Bedoel je een overlockmachine? Per merk verschilt het welke naalden je nodig hebt, dus handleiding even lezen. Je gebruikt klossen lockgaren. En inrijgen is wel even een klus.quote:Op maandag 8 december 2025 19:44 schreef Teslynd het volgende:
Als ik weer tijd heb, wat voorlopig niet het geval is, wil ik proberen of ik met een interlockmachine overweg kan. Is dt makkelijk om te leren? Heb je daarvoor, afgezien van jerseynaalden, nog specifieke dingen nodig?
Sorry, woord verkeerd onthouden. Stond jarenlang 1x per jaar in de Lidl-folder. Was opeens weg dus ik zie dat woord niet meer precies. Dat inrijgen ben ik een beetje bang voor. Moest even denken over het mes. Maar dat is voor het automatische bijsnijden, welke service ik al vergeten was. Gebeurt dat voor of na het stikken van de afzonderlijke steken?quote:Op maandag 8 december 2025 19:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedoel je een overlockmachine? Per merk verschilt het welke naalden je nodig hebt, dus handleiding even lezen. Je gebruikt klossen lockgaren. En inrijgen is wel even een klus.
Ik vond het meevallen om ermee te leren naaien. Ik had toen de naaimachine ook wel goed onder de knie. Proeflapjes gebruiken om te oefenen. Pas wel op met spelden. Daar naai je zo overheen en dan is je mes mogelijk bot.
Stof wordt gesneden en direct daarna gaan de steken langs en om de rand.quote:Op maandag 8 december 2025 21:07 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Sorry, woord verkeerd onthouden. Stond jarenlang 1x per jaar in de Lidl-folder. Was opeens weg dus ik zie dat woord niet meer precies. Dat inrijgen ben ik een beetje bang voor. Moest even denken over het mes. Maar dat is voor het automatische bijsnijden, welke service ik al vergeten was. Gebeurt dat voor of na het stikken van de afzonderlijke steken?
Denk wel eerst de goedkope Lidl-machiner te kopen om te kijken hoe ik het ervan afbreng. Er is hier wel een goede naaimachinewinkel. Toen ik een paar jaar geleden vroeg of een kapot onderdeeltje van de oude Pfaff-machine nog gemaakt zou kunnen worden, werd er met klem verzocht om het te laten repareren en geen nieuwe goedkope zoals van Lidl te kopen. Dus eerst de dradenworsteling op een goedkope doorlopen en kijken of ik de gebreide stoffen goed kan hanteren. Als dat goed gaat, dan bij hun informeren naar de goede machines.
Je zou ook misschien bij die goede naaimachine kunnen kijken of ze daar een goede tweedehands hebben en of je dan ook uitleg kunt krijgenquote:Op maandag 8 december 2025 21:07 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Sorry, woord verkeerd onthouden. Stond jarenlang 1x per jaar in de Lidl-folder. Was opeens weg dus ik zie dat woord niet meer precies. Dat inrijgen ben ik een beetje bang voor. Moest even denken over het mes. Maar dat is voor het automatische bijsnijden, welke service ik al vergeten was. Gebeurt dat voor of na het stikken van de afzonderlijke steken?
Denk wel eerst de goedkope Lidl-machiner te kopen om te kijken hoe ik het ervan afbreng. Er is hier wel een goede naaimachinewinkel. Toen ik een paar jaar geleden vroeg of een kapot onderdeeltje van de oude Pfaff-machine nog gemaakt zou kunnen worden, werd er met klem verzocht om het te laten repareren en geen nieuwe goedkope zoals van Lidl te kopen. Dus eerst de dradenworsteling op een goedkope doorlopen en kijken of ik de gebreide stoffen goed kan hanteren. Als dat goed gaat, dan bij hun informeren naar de goede machines.
Ja dank je, hier hoop ik aan te denken als ik weer in voldoende conditie ben om het naaiwerk weer op te pakken.quote:Op maandag 8 december 2025 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je zou ook misschien bij die goede naaimachine kunnen kijken of ze daar een goede tweedehands hebben en of je dan ook uitleg kunt krijgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |