abonnement Unibet Coolblue
pi_98947011
Ik ben goed geslaagd bij de stoffenstunter *O* Twee keer 3 meter katoen, een zwart met witte stipjes en aardbeien en een hele grove grijs-witte ruit, voor 20 euro :D Mocht ook nog een Burda meenemen, maar daar staan voor mij niet zulke leuke dingen in... Alles wat ik leuk vind is maat 44+ of voor korte mensen :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:56:52 #3
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_98947169
das niet duur voor veel stof!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:59:14 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_98947243
Mwoah, ik vind gemiddeld 3,33 per meter nog best prijzig. Hier op de markt staat een man met 4 kramen die alles voor 1,50 de meter heeft en nog een man met 3 kramen die alles tussen de 1 en de 2,50 per meter heeft...

Heb vorige week prachtige poplin katoen gekocht, wit met een grijze bloemenprint.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_98947495
Ik geef eerlijk gezegd vaak wel meer uit dan dat. Soms vind je mooie dingen op de markt, maar mijn ervaring is dat de kwaliteit vaak nogal tegen valt. Ik vind het zo zonde als na een paar keer wassen de kleur al begint te vervagen of de stretch er al half uit is.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_98947552
Hier op de markt is het volgens mij 5 euro ofzo per meter en bij de lokale stoffenwinkel meestal zelfs 7 of 9, dus ik ben erg blij met mn stoffies O+

Nu nog verzinnen wat ik ermee ga maken O-) Het moeten sowieso jurkjes worden, dus denk dat het weer een bieb-zitting gaat worden voor Knips
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:57:40 #7
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_98950888
Ik vind de kwaliteit van stoffen onder de 5 euro per meter inderdaad ook nogal tegenvallen. Vaak voel je al wat verschil, en na een wasbeurt (of een paar) is het nog beter te zien.
Hier is het verder nogal stil op naaigebied... Ben er druk met naaien voor mijn webshop en verder bezig aan een enorme quilt, daar ben ik nog wel eventjes zoet mee en ik vind het toch wel vrij eentonig, al die blokken maken... Doorzetten nu dus!
Geluk is een richting, geen punt
pi_98953201
Ik gebruik die stoffen van de markt van onder de 5 euro per meter meestal voor kostuums die ik toch maar een paar keer aan doe. Ik heb trouwens weer wat om te laten zien. Een prinsessenjurk die ik gisteren tijdens een fridaynightskate aan had. De rok is van doorzichtig vinyl met daar over heen tule. Helaas kon ik geen geschikte stof op de markt vinden dit keer.



pi_98954696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:03 schreef Miendientje het volgende:
Ik gebruik die stoffen van de markt van onder de 5 euro per meter meestal voor kostuums die ik toch maar een paar keer aan doe. Ik heb trouwens weer wat om te laten zien. Een prinsessenjurk die ik gisteren tijdens een fridaynightskate aan had. De rok is van doorzichtig vinyl met daar over heen tule. Helaas kon ik geen geschikte stof op de markt vinden dit keer.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, ik zag hem al op Craftster en ik dacht al dat het iemand van hier was :D Erg tof! Zat de rok niet in de weg bij het skaten?...
pi_98955253
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, ik zag hem al op Craftster en ik dacht al dat het iemand van hier was :D Erg tof! Zat de rok niet in de weg bij het skaten?...
Dank je. Die plastic rok viel nog wel mee maar die tulerok er overheen was eigenlijk net iets te lang. Die kwam halverwege in mijn wieltje terecht waardoor ik ook nog ben gevallen. Gelukkig heb ik alleen een blauwe plek op mijn elleboog.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:30:04 #11
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_98962027
Geweldig miendientje!!
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 3 juli 2011 @ 11:02:46 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_98975019
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:57 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik vind de kwaliteit van stoffen onder de 5 euro per meter inderdaad ook nogal tegenvallen. Vaak voel je al wat verschil, en na een wasbeurt (of een paar) is het nog beter te zien.
Soms vind ik dat ook wel hoor, maar "mijn mannetje" hier op de markt koopt faillisementen op en die poplin die ik nu gekocht heb, is werkelijk prachtig :D En voor bijvoorbeeld voeringstof of stof voor kleding voor m'n nichtje *die 1,5 is en dus overal razendsnel uitgroeit* maakt niks uit.

Overigens had ik laatst rode kant, die ik precies hetzelfde *zelfde rol, zelfde merk, zelfde breedte, zelfde stof* bij textielstad gezien had, voor 1,50 op de markt, terwijl hij bij textielstad 6,95 kostte...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_98975452
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Soms vind ik dat ook wel hoor, maar "mijn mannetje" hier op de markt koopt faillisementen op en die poplin die ik nu gekocht heb, is werkelijk prachtig :D
Waar ga jij naar de markt? :9~
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:18:13 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_98980348
Tilburg, de woensdagmarkt op de Besterd :D

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_98984915
Jammer dat is wel erg ver weg. :{
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99064448
Op de lapjesmarkt in Utrecht kun je dat soort prijzen voor fatsoenlijke stoffen ook wel vinden, net als op het Stoffenspektakel. Soms is het ook gewoon Bizzkids en Stenzo ofzo, je moet een beetje opletten en geluk hebben.

Ik zag dat euroland lapjes vilt van 30x42 m verkoopt, ¤1,50 per stuk, ¤5 voor 4 lapjes.
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:47:49 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99101368
Bizzkids en Stenzo heeft mijn marktmannetje idd ook vaker :D

Meestal de collectie van vorig jaar, maar dat maakt mij niks uit :)

Zo weer naar de markt!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99156748
Ik was vandaag in de stoffenwinkel hier en er zijn ineens allemaal mooie zomerstoffen in de aanbieding voor 2,50 per meter. *O*
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 7 juli 2011 @ 17:39:57 #19
17979 MissMSX
Knightmare
pi_99161047
Wat tof miendientje _O_
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_99236696
Mijn jurk is af *O*



Ik mag geen mm meer aankomen, dan gaat de rits niet meer dicht :') En ik vind het erg lastig om de rits er boven en onder mooi in te krijgen.. er zit nu een plooitje onder, waardoor de rok ietsjes anders valt...

En alle ruiten lopen door op de plekken waar dat hoort O+ *O*

Patroon is van de laatste Knip en stof van de Stoffenstunter :s)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:13:19 #21
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_99243709
Mooie jurk! :)
pi_99245009
Leuk!
Mooi gedaan idd hoe die ruiten doorlopen en zo symmetrisch zijn in het bovenstukje. :)

Is het een blinde rits?
Ik heb een een tijdje geleden wat tutorials gevonden om die mooi af te werken. Ik kan ze wel voor je opzoeken als je wilt. Mij hebben ze erg geholpen.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99245139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef Mry het volgende:
Leuk!
Mooi gedaan idd hoe die ruiten doorlopen en zo symmetrisch zijn in het bovenstukje. :)

Is het een blinde rits?
Ik heb een een tijdje geleden wat tutorials gevonden om die mooi af te werken. Ik kan ze wel voor je opzoeken als je wilt. Mij hebben ze erg geholpen.
Ja, het moest een blinde zijn, maar heb er een gewone ingedaan, omdat ik die al had :P Het zit wel mooi genoeg vind ik, maar bij de punten waar de gewone naad begint boven en onder krijg ik het niet netjes...

Dus als je daar iets voor hebt, graag!
pi_99249791
Ik naai altijd eerst de naad onder de rits dicht en daarna zet ik pas de rits in. Dan laat ik een klein stukje ruimte over boven het einde van die naad (dat gaat eigenlijk vanzelf omdat het naaivoetje daar niet verder kan) en daar kan dan het trekkertje van de rits doorheen gehaald worden. Ik vind zelf dat dit met veel minder moeite een mooi resultaat geeft dan wanneer je volgens de standaard methode eerst de rits inzet en dan de naad eronder pas dichtnaait.

Wat een naad boven de rits betreft... tja ik heb maar één keer een topje gemaakt waarbij dat in het patroon zat en toen ik heb ik er erg veel ruzie mee gehad. Gelukkig zat het vlak onder de oksel dus je zag het niet echt :P. Maar misschien dat het op dezelfde manier kan?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99252665
Oh, ik heb idd ook eerst de naad zelf dichtgemaakt, maar op de een of andere manier is er toch een frotje gekomen bij een kant van de rits :{

Ik heb nu twee keer een patroon gebruikt van de Knip en het moest bij allebei op deze manier, met ook een stukje erboven...
pi_99253036
Oh! Ik gebruik meestal Burda of Ottobre patronen en die laten je altijd eerst de rits inzetten en dan eronder dichtnaaien, wat bij mij vaak nogal een zooitje werd 8)7
Nja ik ben bang dat ik dan niet echt behulpzame tips heb.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99255467
Spelt altijd de hele naad alsof hij helemaal dicht moet en dan naai ik hem tot het maatje van de rits.
Daar waar de rits in moet even netjes dubbelvouwen alsof de naad moet doorlopen en dan de rits erin spelden en rondom vast stikken.
Waarbij ik dan de stof over de rits heen vast speld zodat je de rits helemaal niet meer ziet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99256717
Vraagje:
Ik heb (een proefversie van) een 3/4 broek gemaakt met onderin twee tunnels met 1,5 cm breed elastiek. Nu blijkt alleen dat bij het aan- en uitrekken het elastiek gaat draaien. Dat ziet er best lelijk uit en voelt ook niet zo prettig tijdens het dragen. Ik heb niet het idee dat de tunnel te ruim is want het was al vrij moeilijk om het elastiek er doorheen te krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat het elastiek minder rekbaar wordt?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:03:11 #29
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99286541
Het ene vraagje is nog niet beantwoord of ik heb er ook al 1:
Ik heb een heel leuk vest zien staan in de Knipmode van Januari 2010. Ik leen deze van de bibliotheek en nu heeft 1 of andere onverlaat natuurlijk net de werkbeschrijving van dat vest eruit gescheurd. Kopiëren was vermoedelijk teveel moeite.

Heeft 1 van jullie toevallig de knipmode van Januari 2010 liggen en zou je dan voor mij vest 12 daar de werkbeschrijving van willen scannen of kopiëren voor mij?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zondag 10 juli 2011 @ 21:30:15 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99295339
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:03 schreef YskaFredriksson het volgende:
Het ene vraagje is nog niet beantwoord of ik heb er ook al 1:
Ik heb een heel leuk vest zien staan in de Knipmode van Januari 2010. Ik leen deze van de bibliotheek en nu heeft 1 of andere onverlaat natuurlijk net de werkbeschrijving van dat vest eruit gescheurd. Kopiëren was vermoedelijk teveel moeite.

Heeft 1 van jullie toevallig de knipmode van Januari 2010 liggen en zou je dan voor mij vest 12 daar de werkbeschrijving van willen scannen of kopiëren voor mij?
Ik heb in september pas weer naailes, maar dan kan ik voor je kijken.

Als je er wat voor over hebt: http://printmagic.grafiportal.nl/liveknipmode/index.aspx

Succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 10 juli 2011 @ 23:57:33 #31
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99303113
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb in september pas weer naailes, maar dan kan ik voor je kijken.

Als je er wat voor over hebt: http://printmagic.grafiportal.nl/liveknipmode/index.aspx

Succes!
Die had ik ook al gevonden maar dat heb ik er niet voor over ;) Hoogstwaarschijnlijk is het ook maar een halve pagina die uitleg en om nou alleen voor dat kleine stukje zoveel geld uit te geven mwaaah nee dan zoek ik wel een ander leuk vest.. Of nog misschien een beter idee, ik ga eens kijken of ze hier bij een andere bieb in de stad ook de knipmode in het assortiment hebben. Dan kopieer ik daar die pagina wel ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 11 juli 2011 @ 11:17:00 #32
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99313310
noppes helaas hier staat die knip ook niet in de kast

wat de rits betreft: zelf zet ik eerst de rits erin en stik daarna pas de naden dicht. Zo kun je beter de rits inzetten. Ook vind ik dit handig, omdat de rits inzetten meestal meer stof opslokt dan gewoon een naad dichtnaaien.

En een blinde rits inzetten is heel makkelijk, of met een blinde rits voetje of als je een machine hebt waarbij je de naaldpositie kunt verzetten; gewoon de naald dichter richting de tandjes zetten. En hierbij natuurlijk wel even de tandjes van de blinde rits 'plat' strijken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_99364056
Oke ik ga vandaag aan mn mega project voor de EFF beginnen.

Het wordt een hoepeljurk a la vampire queen. Vanavond ga ik de hoepelrok maken van electrobuizen, ik denk dat dit nog het simpelste is.

Dit heb ik een beetje uitgetekend maar is nog helemaal niet naar mijn zin :( :



Dit zijn mijn stofjes:

Het rood komt alleen totaaaaall niet uit op de foto, het is heel mooi dieprood en daarvan wordt de basis van de rok gemaakt.


Heeft iemand alvast tips voordat ik me hierin ga storten? Het is namelijk de eerste keer dat ik zo een rok zal maken en ik ben me een beetje het bedenken hoe ik hem moet knippen. Hij moet onder mooi langs de hoepel vallen en bij het lijfje ga ik hem een beetje plooien. Iemand alvast een knipsuggestie?
pi_99364536
Ga je een hoepel onderin maken of meerdere boven elkaar?
pi_99366265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:44 schreef Miendientje het volgende:
Ga je een hoepel onderin maken of meerdere boven elkaar?
Wordt een aparte onderrok met drie of vier hoepels boven elkaar die aanelkaar geschakeld zijn. Nu wil ik ze aaneenschakelen met speciaal band maar moet ook kijken dat de overrok dan nog mooi valt. Je moet de lijnen van de hoepels zeg maar niet gaan zien.
pi_99366574
Misschien kun je er nog een tussenlaag tussen doen? Die stof die je wilt gebruiken is volgens mij best tekenend. Ik wil dit jaar misschien ook wel naar de EFF, maar dan doe ik gewoon mijn prinsessenjurk aan (ook al past die niet helemaal in het thema) of ik pas hem nog wat aan.
pi_99366707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:34 schreef Miendientje het volgende:
Misschien kun je er nog een tussenlaag tussen doen? Die stof die je wilt gebruiken is volgens mij best tekenend. Ik wil dit jaar misschien ook wel naar de EFF, maar dan doe ik gewoon mijn prinsessenjurk aan (ook al past die niet helemaal in het thema) of ik pas hem nog wat aan.
Ja ik denk het ook. Maar de onderrok kan ik altijd nog aanpassen, het grootste euvel is denk ik de overrok maken. Moet ik deze in een circel knippen voor zo een jurk of heeft iemand toevallig een goede stap-voor-stap beschrijving?
pi_99366833
Wil dat hij glad valt of mogen er plooien in vallen? In dat laatste geval zou je gewoon een recht stuk kunnen nemen, tunnel boven in en dan goed bij elkaar rimpelen (elastiek). Dan gaat de rok ook vanzelf een beetje wijd staan en aangezien je er nog een corset (oid) overheen draagt zie je dat bovenste randje toch niet. Mij prinsessenjurk is ook zo gemaakt, het plastic is gewoon een recht stuk stof van 5 meter lang en de tule is 6 meter lang.
pi_99366965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:41 schreef Miendientje het volgende:
Wil dat hij glad valt of mogen er plooien in vallen? In dat laatste geval zou je gewoon een recht stuk kunnen nemen, tunnel boven in en dan goed bij elkaar rimpelen (elastiek). Dan gaat de rok ook vanzelf een beetje wijd staan en aangezien je er nog een corset (oid) overheen draagt zie je dat bovenste randje toch niet. Mij prinsessenjurk is ook zo gemaakt, het plastic is gewoon een recht stuk stof van 5 meter lang en de tule is 6 meter lang.
Er mogen best plooien in vallen, dan is dat inderdaad de allemakkelijkste manier he?
Ik dacht dat ik echt een lastig patroon kwam te gebruiken maar elastiek is wel zo makkelijk, dankje voor de tip ^O^
pi_99367138
Voor een kostuum is dat wel de handigste manier. Voor een rok voor normaal krijg je misschien een beetje vreemd figuur met brede heupen ed maar voor zo'n rok is dat juist leuk lijkt me. Ik maak eigenlijk bijna al mij kostuums met vierkanten ed.
pi_99367234
Bij dit kostuum mogen die brede heupen wel want er komt toch een korset op. Het is alleen 8 meter dus misschien iets te veel plooien ben ik bang? Maar dan kan ik de stof schuin afknippen bij de stukken waar ik hem aan elkaar naai of is dat een noob oplossing :P ?
pi_99367402
Geen idee, gewoon eerst even aan elkaar spelden, dan zie je vanzelf hoe het valt. Maar 8 meter van dunne stof kan misschien best. Dat dikke plastic van mij werkte ook met 5 meter
pi_99367424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef Miendientje het volgende:
Geen idee, gewoon eerst even aan elkaar spelden, dan zie je vanzelf hoe het valt. Maar 8 meter van dunne stof kan misschien best. Dat dikke plastic van mij werkte ook met 5 meter
Ik ga het vanavond gewoon es proberen ^O^
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:02:28 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99390821
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik ga het vanavond gewoon es proberen ^O^
Om een rok te maken, kun je ook deze:

http://madamezsazsa.blogs(...)in-vier-stappen.html

beschrijving proberen. Er staat geloof ik onder hoe je de rok langer kunt maken :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99404740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Om een rok te maken, kun je ook deze:

http://madamezsazsa.blogs(...)in-vier-stappen.html

beschrijving proberen. Er staat geloof ik onder hoe je de rok langer kunt maken :)

Xx!
Super dankjewel!!
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:41:16 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99405831
Heb overigens net nog maar even stof gekocht voor een rok voor m'n zusje...Was 1,- euro per meter op de markt en mooi spul :D

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99411236
Leuk project Audreyoot! Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99421390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Mry het volgende:
Leuk project Audreyoot! Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. :)
haha anders ik wel :D

Gister al ruzie met de hoepel rok, man man had ik maar baleinen gebruikt ipv pvc buizen! Maar dat krijg je als je cheap ass wil zijn haha!

Inmiddels ook als mijn 'fangs' en kleurlenzen besteld :) En een opdracht gegeven aan een costuum designer voor een bijpassende ketting dus ik ben heeeel benieuwd :D
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:14:18 #49
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99423018
Ik heb de ontbrekende pagina's gescoord bij een andere bieb! Die had sowieso veel meer knipmodes liggen dan de centrale. Het zal er wel veel rustiger zijn, al vind ik dat ook niet zo gek met die openingstijden. Van 2 tot 5. Damn, dat vind ik niet zo lang hoor! Onze dorpsbieb was nog langer open!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:38:15 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99447114
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb de ontbrekende pagina's gescoord bij een andere bieb! Die had sowieso veel meer knipmodes liggen dan de centrale. Het zal er wel veel rustiger zijn, al vind ik dat ook niet zo gek met die openingstijden. Van 2 tot 5. Damn, dat vind ik niet zo lang hoor! Onze dorpsbieb was nog langer open!
Da's inderdaad wel heel kort! Pfft...Onze bieb is elke dag open van 11:00 - 21:00 en op zaterdag van 11:00 - 17:00 en op zondag van 13:00 - 17:00.

Maar fijn dat je de pagina's gevonden hebt! *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99452489
Ik ben dus gegaan voor het patroontje wat tink89 gelinkt had en so far so good :) Ik heb alleen de overrok nog niet op lengte geknipt want ik weet niet wat hij gaat doen als de hoepel eronder zit.
Over de rood satijnen(wat een I&^% stof trouwens!) komt nog een laag kant en daarover nog een laag voile. Die lagen ga ik denk ik omstrikken met linten anders krijg je : Een elastiek van de hoepelrok, een elastiek van de onderrok, een elastiek van de overrok etc Dat lijkt me niet lekker zitten onder een corset lol
pi_99453076
Kopen jullie weleens stof online? Zo ja, waar??
pi_99453394
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:15 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Kopen jullie weleens stof online? Zo ja, waar??
Ik heb tot nu toe alleen fournituren online gekocht bij destoffenwinkel.nl oid.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:46:11 #54
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99454379
ik wil nog stoffen gaan kopen bij http://www.vermiljoenshop.be/ die winkel is echt liefde! En ook via etsy denk ik..
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_99454542
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:01 schreef Audreyoot het volgende:
Ik ben dus gegaan voor het patroontje wat tink89 gelinkt had en so far so good :) Ik heb alleen de overrok nog niet op lengte geknipt want ik weet niet wat hij gaat doen als de hoepel eronder zit.
Over de rood satijnen(wat een I&^% stof trouwens!) komt nog een laag kant en daarover nog een laag voile. Die lagen ga ik denk ik omstrikken met linten anders krijg je : Een elastiek van de hoepelrok, een elastiek van de onderrok, een elastiek van de overrok etc Dat lijkt me niet lekker zitten onder een corset lol
Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?

Trouwens ook lekker asociaal dat iemand een werkbeschrijving uitscheurt. :?
Fijn dat het via een andere bieb alsnog gelukt is!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99454726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Mry het volgende:

[..]

Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?

Trouwens ook lekker asociaal dat iemand een werkbeschrijving uitscheurt. :?
Fijn dat het via een andere bieb alsnog gelukt is!
Ja was ik ook al over na het denken, met een laag kant kan het wel maar met de lagen voile gaat mijn naaimachine het begeven ben ik bang :')
pi_99456082
Oke update,
Het is rood, gigantisch en best lelijk, maar daar wordt aan gewerkt ;) .

Tailleband gemaakt met elastiek, circelrok volgens beschrijving alleen moet hij nog gekort worden. Dit kan ik pas doen als ik de hoepel hier heb...
Er zit nu 6,5 meter stof in.





Het rood lijkt echt lelijk op de foto's maar dat krijg je met gsm kwaliteit..
pi_99463069
UPDATE

Nu ook de 1e sieroverrok af :) Is kant afgezet met biasband en bovenin lint.



[ Bericht 6% gewijzigd door Audreyoot op 14-07-2011 16:48:19 ]
pi_99472192
Dat gaat best hard! Ik vind nu vooral de rok van kant ( O+ ) mooi, maar die andere is dan ook nog niet afgewerkt.

Wat heb je voor plannen voor het corset?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99478898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:55 schreef Mry het volgende:
Dat gaat best hard! Ik vind nu vooral de rok van kant ( O+ ) mooi, maar die andere is dan ook nog niet afgewerkt.

Wat heb je voor plannen voor het corset?
Ja het moet ook nog wat worden :)

Corset had ik sowieso al van zwart satijn dus daar heb ik gelukkig geen werk aan :)
pi_99482894
Meiden, hoe heet zo'n beetje lang hemdje met spaghettibandjes, zo eentje die van boven strak zit en van onder wijd uit loopt. Ik ben er een patroon van aan het zoeken om zelf te maken O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_99492009
Geen idee, A-lijn topje?
pi_99492923
Volgens mij babydoll, in de Simplicity van deze maand staan er een aantal patronen van in.
pi_99494402
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja het moet ook nog wat worden :)

Corset had ik sowieso al van zwart satijn dus daar heb ik gelukkig geen werk aan :)
Handig! Corsetten zijn: O+

Het lijkt me echt geweldig om ze zelf te kunnen maken. Ik durf er alleen nooit aan te beginnen omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt. En een mooi patroon kost al snel 15 a 20 euro. }:|
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99497987
Ik heb ooit eens een knipmode gekocht omdat er een patroon voor een korset in stond, ik heb hem alleen nog steeds niet gemaakt:


Knipmode oktober 2008
pi_99498501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:56 schreef Mry het volgende:

[..]

Handig! Corsetten zijn: O+

Het lijkt me echt geweldig om ze zelf te kunnen maken. Ik durf er alleen nooit aan te beginnen omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt. En een mooi patroon kost al snel 15 a 20 euro. }:|
Ja ik wil er ook nog altijd eentje zelf maken maar het is heeeuul veeuuul werk. En ik heb al 3 korsetten en eentje daarvan paste perfect bij deze jurk dus maken was niet nodig :)

Toch zal ik baleinen in het topje moeten gaan inzetten voor de vampier-tiet-stekels of hoe wil je het noemen, laten we het de vleermuisbh dopen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb ooit eens een knipmode gekocht omdat er een patroon voor een korset in stond, ik heb hem alleen nog steeds niet gemaakt:

[ afbeelding ]
Knipmode oktober 2008
Leuk patroon :D
pi_99504241
Dat is inderdaad een mooi korset Miendientje!
Het buigt/vouwt alleen op de modelfoto wel op een manier waardoor het lijkt alsof het er een zonder baleinen is. Of zien mijn noob-ogen dat verkeerd?

Vleermuisbh! :D
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99504782
UPDATE :D

Ben vandaag aan de hoofdtooi begonnen van skai. Hij wordt nog zwart gespoten, komt nog voile aan de achterkant en rode stenen op.

pi_99505256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:28 schreef Mry het volgende:
Dat is inderdaad een mooi korset Miendientje!
Het buigt/vouwt alleen op de modelfoto wel op een manier waardoor het lijkt alsof het er een zonder baleinen is. Of zien mijn noob-ogen dat verkeerd?

Vleermuisbh! :D
Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.
pi_99506236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:55 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.
Dan nog zit het niet helemaal zoals het zou moeten, wss kunststof baleinen gebruikt ipv metalen.
pi_99523697
Ik ga toch maar eens kijken of ik die knip nog kan vinden hier ergens in een bieb. Ik vind de vorm wel heel erg mooi. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99535067
Ik heb een prinsesje hier ;)



Beetje van mezelf en een beetje van mn moeder... ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_99535776
Superlief!
pi_99536304
Ze ziet er mooi uit!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99544943
*UPDATE :D *

Vandaag een begin gemaakt met de plooien inzetten. Heb maar alles met de hand gedaan want ik word gek van 6 meter stof onder de machine.




Oooh en mijn hoepelrok zit eronder!


(hij staat over een kruk heen bij gebrek aan paspop :') )
pi_99545115
Woooow wat een werk! Maar wordt vast heel gaaf!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_99545234
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:31 schreef Nijna het volgende:
Woooow wat een werk! Maar wordt vast heel gaaf!
Ik hoop het wel! Waarschijnlijk ga ik zwarte rozen zetten op de punten waar de plooien vast zitten. Heb dit nog nooit gedaan maar de rok was totaal niet naar mijn zin dus ik ben maar wat gaan spelden en toen kwam ik op dit idee :) Onderaan ga ik de plooien wel wat groter maken, misschien met nog stukjes zwart kant erin verwerkt?? Nog geen idee :D
pi_99546376
Wordt al mooi zeg
pi_99547244
Wat een werk zeg, die outfit.
Mijn lijf werkt al maanden niet mee, dus ik beperk me tot lezen en inspiratie opdoen.
Heb dit boek besteld:
en een aantal leuke boeken bekeken op mijn laptop. Ben ook weer lid van de bibliotheek geworden, eens kijken wat die te bieden hebben qua boeken en tijdschriften. Kleding voor mezelf ga ik niet maken, dus de Knip laat ik liggen.
pi_99549943
Wat rot dat het lichamelijk zo tegenzit Doedezemaar. -O-
Dat boek ziet er wel heel leuk uit, dus hopelijk kun je snel weer aan de slag!

De plooien staan leuk Audreyoot. En een lekker wijde hoepelrok ook. :)

Ik ben zelf een kleurig zomerrokje aan het maken, maar het lijkt wel november hier buiten joh. }:|
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99659414
Ohhh! Mijn vriendje gaat dit weekend helpen mijn buste te maken :D
We gaan het t-shirt en ductape idee uitproberen *O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_99659434
En wat hebben jullie allemaal al mooie dingen gemaakt! O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_99695411
Bijna klaar met de plooien, wel een andere update; mn fangs en lenzen zijn binnen voor bij het kostuum :D Even in een spoiler want anders is hij misschien wat creepy haha

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99699399
Ha creepy, zitten die tanden vast geplakt ofzo?
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:30:41 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99702345
Zo, ik ga weer eens een cirkelrok maken volgens de werkbeschrijving die ik eerder gepost had :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99702476
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:55 schreef Miendientje het volgende:
Ha creepy, zitten die tanden vast geplakt ofzo?
Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrow :)
pi_99712014
Haha gave foto!

Ik heb net 'Fit for Real People' besteld, een boek met technieken om patronen op maat aan te passen. Het krijgt op veel blogs en naaiwebsites erg goede reviews dus ik ben benieuwd!

Hier een linkje waar je het boek een beetje in kunt kijken:
http://www.amazon.com/Fit(...)attern/dp/0935278435
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99712501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:09 schreef Mry het volgende:
Haha gave foto!

Ik heb net 'Fit for Real People' besteld, een boek met technieken om patronen op maat aan te passen. Het krijgt op veel blogs en naaiwebsites erg goede reviews dus ik ben benieuwd!

Hier een linkje waar je het boek een beetje in kunt kijken:
http://www.amazon.com/Fit(...)attern/dp/0935278435
Ik snap het niet
maar misschien komt dat omdat ik nooit met patronen werk..

Je bestelt patronen dus op maat, kan je met dit ding dus van een patroon in een specifieke maat de andere maten achterhalen?
pi_99713834
Patronen gaan net als winkelkleding bij elke maat uit van standaardafmetingen. Maar meestal wijkt je lichaam wel op een paar plaatsen van deze standaardmaten af waardoor de kleding dan niet helemaal goed past. Bij iemand met een F-cup passen bijv. de knoopjes van een blouse bijna nooit dicht, iemand met een holle rug of weinig kont moet een riem aan bij alle broeken, iemand met brede bovenbenen kan niet normaal lopen in een strakke kokerrok, etc, etc.
En in dit boek staat dan voor een heleboel van dat soort problemen een uitleg hoe je kledingpatronen zo kunt aanpassen aan je eigen lichaam dat de kleding uiteindelijk wel perfect past :)

(Ik weet trouwens dat sommige dingen die in de uitleg staan nogal voor zich spreken, dus dat is niet omdat ik denk dat je dat niet snapt maar omdat ik het zo makkelijker uitleggen vind. 8)7 )
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99725153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:57 schreef Mry het volgende:
Patronen gaan net als winkelkleding bij elke maat uit van standaardafmetingen. Maar meestal wijkt je lichaam wel op een paar plaatsen van deze standaardmaten af waardoor de kleding dan niet helemaal goed past. Bij iemand met een F-cup passen bijv. de knoopjes van een blouse bijna nooit dicht, iemand met een holle rug of weinig kont moet een riem aan bij alle broeken, iemand met brede bovenbenen kan niet normaal lopen in een strakke kokerrok, etc, etc.
En in dit boek staat dan voor een heleboel van dat soort problemen een uitleg hoe je kledingpatronen zo kunt aanpassen aan je eigen lichaam dat de kleding uiteindelijk wel perfect past :)

(Ik weet trouwens dat sommige dingen die in de uitleg staan nogal voor zich spreken, dus dat is niet omdat ik denk dat je dat niet snapt maar omdat ik het zo makkelijker uitleggen vind. 8)7 )
aaah dan is dat ding wel handig ja :Y
pi_99748418
Zo vandaag maar eens de sluier aan de hoofdtooi bevestigd, er komen ook nog cabochon stenen op.

pi_99801073
Wauw Audreyoot, dat wordt echt een geweldig kostuum! Bij wat voor gelegenheid ga je het dragen? (sorry als ik er overheen heb gelezen!)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_99823697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:33 schreef Taartje het volgende:
Wauw Audreyoot, dat wordt echt een geweldig kostuum! Bij wat voor gelegenheid ga je het dragen? (sorry als ik er overheen heb gelezen!)
Dankje :D Het is voor de Elf Fantasy Fair in Arcen, geweldig evenement!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:29:53 #94
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99853759
wat een gaaf kostuum Audreyoot.

hier is het speelkleed bijna af, moet het alleen nog doorstikken en wat kleine applicaties toevoegen.
zodra het helemaal klaar is zal ik wel weer foto's maken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:00:33 #95
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_99855394
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:35 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrow :)
kun je die ook in nederland kopen? Online?
pi_99865884
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:00 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

kun je die ook in nederland kopen? Online?
Jups, even webshop opzoeken....gevonden!
  zondag 24 juli 2011 @ 11:14:42 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99870100
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 02:54 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Jups, even webshop opzoeken....gevonden!
Zo, da's nog een duur grapje :o

Ik ga vandaag de cirkelrok van m'n zusje afmaken :D

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 24 juli 2011 @ 12:21:05 #98
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_99871700
oo die site heb ik al in favorieten idd vanwege de prachtige pruiken!
pi_99880443
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 11:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zo, da's nog een duur grapje :o

Ik ga vandaag de cirkelrok van m'n zusje afmaken :D

Xx!
Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkel :)
  zondag 24 juli 2011 @ 20:42:56 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99892458
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:06 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkel :)
Dat snap ik :)

Hier de cirkelrok van zusjelief in elkaar. Moet nog een patroon tekenen vanavond, maar heb er nog even heel weinig zin in...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99943345
Hallo alle creatieve dames hier !
Ik heb net een tweedehands naaimachine gekocht en opgehaald via marktplaats en wil graag beginnen met naaien.
Het lijkt me super om zelf kleding te maken.
Iemand nog tips voor een beginner en welke naaimachine hebben jullie ?
Volgens mij is de spanning van deze machine kapot dus ik kan toch maar beter een nieuwe halen.
In ieder geval is zowel de boven- als onderdraad zichtbaar en ik heb geen idee waar dat aan ligt.

Ach ja, ik hoop dat ik de kunst van het naaien een beetje onder de knie kan krijgen met mijn twee linker handen. xD
pi_99950058
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef Quaintrelle het volgende:
Volgens mij is de spanning van deze machine kapot dus ik kan toch maar beter een nieuwe halen.
In ieder geval is zowel de boven- als onderdraad zichtbaar en ik heb geen idee waar dat aan ligt.

Heb je al geprobeerd om de draadspanning aan te passen?
pi_99955290
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om de draadspanning aan te passen?
Uiteraard, maar helaas hielp niet het.
In sommige gevallen nestelt het bovendraad zich onder het stofje bij de eerste steek.
Heel vreemd allemaal. xD
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:06:55 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99955565
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Uiteraard, maar helaas hielp niet het.
In sommige gevallen nestelt het bovendraad zich onder het stofje bij de eerste steek.
Heel vreemd allemaal. xD
Gewoon even langs een naaimachine-handel gaan. Het kan best iets onzinnigs zijn, als een haakje aan je naald of een braampje in je spoelhuis. Bij mij bleek het (op een Singer) het knopje helemaal rechtsboven te zijn, om de afstand tussen de steken te regelen, dat niet goed staan =)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99955789
Naaidoos gekocht, toch maar saai grijs, maar functioneel gekozen


Ben nog even met kraamcadeautje bezig en daarna ga ik mn machine eens even na laten kijken, want volgens mij maakt ie wat veel geluid en ik krijg de draadspanning niet helemaal ok volgens mij (onderdraad, geen idee hoe ik dat moet doen, laat ik liever aan iemand over die er verstand van heeft).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_99955790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Gewoon even langs een naaimachine-handel gaan. Het kan best iets onzinnigs zijn, als een haakje aan je naald of een braampje in je spoelhuis. Bij mij bleek het (op een Singer) het knopje helemaal rechtsboven te zijn, om de afstand tussen de steken te regelen, dat niet goed staan =)

Xx!
Oke, zal ik doen ! :D
Ik zat er al aan te denken omdat de machine ook stoffig is, maar ik ben altijd bang dat ze van die onzinnige bedragen gaan vragen voor onderhoud dat ik beter gelijk een nieuwe kan halen. Ach, ik hoop dat hij te redden is, want ik vind hem wel fraai en hij heeft veel steken. xD
pi_99955946
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Nijna het volgende:
Naaidoos gekocht, toch maar saai grijs, maar functioneel gekozen
[ afbeelding ]

-knip-
Die heb ik ook, maar dan in nog saaier beige. Gekregen via een vriend, was van zijn oma geweest. Zaten ook allemaal leuke oude dingetjes in en een hele mooie kartelschaar.
pi_99956015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Nijna het volgende:

Ben nog even met kraamcadeautje bezig en daarna ga ik mn machine eens even na laten kijken, want volgens mij maakt ie wat veel geluid en ik krijg de draadspanning niet helemaal ok volgens mij (onderdraad, geen idee hoe ik dat moet doen, laat ik liever aan iemand over die er verstand van heeft).
Oh, wat wordt het cadeautje als ik vragen mag ? :3
pi_99961524
Ik heb mijn naaidoos een x op de rommelmarkt voor 2,5 euro gekocht haha! Hij is lakpaars en very 70's :D

pi_99961634
Die is leuk
pi_99962238
Vond ik ook :Y
pi_99962972
Zijn die naaidozen nou heel praktisch en overzichtelijk?

Ik bewaar zelf mijn naaispullen gewoon in een diepe A4 doos en daarin is het natuurlijk een permanent rommeltje. Ik heb alleen nooit echt overwogen om een speciale naaidoos te kopen. Elke keer als ik wat geld over heb voor mijn hobby's dan sprint ik meteen naar de stoffenwinkel. O-)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:29:12 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99962984
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Oke, zal ik doen ! :D
Ik zat er al aan te denken omdat de machine ook stoffig is, maar ik ben altijd bang dat ze van die onzinnige bedragen gaan vragen voor onderhoud dat ik beter gelijk een nieuwe kan halen. Ach, ik hoop dat hij te redden is, want ik vind hem wel fraai en hij heeft veel steken. xD
Hier kost een volledige onderhoudsbeurt zo'n 40,- euro. Best te doen dus.

En als je toch een nieuwe wilt:

De aldi en lidl hebben deze week een naaimachine en lockmachine in de aanbieding. De ervaring van mijn naailerares is dat dat prima machines zijn, vooral voor iemand die nog geen honderdduizend dingen wil doen, maar gewoon kleding wilt maken en de meest voorkomende steken nodig heeft. Ze hebben ook leuke accessoires in de aanbieding.

Sinds vorige week is dit juweeltje overigens van mij:

http://www.cathkidston.co(...)y-sewing-basket.aspx :D

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:30:25 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99963030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:28 schreef Mry het volgende:
Zijn die naaidozen nou heel praktisch en overzichtelijk?

Ik bewaar zelf mijn naaispullen gewoon in een diepe A4 doos en daarin is het natuurlijk een permanent rommeltje. Ik heb alleen nooit echt overwogen om een speciale naaidoos te kopen. Elke keer als ik wat geld over heb voor mijn hobby's dan sprint ik meteen naar de stoffenwinkel. O-)
Ik vind het wel echt handig ja, schaar zit in het vakje in de klep, speldenkussen onderin, alle kleine frutsels bovenin, zoals meetlint en garenklosjes die ik aan het gebruiken ben. Voor alles wat ik niet gebruik, heb ik thuis een extra mand, anders past het niet O-) Maar de projectjes die ik aan het doen ben, die kleuren garen en spoeltjes enzo, die zitten in deze mand :D

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99965449
Oh, ik ben jaloers vanwege de Cath Kidston naaimand.
De paarse van Audrey is ook leuk.
Bij Blokker hebben ze deze:
http://www.blokker.nl/web(...)269&productId=100309
De tekst erop ( Knit kit) stoort me een beetje, dus ik twijfel nog even door.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:08:51 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99966600
mijn kamer is gewoon mijn naaidoos ^^
overal ligt altijd vanalles ed. alleen de naaivoetjes en de spoeltjes doe ik altijd netjes opruimen in het bakje dat bij de naaimachine zit.
Voor naaigaren op te ruimen zijn er hier in huis van die 'koffertjes' aangeschaft met vakindeling.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_99979466
Die van blokker ziet er van buiten leuker uit, maar heeft niet van die staafjes voor je klosjes en dat vond ik aan deze wel handig. Hier kan het stuk waar de klosjes op staan eruit en daarbovenop zit ook nog een helft met vakjes. Ik ben er wel blij mee.

Vooral voor naar les vind ik het erg handig, dan heb ik alles bij me. Het is ook wel een beetje een rommelbak hoor, maar goed.

Quaintrelle, het wordt een verschoonmatje, hij is af. Hier een voorgaand exemplaar, die van nu houd ik nog even geheim, weet niet of diegene hier ook leest...


Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 01:09:13 #118
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_100031322
Ik heb inmiddels al heel veel fijne blogs gezien met handige tutorials voor leuke dingen zoals deze Gros grain fabulous met een free pantern month!

hebben jullie ook nog aanraders?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_100039438
Simpel etui:
http://gluegunannie.com/?p=227
Ik heb deze zelf een paar keer gemaakt en ik raad wel aan om stevige stof te gebruiken voor de buitenkant, of om er extra tussenvoering in te verwerken.

Portemonnee:
https://elily00.wordpress.com/tutorials/wallet/

Speeltipi voor kinderen:
http://sewmamasew.com/blog2/2008/07/summer-sewing-childs-tent/

En dit is een van mijn favoriete blogs:
http://buzzybeesworld.blogspot.com/

Onder 'Tricks of the trade' staan een heleboel technieken met erg mooie afwerking.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:11:18 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100064066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:20 schreef Inu het volgende:
Deze site verzameld alle leuke dingetjes van blogs:
http://sewing.craftgossip.com/
Die site is leuk :)

Ik vergat trouwens helemaal deze:
http://www.burdastyle.de/schnittmuster/kostenlose-schnittmuster/

Op de Duitse site van Burda magazine staan een heleboel gratis kledingpatronen. Je hoeft er alleen een account voor aan te maken. Ik geloof dat je ook voor Engelse werkbeschrijvingen kunt kiezen maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100067223
Laatste creatie:

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100067251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef Nijna het volgende:
Die van blokker ziet er van buiten leuker uit, maar heeft niet van die staafjes voor je klosjes en dat vond ik aan deze wel handig. Hier kan het stuk waar de klosjes op staan eruit en daarbovenop zit ook nog een helft met vakjes. Ik ben er wel blij mee.
[ afbeelding ]
Vooral voor naar les vind ik het erg handig, dan heb ik alles bij me. Het is ook wel een beetje een rommelbak hoor, maar goed.

Quaintrelle, het wordt een verschoonmatje, hij is af. Hier een voorgaand exemplaar, die van nu houd ik nog even geheim, weet niet of diegene hier ook leest...
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oeh sweet!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100080558
Mooi topje !
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100089738
Is er hier toevallig iemand uit Arnhem of daar in de buurt, die mij een avond kan helpen met het in elkaar zetten van een jurk? Ik heb braaf alle patroondelen geknipt, maar de werkbeschrijving snap ik van geen kant. Heb ook het idee dat er beschrijvingen van bepaalde stappen missen, maar misschien komt dat omdat ik nog weinig naaiervaring heb :'). Alle naailessen hier in de buurt beginnen pas weer in september, vandaar de vraag of er hier een expert zit die uit de buurt komt!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_100098379
Mijn naaimachine (Pfaff creative 2.0) geeft problemen bij de zigzag steek: De stof trekt samen. Er ontstaat als het ware een bolling in de lengterichting. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:03:10 #128
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_100123927
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:32 schreef koudethee het volgende:
Mijn naaimachine (Pfaff creative 2.0) geeft problemen bij de zigzag steek: De stof trekt samen. Er ontstaat als het ware een bolling in de lengterichting. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
draadspanning te hoog?
en bij een dunnere stof geeft elke machine problemen met de kanten afzigzaggen. Wat je kunt proberen is de zigzag steek combineren met een overlockvoetje (ik weet niet of deze bij je naaimachine zit), deze heeft een pinnetje en daar zigzagt de machine overheen zodat de stof niet gaat trekken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_100170141
Ben zelf met meerderde naai en verander projecten bezig, hier een kort overzicht.

Paarse skinnyjeans langer maken, de kontzakken heb ik bij deze broek gebruik om de broek 5 cm langer te maken, tevens heb ik de broek iets enger gemaakt. Ondanks dat het een maat 38 is was hij mij toch iets te wijd.



Zwart strikvestje, had op de rommelmarkt zwarte viscose stof gekocht en het vestje is hier bijna af en past perfect.



Strikvestje in tweede fase.




Hier ben ik een zwarte capuchon aan het loshalen, deze komt op een zwarte wijde top die ik vandaag op de rommelmakt gekocht had (merk ART) die inmiddels onder de naaimache zit.



Eindresultaten worden komende dagen getoond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 31-07-2011 21:33:25 ]
pi_100275949
Ik heb maar eens een begin aan de top gemaakt :) Bij gebrek aan paspop heb ik er proppen papier in geduwd :')

Moet nog helemaal afgewerkt worden en er mist nog iets aan de top maar ik weet niet wat... Korset staat er trouwens nog niet op maar komt er wel overheen :)

Verder ben ik nog op de zwarte rozen het wachten die nog op de rokplooien komen :)

  Milf woensdag 3 augustus 2011 @ 16:48:07 #131
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_100276728
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb maar eens een begin aan de top gemaakt :) Bij gebrek aan paspop heb ik er proppen papier in geduwd :')

Moet nog helemaal afgewerkt worden en er mist nog iets aan de top maar ik weet niet wat... Korset staat er trouwens nog niet op maar komt er wel overheen :)

Verder ben ik nog op de zwarte rozen het wachten die nog op de rokplooien komen :)

[ afbeelding ]
Wauw!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_100277091
Fushionfreak, ik ben weer benieuwd wat je er allemaal van gemaakt hebt!

Audreyoot, gaaaaaaf!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100277243
thnx :D Ik ben benieuwd hoe hij er nu uiteindelijk uit gaat zien, maar de fair is pas volgende maand dus nog tijd zat :D
pi_100277431
Het wordt mooi Audreyoot! Echt leuk om zo het knutselproces te zien.

En ik ben ook benieuwd naar je refashions Fusionfreak. Heel creatief om een broek te verlengen met de kontzakken. :D
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:08:49 #135
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100291065
Audreyoot wat onzettend Gaaf!!!

Ik zal vanavond eens een foto maken van het kleed, nu moet hij nog doorgestikt worden, alleen ben ik beetje bang dat hij te dik geworden is om onder mijn naaimachine te passen.
Nu zag ik wel eens met bepaalde knopen dat er doorgestikt was, iemand enig idee hoe die knopen heten en of dat makkelijk werkt?


taartje helaas wonen wij veel te ver bij elkaar vandaan, s6 met het zoeken van hulp.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 augustus 2011 @ 12:25:48 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100309457
Audreyoot, mooi!

Vraagje, ik wil heel graag een tafellaken/tafelzeil met steenprint. Maar deze is niet afgewerkt met biasband. Is dat simpel zelf te doen, heb ik daar een speciale naald voor nodig?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Boks-Chick donderdag 4 augustus 2011 @ 12:27:58 #137
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100309521
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb maar eens een begin aan de top gemaakt :) Bij gebrek aan paspop heb ik er proppen papier in geduwd :')

Moet nog helemaal afgewerkt worden en er mist nog iets aan de top maar ik weet niet wat... Korset staat er trouwens nog niet op maar komt er wel overheen :)

Verder ben ik nog op de zwarte rozen het wachten die nog op de rokplooien komen :)

[ afbeelding ]
:o wat knap :@
lolwut
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:43:52 #138
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_100310000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:25 schreef Sjeen het volgende:
Audreyoot, mooi!

Vraagje, ik wil heel graag een tafellaken/tafelzeil met steenprint. Maar deze is niet afgewerkt met biasband. Is dat simpel zelf te doen, heb ik daar een speciale naald voor nodig?
Nee hoor, dat gaat met een gewone naald ook prima.
Wat soms wel lastig is als je grote lappen tafelzeil naait, is dat je dat allemaal een beetje moet 'optillen' tijdens het stikken, anders geleid het niet recht door de naaimachine (omdat al dat gewicht eraan hangt en zeil nogal de neiging heeft om aan je tafel te plakken...)
Geluk is een richting, geen punt
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 augustus 2011 @ 14:07:36 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100312734
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:43 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Nee hoor, dat gaat met een gewone naald ook prima.
Wat soms wel lastig is als je grote lappen tafelzeil naait, is dat je dat allemaal een beetje moet 'optillen' tijdens het stikken, anders geleid het niet recht door de naaimachine (omdat al dat gewicht eraan hangt en zeil nogal de neiging heeft om aan je tafel te plakken...)
ik hoef gelukkig maar een 'klein' stukje, 1.40m bij 1.00m. Ik ga het eens proberen :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100314756
Dankjewel allemaal :D
pi_100327484
wel een gaaf zeil Sjeen, en s6 alvast ermee!!! ben benieuwd naar het resultaat ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100329022
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb maar eens een begin aan de top gemaakt :) Bij gebrek aan paspop heb ik er proppen papier in geduwd :')

Moet nog helemaal afgewerkt worden en er mist nog iets aan de top maar ik weet niet wat... Korset staat er trouwens nog niet op maar komt er wel overheen :)

Verder ben ik nog op de zwarte rozen het wachten die nog op de rokplooien komen :)

[ afbeelding ]
:o echt goed zeg!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100329355
Geen mooie foto's zag ik maar het laat wel zien waar ik mee bezig ben :)

Deze stoel heb ik al een keer met dit stofje bekleed maar in de winter vind ik het wel erg zomers..

Dus bij de opheffingsverkoop van bestevaer een meubelstofje gescoord (en nog meer :P ).



Gisteravond de zijkanten overgetrokken op patroonpapier en het kussen gemaakt.
De knopen missen nog, die ga ik ook zelf maken.



Met en zonder flits



De knopen zet ik door en door zodat de stof aan de voorzijde meteen strak trekt.



Close up van de vorige knopen, had eigenlijk 2 dezelfde willen maken maar de houders waren op.

Vind zo'n kussen ook wel gaaf om te maken;

Rond en met een knoop door en door zodat het mooi plooit.

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100344283
Superleuk!! Hoe zet je de stof vast, met een tacker?
pi_100350935
Ik neus hier ook even mee! Ben nog steeds bezig met een eerste rok :@ Krijg mezelf er niet helemaal toe gezet

Vraagje aan Tink89: Ik las dat je naailes had (en shopt op den mert in Tilburg W) heb je dan toevallig ook naailes in Tilburg? Zoek namelijk daar al een tijdje iets fatsoenlijks, maar kom er niet uit
pi_100351977
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:27 schreef Audreyoot het volgende:
Superleuk!! Hoe zet je de stof vast, met een tacker?
Nee heb het allemaal gewoon genaaid en gelockt en voor de knoop heb ik een speciale naald.
Je kan vormpjes kopen om zelf knopen te maken en die hebben tandjes die je vastzet in de stof.

Dit:



[ Bericht 17% gewijzigd door Ml-etje op 05-08-2011 14:01:46 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100355457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nee heb het allemaal gewoon genaaid en gelockt en voor de knoop heb ik een speciale naald.
Je kan vormpjes kopen om zelf knopen te maken en die hebben tandjes die je vastzet in de stof.

Dit:

[ afbeelding ]
Ahzo! Cool :D
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:39:27 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100370799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:20 schreef Spacekitten het volgende:
Ik neus hier ook even mee! Ben nog steeds bezig met een eerste rok :@ Krijg mezelf er niet helemaal toe gezet

Vraagje aan Tink89: Ik las dat je naailes had (en shopt op den mert in Tilburg W) heb je dan toevallig ook naailes in Tilburg? Zoek namelijk daar al een tijdje iets fatsoenlijks, maar kom er niet uit
Hai,

ik was even op vakantie, maar PM me even, vind het niet zo tof om op internet waar en hoe laat ik naailes heb... :)

Het is iig tof en niet te duur (8/9 euro per les van 2 uur).

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_100370853
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:21 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ahzo! Cool :D
Dat krijg je dus als je googled @work :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100371553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat krijg je dus als je googled @work :D
Hmm ja ik zit de hele dag op mn werk op internet maar ik heb dan ook geen baas waar ik bang voor hoef te zijn haha :D
pi_100378270
-weg, spam-

[ Bericht 54% gewijzigd door BrandX op 06-08-2011 14:55:29 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_100384909
Toen ik je post zag dacht ik echt meteen dat je reclame aan het spammen was. :D

Maar leuk!
Ik heb myimage al een paar keer doorgebladerd maar nog niet gekocht.

Ik vroeg me nog wel iets af:
Als ik jullie maattabel vergelijk met die van Burda/Vogue/McCall's, dan is bij jullie alles ongeveer een maat groter. Waarom is dit?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:35:54 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100385297
Over die maattabellen:

Die van de Burda vallen ook heel raar hoor, alles wat ik in de winkel koop is *serieus, ik overdrijf niet* 3 maten kleiner dan de Burda-patronen. Die van de Knip vallen weer anders.

Ik vraag me af tot welke maat de patronen in deze bladen gaan?

Xx

Edit: Overigens vind ik sommige rectificaties nogal verontrustend, patroondelen met de verkeerde nummers enzo, dat zou eigenlijk niet mogen kunnen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_100388316
Om eerlijk te zijn heb ik ze nog nooit zien liggen. Maar goed, ik koop misschien een keer per jaar een naaitijdschrift.
pi_100388841
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door BrandX op 06-08-2011 14:57:40 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_100388902
-weg-

[ Bericht 44% gewijzigd door BrandX op 06-08-2011 14:57:46 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:27:20 #157
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_100388981
ik heb myimage nog nooit gekocht en zal het ook nooit gaan doen. Waarom? Omdat ik de patronen te standaard vind, vaak te oudbollig vind, te weinig patronen voor je geld en de maten te ruim vind; ik heb in confectie 36, maar hieruit is 36 toch echt veelste groot.
Daarnaast spreken de foto's van de modellen me niet aan; ik vind de combinaties van stoffen met patronen vaak ontzettend lelijk, het doet me erg denken aan het idee dat jullie gesponserd worden door een bepaald stoffenmerk.
Ik vind het blad niets toevoegen aan de huidige selectie van patronenbladen die er zijn. Daarnaast doet het me erg aan de fimi denken (en die heb ik ook nooit leuk gevonden).
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:25:29 #158
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_100390222
Ik vind het echt leuk dat jullie het blad ook online zetten waardoor je kan zien wat erin staat. Dat is natuurlijk heel erg van deze tijd. Wat ik jammer vond voordat ik je bericht van net las dat er al die engelse teksten in staan. Zeker omdat jullie van Nederlandse origine zijn. Maar ik begrijp nu dat de Nederlandse/Belgische markt alleen te klein is om te kunnen bestaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog maar 1x een blad heb gekocht. Mijn bibliotheek heeft namelijk ook enkele jaargangen liggen en lenen is natuurlijk altijd nog goedkoper dan kopen.

Succes met jullie blad!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:26:18 #159
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_100390244
met standaard en oudbollig bedoel ik ook dat ik de modellen vaak niet goed gesneden vind, de snit vind ik vaak oudbollig. Juist goed gesneden patronen gebruik ik vaker, omdat ze iets meer klasse uitstralen. Zelfgemaakte kleding moet er niet uitzien als zelfgemaakt. En het spijt me zeer, maar van de patroonbladen die je op de markt kunt kopen, vind ik het té zelfgemaakt uitzien.
even ten illustratie het blad ottobre is bijv best standaard en ook een tikje ingespeeld op een oudere doelgroep, maar daarnaast zijn hun patronen wel goed gesneden; de pasvorm is gewoon goed.

als je alles aan moet passen, en steeds van hetzelfde blad alles aan moet passen dan koop je het blad gewoon niet meer. Wat mij erg opvalt bij de meeste patroonbladen is dat de meeste maten gebaseerd zijn op cup B van boven, dit stoort mij erg. Iemand met maat 34 heeft vaak niet cup B, en iemand met maat 46 ook niet. Ik heb jasjes/jurkjes uit de knip/burda liggen die ik gewoon niet af gemaakt heb of niet draag omdat ik het borst gedeelte gewoon niet mooi wil zitten. Mijn moeder kan veel aanpassen, maar soms krijgt zij het ook niet mooi. Bij patrones (een patronenblad uit Spanje) is er vaak in de patronen wel rekening gehouden met de lichaamsbouw van iemand met maat 34/36 waardoor het boesemgedeelte vaak wel in 1 keer goed wil zitten, ook in de grote maten is er veel meer rekening mee gehouden.
Misschien een idee om hier rekening mee te houden in jullie patronen? Daar zullen ontzettend veel dames gelukkig van worden!

Daarnaast vind ik MyImage (en het vroegere fimi) vaak terug vallen in hetzelfde aanbod: jasjes, rokjes en broeken. Die ik vaak te weinig verschillend vind met het jaar daarvoor. Al moet ik zeggen dat het laatste de laatste tijd ook geld voor de Knip. Wat mij erg stoort aan veel patroonbladen is dat ze een klein detail veranderen en ze het dan als nieuw patroon in het blad zetten, tja dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_100390679
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:20 schreef Moody het volgende:
Wij hanteren de maten die gangbaar zijn bij West-Europese confectiekleding. Een maat 36 bij ons zal dus in grote lijnen beter overeenkomen met een maat 36 in de winkel dan bij bijv. Burda of Amerikaanse patronen. Uiteraard is elk mens anders en kun je terwijl je bezig bent hier en daar persoonlijke aanpassingen doen, maar dat moet bij elk patroonmerk als je wil dat het perfect aansluit op je lichaam....
Bedankt voor de uitleg!
Het verbaasd me wel moet ik zeggen. Als ik op jullie tabel afga dan heb ik in jullie patronen echt een maat kleiner nodig dan dat ik in de winkel koop.

Overigens vind ik zelf veel van die drukke prints ook niet mooi. Ik begrijp de stofkeuze wel een beetje want ik zie soortgelijke stoffen ook vaak op terug op naaiblogs, maar mijn persoonlijke smaak is wat rustiger. Het probleem van drukke prints vind ik ook dat je daardoor niet meer goed de details en naden van de kleding terug kunt zien. En dat is juist waar ik benieuwd naar ben in een patronenblad.

Ik ben het er ook mee eens dat die kleine cupmaten in kleding echt vreselijk zijn. Het zou helpen als jullie een bust point op het patroon aan kunnen geven, dat maakt het aanpassen makkelijker. Dat doen jullie nu nog niet toch?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:53:39 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100390967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:23 schreef Moody het volgende:
Wanneer wij denken dat een patroon geschikt is voor een grotere maat, dan gaat deze tot 48. We maken dus bijv geen harembroek in maat 48 of "zeer degelijk" jasje in maat 34.
Dus mensen met maat 48 moeten zeer degelijke jasjes dragen en mensen met 34 harembroeken? Dit is precies de mentaliteit die me zo stoort aan al die zelfmaakmodebladen: het hele idee van zelf maken is dat je iets anders krijgt dan in de winkel, ook als je bovenom (vanwege grote boezem) een grote maat nodig hebt. Ik heb maat 44 in mijn broeken en 48 voor mijn boezem. Bij de mouwen past 44 wel weer. Als ik dan van een "hip setje" alleen de broek kan maken, valt dat vies tegen en bladen die alle "leuke" patronen laten stoppen bij 44, koop ik gewoon niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:41 schreef Moody het volgende:
Wij denken dat wij juist erg trendy zijn in de zelfmaakmodewereld. Je moet wel begrijpen dat we een beginnend bedrijfje zijn en toch enigzins de gulden middenweg moeten zoeken tussen wat wij mooi vinden en wat het overgrote deel van de mensen willen. Zo niet, dan verkopen we te weinig bladen om te kunnen bestaan. Vergeet niet dat 75% van onze potentiële klanten (huis)vrouwen zijn van boven de 40 en dat onze markt "de wereld" is. Nederland is extreem hip vergeleken met bijv. de VS en Duitsland. Als we niet enigszins inspelen op deze markt, zijn we binnen no-time weer werkloos :)
Sorry, maar ik vind dat dit een beetje neerkomt op "Ja, sorry, maar iets maken wat we echt leuk vinden? Nee, dat doen we niet. Dat verkoopt niet...". Lijkt me raar om op die manier een bedrijf te hebben. Ik doe alleen dingen waar ik zelf echt achter sta :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:41 schreef Moody het volgende:
Vind je dit echt?
Je krijgt 16 patronen, sommige in meerdere variaties voor ¤4,95. Volgens mij zitten we prijstechnisch aan de onderkant van de markt. Zeker als je het vergelijkt met losse patronen, (die vaak beginnen bij ¤5,95 of ¤6,95 per patroon!) is ons blad echt niet duur, ook al staan er maar 1 of 2 patronen in die je zou willen maken.
Ik vind 4,95 veel, ook al kost een los patroon meer. De simplicity kost ongeveer net zo veel, maar daar staat meer in en is het maatbereik ook groter. Bovendien staan de meeste dingen, met een kleine aanpassing, ook al in vorige nummers. Een abonnement op zoiets nemen, zou ik nooit doen. Het grootste deel blijft herhaling.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:41 schreef Moody het volgende:
Tevens zie je in ons blad verder geen storende advertenties, maar wellicht hebben we dat in de toekomst wel nodig mochten we deze prijs willen volhouden.
Ik heb liever aan pagina of vijf aan advertenties *quasi-nuttige advertenties dus, van stoffenmarkten bijvoorbeeld* dan alle patronen uitgevoerd in stoffen in dezelfde stijl, ook al gaat het om het model.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:26 schreef ieniminimuis het volgende:
even ten illustratie het blad ottobre is bijv best standaard en ook een tikje ingespeeld op een oudere doelgroep, maar daarnaast zijn hun patronen wel goed gesneden; de pasvorm is gewoon goed.

Wat mij erg opvalt bij de meeste patroonbladen is dat de meeste maten gebaseerd zijn op cup B van boven, dit stoort mij erg. Iemand met maat 34 heeft vaak niet cup B, en iemand met maat 46 ook niet.
Bij patrones (een patronenblad uit Spanje) is er vaak in de patronen wel rekening gehouden met de lichaamsbouw van iemand met maat 34/36 waardoor het boesemgedeelte vaak wel in 1 keer goed wil zitten, ook in de grote maten is er veel meer rekening mee gehouden.
Helemaal mee eens! Zo heb ik bij de meeste patronen maat 50 ofzo nodig als ik op bovenomvang af ga, maar 44 voor de maten van mijn heupen, schouders, taille, armen etc. Het is gewoon een beetje naïef om voor elke maat dezelfde cupmaat te hanteren. Ook hier quote ik de Simplicity: ik heb daar een toffe zomerjurk uit gemaakt en ik heb "gewoon" de goede maat volgens de tabel en alles paste perfect. Het zomervest uit de knip moest aan alle kanten ingenomen worden, omdat ik de borstomvang (daar moet hij dicht kunnen) aangehouden had voor de maat, maar vervolgens een soort tent aanhad die alleen bovenom aansluitend zat. Rekening mee houden dus! :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Boks-Chick zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:57:29 #162
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100391066
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:20 schreef Moody het volgende:

[..]

Gewoon doen. Je helpt een startend bedrijfje :P

Ja en dus maak je hier onbetaald reclame :).
En dat is niet toegestaan op FOK!.

Maar wellicht kan je met pr een dealtje maken, reclame waar iets voor het forum (CRE en LIF bijv. in het bijzonder) tegenover staat. Ik adviseer je dan ook om contact op te nemen met pr@fok.nl
Maar ook om per direct te stoppen met het spammen/promoten/reclame maken enz over je site en bladen hier ;).

Thanks!
lolwut
pi_100391487
quote:
19s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ja en dus maak je hier onbetaald reclame :).
En dat is niet toegestaan op FOK!.

Maar wellicht kan je met pr een dealtje maken, reclame waar iets voor het forum (CRE en LIF bijv. in het bijzonder) tegenover staat. Ik adviseer je dan ook om contact op te nemen met pr@fok.nl
Maar ook om per direct te stoppen met het spammen/promoten/reclame maken enz over je site en bladen hier ;).

Thanks!
Er is een leuke discussie gaande, wanneer ik de link naar de site verwijder is het goed toch?
Zou jammer zijn.....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Boks-Chick zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:13:07 #164
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100391510
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:12 schreef Moody het volgende:

[..]

Er is een leuke discussie gaande, wanneer ik de link naar de site verwijder is het goed toch?
Zou jammer zijn.....
Het is reclame. Niet doen. Lees je PM, zoek contact met PR.
De discussie is voor jou niets meer en niets minder dan een verkapt verkooppraatje. Gewoon, don't.
lolwut
pi_100391570
-doormiepen heeft geen nut, zijn de algemene FOK! regels. Lees de policy en wat hieronder gezegd wordt-

[ Bericht 88% gewijzigd door BrandX op 06-08-2011 15:20:01 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_100391616
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:15 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat was niet mijn gedachte. Misschien teveel ervaring gehad met mensen die wel "slechte bedoelingen" hadden? Jammer van de discussie.....
Neem contact op met PR joh, kunnen misschien enorm leuke dingen uit voort komen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100391775
Ik koop sowieso nooit van dat soort bladen. De pasvorm vind ik altijd een beetje raar uitzien(op het plaatje al, laat staan in het echt :P ) dus gebruik ik liever mijn eigen kleding als ik een soortgelijk model zou willen namaken. En de meeste mensen hebben wel een circelrok, blazer, plooirokje, jurkje of broek in de kast hangen, dat is nu net meestal wat in die bladen staat ;)

Maar echt meepraten hierover kan ik niet omdat ik helemaal geen patronen gebruik, ik vind het makkelijker gewoon alles op te meten en zelf te tekenen, maar iedereen zijn eigen ding he :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:35:29 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100392104
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:23 schreef Audreyoot het volgende:
Ik koop sowieso nooit van dat soort bladen. De pasvorm vind ik altijd een beetje raar uitzien(op het plaatje al, laat staan in het echt :P ) dus gebruik ik liever mijn eigen kleding als ik een soortgelijk model zou willen namaken. En de meeste mensen hebben wel een circelrok, blazer, plooirokje, jurkje of broek in de kast hangen, dat is nu net meestal wat in die bladen staat ;)

Maar echt meepraten hierover kan ik niet omdat ik helemaal geen patronen gebruik, ik vind het makkelijker gewoon alles op te meten en zelf te tekenen, maar iedereen zijn eigen ding he :)
Ik zou dat niet kunnen, heb nu een zomerjurk, met elastiek in de achterkant en een lange rok van net onder de buste. Bovenlangs een haltertop... als ik dan al die onderdelen zelf zou moeten tekenen, zou het niks worden denk ik. Cirkelrokken enzo, die teken ik wel zelf, maar een blazer ofzo "uit m'n hoofd" tekenen, dat zou denk ik nergens op lijken :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:15:57 #169
240917 Mula
pi_100402136
Ik ben op zoek naar een patroon voor zulke soorten petten.

http://www.mooihoofd.nl/Collectie/Najaar%20mutsjes/$id_150848-150848/Pet%20rib%20&%20fleece/

Iemand een idee waar ik zoiets zou kunnen vinden? Volgens mij heten ze newsboy caps, maar daar kan ik niet echt een patroon mee vinden. Het gaat trouwens wel om een patroon die de haarlijn goed moet bedekken...
pi_100403223
Je bedoelt die paarse? Je link geeft alle najaarsmutsjes.
Ik heb geen idee eigenlijk, zal mn ogen openhouden, misschien is hier iemand anders die het wel weet...

Oh kijk eens, is dit wat...? hier

En als je hier wat naar beneden scrolt staat ook iets uitgelegd volgens mij.

En hier een heleboel patronen, maar geen idee of er bij zit wat je zoekt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100403309
http://www.burdastyle.com/projects/sarah-hat

Is dit iets?
Er is ook nog een burda nummer van vorig jaar waar zo'n soort petje in staat. Ik zal eens voor je zoeken welke het is. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100543321
Weer een mini update, er is niet zo heel veel gebeurd, alleen nu wat pics met het korset en de handgemaakte ketting(overigens niet door mijzelf gemaakt, ik ben niet zo goed met dat mini gefreubel :P) :)









Ik ben nog steeds op mijn roosjes en zwart satijnband het wachten om de rok af te maken, hopelijk komt alles vandaag binnen :)

Wat moet er nog gebeuren:

* afwerken top
* rozen en zwarte strikjes op plooien in rok vastzetten
* bijpassende bolero met vleermuisachtige slieren maken
  Milf woensdag 10 augustus 2011 @ 12:00:44 #173
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_100545803
Wauw! ^O^
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_100546665
O+ !

De ketting is ook erg mooi!
Is de kleur rood van deze foto de echte kleur?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100547401
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:25 schreef Mry het volgende:
O+ !

De ketting is ook erg mooi!
Is de kleur rood van deze foto de echte kleur?
Ja komt dichter in de buurt dan de telefoonfoto's :) Het is de kleur die de cabochon heeft. Ik ben ook heel blij met de ketting, een kostuumdesigner heeft hem voor me gemaakt :) Ik denk dat ik op de kroon ook nog stenen in de stijl van de ketting ga plakken en dat ik hier en daar nog wat kantjes aan ga zetten, ben dus nog lang niet klaar :+
pi_100551313
:o jeetje Audreyoot het is wel een kostbaar project maar wel gaaf!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100552121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:33 schreef Ml-etje het volgende:
:o jeetje Audreyoot het is wel een kostbaar project maar wel gaaf!!
haha thnx :D Je moet maar een hobby hebben he ;)
pi_100553400
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:47 schreef Audreyoot het volgende:

[..](...)een kostuumdesigner heeft hem voor me gemaakt :)
Ik geloof dat je jezélf na dit project ook met recht kostuumdesigner mag noemen hoor, wauw!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_100554563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:24 schreef Taartje het volgende:

[..]

Ik geloof dat je jezélf na dit project ook met recht kostuumdesigner mag noemen hoor, wauw!
:@ thnx :D
pi_100556184
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:52 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

haha thnx :D Je moet maar een hobby hebben he ;)
Nou :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100558333
Wauw *mond valt open*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100622052
heel gaaf en mooi ben ook zeer nieuwschierig naar het totale plaatje straks als je helemaal klaar bent.
Schitterend O+ ^O^


Meiden even hier;
Ik wil in de woonkamer een klein stukje inrichten wat moet gaan dienen als een in memoriam, ben dat nog in de grove lijnen aan het uitwerken hoe ik het voor ogen zie.

Nu lijkt het me wel heel fijn om straks vlinders te maken om het geheel wat luchter te krijgen.
Zou dat gemakkelijk zijn om dat met stofjes te doen, of kan ik beter heel wat anders proberen om vlinders te maken?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:16:23 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100631819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:47 schreef _Bar_ het volgende:

Nu lijkt het me wel heel fijn om straks vlinders te maken om het geheel wat luchter te krijgen.
Zou dat gemakkelijk zijn om dat met stofjes te doen, of kan ik beter heel wat anders proberen om vlinders te maken?
Het kan met stof, maar het kan ook op 100 andere manieren... De vraag is wat je zelf wilt en waar je je goed bij voelt. Ik weet dat er verschillende tutorials zijn voor "knuffeltjes", waar dus ook vulling in zit :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:24:25 #184
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_100631929
Bar, van 'clover yoyo' hebben ze een soort malletje waarmee je vlinders van stof kan maken!
Geen idee of je het mooi vindt, maar ze schijnen heel gemakkelijk te maken te zijn.
Geluk is een richting, geen punt
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:46:43 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100633657
hmmm ik kan allicht eens kijken.

Voorals nog moet ik eerst dat speelkussen afmaken, nog steeds doorstikken. en dan strijkapplicaties erop, en dan eindelijk eens aan m'n nichtje schenken ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100642750
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Neem contact op met PR joh, kunnen misschien enorm leuke dingen uit voort komen :)
Blijkbaar niet, want een week na mijn mailtje heb ik nog niets gehoord....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_100643390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:47 schreef _Bar_ het volgende:
Nu lijkt het me wel heel fijn om straks vlinders te maken om het geheel wat luchter te krijgen.
Zou dat gemakkelijk zijn om dat met stofjes te doen, of kan ik beter heel wat anders proberen om vlinders te maken?
Vilt lijkt mij wel een makkelijk materiaal hiervoor. Maar het hangt er inderdaad een beetje vanaf wat je wilt qua dikte, plaatsing en motiefjes e.d.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100677069
Dat is het Mry ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik het aan wil pakken, weet wel waar het komen gaat, maar de uitwerking is nog een beetje gissen.
Ben wel al flink aan het zoeken naar ideeen.

thx in elk geval
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:21:18 #189
240917 Mula
pi_100679395
bar, is het misschien een idee om er een soort van evolutie van vlinders van verschillende materialen van te maken en dat samen met roy te doen? Dus eerst samen met roy krijten, dan als hij iets ouder is knippen enz. Dan is het echt iets van jou, roy en thijs samen en groeit thijs op die manier mee met roy zonder dat het een heel statisch vereringsplekje wordt. Of klinkt dit zweverig? Want ik ben normaal zo nuchter als de pest.
pi_100688194
ik kom even via de pm Mula
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100814043
Mini update, roosjes en fournituren zitten al op het bovenstuk :)

pi_100815784
Prachtig. Ik vind alleen die grote roos aan de voorkant van de rok op een of andere manier niet helemaal kloppen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:55:20 #193
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100822884
* Zoheetik meldt zich weer.

Ik wil een tas gaan maken, heb al een soort ontwerpje.
Moet alleen nog de steken op mijn Bernina uitvogelen. De gewone zigzag en rechte steek lukt wel maar de festonneersteek nog niet.

Maar goed. Binnenkort stof halen, bij IKEA of als ik ergens anders wat goedkopers kan vinden. (Evt. online?) Moet wel stevig zijn. Voering maakt niet zoveel uit.

Ook even bij de HEMA kijken voor goedkoop elastiek en evt. fiberfill als ze dat hebben. Wel gewoon vulspul (hoe noem je dat? :D).

Dus. Hopelijk maak ik dit keer wel wat (ipv. alleen te roepen dat ik ga beginnen :') ).


---
Wauw Audreyoot!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:24:14 #194
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_100824393
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:55 schreef Zoheetik het volgende:
* Zoheetik meldt zich weer.

Ik wil een tas gaan maken, heb al een soort ontwerpje.
Moet alleen nog de steken op mijn Bernina uitvogelen. De gewone zigzag en rechte steek lukt wel maar de festonneersteek nog niet.

Maar goed. Binnenkort stof halen, bij IKEA of als ik ergens anders wat goedkopers kan vinden. (Evt. online?) Moet wel stevig zijn. Voering maakt niet zoveel uit.

Ook even bij de HEMA kijken voor goedkoop elastiek en evt. fiberfill als ze dat hebben. Wel gewoon vulspul (hoe noem je dat? :D).

Dus. Hopelijk maak ik dit keer wel wat (ipv. alleen te roepen dat ik ga beginnen :') ).


---
Wauw Audreyoot!
ga voor goedkope stofjes en fiberfill eens naar de markt!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:40:55 #195
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100828970
Ikea is ook zo gek duur niet hoor met stoffen. Ieniminimuis ;)

Audreyoot werkelijk prachtig en klasse ik doe het je nog niet na :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 07:13:10 #196
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100841078
Markt had ik inderdaad ook aan gedacht.

Maar ik kreeg de opmerking "je gaat toch geen tas maken?!!!" van mijn moeder. En laat ik nou net haar hulp nodig hebben :'( .
Altijd leuk, thuiswonen...
pi_100842828
Zoheetik... lekker motiverend...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100844003
Zoheetik, anders kun je misschien beginnen met een goede stap-voor-stap tutorial met foto's zoeken? Dan lukt het vast wel zonder hulp van je moeder :Y
Wat voor soort tas heb je in gedachten?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:28:31 #199
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100845713
Nou ik heb alleen uitleg nodig over de naaimachine :P (hoop ik) krijg 1 steekje niet werkend. Misschien verkeerd voetje? Verkeede lengte van de steken? Maar ik ga het gewoon doen en nog maar een keer lief aankijken dan.

Ik heb een schoudertas in gedachten met brede schouderbanden. Heb wat schetsjes gemaakt en de rest zit in m'n hoofd, hoop dat ik het daarmee red en anders roep ik hier gewoon om hulp :D.
pi_100847554
Aah ok :)
Nou heeeeeeel lief je moeder aankijken dan maar! O-)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:47:35 #201
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_100848320
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:28 schreef Zoheetik het volgende:
Nou ik heb alleen uitleg nodig over de naaimachine :P (hoop ik) krijg 1 steekje niet werkend. Misschien verkeerd voetje? Verkeede lengte van de steken? Maar ik ga het gewoon doen en nog maar een keer lief aankijken dan.

Ik heb een schoudertas in gedachten met brede schouderbanden. Heb wat schetsjes gemaakt en de rest zit in m'n hoofd, hoop dat ik het daarmee red en anders roep ik hier gewoon om hulp :D.
Hier staan ook altijd prettige tutorials.. http://eloleo.blogspot.com/p/handleidingen-eloleo.html

Ik ben ook bezig met een tas. Heb gewoon wat getekend. En terwijl ik bezig ben bedenk ik eigenlijk wat handig is :p Maar op zich ken ik mijn machine wel. Volgens mij heb ik inmiddels al 15 kussenhoezen genaaid haha makkelijk, recht-toe-recht-aan etc
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_100849981
Ik heb net de Burda van deze maand gekocht (in het Engels, kom ik er nu achter dat de Nederlandse dezelfde patronen heeft en 3 euro goedkoper is }:| ) voor deze twee dingen *O*





Nu al zin om stofjes uit te zoeken en eraan te beginnen *O*

Audrey, wat is hij geweldig _O_
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:03:04 #203
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_100854054
Ik las de discussie over degelijke patronen zonder pasvorm? Probeer maar eens een leuk modern modieuze heren kleding patronen te vinden. Het is eigenlijk allemaal model hobbezak... Humz
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_100860311
Ik heb mn machine opgehaald weer :D, straks maar even kijken of die weer loopt als een zonnetje!

Ben nu op zoek naar een patroontje voor een kindertas (rugzak of zo'n over je schouder ding), iemand nog een suggestie?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100861979
wat een prachtige creaties hier!

ik maak vooral kleine popptjes en knuffeltjes voor mijn katten ;-)
zoekt vanalles voor de opvangkittens
pi_100862359
Ja Inu die jurk is echt supermooi he?! Ik ben er ook een beetje verliefd op.
Die cape vind ik ook leuk alleen het lijkt op deze foto net alsof de armen van het model uit haar taille groeien. :+

Nijna in de Burda van deze maand staat een schoudertas voor kinderen.

En ik heb het naaiboek dat ik besteld had vandaag opgehaald. Nu kan ik binnenkort lekker gaan experimenteren met patronen aanpassen *O*
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:58:47 #207
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100863325
Ik kan dus echt niet kiezen... In een stoffenzaakje geweest waar veel te veel leuke stofjes waren voor de voering (in IKEA-prijsklasse). En ik kom thuis met... niks. :')
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:59:38 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100863362
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:58 schreef Zoheetik het volgende:
Ik kan dus echt niet kiezen... In een stoffenzaakje geweest waar veel te veel leuke stofjes waren voor de voering (in IKEA-prijsklasse). En ik kom thuis met... niks. :')
Haha, dat ken ik ja. Denk vooral aan waar je het mee wilt combineren, of het fris of juist wat sjieker moet. Welke kleuren staan leuk bij de nieuwe schoenen... dat soort dingen helpen mij altijd een hoop :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:01:24 #209
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100863442
Nou ja ik vond 20 stoffen leuk :').

Maar ik heb dan ook 2 stoffen nodig, beide 1.75m lang. Ze zijn vaak 1.50m breed en ik twijfel of dat lang genoeg is. Maar 2m stof kopen vind ik dan weer zo duur om mee te beginnen.

Bij IKEA is het al makkelijker kiezen.

5 euro x 2 = 10 euro
of de linnen variant:

7 euro x 2 = 14 euro

EN:


of

7 euro x 2 = 14 euro
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:08:55 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100863751
Ik zou gewoon eens op de markt gaan kijken. Ik vind 7,- euro voor een meter stof echt belachelijk...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:30:24 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_100864763
Wat een prachtige kunstwerken maken jullie O+ (ik ben een verknochte lurker)
Twee jaar geleden kreeg ik van mijn moeder een naaimachine voor mijn verjaardag, maar ik had 'm nog niet zoveel gebruikt. Ben wel voornemens om meer te gaan knutselen. Ik ga binnenkort op vakantie en wilde graag een brushroll hebben voor mijn make-up kwasten. Omdat die voornamelijk online te krijgen zijn, en ik graag wil kunnen passen en meten, dacht ik, ik doe het zelf :D

Ik had een fijne tut gevonden op internet, en ben aan de slag gegaan met wat lapjes die ik nog had liggen: zwart skai, polkadots, ruitjes en een lintje.
Omdat ik nooit naai is de afwerking erg matig, maar goed, al doende leert men wel ;)
Totale tijd: 2 uur (op beginnersniveau :') )











Best aardig toch?
disclaimer
pi_100869432
Ziet er leuk uit Stormqueen!

En wat een kwastenverzameling :D
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100870774
Gaaf Storm!!!!

Mry, Burda ga ik even inkijken, dank voor de tip!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:01:16 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_100871514
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:17 schreef Mry het volgende:
Ziet er leuk uit Stormqueen!

En wat een kwastenverzameling :D
Ja, die koop je per set :@ :D
tnx :)
disclaimer
pi_100872860
Moet ik nou in 2 topics een veer in je reet gaan stoppen SQ? :P leuk!

En het gaat idd vanzelf beter :Y gewoon veel doen :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:32:38 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_100873204
dank je inu :* ja, na verloop van tijd maak je bepaalde fouten niet meer, zoals het voetje vergeten naar beneden te doen enzo... :')
disclaimer
pi_100873405
Oh, daar ben ik nog niet helemaal hoor :D

heb bij mn laatste jurk de voering opnieuw gedaan omdat ik twee rechterkanten had gemaakt :P
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:38:45 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_100873518
ohja, ook zoiets :') voor linksom steken rechtsom draaien zeg maar :P ik vind jouw jurken in ieder geval heel tof :Y
en die fantasyjurk uit dit topic heeft mijn hart gestolen O+
disclaimer
  woensdag 17 augustus 2011 @ 23:36:04 #219
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100876645
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou gewoon eens op de markt gaan kijken. Ik vind 7,- euro voor een meter stof echt belachelijk...

Xx
Ben ik al geweest. De kraampjes sterven uit. Alleen nog maar gordijnstoffen, tafelzeilen en oubollige stofjes. Maar misschien staat er zaterdag meer... Wie weet.

@Stormqueen: superleuk!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoheetik op 17-08-2011 23:46:58 ]
pi_100885161
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, die koop je per set :@ :D
Tot zover mijn uitgebreide make-up kennis :X :P
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100885871
Leuk Stormqueen! Ziet er echt schattig uit :D

En 2 rechterkanten naaien oid ben ik ook wel bekend mee, ik had het gedaan met de punten van de top in de vampier jurk :@
pi_100889832
Zoheetik, ik weet niet waar je woont,,, Ik ben in Apeldoorn wel eens op de markt geweest waar ook veel stofjes te krijgen waren, weet niet meer welke dag.
En in Emmen, de weekmarkt (Vrijdagochtend) staat ook aardig wat aan stoffen e.d.
Verder weet ik eigenlijk niet. En online dan?
Ik vind het een nadeel dat je dan niet kan voelen, maar aan de andere kant, als je weet wat je zoekt is het soms wel handig...

Ik heb een leuke tas gevonden denk ik... hier. Nu nog een stofje, hopelijk morgen even langs ikea...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:52:25 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100889916
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:50 schreef Nijna het volgende:
Zoheetik, ik weet niet waar je woont,,, Ik ben in Apeldoorn wel eens op de markt geweest waar ook veel stofjes te krijgen waren, weet niet meer welke dag.
En in Emmen, de weekmarkt (Vrijdagochtend) staat ook aardig wat aan stoffen e.d.
Verder weet ik eigenlijk niet. En online dan?
Ik vind het een nadeel dat je dan niet kan voelen, maar aan de andere kant, als je weet wat je zoekt is het soms wel handig...

Ik heb een leuke tas gevonden denk ik... hier. Nu nog een stofje, hopelijk morgen even langs ikea...
Leuke tas! Ik ben nog steeds bezig aan deze:

http://www.ottobredesign.(...)elen_tas_NL_5-07.pdf

Maar dan met een extra hengsel, zodat hij ook als schoudertas dienst kan doen :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_100890060
Dat is ook een leuke tas Tink.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100896895
ik heb een paar vraagjes

1. weet iemand toevallig leuke patronen voor een vollere dame? Het enige wat ik kan vinden zijn van die hobbezakken en daar ben ik iets te jong voor :')

2. hoe lastig is het om patronen een paar maten groter te maken en hoe doe je dat?
of is dat te lastig om via een forum uit te leggen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100897120
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:33 schreef Inu het volgende:
Ik heb net de Burda van deze maand gekocht (in het Engels, kom ik er nu achter dat de Nederlandse dezelfde patronen heeft en 3 euro goedkoper is }:| ) voor deze twee dingen *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Nu al zin om stofjes uit te zoeken en eraan te beginnen *O*

Audrey, wat is hij geweldig _O_
precies de dingen die ik ook super leuk vind haha!
ik twijfel alleen over die cape want wtf moet ik met een cape
behalve mooi zijn....
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100899020
Rhubarbje, hier staat een uitleg. Het is niet heel moeilijk maar het kost wel wat tijd.
http://www.burdastyle.com(...)rn-larger-or-smaller
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100899445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:07 schreef Mry het volgende:
Rhubarbje, hier staat een uitleg. Het is niet heel moeilijk maar het kost wel wat tijd.
http://www.burdastyle.com(...)rn-larger-or-smaller
aaah tnx!
ik zie zo vaak leuke dingen en dan is het patroon niet op mijn maat
mijn naailes-lerares heeft het wel eens voor me aangepast maar die word er niet zo vrolijk van als ik het vraag :')

zelf al eens geprobeerd?
ik ga het straks doen denk ik!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100900270
Ik heb een paar keer kinderkleertjes één of twee maten kleiner gemaakt op deze manier en als het goed is ook een keer iets voor mezelf, ik kan me alleen even niet herinneren wat. Het is alle keren goed gelukt :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100900418
ow wauw dat stemt heel hoopvol! echt super bedankt!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100905381
Wat ik zelf nog wel eens doe is eerst expres te groot maken en passen en kijken waar het kleiner moet. Maar dat doe ik vooral met simpele dingen waar ik niet echt een patroon voor gebruik maar bijvoorbeeld een kleding stuk dat ik al heb wat ik dan als voorbeeld gebruik.
pi_100905482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:44 schreef Miendientje het volgende:
Wat ik zelf nog wel eens doe is eerst expres te groot maken en passen en kijken waar het kleiner moet. Maar dat doe ik vooral met simpele dingen waar ik niet echt een patroon voor gebruik maar bijvoorbeeld een kleding stuk dat ik al heb wat ik dan als voorbeeld gebruik.
ja idd dat lukt me ook wel
maar ik had laatst een patroon uit 10 delen en dan moet het overal wel mooi in elkaar vallen natuurlijk en dat durfde ik niet zomaar te doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100907482
Dat zou ik inderdaad ook niet kunnen.
pi_100908258
Heeft iemand een tip hoe je het beste een sierlintje wat niet elastisch is om een elastisch jurkje krijgt bevestigd? Ik loop al uren te prutsen haha met klittenband en elastiek en knopen, maar tips zijn welkom..
zelfde als diginoob
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:15:37 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100909214
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef diginoob2 het volgende:
Heeft iemand een tip hoe je het beste een sierlintje wat niet elastisch is om een elastisch jurkje krijgt bevestigd? Ik loop al uren te prutsen haha met klittenband en elastiek en knopen, maar tips zijn welkom..
Uhm, gewoon strikken? Of is dat te simpel?

Anders kun je het ook (bijvoorbeeld op de zijnaden) vastspelden als je het jurkje aan hebt en dan even doorstikken?

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_100931771
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Uhm, gewoon strikken? Of is dat te simpel?

Anders kun je het ook (bijvoorbeeld op de zijnaden) vastspelden als je het jurkje aan hebt en dan even doorstikken?

Xx
Wat is strikken? :@
zelfde als diginoob
pi_100932014
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:20 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Wat is strikken? :@
Gewoon zo ;) :

Of moet het op een plek waar het niet blijft zitten (halslijn ofzo)?
pi_100933390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef diginoob2 het volgende:
Heeft iemand een tip hoe je het beste een sierlintje wat niet elastisch is om een elastisch jurkje krijgt bevestigd? Ik loop al uren te prutsen haha met klittenband en elastiek en knopen, maar tips zijn welkom..
Is het de bedoeling dat je het sierlintje helemaal rondom op het elastische jurkje bevestigt? Een beetje zoals bij het jurkje dat Miendientje aangeeft?

Zo ja, dan moet je er in ieder geval heel erg goed op letten dat je niet de elasticiteit van het jurkje "stopt". Als je namelijk helemaal rondom een niet elastisch sierlintje vastmaakt, is het jurkje daar niet meer elastisch.

Ondanks dat ik een hekel heb aan rijgen, zou ik de volgende stappen uitvoeren:
- het sierlintje met spelden vastzetten op het jurkje;
- het sierlintje vast rijgen met rijgdraad (dat is draad dat je makkelijk stuk kunt trekken);
- het jurkje passen (heel belangrijk!!!);
- als alles goed zit, het sierlint vastnaaien met de naaimachine/hand.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:43:25 #239
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100934620
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:50 schreef Nijna het volgende:
Zoheetik, ik weet niet waar je woont,,, Ik ben in Apeldoorn wel eens op de markt geweest waar ook veel stofjes te krijgen waren, weet niet meer welke dag.
En in Emmen, de weekmarkt (Vrijdagochtend) staat ook aardig wat aan stoffen e.d.
Verder weet ik eigenlijk niet. En online dan?
Ik vind het een nadeel dat je dan niet kan voelen, maar aan de andere kant, als je weet wat je zoekt is het soms wel handig...

Ik heb een leuke tas gevonden denk ik... hier. Nu nog een stofje, hopelijk morgen even langs ikea...
Ik woon in Twente. Apeldoorn is me net iets te ver ;).
En online scheelt niks met in de winkel kopen, ivm verzendkosten.

Ik denk dat ik gewoon minder stof neem en wat meer naadjes in de tas doe (of gewoon kortere schouderbanden. Dan hoef ik dus geen 2m van elke stof te kopen maar (hopelijk) maar 1m of zo. Scheelt weer de helft.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:05:18 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100937659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou gewoon eens op de markt gaan kijken. Ik vind 7,- euro voor een meter stof echt belachelijk...

Xx
ow nou ik vind ze vaak niet onder de 5 euro hoor leuke stoffen. Dan ben ik echt benieuwd waar jij je stoffen vandaan haalt ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:08:19 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100937761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:05 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ow nou ik vind ze vaak niet onder de 5 euro hoor leuke stoffen. Dan ben ik echt benieuwd waar jij je stoffen vandaan haalt ;)
De Tilburgse woensdagmarkt. Staan veel kramen en een aantal met 1,- 2,- 3,- euro de meter en dan ook van 5,-, maar dan 3 meter voor 10,- enzo. Is zeker een keertje de moeite waard :D want die markt afstruinen is ook nog eens heel leuk! :

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:09:59 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_100937816
ik loop regelmatig over de stoffenmarkt in eindhoven en je hebt idd veel lappen voor een euro de meter, maar da's voor 98% echt fugly spul :@ :')
disclaimer
pi_100937969
Hier in Groningen slaag ik meestal ook wel op de markt. Meestal kom ik dan uit bij een kraam met stoffen voor ¤1,-/¤2,-/3,-/5,- euro. De nieuwste zijn dan ¤5,- en de oudere goedkoper.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:20:12 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100938185
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef Miendientje het volgende:
Hier in Groningen slaag ik meestal ook wel op de markt. Meestal kom ik dan uit bij een kraam met stoffen voor ¤1,-/¤2,-/3,-/5,- euro. De nieuwste zijn dan ¤5,- en de oudere goedkoper.
Precies :) zoiets dus!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_100938459
de kwaliteit van de duurdere stoffen vind ik vaak beter
ik haal ook wel eens op de markt stofjes maar dan meer voor iets als een fladderig zomerjurkje
voor een serieuzer project ga ik toch naar winkels of het stoffenspectakel
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:41:41 #246
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_100938924
Heb hier nog niet zo'n kraampje gezien met goedkope leuke stoffen. Eindhoven en Groningen is veul te ver weg :P.

Maar het wordt een tas... die moet wel wat stevigheid hebben.
Iemand enig idee hoeveel de katoenen (of linnen) stofjes van Ikea krimpen? Ik heb namelijk echt wel die 150cm breedte nodig (of moet 180 lengte kopen ipv 100).
pi_100938955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:29 schreef rhubarbje het volgende:
de kwaliteit van de duurdere stoffen vind ik vaak beter
ik haal ook wel eens op de markt stofjes maar dan meer voor iets als een fladderig zomerjurkje
voor een serieuzer project ga ik toch naar winkels of het stoffenspectakel
Die kraam die hier op de markt staat kom ik ook altijd weer tegen op het stoffenspectakel. Daar staan dus waarschijnlijk wel meer 'normale' marktkramen maar er is wel meer keuze.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:57:12 #248
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100941323
tilburg is hier ook niet naast de hoek, maar misschien eens combineren met een dagje uit ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:02:01 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100941483
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:29 schreef rhubarbje het volgende:
de kwaliteit van de duurdere stoffen vind ik vaak beter
ik haal ook wel eens op de markt stofjes maar dan meer voor iets als een fladderig zomerjurkje
voor een serieuzer project ga ik toch naar winkels of het stoffenspectakel
Hier verkopen ze ook heel veel collecties van vorig jaar... is bijvoorbeeld wel gewoon BizzKids, maar dan van 2010 en dan kost het 2,- euro per meter :) is dus niet per definitie kwaliteitloos hoor!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_100941581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hier verkopen ze ook heel veel collecties van vorig jaar... is bijvoorbeeld wel gewoon BizzKids, maar dan van 2010 en dan kost het 2,- euro per meter :) is dus niet per definitie kwaliteitloos hoor!

Xx
ik ga naar dezelfde markt als jij hoor ;)
en ik vind echt maar een paar kramen leuk en die hebben dezelfde dingen als in de winkel en niet eens echt goedkoper
plus het is op een ochtend van een werkdag
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100943275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:26 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Gewoon zo ;) :
[ afbeelding ]
Of moet het op een plek waar het niet blijft zitten (halslijn ofzo)?
Het is een strapless jurk en ik wil 'm bovenaan dus zeg maar net onder de oksels :D
zelfde als diginoob
pi_100943299
hmmm dan zou je hem denk ik aan moeten doen en door iemand laten opspelden en dan vast stikken
moet je wel niet aankomen of afvallen :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:50:09 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100943387
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik ga naar dezelfde markt als jij hoor ;)
en ik vind echt maar een paar kramen leuk en die hebben dezelfde dingen als in de winkel en niet eens echt goedkoper
plus het is op een ochtend van een werkdag
Oeh, een medetilburger :) dan verschillen smaken gewoon...

En dat het op woensdag is, is wel een nadeel, maar op zaterdag op het Koningsplein staan veel dezelfde kramen *alleen nu niet, bijna iedereen is op vakantie*. Bovendien heb ik komend blok ook weer gewoon op woensdagochtend vrij, dus komt het voor mij goed uit :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:54:53 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_100945595
Da's het grote nadeel... tot 6 weken terug werkte ik gewoon in de stad, kon ik in de pauze op dinsdag prima even over de markt. Nu werk ik op een bedrijventerrein, dus ik kan doordeweeks nooit meer winkelen. Ja, ik kan op zaterdag naar de Woenselse Markt, maar daar word je echt niet vrolijk van... :')

Toch heeft het stoffenzaakje ook echt wel leuke lapjes voor weinig... en ik kijk regelmatig tussen de coupons als ik iets nodig heb, kun je ook veel mee besparen :Y
disclaimer
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:38:30 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_101044571
dat mis je hier wel hoor in dit gedeelte van het land,(zeeland) hier staat me echt niks van bij dat we hier iets hebben van een stoffenmarkt ofzo.
Heb wel van het weekend een heel leuk winkeltje gevonden die heel leuke niet overdreven dure stoffen verkoopt, gewoon aan de andere kant van de tunnel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:46:56 #256
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_101044901
Zo! Ik heb stoffen gekocht. 2x een meter (¤10 totaal). En het is 4% gekrompen, dus heb net genoeg :') (had er even geen rekening mee gehouden dat stof 2 kanten op krimpt). Eigenlijk half metertje meer moeten nemen voor wat leuke zakjes voor de tas maar dat los ik wel anders op (restjes aan elkaar prutsen of gleufje in de stof maken (hoe noem je dat?) Zodat je een zakje hebt tussen de twee lagen stof in...)

Ben erg benieuwd of het gaat lukken en heb er zin in. Eerste projectje na 8 jaar of zo :D.
pi_101046823
Staat de woensdagmarkt in Tilburg in het centrum? Als m'n studie weer begint ben ik daar drie keer per week, dus dat biedt mogelijkheden :D
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_101047263
nee op het besterdplein
maar dat is best dicht bij het centrum
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:42:10 #259
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_101048892
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:44 schreef Taartje het volgende:
Staat de woensdagmarkt in Tilburg in het centrum? Als m'n studie weer begint ben ik daar drie keer per week, dus dat biedt mogelijkheden :D
Maar een woensdagmarkt staat er toch maar 1 keer per week? :')
pi_101048955
ik denk dat ze bedoeld dat er dan een grote kans is dat ze eens in de buurt is als ie er is en dus langs kan gaan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:34:47 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101053919
Het is te lopen hoor, vanuit het centrum :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:45:16 #262
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_101087054
Nou ik ben 2,5u bezig geweest met patroontekenen en uitknippen. :') En dat terwijl het allemaal rechthoeken waren.
Straks maar eens met het echte werk beginnen - stof uitknippen en aan elkaar naaien :o.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 17:18:52 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101176543
Gaat soms veel tijd in zitten, terwijl het eigenlijk niet zo moeilijk is..

Heb hier nog hele mooie tricot liggen (3 meter), in donkergrijs. Niet van die hele dikke, maar wel mooie. Iemand enig idee wat ik ervan ga maken?

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:07:40 #264
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_101181655
Klopt. Tijdrovend gedoe. En ik rijg bijvoorbeeld niet, vind ik zo zonde van de tijd.

Nou 3 meter... Ik ben nu een tas aan het maken met schouderbanden van in totaal 3m die je zelf om kunt knopen (idee van Onbag). Dat zou je evt ook met tricot kunnen doen maar wel minder sterk. Of als voering gebruiken icm een stevigere stof.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:14:02 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101181947
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 19:07 schreef Zoheetik het volgende:
Klopt. Tijdrovend gedoe. En ik rijg bijvoorbeeld niet, vind ik zo zonde van de tijd.

Nou 3 meter... Ik ben nu een tas aan het maken met schouderbanden van in totaal 3m die je zelf om kunt knopen (idee van Onbag). Dat zou je evt ook met tricot kunnen doen maar wel minder sterk. Of als voering gebruiken icm een stevigere stof.
Ik rijg vaak wel hoor, als ik bijvoorbeeld aangerimpelde stukken moet doorstikken, anders wordt het niet netjes. En ook coupenaden rijg ik, om te kijken of ze goed zitten.

Maar ik vind het een beetje zonde van mijn mooie tricot om hem als voering te gebruiken... ga nog even verder zoeken naar een mooi patroon voor bijvoorbeeld een jurk of een lange, wijde rok :) Toch txs voor de tip!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101182087
wikkeljurkje voor de herfst?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:26:16 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101182562
Klinkt als een goed plan rhubarbje, maar kan in de afgelopen paar Knip's en Burda's niet echt iets vinden, behalve deze dan:

Jurk 1

en deze Jurk 2

maar die vind ik stiekem een beetje saai...Was net aan het bedenken dat ik misschien een mooi lint kan gebruiken ipv repen stof om te "binden" ofzo, dan wordtie al minder saai :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101182730
linkjes doen niets hier?
meisje van mijn les had er in juni een leuke geloof ik
moet knip of burda zijn geweest
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:34:44 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101183025
Vreemd, ik krijg de plaatjes als ik de link klik..

Zo dan:

http://printmagic.grafipo(...)04-8ddd-9e9a01553a55

http://printmagic.grafipo(...)1d-9fed-9e9a01560479

?


Heb trouwens nog (los van de tricot) twee leuke patronen gevonden die ik wil maken:

http://www.patronenwinkel.nl/burda-7279

http://www.patronenwinkel.nl/burda-7457?cPath=229_14_41

En zelf een legging maken, zou dat lukken?

http://www.patronenwinkel.nl/burda-7325?cPath=229_14_41

Xx!

Edit: Die jas dan wel zonder die lelijke kraag en in mooi donkerrood, paars of grijs. Wat voor stof zou ik nodig hebben?

Edit twee: En deze!

http://www.patronenwinkel.nl/burda-8300

http://www.patronenwinkel.nl/burda-7423
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101184216
De bovenste twee doen het nog steeds niet Tink ;)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 22:36:40 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101192324
Ik mag ook weer eens posten hier.
Na lange tijd van de week mijn naaimachine weer eens tevoorschijn getrokken.
Het resultaat? Een bloesje en een broek voor mijn oudste! *O*



Binnenkort maar eens naar de lapjesmarkt. :) *O*
***
  Milf donderdag 25 augustus 2011 @ 23:05:11 #272
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_101193856
quote:
99s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik mag ook weer eens posten hier.
Na lange tijd van de week mijn naaimachine weer eens tevoorschijn getrokken.
Het resultaat? Een bloesje en een broek voor mijn oudste! *O*

[ afbeelding ]

Binnenkort maar eens naar de lapjesmarkt. :) *O*
Leuk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:00:54 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101205501
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 19:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
De bovenste twee doen het nog steeds niet Tink ;)
Raar :s Dan weet ik het ook niet meer hoor...Vandaag een dagje A'dam, ben benieuwd of ik nog stoffenwinkeltjes "tegenkom" :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101212780
Stofjes gehaald *O* Zwart babyrib en een ruitje voor de jurk. Had alleen de babyrib bedacht voor de cape, maar dat wordt een beetje té begrafenis denk ik, dus ws een tweede jurk :)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:19:20 #275
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_101240889
Klaar!

  zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:29:09 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101246168
Hee, die oranje stof heb ik ook gekocht :) Voor een schort in mijn geval...Mooi!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:37:29 #277
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_101263144
Ik zit hier eens even mee te lurken en heb besloten dat ik ook wil leren naaien :)
Ik heb een 2ehands naaimachine van iemand gekregen, hij is nagekeken en gefixt door de naaimachinewinkel dus ik kan zo aan de slag.
Alleen: ik kan nog helemaal niets :') dus zelfs geen garen in dat ding zetten.
Wie weet een goede website voor echte beginners en, wanneer ik t garen in de naaimachine heb ( _O- ) waar kan ik dan t beste mee beginnen om te oefenen? Ik wil uiteindelijk graag rokjes, jurkjes en kussenslopen en dat soort dingen maken.
Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen, Sorry als ik naar de bekende weg vraag maar ik kan t niet zo goed vinden.

Dank jullie wel alvast! :)
pi_101265274
Een website weet ik zo niet maar ik weet wel wat makkelijks:

Kussen (met rechtstreeks de vulling in de stof) is goed begin. Neem 2 lappen stof die iets groter (ivm de naden) zijn dan het kussen dat je wilt maken. Leg de goede kanten op elkaar en speld ze aan elkaar vast op de plek waar je wilt naaien. Naai ongeveer 1 cm uit de kant. Bij de hoeken zorg je dat de naald in de stof staat (desnoods een klein stukje door draaien met de hand), dan doe je het voetje omhoog en draai je de stof om en doe je het voetje weer omlaag. Dit doe je net zo lang tot je bijna helemaal rond bent. De laatste 10 cm laat je open zodat je er nog vulling in kunt doen. Knip in de hoekjes een stukje in zodat de stof niet gaat trekken. Dan draai je de stof weer naar de goede kant en stop je er vulling in. De laatste 10 cm naai je dan met de hand dicht of je naait nog een naadje op 1 mm van de rand met de naaimachine.

Met dit bovenstaande kun je ook leuke fantasie knuffeltjes/poppetjes maken. Je naait dan niet in een vierkant maar in een bochtige vorm. Je kunt dan bijvoorbeeld een vorm op de stof tekenen met krijt. Wel goed inknippen op alle bochtige stukken omdat de stof anders gaat trekken. Je kunt het knuffeltje/poppetje versieren met lintjes en knopen. Zoiets:

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ienemiene/full15107766.jpg
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:19:09 #279
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_101267010
Ah, dan kan ik in ieder geval dat gaan proberen, heel erg bedankt!

Misschien kan ik beter naar de naaiwinkel gaan om te vragen hoe t garen erin moet....
Of wijst zich dat een beetje vanzelf? t Ding staat nog bij mn moeder dus heb er nog niet eens in gekeken. :X
pi_101267383
Misschien kun je online handleidingen vinden voor je naaimachine, of anders misschien voor andere naaimachines? Wellicht heeft de jouwe hetzelfde systeem, volgens mij (maar ik 'ken' maar twee machines) verschilt dat onderling niet zo. Succes!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_101267966
En anders maak je er een foto van (recht van de voorkant en van het spoelhuis) dan helpen wij je.bij de meeste naaimachines is het ongeveer gelijk maar soms loop de draad van links naar rechts en soms net anders om.
pi_101268053
Ik heb mijn paspop! :D *O* Ze zijn nu verkrijgbaar bij de Xenos! Afgeprijsd van ¤34,99 naar ¤29,99. Heb er meteen een gekocht vandaag
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:46:29 #283
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_101268156
Ok, morgen of maandag zal ik m ophalen, dan kijk ik eerst even online voor een gebruiksaanwijzing en anders maak ik foto's van het spoelhuis.
Heel erg bedankt voor jullie hulp :*
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:49:40 #284
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_101268268
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 08:29 schreef Tink89 het volgende:
Hee, die oranje stof heb ik ook gekocht :) Voor een schort in mijn geval...Mooi!
Dank je wel!
Helemaal gevoerd met die stof. Vakjes ook van die stof :).

Volgende keer wel wat dunnere stof (een van beide).
pi_101268864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:43 schreef DjinN het volgende:
Ik heb mijn paspop! :D *O* Ze zijn nu verkrijgbaar bij de Xenos! Afgeprijsd van ¤34,99 naar ¤29,99. Heb er meteen een gekocht vandaag
Zou je de maten kunnen opmeten? Ik ben benieuwd of het een beetje in de buurt van mijn eigen maten komt. (borstomvang, taille en heupomvang en de lengtes daar tussen)

Zijn ze van hard materiaal of kun je er ook spelden in prikken?
pi_101269223
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:04 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Zou je de maten kunnen opmeten? Ik ben benieuwd of het een beetje in de buurt van mijn eigen maten komt. (borstomvang, taille en heupomvang en de lengtes daar tussen)

Zijn ze van hard materiaal of kun je er ook spelden in prikken?
88-68-91 (borstomvang - taille - heupomvang)
Heb bij de heupomvang ter hoogte van zo'n 2 cm van de onderkant gemeten.
Hij is wel van hard materiaal, maar er zit een laagje stof omheen dus het is wel mogelijk om er spelden in te prikken. :)
Bij mij komt ie ook wel overeen. Alleen de tailleomvang is zo'n 5 cm kleiner als dat van mezelf maar dat is gewoon even goed opletten bij het spelden.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101270157
Komt ook wel ongeveer met mij overeen vooral voor shirtjes, mijn heupen zijn iets breder maar dat zul je alleen merken bij hele strakke rokken/jurken. Misschien dat ik hem ook wel haal. Wie weet dat ik hem ook wel iets dikker kan maken, paar billen tegen de achterkant aanplakken ofzo :P
pi_101270784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:38 schreef Miendientje het volgende:
Komt ook wel ongeveer met mij overeen vooral voor shirtjes, mijn heupen zijn iets breder maar dat zul je alleen merken bij hele strakke rokken/jurken. Misschien dat ik hem ook wel haal. Wie weet dat ik hem ook wel iets dikker kan maken, paar billen tegen de achterkant aanplakken ofzo :P
Mja bij mij precies hetzelfde. Hahaha opgestopte billen _O- Nah denk dat er wel een manier is om em iets "breder" te maken op sommige punten toch ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101270902
Ik zie ze op de site staan:

Hebben ze deze 3 soorten of nog meer?
(Aanbieding is trouwens nog t/m 3 september, nog een week dus)
pi_101272132
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:02 schreef Miendientje het volgende:
Ik zie ze op de site staan:
[ afbeelding ]
Hebben ze deze 3 soorten of nog meer?
(Aanbieding is trouwens nog t/m 3 september, nog een week dus)
Nee, ze hebben de witte en een egaal zwarte. Je kan ze zelf beschilderen :P Ik stond ook al te kijken toen ik alleen maar witte en zwarte zag in de winkel :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101272162
Hoe doen jullie dat btw als jullie kleding maken? Maken jullie eerst een proefversie met "oude" stof? Of beginnen jullie meteen met de daadwerkelijke stof voor je kleding ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101272267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:38 schreef DjinN het volgende:

[..]

Nee, ze hebben de witte en een egaal zwarte. Je kan ze zelf beschilderen :P Ik stond ook al te kijken toen ik alleen maar witte en zwarte zag in de winkel :')
Owja, ik zie het inderdaad staan 'beschilderbare' en niet 'beschilderde' zoals ik het las :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:39 schreef DjinN het volgende:
Hoe doen jullie dat btw als jullie kleding maken? Maken jullie eerst een proefversie met "oude" stof? Of beginnen jullie meteen met de daadwerkelijke stof voor je kleding ?
Ik gebruik altijd gelijk de juiste stof maar ik gebruik ook nooit dure stoffen. Soms maak het wel eerst van krantenpapier en plakband zodat ik weet hoe de patroondelen er ongeveer uit zien als ik die niet heb.
pi_101273530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:42 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Owja, ik zie het inderdaad staan 'beschilderbare' en niet 'beschilderde' zoals ik het las :')

[..]

Ik gebruik altijd gelijk de juiste stof maar ik gebruik ook nooit dure stoffen. Soms maak het wel eerst van krantenpapier en plakband zodat ik weet hoe de patroondelen er ongeveer uit zien als ik die niet heb.
Hmm...das wel een handige tip ja. Ik heb hier nog een supergroot oud wit dekbed overtrek liggen. Mocht ik van mn moeder hebben zodat ik er een patroon op kan maken :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:47:57 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101280598
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:20 schreef DjinN het volgende:

[..]

Hmm...das wel een handige tip ja. Ik heb hier nog een supergroot oud wit dekbed overtrek liggen. Mocht ik van mn moeder hebben zodat ik er een patroon op kan maken :D
Als m'n uiteindelijke stof duur is, doe ik dat ook... of als ik "precies genoeg" heb, dan wil ik zeker weten dat het past.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101280678
Ik ben aan het overwegen om een overlocker te kopen. Liefst een mete en bescheiden formaat, want de ruimte hier thuis is beperkt :D
Zijn er mensen hier mete en bescheiden overlock? Waar moet ik op letten? Ik zie bij de beschrijvingen maar wienig verschillen... behalve de prijs dan... :D
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:01:24 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101280756
Overlock? Da's "gewoon een lockmachine" toch?

Ik heb er een van een vriendin gekocht/gekregen voor bijna niks... die is heerlijk compact, het is een Bernina Eazylock (geloof ik) ik weet dat Marktplaats een behoorlijk aanbod heeft en dat de gemiddelde naaimachine-handel ook wel een tweedehandsje heeft staan. Probeer er een te krijgen waarvan je de handleiding erbij krijgt of kunt downloaden, want een lock inrijgen is wel iets anders dan een gewone naaimachine :)

Succes met zoeken!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101285098
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:37 schreef Tsunade het volgende:
Ik zit hier eens even mee te lurken en heb besloten dat ik ook wil leren naaien :)
Ik heb een 2ehands naaimachine van iemand gekregen, hij is nagekeken en gefixt door de naaimachinewinkel dus ik kan zo aan de slag.
Alleen: ik kan nog helemaal niets :') dus zelfs geen garen in dat ding zetten.
Wie weet een goede website voor echte beginners en, wanneer ik t garen in de naaimachine heb ( _O- ) waar kan ik dan t beste mee beginnen om te oefenen? Ik wil uiteindelijk graag rokjes, jurkjes en kussenslopen en dat soort dingen maken.
Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen, Sorry als ik naar de bekende weg vraag maar ik kan t niet zo goed vinden.

Dank jullie wel alvast! :)
anders ga je op les?
ik heb vroeger leren naaien (ook kussentjes en zo) maar ik vond de stap naar kleding toch nog enorm groot
dus daarom ben ik op les gegaan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_101285207
Maar op les moet je rijgen enzo :X

Ik ben gewoon begonnen :) Eerst een kussensloop (lange lap in 3en vouwen, zijkanten dichtnaaien en omdraaien) en toen een tas met een foto tutorial van Sew Mama Sew en zo verder :) Mn moeder een dag hier gehad om ritsen in leren zetten en als ik er echt niet uit kom bel ik haar of mn schoonmoeder :P
pi_101285320
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:33 schreef Inu het volgende:
Maar op les moet je rijgen enzo :X

Ik ben gewoon begonnen :) Eerst een kussensloop (lange lap in 3en vouwen, zijkanten dichtnaaien en omdraaien) en toen een tas met een foto tutorial van Sew Mama Sew en zo verder :) Mn moeder een dag hier gehad om ritsen in leren zetten en als ik er echt niet uit kom bel ik haar of mn schoonmoeder :P
ik heb bij mijn eerste jurk geregen en sindsdien niet meer
ik kan heel veel dingen toch niet netjes in elkaar krijgen zonder de hulp van mijn juf hoor
maar misschien ben ik wel gewoon mega slecht er in haha
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_101288132
Oh, ik doe vast vanalles fout, maar zolang ik dat niet weet is het niet erg ;)
pi_101299085
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:33 schreef Inu het volgende:
Maar op les moet je rijgen enzo :X

-knip-
De les waar ik heen ging niet. Maar dat was ook meer gezellig samen tegelijk met projectjes bezig en als je hulp nodig had liep er ook wel een juf rond die je wat aanwijzingen kon geven. Ze gaf wel aanwijzingen bij sommige dingen hoe het officieel hoort ed maar mijn eigen maniertjes vond ze ook altijd wel goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')