abonnement Unibet Coolblue
pi_102265437
Het is misschien wel leuk om een centraal topic te openen over Nederlands racetalent. Wie hebben we zoal met wie men serieus rekening moet gaan houden?

Chris van der Drift: Zeker een belofte getuige zijn twee Formula Master seizoenen. Het eerste seizoen werd hij tweede en het tweede seizoen wist hij zelfs op zijn naam te schrijven. Zeker een titel die telt. Qua sterkte een klasse die je denk ik net achter de Euroseries mag plaatsen. De bolides zijn net iets krachtiger dan formule 3 auto's.
Hij heeft al een paar races voor Trident gereden in de Asia GP2 series en heeft dit behoorlijk goed gedaan. Hij is in de punten gefinisht. Ook rijd hij A1, maar daar heeft hij me nog niet kunnen overtuigen.
Nu heeft hij last van de recessie. Hij kan geen geld vinden om zich in te kopen in de resterende wedstrijden van de GP2. Formule 2 heeft hij zelf afgeserveerd door te stellen dat die klasse niet interessant genoeg is. Niet verstandig in mijn ogen, zeker als je weet dat je weinig te kiezen hebt, wegens geldgebrek.

Renger van der Zande: Nederlands Formule Renault 2.0. Daarna naar de Euroseries F3 gegaan. Hij heeft daar wat overwinningen en podiumplekken weten te scoren, maar mijn inziens was het Prema Power team niet sterk genoeg om echt voor de titel te gaan. Nog een jaar F3 moet hij niet doen, want hij rijdt al F3 sinds 2006. Wel is hij een Mercedes Junior rijder. Hij heeft al een wedstrijd voor Trust Arden gereden in de GP2. Mij is niet duidelijk of hij het hele seizoen voor hen gaat rijden. Voordeel is wel dat hij wat kapitaalkrachtige sponsoren achter zich heeft staan.

Junior Strous: Ooit Nederlands Formule Renault kampioen. Afgelopen seizoen heeft hij in de juniorseries van de (voormalige) Champcars gereden. Niet onverdienstelijk en met 1 overwinning. Een blessure gooide roet in het eten om een gooi naar de titel te doen. In 2009 gaat hij voor een topteam in de Indy Light klasse rijden.

Henki Waldschmidt: Was een tijdje neerlands grootste talent. Zeer sterk in de karts en zowel nationale en internationale titels gepakt. Daarna wisselend succes gehad in de europese Formula Renault klasse. Exacte gegevens ontbreken. Het afgelopen jaar heeft hij gereden in de Euroseries als rookie, als junior rijder van Toyota. Aansprekende resultaten heeft hij niet behaald. Mij is niet duidelijk of dit helemaal zijn eigen fout was, of dat het team niet van al te grote klasse was. Op dit moment is niet duidelijk wat hij het komend seizoen gaat doen. Wel heeft hij onlangs de formule 1 wagen van Toyota getest. Naar verluid niet onverdienstelijk.

Carlo van Dam: O.a. europees kampioen karten. Heeft met wisselende resultaten in de Formule Renault klasse gereden. Was ooit een beschermeling van Renault, maar daar is hij ook weer uitgezet. Vervolgens is hij op eigen kracht Duits formule 3 kampioen geworden met grote overmacht. Het jaar erop is hij naar Japan gegaan om F3 te gaan rijden voor het TOM's Toyota team. Ook in deze klasse is hij met zeer grote overmacht kampioen geworden. Hoe sterk het Japans F3 kampioenschap nu eigenlijk was is mij niet duidelijk. Voor dit jaar ligt het in de lijn der verwachting dat hij voor TOM's Formule Nippon gaat rijden, maar duidelijk is dat op dit moment niet.

Giedo van der Garde: Ooit een protege van Jos verstappen. Ooit wereldkampioen karten. In de Formule renault klass ging het iets minder voorspoedig. Een vierde en een vijfde plaats in het kampioenschap. Daarna drie seizoenen in de Euroseries F3. Niet met heel veel succes. Een 6e plek voor het topteam ASM als beste klassering. Na het debakel met Aguri Suzuki en later papieren testrijder voor Spyker F1 en Force India. Het afgelopen seizoen kwam dan eindelijk het resultaat waar zo op gehoopt werd. Hij werd kampioen in de World Series by Renault. Nu is hij rijder voor het topteam Isport in de GP2. Waar een rijke schoonpapa al niet goed voor is(Marcel Boekhoorn, ooit suikeroom van NEC). Het zal erop of eronder worden voor hem. Hij mag nu bewijzen dat ze het bij Force India niet goed hebben gezien, want daar hadden ze niet zo'n hoge pet van hem op.

Genoeg om in de gaten te houden, lijkt me!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102265467
Laatste update van Sasq.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
De uitslagen van de afgelopen week

In de WSR Formule Renault 3.5 op Paul Ricard werd Daniel de Jong achtereenvolgens 20ste en 12de. In de feeder series Formule Renault 2.0 werd Robin Frijns achtereenvolgens 4de en 1ste en pakte daarmee het Eurocup kampioenschap met nog 1 ronde te gaan. Andere Nederlanders in deze klasse zijn Pieter Schothorst met een 22ste en 15de plaats en Meindert van Buuren met een 25ste en 26ste plaats.

In de DTM op Oschersleben viel Renger van der Zande uit.

In het Duits F3 kampioenschap op Assen werd Hannes van Asseldonk in beide races 3de. Hij staat nu zesde in het kampioenschap. Jeroen Mul viel uit in de eerste race en werd 6de in de tweede race en staat nu tiende.

In de American Le Mans Series op Laguna Seca werden Jeroen en Sebastiaan Bleekemolen 24ste en 2de in hun categorie.

De Hellendoorn rally is gewonnen door WRC coureur Peter van Merksteijn jr.

Volgend weekend is het rustig met alleen de Britse Formule 3 op Donington Park met Bart Hylkema als internationale race waarin Nederlanders meedoen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102265645
Laatste nuttige post.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:44 schreef Migue het volgende:
Heeft ie al meer (serieuze) titels dan menig Formule 1-coureur. Erg knap. Komt denk ik wel goed met hem, als hij genoeg budget heeft voor de komende jaren.
En zo zie je maar weer dat de betere racetalenten van Nederland uit Limburg komen :*

Frijns goed onderweg en met het geld van de Familie Frijns kan die ook nog wel eens heel ver gaan komen. En over een aantal jaar Maxje Verstappen er ook nog eens bij :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102267067
En vergeet de fries niet... Met de hulp van Mclaren en Hamilton moet dat ook wel goed komen.

Toch hoop ik dat van der Garde dit jaar een zitje vindt voor volgend jaar.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_102267547
Zo is het toch met iedere generatie weer. Hoeveel supertalenten heeft Nederland wel niet gehad die het uiteindelijk toch niet tot de Formule 1 geschopt hebben? Het zal mij dus niets verbazen als al die talenten de F1 toch niet halen, hoe goed ze nu ook zijn of lijken. Zou wel doodzonde zijn, maar zeker niet de eerste keer.

Nyck de Vries heeft het natuurlijk het beste voor elkaar.
  donderdag 22 september 2011 @ 18:47:35 #6
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_102268451
Sorry hoor maar ALS Van Garde in de F1 gaat zal het eerder om het geld zijn dan om zijn talent. Daarmee wil ik niet zeggen dat het iemand is zonder talent en zonder toekomst in de F1 maar om hem nu een supertalent te noemen...
Trotse Belg.
pi_102270732
Ik schaar Giedo van der Garde nergens onder supertalenten. Ik doelde daarmee op jongens als Tom Coronel, Jacky en Ricardo van der Ende, etc.
pi_102277703
Klopt, we hadden wel meer supertalenten waar je op een gegeven moment niets meer van hoort..
Echter: zei Jacky Stewart niet ooit eens dat je echt talent kunt spotten door te zien welke coureurs meermalen als rookie kampioen in hun klasse zijn geworden? Puntje voor Frijns.
Ik werk bij zijn tante op kantoor en ze is echt apetrots. Heel leuk om van die kant wat zaken te horen hoe een en ander door familie ervaren wordt. Ook leuk om dan mee te geven hoe fans over zo iemand spreken. :)
pi_102279615
Let maar eens op Max Verstappen.
Volgens mij was er ook nog iemand die een kampioenschap had gewonnen nog niet zo lang geleden. Of dat iets met Renault of Red Bull te maken had weet ik niet meer.
pi_102280622
Max Verstappen, Nick de Vries, Robin Frijns en Nigel Melker zijn de Nederlandse sterkhouders, als het op talent aankomt. Ik zie in de openings post een naam voorbij komen die volledig in de vergetelheid is geraakt, nl die van Henki Waldschmidt. Ooit een behoorlijk groot talent, junior rijder voor Toyota en zelfs een test in de F1 wagen van Toyota gehad. Wat is er met hem gebeurd?
pi_102280802
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Laatste nuttige post.

[..]

En zo zie je maar weer dat de betere racetalenten van Nederland uit Limburg komen :*

Frijns goed onderweg en met het geld van de Familie Frijns kan die ook nog wel eens heel ver gaan komen. En over een aantal jaar Maxje Verstappen er ook nog eens bij :D
Die jongen zou onder de Red Bull vleugels moeten gaan rijden in de WSR. Zonder Red Bull heeft een WSR titel niet zoveel zin en moet je daarna alsnog GP2 rijden. Ik denk dat GP3 een betere optie voor hem is.
pi_102281498
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:35 schreef Big-Ern het volgende:
Max Verstappen, Nick de Vries, Robin Frijns en Nigel Melker zijn de Nederlandse sterkhouders, als het op talent aankomt. Ik zie in de openings post een naam voorbij komen die volledig in de vergetelheid is geraakt, nl die van Henki Waldschmidt. Ooit een behoorlijk groot talent, junior rijder voor Toyota en zelfs een test in de F1 wagen van Toyota gehad. Wat is er met hem gebeurd?
Melker wordt niet direct als supertalent gezien. Deed het leuk aan het begin van het seizoen, maar moest het de tweede helft afleggen tegen Bottas en Calado, die, in tegenstelling tot Melker, wel rookies zijn in deze klasse. De afgelopen jaren kwam hij niet boven de middenmoot uit, helaas. Volgend jaar wil hij trouwens GP2 gaan rijden.

Net zoals Van der Garde eigenlijk. Ook in zijn derde jaar in de GP2 kon hij geen kampioen worden en is eigenlijk nergens in zijn debuutjaar kampioen geworden. In zijn tweede jaar won hij de WSR 3.5 titel, maar dat was het dan wel (op het wereldkampioenschap kart na). En nu drie jaar GP2 met alleen in zijn eerste jaar een paar overwinnigen. Voor hem wordt Formule 1 of niks, volgens eigen zeggen. Nog een jaar GP2 ziet hij niet zitten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:30:08 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102298371
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:37 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Die jongen zou onder de Red Bull vleugels moeten gaan rijden in de WSR. Zonder Red Bull heeft een WSR titel niet zoveel zin en moet je daarna alsnog GP2 rijden. Ik denk dat GP3 een betere optie voor hem is.
Heb je het nu over Max of Frijns? Max is iig al eens in onderhandeling geweest met Red Bull. Althans, dat zei Papa Jos enkele weken geleden voor The Masters. Maar hoe kom je er bij dat rijden in de WSR geen zin geeft zonder RB-steun? Het heet niet voor niets World Series by Renault. Die kunnen ook nog wel het een en ander regelen ;) Maar als je in het verleden kijkt naar de rijders in het WSR, dan zie je toch wel dat er enkele leuke namen zijn komen overwaaien naar de F1, en dan noem ik maar even een Kubica, Vettel, Algesuari, Ricciardo, Alonso (toen het nog Nissan heette). Maar daar hebben we het laatst nog al eens over gehad.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]
Net zoals Van der Garde eigenlijk. Ook in zijn derde jaar in de GP2 kon hij geen kampioen worden en is eigenlijk nergens in zijn debuutjaar kampioen geworden. In zijn tweede jaar won hij de WSR 3.5 titel, maar dat was het dan wel (op het wereldkampioenschap kart na). En nu drie jaar GP2 met alleen in zijn eerste jaar een paar overwinnigen. Voor hem wordt Formule 1 of niks, volgens eigen zeggen. Nog een jaar GP2 ziet hij niet zitten.
Als GvdG nog een jaartje erachteraan plakt moet ie flink gaan opletten dat ie zijn reputatie (voor zover die dat nog heeft) niet te grabbel gooit. Want als 't 'm alweer niet gaat lukken gaat ie flink op zijn plaat gaan en kan die het helemaal vergeten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102305559
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:30 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Heb je het nu over Max of Frijns? Max is iig al eens in onderhandeling geweest met Red Bull. Althans, dat zei Papa Jos enkele weken geleden voor The Masters. Maar hoe kom je er bij dat rijden in de WSR geen zin geeft zonder RB-steun? Het heet niet voor niets World Series by Renault. Die kunnen ook nog wel het een en ander regelen ;) Maar als je in het verleden kijkt naar de rijders in het WSR, dan zie je toch wel dat er enkele leuke namen zijn komen overwaaien naar de F1, en dan noem ik maar even een Kubica, Vettel, Algesuari, Ricciardo, Alonso (toen het nog Nissan heette). Maar daar hebben we het laatst nog al eens over gehad.

[..]

Als GvdG nog een jaartje erachteraan plakt moet ie flink gaan opletten dat ie zijn reputatie (voor zover die dat nog heeft) niet te grabbel gooit. Want als 't 'm alweer niet gaat lukken gaat ie flink op zijn plaat gaan en kan die het helemaal vergeten.

Ik had het over Frijns. De rijders die vanuit de WSR doorstromen naar de F1 zijn bijna allemaal Red Bull rijders. Voor andere teams is de WSR blijkbaar geen directe springplank naar de F1. Daarom is eerst GP3 en dan GP2 een betere optie voor Frijns. Dat is toch wat gelijdelijker.
pi_102397652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:11 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ik had het over Frijns. De rijders die vanuit de WSR doorstromen naar de F1 zijn bijna allemaal Red Bull rijders. Voor andere teams is de WSR blijkbaar geen directe springplank naar de F1. Daarom is eerst GP3 en dan GP2 een betere optie voor Frijns. Dat is toch wat gelijdelijker.
WSR en dan GP2 is ook een optie! Doen meerdere coureurs.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102448392
Buurman gaat GP2-auto testen

Ik snap niet dat hij niet gewoon in GT's of sportscars gaat racen. F1 haalt hij toch niet en het is veel goedkoper dan GP2.
pi_102456700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Buurman gaat GP2-auto testen

Ik snap niet dat hij niet gewoon in GT's of sportscars gaat racen. F1 haalt hij toch niet en het is veel goedkoper dan GP2.
Inderdaad. GP2 is voor talenten. Dat stadium is hij nu wel voorbij.
pi_102586152
Ik zat vorig jaar nog bij Daniel de Jong in de klas. Ik spreek hem nu eigenlijk nooit meer, dus dan is het lastiger om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. :P Hopelijk blijft hij volgend jaar in de FR3.5, zou mooi zijn voor hem!

Verder denk ik dat Nigel Melker, Robin Frijns, Max Verstappen en Nyck de Vries de grootste talenten zijn die genoeg geld hebben om te racen. Giedo van der Garde vond ik nooit echt geweldig. Ik neem aan dat hij volgend jaar in een lagere raceklasse dan de GP2 komt, of anders misschien helemaal moet stoppen met racen.
pi_102645114
Even een update van de afgelopen twee weken.

23-25 september
Bart Hylkema reed in het Brits Formule 3 kampioenschap races op het circuit van Donington Park. In de eerste race werd hij 14de, in de tweede viel hij uit en in de derde race werd hij 17de.

Tussendoor testten Yelmer Buurman en Nigel Melker nog een GP2 auto. Buurman kwam op de eerste testdag tot een 6de tijd voor het team van Caterham Team AirAsia, Nigel Melker kwam op de tweede testdag tot de 3de tijd voor het team van Arden International.

30 september - 2 oktober
Afgelopen weekend waren er wat meer races met Nederlanders.

In de Formule 2 reed Kelvin Snoeks twee wedstrijden op het circuit van Monza. In de eerste race werd hij 11de, in de tweede race werd hij 8ste. In de stand staat hij nu tiende.

In de Formule 3 Euroseries won Nigel Melker eindelijk weer eens een wedstrijd in Valencia. Hij won de eerste race, werd 8ste in de tweede race en 3de in de derde race. Hij staat nu derde in het kampioenschap. Mehri is kampioen met nog een ronde te gaan.

In het Duitse Formule 3 kampioenschap werd een ronde op Hockenheim verreden. Hierin werd Hannes van Asseldonk 4de en Jeroen Mul 10de in zowel de eerste race als tweede race. In het kampioenschap eindigde Hanndes van Asseldonk als vijfde en Jeroen Mul als tiende.

Renger van der Zande deed een keer van zich spreken tijdens de DTM race op Valencia. In de kwalificatie reed hij al een keurige derde tijd, en in de race zelf werd hij 5de en beste Mercedes coureur met een jaar oude auto. Helaas werd hij uit de uitslag gehaald nadat tijdens de kwalificatie een spoiler niet volgens de regels zou zijn. Mercedes heeft protest aangetekend. Wordt vervolgt.

In de American Le Mans Series op Road Atlanta werden Jeroen en Sebastiaan Bleekemolen 27ste en 1ste in hun (GTC) klasse. Jeroen is daarmee kampioen geworden in de GTC klasse.

In de Rally van Frankrijk zorgde Dennis Kuijpers voor een unicum door als eerste Nederlandse coureur ooit een vijfde plaats te bemachtigen (hij eindigde als zesde, maar Petter Solberg werd gediskwalificeerd). In de stand staat hij dertiende. Peter van Merksteijn jr. en Timo van der Marel vielen uit

Tijdens de races om de Dutch Supercar Challenge deed de 16-jarige Beitske Visser weer van zich spreken. Na haar sensationele debuut op Assen in augustus, reed ze nu op Spa. In de eerste race viel ze uit, maar in de tweede race reed ze van de 23ste startplek naar een 3de plaats in haar Praga RS4.

Volgend weekend hebben we races in het Brits F3 kampioenschap met Bart Hylkema, de World Series by Renault met Daniel de Jong in de Formule Renault 3.5 klasse en onder andere Robin Frijns in de Formule Renault 2.0

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 03-10-2011 16:34:26 ([i]aanvullingen[/i]) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102650528
Jammer dat fok geen vind ik leuk knop heeft. Bedankt voor de updates
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_102662132
Knap resultaat van Dennis Kuijpers. ^O^
pi_102680421
Manager Giedo van der Garde sluit deelname young drivers-test Abu Dhabi uit

quote:
Het management van Giedo van der Garde is druk bezig om de Nederlander voor 2012 onder te brengen in de Formule 1. Duidelijkheid op dit vlak verwacht zijn begeleidingsteam pas aan het einde van dit jaar. Een eventuele evaluatie voor Van der Garde bij de young drivers-test in Abu Dhabi volgende maand is hoe dan ook niet aan de orde.

Het management is wel 'met andere dingen bezig', maar Jan-Paul ten Hoopen houdt dat nog even geheim. Aan F1Today.nl laat hij weten: “We leggen ons volledig toe op een stoeltje in de Formule 1 voor Giedo, dus een andere optie - binnen of buiten het racen - hebben we nooit besproken met elkaar. De verwachting is dat de teams pas eind van dit jaar hun definitieve line-up voor 2012 bekend maken, tot die tijd zijn we hard bezig. Giedo zal geen young drivers-test doen in Abu Dhabi. We zijn wel met andere dingen bezig, maar daar kan ik helaas niets over zeggen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102684360
Yelmer Buurman wil weer F1 testen
quote:
Yelmer Buurman rijdt volgende maand misschien weer in een Formule 1-auto. De Nederlander deed vorig jaar al namens Force India mee aan de young drivers-test in Abu Dhabi en de kans bestaat dat hij op herhaling mag.

Beide partijen staan in contact met elkaar. Buurman deelde aan Formule1.nl mede: “Het is nog lang niet zeker, maar het klopt dat we in gesprek zijn met Force India om te gaan testen.” De Nederlander was dit jaar actief in de Superleague Formula en testte vorige week nog in de GP2.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102685282
quote:
Ik betwijfel of het om de juiste redenen gaat, zo'n test. Hij zou uitgenodigd moeten worden omdat het team hem goed vindt en niet, zoals ik nu vermoed omdat hij genoeg centjes mee brengt voor zo'n test.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:24:18 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102695420
quote:
:{ Na zo een bericht heb denk ik wel dat je alle hoop kunt laten varen. Als je goede contacten hebt bij diverse teams, in een vergevordert gesprek zou zijn, of op het punt zou staan om misschiens ergens te tekenen, dan wil een team toch zeker wel weten in hoeverre je wel in staat bent om zo'n ding te besturen :{
Kijk naar D'Ambrosio vorig jaar, leuk wat rondjes rijden in FP's laatste GP's van het jaar, Young Drivers Tests meedoen in een Renault en een Virgin, en prompt is hij daar.
Als Guido naamsbekendheid wil krijgen en in de spotlights wilt staan bij de team, dan moet hij gewoon meedoen aan de YDT.
Denk dat bij deze bevestigd is wat al velen lang vermoeden: Guido gaat het niet halen :W

Ow, en wat Big-Ern zegt ben ik het ook wel mee eens :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:30:42 #26
184465 Migue
Sensuele man
pi_102698291
GvdG wil waarschijnlijk gewoon geen flinke zak geld betalen voor een paar nutteloze rondjes. Zo zijn er wel meer coureurs die weigeren aan die test mee te doen. Giedo kan dat geld ook beter bewaren om zich bij een team naar binnen te kopen.
pi_102723727
Henry Zumbrink met Lamborghini Gallardo in FIA GT 3 race op Zandvoort

quote:
Henry Zumbrink en consortium hebben de afgelopen weken niet stilgezeten. Insiders waren al op de hoogte van de plannen om tijdens de Formido Finaleraces deel te nemen aan de F1A GT 3-klasse, die hun races op zaterdag 15 en zondag 16 oktober aanstaande op het Circuit Park Zandvoort gaan verrijden tijdens het laatste Dutch Power Pack weekend van dit seizoen. En de kogel is eindelijk door de kerk. Zumbrink zal tijdens dit weekend, naast zijn vaste deelname aan de Dutch GT4 én de Toerwagen Dieselcup, ook deelnemen aan de FIA GT 3-klasse, samen met de Zweedse coureur Max Nilsson in een Lamborghini Gallardo van het REITER Team.
Jos Verstappen maakt debuut in Race of the Champions

quote:
Jos Verstappen zal deelnemen aan de Race Of Champions, die op 3 en 4 december in Düsseldorf plaats heeft. Nederlands succesvolste F1 coureur aller tijden maakt zijn debuut in deze autosportarena. In de Race Of Champions komen de beste coureurs uit de racerij en rallysport uit. Het is de enige competitie ter wereld waar sterren uit de Formule 1, het WK Rally, Nascar, DTM, WTCC, 24U van Le Mans en X-Games het in identieke auto's in een rechtstreeks duel tegen elkaar opnemen.

Verstappen zal op zondag 4 december uitkomen in de Legends Cup. Hij neemt het daarin op tegen Heinz-Harald Frentzen, de coureur die na zijn Formule 1 carrière nog DTM, Speedcar Series en de 24 Uur van Le Mans reed. Ook treedt Jos aan tegen Hans-Joachim Stuck, de inmiddels 60-jarige Duitser die ervaring heeft van F1 tot en met touring cars en nog altijd actief is in lange afstandsracen. De vierde coureur in de Legends Cup is de door de wol geverfde Duitse rallyveteraan Armin Schwarz. Iedere rijder zal uitkomen tegen de overige drie coureurs. De beste twee gaan daarna de strijd aan in een head-to-head finale.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102728424
Ach, Giedo..... Hij zou zomaar weleens in een F1 wagen kunnen zitte volgend seizoen. HRT of Virgin. Dat soort teams zoeken altijd wel iemand met geld. Lukt de F1 niet dan is er wel een Indycar team wat een grote zak met geld zoekt. Denk dat hij wel onder gebracht wordt bij een slecht team in een toonaangevende raceklasse.
pi_102728551
Wil er geen nieuw topic voor openen, maar heeft iemand nog weleens wat over die A10 Worldseries gehoord?
http://www.a10worldseries.com/

Lijkt inmiddels een stille dood gestorven te zijn.
pi_102813394
Nigel Melker krijgt een nieuwe tweedaagse GP2 test

quote:
...

Afgelopen week testte Melker voor het eerst in de GP2 twee dagen voor het Arden-team. Op het circuit van Jerez de la Frontera wist hij indruk te maken door de snelle aanpassing en de derde tijd op de tweede testdag te rijden. Zijn optreden krijgt eind oktober in Barcelona een vervolg met een nieuwe tweedaagse test.

Woordvoerder Daniel Peeters van GR8Industries.com vertelde aan F1Today.nl: "Nigel deed het erg goed in Jerez. Team Arden was zeer tevreden. Om als rookie op de derde plaats te eindigen is zeker niet verkeerd."

"Er komt een vervolg voor Nigel tijdens de volgende GP2-test op het circuit in Barcelona, daar zal hij weer 2 volle dagen gaan testen. Het is nog niet zeker met welk team, aangezien er meerdere aanbiedingen zijn. Doelstelling voor 2012 is een vol seizoen in de GP2. Het is daarom cruciaal om de testdagen te gebruiken om ervaring en kennis op te doen. Dit biedt dan tegelijkertijd de mogelijkheid om met verschillende teams te praten over de mogelijkheden voor 2012. Nigel heeft aangetoond dat hij goed overweg kan met deze auto en we schatten daarom de kansen positief in voor volgend seizoen."

Naar verluidt is het management van de 20-jarige coureur in gesprek met zowel Arden als Ocean Racing voor de testsessie in Barcelona en het 2012-seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102819287
Het benodigde budget is geen probleem voor Melker?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:05:00 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102819924
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:20 schreef Waffle het volgende:
Jammer dat fok geen vind ik leuk knop heeft. Bedankt voor de updates
je kunt topics liken als je de functie aan hebt staan, maar dat is dan wel de FaceBook-knop :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102850178
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Het benodigde budget is geen probleem voor Melker?
Ook wel opvallend dat een succesvol juniorenteam als Muecke geen GP2 team heeft.
pi_102854525
Daar moet je de financiele middelen en mankracht voor hebben.
pi_102899765
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je kunt topics liken als je de functie aan hebt staan, maar dat is dan wel de FaceBook-knop :')
Het gaat me vooral om te laten weten dat ik zijn updates erg waardeer.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_102908322
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:09 schreef Waffle het volgende:

[..]

Het gaat me vooral om te laten weten dat ik zijn updates erg waardeer.
Dank!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102909430
Ik waardeer het ook. :)
pi_102922408
+1
pi_102950821
Dan nu weer een update.

Afgelopen weekend hadden we races op Catalunya voor het World Series by Renault Formule 3.5 kampioenschap (gewonnen door Robert Wickens) met Daniel de Jong. Hij werd 16de en 9de en eindigde als 29ste in de eindstand. Chris van der Drift werd 12de in de eindstand, na de tweede helft van het seizoen niet meer gereden te hebben.

In de Formule Renault 2.0 werd Robin Frijns, die al kampioen was, 4de en 5de. Pieter Schothorst werd in beide races 20ste en eindigde als 24ste in het kampioenschap. Meindert van Buuren werd 25ste en 32ste. Liroy Stuart reed de laatste races niet meer mee, maar werd als 21ste in het kampioenschap geklasseerd.

In het Britse Formule kampioenschap werd ook de laatste ronde gehouden, dit maal op Silverstone. Bart Hylkema werd 13de in de eerste race, viel uit in de tweede race en eindigde als 14de in de derde race. In de eindstand werd hij 16de.

Volgende week zijn er geen belangrijke races waar Nederlanders aan mee doen. De week erop (20-23 oktober) zijn ondere de laatste ronde van de Formule 3 Euroseries met Nigel Melker, de WTCC op Suzuka met Tom Coronel, de DTM op de HockenheimRing met Renger van der Zande, de Rally van Spanje met Dennis Kuipers en Peter van Merksteijn en de FIA GT1 race op Curatiba (Brazilië) met Nicky Patorelli, Stef Dusseldorp, Mike Hezemans en Nicky Catsburg

En dan nog dit

Afgelopen maandag was er een testdag in de Formule Renault 2.0 met onder andere Nyck de Vries (4de), Meindert van Buuren (15e) en Beitske Visser (26ste).

Tim Coronel gaat niet met de elektrische buggy naar Dakar, de batterijenleverancier uit Zuid-Korea kon geen garanties geven over levering van de batterijen, dus wordt het financieel gezien niet haalbaar. Tim probeert nu in 2013 met de elektrische buggy aan de start te staan. In 2012 wordt het met de gewone buggy.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103015343
Exclusief interview met Frits van Amersfoort

12 oktober 2011

Van Amersfoort Racing heeft een bijzonder succesvol seizoen achter de rug in de Duitse Formule 3. De Nieuw-Zeelander Richie Stanaway scoorde tien pole-positions en dertien overwinningen met het team uit Huizen, dat volgende maand voor het eerst sinds dertien jaar weer aan de start staat in Macau én volgend jaar in de World Series by Renault hoopt te racen. GPUpdate.net sprak Frits van Amersfoort.

Gaan we Richie Stanaway in de Formule 1 terugzien?
"Dat vind ik altijd zo'n lastige vraag. Maar als ik één iemand zou moeten aanwijzen van de coureurs die de afgelopen zeven of acht jaar voor mij gereden hebben, dan is hij het wel. Maar je moet er heel nuchter in zijn. We weten allemaal dat de Formule 3 een bepaald niveau heeft en dat dat nog lang geen Formule 1 is. De tijd zal het uitwijzen. Richie heeft in ieder geval het karakter van een Formule 1-coureur. Zijn wilskracht is enorm groot. Daarnaast heeft hij het ideale postuur, is zijn conditie dik in orde en heeft hij een fenomenaal goede reactietijd. Als een auto een stap opzij zet, is hij er altijd net even iets eerder bij dan de gemiddelde coureur. Mede hierdoor is hij net wat sneller dan de rest."

Hoe is Richie eigenlijk bij jullie terechtgekomen?
"Hij is naar Europa gekomen op initiatief van een persoon uit Nieuw-Zeeland. Die heeft hem vorig jaar in de ADAC Formel Masters laten rijden. Dat kampioenschap heeft hij ook opgerold. De top-drie in het ADAC Formel Masters krijgt altijd een test bij een Duits Formule 3-team. We hebben Richie vorig jaar gelijk na de laatste race in onze auto gezet en hadden meteen al zoiets van: hem moeten we hebben! Het duurde daarna nog een kleine winter voordat het helemaal geregeld was, doordat hij problemen had om zijn budget rond te krijgen. We hebben Gavity Sports Management uiteindelijk zover gekregen dat zij hem opnamen in hun programma. Zij hebben zijn seizoen gefinancierd."

Eind vorige week werd de deelnemerslijst voor de Macau Grand Prix bekendgemaakt. Daar stond Van Amersfoort Racing ook op.
"Klopt. We gaan met Richie naar Macau. Het is dertien jaar geleden dat we daar voor het laatst zijn geweest. Wat onze doelen zijn voor Macau? Macau en doelen gaan niet samen. Je moet er met open vizier naartoe gaan. Je moet er niet iets willen bewijzen. Richie heeft dit jaar al laten zien dat hij goed is en wij hebben aangetoond dat we een goede auto kunnen neerzetten. Het zou mooi zijn als we in Macau nog een bonuspunt kunnen scoren. Gemakkelijk wordt dat niet. Macau is een verrekt moeilijke baan."

Naast Stanaway reden dit jaar Hannes van Asseldonk en Jeroen Mul voor Van Amersfoort Racing in de Formule 3. Hoe beoordeel je het seizoen van Van Asseldonk?
"Hannes heeft dit jaar genoegen moeten nemen met een paar podiumplaatsen. Waar de vorige twee seizoenen andere coureurs nog wel een overwinning meepikten, was het dit jaar alleen maar Richie die er met de zeges vandoor ging. Aan het begin van het jaar was Hannes nog echt een rookie. Hij maakte gruwelijk veel fouten en wist af en toe niet wat hem overkwam. Hannes kan heel hard rijden, maar hij moest zijn zenuwen nog onder controle zien te krijgen. Hij had moeite om zich te focussen, maar daar hebben we aan gewerkt en tijdens het seizoen is dat steeds beter geworden. Voor Hannes is één seizoen in de Formule 3 gewoon te kort. Hij moet gewoon nog even doorgaan. Hij gaf in het begin ook wat moeilijk zijn vertrouwen aan ons en het vertrouwen tussen coureur en team moet gewoon honderd procent zijn. Naarmate het vertrouwen toenam, zag je Hannes steeds beter presteren."

Hannes gaat ook naar Macau, maar wel met een ander team.
"Dat zijn de speciale wetten van Macau. Je wordt als rijder uitgenodigd door de organisatie. Je kunt je als team dus niet inschrijven. Toen Richie de uitnodiging kreeg voor Macau, wilden we natuurlijk dat hij voor ons team daar zou rijden. Maar we wilden Hannes ook graag meenemen. Dat was eerst niet bespreekbaar, omdat Hannes niet was geselecteerd, maar uiteindelijk kwam er een plekje vrij bij het Britse Hitech Racing, dat bij het groepje teams hoort dat elk jaar naar Macau gaat. We gaan wel een soort van samenwerking opzetten met Hitech, zodat we Hannes daar wel een handje kunnen helpen. Ik heb aan de familie van Hannes beloofd dat we hem niet laten zwemmen en dat we een oogje in het zeil houden."

En hoe deed Jeroen het dit jaar?
"Hij had een moeilijk seizoen. Het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Aan het begin van het seizoen moest hij zijn studie nog afmaken, wat hem best nog wel veel energie kostte. Hij was daardoor vaak ook wat ongeconcentreerd. Op een gegeven moment viel dat weg en zijn we alles op alles gaan zetten om hem verder naar voren te krijgen. Zijn grootste probleem is dat hij moeite heeft om al zijn goede sectortijden aan elkaar te knopen tot een snel rondje. En als hij wel een snelle ronde weet te rijden, zoals tijdens de tweede training in Hockenheim, gaat er bij de start wel wat mis. Tijdens de tests is Jeroen ook altijd wel voorin te vinden, maar in de kwalificaties en races laat hij het nog een beetje afweten. Maar dat is een kwestie van tijd. Hij moet gewoon nog wat meer ervaring opdoen, in essentie is hij net zo goed als Richie en Hannes."


Hoe staat het er over het algemeen voor met het niveau van de Nederlandse coureurs?
"Tot een paar jaar geleden was het redelijk in orde, met jongens als Renger, Giedo en Carlo. Het gaat echter in golfbewegingen. Het heeft heel erg te maken met wat er van de kart af komt. We zijn een redelijk klein autosportland, waardoor er niet automatisch elk jaar veel aanwas is. Het lijkt er op het moment echter op dat er weer wat aankomt. Er zitten momenteel wat goede jongens in de Formule Ford. Ik ben gematigd positief voor de komende jaren. Helaas is financiering vaak een probleem in Nederland."

Wat kan er gedaan worden om autosport in Nederland naar een hoger plan te tillen?
"Er moet eigenlijk een structuur worden opgezet om de jongens een eind op weg te helpen. Dat zou je door de KNAF kunnen laten doen, maar dat is niet echt een organisatie die erop ingesteld is om snel en commercieel te handelen. In Duitsland hebben ze dat beter voor elkaar. Daar heb je vanuit de ADAC de Stiftung Sport, die jongens vanuit de karts stimuleert om verder te komen en daar ook geld in steekt. Dit is iets wat we hier eigenlijk ook zouden moeten hebben, maar waar helaas niet genoeg geld voor is. Er is de afgelopen jaren zoveel geld verbrand door Spyker, Trust en Muermans. Ik had liever gezien dat ze daar iets constructievers mee hadden gedaan. Je moet niet in één keer iets willen neerzetten, maar iets van de grond af opbouwen. Een Nederlands F1-team is per definitie onmogelijk. Het gevolg is dat we nu met lege handen staan. Dat is doodzonde. Het is toch raar dat een land als Finland wel wereldkampioenen kan voortbrengen en Nederland niet?"

Na een goed seizoen zie je altijd jongens doorstromen naar hogere raceklasses. Begint het bij jou niet te kriebelen om een stap omhoog te doen?
"Dat begint het zeker. Ik ben er op de eerste plaats heel trots op dat ik dit team al twintig jaar overeind heb weten te houden. Dat is elk jaar best wel weer een opgave. Het gaat om grote bedragen. Je moet daarnaast ook succesvol zijn, anders wordt het in de toekomst alleen maar moeilijker om het budget rond te krijgen. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik me een paar jaar geleden wilde inschrijven voor de GP3. De initiële inleg bedroeg echter al zes ton, om er drie seizoenen in te kunnen zitten. Achteraf gezien ben ik blij dat het niet door is gegaan, want de GP3 blijkt een enorme financiële valkuil. Je moet elk weekend en elke testdag verplicht drie wagens neerzetten en elke keer dat dat niet gebeurt, krijg je een boete van 25.000 euro. Ik weet dat de helft van de teams hun wagens tegen kostprijs of nog minder laat rijden. Echt lucratief is de GP3 dus niet."

Begin deze week werd echter bekend dat Van Amersfoort Racing zich heeft ingeschreven voor de World Series by Renault.
"Ik zou de kroon op mijn werk kunnen zetten als dat door gaat. Maar er hebben zich meer teams ingeschreven dan er plek is op de grid. Het is dus nog even afwachten. Volgende week wordt bekend welke dertien teams volgend jaar meedoen.”

Interview: Erwin Jaeggi

http://www.gpupdate.net/n(...)its-van-amersfoort/?

Ik gun het Van Amersfoort echt van harte om door te stromen naar de World Series by Renault! Zou tevens heel goed zijn voor onze talenten.
pi_103031051
Zou prachtig zijn als VAR in WSbR uit mag/kan komen.
pi_103036420
Frijns populair na debuut in Formule Renault 3.5

13 oktober 2011

Robin Frijns heeft een uitstekende indruk achtergelaten in zijn eerste test in de Formule Renault 3.5. De Nederlander is een gewild man bij ISR-teambaas Igor Salaquarda, die hem graag voor volgend jaar zou vastleggen.

"Robin wordt een snelle man in de toekomst, dat is wel zeker", aldus Salaquarda. "Hij had wat pech in de test. Op oude banden was hij snel, maar hij kan het nieuwe rubber nog niet volledig benutten. En dat is ook niet zo gek. Daarbij had hij pijn in zijn nek, dus hij had wat problemen om zijn hoofd rechtop te houden."

En Frijns ziet een debuutjaar in de 3.5 wel zitten. "De prijs van 500.000 euro die bij het winnen van de titel in de 2.0 kwam, was erg handig", aldus de Limburger. "Maar ik moet nog wel wat meer sponsoren hebben voor 2012. Daar werken we dan ook aan."


Gaat lekker!
pi_103036652
Volgens mij zou hij de ATS F3 bij een team als Van Amersfoort op zijn sloffen winnen. Dat is wel weer een titel. De stap van Formule Renault naar de World Series is wel een hele grote stap, maar ik denk dat dit wel de stap voor hem gaat worden.
pi_103038206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:14 schreef Big-Ern het volgende:
Frijns populair na debuut in Formule Renault 3.5

13 oktober 2011

Robin Frijns heeft een uitstekende indruk achtergelaten in zijn eerste test in de Formule Renault 3.5. De Nederlander is een gewild man bij ISR-teambaas Igor Salaquarda, die hem graag voor volgend jaar zou vastleggen.

"Robin wordt een snelle man in de toekomst, dat is wel zeker", aldus Salaquarda. "Hij had wat pech in de test. Op oude banden was hij snel, maar hij kan het nieuwe rubber nog niet volledig benutten. En dat is ook niet zo gek. Daarbij had hij pijn in zijn nek, dus hij had wat problemen om zijn hoofd rechtop te houden."

En Frijns ziet een debuutjaar in de 3.5 wel zitten. "De prijs van 500.000 euro die bij het winnen van de titel in de 2.0 kwam, was erg handig", aldus de Limburger. "Maar ik moet nog wel wat meer sponsoren hebben voor 2012. Daar werken we dan ook aan."


Gaat lekker!
Frijns werd dertiende bij de test.


Nigel Melker test volgende week weer in de GP2 voor iSport

quote:
Nigel Melker is ook de komende collectieve GP2-test van de partij. Deze heeft op 19 en 20 oktober plaats op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona. Melker zal voorlopig de tweede testdag in actie komen voor het team van Paul Jackson iSport International.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:15:12 #45
184465 Migue
Sensuele man
pi_103052321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:21 schreef Big-Ern het volgende:
De stap van Formule Renault naar de World Series is wel een hele grote stap, maar ik denk dat dit wel de stap voor hem gaat worden.
Valt wel mee hoor, Albert Costa, Kevin Korjus, Filipe Albuquerque doen/deden het als FR2.0-kampioenen uitstekend in 3.5. 2.0 naar 3.5 is ook geen bijzonder grote stap, alleen een stuk competitiever, maar FR3.5 hoeft ook niet in het debuutseizoen al gewonnen te worden. Ik denk dat Frijns daar wel op zijn plaats zal zijn volgend jaar. Duits F3 is natuurlijk een stap terug vanuit Eurocup FR2.0.
pi_103189829
Nigel Melker gaat naast een test voor iSport ook voor Ocean Racing testen.

quote:
Nigel Melker zal woensdag voor het Portugese Ocean Racing Technology testen. Zo heeft zijn management maandag bekendgemaakt. Vorige week werd al bekend dat de 20-jarige Nederlander op donderdag voor het Engelse iSport in actie zal komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103203438
VAR niet in WSR, Arden en DAMS daarentegen wel. :(
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:57:40 #48
184465 Migue
Sensuele man
pi_103203887
Arden en DAMS zijn natuurlijk ook wel een stuk professioneler dus ik snap de organisatie ook wel, maar ik denk dat Van Amersfoort Racing ook prima op zijn plaats zou zijn in FR3.5. Jammer maar helaas, Van Amersfoort Racing was natuurlijk ook een long shot.
pi_103226674
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef Migue het volgende:
Arden en DAMS zijn natuurlijk ook wel een stuk professioneler dus ik snap de organisatie ook wel, maar ik denk dat Van Amersfoort Racing ook prima op zijn plaats zou zijn in FR3.5. Jammer maar helaas, Van Amersfoort Racing was natuurlijk ook een long shot.
Een verhuizing naar een klasse waar het er professioneler aan toe gaat, lijkt mij inmiddels wel een must ALS ze in de toekomst eens echt een stapje hoger willen. Brits F3 kampioenschap? Euroseries(al weet ik niet hoe gezond die serie nog is)?
pi_103321298
Verstappen wil weer gaan racen

quote:
Jos Verstappen denkt eraan om weer te gaan racen. Dit liet de voormalig Formule 1-coureur weten in zijn column voor De Telegraaf. De 39-jarige Verstappen, die de afgelopen jaren veel tijd heeft gestoken in de carrière van zijn zoon Max, denkt aan de DTM, Le Mans en Dakar als mogelijke opties voor zijn rentree.
Renger van der Zande wil ook volgend jaar DTM rijden voor Mercedes
quote:
Het DTM-seizoen beleeft komend weekend zijn grote finale op het F1 circuit van Hockenheim. Renger van der Zande kan alvast terugkijken op een bijzonder leerzaam seizoen, waarin hij zich per race verder wist te ontwikkelen. Het vizier staat nu op 2012, waarin hij graag een tweede DTM-seizoen wil rijden.

"Dit seizoen is echt voorbij gevlogen", aldus Van der Zande. "Mijn eerste DTM-jaar stond volledig in het teken van het leerproces als rookie en in de loop van het seizoen was duidelijk een stijgende lijn te zien, met als voorlopige hoogtepunt de race in Valencia, waarin ik eindigde als snelste van alle Mercedes-coureurs."

"Vanaf nu gaat het om het zogenaamde 'silly season'. Er zijn volgend jaar minder stoeltjes beschikbaar bij Mercedes, maar ik ben vast van plan om daar eentje van te bemachtigen. Voor komend weekend hoop ik de goede lijn van Valencia door te zetten en opnieuw een goed resultaat te scoren."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103540748
Timo van der Marel op shortlist FIA Academy

quote:
The FIA Institute has chosen 30 drivers who will take part in a four-day shootout to decide who will make it onto the 2012 Young Driver Excellence Academy. Only 18 of the shortlisted drivers will receive a place on the fully-funded training programme, which aims to help drivers develop their motor sport careers.

...
The driver shortlist:
...
Timo van der Marel, 22, Holland
Vorig jaar was Robin Frijns een van de finalisten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103544351
Afgelopen weekend waren er weer wedstrijden met Nederlandse coureurs.

In de DTM op Hockenheim was de finale race van dit seizoen. Renger van der Zande werd hierin 12de en eindigde hiermee als zeventiende in de eindstand met 0 punten, omdat hij de goede klassering (5de) uit de vorige race (nog) niet heeft teruggekregen.

Ook op Hockenheim was de Formule 3 Euroseries met de laatste wedstrijden van het seizoen. Hierin reed Nigel Melker achtereenvolgens naar een 6de, 5de en 2de plaats om uiteindelijk als beste rookie op een vierde plaats in de eindstand terecht te komen, dit ondanks een ronde (van drie races) gemist te hebben.

In de WTCC op Suzuka was het voor Tom Coronel een dag van uitersten. Na in de eerste race al in de eerste ronde de pit op te moeten zoeken en op ronden achterstand te finishen, wist hij een mooie overwinning te boeken in de tweede race. Hij staat nog steeds vierde in de tussenstand, na de drie Chevrolets.

In de Rally van Spanje eindigde Dennis Kuipers als 9de en Peter van Merksteijn als 17de.

In de Porsche Carrera Cup op Hockenheim reed Jeroen Bleekemolen in de laatste race naar een 5de plaats. Jaap van Lagen werd 11de. In de eindstand werd Jeroen derde en Jaap zesde.

Verder nog testte Nigel Melker afgelopen week weer een GP2 auto. De eerste dag kwam hij tot de 5de tijd met Ocean Racing, de tweede dag deed hij vooral lange runs en kwam met iSport tot de 17de tijd.

Volgende week hebben we alleen de laatste ronde van de Formule 2 op Barcelona met Kelvin Snoeks.

En dan nog dit: Schothorst gaat GP3 testen met Addax

quote:
Pieter Schothorst zal deze week voor het eerst met een GP3-auto in actie komen, op het circuit van Barcelona. Zo heeft de coureur uit Huizen maandag laten weten.

De 19-jarige Nederlander gaat testen voor het team van Addax, dat dit seizoen twee podiumplaatsen scoorde met de Brit Dean Smith. Schothorst reed dit jaar in de Formule Renault 2.0 Eurocup, waarin hij één punt scoorde, en de Formule Renault 2.0 NEC, waarin hij een tweede plaats behaalde voor eigen publiek op Zandvoort.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103562834
Coronel *O* *O* *O*
pi_103665219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Timo van der Marel op shortlist FIA Academy

[..]

Vorig jaar was Robin Frijns een van de finalisten.
En Kevin Abbring |:( ook, en laat die nu net winnen.

quote:
Rally driver Kevin Abbring has won the Driver of the Academy award following the completion of the FIA Institute Young Driver Excellence Academy for 2011.

The 22-year-old Dutchman, along with the 11 other drivers included in the FIA Institute Academy, completed the final workshop in Austria this week. The award win comes shortly before Abbring's chance with Volkswagen's young driver assessment programme on next month's Rally GB.

Programme manager Robert Reid said: "Kevin has undoubtedly got a huge amount of talent and he has engaged with the Academy programme exceptionally well. From the outset, he took everything in, both from a theoretical and practical perspective. He's going to be a great ambassador both for the FIA Institute and for the Academy itself."

Having spent a giant-killing season in the French Gravel Championship, beating four-wheel drive cars with his Citroen DS3 R3, Abbring will move to a Skoda Fabia S2000 in Wales as part of VW's WRC development programme.

Talking about his year in the Academy, Abbring said: "The FIA Institute Academy really has helped me to develop as a driver. We came here, thinking we could drive and, of course, we could, but there is so much more to the sport before you are able to get to the top. And this is where the Academy helps; it enhances your strong points and enables you to overcome your weak points, allowing you to develop into a complete package."

Next year's Academy will increase its intake from 12 to 30 drivers.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:31:56 #55
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_103667134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En Kevin Abbring |:( ook, en laat die nu net winnen.

[..]

Wie :?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_103670152
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:31 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Wie :?
Nederlandse Rally coureur die tot vorig jaar meedeed in het Junior WRC. Dit jaar blijkt hij het Frans gravel kampioenschap te rijden en daarin de tweewiel aangedreven klasse te hebben gewonnen. Hij rijdt wel de WRC rally van Groot-Brittanië met een Skoda.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:33:46 #57
184465 Migue
Sensuele man
pi_103678053
Verrassend, Kevin Abbring is een erg onopvallende coureur zowel tijdens wedstrijden als in de media, maar schijnbaar is het de FIA wel opgevallen hoe getalenteerd hij is (en terecht, want hij kan ook echt wel wat). Zegt overigens ook veel over de populariteit van rally in Nederland.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2011 @ 18:00:06 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103883190
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 november 2011 @ 21:05:19 #59
184465 Migue
Sensuele man
pi_103892332
Mooie line-up voor Abu Dhabi heeft DAMS, met Rio Haryanto en Nigel Melker. Met wat meer ervaring zou dat een ijzersterke combinatie kunnen zijn, maar nog niet dit jaar, volgend jaar ook vast niet. Zou mooi zijn voor die twee als ze bij DAMS blijven.
pi_104192813
Het overzicht van de afgelopen twee weken.

28-30 oktober
Kelvin Snoeks heeft het afgelopen weekend 2 races in de Formule 2 gereden in Barcelona. In de eerste race werd hij 9de, in de tweede race 6de. In de eindstand is hij 10de gevonden.

4-7 november
Tom Coronel is in beide races in China 5de geworden. Met nog twee races te gaan staat hij vierde in het kampioenschap achter de drie Chevy's.

In de laatste FIA GT1 weekend in San Luis (Argentinie) winnen Francesco Pastorelli (in zijn tweede race van het jaar) en Yelmer Buurman (die zijn debuut maakt) de kwalificatie- en de hoofdrace. In de kwalificatierace werd oudere broer Nicky Pastorelli derde, Nicky Catsburg 4de en Stef Dusseldorp 8ste. In de hoofdrace werd Stef Dusseldorp 3de, Nicky catsburg 4de en viel Nicky Pastorelli uit. In de eindstand werd Stef Dusseldorp zevende, Nicky Pastorelli achtste, Nicky Catsburg dertiende, Mike Hezemans veertiende, Yelmer Buurman en Francesco Pastorelli vijftiende en Peter Kox zestiende.

Aankomend weekend is de GP2 race in Abu Dhabi, die niet voor het kampioenschap meetelt, met Nigel Melker, die voor DAMS rijdt. Giedo van der Garde doet niet mee. Hij richt zich op de Formule 1.
Daarnaast hebben we de Rally van Groot Brittannië met Dennis Kuipers, Peter van Mercksteijn jr en Kevin Abbring.

De week erop is de laatste WTTC race in Macau. Dan is ook de jaarlijkse Formule 3 race, waar op dit moment nog niet bekend is of er Nederlanders aan mee doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104200145
Dennis van der Laar rijdt dit weekend in het Britse Formule Renault 2.0 kampioenschap.

quote:
Met een gemiddelde snelheid van 340 km per uur heeft Tony Kanaan, destijds Champcar-winnaar, nog steeds het baanrecord van het Britse Rockingham in handen. Dit weekend vindt hier de volgende aflevering van het Brits BARC Formule Renault 2.0 kampioenschap plaats. De talentvolle VWO-scholier Dennis van de Laar gaat er zijn krachten meten.

...

Van de Laar zet zijn winterprogramma door met testsessies in zwaardere formuleklassen en waarschijnlijk deelname aan de winterbokaal met de schakelkarts, in Genk en Kerpen. Begin 2012 wordt bepaald in welke competitie hij volgend seizoen uitkomt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104243646
Melker 13de in kwalificatie GP2 Abu Dhabi
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104318298
Dat wat ik de laatste tijd dacht wordt steeds meer bevestigd. Nigel Melker is een coureur met redelijk wat talent, maar geen F1 waardige rijder.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=37196
  zondag 13 november 2011 @ 18:27:04 #64
184465 Migue
Sensuele man
pi_104323985
Je gaat nu iemand met pas twee GP2-starts niet al beoordelen op die twee starts, toch?
pi_104329400
Is Jordi van Moorsel al genoemd?
pi_104335586
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:27 schreef Migue het volgende:
Je gaat nu iemand met pas twee GP2-starts niet al beoordelen op die twee starts, toch?
Neuh, maar een winnaar mag een aankomend F1 talnt wel zijn. Dat is Melker gewoon niet.
  zondag 13 november 2011 @ 23:55:24 #67
184465 Migue
Sensuele man
pi_104339057
Hoe kan je dat nu zeggen na wat hij dit jaar in F3 en de afgelopen twee jaar in GP3 gepresteerd heeft?
pi_104344656
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 23:55 schreef Migue het volgende:
Hoe kan je dat nu zeggen na wat hij dit jaar in F3 en de afgelopen twee jaar in GP3 gepresteerd heeft?
Absoluut een goed coureur, maar de F1 waardige talenten winnen titels en zijn gelijk snel. Kijk naar zo'n Nico Hulkenberg. Dat soort jongens stappen in en winnen gelijk. Romain Grosjean stapte in bij een matig draaiend DAMS en doet gelijk vooraan mee. Dat zijn de F1 kandidaten. Zo goed is Melker niet.
pi_104344788
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 23:55 schreef Migue het volgende:
Hoe kan je dat nu zeggen na wat hij dit jaar in F3 en de afgelopen twee jaar in GP3 gepresteerd heeft?
Dit jaar in de GP3 was goed, vorig jaar middelmatig. Melker scoort alleen dit jaar goed tegenover mindere voorgaande jaren, dus ik moet nog zien hoe zich dat voortzet. Al zeg ik (nog) niet dat hij niet F1 waardig is.

Maar ik zie op dit moment meer in coureurs als Robin Frijns, die al twee jaar op rij een aansprekende titel wint. Maar resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Kijk maar naar Giedo. Tot aan de GP2 goed en daarna minder. Dit jaar vond ik weer een van de betere van de laatste jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 november 2011 @ 11:59:20 #70
184465 Migue
Sensuele man
pi_104347416
Robin Frijns is nog even afwachten wat hij kan. Formule Renault 2.0 is net geen instapklasse meer, dus er kan nog van alles misgaan met zijn carrière, zoals het aloude probleem bij Nederlandse talenten: geldgebrek. Maar het begin is veelbelovend.

Nigel Melker vergelijken met Hülkenberg en Grosjean is niet eerlijk. Die twee jongens hebben enorm veel geld te besteden gehad vergeleken met Melker, wie nooit voor topteams heeft geracet, in tegenstelling tot Hülkenberg en Grosjean. Hij moet het doen met Mücke Motorsport, dat vooral in GP3 dramatisch is -- vorig jaar meer dan in 2011. In F3 is hij bijna constant sneller dan zijn teamgenoten en zijn zijn prestaties net zo goed als wie dan ook voor hem bij het team. Je moet dingen ook in perspectief zien. Als er iemand van de huidige Nederlandse coureurs op hoog niveau de Formule 1 op talent kan halen, dan is het Melker wel. Maar een gebrek aan budget zal wel zijn wat hem uit de Formule 1 gaat houden.
pi_104349505
Kevin Abbring werd afgelopen weekend 12de in zijn eerste volwaardige WRC race. Dennis Kuijpers scoorde wederom punten met een 8ste plaats en Peter van Merksteijn jr. viel uit. Dennis is 12de in de eindstand geworden en Peter 25ste.

Tijdens het laatste, niet voor het kampioenschap meetellende, GP2 weekend van het seizoen in Abu Dhabi werd Nigel Melker respectievelijk 15de en 20ste in de hoofd en sprintrace.

In de Porsche Supercup in Abu Dhabi werd Jeroen Bleekemolen respectievelijk 7de en 5de in de eerste en tweede race. Hiermee eindigde hij als zesde in het kampioenschap. Patrick Huisman werd twee keer 9de en Sebastiaan Bleekemolen werd 12de en 14de.

Aan de laatste ILMC race van dit seizoen in Zhuhai deden twee Nederlanders mee. Oskar Slingerland werd 21ste (4de in de GTE P klasse) en Carlo van Dam viel uit.

Nyck de Vries werd in de laatste races van dit seizoen respectievelijk 2de en 1ste en is daarmee wereldkampioen karten in de KF1 categorie, na vorig jaar deze titel ook al gewonnen te hebben in de KF2 klasse.

Volgende week hebben we de laatste WTCC race van het seizoen met Tom Coronel in Macau. Dan wordt ook de beroemde Formule 3 race gehouden, met Hannes van Asseldonk als enige Nederlandse deelnemer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104353533
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:59 schreef Migue het volgende:
Robin Frijns is nog even afwachten wat hij kan. Formule Renault 2.0 is net geen instapklasse meer, dus er kan nog van alles misgaan met zijn carrière, zoals het aloude probleem bij Nederlandse talenten: geldgebrek. Maar het begin is veelbelovend.

Nigel Melker vergelijken met Hülkenberg en Grosjean is niet eerlijk. Die twee jongens hebben enorm veel geld te besteden gehad vergeleken met Melker, wie nooit voor topteams heeft geracet, in tegenstelling tot Hülkenberg en Grosjean. Hij moet het doen met Mücke Motorsport, dat vooral in GP3 dramatisch is -- vorig jaar meer dan in 2011. In F3 is hij bijna constant sneller dan zijn teamgenoten en zijn zijn prestaties net zo goed als wie dan ook voor hem bij het team. Je moet dingen ook in perspectief zien. Als er iemand van de huidige Nederlandse coureurs op hoog niveau de Formule 1 op talent kan halen, dan is het Melker wel. Maar een gebrek aan budget zal wel zijn wat hem uit de Formule 1 gaat houden.
Grosjean reed voor Dams en is met dat team kampioen geworden. Knappe prestatie, aangezien Dams geen topteam is.
Ik denk dat VdG de meeste kans op een F1 zitje maakt. Hij schijnt ongeveer 8 miljoen mee te kunnen nemen, las ik.
pi_104373246
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:18 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Grosjean reed voor Dams en is met dat team kampioen geworden. Knappe prestatie, aangezien Dams geen topteam is.
Ik denk dat VdG de meeste kans op een F1 zitje maakt. Hij schijnt ongeveer 8 miljoen mee te kunnen nemen, las ik.
Grosjean redde het toch ook niet bij Renault?

Natuurlijk maakt Van der Garde de meeste kans, maar die is al 26 volgens mij, met andere woorden die had er al een paar jaar moeten rijden. :+

In 2015 vervangt Nyck de Vries Jenson Button bij McLaren en stapt Max Verstappen in de Ferrari van Fernando Alonso.
pi_104374162
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:32 schreef Nober het volgende:

[..]

Grosjean redde het toch ook niet bij Renault?

Natuurlijk maakt Van der Garde de meeste kans, maar die is al 26 volgens mij, met andere woorden die had er al een paar jaar moeten rijden. :+

In 2015 vervangt Nyck de Vries Jenson Button bij McLaren en stapt Max Verstappen in de Ferrari van Fernando Alonso.
Samen met Frijns zijn dat de talenten die we in de gaten moeten houden. Maar ook dat kan nog alle kanten op. Ik zou het wel fijn vinden als we weer eens een landgenoot in de F1 zouden hebben. Op een VdG bij HRT of Virgin zit ik dan overigens weer niet te wachten.
pi_104374306
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:44 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Samen met Frijns zijn dat de talenten die we in de gaten moeten houden. Maar ook dat kan nog alle kanten op. Ik zou het wel fijn vinden als we weer eens een landgenoot in de F1 zouden hebben. Op een VdG bij HRT of Virgin zit ik dan overigens weer niet te wachten.
HRT of Virgin zou niet verkeerd zijn mits hij een goede teamgenoot heeft, als hij bijv Glock een heel seizoen de baas is komt de interesse van andere teams vanzelf.
pi_104381518
Maar als je 8 miljoen hebt dan wil je toch wel iets meer dan HRT of Virgin? :D
pi_104385687
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:58 schreef Nober het volgende:
Maar als je 8 miljoen hebt dan wil je toch wel iets meer dan HRT of Virgin? :D
De andere teams zitten niet te wachten op een Nederlandse pay-driver. Williams heeft genoeg sponsoren aangetrokken om Raikkonen te betalen (en anders wordt het Barrichello of Sutil) en Maldonado is vrijwel zeker de tweede rijder.

Misschien dat er een kleine kans inzit om naar Team Lotus/Caterham te gaan, als de geruchten kloppen dat ze van Trulli af willen, omdat die tegenvalt. Al wordt D'Ambrosio daar als mogelijke vervanger genoemd.

Pic schijnt al getekend te hebben bij Marussia/Virgin, dus daar is ook geen plek meer. De andere (nog niet bevestigde) teams hebben genoeg te kiezen uit hun eigen (test)coureurs, dus daar verwacht ik ook niets van.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104387757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De andere teams zitten niet te wachten op een Nederlandse pay-driver. Williams heeft genoeg sponsoren aangetrokken om Raikkonen te betalen (en anders wordt het Barrichello of Sutil) en Maldonado is vrijwel zeker de tweede rijder.

Misschien dat er een kleine kans inzit om naar Team Lotus/Caterham te gaan, als de geruchten kloppen dat ze van Trulli af willen, omdat die tegenvalt. Al wordt D'Ambrosio daar als mogelijke vervanger genoemd.

Pic schijnt al getekend te hebben bij Marussia/Virgin, dus daar is ook geen plek meer. De andere (nog niet bevestigde) teams hebben genoeg te kiezen uit hun eigen (test)coureurs, dus daar verwacht ik ook niets van.
D' Ambrosio zal gewieberd worden bij Virgin omdat hij niet genoeg sponsorgeld meer kan meebrengen. Als VdG inderdaad die 8 miljoen mee kan nemen en geld is de doorslaggevende factor dan lijkt het mij dat hij veel kans maakt.
Trouwens 10 keer liever bij Caterham dan bij Virgin of HRT. Caterham is die achterhoede team ontgroeid en ik denk dat ze de aansluiting kunnen gaan vinden bij het middenveld, aankomend seizoen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:17:23 #80
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_104390387
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_104398785
Ik zie ons allemaal al met Friese vlaggen langs het circuit zitten :7
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_104470858
Keurige prestatie van deze Hannes van Asseldonk!
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=37300
  donderdag 17 november 2011 @ 13:36:25 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_104473096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:29 schreef Waffle het volgende:
Ik zie ons allemaal al met Friese vlaggen langs het circuit zitten :7
Friese vlag? De Limburgse leeuw zul je bedoelen voor ons Maxje en Robin Frijns natuurlijk :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 17 november 2011 @ 21:49:40 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_104493540
Van Amersfoort Racing zou Hannes van Asseldonk ondersteunen, maar zo te zien kan Hitech beter VAR ondersteunen. Beetje erg jammer om Richie Stanaway in de middenmoot te zien, daar hoort hij absoluut niet thuis.
pi_104595381
Van Asseldonk 5e in de hoofdrace van Macau. Een erg goede prestatie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
pi_104620600
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Asseldonk 5e in de hoofdrace van Macau. Een erg goede prestatie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Hij lijkt steeds beter te worden. Ben benieuwd waar hij volgend seizoen rijdt.
pi_104620640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef Migue het volgende:
Van Amersfoort Racing zou Hannes van Asseldonk ondersteunen, maar zo te zien kan Hitech beter VAR ondersteunen. Beetje erg jammer om Richie Stanaway in de middenmoot te zien, daar hoort hij absoluut niet thuis.
Het is jammer dat VAR niet uit dat 2e rangs kampioenschap weg weet te geraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Big-Ern op 21-11-2011 11:17:02 ]
  maandag 21 november 2011 @ 11:15:55 #88
184465 Migue
Sensuele man
pi_104622214
Dat sowieso, maar Euro Series kost nu eenmaal debiel veel geld (en meer dan dat het waard is).
pi_104622261
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:15 schreef Migue het volgende:
Dat sowieso, maar Euro Series kost nu eenmaal debiel veel geld (en meer dan dat het waard is).
Dat zal toch wel minder zijn nu? Volgens mij is dat kampioenschap behoorlijk gekelderd in aanzicht.
pi_104626730
Afgelopen weekend is Hannes van Asseldonk 5de geworden in de F3 race van Macau, naast de Masters één van de belangrijkste F3 races van het jaar.

Tom Coronel is in de laatste WTCC races respectievelijk 4de en 2de geworden. Hiermee hield hij de vierde plaats in het kampioenschap vast en is daarmee de beste niet-Chevrolet rijder geworden.

Rallyrijder Timo van der Marel is toegelaten tot de FIA Academy van 2012. Hiermee is hij de opvolger van Robin Frijns en Kevin Abbring (de winnaar van 2011).

Voor de komende tijd staan er geen belangrijke wedstrijden meer op het programma voor Nederlanders, dus kunnen we ons focussen op Silly Season 2012. Wie rijdt waar?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104680431
Voor Doornbos wordt het DTM, Formule 1 of Indycars en anders niets

quote:
AMSTERDAM - Robert Doornbos acht de kans aannemelijk dat hij zijn helm binnen afzienbare tijd aan de wilgen hangt. De Rotterdamse coureur heeft veel moeite met het vinden van een stoeltje in een aansprekende klasse en is niet van plan om op een lager niveau te gaan acteren.

"Als ik geen IndyCars, Formule 1 of DTM kan doen, dan blijft er niets over waarvoor ik me honderdtien procent kan geven", zegt de inmiddels dertigjarige Doornbos in het magazine van NUsport.

"Dan zit mijn carrière er op, dan ga ik wat anders doen. Ik vind juist die fysieke en mentale uitdaging zo leuk, living on the edge. De laatste twee jaar heb ik in de Superleague Formula gereden, want ik moet ook mijn huur betalen."

"Was best leuk racen met een auto met 750 pk, maar ik ergerde me kapot aan het niveau van het team. De monteurs zijn doordeweeks schilder of stukadoor, bij een pitstop valt er een wiel af."

Politieke spelletjes
Doornbos reed zijn laatste kilometers in de Formule 1 in de Braziliaanse Grand Prix van 2006, die hij als twaalfde finishte. Sindsdien is de koningsklasse uit het zicht verdwenen.

"De concurrentie is moordend, politieke spelletjes spelen een enorme rol. Ik was aan boord bij Red Bull, een aanstormend team, en deed het goed naast David Coulthard. Maar ze switchten van Ferrari- naar Renault-motoren en part of the deal was dat Mark Webber een van de twee stoeltjes zou krijgen."

"Want Flavio Briatore, de manager van Webber, was toen ook de baas bij Renault. Aangezien Coulthard een doorlopend contract had, kon ik weer de testrol gaan vervullen. Maar ik had geen zin meer om hun banden te gaan poetsen, want ik voelde me niet de mindere van die twee. Ik was er ziek van en heb me toen een beetje arrogant opgesteld en gezegd: regel dan maar een stoeltje voor me in Amerika."

Terug naar de States
Zijn avontuur in de Champcars, dat later opging in de IndyCars, was aanvankelijk een succes. Doornbos won in 2007 twee races en werd derde in het kampioenschap, waarmee hij zijn succesvolste seizoen meteen achter de rug had. Zijn tweede seizoen, in 2009, was hij verder naar achteren te vinden.

"Ik heb laten zien dat ik in Amerika kan winnen op stratencircuits en gewone circuits. Daarom wil ik nog steeds terug. Ik had een paar hele grote multinationals achter me, maar uiteindelijk is het dan toch: sorry, we doen het niet."

"Helemaal nu er net een dodelijk ongeluk is geweest in de IndyCars. Daar willen ze zich niet mee associëren. Maar in de Formule 1 kan het morgen ook gebeuren, zo'n freak accident als met Dan Wheldon in Las Vegas."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104761789
Strous: Fornule 1 of Indycars

quote:
Junior Strous heeft nog geen contract voor volgend jaar, maar de 25-jarige Nederlander ziet volop mogelijkheden komend seizoen races te starten. Op het moment is hij in Amerika om te onderhandelen met mogelijke geldschieters. "Ik ben hier in gesprek met drie mogelijke sponsoren. Daarbij richt ik me op drie mogelijkheden: IndyCar, Formule 1 en NASCAR."

Uitweg
Laatstgenoemde klasse lijkt vooral een laatste uitweg te zijn. "Eerlijk gezegd is NASCAR niet mijn eerste keus, maar bij gebrek aan beter is dat natuurlijk ook een hele gave klasse", zo zegt hij in gesprek met RTL GP. "Puur als coureur gaat mijn voorkeur uit naar de IndyCars. Die klasse is toch eerlijker. Iedereen heeft dezelfde auto en motoren, en dus heeft iedereen gelijke kansen. In de races gebeuren er genoeg gekke dingen, waardoor je nog wel eens wat kan doen met je strategie. In principe kan iedereen daar winnen."

Voorkeur
Ook op een ander vlak heeft IndyCar de voorkeur van Strous: "In Amerika wordt er toch meer op talent geselecteerd en hoef je minder sponsorgeld mee te nemen." Een zitje in de Formule 1 was dan ook niet direct het hoofddoel. "We waren niet actief bezig met de Formule 1. Het kost veel geld om in die klasse in te stappen. Voor een stoeltje bij een team als Force India heb je tien tot twaalf miljoen nodig, bij Williams loopt dat op naar dertig miljoen."

Kennis
Zijn Nederlandse nationaliteit kan voor Strous meer een last dan een lust worden. "Harry Muermans heeft mij anderhalf jaar gesponsord. Hij heeft mij uitgelegd hoe de Formule 1 werkt. Dat werkte wel ontnuchterend. Hij zei namelijk dat er geen enkel belang was om een Nederlander in de Formule 1 te hebben. Als een Nederlandse coureur even snel is als of zelfs sneller dan een Braziliaanse coureur en ook ongeveer evenveel sponsorgeld meebrengt, dan wint de Braziliaan altijd. Nederlanders gaan namelijk niet toeterend de straten in als een Nederlander wint. Daarnaast is ook de markt in Brazilië veel groter. Een sponsor of fabrikant kan dan veel meer daar verkopen dan in Nederland."

Winnen
"Het gaat mij erom dat ik races kan winnen. In de Formule 1 is je training en voorbereiding hetzelfde, of je nou laatste of eerste wordt. Omdat ik wil winnen zie ik het ook niet zitten achteraan in te stappen. Een van mijn mogelijke sponsoren is nu ook al in de Formule 1 actief, als sponsor van een goed team, dus daar is al een connectie." Strous kan nog niets zeggen over de rol die hij in de Formule 1 op zich zou kunnen nemen. "De aanstelling van De la Rosa bij HRT is voor mij geen enkel probleem. We zijn sowieso niet met meerdere teams in gesprek. Een zitje in de Formule 1 is natuurlijk een breed begrip. Zo zijn er race- en testzitjes beschikbaar."

Idool als tegenstander
"We hadden gisteren (dinsdag, red.) een conference call met het team. Daarin zeiden ze 'we zijn met jou bezig, maar ook met een andere coureur'." Welke coureur dat is wil Strous niet zeggen, maar hij wil wel onthullen dat hij bewondering voor hem heeft. "Dat was toch een gast waar ik altijd tegenop keek vroeger. Dan reed je zelf nog in de Formule Ford, zie je hem een inhaalactie op tv maken en denk je 'ik hoop dat ik later ook zo goed word'. Negen jaar later neem je het dan tegen hem op bij de contractonderhandelingen."

Afwachten
"Het is een spannende tijd, er liggen nog meerdere opties open. De kosten van de verschillende klassen weten we, alle kaarten liggen nu op tafel. Nu is het wachten tot de deal gesloten is."
Strous loopt een beetje achter. Aankomend jaar zijn er weer verschillende motoren in de Indycars. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104796529
Beitske Visser 6de in Supernationals KZ2 Las Vegas
quote:
...

De Supernationals, die elk jaar in de wereldhoofdstad van de kansspelen wordt georganiseerd, is geen race als de anderen. De Amerikanen hebben de gewoonte om de dingen groots op te vatten en de 15de editie van dit prestigieuze kartevenement was geen uitzondering op de regel. Er waren maar liefst 500 coureurs ingeschreven! Al even verwonderlijk is het feit dat het gelegenheidscircuit op de parking van het hotel Rio wordt aangelegd. "Dit is niet meteen het soort circuits waar je tijdens het seizoen op rijdt, maar de baan is heel opwindend en er zijn ook enkele mogelijkheden om in te halen," vertelt Beitske. Toch kende de meeting voor Beitske een frustrerende start. "De eerste dag heb ik niet kunnen rijden, want de motors van onze motorbouwer Tec-Sav, stonden vast bij de douane. Het probleem kon donderdag niet meer worden opgelost, maar ik heb toch wat chassistests kunnen doen met een reservemotor. Vrijdag was het probleem gelukkig opgelost en heeft de organisatie ons bovendien een extra testsessie gegeven. Dat ik onder dergelijke omstandigheden toch nog een zesde plaats haalde in de kwalificatie, was al met al goed nieuws, temeer omdat het niveau heel hoog was. Er deden immers enkele van de beste coureurs van Europa en uitstekende Amerikaanse coureurs mee."

Beitske Visser ging verder met twee goede kwalificatiemanches, waar ze respectievelijk vijfde en vierde eindigde, hoewel de spoiler van haar Intrepid-TM kort vóór de aankomst nog de derde positie had geraakt. Helaas was de derde manche een heus "casino", zoals de Italianen het graag noemen. Geen casino waar je de bank kan kraken, maar wel één waar de aanrijdingen een kansspel lijken! "Nadat ik in de eerste ronde aangereden werd, moest ik opgeven. Ik had gehoopt in de finale vanuit de vijfde positie te kunnen starten, maar uiteindelijk stond ik 14de op de startgrid!"

De hele race lang bleef Beitske indrukwekkend snel rijden. Ze zette de beste tijd neer met bijna een tiende van een seconde voorsprong op de coureurs van de kopgroep en haalde een heleboel tegenstanders in. Na zo'n 20 minuten zwoegen ging ze als zesde over de eindstreep van deze 15de Supernationals KZ2, in het kielzog van de vijfde! De beste vrouwelijke coureur van het seizoen heeft weer eens een stevige indruk gelaten.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104796654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Strous: Fornule 1 of Indycars

[..]

Strous loopt een beetje achter. Aankomend jaar zijn er weer verschillende motoren in de Indycars. :)
Hij heeft allemaal het sowieso niet goed in zijn hoofd. Over welk talent denkt hij te beschikken wat goed genoeg is voor de F1, Indy's of Nascar?
pi_104804511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Hij heeft allemaal het sowieso niet goed in zijn hoofd. Over welk talent denkt hij te beschikken wat goed genoeg is voor de F1, Indy's of Nascar?
Diverse kampioenschappen (Formule Renault, Dutch Radical) en overwinningen in de Amerikaanse feederseries Atlantic Championship (2008) en Indy Lights (2010). HIj zou gaan rijden voor HVM (naast Simona) in 2010, maar een crash van Simona gooide roet in het eten (die stapte vervolgens in de wagen waarin Junior zou gaan rijden). Voor 2011 kreeg hij niet genoeg budget bij elkaar en de vraag is of dat voor 2012 wel gaat lukken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:55:34 #96
184465 Migue
Sensuele man
pi_104808169
Talent voor IndyCar heeft hij genoeg, maar hij praat te veel.
pi_104883673
Middelmatige coureurs (Doornbos en Strous in dit geval) die zich te goed voelen voor iets anders dan F1 en Indycars. :') :') :') Jullie mogen de veters nog niets eens strikken van coureurs als Tom Coronel en Peter Kox.
pi_105006744
Nigel Melker en Robin Frijns testten WSR Formule Renault 3.5.

Op de eerste dag werd Robin Frijns 4de (2de 's ochtends) en Nigel Melker 15de (6de 's ochtends). Beiden testten alleen in de morgen. Op de tweede dag werd Robin Frijns 11de.

Pieter Schothorst volgt Robin Frijns op in Formule Renault 2.0.

quote:
AMSTERDAM – Pieter Schothorst heeft een contract getekend bij
Josef Kaufmann Racing om in 2012 deel te nemen aan de Eurocup Formule Renault 2.0, dat de kick-off kent op Motorland Aragon en eindigt op het Circuito de Catalunya. Ook zal Schothorst deelnemen aan enkele races van de Northern European Cup Formule Renault 2.0. Eind 2011 testte de inwoner uit Amsterdam al een keer voor het Duitse topteam in de Formule Renault 2.0 en wist teammanager Josef Kaufmann te overtuigen van zijn capaciteiten. Het jonge talent staat te popelen om aan de volgende stap in zijn autosportcarrière te beginnen.
...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105375473
Jeroen Slaghekke test Formule 2 wagen
quote:
Jeroen Slaghekke zal volgende week in actie komen tijdens de Formule 2-test in Barcelona. De Nederlander krijgt de test aangebeden als beloning voor zijn goede resultaten in de Britse Formule Ford, waarin hij als tweede eindigde achter Scott Malvern. Ook de Brit mag daarom testen in de Formule 2.

“Ik kijk erg uit naar de test. De Formule 2-auto is een stuk krachtiger en sneller dan de Formule Ford, dus het zal een nieuwe ervaring voor me worden, op een nieuw circuit”, aldus Slaghekke, die niet uitsluit volgend seizoen in de klasse te racen. “We zullen zien hoe het gaat, maar het is zeker een optie voor een volgend seizoen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105379380
Nooit van gehoord.
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:31:56 #101
184465 Migue
Sensuele man
pi_105388135
Moet je wat vaker Formule Ford kijken. Erg goede coureur. Tweede achter Scott Malvern eindigen is niets om je voor te schamen.
pi_105415027
Mja vind dat nou niet echt een boeiende serie om te volgen. :+
pi_105462330
Frijns dus definitief volgend jaar bij Fortec in de WSbR. Mooie keuze; ben benieuwd wat hij daar kan laten zien. Hij heeft daar overigens een aanbod voor het talentenprogramma bij Caterham (F1) voor laten schieten.
pi_105488323
Nyck de Vries ontvangt de trofee voor zijn KF1 wereldtitel
quote:
Nyck de Vries heeft zijn trofee voor de wereldtitel in de KF1 in ontvangst genomen tijdens het FIA Gala in New Delhi. Het McLaren F1-talent behaalde tijdens de seizoensfinale in Suzuka voldoende punten voor zijn tweede titel op rij, nadat hij in 2010 al de sterkste was in de KZ1. Voor de Fries was dit een perfecte afsluiting van een tijdperk aangezien hij komend jaar zal debuteren in de autosport.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105527593
Ook Kelvin Snoeks test deze week in de Formule 2

quote:
Kelvin Snoeks behoort tot de coureurs die morgen beginnen aan een tweedaagse test op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona. De 24-jarige Nederlander was de afgelopen twee jaar een vaste klant in de Formule 2. Hij wacht nog op zijn eerste zege in de opstapklasse.

Snoeks krijgt in Barcelona in elk geval gezelschap van landgenoot Jeroen Slaghekke. Bekende namen als Christopher Zanella, Miki Monras, Mihai Marinescu, James Cole en Max Snegirev zijn eveneens van de partij, net als kampioen Mirko Bortolotti die ontwikkelingswerk voor zijn rekening neemt. Daniel McKenzie, Sandro Zeller, Riccardo Bruntschin en Mauro Calamia zijn ook aan het deelnemersveld voor de test toegevoegd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105528360
Nog een seizoen F2?
pi_105537964
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Nog een seizoen F2?
Of als ontwikkelingscoureur die een benchmark zet, zoals Nigel Melker een paar weken terug in de GP3 deed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105545151
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Of als ontwikkelingscoureur die een benchmark zet, zoals Nigel Melker een paar weken terug in de GP3 deed.
Sportief weinig aansprekende dingen gedaan.
pi_105566441
Melker tekent voor Ocean Racing voor seizoen GP2

quote:
Nigel Melker maakt de overstap van de GP3 Series naar de GP2 Series. De Nederlander gaat aan de slag bij het team van Ocean Racing Technology, waarvoor hij vorige maand al eens testte. Melker was dit jaar zowel in de GP3 Series als de Formule 3 Euroseries actief en succesvol met zeges en een hoge eindklassering.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105570349
quote:
Wat vinden we een goed resultaat van hem volgend jaar? Punten finishes? Paar podium plekken? Wat is haalbaar bij Ocean?
pi_105572031
'Verstappen met Ford in de GT'
quote:
Volgens berichten op Twitter zou voormalig F1 coureur Jos Verstappen een deal hebben met Team Ford Racing. De 39-jarige Limburger zou een deal tot 2013 om te helpen met de ontwikkeling van de Ford GT1. RaceXpress.nl nam polshoogte bij Verstappen en verraste hem enigszins. “Ik weet van niets”, zei een verbouwereerde Verstappen tegenover RaceXpress.nl. “Maar ik zou wel willen, zeg Ford maar dat ze me bellen. GT-racen is interessant, helemaal volgend seizoen waarin er met nieuwe reglementen wordt gereden.”

Overigens stopt organisator SRO met het FIA GT1 World Championship in zijn huidige vorm. In 2011 reden er vier Fords in het kampioenschap, waarvan twee van Marc VDS en twee van Belgian Racing. Het FIA GT1 World Championship wordt GT World, met GT 3 bolides voorzien van enkele performance upgrades.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105620666
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105858663
Robert Doornbos gaat voor Le Mans Series in 2012
quote:
De plannen van Robert Doornbos voor 2012 zijn nog onduidelijk. De oud-F1-coureur reed afgelopen jaar twee races in de Superleague Formula maar de overige kampioenschapronden werden wegens diverse problemen afgelast. De Rotterdammer kende daardoor een zeer rustig jaar maar wil in 2012 weer vol aan de slag. Eerder dit jaar liet hij al weten te overwegen om te stoppen zodra hij voor komend seizoen opnieuw niet aan de slag kan.

Via Twitter polste hij zijn fans: “Wat vinden jullie van de LeMans Series? Indy comeback wordt moeilijk maar heb toch echt zin om weer te racen! Ik ga proberen een goed contract voor 2012 te vinden!”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105864830
quote:
Lijkt me een prima klasse voor hem. IndyCar is te hoog gegrepen.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:29:36 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105873833
Volgens mij hebben Toyota en Peugeot nog wel zitjes. Ambitieus, maar waarom niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 21 december 2011 @ 17:30:21 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105873864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:59 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Wat vinden we een goed resultaat van hem volgend jaar? Punten finishes? Paar podium plekken? Wat is haalbaar bij Ocean?
Weinig, ben ik bang.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_105911798
Dennis Van der Laar testte Formule 3
quote:
Zijn rijbewijs heeft hij nog niet, maar begin van de week draaide hij al wel zijn eerste rondjes in de Formule 3, de jonge VWO leerling uit Zandvoort. Dennis van de Laar had het naar zijn zin met het F3 kampioensteam van Frits van Amersfoort. Het werd een zeer geslaagde test op het F1 Circuito de Catalunya in Barcelona.

Na de Britse winterserie in de Formule Renault 2.0, vorige maand, was Dennis weer in de boeken gedoken. Hij is gedreven om zijn VWO af te maken. Maar een eerste test in de Formule 3 liet hij niet schieten. Met het VAR team, dit jaar weer Duits Kampioen met Ritchie Stanaway, en engineer Rik, maakte Dennis snelle stappen voorwaarts in zijn Dallara F 306 . De eerstejaars formuleauto coureur liet een sterke indruk achter.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105911899
Een tijdje geleden vond ik nog dat VAR het eens zou moeten proberen in een meer aansprekende raceklasse. Door de crisis schijnt de ATS f3 cup ineens hot te zijn! Het niveau schijnt omhoog te schieten.
pi_105929655
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:21 schreef Big-Ern het volgende:
Een tijdje geleden vond ik nog dat VAR het eens zou moeten proberen in een meer aansprekende raceklasse. Door de crisis schijnt de ATS f3 cup ineens hot te zijn! Het niveau schijnt omhoog te schieten.
Ze hebben een poging gedaan om komende jaren deel te nemen aan World Series by Renault, echter ze zijn afgewezen.
  donderdag 22 december 2011 @ 20:30:10 #120
184465 Migue
Sensuele man
pi_105931690
Ik zie Van Amersfoort Racing dan liever European F3 Open doen. Elders worden ze toch om de oren gereden omdat ze met verouderd materiaal rijden en geen budget hebben in de Euro Series/International Trophy wat te laten zien. Dat heeft allemaal geen zin.
pi_105954345
Kevin Abbring rijdt Rally van Monte Carlo
quote:
Hannover – Volkswagen Motorsport heeft aspiraties met de rally-activiteiten. Na een imponerend optreden in de recente Wales Rally GB mag Kevin Abbring in 2012 wederom zijn talenten tonen bij Volkswagen Motorsport. De Nederlander zal tijdens de Rally van Monte Carlo van 17 tot en met 22 januari een van de twee auto’s van het team (SKODA Fabia S2000’s) besturen, naast de equipe met fabriekscoureur Sébastien Ogier. Voor Abbring (22) betekent dit optreden hopelijk een opmaat naar meer. “Dat ik in Wales voor Volkswagen Motorsport mocht rijden, was een enorme kans. Het is helemaal super dat ik nu wederom in een zeer zware en hele mooie rally mag uitkomen. De Rally Monte Carlo vormt een enorme uitdaging. Ik heb hem nooit eerder gereden, maar sowieso is geen enkele editie ooit hetzelfde als de vorige, dankzij de onvoorspelbare omstandigheden.”

Met zijn optreden in de Rally van Monte Carlo lijkt Abbring weer een stap dichter bij een plek in het WK-rallyteam van Volkswagen. Volkswagen Motorsport debuteert in 2013 in het WRC met de Polo R WRC. In 2011 en 2012 ‘traint’ het team alvast voor die entree, door een groot aantal WK-rally’s te rijden. In 2011 werden diverse jonge coureurs getest door het team, onder hen de Nederlanders Hans Weijs jr. en Kevin Abbring. Voor Abbring resulteert dat in een nieuwe uitnodiging. Abbring: “Voor mij als persoon is dit natuurlijk een geweldige mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. In 2011 heb ik slechts één asfaltrally gereden en op sneeuw reed ik nog nooit een rally. Dat het team me deze ervaring nu biedt, zegt natuurlijk iets. Ze hebben veel vertrouwen in mij en willen me, hopelijk ook met het oog op de lange termijn, met zoveel mogelijk verschillende ondergronden kennis laten maken.”

Abbring komt in Monte Carlo uit als teamgenoot van Volkswagen-fabrieksrijder Sébastien Ogier. Daarover: “Ten eerste zijn Sébastien en zijn navigator heel aardige collega’s. Daarbij is het een enorme eer om met gelijkwaardig materiaal te rijden in hetzelfde team. Ogier is op dit moment een van de drie snelste rallyrijders ter wereld. Van hem kan ik veel leren.” Director Volkswagen Motorsport Kris Nissen tot slot zei over de uitnodiging voor Abbring voor de Rally van Monte Carlo: “Kevin heeft het fantastisch gedaan in de Rally van Wales. Wij denken dat hij één van de beste jonge rallyrijders ter wereld is. Daarom hebben we besloten hem deel te laten nemen aan de Rally van Monte Carlo met ons team, in de SKODA Fabia S2000. We zijn er zeker van dat hij net als in Groot Brittannië een fantastische prestatie zal leveren. Hij heeft zeer goede kansen om door te dringen tot het Volkswagen Junior Programma voor rallyrijders.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107143937
Het is wat stil geweest, dus hier even een overzicht van het nieuws van de afgelopen weken.

Gerard de Rooy heeft Dakar 2012 gewonnen bij de Trucks, voor teamgenoot Hans Stacey. Bij de auto's werd Bernard Ten Brinke beste Nederlander met een 9de plaats. Bij de motoren was Frans Verhoeven de beste met een 15de plek. Een volledig overzicht kun je hier vinden.

Hannes van Asseldonk wint eerste ronde van de Nieuw-Zeelandse Toyota Racing Series als voorbereiding op het Europese seizoen. Hij viel in de eerste race uit, maar won de tweede en derde race. In de tweede ronde had hij wat pech met de wedstrijdleiding en eindigde respectievelijk 5de, 14de en laatste.

Jeroen Bleekemolen wint de 24 uur van Dubai. Christiaan Frankenhout wordt tweede. Peter Kox 9de (met de snelste ronde :) ). Max Braams en Duncan Huisman winnen de GT3A klasse. Daarnaast deden nog meer Nederlanders mee, waaronder Cor Euser (16de in de GT4A klasse) en de Racing Diva's (Liesette Braams, Sheila Verschuur, Paulien Zwart, Sandra van der Sloot en Gaby Uljee). Zij werden 4de in de A2 klasse.

Verder gaat Jeroen meedoen aan de 12 uur van Bathurst met een Mercedes en de 24 uur van Daytona met een Porsche 911 GT. Ronald van de Laar doet ook mee aan de 24 uur van Daytona.

Tom Coronel rijdt ook in 2012 de WTCC met BMW voor Roal Motorsports. Teamgenoot van Coronel wordt de 19-jarige Italiaan Alberto Cerqui.

Kevin Abbring rijdt de WRC voor Volkswagen in het junior team met een Skoda S2000 en wordt hiermee teamgenoot van Ogier. In de eerste rally wint hij de S2000 klasse en wordt 12de overall.

Verder rijdt kartkampioen Nyck de Vries dit jaar in de Formule Renault 2.0 voor R-ACE GP Team.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107147007
Abbring goede Monte Carlo rally.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 15:58:32 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107330231
Daniel de Jong gaat in de AutoGP rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107330405
In een wagen gerund door het Nederlandse MP Motorsport.
pi_107445973
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107470012
Ook hier maar even gepost.

Van der Garde wordt genoemd als testrijder voor Caterham
quote:
The latest rumours from the F1 world suggest that Giedo Van der Garde is about to be named as the Caterham F1 Team test driver, unless Vitaly Petrov comes up with money to take over Jarno Trulli’s drive. The word is that there was a deal between Petrov and Caterham, but that the promised money has yet to arrive from Russia. It is said that one of the reasons that Petrov lost his job at Lotus F1 Team (the old Renault F1) was that his money took a long time to appear.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107512766
Stef Dusseldorp ook dit jaar in de FIA GT1 met Hexis
quote:
Stef Dusseldorp zal ook dit jaar voor Hexis in het FIA GT1-kampioenschap actief zijn. De Nederlander krijgt nu echter wel een connectie met de Formule 1: het Franse team is een samenwerking aangegaan met McLaren, waardoor Dusseldorp de kans krijgt om samen met Frederic Makowiecki een MP4-12C te besturen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107530751
Het is nog maar de vraag of FIA GT1 (het zijn in werkelijk GT3 wagens) doorgang zal vinden. Naar verluidt zijn er nog maar 8 wagens ingeschreven.
pi_107546879
Beitske Visser wint opnieuw de prijs voor beste vrouwelijke karter van de FIA

quote:
Even geen races, maar wel bekers in ontvangst nemen. Beitske Visser kreeg onlangs in een week tijd maar liefst drie prijzen overhandigd. Bij de officiële CIK FIA prijsuitreiking werd de snelle Intrepid fabrieksrijdster uit Dronten gehuldigd als snelste meisje in de kartsport van 2011. Het was alweer de tweede opeenvolgende keer dat ze deze prestigieuze FIA-award in ontvangst kon nemen. Kort daarop volgde de prijsuitreiking van de WSK en daarna werd Beitske ook nog eens verkozen tot sportvrouw van de plaats Dronten.

“Eerst hadden we de FIA-prijsuitreiking in Parijs”, blikte Visser terug tegenover RaceXpress.nl. “Ik werd gekozen tot beste vrouwelijke coureur, voor de tweede maal op rij. Vervolgens van Parijs naar Italie voor de prijsuitreiking van de WSK. In de eindstand van de WSK Masters in de KZ was ik derde geworden. Vervolgens hadden we op zondag de beurs in Montechiari de teampresentatie van Intrepid. Het was leuk kennis te maken met mijn nieuwe teamleden. Een grappig feit is dat in 2010 Intrepid bijna helemaal Russisch was, afgelopen jaar voerden de Engelsen de boventoon en 2012 wordt een Nederlands jaar met mijn persoontje, Max Verstappen en Janneau Esmeijer. Maar het was nog niet gedaan met de pret. Ik was genomineerd voor sportvrouw van Dronten, en die prijs heb ik ook gewonnen.”

Sinds december heeft Beitske niet meer op de kart gezeten. Dat is afkicken…: “Nu train ik veel thuis maar sinds half december heb ik niet meer gereden. Ik heb in 2012 nog geen meter gereden maar komend seizoen maak ik dat meer dan goed. Ik rijd alle WSK-races, de World Cup en de Supernationals in Las Vegas. Ik heb er dan ook superveel zin in, ik kan echt niet wachten tot ik weer mag rijden!”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107558902
Carlo van Dam fabrieksrijder Honda in de Japanse Super GT Serie

quote:
Tokio - Autocoureur Carlo van Dam is door de Honda Motor Company gecontracteerd als fabrieksrijder; de Nederlander werd vandaag in Tokio door de Japanse autofabrikant gepresenteerd als Honda-coureur in de Super GT Series, het grootste en belangrijkste autosportkampioenschap van Japan. Honda trok zich terug uit de Formule 1, maar de populaire Super GT Serie krijgt alle aandacht. De 25-jarige Nederlander rijdt dit jaar in de snelste Super GT-klasse (de GT500) met een Honda HSV-010 van het Honda-fabrieksteam Dome, zijn teamgenoot is de Japanner Takashi Kogure. “Ik ben vanzelfsprekend enorm blij met de kans voor Honda te mogen racen”, aldus Carlo van Dam, die sinds 2008 in Japan racet en daar reeds het nationale Formule 3 kampioenschap won.



“De Super GT Series is hier de absolute top, met deelname van alle grote autofabrikanten. De Honda HSV-010 is één van de beste GT500-auto’s en Dome is één van de sterkste en meest gerenommeerde teams en bovendien ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de HSV. Ik ben er dan ook trots op dat ik bij mag dragen aan nieuw succes voor zowel Honda als Dome.”

Van Dam werd eind vorig jaar door Honda uitgenodigd voor een test met de HSV-010. “Dat ging goed en leidde uiteindelijk tot de vraag of ik voor ze wilde komen rijden. Daar hoefde ik uiteraard niet lang over na te denken, want als autocoureur zijn dit de kansen die je ambieert. Ik heb inmiddels nog eens drie dagen getest op het circuit van Sepang in Maleisië en de eerste indruk was erg positief. De HSV-010 is een fantastische, erg snelle auto en het team is groot en uitermate professioneel. Voor de openingsrace zullen we nog een aantal tests afwerken. Ik kijk enorm uit naar de eerste wedstrijd.”

De Super GT Series telt in 2012 acht races en begint op zondag 1 april aanstaande op het circuit van Okayama.

Kalender Super GT 2012 Series
1 april Okayama 300 km, 4 mei Fuji 500 km, 10 juni Sepang 300 km (Maleisië), 29 juli Sugo 300 km, 19 augustus Suzuka 1000 km, 9 september Fuji 300 km, 30 september Autopolis 300 km, 28 oktober Motegi 250 km.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107565696
Vette bak die Honda. :9~ :9~ :9~

Mooi voor Van Dam ^O^
pi_107595326
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107926166
Van Asseldonk eindigt als tweede in Nieuw-Zeelandse Toyota Racing Series
quote:
Hannes van Asseldonk is tweede geworden in de Toyota Racing Series. De 20-jarige coureur uit Boekel pakte afgelopen weekend twee podiumplaatsen op Manfeild, maar kwam uiteindelijk nog wel flink te kort voor de titel in de Nieuw-Zeelandse klasse.

Van Asseldonk begon als derde aan de eerste race en wist bij de start de latere kampioen Nick Cassidy nog voorbij te gaan voor de tweede positie. Op die plek zou hij de race ook eindigen. In de tweede race kende de Nederlander opnieuw een goede start, vanaf de vijfde plaats, maar werd hij vervolgens vol in de flank gereden door Lucas Auer, het neefje van Gerhard Berger. Van Asseldonk liep schade aan zijn diffuser en sidepod op, waarmee hij aanvankelijk zijn weg leek te kunnen vervolgen. Maar de diffuser zorgde ook nog voor een kapotte achterband, waarna Van Asseldonk alsnog moest opgeven. In de derde race, de zogenoemde New Zealand Grand Prix, was er opnieuw een tweede plaats voor Van Asseldonk, achter Cassidy.

"Ik heb enorm genoten van deze vijf weken durende ervaring", liet Van Asseldonk na afloop weten. "Ik heb alles gegeven tijdens de laatste drie races, maar het mocht helaas niet zo zijn. Ook met de tweede plaats ben ik echter nog heel erg blij. Ik heb de afgelopen weken veel geleerd, niet alleen in de auto maar ook daarbuiten. Zo heb ik mij de rol van teamleider weten toe te eigenen en heb ik het team zo goed mogelijk proberen te sturen. Nu verleg ik mijn focus naar het Europese seizoen."

Eindstand kampioenschap:
1. Nick Cassidy - 914 punten
2. Hannes van Asseldonk - 738 punten
3. Damon Leitch - 633 punten
4. Josh Hill - 629 punten
5. Jordan King - 591 punten
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107932212
quote:
Volgens mij is die Hannes ECHT goed, ook wat hij in Macau liet zien was sterk! Erg veel Nederlandse talenten zijn er, dat moet de komende 10 jaar het een en ander op gaan leveren in de F1.
pi_107939750
Goed resultaat.

Vanwege budget waarschijnlijk weer voor Van Amersfoort in Duits F3 i.p.v. Euroseries of Brits kampioenschap.
  maandag 13 februari 2012 @ 20:03:36 #137
184465 Migue
Sensuele man
pi_107942590
Tweede worden achter Nick Cassidy is NIETS om je voor te schamen. Sowieso een erg sterk veld dit jaar in TRS. Gelukkig voor iedereen deed Mitch Evans maar een paar ronden mee. Van Asseldonk is ook een erg goede coureur, maar ik betwijfel dat hij de Formule 1 zal halen, daarvoor is heel veel meer geld nodig dan dat hij nu heeft.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:24:15 #138
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107974750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:31 schreef Migue het volgende:
Tweede achter Scott Malvern eindigen is niets om je voor te schamen.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:03 schreef Migue het volgende:
Tweede worden achter Nick Cassidy is NIETS om je voor te schamen.
:D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:00:21 #139
184465 Migue
Sensuele man
pi_107978154
Eigenlijk had 'niets' bij Scott Malvern dan ook in hoofdletters gemoeten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 februari 2012 @ 14:12:42 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108044211
Beitske Visser gaat racen in de Duitse ADAC Formula Masters
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108044573
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Beitske Visser gaat racen in de Duitse ADAC Formula Masters
En ze blijft karten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108044667
Kelvin Snoeks nog een seizoen in de Formule 2
quote:
Kelvin Snoeks is zich aan het voorbereiden op een nieuw seizoen in de Formule 2. De 24-jarige Zwaanshoeker testte afgelopen weekend twee dagen op het circuit van Portimao en zette met een 1.33.9 een nieuw ronderecord neer voor de Formule 2.

Onder begeleiding van zijn engineer Stefan de Groot werkte Snoeks verder aan zijn 'trail breaking', de techniek van het zo laat mogelijk aanremmen en tegelijkertijd zo optimaal mogelijk insturen van bochten. "Ik kan terugkijken op een zeer geslaagde test", zei Snoeks, die sinds 2010 actief is in de Formule 2. "Mijn tijden bevestigen dat ik op de goede weg ben. Op basis hiervan en de feedback die ik gaf, vroeg de Formule 2-organisatie me om zondagmiddag nog een paar nieuwe onderdelen voor het komende seizoen uit te testen. Het was alles bij elkaar een waardevolle test, die me nog meer vertrouwen geeft met het oog op het naderende raceseizoen."

Snoeks eindigde vorig jaar als tiende in het kampioenschap, met veertig punten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108073709
Zal altijd middelmaat blijven denk ik.
pi_108073975
Al 24....hij kan zich beter gaan richten op GT's.
pi_108192360
'Geen plek voor Renger van der Zande bij Mercedes'
quote:
...
Er zijn in het nieuwe seizoen acht stoeltjes beschikbaar, waarvan vier bij fabrieksteam HWA, twee bij Mücke en twee bij Heico/Persson. Twee stoeltjes bij HWA gaan naar senior Mercedesrijders namelijk Gary Paffett en Jamie Green. Vier stoeltjes worden benut voor zogenaamde marketingrijders, te weten Ralf Schumacher (HWA), veel door Mercedes gebruikt voor goede doelen-acties, David Coulthard (Mücke), wiens reputatie commercieel aantrekkelijk is, Susie Wolff-Stoddart (Heico/Persson) die vaak door Daimler-Benz wordt ingezet om het vrouwvriendelijke karakter van Mercedes te promoten en tenslotte Roberto Mehri, die onder druk van DTM-organisator ITR wordt ingezet als promotie voor de zieltogende Euroseries Formule 3-klasse uit het voorprogramma van de DTM.

Dan blijven er nog twee stoeltjes over. De ene gaat zeer waarschijnlijk naar de Canadees Robert Wickens waarmee voor Mercedes-Benz een commerciële brug wordt geslagen naar de Noord-Amerikaanse markt. Hij vult eigenlijk het ontstane gat van de naar BMW vertrokken Canadees Bruno Spengler. Tevens schijnt hij een grote Canadese sponsor mee te brengen. Hij zal onder gebracht worden bij Mücke. Het andere zitje zal toebedeeld worden aan de jonge Duitser Christian Vietoris, die in de HWA-formatie komt. Vertrokken zijn Bruno Spengler (BMW) en Maro Engel, van wie iedereen al vermoedde dat hij vanwege tegenvallende prestaties uit de formatie zou gaan. Maar ook de ambitieuze Nederlander Renger van der Zande zal niet opgesteld worden. Feitelijk is hij zijn stoeltje kwijtgeraakt aan Vietoris.

Uit verschillende bronnen wordt aangegeven dat de technische staf en leiding van het Mercedes DTM-team het liefst met Van der Zande was doorgegaan, evenals de teamleiding van Heico/Persson. Zijn snelheid, potentieel en zijn bijdrage aan de teamvorming werden zeer gewaardeerd. Ook de operationele PR-mensen van Mercedes zagen in de Nederlander een sterke kracht, vanwege zijn mediagenieke kwaliteiten. Maar de concernpolitiek van Mercedes beschikte anders. Vietoris is eigenlijk de enige jonge Duitser in het team en dat is van belang bij een Duits merk met een achterland van meer dan tachtig miljoen inwoners.
...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108201979
quote:
Spijtig, hij reed erg sterk in het weekeinde van Valencia waar hij echt met de top mee kon strijden. Jammer dat ze dan toch niet voor hem kiezen.
pi_108202101
Als Mercedes het echt in hem ziet zitten dan verwacht ik hem wel terug te zien in een Mercedes SLS in één van de GT3 kampioenschappen.
pi_108205801
Oeh, da's zuur... (logisch, gezien de politiek, doch enigszins onverwacht..)
pi_108319455
Dennis van der Laar naar Duits Formule 3 kampioenschap met Van Amersfoort Racing

quote:
Amsterdam – Dennis van de Laar, het 18-jarige KNAF Talent First talent, neemt aanstaand seizoen deel aan het Duits Formule 3-kampioenschap onder het motto “Discovering Formule 3”. De door Discovery Channel gesponsorde vwo-examen kandidaat rijdt opnieuw voor Van Amersfoort Racing, waar onder meer rijders als Jos Verstappen, Christijan Albers, F1-tester Giedo van der Garde, Renger van der Zande en meer leerden autoracen. "Het is belangrijk om voor het kampioensteam te kunnen rijden, VAR is een begrip in de F3 en een ongekend opleidingsinstituut", liet de blijde Dennis van de Laar weten.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108381521
Onze nederlandse Pantano plakt er wederom een jaartje GP2 aan voor Caterham.
http://www.nu.nl/sport/2749449/van-garde-komt-in-2012-in-gp2.html

Het zou wel erg lullig zijn om weer geen kampioen te worden!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:09:58 #151
184465 Migue
Sensuele man
pi_108384118
Dat gaat hij met Caterham sowieso niet worden.
pi_108384303
Welk team is dat?
pi_108464327
Karter Indy Dontje stapt over naar de Formule ADAC met Motopark Academy, tegenwoordig onderdeel van Lotus.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108472489
Wie is er tegenwoordig niet verbonden aan Lotus :') :N
  maandag 27 februari 2012 @ 23:37:18 #155
184465 Migue
Sensuele man
pi_108487936
Ik wilde Ferrari zeggen, maar...
pi_108495472
Daniel de Jong gaat als derde Nederlander (naast Van der Garde en Melker) testen in de GP2

quote:
Naast Nigel Melker (Ocean Racing) en Giedo van der Garde (Caterham Racing) staat er nog een derde Nederlander aan de start tijdens de eerste dag van de eerste collectieve GP2-test van 2012: Daniel de Jong. De landgenoot komt in actie voor Rapax om ervaring op te doen in het talentenkampioenschap. Komend jaar rijdt De Jong met het Nederlandse MP Motorsport in de Auto GP maar wilde bovendien proeven aan het sterke kampioenschap dat in het voorprogramma van de F1 Grands Prix in actie komt.
'Renger van der Zande naar GP2'

quote:
Renger van der Zande zal komend seizoen mogelijk in de GP2 Series gaan racen. De Nederlander onthulde vandaag zijn nieuwe website waarop de kalender van de GP2 staat gepubliceerd. Ondertussen lijken de kansen op een nieuw contract bij Mercedes in de DTM steeds kleiner te worden.

Mercedes moet als enige van de drie fabrikanten de line-up voor 2012 nog bevestigen, maar het lijkt er sterk op dat er voor Renger van der Zande geen plaats meer is. Mogelijk maakt hij de overstap naar de GP2 Series. Op zijn website staat onder het kopje 'Kalender' namelijk het voorlopige schema van de GP2 geschreven.

Giedo van der Garde en Nigel Melker zijn inmiddels al bevestigd in de GP2 Series voor komend seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108495500
Jeroen Bleekemolen tweede in 12 uur van Bathurst
quote:
Jeroen Bleekemolen heeft een succesvol weekend achter de rug. Tijdens de traditionele 12-uursrace in Bathurst kwam de Nederlandse alleskunner als tweede over de streep. In de brute Mercedes SLS AMG kwam de coureur uit Aerdenhout met zijn drie teamgenoten slechts een minuut te kort op de winnende Audi van Mies/O’Young/Joens. Desondanks was Bleekemolen, ook actief in het F1-voorprogramma met de Porsche Supercup, na afloop tevreden met het behaalde resultaat.

“Ik heb een geweldig weekend achter de rug in Bathurst. Het circuit was fantastisch om te rijden en met een tweede plaats was het resultaat ook super!”, blikte Bleekemolen terug. “Na 12 uur racen kwamen we slechts een minuut te kort op de fabrieksbolides van Audi. Het voelt altijd een beetje dubbel om zo dichtbij een overwinning te zijn, maar we zijn zeker tevreden. Onze auto was net niet snel genoeg om de topauto's van Ferrari en Lamborghini aan te vallen maar desondanks hebben we door een foutloze en constante race toch de tweede plaats gepakt.”

“Het weer sloeg tijdens de race helemaal om en van de Australische zomer was weinig te merken. Net toen ik de auto in ging begon het te regenen. We konden nog wel een tijdje doorrijden op slicks maar het was ontzettend lastig. Ik was snel onderweg en kon de leiding overnemen van de Audi's. Ik had een heel mooi gevecht met Craig Lowndes, een van de toprijders uit de Australian V8's. Dat ik hem op een mooie manier kon inhalen zorgde voor heel veel respect bij het Australische publiek en de pers. Het was ook echt een mooi gevecht.”

“Audi kwam nog goed weg, want hoewel ze van de baan gevlogen waren konden ze snel uit de grindbank getrokken worden. Als het iets langer had geduurd hadden we de race kunnen winnen. Het team waar ik voor uitkwam, Erebus Racing, is vrij nieuw. Zij hebben het ook top gedaan en waren erg blij met de tweede plaats.”

“De komende weken staat er wat testwerk op het programma en de 12 uur van Sebring. Over twee weken begint dat evenement, waar ik voor Rebellion Racing uitkom in de LMP1. Ik kijk ontzettend uit naar deze race. Rijden is een LMP1-auto is altijd super en Sebring is een van de grootste langeafstandsraces ter wereld. Hopelijk kunnen we daar ook meedoen voor een podiumplek, hoewel de concurrentie met de diesels van Audi natuurlijk enorm is.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 februari 2012 @ 11:15:07 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108496012
quote:
ik wil hierbij de kanttekening plaatsen dat de GP2 nog een extra raceweekend in Bahrein heeft. Die race staat niet op de kalender van Van der Zande. Dus GP2 lijkt me een tikkie voorbarig. Ikzelf denk dat hij in de Porsche Supercup zal gaan racen. Die kalenders komen wel overeen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108498155
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik wil hierbij de kanttekening plaatsen dat de GP2 nog een extra raceweekend in Bahrein heeft. Die race staat niet op de kalender van Van der Zande. Dus GP2 lijkt me een tikkie voorbarig. Ikzelf denk dat hij in de Porsche Supercup zal gaan racen. Die kalenders komen wel overeen.
Het zijn ook van die zwakteboden. Renger is allang klaar in de GP2 en zeker geen junior meer. Zo zijn er wel meer...
pi_108520607
Van Der Zande moet gewoon lekker naar de GT wagens ofzo.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:25:32 #161
184465 Migue
Sensuele man
pi_108525436
Dat gaat ie dan ook ;)
pi_108542892
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:01 schreef Funzel het volgende:
Van Der Zande moet gewoon lekker naar de GT wagens ofzo.
Het ontbreekt hem aan een aansprekende titel voor een echt goed zitje. Toch geeft 'men' wel over hem op. Schijnt een goede ontwikkelings coureur te zijn.
pi_108546971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:53 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Het ontbreekt hem aan een aansprekende titel voor een echt goed zitje. Toch geeft 'men' wel over hem op. Schijnt een goede ontwikkelings coureur te zijn.
Het team wilde hem wel in de DTM houden, maar Mercedes zelf lijkt de voorkeur te geven aan de jonge Duitser Vietoris (om marketing technische redenen).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108587937
Van Asseldonk naar Brits Formule 3 kampioenschap
quote:
Hannes van Asseldonk zet zijn raceloopbaan dit jaar voort in het Brits Formule 3-kampioenschap. De 20-jarige coureur uit Boekel, die onlangs nog als tweede eindige in de Nieuw-Zeelandse Toyota Racing Series, gaat rijden voor Fortec Motorsports uit het Engelse Daventry, een van de topteams in deze Britse raceklasse.

"Ik ben erg blij dat we een deal hebben kunnen sluiten met Fortec Motorsports", reageerde Van Asseldonk, die dit jaar ook support krijgt van Mercedes. "Na mijn tweede plaats in de Toyota Racing Series waren er heel veel teams geïnteresseerd in mij, maar ik heb voor Fortec gekozen, omdat dat een zeer professioneel en gedreven team is. De Britse Formule 3 is bovendien een geweldig kampioenschap. De afgelopen jaren hebben we al verschillende namen uit deze klasse door zien stromen naar de Formule 1, wat natuurlijk ook mijn uiteindelijke doel is."

"De beslissing om aan het begin van dit jaar in de Toyota Racing Series te rijden, bleek een schot in de roos. Ik heb in Nieuw-Zeeland in anderhalve maand tijd de ervaring opgedaan waar je normaal in een Europees kampioenschap een heel jaar over doet", vervolgde Van Asseldonk, die de afgelopen twee jaar podiumplaatsen behaalde in de Duitse Formule 3, de Europese Formule BMW en de Italiaanse Formule Abarth, en eind vorig jaar ook nog een vijfde plaats scoorde bij zijn debuut in de Grand Prix van Macau. "Ik heb vandaag een stoeltje gepast in de fabriek van Fortec in het Engelse Daventry. Ik voel me er al helemaal thuis. Het is alweer een paar jaar geleden dat er een coureur met een Mercedes-motor kampioen is geworden in de Britse F3, maar ik weet zeker dat ik met Fortec een gooi naar de titel kan doen."

Van Asseldonk heeft volgende week dinsdag en woensdag zijn eerste test met Fortec Motorsports, op Snetterton. De eerste races in het Brits Formule 3-kampioenschap staan gepland voor het weekend van 6 en 7 april op Oulton Park.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108720017
quote:
Volgens mij 1 van de grootste talenten uit NL. Het moet raar lopen wil er over een jaar of 3,4,5 geen Nederlander(s) in de F1 aan races meedoen.
pi_108732871
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef Marks het volgende:

[..]

Volgens mij 1 van de grootste talenten uit NL. Het moet raar lopen wil er over een jaar of 3,4,5 geen Nederlander(s) in de F1 aan races meedoen.
Ik help het je hopen, maar het zegt allemaal nog niks. Ik geef Robin Frijns momenteel de meeste kans met zijn 2 titels(Formule bmw en Formule Renault euro) op zak.
pi_108734463
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:49 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ik help het je hopen, maar het zegt allemaal nog niks. Ik geef Robin Frijns momenteel de meeste kans met zijn 2 titels(Formule bmw en Formule Renault euro) op zak.
Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.

Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
pi_108734748
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:52 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.

Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
Hannes moest even op gang komen, lijkt het. Zijn start in de Duits F3 was niet overdonderend, maar hij gaat wel steeds beter rijden. Giedo heeft te lang over zijn enige aansprekende titel gedaan. Ik denk dat hij wel enkel voor het geld bij Caterham zit. Met zijn ervaring in de GP2 kan hij hun team daar wel vooruit helpen. Wel heeft hij veel te verliezen in diezelfde klasse waarin hij al zolang zit. Alles minder dan de titel zal verdere afbreuk betekenen van zijn status.
pi_108737359
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:52 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.

Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
De coureurs die van de FR 3.5 overstappen naar de F1 zijn wel uitzonderingen (en dan voornamelijk uit de Red Bull stal). De meeste coureurs gaan ook van de FR3.5 naar de GP2. Daarnaast zijn de meeste FR3.5 kampioenen (Kubica uitgezonderd) niet rechtstreeks de F1 ingegaan.
Vergne, Ricciardo, Alguersuari hebben bijvoorbeeld wel een volledig seizoen gereden, maar zijn geen kampioen geworden voordat ze de F1 ingegaan zijn. Vettel heeft maar een half seizoen gereden.
Vanuit de GP2 is alleen Pantano niet als kampioen de F1 ingegaan, maar verder iedereen.

Het halve F1 veld heeft GP2 gereden en dat is (imho) ook de 'normale' weg om te gaan.

Voor de volledigheid een overzicht van de coureurs die vanuit de GP2 de F1 ingegaan zijn versus de Formule Renault 3.5

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
      GP2               FR3.5
2011  Grosjean (1)      Vergne (2)
      Pic (4)           Ricciardo (5, seizoen niet afgemaakt)
2010  Maldonado (1)     Ricciardo (2)
      Perez (2)
      D'Ambrosio (12)
2009  Hulkenberg (1)    Alguersuari (6)
      Petrov (2)
      Di Grassi (3)
      Grosjean (4, seizoen niet afgemaakt)
2008  Buemi (6)         -
2007  Glock (1)         Vettel (5, seizoen niet afgemaakt)
      Nakajima (6)
2006  Hamilton (1)      
      Piquet jr. (2)
2005  Rosberg (1)       Kubica (1)
      Kovalainen (2)

Dat zijn er dus 5 vanuit de FR 3.5 en 15 vanuit de GP2.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108777966
Melker, Van der Garde en De Jong testten afgelopen week in de GP2.

Op dag 1 kwamen alle drie de coureur in actie. 's Ochtends werd Melker 10de, Van der Garde 12de en De Jong 24ste.
1
2
3
4
 1.  Davide Valsecchi     DAMS                1m26.014s
10.  Nigel Melker         Ocean               1m26.944s  + 0.930s
12.  Giedo van der Garde  Caterham            1m26.990s  + 0.976s
24.  Daniel De Jong       Rapax               1m28.438s  + 2.424s

's Middags werd Melker 11de, De Jong 21ste en Van der Garde 24ste.
1
2
3
4
 1.  Marcus Ericsson      iSport              1m26.407s
11.  Nigel Melker         Ocean               1m27.238s  + 0.831s
21.  Daniel de Jong       Rapax               1m27.914s  + 1.507s
24.  Giedo van der Garde  Caterham            1m29.472s  + 3.065s

Op de tweede dag werd Van der Garde 's ochtends 11de en De Jong 25ste. Melker maakte een schuiver en zette de auto in de vangrail, waardoor deze testdag voor hem verloren ging.
1
2
3
4
 1.  Davide Valsecchi         DAMS                      1:24.783   32
11.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1:25.893   20
25.  Daniel de Jong           Rapax                     1:26.712   31
26.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology   1:41.035    2

's Middags reed Van der Garde de snelste tijd, werd De Jong 15de en kwam Melker door de schuiver niet meer in actie.
1
2
 1.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1:26.270   32
15.  Daniel De Jong           Rapax                     1:27.801   18

Op de laatste dag werd Van der Garde 4de en Melker 9de. Daniel de Jong reed op deze dag niet.
1
2
3
 1.  Davide Valsecchi         DAMS                      1m25.567s    69
 4.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1m25.742s    96
 9.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology   1m26.082s    79

Van der Garde en Melker rijden dit seizoen in de GP2, terwijl Daniel de Jong AutoGP rijdt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108778381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Melker, Van der Garde en De Jong testten afgelopen week in de GP2.

Op dag 1 kwamen alle drie de coureur in actie. 's Ochtends werd Melker 10de, Van der Garde 12de en De Jong 24ste.
[ code verwijderd ]

's Middags werd Melker 11de, De Jong 21ste en Van der Garde 24ste.
[ code verwijderd ]

Op de tweede dag werd Van der Garde 's ochtends 11de en De Jong 25ste. Melker maakte een schuiver en zette de auto in de vangrail, waardoor deze testdag voor hem verloren ging.
[ code verwijderd ]

's Middags reed Van der Garde de snelste tijd, werd De Jong 15de en kwam Melker door de schuiver niet meer in actie.
[ code verwijderd ]

Op de laatste dag werd Van der Garde 4de en Melker 9de. Daniel de Jong reed op deze dag niet.
[ code verwijderd ]

Van der Garde en Melker rijden dit seizoen in de GP2, terwijl Daniel de Jong AutoGP rijdt.
Mooi overzicht :)
Melker schat ik nog hoger in dan vd Garde, hopen dat hij veel goeds laat zien dit seizoen.
pi_108813886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is nog maar de vraag of FIA GT1 (het zijn in werkelijk GT3 wagens) doorgang zal vinden. Naar verluidt zijn er nog maar 8 wagens ingeschreven.
Tot nu toe 7 merken. Nissan, Mercedes, BMW, McLaren, Audi, Ferrari en recentelijk kwam daar Lamborghini bij. Stef Dusseldorp rijdt voor Hexis, Peter Kox wss voor Reiter in een Lambo. Er zijn ook twee Belgen actief dit jaar: Enzo Ide in een Ferrari 458, Laurens Vanthoor in een Audi R8. Rest heeft nog geen lineup bekend gemaakt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_108814082
Peter Kox is bevestigd.
pi_108817567
Kevin Abbring start in Rally van Mexico
quote:
De komende WK-Rally van Mexico is het eerste gravel-evenement van het seizoen 2012 met dit jaar een aantal nieuwe klassementsproeven, meer wedstrijdkilometers, een remote service en een monsterachtig lange klassementsproef van 55 kilometer op de laatste dag. Maar gebleven zijn de met rotsstenen bedekte wegen, de hoge temperaturen en de bergachtige gebieden die de grootste uitdagingen vormen voor de deelnemers.

Rally
De rally bestaat uit 25 klassementsproeven, drie meer dan vorig jaar, en ook het aantal wedstrijdkilometers is toegenomen tot 430 kilometer, zo’n 70 meer. De spectaculaire ceremoniële start vindt plaats in de stad Guanajuato, behorend tot het UNESCO Wereld Erfgoed. Dit jaar wordt er in deze stad een publieksproef gereden, waarbij de deelnemers door smalle, bochtige tunnels rijden. Ook in de stad Leon, waar het indoor-servicepark is gevestigd, wordt een publieksproef georganiseerd.

In de bergen
Maar het merendeel van de wedstrijdkilometers wordt verreden in de bergen van Sierra de Lobos en Sierra de Guanajuato, waarbij de kans op een lekke band op nagenoeg iedere meter aanwezig is.

Nieuw
Kevin Abbring: “De rally is voor mij compleet nieuw, dus de ‘recce’ zal nog belangrijker zijn dan anders. De proeven zijn allemaal onverhard en dat ligt mij wel. Daarbij kan ik profiteren van de ervaring die ik heb opgedaan in het Frans gravelkampioenschap in 2010. Het lijkt mij trouwens een kick om die klassementsproef door de tunnels te rijden met vele tienduizenden toeschouwers.”

Hoogte
De rally houdt meer nieuwigheden in voor de jonge Nederlander. “De grote hoogte, de laagste proef begint op 1.600 meter, zorgt ervoor dat de motoren zo’n 20 procent aan vermogen inboeten. Daar moet je je rijstijl op aanpassen, want de auto’s zonder turbo zijn extra in het nadeel. Daarnaast rijd ik voor het eerst met mijn nieuwe navigator Freddy Miclotte. We hebben samen al wel de nodige ervaring opgedaan tijdens de training van de Rally van Zweden vorige maand, waarbij we ook ons pace note systeem goed op elkaar hebben afgestemd. Mijn teamgenoot Sébastien Ogier lag vorig jaar in Mexico overigens lange tijd aan de leiding,” zegt Abbring.

Ogier
Ogier voert dit jaar het Volkswagen Motorsport-team aan in Mexico, met een identieke auto als die van Abbring, een Skoda Fabia S2000.

Vertrouwen
Abbring kijkt met veel vertrouwen uit naar de rally, ook al omdat hij in de twee voorgaande rallies voor het Volkswagen Motorsport-team uitstekend heeft gepresteerd, met beide keren een 12de plaats en eerste niet-WRC-rijder. “Ik zal dezelfde tactiek hanteren als in de Monte Carlo-rally. Zo hard als het kan zonder extreme risico’s te nemen, en goed te luisteren naar de teamleiding van VW Motorsport. Freddy zal daarbij een belangrijke rol spelen, omdat hij veel WRC-ervaring heeft en net zo fanatiek is als ik om een goed resultaat neer te zetten,” sluit Kevin af.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108820214
Klopt Abbring en Mikkelsen rijden dit seizoen om en om als teamgenoot van Ogier. De rally's die Abbring NIET start mag hij trouwens wel verkennen.

Hans Weijs is dit jaar trouwens ook voor VW onderweg maar dan in het kampioenschap van Zuid-Afrika. Hij rijdt in een Polo.

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_108842125
Ook deze week testte de GP2.

Op de eerste dag werd GIedo van der Garde 6de en 8ste en Nigel Melker 16de en 17de.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Fabrizio Crestani    Lazarus             1m29.420s
 8.  Giedo van der Garde  Caterham            1m29.750s  + 0.330s
16.  Nigel Melker         Ocean               1m30.703s  + 1.283s
21.  Rodolfo Gonzalez     Caterham            1m32.472s  + 3.052s

 1.  Max Chilton          Carlin              1m29.479s
 6.  Giedo van der Garde  Caterham            1m29.769s  + 0.290s
17.  Nigel Melker         Ocean               1m30.603s  + 1.124s
18.  Jon Lancaster        Ocean               1m30.715s  + 1.236s
22.  Rodolfo Gonzalez     Caterham            1m31.967s  + 2.488s

Op de tweede dag werd Giedo 2de en 16de en Nigel 16de en 2de
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 1.  Esteban Gutierrez        Lotus GP                   1:28.740   36
 2.  Giedo van der Garde      Caterham Racing            1:28.744   30
15.  Jon Lancaster            Ocean Racing Technology    1:29.533   30
16.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology    1:29.540   28
21.  Rodolfo Gonzalez         Caterham Racing            1:30.169   36

 1.  Julian Leal              Trident Racing             1:29.653   42
 2.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology    1:29.680   16
 7.  Jon Lancaster            Ocean Racing Technology    1:30.259   34
16.  Giedo van der Garde      Caterham Racing            1:33.387   48
26.  Rodolfo Gonzalez         Caterham Racing            1:35.054   47

Ook de teamgenoten erbij gezet ter vergelijking
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108853235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
Ook deze week testte de GP2.

Op de eerste dag werd GIedo van der Garde 6de en 8ste en Nigel Melker 16de en 17de.
[ code verwijderd ]

Op de tweede dag werd Giedo 2de en 16de en Nigel 16de en 2de
[ code verwijderd ]

Ook de teamgenoten erbij gezet ter vergelijking
lol... Melker nu al 2e?
Zijn weekeind in Abu Dhabi vorig jaar was behoorlijk dramatisch, maar dat kwam uiteraard door het gebrek aan ervaring in een GP 2 auto. Als hij nu al een 2e tijd kan zetten, al is het in een zo goed als nietszeggende test, laat hij zien de wagen toch snel onder de knie te hebben! *O*
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:23:43 #178
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_108861127
Een week of 2 geleden twitterde Junior Straus dat hij dichtbij een handtekening was. Inmiddels is het erg stil... Iemand die meer weet?
pi_108861841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:23 schreef Coelho het volgende:
Een week of 2 geleden twitterde Junior Straus dat hij dichtbij een handtekening was. Inmiddels is het erg stil... Iemand die meer weet?
Kan me niet voorstellen dat hij nog gaat rijden in een hoog aangeschreven race klasse.
pi_108867978
Chris van der Drift naar AutoGP
quote:
Chris van der Drift staat aanstaand seizoen met het Nederlandse Manor MP Motorsport aan de start van de Auto GP. Het kampioenschap trapt dit weekend af op het F1-circuit met Monza. In totaal staan zestien rijders aan de start, waaronder twee in Nederlandse dienst. Naast de Nieuw-Zeelander rijdt Daniel de Jong voor het groeiende team. Van der Drift is bij het team eveneens actief als rijderscoach.

“Ik ben zo blij, wat een verjaardagscadeau!”, aldus Van der Drift. “Ik wil Manor MP Motorsport en Auto GP bedanken voor deze mogelijkheid. Het is bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst heb geracet (Superleague Formula in Zolder) en dat is voor elke rijder te lang. Ik ga dit weekend dan ook alles geven. Ik wil de mensen die altijd in me zijn blijven geloven bedanken. Ik ben nog niet klaar met racen, ik kon nu terug na een break!”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108868424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:23 schreef Coelho het volgende:
Een week of 2 geleden twitterde Junior Straus dat hij dichtbij een handtekening was. Inmiddels is het erg stil... Iemand die meer weet?
Dit is wat hij er zelf van zegt:
quote:
Wat zijn jouw plannen voor 2012 en hoe zie jij jouw verdere loopbaan binnen de autosport?
In 2012 zijn er mogelijkheden voor mij als testcoureur in de Formule 1 en als fulltime coureur in de Indycar Series. Ik heb een groep sponsoren om mij heen die daar hard aan werken, en ook om binnen hun netwerk de benodigde sponsorship veilig te stellen.
Het is op het moment het zogenaamde ‘silly season’ en ik reis veel tussen Indianapolis en Engeland. Ik ben natuurlijk afhankelijk van wat mijn sponsoren mogelijk kunnen maken. Aan het rijden ligt het in ieder geval niet. Ik heb in elke klasse waar ik ooit in heb gereden races of het kampioenschap gewonnen. Ik wacht dus maar af. Indycar en/of Formule 1 lijken mij onvermijdelijk voor 2012.
En op Twitter (6 maart):
quote:
@twentefan20 zekers, ik wacht op 'the green light' van mn teambaas. Motoren tekort in Indycar land
Het lijkt IndyCar te worden maar ik zou niet weten voor welk team.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108871990
quote:
Was volgens mij best wel gezegend met een aardige dosis talent. Heeft ooit een klasse op zijn naam geschreven die vergelijkbaar was met de F3. Formula Master geloof ik. Bestaat niet meer.
pi_108872425
Formule master bestaat dat niet meer? Vond dat altijd wel een toffe auto om mee te rijden in Race Pro en Race On.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_108873476
quote:
Ik snap niet dat hij niet een poging doet om in V8 Supercars terecht te komen.
pi_108873506
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:51 schreef Waffle het volgende:
Formule master bestaat dat niet meer? Vond dat altijd wel een toffe auto om mee te rijden in Race Pro en Race On.
Is volgens mij al na 2 or 3 seizoenen gestopt. Was wel een leuke klasse, wel veel crashes.
pi_108900134
Op de laatste testdag van de GP2 werd Giedo van der Garde 5de in de morgen en 14de in de middag. Nigel Melker werd 8ste en 12de.

's Ochtends:
1
2
3
4
5
 1.  Esteban Gutierrez        Lotus GP                  1:29.154  25
 5.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1:29.490  15
 8.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology   1:29.632  36
22.  Rodolfo Gonzalez         Caterham Racing           1:30.680  24
23.  Jon Lancaster            Ocean Racing Technology   1:30.724  29
's Middags:
1
2
3
4
5
 1.  Tom Dillmann             Rapax                     1:29.705  33
 5.  Jon Lancaster            Ocean Racing Technology   1:30.890  26
12.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology   1:32.295  28
14.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1:32.364  51
24.  Rodolfo Gonzalez         Caterham Racing           1:34.750  46
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108933434
Kevin Abbring is gisteren halverwege de eerste dag uitgevallen in de Rally van Mexico. Voor het begin van stage 6 bleek de benzinepomp stuk. Op dat moment stond hij 12e en voor zijn teamgenoot Ogier :'( Dankzij de Rally 2 regels mag hij wel opnieuw starten vandaag.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_109001366
Het autosport seizoen is weer begonnen. Afgelopen weekend waren er naast de Rally van Mexico races op Monza met Nederlanders.

In de eerste AutoGP race van het seizoen werd Daniel de Jong 3de in eerste race en Chris van der Drift 5de. In de tweede race werd Chris 2de en viel Daniel uit.

In de eerste WTCC race op Monza werd Tom Coronel 5de in de eerste race en 4de in de tweede race.

En Kevin Abbring viel uit in de Rally van Mexico.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109041137
Aankomende zaterdag de 12 uur van Sebring (onderdeel van de World Endurance Championship en American Le Mans Series) met de gebroeders Bleekemolen.

Jeroen rijdt voor het Rebellion team met een Lotus Lola-Toyota



En Sebastiaan rijdt voor Green Hornet Racing met een Porsche 911 GT3

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109052956
Ik snap niet dat hij niet een poging doet om in V8 Supercars terecht te komen.

Ik denk dat hij dit wel geprobeerd heeft maar daar heb je ook flink wat geld nodig, het is wel een hele mooie klasse waar echt hard gereden wordt.
Maar dit weekend heeft Chris toch weer laten zien dat hij zeer veel talent heeft om in de AutoGp zonder een meter getest te hebben zich in de qaulificatie naar de 5e tijd te rijden en is in race 2 als 2e gefinisht.
pi_109060372
V8 Supercars is anders nog wel een klasse waar talent een kans krijgt.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:02:08 #192
184465 Migue
Sensuele man
pi_109061528
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
V8 Supercars is anders nog wel een klasse waar talent een kans krijgt.
Het voordeel van een financieel gezonde raceklasse! Bijna alle teams hebben een volledig door sponsoren gefinancierd budget. Die paar paydrivers in de raceklasse zijn prima coureurs wie toevallig veel geld verdienen.
pi_109082977
Alexandre Premat rijdt jaar trouwens ook in de V8's voor Gary Rogers Motorsport. Heb twee weken geleden de Clipsal 500 gezien op motors. Zo jammer van Davison in race 1, maar in race 2 zette hij het mooi recht. Ben inmiddels wel benieuwd wat de toevoeging van Nissan in 2013 gaat brengen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_109089043
Mooie klasse idd die V8 Supercars. Spectaculaire races met prima coureurs. Ben benieuwd of er meer Europeanen heen gaan.
pi_109091032
Robin Frijns mogen we toch wel een groot talent noemen. Na het behalen van de titels in de Formule BMW en Formule Renault is hij nu goed onderweg in de Worlds Series by Renault.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=39998
pi_109096587
Ik heb hem een keer bezig gezien op een kletsnat zandvoort waar hij de rest de oren waste. Ik heb wel vertrouwen in hem.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_109098963
Heeft de WSR meer weg van de formule 3/gp3 of van de GP2?
pi_109099714
GP2
pi_109146308
Ook op dag 2 is Frijns goed bezig:
Frijns verrast in World Series by Renault
pi_109309333
In de 12 uur van Sebring eindigden de broertjes Bleekemolen als 36ste (Jeroen) en 37ste (Sebastiaan, 3de in de GTC klasse).

Het team van Jeroen had wat problemen met de versnellingsbak aan het begin van de race, waardoor de ze 28 ronden achterstand op liepen, maar konden later wel competitieve rondetijden rijden en zelfs de snelste ronde neerzetten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109352586
Iemand nog wat gehoord van Junior Strous?
pi_109354617
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef jdel het volgende:
Iemand nog wat gehoord van Junior Strous?
Op zoek naar een nieuwe vriendin :)
quote:
Dear 68.211 Twitter Followers, FYI: I'm officially Single! Young, Wild 'n Free! Hot girls, meet u on the Grid 'n Winners Circle! #TrueLuv4Me
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109355805
Om even op de V8 supercars terug te komen.
Ik kijk die klasse al een aantal jaar.
Mooie races, meestal close racing.
Goed om te zien dat Ford dit seizoen goed tegenstand lijkt te kunnen bieden.
Was idd erg zuur voor Davidson dat de brandstof op was (volgens mij?) Whincup was wel bezig met super rondetijden!
Nissan erbij in 2013? Gaaf, dan gaan we misschien weer een beetje terug naar de tijd dat het het Australisch Toerwagen Kampioenschap was, met Holden Commodore, Ford Sierra (later Falcon) en de Nissan Skylines.
pi_109359600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef jdel het volgende:
Iemand nog wat gehoord van Junior Strous?
Hadden we dat dan verwacht? ;)
pi_109378501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hadden we dat dan verwacht? ;)
Tuurlijk niet. Een gewezen talent dat wel een keer weer opduikt in de Zandvoortse hondehokraces oid.
pi_109379733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:03 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Een gewezen talent dat wel een keer weer opduikt in de Zandvoortse hondehokraces oid.
Ik heb hem een flink aantal keren gezien ivm de Radical SR3 toen ik nog bij Intrax werkte.
En was wel benieuwd of hij er nog iets van bakte. Hij deed het perfect in de Radical, maar ik vond hem best wel omhooggevallen zeg maar ;)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:55:48 #207
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_109421415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef jdel het volgende:

[..]

Ik heb hem een flink aantal keren gezien ivm de Radical SR3 toen ik nog bij Intrax werkte.
En was wel benieuwd of hij er nog iets van bakte. Hij deed het perfect in de Radical, maar ik vond hem best wel omhooggevallen zeg maar ;)
Ik ken hem persoonlijk, aardige coureur maar aangezien zijn vader geen geld meer heeft zal hij neem ik aan ook niet meer in hoge klasses racen. Z'n pa heeft tot een aantal jaar terug waarin 'ie Indy Lights reed veel voor hem betaald, maar zijn portemonnee is ook leeg. :)
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_109424714
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:55 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Ik ken hem persoonlijk, aardige coureur maar aangezien zijn vader geen geld meer heeft zal hij neem ik aan ook niet meer in hoge klasses racen. Z'n pa heeft tot een aantal jaar terug waarin 'ie Indy Lights reed veel voor hem betaald, maar zijn portemonnee is ook leeg. :)
In de Indy Lights deed hij het ook niet onaardig (met twee overwinningen bij zijn debuut) en zou zelfs een aantal Indy Car races gaan rijden voor HVM, maar daar kwam een streep door, doordat Simona haar auto afschreef en de tweede wagen die voor Junior bestemd was inpikte.

Gebrek aan geld zorgde ervoor dat hij beide seizoenen (2009, 2010) niet kon afmaken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109424843
Hij heeft best talent maar doordat hij zo'n grote mond heeft neem ik hem niet meer serieus.
pi_109433393
Aankomend weekend hebben we in ieder geval twee Nederlanders in actie. In de GP2 in Maleisië rijden Giedo van der Garde en Nigel Melker. Giedo kwalificeerde zich als achtste voor de eerste race en Nigel Melker als 19de.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109522823
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij heeft best talent maar doordat hij zo'n grote mond heeft neem ik hem niet meer serieus.
Dat geldt ook voor mij en ik denk voor meerdere.
Eigenlijk zonde.
pi_109523039
Hoe is het eigenlijk afgelopen in de tweede race van de gp2?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_109523510
james calado en esteban gutierrez pakten een Lotus-dubbel, felipe nasr pakte de 3e plek. Giedo kwam netjes op vier uit, Melker reikte tot plek veertien, maar liet goede rondetijden zien.

In Zuid-Afrika had Hans Weijs zijn vuurdoop in het South African Rally Championship. In de Total Rally Natal kwam Weijs als zesde over de streep, op 3 minuten van winnaar Mark Cronjé. Al had hij wel wat extra oponthoud met een crash, toch zette hij voor het merendeel top10 tijden neer in de meeste stages en had een paar keer een 2e en 3e tijd.

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 26 maart 2012 @ 21:00:23 #214
184465 Migue
Sensuele man
pi_109545234
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:10 schreef Sabata het volgende:
james calado en esteban gutierrez pakten een Lotus-dubbel, felipe nasr pakte de 3e plek.
Die drie jongens gaan het helemaal maken in de autosport, topcoureurs in wording, bewijzen ze ieder weekend weer.
pi_109686823
Even uit mijn hoofd:

Aankomend weekend hebben we de volgende races met Nederlanders

De 2de ronde van de WTCC op Valencia met Tom Coronel.
De 1ste race van de AutoGP met Daniel de Jong en Chris van der Drift.
De Rally van Portugal met Dennis Kuipers. Kevin Abbring is al voor de start van de rally uitgevallen doordat hij over de kop ging door een afgebroken wiel tijdens de shakedown.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109687228
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109687560
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
Even uit mijn hoofd:

Aankomend weekend hebben we de volgende races met Nederlanders

De 2de ronde van de WTCC op Valencia met Tom Coronel.
De 1ste race van de AutoGP met Daniel de Jong en Chris van der Drift.
De Rally van Portugal met Dennis Kuipers. Kevin Abbring is al voor de start van de rally uitgevallen doordat hij over de kop ging door een afgebroken wiel tijdens de shakedown.
Niet om betweterig te zijn, maar de AutoGP reed ook al tijdens het Wtcc weekend van Monza...
Ik dacht toen dat ik met ''autosport, verslag van race 2'' de 2e race van WTCC had opgenomen, maar dat bleek opeens autogp te zijn, wat ze dus blijkbaar ook op Eurosport uitzenden :P
pi_109693384
quote:
Was em zo langzamerhand al uit het oog aan het verliezen. Goede coureur, gezegend met aardig wat talent. Net niet goed genoeg voor het hoogste.
pi_109694703
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:06 schreef Marks het volgende:

[..]

Niet om betweterig te zijn, maar de AutoGP reed ook al tijdens het Wtcc weekend van Monza...
Ik dacht toen dat ik met ''autosport, verslag van race 2'' de 2e race van WTCC had opgenomen, maar dat bleek opeens autogp te zijn, wat ze dus blijkbaar ook op Eurosport uitzenden :P
Je hebt helemaal gelijk. Ik las 1ste race en dacht dat het om de eerste ronde ging, maar het gaat natuurlijk om de eerste race van de tweede ronde. (Dat krijg je ervan als je het uit het hoofd doet en niet alle kalenders ernaast hebt liggen). |:(

In ieder geval is aankomend weekend wel de eerste race van de Japanse Super GT Series met Carlo van Dam.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109803055
Afgelopen weekend was de tweede ronde van de WTCC op het circuit van Valencia waar Tom Coronel twee keer het podium haalde met een 3de en 2de plaats.

In het voorprogramma reed de AutoGp, met hierin de Nederlanders Daniel de Jong en Chris van der Drift. In de beide races werd Daniel 4de. Chris werd 6de en 7de.

In de European Le Mans Series op Paul Ricard haalde Yelmer Buurman een keurige derde plaats in zijn eerste Sportscar race.

In de Rally van Portugal werd Dennis Kuijpers 6de en Peter van Merksteijn 10de (na diskwalificatie van de winnaar Hirvonen). Kevin Abbring kwam door een ongeval tijdens de shakedown niet aan de start.

In de eerste race van de Super GT Series in Japan werd Carlo van Dam 7de.

In de drie races van de eerste ronde van de ADAC Formule Masters in Oberschleben werd Beitske Visser respectievelijk 9de, 5de en viel uit in de laatste race. Indy Dontje werd 14de, 12de en 14de.

Volgend weekend is de eerste ronde van het Brits Formule 3 kampioenschap met Hannes van Asseldonk en de eerste ronde van de FIA GT met onder andere Stef Dusseldorp, Mike Hezemans Yelmer Buurman en Peter Kox.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 04-04-2012 10:24:38 (Buurman ipv Hezemans) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109807834
Mooi resultaat van Dennis Kuijpers! :)
  maandag 2 april 2012 @ 16:19:34 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109808436
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:04 schreef sasquatsch het volgende:
In de drie races van de eerste ronde van de ADAC Formule Masters in Oberschleben werd Beitske Visser respectievelijk 9de, 5de en viel uit in de laatste race.
Klinkt best goed, net uit de karting.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109809669
Jeroen Bleekemolen rijdt dit seizoen ook in de Grand-Am serie voor TRG Racing, en had afgelopen weekend zijn eerste race, waarin het team uitviel voordat Jeroen een meter had gereden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 2 april 2012 @ 20:34:07 #224
184465 Migue
Sensuele man
pi_109820045
Tweede race, Jeroen Bleekemolen was in de Daytona 24 Hours al tweede geworden met TRG.
pi_109821840
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 16:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klinkt best goed, net uit de karting.
Ja top, in de volgende formule 1 magazine staat een interview met haar.
Staat nu trouwens ook interessant interview in met Melker! Die toch best hard uithaald naar zijn team en verwijt dat ze vlak voor de start van race 1 in Maleisie maar ´´onnodig aan het prutsen waren´´, maar daardoor wel te lang aan de wagen aan het sleutelen waren waardoor hij een penalty kreeg. Klinkt niet echt als een goede werk omgeving.
  maandag 2 april 2012 @ 21:04:04 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109822321
Ocean is dan ook al jaren een prutsteam. Had beter nog een jaartje GP3 kunnen doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109822982
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
Ocean is dan ook al jaren een prutsteam. Had beter nog een jaartje GP3 kunnen doen.
Nou dat wordt in het interview ook netjes uitgelegd.... :P
En reken erop dat hij kan rijden, in race 1 van Maleisie had hij de 2e snelste rondetijd... In een achterhoede auto, of hooguit subtop wagen.
pi_109825384
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
Ocean is dan ook al jaren een prutsteam. Had beter nog een jaartje GP3 kunnen doen.
Of World series bij Renault. In de Ocean valt inderdaad niet veel te winnen.
pi_109828782
Ik ga die Daniel de Jong wel even in de gaten houden, rijdt goed en laat mooie tijden noteren in beide races in Valencia.

Dat kan nog leuk worden met de Auto GP op Marrakech :D
pi_109839140
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Of World series bij Renault. In de Ocean valt inderdaad niet veel te winnen.
Dat zeg ik, de reden daarvan wordt uitgelegd in het interview
pi_109839243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:47 schreef Marks het volgende:

[..]

Dat zeg ik, de reden daarvan wordt uitgelegd in het interview
Welk interview?
pi_109843342
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 20:34 schreef Migue het volgende:
Tweede race, Jeroen Bleekemolen was in de Daytona 24 Hours al tweede geworden met TRG.
Dat is inderdaad ook een Grand-Am race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109843398
Inmiddels een aardig rijtje Nederlanders in de FIA GT1. Kox en Dusseldorp waren al bevestigd bij Lambo en Mclaren. Yelmer Buurman start in een BMW van Vita4One en Pastorelli rijdt weer voor All Inkl, dat van Lambo's op Merc's is overgestapt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_109844079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:51 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Welk interview?
In het blad formule1.nl
pi_109856786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:50 schreef Sabata het volgende:
Inmiddels een aardig rijtje Nederlanders in de FIA GT1. Kox en Dusseldorp waren al bevestigd bij Lambo en Mclaren. Yelmer Buurman start in een BMW van Vita4One en Pastorelli rijdt weer voor All Inkl, dat van Lambo's op Merc's is overgestapt.
Yelmer wist ik nog niet, de rest wel.

Ik ben weer bezig met een overzicht zoals ik vorig jaar hier gepost heb, zal deze binnenkort posten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109978887
Kelvin Snoeks stapt over naar Dutch GT4 kampioenschap
quote:
ZWAANSHOEK – Kelvin Snoeks zal in 2012 het HDI-Gerling Dutch GT Championship versterken. Afgelopen week tekende de 24-jarige Noord-Hollander een contract met het regerende kampioenschapsteam Ekris Motorsport voor het aanstaande raceseizoen, dat traditiegetrouw tijdens de Paasraces op Circuit Park Zandvoort van start zal gaan. Bij Ekris Motorsport zal Snoeks de snelle 420 pk sterke BMW M3 GT4 delen met Jan-Joris Verheul, terwijl de tweede wagen bemand zal worden door kampioen Ricardo van der Ende en Nick Catsburg. Snoeks hoopt op de duinpiste in Zandvoort op een mooi resultaat.

Na de afgelopen vijf jaar in formuleklassen te zijn uitgekomen, maakt Kelvin Snoeks in 2012 definitief de overstap naar de toerwagens. Afgelopen winter ontving de snelle coureur uit Zwaanshoek uit diverse hoeken meerdere interessante aanbiedingen voor het aanstaande seizoen, maar werd hij op voorspraak van zijn bevriende collega Nick Catsburg aangetrokken binnen het kampioenschapsteam van Ekris Motorsport. Samen met dit befaamde team uit Veenendaal wil Snoeks dit jaar volop meestrijden om zeges en het kampioenschap.
...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110072031
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:30 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga die Daniel de Jong wel even in de gaten houden, rijdt goed en laat mooie tijden noteren in beide races in Valencia.

Dat kan nog leuk worden met de Auto GP op Marrakech :D
Doet het prima inderdaad, hij doet de laatste tijd ook weer wat kartraces. Vorig jaar in de FR3.5 had hij het wat moeilijk, maar de AutoGP ligt hem goed.

Hoorde pas trouwens van hem dat hij eind dit jaar nog wat GP2-races wil rijden. Ik weet niet of hij het voor elkaar gaat krijgen, maar mocht het lukken is dat toch ook mooi meegenomen. Ik zal wel ff een update posten wanneer ik meer weet. :)
pi_110080387
Top :)
pi_110086933
Zou gaaf zijn ! Je kent hem op 1 of andere manier ?

Ik volg al best wat coureurs op twitter, maar De Jong niet kunnen vinden, als hij nog geen twitter heeft, hier zit een toekomstiger volgster :)
pi_110126194
Ging niet zo lekker met Dusseldorp in de FIA GT1. In de eerste natte race kwam hij niet eens aan de start doordat hij de Mclaren van de baan stuurde in de outlap. In de 2e race was het na 10 minuten afgelopen met wss turboproblemen. Toch heeft de wagen enorm potentieel. Fred Mackowiecki startte van 17 en lag na één recht stuk en één bocht al negende. Als Basseng hem niet van de weg had gedrukt was hij nog hoger gekomen.
Team Audi WRT heerste op Nogaro met een dubbele overwinning voor Stefan Ortelli en Laurens Vanthoor _O_ Enzo Ide deed lekker mee in de Championship race, maar zijn Ferrari was vooral snel op de rechte einden en had nauwelijk grip in het bochtenwerk. Nicky Pastorelli werd 7e in de kwali-race en 4e in de main race
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_110174389
Afgelopen weekend waren er twee races waaraan Nederlanders deelnamen.

In de eerste race van de FIA GT1 in Nagaro werd Nicky Pastorelli 7de, Peter Kox 8ste, Yelmer Buurman 11de en viel Stef Dusseldorp uit. In de tweede race werd Pastorelli 4de, Kox 7de, Buurman 10de en viel Dusseldorp wederom uit.

Tijdens de eerste ronde van het Britse Formule 3 kampioenschap op Oulton Park wist Hannes van Asseldonk alleen in de tweede race aan de finish te komen. Hij werd hierin 8ste (van de 14).

En verder versloeg Max Verstappen Beitske Visser bij zijn debuut in de KZ1 klasse.

Volgend weekend zijn de volgende races met Nederlanders: De tweede ronde van het Brits F3 kampioenschap met Hannes van Asseldonk, de tweede race in de American Le Mans Series met Jeroen Bleekemolen, de derde ronde van de AutoGP met Daniel de Jong en Chris van der Drift en de derde ronde van de WTCC met Tom Coronel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110174437
Ricardo van der Ende doet mee aan de 24 uur van de Nürburgring op 19 mei met een BMW Z4 van het Vita4One team (waarmee Yelmer Buurman deelneeemt aan het FIA GT1 kampioenschap).

Ho-Pin Tung gaat racen in de Aziatische Porsche Carrera Cup.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110174682
Een overzicht van wie waar rijdt in 2012 (en de resultaten van 2011):

Allereerst de talenten geboren na 1985:

Giedo van der Garde (25 april 1985)
2011:
• GP2 (Barwa Addax Team, 5de met 49 punten in 18 races, 5 podiums, 1 pole, 1 snelste ronde)
• GP2 Asia (Barwa Addax Team, 3de met 16 punten in 4 races, 2 podiums)
2012:
• Reserve-coureur Caterham F1 Team
• GP2 met Caterham Racing

Dennis Kuipers (23-11-1985)
2011:
• WRC (FERM Powertools WRT, 12de met 21 punten in 11 races)
2012:
• WRC (part-time)

Renger van der Zande (16 februari 1986)
2011:
• DTM (Stern AMG Mercedes, 17de met 0 punten in 10 races)
2012:
• (WEC) LMS?, Porsche Supercup?

Carlo van Dam (27 Februari 1986)
2011:
• Super GT Japan
• Zuid-Koreaanse Super Race Series
• 24 uur Nurburgring (1ste in de klasse SP 3T)
• Intercontinental Le Mans Series (1 race)
2012:
• Japanse Super GT Series met Honda

Chris van der Drift (8 maart 1986)
2011:
• WSR Formule Renault 3.5 (Mofaz Racing, 12de met 43 punten in 7 races, 1 podium)
• SuperLeague Formula (Team New Zealand, 7de met 113 punten in 3 races, 1 pole, 1 snelste ronde)
2012:
• AutoGP voor MP Motorsport.

Yelmer Buurman (18 februari 1987)
2011:
• SuperLeague Formula (Team Nederland, 4de met 130 punten in 6 races, 1 gewonnen, 1 podiums)
• Benelux Radical Cup (7de met 28 punten in 2 races, 1 podium, 1 pole, 1 snelste ronde)
• FIA GT1 (Exim Bank Team China, 15de met 33 punten in 2 races, 2 gewonnen)
2012:
• European Le Mans Series met Status Grand Prix
• FIA GT 1 met Vira4One in een BMW Z4

Kelvin Snoeks (12 september 1987)
2011:
• Formule 2 (MotorSport Vision, 10de met 40 punten in 16 races)
• Benelux Radical Cup (6de met 32 punten in 3 races, 3 podiums)
2012:
• Dutch GT4

Kevin Abbring (20 januari 1989)
2011:
• WRC (Volkswagen Motorsport, 1 race (Wales), 12de algemeen, 1ste S2000 klasse)
• Frans gravel kampioenschap
2012:
• WRC met Volkswagen Motorsport in een Skoda Fabia S2000 (12de in de Rally van Monte Carlo, 1ste in de S2000 klasse)

Stef Dusseldorp (27 september 1989)
2011:
• FIA GT1 (Hexis AMR, 7de met 95 punten in 20 races, 1 gewonnen, 3 podiums)
2012:
• FIA GT1 met Hexis in een McLaren Mp4-C12

Jeroen Mul (14 juni 1990)
2011:
• Duits Formule 3 (Van Amersfoort Racing, 10de met 18 punten in 18 races)
2012:
• Porsche Supercup voor Bleekemolen Racing

Nigel Melker (25 januari 1991)
2011:
• GP3 (RSC Mucke Motorsport, 3de met 38 punten in 16 races, 1 gewonnen, 4 podiums, 2 snelste rondes)
• Formule 3 Euroseries (Mucke Motorsport, 4de met 251 punten in 24 races, 4 gewonnen, 5 podiums, 2 poles, 2 snelste rondes)
• Masters of F3 (Mucke Motorsport, 4de)
2012:
• GP2 met Ocean Racing Technology

Robin Frijns (7 augustus 1991)
2011:
• WSR Formule Renault 2.0 Eurocup (Joseph Kaufmann Racing, 1ste met 245 punten in 14 races, 5 gewonnen, 4 podiums, 1 pole)
• Northern Europen Cup Formule Renault 2.0 (Joseph Kaufmann Racing, 4de met 238 punten in 12 races, 1 gewonnen, 7 podiums, 1 pole, 3 snelste ronden)
2012:
• WSR Formule Renault 3.5 met Fortec

Hannes van Asseldonk (10 januari 1992)
2011:
• Duits Formule 3 (Van Amersfoort Racing, 5de met 61 punten in 18 races, 5 podiums, 2 poles, 1 snelste ronde)
• Oostenrijks Formule 3 (Van Amersfoort Racing, 2 races, 1 gewonnen, 1 podium, 2 poles, 2 snelste ronde)
• FIA International F3 Trophy (Van Amersfoort Racing, 2 races)
• F3 Macau Grand Prix (Hitech Racing, 5de)
2012:
• Toyota Atlantic Winterserie in Nieuw Zeeland (2de in het kampioenschap van 12 races)
• Brits Formule 3 met Fortec

Daniel de Jong (9 juli 1992)
2011:
• WSR Formule Renault 3.5 (Comtec Racing, 29ste met 2 punten in 17 races)
• AutoGP (MP Motorsport, 14de met 19 punten in 6 races)
2012:
• Volledig seizoen AutoGP voor MP Motorsport.

Indy Dontje (21 november 1992)
2011:
• Kart (CIK-FIA KZ2)
2012:
• Duitse ADAC Formule Masters met Lotus

Dennis van der Laar (3 februari 1994)
2011:
• Formule Renault 2.0 (Northern European Cup)
2012:
• Duits Formule 3 met Van Amersfoort Racing

Nyck de Vries (6 februari 1995)
2011:
• CIK-FIA KF1 Wereldkampioenschap (Chiesa Corse Zanardi Team, 1ste)
• WSK KF1 Euroseries (Chiesa Corse Zanardi Team, 1ste)
2012:
• Formula Renault 2.0 Eurocup met R-Ace GP

Beitske Visser (10 maart 1995)
2011:
• WSK KZ1 Euroseries
• WSK KZ1 Master Series
• Dutch Supercar Challenge (Praga, 4 races, 1 gewonnen, 1 podiums)
2012:
• Duitse ADAC Formule Masters
• Kart (CIK-FIA KZ1 en WSK)

Max Verstappen (30 september 1997)
2011:
• WSK Euro Series KF3 (CRG, 1ste)
• WSK Master Series KF3
• CIK-FIA KF3
2012:
• Kart (CIK-FIA KZ1 en WSK)

Ongetwijfeld zullen er coureurs missen, dus aanvullingen hierop zijn welkom.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110174733
En dan de wat oudere meer gevestigde talenten (geboren voor 1985).

Junior Strous (21 maart 1984)
2011:
• Benelux Radical Cup (1ste met 191 punten in 11 races, 9 gewonnen, 2 podiums, 7 poles, 3 snelste ronden)
2012:
• Indycar (volgens eigen zeggen bezig met een team)??

Nicky Pastorelli (11 april 1983)
2011:
• FIA GT1 (All-Inkl.com Münnich Motorsport, 8ste met 80 punten in 20 races, 1 gewonnen, 3 podiums)
• American Le Mans Series (West Yokohama Team, GT, 2 races)
2012:
• FIA GT1 voor All-Inkl.com Münnich Motorsport met een Mercedes SLS

Ho Pin Tung (4 december 1982)
2011:
• FIA GT1 (Exim Bank Team China, 4 races)
• SuperLeague Formula (Team China, 14de met 34 punten in 2 races)
• IndyCar Series (Dragon Racing, 1 race)
2012:
• Porsche Carrera Cup Asia met Budweiser Team StarChase

Jeroen Bleekemolen (23 oktober 1981)
2011:
• American Le Mans Series (Black Swan Racing, GTC klasse, 3de met 132 punten in 6 races, 4 gewonnen, 5 poles, 2 podiums, 2 snelste ronde)
• American Le Mans Series (Rebellion LMP1, 1 race)
• Intercontinental Le Mans Series (Rebellion Racing LMP1, 2 races)
• 24 uur van Le Mans (Rebellion LMP1, 6de)
• Porsche Supercup (Team Abu Dhabi, 6de met 108 punten in 11 races, 1 podium)
• Porsche Carrera Cup (Team Deutsche Post, 3de met 96 punten in 7 races, 1 gewonnen, 1 pole, 1 snelste ronde)
• 24 uur races van Daytona, Dubai
2012:
• American Le Mans Series met Rebellion (LMP1, Sebring, Petit Le Mans) en Black Swan Racing (LMP2, rest)
• Grand Am met TRG Racing
• Blancpain Series met Black Falcon
• 24 uur races van Daytona, Dubai, Le Mans, Spa, Nurburgring

Robert Doornbos (23 september 1981)
2011:
• SuperLeague Formula (Team Japan, 2de met 136 punten in 4 races)
2012:
• ??

Jaap van Lagen (22 december 1976)
2011:
• Porsche Carrera Cup (FE Racing, 1ste met 249 punten in 18 races, 6 gewonnen, 3 podiums, 6 poles, 6 snelste ronden)
• American Le Mans Series (Kelly-Moss Motorsports, GTC, 2 races)
• 24 uur van Le Mans (ProSpeed, GTE-Pro, 8ste)
2012:
• Porsche Carrera Cup
• Blancpain Endurance Series
• (Dutch) Supercar Challenge

Tom Coronel (5 april 1972)
2011:
• WTTC (ROAL Motorsport, 4de met 233 punten, 1 gewonnen, 4 podiums, 1 snelste ronde)
• Benelux Radical Cup (Coronel Racing, 16de met 6 punten in 2 races)
• Boss GP Open (Team Ascari, 5de met 40 punten in 2 races, 2 overwinningen, 1 pole, 2 snelste ronden)
• 24 uurs races van Barcelona (3de algemeen, 2 de in de klasse SP2) en Nurburgring.
2012:
• WTCC met ROAL Motorsport in een BMW

Tim Coronel (5 april 1972)
2011:
• Dakar met een McCrae buggy
2012:
• Dakar met een McCrae buggy
• Dutch GT 4 (met Nissan)

Mike Hezemans (25 juli 1969)
2011:
• FIA GT1 (Exim Bank Team China, 14de met 46 punten in 14 races, 3 podiums, 1 pole, 1 snelste ronde)
• ADAC GT Masters ( Callaway Competition, 2 races)
2012:
• Blancpain Endurance Series

Peter Kox (23 februari 1964)
2011:
• FIA GT1 (Swiss Racing Team, 16de met 31 punten in 8 races)
• ADAC GT Masters (Reiter Engineering, 46ste met 1 punt in 12 races)
• Blancpain Series (Blancpain Reiter, 7de met 40 punten in 2 races, 1 gewonnen)
• Italiaans GT3 (Reiter Engineering, 10de met 40 punten in 2 races, 2 gewonnen, 1 pole, 1 snelste ronde)
2012:
• FIA GT1
• ADAC GT Masters
• 24 uur van Dubai (8ste)
• 12 uur van Bathurst (DNF)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110184535
Ik zag hierboven Pastorelli staan, deed me denken aan Champcar en dat deed me weer denken aan Zwolsman, die het toch goed deed in de Champcars!
Daarna helaas nooit meer wat van gehoord...
pi_110186084
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 08:14 schreef Meike26 het volgende:
Zou gaaf zijn ! Je kent hem op 1 of andere manier ?

Ik volg al best wat coureurs op twitter, maar De Jong niet kunnen vinden, als hij nog geen twitter heeft, hier zit een toekomstiger volgster :)
Ik zit nu op het HBO, maar de afgelopen 2 jaar zat ik met hem in de klas op de middelbare. Hij heeft voor zover ik weet geen twitter inderdaad, alleen facebook (en misschien hyves).

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:44 schreef sasquatsch het volgende:

Beitske Visser (10 maart 1995)
2011:
• WSK KZ1 Euroseries
• WSK KZ1 Master Series
• Dutch Supercar Challenge (Praga, 4 races, 1 gewonnen, 1 podiums)
2012:
• Duitse ADAC Formule Masters
• Kart (CIK-FIA KZ1 en WSK)

Max Verstappen (30 september 1997)
2011:
• WSK Euro Series KF3 (CRG, 1ste)
• WSK Master Series KF3
• CIK-FIA KF3
2012:
• Kart (CIK-FIA KZ1 en WSK)
Ah, dus Beitske Visser en Max Verstappen zullen elkaar dit jaar tegenkomen op het circuit? Toch wel vet, ik hoop dat ze het goed gaan doen! ^O^
pi_110188102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:38 schreef Marks het volgende:
Ik zag hierboven Pastorelli staan, deed me denken aan Champcar en dat deed me weer denken aan Zwolsman, die het toch goed deed in de Champcars!
Daarna helaas nooit meer wat van gehoord...
Komt doordat zijn carrière gefinancierd werd met geld van zijn criminele vader.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110238861
Peter Kox gaat de Gold Coast 600 rijden in de V8 Supercars.
pi_110539508
Resultaten van de Nederlanders afgelopen weekend.

In de WTCC races op Marrakech scoorde Tom Coronel een 8ste en een 4de plaats. Op het zelfde circuit reed de AutoGp de derde ronde en hierin scoorde Chris van der Drift respectievelijk een 4de en 1ste plaats. Daniel de Jong werd 7de in de eerste race en viel de tweede race uit

In het Brits F3 kampioenschap op Monza werden drie races gehouden. Hannes van Asseldonk werd 4de in de eerste race, viel uit in de tweede race en werd 5de in de derde race.

In de American Le Mans Series op Long Beach reed Jeroen Bleekemolen in de LMP2 klasse. Hierin had hij weinig geluk, want hij viel al na 1 ronde uit.

Aankomend weekend hebben we onder andere de GP2 met Nigel Melker en Giedo van der Garde, de Porsche Supercup met Renger van der Zande (beide in Bahrein) en De FIA GT1 op Zolder met onder andere Yelmer Buurman, Stef Dusseldorp, Nicky Pastorelli en Peter Kox.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110539575
En de vraagtekens bij Renger van der Zande kunnen weg. Hij gaat zowel het WEC kampioenschap rijden voor Lotus (in de LMP2) als het Porsche Supercup kampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110559556
Robin Frijns was de afgelopen twee dagen het snelst in de WSR Formule Renault 3.5 testen. Dat maakt dat hij in 4 van de 6 testen het snelst was. Dat belooft veel voor de Nederlander, die op 5 mei begint aan het FR 3.5 kampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport vrijdag 20 april 2012 @ 16:48:54 #252
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110561230
Frijns beter dan Bianchi en Bird? Netjes. Dat wordt de volgende Nederlander met een F1 racestoeltje, mark my words.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110597992
Frijns gaat het maken, als hij het plaatje ook financieel m.b.v. sponsors rond kan krijgen, kan hij het ver schoppen. Want tegenwoordig heb je vrijwel altijd geld nodig, hoe goed je ook bent.

Hij laat zich in ieder geval positief zien. Niet alleen dit seizoen, ook in de voorgaande jaren vond ik hem al goed rijden. Als hij zich dit seizoen bewijst valt hij echt wel op, want er rijden toch best grote namen in de FR3.5.

Ik hoop eigenlijk wel dat Arden Caterham een goed seizoen gaat draaien. Alexander Rossi vind ik altijd wel een leuke coureur om te zien rijden, en Williamson is ook wel een vrij groot talent. Maar dat even terzijde, want die namen horen niet in dit topic thuis. :P
pi_110675305
Yelmer Buurman heeft zich goed kunnen revancheren voor een slecht weekend in Nogaro. Bij de FIA GT1 races in Zolder won hij met zijn teamgenoot Michael Bartels de kwali-race en werd 2e in de main race. Gek eigenlijk, uit de commentaren van Bartels begreep ik dat de BMW op een natte baan met regen aan alle kanten voorbijgereden werd, terwijl de auto met slicks op een halfnatte baan ineens veel voorspelbaarder reageerde. Stef Dusseldorp werd een keer vierde en een keer vijfde in de Mclaren

In Zuid-Afrika werd Hans Weijs derde in de Sasol-rally. Het podium was een kopie van de Total Rally, want Mark Cronje won zijn tweede rally, voor Johnny Gemell.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_110679728
De hoofdrace van FIA GT1 was erg leuk. ^O^
pi_110722970
Afgelopen weekend hadden we de volgende races:

In de GP2 konden Giedo van der Garde en Nigel Melker geen potten breken in Bahrain. In de eerste race vielen beiden uit en in de tweede race reed Giedo na een knappe inhaalrace 9de. Nigel Melker werd 18de.

Ook in Bahrain waren de eerste twee races van de Porsche Supercup. Hierin reed Renger van der Zande naar een 11de in de eerste race en een 7de plaats in de tweede race. Sebasatiaan Bleekemolen werd respectievelijk 6de en 8ste en Jeroen Mul werd 12de en viel uit in de tweede race.

Op Zolder was er de FIA GT1, waarin Yelmer Buurman de eerste race won. Nicky Pastorelli werd 2de, Stef Dusseldorp 4de en Peter Kox 8ste. In de tweede race werd Yelmer 2de, Nicky 4de, Stef 5de en Peter 13de.

Op Hockenheim was de eerste ronde van de Formule Renault 2.0 Northern European Cup. Hierin werden 3 races verreden. In de eerste race werd Jeroen Slaghekke 6de, Steijn Schothorst 7de, Frank Suntjens 12de en vielen Nyck de Vries, Pieter Schothorst en Meindert van Buuren uit. In de tweede race werd Nyck 6de, Meindert 8ste Jeroen 11de en Frank 21ste. Pieter en Steijn vielen uit. In de laatste race werd Jeroen 7de, Frank 19de en Nyck 22ste. Hierin vielen Steijn en Meindert uit.

Volgende week hebben we nog een GP2 weekend op Bahrein met Giedo van der Garde en Nigel Melker en de WTCC op de Slovakia Ring met Tom Coronel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110760891
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110761783
quote:
Zo, ik wist niet dat Hannes gewoon 9e! staat, inlcusief 3 uitvalbeurten in 6 races! Iets constanter worden en dan komt hij heeeeeeeel ver. In Macau heeft hij vorig jaar zijn visitekaartje afgegeven. F1 materiaal....
  woensdag 25 april 2012 @ 19:00:56 #259
184465 Migue
Sensuele man
pi_110778524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:51 schreef Marks het volgende:

[..]

Zo, ik wist niet dat Hannes gewoon 9e! staat, inlcusief 3 uitvalbeurten in 6 races! Iets constanter worden en dan komt hij heeeeeeeel ver. In Macau heeft hij vorig jaar zijn visitekaartje afgegeven. F1 materiaal....
Nou nou :')

Wel opmerkelijk hoe goed hij het doet, maar die fouten die hij maakte kunnen écht niet. Terwijl hij de auto wel kent. Het zal allemaal wel goed komen, ga ik van uit.
pi_110785648
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:00 schreef Migue het volgende:

[..]

Nou nou :')

Wel opmerkelijk hoe goed hij het doet, maar die fouten die hij maakte kunnen écht niet. Terwijl hij de auto wel kent. Het zal allemaal wel goed komen, ga ik van uit.
In race 1 op Oulton Park, wat zijn eerste race was, reed hij de snelste raceronde... Ook in Nieuw Zeeland deed hij afgelopen winter erg goede zaken. Nu heeft hij gewoon een paar fuck ups gemaakt die horen bij het leerproces. Die paar extra races op Hockenheim zijn dan denk ik ook zeer nodig, maar kunnen hem echt een stap hoger brengen in de Engelse f3. Rijdt hij overigens ook bij de Masters?
  donderdag 26 april 2012 @ 19:19:19 #261
184465 Migue
Sensuele man
pi_110826982
Ik weet wel wat hij kan, maar bij de eerste beste Nederland die het op hoog niveau goed doet meteen te roepen dat hij of zij goed genoeg is voor de Formule 1, vind ik altijd zo voorbarig. Zolang die fouten er niet uit zijn, zal de F1 al niet gehaald worden. En daarna kan er nog van alles misgaan. British F3 is dit jaar weer erg zwak, dus hoewel zijn prestaties hoopgevend zijn, zegt het nog niet zo heel erg veel.

Als hij aan het einde van het jaar Alex Lynn nog bij kan houden, heeft hij het goed gedaan. Eigenlijk zou hij (nog) sneller dan Felix Serralles en Alex Lynn moeten zijn, maar ik vermoed dat dat vooral aan het talent van die twee heren ligt.

Tenzij Hannes van Asseldonk voor een ander team rijdt in Zandvoort, lijkt de kans mij erg klein dat hij met Fortec naar de Masters gaat. Richard Dutton houdt niet zo van dat Euro Series-feestje.
pi_110854580
Brits F3 gaat op Norisring samen rijden met Euro F3 (onder reglement van Euro F3). Als ik me niet vergis vind deze race voor de Masters plaats.
pi_110857082
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110893323
Voor wie interesse heeft, zoals ik: vandaag op MotorsTV samenvatting van de F3 races op Monza (met dus Hannes van Asseldonk), begint volgens mij 13.45. En zal denk ik de komende dagen nog wel vaker te zien zijn.
pi_111042205
Afgelopen weekend hadden we weer wat Nederlanders aan de start.

In de GP2 race op Bahrein reden Giedo van der Garde en Nigel Melker. Giedo behaalde een mooie 3de plaats in de eerste race maar werd in de tweede race in de eerste ronde aangetikt en werd uiteindelijk 19de. Nigel werd in de eerste 19de en in de tweede race 11de.

Tom Coronel reed in de WTCC op de Slovakiaring. In de eerste race werd hij 14de (na een 30 seconde straf) en in de tweede race werd hij knap 4de.

In de F3 Euroseries op Hockenheim reed Hannes van Asseldonk mee als training voor de Britse F3. Hij werd 5de in de eerste race, 2de in de tweede race en 7de in de laatste race.

Jaap van Lagen en gastrijder Jeroen Mul reden op Hockenheim in de Porsche Carrera Cup. Jaap werd 4de en 5de en Jeroen Mul werd 18de en 10de. Harrie Kolen won beide wedstrijden bij de amateurs.

Volgend weekend hebben we een druk programma met de volgende races:
• Duits Formule 3 op Zandvoort met Dennis van der Laar
• WSR Formule Renault 3.5 op Aragon met Robin Frijns
• WSR Formule Renault 2.0 op Aragon met Nyck de Vries
• World Endurance Championship op Spa met Renger van der Zande en misschien Yelmer Buurman
• AutoGp op de Hungaroring met Daniel de Jong en Chris van der Drift
• WTCC op de Hungaroring met Tom Coronel
• Super GT op Fuji met Carlo van Dam
• ADAC Formule Masters op Zandvoort met Beitske Visser en Indy Dontje
• ADAC GT Masters op Zandvoort met Patrick Huisman, Peter Kox, Jeroen den Boer en Simon Knap
• Porsche Carrera Cup op de Lausitzring met Jaap van Lagen
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111063716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:45 schreef sasquatsch het volgende:
Afgelopen weekend hadden we weer wat Nederlanders aan de start.

In de GP2 race op Bahrein reden Giedo van der Garde en Nigel Melker. Giedo behaalde een mooie 3de plaats in de eerste race maar werd in de tweede race in de eerste ronde aangetikt en werd uiteindelijk 19de. Nigel werd in de eerste 19de en in de tweede race 11de.

Tom Coronel reed in de WTCC op de Slovakiaring. In de eerste race werd hij 14de (na een 30 seconde straf) en in de tweede race werd hij knap 4de.

In de F3 Euroseries op Hockenheim reed Hannes van Asseldonk mee als training voor de Britse F3. Hij werd 5de in de eerste race, 2de in de tweede race en 7de in de laatste race.

Jaap van Lagen en gastrijder Jeroen Mul reden op Hockenheim in de Porsche Carrera Cup. Jaap werd 4de en 5de en Jeroen Mul werd 18de en 10de. Harrie Kolen won beide wedstrijden bij de amateurs.

Volgend weekend hebben we een druk programma met de volgende races:
• Duits Formule 3 op Zandvoort met Dennis van der Laar
• WSR Formule Renault 3.5 op Aragon met Robin Frijns
• WSR Formule Renault 2.0 op Aragon met Nyck de Vries
• World Endurance Championship op Spa met Renger van der Zande en misschien Yelmer Buurman
• AutoGp op de Hungaroring met Daniel de Jong en Chris van der Drift
• WTCC op de Hungaroring met Tom Coronel
• Super GT op Fuji met Carlo van Dam
• ADAC Formule Masters op Zandvoort met Beitske Visser en Indy Dontje
• ADAC GT Masters op Zandvoort met Patrick Huisman, Peter Kox, Jeroen den Boer en Simon Knap
• Porsche Carrera Cup op de Lausitzring met Jaap van Lagen
Hannes 2e....
Top. Nu hopen dat hij ook dit weet te halen in de Britse F3 races.
pi_111138127
Van der Zande bevestigd voor 6 uur van Spa

quote:
Renger van der Zande maakt dit weekend zijn debuut in het FIA World Endurance Championship. Zo maakte de voormalig DTM-coureur vrijdag bekend. Van der Zande zal voor het Lotus LMP2-team, waarvoor hij twee weken geleden nog testte op het circuit Paul Ricard, deelnemen aan de 6 uren van Spa-Francorchamps.

“Dat was weer laat", reageerde Van der Zande, wiens deal voor de Porsche Supercup ook pas op het laatste moment tot stand kwam. "Ik was eigenlijk al bezig met de voorbereiding op mijn tweede race in de Porsche Supercup, volgend weekend in het voorprogramma van de Grand Prix van Spanje. En toen kwam dit telefoontje. Spullen pakken, helm poetsen en fort met de geit. Sta ik ineens aan de vooravond van mijn eerste serieuze langeafstandrace met een Lotus LMP2. En dan ook nog op Spa, waar rijders met een groot hart echt het verschil kunnen maken. Op Paul Ricard was ik al onder de indruk van de professionele werkwijze van het team. Nu kan ik met ze samenwerken onder racecondities. Dit wordt een topbeleving, dat weet ik nu al.”

Van der Zande deelt de Lotus met voormalig Formule 3-rijder Thomas Holzer en Mirco Schultis, die al wat meer ervaring heeft in de langeafstandracerij.
Feel free to ignore my comments.
pi_111139523
Robin Frijns stond vandaag dus 4e en 3e op Aragon, doet ie prima. De race is morgen live te zien op Eurosport 1 om 14:30.

Vergeet trouwens ook niet om ons Nederlandse talent in de Auto GP aan te moedigen! ;) Hij start op P4, dus misschien zit een podium er wel in. De race start morgen om 10:00, ook live op Eurosport 1.
pi_111166430
Een goed resultaat voor Nyck de Vries:

quote:
Daniil Kvyat and Nyck de Vries start off on the front foot!

The 38 drivers entered for the Formula Renault 2.0 Eurocup were split into 2 groups: even numbers in Group A and uneven ones in Group B.

Group A was first out and Nick de Vries (R-Ace GP) quickly set a target time with a lap in 1m 57.308s. Under threat from Oliver Rowland and Oscar Tunjo, de Vries upped the pace and bagged provisional pole in 1m 56.434s on his first qualifying session in a single-seater! Into second came Norman Nato (RC Formula) followed by Miki Weckstrom (KTR).

The aim of the drivers in Group B was to beat de Vries’ time to bag pole. The experienced Daniil Kvyat (Koiranen Motorsport), Paul-Loup Chatain (Tech 1 Racing) and Stoffel Vandoorne (KTR) went to the front early on.

Kvyat was the first to bear de Vries’ time in 1m 56.325s to take provisional pole. He stayed out in order to go faster if necessary. Pierre Gasly (R-Ace-GP) got close to the Russian’s time, but not close enough to pose a threat. So Kvyat clinched the first pole of the 2012 FR 2.0 Eurocup season (and the third in his career).

Quotes

Daniil Kvyat: “This pole is the outcome of our work during the winter. Making a mistake was out of the question as I watched the first session and saw that it would be very tight. I have to keep my feet on the ground and count on my experience to make the difference in the race.”

Nyck de Vries: “I asked my team not to give me any information during the session as I wanted to concentrate on my driving 100%. I felt I was putting in good laps and that paid off. Honestly, I didn’t expect to achieve this result so early on in the season.”
pi_111166447
^O^
pi_111168231
Lekker bezig die Frijns, zit het te kijken op Eurosport.
pi_111168801
Race 1
1 Yelloly (Engeland, Comtec)
2 Bianchi (Frankrijk, Tech 1)
3 Magnussen (Denemarken, Carlin)
4 Frijns (Nederland, Fortec)
5 Huertas (Colombia, Fortec)
6 Martsenko (Rusland, BVM Target)
pi_111168828
Frijns was zeker goed bezig, mooi resultaat. Op welke positie start hij eigenlijk op P2? Ik weet niet meer hoe de regel is bij de FR3.5. Ze kwalificeren toch voor beide races, of doen ze het zoals bij de GP2 met een omgekeerde grid?
pi_111168893
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:26 schreef Rodawa het volgende:
Frijns was zeker goed bezig, mooi resultaat. Op welke positie start hij eigenlijk op P2? Ik weet niet meer hoe de regel is bij de FR3.5. Ze kwalificeren toch voor beide races, of doen ze het zoals bij de GP2 met een omgekeerde grid?
Die commentator zei dat Frijns op de 12de plaats begon en na de start 16de lag.

Morgen race 2 op Eurosport, niet live.
19:30 AUTOSPORT: Renault World Series in Alcaniz (Spanje) - 2de race (30min)

[ Bericht 4% gewijzigd door Nober op 05-05-2012 15:34:29 ]
pi_111169122
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Die commentator zei dat Frijns op de 12de plaats begon en na de start 16de lag.

Morgen race 2?
Sorry, mijn zin klopt niet. Ik wou vragen op welke positie hij moet starten voor race 2. :P

Hij lag trouwens zelfs ff 17e. Zijn auto leek bij de start stil te vallen, maar gelukkig kon hij toch door.
pi_111169288
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:35 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Sorry, mijn zin klopt niet. Ik wou vragen op welke positie hij moet starten voor race 2. :P

Hij lag trouwens zelfs ff 17e. Zijn auto leek bij de start stil te vallen, maar gelukkig kon hij toch door.
Ik weet niet of Frijns morgen weer op P12 moet beginnen, zie maar een kwalificatieuitslag op de site staan...

http://www.worldseriesbyr(...)20505_FR35_qual1.CSV
pi_111170605
Nyck de Vries tweede in de Eurocup 2.0 in Spanje.

1 Kvyat (Rusland, Koiranen Bros) 17:00.571
2 De Vries (Nederland, R-Ace) + 0.678
3 Vandoorne (België, Josef Kaufmann) + 1.786
4 Nato (Frankrijk, RC Formula) + 2.239
5 Chatin (Frankrijk, Tech 1) + 3.233
6 Rowland (Engeland, Fortec) + 3.785
7 Tarancón (Spanje, RC Formula) + 4.423
8 Weckstrom (Finland, KTR) + 5.160

Meindert van Buuren en Pieter Schothorst haalde de finish niet.
pi_111173956
Frijns heeft het uitstekend gedaan vandaag, ook nog eens de snelste ronde gepakt! Bij de start liet ie hem idd bijna afslaan. Had volgens de commentator wss met "air-pressure problems" te maken (die auto's hebben nauwelijks nog hydraulica, bijna alle systemen (versnellingsbak, koppeling etc.) werken op luchtdruk. En als die beneden 0.7 bar komt moet je razendsnel de auto in neutraal zetten en dan weer schakelen. Frijns lukte dat gelukkig, Stanaway niet en die werd prompt aangereden. Daarna kwam Frijns ook nog eens in de knoei door die ramactie van Rossi op Grubmuller en Korjus, waar hij om heen moest. Hij heeft het daarna heel mooi rechtgezet *O*
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_111175319
Zware crash Beitske Visser op Zandvoort

quote:
In een poging zich te kwalificeren voor de Formule ADAC-race op Zandvoort is Beitske Visser hard gecrasht. De 17-jarige Visser moet vannacht ter observatie in het ziekenhuis blijven.

Beitske Visser is bezig aan haar eerste autosportseizoen. Tijdens het eerste raceweekend in Oschersleben liet ze al veelbelovende resultaten zien. Ze keek dan ook uit naar de race op Zandvoort.

Nadat ze gisteren in de vrije training al de pech had dat haar motor na slechts een halve ronde de geest gaf, ging het vandaag helemaal mis.

Visser schoot in de Audi S-bocht rechtdoor waardoor ze hard en frontaal in de bandenstapels terecht kwam. Het lukte de 17-jarige niet om zelfstandig uit de auto komen. Na een controle in het medisch centrum op het circuit werd ze vervolgens naar het ziekenhuis in Haarlem gebracht.

Via Twitter laat ze weten: Huge crash in qualy... Crashed in the tyres without brakes... Have to stay the night in hospital.. Nothing is broken but cant really move..

Via de telefoon vertelt ze aan Formule 1 wat er is gebeurd. “Ik kwam op de Audi S-bocht af en toen ik wilde remmen, gebeurde er niets, waardoor ik rechtdoor schoot.” Nadat haar auto in de banden tot stilstand was gekomen, besloot ze te wachten op hulp. “Ik had te veel pijn en kon niet zelf uit de wagen klimmen.”

Op de vraag of ze nu nog pijn heeft, zegt ze: “Ik zit onder de pijnstilling.” Hoewel botbreuken en een hersenschudding inmiddels uitgesloten zijn, moet er nog wel inwendig onderzoek plaats vinden. Om die reden moet ze ook ter observatie in het ziekenhuis blijven.

Visser baalt: “Dit is niet leuk. Ik was namelijk echt heel snel.”

beitskevisser twitterde op zaterdag 05-05-2012 om 17:15:35 My crash..the cabel of the rear brakes broke..I'm ok but still in the hospital..Tomorrow I'll drive again! http://t.co/OU4AiEUw reageer retweet


[ Bericht 7% gewijzigd door Michael_Moore op 05-05-2012 19:04:16 ]
Feel free to ignore my comments.
pi_111175832
Beitske ziet de bocht niet? :D

Trouwens, is die Frijns wel een kandidaat om in de F1 te komen? Heeft die jongen sponsors? Ik zag al wel dat Vergne en Ricciardo vorig jaar in de Formula Renault 3.5 reden en nu bij Toro Rosso zitten. Maar nu Trulli en Barrichello weg zijn is alleen Schumacher nog de oude garde, de rest is volgens mij allemaal onder de 34 jaar. Misschien kan Frijns bij Williams aan de slag aangezien dat team een paar Nederlandse sponsors heeft.
pi_111176253
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:04 schreef Nober het volgende:
Beitske ziet de bocht niet? :D

Trouwens, is die Frijns wel een kandidaat om in de F1 te komen? Heeft die jongen sponsors? Ik zag al wel dat Vergne en Ricciardo vorig jaar in de Formula Renault 3.5 reden en nu bij Toro Rosso zitten. Maar nu Trulli en Barrichello weg zijn is alleen Schumacher nog de oude garde, de rest is volgens mij allemaal onder de 34 jaar. Misschien kan Frijns bij Williams aan de slag aangezien dat team een paar Nederlandse sponsors heeft.
Vergne en Ricciardo zaten al in het Red Bull talentenprogramma, en het stond al langer vast dat ze waarschijnlijk de F1 in konden komen. Robin Frijns heeft zoiets volgens mij niet. Qua sponsoring weet ik eerlijk gezegd ook niet hoe hij er voor staat. De Nederlandse sponsors bij Williams betekenen voor Frijns op dit moment niks, aangezien ze verder geen connectie hebben.

Als Robin Frijns de F1 in wil, zal hij dit jaar goed moeten scoren en wat meer sponsors vinden. Ik denk trouwens niet dat hij in 2013 zomaar de F1 in kan, die kans acht ik niet zo groot. Misschien moet hij volgend jaar nog een seizoen GP2 proberen te rijden en dan de overstap maken. En als hij dan daadwerkelijk bij een F1-team aan de slag kan, liggen zijn grootste kansen denk ik bij Sauber. De meeste andere teams hebben al talenten in lagere klassen (Red Bull/Toro Rosso, Caterham, Marussia etc) of hebben minstens één paydriver nodig (zoals bij HRT en Williams bijvoorbeeld)
pi_111176558
Frijns is van augustus 1991, opzich nog niet zo oud natuurlijk en in die FR3.5 rijden inmiddels ook Bianchi en Bird als ex-GP2 rijders.
pi_111176797
Frijns kón wel degelijk in de F1 zijn beland. Caterham had hem als tester aan willen nemen, naast Rossi en vd Garde. Dan zou hij in de GP2 hebben gereden, maar dat wilde Frijns zelf niet, hij zag meer in de WSR met Fortec.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_111177232
Dat wist ik niet, moeten we hopen dat Kobayashi tegen valt dit jaar zodat Frijns daar volgend jaar kan instappen? ;)
pi_111179975
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:47 schreef Nober het volgende:
Dat wist ik niet, moeten we hopen dat Kobayashi tegen valt dit jaar zodat Frijns daar volgend jaar kan instappen? ;)
Of Massa nog matiger gaat presteren, en Perez op zijn plek. Misschien komen beide zitjes zelfs vrij, dan zet Peter Sauber lekker de kampioen van de GP2 erin en daarnaast de kampioen van de FR3.5 (Frijns dus). :P
pi_111181137
Het is nog gekker/beter geworden, want Robin Frijns is derde geworden vandaag.
Jules Bianchi is na de race gediskwalificeerd omdat zijn auto niet aan de regelementen voldeed.
Eerst dacht ik dat dat er mee te maken had dat Bianchi na de race stilviel wegens brandstofgebrek, maar volgens autosport ligt het wat ingewikkelder: http://www.autosport.com/news/report.php/id/99394

Hierdoor schuiven Kevin Magnussen en Frijns dus naar 2 en 3. Tech 1 tekent trouwens protest aan tegen de beslissing
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_111186300
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:55 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Of Massa nog matiger gaat presteren, en Perez op zijn plek. Misschien komen beide zitjes zelfs vrij, dan zet Peter Sauber lekker de kampioen van de GP2 erin en daarnaast de kampioen van de FR3.5 (Frijns dus). :P
Maar Bianchi is reverse bij Ferrari dus dan gaat hij natuurlijk naar Sauber en dan komt daar de GP2 kampioen bij...

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:23 schreef Sabata het volgende:
Het is nog gekker/beter geworden, want Robin Frijns is derde geworden vandaag.
Jules Bianchi is na de race gediskwalificeerd omdat zijn auto niet aan de regelementen voldeed.
Eerst dacht ik dat dat er mee te maken had dat Bianchi na de race stilviel wegens brandstofgebrek, maar volgens autosport ligt het wat ingewikkelder: http://www.autosport.com/news/report.php/id/99394

Hierdoor schuiven Kevin Magnussen en Frijns dus naar 2 en 3. Tech 1 tekent trouwens protest aan tegen de beslissing
Als Frijns dit kampioenschap ook wint dan zit hij volgend jaar wel in de F1. ;)

Is race 2 nog ergens live te zien?
pi_111193736
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar Bianchi is reverse bij Ferrari dus dan gaat hij natuurlijk naar Sauber en dan komt daar de GP2 kampioen bij...

[..]

Als Frijns dit kampioenschap ook wint dan zit hij volgend jaar wel in de F1. ;)

Is race 2 nog ergens live te zien?
Klopt, maar het is nog maar afwachten hoe Bianchi het verder gaat doen natuurlijk. Maar hij zal wel een streepje voor hebben.

Race 2 is op Eurosport 2 als het goed is. Hoe laat weet ik niet precies, want ik kan alleen Eurosport 1 ontvangen.
pi_111197112
quote:
Is race 2 nog ergens live te zien?
Voor wie Eurosport 2 ontvangt, de race begint om 14.30

Voor wie geen Eurosport 2 ontvangt, er is een stream beschikbaar via Vipboxtv (dook net op in het overzicht motorsports: http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_111197229
En nu op Eurosport 1 de WTCC !

BMW's schijnen in laatste deel van de 12 ronden voordeel te hebben door bandenslijtage van de FWD's :)

Niet alleen Coronel dus misschien een mooie race van achteraf, maar Michelisz kan misschien zijn thuisrace winnen !
  zondag 6 mei 2012 @ 11:43:50 #291
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_111198030
Coronel vanaf 21 naar plek 6 gereden in race 1!
Laag vliegen is ook een kunst!!!
pi_111200236
Net de eerste race gedownload, dacht even dat het niet zou werken maar VLC speelt het af dus straks even kijken. ^O^

quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 02:38 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Klopt, maar het is nog maar afwachten hoe Bianchi het verder gaat doen natuurlijk. Maar hij zal wel een streepje voor hebben.

Race 2 is op Eurosport 2 als het goed is. Hoe laat weet ik niet precies, want ik kan alleen Eurosport 1 ontvangen.
Tis afwachten, had al wel gezien dat de race om 19:30 is op Eurosport.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nober op 06-05-2012 14:41:31 ]
pi_111204688
Nu op eurosport2 bij Ziggo 2 maand gratis icm ScheerenFoppen.... Erg leuke race...
  zondag 6 mei 2012 @ 15:21:30 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_111205320
Frijns wint gewoon, geniaal. Echt een talentje dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_111205543
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
Frijns wint gewoon, geniaal. Echt een talentje dus.
Hij was al de Eurocup Formula Renault 2.0 kampioen 2011, het kampioenschap dat Nyck de Vries dit jaar rijdt. Hij versloeg vorig jaar Carlos Sainz Junior en Daniil Kvyat die gisteren de eerste race won voor De Vries.

Wel balen dat ik nu al weet wie er die tweede race won.
pi_111205849
Zal ik het dan maar tussen spoilertags zetten?

SPOILER: speciaal voor Nober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_111208664
Beitske *O*

Formule ADAC: Wilhelmus voor Beitske Visser

quote:
Beitske Visser heeft geschiedenis geschreven door als eerste vrouw een wedstrijd in de Formel ADAC winnend af te sluiten. De 17-jarige Nederlandse, die gisteren nog met de ziekenwagen moest worden afgevoerd, startte vanaf pole position, verloor één plaats maar heroverde met een fraaie actie de leiding om vervolgens onbedreigd naar de overwinning te rijden. De Zweed Gustav Malja legde beslag op plaats twee terwijl Marvin Kirchhöfer als winnaar van de eerste twee races genoegen moest nemen met plaats drie.
beitskevisser twitterde op zondag 06-05-2012 om 15:57:12 WON THE RACE TODAY!!! :D:D Thanks so much to the whole lotus team!! :D:D reageer retweet
Feel free to ignore my comments.
pi_111209473
:D ^O^
pi_111214724
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:35 schreef Sabata het volgende:
Zal ik het dan maar tussen spoilertags zetten?

SPOILER: speciaal voor Nober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frijns was toch derde in die eerste race nadat Bianchi gediskwalificeerd werd? 40 punten als dat klopt. ;)


Na zo'n start gewoon derde eindigen, wat een talent, als dat niet de eerste Nederlandse F1 kampioen wordt dan moet Nyck de Vries het maar doen.
pi_111214841
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:42 schreef Nober het volgende:

[..]

Frijns was toch derde in die eerste race nadat Bianchi gediskwalificeerd werd? 40 punten als dat klopt. ;)

[ afbeelding ]
Na zo'n start gewoon derde eindigen, wat een talent, als dat niet de eerste Nederlandse F1 kampioen wordt dan moet Nyck de Vries het maar doen.
Ik wil me ook wel opofferen, maar ik zit nogal krap bij kas.
pi_111214883
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:45 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Ik wil me ook wel opofferen, maar ik zit nogal krap bij kas.
Frijns/De Vries gaan het wel doen. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')