abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103540748
Timo van der Marel op shortlist FIA Academy

quote:
The FIA Institute has chosen 30 drivers who will take part in a four-day shootout to decide who will make it onto the 2012 Young Driver Excellence Academy. Only 18 of the shortlisted drivers will receive a place on the fully-funded training programme, which aims to help drivers develop their motor sport careers.

...
The driver shortlist:
...
Timo van der Marel, 22, Holland
Vorig jaar was Robin Frijns een van de finalisten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103544351
Afgelopen weekend waren er weer wedstrijden met Nederlandse coureurs.

In de DTM op Hockenheim was de finale race van dit seizoen. Renger van der Zande werd hierin 12de en eindigde hiermee als zeventiende in de eindstand met 0 punten, omdat hij de goede klassering (5de) uit de vorige race (nog) niet heeft teruggekregen.

Ook op Hockenheim was de Formule 3 Euroseries met de laatste wedstrijden van het seizoen. Hierin reed Nigel Melker achtereenvolgens naar een 6de, 5de en 2de plaats om uiteindelijk als beste rookie op een vierde plaats in de eindstand terecht te komen, dit ondanks een ronde (van drie races) gemist te hebben.

In de WTCC op Suzuka was het voor Tom Coronel een dag van uitersten. Na in de eerste race al in de eerste ronde de pit op te moeten zoeken en op ronden achterstand te finishen, wist hij een mooie overwinning te boeken in de tweede race. Hij staat nog steeds vierde in de tussenstand, na de drie Chevrolets.

In de Rally van Spanje eindigde Dennis Kuipers als 9de en Peter van Merksteijn als 17de.

In de Porsche Carrera Cup op Hockenheim reed Jeroen Bleekemolen in de laatste race naar een 5de plaats. Jaap van Lagen werd 11de. In de eindstand werd Jeroen derde en Jaap zesde.

Verder nog testte Nigel Melker afgelopen week weer een GP2 auto. De eerste dag kwam hij tot de 5de tijd met Ocean Racing, de tweede dag deed hij vooral lange runs en kwam met iSport tot de 17de tijd.

Volgende week hebben we alleen de laatste ronde van de Formule 2 op Barcelona met Kelvin Snoeks.

En dan nog dit: Schothorst gaat GP3 testen met Addax

quote:
Pieter Schothorst zal deze week voor het eerst met een GP3-auto in actie komen, op het circuit van Barcelona. Zo heeft de coureur uit Huizen maandag laten weten.

De 19-jarige Nederlander gaat testen voor het team van Addax, dat dit seizoen twee podiumplaatsen scoorde met de Brit Dean Smith. Schothorst reed dit jaar in de Formule Renault 2.0 Eurocup, waarin hij één punt scoorde, en de Formule Renault 2.0 NEC, waarin hij een tweede plaats behaalde voor eigen publiek op Zandvoort.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103562834
Coronel *O* *O* *O*
pi_103665219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Timo van der Marel op shortlist FIA Academy

[..]

Vorig jaar was Robin Frijns een van de finalisten.
En Kevin Abbring |:( ook, en laat die nu net winnen.

quote:
Rally driver Kevin Abbring has won the Driver of the Academy award following the completion of the FIA Institute Young Driver Excellence Academy for 2011.

The 22-year-old Dutchman, along with the 11 other drivers included in the FIA Institute Academy, completed the final workshop in Austria this week. The award win comes shortly before Abbring's chance with Volkswagen's young driver assessment programme on next month's Rally GB.

Programme manager Robert Reid said: "Kevin has undoubtedly got a huge amount of talent and he has engaged with the Academy programme exceptionally well. From the outset, he took everything in, both from a theoretical and practical perspective. He's going to be a great ambassador both for the FIA Institute and for the Academy itself."

Having spent a giant-killing season in the French Gravel Championship, beating four-wheel drive cars with his Citroen DS3 R3, Abbring will move to a Skoda Fabia S2000 in Wales as part of VW's WRC development programme.

Talking about his year in the Academy, Abbring said: "The FIA Institute Academy really has helped me to develop as a driver. We came here, thinking we could drive and, of course, we could, but there is so much more to the sport before you are able to get to the top. And this is where the Academy helps; it enhances your strong points and enables you to overcome your weak points, allowing you to develop into a complete package."

Next year's Academy will increase its intake from 12 to 30 drivers.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:31:56 #55
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_103667134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En Kevin Abbring |:( ook, en laat die nu net winnen.

[..]

Wie :?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_103670152
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:31 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Wie :?
Nederlandse Rally coureur die tot vorig jaar meedeed in het Junior WRC. Dit jaar blijkt hij het Frans gravel kampioenschap te rijden en daarin de tweewiel aangedreven klasse te hebben gewonnen. Hij rijdt wel de WRC rally van Groot-Brittanië met een Skoda.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:33:46 #57
184465 Migue
Sensuele man
pi_103678053
Verrassend, Kevin Abbring is een erg onopvallende coureur zowel tijdens wedstrijden als in de media, maar schijnbaar is het de FIA wel opgevallen hoe getalenteerd hij is (en terecht, want hij kan ook echt wel wat). Zegt overigens ook veel over de populariteit van rally in Nederland.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2011 @ 18:00:06 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103883190
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 november 2011 @ 21:05:19 #59
184465 Migue
Sensuele man
pi_103892332
Mooie line-up voor Abu Dhabi heeft DAMS, met Rio Haryanto en Nigel Melker. Met wat meer ervaring zou dat een ijzersterke combinatie kunnen zijn, maar nog niet dit jaar, volgend jaar ook vast niet. Zou mooi zijn voor die twee als ze bij DAMS blijven.
pi_104192813
Het overzicht van de afgelopen twee weken.

28-30 oktober
Kelvin Snoeks heeft het afgelopen weekend 2 races in de Formule 2 gereden in Barcelona. In de eerste race werd hij 9de, in de tweede race 6de. In de eindstand is hij 10de gevonden.

4-7 november
Tom Coronel is in beide races in China 5de geworden. Met nog twee races te gaan staat hij vierde in het kampioenschap achter de drie Chevy's.

In de laatste FIA GT1 weekend in San Luis (Argentinie) winnen Francesco Pastorelli (in zijn tweede race van het jaar) en Yelmer Buurman (die zijn debuut maakt) de kwalificatie- en de hoofdrace. In de kwalificatierace werd oudere broer Nicky Pastorelli derde, Nicky Catsburg 4de en Stef Dusseldorp 8ste. In de hoofdrace werd Stef Dusseldorp 3de, Nicky catsburg 4de en viel Nicky Pastorelli uit. In de eindstand werd Stef Dusseldorp zevende, Nicky Pastorelli achtste, Nicky Catsburg dertiende, Mike Hezemans veertiende, Yelmer Buurman en Francesco Pastorelli vijftiende en Peter Kox zestiende.

Aankomend weekend is de GP2 race in Abu Dhabi, die niet voor het kampioenschap meetelt, met Nigel Melker, die voor DAMS rijdt. Giedo van der Garde doet niet mee. Hij richt zich op de Formule 1.
Daarnaast hebben we de Rally van Groot Brittannië met Dennis Kuipers, Peter van Mercksteijn jr en Kevin Abbring.

De week erop is de laatste WTTC race in Macau. Dan is ook de jaarlijkse Formule 3 race, waar op dit moment nog niet bekend is of er Nederlanders aan mee doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104200145
Dennis van der Laar rijdt dit weekend in het Britse Formule Renault 2.0 kampioenschap.

quote:
Met een gemiddelde snelheid van 340 km per uur heeft Tony Kanaan, destijds Champcar-winnaar, nog steeds het baanrecord van het Britse Rockingham in handen. Dit weekend vindt hier de volgende aflevering van het Brits BARC Formule Renault 2.0 kampioenschap plaats. De talentvolle VWO-scholier Dennis van de Laar gaat er zijn krachten meten.

...

Van de Laar zet zijn winterprogramma door met testsessies in zwaardere formuleklassen en waarschijnlijk deelname aan de winterbokaal met de schakelkarts, in Genk en Kerpen. Begin 2012 wordt bepaald in welke competitie hij volgend seizoen uitkomt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104243646
Melker 13de in kwalificatie GP2 Abu Dhabi
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104318298
Dat wat ik de laatste tijd dacht wordt steeds meer bevestigd. Nigel Melker is een coureur met redelijk wat talent, maar geen F1 waardige rijder.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=37196
  zondag 13 november 2011 @ 18:27:04 #64
184465 Migue
Sensuele man
pi_104323985
Je gaat nu iemand met pas twee GP2-starts niet al beoordelen op die twee starts, toch?
pi_104329400
Is Jordi van Moorsel al genoemd?
pi_104335586
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:27 schreef Migue het volgende:
Je gaat nu iemand met pas twee GP2-starts niet al beoordelen op die twee starts, toch?
Neuh, maar een winnaar mag een aankomend F1 talnt wel zijn. Dat is Melker gewoon niet.
  zondag 13 november 2011 @ 23:55:24 #67
184465 Migue
Sensuele man
pi_104339057
Hoe kan je dat nu zeggen na wat hij dit jaar in F3 en de afgelopen twee jaar in GP3 gepresteerd heeft?
pi_104344656
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 23:55 schreef Migue het volgende:
Hoe kan je dat nu zeggen na wat hij dit jaar in F3 en de afgelopen twee jaar in GP3 gepresteerd heeft?
Absoluut een goed coureur, maar de F1 waardige talenten winnen titels en zijn gelijk snel. Kijk naar zo'n Nico Hulkenberg. Dat soort jongens stappen in en winnen gelijk. Romain Grosjean stapte in bij een matig draaiend DAMS en doet gelijk vooraan mee. Dat zijn de F1 kandidaten. Zo goed is Melker niet.
pi_104344788
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 23:55 schreef Migue het volgende:
Hoe kan je dat nu zeggen na wat hij dit jaar in F3 en de afgelopen twee jaar in GP3 gepresteerd heeft?
Dit jaar in de GP3 was goed, vorig jaar middelmatig. Melker scoort alleen dit jaar goed tegenover mindere voorgaande jaren, dus ik moet nog zien hoe zich dat voortzet. Al zeg ik (nog) niet dat hij niet F1 waardig is.

Maar ik zie op dit moment meer in coureurs als Robin Frijns, die al twee jaar op rij een aansprekende titel wint. Maar resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Kijk maar naar Giedo. Tot aan de GP2 goed en daarna minder. Dit jaar vond ik weer een van de betere van de laatste jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 november 2011 @ 11:59:20 #70
184465 Migue
Sensuele man
pi_104347416
Robin Frijns is nog even afwachten wat hij kan. Formule Renault 2.0 is net geen instapklasse meer, dus er kan nog van alles misgaan met zijn carrière, zoals het aloude probleem bij Nederlandse talenten: geldgebrek. Maar het begin is veelbelovend.

Nigel Melker vergelijken met Hülkenberg en Grosjean is niet eerlijk. Die twee jongens hebben enorm veel geld te besteden gehad vergeleken met Melker, wie nooit voor topteams heeft geracet, in tegenstelling tot Hülkenberg en Grosjean. Hij moet het doen met Mücke Motorsport, dat vooral in GP3 dramatisch is -- vorig jaar meer dan in 2011. In F3 is hij bijna constant sneller dan zijn teamgenoten en zijn zijn prestaties net zo goed als wie dan ook voor hem bij het team. Je moet dingen ook in perspectief zien. Als er iemand van de huidige Nederlandse coureurs op hoog niveau de Formule 1 op talent kan halen, dan is het Melker wel. Maar een gebrek aan budget zal wel zijn wat hem uit de Formule 1 gaat houden.
pi_104349505
Kevin Abbring werd afgelopen weekend 12de in zijn eerste volwaardige WRC race. Dennis Kuijpers scoorde wederom punten met een 8ste plaats en Peter van Merksteijn jr. viel uit. Dennis is 12de in de eindstand geworden en Peter 25ste.

Tijdens het laatste, niet voor het kampioenschap meetellende, GP2 weekend van het seizoen in Abu Dhabi werd Nigel Melker respectievelijk 15de en 20ste in de hoofd en sprintrace.

In de Porsche Supercup in Abu Dhabi werd Jeroen Bleekemolen respectievelijk 7de en 5de in de eerste en tweede race. Hiermee eindigde hij als zesde in het kampioenschap. Patrick Huisman werd twee keer 9de en Sebastiaan Bleekemolen werd 12de en 14de.

Aan de laatste ILMC race van dit seizoen in Zhuhai deden twee Nederlanders mee. Oskar Slingerland werd 21ste (4de in de GTE P klasse) en Carlo van Dam viel uit.

Nyck de Vries werd in de laatste races van dit seizoen respectievelijk 2de en 1ste en is daarmee wereldkampioen karten in de KF1 categorie, na vorig jaar deze titel ook al gewonnen te hebben in de KF2 klasse.

Volgende week hebben we de laatste WTCC race van het seizoen met Tom Coronel in Macau. Dan wordt ook de beroemde Formule 3 race gehouden, met Hannes van Asseldonk als enige Nederlandse deelnemer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104353533
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:59 schreef Migue het volgende:
Robin Frijns is nog even afwachten wat hij kan. Formule Renault 2.0 is net geen instapklasse meer, dus er kan nog van alles misgaan met zijn carrière, zoals het aloude probleem bij Nederlandse talenten: geldgebrek. Maar het begin is veelbelovend.

Nigel Melker vergelijken met Hülkenberg en Grosjean is niet eerlijk. Die twee jongens hebben enorm veel geld te besteden gehad vergeleken met Melker, wie nooit voor topteams heeft geracet, in tegenstelling tot Hülkenberg en Grosjean. Hij moet het doen met Mücke Motorsport, dat vooral in GP3 dramatisch is -- vorig jaar meer dan in 2011. In F3 is hij bijna constant sneller dan zijn teamgenoten en zijn zijn prestaties net zo goed als wie dan ook voor hem bij het team. Je moet dingen ook in perspectief zien. Als er iemand van de huidige Nederlandse coureurs op hoog niveau de Formule 1 op talent kan halen, dan is het Melker wel. Maar een gebrek aan budget zal wel zijn wat hem uit de Formule 1 gaat houden.
Grosjean reed voor Dams en is met dat team kampioen geworden. Knappe prestatie, aangezien Dams geen topteam is.
Ik denk dat VdG de meeste kans op een F1 zitje maakt. Hij schijnt ongeveer 8 miljoen mee te kunnen nemen, las ik.
pi_104373246
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:18 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Grosjean reed voor Dams en is met dat team kampioen geworden. Knappe prestatie, aangezien Dams geen topteam is.
Ik denk dat VdG de meeste kans op een F1 zitje maakt. Hij schijnt ongeveer 8 miljoen mee te kunnen nemen, las ik.
Grosjean redde het toch ook niet bij Renault?

Natuurlijk maakt Van der Garde de meeste kans, maar die is al 26 volgens mij, met andere woorden die had er al een paar jaar moeten rijden. :+

In 2015 vervangt Nyck de Vries Jenson Button bij McLaren en stapt Max Verstappen in de Ferrari van Fernando Alonso.
pi_104374162
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:32 schreef Nober het volgende:

[..]

Grosjean redde het toch ook niet bij Renault?

Natuurlijk maakt Van der Garde de meeste kans, maar die is al 26 volgens mij, met andere woorden die had er al een paar jaar moeten rijden. :+

In 2015 vervangt Nyck de Vries Jenson Button bij McLaren en stapt Max Verstappen in de Ferrari van Fernando Alonso.
Samen met Frijns zijn dat de talenten die we in de gaten moeten houden. Maar ook dat kan nog alle kanten op. Ik zou het wel fijn vinden als we weer eens een landgenoot in de F1 zouden hebben. Op een VdG bij HRT of Virgin zit ik dan overigens weer niet te wachten.
pi_104374306
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:44 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Samen met Frijns zijn dat de talenten die we in de gaten moeten houden. Maar ook dat kan nog alle kanten op. Ik zou het wel fijn vinden als we weer eens een landgenoot in de F1 zouden hebben. Op een VdG bij HRT of Virgin zit ik dan overigens weer niet te wachten.
HRT of Virgin zou niet verkeerd zijn mits hij een goede teamgenoot heeft, als hij bijv Glock een heel seizoen de baas is komt de interesse van andere teams vanzelf.
pi_104381518
Maar als je 8 miljoen hebt dan wil je toch wel iets meer dan HRT of Virgin? :D
pi_104385687
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:58 schreef Nober het volgende:
Maar als je 8 miljoen hebt dan wil je toch wel iets meer dan HRT of Virgin? :D
De andere teams zitten niet te wachten op een Nederlandse pay-driver. Williams heeft genoeg sponsoren aangetrokken om Raikkonen te betalen (en anders wordt het Barrichello of Sutil) en Maldonado is vrijwel zeker de tweede rijder.

Misschien dat er een kleine kans inzit om naar Team Lotus/Caterham te gaan, als de geruchten kloppen dat ze van Trulli af willen, omdat die tegenvalt. Al wordt D'Ambrosio daar als mogelijke vervanger genoemd.

Pic schijnt al getekend te hebben bij Marussia/Virgin, dus daar is ook geen plek meer. De andere (nog niet bevestigde) teams hebben genoeg te kiezen uit hun eigen (test)coureurs, dus daar verwacht ik ook niets van.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104387757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De andere teams zitten niet te wachten op een Nederlandse pay-driver. Williams heeft genoeg sponsoren aangetrokken om Raikkonen te betalen (en anders wordt het Barrichello of Sutil) en Maldonado is vrijwel zeker de tweede rijder.

Misschien dat er een kleine kans inzit om naar Team Lotus/Caterham te gaan, als de geruchten kloppen dat ze van Trulli af willen, omdat die tegenvalt. Al wordt D'Ambrosio daar als mogelijke vervanger genoemd.

Pic schijnt al getekend te hebben bij Marussia/Virgin, dus daar is ook geen plek meer. De andere (nog niet bevestigde) teams hebben genoeg te kiezen uit hun eigen (test)coureurs, dus daar verwacht ik ook niets van.
D' Ambrosio zal gewieberd worden bij Virgin omdat hij niet genoeg sponsorgeld meer kan meebrengen. Als VdG inderdaad die 8 miljoen mee kan nemen en geld is de doorslaggevende factor dan lijkt het mij dat hij veel kans maakt.
Trouwens 10 keer liever bij Caterham dan bij Virgin of HRT. Caterham is die achterhoede team ontgroeid en ik denk dat ze de aansluiting kunnen gaan vinden bij het middenveld, aankomend seizoen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:17:23 #80
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_104390387
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_104398785
Ik zie ons allemaal al met Friese vlaggen langs het circuit zitten :7
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_104470858
Keurige prestatie van deze Hannes van Asseldonk!
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=37300
  donderdag 17 november 2011 @ 13:36:25 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_104473096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:29 schreef Waffle het volgende:
Ik zie ons allemaal al met Friese vlaggen langs het circuit zitten :7
Friese vlag? De Limburgse leeuw zul je bedoelen voor ons Maxje en Robin Frijns natuurlijk :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 17 november 2011 @ 21:49:40 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_104493540
Van Amersfoort Racing zou Hannes van Asseldonk ondersteunen, maar zo te zien kan Hitech beter VAR ondersteunen. Beetje erg jammer om Richie Stanaway in de middenmoot te zien, daar hoort hij absoluut niet thuis.
pi_104595381
Van Asseldonk 5e in de hoofdrace van Macau. Een erg goede prestatie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
pi_104620600
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Asseldonk 5e in de hoofdrace van Macau. Een erg goede prestatie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Hij lijkt steeds beter te worden. Ben benieuwd waar hij volgend seizoen rijdt.
pi_104620640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef Migue het volgende:
Van Amersfoort Racing zou Hannes van Asseldonk ondersteunen, maar zo te zien kan Hitech beter VAR ondersteunen. Beetje erg jammer om Richie Stanaway in de middenmoot te zien, daar hoort hij absoluut niet thuis.
Het is jammer dat VAR niet uit dat 2e rangs kampioenschap weg weet te geraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Big-Ern op 21-11-2011 11:17:02 ]
  maandag 21 november 2011 @ 11:15:55 #88
184465 Migue
Sensuele man
pi_104622214
Dat sowieso, maar Euro Series kost nu eenmaal debiel veel geld (en meer dan dat het waard is).
pi_104622261
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:15 schreef Migue het volgende:
Dat sowieso, maar Euro Series kost nu eenmaal debiel veel geld (en meer dan dat het waard is).
Dat zal toch wel minder zijn nu? Volgens mij is dat kampioenschap behoorlijk gekelderd in aanzicht.
pi_104626730
Afgelopen weekend is Hannes van Asseldonk 5de geworden in de F3 race van Macau, naast de Masters één van de belangrijkste F3 races van het jaar.

Tom Coronel is in de laatste WTCC races respectievelijk 4de en 2de geworden. Hiermee hield hij de vierde plaats in het kampioenschap vast en is daarmee de beste niet-Chevrolet rijder geworden.

Rallyrijder Timo van der Marel is toegelaten tot de FIA Academy van 2012. Hiermee is hij de opvolger van Robin Frijns en Kevin Abbring (de winnaar van 2011).

Voor de komende tijd staan er geen belangrijke wedstrijden meer op het programma voor Nederlanders, dus kunnen we ons focussen op Silly Season 2012. Wie rijdt waar?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104680431
Voor Doornbos wordt het DTM, Formule 1 of Indycars en anders niets

quote:
AMSTERDAM - Robert Doornbos acht de kans aannemelijk dat hij zijn helm binnen afzienbare tijd aan de wilgen hangt. De Rotterdamse coureur heeft veel moeite met het vinden van een stoeltje in een aansprekende klasse en is niet van plan om op een lager niveau te gaan acteren.

"Als ik geen IndyCars, Formule 1 of DTM kan doen, dan blijft er niets over waarvoor ik me honderdtien procent kan geven", zegt de inmiddels dertigjarige Doornbos in het magazine van NUsport.

"Dan zit mijn carrière er op, dan ga ik wat anders doen. Ik vind juist die fysieke en mentale uitdaging zo leuk, living on the edge. De laatste twee jaar heb ik in de Superleague Formula gereden, want ik moet ook mijn huur betalen."

"Was best leuk racen met een auto met 750 pk, maar ik ergerde me kapot aan het niveau van het team. De monteurs zijn doordeweeks schilder of stukadoor, bij een pitstop valt er een wiel af."

Politieke spelletjes
Doornbos reed zijn laatste kilometers in de Formule 1 in de Braziliaanse Grand Prix van 2006, die hij als twaalfde finishte. Sindsdien is de koningsklasse uit het zicht verdwenen.

"De concurrentie is moordend, politieke spelletjes spelen een enorme rol. Ik was aan boord bij Red Bull, een aanstormend team, en deed het goed naast David Coulthard. Maar ze switchten van Ferrari- naar Renault-motoren en part of the deal was dat Mark Webber een van de twee stoeltjes zou krijgen."

"Want Flavio Briatore, de manager van Webber, was toen ook de baas bij Renault. Aangezien Coulthard een doorlopend contract had, kon ik weer de testrol gaan vervullen. Maar ik had geen zin meer om hun banden te gaan poetsen, want ik voelde me niet de mindere van die twee. Ik was er ziek van en heb me toen een beetje arrogant opgesteld en gezegd: regel dan maar een stoeltje voor me in Amerika."

Terug naar de States
Zijn avontuur in de Champcars, dat later opging in de IndyCars, was aanvankelijk een succes. Doornbos won in 2007 twee races en werd derde in het kampioenschap, waarmee hij zijn succesvolste seizoen meteen achter de rug had. Zijn tweede seizoen, in 2009, was hij verder naar achteren te vinden.

"Ik heb laten zien dat ik in Amerika kan winnen op stratencircuits en gewone circuits. Daarom wil ik nog steeds terug. Ik had een paar hele grote multinationals achter me, maar uiteindelijk is het dan toch: sorry, we doen het niet."

"Helemaal nu er net een dodelijk ongeluk is geweest in de IndyCars. Daar willen ze zich niet mee associëren. Maar in de Formule 1 kan het morgen ook gebeuren, zo'n freak accident als met Dan Wheldon in Las Vegas."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104761789
Strous: Fornule 1 of Indycars

quote:
Junior Strous heeft nog geen contract voor volgend jaar, maar de 25-jarige Nederlander ziet volop mogelijkheden komend seizoen races te starten. Op het moment is hij in Amerika om te onderhandelen met mogelijke geldschieters. "Ik ben hier in gesprek met drie mogelijke sponsoren. Daarbij richt ik me op drie mogelijkheden: IndyCar, Formule 1 en NASCAR."

Uitweg
Laatstgenoemde klasse lijkt vooral een laatste uitweg te zijn. "Eerlijk gezegd is NASCAR niet mijn eerste keus, maar bij gebrek aan beter is dat natuurlijk ook een hele gave klasse", zo zegt hij in gesprek met RTL GP. "Puur als coureur gaat mijn voorkeur uit naar de IndyCars. Die klasse is toch eerlijker. Iedereen heeft dezelfde auto en motoren, en dus heeft iedereen gelijke kansen. In de races gebeuren er genoeg gekke dingen, waardoor je nog wel eens wat kan doen met je strategie. In principe kan iedereen daar winnen."

Voorkeur
Ook op een ander vlak heeft IndyCar de voorkeur van Strous: "In Amerika wordt er toch meer op talent geselecteerd en hoef je minder sponsorgeld mee te nemen." Een zitje in de Formule 1 was dan ook niet direct het hoofddoel. "We waren niet actief bezig met de Formule 1. Het kost veel geld om in die klasse in te stappen. Voor een stoeltje bij een team als Force India heb je tien tot twaalf miljoen nodig, bij Williams loopt dat op naar dertig miljoen."

Kennis
Zijn Nederlandse nationaliteit kan voor Strous meer een last dan een lust worden. "Harry Muermans heeft mij anderhalf jaar gesponsord. Hij heeft mij uitgelegd hoe de Formule 1 werkt. Dat werkte wel ontnuchterend. Hij zei namelijk dat er geen enkel belang was om een Nederlander in de Formule 1 te hebben. Als een Nederlandse coureur even snel is als of zelfs sneller dan een Braziliaanse coureur en ook ongeveer evenveel sponsorgeld meebrengt, dan wint de Braziliaan altijd. Nederlanders gaan namelijk niet toeterend de straten in als een Nederlander wint. Daarnaast is ook de markt in Brazilië veel groter. Een sponsor of fabrikant kan dan veel meer daar verkopen dan in Nederland."

Winnen
"Het gaat mij erom dat ik races kan winnen. In de Formule 1 is je training en voorbereiding hetzelfde, of je nou laatste of eerste wordt. Omdat ik wil winnen zie ik het ook niet zitten achteraan in te stappen. Een van mijn mogelijke sponsoren is nu ook al in de Formule 1 actief, als sponsor van een goed team, dus daar is al een connectie." Strous kan nog niets zeggen over de rol die hij in de Formule 1 op zich zou kunnen nemen. "De aanstelling van De la Rosa bij HRT is voor mij geen enkel probleem. We zijn sowieso niet met meerdere teams in gesprek. Een zitje in de Formule 1 is natuurlijk een breed begrip. Zo zijn er race- en testzitjes beschikbaar."

Idool als tegenstander
"We hadden gisteren (dinsdag, red.) een conference call met het team. Daarin zeiden ze 'we zijn met jou bezig, maar ook met een andere coureur'." Welke coureur dat is wil Strous niet zeggen, maar hij wil wel onthullen dat hij bewondering voor hem heeft. "Dat was toch een gast waar ik altijd tegenop keek vroeger. Dan reed je zelf nog in de Formule Ford, zie je hem een inhaalactie op tv maken en denk je 'ik hoop dat ik later ook zo goed word'. Negen jaar later neem je het dan tegen hem op bij de contractonderhandelingen."

Afwachten
"Het is een spannende tijd, er liggen nog meerdere opties open. De kosten van de verschillende klassen weten we, alle kaarten liggen nu op tafel. Nu is het wachten tot de deal gesloten is."
Strous loopt een beetje achter. Aankomend jaar zijn er weer verschillende motoren in de Indycars. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104796529
Beitske Visser 6de in Supernationals KZ2 Las Vegas
quote:
...

De Supernationals, die elk jaar in de wereldhoofdstad van de kansspelen wordt georganiseerd, is geen race als de anderen. De Amerikanen hebben de gewoonte om de dingen groots op te vatten en de 15de editie van dit prestigieuze kartevenement was geen uitzondering op de regel. Er waren maar liefst 500 coureurs ingeschreven! Al even verwonderlijk is het feit dat het gelegenheidscircuit op de parking van het hotel Rio wordt aangelegd. "Dit is niet meteen het soort circuits waar je tijdens het seizoen op rijdt, maar de baan is heel opwindend en er zijn ook enkele mogelijkheden om in te halen," vertelt Beitske. Toch kende de meeting voor Beitske een frustrerende start. "De eerste dag heb ik niet kunnen rijden, want de motors van onze motorbouwer Tec-Sav, stonden vast bij de douane. Het probleem kon donderdag niet meer worden opgelost, maar ik heb toch wat chassistests kunnen doen met een reservemotor. Vrijdag was het probleem gelukkig opgelost en heeft de organisatie ons bovendien een extra testsessie gegeven. Dat ik onder dergelijke omstandigheden toch nog een zesde plaats haalde in de kwalificatie, was al met al goed nieuws, temeer omdat het niveau heel hoog was. Er deden immers enkele van de beste coureurs van Europa en uitstekende Amerikaanse coureurs mee."

Beitske Visser ging verder met twee goede kwalificatiemanches, waar ze respectievelijk vijfde en vierde eindigde, hoewel de spoiler van haar Intrepid-TM kort vóór de aankomst nog de derde positie had geraakt. Helaas was de derde manche een heus "casino", zoals de Italianen het graag noemen. Geen casino waar je de bank kan kraken, maar wel één waar de aanrijdingen een kansspel lijken! "Nadat ik in de eerste ronde aangereden werd, moest ik opgeven. Ik had gehoopt in de finale vanuit de vijfde positie te kunnen starten, maar uiteindelijk stond ik 14de op de startgrid!"

De hele race lang bleef Beitske indrukwekkend snel rijden. Ze zette de beste tijd neer met bijna een tiende van een seconde voorsprong op de coureurs van de kopgroep en haalde een heleboel tegenstanders in. Na zo'n 20 minuten zwoegen ging ze als zesde over de eindstreep van deze 15de Supernationals KZ2, in het kielzog van de vijfde! De beste vrouwelijke coureur van het seizoen heeft weer eens een stevige indruk gelaten.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104796654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Strous: Fornule 1 of Indycars

[..]

Strous loopt een beetje achter. Aankomend jaar zijn er weer verschillende motoren in de Indycars. :)
Hij heeft allemaal het sowieso niet goed in zijn hoofd. Over welk talent denkt hij te beschikken wat goed genoeg is voor de F1, Indy's of Nascar?
pi_104804511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Hij heeft allemaal het sowieso niet goed in zijn hoofd. Over welk talent denkt hij te beschikken wat goed genoeg is voor de F1, Indy's of Nascar?
Diverse kampioenschappen (Formule Renault, Dutch Radical) en overwinningen in de Amerikaanse feederseries Atlantic Championship (2008) en Indy Lights (2010). HIj zou gaan rijden voor HVM (naast Simona) in 2010, maar een crash van Simona gooide roet in het eten (die stapte vervolgens in de wagen waarin Junior zou gaan rijden). Voor 2011 kreeg hij niet genoeg budget bij elkaar en de vraag is of dat voor 2012 wel gaat lukken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:55:34 #96
184465 Migue
Sensuele man
pi_104808169
Talent voor IndyCar heeft hij genoeg, maar hij praat te veel.
pi_104883673
Middelmatige coureurs (Doornbos en Strous in dit geval) die zich te goed voelen voor iets anders dan F1 en Indycars. :') :') :') Jullie mogen de veters nog niets eens strikken van coureurs als Tom Coronel en Peter Kox.
pi_105006744
Nigel Melker en Robin Frijns testten WSR Formule Renault 3.5.

Op de eerste dag werd Robin Frijns 4de (2de 's ochtends) en Nigel Melker 15de (6de 's ochtends). Beiden testten alleen in de morgen. Op de tweede dag werd Robin Frijns 11de.

Pieter Schothorst volgt Robin Frijns op in Formule Renault 2.0.

quote:
AMSTERDAM – Pieter Schothorst heeft een contract getekend bij
Josef Kaufmann Racing om in 2012 deel te nemen aan de Eurocup Formule Renault 2.0, dat de kick-off kent op Motorland Aragon en eindigt op het Circuito de Catalunya. Ook zal Schothorst deelnemen aan enkele races van de Northern European Cup Formule Renault 2.0. Eind 2011 testte de inwoner uit Amsterdam al een keer voor het Duitse topteam in de Formule Renault 2.0 en wist teammanager Josef Kaufmann te overtuigen van zijn capaciteiten. Het jonge talent staat te popelen om aan de volgende stap in zijn autosportcarrière te beginnen.
...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105375473
Jeroen Slaghekke test Formule 2 wagen
quote:
Jeroen Slaghekke zal volgende week in actie komen tijdens de Formule 2-test in Barcelona. De Nederlander krijgt de test aangebeden als beloning voor zijn goede resultaten in de Britse Formule Ford, waarin hij als tweede eindigde achter Scott Malvern. Ook de Brit mag daarom testen in de Formule 2.

“Ik kijk erg uit naar de test. De Formule 2-auto is een stuk krachtiger en sneller dan de Formule Ford, dus het zal een nieuwe ervaring voor me worden, op een nieuw circuit”, aldus Slaghekke, die niet uitsluit volgend seizoen in de klasse te racen. “We zullen zien hoe het gaat, maar het is zeker een optie voor een volgend seizoen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105379380
Nooit van gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')