quote:Nyck de Vries heeft zijn trofee voor de wereldtitel in de KF1 in ontvangst genomen tijdens het FIA Gala in New Delhi. Het McLaren F1-talent behaalde tijdens de seizoensfinale in Suzuka voldoende punten voor zijn tweede titel op rij, nadat hij in 2010 al de sterkste was in de KZ1. Voor de Fries was dit een perfecte afsluiting van een tijdperk aangezien hij komend jaar zal debuteren in de autosport.
quote:Kelvin Snoeks behoort tot de coureurs die morgen beginnen aan een tweedaagse test op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona. De 24-jarige Nederlander was de afgelopen twee jaar een vaste klant in de Formule 2. Hij wacht nog op zijn eerste zege in de opstapklasse.
Snoeks krijgt in Barcelona in elk geval gezelschap van landgenoot Jeroen Slaghekke. Bekende namen als Christopher Zanella, Miki Monras, Mihai Marinescu, James Cole en Max Snegirev zijn eveneens van de partij, net als kampioen Mirko Bortolotti die ontwikkelingswerk voor zijn rekening neemt. Daniel McKenzie, Sandro Zeller, Riccardo Bruntschin en Mauro Calamia zijn ook aan het deelnemersveld voor de test toegevoegd.
Of als ontwikkelingscoureur die een benchmark zet, zoals Nigel Melker een paar weken terug in de GP3 deed.quote:
Sportief weinig aansprekende dingen gedaan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of als ontwikkelingscoureur die een benchmark zet, zoals Nigel Melker een paar weken terug in de GP3 deed.
quote:Nigel Melker maakt de overstap van de GP3 Series naar de GP2 Series. De Nederlander gaat aan de slag bij het team van Ocean Racing Technology, waarvoor hij vorige maand al eens testte. Melker was dit jaar zowel in de GP3 Series als de Formule 3 Euroseries actief en succesvol met zeges en een hoge eindklassering.
Wat vinden we een goed resultaat van hem volgend jaar? Punten finishes? Paar podium plekken? Wat is haalbaar bij Ocean?quote:Op woensdag 14 december 2011 09:33 schreef sasquatsch het volgende:
Melker tekent voor Ocean Racing voor seizoen GP2
[..]
quote:Volgens berichten op Twitter zou voormalig F1 coureur Jos Verstappen een deal hebben met Team Ford Racing. De 39-jarige Limburger zou een deal tot 2013 om te helpen met de ontwikkeling van de Ford GT1. RaceXpress.nl nam polshoogte bij Verstappen en verraste hem enigszins. “Ik weet van niets”, zei een verbouwereerde Verstappen tegenover RaceXpress.nl. “Maar ik zou wel willen, zeg Ford maar dat ze me bellen. GT-racen is interessant, helemaal volgend seizoen waarin er met nieuwe reglementen wordt gereden.”
Overigens stopt organisator SRO met het FIA GT1 World Championship in zijn huidige vorm. In 2011 reden er vier Fords in het kampioenschap, waarvan twee van Marc VDS en twee van Belgian Racing. Het FIA GT1 World Championship wordt GT World, met GT 3 bolides voorzien van enkele performance upgrades.
quote:De plannen van Robert Doornbos voor 2012 zijn nog onduidelijk. De oud-F1-coureur reed afgelopen jaar twee races in de Superleague Formula maar de overige kampioenschapronden werden wegens diverse problemen afgelast. De Rotterdammer kende daardoor een zeer rustig jaar maar wil in 2012 weer vol aan de slag. Eerder dit jaar liet hij al weten te overwegen om te stoppen zodra hij voor komend seizoen opnieuw niet aan de slag kan.
Via Twitter polste hij zijn fans: “Wat vinden jullie van de LeMans Series? Indy comeback wordt moeilijk maar heb toch echt zin om weer te racen! Ik ga proberen een goed contract voor 2012 te vinden!”
Lijkt me een prima klasse voor hem. IndyCar is te hoog gegrepen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Robert Doornbos gaat voor Le Mans Series in 2012
[..]
Weinig, ben ik bang.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:59 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Wat vinden we een goed resultaat van hem volgend jaar? Punten finishes? Paar podium plekken? Wat is haalbaar bij Ocean?
quote:Zijn rijbewijs heeft hij nog niet, maar begin van de week draaide hij al wel zijn eerste rondjes in de Formule 3, de jonge VWO leerling uit Zandvoort. Dennis van de Laar had het naar zijn zin met het F3 kampioensteam van Frits van Amersfoort. Het werd een zeer geslaagde test op het F1 Circuito de Catalunya in Barcelona.
Na de Britse winterserie in de Formule Renault 2.0, vorige maand, was Dennis weer in de boeken gedoken. Hij is gedreven om zijn VWO af te maken. Maar een eerste test in de Formule 3 liet hij niet schieten. Met het VAR team, dit jaar weer Duits Kampioen met Ritchie Stanaway, en engineer Rik, maakte Dennis snelle stappen voorwaarts in zijn Dallara F 306 . De eerstejaars formuleauto coureur liet een sterke indruk achter.
...
Ze hebben een poging gedaan om komende jaren deel te nemen aan World Series by Renault, echter ze zijn afgewezen.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:21 schreef Big-Ern het volgende:
Een tijdje geleden vond ik nog dat VAR het eens zou moeten proberen in een meer aansprekende raceklasse. Door de crisis schijnt de ATS f3 cup ineens hot te zijn! Het niveau schijnt omhoog te schieten.
quote:Hannover – Volkswagen Motorsport heeft aspiraties met de rally-activiteiten. Na een imponerend optreden in de recente Wales Rally GB mag Kevin Abbring in 2012 wederom zijn talenten tonen bij Volkswagen Motorsport. De Nederlander zal tijdens de Rally van Monte Carlo van 17 tot en met 22 januari een van de twee auto’s van het team (SKODA Fabia S2000’s) besturen, naast de equipe met fabriekscoureur Sébastien Ogier. Voor Abbring (22) betekent dit optreden hopelijk een opmaat naar meer. “Dat ik in Wales voor Volkswagen Motorsport mocht rijden, was een enorme kans. Het is helemaal super dat ik nu wederom in een zeer zware en hele mooie rally mag uitkomen. De Rally Monte Carlo vormt een enorme uitdaging. Ik heb hem nooit eerder gereden, maar sowieso is geen enkele editie ooit hetzelfde als de vorige, dankzij de onvoorspelbare omstandigheden.”
Met zijn optreden in de Rally van Monte Carlo lijkt Abbring weer een stap dichter bij een plek in het WK-rallyteam van Volkswagen. Volkswagen Motorsport debuteert in 2013 in het WRC met de Polo R WRC. In 2011 en 2012 ‘traint’ het team alvast voor die entree, door een groot aantal WK-rally’s te rijden. In 2011 werden diverse jonge coureurs getest door het team, onder hen de Nederlanders Hans Weijs jr. en Kevin Abbring. Voor Abbring resulteert dat in een nieuwe uitnodiging. Abbring: “Voor mij als persoon is dit natuurlijk een geweldige mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. In 2011 heb ik slechts één asfaltrally gereden en op sneeuw reed ik nog nooit een rally. Dat het team me deze ervaring nu biedt, zegt natuurlijk iets. Ze hebben veel vertrouwen in mij en willen me, hopelijk ook met het oog op de lange termijn, met zoveel mogelijk verschillende ondergronden kennis laten maken.”
Abbring komt in Monte Carlo uit als teamgenoot van Volkswagen-fabrieksrijder Sébastien Ogier. Daarover: “Ten eerste zijn Sébastien en zijn navigator heel aardige collega’s. Daarbij is het een enorme eer om met gelijkwaardig materiaal te rijden in hetzelfde team. Ogier is op dit moment een van de drie snelste rallyrijders ter wereld. Van hem kan ik veel leren.” Director Volkswagen Motorsport Kris Nissen tot slot zei over de uitnodiging voor Abbring voor de Rally van Monte Carlo: “Kevin heeft het fantastisch gedaan in de Rally van Wales. Wij denken dat hij één van de beste jonge rallyrijders ter wereld is. Daarom hebben we besloten hem deel te laten nemen aan de Rally van Monte Carlo met ons team, in de SKODA Fabia S2000. We zijn er zeker van dat hij net als in Groot Brittannië een fantastische prestatie zal leveren. Hij heeft zeer goede kansen om door te dringen tot het Volkswagen Junior Programma voor rallyrijders.”
quote:The latest rumours from the F1 world suggest that Giedo Van der Garde is about to be named as the Caterham F1 Team test driver, unless Vitaly Petrov comes up with money to take over Jarno Trulli’s drive. The word is that there was a deal between Petrov and Caterham, but that the promised money has yet to arrive from Russia. It is said that one of the reasons that Petrov lost his job at Lotus F1 Team (the old Renault F1) was that his money took a long time to appear.
...
quote:Stef Dusseldorp zal ook dit jaar voor Hexis in het FIA GT1-kampioenschap actief zijn. De Nederlander krijgt nu echter wel een connectie met de Formule 1: het Franse team is een samenwerking aangegaan met McLaren, waardoor Dusseldorp de kans krijgt om samen met Frederic Makowiecki een MP4-12C te besturen.
quote:Even geen races, maar wel bekers in ontvangst nemen. Beitske Visser kreeg onlangs in een week tijd maar liefst drie prijzen overhandigd. Bij de officiële CIK FIA prijsuitreiking werd de snelle Intrepid fabrieksrijdster uit Dronten gehuldigd als snelste meisje in de kartsport van 2011. Het was alweer de tweede opeenvolgende keer dat ze deze prestigieuze FIA-award in ontvangst kon nemen. Kort daarop volgde de prijsuitreiking van de WSK en daarna werd Beitske ook nog eens verkozen tot sportvrouw van de plaats Dronten.
“Eerst hadden we de FIA-prijsuitreiking in Parijs”, blikte Visser terug tegenover RaceXpress.nl. “Ik werd gekozen tot beste vrouwelijke coureur, voor de tweede maal op rij. Vervolgens van Parijs naar Italie voor de prijsuitreiking van de WSK. In de eindstand van de WSK Masters in de KZ was ik derde geworden. Vervolgens hadden we op zondag de beurs in Montechiari de teampresentatie van Intrepid. Het was leuk kennis te maken met mijn nieuwe teamleden. Een grappig feit is dat in 2010 Intrepid bijna helemaal Russisch was, afgelopen jaar voerden de Engelsen de boventoon en 2012 wordt een Nederlands jaar met mijn persoontje, Max Verstappen en Janneau Esmeijer. Maar het was nog niet gedaan met de pret. Ik was genomineerd voor sportvrouw van Dronten, en die prijs heb ik ook gewonnen.”
Sinds december heeft Beitske niet meer op de kart gezeten. Dat is afkicken…: “Nu train ik veel thuis maar sinds half december heb ik niet meer gereden. Ik heb in 2012 nog geen meter gereden maar komend seizoen maak ik dat meer dan goed. Ik rijd alle WSK-races, de World Cup en de Supernationals in Las Vegas. Ik heb er dan ook superveel zin in, ik kan echt niet wachten tot ik weer mag rijden!”
quote:Tokio - Autocoureur Carlo van Dam is door de Honda Motor Company gecontracteerd als fabrieksrijder; de Nederlander werd vandaag in Tokio door de Japanse autofabrikant gepresenteerd als Honda-coureur in de Super GT Series, het grootste en belangrijkste autosportkampioenschap van Japan. Honda trok zich terug uit de Formule 1, maar de populaire Super GT Serie krijgt alle aandacht. De 25-jarige Nederlander rijdt dit jaar in de snelste Super GT-klasse (de GT500) met een Honda HSV-010 van het Honda-fabrieksteam Dome, zijn teamgenoot is de Japanner Takashi Kogure. “Ik ben vanzelfsprekend enorm blij met de kans voor Honda te mogen racen”, aldus Carlo van Dam, die sinds 2008 in Japan racet en daar reeds het nationale Formule 3 kampioenschap won.
“De Super GT Series is hier de absolute top, met deelname van alle grote autofabrikanten. De Honda HSV-010 is één van de beste GT500-auto’s en Dome is één van de sterkste en meest gerenommeerde teams en bovendien ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de HSV. Ik ben er dan ook trots op dat ik bij mag dragen aan nieuw succes voor zowel Honda als Dome.”
Van Dam werd eind vorig jaar door Honda uitgenodigd voor een test met de HSV-010. “Dat ging goed en leidde uiteindelijk tot de vraag of ik voor ze wilde komen rijden. Daar hoefde ik uiteraard niet lang over na te denken, want als autocoureur zijn dit de kansen die je ambieert. Ik heb inmiddels nog eens drie dagen getest op het circuit van Sepang in Maleisië en de eerste indruk was erg positief. De HSV-010 is een fantastische, erg snelle auto en het team is groot en uitermate professioneel. Voor de openingsrace zullen we nog een aantal tests afwerken. Ik kijk enorm uit naar de eerste wedstrijd.”
De Super GT Series telt in 2012 acht races en begint op zondag 1 april aanstaande op het circuit van Okayama.
Kalender Super GT 2012 Series
1 april Okayama 300 km, 4 mei Fuji 500 km, 10 juni Sepang 300 km (Maleisië), 29 juli Sugo 300 km, 19 augustus Suzuka 1000 km, 9 september Fuji 300 km, 30 september Autopolis 300 km, 28 oktober Motegi 250 km.
Nu officieel: Van der Garde testrijder voor Caterhamquote:Op woensdag 1 februari 2012 09:53 schreef sasquatsch het volgende:
Ook hier maar even gepost.
Van der Garde wordt genoemd als testrijder voor Caterham
[..]
quote:Hannes van Asseldonk is tweede geworden in de Toyota Racing Series. De 20-jarige coureur uit Boekel pakte afgelopen weekend twee podiumplaatsen op Manfeild, maar kwam uiteindelijk nog wel flink te kort voor de titel in de Nieuw-Zeelandse klasse.
Van Asseldonk begon als derde aan de eerste race en wist bij de start de latere kampioen Nick Cassidy nog voorbij te gaan voor de tweede positie. Op die plek zou hij de race ook eindigen. In de tweede race kende de Nederlander opnieuw een goede start, vanaf de vijfde plaats, maar werd hij vervolgens vol in de flank gereden door Lucas Auer, het neefje van Gerhard Berger. Van Asseldonk liep schade aan zijn diffuser en sidepod op, waarmee hij aanvankelijk zijn weg leek te kunnen vervolgen. Maar de diffuser zorgde ook nog voor een kapotte achterband, waarna Van Asseldonk alsnog moest opgeven. In de derde race, de zogenoemde New Zealand Grand Prix, was er opnieuw een tweede plaats voor Van Asseldonk, achter Cassidy.
"Ik heb enorm genoten van deze vijf weken durende ervaring", liet Van Asseldonk na afloop weten. "Ik heb alles gegeven tijdens de laatste drie races, maar het mocht helaas niet zo zijn. Ook met de tweede plaats ben ik echter nog heel erg blij. Ik heb de afgelopen weken veel geleerd, niet alleen in de auto maar ook daarbuiten. Zo heb ik mij de rol van teamleider weten toe te eigenen en heb ik het team zo goed mogelijk proberen te sturen. Nu verleg ik mijn focus naar het Europese seizoen."
Eindstand kampioenschap:
1. Nick Cassidy - 914 punten
2. Hannes van Asseldonk - 738 punten
3. Damon Leitch - 633 punten
4. Josh Hill - 629 punten
5. Jordan King - 591 punten
Volgens mij is die Hannes ECHT goed, ook wat hij in Macau liet zien was sterk! Erg veel Nederlandse talenten zijn er, dat moet de komende 10 jaar het een en ander op gaan leveren in de F1.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Van Asseldonk eindigt als tweede in Nieuw-Zeelandse Toyota Racing Series
[..]
quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:31 schreef Migue het volgende:
Tweede achter Scott Malvern eindigen is niets om je voor te schamen.
quote:Op maandag 13 februari 2012 20:03 schreef Migue het volgende:
Tweede worden achter Nick Cassidy is NIETS om je voor te schamen.
En ze blijft karten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Beitske Visser gaat racen in de Duitse ADAC Formula Masters
quote:Kelvin Snoeks is zich aan het voorbereiden op een nieuw seizoen in de Formule 2. De 24-jarige Zwaanshoeker testte afgelopen weekend twee dagen op het circuit van Portimao en zette met een 1.33.9 een nieuw ronderecord neer voor de Formule 2.
Onder begeleiding van zijn engineer Stefan de Groot werkte Snoeks verder aan zijn 'trail breaking', de techniek van het zo laat mogelijk aanremmen en tegelijkertijd zo optimaal mogelijk insturen van bochten. "Ik kan terugkijken op een zeer geslaagde test", zei Snoeks, die sinds 2010 actief is in de Formule 2. "Mijn tijden bevestigen dat ik op de goede weg ben. Op basis hiervan en de feedback die ik gaf, vroeg de Formule 2-organisatie me om zondagmiddag nog een paar nieuwe onderdelen voor het komende seizoen uit te testen. Het was alles bij elkaar een waardevolle test, die me nog meer vertrouwen geeft met het oog op het naderende raceseizoen."
Snoeks eindigde vorig jaar als tiende in het kampioenschap, met veertig punten.
quote:...
Er zijn in het nieuwe seizoen acht stoeltjes beschikbaar, waarvan vier bij fabrieksteam HWA, twee bij Mücke en twee bij Heico/Persson. Twee stoeltjes bij HWA gaan naar senior Mercedesrijders namelijk Gary Paffett en Jamie Green. Vier stoeltjes worden benut voor zogenaamde marketingrijders, te weten Ralf Schumacher (HWA), veel door Mercedes gebruikt voor goede doelen-acties, David Coulthard (Mücke), wiens reputatie commercieel aantrekkelijk is, Susie Wolff-Stoddart (Heico/Persson) die vaak door Daimler-Benz wordt ingezet om het vrouwvriendelijke karakter van Mercedes te promoten en tenslotte Roberto Mehri, die onder druk van DTM-organisator ITR wordt ingezet als promotie voor de zieltogende Euroseries Formule 3-klasse uit het voorprogramma van de DTM.
Dan blijven er nog twee stoeltjes over. De ene gaat zeer waarschijnlijk naar de Canadees Robert Wickens waarmee voor Mercedes-Benz een commerciële brug wordt geslagen naar de Noord-Amerikaanse markt. Hij vult eigenlijk het ontstane gat van de naar BMW vertrokken Canadees Bruno Spengler. Tevens schijnt hij een grote Canadese sponsor mee te brengen. Hij zal onder gebracht worden bij Mücke. Het andere zitje zal toebedeeld worden aan de jonge Duitser Christian Vietoris, die in de HWA-formatie komt. Vertrokken zijn Bruno Spengler (BMW) en Maro Engel, van wie iedereen al vermoedde dat hij vanwege tegenvallende prestaties uit de formatie zou gaan. Maar ook de ambitieuze Nederlander Renger van der Zande zal niet opgesteld worden. Feitelijk is hij zijn stoeltje kwijtgeraakt aan Vietoris.
Uit verschillende bronnen wordt aangegeven dat de technische staf en leiding van het Mercedes DTM-team het liefst met Van der Zande was doorgegaan, evenals de teamleiding van Heico/Persson. Zijn snelheid, potentieel en zijn bijdrage aan de teamvorming werden zeer gewaardeerd. Ook de operationele PR-mensen van Mercedes zagen in de Nederlander een sterke kracht, vanwege zijn mediagenieke kwaliteiten. Maar de concernpolitiek van Mercedes beschikte anders. Vietoris is eigenlijk de enige jonge Duitser in het team en dat is van belang bij een Duits merk met een achterland van meer dan tachtig miljoen inwoners.
...
Spijtig, hij reed erg sterk in het weekeinde van Valencia waar hij echt met de top mee kon strijden. Jammer dat ze dan toch niet voor hem kiezen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
'Geen plek voor Renger van der Zande bij Mercedes'
[..]
quote:Amsterdam – Dennis van de Laar, het 18-jarige KNAF Talent First talent, neemt aanstaand seizoen deel aan het Duits Formule 3-kampioenschap onder het motto “Discovering Formule 3”. De door Discovery Channel gesponsorde vwo-examen kandidaat rijdt opnieuw voor Van Amersfoort Racing, waar onder meer rijders als Jos Verstappen, Christijan Albers, F1-tester Giedo van der Garde, Renger van der Zande en meer leerden autoracen. "Het is belangrijk om voor het kampioensteam te kunnen rijden, VAR is een begrip in de F3 en een ongekend opleidingsinstituut", liet de blijde Dennis van de Laar weten.
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |