abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99452489
Ik ben dus gegaan voor het patroontje wat tink89 gelinkt had en so far so good :) Ik heb alleen de overrok nog niet op lengte geknipt want ik weet niet wat hij gaat doen als de hoepel eronder zit.
Over de rood satijnen(wat een I&^% stof trouwens!) komt nog een laag kant en daarover nog een laag voile. Die lagen ga ik denk ik omstrikken met linten anders krijg je : Een elastiek van de hoepelrok, een elastiek van de onderrok, een elastiek van de overrok etc Dat lijkt me niet lekker zitten onder een corset lol
pi_99453076
Kopen jullie weleens stof online? Zo ja, waar??
pi_99453394
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:15 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Kopen jullie weleens stof online? Zo ja, waar??
Ik heb tot nu toe alleen fournituren online gekocht bij destoffenwinkel.nl oid.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:46:11 #54
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99454379
ik wil nog stoffen gaan kopen bij http://www.vermiljoenshop.be/ die winkel is echt liefde! En ook via etsy denk ik..
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_99454542
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:01 schreef Audreyoot het volgende:
Ik ben dus gegaan voor het patroontje wat tink89 gelinkt had en so far so good :) Ik heb alleen de overrok nog niet op lengte geknipt want ik weet niet wat hij gaat doen als de hoepel eronder zit.
Over de rood satijnen(wat een I&^% stof trouwens!) komt nog een laag kant en daarover nog een laag voile. Die lagen ga ik denk ik omstrikken met linten anders krijg je : Een elastiek van de hoepelrok, een elastiek van de onderrok, een elastiek van de overrok etc Dat lijkt me niet lekker zitten onder een corset lol
Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?

Trouwens ook lekker asociaal dat iemand een werkbeschrijving uitscheurt. :?
Fijn dat het via een andere bieb alsnog gelukt is!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99454726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Mry het volgende:

[..]

Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?

Trouwens ook lekker asociaal dat iemand een werkbeschrijving uitscheurt. :?
Fijn dat het via een andere bieb alsnog gelukt is!
Ja was ik ook al over na het denken, met een laag kant kan het wel maar met de lagen voile gaat mijn naaimachine het begeven ben ik bang :')
pi_99456082
Oke update,
Het is rood, gigantisch en best lelijk, maar daar wordt aan gewerkt ;) .

Tailleband gemaakt met elastiek, circelrok volgens beschrijving alleen moet hij nog gekort worden. Dit kan ik pas doen als ik de hoepel hier heb...
Er zit nu 6,5 meter stof in.

Het rood lijkt echt lelijk op de foto's maar dat krijg je met gsm kwaliteit..
pi_99463069
UPDATE

Nu ook de 1e sieroverrok af :) Is kant afgezet met biasband en bovenin lint.

[ Bericht 6% gewijzigd door Audreyoot op 14-07-2011 16:48:19 ]
pi_99472192
Dat gaat best hard! Ik vind nu vooral de rok van kant ( O+ ) mooi, maar die andere is dan ook nog niet afgewerkt.

Wat heb je voor plannen voor het corset?
pi_99478898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:55 schreef Mry het volgende:
Dat gaat best hard! Ik vind nu vooral de rok van kant ( O+ ) mooi, maar die andere is dan ook nog niet afgewerkt.

Wat heb je voor plannen voor het corset?
Ja het moet ook nog wat worden :)

Corset had ik sowieso al van zwart satijn dus daar heb ik gelukkig geen werk aan :)
pi_99482894
Meiden, hoe heet zo'n beetje lang hemdje met spaghettibandjes, zo eentje die van boven strak zit en van onder wijd uit loopt. Ik ben er een patroon van aan het zoeken om zelf te maken O+
8 Makes 1 Team
pi_99492009
Geen idee, A-lijn topje?
pi_99492923
Volgens mij babydoll, in de Simplicity van deze maand staan er een aantal patronen van in.
pi_99494402
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja het moet ook nog wat worden :)

Corset had ik sowieso al van zwart satijn dus daar heb ik gelukkig geen werk aan :)
Handig! Corsetten zijn: O+

Het lijkt me echt geweldig om ze zelf te kunnen maken. Ik durf er alleen nooit aan te beginnen omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt. En een mooi patroon kost al snel 15 a 20 euro. }:|
pi_99497987
Ik heb ooit eens een knipmode gekocht omdat er een patroon voor een korset in stond, ik heb hem alleen nog steeds niet gemaakt:

Knipmode oktober 2008
pi_99498501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:56 schreef Mry het volgende:

[..]

Handig! Corsetten zijn: O+

Het lijkt me echt geweldig om ze zelf te kunnen maken. Ik durf er alleen nooit aan te beginnen omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt. En een mooi patroon kost al snel 15 a 20 euro. }:|
Ja ik wil er ook nog altijd eentje zelf maken maar het is heeeuul veeuuul werk. En ik heb al 3 korsetten en eentje daarvan paste perfect bij deze jurk dus maken was niet nodig :)

Toch zal ik baleinen in het topje moeten gaan inzetten voor de vampier-tiet-stekels of hoe wil je het noemen, laten we het de vleermuisbh dopen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb ooit eens een knipmode gekocht omdat er een patroon voor een korset in stond, ik heb hem alleen nog steeds niet gemaakt:

[ afbeelding ]
Knipmode oktober 2008
Leuk patroon :D
pi_99504241
Dat is inderdaad een mooi korset Miendientje!
Het buigt/vouwt alleen op de modelfoto wel op een manier waardoor het lijkt alsof het er een zonder baleinen is. Of zien mijn noob-ogen dat verkeerd?

Vleermuisbh! :D
pi_99504782
UPDATE :D

Ben vandaag aan de hoofdtooi begonnen van skai. Hij wordt nog zwart gespoten, komt nog voile aan de achterkant en rode stenen op.

pi_99505256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:28 schreef Mry het volgende:
Dat is inderdaad een mooi korset Miendientje!
Het buigt/vouwt alleen op de modelfoto wel op een manier waardoor het lijkt alsof het er een zonder baleinen is. Of zien mijn noob-ogen dat verkeerd?

Vleermuisbh! :D
Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.
pi_99506236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:55 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.
Dan nog zit het niet helemaal zoals het zou moeten, wss kunststof baleinen gebruikt ipv metalen.
pi_99523697
Ik ga toch maar eens kijken of ik die knip nog kan vinden hier ergens in een bieb. Ik vind de vorm wel heel erg mooi. :)
pi_99535067
Ik heb een prinsesje hier ;)

Beetje van mezelf en een beetje van mn moeder... ;)
Fake it till you make it...
pi_99535776
Superlief!
pi_99536304
Ze ziet er mooi uit!
pi_99544943
*UPDATE :D *

Vandaag een begin gemaakt met de plooien inzetten. Heb maar alles met de hand gedaan want ik word gek van 6 meter stof onder de machine.

Oooh en mijn hoepelrok zit eronder!

(hij staat over een kruk heen bij gebrek aan paspop :') )
pi_99545115
Woooow wat een werk! Maar wordt vast heel gaaf!
Fake it till you make it...
pi_99545234
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:31 schreef Nijna het volgende:
Woooow wat een werk! Maar wordt vast heel gaaf!
Ik hoop het wel! Waarschijnlijk ga ik zwarte rozen zetten op de punten waar de plooien vast zitten. Heb dit nog nooit gedaan maar de rok was totaal niet naar mijn zin dus ik ben maar wat gaan spelden en toen kwam ik op dit idee :) Onderaan ga ik de plooien wel wat groter maken, misschien met nog stukjes zwart kant erin verwerkt?? Nog geen idee :D
pi_99546376
Wordt al mooi zeg
pi_99547244
Wat een werk zeg, die outfit.
Mijn lijf werkt al maanden niet mee, dus ik beperk me tot lezen en inspiratie opdoen.
Heb dit boek besteld:
en een aantal leuke boeken bekeken op mijn laptop. Ben ook weer lid van de bibliotheek geworden, eens kijken wat die te bieden hebben qua boeken en tijdschriften. Kleding voor mezelf ga ik niet maken, dus de Knip laat ik liggen.
pi_99549943
Wat rot dat het lichamelijk zo tegenzit Doedezemaar. -O-
Dat boek ziet er wel heel leuk uit, dus hopelijk kun je snel weer aan de slag!

De plooien staan leuk Audreyoot. En een lekker wijde hoepelrok ook. :)

Ik ben zelf een kleurig zomerrokje aan het maken, maar het lijkt wel november hier buiten joh. }:|
pi_99659414
Ohhh! Mijn vriendje gaat dit weekend helpen mijn buste te maken :D
We gaan het t-shirt en ductape idee uitproberen *O*
8 Makes 1 Team
pi_99659434
En wat hebben jullie allemaal al mooie dingen gemaakt! O+
8 Makes 1 Team
pi_99695411
Bijna klaar met de plooien, wel een andere update; mn fangs en lenzen zijn binnen voor bij het kostuum :D Even in een spoiler want anders is hij misschien wat creepy haha

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99699399
Ha creepy, zitten die tanden vast geplakt ofzo?
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:30:41 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99702345
Zo, ik ga weer eens een cirkelrok maken volgens de werkbeschrijving die ik eerder gepost had :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99702476
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:55 schreef Miendientje het volgende:
Ha creepy, zitten die tanden vast geplakt ofzo?
Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrow :)
pi_99712014
Haha gave foto!

Ik heb net 'Fit for Real People' besteld, een boek met technieken om patronen op maat aan te passen. Het krijgt op veel blogs en naaiwebsites erg goede reviews dus ik ben benieuwd!

Hier een linkje waar je het boek een beetje in kunt kijken:
http://www.amazon.com/Fit(...)attern/dp/0935278435
pi_99712501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:09 schreef Mry het volgende:
Haha gave foto!

Ik heb net 'Fit for Real People' besteld, een boek met technieken om patronen op maat aan te passen. Het krijgt op veel blogs en naaiwebsites erg goede reviews dus ik ben benieuwd!

Hier een linkje waar je het boek een beetje in kunt kijken:
http://www.amazon.com/Fit(...)attern/dp/0935278435
Ik snap het niet
maar misschien komt dat omdat ik nooit met patronen werk..

Je bestelt patronen dus op maat, kan je met dit ding dus van een patroon in een specifieke maat de andere maten achterhalen?
pi_99713834
Patronen gaan net als winkelkleding bij elke maat uit van standaardafmetingen. Maar meestal wijkt je lichaam wel op een paar plaatsen van deze standaardmaten af waardoor de kleding dan niet helemaal goed past. Bij iemand met een F-cup passen bijv. de knoopjes van een blouse bijna nooit dicht, iemand met een holle rug of weinig kont moet een riem aan bij alle broeken, iemand met brede bovenbenen kan niet normaal lopen in een strakke kokerrok, etc, etc.
En in dit boek staat dan voor een heleboel van dat soort problemen een uitleg hoe je kledingpatronen zo kunt aanpassen aan je eigen lichaam dat de kleding uiteindelijk wel perfect past :)

(Ik weet trouwens dat sommige dingen die in de uitleg staan nogal voor zich spreken, dus dat is niet omdat ik denk dat je dat niet snapt maar omdat ik het zo makkelijker uitleggen vind. 8)7 )
pi_99725153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:57 schreef Mry het volgende:
Patronen gaan net als winkelkleding bij elke maat uit van standaardafmetingen. Maar meestal wijkt je lichaam wel op een paar plaatsen van deze standaardmaten af waardoor de kleding dan niet helemaal goed past. Bij iemand met een F-cup passen bijv. de knoopjes van een blouse bijna nooit dicht, iemand met een holle rug of weinig kont moet een riem aan bij alle broeken, iemand met brede bovenbenen kan niet normaal lopen in een strakke kokerrok, etc, etc.
En in dit boek staat dan voor een heleboel van dat soort problemen een uitleg hoe je kledingpatronen zo kunt aanpassen aan je eigen lichaam dat de kleding uiteindelijk wel perfect past :)

(Ik weet trouwens dat sommige dingen die in de uitleg staan nogal voor zich spreken, dus dat is niet omdat ik denk dat je dat niet snapt maar omdat ik het zo makkelijker uitleggen vind. 8)7 )
aaah dan is dat ding wel handig ja :Y
pi_99748418
Zo vandaag maar eens de sluier aan de hoofdtooi bevestigd, er komen ook nog cabochon stenen op.

pi_99801073
Wauw Audreyoot, dat wordt echt een geweldig kostuum! Bij wat voor gelegenheid ga je het dragen? (sorry als ik er overheen heb gelezen!)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_99823697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:33 schreef Taartje het volgende:
Wauw Audreyoot, dat wordt echt een geweldig kostuum! Bij wat voor gelegenheid ga je het dragen? (sorry als ik er overheen heb gelezen!)
Dankje :D Het is voor de Elf Fantasy Fair in Arcen, geweldig evenement!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:29:53 #94
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99853759
wat een gaaf kostuum Audreyoot.

hier is het speelkleed bijna af, moet het alleen nog doorstikken en wat kleine applicaties toevoegen.
zodra het helemaal klaar is zal ik wel weer foto's maken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:00:33 #95
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_99855394
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:35 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrow :)
kun je die ook in nederland kopen? Online?
pi_99865884
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:00 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

kun je die ook in nederland kopen? Online?
Jups, even webshop opzoeken....gevonden!
  zondag 24 juli 2011 @ 11:14:42 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99870100
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 02:54 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Jups, even webshop opzoeken....gevonden!
Zo, da's nog een duur grapje :o

Ik ga vandaag de cirkelrok van m'n zusje afmaken :D

Xx!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 24 juli 2011 @ 12:21:05 #98
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_99871700
oo die site heb ik al in favorieten idd vanwege de prachtige pruiken!
pi_99880443
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 11:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zo, da's nog een duur grapje :o

Ik ga vandaag de cirkelrok van m'n zusje afmaken :D

Xx!
Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkel :)
  zondag 24 juli 2011 @ 20:42:56 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99892458
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:06 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkel :)
Dat snap ik :)

Hier de cirkelrok van zusjelief in elkaar. Moet nog een patroon tekenen vanavond, maar heb er nog even heel weinig zin in...

Xx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')