In Zweden gelooft niemand er meer in.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Geen probleem
Victor belooft alles en gelooft in zijn eigen sprookjes
Grootheidswaan en arrogantie van Victorquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar een overheidsgarantie wel niet toe kan leiden.
Nee, zonder Zweedse garantie voor de EIB had het hele feest niet doorgegaan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Grootheidswaan en arrogantie van Victor
quote:ma 20 jun 2011, 11:02
Herstart productie Saab blijft ongewis
STOCKHOLM (AFN) - Autoproducent Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, weet nog altijd niet wanneer de productie bij Saab weer wordt hervat. Dat liet een woordvoerder van het bedrijf maandag weten.
Omdat die al lang failliet isquote:Op maandag 20 juni 2011 21:24 schreef LXIV het volgende:
Een normale, succesvolle, solvabele fabriek gaat toch ook al failliet wanneer ze een maand niet kunnen produceren? Waarom Spyker niet?
Dus als ik het goed begrijp: Leverancier Y heeft Saab voor 1.000.000 aan onderdelen geleverd en al maanden niet betaald gekregen, waarop hij de leveringen gestaakt heeft. Nu biedt Saab aan om 100.000 euro alvast te betalen, onder voorwaarde dat de leverancier zijn weer gaat leveren? Dat lijkt mij een slechte deal.quote:'Saab wil deel schuld betalen'
STOCKHOLM (AFN) - Autofabrikant Saab wil 10 procent van de volledige schuld bij zijn toeleveranciers afbetalen om de productie weer op gang te kunnen brengen. Dat meldde de Zweedse krant Dagens Industri dinsdag. Saab was niet onmiddellijk bereikbaar voor commentaar.
Naar Swedish Automobile NV detailpagina
De productie bij Saab, dochterbedrijf van moederconcern Swedish Automobile, ligt al twee weken stil vanwege een tekort aan onderdelen omdat toeleveranciers door geldgebrek niet betaald kunnen worden. Volgens Dagens Industri bestaat de totale schuld van Saab bij zijn toeleveranciers tussen de 500 en 600 miljoen Zweedse kroon (54 tot 65 miljoen euro).
De krant meldde verder dat alle leveranciers akkoord moeten gaan met het voorstel en dat dinsdag antwoord moet worden gegeven
maar dat was hij alquote:
quote:do 23 jun 2011, 08:16
Saab kan salarissen niet meer betalen
ZEEWOLDE (AFN) - Saab kan de salarissen van het personeel niet meer betalen, omdat het Zweedse autobedrijf de noodzakelijke financiering nog niet binnen heeft. Dat maakte moederbedrijf Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, donderdag bekend.
Dat is een artikel uit '09quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Doodsstrijd Saab: is het markt of moord?
http://www.elsevier.nl/we(...)t-markt-of-moord.htm
en nog steeds de spyker op zijn kopquote:
quote:do 23 jun 2011, 12:56
Vakbonden Saab dreigen met faillissement
TROLLHATTAN (AFN) - Het uitblijven van de loonbetalingen aan fabrieksarbeiders van Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, kan ertoe leiden dat Zweedse vakbonden het faillissement van het Zweedse automerk aanvragen. Saab heeft waarschijnlijk ruim een week de tijd om zijn loonbetalingen op orde te brengen, voor het echt in bankroetgevaar komt.
quote:do 23 jun 2011, 14:31
Muller richt blik op Amerika
http://www.telegraaf.nl/d(...)merika__.html?p=13,1
AMSTERDAM - Volgens Zweedse media is Swedish Automobile-topman Victor Muller in de VS aan het kijken om nieuwe financiële injecties te krijgen voor het geplaagde dochterbedrijf Saab.
-60% pennystock (je zou er bijna een paar van kopen).quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.beurs.nl/spyker-cars-koers
1,10¤
Min 45%
Bye bye Victor
Omdat ik een hekel heb aan oplichters zoals Victor Mullerquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
Dat sucks.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op .
Succes! Lullig dat je op zo'n manier door het kloterige Spyker om zeep wordt geholpen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op .
Sterkte omschakelen van verkoop naar onderhoud een optiequote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op .
Ah, ik dacht al, wanneer slepen we de VVD er weer eens bij.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:31 schreef pberends het volgende:
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.
Jij denkt dat de meeste van dat soort figuren en anderen (zoals palminvest) op groen links stemmen? Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ze allemaal op de VVD stemmen maar het zou me verbazen als ze dat niet deden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al, wanneer slepen we de VVD er weer eens bij.
Maar is het nodig om dat zo nadrukkelijk te uiten op ons leuke forumpje? Het is nogal zinloos wat je doet. Enerzijds heeft Victor Muller wel betere dingen te doen dan reacties op dit forum lezen. Anderzijds is het zinloos om je zo op te winden en zo rancuneus te doen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omdat ik een hekel heb aan oplichters zoals Victor Muller
Ja, en genoeg moordenaars, inbrekers en mishandelaars zullen ook wel PvdA, SP of wat dan ook stemmen. De enige politici die je er in dit geval bij kunt slepen zijn de Zweedse politici die een garantie van 400 miljoen Euro aan dit project gegeven hebben en waardoor men nu voor een deel van dat bedrag het schip in gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Jij denkt dat de meeste van dat soort figuren en anderen (zoals palminvest) op groen links stemmen? Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ze allemaal op de VVD stemmen maar het zou me verbazen als ze dat niet deden.
Altijd voorbereid zijn op het slechtste Sterkte iig, ik denk dat het onvermijdelijk wordt. Gevalletje Roverquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op .
Het is ook bijzonder lastig om zo'n op massaproductie gerichte organisatie (Fordisme) van koers te doen laten veranderen en ineens om te vormen tot een succesvolle nichespeler (concurreren met zeer efficiënte logistieke giganten als Toyota en Volkswagen is sowieso kansloos dus een niche strategie zou het meest logisch zijn).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 02:38 schreef tjoptjop het volgende:
Het 'bijzondere' (niche) was er vanaf en in de nieuwe markt is de concurrentie gewoon té sterk
Dat zeg ik Het probleem is juist dat ze als niche speler de massa wilde bereiken. Daar waar de oude 9-3 (ondanks dat die al meer mainstream dan de 900 was) nog een flinke schare 'fans' had was de recente 9-3 gewoon een luxe Opel. En wil je voor de massa gaan dan leg je het dus idd zoals jij al zegt af tegen die concurrentie. Zeker omdat de marges ook nog eens flinterdun zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 02:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is ook bijzonder lastig om zo'n op massaproductie gerichte organisatie (Fordisme) van koers te doen laten veranderen en ineens om te vormen tot een succesvolle nichespeler (concurreren met zeer efficiënte giganten als Toyota en Volkswagen is sowieso kansloos dus een niche strategie zou het meest logisch zijn).
Op reparatie en onderhoud zit weinig winstmarge, sowieso is dat ook nog maar een aantal jaar. Hoeveel Rover garages zie je nog?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sterkte omschakelen van verkoop naar onderhoud een optie
Is het moeilijk om over te gaan op een ander merk? Bijvoorbeeld een opkomend Chinees merk?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:42 schreef QBay het volgende:
[..]
Op reparatie en onderhoud zit weinig winstmarge, sowieso is dat ook nog maar een aantal jaar. Hoeveel Rover garages zie je nog?
Verder bedankt allen voor het toewensen van sterkte en zo. En ja, mijn vader had het al wel aan zien komen, maar toch...het blijft kloten.
Ik denk niet dat veel criminelen überhaupt stemmen. Dat zal hen weinig interesseren. Maar neem van mij aan: 98% van de patjepeeërs als Victor Muller stemmen VVD.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en genoeg moordenaars, inbrekers en mishandelaars zullen ook wel PvdA, SP of wat dan ook stemmen. De enige politici die je er in dit geval bij kunt slepen zijn de Zweedse politici die een garantie van 400 miljoen Euro aan dit project gegeven hebben en waardoor men nu voor een deel van dat bedrag het schip in gaat.
Mwah, wel erg volatiel geweest zowel up als down ..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:24 schreef LXIV het volgende:
Toch jammer dat dit aandele niet geschort kon worden. Was kat in 't bakkie geweest.
Persoonlijk verwacht ik dat de Zweedse overheid, die nu oorlog met Victor heeft, de productie zal overhevelen naar Volvo en dat het afzetkanaal gewoon blijft bestaan, e.e.a. kan in enkele weken geregeld zijnquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is het moeilijk om over te gaan op een ander merk? Bijvoorbeeld een opkomend Chinees merk?
Je mist het punt. Het punt is dat de politieke voorkeur van iemand irrelevant is in dit opzicht.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel criminelen überhaupt stemmen. Dat zal hen weinig interesseren. Maar neem van mij aan: 98% van de patjepeeërs als Victor Muller stemmen VVD.
Saab zal wel gered worden, maar de aandelen zijn geen droppie meer waardquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:04 schreef Mercer het volgende:
Er is nog steeds een kans dat Saab gered wordt natuurlijk. Kan best zijn dat er maandag ineens groot nieuws is. Maarja, beetje link om daarop te gaan speculeren.
In de 80's lukte het wel: 9000, Thema en 164 waren redelijk succesvol, of een mooie CX. Helaas moest het daarna uitsluitend Duitse eenheidsworst zijn, om te kunnen verkopen .quote:Op vrijdag 24 juni 2011 03:14 schreef tjoptjop het volgende:
Bijna iedereen die de aanval op het premium segment probeerde faalde (Kappa, 164, 165, 605, 607, C6, 9-5 etc. etc.) Volvo doet het volgens mij wel aardig, maar is er nog lang niet.
Dat zijn nu net de auto's waarom de Duitsers nu zo groot zijn geworden Of wil je zeggen dat die drie geen eenheidsworst zijn?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:05 schreef Frezer het volgende:
[..]
In de 80's lukte het wel: 9000, Thema en 164 waren redelijk succesvol, of een mooie CX. Helaas moest het daarna uitsluitend Duitse eenheidsworst zijn, om te kunnen verkopen .
quote:Op maandag 27 juni 2011 @ 10:11 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ik zie dat Victor het oplichten nog niet verleerd is. Dit deed die namelijk ook precies hetzelfde bij Spijker. Liet hij een of andere vage maatschappij (die toevallig op zijn naam stond) een paar spijkers kopen waardoor het in de boeken leek dat er best wel goed verkocht werd. Dit alles om de investeerders maar zo ver te krijgen om de aandelen niet te dumpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |