Ik hoop het wel! Waarschijnlijk ga ik zwarte rozen zetten op de punten waar de plooien vast zitten. Heb dit nog nooit gedaan maar de rok was totaal niet naar mijn zin dus ik ben maar wat gaan spelden en toen kwam ik op dit ideequote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:31 schreef Nijna het volgende:
Woooow wat een werk! Maar wordt vast heel gaaf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrowquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:55 schreef Miendientje het volgende:
Ha creepy, zitten die tanden vast geplakt ofzo?
Ik snap het nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:09 schreef Mry het volgende:
Haha gave foto!
Ik heb net 'Fit for Real People' besteld, een boek met technieken om patronen op maat aan te passen. Het krijgt op veel blogs en naaiwebsites erg goede reviews dus ik ben benieuwd!
Hier een linkje waar je het boek een beetje in kunt kijken:
http://www.amazon.com/Fit(...)attern/dp/0935278435
aaah dan is dat ding wel handig jaquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:57 schreef Mry het volgende:
Patronen gaan net als winkelkleding bij elke maat uit van standaardafmetingen. Maar meestal wijkt je lichaam wel op een paar plaatsen van deze standaardmaten af waardoor de kleding dan niet helemaal goed past. Bij iemand met een F-cup passen bijv. de knoopjes van een blouse bijna nooit dicht, iemand met een holle rug of weinig kont moet een riem aan bij alle broeken, iemand met brede bovenbenen kan niet normaal lopen in een strakke kokerrok, etc, etc.
En in dit boek staat dan voor een heleboel van dat soort problemen een uitleg hoe je kledingpatronen zo kunt aanpassen aan je eigen lichaam dat de kleding uiteindelijk wel perfect past
(Ik weet trouwens dat sommige dingen die in de uitleg staan nogal voor zich spreken, dus dat is niet omdat ik denk dat je dat niet snapt maar omdat ik het zo makkelijker uitleggen vind.)
Dankjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:33 schreef Taartje het volgende:
Wauw Audreyoot, dat wordt echt een geweldig kostuum! Bij wat voor gelegenheid ga je het dragen? (sorry als ik er overheen heb gelezen!)
kun je die ook in nederland kopen? Online?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:35 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het is een soort huls om je tand waar een mal inzit, zo kan je hem over je tand klikken en blijft super zitten. Ik heb het kleine modelletje, ze zijn ook langer verkrijgbaar. Het merk is scarecrow
Jups, even webshop opzoeken....gevonden!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:00 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
kun je die ook in nederland kopen? Online?
Zo, da's nog een duur grapjequote:Op zondag 24 juli 2011 02:54 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Jups, even webshop opzoeken....gevonden!
Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkelquote:Op zondag 24 juli 2011 11:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo, da's nog een duur grapje![]()
Ik ga vandaag de cirkelrok van m'n zusje afmaken
Xx!
Dat snap ikquote:Op zondag 24 juli 2011 16:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja het zijn de wat professionelere theatertandjes, niet de 2 euro gebitjes van de feestwinkel
Heb je al geprobeerd om de draadspanning aan te passen?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef Quaintrelle het volgende:
Volgens mij is de spanning van deze machine kapot dus ik kan toch maar beter een nieuwe halen.
In ieder geval is zowel de boven- als onderdraad zichtbaar en ik heb geen idee waar dat aan ligt.
Uiteraard, maar helaas hielp niet het.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om de draadspanning aan te passen?
Gewoon even langs een naaimachine-handel gaan. Het kan best iets onzinnigs zijn, als een haakje aan je naald of een braampje in je spoelhuis. Bij mij bleek het (op een Singer) het knopje helemaal rechtsboven te zijn, om de afstand tussen de steken te regelen, dat niet goed staan =)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef Quaintrelle het volgende:
[..]
Uiteraard, maar helaas hielp niet het.
In sommige gevallen nestelt het bovendraad zich onder het stofje bij de eerste steek.
Heel vreemd allemaal. xD
Oke, zal ik doen !quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gewoon even langs een naaimachine-handel gaan. Het kan best iets onzinnigs zijn, als een haakje aan je naald of een braampje in je spoelhuis. Bij mij bleek het (op een Singer) het knopje helemaal rechtsboven te zijn, om de afstand tussen de steken te regelen, dat niet goed staan =)
Xx!
Die heb ik ook, maar dan in nog saaier beige. Gekregen via een vriend, was van zijn oma geweest. Zaten ook allemaal leuke oude dingetjes in en een hele mooie kartelschaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Nijna het volgende:
Naaidoos gekocht, toch maar saai grijs, maar functioneel gekozen
[ afbeelding ]
-knip-
Oh, wat wordt het cadeautje als ik vragen mag ? :3quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Nijna het volgende:
Ben nog even met kraamcadeautje bezig en daarna ga ik mn machine eens even na laten kijken, want volgens mij maakt ie wat veel geluid en ik krijg de draadspanning niet helemaal ok volgens mij (onderdraad, geen idee hoe ik dat moet doen, laat ik liever aan iemand over die er verstand van heeft).
Hier kost een volledige onderhoudsbeurt zo'n 40,- euro. Best te doen dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Quaintrelle het volgende:
[..]
Oke, zal ik doen !
Ik zat er al aan te denken omdat de machine ook stoffig is, maar ik ben altijd bang dat ze van die onzinnige bedragen gaan vragen voor onderhoud dat ik beter gelijk een nieuwe kan halen. Ach, ik hoop dat hij te redden is, want ik vind hem wel fraai en hij heeft veel steken. xD
Ik vind het wel echt handig ja, schaar zit in het vakje in de klep, speldenkussen onderin, alle kleine frutsels bovenin, zoals meetlint en garenklosjes die ik aan het gebruiken ben. Voor alles wat ik niet gebruik, heb ik thuis een extra mand, anders past het nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:28 schreef Mry het volgende:
Zijn die naaidozen nou heel praktisch en overzichtelijk?
Ik bewaar zelf mijn naaispullen gewoon in een diepe A4 doos en daarin is het natuurlijk een permanent rommeltje. Ik heb alleen nooit echt overwogen om een speciale naaidoos te kopen. Elke keer als ik wat geld over heb voor mijn hobby's dan sprint ik meteen naar de stoffenwinkel.
Die site is leukquote:Op donderdag 28 juli 2011 11:20 schreef Inu het volgende:
Deze site verzameld alle leuke dingetjes van blogs:
http://sewing.craftgossip.com/
Oeh sweet!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef Nijna het volgende:
Die van blokker ziet er van buiten leuker uit, maar heeft niet van die staafjes voor je klosjes en dat vond ik aan deze wel handig. Hier kan het stuk waar de klosjes op staan eruit en daarbovenop zit ook nog een helft met vakjes. Ik ben er wel blij mee.
[ afbeelding ]
Vooral voor naar les vind ik het erg handig, dan heb ik alles bij me. Het is ook wel een beetje een rommelbak hoor, maar goed.
Quaintrelle, het wordt een verschoonmatje, hij is af. Hier een voorgaand exemplaar, die van nu houd ik nog even geheim, weet niet of diegene hier ook leest...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
draadspanning te hoog?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:32 schreef koudethee het volgende:
Mijn naaimachine (Pfaff creative 2.0) geeft problemen bij de zigzag steek: De stof trekt samen. Er ontstaat als het ware een bolling in de lengterichting. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
Wauw!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb maar eens een begin aan de top gemaaktBij gebrek aan paspop heb ik er proppen papier in geduwd
![]()
Moet nog helemaal afgewerkt worden en er mist nog iets aan de top maar ik weet niet wat... Korset staat er trouwens nog niet op maar komt er wel overheen
Verder ben ik nog op de zwarte rozen het wachten die nog op de rokplooien komen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb maar eens een begin aan de top gemaaktBij gebrek aan paspop heb ik er proppen papier in geduwd
![]()
Moet nog helemaal afgewerkt worden en er mist nog iets aan de top maar ik weet niet wat... Korset staat er trouwens nog niet op maar komt er wel overheen
[ afbeelding ]
Nee hoor, dat gaat met een gewone naald ook prima.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:25 schreef Sjeen het volgende:
Audreyoot, mooi!
Vraagje, ik wil heel graag een tafellaken/tafelzeil met steenprint. Maar deze is niet afgewerkt met biasband. Is dat simpel zelf te doen, heb ik daar een speciale naald voor nodig?
ik hoef gelukkig maar een 'klein' stukje, 1.40m bij 1.00m. Ik ga het eens proberenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:43 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat met een gewone naald ook prima.
Wat soms wel lastig is als je grote lappen tafelzeil naait, is dat je dat allemaal een beetje moet 'optillen' tijdens het stikken, anders geleid het niet recht door de naaimachine (omdat al dat gewicht eraan hangt en zeil nogal de neiging heeft om aan je tafel te plakken...)
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nee heb het allemaal gewoon genaaid en gelockt en voor de knoop heb ik een speciale naald.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:27 schreef Audreyoot het volgende:
Superleuk!! Hoe zet je de stof vast, met een tacker?
Ahzo! Coolquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nee heb het allemaal gewoon genaaid en gelockt en voor de knoop heb ik een speciale naald.
Je kan vormpjes kopen om zelf knopen te maken en die hebben tandjes die je vastzet in de stof.
Dit:
[ afbeelding ]
Hai,quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:20 schreef Spacekitten het volgende:
Ik neus hier ook even mee! Ben nog steeds bezig met een eerste rokKrijg mezelf er niet helemaal toe gezet
Vraagje aan Tink89: Ik las dat je naailes had (en shopt op den mert in Tilburg W) heb je dan toevallig ook naailes in Tilburg? Zoek namelijk daar al een tijdje iets fatsoenlijks, maar kom er niet uit
Dat krijg je dus als je googled @workquote:
Hmm ja ik zit de hele dag op mn werk op internet maar ik heb dan ook geen baas waar ik bang voor hoef te zijn hahaquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat krijg je dus als je googled @work
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |