Turquaz52 | donderdag 12 januari 2012 @ 02:44 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
Gokhan03 | donderdag 12 januari 2012 @ 08:41 |
Geen sneeuw | |
mitchelll0181 | donderdag 12 januari 2012 @ 08:58 |
Pfff remblokken besteld op mijnautoonderdelen.nl Vorige week vrijdag, nog niet binnen!! Mn remmen beginnen geluid te maken.. Beter komt het vandaag binnen!! Gvd.. | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 11:51 |
AH, hier gingen we verder. M'n spiegel is inmiddels vervangen. Was ff prutsen met de deurpanelen. Uiteraard zijn er een aantal van die clipjes afgebroken, dus die bestel ik nog wel 's een keer . Resultaat is nu dat het zwart van de linkerspiegel nu echt 'nieuw' zwart is, terwijl dat van de rechterspiegel enigszins verweerd is. Dat wordt poetsen | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 11:51 |
eBay. Heb je een foto van de verkleurde spiegel? Meegespoten? | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 11:53 |
Die clipjes kun je gewoon bij de dealer bestellen, geen eBay nodig . De spiegel is inderdaad gewoon meegespoten, alleen er zit altijd een klein stukje zwarte rand omheen. Dit zwart is iets verweerd, niet de lak van de spiegel zelf. Ik kan het weer aardig zwart krijgen met bumperblack. | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 11:55 |
Anders zou je iets van dit moeten proberen, dit is er speciaal voor gemaakt: Klik | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 11:58 |
Ik houd die in gedachten voor het geval bumperblack niet het gewenste effect heeft! | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 11:59 |
Ik heb ook nog wel iets anders staan, maar je woont een beetje uit de buurt. | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 12:03 |
Het leven is hard | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 12:04 |
Gewoon eerst goed schoonmaken, dan dat bumperspul erop, dan heb je kans dat het het langst blijft zitten. | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 12:05 |
Inderdaad. In maart/april krijgt de auto nog een grondige poetsbeurt met kleien en een aantal stappen van Meguiars, en dan gaat 'ie toch voor 3,5 maanden te stalling in (tenzij 'ie dan verkocht is). | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 12:06 |
Je bent niet helemaal nieuw in de detail-wereld. | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 12:09 |
Nee inderdaad, heb wel eens het één en ander geprobeerd. Auto heeft er nog nooit zo goed uitgezien na een hele dag poetsen (met m'n broertje!), kleien, Meguiars enzo. Heb er wel eens foto's van gepost hier. | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 12:12 |
Altijd een voldoening als je hem dan ziet staan | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 12:17 |
Ik moet wel een nieuw BMW-embleem | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 12:19 |
Ook erg netjes inderdaad! Onze Einzer heeft nog geen beurt gekregen, met het weer van de laatste paar weken sinds we 'm hebben. | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 12:21 |
Ik heb ook geen zin om nu buiten te staan poetsen, daarom in maart/april. Daarna ben ik toch voor 3,5 maanden in het buitenland. | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 12:22 |
Precies, het is vooral iets dat leuk is als het wat beter/lekker weer is. | |
YoshiBignose | donderdag 12 januari 2012 @ 14:12 |
Als je het zo leuk vindt mag je mijne ook wel poetsen hoor. | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 14:18 |
Ja hoor. Ook tegen mijn uurtarief op kantoor? | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 14:19 |
Tegen een kleine vergoeding geen probleem. | |
Mikkie | donderdag 12 januari 2012 @ 14:31 |
Ik sluit me aan bij Yoshi. Poetsers die tijd over hebben zijn welkom. Zorg ik voor een bak koffie | |
tha_rizzo | donderdag 12 januari 2012 @ 18:43 |
Schone auto Haarbal. Hoe is het trouwens nu met je spiegel? | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 18:44 |
Ik had vorige week een nieuwe besteld en afgelopen dinsdag gemonteerd. Hij is nu weer heel . Het spiegelglas is alleen nog wel gebroken, maar dat vervang ik volgende maand wel ofzo. Ik kan nu in ieder geval weer fatsoenlijk spiegelen. | |
Hyperdude | donderdag 12 januari 2012 @ 18:58 |
Hiero ligt al een dik half jaar een DAP 900 set ongebruikt in de schuur. oud, maar toepasselijk plaatje | |
Goddelijker | donderdag 12 januari 2012 @ 19:05 |
Waar woon je ergens? Wil 'm wel een keer testen voor je. | |
Maharbal | donderdag 12 januari 2012 @ 19:13 |
Ik geloof ergens in Oostenrijk/Zwitserland, vlakbij de grens met Italië | |
Hyperdude | donderdag 12 januari 2012 @ 19:53 |
Is eckte Hollandsche modder | |
DarkWolf88 | vrijdag 13 januari 2012 @ 21:35 |
Ik denk erover om mijn huidige e36 coupe te vervangen met een e46 coupe. Stel dat ik dat doe, wat is dan de beste optie? • A. model voor de facelift in 2001 met een km stand rondom 150.000 • B. na de facelift met een km stand over de 200.000 • C. een heel vroeg model, a 1999 met een km stand rond 120.000 • D. wachte tot ze goedkoper worden. (m'n budget is maar 5k.) Verder, hoeveel eigenaren zouden jullie nog 'oke' vinden? - Op marktplaats zie je dat heel veel varieren van 1 tot 10.. | |
YoshiBignose | vrijdag 13 januari 2012 @ 22:48 |
Ik zou als je 5000 hebt te besteden GEEN e46 coupe nemen. Heb er zelf eentje en dat is gewoon te weinig voor een nette. Sedan kan. Er zit veel troep tussen geloof me (met 10 eigenaren zoals je zegt). | |
DarkWolf88 | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:14 |
Dat dacht ik ook, maar ik merk toch dat de laatste tijd de prijzen erg aan het dalen zijn. Bijvoorbeeld deze? Heeft maar 1 eigenaar gehad. (als je marktplaats mag geloven) | |
Gokhan03 | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:48 |
Hey jongens, rechtsvoor bij mn compact komt een licht gierend zoemgeluid als ik harder dan 50km/h ga. Het geluid is niet constant maar komt regelmatig terug en gaat weer ff weg. Bochten hebben geen effect. Wat kan dit zijn? Ik kan het pas morgen opfilmen. Ik weet van de E39 hoe een kapotte wiellager klinkt maar dit klonk totaal niet zo. | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:04 |
Jet Cars moet je sowieso laten staan, zijn grote oplichters! De prijzen van de E46 dalen wel, ja. Maar dan nog is 5k voor een goede coupé erg weinig. Je kunt geluk hebben, maar je moet geduldig zijn met zoeken. Wat voor motorisering wil je? | |
DarkWolf88 | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:48 |
Als je googled op "jet car + oplichters" krijg je wel erg veel resultaten.. deze valt dus sowieso af, bedankt voor de tip! Een 320ci bij voorkeur met een M54 blok. Maar met dit budget zal het eerder een 318ci met een M43 1800cc worden denk ik. | |
YoshiBignose | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:50 |
Zeker niet het oude blok in de 318ci nemen dat is helemaal gaar. Maar met 5000 zou ik het gewoon niet doen maar je moet het zelf weten. | |
DarkWolf88 | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:03 |
ik kan hier op het internet weinig over vinden. Baseer je je uitspraak op ervaring? | |
YoshiBignose | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:09 |
Heb je blijkbaar niet goed gezocht. Ten eerste is het een 1.9 geen 1.8 en verouderd blok uit 1991. Misschien wel beetje verbeterd, maar nog steeds veel te weinig vermogen en slecht verbruik (voor een 4-cil). Ik zeg niet dat het een slecht blok is, maar niet in een auto uit 2000 kom op zeg. Niemand rijdt meer met een 8 klepper. | |
DarkWolf88 | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:13 |
duidelijk, thanks.:) | |
YoshiBignose | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:19 |
Nogmaals je mag het zelf weten, zullen vast wel goeie E46's tussen zitten ook maar persoonlijk zou ik het niet doen. Ik heb mijn E46 coupe uit 2002 (dus met 2.0 blok) gekocht van eerste eigenaar met 160.000 (altijd dealer / specialist onderhouden). Heb hem nu bijna 3 jaar, maar toch al het nodige stuk gegaan en benzine / banden / wegenbelasting / verzekering is ook niet gratis. Maar ik vraag me al snel af wat je wel niet aan onderhoud kwijt bent als je dus eentje rond de 2 ton koopt van de 10e achmed eigenaar die allemaal geen zin hadden om er geld in te steken. Ik zit ook na te denken om mijne te verkopen maar maak wel erg veel verlies erop en ik zit over de 2 ton dus krijg er volgens mij weinig voor ze worden inderdaad steeds goedkoper. | |
DarkWolf88 | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:29 |
Ik heb mijn e36 ook altijd goed weten te onderhouden, is een e46 zoveel duurder? Zelfde probleem wat ik heb met mijn e36, als ik hem nu zou verkopen mag ik blij zijn met 1500. In 4 jaar tijd 50% in waarde afgenomen, terwijl ik er ook zeker 3k aan onderhoud heb ingestopt. | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 09:52 |
Een e46 heeft het nodige aan kwaaltjes, dus probleemvrij is ie zeker niet. En dan kan onderhoud duur worden. Ik ben in anderhalf jaar nu al ruim 1.5k kwijt aan onderhoud voor m'n 320d, ruim 30k mee gereden in die tijd. Daar zitten wat 'kwaaltjes' bij, maar ook regulier onderhoud zoals banden, olie en filters. Goedkoop is anders. En hij levert nu inderdaad geen drol meer op, dus ik hou dat ding nog jaren en rij 'm compleet tot stront denk ik | |
nelisb | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:01 |
Daar heb ik helemaal geen last van met mijn e90 uit 2006. Tot nu toe na 1,5 jaar en 68.000 km 500¤ aan onderhoudskosten gehad inclusief APK. Zitten nieuwe banden onder en winterbanden zo goed als nieuw erbij. Exit: achterremmen kosten me 138¤. Komt erbij. [ Bericht 5% gewijzigd door nelisb op 14-01-2012 10:42:26 ] | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:08 |
Dat bestaat niet. Alleen een beurt bij een garage kost al 300 euro. Doe je het zelf, dan ben je voor 100 euro aan onderdelen wel klaar maar dan nóg telt het flink door. Je hoeft maar één ding kapot te hebben en je bent eraan (zoals bij mij de draagarmen... zelf gedaan maar in totaal toch ruim over de 300 euro kwijt). Bovendien kom je met je banden toch ook niet zo goedkoop weg? Of ligt er van die Linglong plastic Chinese rommel onder? Ik rij alleen maar op A-merken als Goodyear en Pirelli, daar ben je voor minder dan 300 euro voor een setje banden echt niet klaar. Eén keer zomer en één keer winter...dat gaat de 500 euro al te boven. | |
nelisb | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:36 |
Banden nog geen kosten gehad. Die zaten erbij. Pirelli zit eronder, geen goedkope meuk onder mijn e90. Winterbanden is pas 2 de winter en zomerbanden 2 zomers gereden. Jij doet 1 zomer en 1 winter met banden? Onderhoud met APK 638¤. Kan je de facturen laten zien. Onderhoud doe ik niet zelf, bij de garage waar mijn auto vandaan komt. Ik snap dat ik goedkoper uit ben dan jij, maar waarom twijfel je over wat ik neerzet? Ik heb toch geen reden om niet de waarheid te vertellen? De garage is gespecialiseerd in bmw, Mercedes, Audi en Porsche. Zal vast goed onderhoud zijn. [ Bericht 7% gewijzigd door nelisb op 14-01-2012 10:42:06 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:46 |
68.000 km gereden zonder banden vervangen en met 500 aan onderhoud incl. APK? Hmmmm, maar goed jouw auto was ook nieuwer toen je hem kocht. Het is logisch dat als je een E46 van 10 jaar koopt, je wat meer onderhoud hebt. En natuurlijk speelt er altijd een factor geluk mee | |
nelisb | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:52 |
Inderdaad nieuwer. Banden klopt. Met banden kan je toch wel rond de 50K rijden? Dus ik zit gemiddeld op 2 x 34K. 34K met goede banden is niet veel volgens mij? Geluk inderdaad ook. M'n collega heeft dezelfde auto uit 2006 ook. Heeft al meer kosten gehad. | |
mitchelll0181 | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:55 |
E46 uit 98.. Alleen banden koppakking waterpomp en remmen gehad.. Alles zelf gedaan. Minder als 800 uitgegeven eb em nu 2 jaar | |
YoshiBignose | zaterdag 14 januari 2012 @ 11:08 |
Hangt er natuurlijk heel erg vanaf hoe je rijdt, hoe breed de banden zijn en welk merk. 34k zijn ze toch meestal echt wel op hoor, tenzij je ze helemaal glad wil rijden. | |
nelisb | zaterdag 14 januari 2012 @ 11:17 |
Ok. Dacht dat 50K wel haalbaar was. Bij de volgende wissel zal ik het profiel eens laten meten. | |
YoshiBignose | zaterdag 14 januari 2012 @ 11:28 |
Ken ook wel mensen die dat halen, maar zijn grijs en is geen BMW Bandenspanning was ik vergeten maar is natuurlijk ook heel belangrijk voor de slijtage. | |
nelisb | zaterdag 14 januari 2012 @ 11:31 |
Bandenspanning altijd goed. Anders gaat er een lampje branden ;-). Hoeft maar iets minder lucht te zijn in 1 van de banden en systeem gaat piepen. | |
Tarado | zaterdag 14 januari 2012 @ 11:49 |
Ik let daar zelf altijd goed op maar met zomerbanden rijd ik aanzienlijk aggresiever dan met winterbanden dus 50K haal ik echt niet zal eerder 30K zijn | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:16 |
Mja, dat scheelt wel natuurlijk, maar is belangrijk voor de vergelijking. Jouw auto was nieuw, dus dan mag je verwachten dat e.e.a. nog wel even mee gaat. Mijn auto heeft ruim anderhalve ton gelopen, dan gaat er zo langzaamaan wel eens wat stuk. Overigens moest ik de winterbanden vorig jaar, vlak na aankoop al vervangen. Die kunnen nog wel twee seizoenen mee na dit jaar (al slijten ze wel hard met deze temperaturen), dus die kosten kan ik dan uitsmeren. Zomerbanden heb ik nog 20k op de banden gereden die er bij aankoop op zaten, en nu nieuwe gekocht. Hoop ik ook wel zeker zo'n 40k mee te halen, dus dan wordt het ook uitgesmeerd. Maar feit is wel dat ik ze nu wel allemaal heb moeten kopen en dus kosten heb gehad. Dat hangt samen het de factor 'tweedehands', waardoor het geheel wel wat duurder uitvalt. Tegen de de tijd dat je op mijn kmstand zit kun je ook wel gezeik krijgen met draagarmen, gloeibougies e.d. Dan ben je flink aan de beurt. Niet dat ik het je gun, maar dat scheelt wel behoorlijk voor de kostenvergelijking. | |
mitchelll0181 | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:22 |
Waar zit je op dan .. Ik ben vd week over de 280,000 gegaan | |
gebrokenglas | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:30 |
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden. Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen. Hoe doen jullie dat? | |
mitchelll0181 | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:32 |
Haha die van mij zit nooit meer vol als half.. Ligt eraan wat voor tank je hebt, tegenwordig zijn de meeste tanks van kunstof en maakt het niet uit maar als je een stalem tank hebt die niet goed gecoat is kan hij gaan roesten van binnen | |
gebrokenglas | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:34 |
Of is het om condensvorming tegen te gaan? Ik had begrepen dat vrachtwagenschauffeurs ook hun wagen met volle tank wegzetten (in weekenden) om te voorkomen dat er water in de tank komt. | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:39 |
Zo snel gaat dat echt niet. Alleen als je 'm lang stil laat staan (meerdere weken/maanden) is 't wel slim om 'm vol weg te zetten, maar voor die korte tijd maakt het echt niet uit. Het wordt meestal niet geadviseerd om helemaal leeg te rijden, omdat het bezinksel van je tank (de kleine prut en afval) naar beneden zakt in de loop van de tijd (gedurende vele tanks), en dan in je motor komt. Maar ik geloof er niet zo in. Met een stevig bochtje is toch altijd alles weer gemend en wordt e.e.a. verbrand. Daarnaast heb ik al vaker m'n tank nagenoeg leeg gereden, maar nog nooit een probleem gehad met de loop van de motor daarna. Zo ver ben ik nog lang niet . Zit nu op iets meer dan 170k. Ik kan voorlopig dus nog even doordieselen . | |
mitchelll0181 | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:45 |
Oooohhhhw hahaha naja ik mag dus niet klagen .. Tot nu toe weinig gedoe, alleen de koppakking.. Middgje werk | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:48 |
Ik heb nu de draagarmrubbers weer kapot. Auto is zoekerig bij hogere snelheden. Binnenkort maar weer eens mee aan de bak en dan moet 't echt even klaar zijn. Wegenbelasting, verzekering en brandstof zijn al duur genoeg elke maand! | |
YoshiBignose | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:31 |
Heb je die laatst vervangen dan? Wel raar dat ze weer kapot gaan. | |
gebrokenglas | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:40 |
Ja dat mag zo snel niet gebeuren. Maar misschien zijn het je veren ofzo.... | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:53 |
Heb ze ruim 25k vervangen... OEM naar Meyle HD, omdat OEM erom bekend staat weer snel de geest te kunnen geven. Maar ben wat verder gaan Googlen en merk nu dat de Meyles ook relatief snel weer eraan gaan en dat blijkt nu wel. Had de auto laatst ook op de brug staan en toen zag ik al dat ze compleet droog waren. Grote kans dat er dus alweer scheuren in zitten. Gelukkig nu geen complete arm vervangen, maar enkel de rubbers. Dat scheelt behoorlijk in de kosten. Veren zijn nog prima, laatst gecheckt. | |
Turquaz52 | zaterdag 14 januari 2012 @ 20:09 |
Vandaag maar weer eens de BMW gestart en een half uur laten draaien, ff heet laten worden.. Damn, ipv dat de tijd stil staat, gaat het alleen maar achteruit met mijn beestje.. Gaat nog veeeeeel werk en tijd in zitten zo te zien.. | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2012 @ 09:41 |
Die van mij zitten er nu 5 jaar en 120K kms onder. Soms zit het mee. Afschrijving 330i Touring uit 2001 wil ik niet eens weten. Nu 200K mee gereden en aanschaf in 2006. Kostte toen iets van 27K Wat ie nu waard is wil ik niet weten. Soms zit het tegen. Lekker doorkarren dus. [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2012 09:49:54 ] | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2012 @ 09:49 |
Als ik het zo lees schrijf je dus 1500 over 4 jaar af=¤375 per jaar. Dat is toch lekker weinig; haal je de rest van je leven noot meer/weer. 50% daarentegen klinkt idd. slechter en 3K onderhoud klinkt ook niet best. ff doorrijden met deze dan maar. Als je een goede/nette CP zoekt moet je goed zoeken. Anders ben je altijd de pineut als je gaat Bottom feeden (kom je steeds weer uit bij bedrijven zoals hierboven uit Rdam ). Zou er zelf eentje kopen van een Duitse tandartechtgenote. [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2012 09:58:30 ] | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 10:41 |
Volgens mij is het niet goed als je diesel helemaal leeg rijdt. Maar dan ook echt leeg. Volgens mij kan het bij benzine tegenwoordig nauwelijks meer kwaad. 1/3 klinkt helemaal als bullshit, dan mag je dus nooit minder dan 20l in je tank hebben ofzo? Ik ken mensen die nooit meer dan 20l tanken Bij oude auto's dus bijv. m'n E23 is de kans dat er heel veel troep dan in je pomp en filter komen. | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2012 @ 10:48 |
Als het lampje gaat branden zit er nog iets van 8 liter in. Zou ik niet de hele dag mee in de file in Madrid willen staan, maar kan verder geen kwaad. Dure benzine vind ik vervelend; kleine actieradius nog vervelender. Als je om de 400 km gaat tanken (die 1/3 die hierboven wordt genoemd) kom je nooit meer in B. Bij een diesel is het misschien allemaal/de pomp wat kwetsbaarder maar kan je volgens mij ook gewoon tot de reserve doorrijden. Hij rijdt natuurlijk wel lekkerder op lekker verse=koele, benzine als op 35 graden voorverwarmde ouwe prut. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2012 11:12:49 ] | |
gebrokenglas | zondag 15 januari 2012 @ 10:52 |
Het lijkt goedkoper, als je steeds voor 50 euro tankt... | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 10:54 |
Ja sommige mensen hebben ook echt geen geld ofzo en als je dan maar 1 of 2x per week rijdt tja... Ik tank altijd vol, behalve bij m'n E23. Dat is gewoon echt niet leuk meer. Laatst aan de snelweg ¤1.75 dus dan ben ik ¤175 voor een tank kwijt dat gaat me toch echt te ver Met de E46 heb ik al een paar keer tot 0 volgens de bordcomputer doorgereden. Niet express, maar opeens waren alle tankstations kapot waar ik reed. Toen was ik toch wel een beetje in paniek met de navigatie de dichtsbijzijnde opgezocht, was die weg afgesloten. Toen weer een ander gezocht, teller stond al op 0 en gelukkig nog gehaald. Toen kon ik 62l tanken, dus zat er eigenlijk nog een liter in. Vraag me af in hoeverre dat klopt dan. | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 10:59 |
Ik heb een keer 12 km gereden NADAT hij op 0 stond... Zweten, zweten !!! Fuck | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 11:25 |
En hoeveel kon er toen in? | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 11:31 |
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik em bijna nooit voltank hahaha, werk nu via uitzendbureau krijg per week betaald dus ik ga niet voor bijna 100 euro tanken haha | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 11:32 |
Oke sloeber | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2012 @ 11:33 |
idd. Maar dan moet je eigenlijk geen BMW willen rijden behalve de E30 318 van je oma die nooit kapot gaat. | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 11:36 |
Ja momenteel wel haha, nee ben paar maanden werkelios geweest dus toen ik werk kon krijgen heb ik gelijk ja gezegd .. Dus heb nou ff nie veel in april contract dan komt er ff paar honderd bij | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 11:44 |
Goed BEZIG. Nou ja je hoeft ook niet per se stinkend rijk te zijn om BMW te rijden Voordeel van een oldtimer is dat als je niet rijdt, je eigenlijk ook geen kosten hebt. Pas als je begint te rijden dan ga je betalen voor benzine en onderhoud. Nou ja, ze rotten natuurlijk wel weg ook al staat ie stil. In een garage misschien minder snel, maar dat kost me toch echt teveel | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 11:51 |
Idd, maja ik rijd bmw omdattie praktisch in mn schoot is geworpen Hahaha Maarre geen andere auto meer ... Helaas hahaha pfff wou dak ook maar 60 wegenbelasting moest betalen | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 12:01 |
Dat betaal je toch? Ik ben nu 52 per maand dacht ik kwijt voor de E46. En dat zelfde ongeveer aan verzekering. Toch al ¤100 zonder dat je wat met de auto doet | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 12:16 |
Ja per kwartaal bedoel ik dus hahaha maat van mij had een rovertje, 64 per kwartaal | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 12:18 |
Ja maar je betaalt alsnog 64,- om voor lul te staan | |
Gokhan03 | zondag 15 januari 2012 @ 12:29 |
Sinds eergisteren werkt mn indicatie van mn bc niet meer hoeveel km's ik nog kan rijden -.- | |
Tarado | zondag 15 januari 2012 @ 12:33 |
ik zag wel dat belasting is gestegen, nu 280 per kwartaal | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 12:35 |
Dat is ziek maar een diesel toch? | |
Tarado | zondag 15 januari 2012 @ 12:38 |
nee, V8 benzine massa 1865kg; basisbedrag 177,61, provinciale opcenten 102,48 = 280 (ik had de aanslag nog liggen ) | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 12:40 |
Slik maar dan heb je ook wat | |
gebrokenglas | zondag 15 januari 2012 @ 12:40 |
Ik zit op dik 350 per kwartaal aan wegenbelasting, en dan nog verzekering, ook een goeie 70 euro per maand... 't is allemaal niet goedkoop. Volgende auto wordt een mooie Aygo. Wat? Ja! Geen typefout. | |
Tarado | zondag 15 januari 2012 @ 12:44 |
Dat is wel diesel neem ik aan? | |
Tarado | zondag 15 januari 2012 @ 12:53 |
Inderdaad, als je echt rationeel gaat kijken op kosten etc. kom je niet op een BMW uit denk ik maar rijplezier is toch ook belangrijk | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 13:24 |
350 .. The fuck .. Wat heb je .. X5 ?? | |
PhatBassBoom | zondag 15 januari 2012 @ 13:49 |
Heb eindelijk foto's kunnen maken. Bij 175.xxx km vervangen en staat nu op 184.xxx km. | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 13:51 |
Schattig, lijkt op mijn eerste E36 ook niet meegespoten bumpers en dorpels. | |
PhatBassBoom | zondag 15 januari 2012 @ 13:54 |
Hij moet dus weg omdat hij al een hele tijd niks staat te doen in mijn straat. Ik rijd tegenwoordig in dat bedrijfsautotje rechtsboven op de eerste foto. | |
DarkWolf88 | zondag 15 januari 2012 @ 14:54 |
mijn eerste bmw: E21 315 uit '83, 2 jaar geleden verkocht.. alhoewel zwaar underpowered toch een geweldige wagen huidige bmw: E36 316i coupe e2, al zo'n 4 jaar in bezit, mooie betrouwbare auto. Maar de 102 pktjes laten te wensen over.. Deze gaat dan ook binnenkort in de verkoop en hopelijk komt daar een groene E46 318ci voor in de plaats. [ Bericht 4% gewijzigd door DarkWolf88 op 15-01-2012 15:02:27 ] | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 15:06 |
Volgens mij is de 315 bijna nog sneller dan die 316i, vooral door het lagere gewicht. Waarom heb je die 315 weggedaan dan, kon er als oldtimer op zich wel naast toch en zijn zo leuk om in te rijden Ik heb een E21 320/6 gehad, ook geen snelheidsmonster (en wel zuipen) maar een heel leuk geluidje | |
DarkWolf88 | zondag 15 januari 2012 @ 15:18 |
Destijdshad ik geen andere keuze, want ik zat krap in het geld en zowel mijn e36 als e21 hadden onderhoud nodig.. toen moest er een keuze gemaakt worden. Voor de lange afstanden die ik rijd was mijn e36 beter geschikt, vandaar dat de e21 in de verkoop ging. Ik heb er tot op vandaag nog spijt van. Een 315 heeft toch hetzelfde gewicht als een 316, want in feite is de motor hetzelfde alleen zitten er ringen in de cilinders die de inhoud verkleinen? | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 15:32 |
Ja ik bedoel ook de 315 tov van je e36 316i die zijn beide traag, maar volgens mij scheelt het weinig. | |
PhatBassBoom | zondag 15 januari 2012 @ 15:37 |
315 0-100 in 14,8 en een top van 154 km per uur. 316 0-100 in 12,7 en een top van 195 km per uur. | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 15:53 |
Vreemd mijn oude 316i ging maar 13.6 naar 100 maar ik had ook uit 1991. | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 20:31 |
He heb vanmiddag mn blokken vervangen, maar heb beetje sponsachtig gevoel in het rempedaal.. is dat normaal .. ? | |
Matty___ | zondag 15 januari 2012 @ 20:40 |
als in remt niet? dat is wel normaal de eerste paar dagen. | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 20:44 |
Sponzachtig gevoel is even normaal.. maar hij moet wel remmen hoor de zuiger is toch niet uit de remklauw geweest? Je hebt toch ook je remmen verder niet ontlucht? | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 20:46 |
Owke jazeker hij remt wel goed maar de eerste cm is sponsachtig terwijl dat bij mijn auto normaal heel kort was die overgang.. Maar zuiger is er uiteraard niet uitgeweest nee .. gewoon ff wennen dus .. Wel zitten kutten om dat lampje uit te krijgen ... Blijkt dat je gewoon je contact ff 1 minuutje in acc stand moet hebben .. toen ging die uit . | |
YoshiBignose | zondag 15 januari 2012 @ 20:48 |
Ja moet ff in het profiel van je schijf komen dacht ik daarom is het beetje sponzig, gaat wel weg | |
mitchelll0181 | zondag 15 januari 2012 @ 20:52 |
Owkeeee.. toch altijd beetje eng alstie anders remt als normaal hahaha | |
Mikkie | zondag 15 januari 2012 @ 23:51 |
Hier ook. 165 euro per maand aan verzekering en mrb, nog geen km gereden dan . 27k nog in 2006? De tering, da's een hoop geld! Met 200k op de klok kom je nou qua vraagprijs rond 8k ofzo uit denk ik. Niet te veel over nadenken inderdaad . Mijn 320d is ook behoorlijk gedevalueerd in anderhalf jaar, daarom blijf ik 'm ook echt nog wel even rijden. De BC rekent ook behoorlijk op je laatste verbruik. Je kunt 'm dus tot streepjes rijden met 180 op de snelweg en dan zakken naar 90 op de CC, dan kun je ineens weer 10km ofzo. En na de streepjes kun je meestal nog wel een tijdje. Meeste wat ik, na streepjes te hebben gezien, ooit in de tank heb gekregen was 63,72 liter, maar dan ook echt tot de vulopening toe afgetankt. Geloof me, dan heb je het warm. Vooral met je kwetsbare brandstofpomp . Kwam volgens mij door flink planken tijdens een lange rit, waarbij ik niet in de gaten had dat de brandstof bijna op was | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 09:26 |
Dat is nog niet leeg dan, mijn vorige E39 had een tank van 65 liter en ik heb daar wel vaker 68 liter ingegooid. Maar dan reed ik ook nog 30 km door terwijl er 0 km stond. Er was geen benzinepomp die geopend was -.- Of de pomp naait mij | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 09:29 |
8 km heb ik nog gereden nadat de BC zei dat de wagen leeg was 8 heeeeele lange kilometers | |
Mikkie | maandag 16 januari 2012 @ 10:15 |
Was dat benzine of diesel? Benzine kun je straffeloos leeg rijden, dus weinig problemen mocht je 't niet halen. Gezien de kwetsbaarheid van de brandstofpomp -mijn model staat erom bekend- vond ik dit al spannend genoeg. Geen grappen als je een pomp van 1.500 euro in de soep rijdt... | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 10:30 |
I win .. 12 .. Met zweet overal!! | |
piekartz87 | maandag 16 januari 2012 @ 10:52 |
kan mijn 2 x e30 316i verandert worden in 1x e36 323i ? of is dat alweer te laat? | |
Mikkie | maandag 16 januari 2012 @ 10:56 |
Dan heb je het warm, kan ik je vertellen: | |
Matty___ | maandag 16 januari 2012 @ 10:59 |
is het dan niet handiger langzamer te rijden? | |
Mikkie | maandag 16 januari 2012 @ 11:08 |
Die opmerking kreeg ik toen ook al. Zat op de 170 toen ik de streepjes zag, snel een foto gemaakt en daarna teruggezakt tot 90@CC... en rustig doorgerold tot de volgende pomp | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 11:12 |
Ja ik ga echt niet harder als 80 als ik die streepjes zie hahaha | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 11:25 |
ik geef dan juist gas bij, dan ben ik toch sneller bij de pomp | |
piekartz87 | maandag 16 januari 2012 @ 11:27 |
Viel me op bij de e36, als de naald van de benzine onder de helft komt gaat het ineens erg hard. ik haal +/- 570 km trouwens tot het reserve lampje aan gaat | |
Mikkie | maandag 16 januari 2012 @ 11:34 |
Kom op man. Live a little Ik hou dat eigenlijk nooit meer echt in de gaten. Vorige auto wel, daar was de meter ook niet 1:1 gelijk met de stand in de tank, donderde op sommige stukken hard naar beneden. Nu let ik er niet meer echt op, ga meer uit van de calculatie van de BC en het aantal gereden km's. | |
piekartz87 | maandag 16 januari 2012 @ 11:52 |
Ik hou het aantal gereden km's in de gaten. bc is niet uitgebreid genoeg bij mij. 1996 he. binnenkort wel een iets uitgebreidere check control overkopen van iemand | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 11:58 |
Ja tis goed, ooit een keer stil gestaan ... Nooit meer ! | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 12:38 |
Ja het was benzine. Niet dat het met opzet ging. Ik tank in ieder geval als de BC 0 km aangeeft. Dan zit er nog ongeveer 3 liter als hij echt op 0 is. Bij mijn E39 gaf hij wel eens 5km aan maar bij mn 323ti komen de strepen als ij onder de 25km komt. Maarr.. Sinds een paar dagen zie ik alleen maar streepjes staan terwijl ik nog echt een kwart tank had. Iemand eerder dit probleem gehad? Het gemiddeld verbruik wordt wel berekend. | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 12:49 |
getankt met contact aan ? Ook wle is gehad.. contact uit, contact ff minuutje op acc stand laten staan, contact uit, en starten | |
Goddelijker | maandag 16 januari 2012 @ 12:53 |
Wat is een start-stop-systeem toch raar, als je er de eerste keer mee rijdt. | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 12:57 |
Ik snap het niet... Wat voor startmotoren en starterkransen zitten in die auto's ... Gaat toch een keer kapot als je zovaak moet starten.. en wat in de winter .. met een minder zwakke accu .. | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 12:57 |
Dat probleem ken ik ook ja, dat ik tank met contact aan maar dat probleem loste zichzelf na de volgende keer dat ik hem start weer op. Dit keer is het ontstaan terwijl er een kwart tank in zat, van de volle tank die ik vorig week had getankt. Ik weet alleen niet meer of ik het contact aanliet. | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 12:58 |
Dat is nou de wegwerpmaatschappij van tegenwoordig. Alles moet binnen een bepaalde tijd stuk gaan. | |
Goddelijker | maandag 16 januari 2012 @ 13:00 |
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS. Net zoals de bobines, na 4 jaar. | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 13:04 |
Vrij snel start ... uhhmz dat is iig bij mij nooit meer als een slag ... Mja leuk bedacht maar werkt nie echt denk ik .. kan me niet voorstellen dat je er heel veel mee bespaart.. tenzij je voor een brug staat ... maar ook dan wil ik met 0 graden lekker mijn motor aanhouden lol | |
Goddelijker | maandag 16 januari 2012 @ 13:06 |
Het is volgens mij meer ingebouwd en bedacht om de gebruikscijfers omlaag te krijgen tijdens de test van 'n nieuw model. Net zoiets als een Prius, zuinig/groen/goed voor 't milieu, uitrusten met leer. Maar nu een BMW met SSS, zuinig/groen/goed voor 't milieu, maar wel een 2L erin leggen. | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 13:11 |
Geweldig nou je t zegt ja .... Met leer hahahaha Nog nooit over nagedacht | |
piekartz87 | maandag 16 januari 2012 @ 13:11 |
prius zuinig voor het milieu, maar wel donders veel dikke accu's erin. hoe vervuilend wil je het hebben | |
Goddelijker | maandag 16 januari 2012 @ 13:14 |
Het is belachelijk inderdaad. En met navigatie, weet je wel hoeveel CO2 een raket uitstoot om een GPS-satelliet om de aarde te brengen?! | |
piekartz87 | maandag 16 januari 2012 @ 13:20 |
dikke accu's lijken me anders een behoorlijk directe milieu vervuiler. | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 13:22 |
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt. Ik denk dan, liever een beetje vervuiling over de hele aarde dan bepaalde plekken waar het zwaar vervuild wordt. De natuur kan ons wel corrigeren als er een beetje uitlaatgassen in de lucht hangen, maar bij die gebieden waar dat zuur voor de accu gewonnen wordt is in een straal van xxx km uitgestorven. Er was hierover een artikel op de FP maar kan die niet meer vinden. Dat gebied waar dat zuur voor de accu wordt gewonnen was ergens in Afrika dacht ik | |
piekartz87 | maandag 16 januari 2012 @ 13:24 |
dat de accu's in een prius gaan wil nog niet zeggen dat die gebieden er ineens beter op zijn geworden alleen maar meer vraag naar accu's | |
Matty___ | maandag 16 januari 2012 @ 13:27 |
accuzuur win je niet. die maak je. Is gewoon verdunt zwavelzuur. | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 14:21 |
een auto met SSS. gebruikt de startmotor niet....... (ja oke wel bij de eerste start uiteraard) de motor slaat weer aan door de dynamo.... de dynamo is ook een "startmotor" | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 14:23 |
.... Wuttt Hoe dan ... Wat is het verschil tussen eerste start en 2e dan .. Behalve dat de motor warm is .. Ben benieuwd En die dynamo .. Is die tandwiel aangedreven dan | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 14:26 |
ik weet niet hoe..... ik weet alleen dat de dynamo het werk doet... een nieuw soort dynamo... snaar aangedreven.... (hele strakke gok ik ) | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 14:27 |
No fucking way.. Echt niet Zeker weten | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 14:29 |
Start-stopsystemen spreken aan omdat ze een merkbare verspilling tegengaan, namelijk een draaiende motor in een auto die niet voortbeweegt. Maar zo’n systeem is zeker geen simpele maatregel met een kostprijs van tien euro. Het starten van een motor – zeker als dat zo vaak gebeurt omdat de motor telkens wordt uitgezet om het milieu te sparen – is een handeling die een zware wissel trekt op de accu en de startmotor. Auto’s met een start-stopsysteem zijn daarom vaak uitgerust met een extra accu voor dat systeem. De gebruikelijke accu krijgt het dan niet zo zwaar te verduren en stroomverbruikers als koplampen, airco en radio kunnen gewoon aan blijven. | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 15:21 |
Bij het starten van een auto is er toch altijd een "choke" moment? | |
lst128 | maandag 16 januari 2012 @ 15:24 |
Precies, het is compleet anders ontworpen, een start-stop systeem is niet hetzelfde alsof je zelf via het contactslot de motor aan en uit zou zetten. Sommige systemen werken met een 'omgekeerde' dynamo die de motor aanslingert, andere systemen (bijv. bij Mazda) kunnen precies zien hoe de zuigers in de cilinder staan en op die manier de motor starten door ontsteking van de goede cilinder op het juiste moment. | |
Catch22- | maandag 16 januari 2012 @ 15:28 |
nee man | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 15:44 |
Duidelijk! | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 15:46 |
Oops vergat de bron te vermelden http://www.hetautonieuws.(...)-start-stopsystemen/ | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 15:57 |
wat wil je er verder mee zeggen? | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 15:57 |
Dat een auto niet met een dynamo gestart wordt | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 15:57 |
staat er iets technisch dan in jouw 3 jaar oude verhaal? | |
mitchelll0181 | maandag 16 januari 2012 @ 16:02 |
Ik kan geen andere varianten van start stop systemen vinden .. Jij wel ? | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 16:07 |
citroen/bmw gebruiken een andere technologie.... ik kan echter nergens de bron vinden die ik heb gelezen..... Valeo heet het systeem of de fabrikant ervan geloof ik... | |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 16:08 |
Nog even en de milieuhippies zorgen ervoor dat er weer een slinger op je auto zit | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 16:11 |
Ik blijf voorlopig in mijn ouwe bakkie rijden hoor, zeker nu ik na deze maand geen belasting meer hoef te betalen | |
Catch22- | maandag 16 januari 2012 @ 16:14 |
http://www.diks.nl/oldtimer-wegenbelasting van wanneer is hij? Want die regeling is bevroren sinds 1 januari. http://nl.wikipedia.org/w(...)asting#Oude_auto.27s Voor auto's ouder dan 25 jaar hoeft geen motorrijtuigenbelasting betaald te worden, zij krijgen automatisch vrijstelling op het moment dat het voertuig ouder dan 25 jaar is. Deze regeling is in 2008 aangepast. Op 1 januari 2012 wordt de vrijstellingsregeling voor voertuigen van 25 jaar en ouder bevroren. Dit wil zeggen dat alle voertuigen met een constructiedatum (dit is niet de datum van eerste toelating) van na 31-12-1986 niet meer in aanmerking komen voor vrijstelling. | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 16:21 |
Eerste toelating... 1987! Bouwjaar 1986. Daar had ik er 2 van...... voor beide dus vrijstelling aangevraagd aan de hand van het bouwjaar..... 1 afgewezen.... 1 toegewezen..... | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 16:22 |
ze hebben trouwens afgelopen november eindelijk een beslissing gemaakt en ook na 1986 worden nog belastingvrij.... die uit 1987 na 26 jaar. 1988 - 27 jaar 1989 - 28 jaar enz | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 16:25 |
Gokhan03 | maandag 16 januari 2012 @ 16:28 |
Waarom moet alles zo ingewikkeld allemaal | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 16:29 |
met makkelijk maken lopen ze geld mis gok ik | |
Catch22- | maandag 16 januari 2012 @ 16:36 |
serieus? heb je daar een bron van? | |
dester_martijn | maandag 16 januari 2012 @ 16:55 |
Beter dan na 1 jaar. Toen ik vroeg naar de garantie werd ik onderbroken in de zin en zei de magazijn medewerker met schaamrood op de kaken dat het zeker een garantie geval was. Die automatische start-stop ben je op een gegeven moment ook wel beu, dan gebruik je het helemaal niet meer. Je pakt zeker liever de bmw dan de peugeot (weliswaar zonder 6-cilinder )? | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 17:03 |
die foto | |
Goddelijker | maandag 16 januari 2012 @ 17:15 |
De Peugeot is mijn auto, en de 1-serie van m'n ouders. Maar af en toe rij ik inderdaad in hun auto. Het is een wereld van verschil, sowieso is dat al met Frans vs Duits. | |
Catch22- | maandag 16 januari 2012 @ 17:18 |
Dan zou mijne in 2017 (als t constructiejaar 89 is) of in 2015 (bij 88) alsnog MRB vrijgesteld zijn dus. | |
rival | maandag 16 januari 2012 @ 17:30 |
klopt volgens dat bericht.... het enige dat ik zeker weet is dat ik na februari geen wegenbelasting meer betaal zelf, dat heeft de rdw bevestigt | |
YoshiBignose | maandag 16 januari 2012 @ 17:40 |
Dat is al maanden bekend man Het is nu standaard vanaf 30 jaar, met een overgangsregeling voor de 5 jaren na 86, dus: 1987 = 26 jaar (2013) 1988 = 27 jaar (2015) 1989 = 28 jaar (2017) 1990 = 29 jaar (2019) daarna = 30 jaar (2021 en verder) | |
dester_martijn | maandag 16 januari 2012 @ 17:50 |
Ik was benieuwd hoe jij dat ervaart tussen Frans en Duits. Ik heb ook eerst een 307 gehad en daarna een 1 serie en het sturen is echt een wereld van verschil. Of het nou de 1-, 3-, of 5 serie is, het is allemaal Freude am fahren. | |
Goddelijker | maandag 16 januari 2012 @ 18:01 |
Duits is allemaal wat strakker en directer. Terwijl een Franse auto wat rustiger rijdt. Al moet ik zeggen dat de 118i minder uitnodigt om door te rijden, dan de Golf 5 TDi die we hadden. | |
rival | dinsdag 17 januari 2012 @ 08:42 |
zeg dat dan gewoon meteen aap | |
mitchelll0181 | dinsdag 17 januari 2012 @ 08:46 |
Aap .. | |
YoshiBignose | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:07 |
Die regeling hebben ze dus afgeschaft he (ook al staat het er een beetje vaag). Ze kijken nu naar de datum ingebruikname. Ook moet je met diesel of LPG een toeslag betalen. | |
Goddelijker | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:15 |
Passen 15" velgen onder een E87 118i? Want ik kan 't namelijk niet zo snel terug vinden, maar hier en daar staan wel wielen aangeboden waarvan ze zeggen dat 't past. | |
Catch22- | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:15 |
als de steek en ET waarde klopt wel ja | |
Goddelijker | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:16 |
Maar ook met de ruimte voor de remklauw? Dat was meer de vraag. | |
YoshiBignose | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:24 |
Je schijven zijn 292mm en 296mm. Het lijkt me dat je dus minimaal 16" nodig hebt. Bij een E46 was het zo dat je 15" kon gebruiken bij 286mm remschijven maar niet meer bij 300mm dus je zit er tussen in, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen dus Zou ook geen 15" inch nemen afgezien van dat het niet staat, voelt het alsof je op ballonnen rijdt. | |
rival | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:30 |
ik heb anders toch echt een brief van afgelopen december waarin staat dat ik na februari geen wegenbelasting meer betaal hoor | |
Gokhan03 | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:31 |
Mijn bankrekeningnr staat er wel onder dus overmaken die hap | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 15:41 |
Weet je toevallig ook hoe hoog die toeslag ongeveer is? | |
Maharbal | dinsdag 17 januari 2012 @ 15:47 |
De diesel/LPG toeslag is er altijd al, deze is verwerkt in de MRB. | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 15:55 |
Yeah, I know. Maar uit het verhaal van Yoshi maak ik op dat zelfs een mrb-vrije auto, een toeslag krijgt voor diesel of LPG. Ik vraag me af of die toeslag net zo hoog is als normaal, of dat er andere tarieven worden gehanteerd. | |
Maharbal | dinsdag 17 januari 2012 @ 16:03 |
O, ik had verder niet veel verder omhoog gelezen | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 16:10 |
Mogguh . Verder ben ik goed op de hoogte hoor, die 320 euro per kwartaal betaal ik niet voor m'n lol . Vooral niet omdat het voorheen maar 90 euro per kwartaal was | |
gebrokenglas | dinsdag 17 januari 2012 @ 19:50 |
Let ik eerlijk gezegd ook niet meer op. Ik moet tanken als ik moet tanken en of dat nu na 900 km of na 1100, 't zal wel... Hij verbruikt wat 'ie verbruikt. | |
nelisb | dinsdag 17 januari 2012 @ 19:54 |
Haha inderdaad hier ook. Alleen 80¤ per week is niet altijd leuk. | |
mitchelll0181 | dinsdag 17 januari 2012 @ 20:13 |
Kapitalisten hier :p | |
TommyGun | dinsdag 17 januari 2012 @ 20:15 |
Inderdaad, sonde maar ja autorijden doe ik er niet minder om . | |
YoshiBignose | dinsdag 17 januari 2012 @ 21:05 |
Mikkie, ja die is even hoog als de extra toeslag die je nu betaalt voor diesel of lpg. In feite rijd je dus alleen wegenbelastingvrij over het benzine-tarief. | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 21:09 |
Ah kijk, tnx. Toch handig om te weten. Dat scheelt weer een hoop 'nieuwe aanwas' van 190D's op de weg, gereden door krentenkakkers ipv liefhebbers. | |
YoshiBignose | dinsdag 17 januari 2012 @ 21:10 |
Yep dat is denk ik ook het idee, oldtimers zijn wegenbelasting vrij omdat mensen er minder mee rijden. Als je die dingen neemt om dan als daily lekker goedkoop LPG/diesel te karren naar je werk heeft het dus minder voordeel. En terecht | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 21:26 |
Inderdaad. Scheelt een hoop vervuilende hokken! | |
YoshiBignose | dinsdag 17 januari 2012 @ 21:55 |
Ja als ik ergens een hekel aan heb is het DIESEL | |
Hyperdude | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:10 |
Echt zwaar knudde die diesels http://www.worldcarfans.c(...)-hp-tri-turbo-engine | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:13 |
Alleen die drie turbo's... op de één of andere manier twijfel ik dan wel aan de betrouwbaarheid. | |
Hyperdude | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:16 |
Misschien zijn het niet drie turbo´s, maar twee reserve turbo´s. | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:22 |
Dan hebben ze niet veel vertrouwen in hun eigen product | |
bokkepoot | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:29 |
http://www.autoblog.nl/uitgelekt-pdfje-bevestigt-de-bmw-m550d | |
YoshiBignose | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:31 |
Een tractor hoort een diesel te hebben ja, of een boot, OF EEN TREIN. Geen auto, het heeft gewoon geen enkele zin. Het stinkt en het maakt lawaai. | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2012 @ 23:27 |
Maar stiekem rijdt het best lekker . Wel opvallend trouwens, een relatief klein verschil in vermogen tussen de 535d en de M550d. 313pk vs 380pk. Allebei meer dan genoeg natuurlijk, maar je zou rekenen op 400+, gewoon alleen al omdat de typenaam flinke verwachtingen schept. | |
Turquaz52 | woensdag 18 januari 2012 @ 00:14 |
Ja en LPG GAS om op te koken en Benzine voor in je grasmaaier en mengsmering voor in scootertjes en elektriciteit voor je haardroger.. Waar horen auto's dan op te rijden? Op Kerosine? Oh nee dat is voor vliegtuigen natuurlijk en nitro voor speelgoed autotjes.. Een Turbodiesel is naar mijn menig heerlijk rijden, lekker veel koppel onderin waardoor je in feite vrijwel alleen stationair cruised.. | |
Kriegel | woensdag 18 januari 2012 @ 00:46 |
Uit welke tijdmachine ben jij gestapt? Terug naar 1980 met jou. | |
Turquaz52 | woensdag 18 januari 2012 @ 03:46 |
Zo onopvallend maar zooooo vet.. | |
YoshiBignose | woensdag 18 januari 2012 @ 07:02 |
En een benzine motor met turbo kan geen koppel onderin hebben? | |
piekartz87 | woensdag 18 januari 2012 @ 08:48 |
gaat dat om dat stuursysteem wat de fout in gaat? ziet er vreemd uit | |
Tarado | woensdag 18 januari 2012 @ 09:13 |
Ik ben het met jouw eens hoor, diesel kan leuk zijn maar benzine is altijd leuker, zit toch geen mooi geluid in een dieselmotor? | |
piekartz87 | woensdag 18 januari 2012 @ 09:17 |
Nieuwe diesels rijden perfect, tja het geluid is niet zo awesome, maar bij een 4 cilinder maakt dat toch niet zo veel uit. | |
Tarado | woensdag 18 januari 2012 @ 09:28 |
En de diesels zijn zwaarder met een minder goede gewichtsverdeling maar dat is voor de gemiddelde gebruiker nauwelijks merkbaar | |
Maharbal | woensdag 18 januari 2012 @ 09:34 |
Mwah, ik heb wel eens in een paar E6x gereden met de 6-cyl diesels. Toegegeven, het was niet het geluid van een 6-cyl benzine, maar dit geluid mocht er, voor een diesel, best wezen. | |
YoshiBignose | woensdag 18 januari 2012 @ 09:34 |
Ik begrijp ook wel dat de technologie steeds beter wordt, ook met diesel, maar waarom? Hadden ze al dat tijd en geld beter gewoon in benzine motoren kunnen steken. Ja het verbruik bij diesel is beter dus je staat minder vaak bij de pomp, dat is het enige voordeel dat ik kan bedenken. In de kosten zit het ook niet, want de kale diesel en benzine prijs is gewoon even hoog. Bovendien is diesel slechter voor het milieu (al scheelt dat niet veel meer). Ik snap gewoon het nut niet van diesel in personenauto's. | |
xaban06 | woensdag 18 januari 2012 @ 10:05 |
Je zegt het net zelf, zuiniger, minder tanken, dus goedkoper rijden. | |
Tarado | woensdag 18 januari 2012 @ 10:06 |
Ik maak zelf de kilometers niet maar kan me voorstellen dat de mensen die dat wel doen een diesel rijden | |
xaban06 | woensdag 18 januari 2012 @ 10:08 |
50000km per jaar hier, dik tevreden met mijn diesel, behalve de zwarte rook | |
Tarado | woensdag 18 januari 2012 @ 10:09 |
Ik zit niet eens op 15k | |
Maharbal | woensdag 18 januari 2012 @ 10:42 |
Ik zal rond de 20.000 zitten afgelopen jaar, waarvan de ~15.000 in het eerste half jaar haha. P.S. Ik heb nog steeds geen zin om m'n Coupé op MP te zetten, dus hij staat nog steeds alleen op bimmerportal. Indien iemand hier nog iemand kent die interesse heeft, dan kan ik evt. nog altijd (iets) over de prijs praten. | |
Mikkie | woensdag 18 januari 2012 @ 10:44 |
Dan is 't inderdaad amper rendabel. Ik zit zelf rond 25k per jaar, en da's tweedehands al prima rendabel. Nu alleen hopen dat de brandstofpomp 't voorlopig niet begeeft | |
rival | woensdag 18 januari 2012 @ 10:50 |
11k was toch het omslagpunt ongeveer? | |
Catch22- | woensdag 18 januari 2012 @ 10:54 |
voor diesel? Volgens mij wel even iets hoger. WB is echt heel hoog. | |
Mikkie | woensdag 18 januari 2012 @ 10:59 |
Nieuw ligt het veel hoger. Tweedehands zijn de hogere nieuwprijzen al aardig verdisconteerd, met als gevolg dat het prijsverschil te verwaarlozen is. Ik heb een 330i vergeleken met een 320d en kwam op een omslagpunt rond 12k. Wat nu meer loont is LPG rijden! | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 11:02 |
Ik heb tot nu toe geen zuinige diesel gezien van bmw. De E46 320D zuipt zelfs meer dan mn 323ti | |
YoshiBignose | woensdag 18 januari 2012 @ 11:09 |
Ik begrijp ook wel het nut van diesel uit financieel oogpunt | |
Mikkie | woensdag 18 januari 2012 @ 11:11 |
. Dan moet je toch een beter leren dieselen. Meest onzuinige dat ik uit m'n 320d heb geperst is 1:13 met constant knallen op de Autobahn. Gemiddelde van 150 over 1.200km. Ik heb 'm echter ook al vaker over een hele tank op 1:17 à 1:18 gehad. | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 11:39 |
Mijn 323TI krijg ik ook op 1:15 als ik met 90 ga ja. Heb 2 keer in een 320d gereden maar een verbruik van 1:13 terwijl ik 120km/h ga vind ik niet echt zuinig nee. Dan begin ik nog niet eens over de wegenbelasting | |
piekartz87 | woensdag 18 januari 2012 @ 11:45 |
Er zijn nu zat diesels die halen 1:20 dat zie ik zo nog niemand doen met een benzine auto | |
Maharbal | woensdag 18 januari 2012 @ 11:51 |
Dan zat er een lek in die brandstoftank. Genoeg van die koekblikken die dat doen. Vooral de moderne auto's kunnen dat tegenwoordig wel halen. | |
piekartz87 | woensdag 18 januari 2012 @ 12:05 |
benzine auto? nou ben ik benieuwd, welke dan? alleen van die kleine dingetjes zeker. met diesel heb ik het bijvoorbeeld over een passat station | |
Catch22- | woensdag 18 januari 2012 @ 12:29 |
ja duh. Een 330i doet 1:9? Dan moet je een 320i met een 320d (of 330d met 320d als die er beiden zijn) vergelijken, dan krijg je gauw andere cijfers. | |
Maharbal | woensdag 18 januari 2012 @ 12:55 |
Welk deel van koekblik was niet duidelijk dan? | |
Maharbal | woensdag 18 januari 2012 @ 12:56 |
Ach, een 325i doet vrijwel hetzelfde qua verbruik, en die 320i dus ook. Het verschilt niet zoveel (m.a.w., altijd hoger gemotoriseerd kopen ) | |
piekartz87 | woensdag 18 januari 2012 @ 12:58 |
Ja nou goed een bezine auto die 1:20 doet wil je nog niet dood in gevonden worden :p | |
Mikkie | woensdag 18 januari 2012 @ 12:58 |
Zoals ik zeg: dan moet je beter leren dieselen. Bij normale kruissnelheden (85km/h bubeko, 125km/h snelweg) haal ik met gemak 1:15 of beter. Die discussie heb ik al vaker gevoerd. Het verschil tussen een 320i en een 330i is te verwaarlozen qua verbruik, gaat over een paar tienden liters per honderd km. Daarom pak ik de zwaarste. Vergelijk de lichtere, en dan ligt het omslagpunt bij 13k ofzo. Het stijgt iets als je een 318i pakt, maar dan heb je ook meteen een matige motor... Een 330d, vooral met automaat, is wel meteen weer een stuk onzuiniger. Terwijl ik ook mensen ken die met een 330d handbak ook gewoon 1:16 halen. | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 13:20 |
Beter leren dieselen? Ik rij regelmatig benzine maar zelfs met cruise control op een diesel wordt ik niet blij. Met mn oude e39 523i haal ik 1:13 met gemak. Heeft niets met "dieselen" te maken. BMW heeft gewoon geen zuinige diesels rond het jaar 2003. | |
Maharbal | woensdag 18 januari 2012 @ 13:30 |
Nogmaals, controleer anders de brandstofleidingen van dat ding waar je in hebt gereden. De 320d (zelfs de 330d) E46 is gewoon prima zuinig. 1 op 15 á 1 op 16 is meer regel dan uitzondering. | |
rival | woensdag 18 januari 2012 @ 13:41 |
Mocht ik de 1 op 10 halen dan geef ik een feestje | |
Maharbal | woensdag 18 januari 2012 @ 14:19 |
Ik doe met je mee . Zit er nu onder | |
Turquaz52 | woensdag 18 januari 2012 @ 14:19 |
Er is geen fout, de idioot die dit gefilmd had springt hoog en laag dat de auto een schade auto is die scheef rijdt, maar in feite heeft de bimmer 4 wiel sturing waardoor de auto echt vet door de bochten gaat.. | |
rycemasta | woensdag 18 januari 2012 @ 14:31 |
Als men het over verbruik heeft, is het standaard om over het gemiddelde verbruik te praten.. Verbruik op constante snelheden boeien zeer weinig. Met een E46 320d rij ik gemiddeld 1:16 met een redelijk zware voet. Doe dat maar eens na met een E39 523i. Kom op zeg, dit kan toch geen bedoeld effect zijn van vierwielsturing? Dat ding spoort totaal niet, te zien aan de rechte stukken en de bochten naar links. | |
YoshiBignose | woensdag 18 januari 2012 @ 14:59 |
Ik geef al een feestje bij 1 op 9, dan moet ik echt alleen maar snelweg rijden om het te halen. M30 i.c.m. 4-bak | |
xaban06 | woensdag 18 januari 2012 @ 15:05 |
E46 320TD. 1000km met 63L op snelweg, ~120km/h | |
rival | woensdag 18 januari 2012 @ 15:07 |
een 4 bak | |
YoshiBignose | woensdag 18 januari 2012 @ 15:11 |
Gaat wel hard hoor veel beter dan die gare automaten van toen en je hoeft niet zoveel te schakelen | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 15:41 |
Ik haalde met mijn E39 523i automaat met ongeveer evenveel liters 750 km met stad en snelwegverkeer gecombineerd. Ur point is? Ik heb nog zelfs een foto met de reichweite toen ik hem daarna weer ging tanken | |
xaban06 | woensdag 18 januari 2012 @ 16:04 |
Of wat versta jij onder zuinig, 1:40?? | |
Catch22- | woensdag 18 januari 2012 @ 16:06 |
Ik hou mijn verbruik niet eens bij. Ik doe een goede maand met een tank Denk dat ik 1:9 doe ofzo. | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 16:14 |
Nou een litertje of 2 op 100 km verschil noem ik niet echt zuinig voor een diesel tegenover een benzine bak. En dat terwijl de wegenbelasting zo'n beetje twee keer zo duurder is. | |
piekartz87 | woensdag 18 januari 2012 @ 16:37 |
een maand met de tank? donders. ik doe nu amper 1,5 week met een tank van 90+ euro's weer bijna leeg, morgen een potje staan janken bij het tankstation | |
Catch22- | woensdag 18 januari 2012 @ 16:38 |
nice | |
Goddelijker | woensdag 18 januari 2012 @ 16:40 |
Wel een leuk programma dat ETK. | |
mitchelll0181 | woensdag 18 januari 2012 @ 16:40 |
TIS is nuttiger | |
Goddelijker | woensdag 18 januari 2012 @ 16:45 |
Ook eens even testen. Vivid Automotive Data is ook wel grappig. -edit- TIS werkt wel leuk Jammer dat Autodata niet werkt op een VM. [ Bericht 15% gewijzigd door Goddelijker op 18-01-2012 17:33:09 ] | |
Hyperdude | woensdag 18 januari 2012 @ 18:09 |
330i is gewoon kei zuinig. 850 km op een tank. In Noorwegen op de E6 | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 18:26 |
Heb ook nog even zoeken in mn afbeeldingen van mn oude e39 523i: Kom maar met je "zuinige" dieseltje. Dit was mn verbruik destijds gecombineerd op de snelweg en in de stad. Van haarlem naar amsterdam iedere dag.. | |
gebrokenglas | woensdag 18 januari 2012 @ 18:32 |
Die dingen gaan ook langer mee | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 18:40 |
Broodje PTAap deel 2 - Q&A | |
gebrokenglas | woensdag 18 januari 2012 @ 18:44 |
JE zit toch meer diesels met 4 ton op de klok dan benzinemotoren... | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 18:49 |
Zegt genoeg waarom diesels een hogere kmstand hebben. | |
YoshiBignose | woensdag 18 januari 2012 @ 18:51 |
Jij snapt het en mensen met diesels rijden vaak meer snelweg. | |
gebrokenglas | woensdag 18 januari 2012 @ 18:59 |
Klopt, ik rijd eigenlijk zelden in de stad. 't zijn allemaal per rit flinke kilometers. ik zit op 30k per jaar, vroeger was dat nog wat meer: tot 40k. | |
bokkepoot | woensdag 18 januari 2012 @ 18:59 |
Dieselblokken zijn zwaarder uitgevoerd omdat ze geen ontsteking hebben maar ontbranden met compressie | |
rycemasta | woensdag 18 januari 2012 @ 19:49 |
Ook een veel gemaakte fout; op de boordcomputer afgaan.. Ik zeg niet dat het niet klopt, maar gewoon elke keer de tank volmikken en gekeken hoeveel kilometers je hebt gereden, is nog altijd het betrouwbaarst. | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 19:54 |
Nee dat klopt, het is dat ik ergens rond de 750 had gereden met mn vorig tank en toen ik net had getankt stond dit op mn BC. Vond ik wel bijzonder hehe. Het kwam allemaal doordat ik 1 tank per week opmaakte en dit mij te duur werd. Ik reed ook toen iedere dag als een idioot. Vervolgens trok ik normaal op en liet ik de auto constant uitrollen ipv te remmen en had ik zo n verbruik gekregen. En dat met 19 inch alpina's met 245/30/19 voor en 275/35/19 achter Met de 323ti gaat het veel makkelijker, maar het is makkelijker om het sneller op te maken met zo n blok Mijn gemiddeld zit nu op 9L/100 km. Ik rij alleen niet meer elke dag | |
Goddelijker | woensdag 18 januari 2012 @ 20:05 |
Ik probeer ook wel eens zuinig te rijden, alleen op gegeven moment gaat 't vervelen en voor je 't weet rijd je weer zoals je reed. | |
Hyperdude | woensdag 18 januari 2012 @ 20:11 |
Ach, op de snelweg vind ik de cruise op 120 best relaxed. | |
gebrokenglas | woensdag 18 januari 2012 @ 20:13 |
Gewoon achter een vrachtwagen blijven hangen, lekker rustig doorkuieren, da's relaxt. Niet dat gestress op de linker baan. | |
mitchelll0181 | woensdag 18 januari 2012 @ 20:17 |
Altijd hahahaha zo herkenbaar .. Maar k heb een 318 .. Ding komt pas tot leven bij 3K dus moet altijd planken ... Boe... Sparen voor een 323 minimaal | |
gebrokenglas | woensdag 18 januari 2012 @ 20:59 |
Wat jullie aan brandstof volgas naar buiten stampen, zit deze man wanhopig te compenseren. "Planning his trips like it's the D-day invasion.... | |
Goddelijker | woensdag 18 januari 2012 @ 21:00 |
Heeft onze Einz ook, ondanks z'n 140 pk. | |
mitchelll0181 | woensdag 18 januari 2012 @ 21:02 |
4 cil sucks | |
gebrokenglas | woensdag 18 januari 2012 @ 21:04 |
Liever een 6 cylinder diesel automaat. | |
mitchelll0181 | woensdag 18 januari 2012 @ 21:05 |
6 Diesel Automaat | |
Matty___ | woensdag 18 januari 2012 @ 21:05 |
530d rijdt anders prima hoor | |
gebrokenglas | woensdag 18 januari 2012 @ 21:06 |
Oh geweldig... niets mooier dan een diesel. Stevig, een enorm koppel, rustig gedrag, en onvermoeibaar. | |
mitchelll0181 | woensdag 18 januari 2012 @ 21:09 |
True leuk voor snelweg dus .. Saaie rijervaring .. | |
Mikkie | woensdag 18 januari 2012 @ 23:22 |
Je realiseert je dat een E39 een tank van 70 liter heeft, dus dat dit verbruik neerkomt op 1:10? Niet echt ondersteunend voor je verhaal dus . Ik wil overigens best even naar m'n auto lopen om een foto te maken van het theoretische verbruik hoor... dan kom ik ook wel op 1.000+km. Maar zulke gevallen zeggen niet alles. Zie hier het gemiddelde verbruik van een 523i handbak (want het zuinigst), gemeten over 114 automobilisten: 10.01l/100km, 1:10 dus. En hier het gemiddelde van een 320d handbak, gemeten over 115 automobilisten: 6.41l/100km, ruim 1:15 dus. En voor de vorm nog even het verbruik van een E39 530d handbak: 6.98l/100km, 1:14 dus. Lijkt me daarom handig om geen uitzonderingsgevallen te pakken, maar gewoon een meer eerlijke vergelijking... | |
YoshiBignose | woensdag 18 januari 2012 @ 23:57 |
Zou ook raar zijn dat een 4-cil diesel meer verbruikt dan een 6-cil benzine | |
Mikkie | donderdag 19 januari 2012 @ 00:00 |
Nouja, als ik Gokhan moet geloven zou een 320d nog meer verbruiken dan een M5, als hij er met een 'normale rijstijl' in rijdt. | |
YoshiBignose | donderdag 19 januari 2012 @ 00:03 |
Ik kijk niet eens meer naar m'n verbruik, heeft totaal geen zin. Wordt er alleen maar depressief van. | |
Mikkie | donderdag 19 januari 2012 @ 01:02 |
True, want rijden doe je toch. Al moet ik zeggen dat ik één op de zoveel tanks nog wel eens een sport wil maken van zuinig rijden. Maar dat moet dan ook weer bij toeval zo uitkomen, want als ik halverwege die tank een flinke snelwegrit krijg gaat het gas alsnog vol op de plank | |
Maharbal | donderdag 19 januari 2012 @ 08:52 |
Ach, ik rijd op de snelweg eigenlijk meestal rond de 125 á 130 op de cruise. Af en toe het gaspedaal eens intrappen, maar 75% van de tijd houd ik toch die snelheden aan. Mooi relaxed cruisen. Optrekken en bochtjes maken is veel leuker dan hard rechtdoor. Hard rechtdoor kan ook elke Sjaak.
Ik snap werkelijk waar niet hoeveel drugs je op moet hebben om in te gaan tegen de stelling dat een normale dieselauto (ruim) zuiniger is dan een normale benzineauto. Heb ook wel eens een 118d gereden, dat idiote ding deed op 100 km/wegen bijna 1 op 25. Gemiddeld gecombineerd rond de 1 op 18 á 1 op 19 (volgens de boordcomputer althans. Ik had er maar een paar honderd km mee gedaan. | |
Gokhan03 | donderdag 19 januari 2012 @ 09:16 |
Blijf maar lekker "goedkoop" rijden met je diesel | |
Matty___ | donderdag 19 januari 2012 @ 09:23 |
320d ED boordcomputer geeft aan 5,9l/100km 130km/h op cruisecontrol is ca 4,5l/100km fabrieksopgave is 4,1l/100km Met 1 tank haal ik zeker 950km nu liggen er wel winterbanden onder en heeft die pas 7dkm gelopen maar ik verloof er ook niet zo in dat je ooit de fabrieksopgave haalt. | |
Maharbal | donderdag 19 januari 2012 @ 09:31 |
Omslagpunt: Het begrip ‘omslagpunt’ wordt gebruikt om aan te geven bij welk jaarlijkse kilometrage mensen meer of minder gaan betalen dan nu het geval is. Mompelt iets met omslagpunt, vaste kosten, variabele kosten en wiskunde op de middelbare school. | |
YoshiBignose | donderdag 19 januari 2012 @ 09:40 |
Natuurlijk, niemand loopt constant hard te boeken lijkt me, verveelt ook na een tijdje. Ik rij ook niet hard of sportief omdat andere het niet kunnen maar omdat het leuk is met de E46 ga ik weleens harder door een bocht dan normaal maar dat ding heeft zoveel grip dat is niet leuk meer. Pas als er regen gevallen is dan wordt het leuk zoals dit weer eigenlijk, maar dan nog valt het mee. Als ik met de E23 en nankangs nu rare dingen ga doen dan eindigt er bosje bloemen. Als het eenmaal gaat sneeuwen rij ik in beide auto's niet meer | |
Mikkie | donderdag 19 januari 2012 @ 09:58 |
Da's prima. Dan blijf jij lekker op de struisvogelmanier 1:13 rijden met je zware zespitter. Ondanks dat je maar 700km uit een 70 liter tank haalt. Hoeveel rij je met een M3? 1:20? Ik snap niet dat ik nog een diesel rij... | |
Hoogheid | donderdag 19 januari 2012 @ 10:11 |
1:13 halen met een 6-cilinder wil ik ook wel hoor | |
Gokhan03 | donderdag 19 januari 2012 @ 10:16 |
Rondjes rijden om voordeliger uit te komen Had vorig jaar een collega die telkens begon met zeiken dat ik LPG moest rijden omdat het goedkoper is. Ik met mn 15k km per jaar en dan LPG moeten rijden want lpg zou 80 cent kosten en benzine toen rond de 1,50 | |
Gokhan03 | donderdag 19 januari 2012 @ 10:17 |
Ik leende de 3.2 quattro van mn neef een dagje en daar kreeg ik ook 8L/100km op 100 km/h dus wat bedoel je precies? edit: Was een A3 3.2 quattro wat meer woog dan mn oude 523i | |
Maharbal | donderdag 19 januari 2012 @ 10:22 |
Daarom moet je berekeningen maken. Wat bedoel je hier precies mee? Vergelijk je nu een motor (uberhaupt een V6 en ik geloof van een nieuwere generatie dan die in de E39) van een ander merk met die van een BMW (een 6 in lijn dus), terwijl die A3 dus 1 op 12,x reed? Ik snap niet goed wat je punt is | |
Gokhan03 | donderdag 19 januari 2012 @ 10:28 |
Als je goed kijkt dan zie je dat Hoogheid een RS6 als afbeelding heeft en ik associeer hem daardoor als een Audi rijder en vandaar dat ik mijn ervaring deel dat ik een V6 audi ook hetzelfde kan laten verbruiken. De enige vergelijking die ik doe is dat de A3 3.2 op papier zwaarder is dat een E39 523i Maar wat een beest van een auto was dat hey | |
Maharbal | donderdag 19 januari 2012 @ 10:42 |
Maar dat zegt toch helemaal geen donder? Ik kan mijn auto 1 op 5 laten rijden, ik kan mijn auto ook 1 op 12 laten rijden. Ik heb ook een tijdje rondgereden in een S6 met een 5.2L V10 (dezelfde die Lambo gebruikt), die kon ik 1 op 3 laten rijden, maar ook 1 op 12. Het punt is dat je naar gemiddeldes moet kijken. Kijk bijvoorbeeld eens rond op die site waarvan Mikkie je de link gaf. 100+ mensen met dezelfde auto's die samen miljoenen kilometers hebben gemaakt, daarvan zijn de waardes representatief. Niet één persoon die op een blauwe maandag 100 km/u gaat rijden op de snelweg om z'n verbruik 's te meten | |
Hoogheid | donderdag 19 januari 2012 @ 10:58 |
Ja, ik bedoel dus ook dat ik met een 6-cil echt geen 1 op 13 ga halen, niet omdat het niet kan, maar omdat ik zo'n slecht zelfbeheersing heb Ik heb ook altijd het voornemen om op mijn motor minimaal 300km te rijden voordat het lampje van de brandstof gaat branden, en het moet echt gemakkelijk kunnen, maar het lukt me nooit | |
Catch22- | donderdag 19 januari 2012 @ 11:05 |
mijn i6 gaat echt geen 1:10 halen. | |
Maharbal | donderdag 19 januari 2012 @ 11:12 |
Herkenbaar . Alhoewel, ik deed toch wel netjes gemiddeld 1 op 16 over een roadtrip van 2.500km door Sauerland en omstreken, en dat op een RC8. Ik had de motor met het meeste vermogen, maar ook die eigenlijk bijna het zuinigst was | |
Mikkie | donderdag 19 januari 2012 @ 11:50 |
Welk gedeelte wil je nou niet snappen? Het eenmalige verbruik, of het verbruik over een complete rit, of meerdere tanks? Want ik heb ook wel eens 3,5l/100km op 't dash van m'n 320d gehad. Representatief is het echter niet... | |
Hyperdude | donderdag 19 januari 2012 @ 17:17 |
Uit dit topic: Tijdloze model auto? | |
Turquaz52 | donderdag 19 januari 2012 @ 17:22 |
| |
YoshiBignose | donderdag 19 januari 2012 @ 20:01 |
Turquaz52 | donderdag 19 januari 2012 @ 20:14 |
E34 & E39 | |
Turquaz52 | donderdag 19 januari 2012 @ 20:18 |
gebrokenglas | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:20 |
Op m'n werk kreeg ik te horen dat ik een patser was, toen het even over auto's ging en ik zei dat ik een BMW had. | |
Matty___ | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:21 |
je mag toch zelf weten waar je je zuur verdiend geld aan uit geeft | |
Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:22 |
Ach het is jaloezie wat je altijd zal tegenkomen. |