Ohh wat super leukquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:04 schreef Ynske het volgende:
School gaat bijna weer beginnen.
Zoonlief heeft een nieuwe etui nodig, zoek maar stofjes uit en ik maak hem wel.
Binnenzijde jeansstof en buitenkant regenboog katoen
[ afbeelding ]
Tof!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:04 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
Tof!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:04 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
Die javro ziet er ook wel tof uit!quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:09 schreef Lienekien het volgende:
Stoffenwinkels in mijn buurt zijn zeer beperkt, daarom bestel ik toch meestal online.
Bij Javro, in de buurt van Deventer, ben ik toevallig geweest afgelopen jaar. Vond ik een leuke winkel. Hebben niet echt een webshop.
Bij Textielstad bestel ik regelmatig online, vooral fournituren.
Betaalbare stoffen: Driessenstoffen. Die is alleen online. Budgetstoffen in Harderwijk, maar die hebben beperkte keuze, naar mijn idee.
En geen ervaring met patronen van Simplicity. Ik kies meestal voor pdf-patronen, die print ik dan thuis in de maat die ik nodig heb.
ik heb problemen met mijn vingers en klemmetjes zijn makkelijker te pakken dan naalden. Heb ook wel speciale naalden met langwerpige knoppen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 00:17 schreef FlyingFish het volgende:
Maar wat is het voordeel van die klemmetjes tov naalden? Want naalden kun je er makkelijk tijdens het naaien uittrekken (als je ze de goede kant op gespeld hebt tenminste…), bij die klemmetjes kan dat niet denk ik?
Bij het naaien zou ik ws. toch vaak stoppen om een speld eruit te halen, dat is niet veel anders bij klemmetjes.quote:Op maandag 11 augustus 2025 00:17 schreef FlyingFish het volgende:
Maar wat is het voordeel van die klemmetjes tov naalden? Want naalden kun je er makkelijk tijdens het naaien uittrekken (als je ze de goede kant op gespeld hebt tenminste…), bij die klemmetjes kan dat niet denk ik?
Ik rijg dan voor de zekerheidquote:Op maandag 11 augustus 2025 07:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij het naaien zou ik ws. toch vaak stoppen om een speld eruit te halen, dat is niet veel anders bij klemmetjes.
Ook speld ik eigenlijk nooit papieren patroondelen op stof, maar omdat ik met een rolmes werk leg ik ze erop met gewichtjes en aan de stofvouw met klemmetjes.
Soms zijn naalden gewoon geen optie: denk aan dikke naden en stoffen waarin spelden gaten achter zouden laten. Zelf ben ik huiverig voor spelden bij gebruik van de lockmachine, want als je per ongeluk over een speld gaat, kan je mes bot raken.
Ah dat doe ik bij al mn examen stukken zeker ookquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik rijg dan voor de zekerheidmijn moeder kijkt dan goedkeurend op mij neer “goed zo kind, zo heb ik het je geleerd “
Ik rijg ook nog wel eens delen, maar zeker niet alles. Onder de oksel bijv., om de naden mooi aan te laten sluiten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik rijg dan voor de zekerheidmijn moeder kijkt dan goedkeurend op mij neer “goed zo kind, zo heb ik het je geleerd “
Goedkoop betekent in de praktijk vaak veel frustratie. En bij goedkoop denk ik aan goedkoper dan ¤ 150,- (nieuw).quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:46 schreef Synoniempje het volgende:
Hoihoi,
Ik wil beginnen met wat kleine knuffeltjes / sleutelhangers te maken van lapjes stof.
Een klein, goedkoop en makkelijk bruikbaar naaimachientje daarbij zou leuk zijn.
Hebben jullie tips voor een leuke naaimachine voor beginners?
Ja daar was ik al een beetje bang voor, ik las in de reviews dat sommige goedkope apparaten vaak vastlopen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goedkoop betekent in de praktijk vaak veel frustratie. En bij goedkoop denk ik aan goedkoper dan ¤ 150,- (nieuw).
Om echt plezier te hebben van een naaimachine moet je of meer geld investeren of meer moeite. En met meer moeite bedoel ik: er zijn op Marktplaats prima tweedehands naaimachines te vinden maar daar moet je je dan wel een beetje in willen verdiepen.
Misschien kun je eens informeren bij vrienden of kennissen of er ergens een naaimachine niks staat te doen die je een tijdje mag lenen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:27 schreef Synoniempje het volgende:
[..]
Ja daar was ik al een beetje bang voor, ik las in de reviews dat sommige goedkope apparaten vaak vastlopen.
Ik begin wel even met de hand, dan komt die machine later wel
Dat is ook een goeie!quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien kun je eens informeren bij vrienden of kennissen of er ergens een naaimachine niks staat te doen die je een tijdje mag lenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Je zou ook eens bij naaimachinewinkels kunnen vragen. Bij die waar ik mijn nieuwe heb gekocht kunnen mensen naaimachines die ze niet meer gebruiken afgeven, en die doneren ze vervolgens aan bijvoorbeeld mensen die weinig geld te besteden hebben, of stichtingen die ze kunnen gebruiken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |