quote:Hannover – Volkswagen Motorsport heeft aspiraties met de rally-activiteiten. Na een imponerend optreden in de recente Wales Rally GB mag Kevin Abbring in 2012 wederom zijn talenten tonen bij Volkswagen Motorsport. De Nederlander zal tijdens de Rally van Monte Carlo van 17 tot en met 22 januari een van de twee auto’s van het team (SKODA Fabia S2000’s) besturen, naast de equipe met fabriekscoureur Sébastien Ogier. Voor Abbring (22) betekent dit optreden hopelijk een opmaat naar meer. “Dat ik in Wales voor Volkswagen Motorsport mocht rijden, was een enorme kans. Het is helemaal super dat ik nu wederom in een zeer zware en hele mooie rally mag uitkomen. De Rally Monte Carlo vormt een enorme uitdaging. Ik heb hem nooit eerder gereden, maar sowieso is geen enkele editie ooit hetzelfde als de vorige, dankzij de onvoorspelbare omstandigheden.”
Met zijn optreden in de Rally van Monte Carlo lijkt Abbring weer een stap dichter bij een plek in het WK-rallyteam van Volkswagen. Volkswagen Motorsport debuteert in 2013 in het WRC met de Polo R WRC. In 2011 en 2012 ‘traint’ het team alvast voor die entree, door een groot aantal WK-rally’s te rijden. In 2011 werden diverse jonge coureurs getest door het team, onder hen de Nederlanders Hans Weijs jr. en Kevin Abbring. Voor Abbring resulteert dat in een nieuwe uitnodiging. Abbring: “Voor mij als persoon is dit natuurlijk een geweldige mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. In 2011 heb ik slechts één asfaltrally gereden en op sneeuw reed ik nog nooit een rally. Dat het team me deze ervaring nu biedt, zegt natuurlijk iets. Ze hebben veel vertrouwen in mij en willen me, hopelijk ook met het oog op de lange termijn, met zoveel mogelijk verschillende ondergronden kennis laten maken.”
Abbring komt in Monte Carlo uit als teamgenoot van Volkswagen-fabrieksrijder Sébastien Ogier. Daarover: “Ten eerste zijn Sébastien en zijn navigator heel aardige collega’s. Daarbij is het een enorme eer om met gelijkwaardig materiaal te rijden in hetzelfde team. Ogier is op dit moment een van de drie snelste rallyrijders ter wereld. Van hem kan ik veel leren.” Director Volkswagen Motorsport Kris Nissen tot slot zei over de uitnodiging voor Abbring voor de Rally van Monte Carlo: “Kevin heeft het fantastisch gedaan in de Rally van Wales. Wij denken dat hij één van de beste jonge rallyrijders ter wereld is. Daarom hebben we besloten hem deel te laten nemen aan de Rally van Monte Carlo met ons team, in de SKODA Fabia S2000. We zijn er zeker van dat hij net als in Groot Brittannië een fantastische prestatie zal leveren. Hij heeft zeer goede kansen om door te dringen tot het Volkswagen Junior Programma voor rallyrijders.”
quote:The latest rumours from the F1 world suggest that Giedo Van der Garde is about to be named as the Caterham F1 Team test driver, unless Vitaly Petrov comes up with money to take over Jarno Trulli’s drive. The word is that there was a deal between Petrov and Caterham, but that the promised money has yet to arrive from Russia. It is said that one of the reasons that Petrov lost his job at Lotus F1 Team (the old Renault F1) was that his money took a long time to appear.
...
quote:Stef Dusseldorp zal ook dit jaar voor Hexis in het FIA GT1-kampioenschap actief zijn. De Nederlander krijgt nu echter wel een connectie met de Formule 1: het Franse team is een samenwerking aangegaan met McLaren, waardoor Dusseldorp de kans krijgt om samen met Frederic Makowiecki een MP4-12C te besturen.
quote:Even geen races, maar wel bekers in ontvangst nemen. Beitske Visser kreeg onlangs in een week tijd maar liefst drie prijzen overhandigd. Bij de officiële CIK FIA prijsuitreiking werd de snelle Intrepid fabrieksrijdster uit Dronten gehuldigd als snelste meisje in de kartsport van 2011. Het was alweer de tweede opeenvolgende keer dat ze deze prestigieuze FIA-award in ontvangst kon nemen. Kort daarop volgde de prijsuitreiking van de WSK en daarna werd Beitske ook nog eens verkozen tot sportvrouw van de plaats Dronten.
“Eerst hadden we de FIA-prijsuitreiking in Parijs”, blikte Visser terug tegenover RaceXpress.nl. “Ik werd gekozen tot beste vrouwelijke coureur, voor de tweede maal op rij. Vervolgens van Parijs naar Italie voor de prijsuitreiking van de WSK. In de eindstand van de WSK Masters in de KZ was ik derde geworden. Vervolgens hadden we op zondag de beurs in Montechiari de teampresentatie van Intrepid. Het was leuk kennis te maken met mijn nieuwe teamleden. Een grappig feit is dat in 2010 Intrepid bijna helemaal Russisch was, afgelopen jaar voerden de Engelsen de boventoon en 2012 wordt een Nederlands jaar met mijn persoontje, Max Verstappen en Janneau Esmeijer. Maar het was nog niet gedaan met de pret. Ik was genomineerd voor sportvrouw van Dronten, en die prijs heb ik ook gewonnen.”
Sinds december heeft Beitske niet meer op de kart gezeten. Dat is afkicken…: “Nu train ik veel thuis maar sinds half december heb ik niet meer gereden. Ik heb in 2012 nog geen meter gereden maar komend seizoen maak ik dat meer dan goed. Ik rijd alle WSK-races, de World Cup en de Supernationals in Las Vegas. Ik heb er dan ook superveel zin in, ik kan echt niet wachten tot ik weer mag rijden!”
quote:Tokio - Autocoureur Carlo van Dam is door de Honda Motor Company gecontracteerd als fabrieksrijder; de Nederlander werd vandaag in Tokio door de Japanse autofabrikant gepresenteerd als Honda-coureur in de Super GT Series, het grootste en belangrijkste autosportkampioenschap van Japan. Honda trok zich terug uit de Formule 1, maar de populaire Super GT Serie krijgt alle aandacht. De 25-jarige Nederlander rijdt dit jaar in de snelste Super GT-klasse (de GT500) met een Honda HSV-010 van het Honda-fabrieksteam Dome, zijn teamgenoot is de Japanner Takashi Kogure. “Ik ben vanzelfsprekend enorm blij met de kans voor Honda te mogen racen”, aldus Carlo van Dam, die sinds 2008 in Japan racet en daar reeds het nationale Formule 3 kampioenschap won.
“De Super GT Series is hier de absolute top, met deelname van alle grote autofabrikanten. De Honda HSV-010 is één van de beste GT500-auto’s en Dome is één van de sterkste en meest gerenommeerde teams en bovendien ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de HSV. Ik ben er dan ook trots op dat ik bij mag dragen aan nieuw succes voor zowel Honda als Dome.”
Van Dam werd eind vorig jaar door Honda uitgenodigd voor een test met de HSV-010. “Dat ging goed en leidde uiteindelijk tot de vraag of ik voor ze wilde komen rijden. Daar hoefde ik uiteraard niet lang over na te denken, want als autocoureur zijn dit de kansen die je ambieert. Ik heb inmiddels nog eens drie dagen getest op het circuit van Sepang in Maleisië en de eerste indruk was erg positief. De HSV-010 is een fantastische, erg snelle auto en het team is groot en uitermate professioneel. Voor de openingsrace zullen we nog een aantal tests afwerken. Ik kijk enorm uit naar de eerste wedstrijd.”
De Super GT Series telt in 2012 acht races en begint op zondag 1 april aanstaande op het circuit van Okayama.
Kalender Super GT 2012 Series
1 april Okayama 300 km, 4 mei Fuji 500 km, 10 juni Sepang 300 km (Maleisië), 29 juli Sugo 300 km, 19 augustus Suzuka 1000 km, 9 september Fuji 300 km, 30 september Autopolis 300 km, 28 oktober Motegi 250 km.
Nu officieel: Van der Garde testrijder voor Caterhamquote:Op woensdag 1 februari 2012 09:53 schreef sasquatsch het volgende:
Ook hier maar even gepost.
Van der Garde wordt genoemd als testrijder voor Caterham
[..]
quote:Hannes van Asseldonk is tweede geworden in de Toyota Racing Series. De 20-jarige coureur uit Boekel pakte afgelopen weekend twee podiumplaatsen op Manfeild, maar kwam uiteindelijk nog wel flink te kort voor de titel in de Nieuw-Zeelandse klasse.
Van Asseldonk begon als derde aan de eerste race en wist bij de start de latere kampioen Nick Cassidy nog voorbij te gaan voor de tweede positie. Op die plek zou hij de race ook eindigen. In de tweede race kende de Nederlander opnieuw een goede start, vanaf de vijfde plaats, maar werd hij vervolgens vol in de flank gereden door Lucas Auer, het neefje van Gerhard Berger. Van Asseldonk liep schade aan zijn diffuser en sidepod op, waarmee hij aanvankelijk zijn weg leek te kunnen vervolgen. Maar de diffuser zorgde ook nog voor een kapotte achterband, waarna Van Asseldonk alsnog moest opgeven. In de derde race, de zogenoemde New Zealand Grand Prix, was er opnieuw een tweede plaats voor Van Asseldonk, achter Cassidy.
"Ik heb enorm genoten van deze vijf weken durende ervaring", liet Van Asseldonk na afloop weten. "Ik heb alles gegeven tijdens de laatste drie races, maar het mocht helaas niet zo zijn. Ook met de tweede plaats ben ik echter nog heel erg blij. Ik heb de afgelopen weken veel geleerd, niet alleen in de auto maar ook daarbuiten. Zo heb ik mij de rol van teamleider weten toe te eigenen en heb ik het team zo goed mogelijk proberen te sturen. Nu verleg ik mijn focus naar het Europese seizoen."
Eindstand kampioenschap:
1. Nick Cassidy - 914 punten
2. Hannes van Asseldonk - 738 punten
3. Damon Leitch - 633 punten
4. Josh Hill - 629 punten
5. Jordan King - 591 punten
Volgens mij is die Hannes ECHT goed, ook wat hij in Macau liet zien was sterk! Erg veel Nederlandse talenten zijn er, dat moet de komende 10 jaar het een en ander op gaan leveren in de F1.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Van Asseldonk eindigt als tweede in Nieuw-Zeelandse Toyota Racing Series
[..]
quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:31 schreef Migue het volgende:
Tweede achter Scott Malvern eindigen is niets om je voor te schamen.
quote:Op maandag 13 februari 2012 20:03 schreef Migue het volgende:
Tweede worden achter Nick Cassidy is NIETS om je voor te schamen.
En ze blijft karten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Beitske Visser gaat racen in de Duitse ADAC Formula Masters
quote:Kelvin Snoeks is zich aan het voorbereiden op een nieuw seizoen in de Formule 2. De 24-jarige Zwaanshoeker testte afgelopen weekend twee dagen op het circuit van Portimao en zette met een 1.33.9 een nieuw ronderecord neer voor de Formule 2.
Onder begeleiding van zijn engineer Stefan de Groot werkte Snoeks verder aan zijn 'trail breaking', de techniek van het zo laat mogelijk aanremmen en tegelijkertijd zo optimaal mogelijk insturen van bochten. "Ik kan terugkijken op een zeer geslaagde test", zei Snoeks, die sinds 2010 actief is in de Formule 2. "Mijn tijden bevestigen dat ik op de goede weg ben. Op basis hiervan en de feedback die ik gaf, vroeg de Formule 2-organisatie me om zondagmiddag nog een paar nieuwe onderdelen voor het komende seizoen uit te testen. Het was alles bij elkaar een waardevolle test, die me nog meer vertrouwen geeft met het oog op het naderende raceseizoen."
Snoeks eindigde vorig jaar als tiende in het kampioenschap, met veertig punten.
quote:...
Er zijn in het nieuwe seizoen acht stoeltjes beschikbaar, waarvan vier bij fabrieksteam HWA, twee bij Mücke en twee bij Heico/Persson. Twee stoeltjes bij HWA gaan naar senior Mercedesrijders namelijk Gary Paffett en Jamie Green. Vier stoeltjes worden benut voor zogenaamde marketingrijders, te weten Ralf Schumacher (HWA), veel door Mercedes gebruikt voor goede doelen-acties, David Coulthard (Mücke), wiens reputatie commercieel aantrekkelijk is, Susie Wolff-Stoddart (Heico/Persson) die vaak door Daimler-Benz wordt ingezet om het vrouwvriendelijke karakter van Mercedes te promoten en tenslotte Roberto Mehri, die onder druk van DTM-organisator ITR wordt ingezet als promotie voor de zieltogende Euroseries Formule 3-klasse uit het voorprogramma van de DTM.
Dan blijven er nog twee stoeltjes over. De ene gaat zeer waarschijnlijk naar de Canadees Robert Wickens waarmee voor Mercedes-Benz een commerciële brug wordt geslagen naar de Noord-Amerikaanse markt. Hij vult eigenlijk het ontstane gat van de naar BMW vertrokken Canadees Bruno Spengler. Tevens schijnt hij een grote Canadese sponsor mee te brengen. Hij zal onder gebracht worden bij Mücke. Het andere zitje zal toebedeeld worden aan de jonge Duitser Christian Vietoris, die in de HWA-formatie komt. Vertrokken zijn Bruno Spengler (BMW) en Maro Engel, van wie iedereen al vermoedde dat hij vanwege tegenvallende prestaties uit de formatie zou gaan. Maar ook de ambitieuze Nederlander Renger van der Zande zal niet opgesteld worden. Feitelijk is hij zijn stoeltje kwijtgeraakt aan Vietoris.
Uit verschillende bronnen wordt aangegeven dat de technische staf en leiding van het Mercedes DTM-team het liefst met Van der Zande was doorgegaan, evenals de teamleiding van Heico/Persson. Zijn snelheid, potentieel en zijn bijdrage aan de teamvorming werden zeer gewaardeerd. Ook de operationele PR-mensen van Mercedes zagen in de Nederlander een sterke kracht, vanwege zijn mediagenieke kwaliteiten. Maar de concernpolitiek van Mercedes beschikte anders. Vietoris is eigenlijk de enige jonge Duitser in het team en dat is van belang bij een Duits merk met een achterland van meer dan tachtig miljoen inwoners.
...
Spijtig, hij reed erg sterk in het weekeinde van Valencia waar hij echt met de top mee kon strijden. Jammer dat ze dan toch niet voor hem kiezen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
'Geen plek voor Renger van der Zande bij Mercedes'
[..]
quote:Amsterdam – Dennis van de Laar, het 18-jarige KNAF Talent First talent, neemt aanstaand seizoen deel aan het Duits Formule 3-kampioenschap onder het motto “Discovering Formule 3”. De door Discovery Channel gesponsorde vwo-examen kandidaat rijdt opnieuw voor Van Amersfoort Racing, waar onder meer rijders als Jos Verstappen, Christijan Albers, F1-tester Giedo van der Garde, Renger van der Zande en meer leerden autoracen. "Het is belangrijk om voor het kampioensteam te kunnen rijden, VAR is een begrip in de F3 en een ongekend opleidingsinstituut", liet de blijde Dennis van de Laar weten.
...
'Renger van der Zande naar GP2'quote:Naast Nigel Melker (Ocean Racing) en Giedo van der Garde (Caterham Racing) staat er nog een derde Nederlander aan de start tijdens de eerste dag van de eerste collectieve GP2-test van 2012: Daniel de Jong. De landgenoot komt in actie voor Rapax om ervaring op te doen in het talentenkampioenschap. Komend jaar rijdt De Jong met het Nederlandse MP Motorsport in de Auto GP maar wilde bovendien proeven aan het sterke kampioenschap dat in het voorprogramma van de F1 Grands Prix in actie komt.
quote:Renger van der Zande zal komend seizoen mogelijk in de GP2 Series gaan racen. De Nederlander onthulde vandaag zijn nieuwe website waarop de kalender van de GP2 staat gepubliceerd. Ondertussen lijken de kansen op een nieuw contract bij Mercedes in de DTM steeds kleiner te worden.
Mercedes moet als enige van de drie fabrikanten de line-up voor 2012 nog bevestigen, maar het lijkt er sterk op dat er voor Renger van der Zande geen plaats meer is. Mogelijk maakt hij de overstap naar de GP2 Series. Op zijn website staat onder het kopje 'Kalender' namelijk het voorlopige schema van de GP2 geschreven.
Giedo van der Garde en Nigel Melker zijn inmiddels al bevestigd in de GP2 Series voor komend seizoen.
quote:Jeroen Bleekemolen heeft een succesvol weekend achter de rug. Tijdens de traditionele 12-uursrace in Bathurst kwam de Nederlandse alleskunner als tweede over de streep. In de brute Mercedes SLS AMG kwam de coureur uit Aerdenhout met zijn drie teamgenoten slechts een minuut te kort op de winnende Audi van Mies/O’Young/Joens. Desondanks was Bleekemolen, ook actief in het F1-voorprogramma met de Porsche Supercup, na afloop tevreden met het behaalde resultaat.
“Ik heb een geweldig weekend achter de rug in Bathurst. Het circuit was fantastisch om te rijden en met een tweede plaats was het resultaat ook super!”, blikte Bleekemolen terug. “Na 12 uur racen kwamen we slechts een minuut te kort op de fabrieksbolides van Audi. Het voelt altijd een beetje dubbel om zo dichtbij een overwinning te zijn, maar we zijn zeker tevreden. Onze auto was net niet snel genoeg om de topauto's van Ferrari en Lamborghini aan te vallen maar desondanks hebben we door een foutloze en constante race toch de tweede plaats gepakt.”
“Het weer sloeg tijdens de race helemaal om en van de Australische zomer was weinig te merken. Net toen ik de auto in ging begon het te regenen. We konden nog wel een tijdje doorrijden op slicks maar het was ontzettend lastig. Ik was snel onderweg en kon de leiding overnemen van de Audi's. Ik had een heel mooi gevecht met Craig Lowndes, een van de toprijders uit de Australian V8's. Dat ik hem op een mooie manier kon inhalen zorgde voor heel veel respect bij het Australische publiek en de pers. Het was ook echt een mooi gevecht.”
“Audi kwam nog goed weg, want hoewel ze van de baan gevlogen waren konden ze snel uit de grindbank getrokken worden. Als het iets langer had geduurd hadden we de race kunnen winnen. Het team waar ik voor uitkwam, Erebus Racing, is vrij nieuw. Zij hebben het ook top gedaan en waren erg blij met de tweede plaats.”
“De komende weken staat er wat testwerk op het programma en de 12 uur van Sebring. Over twee weken begint dat evenement, waar ik voor Rebellion Racing uitkom in de LMP1. Ik kijk ontzettend uit naar deze race. Rijden is een LMP1-auto is altijd super en Sebring is een van de grootste langeafstandsraces ter wereld. Hopelijk kunnen we daar ook meedoen voor een podiumplek, hoewel de concurrentie met de diesels van Audi natuurlijk enorm is.”
ik wil hierbij de kanttekening plaatsen dat de GP2 nog een extra raceweekend in Bahrein heeft. Die race staat niet op de kalender van Van der Zande. Dus GP2 lijkt me een tikkie voorbarig. Ikzelf denk dat hij in de Porsche Supercup zal gaan racen. Die kalenders komen wel overeen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:55 schreef sasquatsch het volgende:
'Renger van der Zande naar GP2'
[..]
Het zijn ook van die zwakteboden. Renger is allang klaar in de GP2 en zeker geen junior meer. Zo zijn er wel meer...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik wil hierbij de kanttekening plaatsen dat de GP2 nog een extra raceweekend in Bahrein heeft. Die race staat niet op de kalender van Van der Zande. Dus GP2 lijkt me een tikkie voorbarig. Ikzelf denk dat hij in de Porsche Supercup zal gaan racen. Die kalenders komen wel overeen.
Het ontbreekt hem aan een aansprekende titel voor een echt goed zitje. Toch geeft 'men' wel over hem op. Schijnt een goede ontwikkelings coureur te zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:01 schreef Funzel het volgende:
Van Der Zande moet gewoon lekker naar de GT wagens ofzo.
Het team wilde hem wel in de DTM houden, maar Mercedes zelf lijkt de voorkeur te geven aan de jonge Duitser Vietoris (om marketing technische redenen).quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:53 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het ontbreekt hem aan een aansprekende titel voor een echt goed zitje. Toch geeft 'men' wel over hem op. Schijnt een goede ontwikkelings coureur te zijn.
quote:Hannes van Asseldonk zet zijn raceloopbaan dit jaar voort in het Brits Formule 3-kampioenschap. De 20-jarige coureur uit Boekel, die onlangs nog als tweede eindige in de Nieuw-Zeelandse Toyota Racing Series, gaat rijden voor Fortec Motorsports uit het Engelse Daventry, een van de topteams in deze Britse raceklasse.
"Ik ben erg blij dat we een deal hebben kunnen sluiten met Fortec Motorsports", reageerde Van Asseldonk, die dit jaar ook support krijgt van Mercedes. "Na mijn tweede plaats in de Toyota Racing Series waren er heel veel teams geïnteresseerd in mij, maar ik heb voor Fortec gekozen, omdat dat een zeer professioneel en gedreven team is. De Britse Formule 3 is bovendien een geweldig kampioenschap. De afgelopen jaren hebben we al verschillende namen uit deze klasse door zien stromen naar de Formule 1, wat natuurlijk ook mijn uiteindelijke doel is."
"De beslissing om aan het begin van dit jaar in de Toyota Racing Series te rijden, bleek een schot in de roos. Ik heb in Nieuw-Zeeland in anderhalve maand tijd de ervaring opgedaan waar je normaal in een Europees kampioenschap een heel jaar over doet", vervolgde Van Asseldonk, die de afgelopen twee jaar podiumplaatsen behaalde in de Duitse Formule 3, de Europese Formule BMW en de Italiaanse Formule Abarth, en eind vorig jaar ook nog een vijfde plaats scoorde bij zijn debuut in de Grand Prix van Macau. "Ik heb vandaag een stoeltje gepast in de fabriek van Fortec in het Engelse Daventry. Ik voel me er al helemaal thuis. Het is alweer een paar jaar geleden dat er een coureur met een Mercedes-motor kampioen is geworden in de Britse F3, maar ik weet zeker dat ik met Fortec een gooi naar de titel kan doen."
Van Asseldonk heeft volgende week dinsdag en woensdag zijn eerste test met Fortec Motorsports, op Snetterton. De eerste races in het Brits Formule 3-kampioenschap staan gepland voor het weekend van 6 en 7 april op Oulton Park.
Volgens mij 1 van de grootste talenten uit NL. Het moet raar lopen wil er over een jaar of 3,4,5 geen Nederlander(s) in de F1 aan races meedoen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:37 schreef sasquatsch het volgende:
Van Asseldonk naar Brits Formule 3 kampioenschap
[..]
Ik help het je hopen, maar het zegt allemaal nog niks. Ik geef Robin Frijns momenteel de meeste kans met zijn 2 titels(Formule bmw en Formule Renault euro) op zak.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Volgens mij 1 van de grootste talenten uit NL. Het moet raar lopen wil er over een jaar of 3,4,5 geen Nederlander(s) in de F1 aan races meedoen.
Ja, ook.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:49 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar het zegt allemaal nog niks. Ik geef Robin Frijns momenteel de meeste kans met zijn 2 titels(Formule bmw en Formule Renault euro) op zak.
Hannes moest even op gang komen, lijkt het. Zijn start in de Duits F3 was niet overdonderend, maar hij gaat wel steeds beter rijden. Giedo heeft te lang over zijn enige aansprekende titel gedaan. Ik denk dat hij wel enkel voor het geld bij Caterham zit. Met zijn ervaring in de GP2 kan hij hun team daar wel vooruit helpen. Wel heeft hij veel te verliezen in diezelfde klasse waarin hij al zolang zit. Alles minder dan de titel zal verdere afbreuk betekenen van zijn status.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:52 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.
Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
De coureurs die van de FR 3.5 overstappen naar de F1 zijn wel uitzonderingen (en dan voornamelijk uit de Red Bull stal). De meeste coureurs gaan ook van de FR3.5 naar de GP2. Daarnaast zijn de meeste FR3.5 kampioenen (Kubica uitgezonderd) niet rechtstreeks de F1 ingegaan.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:52 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.
Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | GP2 FR3.5 2011 Grosjean (1) Vergne (2) Pic (4) Ricciardo (5, seizoen niet afgemaakt) 2010 Maldonado (1) Ricciardo (2) Perez (2) D'Ambrosio (12) 2009 Hulkenberg (1) Alguersuari (6) Petrov (2) Di Grassi (3) Grosjean (4, seizoen niet afgemaakt) 2008 Buemi (6) - 2007 Glock (1) Vettel (5, seizoen niet afgemaakt) Nakajima (6) 2006 Hamilton (1) Piquet jr. (2) 2005 Rosberg (1) Kubica (1) Kovalainen (2) |
1 2 3 4 | 1. Davide Valsecchi DAMS 1m26.014s 10. Nigel Melker Ocean 1m26.944s + 0.930s 12. Giedo van der Garde Caterham 1m26.990s + 0.976s 24. Daniel De Jong Rapax 1m28.438s + 2.424s |
1 2 3 4 | 1. Marcus Ericsson iSport 1m26.407s 11. Nigel Melker Ocean 1m27.238s + 0.831s 21. Daniel de Jong Rapax 1m27.914s + 1.507s 24. Giedo van der Garde Caterham 1m29.472s + 3.065s |
1 2 3 4 | 1. Davide Valsecchi DAMS 1:24.783 32 11. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:25.893 20 25. Daniel de Jong Rapax 1:26.712 31 26. Nigel Melker Ocean Racing Technology 1:41.035 2 |
1 2 | 1. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:26.270 32 15. Daniel De Jong Rapax 1:27.801 18 |
1 2 3 | 1. Davide Valsecchi DAMS 1m25.567s 69 4. Giedo van der Garde Caterham Racing 1m25.742s 96 9. Nigel Melker Ocean Racing Technology 1m26.082s 79 |
Mooi overzichtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Melker, Van der Garde en De Jong testten afgelopen week in de GP2.
Op dag 1 kwamen alle drie de coureur in actie. 's Ochtends werd Melker 10de, Van der Garde 12de en De Jong 24ste.
[ code verwijderd ]
's Middags werd Melker 11de, De Jong 21ste en Van der Garde 24ste.
[ code verwijderd ]
Op de tweede dag werd Van der Garde 's ochtends 11de en De Jong 25ste. Melker maakte een schuiver en zette de auto in de vangrail, waardoor deze testdag voor hem verloren ging.
[ code verwijderd ]
's Middags reed Van der Garde de snelste tijd, werd De Jong 15de en kwam Melker door de schuiver niet meer in actie.
[ code verwijderd ]
Op de laatste dag werd Van der Garde 4de en Melker 9de. Daniel de Jong reed op deze dag niet.
[ code verwijderd ]
Van der Garde en Melker rijden dit seizoen in de GP2, terwijl Daniel de Jong AutoGP rijdt.
Tot nu toe 7 merken. Nissan, Mercedes, BMW, McLaren, Audi, Ferrari en recentelijk kwam daar Lamborghini bij. Stef Dusseldorp rijdt voor Hexis, Peter Kox wss voor Reiter in een Lambo. Er zijn ook twee Belgen actief dit jaar: Enzo Ide in een Ferrari 458, Laurens Vanthoor in een Audi R8. Rest heeft nog geen lineup bekend gemaaktquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is nog maar de vraag of FIA GT1 (het zijn in werkelijk GT3 wagens) doorgang zal vinden. Naar verluidt zijn er nog maar 8 wagens ingeschreven.
quote:De komende WK-Rally van Mexico is het eerste gravel-evenement van het seizoen 2012 met dit jaar een aantal nieuwe klassementsproeven, meer wedstrijdkilometers, een remote service en een monsterachtig lange klassementsproef van 55 kilometer op de laatste dag. Maar gebleven zijn de met rotsstenen bedekte wegen, de hoge temperaturen en de bergachtige gebieden die de grootste uitdagingen vormen voor de deelnemers.
Rally
De rally bestaat uit 25 klassementsproeven, drie meer dan vorig jaar, en ook het aantal wedstrijdkilometers is toegenomen tot 430 kilometer, zo’n 70 meer. De spectaculaire ceremoniële start vindt plaats in de stad Guanajuato, behorend tot het UNESCO Wereld Erfgoed. Dit jaar wordt er in deze stad een publieksproef gereden, waarbij de deelnemers door smalle, bochtige tunnels rijden. Ook in de stad Leon, waar het indoor-servicepark is gevestigd, wordt een publieksproef georganiseerd.
In de bergen
Maar het merendeel van de wedstrijdkilometers wordt verreden in de bergen van Sierra de Lobos en Sierra de Guanajuato, waarbij de kans op een lekke band op nagenoeg iedere meter aanwezig is.
Nieuw
Kevin Abbring: “De rally is voor mij compleet nieuw, dus de ‘recce’ zal nog belangrijker zijn dan anders. De proeven zijn allemaal onverhard en dat ligt mij wel. Daarbij kan ik profiteren van de ervaring die ik heb opgedaan in het Frans gravelkampioenschap in 2010. Het lijkt mij trouwens een kick om die klassementsproef door de tunnels te rijden met vele tienduizenden toeschouwers.”
Hoogte
De rally houdt meer nieuwigheden in voor de jonge Nederlander. “De grote hoogte, de laagste proef begint op 1.600 meter, zorgt ervoor dat de motoren zo’n 20 procent aan vermogen inboeten. Daar moet je je rijstijl op aanpassen, want de auto’s zonder turbo zijn extra in het nadeel. Daarnaast rijd ik voor het eerst met mijn nieuwe navigator Freddy Miclotte. We hebben samen al wel de nodige ervaring opgedaan tijdens de training van de Rally van Zweden vorige maand, waarbij we ook ons pace note systeem goed op elkaar hebben afgestemd. Mijn teamgenoot Sébastien Ogier lag vorig jaar in Mexico overigens lange tijd aan de leiding,” zegt Abbring.
Ogier
Ogier voert dit jaar het Volkswagen Motorsport-team aan in Mexico, met een identieke auto als die van Abbring, een Skoda Fabia S2000.
Vertrouwen
Abbring kijkt met veel vertrouwen uit naar de rally, ook al omdat hij in de twee voorgaande rallies voor het Volkswagen Motorsport-team uitstekend heeft gepresteerd, met beide keren een 12de plaats en eerste niet-WRC-rijder. “Ik zal dezelfde tactiek hanteren als in de Monte Carlo-rally. Zo hard als het kan zonder extreme risico’s te nemen, en goed te luisteren naar de teamleiding van VW Motorsport. Freddy zal daarbij een belangrijke rol spelen, omdat hij veel WRC-ervaring heeft en net zo fanatiek is als ik om een goed resultaat neer te zetten,” sluit Kevin af.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1. Fabrizio Crestani Lazarus 1m29.420s 8. Giedo van der Garde Caterham 1m29.750s + 0.330s 16. Nigel Melker Ocean 1m30.703s + 1.283s 21. Rodolfo Gonzalez Caterham 1m32.472s + 3.052s 1. Max Chilton Carlin 1m29.479s 6. Giedo van der Garde Caterham 1m29.769s + 0.290s 17. Nigel Melker Ocean 1m30.603s + 1.124s 18. Jon Lancaster Ocean 1m30.715s + 1.236s 22. Rodolfo Gonzalez Caterham 1m31.967s + 2.488s |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Esteban Gutierrez Lotus GP 1:28.740 36 2. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:28.744 30 15. Jon Lancaster Ocean Racing Technology 1:29.533 30 16. Nigel Melker Ocean Racing Technology 1:29.540 28 21. Rodolfo Gonzalez Caterham Racing 1:30.169 36 1. Julian Leal Trident Racing 1:29.653 42 2. Nigel Melker Ocean Racing Technology 1:29.680 16 7. Jon Lancaster Ocean Racing Technology 1:30.259 34 16. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:33.387 48 26. Rodolfo Gonzalez Caterham Racing 1:35.054 47 |
lol... Melker nu al 2e?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
Ook deze week testte de GP2.
Op de eerste dag werd GIedo van der Garde 6de en 8ste en Nigel Melker 16de en 17de.
[ code verwijderd ]
Op de tweede dag werd Giedo 2de en 16de en Nigel 16de en 2de
[ code verwijderd ]
Ook de teamgenoten erbij gezet ter vergelijking
Kan me niet voorstellen dat hij nog gaat rijden in een hoog aangeschreven race klasse.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:23 schreef Coelho het volgende:
Een week of 2 geleden twitterde Junior Straus dat hij dichtbij een handtekening was. Inmiddels is het erg stil... Iemand die meer weet?
quote:Chris van der Drift staat aanstaand seizoen met het Nederlandse Manor MP Motorsport aan de start van de Auto GP. Het kampioenschap trapt dit weekend af op het F1-circuit met Monza. In totaal staan zestien rijders aan de start, waaronder twee in Nederlandse dienst. Naast de Nieuw-Zeelander rijdt Daniel de Jong voor het groeiende team. Van der Drift is bij het team eveneens actief als rijderscoach.
“Ik ben zo blij, wat een verjaardagscadeau!”, aldus Van der Drift. “Ik wil Manor MP Motorsport en Auto GP bedanken voor deze mogelijkheid. Het is bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst heb geracet (Superleague Formula in Zolder) en dat is voor elke rijder te lang. Ik ga dit weekend dan ook alles geven. Ik wil de mensen die altijd in me zijn blijven geloven bedanken. Ik ben nog niet klaar met racen, ik kon nu terug na een break!”
Dit is wat hij er zelf van zegt:quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:23 schreef Coelho het volgende:
Een week of 2 geleden twitterde Junior Straus dat hij dichtbij een handtekening was. Inmiddels is het erg stil... Iemand die meer weet?
En op Twitter (6 maart):quote:Wat zijn jouw plannen voor 2012 en hoe zie jij jouw verdere loopbaan binnen de autosport?
In 2012 zijn er mogelijkheden voor mij als testcoureur in de Formule 1 en als fulltime coureur in de Indycar Series. Ik heb een groep sponsoren om mij heen die daar hard aan werken, en ook om binnen hun netwerk de benodigde sponsorship veilig te stellen.
Het is op het moment het zogenaamde ‘silly season’ en ik reis veel tussen Indianapolis en Engeland. Ik ben natuurlijk afhankelijk van wat mijn sponsoren mogelijk kunnen maken. Aan het rijden ligt het in ieder geval niet. Ik heb in elke klasse waar ik ooit in heb gereden races of het kampioenschap gewonnen. Ik wacht dus maar af. Indycar en/of Formule 1 lijken mij onvermijdelijk voor 2012.
Het lijkt IndyCar te worden maar ik zou niet weten voor welk team.quote:@twentefan20 zekers, ik wacht op 'the green light' van mn teambaas. Motoren tekort in Indycar land
Was volgens mij best wel gezegend met een aardige dosis talent. Heeft ooit een klasse op zijn naam geschreven die vergelijkbaar was met de F3. Formula Master geloof ik. Bestaat niet meer.quote:
Is volgens mij al na 2 or 3 seizoenen gestopt. Was wel een leuke klasse, wel veel crashes.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:51 schreef Waffle het volgende:
Formule master bestaat dat niet meer? Vond dat altijd wel een toffe auto om mee te rijden in Race Pro en Race On.
1 2 3 4 5 | 1. Esteban Gutierrez Lotus GP 1:29.154 25 5. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:29.490 15 8. Nigel Melker Ocean Racing Technology 1:29.632 36 22. Rodolfo Gonzalez Caterham Racing 1:30.680 24 23. Jon Lancaster Ocean Racing Technology 1:30.724 29 |
1 2 3 4 5 | 1. Tom Dillmann Rapax 1:29.705 33 5. Jon Lancaster Ocean Racing Technology 1:30.890 26 12. Nigel Melker Ocean Racing Technology 1:32.295 28 14. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:32.364 51 24. Rodolfo Gonzalez Caterham Racing 1:34.750 46 |
Het voordeel van een financieel gezonde raceklasse! Bijna alle teams hebben een volledig door sponsoren gefinancierd budget. Die paar paydrivers in de raceklasse zijn prima coureurs wie toevallig veel geld verdienen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
V8 Supercars is anders nog wel een klasse waar talent een kans krijgt.
Op zoek naar een nieuwe vriendinquote:
quote:Dear 68.211 Twitter Followers, FYI: I'm officially Single! Young, Wild 'n Free! Hot girls, meet u on the Grid 'n Winners Circle! #TrueLuv4Me
Tuurlijk niet. Een gewezen talent dat wel een keer weer opduikt in de Zandvoortse hondehokraces oid.quote:
Ik heb hem een flink aantal keren gezien ivm de Radical SR3 toen ik nog bij Intrax werkte.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:03 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Een gewezen talent dat wel een keer weer opduikt in de Zandvoortse hondehokraces oid.
Ik ken hem persoonlijk, aardige coureur maar aangezien zijn vader geen geld meer heeft zal hij neem ik aan ook niet meer in hoge klasses racen. Z'n pa heeft tot een aantal jaar terug waarin 'ie Indy Lights reed veel voor hem betaald, maar zijn portemonnee is ook leeg.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef jdel het volgende:
[..]
Ik heb hem een flink aantal keren gezien ivm de Radical SR3 toen ik nog bij Intrax werkte.
En was wel benieuwd of hij er nog iets van bakte. Hij deed het perfect in de Radical, maar ik vond hem best wel omhooggevallen zeg maar
In de Indy Lights deed hij het ook niet onaardig (met twee overwinningen bij zijn debuut) en zou zelfs een aantal Indy Car races gaan rijden voor HVM, maar daar kwam een streep door, doordat Simona haar auto afschreef en de tweede wagen die voor Junior bestemd was inpikte.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:55 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik ken hem persoonlijk, aardige coureur maar aangezien zijn vader geen geld meer heeft zal hij neem ik aan ook niet meer in hoge klasses racen. Z'n pa heeft tot een aantal jaar terug waarin 'ie Indy Lights reed veel voor hem betaald, maar zijn portemonnee is ook leeg.
Dat geldt ook voor mij en ik denk voor meerdere.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij heeft best talent maar doordat hij zo'n grote mond heeft neem ik hem niet meer serieus.
Die drie jongens gaan het helemaal maken in de autosport, topcoureurs in wording, bewijzen ze ieder weekend weer.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:10 schreef Sabata het volgende:
james calado en esteban gutierrez pakten een Lotus-dubbel, felipe nasr pakte de 3e plek.
Niet om betweterig te zijn, maar de AutoGP reed ook al tijdens het Wtcc weekend van Monza...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
Even uit mijn hoofd:
Aankomend weekend hebben we de volgende races met Nederlanders
De 2de ronde van de WTCC op Valencia met Tom Coronel.
De 1ste race van de AutoGP met Daniel de Jong en Chris van der Drift.
De Rally van Portugal met Dennis Kuipers. Kevin Abbring is al voor de start van de rally uitgevallen doordat hij over de kop ging door een afgebroken wiel tijdens de shakedown.
Was em zo langzamerhand al uit het oog aan het verliezen. Goede coureur, gezegend met aardig wat talent. Net niet goed genoeg voor het hoogste.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:55 schreef sasquatsch het volgende:
En nog een aanvulling:
Yelmer Buurman doet mee aan de 1ste ronde van de European Le Mans Series op Paul Ricard.
Je hebt helemaal gelijk. Ik las 1ste race en dacht dat het om de eerste ronde ging, maar het gaat natuurlijk om de eerste race van de tweede ronde. (Dat krijg je ervan als je het uit het hoofd doet en niet alle kalenders ernaast hebt liggen).quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:06 schreef Marks het volgende:
[..]
Niet om betweterig te zijn, maar de AutoGP reed ook al tijdens het Wtcc weekend van Monza...
Ik dacht toen dat ik met ''autosport, verslag van race 2'' de 2e race van WTCC had opgenomen, maar dat bleek opeens autogp te zijn, wat ze dus blijkbaar ook op Eurosport uitzenden
Klinkt best goed, net uit de karting.quote:Op maandag 2 april 2012 14:04 schreef sasquatsch het volgende:
In de drie races van de eerste ronde van de ADAC Formule Masters in Oberschleben werd Beitske Visser respectievelijk 9de, 5de en viel uit in de laatste race.
Ja top, in de volgende formule 1 magazine staat een interview met haar.quote:Op maandag 2 april 2012 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klinkt best goed, net uit de karting.
Nou dat wordt in het interview ook netjes uitgelegd....quote:Op maandag 2 april 2012 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
Ocean is dan ook al jaren een prutsteam. Had beter nog een jaartje GP3 kunnen doen.
Of World series bij Renault. In de Ocean valt inderdaad niet veel te winnen.quote:Op maandag 2 april 2012 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
Ocean is dan ook al jaren een prutsteam. Had beter nog een jaartje GP3 kunnen doen.
Dat zeg ik, de reden daarvan wordt uitgelegd in het interviewquote:Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Of World series bij Renault. In de Ocean valt inderdaad niet veel te winnen.
Welk interview?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:47 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de reden daarvan wordt uitgelegd in het interview
Dat is inderdaad ook een Grand-Am race.quote:Op maandag 2 april 2012 20:34 schreef Migue het volgende:
Tweede race, Jeroen Bleekemolen was in de Daytona 24 Hours al tweede geworden met TRG.
Yelmer wist ik nog niet, de rest wel.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:50 schreef Sabata het volgende:
Inmiddels een aardig rijtje Nederlanders in de FIA GT1. Kox en Dusseldorp waren al bevestigd bij Lambo en Mclaren. Yelmer Buurman start in een BMW van Vita4One en Pastorelli rijdt weer voor All Inkl, dat van Lambo's op Merc's is overgestapt.
quote:ZWAANSHOEK – Kelvin Snoeks zal in 2012 het HDI-Gerling Dutch GT Championship versterken. Afgelopen week tekende de 24-jarige Noord-Hollander een contract met het regerende kampioenschapsteam Ekris Motorsport voor het aanstaande raceseizoen, dat traditiegetrouw tijdens de Paasraces op Circuit Park Zandvoort van start zal gaan. Bij Ekris Motorsport zal Snoeks de snelle 420 pk sterke BMW M3 GT4 delen met Jan-Joris Verheul, terwijl de tweede wagen bemand zal worden door kampioen Ricardo van der Ende en Nick Catsburg. Snoeks hoopt op de duinpiste in Zandvoort op een mooi resultaat.
Na de afgelopen vijf jaar in formuleklassen te zijn uitgekomen, maakt Kelvin Snoeks in 2012 definitief de overstap naar de toerwagens. Afgelopen winter ontving de snelle coureur uit Zwaanshoek uit diverse hoeken meerdere interessante aanbiedingen voor het aanstaande seizoen, maar werd hij op voorspraak van zijn bevriende collega Nick Catsburg aangetrokken binnen het kampioenschapsteam van Ekris Motorsport. Samen met dit befaamde team uit Veenendaal wil Snoeks dit jaar volop meestrijden om zeges en het kampioenschap.
...
Doet het prima inderdaad, hij doet de laatste tijd ook weer wat kartraces. Vorig jaar in de FR3.5 had hij het wat moeilijk, maar de AutoGP ligt hem goed.quote:Op maandag 2 april 2012 22:30 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga die Daniel de Jong wel even in de gaten houden, rijdt goed en laat mooie tijden noteren in beide races in Valencia.
Dat kan nog leuk worden met de Auto GP op Marrakech
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |