Ik heb tot nu toe alleen fournituren online gekocht bij destoffenwinkel.nl oid.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:15 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Kopen jullie weleens stof online? Zo ja, waar??
Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:01 schreef Audreyoot het volgende:
Ik ben dus gegaan voor het patroontje wat tink89 gelinkt had en so far so goodIk heb alleen de overrok nog niet op lengte geknipt want ik weet niet wat hij gaat doen als de hoepel eronder zit.
Over de rood satijnen(wat een I&^% stof trouwens!) komt nog een laag kant en daarover nog een laag voile. Die lagen ga ik denk ik omstrikken met linten anders krijg je : Een elastiek van de hoepelrok, een elastiek van de onderrok, een elastiek van de overrok etc Dat lijkt me niet lekker zitten onder een corset lol
Ja was ik ook al over na het denken, met een laag kant kan het wel maar met de lagen voile gaat mijn naaimachine het begeven ben ik bangquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Mry het volgende:
[..]
Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?
Trouwens ook lekker asociaal dat iemand een werkbeschrijving uitscheurt.![]()
Fijn dat het via een andere bieb alsnog gelukt is!
Ja het moet ook nog wat wordenquote:Op donderdag 14 juli 2011 19:55 schreef Mry het volgende:
Dat gaat best hard! Ik vind nu vooral de rok van kant () mooi, maar die andere is dan ook nog niet afgewerkt.
Wat heb je voor plannen voor het corset?
Handig! Corsetten zijn:quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja het moet ook nog wat worden
Corset had ik sowieso al van zwart satijn dus daar heb ik gelukkig geen werk aan
Ja ik wil er ook nog altijd eentje zelf maken maar het is heeeuul veeuuul werk. En ik heb al 3 korsetten en eentje daarvan paste perfect bij deze jurk dus maken was niet nodigquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:56 schreef Mry het volgende:
[..]
Handig! Corsetten zijn:![]()
Het lijkt me echt geweldig om ze zelf te kunnen maken. Ik durf er alleen nooit aan te beginnen omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt. En een mooi patroon kost al snel 15 a 20 euro.
Leuk patroonquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb ooit eens een knipmode gekocht omdat er een patroon voor een korset in stond, ik heb hem alleen nog steeds niet gemaakt:
[ afbeelding ]
Knipmode oktober 2008
Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:28 schreef Mry het volgende:
Dat is inderdaad een mooi korset Miendientje!
Het buigt/vouwt alleen op de modelfoto wel op een manier waardoor het lijkt alsof het er een zonder baleinen is. Of zien mijn noob-ogen dat verkeerd?
Vleermuisbh!
Dan nog zit het niet helemaal zoals het zou moeten, wss kunststof baleinen gebruikt ipv metalen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:55 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.
Ik hoop het wel! Waarschijnlijk ga ik zwarte rozen zetten op de punten waar de plooien vast zitten. Heb dit nog nooit gedaan maar de rok was totaal niet naar mijn zin dus ik ben maar wat gaan spelden en toen kwam ik op dit ideequote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:31 schreef Nijna het volgende:
Woooow wat een werk! Maar wordt vast heel gaaf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrowquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:55 schreef Miendientje het volgende:
Ha creepy, zitten die tanden vast geplakt ofzo?
Ik snap het nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:09 schreef Mry het volgende:
Haha gave foto!
Ik heb net 'Fit for Real People' besteld, een boek met technieken om patronen op maat aan te passen. Het krijgt op veel blogs en naaiwebsites erg goede reviews dus ik ben benieuwd!
Hier een linkje waar je het boek een beetje in kunt kijken:
http://www.amazon.com/Fit(...)attern/dp/0935278435
aaah dan is dat ding wel handig jaquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:57 schreef Mry het volgende:
Patronen gaan net als winkelkleding bij elke maat uit van standaardafmetingen. Maar meestal wijkt je lichaam wel op een paar plaatsen van deze standaardmaten af waardoor de kleding dan niet helemaal goed past. Bij iemand met een F-cup passen bijv. de knoopjes van een blouse bijna nooit dicht, iemand met een holle rug of weinig kont moet een riem aan bij alle broeken, iemand met brede bovenbenen kan niet normaal lopen in een strakke kokerrok, etc, etc.
En in dit boek staat dan voor een heleboel van dat soort problemen een uitleg hoe je kledingpatronen zo kunt aanpassen aan je eigen lichaam dat de kleding uiteindelijk wel perfect past
(Ik weet trouwens dat sommige dingen die in de uitleg staan nogal voor zich spreken, dus dat is niet omdat ik denk dat je dat niet snapt maar omdat ik het zo makkelijker uitleggen vind.)
Dankjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:33 schreef Taartje het volgende:
Wauw Audreyoot, dat wordt echt een geweldig kostuum! Bij wat voor gelegenheid ga je het dragen? (sorry als ik er overheen heb gelezen!)
kun je die ook in nederland kopen? Online?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:35 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrow
Jups, even webshop opzoeken....gevonden!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:00 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
kun je die ook in nederland kopen? Online?
Zo, da's nog een duur grapjequote:Op zondag 24 juli 2011 02:54 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Jups, even webshop opzoeken....gevonden!
Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkelquote:Op zondag 24 juli 2011 11:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo, da's nog een duur grapje![]()
Ik ga vandaag de cirkelrok van m'n zusje afmaken
Xx!
Dat snap ikquote:Op zondag 24 juli 2011 16:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |