abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:19:55 #151
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98147369
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Geen probleem :P
Victor belooft alles :D en gelooft in zijn eigen sprookjes :+
In Zweden gelooft niemand er meer in.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:58:52 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98151226
Zweden maakt zich zorgen over Chinese meerderheid

Saab wordt steeds meer Chinees. De Zweedse autofabrikant heeft een tweede Chinese partner gevonden, zo heeft het moederbedrijf Spyker Cars gisteren bekend gemaakt. De Chinese autoproducent Youngman betaalt 136 miljoen voor een belang van 29,9% in Saab. De Chinese autodistributeur Pang Da, met wie Saab al eerder een overeenkomst sloot, behoudt zijn belang van 24% ter waarde van 109 miljoen.

De Zweden zijn blij met de nieuwste aanwinst, maar vragen zich tegelijkertijd af of er met de Chinese partners een toekomst bestaat voor de werknemers in het Zweedse gehucht Trollhättan.

Het meerderheidsbelang van de Chinese autobedrijven in Saab riep gisteren veel vragen op bij Zweedse commentatoren. „Wanneer nemen de Chinezen Saab over?”, zo vroeg een Zweedse journalist zich af. Dat de twee Chinese bedrijven slechts vier van de negen posten in de raad van commissarissen krijgen, stelt de Zweden niet gerust. „De Chinezen zullen vroeg of laat willen beslissen over het doen en laten van Victor Müller”, aldus hoogleraar Mikael Wickelgren van de Handels Hogeschool in Skövde.

In Trollhättan ligt de productie sinds afgelopen woensdag opnieuw stil. De productie was daarvoor, na een stop van zeven weken, net weer op gang gebracht. De investering van Pang Da leek het einde te betekenen van het conflict met de toeleveranciers van de Zweedse autofabrikant.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 14-06-2011 18:14:33 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:17:13 #153
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98165188
Spyker-CEO: vastgoeddeal met Antonov gaat niet door

Spyker meldt dinsdag dat de vastgoeddeal tussen dochterbedrijf Saab Automobile en de Russische investeerder Vladimir Antonov definitief van de baan is, omdat het de partijen niet is gelukt de benodigde overheidstoestemming te krijgen.

"Antonov wil heel graag, maar hij krijgt geen toestemming. _O- Dan moet je eieren voor je geld kiezen", zegt bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.

Spyker wilde vastgoedposities van Saab verkopen en daarna weer terughuren, om zo financiering voor de korte termijn veilig te stellen. De Europese Investeringsbank (EIB), die een kredietfaciliteit van euro 400 mln aan Saab heeft verstrekt, wilde echter geen toestemming geven.

De EIB eiste dat de vastgoedposities gelijk zouden worden doorverkocht en niet in handen zouden blijven van Antonov, die een omstreden reputatie heeft. Zo zou Antonov banden hebben met de maffia.

Lars Carlstrom, woordvoerder van Antonov, bevestigt dat de EIB de overeenkomst heeft geblokkeerd. "De kwestie is vastgelopen", zegt Carlstrom tegen Dow Jones. "Wij hadden het gevoel dat het Antonov was waar het probleem lag."

De beslissing van Antonov om uit de overeenkomst te stappen is enkele weken geleden al genomen, aldus Carlstrom.

De EIB wilde geen commentaar geven.

Muller zegt het vastgoed alsnog te willen verkopen en voor een mogelijke overeenkomst in gesprek te zijn met andere partijen.

De CEO wil de opbrengst van een eventuele vastgoeddeal aanwenden voor het heropstarten van de productie, die deze week wederom stilligt door betalingsproblemen aan leveranciers.

De productie werd eind mei hervat na twee maanden te zijn onderbroken, maar moest snel weer worden stilgelegd vanwege aanhoudende problemen rond de levering van onderdelen.

Muller kan niet aangeven in hoeverre een vastgoeddeal noodzakelijk is voor de hervatting van de productie. "Dat ligt aan de voorwaarden van de leveranciers", aldus de CEO, die wel aangeeft "nagenoeg rond te zijn met alle leveranciers".

Wanneer de productie weer wordt hervat kan Muller echter niet aangeven. "Je kan het je niet permitteren dat e e n leverancier niet levert, je hebt iedereen nodig", aldus Muller.

Zodra de productie weer volledig is opgestart, is de financiering voor de lange en middellange termijn verzekerd, zegt Muller. Onlangs sloot Spyker overeenkomsten met de Chinese partijen Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co Ltd en Pang Da Automobile Trade Co Ltd (601258.SH) voor verkoop en distributie van Saabs in China.

Bovendien nemen beide bedrijven een belang in Spyker voor in totaal euro 245 mln. Deze overeenkomsten zijn nog wel afhankelijk van diverse goedkeuringen van overheidsinstanties en derde partijen.

Het aandeel Saab sloot dinsdag 4,3% lager op euro 3,10.

http://www.fd.nl/artikel/(...)al-antonov-gaat-niet

:') :|W Antonov is witwasser en daar zijn ze nu ook achter :7
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:53:25 #154
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98199933
Spyker-deal in China waarschijnlijk niet goedgekeurd :|W

De kans is klein dat de Chinese overheid goedkeuring verleent aan de voorgenomen samenwerking tussen Spyker en de Chinese autoproducent Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co Ltd.

Dat stelt het Financieele Dagblad woensdag op basis van marktkenners in China. Spyker kondigde maandag aan dat Youngman een belang in Spyker neemt van 29,9%, en daar EUR136 miljoen voor betaalt. Spyker heeft het geld van Youngman nodig om de financiering voor de lange en middellange termijn voor dochterbedrijf Saab Automobile veilig te stellen. Hiervoor moet de Chinese overheid echter goedkeuring verlenen, maar marktkenners zeggen tegen het FD dat de kans op toestemming gering is, omdat het niet tot het overheidsbeleid behoort om zwakke spelers toe te voegen. "Ik zie het gewoon niet gebeuren", zegt een analist tegen het FD. "Saab is een sterk verlieslatend en noodlijdend merk, terwijl Youngman niet tot de top-15 Chinese autoproducenten behoort."

http://fd.nl/dowjones/201(...)-goedgekeurd---media

En weer een succes van Victor Muller _O-
pi_98207583
"Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co Ltd." :')__!
Ongelooflijk. Ik krijg de indruk dat Saab beter af zou zijn in handen van een meer capabele eigenaar. Dit gaat gewoon echt niet goed. :X Showieso is het denk ik een heel slecht idee geweest om in zee te gaan met die chinezen. Maar ja, een kat in het nauw...
pi_98211218
Waar een overheidsgarantie wel niet toe kan leiden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:44:36 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98227702
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar een overheidsgarantie wel niet toe kan leiden.
:N Grootheidswaan en arrogantie van Victor ;) :r
pi_98227985
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N Grootheidswaan en arrogantie van Victor ;) :r
Nee, zonder Zweedse garantie voor de EIB had het hele feest niet doorgegaan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:53:50 #159
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98228349
Minder geduld in het buitenland voor Saab

De buitenlandse onderleveranciers kunnen voor Saab het grootste probleem worden . Een onpersoonlijke relatie met de Saab kan cruciaal zijn.

Ik denk dat ons geduld op is, "zegt Lars Holmqvist, CEO van CLEPA, een Europese organisatie voor de onderleveranciers.

http://www.e24.se/busines(...)for-saab_2873034.e24

[ Bericht 2% gewijzigd door Censuur-152 op 15-06-2011 23:09:52 ]
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:27:05 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98230355
Saab halveert zomervakantie

De noodlijdende Zweedse autobouwer Saab wil de productieachterstand die hij opliep door problemen met de betalingen van toeleveranciers voor een stuk rechttrekken door de zomervakantie bij het bedrijf te halveren. :D

"We doen al het mogelijke om de productie zo snel mogelijk weer op gang te krijgen", zei woordvoerster Gunnilla Gustavs vanochtend. De vakbonden hebben al groen licht gegeven voor de inkorting van de zomervakantie voor 1.400 werknemers, van vier naar twee weken.

Gustavs wilde geen reactie kwijt over geruchten in de Zweedse media dat de toenemende schulden bij toeleveranciers een faillissementscenario waarschijnlijker maken. :D

De woordvoerster duidde wel op de overeenkomsten die de Nederlandse Saab-eigenaar Spyker Cars recentelijk ondertekende met twee Chinese ondernemingen, die voor mede-eigenaarschap van Saab 245 miljoen eur ter beschikking stellen. "Dit toont het enorme potentieel van ons bedrijf", luidt het. :|W

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20110615_096

Zijn die belgen nou zo dom :? Of is Victor nou zo slim :?
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:25:00 #161
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98250803
'Geduld met Saab raakt op'

De productie bij Saab ligt al weer een week stil. Het geduld van de toeleveranciers met Saab begint op te raken. Bij Saab wordt naarstig gezocht naar financiering om de productie in Trollhättan te herstarten. Met uitzondering van een paar dagen, ligt die al tien weken stil. :')

Vorige week woensdag werd de productie weer gestopt, wegens problemen met de toeleveranciers.

Toen werd gezegd dat er niet kon worden voorspeld wanneer de productielijnen weer zouden gaan draaien. Aan die uitspraak is tot op de dag van vandaag geen verandering gekomen.

Handdoek in de ring
“Ik denk dat bij de toeleveranciers het geduld met Saab begint op te raken,” vertelt Lars Holmqvist, van de European Association of Automotive Suppliers aan de Zweedse media.

“De niet-Zweedse toeleveranciers gooien waarschijnlijk als eerste de handdoek in de ring. Ze hebben niet zo veel gevoel bij Saab. Ze zijn er niet mee opgegroeid en hebben er niet, zoals vele Zweden, een persoonlijke band mee.”

Ongeduldig
Hij vervolgt: “De bedrijven beginnen ongeduldig te worden omdat er de afgelopen tijd veel loze beloften zijn geweest en er wordt zeer weinig informatie gegeven. Er wordt geen rekening gehouden de toeleveranciers en dus voelen ze zich gedupeerd. Daarom staat nu de fabriek stil.”

Holmqvist kan niet zeggen hoe lang Saab het nog uithoudt. “Ik ben al verbaasd dat ze zo ver zijn gekomen.” :|W

Zweedse radio
Volgens de Zweedse krant Dagens Nyheter heeft Saab een schuld van 500 miljoen kronen (54,7 miljoen euro). Volgens de Zweedse radio gaan bij eerste toeleveranciers stemmen op om faillissement aan te vragen. :D Bij Saab wordt geen commentaar geven op de financiële situatie.

Bij Saab werken 3.700 mensen, van wie er 1.400 direct bij de productie betrokken zijn. Het merk heeft 10.000 orders in portefeuille. Het is gelukt om de zomervakantie van de werknemers in te korten van vier naar twee weken. Dus als de financiering komt, kan er met zo min mogelijk vertraging worden gewerkt.

Schattingen
Verder zoekt Saab naarstig naar een koper voor de fabriek. Dat moet volgens schattingen 900 miljoen euro opleveren, waarna de vestiging in Trollhättan kan worden gehuurd. Het was de bedoeling dat die fabriek door Vladimir Antonov zou worden gehuurd, maar die ziet af van dat plan.

Hij is echter nog steeds geīnteresseerd om aandeelhouder te worden in Saab en staat klaar met 100 miljoen euro. De Europese Investeringbank en de Zweedse overheid willen hem echter niet binnenlaten.

Lening
Bij de Europese Investeringsbank heeft Saab een lening lopen. Die was ooit 400 miljoen euro groot. Naar schatting is daarvan 216 miljoen opgesoupeerd. Nu lijkt het of het EIB op de centen blijft zitten. De 30 miljoen euro die enige weken zijn gevraagd om de productie te herstarten, zijn nooit uitbetaald. :%

http://www.nu.nl/auto/2541366/geduld-met-saab-raakt-op.html

:W Victor nog een paar dagen :P
  maandag 20 juni 2011 @ 14:27:33 #162
324665 meth77
to do or not to do
pi_98411223
quote:
ma 20 jun 2011, 11:02
Herstart productie Saab blijft ongewis

STOCKHOLM (AFN) - Autoproducent Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, weet nog altijd niet wanneer de productie bij Saab weer wordt hervat. Dat liet een woordvoerder van het bedrijf maandag weten.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:43:05 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98417598
Produktie Saab ligt nog stil

De productie bij de Saab-autofabrieken van Swedish Automobile blijft ook maandag stilliggen, terwijl gesprekken met toeleveranciers over onbetaalde rekeningen en toekomstige levering van onderdelen worden voortgezet. "We hebben geen nieuws over wanneer de productie wordt hervat", zegt Saab-woordvoerder Gunilla Gustavs tegen Dow Jones Nieuwsdienst. :|W

Gesprekken over de mogelijkheid van sale-and-leaseback voor de bezittingen van Saab, waarmee de automaker geld zou kunnen vrijmaken, zijn ook nog gaande, voegt ze toe. "Het is zeker onderdeel van de korte termijn financiele versterking waarnaar we streven", aldus Gustavs.

Svenake Berglie, chief executive van de Zweedse leveranciersorganisatie FKG, bevestigt dat Saab een telefonisch overleg met toeleveranciers heeft, maar dat het nog niet duidelijk is wat besproken zal worden. _O-

Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars nv onder leiding van Victor Muller, tekende vorige week een overeenkomst met Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co en Pang Da Automobile Trade Co, waarmee, als de toezichthouders ermee instemmen, de controle over het Zweedse merk in Chinese handen zal komen.

De productie bij de Saab-fabriek in het Zweedse Trollhattan werd vorige maand hervat na een stop van twee maanden, maar is meer dan een week geleden weer stilgelegd. :')

fd.nl

:W Victor hoeveel uur nog :?
  maandag 20 juni 2011 @ 21:24:46 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98432305
Een normale, succesvolle, solvabele fabriek gaat toch ook al failliet wanneer ze een maand niet kunnen produceren? Waarom Spyker niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:32:10 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98432753
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:24 schreef LXIV het volgende:
Een normale, succesvolle, solvabele fabriek gaat toch ook al failliet wanneer ze een maand niet kunnen produceren? Waarom Spyker niet?
Omdat die al lang failliet is ;)

Alleen weten ze het zelf nog niet :|W

En Victor wil het niet weten :r
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:38:53 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98447329
Productie Saab ligt nog twee weken stil

De productie bij de Zweedse autobouwer Saab zal nog zeker twee weken stilliggen. Dit zei een woordvoerder van Saab, dat eigendom is van het in Amsterdam genoteerde Swedish Automobile, maandag.
,,Er zal geen normale productie zijn in week 25 en 26 en ik kan geen nieuwe startdatum geven'', aldus de woordvoerder. Week 26 eindigt op 3 juli.

De productie bij Saab ligt al bijna twee weken stil omdat het bedrijf door geldgebrek geen onderdelen krijgt aangeleverd. Om die reden werden er in april en mei ook al geen Saabs geproduceerd.

http://www.beursduivel.be(...)_nog_twee_weken_stil

:|W Hoe lang duurt dat sprookje nog |:(
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:41:13 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98447362
Zwanenzang Saab ingezet: fondscode wordt SWAN

Nu het beursgenoteerde Spyker NV zijn naam veranderde in Swedish Automobile NV verandert ook de fondscode van het aandeel aan de beurs
Beursbedrijf Euronext bepaalt de fondscode en meestal is dat een fantasieloze verkorting van de bedrijfsnaam. Maar in dit geval kan de gekozen fondscode de ondergang van Spyker, eh, sorry, Swedish Automobile bespoedigen. :D

Euronext veranderde de naam van het aandeel SPYKR namelijk in SWAN. Dat betoogt analist Patrick Beijersbergen van beleggingsbedrijf Value8. Hij is voormalig hoofdeconoom van de VEB en auteur van de boeken 'Beleggen Kun je Zelf' en ‘Wat en Hoe met Geld'.

"Wat een wreedheid dat Euronext de fondscode van het aandeel heeft veranderd van SPYKR in SWAN", schrijft Beijersbergen in een column op Z24, met als kop 'Saab en de zwaan'. "Dat het vermoedelijk een aflopende zaak is, was al langer duidelijk, maar om alle journalisten ook nog de kans te geven er de stervende zwaan bij te halen is regelrecht wreed. Om van zwanenzang nog maar te zwijgen." Beijersbergen verwijst in zijn stuk naar de vele onheilstijdingen rond het bedrijf van Victor Muller. Zoals een volle pagina in de Volkskrant van vrijdag over de laatste, volgens insiders tamelijk kansloze pogingen van Muller om de zaak nog te redden. "Die doen het aandeel ook geen goed."

Op de eerste dag onder de nieuwe naam mocht direct een verlies van acht procent worden genoteerd aan de beurs. De goedkeuring door de Chinese toezichthouders van de aangekondigde investeringen door Pang Da en Youngman is namelijk uiterst onzeker. Behalve de Chinese overheid moeten ook het Zweedse National Debt Office, de Europese Investeringsbank en GM nog akkoord zijn met de plannen. Daar komt bovenop dat Mullers vriend Vladmir Antonov afhaakte voor het vastgoedplan. De Russische zakenman zou de gebouwen van Saab kopen om deze vervolgens aan Saab terug te verhuren. Topman Victor Muller kon niet aangeven wanneer de productie bij Saab, die alweer enige tijd stilligt, weer van start zal gaan. Er moet eerst overeenstemming zijn met alle leveranciers.

http://www.automobielmana(...)code-wordt-swan.html
_O- :D
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:47:20 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98452821
Saab en de zwaan (c) vandersteen studios o|O
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:45:19 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98457567
quote:
'Saab wil deel schuld betalen'
STOCKHOLM (AFN) - Autofabrikant Saab wil 10 procent van de volledige schuld bij zijn toeleveranciers afbetalen om de productie weer op gang te kunnen brengen. Dat meldde de Zweedse krant Dagens Industri dinsdag. Saab was niet onmiddellijk bereikbaar voor commentaar.


Naar Swedish Automobile NV detailpagina
De productie bij Saab, dochterbedrijf van moederconcern Swedish Automobile, ligt al twee weken stil vanwege een tekort aan onderdelen omdat toeleveranciers door geldgebrek niet betaald kunnen worden. Volgens Dagens Industri bestaat de totale schuld van Saab bij zijn toeleveranciers tussen de 500 en 600 miljoen Zweedse kroon (54 tot 65 miljoen euro).
De krant meldde verder dat alle leveranciers akkoord moeten gaan met het voorstel en dat dinsdag antwoord moet worden gegeven
Dus als ik het goed begrijp: Leverancier Y heeft Saab voor 1.000.000 aan onderdelen geleverd en al maanden niet betaald gekregen, waarop hij de leveringen gestaakt heeft. Nu biedt Saab aan om 100.000 euro alvast te betalen, onder voorwaarde dat de leverancier zijn weer gaat leveren? Dat lijkt mij een slechte deal.
Saab moet sowieso die 100% betalen, verdere levering of niet, en als Saab dat niet kan, dan is Saab gewoon failliet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:49:17 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98457740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:45 schreef LXIV het volgende:
......... dan is Saab gewoon failliet.
:Y maar dat was hij al
Het is alleen nog niet aangevraagd en uitgesproken ;)
En victor ? Tsja o|O
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:58:14 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98460562
Failliet
Situatie waarin een bepaald bedrijf of onderneming niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.

http://www.encyclo.nl/begrip/failliet

:W Victor was weer gezellig met jou als oplichter :r
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:09:24 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98461023
Leveranciers: aanbod Saab is beste oplossing

Het aanbod van de Zweedse autoproducent Saab Automobile, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), om 10% van zijn schuld aan leveranciers af te betalen, is de best mogelijke oplossing, zegt directeur Svenake Berglie van leveranciersorganisatie FKG.

"Of je koopt een blanco lot of een lot dat in ieder geval nog winstkansen geeft", :|W zegt Berglie, die daarmee refereert naar een mogelijk faillissement van Saab, waardoor leveranciers met niets zouden achterblijven. Volgens Berglie zou iedereen met gezond verstand het bod van Saab accepteren, maar moeten vele puzzelstukjes nog op de juiste plaats vallen om het plan te laten werken.

Saab moet zijn financiele situatie verbeteren door verkoop van zijn vastgoedposities, de Europese Investeringsbank moet een nieuwe opname uit de kredietfaciliteit voor Saab goedkeuren en de overeenkomsten met de Chinese bedrijven Pang Da en Youngman moeten toestemming krijgen van de Zweedse en Chinese autoriteiten, aldus Berglie

http://fd.nl/dowjones/201(...)b-is-beste-oplossing
pi_98462203
Ik denk dat meneer Berglie wel weet waar hij over praat en ook iets meer informatie heeft dan wij, ikweethetookniet. Een :|W is dus niet zo gepast, zeker omdat het om partijen gaat die nog geld tegoed hebben van Saab.
pi_98474909
Ik hoor het kraken!

http://bit.ly/jJJE5Q
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:26:43 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98475262
Saab-leverancier in problemen door uitstel betalingen Saab

De Zweedse autoleverancier en technologie-consultant i3tex AB heeft dinsdag een aanvraag ingediend voor de herstructurering van het bedrijf, vanwege onbetaalde rekeningen door autoproducent Saab Automobile, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), ter waarde van SEK1,6 miljoen. Saab deed maandag aan zijn leveranciers het voorstel de volledige betaling van zijn schulden aan leveranciers uit te stellen tot half september. _O-

I3tex meldt dat dit de laatste druppel is voor het concern, aangezien het bedrijf reeds een acuut gebrek aan liquiditeit heeft. Saab is e e n van de grootste klanten van i3tex. "We hadden een betalingsovereenkomst met Saab, waar zij zich nu niet aan houden", :') aldus Staffan Grasjo, plaatsvervangend Chief Executive Officer van i3tex

http://fd.nl/dowjones/201(...)stel-betalingen-saab

Gelukkig is alleen Victor slachtoffer van zijn eigen onzin en trekt hij niemand mee :r
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:50:05 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98476379
Zeg, ikweethetookniet, als ik jou zo zie juichen bij de ondergang van Spyker (swan/saab) dan lijkt het wel alsof je short zit. Al gaat dat niet op Spyker (anders zat ik het wel)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:39:32 #178
324665 meth77
to do or not to do
pi_98545262
quote:
do 23 jun 2011, 08:16

Saab kan salarissen niet meer betalen
ZEEWOLDE (AFN) - Saab kan de salarissen van het personeel niet meer betalen, omdat het Zweedse autobedrijf de noodzakelijke financiering nog niet binnen heeft. Dat maakte moederbedrijf Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, donderdag bekend.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:40:39 #179
324665 meth77
to do or not to do
pi_98545289
Doek SAAB
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:06:13 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98546052
Autofabrikant Saab kan salarissen niet meer betalen

De Zweedse autofabrikant Saab kan de salarissen van het personeel niet meer betalen, omdat het bedrijf de noodzakelijke financiering nog niet binnen heeft.

Een eigenzinnig merk bungelt boven het graf. General Motors houdt de deur op een kier voor een allerlaatste bod, maar wist zelf nooit waar het heen wilde met Saab

Dat heeft moederbedrijf Swedish Automobile, het voormalige Nederlandse bedrijf Spyker, donderdag bekendgemaakt.

In een persverklaring staat dat met diverse partijen wordt gepraat over een kapitaalinjectie. ‘Er kan echter geen zekerheid worden gegeven dat de gesprekken succesvol zullen zijn en dat het noodzakelijke geld ook beschikbaar komt,’ aldus het bedrijf.

http://media.saab.com/press-releases/2011-06-23/press-statement

Productie
Saab verkeert in grote problemen omdat het geen geld heeft om de leveranciers te betalen. Er worden geen onderdelen meer aangevoerd, waardoor de productie van auto’s al sinds 8 juni stilligt. In april en mei moest het bedrijf de productie ook al weken stilleggen.

Twee weken geleden sloot topman Victor Muller van Spyker nog overeenkomsten met twee Chinese partners, Youngman en Pangda. Door deze samenwerking denkt Muller de financiering van Saab voor de lange termijn verzekerd te hebben.

Betalingsvoorstel
Ook is de topman nog bezig met de verkoop van het vastgoed van Saab, dat het bedrijf vervolgens wil terughuren.

Saab heeft leveranciers eerder deze week een betalingsvoorstel gedaan. Alle leveranciers die nog geld van de fabrikant moeten ontvangen, krijgen alvast 10 procent van de schuld. In september wil het bedrijf dan het restant betalen.

http://www.elsevier.nl/we(...)iet-meer-betalen.htm

:W Victor

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 23-06-2011 12:32:56 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:11:58 #181
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98546258
Doodsstrijd Saab: is het markt of moord?

Een eigenzinnig merk bungelt boven het graf. General Motors houdt de deur op een kier voor een allerlaatste bod, maar wist zelf nooit waar het heen wilde met Saab.

De nieuwe Saab 9-5 is na lange tijd eindelijk verschenen. Te laat?
'Saab? Daar maken we Vectra's van met ander blik eromheen. Anders is het niet levensvatbaar.' Twee jaar geleden sprak Bob Lutz, legendarische figuur in de autowereld en tweede man van General Motors, deze woorden op de Amsterdamse RAI. Na de deconfiture van GM is zeker: de remedie van de bulkproducent werkte in ieder geval niet. En Lutz is weg.

Ongetwijfeld is het einde van Saab– en wie weet een herrijzenis–nog een spannend boek waard, een ware who-done-it. Met een onverwachte hoofdrol voor het Nederlandse Spyker, dat nu op het nippertje met een dapper tweede bod het Zweedse merk probeert te redden. Spyker-topman Victor Muller heeft daarbij de financiele steun van - voor zover bekend - de staatsinvesteringsmaatschappij van het emiraat Abu Dhabi. De positie van de Russische zakenman Vladimir Antonov, mede-eigenaar van Spyker, is momenteel onduidelijk.

Motieven Spyker
Kan een merk niet overleven op eigen kracht, so be it. Maar los van de sentimenten der Saab-rijders, voltrekt zich deze weken wel een drama met veel onbeantwoorde vragen. Zoals die naar de rol van GM, en de motieven van Spyker.

Saab is en was noodlijdend. Te klein voor het wereldtoneel van de auto-industrie. Zo nam GM het tien jaar geleden over, in de veronderstelling op die manier kant en klaar een luxe-merk toe te voegen aan het eigen arsenaal. Maar het verhaal dat er gewoon Opels zaten onder het eigenzinnig design – dat lag niet lekker.

Nieuwe modellen
Vervolgens deed GM te weinig aan ontwikkeling van nieuwe modellen, de life-line voor elk merk. Net nu er eindelijk de nieuwe Saab 9-5 is, verkeert GM in een vacuum tussen staat en markt. GM is van de Amerikaanse staat, en zodra GM in Duitsland zicht kreeg op de staatskassa, hield het Opel liever zelf. Overigens valt niet uit te sluiten dat Spyker ook naar de staatskassa kijkt.

Blijft Saab in leven, dan moet nog blijken in welke mate dat te danken zal zijn aan garanties of steun van de Europese Investeringsbank en de Zweedse overheid. Die laatste speelde in feite nog de zuiverste rol tot nu toe: niet bijspringen.

Sneeft Saab – en de deadline van GM is op 31 december –, dan is het de werking van de markt. Maar gezien de recente, wrange historie is het eerder: dood door schuld, te wijten aan pover en visieloos ondernemerschap van een multinational.

http://www.elsevier.nl/we(...)t-markt-of-moord.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 23-06-2011 12:33:44 ]
pi_98546782
Victor gaat niet zomaar weg want dan is het een te duidelijk signaal dat het geen drol meer waard is. Daarnaast heeft hij vast zijn zakken al goed gevuld.
pi_98549285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Doodsstrijd Saab: is het markt of moord?
http://www.elsevier.nl/we(...)t-markt-of-moord.htm
Dat is een artikel uit '09 :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:42:34 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98549381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:39 schreef Mercer het volgende:
Dat is een artikel uit '09 :P
:Y en nog steeds de spyker op zijn kop ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:38:58 #185
324665 meth77
to do or not to do
pi_98551726
Het is hoog spel daar

quote:
do 23 jun 2011, 12:56
Vakbonden Saab dreigen met faillissement
TROLLHATTAN (AFN) - Het uitblijven van de loonbetalingen aan fabrieksarbeiders van Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, kan ertoe leiden dat Zweedse vakbonden het faillissement van het Zweedse automerk aanvragen. Saab heeft waarschijnlijk ruim een week de tijd om zijn loonbetalingen op orde te brengen, voor het echt in bankroetgevaar komt.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:24:37 #186
324665 meth77
to do or not to do
pi_98556428
Van links naar rechts van heen en weer, van links naar rechts, van heen en weer, van links

Onze Vic is in paniek
quote:
do 23 jun 2011, 14:31
Muller richt blik op Amerika

http://www.telegraaf.nl/d(...)merika__.html?p=13,1
AMSTERDAM - Volgens Zweedse media is Swedish Automobile-topman Victor Muller in de VS aan het kijken om nieuwe financiële injecties te krijgen voor het geplaagde dochterbedrijf Saab.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:14:15 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98559135
http://www.beurs.nl/spyker-cars-koers

1,10¤ :D
Min 45% :7

:W Bye bye Victor
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:00:59 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98561141
Muller richt blik op Amerika

Volgens Zweedse media is Swedish Automobile-topman Victor Muller in de VS aan het kijken om nieuwe financiële injecties te krijgen voor het geplaagde dochterbedrijf Saab.

Saab viel in 2009 al bijna in Amerikaanse handen. De Amerikaanse investeerder Mark Bishop was toen een belangrijke spil in de poging van de Zweedse sportwagenfabrikant Koenigsegg om Saab over te nemen, maar uiteindelijk zag Koenigsegg van deze overname af. Bishop was destijds grootaandeelhouder van Koennigsegg.

Saab zit in grote problemen, de productie ligt al een tijdje stil. Nu blijkt dat Saab naast de toeleveranciers ook de werknemers niet meer kan betalen.

http://www.telegraaf.nl/d(...)Amerika__.html?p=9,1

$ zoeken altijd leuk :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:14:04 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98561619
Faillissement dreigt voor Saab”

Als Saab niet gauw over de brug komt met salaris voor het personeel, gaan de vakbonden faillissement aanvragen. :D

Na het bericht van Saab dat de salarissen voor het personeel niet meer worden betaald, kondigen de vakbonden aan dat faillissement van het bedrijf nu een reële optie is geworden. Komende maandag wordt er door de vakbbonden IF Metall en Unionen officiële eis neergelegd waarin wordt verzocht om betaling. “Daarna moet Saab binnen zeven dagen reageren,” vertelt woordvoerder Veli-Pekka Saikkala tegen persbureau Reuters. “Daarna zijn er twee opties: of de situatie wordt opgelost of we zullen faillissement aanvragen.”

Gunilla Gustavs, de woordvoerster van Saab in Zweden toont zich strijdbaar: “het is buitengewoon slecht nieuws, maar we werken hard aan een oplossing. Er zijn geen garanties, maar we geven niet op. Er is geen sprake van ontslagen.”

Swedish Automobile, zoals Spyker Cars inmiddels heet, is koortsachtig op zoek naar geldschieters. Eén van de mogelijkheden is dat de fabriek wordt verkocht, waarna die kan worden teruggeleast. De Russische bankier Vladimir Antonov was daarin geīnteresseerd. Inmiddels heeft hij afgehaakt voor dit plan. Naar verluidt zou er nog een Zweedse vastgoedondernemer oren hebben naar de vestiging in Trollhättan.

De overeenkomsten met de Chinese bedrijven Pang Da en Youngman Automobile geven op de korte termijn geen resultaten. Als ze worden goedgekeurd door de Chinese en Europese autoriteiten, is het een levenslijn voor de lange termijn.

Eerder deze week vroeg Saab aan de toeleveranciers om voorlopig genoegen te nemen met een betaling van tien procent van de uitstaande schulden. De rest zou in de herfst volgen. “Vele bedrijven zijn daarmee akkoord gegaan,” aldus Christer Palm tegen Reuters. Hij is de woordvoerder van de Zweedse toeleveranciers

http://www.autoweek.nl/au(...)ent-dreigt-voor-saab
pi_98564033
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.beurs.nl/spyker-cars-koers

1,10¤ :D
Min 45% :7

:W Bye bye Victor
-60% pennystock (je zou er bijna een paar van kopen).
pi_98565584
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:55:08 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98565694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
Omdat ik een hekel heb aan oplichters zoals Victor Muller ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:56:49 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98565754
Koers nu 0,95¤ :D
Minus 61% :7
pi_98567220
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
pi_98567361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:51:10 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98584437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
Dat sucks.
Sterkte in donkere tijden. :)
Maar, vooral sinds het herhaaldelijk stilvallen van de productie, kan je er toch weinig vertrouwen meer in hebben?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_98584510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
Succes! Lullig dat je op zo'n manier door het kloterige Spyker om zeep wordt geholpen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:16:56 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98585961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
Sterkte omschakelen van verkoop naar onderhoud een optie :?
pi_98590405
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:31 schreef pberends het volgende:
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.
Ah, ik dacht al, wanneer slepen we de VVD er weer eens bij. :')
pi_98590528
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah, ik dacht al, wanneer slepen we de VVD er weer eens bij. :')
Jij denkt dat de meeste van dat soort figuren en anderen (zoals palminvest) op groen links stemmen? Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ze allemaal op de VVD stemmen maar het zou me verbazen als ze dat niet deden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98590532
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omdat ik een hekel heb aan oplichters zoals Victor Muller ;)
Maar is het nodig om dat zo nadrukkelijk te uiten op ons leuke forumpje? Het is nogal zinloos wat je doet. Enerzijds heeft Victor Muller wel betere dingen te doen dan reacties op dit forum lezen. Anderzijds is het zinloos om je zo op te winden en zo rancuneus te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-06-2011 02:00:39 ]
pi_98590579
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Jij denkt dat de meeste van dat soort figuren en anderen (zoals palminvest) op groen links stemmen? Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ze allemaal op de VVD stemmen maar het zou me verbazen als ze dat niet deden.
Ja, en genoeg moordenaars, inbrekers en mishandelaars zullen ook wel PvdA, SP of wat dan ook stemmen. De enige politici die je er in dit geval bij kunt slepen zijn de Zweedse politici die een garantie van 400 miljoen Euro aan dit project gegeven hebben en waardoor men nu voor een deel van dat bedrag het schip in gaat.
pi_98591535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
Altijd voorbereid zijn op het slechtste ^O^ Sterkte iig, ik denk dat het onvermijdelijk wordt. Gevalletje Rover ;(

Jammer, was een mooi merk, maar de laatste 5/10 jaar voegde het al weinig meer toe. Het 'bijzondere' (niche) was er vanaf en in de nieuwe markt is de concurrentie gewoon té sterk
pi_98591862
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 02:38 schreef tjoptjop het volgende:
Het 'bijzondere' (niche) was er vanaf en in de nieuwe markt is de concurrentie gewoon té sterk
Het is ook bijzonder lastig om zo'n op massaproductie gerichte organisatie (Fordisme) van koers te doen laten veranderen en ineens om te vormen tot een succesvolle nichespeler (concurreren met zeer efficiënte logistieke giganten als Toyota en Volkswagen is sowieso kansloos ;) dus een niche strategie zou het meest logisch zijn).

[ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-06-2011 03:04:54 ]
pi_98591980
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 02:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is ook bijzonder lastig om zo'n op massaproductie gerichte organisatie (Fordisme) van koers te doen laten veranderen en ineens om te vormen tot een succesvolle nichespeler (concurreren met zeer efficiënte giganten als Toyota en Volkswagen is sowieso kansloos ;) dus een niche strategie zou het meest logisch zijn).
Dat zeg ik :P Het probleem is juist dat ze als niche speler de massa wilde bereiken. Daar waar de oude 9-3 (ondanks dat die al meer mainstream dan de 900 was) nog een flinke schare 'fans' had was de recente 9-3 gewoon een luxe Opel. En wil je voor de massa gaan dan leg je het dus idd zoals jij al zegt af tegen die concurrentie. Zeker omdat de marges ook nog eens flinterdun zijn.

Alleen Porsche is qua marges de uitzondering :D
pi_98592058
Sowieso is het premium segment killing. Audi komt er nu eindelijk een beetje bij na heel veel investeren. Lexus is het wel in de VS maar hier in Europa (waar we wél verstand van auto's hebben :P ) wil het nog niet vlotten, en dat ondanks nagenoeg ongelimiteerde budgetten van Toyota.

Bijna iedereen die de aanval op het premium segment probeerde faalde (Kappa, 164, 165, 605, 607, C6, 9-5 etc. etc.) Volvo doet het volgens mij wel aardig, maar is er nog lang niet.
pi_98592061
BMW _O_
pi_98593560
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Sterkte omschakelen van verkoop naar onderhoud een optie :?
Op reparatie en onderhoud zit weinig winstmarge, sowieso is dat ook nog maar een aantal jaar. Hoeveel Rover garages zie je nog?

Verder bedankt allen voor het toewensen van sterkte en zo. En ja, mijn vader had het al wel aan zien komen, maar toch...het blijft kloten.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:24:58 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98595975
Toch jammer dat dit aandele niet geschort kon worden. Was kat in 't bakkie geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:26:17 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98596014
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:42 schreef QBay het volgende:

[..]

Op reparatie en onderhoud zit weinig winstmarge, sowieso is dat ook nog maar een aantal jaar. Hoeveel Rover garages zie je nog?

Verder bedankt allen voor het toewensen van sterkte en zo. En ja, mijn vader had het al wel aan zien komen, maar toch...het blijft kloten.
Is het moeilijk om over te gaan op een ander merk? Bijvoorbeeld een opkomend Chinees merk?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_98596097
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en genoeg moordenaars, inbrekers en mishandelaars zullen ook wel PvdA, SP of wat dan ook stemmen. De enige politici die je er in dit geval bij kunt slepen zijn de Zweedse politici die een garantie van 400 miljoen Euro aan dit project gegeven hebben en waardoor men nu voor een deel van dat bedrag het schip in gaat.
Ik denk niet dat veel criminelen überhaupt stemmen. Dat zal hen weinig interesseren. Maar neem van mij aan: 98% van de patjepeeërs als Victor Muller stemmen VVD.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:33:21 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98596174
...
En 2% van de uitkeringstrekkers
Doet er totaal niet toe in dit topic. :N
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:59:33 #214
256829 Sokz
Livin' the life
pi_98599274
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:24 schreef LXIV het volgende:
Toch jammer dat dit aandele niet geschort kon worden. Was kat in 't bakkie geweest.
Mwah, wel erg volatiel geweest zowel up als down ..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:03:54 #215
324665 meth77
to do or not to do
pi_98599417
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is het moeilijk om over te gaan op een ander merk? Bijvoorbeeld een opkomend Chinees merk?
Persoonlijk verwacht ik dat de Zweedse overheid, die nu oorlog met Victor heeft, de productie zal overhevelen naar Volvo en dat het afzetkanaal gewoon blijft bestaan, e.e.a. kan in enkele weken geregeld zijn

Saab gaat nooit verloren
Maar praten met Chinezen over productie in China dat was zijn grootste fout

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 24-06-2011 12:20:32 ]
pi_98601815
Er is nog steeds een kans dat Saab gered wordt natuurlijk. Kan best zijn dat er maandag ineens groot nieuws is. Maarja, beetje link om daarop te gaan speculeren.
pi_98601896
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veel criminelen überhaupt stemmen. Dat zal hen weinig interesseren. Maar neem van mij aan: 98% van de patjepeeërs als Victor Muller stemmen VVD.
Je mist het punt. Het punt is dat de politieke voorkeur van iemand irrelevant is in dit opzicht.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:14:45 #218
324665 meth77
to do or not to do
pi_98602182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:04 schreef Mercer het volgende:
Er is nog steeds een kans dat Saab gered wordt natuurlijk. Kan best zijn dat er maandag ineens groot nieuws is. Maarja, beetje link om daarop te gaan speculeren.
Saab zal wel gered worden, maar de aandelen zijn geen droppie meer waard
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:25:59 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98633072
Pang Da vertrouwt Saab en Muller :D

Pang Da Automobile Trade Co. laat zich niet afschrikken door de productie-onderbrekingen en financiële problemen bij Saab. Het Chinese autoconcern wil nog steeds een aandeel in de branchegenoot nemen.

"Er zijn geen veranderingen in de plannen," geeft Wang Yin, board secretary van Pang Da, aan. "Saab heeft tijdelijk financiële problemen, die niet fundamenteel zijn."

Pang Da heeft 45 miljoen euro voor auto's betaald en wil 109 miljoen euro in de autobouwer steken, waarvoor de onderneming een aandeel van 24% in Swedish Automobile, voorheen Spyker Cars NV, krijgt.

http://www.telegraaf.nl/a(...)?sn=autovisie_nieuws

:|W Mag niet van de mods maar of Victor en vertrouwen geven nou zo een goede beslissing is :?
pi_98633511
-zie FB topic-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-06-2011 01:05:44 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 04:46:34 #221
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_98637436
  zondag 26 juni 2011 @ 14:05:57 #222
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_98676829
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 03:14 schreef tjoptjop het volgende:

Bijna iedereen die de aanval op het premium segment probeerde faalde (Kappa, 164, 165, 605, 607, C6, 9-5 etc. etc.) Volvo doet het volgens mij wel aardig, maar is er nog lang niet.
In de 80's lukte het wel: 9000, Thema en 164 waren redelijk succesvol, of een mooie CX. Helaas moest het daarna uitsluitend Duitse eenheidsworst zijn, om te kunnen verkopen :{ .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_98677284
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:05 schreef Frezer het volgende:

[..]

In de 80's lukte het wel: 9000, Thema en 164 waren redelijk succesvol, of een mooie CX. Helaas moest het daarna uitsluitend Duitse eenheidsworst zijn, om te kunnen verkopen :{ .
Dat zijn nu net de auto's waarom de Duitsers nu zo groot zijn geworden :P Of wil je zeggen dat die drie geen eenheidsworst zijn?
  maandag 27 juni 2011 @ 10:15:45 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98710441
Vastgoedbedrijf klaar voor koop Saabfabriek

STOCKHOLM (AFN) - Het Zweedse vastgoedbedrijf Hemfosa staat klaar om Saabs fabriek te kopen en terug te huren aan het bedrijf. Maar de complexe financiële situatie bij het autobedrijf, dochter van Swedish Automobile, maakt een deal complex.

Swedish Automobile NV 27-06-2011 (10:08)
1,285 EUR +31,12% +0,305 :D

www..telegraaf.nl
  maandag 27 juni 2011 @ 10:19:15 #225
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98710566
Order van 582 auto's helpt Saab uit de brand

En dan dat commentaar :D

quote:
Op maandag 27 juni 2011 @ 10:11 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ik zie dat Victor het oplichten nog niet verleerd is. Dit deed die namelijk ook precies hetzelfde bij Spijker. Liet hij een of andere vage maatschappij (die toevallig op zijn naam stond) een paar spijkers kopen waardoor het in de boeken leek dat er best wel goed verkocht werd. Dit alles om de investeerders maar zo ver te krijgen om de aandelen niet te dumpen.
:7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')