]
pi_113152489
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:03 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben het er niet mee eens hè, laat dat duidelijk zijn. De grondwettelijke taken van de krijgsmacht kunnen nu al niet naar behoren worden uitgevoerd.
Nee, klopt. Ik weet dat je het er niet mee eens bent.
Maar elke keer dat ik ''ambitieniveau aanpassen'' hoor gaat er een stukje van me dood ;(.
pi_113152602
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:06 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Ik weet dat je het er niet mee eens bent.
Maar elke keer dat ik ''ambitieniveau aanpassen'' hoor gaat er een stukje van me dood ;(.
Volgens mij is dat voor jou bij elke post zo
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_113152646
Hef de Land- en Luchtmacht op en schop de straaljagers naar de KM, waar een paar jagers actief blijven om vanaf De Kooy het luchtruim te verdedigen. Vervolgens voeren we alleen nog maar operaties uit vanaf zee. Mariniers als stoottroepen, luchtsteun vanaf de schepen.

Voor de landsverdediging vertrouwen we op een reservistenleger.

Kunnen we zo naar 4 miljard per jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113152731
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:09 schreef Sloggi het volgende:
Hef de Land- en Luchtmacht op en schop de straaljagers naar de KM, waar een paar jagers actief blijven om vanaf De Kooy het luchtruim te verdedigen. Vervolgens voeren we alleen nog maar operaties uit vanaf zee. Mariniers als stoottroepen, luchtsteun vanaf de schepen.

Voor de landsverdediging vertrouwen we op een reservistenleger.

Kunnen we zo naar 4 miljard per jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik je beleid hoor heb ik liever toch niet dat je minister wordt ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113152734
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:09 schreef Sloggi het volgende:
Hef de Land- en Luchtmacht op en schop de straaljagers naar de KM, waar een paar jagers actief blijven om vanaf De Kooy het luchtruim te verdedigen. Vervolgens voeren we alleen nog maar operaties uit vanaf zee. Mariniers als stoottroepen, luchtsteun vanaf de schepen.

Voor de landsverdediging vertrouwen we op een reservistenleger.

Kunnen we zo naar 4 miljard per jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben tegen
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_113152958
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:09 schreef Sloggi het volgende:
Hef de Land- en Luchtmacht op en schop de straaljagers naar de KM, waar een paar jagers actief blijven om vanaf De Kooy het luchtruim te verdedigen. Vervolgens voeren we alleen nog maar operaties uit vanaf zee. Mariniers als stoottroepen, luchtsteun vanaf de schepen.

Voor de landsverdediging vertrouwen we op een reservistenleger.

Kunnen we zo naar 4 miljard per jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Nederland grotere operaties toch al niet meer zelfstandig uit kan voeren zou men verdere specialisatie inderdaad moeten overwegen. Liever in een paar dingen heel goed dan proberen op vele velden te spelen maar door gebrek aan middelen nergens in uit te blinken.
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:21:52 #184
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_113153107
Laten we uit de NATO stappen, hebben we ook geen last meer van die nare %-norm waar we ons aan houden.
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:21:58 #185
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_113153108
O wacht.
pi_113153152
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:21 schreef Nibb-it het volgende:
Laten we uit de NATO stappen, hebben we ook geen last meer van die nare %-norm waar we ons aan houden.
Ach, hoeveel NAVO-landen houden zich daar nog aan?
En als een regeringspartij in het geval van OWS al voorstelt om de internationale norm daar eenvoudig van ons af te werpen ;).
pi_113153455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:11 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

Ik ben tegen
Ik geef nog vier miljard te veel uit?
pi_113153828
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik geef nog vier miljard te veel uit?
Laten we alle handvuurwapens afschaffen en daarvoor in de plaats gescherpte boomtakken invoeren!
pi_113154453
We geven 7,2 miljard per jaar uit aan defensie!
Waar hebben we het over :)

Dat is 10,3x zoveel minder als aan de zorg.
Dat is 4,3x zoveel minder als aan onderwijs
Dat is 9,5x zoveel minder als we uitgeven aan directe belasting
Dat is 10x zoveel minder als we uitgeven aan indirecte belasting
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_113154457
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:39 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Laten we alle handvuurwapens afschaffen en daarvoor in de plaats gescherpte boomtakken invoeren!
Of je poetst je tanden een maand niet en hoopt dat de vijand geen gasmaskers bij zich heeft!

Alle gekheid op een stokje, ik vind mijn idee niet eens zo slecht nog niet mocht er nog eens flink gesneden moeten worden (nogmaals, alsjeblieft niet). En dan kun je die straaljagers nog wel weg laten door samen te werken met de Belgen / Duitsers.

Onze fregatten schijnen met wat aanpassingen een bereik te hebben van maximaal 100 kilometer, dus een amfibische landing kan daarmee prima worden ondersteund lijkt me.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 18:56:28 ]
pi_113154521
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Of je poetst je tanden een maand niet en hoopt dat de vijand geen gasmaskers bij zich heeft!

Alle gekheid op een stokje, ik vind mijn idee niet eens zo slecht nog niet mocht er nog eens flink gesneden moeten worden (nogmaals, alsjeblieft niet). En dan kun je die straaljagers nog wel weg laten door samen te werken met de Belgen / Duitsers.

Onze fregatten schijnen met wat aanpassingen een bereik te hebben van maximaal 100 kilometer, dus een amfibische landen kan daarmee prima worden ondersteund lijkt me.
Luchtmacht weg landmacht weg, vliegdekschip erbij en we zijn klaar, als alles zo simpel was....
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 juni 2012 @ 18:58:40 #192
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113154618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:56 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

Luchtmacht weg landmacht weg, vliegdekschip erbij en we zijn klaar, als alles zo simpel was....
Je weet dat een vliegdekschip bergen personeel nodig heeft. En er nog een tweede moet komen om de tijd dat de eerste voor onderhoud uit de vaart is te dekken?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_113154699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:58 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Je weet dat een vliegdekschip bergen personeel nodig heeft. En er nog een tweede moet komen om de tijd dat de eerste voor onderhoud uit de vaart is te dekken?
Ik ben ook geen voorstander van het plan van Sloggi
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 juni 2012 @ 19:01:12 #194
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113154728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:00 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander van het plan van Sloggi
Het vliegdekschip is anders een idee van jou.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_113156016
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Of je poetst je tanden een maand niet en hoopt dat de vijand geen gasmaskers bij zich heeft!

Alle gekheid op een stokje, ik vind mijn idee niet eens zo slecht nog niet mocht er nog eens flink gesneden moeten worden (nogmaals, alsjeblieft niet). En dan kun je die straaljagers nog wel weg laten door samen te werken met de Belgen / Duitsers.

Onze fregatten schijnen met wat aanpassingen een bereik te hebben van maximaal 100 kilometer, dus een amfibische landing kan daarmee prima worden ondersteund lijkt me.
Niet eens zo slecht nog niet betekent dat je het wel slecht vindt ;( :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 21 juni 2012 @ 11:24:17 #196
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113180995
Interesse Roemenië voor Nederlandse F-16's

DEN HAAG - Roemenië heeft belangstelling om 15 overtollige F-16's van de Nederlandse luchtmacht te kopen. Maar er zijn meer landen die interesse hebben getoond.

Het ministerie van Defensie bevestigde donderdag berichtgeving hierover in het Nederlands Dagblad. Ook voor de overtollige 8 Cougar-helikopters hebben zich potentiële kopers gemeld waaronder Chili. De gesprekken hierover verkeren volgens Defensie nog in een verkennende fase.

Het ministerie van Defensie moet een miljard bezuinigen. In dat kader worden ook wapensystemen van de hand gedaan. Het ministerie kan niet zeggen hoeveel de jachtvliegtuigen kunnen opleveren. Het is een lastige markt op dit moment want het aanbod is groot, aldus een woordvoerster.

De Tweede Kamer spreekt donderdag ook nog over de verkoop van 80 Leopard-tanks aan Indonesië. Defensie en Buitenlandse Zaken zijn hier voorstander van, maar een meerderheid in de Kamer van SP, PVV, PvdA, GroenLinks en ChristenUnie is tegen de transactie. De tanks moeten ongeveer 200 miljoen euro opleveren. Onlangs verkocht scheepsbouwer Damen nog een korvet aan de Indonesische marine voor circa 175 miljoen euro.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ni_wil_F-16_s__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:30:27 #197
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_113181226
Ik zou op je stemmen SLoggi
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_113181731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:24 schreef Cobra4 het volgende:
Interesse Roemenië voor Nederlandse F-16's

DEN HAAG - Roemenië heeft belangstelling om 15 overtollige F-16's van de Nederlandse luchtmacht te kopen. Maar er zijn meer landen die interesse hebben getoond.

Het ministerie van Defensie bevestigde donderdag berichtgeving hierover in het Nederlands Dagblad. Ook voor de overtollige 8 Cougar-helikopters hebben zich potentiële kopers gemeld waaronder Chili. De gesprekken hierover verkeren volgens Defensie nog in een verkennende fase.

Het ministerie van Defensie moet een miljard bezuinigen. In dat kader worden ook wapensystemen van de hand gedaan. Het ministerie kan niet zeggen hoeveel de jachtvliegtuigen kunnen opleveren. Het is een lastige markt op dit moment want het aanbod is groot, aldus een woordvoerster.

De Tweede Kamer spreekt donderdag ook nog over de verkoop van 80 Leopard-tanks aan Indonesië. Defensie en Buitenlandse Zaken zijn hier voorstander van, maar een meerderheid in de Kamer van SP, PVV, PvdA, GroenLinks en ChristenUnie is tegen de transactie. De tanks moeten ongeveer 200 miljoen euro opleveren. Onlangs verkocht scheepsbouwer Damen nog een korvet aan de Indonesische marine voor circa 175 miljoen euro.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ni_wil_F-16_s__.html
Zo te zien slaat Sloggi's plan aan bij defensie, blijft niks meer over van de nederlandse defensie!
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_113181740


[ Bericht 100% gewijzigd door jaijai2 op 21-06-2012 11:43:57 ]
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 juni 2012 @ 01:25:14 #200
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113397641
Meer details Defensielocaties bekend

25 juni 2012, 17.45 uur

Er is meer duidelijk over de toekomst van het Defensievastgoed. Daarmee wordt ook een aantal concrete gevolgen van de reorganisatie bekend. Zo wordt het aantal arbeidsplaatsen bij militaire muziek gereduceerd van 291 naar 240 en komen op 21 locaties de medische voorzieningen te vervallen. Dit staat in de brief tweede fase beleggingsplan vastgoed die minister Hans Hillen vandaag aan de Tweede Kamer stuurde.

Door de reorganisatie wordt de medische zorg grotendeels ondergebracht in de Defensie Gezondheidszorg Organisatie (DGO). De DGO gaat naast de staf bestaan uit 6 eenheden:

• Eerstelijns Gezondheidsbedrijf;
• Defensie Tandheelkundige Dienst;
• Tweedelijns Gezondheidsbedrijf;
• Militaire Geestelijke Gezondheidszorg;
• Instituut Defensie Geneeskundige Opleidingen en Coördinatiecentrum Expertise Arbeidsomstandigheden en Gezondheid;
• Militair Geneeskundig Logistiek Centrum.

Het vervallen van 21 locaties voor medische voorzieningen, leidt tot herbestemming, afstoting of sloop. 5 verzorgingsgebieden krijgen naast een hoofdlocatie een dependance. De details rond de locaties staan in de bijlage.

Militaire muziek
De verkleining van het aantal voltijdsfuncties bij militaire muziek wordt gerealiseerd door de Drumfanfare Koninklijke Luchtmacht op te heffen. Van de 8 korpsen die overblijven worden het Fanfarekorps Koninkliijke Landmacht Bereden Wapens en de Tamboers en Pijpers in omvang gehalveerd. Ook de staf wordt verkleind. De Marinierskapel verhuist binnen Rotterdam van de Stolwijkstraat naar de Van Ghentkazerne, waar nieuwbouw nodig is. De huidige locatie van het Trompetterkorps Koninklijke Marechaussee in Harderwijk wordt afgestoten. Het korps is aangewezen op oefenlocaties van andere korpsen. De staf verhuist van Den Haag naar de Kromhoutkazerne in Utrecht.

Nationale Reserve
Het Korps Nationale Reserve gaat van 5 naar 3 regio’s. De eenheden die op Kamp Nieuw Milligen zijn gevestigd, verhuizen in 2014 naar Schaarsbergen, Wezep en Stroe. Dit in verband met het afstoten van Kamp Nieuw Milligen. De Nationale Reserve vertrekt van Infanterieschietkamp Harskamp. Op de Frederikkazerne in Den Haag blijft alleen de staf en een bataljon. De overige eenheden worden overgeplaatst naar de Wassenaarse locatie Maaldrift. De Nationale Reserve op de Nassau Dietzkazerne in Budel verhuist naar de Luitenant-generaal Bestkazerne in Vredepeel. Alleen de D-compagnie verhuist naar Brunssum. Alle genoemde verhuizingen staan gepland voor eind 2013, begin 2014.

Breda
Het Instituut Defensie Leergangen wordt tijdelijk ondergebracht op de Seeligkazerne in Breda, waar het in 2016 verhuist naar de Trip van Zoudtlandkazerne. In Breda worden verder de volgende locaties afgestoten:

• Seeligkazerne Zuid in 2016;
• Seeligkazerne Noord in 2016;
• Het kantorencomplex aan De La Reijweg in 2015;
• Het dienstengebouw aan de Korte Raamstraat in 2013;
• Prins Bernhard Paviljoen (het bijgebouw KMA-complex) in 2014;
• Marechausseepost Breda aan de Dr. Batenburglaan in 2013.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)ensielocaties_bekend
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 26 juni 2012 @ 07:38:45 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_113399291
Vreemd, Doorn staat tussen de lijst met de 20 blijvende MGD'en... En de Peel wordt afhankelijk van Volkel?

Dat wij nu al naar Volkel moeten voor de t'arts is sinds een paar maanden, (alles is net verhuisd en verbouwd daar) maar volgens die lijst wordt het straks Gilze of Oirschot, ff een halve dag uitrekken voor de tandarts. :')
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:12:08 #202
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113399600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 01:25 schreef Cobra4 het volgende: Van de 8 korpsen die overblijven worden het Fanfarekorps Koninkliijke Landmacht Bereden Wapens en de Tamboers en Pijpers in omvang gehalveerd.
Symboolpolitiek..
Op papier ziet zo'n halvering er vrij rigoureus uit, maar in werkelijkheid stromen de negen (9) mariniers gewoon weer terug naar de operationele troepen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_113403676
Ik dacht dat die Tamboers en Pijpers geen 'echte' mariniers waren. Weer wat geleerd.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:13:06 #204
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113405972
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:17 schreef Sloggi het volgende:
Ik dacht dat die Tamboers en Pijpers geen 'echte' mariniers waren. Weer wat geleerd.
Bij de Marinierskapel niet, er zitten zelfs vrouwen bij, maar bij de tamboers en pijpers wel.

Al zullen er vast wel een paar bij de marinierskapel zitten.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_113420084
Hoeveel van die tamboers en pijpers zijn er eigenlijk?
pi_113421421
Pijpers? Ruwweg 3.3 miljard zou ik zeggen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 18:43:58 #207
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113422311
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 17:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoeveel van die tamboers en pijpers zijn er eigenlijk?
Nu dus nog 9 op functie.

Maar bijv in de west worden ceremoniële taken uitgevoerd door iemand die het ooit geweest is. Dus het werkelijke aantal ligt vele malen hoger.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:12:24 #208
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_113757212
quote:
Overeenstemming tussen Defensie en CMC over numerus fixus

Defensie en de Centrale Medezeggenschapscommissie (CMC) hebben overeenstemming bereikt over de praktische uitvoer van de numerus fixus gedurende de reorganisatie. Met dit instrument wil Defensie een gezonde en betaalbare organisatie opbouwen met de juiste personeelsamenstelling.

Dit gebeurt onder meer door het maximum aantal personeelsleden per rang en schaal vast te stellen. De CMC was van mening dat een te strakke invoer van de numerus fixus tot een aantal praktische problemen zou leiden en adviseerde daarom het instrument voorlopig niet toe te passen. Tijdens het overleg werd duidelijk dat de kritiek van de CMC zich niet zozeer richtte tegen de numerus fixus zelf, maar vooral op de wijze waarop en wanneer de numerus fixus wordt ingevoerd.

Tevreden

Afgesproken is dat de numerus fixus kan worden gehanteerd, maar dat de nodige flexibiliteit is ingebouwd om de balans tussen taken en middelen te kunnen waarborgen gedurende de reorganisatie. Heinz Geurts, voorzitter van de CMC, is tevreden met het bereikte akkoord. “Dit akkoord dat we net hebben ondertekend is goed te verdedigen naar de medezeggenschap. Onze grootste winst als CMC is dat we de nodige flexibiliteit bij de reorganisatie hebben gekregen in plaats van dat de gehele numerus fixus in beton is gegoten.”

Aan de overkant van de onderhandelingstafel heerst er ook tevredenheid. “Het akkoord is een belangrijke mijlpaal in de reorganisatie. Het betekent dat we voort kunnen en op schema blijven”, zegt een tevreden secretaris-generaal van Defensie Ton Annink. “Het akkoord getuigt van realiteitszin van 2 kanten. Het was af en toe een zware bevalling, maar dat hoort erbij.” Met het bereikte akkoord ligt de bal nu bij de hoofden van de 7 defensieonderdelen. Zij gaan verder met de reorganisatie van hun eigen onderdeel binnen de nu bekende kaders.

'Agenda van de toekomst'

Er is tijdens de onderhandelingen niet alleen gesproken over de numerus fixus. Ook de ‘agenda van de toekomst’ werd behandeld. Heinz : “We hebben gekeken naar de verdeling tussen burger en militair, de verhouding bovenbouw/onderbouw et cetera. Alles in het teken om op de beste manier de belangrijke verjonging voor elkaar te krijgen, maar ook de betaalbaarheid van de organisatie.”
Een gezonde organisatie?? Bitch please..... ik heb 'ze' zelden zo ondoordacht met de botte bijl om zich heen zien hakken. Men heeft totaal niet door wat de gevolgen zijn van het schrappen van bepaalde functies en zal zich later pas realiseren wat er allemaal kapot is gemaakt.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 4 juli 2012 @ 13:18:05 #209
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113757427
"Binnen de nu bekende kaders"? Wat zijn die dan?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:34:17 #210
211797 Esses
Splendide mendax
pi_113768360
de numerus fixus brieven denk ik.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:13:36 #211
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_113770029
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:18 schreef Cobra4 het volgende:
"Binnen de nu bekende kaders"? Wat zijn die dan?
De NF + 1% regel (waar het conflict met de SG over ging) = Defensiebrede kaders
En verder onderdeel specifieke kaders per deelproject.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_113793927
Nu iedereen dr uit schoppen en over max 2jaar dr achter komen dat er toch wel erg
weinig personeel over is.... :x
  donderdag 5 juli 2012 @ 07:13:43 #213
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113793961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:38 schreef AchJa het volgende:
Vreemd, Doorn staat tussen de lijst met de 20 blijvende MGD'en... En de Peel wordt afhankelijk van Volkel?

Dat wij nu al naar Volkel moeten voor de t'arts is sinds een paar maanden, (alles is net verhuisd en verbouwd daar) maar volgens die lijst wordt het straks Gilze of Oirschot, ff een halve dag uitrekken voor de tandarts. :')
mag straks niet meer onder diensttijd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 juli 2012 @ 07:24:54 #214
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113794008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:38 schreef AchJa het volgende:
Vreemd, Doorn staat tussen de lijst met de 20 blijvende MGD'en... En de Peel wordt afhankelijk van Volkel?

Dat wij nu al naar Volkel moeten voor de t'arts is sinds een paar maanden, (alles is net verhuisd en verbouwd daar) maar volgens die lijst wordt het straks Gilze of Oirschot, ff een halve dag uitrekken voor de tandarts. :')
Idem voor EHv. Zal wel onder Oirschot komen te vallen. Maar zal mij benieuwen waar de Crash ambulance dan komt te staan.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 juli 2012 @ 07:53:20 #215
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113794176
Leger ontslaat topatleten

door Roy Klopper

DEN HAAG - Net nu ze de piek naderen van hun voorbereiding op de Olympische Spelen in Londen, is de topatleten van de Defensie Topsport Selectie (DTS) ontslag aangezegd.


Luttele uren nadat de krijgsmacht ze gistermiddag formeel overdroeg aan chef de mission Maurits Hendriks van Olympisch Team Holland van NOC*NSF, werd judoka’s kapitein Guillaume Elmont en Elisabeth Willeboordse samen met hordeloper sergeant Gregory Sedoc telefonisch te verstaan gegeven dat per 1 december de stekker uit hun militaire sportploeg gaat.

Nieuwe baan

Dit betekent dat de topsporters na thuiskomst uit olympisch Londen op zoek moeten naar een nieuwe baan waarbij ze hun sport kunnen combineren met werkzaamheden. Minister Hillen (Defensie) stuurt vandaag een brief naar de Tweede Kamer waarin hij het einde van de in 2003 opgerichte topsportselectie aankondigt.

De maatregel komt voort uit de opgelegde bezuinigingen van 1 miljard euro.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)at_topatleten__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:01:26 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:01:59 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:16:17 #218
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113794357
Schijnt dat de KLu het helemaal niet erg vindt om naar de tandarts te gaan..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:35:38 #219
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113794510
Echte bezuinigingen zullen alleen plaatsvinden als de gehele TNO subsidie eruit flikkeren, overschot aan officieren aanpakken en investeringen in innovatie gewoon stopzetten. Ik durf glashard te stellen dat 50% van het gehele budget word gebruikt om het bedrijfsleven of particulieren te subsidiëren.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:42:14 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_113794555
Overigens die reacties ondertussen onder dat "topsport" bericht.... :')

Boehoe doen dat ze ontslagen worden...

quote:
Wat is dit weer voor een typisch Nederlands geblunder om atleten net voor hun vertrek dit te verkondigen. Net als de mededeling dat voor sommige atleten een boete dreigt omdat ze te lang over hun studie doen terwijl ze voor nederland uitkomen op de olympische spelen. Ik schaam me soms echt om Nederlander te zijn. Stelletje amateurs!
quote:
Over lekker motiverend gesproken. Daar train je dan jaren voor en op het moment dat het er toe doet wordt je ontslagen. Denk dat er geen goude plak inzit, zeker niet voor defensie. Had nou die tanks toch maar verkocht, hadden we geld over voor "leuke" dingen minister Hillen...
quote:
Volslagen onzin om deze atleten om "bezuinigings redenen" te ontslaan. Laat het leger trots zijn op z'n atleten en een inspiratie zijn voor iedere militair. Manny Pacquiao is luitenant kolonel in het Philippijnse leger. Neem daar een voorbeeld aan.
quote:
Tuurlijk, militairen die werkelijk prestaties leveren krijgen de zak, terwijl het legertje volgevreten en volstrekt overbodige generaals en kolonels door kunnen gaan met op kosten van de belastingbetaler nutteloos zijn. Zo trots in Nederland op hun topsporters. Bah, lafaards.
Etc...

Toen het bericht in de Telegraaf stond dat er 6000 man het hek over konden las ik dit soort gehuil niet.
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:04:13 #221
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113800123
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

mag straks niet meer onder diensttijd.
zeg nou zelf, als men bij defensie slim is doeken ze die hele militaire gezondheidszorg op. Laat de militairen maar naar de gewone huisarts en tandarts gaan in de eigen vrije tijd en laat ze maar zelf een zorgverzekering regelen. Dat scheelt honderden miljoenen per jaar.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:14:09 #222
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_113800496
Gelukkig is defensie nog niet zo 'slim' bezig.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_113800820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zeg nou zelf, als men bij defensie slim is doeken ze die hele militaire gezondheidszorg op. Laat de militairen maar naar de gewone huisarts en tandarts gaan in de eigen vrije tijd en laat ze maar zelf een zorgverzekering regelen. Dat scheelt honderden miljoenen per jaar.
Vrije tijd? Weet niet bij welke baas jij werkt, maar volgens mij is een bezoek aan de arts geen vakantieverlof, met andere woorden het zou jou geen uren moeten kosten.
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:31:47 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:41:45 #225
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113801501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zeg nou zelf, als men bij defensie slim is doeken ze die hele militaire gezondheidszorg op. Laat de militairen maar naar de gewone huisarts en tandarts gaan in de eigen vrije tijd en laat ze maar zelf een zorgverzekering regelen. Dat scheelt honderden miljoenen per jaar.
Geniaal.

En in het buitenland gewoon gebruik maken van de plaatselijke gezondheidszorg. Niet zeuren, de locals moeten het er toch ook mee doen?

En welke tandarts of huisarts is tegenwoordig niet buiten kantooruren open?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:18:07 #226
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113802853
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:41 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Geniaal.

En in het buitenland gewoon gebruik maken van de plaatselijke gezondheidszorg. Niet zeuren, de locals moeten het er toch ook mee doen?

En welke tandarts of huisarts is tegenwoordig niet buiten kantooruren open?
voor die paar missies die we nog doen maken we gebruik van host nation, of als dat niet kan een vriendelijke mogenheid, of commerciele inhuur. Kan het niet, dan doen we de missie niet, simpel. We willen en kunnen toch geen zelfstandige missies meer uitvoeren met onze uitgeklede defensie. Het probleem dat jij schetst is eenvoudig op te lossen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 juli 2012 @ 13:21:02 #227
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113802981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

voor die paar missies die we nog doen maken we gebruik van host nation, of als dat niet kan een vriendelijke mogenheid, of commerciele inhuur. Kan het niet, dan doen we de missie niet, simpel. We willen en kunnen toch geen zelfstandige missies meer uitvoeren met onze uitgeklede defensie. Het probleem dat jij schetst is eenvoudig op te lossen.
Willen staat toch compleet los van kunnen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:50:33 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_113804142
Defensie: topsport opgeven = nog geen vaste baan

De vijf topsporters die bij Defensie werkzaam zijn, kunnen dat per 1 december niet meer combineren. Defensie trekt namelijk vanwege de bezuinigingen de stekker uit de militaire sportploeg.

Maar ook als de militairen hun topsportcarrière opgeven, zijn ze nog steeds niet zeker van een fulltime baan bij Defensie. Ze zitten dan nog steeds in de poule van parttimers. ''Tegen die tijd zullen we in overleg met sergeants kijken of we een fulltime contract kunnen aanbieden", zegt Sunduz Celen, woordvoerder van Defensie.
Visitekaartje

Voor hun topsport kregen de militairen mediatrainingen en begeleiding van communicatieadviseurs. En dat breekt Defensie op. Spijtig, zegt Celen. "Ook voor Defensie is het een verlies. In ruil voor flexibiliteit en begeleiding zijn de topsporters het visitekaartje van Defensie. Ze geven bijvoorbeeld voorlichtingen tijdens Open Dagen. Zij zorgen voor positieve publiciteit." Dat is ook de reden waarom topturner Yuri van Gelder enkele jaren geleden werd ontslagen. "Die negatieve exposure van Van Gelder wegens zijn cocaïnegebruik kan Defensie niet gebruiken."
Uitzondering

Voor judoka Elisabeth Willeboordse liggen de zaken anders. Ook zij moet per 1 december kiezen. Maar omdat ze een studie medicijnen doet, is ze zeker van een baan: "Medici zijn schaars bij Defensie, zij kan na een eventuele topsportcarrière sowieso wel bij ons terecht als arts", zegt Celen.

NOS op 3
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:50:59 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:42:37 #230
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_113809322
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:23 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Vrije tijd? Weet niet bij welke baas jij werkt, maar volgens mij is een bezoek aan de arts geen vakantieverlof, met andere woorden het zou jou geen uren moeten kosten.
Dat het niet meer onder werktijd zou mogen is onzin.
Daarnaast verplicht Defensie militairen om uitzendgereed te zijn, daar hoort onder ander een gezond gestel en dental fitness bij.

Als ik niet meer op de CZB terecht kan vanwege tekorten e.d. geen probleem, dan ga ik naar de huisarts en de tandarts bij mij in de straat. Zolang je een verwijsbrief heb van het medische zorgteam vergoed het SVNK gewoon de kosten.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:33:18 #231
211797 Esses
Splendide mendax
pi_113811453
Bezoek arts is ten ALLE tijde BIJZONDER VERLOF. Maakt niet uit of je nu bij de overheid werkt of voor een civiele baas, je bent gewoon VRIJ. Punt uit.

Daarnaast is het DUURDER om de militair naar een civiele arts te sturen, daarnaast kunnen veel militairen welke geen oefeningen draaien dan ook niet meer rondkomen van hun karige loon.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:08:41 #232
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113815401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:33 schreef Esses het volgende:
Bezoek arts is ten ALLE tijde BIJZONDER VERLOF. Maakt niet uit of je nu bij de overheid werkt of voor een civiele baas, je bent gewoon VRIJ. Punt uit.

Daarnaast is het DUURDER om de militair naar een civiele arts te sturen, daarnaast kunnen veel militairen welke geen oefeningen draaien dan ook niet meer rondkomen van hun karige loon.
Geen regulier bezoek, alleen spoed. Tandarts is altijd gewoon eigen tijd. Ik geloof er helemaal niets van dat het duurder is de militairen de eigen gezondheidszorg te laten regelen net als iedere andere Nederlander , dan een peperduur eigen systeem van MGD's en ziekenhuizen met personeel , gebouwen en apparatuur in stand te houden. Ik wil die rekensommetjes wel eens zien. Zo karig is dat loon overigens ook weer niet, anders was defensie allang leeggestroomd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:19:04 #233
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_113815727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Geen regulier bezoek, alleen spoed. Tandarts is altijd gewoon eigen tijd. Ik geloof er helemaal niets van dat het duurder is de militairen de eigen gezondheidszorg te laten regelen net als iedere andere Nederlander , dan een peperduur eigen systeem van MGD's en ziekenhuizen met personeel , gebouwen en apparatuur in stand te houden. Ik wil die rekensommetjes wel eens zien. Zo karig is dat loon overigens ook weer niet, anders was defensie allang leeggestroomd.
Als ik zie wat manschappen en onderofficieren verdienen. Gewoon karig hoor voor het werk dat ze moeten doen. :{w
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:20:31 #234
211797 Esses
Splendide mendax
pi_113815770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Geen regulier bezoek, alleen spoed. Tandarts is altijd gewoon eigen tijd.
Dan moet je je CAO na gaan lezen. Ik heb zelf nog nooit onder een CAO gewerkt waar dit het geval is.
quote:
Ik geloof er helemaal niets van dat het duurder is de militairen de eigen gezondheidszorg te laten regelen net als iedere andere Nederlander , dan een peperduur eigen systeem van MGD's en ziekenhuizen met personeel , gebouwen en apparatuur in stand te houden.
Het personeel is er al, dat heeft te maken met uitzendingen (dat wat jij graag uitbesteed :') ). Daardoor is het dus goedkoper (personeel is altijd het duurste).
quote:
Ik wil die rekensommetjes wel eens zien. Zo karig is dat loon overigens ook weer niet, anders was defensie allang leeggestroomd.
Ja.. Helemaal gelijk... Laten we even heel eerlijk zijn, Defensie stroomt niet leeg door oefentoelagen en andere toelages.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:36:02 #235
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_113816275
Correctie: Defensie stroomt wel leeg. Lees het artikel op de eerste pagina van het nieuwstopic
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:14:16 #236
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113817549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

voor die paar missies die we nog doen maken we gebruik van host nation, of als dat niet kan een vriendelijke mogenheid, of commerciele inhuur. Kan het niet, dan doen we de missie niet, simpel. We willen en kunnen toch geen zelfstandige missies meer uitvoeren met onze uitgeklede defensie. Het probleem dat jij schetst is eenvoudig op te lossen.
Dus de schepen in de buurt van Somalië moeten maar lekker aan de steigers van Mogadishu gaan liggen als er absolute noodzaak is? Laat staan de onderzeeërs waarvan niemand mag weten waar ze op dat moment zijn?

En als we toch aan het outsourcen zijn, waarom dan niet gelijk de logistieke staart en de onderhoud van vlieg- en voertuigen? Hell, waarom zou je eigenlijk nog een krijgsmacht onderhouden?
Het hele systeem van huurlingen en simpele boeren werkte prima tot ene Maurits kwam en ons met allerlei onnodige kosten opzadelde.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:24:36 #237
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_113820860
Rave, maak je niet druk. Dit land mag en laat gebruik maken van het democratisch recht om voorgelogen te worden door het (Euro-)parlement. Ik kom uitingen van politici tegen waarin letterljk staat dat de afgelopen 67 jaar vrede in Europa is te danken aan de EU (en haar voorgangers). Een gotspe. Die 67 jaar vrede hebben we te danken aan de NAVO. De enige keer dat de EU iets aan vrede mocht doen was tijdens de Monitoring Mission in voormalig Joegoslavië. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen: uiteindelijk mocht de NAVO het probleem oplossen. En toch liegt men 20 jaar na dato dat de EU de vredesbrenger is. En het volk slikt het. Net zoals het volk het slikt dat het opgeven van onze (financiële) onafhankelijkheid goed is voor de vrede in Europa. Heel raar, maar ik zie juist de mogelijkheid van een conflict zachtjes opkomen. Het Noorden tegen het Zuiden. Het noorden wil niet meer betalen, het zuiden wil nog meer ontvangen. Politici denken de lont uit het kruitvat te houden door maar te betalen. Dat kan niet veel langer meer goed gaan. Als de politici door blijven aankloten zie ik ze niet alleen de EU en de Euro opblazen, maar zelfs de NAVO. En als het ontploft hebben we onze eigen krijgsmacht nog hard nodig. Al hebben we die tegen de tijd dat we 75 jaar vrede hadden moeten vieren waarschijnlijk al helemaal verkocht of geoutsourced.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_113826073
Ach, een (groot?) deel van de NAVO is net zo idioot als wij aan het bezuinigen dus staan we collectief met onze broek op de knieën als het er op aan komt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 juli 2012 @ 22:44:04 #239
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113827543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:12 schreef Druid het volgende:
Ach, een (groot?) deel van de NAVO is net zo idioot als wij aan het bezuinigen dus staan we collectief met onze broek op de knieën als het er op aan komt.
Juist en dat vergeten een heleboel mensen voor het gemak maar even. Die denken dat de overige NATO partners wel alles op peil houden waardoor NL wel kan bezuinigen. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:52:04 #240
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_113827954
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:12 schreef Druid het volgende:
Ach, een (groot?) deel van de NAVO is net zo idioot als wij aan het bezuinigen dus staan we collectief met onze broek op de knieën als het er op aan komt.
Een groot deel wel ja, maar het deel waar de rotzooi het hardst is begonnen (Griekenland) heeft een luchtmacht die zo ongeveer groter is dan wat nederland, belgië en engeland bij elkaar hebben, geloof ik. Dus als er shit komt binnen Europa hebben we nog een uitdaging.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_113830954
Ronald, het Europese project is natuurlijk wel begonnen met als één van de doelen een blijvende vrede in Europa. Je kunt er wel over twisten of de Europese integratie daadwerkelijk heeft bijgedragen aan die vrede.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:44:48 #242
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113834136
Ja, als je iedereen zo straatarm maakt dat er geen staande legers meer overblijven heb je dat aardig bereikt..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:28:00 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113838689
wel goed dat de JSF nu van de baan lijkt, dan kan die 7 miljard besteed worden aan bv het heropenen van de WZZ winkels,betere arbeidsvoorwaarden, lagere prijzen bij Paresto en een flinke salarisverhoging.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_113838811
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:44 schreef Rave_NL het volgende:
Ja, als je iedereen zo straatarm maakt dat er geen staande legers meer overblijven heb je dat aardig bereikt..
Of we worden zo rijk dat we de luxe hebben om zonder staande legers te kunnen.
pi_113838941
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of we worden zo rijk dat we de luxe hebben om zonder staande legers te kunnen.
Jij gelooft in sprookjes? Wereldvrede enzo?
pi_113839010
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:12 schreef Royyy het volgende:

[..]

Jij gelooft in sprookjes? Wereldvrede enzo?
Nee maar ik geloof wel dat we niet meer in de jaren 70/80 leven en dat je veel zaken anders kan organiseren.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:40:06 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_113839183
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee maar ik geloof wel dat we niet meer in de jaren 70/80 leven en dat je veel zaken anders kan organiseren.
Hoe had je dat in gedachten dan? Infanteristen automatiseren? Een soort Cylon leger?
pi_113839214
Ambities terugschroeven, kleiner en specialistischer maar wel snel inzetbaar. Meer samenwerking en specialisatie op internationaal vlak. Daar moet echter wel een cultuuromslag voor plaatsvinden en dat is lastig.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:47:04 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_113839264
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:42 schreef 99.999 het volgende:
Ambities terugschroeven, kleiner en specialistischer maar wel snel inzetbaar. Meer samenwerking en specialisatie op internationaal vlak. Daar moet echter wel een cultuuromslag voor plaatsvinden en dat is lastig.
Specialisatie hebben we het hier al eerder over gehad, is geen optie. Specialiseren betekent niet automatisch kleiner en goedkoper.
pi_113839317
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Specialisatie hebben we het hier al eerder over gehad, is geen optie. Specialiseren betekent niet automatisch kleiner en goedkoper.
Geen optie vanuit de bestaande doctrine, zoiets kan veranderen ;). En het is zeker niet automatisch goedkoper maar het biedt wel kansen op stevige besparingen.

Daarnaast is nu natuurlijk al duidelijk dat het bezuinigen op defensie nog niet voorbij is de komende jaren. Hoe lang kan je in het huidige type organisatie nog blijven snijden?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:51:53 #251
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_113839338
- nergens voor nodig -

[ Bericht 44% gewijzigd door Cobra4 op 06-07-2012 09:11:44 ]
pi_113839355
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:51 schreef von_Preussen het volgende:
- nergens voor nodig -
'feedback' in het feedbacktopic aub.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cobra4 op 06-07-2012 09:12:08 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:54:08 #253
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_113839376
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

'feedback' in het feedbacktopic aub.
- weg -

[ Bericht 2% gewijzigd door Cobra4 op 06-07-2012 09:12:18 ]
pi_113839964
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:42 schreef 99.999 het volgende:
Ambities terugschroeven, kleiner en specialistischer maar wel snel inzetbaar. Meer samenwerking en specialisatie op internationaal vlak. Daar moet echter wel een cultuuromslag voor plaatsvinden en dat is lastig.
Wat is volgens jou dan de definitie van een staand leger? Ook al zou je je volledig op één taak gaan richten, dan nog heb je daar een staand leger voor nodig. Tenzij je alleen nog maar met reservisten wilt werken... en dan is wat je hierboven noemde sowieso niet haalbaar.
pi_113840008
Ik blijf de kreet "ambities" bijzonder vinden. Wat is er mis met het aloude "vijanden tellen" en daar je strategie en capaciteit op plannen?
pi_113840058
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:25 schreef Royyy het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan de definitie van een staand leger? Ook al zou je je volledig op één taak gaan richten, dan nog heb je daar een staand leger voor nodig. Tenzij je alleen nog maar met reservisten wilt werken... en dan is wat je hierboven noemde sowieso niet haalbaar.
Het gaat mij niet zo zeer om wel of geen staand leger, ik verwees meer naa r de oude systematiek van een krijgsmacht met meerdere onderdelen die elk afzonderlijk volledige taken op moeten kunnen lossen.
pi_113840091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:28 schreef Druid het volgende:
Ik blijf de kreet "ambities" bijzonder vinden. Wat is er mis met het aloude "vijanden tellen" en daar je strategie en capaciteit op plannen?
Tja, wat zijn 'onze' vijanden tegenwoordig? Is dat strijden tegen terreur en piraten? Dan moeten we de huidige structuur toch wel behoorlijk aan gaan passen.
pi_113840167
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:33 schreef 99.999 het volgende:
Tja, wat zijn 'onze' vijanden tegenwoordig? Is dat strijden tegen terreur en piraten? Dan moeten we de huidige structuur toch wel behoorlijk aan gaan passen.
Als je het over defensie-strategie hebt moet je verder kijken dan "tegenwoordig". Het M-O borrelt (wie immer eigenlijk), ook ZO Azië is in rap tempo aan het bewapenen en zo zijn er genoeg potentiële hotspots in de wereld.

Strijd tegen terreur en het beschermen van onze internationale belangen (waar strijd tegen piraterij ook onder valt) zijn daar absoluut onderdeel van.
pi_113840202
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat mij niet zo zeer om wel of geen staand leger, ik verwees meer naa r de oude systematiek van een krijgsmacht met meerdere onderdelen die elk afzonderlijk volledige taken op moeten kunnen lossen.
Het vliegen met een F16 is nou eenmaal een ander truukje dan het rijden met een CV90 :)
pi_113840319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef Druid het volgende:

[..]

Als je het over defensie-strategie hebt moet je verder kijken dan "tegenwoordig". Het M-O borrelt (wie immer eigenlijk), ook ZO Azië is in rap tempo aan het bewapenen en zo zijn er genoeg potentiële hotspots in de wereld.

Strijd tegen terreur en het beschermen van onze internationale belangen (waar strijd tegen piraterij ook onder valt) zijn daar absoluut onderdeel van.
Maar bij een conflict in ZO-Azië of het MO gaan we ook geen geheel zelfstandige missie uitvoeren, dat doen we altijd samen met andere partners. daarop kan je je methoden aanpassen.
pi_113840352
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:39 schreef Druid het volgende:

[..]

Het vliegen met een F16 is nou eenmaal een ander truukje dan het rijden met een CV90 :)
Dat klopt en het is weer anders dan varen op een fregat. Maar moet een land als Nederland al deze trucjes blijven beheersen in de toekomst? Of levert je beperken tot een aantal trucjes en hierin de beste ter wereld worden misschien wel beter?
pi_113840412
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt en het is weer anders dan varen op een fregat. Maar moet een land als Nederland al deze trucjes blijven beheersen in de toekomst? Of levert je beperken tot een aantal trucjes en hierin de beste ter wereld worden misschien wel beter?
Wat al eerder in een ander topic is gezegd: als iedereen zich gaat specialiseren houdt dat in dat de individuele specialisaties heel groot moeten worden om de benodigde capaciteit te leveren. Anders gezegd, stel dat NL de taak krijgt "de marine" te worden, dan dient onze marine ook wel zeer fors te gaan groeien.
pi_113840434
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar bij een conflict in ZO-Azië of het MO gaan we ook geen geheel zelfstandige missie uitvoeren, dat doen we altijd samen met andere partners. daarop kan je je methoden aanpassen.
Correct, maar als 16e economie van de wereld lijkt het me niet meer dan evident dat we ook een naar-rato steen bijdragen. Het zal ons niet in dank afgenomen worden als we dusdanig krimpen dat we nergens meer serieus aan kunnen deelnemen. In het ergste geval ontnemen we onszelf daarmee ook de mogelijkheid hulp in te roepen mocht dat nodig zijn.
pi_113840445


[ Bericht 100% gewijzigd door Druid op 06-07-2012 09:48:59 ]
pi_113840469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:47 schreef Druid het volgende:

[..]

Wat al eerder in een ander topic is gezegd: als iedereen zich gaat specialiseren betekent dat de individuele specialisaties heel groot moeten worden om de benodigde capaciteit te leveren. Anders gezegd, stel dat NL de taak krijgt "de marine" te worden, dan dient onze marine ook wel zeer fors te gaan groeien.
Met bv tweederde of de helft van het totale defensiebudget kan die marine ook fors groeien natuurlijk. En je snijdt een flink deel bureaucratie er uit, dat scheelt ook. we hebben nu toch bijna 100 generaals? Dat kan minder.
pi_113840602
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met bv tweederde of de helft van het totale defensiebudget kan die marine ook fors groeien natuurlijk. En je snijdt een flink deel bureaucratie er uit, dat scheelt ook. we hebben nu toch bijna 100 generaals? Dat kan minder.
Dat vraag ik me serieus af. Van het budget wat er na deze ronde over is (7 mjrd) is (uit mijn hoofd) slechts 1.5-2 mjrd voor materieel, oefeningen en onderhoud. De rest is bestemd voor pensioenen en salaris van het personeel (straks minder dan 60.000 man als ik me niet vergis). Als je in krimpt naar zeg 4 mjrd ga je naar ongeveer 25.000 man, wat slechts het dubbele is van de huidige Marine, en dan heb ik het nog niet eens over de investeringen om een grotere vloot aan te schaffen. Niet een heel realistische gedachte dus.
pi_113840780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:48 schreef Druid het volgende:

[..]

Correct, maar als 16e economie van de wereld lijkt het me niet meer dan evident dat we ook een naar-rato steen bijdragen. Het zal ons niet in dank afgenomen worden als we dusdanig krimpen dat we nergens meer serieus aan kunnen deelnemen. In het ergste geval ontnemen we onszelf daarmee ook de mogelijkheid hulp in te roepen mocht dat nodig zijn.
We hebben jaren lang meer dan naar rato bijgedragen, dat beperken tot naar rato of iets minder dan dat hoeft niet direct tot problemen te leiden. Het zijn politieke keuzes die samenhangen met de rol die je op het wereldtoneel kan en wilt spelen.

Daarnaast kan je in het geval van specialisatie op dat vlak juist een bijdrage leveren die flink groter is.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:29:09 #268
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113841358
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met bv tweederde of de helft van het totale defensiebudget kan die marine ook fors groeien natuurlijk. En je snijdt een flink deel bureaucratie er uit, dat scheelt ook. we hebben nu toch bijna 100 generaals? Dat kan minder.
klopt het rare is dat er niets gebeurt aan de top officieren. Ik vind het stuitend dat er ook de laatste weken steeds weer nieuwe generaals benoemd worden. Vermenigvuldig die 100 maar met een factor 5. De Generaals ondergebracht in DMO, CDC, buitenlandfucties en projecten rekent Defensie steevast niet mee, ook de brigadegeneraals commandeurs en commodores niet, terwijl dat toch ook echt generaals zijn. Die mensen worden ontzien, omdat ze allemaal vriendjes zijn en er beloftes zijn over carrierepaden. Ook door traditie; na het volgen van de HDV zit je echt gebeiteld, helemaal als je uit de "lang KMA", oftewel knippen en plakken voor gevorderden school komt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:33:09 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_113841488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

klopt het rare is dat er niets gebeurt aan de top officieren. Ik vind het stuitend dat er ook de laatste weken steeds weer nieuwe generaals benoemd worden. Vermenigvuldig die 100 maar met een factor 5. De Generaals ondergebracht in DMO, CDC, buitenlandfucties en projecten rekent Defensie steevast niet mee, ook de brigadegeneraals commandeurs en commodores niet, terwijl dat toch ook echt generaals zijn. Die mensen worden ontzien, omdat ze allemaal vriendjes zijn en er beloftes zijn over carrierepaden. Ook door traditie; na het volgen van de HDV zit je echt gebeiteld, helemaal als je uit de "lang KMA", oftewel knippen en plakken voor gevorderden school komt.
Wat een onzin.
Genoeg overstes en kolonels zijn eruit gevlogen en er is flink gesneden in het hoofd van de organisatie.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_113841664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:54 schreef Druid het volgende:

[..]

Dat vraag ik me serieus af. Van het budget wat er na deze ronde over is (7 mjrd) is (uit mijn hoofd) slechts 1.5-2 mjrd voor materieel, oefeningen en onderhoud. De rest is bestemd voor pensioenen en salaris van het personeel (straks minder dan 60.000 man als ik me niet vergis). Als je in krimpt naar zeg 4 mjrd ga je naar ongeveer 25.000 man, wat slechts het dubbele is van de huidige Marine, en dan heb ik het nog niet eens over de investeringen om een grotere vloot aan te schaffen. Niet een heel realistische gedachte dus.
Een deel van de investeringen zit volgens mij buiten de vaste begroting. Daarnaast vind ik in het geval van een serieuze ombuiging het ook gerechtvaardigd om extra eenmalige investeringen te doen.
pi_113841671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

klopt het rare is dat er niets gebeurt aan de top officieren. Ik vind het stuitend dat er ook de laatste weken steeds weer nieuwe generaals benoemd worden.
Steeds weer nieuwe? Je bedoelt de nieuwe CDS? De oude CDS is met pensioen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:40:43 #272
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_113841679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:40 schreef Druid het volgende:

[..]

Steeds weer nieuwe? Je bedoelt de nieuwe CDS? De oude CDS is met pensioen.
Hap hap
pi_113841687
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een deel van de investeringen zit volgens mij buiten de vaste begroting. Daarnaast vind ik in het geval van een serieuze ombuiging het ook gerechtvaardigd om extra eenmalige investeringen te doen.
Agreed, mijn punt is meer dat als we het budget halveren (zoals je oppert) er van een serieuze gespecialiseerde marine geen sprake kan zijn. Zeker niet eentje die op het wereldtoneel de taken van meerdere marines over kan nemen.
pi_113841693
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:40 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hap hap
Me hungry.
pi_113841874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:41 schreef Druid het volgende:

[..]

Agreed, mijn punt is meer dat als we het budget halveren (zoals je oppert) er van een serieuze gespecialiseerde marine geen sprake kan zijn. Zeker niet eentje die op het wereldtoneel de taken van meerdere marines over kan nemen.
Ach, die van België moet lukken :+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:58:18 #276
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113842216
waarom wordt salaris en rang eindelijk niet eens losgekoppeld, dan zit je niet aan het probleem vast dat je meteen iemand moet bevorderen om iemand opslag te kunnen geven. Dan kun je ook veel makkelijker per arbeidsplaats bepalen wat voor salaris daarbij hoort, zonder dat meteen mensen op leidinggevende posities hoeft te zetten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:00:52 #277
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_113842304
is er al in principe.
Dat gaat nu op schaal...

Toen ik Defensie binnenkwam werd er gekeken naar mijn opleidingsniveau.
Op basis daarvan kwam ik in schaal 5 meteen in plaats van schaal 1.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:04:46 #278
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113842432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:40 schreef Druid het volgende:

[..]

Steeds weer nieuwe? Je bedoelt de nieuwe CDS? De oude CDS is met pensioen.
Niet alleen de CDS, er zijn vele benoemingen geweest de afgelopen tijd. Maar ook bij zo'n CDS denk ik, bij een wisseling is het een mooie gelegenheid die functie naar beneden te schrijven. Een gemiste kans. Waarom moet de bazen van de opco's lt-gens zijn?? Met al die bezuinigingen is defensie zo gekrompen dat die rang niet meer gerechtvaardigd is. Waarom nu een generaal voor 60.000 man., terwijl diezelfde generaal een aantal jaar terug aan 300.000 man leiding moest geven. Verder is met de CDS structuur het aantal generaals juist toegenomen, terwijl beloofd was dat de aantallen zouden krimpen. Alle defensiestaven kunnen prima op de kromhout, moet je eens kijken wat je dan bespaart aan overhead!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:07:51 #279
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_113842547
Ik vind dat er wel wat meer moet veranderen dan dat ;)
De hele structuur van defensie moet imo op de schop.

Afstappen van Brigade/bataljon etc etc.

Battlegroups formeren is veel efficienter.
ben je ook niet afhankelijk van wel/niet gevulde bataljons en cies.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:08:05 #280
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113842553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:00 schreef Pumatje het volgende:
is er al in principe.
Dat gaat nu op schaal...

Toen ik Defensie binnenkwam werd er gekeken naar mijn opleidingsniveau.
Op basis daarvan kwam ik in schaal 5 meteen in plaats van schaal 1.
Het toekennen van periodieken is normaal gesproken een automatisme, het aantal periodieken is ook helemaal niet gekoppeld aan een een fuctie, de rang wel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:09:39 #281
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_113842600
Ben het verder wel met je eens hoor. Maar er komt me een boel papierwerk bij kijken als dat van iedere man apart moet worden bijgehouden en berekent.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 6 juli 2012 @ 11:10:54 #282
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113842636
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef Pumatje het volgende:
Ik vind dat er wel wat meer moet veranderen dan dat ;)
De hele structuur van defensie moet imo op de schop.

Afstappen van Brigade/bataljon etc etc.

Battlegroups formeren is veel efficienter.
ben je ook niet afhankelijk van wel/niet gevulde bataljons en cies.
Waar vult men de gaten in een battlegroup dan mee?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:17:53 #283
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_113842873
Je werkt dan enkel met Pelotonsgrootte groepen.
Die kun je dan overal vandaan plukken en zo een battlegroup formeren.

Er is dan geen vast verband.

nadeel is dat je binding met een grotere groep verliest, zoals die nu wel bestaat met je eenheid.
voordeel is dat je niet meer zit met niet goed gevulde cie's.

Door niet goed gevulde cies is niet enkel een uitzending lastig, maar ook oefeningen zijn vaak een drama met uitgeleend personeel her en der.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:18:30 #284
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113842895
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:09 schreef Pumatje het volgende:
Ben het verder wel met je eens hoor. Maar er komt me een boel papierwerk bij kijken als dat van iedere man apart moet worden bijgehouden en berekent.
neejoh, je hebt nu toch ook je functiewaarderingstabellen, salariëring kan daar gewoon in, je hoeft dan geen rekening te houden met leidinggevende capaciteiten om iemand meer salaris te geven. Je kunt heel veel functies qua rang naar beneden schrijven en veel andere functies qua salaris. kortom je bent veel flexibeler en je voorkomt waterhoofd constructies en je hoeft niet mensen weg te sturen, of te bevorderen die schaars zijn, maar geen leiding kunnen geven. Krijg je niemand voor een functie, doe je gewoon het salaris omhoog totdat je wel iemand hebt, bij andere functies kan het salaris makkelijk naar beneden bijgesteld worden. Je moet hier ook flexibel in zijn. Het is eenvoudig in te passen in de vacaturebank.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:20:47 #285
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_113842969
Klinkt goed, maar soms is een rang nodig om bepaald " gewicht" in een discussie te kunnen brengen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 6 juli 2012 @ 11:28:14 #286
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113843262
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:20 schreef Pumatje het volgende:
Klinkt goed, maar soms is een rang nodig om bepaald " gewicht" in een discussie te kunnen brengen.
Correct. Zeker in NATO verband.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:58:32 #287
211797 Esses
Splendide mendax
pi_113846729
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

neejoh, je hebt nu toch ook je functiewaarderingstabellen, salariëring kan daar gewoon in, je hoeft dan geen rekening te houden met leidinggevende capaciteiten om iemand meer salaris te geven. Je kunt heel veel functies qua rang naar beneden schrijven en veel andere functies qua salaris. kortom je bent veel flexibeler en je voorkomt waterhoofd constructies en je hoeft niet mensen weg te sturen, of te bevorderen die schaars zijn, maar geen leiding kunnen geven. Krijg je niemand voor een functie, doe je gewoon het salaris omhoog totdat je wel iemand hebt, bij andere functies kan het salaris makkelijk naar beneden bijgesteld worden. Je moet hier ook flexibel in zijn. Het is eenvoudig in te passen in de vacaturebank.
en hoe strookt jouw verhaal met de bakelende norm?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:04:52 #288
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113846921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Correct. Zeker in NATO verband.
Je kan ze ook titulair bevorderen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:07:12 #289
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113846995
Ik zag trouwens ergens staan dat we 1 op de 60.000 generaals hebben. Na de bezuininging zullen 90 generaals hebben op een krijgsmacht van 65.000 man, dat is 1 op 722.

Leuke link met de US defense

http://truth-out.org/inde(...)ay-too-many-generals

[ Bericht 42% gewijzigd door trigt013 op 06-07-2012 13:15:16 ]
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:19:31 #290
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113847498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:20 schreef Pumatje het volgende:
Klinkt goed, maar soms is een rang nodig om bepaald " gewicht" in een discussie te kunnen brengen.
bepaalde meetings worden nu ook al in burgerkleding gedaan om strepenneukerij te vookomen. In NATO verband kun je vergaderen in burger de norm maken. ZOals al eerder geopperd, zou je voor NATO functie mensen voor de functieduur kunnen bevorderen. (ook hier weer het voordeel bij scheiden van rangen en salaris, dat je niet direct meer geld hoeft te geven bij een bevordering)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:21:12 #291
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113847566
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

bepaalde meetings worden nu ook al in burgerkleding gedaan om strepenneukerij te vookomen. In NATO verband kun je vergaderen in burger de norm maken.
En alle nato landen doen hetzelfde, dus wie hou je voor de gek.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:30:28 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:32:50 #293
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113848056
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jezelf, om serieus op BHFH in te gaan, zelden zoveel onkunde gezien... :')
Vertel? Je denkt dat onze politieke spelletjes uniek zijn in deze wereld? Ook in Amerika hebben ze een overschot van generaals en kijkt men vaker alleen naar de schouders dan naar de daadwerkelijke prestaties.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:33:30 #294
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113848093
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jezelf, om serieus op BHFH in te gaan, zelden zoveel onkunde gezien... :')
Als je in zo;n organisatie zit, ontwikkel je tunnelvisie. Ik sta op een afstandje, maar heb er wel jaren rondgelopen. Ik zie wel wat er anders kan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:34:43 #295
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113848153
Lees maar eens het verhaal over Courtney Hodges en zijn 33.000 omgekomen manschappen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_113848420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:34 schreef trigt013 het volgende:
Lees maar eens het verhaal over Courtney Hodges en zijn 33.000 omgekomen manschappen.
Vertel het ons eens.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:46:44 #297
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113848628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:41 schreef Druid het volgende:

[..]

Vertel het ons eens.
Een slecht functionerende generaal die eigenlijk gestopt had moeten worden in zijn macht ambities. En jaagde 100den manschappen de dood in om maar doelen te behalen zodat hij hier de glorie over kom claimen. Alleen bij het Hürtgenwalt ging hij de mist in, hij wilde als eerste de linie op duitse grond doorbreken op een onmogelijk stuk in de Siegfriedlinie. 33.000 doden later werd hij alleen gestopt door het feit dat het Ardennen offensief begon.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:49:54 #298
211797 Esses
Splendide mendax
pi_113848753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

bepaalde meetings worden nu ook al in burgerkleding gedaan om strepenneukerij te vookomen. In NATO verband kun je vergaderen in burger de norm maken. ZOals al eerder geopperd, zou je voor NATO functie mensen voor de functieduur kunnen bevorderen. (ook hier weer het voordeel bij scheiden van rangen en salaris, dat je niet direct meer geld hoeft te geven bij een bevordering)
Waarom zouden we uberhaupt nog rangen uitgeven en uniformen? Helemaal niet praktisch toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Als je in zo;n organisatie zit, ontwikkel je tunnelvisie. Ik sta op een afstandje, maar heb er wel jaren rondgelopen. Ik zie wel wat er anders kan.
Ja... Je hebt 30 jaar terug rondgelopen in de organisatie. Vent, kom op zeg. Laatst heb ik je al op je ongelijk omtrend voertuigen gewezen en nu moet ik je geloven dat je (terwijl je op dipli niveau zat) een goed beeld hebt in de keuken van de generaal? Doe ff normaal.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_113848802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:46 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Een slecht functionerende generaal die eigenlijk gestopt had moeten worden in zijn macht ambities. En jaagde 100den manschappen de dood in om maar doelen te behalen zodat hij hier de glorie over kom claimen. Alleen bij het Hürtgenwalt ging hij de mist in, hij wilde als eerste de linie op duitse grond doorbreken op een onmogelijk stuk in de Siegfriedlinie. 33.000 doden later werd hij alleen gestopt door het feit dat het Ardennen offensief begon.
Bronnen?

Het verhaal wat ik ken is dat van een generaal die vooral in de schaduw van Patton z'n dingen heeft gedaan, en inderdaad mooie doelen haalde.

Het beeld wat op http://www.3ad.com/history/courtney.hodges/index.htm geschetst wordt bevestigt dat ook nog eens.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:24:36 #300
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113850209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:51 schreef Druid het volgende:

[..]

Bronnen?

Het verhaal wat ik ken is dat van een generaal die vooral in de schaduw van Patton z'n dingen heeft gedaan, en inderdaad mooie doelen haalde.

Het beeld wat op http://www.3ad.com/history/courtney.hodges/index.htm geschetst wordt bevestigt dat ook nog eens.
Ik heb bronnen, maar niet digitaal. Ik zal ff googlen of ik ze digitaal kan vinden (maar het heeft geen prio voor mij)
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_113850265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:24 schreef trigt013 het volgende:

[..]

(maar het heeft geen prio voor mij)
Nuttig commentaar aangezien jij blijkbaar deze discussie starten wil :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')