Ik zou voor iets gaan van katoen, fleece pluist vaak en als ze het dan in hun mondje doen is niet goedquote:Op vrijdag 26 september 2025 20:44 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje.. ik wil voor een vriendin die zwanger is een babydekentje naaien. Heb een leuke katoenen stof met regenboogjes gevonden, maar wat is een goede stof voor de achterkant? Dat het wel een beetje warm is zeg maar. Fleece is misschien iets té warm?
En is een tunnel als rand om het af te werken handig? Of beter iets anders?
Misschien een katoenen flanel? Dat is lekker warm en zacht. Ik zou iig voor iets organisch (zonder polyester/nylon etc.) gaan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:44 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje.. ik wil voor een vriendin die zwanger is een babydekentje naaien. Heb een leuke katoenen stof met regenboogjes gevonden, maar wat is een goede stof voor de achterkant? Dat het wel een beetje warm is zeg maar. Fleece is misschien iets té warm?
En is een tunnel als rand om het af te werken handig? Of beter iets anders?
O lekker, ik ging vroeger veel naar Harrie's stoffenhal.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 06:03 schreef Ynske het volgende:
Zo, vandaag heerlijk struinen op de stoffen markt
Het is nog wel mogelijk om heel betaalbaar stof te scoren. Ik heb momenteel een paar lappen liggen voor 2,50 per meter. Je moet alleen niet de investering in tijd gaan meerekenen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 06:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O lekker, ik ging vroeger veel naar Harrie's stoffenhal.
Was een hele grote hal met allemaal stoffen, heerlijk om door heen te struinen.
EN was spot goedkoop, toen was het nog goedkoop om zelf iets te maken.
Kijk dat zijn nog eens leuke prijsjesquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is nog wel mogelijk om heel betaalbaar stof te scoren. Ik heb momenteel een paar lappen liggen voor 2,50 per meter. Je moet alleen niet de investering in tijd gaan meerekenen.
O dat is inderdaad jammer, gewoon je er toe zetten dan is de zin zo weer terug.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof dat ik nu al 3 maanden een broek heb liggen die ik normaal (inclusief knippen) in een halve dag klaar heb. Maar echt totaal geen zin om achter de machine te zitten.
Best jammer maar de lol komt vast wel weer terug
Voor 2,50 kan ik hier alleen vinden bij de restposten, en dan is het vaak nog maar maximaal een meter die over is. Voor de rest begint het bij 10 euro per meter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is nog wel mogelijk om heel betaalbaar stof te scoren. Ik heb momenteel een paar lappen liggen voor 2,50 per meter. Je moet alleen niet de investering in tijd gaan meerekenen.
Markt en Driessen stoffen. En er zijn nog een paar Stoffen beurzen en markten in Nederland (stoppen in de winter en gaan in de zomer weer verder)quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:47 schreef Saboo het volgende:
Cool, waar kopen jullie?
Ik heb zelf sindskort naailes, en dat is al niet goedkoop, en i.c.m. Altijd verplicht een project moeten hebben, (en de stof ervoor), begint het wel aan te tikken.
Ik ben op de leeftijd dat ongeveer iedereen in mijn omgeving baby’s krijgt, dus daar ben ik nu maar dingen voor aan het maken (weinig stof, al heb je voor jongens wel beduidend minder patronen vind ik). Maar verder… als iemand ideeën heeft
.
Het Stoffenspektakel is voorjaar en najaar.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Markt en Driessen stoffen. En er zijn nog een paar Stoffen beurzen en markten in Nederland (stoppen in de winter en gaan in de zomer weer verder)
Nou, net opgehaald en ‘grote lappen’ was zeker geen leugen. 13 meter aan stof, en dan tel ik de voeringstof niet eens mee. Leuk! En ze voelen ook lekker aan, helemaal blij.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:19 schreef Myraela het volgende:
Als je voor kinderkleding gaat, zou je ook eens op Vinted of Marktplaats kunnen kijken voor stof. Kleinere stukken kom je daar soms voor best leuke prijsjes tegen. Zeker als iemand meteen meer verkoopt en je een bundel kunt maken, is dat best fijn.
Al vind ik het tegenwoordig toch wel fijner als ik de stof eerst even kan voelen. Maar toevallig laatst nog op Vinted 3 voering stoffen en 5 dikke stoffen voor 15 euro overgenomen. Zal als ze binnenkomen eens meten. Ze zei zelf ' grote lappen' en ik geloof het voor dat geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |