abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99943345
Hallo alle creatieve dames hier !
Ik heb net een tweedehands naaimachine gekocht en opgehaald via marktplaats en wil graag beginnen met naaien.
Het lijkt me super om zelf kleding te maken.
Iemand nog tips voor een beginner en welke naaimachine hebben jullie ?
Volgens mij is de spanning van deze machine kapot dus ik kan toch maar beter een nieuwe halen.
In ieder geval is zowel de boven- als onderdraad zichtbaar en ik heb geen idee waar dat aan ligt.

Ach ja, ik hoop dat ik de kunst van het naaien een beetje onder de knie kan krijgen met mijn twee linker handen. xD
pi_99950058
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef Quaintrelle het volgende:
Volgens mij is de spanning van deze machine kapot dus ik kan toch maar beter een nieuwe halen.
In ieder geval is zowel de boven- als onderdraad zichtbaar en ik heb geen idee waar dat aan ligt.

Heb je al geprobeerd om de draadspanning aan te passen?
pi_99955290
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om de draadspanning aan te passen?
Uiteraard, maar helaas hielp niet het.
In sommige gevallen nestelt het bovendraad zich onder het stofje bij de eerste steek.
Heel vreemd allemaal. xD
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:06:55 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99955565
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Uiteraard, maar helaas hielp niet het.
In sommige gevallen nestelt het bovendraad zich onder het stofje bij de eerste steek.
Heel vreemd allemaal. xD
Gewoon even langs een naaimachine-handel gaan. Het kan best iets onzinnigs zijn, als een haakje aan je naald of een braampje in je spoelhuis. Bij mij bleek het (op een Singer) het knopje helemaal rechtsboven te zijn, om de afstand tussen de steken te regelen, dat niet goed staan =)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99955789
Naaidoos gekocht, toch maar saai grijs, maar functioneel gekozen

Ben nog even met kraamcadeautje bezig en daarna ga ik mn machine eens even na laten kijken, want volgens mij maakt ie wat veel geluid en ik krijg de draadspanning niet helemaal ok volgens mij (onderdraad, geen idee hoe ik dat moet doen, laat ik liever aan iemand over die er verstand van heeft).
Fake it till you make it...
pi_99955790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Gewoon even langs een naaimachine-handel gaan. Het kan best iets onzinnigs zijn, als een haakje aan je naald of een braampje in je spoelhuis. Bij mij bleek het (op een Singer) het knopje helemaal rechtsboven te zijn, om de afstand tussen de steken te regelen, dat niet goed staan =)

Xx!
Oke, zal ik doen ! :D
Ik zat er al aan te denken omdat de machine ook stoffig is, maar ik ben altijd bang dat ze van die onzinnige bedragen gaan vragen voor onderhoud dat ik beter gelijk een nieuwe kan halen. Ach, ik hoop dat hij te redden is, want ik vind hem wel fraai en hij heeft veel steken. xD
pi_99955946
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Nijna het volgende:
Naaidoos gekocht, toch maar saai grijs, maar functioneel gekozen
[ afbeelding ]

-knip-
Die heb ik ook, maar dan in nog saaier beige. Gekregen via een vriend, was van zijn oma geweest. Zaten ook allemaal leuke oude dingetjes in en een hele mooie kartelschaar.
pi_99956015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Nijna het volgende:

Ben nog even met kraamcadeautje bezig en daarna ga ik mn machine eens even na laten kijken, want volgens mij maakt ie wat veel geluid en ik krijg de draadspanning niet helemaal ok volgens mij (onderdraad, geen idee hoe ik dat moet doen, laat ik liever aan iemand over die er verstand van heeft).
Oh, wat wordt het cadeautje als ik vragen mag ? :3
pi_99961524
Ik heb mijn naaidoos een x op de rommelmarkt voor 2,5 euro gekocht haha! Hij is lakpaars en very 70's :D

pi_99961634
Die is leuk
pi_99962238
Vond ik ook :Y
pi_99962972
Zijn die naaidozen nou heel praktisch en overzichtelijk?

Ik bewaar zelf mijn naaispullen gewoon in een diepe A4 doos en daarin is het natuurlijk een permanent rommeltje. Ik heb alleen nooit echt overwogen om een speciale naaidoos te kopen. Elke keer als ik wat geld over heb voor mijn hobby's dan sprint ik meteen naar de stoffenwinkel. O-)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:29:12 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99962984
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Oke, zal ik doen ! :D
Ik zat er al aan te denken omdat de machine ook stoffig is, maar ik ben altijd bang dat ze van die onzinnige bedragen gaan vragen voor onderhoud dat ik beter gelijk een nieuwe kan halen. Ach, ik hoop dat hij te redden is, want ik vind hem wel fraai en hij heeft veel steken. xD
Hier kost een volledige onderhoudsbeurt zo'n 40,- euro. Best te doen dus.

En als je toch een nieuwe wilt:

De aldi en lidl hebben deze week een naaimachine en lockmachine in de aanbieding. De ervaring van mijn naailerares is dat dat prima machines zijn, vooral voor iemand die nog geen honderdduizend dingen wil doen, maar gewoon kleding wilt maken en de meest voorkomende steken nodig heeft. Ze hebben ook leuke accessoires in de aanbieding.

Sinds vorige week is dit juweeltje overigens van mij:

http://www.cathkidston.co(...)y-sewing-basket.aspx :D

Xx!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:30:25 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99963030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:28 schreef Mry het volgende:
Zijn die naaidozen nou heel praktisch en overzichtelijk?

Ik bewaar zelf mijn naaispullen gewoon in een diepe A4 doos en daarin is het natuurlijk een permanent rommeltje. Ik heb alleen nooit echt overwogen om een speciale naaidoos te kopen. Elke keer als ik wat geld over heb voor mijn hobby's dan sprint ik meteen naar de stoffenwinkel. O-)
Ik vind het wel echt handig ja, schaar zit in het vakje in de klep, speldenkussen onderin, alle kleine frutsels bovenin, zoals meetlint en garenklosjes die ik aan het gebruiken ben. Voor alles wat ik niet gebruik, heb ik thuis een extra mand, anders past het niet O-) Maar de projectjes die ik aan het doen ben, die kleuren garen en spoeltjes enzo, die zitten in deze mand :D

Xx
pi_99965449
Oh, ik ben jaloers vanwege de Cath Kidston naaimand.
De paarse van Audrey is ook leuk.
Bij Blokker hebben ze deze:
http://www.blokker.nl/web(...)269&productId=100309
De tekst erop ( Knit kit) stoort me een beetje, dus ik twijfel nog even door.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:08:51 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99966600
mijn kamer is gewoon mijn naaidoos ^^
overal ligt altijd vanalles ed. alleen de naaivoetjes en de spoeltjes doe ik altijd netjes opruimen in het bakje dat bij de naaimachine zit.
Voor naaigaren op te ruimen zijn er hier in huis van die 'koffertjes' aangeschaft met vakindeling.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_99979466
Die van blokker ziet er van buiten leuker uit, maar heeft niet van die staafjes voor je klosjes en dat vond ik aan deze wel handig. Hier kan het stuk waar de klosjes op staan eruit en daarbovenop zit ook nog een helft met vakjes. Ik ben er wel blij mee.

Vooral voor naar les vind ik het erg handig, dan heb ik alles bij me. Het is ook wel een beetje een rommelbak hoor, maar goed.

Quaintrelle, het wordt een verschoonmatje, hij is af. Hier een voorgaand exemplaar, die van nu houd ik nog even geheim, weet niet of diegene hier ook leest...

Fake it till you make it...
  donderdag 28 juli 2011 @ 01:09:13 #118
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_100031322
Ik heb inmiddels al heel veel fijne blogs gezien met handige tutorials voor leuke dingen zoals deze Gros grain fabulous met een free pantern month!

hebben jullie ook nog aanraders?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_100039438
Simpel etui:
http://gluegunannie.com/?p=227
Ik heb deze zelf een paar keer gemaakt en ik raad wel aan om stevige stof te gebruiken voor de buitenkant, of om er extra tussenvoering in te verwerken.

Portemonnee:
https://elily00.wordpress.com/tutorials/wallet/

Speeltipi voor kinderen:
http://sewmamasew.com/blog2/2008/07/summer-sewing-childs-tent/

En dit is een van mijn favoriete blogs:
http://buzzybeesworld.blogspot.com/

Onder 'Tricks of the trade' staan een heleboel technieken met erg mooie afwerking.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:11:18 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100064066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:20 schreef Inu het volgende:
Deze site verzameld alle leuke dingetjes van blogs:
http://sewing.craftgossip.com/
Die site is leuk :)

Ik vergat trouwens helemaal deze:
http://www.burdastyle.de/schnittmuster/kostenlose-schnittmuster/

Op de Duitse site van Burda magazine staan een heleboel gratis kledingpatronen. Je hoeft er alleen een account voor aan te maken. Ik geloof dat je ook voor Engelse werkbeschrijvingen kunt kiezen maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
pi_100067223
Laatste creatie:

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100067251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef Nijna het volgende:
Die van blokker ziet er van buiten leuker uit, maar heeft niet van die staafjes voor je klosjes en dat vond ik aan deze wel handig. Hier kan het stuk waar de klosjes op staan eruit en daarbovenop zit ook nog een helft met vakjes. Ik ben er wel blij mee.
[ afbeelding ]
Vooral voor naar les vind ik het erg handig, dan heb ik alles bij me. Het is ook wel een beetje een rommelbak hoor, maar goed.

Quaintrelle, het wordt een verschoonmatje, hij is af. Hier een voorgaand exemplaar, die van nu houd ik nog even geheim, weet niet of diegene hier ook leest...
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oeh sweet!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100080558
Mooi topje !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')