Ik weet niet of Frijns morgen weer op P12 moet beginnen, zie maar een kwalificatieuitslag op de site staan...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:35 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Sorry, mijn zin klopt niet. Ik wou vragen op welke positie hij moet starten voor race 2.
Hij lag trouwens zelfs ff 17e. Zijn auto leek bij de start stil te vallen, maar gelukkig kon hij toch door.
quote:In een poging zich te kwalificeren voor de Formule ADAC-race op Zandvoort is Beitske Visser hard gecrasht. De 17-jarige Visser moet vannacht ter observatie in het ziekenhuis blijven.
Beitske Visser is bezig aan haar eerste autosportseizoen. Tijdens het eerste raceweekend in Oschersleben liet ze al veelbelovende resultaten zien. Ze keek dan ook uit naar de race op Zandvoort.
Nadat ze gisteren in de vrije training al de pech had dat haar motor na slechts een halve ronde de geest gaf, ging het vandaag helemaal mis.
Visser schoot in de Audi S-bocht rechtdoor waardoor ze hard en frontaal in de bandenstapels terecht kwam. Het lukte de 17-jarige niet om zelfstandig uit de auto komen. Na een controle in het medisch centrum op het circuit werd ze vervolgens naar het ziekenhuis in Haarlem gebracht.
Via Twitter laat ze weten: Huge crash in qualy... Crashed in the tyres without brakes... Have to stay the night in hospital.. Nothing is broken but cant really move..
Via de telefoon vertelt ze aan Formule 1 wat er is gebeurd. “Ik kwam op de Audi S-bocht af en toen ik wilde remmen, gebeurde er niets, waardoor ik rechtdoor schoot.” Nadat haar auto in de banden tot stilstand was gekomen, besloot ze te wachten op hulp. “Ik had te veel pijn en kon niet zelf uit de wagen klimmen.”
Op de vraag of ze nu nog pijn heeft, zegt ze: “Ik zit onder de pijnstilling.” Hoewel botbreuken en een hersenschudding inmiddels uitgesloten zijn, moet er nog wel inwendig onderzoek plaats vinden. Om die reden moet ze ook ter observatie in het ziekenhuis blijven.
Visser baalt: “Dit is niet leuk. Ik was namelijk echt heel snel.”
twitter:beitskevisser twitterde op zaterdag 05-05-2012 om 17:15:35My crash..the cabel of the rear brakes broke..I'm ok but still in the hospital..Tomorrow I'll drive again! http://t.co/OU4AiEUw reageer retweet
Vergne en Ricciardo zaten al in het Red Bull talentenprogramma, en het stond al langer vast dat ze waarschijnlijk de F1 in konden komen. Robin Frijns heeft zoiets volgens mij niet. Qua sponsoring weet ik eerlijk gezegd ook niet hoe hij er voor staat. De Nederlandse sponsors bij Williams betekenen voor Frijns op dit moment niks, aangezien ze verder geen connectie hebben.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:04 schreef Nober het volgende:
Beitske ziet de bocht niet?
Trouwens, is die Frijns wel een kandidaat om in de F1 te komen? Heeft die jongen sponsors? Ik zag al wel dat Vergne en Ricciardo vorig jaar in de Formula Renault 3.5 reden en nu bij Toro Rosso zitten. Maar nu Trulli en Barrichello weg zijn is alleen Schumacher nog de oude garde, de rest is volgens mij allemaal onder de 34 jaar. Misschien kan Frijns bij Williams aan de slag aangezien dat team een paar Nederlandse sponsors heeft.
Of Massa nog matiger gaat presteren, en Perez op zijn plek. Misschien komen beide zitjes zelfs vrij, dan zet Peter Sauber lekker de kampioen van de GP2 erin en daarnaast de kampioen van de FR3.5 (Frijns dus).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:47 schreef Nober het volgende:
Dat wist ik niet, moeten we hopen dat Kobayashi tegen valt dit jaar zodat Frijns daar volgend jaar kan instappen?
Maar Bianchi is reverse bij Ferrari dus dan gaat hij natuurlijk naar Sauber en dan komt daar de GP2 kampioen bij...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:55 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Of Massa nog matiger gaat presteren, en Perez op zijn plek. Misschien komen beide zitjes zelfs vrij, dan zet Peter Sauber lekker de kampioen van de GP2 erin en daarnaast de kampioen van de FR3.5 (Frijns dus).
Als Frijns dit kampioenschap ook wint dan zit hij volgend jaar wel in de F1.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:23 schreef Sabata het volgende:
Het is nog gekker/beter geworden, want Robin Frijns is derde geworden vandaag.
Jules Bianchi is na de race gediskwalificeerd omdat zijn auto niet aan de regelementen voldeed.
Eerst dacht ik dat dat er mee te maken had dat Bianchi na de race stilviel wegens brandstofgebrek, maar volgens autosport ligt het wat ingewikkelder: http://www.autosport.com/news/report.php/id/99394
Hierdoor schuiven Kevin Magnussen en Frijns dus naar 2 en 3. Tech 1 tekent trouwens protest aan tegen de beslissing
Klopt, maar het is nog maar afwachten hoe Bianchi het verder gaat doen natuurlijk. Maar hij zal wel een streepje voor hebben.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar Bianchi is reverse bij Ferrari dus dan gaat hij natuurlijk naar Sauber en dan komt daar de GP2 kampioen bij...
[..]
Als Frijns dit kampioenschap ook wint dan zit hij volgend jaar wel in de F1.![]()
Is race 2 nog ergens live te zien?
Voor wie Eurosport 2 ontvangt, de race begint om 14.30quote:Is race 2 nog ergens live te zien?
Tis afwachten, had al wel gezien dat de race om 19:30 is op Eurosport.quote:Op zondag 6 mei 2012 02:38 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Klopt, maar het is nog maar afwachten hoe Bianchi het verder gaat doen natuurlijk. Maar hij zal wel een streepje voor hebben.
Race 2 is op Eurosport 2 als het goed is. Hoe laat weet ik niet precies, want ik kan alleen Eurosport 1 ontvangen.
Hij was al de Eurocup Formula Renault 2.0 kampioen 2011, het kampioenschap dat Nyck de Vries dit jaar rijdt. Hij versloeg vorig jaar Carlos Sainz Junior en Daniil Kvyat die gisteren de eerste race won voor De Vries.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
Frijns wint gewoon, geniaal. Echt een talentje dus.
SPOILER: speciaal voor NoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
quote:Beitske Visser heeft geschiedenis geschreven door als eerste vrouw een wedstrijd in de Formel ADAC winnend af te sluiten. De 17-jarige Nederlandse, die gisteren nog met de ziekenwagen moest worden afgevoerd, startte vanaf pole position, verloor één plaats maar heroverde met een fraaie actie de leiding om vervolgens onbedreigd naar de overwinning te rijden. De Zweed Gustav Malja legde beslag op plaats twee terwijl Marvin Kirchhöfer als winnaar van de eerste twee races genoegen moest nemen met plaats drie.
twitter:beitskevisser twitterde op zondag 06-05-2012 om 15:57:12WON THE RACE TODAY!!!
:D Thanks so much to the whole lotus team!!
:D reageer retweet
quote:Op zondag 6 mei 2012 15:35 schreef Sabata het volgende:
Zal ik het dan maar tussen spoilertags zetten?Frijns was toch derde in die eerste race nadat Bianchi gediskwalificeerd werd? 40 punten als dat klopt.SPOILER: speciaal voor NoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na zo'n start gewoon derde eindigen, wat een talent, als dat niet de eerste Nederlandse F1 kampioen wordt dan moet Nyck de Vries het maar doen.
Ik wil me ook wel opofferen, maar ik zit nogal krap bij kas.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Frijns was toch derde in die eerste race nadat Bianchi gediskwalificeerd werd? 40 punten als dat klopt.
[ afbeelding ]
Na zo'n start gewoon derde eindigen, wat een talent, als dat niet de eerste Nederlandse F1 kampioen wordt dan moet Nyck de Vries het maar doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |