abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99452489
Ik ben dus gegaan voor het patroontje wat tink89 gelinkt had en so far so good :) Ik heb alleen de overrok nog niet op lengte geknipt want ik weet niet wat hij gaat doen als de hoepel eronder zit.
Over de rood satijnen(wat een I&^% stof trouwens!) komt nog een laag kant en daarover nog een laag voile. Die lagen ga ik denk ik omstrikken met linten anders krijg je : Een elastiek van de hoepelrok, een elastiek van de onderrok, een elastiek van de overrok etc Dat lijkt me niet lekker zitten onder een corset lol
pi_99453076
Kopen jullie weleens stof online? Zo ja, waar??
pi_99453394
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:15 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Kopen jullie weleens stof online? Zo ja, waar??
Ik heb tot nu toe alleen fournituren online gekocht bij destoffenwinkel.nl oid.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:46:11 #54
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99454379
ik wil nog stoffen gaan kopen bij http://www.vermiljoenshop.be/ die winkel is echt liefde! En ook via etsy denk ik..
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_99454542
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:01 schreef Audreyoot het volgende:
Ik ben dus gegaan voor het patroontje wat tink89 gelinkt had en so far so good :) Ik heb alleen de overrok nog niet op lengte geknipt want ik weet niet wat hij gaat doen als de hoepel eronder zit.
Over de rood satijnen(wat een I&^% stof trouwens!) komt nog een laag kant en daarover nog een laag voile. Die lagen ga ik denk ik omstrikken met linten anders krijg je : Een elastiek van de hoepelrok, een elastiek van de onderrok, een elastiek van de overrok etc Dat lijkt me niet lekker zitten onder een corset lol
Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?

Trouwens ook lekker asociaal dat iemand een werkbeschrijving uitscheurt. :?
Fijn dat het via een andere bieb alsnog gelukt is!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99454726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Mry het volgende:

[..]

Je kunt anders misschien ook meerdere lagen samen afwerken met één elastiek of lint, dat scheelt ook al wat qua dikte. Of kan dat niet in dit ontwerp?

Trouwens ook lekker asociaal dat iemand een werkbeschrijving uitscheurt. :?
Fijn dat het via een andere bieb alsnog gelukt is!
Ja was ik ook al over na het denken, met een laag kant kan het wel maar met de lagen voile gaat mijn naaimachine het begeven ben ik bang :')
pi_99456082
Oke update,
Het is rood, gigantisch en best lelijk, maar daar wordt aan gewerkt ;) .

Tailleband gemaakt met elastiek, circelrok volgens beschrijving alleen moet hij nog gekort worden. Dit kan ik pas doen als ik de hoepel hier heb...
Er zit nu 6,5 meter stof in.

Het rood lijkt echt lelijk op de foto's maar dat krijg je met gsm kwaliteit..
pi_99463069
UPDATE

Nu ook de 1e sieroverrok af :) Is kant afgezet met biasband en bovenin lint.

[ Bericht 6% gewijzigd door Audreyoot op 14-07-2011 16:48:19 ]
pi_99472192
Dat gaat best hard! Ik vind nu vooral de rok van kant ( O+ ) mooi, maar die andere is dan ook nog niet afgewerkt.

Wat heb je voor plannen voor het corset?
pi_99478898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:55 schreef Mry het volgende:
Dat gaat best hard! Ik vind nu vooral de rok van kant ( O+ ) mooi, maar die andere is dan ook nog niet afgewerkt.

Wat heb je voor plannen voor het corset?
Ja het moet ook nog wat worden :)

Corset had ik sowieso al van zwart satijn dus daar heb ik gelukkig geen werk aan :)
pi_99482894
Meiden, hoe heet zo'n beetje lang hemdje met spaghettibandjes, zo eentje die van boven strak zit en van onder wijd uit loopt. Ik ben er een patroon van aan het zoeken om zelf te maken O+
8 Makes 1 Team
pi_99492009
Geen idee, A-lijn topje?
pi_99492923
Volgens mij babydoll, in de Simplicity van deze maand staan er een aantal patronen van in.
pi_99494402
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja het moet ook nog wat worden :)

Corset had ik sowieso al van zwart satijn dus daar heb ik gelukkig geen werk aan :)
Handig! Corsetten zijn: O+

Het lijkt me echt geweldig om ze zelf te kunnen maken. Ik durf er alleen nooit aan te beginnen omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt. En een mooi patroon kost al snel 15 a 20 euro. }:|
pi_99497987
Ik heb ooit eens een knipmode gekocht omdat er een patroon voor een korset in stond, ik heb hem alleen nog steeds niet gemaakt:

Knipmode oktober 2008
pi_99498501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:56 schreef Mry het volgende:

[..]

Handig! Corsetten zijn: O+

Het lijkt me echt geweldig om ze zelf te kunnen maken. Ik durf er alleen nooit aan te beginnen omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt. En een mooi patroon kost al snel 15 a 20 euro. }:|
Ja ik wil er ook nog altijd eentje zelf maken maar het is heeeuul veeuuul werk. En ik heb al 3 korsetten en eentje daarvan paste perfect bij deze jurk dus maken was niet nodig :)

Toch zal ik baleinen in het topje moeten gaan inzetten voor de vampier-tiet-stekels of hoe wil je het noemen, laten we het de vleermuisbh dopen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb ooit eens een knipmode gekocht omdat er een patroon voor een korset in stond, ik heb hem alleen nog steeds niet gemaakt:

[ afbeelding ]
Knipmode oktober 2008
Leuk patroon :D
pi_99504241
Dat is inderdaad een mooi korset Miendientje!
Het buigt/vouwt alleen op de modelfoto wel op een manier waardoor het lijkt alsof het er een zonder baleinen is. Of zien mijn noob-ogen dat verkeerd?

Vleermuisbh! :D
pi_99504782
UPDATE :D

Ben vandaag aan de hoofdtooi begonnen van skai. Hij wordt nog zwart gespoten, komt nog voile aan de achterkant en rode stenen op.

pi_99505256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:28 schreef Mry het volgende:
Dat is inderdaad een mooi korset Miendientje!
Het buigt/vouwt alleen op de modelfoto wel op een manier waardoor het lijkt alsof het er een zonder baleinen is. Of zien mijn noob-ogen dat verkeerd?

Vleermuisbh! :D
Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.
pi_99506236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:55 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Is met baleinen, maar op het model zitten er inderdaad wel wat vouwen in, ook op de foto op de andere bladzijde. Misschien is het model wat te dun.
Dan nog zit het niet helemaal zoals het zou moeten, wss kunststof baleinen gebruikt ipv metalen.
pi_99523697
Ik ga toch maar eens kijken of ik die knip nog kan vinden hier ergens in een bieb. Ik vind de vorm wel heel erg mooi. :)
pi_99535067
Ik heb een prinsesje hier ;)

Beetje van mezelf en een beetje van mn moeder... ;)
Fake it till you make it...
pi_99535776
Superlief!
pi_99536304
Ze ziet er mooi uit!
pi_99544943
*UPDATE :D *

Vandaag een begin gemaakt met de plooien inzetten. Heb maar alles met de hand gedaan want ik word gek van 6 meter stof onder de machine.

Oooh en mijn hoepelrok zit eronder!

(hij staat over een kruk heen bij gebrek aan paspop :') )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')