toeringcars mogen ook de ring op dus daar zou ik je niet te veel zorgen over maken, en je bent verplicht rechts te houden net als op een gewone weg en links moet je inhalenquote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.quote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Eergister veel mooie dingen gespot. Een Ford GT40, Lamborghini, Porsche's GT2RS en GT3RS, zoveel dat het niet meer leuk was. Een Nissan GT-R en een paar Lotussen.quote:Op maandag 25 april 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:
Nürburgring webcam
Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
whehehe, die gast op 1:50 valt gewoon uit zn auto terwijl die auto niet eens crashtquote:Op maandag 25 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften
thnx voor de info.. circuit ken ik al redelijk uit mn hoofd door oa. GT, dus dat zal het probleem niet zijnquote:Op maandag 25 april 2011 23:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.
Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.quote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Met de motor is écht!! een uitdaging, het circuit heeft zoveel blinde bochten, met de motor is echt topsport. En ja, je kan gratis kijken er zijn genoeg plekken makkelijk te bereiken. Voor de écht mooie plekken moet je wat meer moeite doen.quote:Op maandag 25 april 2011 23:24 schreef DarkNoize het volgende:
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keerje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van
Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug
Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?
Kosten als je schade rijd? Die zijn torenhoog. Stukje vangrail kost je 45 euro per strekende meter. Vangrail is overal 2 lagen hoog, dus een stukje vangrail van 10 meter kost je al 20X45 euro is dus al 900 euro. Dan krijg je nog eventuele afsleepkosten en afsluiten van het circuit. Voor zover ik weet zijn de kosten voor het afsluiten ongeveer 1500 euro per uur.quote:Op maandag 25 april 2011 23:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.
Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
Want? Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand. Verhalen waarbij iemand crasht en een ander "meeneemt" zijn heel zeldzaam, meestal is het eenzijdig door overschatting van eigen kunnen of het circuit niet goed kennen. Kijk maar eens op youtube naar crashes, bijna allemaal eenzijdig en vaak op dezelfde plekken. Beruchte plekken zijn Adenauer Forst, die is blind en erg listig en Schwedenkreuz waar je omhoog rijd, je een lichte bocht naar links krijg en de weg meteen weer een beetje omlaag gaat, auto word daar licht en je hebt overstuur als je daar niet op bedacht bent of te snel gaat.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef Kriegel het volgende:
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen.
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..quote:Op maandag 25 april 2011 23:50 schreef RingBewoner het volgende:
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
45 euro is excl. manuren. Dat is alleen nog maar vangrail, de rest komt er gewoon overheen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef RingBewoner het volgende:
Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
Hebben we het over deze bocht:quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?
(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Prima.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:28 schreef RingBewoner het volgende:
Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
Yep. En daar zou je met 120 km/u geen problemen moeten hebben. Alleen als er olie op de baan ligt oid...quote:
kon de volle lap van Stephan Bellof niet vinden. (6.11)quote:
Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin...quote:
Yupquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin...
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:
Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk!
Dan ben jij inderdaad de gevaarlijke gekquote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Er staan meer gele mannetjes als je denktquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
Zo dan, die zwarte auto die er bijna nog bovenop klapt...quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:
Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk!
Die is echt briljant. Het zal je maar gebeuren, zit je daar op je motor te stoempen als een gek om een snelle ronde te rijden, komt er een f*cking transit je voorbij zetten. Ik zou mijn motor accuut aan de kant neerzetten en nooit meer rijden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk
"There is a bike in my way"
Exact. Zeker omdat het blok wat ik heb enorm betrouwbaar en duurzaam is, maar ze staan wel bekend om oliedrukproblemen bij zware belasting. Dus of een ander carter, of nog even wachten. Maargoed eerst andere (Nederlandse) circuits opzoeken als er weer een een meeting op het circuit is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld. Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
Dat hangt toch ernstig af van de voorwaarden...quote:Op woensdag 27 april 2011 11:17 schreef k_man het volgende:
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld.
Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.quote:Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.
Een uitspraak waar genoeg op af te dingen valt overigens en die je moet lezen ten aanzien van die specifieke verzekeringsvoorwaarden.quote:Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.
Zie o.a. hier.
Nee hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen.
Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit. Wel deelnemen aan snelheidswedstrijden. Maar TF is geen snelheidswedstrijd, sterker nog: het is expliciet verboden om je tijd te meten tijdens TF.quote:Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest.quote:Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gmeeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere verzekeringsmaatschappij-medewerker.
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.quote:Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).
Dat is een feit. Gewoon je voorwaarden checken en dan met name de uitsluitingen.quote:Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden.
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn. Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor. Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit.
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.quote:In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.quote:Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest.
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.quote:En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.
Ik was de b.v. vergeten, maar ik kan je vertellen dat de tekst zoals ik hem in de voorwaarden heb niet uniek is.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:23 schreef k_man het volgende:
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn.
Ik heb mijn verzekering niet uitgezocht op basis van de uitsluitingen... Wel gecheckt op een later moment. Even voor de goede orde...quote:Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.
Klopt. Ik zou ook iedereen aanraden om naar een betere verzekering te zoeken.quote:Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.
Uit je verzekering gegooid zijn nadat je daar schade hebt gereden is wat anders dan om het enkele feit dat je daar rijdt. Ik geloof daar niets van en als het al gebeurd is, dan zouden ze een klacht er over in moeten dienen. Want als de verzekeraar het niet wil dekken: prima. Maar bepalen wat jij met die auto doet buiten de dekking om: niet hun zaak.quote:Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.
Evidente zaken hoef je niet te benoemen. Nog afgezien dat je jezelf daarmee in de vingers kan snijden. Door zaken heel expliciet te noemen kun je zaken die niet expliciet genoemd zijn er juist weer buiten laten vallen... immers, je was zaken expliciet aan het noemen.quote:Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
Herken ik niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:47 schreef Catch_me het volgende:
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo
Wie niet?? ;-)quote:Op woensdag 27 april 2011 23:41 schreef k_man het volgende:
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat.
Ik zie je de 26equote:Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Ok.quote:
Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar de meesten die er echt vaak komen hebben er geen probleem mee. Het is niet altijd u vraagt, wij draaien natuurlijk, maar als je het vriendelijk vraagt gaat de deur bij velen gewoon open.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:
Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.
Dat dan weer niet, want die haalde de BTG nog niet in 10 min. (wat snel is voor een Transit, maar met een BTG van 10 min. zit je over een volle ronde op bijna 10.30 en dat is wezenlijk langzamer).quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:23 schreef densmee het volgende:
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk
Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:20 schreef DS4 het volgende:
Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.
Ik ben er van rond 18-19 juni t/m 25 juniquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:03 schreef Sejt het volgende:
Wie is er het weekend van 17-19 juni?
Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor...
Hebbie ook een linkie?quote:Op zondag 1 mei 2011 12:56 schreef daNpy het volgende:
Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin.
Zie PM.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hebbie ook een linkie?
Blijft staan dat de verzekeraar het niet mag en kan verbieden.
Gezien en gelezen dat de betreffende persoon gerechtelijke stappen onderneemt. En terecht!quote:
Dat klopt.quote:Er is zoveel dat niet kan en mag, en toch gebeurt
Hij is inmiddels (met al zijn voertuigen) weg bij betreffende verzekeraar. Hoe dan ook wil je daar niet meer verzekerd zijn imo.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gezien en gelezen dat de betreffende persoon gerechtelijke stappen onderneemt. En terecht!
Da's waar jaquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:30 schreef DS4 het volgende:
Nee, dat is een ander verhaal. Maar een royement levert problemen op bij het verkrijgen van een nieuwe verzekering... Dus daarom wil je nog wel even procederen...
Leuk om te zien, zal er eens aan denken met de Aygo op eco bandjesquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:46 schreef Dingest het volgende:
Voor de mensen die zeggen dat hun wagen niet geschikt is:
[ afbeelding ]
Ik heb er ook met een vorige generatie Ford Ka en een Citroën Xsara Picasso diesel op gereden. Blijft gewoon leuk omdat het zo'n uitdagend traject is. Als je gewoon je eigen auto er op los laat en oplettend rijdt hoeft er ook niets aan de hand te zijn, een wagen die niet ontwikkelt is als sportwagen is ook uitdagend en leuk op de ring als je een beetje zijn uiterste kanten opzoekt.
Over extra belasting maak ik mij op zich niet zorgen. Even de Stelviopas rijden is ook een enorme belasting voor je auto en dat doen mensen ook zonder nadenken met bijna alles wat rijdt
Welke brochure?quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:30 schreef gias het volgende:
Vreemde is dat de brochure van de Nordschleife nadrukkelijk aangeeft dat je wel gewoon verzekerd bent.
Wil prima, wel een beetje je moment kiezen (bij voorkeur dus met een droge baan en als het kan proberen een grote groep te vermijden), goed in je spiegels kijken en overwegend rechts houden. Ring-verkeer heeft rekening te houden met langzamer verkeer - er komen ook campers of volledig bussen op. Dan kan je nog steeds goed uitleven want de moeilijkheidsgraad wordt er niet veel minder op. Je snelheid is alleen niet zo hoog en er komt geen mooi gebulder onder je kap vandaanquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:15 schreef caspervc het volgende:
[..]
Leuk om te zien, zal er eens aan denken met de Aygo op eco bandjes
Heb je trouwens die ubergave beertjeswieldoppen op je 121?
[ afbeelding ]
papierenbrochure verkrijgbaar bij de ringkaarten hokje.quote:
Kan hem eventueel wel inscannen, maar hij is 125% A4quote:Your own vehicle insurance (third-party or comprohensive) is also valid for tourist drives
Dan koop je feitelijk gezien dus ook een verzekeringsgarantie voor die 24 euroquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef DS4 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zou het vrij dommig vinden van Nürburgring GmbH, want als ik dan niet verzekerd blijk te zijn heb ik wellicht verhaalsrecht op hen...
Daar willen we dan natuurlijk wel foto's van.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:11 schreef Erasmo het volgende:
Ik zag het toevallig al op een van de filmpjes. Ga het morgen gewoon rustig aan doen in mijn 2CV hoor
Dat weet ik eigenlijk niet (meer). Volgens mij wel. Misschien dat er zelfs wel gewoon een automaat staat om zo'n pasje te kopen, maar dat kan ik ook gefantaseerd hebben Neem het bedrag anders gewoon voor de zekerheid contant meequote:Op donderdag 5 mei 2011 23:11 schreef Erasmo het volgende:
Ik zag het toevallig al op een van de filmpjes. Ga het morgen gewoon rustig aan doen in mijn 2CV hoor
Kan je trouwens pinnen bij die kassa?
Hou de webcam morgenmiddag maar in de gaten Hopelijk nemen de aanwezige ringfotografen de moeite om mij te klikkenquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Daar willen we dan natuurlijk wel foto's van.
Ik neem sowieso flink wat ¤'s mee zodat ik peut onderweg(25l tank ) ook onderweg kan afrekenen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:36 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet (meer). Volgens mij wel. Misschien dat er zelfs wel gewoon een automaat staat om zo'n pasje te kopen, maar dat kan ik ook gefantaseerd hebben Neem het bedrag anders gewoon voor de zekerheid contant mee
Zag trouwens net je filmpje van de AX op joetjoeb Zelf filmen/fotograferen ga ik niet doen, wil me volledig focussen op het rijden.quote:
Kan alleen maar zeggen: have fun! Doe lekker rustig aan, goed in je spiegels kijken en vermaak je!! Neem inderdaad flink wat contanten mee, je kan in de buurt pinnen, automaten zijn dungezaaid en heb wel eens meegemaakt dat ik maximaal 10 euro kon pinnen. Kaartje koop je inderdaad bij het loket naast waar je de baan opgaat, pas is tegenwoordig soort van magnetisch dus het is een kwestie van langs halen. Net als met zo'n OV kaart.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zag trouwens net je filmpje van de AX op joetjoeb Zelf filmen/fotograferen ga ik niet doen, wil me volledig focussen op het rijden.
Deze? (dat moet eigenlijk wel, gezien de titel)quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zag trouwens net je filmpje van de AX op joetjoeb Zelf filmen/fotograferen ga ik niet doen, wil me volledig focussen op het rijden.
Hm..... je hebt racen en racen. Ik ga ook sportiever door de bochten dan op de openbare weg. Maar ik heb nog geen piepende banden, doortrekken in toeren doe ik ook niet. Je hebt het echt zelf in de hand.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:43 schreef Mikkie het volgende:
In een eend de Ring op .
Ik ken het circuit helemaal niet, dus als ik binnenkort met m'n 320d ga, doe ik lekker rustig aan .
Zeg ik nu... als ik er eenmaal ben ga ik toch wel doorrijden
Doortrekken heeft met een diesel sowieso niet echt zin natuurlijk . Piepende banden enzo doe ik ook niet, daarvoor ken ik het circuit ook echt niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hm..... je hebt racen en racen. Ik ga ook sportiever door de bochten dan op de openbare weg. Maar ik heb nog geen piepende banden, doortrekken in toeren doe ik ook niet. Je hebt het echt zelf in de hand.
Moet ik nog plannen, maar ik meld het wel hier...quote:
Waar móet je vandaan komen dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Tof hoor
Ben inmiddels wel redelijk jaloers aan het worden
Jammer dat het zo'n end rijden is naar de Ring.
Lijkt me wel, ze rijden daar zelfs met touringcars.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:41 schreef flap_konijn het volgende:
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo?
Klein eindje dus. Zou mij niet tegenhouden...quote:
Ja, die zijn toegestaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:41 schreef flap_konijn het volgende:
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo?
Klein eindje?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klein eindje dus. Zou mij niet tegenhouden...
Ook die haalt de 120 per uur wel. Ben je er met 4 uurtjes.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:23 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klein eindje?
Met een polo met 50 pk.. haha
Die kan ook wel harder hoor, maar heb maar 4 versnellingen. Wordt helemaal gek op de snelweg danquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:24 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ook die haalt de 120 per uur wel. Ben je er met 4 uurtjes.
dat gaat nog leuk worden danquote:
Je komt zelfs touringcars tegenquote:
dat is een grapje mag ik hopen?quote:
neenquote:
Of je nu 50, 500, of zelfs 530 pk hebt... voor de afstand maakt dat niet uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Klein eindje?
Met een polo met 50 pk.. haha
Als je maar goed in de spiegels kijkt en netjes rechts houdt hoor je niemand klagen.quote:
koop dan ook een 5-bakquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:25 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Die kan ook wel harder hoor, maar heb maar 4 versnellingen. Wordt helemaal gek op de snelweg dan
Nee, dat snapt iedereen. Maar tis toch wel lekker om iets meer te hebben op zulke afstanden. En het comfort in een polo is ook niet allesquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je nu 50, 500, of zelfs 530 pk hebt... voor de afstand maakt dat niet uit.
Staat wel in de planning jaquote:
ik kocht 'm gewoon met 5-bakquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, dat snapt iedereen. Maar tis toch wel lekker om iets meer te hebben op zulke afstanden. En het comfort in een polo is ook niet alles
[..]
Staat wel in de planning ja
Meldquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je maar goed in de spiegels kijkt en netjes rechts houdt hoor je niemand klagen.
Het meest irritant zijn die gastjes met een GTI-tje die denken hard te gaan, maar vooral in de weg rijden.
De vraag is al positief beantwoord, zie ik, maar check ook deze post van mij...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:41 schreef flap_konijn het volgende:
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk
"There is a bike in my way"
bij de Touristenfahrten lijkt mij dit anders niet heel verstandig om gewoon halverwege om te draaien en terug te rijdenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef daNpy het volgende:
Waarom niet? Bij Pistenclub en de RKA doen ze het ook
Ik denk toch dat je schrikt als je Flugplatz op komt rijden en er ineens een SUV je tegemoet komt rijden tijdens de TF...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef daNpy het volgende:
Waarom niet? Bij Pistenclub en de RKA doen ze het ook
Als je goed door die situatie heenkomt, dan weet je wel dat je leeft.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je schrikt als je Flugplatz op komt rijden en er ineens een SUV je tegemoet komt rijden tijdens de TF...
Zeer recent nog net een frontale botsing kunnen voorkomen met een idioot die het wel een goed idee vond om voor mijn neus af te slaan (op het allerlaatste moment bedacht hij zich om door te zetten, maar was al wel een stukje ingedraaid) en zo dicht bij Magere Heijn hoef ik niet dagelijks te komen als je het niet erg vindt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:23 schreef bas-beest het volgende:
Als je goed door die situatie heenkomt, dan weet je wel dat je leeft.
Zeker waar. Met een 316 of 318 kun je plezier genoeg hebben, als je er maar genoeg uit sloopt qua gewicht en het onderstel wat strakker maakt .quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:12 schreef PeeJay1980 het volgende:
Als ringauto zat ik dan, vanwege de kosten, eerder te denken aan iets van een 106/205, Corsa/Astra, Golf GTI, Clio. Helemaal strippen, rolkooi erin, racekuip, onderstel/vering aanpassen en dan maar ervaring opdoen.
Als je locals rond ziet gaan met 'oude' gebakjes, dan snap je direct dat hard rondgaan niet alleen met veel vermogen te maken heeft
Mja, niet naast de deur, maar feitelijk maar een uurtje verder dan voor mij. Het houdt mij ook niet tegen .quote:
Kan het me voorstellenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zeer recent nog net een frontale botsing kunnen voorkomen met een idioot die het wel een goed idee vond om voor mijn neus af te slaan (op het allerlaatste moment bedacht hij zich om door te zetten, maar was al wel een stukje ingedraaid) en zo dicht bij Magere Heijn hoef ik niet dagelijks te komen als je het niet erg vindt.
In Nederland kost de vangrail gemiddeld ¤ 250,00 per strekkende meter voor de verzekering, en voor de veroorzaker van de schade een forse bekeuring voor het beschadigen van openbaar eigendom.quote:Op maandag 25 april 2011 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Vind t nog wel meevallen, 45 per m1..
Maar goed, gewoon normaal rijden.
Per rondje.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:41 schreef Catch_me het volgende:
Betaal je nou per rondje ofzo of kun je lekker een middagje knallen?
heb nog een setra s 328 dt staan...quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je maar goed in de spiegels kijkt en netjes rechts links houdt hoor je niemand klagen.
Het meest irritant zijn die gastjes met een GTI-tje die denken hard te gaan, maar vooral in de weg rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door flap_konijn op 18-05-2011 01:22:15 (typefoutje ) ]
Daar worden ze per paneel van 4 meter vervangen (á 250 euro), en er zitten er 3 boven elkaar. Dus reken maar uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:41 schreef area51 het volgende:
[..]
In Nederland kost de vangrail gemiddeld ¤ 250,00 per strekkende meter voor de verzekering, en voor de veroorzaker van de schade een forse bekeuring voor het beschadigen van openbaar eigendom.
Even schaamteloos een copy-paste van nurburgring.nl:quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
Wat zijn de gemiddelde running costs van een ringauto? En dan doel ik meer op 'goedkope' hatches en niet op auto's als een Porsche 911
Haha, heel herkenbaar. Alleen had ik mijn broertje bij me. Die heeft de heen en terugweg ongeveer 6 van de 8 uur geslapen. Dé eikel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:34 schreef DS4 het volgende:
Ach, zo reden wij met een groep achter elkaar aan (997 Carrera S, M3, 968 en ik) met een 250 km/u door de bocht op een snelweg, haalt er ineens een twingo in met 90 km/u... allemaal vol in de remmen... scheelde ook niet heel erg veel.
Ja, zet een groep mannen bij elkaar, stop er nog een paar vrouwen bij, geef ze leuke speeltjes en iedere verantwoordelijkheid vliegt de deur uit!
Mweh, verschillende personen, verschillende meningen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef RingBewoner het volgende:
Een "Ringracer" kan je prima met een paar vrienden onderhouden.
Mjah, zulke projecten ken ik. Ga ik niet aan beginnen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef RingBewoner het volgende:
Een "Ringracer" kan je prima met een paar vrienden onderhouden.
Ligt eraan hoe gek je wilt doen en of je het vermogen van de auto ook omhoog schroeft zegmaar.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Mjah, zulke projecten ken ik. Ga ik niet aan beginnen.
Dan liever iets dieper in de buidel tasten en onafhankelijk zijn.
Maar het zal sowieso toekomstmuziek zijn, aangezien er eerst gespaard moet worden voor een andere 'grote' uitgave. En dan moet ik het idee nog aan mijn wederhelft/directie verkopen
Maar de running costs zoals bij die 205 GTI valt mij alleszins mee. Alhoewel ik de nodige vraagtekens bij die banden zet.
Zaten er nu standaard remmen op trouwens? Voldoen de standaard remmen als je alleen maar andere blokken, remvloeistof en stalen remleidingen gebruikt? Eventueel andere schijven.
Met andere woorden, zijn andere remklauwen een must?
Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
Maar de running costs zoals bij die 205 GTI valt mij alleszins mee. Alhoewel ik de nodige vraagtekens bij die banden zet.
Zaten er nu standaard remmen op trouwens? Voldoen de standaard remmen als je alleen maar andere blokken, remvloeistof en stalen remleidingen gebruikt? Eventueel andere schijven.
Met andere woorden, zijn andere remklauwen een must?
Ik had zijn site al een paar keer bekeken. Zag dat er aanpassingen waren gedaan, maar heb over het hoofd gezien dat er remklauwen van een 306 GTI op zitten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.
Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
Wow, wat heeft die kerel een hoop wagens gehad zeg!quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.
Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
266mm remmerij, zit wel goedquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik had zijn site al een paar keer bekeken. Zag dat er aanpassingen waren gedaan, maar heb over het hoofd gezien dat er remklauwen van een 306 GTI op zitten.
Vind ik ook wel een leuke als ringauto trouwens. Schijnt erg goede wegligging te hebben.
Valt nog mee dat jullie niet zo'n soort 'grap' uitgehaald hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:21 schreef RingBewoner het volgende:
Poos terug was ik met collega's in Amsterdam geweest. Had auto van een familielid mee die best snel kan. Één van mijn collega's was in slaap gevallen, die is nogal bang. Dus toen besloten mijn collega en ik om eens even te planken, het was inmiddels half 3 s'nachts. Op een gegeven moment rijden we 250 (op cruise control) word opeens mijn bange collega wakker, had eerst niks in de gaten. Pas toen hij het door had ging hij mopperen.
Vind ik nog meevallen ...quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:37 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent wel erg vol van je eigen auto he?
Ja!quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat mijn schoonouders nog geen 30 min van de Ring wonen?
Nah, niet echt. Wel als je nu ook nog zegt dat ze een Ringracer hebben waarmee jij onbeperkt de Ring op kanquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat mijn schoonouders nog geen 30 min van de Ring wonen?
Nee, ze geven (net als ik) geen ruk om auto's en autosport En ik werk bij een autobedrijf haha En daar zijn ze gek van de ring en gaan ze zo vaak als ze kunnen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nah, niet echt. Wel als je nu ook nog zegt dat ze een Ringracer hebben waarmee jij onbeperkt de Ring op kan
Want?quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik rijd een Peug 307SW en een 2CV. De Ring is niet voor mij
De kans dat ik die kant weer is op ga met de eend is klein Tis leuk, maar 600KM rammelen is niet altijd leuk hahaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Want?
* Erasmo wil ook nog steeds de ring doen met de eend
Een beetje maar?quote:
KR of PL?quote:
Dat zou helemaal van den gekke zijn, ik zie het al voor me.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:57 schreef RingBewoner het volgende:
Misschien kijken ze ook wel naar het type auto en de bestuurder.
wow, dat is best indrukwekkendquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken.
Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was.
En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat panoramo-shotquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken.
Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was.
En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is inderdaad een prima site.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.
Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
Als je het topic echt had gelezen, had je geweten dat het toch wat anders zit...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:45 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen.
de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden.
Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg.
¤ 300 per paneel, idd 3 boven elkaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:45 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Is inderdaad een prima site.
Ook fijne eetlocatie's staan daar aangegeven.
En natuurlijk de kijklocatie's.
Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen.
de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden.
Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg.
Oh ja, mocht je eraf klappen. (heeft kennis van mij meegemaakt) ¤300,- per strekkende meter vangrail. Meestal 3laags en de kosten van afslepen komen er dan nog bij.
Staat er niks in je voorwaarden dan heb je een redelijke kans. Zeker als je niet daadwerkelijk aan het tijdrijden bent. Ik denk, je maakt wel kans als je het laat voorkomen als je verzekeraar weigert.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen.
Dat kan. In dat geval heb je het niet begrepen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen.
Nee hoor, gewoon weten dat het zoals ik al aangaf. gewoon verzekerd is. Je leest al jaren verhalen op internet dat iemand via via heeft gehoord dat hij niet uitgekeerd kreeg. Echter heeft niemand daar ooit bewijs van. Ik ken diversen die helaas eraf gegaan zijn, en de verzekering keerde gewoon uit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kan. In dat geval heb je het niet begrepen.
Ik zei het ook niet omdat het niet waar is. Ik stelde de vragen omdat ik van beide gevallen al voorbeelden heb gezien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:17 schreef RingBewoner het volgende:
@PeeJay1980 (Quoten kan ik niet op werk).
Deel 1 is absoluut waar. Kijk maar op site van ANWB, daar word heel duidelijk Nurburgring uitgesloten. Evenals tijdrijden of tijdens een event op een een circuit rijden en nog meer van dat geleuter.
Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad.
Dat zeg ik: je hebt het dus of niet gelezen, of niet begrepen. Ik heb een link gegeven naar jurisprudentie waaruit blijkt dat een Nederlandse rechter uitspraak heeft gedaan die behelst dat de Nordschleife een circuit is en daarmee buiten de dekking van de betreffende verzekeraar valt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nee hoor, gewoon weten dat het zoals ik al aangaf. gewoon verzekerd is. Je leest al jaren verhalen op internet dat iemand via via heeft gehoord dat hij niet uitgekeerd kreeg. Echter heeft niemand daar ooit bewijs van. Ik ken diversen die helaas eraf gegaan zijn, en de verzekering keerde gewoon uit.
Volgens de Nederlandse rechter is de Nordschleife dus géén normale Autobahn, maar een circuit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
ING wist mij te vertellen dat ik op Autobahn altijd verzekerd ben.
Het is onverantwoord om hard te gaan als je geen baankennis hebt. Ongeacht in wat voor auto je rijdt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:55 schreef dekilo het volgende:
Met je eigen auto op de nordschleife rijden.
Alleen doen als je semi slicks en verlaging hebt anders is het gewoon onverantwoord om hard te gaan op de nordschleife.
Wij hadden Suzuki's swift stage 2 getuned gehuurd.
1 kapot gereden en garage heeft 220¤ afsleep kosten moeten betalen aan nordschleife afsleep dienst.
Het was bijna onmogelijk om met die swiftjes uit de bocht te vliegen.
Wegligging was fenomenaal.
rent4ring.de
Maar die NL rechter was er duidelijk nog nooit geweest.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:49 schreef k_man het volgende:
Volgens de Nederlandse rechter is de Nordschleife dus géén normale Autobahn, maar een circuit.
Begin met hulp van Gran Turismo de namen van alle bochten een beetje uit mn hoofd te kennen en wat ik wel en niet kan bij welke bochtquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:08 schreef dekilo het volgende:
koppeling kapot gereden.
Zat er volgens verhuurbedrijf pas 18.000km in.
Normaal gaat hij 30.000 mee!
Wij hadden ook beperkte baankennis op de playstation is niet te vergelijken met echt rijden.
De hellingsgraden, verloop en gaten in de weg.
Je hebt ook vaak nog tig andere weggebruikers.
Zoals gezegd; er valt wel wat op die uitspraak aan te merken. Dan moet je echter wel bereid zijn te procederen, wat mogelijk veel tijd en geld kost en geen garantie op succes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar die NL rechter was er duidelijk nog nooit geweest.
Ik zou gewoon foto's laten zien van bejaarden in een bus die daar rijden. En dan wil ik nog wel eens horen hoe dat gelijk staat aan een trackday!
dat dus.quote:Ik heb niet zoveel zin om mij erin te verdiepen, maar als op de Ring dezelfde regels gelden als op de Autobahn is het deels waar dat de verzekering niet hoeft uit te keren (muv dus als je verzekering de Ring bij naam uitsluit). Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger). WA blijf je wel verzekerd. Nou kan ik mij wel voorstellen dat die op de Ring makkelijker als ongevalsreden kan worden aangewezen dan op de Autobahn. Op de Autobahn wordt die reden veel minder onderzocht omdat ongevalanalyse vaak duurder en/of meer moeite is dan direct uitkeren. Hier komt ook het gerucht vandaan dat je boven de 130 op de Autobahn sowieso niet meer verzekerd zou zijn.
Nee hoor, is geen onzin.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:17 schreef RingBewoner het volgende:
Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad.
Dude serieus. Jij komt duidelijk NIET op de ring foraquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
dat dus.
Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring.
Als je daar echt mee zou loeren, dan had je zelfs gezien dat iemand eruit 'gemieterd' was zonder schade te rijden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring. Ook daar zijn mensen bij diversen maatschappijen verzekerd en niemand zit bij een verzekeringsmaatschappij die de ring expliciet uitsluit.
Hoef het niet zelf te ervaren, vroeg me af welke maatschappijen het vermeldt hadden. Deze maatschappij dus.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:39 schreef daNpy het volgende:
Centr**l b3h**r.
Maar je móet ons niet geloven, je mag het ook zelf ervaren als je dat per sé wil.
Dat klopt dus niet, maar op de één of andere manier komt het altijd weer terug.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:35 schreef daNpy het volgende:
Nope want 130 is adviessnelheid. Ga je harder rijden, is dat je eigen risico.
Lees de tekst anders nog eens keer, want dat zeg ik helemaal nietquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:32 schreef nero7 het volgende:
Hoezo ben je boven de 130 niet meer op de autobahn verzekerd?
Bedoel je enkel WA, of helemaal niet?
Klinkt als bullshit, want je houdt je gewoon aan de regels.
Ach soquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:43 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, maar op de één of andere manier komt het altijd weer terug.
Bij 130+ (waar advies 130 is) heb je een verhoogde aansprakelijkheid, geen verlies van verzekering.
Dat gerucht is bullshit, dus wat anderen zeggen. Niet wat jij zegtquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:46 schreef Dingest het volgende:
[..]
Lees de tekst anders nog eens keer, want dat zeg ik helemaal niet
Zie de edit:quote:
Fabel!quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:31 schreef Dingest het volgende:
Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger).
Zou er graag bij zijn. Kan helaas niet. Ga misschien eind dit jaar nog een keer. Ergens in November/December. En dan maar gokken op goed weer.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:26 schreef daNpy het volgende:
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T.
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:26 schreef daNpy het volgende:
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T.
Als jij er bent word het wel aantrekkelijk om ook heen te gaan. Maar helaas, andere zaken dit weekend.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?
Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan.
Nee met de BMWquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?
Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan.
Dat hangt een beetje af van de drukte (lees: het aantal klappers). Er zijn dagen dat ik rond de 30 rondes haal, maar dan ben ik echt vanaf het begin tot het eind aan het knallen. Zeldzaam dus, want het is zelden rustig als de hele dag de Ring open is. Je mist al snel 2 uur door baansluitingen en soms ook wel meer.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:14 schreef Mikkie het volgende:
Hoeveel rondjes doe je nou meestal als je een dagje gaat?
Zuur ja, die sluitingen. De vorige keer stonden we ook zomaar een uur voor niks langs de kant.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje af van de drukte (lees: het aantal klappers). Er zijn dagen dat ik rond de 30 rondes haal, maar dan ben ik echt vanaf het begin tot het eind aan het knallen. Zeldzaam dus, want het is zelden rustig als de hele dag de Ring open is. Je mist al snel 2 uur door baansluitingen en soms ook wel meer.
Een goede dag levert 20+ ronden op.
Ik heb idd een jaarkaart.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:04 schreef Mikkie het volgende:
Zuur ja, die sluitingen. De vorige keer stonden we ook zomaar een uur voor niks langs de kant.
Desondanks wel gaaf, vooral als je een ronde of twintig kan doen! Je hebt een jaarkaart, neem ik aan? Ooit wel eens iets serieus stuk gereden daar?
Het zal zeker druk zijn, maar wat wil je... er is weinig goed weer geweest dit seizoen en dit kan het laatste echt mooie weekend zijn en beide dagen open...quote:Op donderdag 29 september 2011 17:14 schreef Tinos85 het volgende:
Dit weekend is 't mooi weer. Maar wel druk denk ik.
Dat lijkt me echt zwaar klote. Hele eind voor niks gereden!!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:20 schreef Bort het volgende:
Ja, die baansluitingen...
Vorige week dinsdag besloten om een avondje naar de ring te gaan (was 2.5 uur geopend en bijna nooit druk). Ik had nog twee rondjes op m'n ringcard, die moesten toch op. Daar aangekomen direct 2 rondjes bij gekocht, want 2 vond ik eigenlijk te weinig. Eerst iets gaan eten. Terwijl we het "restaurant" uitlopen: ding dong... de ring gaat even dicht.
Shit, OK, hopelijk niet al te erg, die gaat direct wel weer open. Een uur later: ding dong... de ring gaat voor vandaag dicht.
Samengevat:
300 km heen gereden.
Hamburgertje gegeten.
300 km terug gereden. Al een geluk is de terugweg tot in Nederland bijna de gehele tijd ongelimiteerd, heb je toch iets aan die rit.
Dus nu zit met 4 rondjes die echt wel op moeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |