abonnement Unibet Coolblue
pi_94293221


vervolg van:
Jeans #17 With whiskers, honeycombs, soaks and more!
Jeans #16 Because jeans represent the democracy in fashion.
Jeans #15, Over Denim, Oz., Rotatie, Selvedge, Fades, Allesch
Jeans #14 Waar echte denims nooit zullen stinken
Jeans #13
Jeans #12
Jeans #11
Jeans #10
Jeans #9
Jeans #8
Jeans #7
Jeans #6
Jeans #5
Jeans #4
Jeans #3
Jeans #2
Jeans

linkjes:
denim archive
denim care by indigofan
denim terminology by styleforum
getting the vintage look
superdenim encyclopedia by superfuture
the denim design lab kit
what is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?

online shopping:
acnejeans.com
apc.fr
blueingreensoho.com
caliroots.com
shokuninn.com
chucksvintage.com
cultizm.com
denimbaronline.com
drytillyoudie.nl
energie.it
eu.levi.com
europe.zoovillage.com
fabfour.co.jp
g-sus.com
hipperfashion.com
ilovejeans.com
ironheart.co.uk
jeansonline.nl
mientus.com
misssixty.com
nudiejeans.com
revolveclothing.com
selfedge.com
store.diesel.com
take5jeans.net
vintagedenim.de
rakuten (online japans winkelcentrum), leden (die internationaal verzenden):
2nd.ne.jp
b-boogie.co.jp
cpoint.co.jp
more-net.ne.jp
rebirth.ne.jp
super-rag.co.jp
takeoff-c.ne.jp
vari.ne.jp
uitleg bestellen

Uitleg over Dry Denim:

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's zijn echter wel al één keer gewassen, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).

Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim. :)
Laatste post:

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:28 schreef Letstalk het volgende:
Ik lees soms ook even mee omdat ik ook alleen maar jeans heb, maar wat is er volgens jullie zo slecht aan G-Star als vragen mag? Dat is toch echt een jeans merk? Tenminste dat dragen ze uit...


[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 20-03-2011 17:26:50 ]
Of niet dan?
pi_94293248
Meteen maar even een nieuwe aan gemaakt hoop dat de OP zo goed is :@
Of niet dan?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:34:13 #3
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_94293375
Misschien dat je de een van de laatste reacties in de op kunt plaatsen..

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's zijn echter wel al één keer gewassen, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).

Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim. :)
En over g-star..
Het imago van het merk en de wassingen en stiksel op de kont zijn gewoon erg.
Bovendien is de kwaliteit ook niet zo bijster goed.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_94293513
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:34 schreef bokkepoot het volgende:
Misschien dat je de een van de laatste reacties in de op kunt plaatsen..

[..]

En over g-star..
Het imago van het merk en de wassingen en stiksel op de kont zijn gewoon erg.
Bovendien is de kwaliteit ook niet zo bijster goed.
Ja die heb ik er al ingezet :) oke maar dat is dus een kwestie van smaak. Ik vind ook niet alle gstar denim mooi maar sommige wel.. Moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel alleen maar gstar denim heb... :@
Of niet dan?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:45:11 #5
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_94293800
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:38 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Ja die heb ik er al ingezet :) oke maar dat is dus een kwestie van smaak. Ik vind ook niet alle gstar denim mooi maar sommige wel.. Moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel alleen maar gstar denim heb... :@
Ze hebben ook wel normaal spul, maar goed er zit ook meer dan genoeg bagger tussen..

En over de kwaliteit van denim..
Ik was zaterdagavond van mijn fietsje afgevallen..
Kwam eerst op mijn knie terecht en vervolgens met mijn arm..
het enige wat mijn ALD had waren deze 2 verkleuringen..


Terwijl mijn arm(niet voor zwakke magen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:46:27 #6
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_94293849
Euw, je had al een nieuw topic aangemaakt haha. Ik denk, ik maak er een enorme nieuwe OP van, met allemaal informatie en een FAQ gedeelte. Nou ja, volgende keer dan maar. :)

En ja, het imago van G-Star is onder de normale mensen om het zo maar te zeggen erg goed, maar kwalitatief valt het gewoon echt tegen. Ik heb er eentje gekocht ooit, als ik dat vergelijk met de Edwin die ik nu aan heb en m'n Nudie, dan is dat toch echt minder, terwijl je er niet minder voor betaalt.

Oh, en ik kreeg net deze mail... ;(

quote:
Hoi Rick,
ik zie je betaling net binnenkomen en je krijgt je geld direct terug!
Onze shop word momenteel vernieuwd en er zou dus eigenlijk niets besteld kunnen worden!
over 3 wkn is de nieuwe shop online!
Gr. Roger
----- Original Message -----
From: ************
To: info@jeanspaleis.nl
Sent: Thursday, March 17, 2011 1:21 PM
Subject: Bestelling

Beste meneer/mevrouw,

Afgelopen zondag heb ik via uw webshop (www.drytillyoudie.nl) een bestelling gedaan voor een Nudie Regular Ralf Dry Selvage maat 30/34.
Het gaat om ordernummer xxxxxx t.n.v. Rick xxxxxx.

Kunt u mij aangeven hoe ik het pakket kan traceren en wanneer het ongeveer binnen zou moeten komen?
Ik kan namelijk nergens een orderhistorie terugvinden op uw website en ook geen levertijdsindicatie.

In afwachting op een reactie uwerzijds,

Met vriendelijke groeten,

Rick xxxxxx
Geen RRDS dus in maat 30/34, en ondertussen is de 31/36 ook niet meer te bestellen bij Nudie zelf... ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 07-06-2011 16:13:37 ]
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:51:44 #7
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_94294060
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:46 schreef BigSmurf het volgende:
Euw, je had al een nieuw topic aangemaakt haha. Ik denk, ik maak er een enorme nieuwe OP van, met allemaal informatie en een FAQ gedeelte. Nou ja, volgende keer dan maar. :)

En ja, het imago van G-Star is onder de normale mensen om het zo maar te zeggen erg goed, maar kwalitatief valt het gewoon echt tegen. Ik heb er eentje gekocht ooit, als ik dat vergelijk met de Edwin die ik nu aan heb en m'n Nudie, dan is dat toch echt minder, terwijl je er niet minder voor betaalt.

Oh, en ik kreeg net deze mail... ;(

[..]

Geen RRDS dus in maat 30/34, en ondertussen is de 31/36 ook niet meer te bestellen bij Nudie zelf... ;(
Zelfde denim...Alleen de fit verschilt iets...

http://cgi.ebay.com/Cutti(...)&hash=item3a632430c9

Ik heb deze in zwart(30\34) terwijl mijn eerdere fitpics van die RRDS 31\34 waren
Als je fitpics wilt geef maar een gil..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_94294137
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:38 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Ja die heb ik er al ingezet :) oke maar dat is dus een kwestie van smaak. Ik vind ook niet alle gstar denim mooi maar sommige wel.. Moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel alleen maar gstar denim heb... :@
Het is een kwestie van smaak, deels. Als je puur kijkt op afwerking, gebruikte katoen, stiksels etc. kom je al snel tot de conclusie dat het kwalitatief nou niet echt waar voor je geld is.
Daar bovenop is het een erg groot merk, wat veel broeken in het assortiment heeft en verdienen ze goed geld. Het is erg mainstream en daarom zijn er veel mensen in dit topic die een aversie jegens g-star hebben (evenals ik).
Veel wassingen, knopen, zakken, modellen, opdrukken (:')) maken het voor mij niet aantrekkelijk om zo'n erg bewerkte broek aan te schaffen voor een schamele ¤100,-.

Nee voor dat geld is wat mij betreft veel meer te krijgen.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:01:05 #9
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_94294466
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:51 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Zelfde denim...Alleen de fit verschilt iets...

http://cgi.ebay.com/Cutti(...)&hash=item3a632430c9

Ik heb deze in zwart(30\34) terwijl mijn eerdere fitpics van die RRDS 31\34 waren
Als je fitpics wilt geef maar een gil..
Hoeft niet, denk dat ik dan toch maar voor een AJDRS ga nu, of ze moeten in de nieuwe webshop nog steeds de RRDS leveren. Even afwachten.

EDIT: Lekkere wond trouwens op je arm, je zou willen dat ons lichaam gemaakt was van goeie kwaliteit denim. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door BigSmurf op 18-03-2011 16:13:27 ]
pi_94295677
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:53 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Het is een kwestie van smaak, deels. Als je puur kijkt op afwerking, gebruikte katoen, stiksels etc. kom je al snel tot de conclusie dat het kwalitatief nou niet echt waar voor je geld is.
Daar bovenop is het een erg groot merk, wat veel broeken in het assortiment heeft en verdienen ze goed geld. Het is erg mainstream en daarom zijn er veel mensen in dit topic die een aversie jegens g-star hebben (evenals ik).
Veel wassingen, knopen, zakken, modellen, opdrukken (:')) maken het voor mij niet aantrekkelijk om zo'n erg bewerkte broek aan te schaffen voor een schamele ¤100,-.

Nee voor dat geld is wat mij betreft veel meer te krijgen.
Oke duidelijk, ik ben tot nu toe erg tevreden over mn jeans. Heb sommige broeken al drie jaar en ze zien er nog uit als nieuw.. Wat vind jij een beter alternatief voor ongeveer hetzelfde geld?
Of niet dan?
pi_94295714
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Hoeft niet, denk dat ik dan toch maar voor een AJDRS ga nu, of ze moeten in de nieuwe webshop nog steeds de RRDS leveren. Even afwachten.

EDIT: Lekkere wond trouwens op je arm, je zou willen dat ons lichaam gemaakt was van goeie kwaliteit denim. :D
Punt is dat wanneer je lichaam kapot gaat het in de meeste gevallen in staat is zichzelf te repareren, denim is dat niet :P
Of niet dan?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:29:22 #12
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_94295864
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:25 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Oke duidelijk, ik ben tot nu toe erg tevreden over mn jeans. Heb sommige broeken al drie jaar en ze zien er nog uit als nieuw.. Wat vind jij een beter alternatief voor ongeveer hetzelfde geld?
Als je uitgaat van 100 - 150 euro, dan vallen er zeel veel merken binnen die categorie. Nudies, Edwin en APC zijn zomaar wat voorbeelden. De eerste twee hebben ook een heel uitgebreid scala aan verschillende fits. ;)
pi_94295954
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:25 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Oke duidelijk, ik ben tot nu toe erg tevreden over mn jeans. Heb sommige broeken al drie jaar en ze zien er nog uit als nieuw.. Wat vind jij een beter alternatief voor ongeveer hetzelfde geld?
Hm ja het grootste deel is ook gewoon smaak, zeker als je geen interesse hebt in denim en/of geen verstand.

@dikgedrukt: dat is voor mij juist niet de bedoeling haha ;)

Maar Nudie, APC, Edwin, Naked and Famous, Aajja, Levi's zijn merken waar je naar kunt kijken!

Zoals BigSmurf zegt, Nudie en Edwin hebben veel verschillende pasvormen.

Welke stad woon je dichtbij ?
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_94296114
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:31 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Hm ja het grootste deel is ook gewoon smaak, zeker als je geen interesse hebt in denim en/of geen verstand.

@dikgedrukt: dat is voor mij juist niet de bedoeling haha ;)

Maar Nudie, APC, Edwin, Naked and Famous, Aajja, Levi's zijn merken waar je naar kunt kijken!

Zoals BigSmurf zegt, Nudie en Edwin hebben veel verschillende pasvormen.

Welke stad woon je dichtbij ?
Ik woon in Amsterdam :D ik keek net eventjes op de website van Nudie. Die zijn erg grof allemaal lijkt wel. Al zal dit alles zijn wat ze hebben. Als ik het goed begrijp is het bij jullie zo draag een denim zo lang als je kunt zonder te wassen en draag em zoals je wilt, niet zuinig erop zijn enzo. Maar wat ik meer bedoel is dat ik er bij mijn denim op let dat ik niet op de onderkanten loop enzo, dat staat heel lelijk.
Of niet dan?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:35:47 #15
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_94296146
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:21 schreef JAY-T het volgende:
Don, ik zou zeker kijken voor de Nashville, echt een van de fijnste jeans die ik tot nu toe heb gehad :)
Wat dan, is die zo fijn dan? Wel een beetje een hoge rise als ik de foto's zo zie.

Ik zat de foto's van de Nashville met de 47 te vergelijken en laatstgenoemde heeft de achterzakken ver uit elkaar staan en de Nashville wat klassieker bij elkaar. Vind die zakken van de 47 daardoor eig. helemaal niks of valt dat mee irl?
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_94296462
Niet op de onderkant lopen is kwestie van cuffen, of kleinere maat halen ;) (Je kan opengehaalde onderkanten gewoon aan elkaar naaien natuurlijk)
Maar in amsterdam zit een hele mooie winkel met flink mooie denim. Tenue De Nimes, ik weet niet of ze daar ook echt goedkopere broeken hebben. Maar in elk geval wel heel erg mooi spul!

Op het wassen, ik heb geen enkele broek ooit gewassen, ik ben dit wel van plan als een broek terug komt van reparatie (mijn mama is traag en ik kom niet zo vaak thuis meer ;) )
Maar het is wat je zelf wilt, wassen kan erg mooi zijn, maar wassen kan een broek ook erg verneuken. Ik zou je aanraden om hem in elk geval niet te wassen zolang je hem nog veel draagt en mooi vindt!

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:35 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Wat dan, is die zo fijn dan? Wel een beetje een hoge rise als ik de foto's zo zie.

Ik zat de foto's van de Nashville met de 47 te vergelijken en laatstgenoemde heeft de achterzakken ver uit elkaar staan en de Nashville wat klassieker bij elkaar. Vind die zakken van de 47 daardoor eig. helemaal niks of valt dat mee irl?
Edwin heeft inderdaad een iets hogere rise, ik heb de afgelopen week aangehad. Volgens mij valt het verschil met die backpockets. Ik zie het niet echt namelijk.

Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_94296754
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:43 schreef T_Fuff het volgende:
Niet op de onderkant lopen is kwestie van cuffen, of kleinere maat halen ;) (Je kan opengehaalde onderkanten gewoon aan elkaar naaien natuurlijk)
Maar in amsterdam zit een hele mooie winkel met flink mooie denim. Tenue De Nimes, ik weet niet of ze daar ook echt goedkopere broeken hebben. Maar in elk geval wel heel erg mooi spul!

Op het wassen, ik heb geen enkele broek ooit gewassen, ik ben dit wel van plan als een broek terug komt van reparatie (mijn mama is traag en ik kom niet zo vaak thuis meer ;) )
Maar het is wat je zelf wilt, wassen kan erg mooi zijn, maar wassen kan een broek ook erg verneuken. Ik zou je aanraden om hem in elk geval niet te wassen zolang je hem nog veel draagt en mooi vindt!

Oke dat is een goede tip :) ik heb net een nieuwe blue blood jeans gekocht die gaat dan dus lekker niet in de was! Ik heb volgens mij wel een gstar denim vernaggeld met wassen ;( das anyway of je t mooi vind of niet best wel zonde, maar misschien moet ik daar maar eens anders bekijken... Ik zal eens kijken naar Tenue De Nimes! Ik vind sommige broeken van Naked and Famous wel leuk, alleen die skinnys zitten wel erg strak om de bil, dat vind ik niet zo mooi, maar dat kun je misschien oplossen door een maat te groot te kopen? Jij wast je broeken btw ook niet als er smeer van je fiets ofzo opzit?

Hoeveel denim hebben jullie allemaal dan? :P
Of niet dan?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:55:50 #18
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_94297046
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:49 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Oke dat is een goede tip :) ik heb net een nieuwe blue blood jeans gekocht die gaat dan dus lekker niet in de was! Ik heb volgens mij wel een gstar denim vernaggeld met wassen ;( das anyway of je t mooi vind of niet best wel zonde, maar misschien moet ik daar maar eens anders bekijken... Ik zal eens kijken naar Tenue De Nimes! Ik vind sommige broeken van Naked and Famous wel leuk, alleen die skinnys zitten wel erg strak om de bil, dat vind ik niet zo mooi, maar dat kun je misschien oplossen door een maat te groot te kopen? Jij wast je broeken btw ook niet als er smeer van je fiets ofzo opzit?

Hoeveel denim hebben jullie allemaal dan? :P
Ga je alsjeblieft geen skinny's kopen die een maat te groot zijn..dat is zo lelijk..
Gewoon een mooie straight/slim kopen. :)

Rotzooi komt er altijd op..Mijn masa heeft al ergens een bloedvlek zitten en vandaag is weer wat mayonaise op gekomen,morgenavond komt er waarschijnlijk ook weer bier bij.Maar dat gaat er vanzelf weer af.

En hoe ziet die blue blood eruit? Blue blood maakt volgens mij amper raws..

En dit is mijn collectie's

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:26 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Punt is dat wanneer je lichaam kapot gaat het in de meeste gevallen in staat is zichzelf te repareren, denim is dat niet :P
Jammer is dat..Ik kom de laatste tijd steeds meer gaten tegen in mijn oudere broeken.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:09:58 #19
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_94297668
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:43 schreef T_Fuff het volgende:

Edwin heeft inderdaad een iets hogere rise, ik heb de afgelopen week aangehad. Volgens mij valt het verschil met die backpockets. Ik zie het niet echt namelijk.

Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :')
47


Nashville
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_94297743
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:55 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ga je alsjeblieft geen skinny's kopen die een maat te groot zijn..dat is zo lelijk..
Gewoon een mooie straight/slim kopen. :)

Rotzooi komt er altijd op..Mijn masa heeft al ergens een bloedvlek zitten en vandaag is weer wat mayonaise op gekomen,morgenavond komt er waarschijnlijk ook weer bier bij.Maar dat gaat er vanzelf weer af.

En hoe ziet die blue blood eruit? Blue blood maakt volgens mij amper raws..

En dit is mijn collectie's
[ afbeelding ]

[..]

Jammer is dat..Ik kom de laatste tijd steeds meer gaten tegen in mijn oudere broeken.
Die blue blood heeft een grijze washing, hij ziet er zo uit, het zijn niet hele goede fotos maar goed...:




Haha gaat die troep er vanzelf uit? Hoe dan? Ik heb echt een onwijze hekel aan vieze kleren, dus daarom was ik mijn broeken ook best wel vaak...

Das best een mooie collectie :) ik heb nu 8 denim broeken, voornamelijk gstar broeken dus...
Of niet dan?
pi_94297863
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's zijn echter wel al één keer gewassen, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).

Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim. :)
Kleine correctie, dikgedrukte klopt niet. De krimp is eruit gehaald door de denim door twee verhitte rubber cilinders te persen. Dat is sanforization. Niet te verwarren met one-wash, een unsanforized jean die een keer gewassen is, met als bijkomend effect het verlies van indigo, om de krimp eruit te halen.
pi_94298006
Heeft iemand ervaring met het faden van zwarte unwashed denim? Wil dat wat?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:19:33 #23
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_94298043
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:14 schreef RinkeNL het volgende:

[..]

Kleine correctie, dikgedrukte klopt niet. De krimp is eruit gehaald door de denim door twee verhitte rubber cilinders te persen. Dat is sanforization. Niet te verwarren met one-wash, een unsanforized jean die een keer gewassen is, met als bijkomend effect het verlies van indigo, om de krimp eruit te halen.
Weer wat geleerd. :D
pi_94298066
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:14 schreef RinkeNL het volgende:

[..]

Kleine correctie, dikgedrukte klopt niet. De krimp is eruit gehaald door de denim door twee verhitte rubber cilinders te persen. Dat is sanforization. Niet te verwarren met one-wash, een unsanforized jean die een keer gewassen is, met als bijkomend effect het verlies van indigo, om de krimp eruit te halen.
Hoe zou je t dan willen? Ik kan de fipo nog aanpassen..
Of niet dan?
pi_94298188
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:09 schreef don-diablo het volgende:

[..]

47
[ afbeelding ]

Nashville
[ afbeelding ]
Ja daar kan je het goed zien, ik ging kijken op cultizm en daar valt het erg mee. Volgens mij maakt het niet heel veel uit, voor mij thans niet. Ik doe namelijk amper wat in mijn backpockets. Portemonnee erin is een no go voor mij, dan gaan mijn bankpasjes kapot!

@Letstalk: Maak foto's in daglicht, dat geeft een veel beter beeld! En de 9e wordt een dry ;) ?
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')