Jij denkt dat de meeste van dat soort figuren en anderen (zoals palminvest) op groen links stemmen? Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ze allemaal op de VVD stemmen maar het zou me verbazen als ze dat niet deden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al, wanneer slepen we de VVD er weer eens bij.
Maar is het nodig om dat zo nadrukkelijk te uiten op ons leuke forumpje? Het is nogal zinloos wat je doet. Enerzijds heeft Victor Muller wel betere dingen te doen dan reacties op dit forum lezen. Anderzijds is het zinloos om je zo op te winden en zo rancuneus te doen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omdat ik een hekel heb aan oplichters zoals Victor Muller
Ja, en genoeg moordenaars, inbrekers en mishandelaars zullen ook wel PvdA, SP of wat dan ook stemmen. De enige politici die je er in dit geval bij kunt slepen zijn de Zweedse politici die een garantie van 400 miljoen Euro aan dit project gegeven hebben en waardoor men nu voor een deel van dat bedrag het schip in gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Jij denkt dat de meeste van dat soort figuren en anderen (zoals palminvest) op groen links stemmen? Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ze allemaal op de VVD stemmen maar het zou me verbazen als ze dat niet deden.
Altijd voorbereid zijn op het slechtstequote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op.
Het is ook bijzonder lastig om zo'n op massaproductie gerichte organisatie (Fordisme) van koers te doen laten veranderen en ineens om te vormen tot een succesvolle nichespeler (concurreren met zeer efficiënte logistieke giganten als Toyota en Volkswagen is sowieso kansloosquote:Op vrijdag 24 juni 2011 02:38 schreef tjoptjop het volgende:
Het 'bijzondere' (niche) was er vanaf en in de nieuwe markt is de concurrentie gewoon té sterk
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 24 juni 2011 02:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is ook bijzonder lastig om zo'n op massaproductie gerichte organisatie (Fordisme) van koers te doen laten veranderen en ineens om te vormen tot een succesvolle nichespeler (concurreren met zeer efficiënte giganten als Toyota en Volkswagen is sowieso kansloosdus een niche strategie zou het meest logisch zijn).
Op reparatie en onderhoud zit weinig winstmarge, sowieso is dat ook nog maar een aantal jaar. Hoeveel Rover garages zie je nog?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sterkte omschakelen van verkoop naar onderhoud een optie
Is het moeilijk om over te gaan op een ander merk? Bijvoorbeeld een opkomend Chinees merk?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:42 schreef QBay het volgende:
[..]
Op reparatie en onderhoud zit weinig winstmarge, sowieso is dat ook nog maar een aantal jaar. Hoeveel Rover garages zie je nog?
Verder bedankt allen voor het toewensen van sterkte en zo. En ja, mijn vader had het al wel aan zien komen, maar toch...het blijft kloten.
Ik denk niet dat veel criminelen überhaupt stemmen. Dat zal hen weinig interesseren. Maar neem van mij aan: 98% van de patjepeeërs als Victor Muller stemmen VVD.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en genoeg moordenaars, inbrekers en mishandelaars zullen ook wel PvdA, SP of wat dan ook stemmen. De enige politici die je er in dit geval bij kunt slepen zijn de Zweedse politici die een garantie van 400 miljoen Euro aan dit project gegeven hebben en waardoor men nu voor een deel van dat bedrag het schip in gaat.
Mwah, wel erg volatiel geweest zowel up als down ..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:24 schreef LXIV het volgende:
Toch jammer dat dit aandele niet geschort kon worden. Was kat in 't bakkie geweest.
Persoonlijk verwacht ik dat de Zweedse overheid, die nu oorlog met Victor heeft, de productie zal overhevelen naar Volvo en dat het afzetkanaal gewoon blijft bestaan, e.e.a. kan in enkele weken geregeld zijnquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is het moeilijk om over te gaan op een ander merk? Bijvoorbeeld een opkomend Chinees merk?
Je mist het punt. Het punt is dat de politieke voorkeur van iemand irrelevant is in dit opzicht.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel criminelen überhaupt stemmen. Dat zal hen weinig interesseren. Maar neem van mij aan: 98% van de patjepeeërs als Victor Muller stemmen VVD.
Saab zal wel gered worden, maar de aandelen zijn geen droppie meer waardquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:04 schreef Mercer het volgende:
Er is nog steeds een kans dat Saab gered wordt natuurlijk. Kan best zijn dat er maandag ineens groot nieuws is. Maarja, beetje link om daarop te gaan speculeren.
In de 80's lukte het wel: 9000, Thema en 164 waren redelijk succesvol, of een mooie CX. Helaas moest het daarna uitsluitend Duitse eenheidsworst zijn, om te kunnen verkopenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 03:14 schreef tjoptjop het volgende:
Bijna iedereen die de aanval op het premium segment probeerde faalde (Kappa, 164, 165, 605, 607, C6, 9-5 etc. etc.) Volvo doet het volgens mij wel aardig, maar is er nog lang niet.
Dat zijn nu net de auto's waarom de Duitsers nu zo groot zijn gewordenquote:Op zondag 26 juni 2011 14:05 schreef Frezer het volgende:
[..]
In de 80's lukte het wel: 9000, Thema en 164 waren redelijk succesvol, of een mooie CX. Helaas moest het daarna uitsluitend Duitse eenheidsworst zijn, om te kunnen verkopen.
quote:Op maandag 27 juni 2011 @ 10:11 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ik zie dat Victor het oplichten nog niet verleerd is. Dit deed die namelijk ook precies hetzelfde bij Spijker. Liet hij een of andere vage maatschappij (die toevallig op zijn naam stond) een paar spijkers kopen waardoor het in de boeken leek dat er best wel goed verkocht werd. Dit alles om de investeerders maar zo ver te krijgen om de aandelen niet te dumpen.
Hij is in ieder geval geen tijd meer kwijt aan intern overlegquote:Op maandag 27 juni 2011 10:29 schreef Perrin het volgende:
Muller enig overgebleven bestuurslid Saab
'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op.
morgen koers <,010 euroquote:Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op
TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.
Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.
Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.
IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html
Gaat nu wel erg snel daar
nee dat kan niet.quote:
Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.quote:''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
Dat vond ik bij voorbaat al zo'n gelul van Muller, die had grote woorden over dat er weer zoveel duizend Saabs geproduceerd gaan worden enzovoorts, maar vroeg zich ondertussen totaal niet af of er überhaupt wel vraag naar was.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'
Auto’s van het noodlijdende Zweedse Saab worden nog steeds verkocht in ons land, maar het enthousiasme onder potentiële kopers loopt wel terug. Dat heeft een woordvoerder van Saab Nederland maandag gezegd.
De doelstelling om dit jaar 1500 auto’s te verkopen in Nederland, heeft de onderneming laten varen. ,,We moeten onze doelstelling naar beneden bijstellen; hoeveel het er wel gaan worden, weten we nog niet. Het is onbekend wanneer de productie weer opgestart gaat worden’’, aldus de zegsman.
Saabrijders hoeven zich in ieder geval voorlopig geen zorgen te maken over onderdelenleveranties, in het geval dat de fabrikant omvalt. ,,Voordat de onderdelen opdrogen, ben je wel tien tot vijftien jaar verder’’, stelt de zegsman. Dat komt omdat Saab voor een groot deel afhankelijk is van toeleveranciers voor de bevoorrading.
De levering van plaatwerk, zoals portieren en spatborden die wel in eigen huis gemaakt worden, kan in de toekomst wel een probleem worden.
http://www.beursduivel.be(...)abkopers_loopt_terug
![]()
Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvoquote:Op maandag 27 juni 2011 23:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.
Bron? Ik heb Geely nog helemaal niet in dit verhaal gehoord.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvo
misschien is het dan maar goed ook als Saab zo snel mogelijk failliet gaat, er zijn gewoon te veel autobouwers op deze planeet (en zeker in Zweden).quote:Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op
TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.
Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.
Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.
IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html
Gaat nu wel erg snel daar
quote:Dow Jones & Company, Inc. VANDAAG 16:34
(Dit is een update van eerder gepubliceerd bericht 'SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv' om extra informatie toe te voegen.)
STOCKHOLM (Dow Jones)--Swedish Automobile nv (SWAN.AE) en SWAN-onderdeel Saab Automobile ab melden maandag de op 13 juni aangekondigde intentieverklaring met Pang Da Automobile Trade Co ltd (601258.SH) en Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. ltc om te zetten in een bindende overeenkomst.
Destijds kwamen de vier partijen overeen dat Pang Da en Youngman in totaal EUR245 miljoen in SWAN en Saab zouden investeren.
De voorwaarden van de bindende overeenkomst bieden de mogelijkheid voor de terugkeer van de Russische zakenman Vladimir Antonov als aandeelhouder en investeerder in Swedish Automobile en Saab, melden SWAN en Saab. Zij melden tevens te voorzien dat dit zal gebeuren zodra Pang Da en Youngman hiermee instemmen.
Daarnaast kondigt Saab Automobile de oprichting van een joint venture (jv) aan met het Chinese Zehjiang Youngman Passenger Car Group Co. ltd, bekend als Youngman Passenger Car, voor de ontwikkeling van drie nieuwe Saab-modellen.
Saab Automobile en Youngman Passenger Car zullen beide een 50%-belang in de op te richten joint venture houden, die zich zal focussen op het ontwikkelen van drie nieuwe Saab-modellen, wel te verstaan de Saab 9-1, Saab 9-6 en Saab 9-7.
"Deze joint venture geeft Saab Automobile de kans om modellen te ontwerpen die nog niet eerder voorzien of gefinancierd waren in het originele businessplan: we kunnen nu bijvoorbeeld een instapmodel Saab ontwikkelen, een model dat al lang bovenaan onze wensenlijst staat", zegt Victor Muller, chief executive van Saab Automobile en Swedish Automobile.
"Het is belangrijk richting onze leveranciers om te laten zien dat we een langetermijnplan hebben", aldus Saab-woordvoerder Eric Geers, die daarmee refereert naar de inmiddels wekenlange onderbreking van de productie van Saab door betalingsachterstanden aan leveranciers.
"Het is ons doel de productie volgende week te hervatten", aldus Geers. "Het is noodzakelijk om overeenstemming te bereiken met al onze leveranciers om ons van een regelmatige aanvoer van onderdelen te verzekeren."
Swedish Automobile meldde vorige week door de verkoop van vastgoed van Saab Automobile aan een Zweedse groep investeerders, een grote order uit China en een overbruggende lening van EUR25 miljoen van de in de Bahamas gevestigde aandeelhouder Gemini Investment Fund genoeg financiering te hebben veiliggesteld voor het herstarten van de productie.
Daarbij maakte de Europese Investerings Bank (EIB) maandag bekend de verkoop van 50,1% van de aandelen in Saab Automobile Property ab, het vastgoedonderdeel van Swedish Automobile, aan een consortium aan Zweedse vastgoedinvesteerders voor EUR28 miljoen goedgekeurd te hebben.
Swedish Automobile en Saab geven aan dat de overeenkomsten met Youngman en Pang Da nog wel onderhevig zijn aan goedkeuring van de lokale autoriteiten.
Door Christina Zander, bewerkt door Patrick Buis en Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
July 04, 2011 10:34 ET (14:34 GMT)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |