Oh, ik zag hem al op Craftster en ik dacht al dat het iemand van hier wasquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:03 schreef Miendientje het volgende:
Ik gebruik die stoffen van de markt van onder de 5 euro per meter meestal voor kostuums die ik toch maar een paar keer aan doe. Ik heb trouwens weer wat om te laten zien. Een prinsessenjurk die ik gisteren tijdens een fridaynightskate aan had. De rok is van doorzichtig vinyl met daar over heen tule. Helaas kon ik geen geschikte stof op de markt vinden dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je. Die plastic rok viel nog wel mee maar die tulerok er overheen was eigenlijk net iets te lang. Die kwam halverwege in mijn wieltje terecht waardoor ik ook nog ben gevallen. Gelukkig heb ik alleen een blauwe plek op mijn elleboog.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh, ik zag hem al op Craftster en ik dacht al dat het iemand van hier wasErg tof! Zat de rok niet in de weg bij het skaten?...
Soms vind ik dat ook wel hoor, maar "mijn mannetje" hier op de markt koopt faillisementen op en die poplin die ik nu gekocht heb, is werkelijk prachtigquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:57 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik vind de kwaliteit van stoffen onder de 5 euro per meter inderdaad ook nogal tegenvallen. Vaak voel je al wat verschil, en na een wasbeurt (of een paar) is het nog beter te zien.
Waar ga jij naar de markt?quote:Op zondag 3 juli 2011 11:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Soms vind ik dat ook wel hoor, maar "mijn mannetje" hier op de markt koopt faillisementen op en die poplin die ik nu gekocht heb, is werkelijk prachtig![]()
Ja, het moest een blinde zijn, maar heb er een gewone ingedaan, omdat ik die al hadquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef Mry het volgende:
Leuk!
Mooi gedaan idd hoe die ruiten doorlopen en zo symmetrisch zijn in het bovenstukje.![]()
Is het een blinde rits?
Ik heb een een tijdje geleden wat tutorials gevonden om die mooi af te werken. Ik kan ze wel voor je opzoeken als je wilt. Mij hebben ze erg geholpen.
Ik heb in september pas weer naailes, maar dan kan ik voor je kijken.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:03 schreef YskaFredriksson het volgende:
Het ene vraagje is nog niet beantwoord of ik heb er ook al 1:
Ik heb een heel leuk vest zien staan in de Knipmode van Januari 2010. Ik leen deze van de bibliotheek en nu heeft 1 of andere onverlaat natuurlijk net de werkbeschrijving van dat vest eruit gescheurd. Kopiëren was vermoedelijk teveel moeite.
Heeft 1 van jullie toevallig de knipmode van Januari 2010 liggen en zou je dan voor mij vest 12 daar de werkbeschrijving van willen scannen of kopiëren voor mij?
Die had ik ook al gevonden maar dat heb ik er niet voor overquote:Op zondag 10 juli 2011 21:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb in september pas weer naailes, maar dan kan ik voor je kijken.
Als je er wat voor over hebt: http://printmagic.grafiportal.nl/liveknipmode/index.aspx
Succes!
Wordt een aparte onderrok met drie of vier hoepels boven elkaar die aanelkaar geschakeld zijn. Nu wil ik ze aaneenschakelen met speciaal band maar moet ook kijken dat de overrok dan nog mooi valt. Je moet de lijnen van de hoepels zeg maar niet gaan zien.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:44 schreef Miendientje het volgende:
Ga je een hoepel onderin maken of meerdere boven elkaar?
Ja ik denk het ook. Maar de onderrok kan ik altijd nog aanpassen, het grootste euvel is denk ik de overrok maken. Moet ik deze in een circel knippen voor zo een jurk of heeft iemand toevallig een goede stap-voor-stap beschrijving?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:34 schreef Miendientje het volgende:
Misschien kun je er nog een tussenlaag tussen doen? Die stof die je wilt gebruiken is volgens mij best tekenend. Ik wil dit jaar misschien ook wel naar de EFF, maar dan doe ik gewoon mijn prinsessenjurk aan (ook al past die niet helemaal in het thema) of ik pas hem nog wat aan.
Er mogen best plooien in vallen, dan is dat inderdaad de allemakkelijkste manier he?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:41 schreef Miendientje het volgende:
Wil dat hij glad valt of mogen er plooien in vallen? In dat laatste geval zou je gewoon een recht stuk kunnen nemen, tunnel boven in en dan goed bij elkaar rimpelen (elastiek). Dan gaat de rok ook vanzelf een beetje wijd staan en aangezien je er nog een corset (oid) overheen draagt zie je dat bovenste randje toch niet. Mij prinsessenjurk is ook zo gemaakt, het plastic is gewoon een recht stuk stof van 5 meter lang en de tule is 6 meter lang.
Ik ga het vanavond gewoon es proberenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef Miendientje het volgende:
Geen idee, gewoon eerst even aan elkaar spelden, dan zie je vanzelf hoe het valt. Maar 8 meter van dunne stof kan misschien best. Dat dikke plastic van mij werkte ook met 5 meter
Om een rok te maken, kun je ook deze:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik ga het vanavond gewoon es proberen
Super dankjewel!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Om een rok te maken, kun je ook deze:
http://madamezsazsa.blogs(...)in-vier-stappen.html
beschrijving proberen. Er staat geloof ik onder hoe je de rok langer kunt maken
Xx!
haha anders ik welquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Mry het volgende:
Leuk project Audreyoot! Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Da's inderdaad wel heel kort! Pfft...Onze bieb is elke dag open van 11:00 - 21:00 en op zaterdag van 11:00 - 17:00 en op zondag van 13:00 - 17:00.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb de ontbrekende pagina's gescoord bij een andere bieb! Die had sowieso veel meer knipmodes liggen dan de centrale. Het zal er wel veel rustiger zijn, al vind ik dat ook niet zo gek met die openingstijden. Van 2 tot 5. Damn, dat vind ik niet zo lang hoor! Onze dorpsbieb was nog langer open!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |